Toon posts:

[Algemeen] ATi Nieuws & Discussie Topic - Deel 20 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste
Acties:
  • 2.462 views sinds 30-01-2008

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-05 17:46
Brainless-NL schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:13:
Toch vind ik het netjes van ATI dat ze r520 zo lang in het donker hebben kunnen houden! Alle mogelijke configs zijn al langs gekomen (omdat het allemaal pure speculatie is)

Zou wel lachen zijn als het ineens een 32 piper op 500mhz wordt 8)
Dit zal wel niet want die clockspeeds hebben we al eerder gezien en vind ik wel laag voor een 0.09u part.
The Source schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:16:
Ik stel toch voor om lekker door te roddelen, anders duurt een maand erg lang :)
ja idd. Ik hoop wel dat ze nu al bezig zijn met chips bakken zodat we in oktober meteen kaarten hebben . 24 pipe met 700 mhz klinkt super :D maar het zou kunnen dat hier de eventuele hybrid vertex shaders bij zitten ? of die horen bij de R580 maar dat weet ik ff niet meer.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Misschien kunnen we in voorbereiding voor de R520 en crossfire de startpost samen helpen updaten, er staat namelijk nog redelijk wat oud en incompleet nieuws op. No offense he CJ, je zal ook je tijd nodig hebben voor andere zaken.
Wat voor oud nieuws staat er dan in over de R520 en CrossFire? Voor zover ik weet staat hier het meeste volledige overzicht wat er te vinden is op Nederlandse sites. En voor aanvullingen sta ik altijd open, zie ook de footnote:
Het moge duidelijk zijn dat de meeste dingen nog gebaseerd zijn op geruchten. De first post zal ik dan ook aanpassen naar gelang er meer concrete informatie vrij komt over de nieuwe reeks kaarten van ATi. Aanvullingen, verbeteringen en opmerkingen zijn natuurlijk ook altijd van harte welkom (via mail dan wel in het topic).
:7

Edit: Overigens voor de mensen die nog een AGP Radeon X800XT willen. Alternate biedt nu de Asus X800XT aan voor €249. http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGV61&#tecData

[Voor 16% gewijzigd door CJ op 03-09-2005 11:34]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

De prijsschema's zouden graag een update krijgen bv. En deze zaken nog:

Gerucht: Digital Vibrance op ATi kaarten
ATi komt binnenkort met een eigen variant op Digital Vibrance, de color control applicatie van nVidia. ATi noemt het "Radiance".
Waarheidsfactor: 70%
Update: 1-12-2004

Hoe zit het daarmee feitelijk ? Ik dacht dat dit al een hele tijd bestond ?

-----

Gerucht: ATi released de R481, de AGP versie van de X850
Als laatste AGP kaart zou ATi de R481 uit brengen. Dit is de tegenhanger van de PCI-E only X850-serie. De R481 heeft dezelfde tweaks als de R480 waardoor deze beter, goedkoper en gemakkelijker te produceren is als de R420/R423.
Waarheidsfactor: 100%
Update: 17-01-2005

Oud nieuws :)

------

Verder lijkt het me nuttig om wat foto's van de kaarten en eventueel van de verschillende types kaarten te zien. Ook links naar files zou handig zijn, zoals de techdemo's, tools, etc. Dit een beetje duidelijker maken misschien ? Het staat zo eenzaam onderaan :) Wat info over WGL/DX10, over de All in Wonder kaarten, workstationplanken, etc. zou ook leuk zijn.

Dit is maar een idee, je doet ermee wat je wilt natuurlijk :)

[Voor 7% gewijzigd door Phuncz op 03-09-2005 12:00]

Radiance = uitgesteld. Lage prioriteit, maar nog wel in de pipeline.

R481, Waarheidsfactor: 100%. Genoeg mensen die niet weten dat de AGP versie van de X850 gebaseerd is op een eigen core. Blader eens wat terug in dit topic en je zult zien wat ik bedoel. ;) Dit blijft dus staan ter info.

Veel foto's van kaarten in de first post maakt de first post 'zwaar' en daar ben ik geen voorstander van. Genoeg mensen die hier nog met een 56k modem komen en die niet staan te wachten op een half uur laadtijd voordat ze de firstpost in volle glorie kunnen zien. Er komen verder genoeg foto's aan bod in de topics zelf. Links naar files en tools staan onderin en die blijven daar staan. Informatie over cores heeft prioriteit en staan dus ook wat prominenter in beeld.

De tabellen zullen binnenkort geupdate worden.

Informatie over WGF/DX10 is een beetje dubieus. Dit past meer in het WOS forum en ik ben van mening dat de lezer van dit topic intelligent genoeg is om daar naar op zoek te gaan. Maar wat betreft DX10 en unification staat er wel wat op stapel in deeltje 21, maar het betreft hier alleen een stuk over de directe verhouding tussen MS en de IHVs.

Algemene All In Wonder info kan er inderdaad wel in. Maar aangezien ATi continue bezig is met het uitbrengen van verschillende AIWs (zie bv AIW 2006 Edition, X800VE AIW, X600 AIW, X800GT AIW, X800XL AIW, X800XT AIW) en daar ook nog eens steeds veranderingen in aanbrengt bv andere tuner, andere aansluitingen, andere afstandsbediening, andere softwaresuite etc, is het imo beter om deze info beknopt te houden. Als ook nog eens de verschillen moeten worden uitgelegd per AIW dan wordt de FP 2x zo lang. Dit past dan imo beter in een apart AIW topic. Het verbaast me dan ook dat dit er nog niet is, aangezien een search op AIW in het forum een hele waslijst aan topics oplevert.

Workstation info... In hoeverre is FireGL interessant voor het grootste gedeelte van de lezers van dit topic? Als er een onderdeel voor zowel AIWs en FireGL zou moeten komen, dan zouden voor de volledigheid eigenlijk de Imageons, Theaters, Xilleons, Mac Editions, ES100 (Server VPU), ook aan bod moeten komen. Het heeft allemaal te maken met graphics.

Op dit moment plaats ik wel nieuwsberichten in dit topic als er iets interessants te melden is op die gebieden, maar ik denk niet dat ze een apart plaatsje verdienen in de first post van dit topic. Natuurlijk sluit ik niets uit en wie weet komt het er wel in in de volgende FP, maar dan zal het waarschijnlijk net als de uitgebreide uitleg over Geometry Instancing, Temporal AA, Catalyst Control Center etc in vorige posts zijn, dus tijdelijke vermeldingen die later weer verdwijnen in het archief.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Inflatable
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-05 01:52
CJ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:30:
Edit: Overigens voor de mensen die nog een AGP Radeon X800XT willen. Alternate biedt nu de Asus X800XT aan voor €249. http://www.alternate.nl/h...rue&artno=JAGV61&#tecData
Woei! Vriend van me die nog een upgrade nodig had heeft meteen toegeslagen.. X800XT 256MB voor die prijs is een koopje.. De hond is straks dus iets sneller dan ik met mijn 6800GT 256MB.. })

Maar dan kan ie eindelijk met ons mee gaan doen in Battlefield2.. :Y)

[Voor 10% gewijzigd door Inflatable op 03-09-2005 12:37]

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

CJ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:27:
Eventueel erbij zetten dat ze er nog aan bezig zijn ? Het komt over dat dit nog een erg oud stukje is dat men vergeten weg te halen is :)
R481, Waarheidsfactor: 100%. Genoeg mensen die niet weten dat de AGP versie van de X850 gebaseerd is op een eigen core. Blader eens wat terug in dit topic en je zult zien wat ik bedoel. ;) Dit blijft dus staan ter info.
Inderdaad heel handig, Misschien dit tussen de algemene weetjes te zetten ofzo ? Aangezien het al een jaar geen gerucht meer is :)
Veel foto's van kaarten in de first post maakt de first post 'zwaar' en daar ben ik geen voorstander van. Genoeg mensen die hier nog met een 56k modem komen en die niet staan te wachten op een half uur laadtijd voordat ze de firstpost in volle glorie kunnen zien. Er komen verder genoeg foto's aan bod in de topics zelf. Links naar files en tools staan onderin en die blijven daar staan. Informatie over cores heeft prioriteit en staan dus ook wat prominenter in beeld.
Begrijp ik volledig, je hebt gelijk.
De tabellen zullen binnenkort geupdate worden.
Ideaal :)
Informatie over WGF/DX10 is een beetje dubieus. Dit past meer in het WOS forum en ik ben van mening dat de lezer van dit topic intelligent genoeg is om daar naar op zoek te gaan. Maar wat betreft DX10 en unification staat er wel wat op stapel in deeltje 21, maar het betreft hier alleen een stuk over de directe verhouding tussen MS en de IHVs.
Zelf heb ik toch al wat vragen hierover zien langskomen, of huidige kaarten werken, welke wel, welke niet (van ATI dus). Ook welke dit zouden ondersteunen is een handig gegeven. Het heeft met Windows te maken, maar dat hebben de Catalyst drivers ook :)
Algemene All In Wonder info kan er inderdaad wel in. Maar aangezien ATi continue bezig is met het uitbrengen van verschillende AIWs (zie bv AIW 2006 Edition, X800VE AIW, X600 AIW, X800GT AIW, X800XL AIW, X800XT AIW) en daar ook nog eens steeds veranderingen in aanbrengt bv andere tuner, andere aansluitingen, andere afstandsbediening, andere softwaresuite etc, is het imo beter om deze info beknopt te houden. Als ook nog eens de verschillen moeten worden uitgelegd per AIW dan wordt de FP 2x zo lang. Dit past dan imo beter in een apart AIW topic. Het verbaast me dan ook dat dit er nog niet is, aangezien een search op AIW in het forum een hele waslijst aan topics oplevert.
Altijd handig, echt uitgebreid hoeft het ook niet. Een opsomming van de meest logische zaken (connectiviteit, prijs, etc.) en eventueel wat weetjes is al meer dan voldoende.
Workstation info... In hoeverre is FireGL interessant voor het grootste gedeelte van de lezers van dit topic? Als er een onderdeel voor zowel AIWs en FireGL zou moeten komen, dan zouden voor de volledigheid eigenlijk de Imageons, Theaters, Xilleons, Mac Editions, ES100 (Server VPU), ook aan bod moeten komen. Het heeft allemaal te maken met graphics.
Theoretisch wel, het is het "ATI Nieuws en Discussie topic", niet het "ATI Gamer grafische kaarten Nieuws en Discussie topic" :) Maar ja, beperk het toch maar tot consumenten beter :)
Op dit moment plaats ik wel nieuwsberichten in dit topic als er iets interessants te melden is op die gebieden, maar ik denk niet dat ze een apart plaatsje verdienen in de first post van dit topic. Natuurlijk sluit ik niets uit en wie weet komt het er wel in in de volgende FP, maar dan zal het waarschijnlijk net als de uitgebreide uitleg over Geometry Instancing, Temporal AA, Catalyst Control Center etc in vorige posts zijn, dus tijdelijke vermeldingen die later weer verdwijnen in het archief.
Zou het mogelijk zijn hier snelkoppelingen (links) naar te maken en deze te plaatsen bij de startpost ? Lijkt me wel handig :)

• Anoniem: 38733
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
CJ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 12:27:
Lage prioriteit? Als je alle smeekbede-topics hierover moet lezen op de diverse forums in de afgelopen jaren dan heb je een dagtaak.
Zover ik weet kun je Radiance schrappen, iig voor deze en vorige generatie kaarten. Ik volgde ooit
een topic op het forum van de makers van Powerstrip, er was daar een discussie over een functie in Powerstrip (boost color vibrance), waarom dit niet goed werkte of iets dergelijks.
Eén van de makers van Powerstrip meldde toen dat Digital Vibrance, zoals Nvidia dit kent, hardwarematig is, en niet of niet goed is te emuleren met enkel software.
10 tegen één dat Radiance wel in het CCC komt, maar alleen met de R520 (en 515/530) zal werken (die dit dus hardwarematig gaan ondersteunen).

[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 03-09-2005 14:06]

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Even vraagje tussendoor: als ik het nu goed begrijp is Rialto dus een stille dood gestorven?

Want ik kreeg te horen toen ik een nieuwe pc wilde op AGP dat een X800XL met Rialto fysiek niet zou passen (helaas, scheelde weer €80 :'( ), dus werkt het überhaupt wel? En gaat hier in de toekomst nog wat mee gebeuren?
Phuncz schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:10:
[...]
Zou het mogelijk zijn hier snelkoppelingen (links) naar te maken en deze te plaatsen bij de startpost ? Lijkt me wel handig :)
In elke startpost staan links naar de vorige topics met daarachter eventueel een omschrijving van relevante informatie in de desbetreffende startpost.
Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:00:
[...]

Lage prioriteit? Als je alle smeekbede-topics hierover moet lezen op de diverse forums in de afgelopen jaren dan heb je een dagtaak.
Zover ik weet kun je Radiance schrappen, iig voor deze en vorige generatie kaarten. Ik volgde ooit
een topic op het forum van de makers van Powerstrip, er was daar een discussie over een functie in Powerstrip (boost color vibrance), waarom dit niet goed werkte of iets dergelijks.
Eén van de makers van Powerstrip meldde toen dat Digital Vibrance, zoals Nvidia dit kent, hardwarematig is, en niet of niet goed is te emuleren met enkel software.
10 tegen één dat Radiance wel in het CCC komt, maar alleen met de R520 (en 515/530) zal werken (die dit dus hardwarematig gaan ondersteunen).
Voor zover ik weet zou Radiance zo geactiveerd kunnen worden in de drivers, maar zijn er andere redenen waarom dit niet gebeurt. Het zou dan op een gelijksoortige manier gebruiken als de shader die DV moet emuleren. Zelf ben ik geen voorstander van Digital Vibrance / Radiance. DV vind ik echt ongelovelijk lelijk op m'n GF6. Alles lijkt zo onnatuurlijk en lollypop achtig wanneer je het aan zet. Ik vind de standaard output die ATi op m'n beeld tovert toch iets fijner dan nV met/zonder DV.

Maar goed, het is natuurlijk altijd leuk als een optie wordt aangeboden. Mensen kunnen dan zelf beslissen of ze het gebruiken of niet. Volgens mij is overigens het aantal verzoeken om een DV tegenhanger de laatste tijd flink afgenomen. Het kan zijn dat ik het totaal over het hoofd zie, maar ik heb het gevoel dat de forums vroeger bol stonden van verzoeken om DV en recentelijk niet meer.
Jejking schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:20:
Even vraagje tussendoor: als ik het nu goed begrijp is Rialto dus een stille dood gestorven?

Want ik kreeg te horen toen ik een nieuwe pc wilde op AGP dat een X800XL met Rialto fysiek niet zou passen (helaas, scheelde weer €80 :'( ), dus werkt het überhaupt wel? En gaat hier in de toekomst nog wat mee gebeuren?
Hoe kom je tot de conclusie dat Rialto een stille dood is gekomen? :?

Rialto werkt gewoon goed hoor. Genoeg X700s die voorzien zijn van een Rialto chip. Dat een X800XL AGP niet in je nieuwe pc past wil niet zeggen dat Rialto niet werkt. Het wil alleen zeggen dat het PCB van een X800XL AGP een stuk groter is (vergelijkbaar met een GF6800U) dan die van een PCIe X800XL. Dat zegt niets over het functioneren van de bridgechip, want dat werkt gewoon goed.

In de toekomst gaat er natuurlijk steeds minder mee gebeuren aangezien PCIe de toekomst is. De kans is groter dat er AGP varianten komen van RV515 en RV530 dan van R520.

• Niet online
Het kan zijn dat ik het totaal over het hoofd zie, maar ik heb het gevoel dat de forums vroeger bol stonden van verzoeken om DV en recentelijk niet meer.
Het zijn meestal de Nv > Ati overstappers die er om vragen, de laatste tijd geeft Ati echter weinig aanleiding om voor hun producten te kiezen. ;) :)

• Niet online
Volgens Digit-Life schijnt AA + FP16 HDR toch echt mogelijk te zijn op de R520 :9 , of de kaart hier echter genoeg power voor heeft is natuurlijk de hamvraag.

The R520 presumably supports FP16 blending, which allows FP16 HDR without much efforts (and performance loss to additional calculations in pixel shaders), as it's been done in NV4x/G70 chips for over a year. ROPs, completely orthogonal to the frame buffer format, must be a nice addition. They will allow MSAA in case of FP16 HDR — such a function is not available in the NV4x/G70...
However, the question of practical use of this antialiasing remains: G70 performance in HDR mode in Far Cry and SC: Chaos Theory discredits the idea of further performance drop — it's too low even now.

Maar mocht het speelbaar zijn dan kan de G70 direct het museum in. :)

http://www.digit-life.com...eo/3dvideoforpc-05q2.html

[Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 03-09-2005 20:02]

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Anoniem: 38733 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 20:01:
Volgens Digit-Life schijnt AA + FP16 HDR toch echt mogelijk te zijn op de R520 :9 , of de kaart hier echter genoeg power voor heeft is natuurlijk de hamvraag.

The R520 presumably supports FP16 blending, which allows FP16 HDR without much efforts (and performance loss to additional calculations in pixel shaders), as it's been done in NV4x/G70 chips for over a year. ROPs, completely orthogonal to the frame buffer format, must be a nice addition. They will allow MSAA in case of FP16 HDR — such a function is not available in the NV4x/G70...
However, the question of practical use of this antialiasing remains: G70 performance in HDR mode in Far Cry and SC: Chaos Theory discredits the idea of further performance drop — it's too low even now.

Maar mocht het speelbaar zijn dan kan de G70 direct het museum in. :)

http://www.digit-life.com...eo/3dvideoforpc-05q2.html
Nog voordat de R520 eindelijk uitkomt ligt de GTX al in het museum. ;) :P

Maar het zou inderdaad een erg mooie feature zijn.
:)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 26-05 14:50
CJ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 15:59:
In de toekomst gaat er natuurlijk steeds minder mee gebeuren aangezien PCIe de toekomst is. De kans is groter dat er AGP varianten komen van RV515 en RV530 dan van R520.
Ik denk niet dat er nog nieuwe VGA kaarten gebaseerd op nieuwe cores op de markt komen voor het AGP. Op de roadmap van July zag ik nog wel een RV5xx in AGP variant staan, maar op de meest recente roadmap en de ATI highlight overviews voor H2 is er niets meer over te vinden. nVidia heeft ook niets meer voor AGP in de planning staan. Elke vendor is het AGP high-end segment aan het dumpen, dus RX800, NX6800GT en Ultra's en tegen het eind van het jaar zou het PCI-E marktaandeel op 50/60% moeten liggen. Dus mochten er nog nieuwe AGP kaarten zijn, dan zal het enkel zijn voor midrange en low-end.

De nieuwe generatie chip zoals R520, RV530 en RV515 supporten naast HDCP ook een HDMI interface, ik weet echter niet of deze ook echt fysiek op de kaarten te vinden zal zijn.

Anoniem: 115092

Tyranium schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 21:24:
[...]

Nog voordat de R520 eindelijk uitkomt ligt de GTX al in het museum. ;) :P

Maar het zou inderdaad een erg mooie feature zijn.
:)
Ja het is speelbaar op 1024x768 met 4xaa waarschijnlijk....! Ik draai met een geforce 6800GT FarCry met HDR rond de 30(min.)-70(max.) FPS (1024x768 zonder AA/AF). Maar het is goed speelbaar tot 1024x768 met 8xaf of 1152x864 met 4xaf. Een G70 moet minstens dat datzelfde resultaat op zelfs hogere resoluties behalen... Een R520 lijkt me iets sneller dan G70 nu deze zo laat uit gaat komen. Dus lijkt me dat het gaat lukken :P (als de geruchten waarzijn, laten we het hopen :9~ )

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 115092 op 04-09-2005 01:21]

Is het niet zo dat ATi zelf de AGP versies van haar roadmap heeft geschrapt, maar dit puur en alleen over laat aan de fabrikanten zoals Asus, MSI, Sapphire etc om zelf een AGP versie in hun assortiment op te nemen? Zoiets had ik begrepen namelijk, maar ik kan het helemaal mis hebben.

ATi showed new graphicscard @ GDCE

Tijdens de Game Developers Conference Europe heeft ATi blijkbaar een nieuwe kaart geshowed. Uit onderstaande quote kan je min of meer opmaken dat het om de R520 gaat:
ATI showed if in a fairly informal way there new graphics card. Natalya explained and demo’ed some cool techniques for data amplications, basically making the worlds richer and more full from limited data sets. Showed a part of the demo that will be released with the new card (running on a new chip) and it looked really nice, looked to me like a 1920 US street, with rain etc. Also quite alot of talk about X360 memexport and also an extension to Direct3D9 to allow render-to-vertex buffer support, this is a way of supporting GPU geometry generation using exists parts.
Bron: DeanoC (gamedev) @ http://www.beyond3d.com/forum/showthread.php?t=23167

• The Source
CJ schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:44:
Is het niet zo dat ATi zelf de AGP versies van haar roadmap heeft geschrapt, maar dit puur en alleen over laat aan de fabrikanten zoals Asus, MSI, Sapphire etc om zelf een AGP versie in hun assortiment op te nemen? Zoiets had ik begrepen namelijk, maar ik kan het helemaal mis hebben.
Eerst stonden ze wel op de ATI roadmap, nu zijn ze verdwenen. Mogelijk dat vendors zelf de keus hebben, maar laten we zeggen dat de nieuwe generaties VPU's in october beschikbaar zijn, dan duurt het nog zeker een maand om een AGP versie te engineeren, en dan nog een maand voor mass production. Dus dan praten we snel over december / januari voordat die AGP versies in de winkels liggen. En tegen die tijd is het volume al niet meer interessant voor die fabrikanten. Dus ik zelf betwijfel het dat er nog high end kaarten komen, wellicht enkel low-end / midrange, maar we zullen zien.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Het einde van het AGP tijdperk komt er dus heel vlug aan.

World War One

• Inflatable
  • Laatst online: 24-05 01:52
Hacku schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:59:
Het einde van het AGP tijdperk komt er dus heel vlug aan.
Dat is al ingezet.. Nieuwe high-end kaarten zullen alleen nog maar PCI-E zijn.. 1e voorbeeld is de Nvidia 7800 range..ATI R520(X900?) zal niet anders zijn vermoed ik..

Als ik volgend jaar weer moet upgraden, zal ik ook overstappen van AGP naar PCI-E..

[Voor 12% gewijzigd door Inflatable op 04-09-2005 13:25]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Dat is al ingezet
Ja, ik bedoelde dat het nu heel vlug zal gaan.

World War One

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

En de Inq heeft ook weer eens wat te melden :Z , deze keer over de leverbaarheid van de R520XT (staat overigens ook op de Tweakers.net-FP). Om het kort te houden:

- de 500 MHz-versie van de R520XT zal ten overvloede beschikbaar zijn
- de 600 MHz-variant daarentegen zal je maar mondjesmaat in de winkels te zien krijgen

Punt. ;) Enne... waarheidsfactor? -> The Inq a.k.a. al-sla-je-me-dood...

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-05 10:37

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Sorry hoor, maar dit is gewoon onzin, 600Mhz als max voor de R520...
Zoals al eerder werdt gezegd, je gaat er geen ophef over maken "We're reaching speeds never seen before" als het maar 600Mhz is...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:21
wanneer zou de RV530 komen?

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

Anoniem: 133505

wie weet wat er kan gebeuren met ati als de R520 totaal flopt?

• MelvinB
  • Laatst online: 08-10-2021
Anoniem: 133505 schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:04:
Volgens mij nix. Toen nVidia die FX-serie launchde, welke niet echt populair was geloof ik, bleven ze toch ook nog met beide benen op de grond staan? Ik denk dat het zo dan ook zou gaan lopen met ATI als de R520 net zo zou gaan floppen. Vraag me af of ze dan meteen de R580 in de strijd gaan gooien.

Maar ach, ik blijf nog optimistisch en verwacht niet dat de R520 gaat floppen. :o

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 13:38

Milmoor

Footsteps and pictures.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Astennu
Het lijkt op een stille release. Er staan ook al moederborden bij. Dus ik ben benieuwd wanneer het in de winkels ligt.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Astennu
Anoniem: 133505 schreef op maandag 05 september 2005 @ 11:04:
Als de R520 flopt is het geen ramp. Als de Mid range en Low end maar goed zijn. Dat is gewoon de grootste afzet markt. Dat zag je ook wel met de R420 en de NV40. De 6600 GT was gewoon sneller dan de X700 Pro. Maar de X800 XT PE was weer sneller dan de 6800 Ultra.

Maar ATi zal er igg alles aan doen om weer op nr1 te komen.

• Niet online
"ATI has informed its clients in Taiwan that it will gradually begin volume shipments of its R-series GPUs, including the R520, RV530, RV515 and RV505 by the end of the third quarter."

http://www.digitimes.com/news/a20050905A6033.html

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Een tip voor degenen die nog een leuke AGP upgrade zoeken: een Asus ATI Radeon X850XT 256Mb GDDR3 AGP8X voor €199 @ Mycom (tweede pagina).

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:55
anton121 schreef op maandag 05 september 2005 @ 16:17:
Een tip voor degenen die nog een leuke AGP upgrade zoeken: een Asus ATI Radeon X850XT 256Mb GDDR3 AGP8X voor €199 @ Mycom (tweede pagina).
Alleen via internet te bestellen, en niet te vinden op de website....dit moet een foutje zijn.

maar ik hou de site in de gaten....

[Voor 6% gewijzigd door Daaaaf op 05-09-2005 16:59]

Anoniem: 38733 schreef op Monday 05 September 2005 @ 16:08:
"ATI has informed its clients in Taiwan that it will gradually begin volume shipments of its R-series GPUs, including the R520, RV530, RV515 and RV505 by the end of the third quarter."

http://www.digitimes.com/news/a20050905A6033.html
RV505 ook al... ik ben benieuwd wat dit dan is, want ik dacht dat dit namelijk een low-budget UMC versie is van de RV515... maar dit blijkt dus de RV516 te zijn.

• Scarfish
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-12-2022
Astennu schreef op maandag 05 september 2005 @ 12:24:
[...]

Het lijkt op een stille release. Er staan ook al moederborden bij. Dus ik ben benieuwd wanneer het in de winkels ligt.
Ati heeft dit gedeelte al een tijdje. Heb t iig een tijdje terug ook al eens gezien en ben toen alle sites langs geweest om te kijken of het mobo al in het assortiment was opgenomen en dat was niet het geval. Op dit moment heeft Sapphire dus wel al een link naar Crossfire moederborden maar staat er niet bepaald veel. Bij PCPartner staan wel al Crossfire moederborden en de specs. T wordt echt tijd dat ze komen, we hebben al lang genoeg gewacht :S

Erm...

Anoniem: 79835

Texture shimmer... ATI Edition :
http://www.rage3d.com/board/showthread.php?t=33827482

[Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 79835 op 05-09-2005 18:43]

• Niet online
Ik denk niet dat er ooit iemand is geweest die beweert heeft dat Ati nooit geen last
heeft van shimmering, echter uit ervaring sprekende, en de artikelen die onlangs zijn uitgekomen
vertellen het ook, heeft Nvidia er duidelijk in meerdere mate last van dan Ati.

Dit is trouwens een leerzaam en goed geschreven artikel, waarin ondermeer duidelijk wordt uitgelegd wat shimmeren nou precies is en waardoor het veroorzaakt wordt:

http://www.hexus.net/cont...?dXJsX3Jldmlld19JRD0xNTQ5

[Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 05-09-2005 20:11]

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:44
welke settings gamen jullie eigenlijk?
ik ALTIJD op de max iq dus high quality, maakt het nou veel uit om die slider te verschuiven in iq en performance?
Niet dat ik de fps nodig heb maar meer ter informatie.

Anoniem: 91858

Op Mycom hebben ze nu twee kaarten van rond de 200/250 euro in de aanbieding.
Eentje; de ASUS AX850XT 256 mb AGP versie kaart (bestellen via internet) en (normaal in de winkel te verkrijgen volgens de site) de AX800XT 256 AGP versie.

Welke is de betere voor vooral Flight Simulator 9 ?

ps. Heb vorige week die All in wonder (aanbieding) gekocht bij MyCom maar dat valt me een beetje tegen vergeleken met m'n vorige TI4200 Geforce kaart. (niet zo'n vooruitgang vind ik)
Het liefst wil ik dus deze kaart omruilen voor 1 van de bovengenoemde kaarten.

systeem Intel P4 2.6 Ghz
512 mb RAM
XP Pro SP2

Als iemand evt. antwoord kan geven graag! :)

Anoniem: 112300

De X850XT hebben ze niet meer, dus dan is de keuze niet moeilijk denk ik. :)

• Daaaaf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22-05 21:55
Flight Simulator is vooral gebaat bij een snelle CPU. Aangezien de x850xt marginaal sneller is dan de x800xt verwacht ik een minimaal verschil.

Anoniem: 91858

Bedankt voor de info mensen! :)

Anoniem: 9449

Snapt iemand hoe de teruggeefactie (van $100) van ATi eruitziet voor iemand (zonder creditcard o.i.d.) die binnenkort een CF bord koopt in een winkel in NL? Via de link zie ik bijvoorbeeld dat je "op de 29e september" een CF kaart moet kopen?

Ik wil wel meedoen hieraan (heb een nieuwe compu nodig en ga zowiezo voor ATi graphics) maar is het ook mogelijk voor iemand zoals ik die gewoon op de conventionele manier koopt?

Edit: sorry, ik zie het al op de site: "Offer valid in North America only."

[Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 06-09-2005 01:14]

Anoniem: 134408

wanneer worden nou die mobo's verwacht in de winkel te liggen in benelux (en belgie vooral)

• Astennu
Eind van eht 3e kwartaal dus dat is eind deze maand op zijn laatst. En dan gaan de chips naar de klanten. Ik neem aan dat Asus enz hun pcb's al kunnen maken. dus alleen wachten op de chips die er op moeten ? dus dan zou het kunnen dat je binnen 1 maand of 2 de eerste kaarten hebt dus iets van begin november ?

Wel jammer dat het zo lang moet duren :'(

• Pandemic
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-05 21:25
Ik ben eigenlijk toch wel een ati fan, maar nu wil ik een nieuwe pc aanschaffen en kom ik toch onvermijdelijk bij nvidia uit. Ik kan wel 2 maanden gaan wachten op de nieuwe ati kaarten, maar als die er zijn komen er 2 maanden daarna ook weer "snellere" andere kaarten uit.

Ik vrees dat ati de plank finaal aan het misslaan is op het moment.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of je koopt je cheap een X850XT en voor de rest van het geld koop je je een nieuw scherm, nieuwe speakers, een nieuw printertje, ga je met je vriendin op restaurant, koop je een digicam, koop je een nieuw toetsenbord en muis, etc. Of je spaart je geld :)

• Astennu
Zou de roddels gaan door:

nieuws: 'Nvidia ziet af van GeForce 7800 Ultra'

http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1122280015.jpg

Dus geen 7800 Ultra omdat er maar een paar R520 XT kaarten @ 600-1400 zouden uitkomen. En zo meteen komt ATi met veel 800-1400 kaarten dan kun je lagguh :D Maar voorlopig hebben we niets :'(

• BlueForce
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 14:04
ik geloof er niet al teveel van.

Klinkt eerder als een goedkoop excuus van nVidia dat ze hun kaarten zelf nog niet klaar hebben.

Ik kan ernaast zitten, maar 't blijft me een iets te makkelijke reden.

Vraag me trouwens af wie een nVidia kaart in zen pc wil, die dingen zijn gigantisch groot en binnekort steken ze der een turbine op van een vliegtuig om ze koel te krijgen.

[Voor 31% gewijzigd door BlueForce op 06-09-2005 15:02]

Een beetje verlies heb je altijd...

Anoniem: 114616

Turbine, dan heb je de 7800gtx zeker nog niet in het echt gezien? Ja hij is aardig lang maar de koeler is lekker stil en neem maar 1 slot in beslag.
En hij verbruikt ook minder dan de vorige generatie.! En nvidia zal echt wel zo ultra kaarten kunnen maken want de yields en overklokbaarheid van de gtx'en zijn gewoon erg goed.

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Of nvidia krijgt ze niet gekoeld/geproduceerd in voldoende mate en geeft dit dan als excuus :) It's all possible...
Volgens mij ga ik gelijk krijgen en wordt de R520 gedoopt tot Radeon X 1800 (oftewel Radeon XI 800, R600 zou dan Radeon X2 800 zijn).

Bron: http://www.hkepc.com/bbs/...p?aid=279248&noupdate=yes

[Voor 37% gewijzigd door CJ op 06-09-2005 15:46]

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
http://www.elitebastards.com/dw/hkd.jpg

Kom ik tegen op elitebastards.
Dat plaatje kwam van HKEPC uit de link die ik boven je had gezet waarin dus X 1800 genoemd werd.

Overigens hebben die ook een review online gezet van Intel CrossFire in de vorm van een GigaByte moederbord: http://www.hkepc.com/hwdb/atird400-1.htm

[Voor 17% gewijzigd door CJ op 06-09-2005 16:11]

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 114616 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 15:19:
Turbine, dan heb je de 7800gtx zeker nog niet in het echt gezien? Ja hij is aardig lang maar de koeler is lekker stil en neem maar 1 slot in beslag.
En hij verbruikt ook minder dan de vorige generatie.! En nvidia zal echt wel zo ultra kaarten kunnen maken want de yields en overklokbaarheid van de gtx'en zijn gewoon erg goed.
En wat dacht je ervan dat de 7800 Ultra (waarschijnlijk) op 0,09u + low-k geproduceerd gaat worden? Dan heb je weinig aan de yields van de GTX, want die is gemaakt op 0,11u.

Bovendien: stél (ik zeg: stel ;) ) dat de 7800 Ultra op 0,11u gemaakt gaat worden, dan zou het gewoon een opgeklokte 7800GTX zijn, pipes kunnen er niet meer bij omdat er dan aan MHz-en ingeboet zou moeten worden, zie de X800Pro-core die op 12 pipes harder loopt dan met 16 pipes. En aangezien je al zelf aangeeft dat de 7800GTX zeer goed OC-baar is (waar ik mee instem :9 ) zou er dus geen enkele markt voor zijn.

Conclusie: een (eventuele) 7800 Ultra wordt gewoon op 0,09u + low-k gemaakt, omdat anders de stap in performance en rauwe MHz-en gewoon te klein is. Punt B)
Jejking schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:15:
[...]
Conclusie: een (eventuele) 7800 Ultra wordt gewoon op 0,09u + low-k gemaakt, omdat anders de stap in performance en rauwe MHz-en gewoon te klein is. Punt B)
Conclusie 2: Een eventuele 7800 Ultra is gewoon RSX chip maar voor de desktop markt op 550Mhz core (of waarschijnlijk sneller).

Nieuwsflash: X550 XT
ATi komt waarschijnlijk met de X550 XT. Normaal gesproken gebruikt de X550 de RV370 core die iets hoger geklokt is dan een standaard X300 - dit is mogelijk door beter geworden yields over de loop der tijd -, maar voor de X550 XT zou ATi de RV410 gebruiken die normaal gesproken in de X700 serie gebruikt wordt.

De X550 XT is dus een RV410 met 4 pipelines - ipv 6 die standaard in de RV410 zitten - en 6 vertexshaders. En waarschijnlijk is dit ook een dead-die SKU net zoals de X800GT(O), maar in dit geval dus om af te komen van de defecte RV410 cores.

De X550 XT zal de strijd aan moeten gaan met de 6600LE.
Bron: http://www.hkepc.com/bbs/viewthread.php?tid=464972

[Voor 47% gewijzigd door CJ op 06-09-2005 16:51]

• edward2
  • Laatst online: 25-05 02:13

edward2

Schieten op de beesten

Ik krijg het vervelende vermoeden dat de R520 XT misschien nog wel eens slechter verkrijgbaar gaat worden dan een X800XT PE, nog slechter dan destijds de G400max. De geruchten over slechte leverbaarheid, gesterkt door de delays geven mij niet veel hoop om makkelijk een R520XT te pakken te krijgen als je niet tot het selecte groepje aan de andere kant van de oceaan behoort....

Niet op voorraad.

• BlueForce
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-04 14:04
CJ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:28:
[...]

Conclusie 2: Een eventuele 7800 Ultra is gewoon RSX chip maar voor de desktop markt op 550Mhz core (of waarschijnlijk sneller).

Nieuwsflash: X550 XT
ATi komt waarschijnlijk met de X550 XT. Normaal gesproken gebruikt de X550 de RV370 core die iets hoger geklokt is dan een standaard X300 - dit is mogelijk door beter geworden yields over de loop der tijd -, maar voor de X550 XT zou ATi de RV410 gebruiken die normaal gesproken in de X700 serie gebruikt wordt.

De X550 XT is dus een RV410 met 4 pipelines - ipv 6 die standaard in de RV410 zitten - en 6 vertexshaders. En waarschijnlijk is dit ook een dead-die SKU net zoals de X800GT(O), maar in dit geval dus om af te komen van de defecte RV410 cores.

De X550 XT zal de strijd aan moeten gaan met de 6600LE.
Bron: http://www.hkepc.com/bbs/viewthread.php?tid=464972
En wanneer wordt deze verwacht ? Want de X800GT heeft namelijk zen kat gestuurd. Tenzij die bij wijze van mirakel volgende week overal in de rekken ligt maar nergens op de sites van groothandels staan (buiten de powercolor PCI-E versie dan en die is nog niet eens goed leverbaar).

Een beetje verlies heb je altijd...

• Niet online
Ziet er een beetje uit als een slechte photosjopper, check de core rechtsboven eens... :/

• Astennu
CJ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:11:
Dat plaatje kwam van HKEPC uit de link die ik boven je had gezet waarin dus X 1800 genoemd werd.

Overigens hebben die ook een review online gezet van Intel CrossFire in de vorm van een GigaByte moederbord: http://www.hkepc.com/hwdb/atird400-1.htm
Wel grappig. De ATi RD400 Pwns de Intel chipset. En het AMD platform met de RD480 pwnt ook de intel RD400 :D Dus wil je het snelste nog steeds AMD :Y)
edward2 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 17:00:
Ik krijg het vervelende vermoeden dat de R520 XT misschien nog wel eens slechter verkrijgbaar gaat worden dan een X800XT PE, nog slechter dan destijds de G400max. De geruchten over slechte leverbaarheid, gesterkt door de delays geven mij niet veel hoop om makkelijk een R520XT te pakken te krijgen als je niet tot het selecte groepje aan de andere kant van de oceaan behoort....
Wacht nu maar eens rustig af zo meteen zijn ze er in massa's en ook nog eens hoger geclockt dan die 600 mhz.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:06:
[...]
Wacht nu maar eens rustig af zo meteen zijn ze er in massa's en ook nog eens hoger geclockt dan die 600 mhz.
Nou dat rustige is inmiddels tenenkrommend geworden en het verleden spreekt ook niet bepaald in het voordeel van een goede levering.
Het leven van een early adopter is hard.

Niet op voorraad.

• Astennu
edward2 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:19:
[...]

Nou dat rustige is inmiddels tenenkrommend geworden en het verleden spreekt ook niet bepaald in het voordeel van een goede levering.
Het leven van een early adopter is hard.
Ghehe. Mja dan heb je strax ook wat :). Want de IQ en Speed zou veel beter zijn. Vooral dat eerste vind ik belangrijk. Hopelijk weten we over 3 weken meer. Dan zal het niet te lang meer duren. Maar het heeft idd wel te lang geduurd.

• Niet online
Maar ja, hoe serieus moet je dit nieuws nemen als de foto van HKEPC overduidelijk gesjopped is.

Interestingly, there are 16, 24 and 32 pipes versions but there are only 10 pieces of the 32 pipes versions exist currently. The core clock of the card is 650Mhz+ and memory at 1400Mhz. The R520 card uses 1.26ns GDDR3 memories. The 32 pipes R520 performance will exceed the GeForce 7800GTX.

http://www.vr-zone.com/?i=2647&s=1

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou ja, gelukkig ben ik niet alleen van NL afhankelijk. Hoewel er van mij nog wel wat meer shops naar Europa zouden mogen versturen.

Niet op voorraad.

• Astennu
Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:26:
Maar ja, hoe serieus moet je dit nieuws nemen als de foto van HKEPC overduidelijk gesjopped is.

Interestingly, there are 16, 24 and 32 pipes versions but there are only 10 pieces of the 32 pipes versions exist currently. The core clock of the card is 650Mhz+ and memory at 1400Mhz. The R520 card uses 1.26ns GDDR3 memories. The 32 pipes R520 performance will exceed the GeForce 7800GTX.

http://www.vr-zone.com/?i=2647&s=1
Nou ik geloof hier niet veel van. De core en memory clocks zouden kunnen maar zijn wel wat laag. Voor een 24 of 32 piper niet. Maar ik denk toch dat het een 16 of max 24 pipe kaart wordt. Maar we zullen wel zien.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:26:
Interestingly, there are 16, 24 and 32 pipes versions but there are only 10 pieces of the 32 pipes versions exist currently.
Hence my question: 10 op de hoeveel? Ik denk dus dat er gesleuteld gaat worden aan de yields v.d. 32-pipe versie om die in massaproductie te kunnen nemen voor in 2006... of niet?

[Voor 21% gewijzigd door Jejking op 06-09-2005 18:40]

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Astennu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:23:
[...]

Ghehe. Mja dan heb je strax ook wat :). Want de IQ en Speed zou veel beter zijn. Vooral dat eerste vind ik belangrijk. Hopelijk weten we over 3 weken meer. Dan zal het niet te lang meer duren. Maar het heeft idd wel te lang geduurd.
Inderdaad "zou". Voorlopig weten we alleen dat:
- de IQ en FPS van nVidia sinds de 78.03 (fix voor shimmering) gewoon roeleert. (o.a. supersampling)
- ATI ruim een jaar geleden jaar allerlei beloftes heeft gedaan inzake leverbaarheid die ze overduidelijk NIET zijn nagekomen. De geruchten, zoals ze nu voorliggen, beloven erg weinig goeds.
- En al heeft ATI zodirekt de beste IQ en FPS met de R520, als de leverbaarheid ruk is, is dat absoluut nietszeggend.

maar goed we zullen zien.

[Voor 7% gewijzigd door Help!!!! op 06-09-2005 21:21]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jejking schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:38:
[...]

Hence my question: 10 op de hoeveel?
Op heel de aardkloot, dus die worden alleen voor Orton en z'n directe familie of worden opgestuurd na overnmaking van $1.000.000,- aan Orton Shipyard's.

[Voor 15% gewijzigd door edward2 op 06-09-2005 18:52]

Niet op voorraad.

• Niet online
edward2 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:50:
[...]

Op heel de aardkloot, dus die worden alleen voor Orton en z'n directe familie of worden opgestuurd na overnmaking van $1.000.000,- aan Orton Shipyard's.
Lol, jij zou het nog doen ook als je heel rijk was. :+

• epo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 18:17
Astennu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:35:
[...]

Nou ik geloof hier niet veel van. De core en memory clocks zouden kunnen maar zijn wel wat laag. Voor een 24 of 32 piper niet. Maar ik denk toch dat het een 16 of max 24 pipe kaart wordt. Maar we zullen wel zien.
kan je wel lezen ? 650+ dat is toch een hele nette clockspeed!

• Astennu
epo schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:19:
[...]

kan je wel lezen ? 650+ dat is toch een hele nette clockspeed!
Ja maar niet bepaald ( NEVER SEEN BEFORE ) Dat noem ik toch echt iets in de richting van 700+. 650 kunnen X850 XT PE's ook halen met Stock cooler en een modje. Dus ja..... Ik verwacht wel iets meer :D Zekers voor 0.09µ Low K.

• BiG-GuY
  • Laatst online: 27-05 17:00
Voor de geïnteresseerden, de ASUS AX800XT Platinum Edition (inclusief ViVo), kost nu maar €250 bij Mycom (filiaal Haarlem iig) Ik heb hem nu in mn pc :P lekkere kaart.
edit:
het is een AGP 8x kaartje

ze hebben ook de ATI X800VE All-In-Wonder voor €199,- (die is op 3D gebied alleen stuk minder)

[Voor 37% gewijzigd door BiG-GuY op 06-09-2005 21:21]

Gallery V&A

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Astennu schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:30:
[...]

Ja maar niet bepaald ( NEVER SEEN BEFORE ) Dat noem ik toch echt iets in de richting van 700+. 650 kunnen X850 XT PE's ook halen met Stock cooler en een modje. Dus ja..... Ik verwacht wel iets meer :D Zekers voor 0.09µ Low K.
Muah vanaf 650 zou ik het wel aardig vinden hoor, als hij tenminste ongeveer dezelfde performance/kloktik heeft vergeleken met de 7800 gtx.

Niet op voorraad.

Ik geloof dat we trouwens binnenkort meer CrossFire reviews met harde benchmark cijfers. Naast HKCEP heeft schijnbaar ook B3D al CrossFire setups in huis om te testen en die zullen niet de enige sites zijn.

• Astennu
BiG-GuY schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:33:
Voor de geïnteresseerden, de ASUS AX800XT Platinum Edition (inclusief ViVo), kost nu maar €250 bij Mycom (filiaal Haarlem iig) Ik heb hem nu in mn pc :P lekkere kaart.
Jah maar das AGP ik moet PCI E :) Anders was het best verleidend geweest maar R520 komt er aan.

• Robin4
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:21
BiG-GuY schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:33:
Kan je dat ook aantonen dat het zo is? Is het een AGP of een pci-e kaart?
Sorry was hierboven al vermeld en ik keek er over heen.

[Voor 8% gewijzigd door Robin4 op 06-09-2005 20:02]

http://specs.tweak.to/12249 Nieuwe stuff, zie link links.

• Astennu
Coolmaster schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 19:58:
[...]

Kan je dat ook aantonen dat het zo is? Is het een AGP of een pci-e kaart?
Sorry was hierboven al vermeld en ik keek er over heen.
Volgens mij was het AGP volgens het foldertje wat ik in de bus heb gehad. Het was een Asus X800 XT zo ver ik weet. voor 250 euro AGP. En een X800 Pro voor 199.

• The Source
Ik zit rest van deze week in verschillende meetings met paar EMEA mensen van ATI, zal ze wel eens uithoren... veel geruchten,maar ik geloof ook dat R520 XT laag in volume zal zijn. En dat zal een OEM als Dell uiteraard wel weer (X800 XT) voorrang krijgen.

[Voor 41% gewijzigd door The Source op 06-09-2005 20:14]

• Astennu
The Source schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:10:
Ik zit rest van deze week in verschillende meetings met paar EMEA mensen van ATI, zal ze wel eens uithoren... veel geruchten,maar ik geloof ook dat R520 XT laag in volume zal zijn. En dat zal een OEM als Dell uiteraard wel weer (X800 XT) voorrang krijgen.
T00t :D Doe dat maar eens en als de R520 tegenvalt pak ik wel een X800 XT of X850 XT tot aan de R580 of R600 :P

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

The Source schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 20:10:
Zie je geen kans om de taak van Twister over te nemen. Ik wil de 32 pipes R 520 XT 700/1600 wel in CF hebben :D
"Fearen" met 85 fps in 1600x1200 x16AF 16xSSAA incl softshadows lijkt me wel wat.

Niet op voorraad.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Jejking schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:15:
[...]

En wat dacht je ervan dat de 7800 Ultra (waarschijnlijk) op 0,09u + low-k geproduceerd gaat worden? Dan heb je weinig aan de yields van de GTX, want die is gemaakt op 0,11u.

Bovendien: stél (ik zeg: stel ;) ) dat de 7800 Ultra op 0,11u gemaakt gaat worden, dan zou het gewoon een opgeklokte 7800GTX zijn, pipes kunnen er niet meer bij omdat er dan aan MHz-en ingeboet zou moeten worden, zie de X800Pro-core die op 12 pipes harder loopt dan met 16 pipes. En aangezien je al zelf aangeeft dat de 7800GTX zeer goed OC-baar is (waar ik mee instem :9 ) zou er dus geen enkele markt voor zijn.

Er komt geen ultra :)
nieuws: 'Nvidia ziet af van GeForce 7800 Ultra'

World War One

• Oet

Oet

Roep niet te hard, je weet waar het nieuws vandaan komt he! ;)

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• shuogg
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 29-12-2020
edward2 schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 21:13:
[...]

Zie je geen kans om de taak van Twister over te nemen. Ik wil de 32 pipes R 520 XT 700/1600 wel in CF hebben :D
"Fearen" met 85 fps in 1600x1200 x16AF 16xSSAA incl softshadows lijkt me wel wat.
Hoeveel euro zou je wel niet lichter zijn na een CF moederbord en 2x R520XT? :D
Die R520XT's zullen ws. zo schaars zijn dat je weer price gouging krijgt, en dan moet je er 2, dus reken op minimaal 1200, en ws. eerder 1400 euro in totaal :'). En dan komt er nog een mobo van 150-200 euro bij :'). Hoop dat je een ruime portemonnee hebt :+.

Aan de andere kant zou je echt een van een handjevol in NL zijn met dergelijke performance :P

[Voor 10% gewijzigd door shuogg op 06-09-2005 22:13]

specs desktop | specs laptop

• Astennu
screamteam schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:05:
Roep niet te hard, je weet waar het nieuws vandaan komt he! ;)
Idd zelfde als de slechte leverbaar wordende R520 XT chips @ 600 MHz wat ook wel zal mee vallen :)

• Oet

Oet

Ik zit dus te wachten totdat de CrossFire bordjes en de R520XT CF-kaarten uitkomen... Zodra ik de kaart in mijn handen heb bestel ik het moederbord (s939) + een AMD X2 4400 of 4800+...
Misschien als het niet tegenvalt meteen 2kaartjes, kan ik meteen in CF-mode draaien..
En ja, dat gaat nogal veel geld kosten, maar dan kan ik er ook wel weer een paar jaar tegenaan :)

• hjs
  • Niet online
Edward heeft wat over voor zijn hobby ;)
En die hobby is altijd nog goedkoper dan het tunen e.d. van bv een auto :roll:

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 22:33:
Edward heeft wat over voor zijn hobby ;)
En die hobby is altijd nog goedkoper dan het tunen e.d. van bv een auto :roll:
Die AudiTT komt ook nog wel een keer. Ik sla gewoon de kinderwagens over :D

Niet op voorraad.

Anoniem: 140923

dat er iets mis is met deze pagina is duidelijk, maar als het een echte x850xt pe is... :9~ : http://www.pczaak.nl/catalog/product_info.php?products_id=3112 ik heb zelf agp dus ik neem niet de moeite het uit te vogelen, maar wie weet.

• Brainless-NL
  • Laatst online: 12-05 09:14
waarschijnlijk is et gewoon een x800 (vanilla) met 256mb. Dan klopt de prijs wel ongeveer. De naam zegt het namelijk al.
Nieuwsflash: Interview met Richard Huddy - Usable features at full speed

NVItalia heeft een interview online gezet met Richard Huddy waarin wat opmerkelijke uitspraken worden gedaan door hem. Zo lijkt het er op dat R520 - zoals al vaker gespeculeerd is - inderdaad HDR met AA gaat aanbieden, alsmede enkele nieuwe features biedt die IQ dusdanig kunnen verbeteren.

Een uitspraak als het volgende doet dit bevestigen:
Interesting I've seen David Kirk from NVIDIA saying that in his view some of our new features are years away, so I guess the new hardware could make a bit of a stir.
En hier zegt Huddy dat ze HDR gemakkelijker willen maken voor developers door de limieten weg te halen die bepaalde implementaties hebben:
"HDR" has become the buzzword in the games industry because a few games developers have started to show demos which use HDR and the difference is simply stunning. But the trouble right now is that all the HDR implementations in the market to date are limited in one way or another which makes the decision to use HDR a somewhat painful compromise. We plan to eliminate the compromise and thereby do away with the pain.
Wat zou dat precies beteken.... :Y)
And thanks also to NVIDIA for giving us competition. Competition in industry benefits everyone, and, because of this intense competition, buyers of PC graphics have a tremendous opportunity to get great value.
Leuke afsluiter van Huddy. :)

Lees het hele interview hier: http://www.nvitalia.com/a...dy_ATI/index.php?pagina=6

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Nou daar gaat vertrouwen van uit zeg.

Maar euh, het zou toch wel leuk zijn ALS er nu eens wat komt deze maand......

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online
edward2 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:33:
Maar euh, het zou toch wel leuk zijn ALS er nu eens wat komt deze maand......
Ik had gehoopt dat er wat zou komen deze week (vandaag eigenlijk al) >:)

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-05 21:47
Stukje op vr-zone: http://www.vr-zone.com/?i=2647&s=1

[Voor 65% gewijzigd door Viss op 07-09-2005 11:52]

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

hjs schreef op woensdag 07 september 2005 @ 11:36:
[...]

Ik had gehoopt dat er wat zou komen deze week (vandaag eigenlijk al) >:)
En heeft dat nog een speciale reden? Iets van RD gehoord?

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online
Last van je geheugen edward ?

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Jemie, hjs, daar ga je dit topic toch niet mee vervuilen, leuke woordspeling :D

[Voor 24% gewijzigd door edward2 op 07-09-2005 13:30]

Niet op voorraad.

• hjs
  • Niet online
})

ATI komt trouwens bij de HWI dagen, zal daar al wat te zien zijn?

• Niet online
Interesting I've seen David Kirk from NVIDIA saying that in his view some of our new features are years away, so I guess the new hardware could make a bit of a stir.
David Kirk zei dat hier, het gaat inderdaad om HDR + AA, dat dit voorlopig nog niet mogelijk is op Nvidia hardware.
Het lijkt er inderdaad op dat Huddy bij deze HDR + AA bevestigd heeft op de R520. :P :9 8)

[Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 07-09-2005 14:21]

• Astennu
Anoniem: 38733 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:19:
[...]

David Kirk zei dat hier, het gaat inderdaad om HDR + AA, dat dit voorlopig nog niet mogelijk is op Nvidia hardware.
Het lijkt er inderdaad op dat Huddy bij deze HDR + AA bevestigd heeft op de R520. :P :9 8)
Dat is wel mooi. Vooral als de peformance mooi blijft. Dat is dan het grote + Punt van de R520

Op Rage3D maakte iemand de opmerking dat dit ook kunnen verklaren waarom een aantal games gepatched is met support voor "ATi's SM3.0 cards". Het zou kunnen zijn dat deze games geschikt zijn gemaakt voor HDR + AA op ATi kaarten.

Voor degenen die niet meer weten om welke games het hier gaat: Far Cry en Earth 2160. Beide games maken gebruik van HDR.

• Astennu
CJ schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:48:
Op Rage3D maakte iemand de opmerking dat dit ook kunnen verklaren waarom een aantal games gepatched is met support voor "ATi's SM3.0 cards". Het zou kunnen zijn dat deze games geschikt zijn gemaakt voor HDR + AA op ATi kaarten.

Voor degenen die niet meer weten om welke games het hier gaat: Far Cry en Earth 2160. Beide games maken gebruik van HDR.
Earth 2160 ben ik ook wel benieuwd naar. 2150 was igg mooi voor zijn tijd. Nu maar snel kaarten hebben waar je er wat aan hebt. Ik ga ook eens screens zoeken dus HDR far cry en normal far cry.

Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee