Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:57:
Xandrios Admin Netwerken
Heb het al 3 modems geprobeerd de linksys modem router ,asus modem van tweak zelf en een sweex, modem krijg geen 1 pagina binnen.
Wat ik je alleen kan zeggen is dat wel bezig ben met omzet van bbned netwerk naar tiscali maar daar, heb ik nog geen bericht van gehad ?.
Misschien iets ergens doorheen geglipt. Je kan 't heel snel zien als je van BBned naar Tiscali gaat als je snelheid op je lijn opeens 1120/288 is.
Dat is het moment dat je VPI/VCI naar 0/
34 moet gaan zetten.
Asus modem: Staat fixed op 0/35 voor BBned
Sweex: Veel type werken
alleen met laatste firmware van sweex omdat er foutje in zit in eerdere/oudere.
Linksys: Moet gewoon werken, zeker met recente firmware. 1483Bridged-IP-LLC | UBR | 0/34 | Dynamic/auto IP op i-net/wan kant.
Wildfire schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:11:
Oeh, het moment is bijna naar... vrijdag is de geplande omschakeldatum van Demon/BBNed naar TweakDSL/Tiscali.
Hopen dat het goed gaat...
Als ze nou de omschakeling ook nog 's ochtends doen, dan merk ik er niets van... moet tot 13:00 uur stage lopen

Zie boven. Verbinding weg, linesync opeens 1120/288 en je VPI/VCI aanpassen.
Mits je bij Demon ook al via BaByXL/Tiscali surft, dan krijg je gewoon opeens andere snelheid en een IP van TweakDSL.
NLsandman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:35:
Een kennis van mij heeft 3 weken geleden de brief voor het omzetten van bbned naar tis adsl2+ op de bus gedaan.
Kan het dat ze nu al is omgezet zonder enig melding van tweakdsl?
Vanmorgen rond 12:00 klapte haar lijn eruit en de gewone kpn telefoon, kan het zijn dat ze is overgezet naar tis adsl2+?
Ze zit vanaf die tijd al zonder verbinding.
Kan ze met e-tech op tis adsl, haar e-tech geeft momenteel geen signaal?
Dat kan best dat de omzetting is gedaan en je een mailtje hebt gemist of niet gehad. Telefonie wordtd bij telco-telco ook heel even onderbroken maar zou daarna weer terug moeten zijn.
Als je
geen telefonie meer hebt gelijk storing aanmelden bij TweakDSL als het inderdaad de omzetting is naar Tiscali vandaag.
Je kan ook KPN storingsdienst bellen maar dan lossen ze je telefonie probleem op en ben je 99% zeker je DSL signaal kwijt. Dan kan je wel vrijsnel weer bellen natuurlijk. Storing moet je sowieso melden, maar laat even uitzoeken bij Tweak of je daar storing moet aanmelden al ivm omzetting die misschien een feit is.
Er is 1 e-tech die niet meer werkt, dat is de V1 en oudste 4 poorts annexA. De rest kan je naar firmware 3.40 en hoger upgraden en werkt het prima. Zonder 3.40 of hoger krijg je
geen IP verkeer. Linesync zou je sowieso wel moeten hebben ongeacht firmware.
En nu gamen?
[
Voor 50% gewijzigd door
bjck op 31-08-2005 20:53
]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.