TweakDSL *new and/or improved* deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.751 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Resinman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:00:
Ik lig er hier nog steeds om de 10 minuten uit voor enkele minuten. Is er nog steeds een storing gaande?

Edit: Ja dus. Te snel getypt.: 30/8/2005 22.30: BBned storing, matige doorvoersnelheid / disconnects kunnen plaatsvinden.
Jep, ik hier ook. Maar...dan ga ik maar het terras op, het is tenslotte nou eens mooi weer. Zou voor sommigen hier vast ook niet kwaad kunnen even wat buitenlucht en een kleurtje krijgen >:)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 08:55:
[...]

Ik bel gewoon naar de de TweakDSL helpdesk en dit is het antwoord wat ik krijg.
" Omdat BBned de voice tunnel niet levert kunnen wij u niet migreren naar TisDsl"

En dan krijg ik te horen dat ik over een week weer moet bellen maar dat gaat al maanden zo.
Als ik zo'n slecht performance op mijn werk zou afleveren was ik al 3 x ontslagen geweest hoor, gegarandeerd.
Waarom neem je dan geen VoIP via Budgetphone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:24
Ik heb gisteren het aanvraagformulier (per post) opgestuurd. Nu maar hopen dat het tijdig wordt gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:37:
[...]

Jep, ik hier ook. Maar...dan ga ik maar het terras op, het is tenslotte nou eens mooi weer. Zou voor sommigen hier vast ook niet kwaad kunnen even wat buitenlucht en een kleurtje krijgen >:)
offtopic:
Huh? Ik heb 2 ramen open staan hier op zolder en ik heb een leuk rood kleurtje van de warmte :D ... heb helemaal geen tijd om buiten te zitten... ik werk van 12:00 uur tot 05:00 uur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De levering van de modems heeft vertraging opgelopen... Ze worden waarschijnlijk eind van de week geleverd.
Nu zit ik hier dus met een opgeleverde Tis-ADSL(2+) verbinding waar ik niks aan heb omdat ik nog geen modem heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 13:37:
[...]

Ik zit ook buiten met m'n notebook >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zo.. ik ben net even omgeplugt. 5 minuten zonder i-net gezeten denk ik. That's it.

Maar ik heb dus nu dat Asus geval ertussen zitten. Ik kan eventueel ook mijn Zyxel even ompluggen en die eraan hangen. Is dat veel beter? Want die asus is nergens anders goedvoor zover ik hier begrijp als de prullenbak.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Laatst online: 28-08 23:38
Cyberpope schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:45:
Zo.. ik ben net even omgeplugt. 5 minuten zonder i-net gezeten denk ik. That's it.

Maar ik heb dus nu dat Asus geval ertussen zitten. Ik kan eventueel ook mijn Zyxel even ompluggen en die eraan hangen. Is dat veel beter? Want die asus is nergens anders goedvoor zover ik hier begrijp als de prullenbak.
Hangt ervan af als je er toch een router achter hangt is die asus best goed hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Nee. De firmware in het modem is aangepast voor Cambrium, en omdat bijvoorbeeld de code voor NAT ontbreekt is zijn de licentiekosten voor de software lager, waardoor dit modem goedkoper is dan een reguliere Asus.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

schiffeb schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:56:
[...]

Hangt ervan af als je er toch een router achter hangt is die asus best goed hoor.
FF getest. Maar zowel mijn download als upload is iets hoger met de zyxel dan met de asus.
Burne schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:58:
[...]

Nee. De firmware in het modem is aangepast voor Cambrium, en omdat bijvoorbeeld de code voor NAT ontbreekt is zijn de licentiekosten voor de software lager, waardoor dit modem goedkoper is dan een reguliere Asus.
Tja... dan kun je deze vraag verwachten he! Kun je er de reguliere firmware op flashen.. (niet dat ik die al gevonden heb, alleen een chineese versie :( )

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:53:
Een van de punten waar ik tegenaan liep was dat er nog niets bekend is van een actie voor de huidige VoDSL klanten.

Voor hetzelfde geld zou dit een actie zijn van BBNed ADSL2 en dan zou ik buiten de boot vallen (woon 2100 meter van de centrale af).
Klopt dit wel.

Ik zit 2715 meter van bbned centrale en toch wordt er gezegd dat adsl 2 beschibaar is op mijn postcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nou mijn verbinding loopt goed. Dus daarover geen klagen. Voor de tweakdsl'er die hier ooit meeleest, stel ik wel 2 slordigheden vast.

1) de 10 euro verzendkosten voor de modem. Deze staan wellicht wel bij ADSL2+ in het contract vernoemd, maar nergens bij T-is Surf. Daar staat heel duidelijk: eenmalige kosten 0,- zonder enige voorbehoud.

2) Het leveren van een modem met een maximale upload van 800kb/s terwijl ook weer bij T-is Surf nergens staat dat de 1mb/s niet gegarandeerd is. (als je hier vaker komt had je het natuurlijk wel kunnen weten :P )

Ik zou beide puntjes even opnemen in je contractje of web-site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cyberpope schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:48:
Nou mijn verbinding loopt goed. Dus daarover geen klagen. Voor de tweakdsl'er die hier ooit meeleest, stel ik wel 2 slordigheden vast.

1) de 10 euro verzendkosten voor de modem. Deze staan wellicht wel bij ADSL2+ in het contract vernoemd, maar nergens bij T-is Surf. Daar staat heel duidelijk: eenmalige kosten 0,- zonder enige voorbehoud.

2) Het leveren van een modem met een maximale upload van 800kb/s terwijl ook weer bij T-is Surf nergens staat dat de 1mb/s niet gegarandeerd is. (als je hier vaker komt had je het natuurlijk wel kunnen weten :P )

Ik zou beide puntjes even opnemen in je contractje of web-site.
heb jij zo'n adsl2+ verbinding dan? Want dan zou ik het wel erg lame vinden als ze je weer een modem leveren wat maximaal 800kbit aankan ipv 1mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:04:
[...]

Klopt dit wel.

Ik zit 2715 meter van bbned centrale en toch wordt er gezegd dat adsl 2 beschibaar is op mijn postcode.
Als je 3700 meter zou hebben staat het er ook. En ADSL1 kan je zelf maar bestellen tot 512/256 dan.

Misschien kan je bij een ISP alles bestellen, maar die komen dan bij je terug omdat het niet bestelbaar is voor hun bij BBNed.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:51:
heb jij zo'n adsl2+ verbinding dan? Want dan zou ik het wel erg lame vinden als ze je weer een modem leveren wat maximaal 800kbit aankan ipv 1mbit...
Neehe.. Ik heb een T-is Surf abo. Geen ADSL2+ abo. Vandaar. Bij het ADSL2+ abo staan als die *tjes en voorbehouden netjes gemeld. Bij T-is Surf dus niet. Die (ADSL2+ dus) krijgen een andere (beter??) modem.

[ Voor 3% gewijzigd door Cyberpope op 31-08-2005 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door een storing op een BBned NRP kan het zijn dat uw verbinding zo nu en dan wegvalt. Het is mogelijk dat uw verbinding terugkomt als het adslmodem uit en aan wordt gezet.

Lol dinsdag avond van af 22:30 al geen internet meer en ook niet af en toe lift nu even mee draadloos, verbinding van een buurman versatel haal toch nog 200k/sec dus kom wel voor uit.
Maar storing duurt nu al bijna hele dag komt nog goed vandaag ??? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

Ik heb de modem ook nog niet ontvangen. Maar er is wel signaal op mijn lijn. Ik kon dus even een Linksys modem lenen.

Nu is mijn vraag hoe het kan dat ik geen internet heb. Heb alles ingevuld zoals vermeld op de website van tweak.

Volgens de modem ben ik ook connected. En heb ik een up en down rate (niet zo hoog, maar klopt ook wel, je moet je immers eerst aanloggen).

Alleen kom ik niet op de site terecht en dus niet op internet.
Ik heb:

Bridging (RFC 1483)
VPI/VCI inst. 0/35
Encapsulation: LCC

Moet je ergens misschien nog een wachtwoord of naam invullen?

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:22
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 17:55:
Door een storing op een BBned NRP kan het zijn dat uw verbinding zo nu en dan wegvalt. Het is mogelijk dat uw verbinding terugkomt als het adslmodem uit en aan wordt gezet.

Lol dinsdag avond van af 22:30 al geen internet meer en ook niet af en toe lift nu even mee draadloos, verbinding van een buurman versatel haal toch nog 200k/sec dus kom wel voor uit.
Maar storing duurt nu al bijna hele dag komt nog goed vandaag ??? .
Verbinding zou niet compleet weg moeten zijn...mischien een ander probleem waar jij last van hebt?
fjs schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:51:

Bridging (RFC 1483)
VPI/VCI inst. 0/35
Encapsulation: LCC

Moet je ergens misschien nog een wachtwoord of naam invullen?
Tiscali heeft VPI/VCI 0/34 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Laatst online: 28-08 23:38
Als je ip gegevens enzo krijgt ping dan is een willekeurige site. Als steeds hetzelfde ip terugkomt vul dat ip is in in je adresbar dat deed het bij mij toen ook. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 18:53:
[...]
Verbinding zou niet compleet weg moeten zijn...mischien een ander probleem waar jij last van hebt?
Zou niet weten waar het in zou moeten zitten zit nu klein week op nieuwe modem adsl2+ van linksys type WAG354G ( voor als ik om gezet word naar adsl2+ ) maar bij mij doet er nu niks krijg wel ip adressen op me pc's maar dan dat niet ??? HELP.

[ Voor 11% gewijzigd door bjck op 31-08-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:22:
[...]

Zou niet weten waar het in zou moeten zitten zit nu klein week op nieuwe modem adsl2+ van linksys type WAG354G ( voor als ik om gezet word naar adsl2+ ) maar bij mij doet er nu niks krijg wel ip adressen op me pc's maar dan dat niet ??? HELP.
Ik heb vandaag ook wat problemen gehad met internet. Af en toe viel mijn VPN verbinding uit.
Ik kon ook al niet vinden waar het vandaan kwam, ik dacht eerst dat het aan de VPN server lag.
Wel prettig dat je nu (achteraf) in het forum leest dat er een probleem met een BBned NRP is.

Wat is eigenlijk een NRP??

Ik heb van de storing zelf niet veel last behalve wat VPN resets.
Mijn modem heeft ook geen restart nodig gehad en draait nog steeds vrolijk door.

[ Voor 1% gewijzigd door bjck op 31-08-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wat is dit voor iets wazigs..

Sinds ik dus nu op via tweakdsl surf, kan ik een hele sites niet meer bereiken
o.a.
www.hiking-site.nl
www.serverthuis.com
www.sifu.nl

Waar kan dat nu weer aan liggen?? Ik heb geen vaste dns-servers ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios Admin Netwerken

Heb het al 3 modems geprobeerd de linksys modem router ,asus modem van tweak zelf en een sweex, modem krijg geen 1 pagina binnen.
Wat ik je alleen kan zeggen is dat wel bezig ben met omzet van bbned netwerk naar tiscali maar daar, heb ik nog geen bericht van gehad ?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:17

Wildfire

Joy to the world!

Oeh, het moment is bijna naar... vrijdag is de geplande omschakeldatum van Demon/BBNed naar TweakDSL/Tiscali.

Hopen dat het goed gaat... :)

Als ze nou de omschakeling ook nog 's ochtends doen, dan merk ik er niets van... moet tot 13:00 uur stage lopen :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs

fjs

[...]

[...]

Tiscali heeft VPI/VCI 0/34 :)
Oke bedankt het werkt. Maare dat mogen ze dan ook wel aanpassen op hun site. Daar staat toch echt 0/35. Ben ik daar de hele middag mee bezig gweest. En het was ook nog mooi weer ook :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Cyberpope schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:38:
Wat is dit voor iets wazigs..

Sinds ik dus nu op via tweakdsl surf, kan ik een hele sites niet meer bereiken
o.a.
www.hiking-site.nl
www.serverthuis.com
www.sifu.nl

Waar kan dat nu weer aan liggen?? Ik heb geen vaste dns-servers ingesteld.
Werken hier prima :) Werkt dit wel voor je? http://217.115.195.190/ (IP van die hiking-site)
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:57:
Xandrios Admin Netwerken

Heb het al 3 modems geprobeerd de linksys modem router ,asus modem van tweak zelf en een sweex, modem krijg geen 1 pagina binnen.
Wat ik je alleen kan zeggen is dat wel bezig ben met omzet van bbned netwerk naar tiscali maar daar, heb ik nog geen bericht van gehad ?.
Zou kunnen dat je toch al omgezet bent. Je kunt dat testen door je VPI/VCI op 0/34 te zetten, in plaats van 0/35 van BBned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Een kennis van mij heeft 3 weken geleden de brief voor het omzetten van bbned naar tis adsl2+ op de bus gedaan.
Kan het dat ze nu al is omgezet zonder enig melding van tweakdsl?
Vanmorgen rond 12:00 klapte haar lijn eruit en de gewone kpn telefoon, kan het zijn dat ze is overgezet naar tis adsl2+?
Ze zit vanaf die tijd al zonder verbinding.
Kan ze met e-tech op tis adsl, haar e-tech geeft momenteel geen signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans van Eijsden
  • Laatst online: 02-09 23:32
Meestal zijn de meldingen op www.bbeyond.nl ook op ons van toepassing.. daarom het volgende artikel:
29-08-2005 Werkzaamheden 04 september

Geachte Klant,

Om de kwaliteit van onze dienstverlening te verbeteren, is het voor bbeyond noodzakelijk om software te vervangen van een aantal netwerk componenten. Door het vervangen van deze software blijft u ook in de toekomst verzekerd van een betrouwbare internetverbinding.

Dit is noodzakelijk onderhoud en zal plaatsvinden tijdens ons onderhoudtijdvak op zondag 4 september tussen 00:00 uur en 06:00 uur.

Alle Internet Access diensten en ISDN Flat Fee diensten zullen enkele onderbrekingen ondervinden tijdens deze werkzaamheden.
Ook zal het niet mogelijk zijn om nieuwe Business Connect verbindingen op te zetten. De actieve Business Connect verbindingen zullen niet onderbroken worden.

Dit onderhoud heeft geen gevolgen voor uw voice dienst.

Onze excuses voor het eventuele ongemak.
Ik weet dus niet of WIJ er wat van gaan merken op 4 september, maar meestal is dat wel het geval.
Hopen trouwens dat de huidige storing bij BBned bijna voorbij is, want ik word er nu al 20 uur lang continu afgegooid.. niet leuk meer gewoon. :X
Maar we blijven hopen :>

https://www.hansvaneijsden.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:13:
[...]

Werken hier prima :) Werkt dit wel voor je? http://217.115.195.190/ (IP van die hiking-site)

[...]

Zou kunnen dat je toch al omgezet bent. Je kunt dat testen door je VPI/VCI op 0/34 te zetten, in plaats van 0/35 van BBned :)
_/-\o_ _/-\o_ Xandrios _/-\o_ _/-\o_ als we jou toch niet hadden alles werkt weer alls normaal ben gewoon, vandaag over gezet op tiscali net werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 19:57:
Xandrios Admin Netwerken

Misschien iets ergens doorheen geglipt. Je kan 't heel snel zien als je van BBned naar Tiscali gaat als je snelheid op je lijn opeens 1120/288 is.

Dat is het moment dat je VPI/VCI naar 0/34 moet gaan zetten.

Asus modem: Staat fixed op 0/35 voor BBned
Sweex: Veel type werken alleen met laatste firmware van sweex omdat er foutje in zit in eerdere/oudere.
Linksys: Moet gewoon werken, zeker met recente firmware. 1483Bridged-IP-LLC | UBR | 0/34 | Dynamic/auto IP op i-net/wan kant.
Wildfire schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:11:
Oeh, het moment is bijna naar... vrijdag is de geplande omschakeldatum van Demon/BBNed naar TweakDSL/Tiscali.

Hopen dat het goed gaat... :)

Als ze nou de omschakeling ook nog 's ochtends doen, dan merk ik er niets van... moet tot 13:00 uur stage lopen :)
Zie boven. Verbinding weg, linesync opeens 1120/288 en je VPI/VCI aanpassen.

Mits je bij Demon ook al via BaByXL/Tiscali surft, dan krijg je gewoon opeens andere snelheid en een IP van TweakDSL.
NLsandman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:35:
Een kennis van mij heeft 3 weken geleden de brief voor het omzetten van bbned naar tis adsl2+ op de bus gedaan.
Vanmorgen rond 12:00 klapte haar lijn eruit en de gewone kpn telefoon, kan het zijn dat ze is overgezet naar tis adsl2+?
Ze zit vanaf die tijd al zonder verbinding.
Kan ze met e-tech op tis adsl, haar e-tech geeft momenteel geen signaal?
Dat kan best dat de omzetting is gedaan en je een mailtje hebt gemist of niet gehad. Telefonie wordtd bij telco-telco ook heel even onderbroken maar zou daarna weer terug moeten zijn.

Als je geen telefonie meer hebt gelijk storing aanmelden bij TweakDSL als het inderdaad de omzetting is naar Tiscali vandaag.

Je kan ook KPN storingsdienst bellen maar dan lossen ze je telefonie probleem op en ben je 99% zeker je DSL signaal kwijt. Dan kan je wel vrijsnel weer bellen natuurlijk. Storing moet je sowieso melden, maar laat even uitzoeken bij Tweak of je daar storing moet aanmelden al ivm omzetting die misschien een feit is.

Er is 1 e-tech die niet meer werkt, dat is de V1 en oudste 4 poorts annexA. De rest kan je naar firmware 3.40 en hoger upgraden en werkt het prima. Zonder 3.40 of hoger krijg je geen IP verkeer. Linesync zou je sowieso wel moeten hebben ongeacht firmware.
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:41:
[...]

_/-\o_ _/-\o_ Xandrios _/-\o_ _/-\o_ als we jou toch niet hadden alles werkt weer alls normaal ben gewoon, vandaag over gezet op tiscali net werk.
En nu gamen?

[ Voor 50% gewijzigd door bjck op 31-08-2005 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

NLsandman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:35:
Zou niet voor het eerst zijn. Je kennis heeft waarschijnlijk wel al inloggegevens ontvangen voor het customermenu http://customer.cambrium.nl/ Als je omgezet bent dan zou bij de menukeuze DSL lijnen bij dsl lijn nu een getal moeten staan ipv een nul. Dat was althans hetgeen mij opviel toen ik omgezet bleek.

[ Voor 9% gewijzigd door eisbaer op 31-08-2005 21:00 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:45:
[...]

Misschien iets ergens doorheen geglipt. Je kan 't heel snel zien als je van BBned naar Tiscali gaat als je snelheid op je lijn opeens 1120/288 is.

Sweex: Veel type werken alleen met laatste firmware van sweex omdat er foutje in zit in eerdere/oudere.
Linksys: Moet gewoon werken, zeker met recente firmware. 1483Bridged-IP-LLC | UBR | 0/34 | Dynamic/auto IP op i-net/wan kant.
Heb deze modem weekje geleden deze gekocht doet tot nu toe goed ze werk ken nu gebruiken met me, 8096/1024 abbo en met adsl2+ ook.
http://www1.linksys.com/i...oduct.asp?coid=6&ipid=764

[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 31-08-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RupS
  • Laatst online: 17-07 14:45
Zo! vandaag omgegaan naar een TisDSL Ultra verbinding. Mijn 720kB/sec probleem is (zoals verwacht) gelijk verdwenen. Download snelheid weer strak op de 835kB/sec. Ik ben in ieder geval blij en wacht geduldig op ADSL2 en VoIP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:00:
[...]

Heb deze modem weekje geleden deze gekocht doet tot nu toe goed ze werk ken nu gebruiken met me, 8096/1024 abbo en met adsl2+ ook.
http://www1.linksys.com/i...oduct.asp?coid=6&ipid=764
Is 't gamen nu anders/veranderd? Daar zijn we wel nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:25:
[...]

Is 't gamen nu anders/veranderd? Daar zijn we wel nieuwsgierig naar.
Gaat ik nu 21:40 gelijk testen als ik er weer om de 5 min uit leg maak ik daar gelijk melding van hier.
Moet wel even bij zeggen was de laatste 2 dagen wel al wat minder dan daar voor.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2005 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:06

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Resinman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 12:00:
Ik lig er hier nog steeds om de 10 minuten uit voor enkele minuten. Is er nog steeds een storing gaande?

Edit: Ja dus. Te snel getypt.: 30/8/2005 22.30: BBned storing, matige doorvoersnelheid / disconnects kunnen plaatsvinden.
tis vandaag de 31ste ? zal wel iets nieuws zijn kwa storing hier ook steeds enkele seconden alle internet traffic dood

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ShadowBumble schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:44:
[...]

tis vandaag de 31ste ? zal wel iets nieuws zijn kwa storing hier ook steeds enkele seconden alle internet traffic dood
Was zojuist weer even een 'dipje' inderdaad. Kortstondig 0,0 verkeer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
bjck schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:49:
[...]

Was zojuist weer even een 'dipje' inderdaad. Kortstondig 0,0 verkeer....
Er is nog hoop :)

31/08/2005 Reload Cisco 10000

Vannacht zal rond een uur of twee een Cisco 10000 worden gereload. Dit zal inhouden dat een deel van de DSL verbindingen gedurende 5 minuten wegvallen. Hierna zullen alle verbindingen op deze apparatuur weer stabiel draaien is de verwachting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Draait ook Windows .netniet software op ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Nee.. dan krijg ik een of andere PHP info. Maar geen hiking site.

Echter hierna werkt de link www.hiking-site.nl wel :? De rest nog steeds niet.. Wazig.
Wilde even de ip adressen van die andere opzoeken.. Maar zelfs internet.pagina.nl werkt niet. Wat is dit voor wazige shit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
bjck schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:26:
Draait ook Windows .netniet software op ofzo :+
Volgensmij heet dat IkwilnietOS ;) :+
Cyberpope schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:30:
[...]

Nee.. dan krijg ik een of andere PHP info. Maar geen hiking site.

Echter hierna werkt de link www.hiking-site.nl wel :? De rest nog steeds niet.. Wazig.
Wilde even de ip adressen van die andere opzoeken.. Maar zelfs internet.pagina.nl werkt niet. Wat is dit voor wazige shit.
Dan is er niets aan de hand met het netwerk van Tweakdsl. Ik verwacht dat het dan toch een DNS probleem is.

Als je in een dos-prompt intoetst "nslookup" (zonder host erachter)...wat zegt hij dan? Hij geeft dan namelijk aan welke DNS server er gebruikt wordt :)

[ Voor 125% gewijzigd door Xandrios op 31-08-2005 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Die verwijst naar mijn router (192.168.1.138) die op zijn beurt weer netjes verwijst naar de DNS-servers van Tweakdsl : 217.19.16.131 & 217.19.16.132. Daar zocht ik namelijk ook het probleem. Lijkt wel of hij eigen ip-tables heeft die hij vasthoud oid.. (had ze in windows al getracht te flushen)

Ik heb mijn router al diverse malen herstart.. Maar zal hem even teruggooien naar factory defaults.. :'( gaan mijn wireless instellingen. (want je zult zien dat de backup instellingen niet gaan werken) :(

[ Voor 6% gewijzigd door Cyberpope op 31-08-2005 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Wat als je gewoon op je PC als DNS vast instelt: 217.19.16.131 & 217.19.16.132? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Xandrios schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:38:
Wat als je gewoon op je PC als DNS vast instelt: 217.19.16.131 & 217.19.16.132? :)
Heb hier meerdere PC's. Maar het grootste probleem is dat dan mijn PDA niet werkt (vraag me niet waarom). Want had dat in het verleden ook omdat de DNS-servers van demon nu niet de meest snelle en betrouwbare waren.

Geeft niets.. Gewoon een uurtje of 2 werk als het tegen zit.. Hebben we weer wat te doen. Ben er lichtelijk van overtuigd dat het gewoon in de router zit. Laptop direct op modem werkt namelijk wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:37:
[...]

Gaat ik nu 21:40 gelijk testen als ik er weer om de 5 min uit leg maak ik daar gelijk melding van hier.
Moet wel even bij zeggen was de laatste 2 dagen wel al wat minder dan daar voor.
En speel nu al meer als uurtje 22:50 en klein hikje meer heb ik nog niet gehad en ik beb ook nog geen, eenkeer uit gegooid dus tot nu toe beter dan op bbned werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RupS schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:10:
Zo! vandaag omgegaan naar een TisDSL Ultra verbinding. Mijn 720kB/sec probleem is (zoals verwacht) gelijk verdwenen. Download snelheid weer strak op de 835kB/sec. Ik ben in ieder geval blij en wacht geduldig op ADSL2 en VoIP :)
Kijk dat is erg mooi nieuws...had ik toch moeten overstappen..zit hier ook nog steeds vanaf begin april met die fluctuerende snelheid rond de 730 op mijn Ultra verbinding (linesync is netjes en stabiel 8064/1024)i.p.v. de stabiele 840 die ik meer als een jaar daarvoor had.

Actie is voorbij...ga ik t.z.t. maar naar Tis netwerk nu BBNED er al vanaf april niet in slaagt om het probleem boven water te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UltraDSL PSTN 2005-09-01 2005-09-30 58.78 plus btw = 69,95 hier kleine vraag over deze heb net, betaald 2 dagen geleden.
Zit nu tisdsl net werk ik zou dus eigelijk maar €39,95 per maand gaan betalen hoe word dit af gehandeld, krijg ik wat retour ??? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:03:
[...]

Kijk dat is erg mooi nieuws...had ik toch moeten overstappen..zit hier ook nog steeds vanaf begin april met die fluctuerende snelheid rond de 730 op mijn Ultra verbinding (linesync is netjes en stabiel 8064/102)i.p.v. de stabiele 840 die ik meer als een jaar daarvoor had.

Actie is voorbij...ga ik t.z.t. maar naar Tis netwerk nu BBNED er al vanaf april niet in slaagt om het probleem boven water te krijgen.
Formulier staat nog online, gewoon proberen anders ;)

@ Zoetermeer

Even mailen/bellen lijkt me. Gezien je ook geen mail hebt gehad hebben ze misschien iets niet helemaal rechtlopen met je overstap adminstratief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Volgens mij heet dat "Het bbned apparaat dat niet tegen mixed profiles kan in bgp mode OS" })

Of laat ik nu teveel info schijnen ? :+

[ Voor 10% gewijzigd door ShadowBumble op 31-08-2005 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Nooit te-veel info ;)

In princiepe hebben bedrijven hun zaken op orde en kan info dus nooit schaden.
Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:52:
[...]

En speel nu al meer als uurtje 22:50 en klein hikje meer heb ik nog niet gehad en ik beb ook nog geen, eenkeer uit gegooid dus tot nu toe beter dan op bbned werk.
Als je nu eigenlijk niets veranderd zien ten opzichte van afgelopen dagen is het dus sowieso geen BBned probleem. Kan het hooguit nog een TweakDSL gerelateed of een compleet niet aan ISP of verbinding gerelateerd algemeen probleem zijn.

Even heel iets anders mbt TisDSL. Er zijn een aantal modem type en fabrikanten die niet werken op 't Tiscali netwerk/apparatuur door fouten in firmware. Voor bijna allemaal is een nieuwe firmware beschikbaar bij de fabrikant behalve een oudje van e-tech. Gaat om een 4-poorts adsl modem routertje V(ersie)1. Latere versies kunnen naar 3.40 of hoger geupgrade worden.

Linesync heb je wel, maar IP verkeer krijg je niet op gang als router.

Sitecom DC-213 (en 214 maar is ISDN)
Sweex (aantal modellen)
E-tech 4 poorts (aantal modellen)
Hawking (aantal modellen)
SMC 7401BRA (geen firmware update beschikbaar, dus alleen als bridge werkt hij)

Er zijn er vast nog meer. Gaat om modems die bijna ook allemaal dezelfde menustructuur hebben en allemaal op dezelfde connexant chipset/printplaat draaien ;)

[ Voor 191% gewijzigd door bjck op 31-08-2005 23:39 ]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Hans van Eijsden schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:35:
Ik weet dus niet of WIJ er wat van gaan merken op 4 september, maar meestal is dat wel het geval.
Ik weet het wel, en in dit geval is er niets aan de hand. BBeyond gaat aan z'n eigen spulletjes knutselen. Had je kunnen raden aan de opmerking dat ook dial-in onderuit gaat. Dat loopt per definitie niet over het DSL-netwerk, en dus moet het iets van BBeyond zelf zijn. Gelijk weer vergeten dus.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

ShadowBumble schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:21:
Volgens mij heet dat "Het bbned apparaat dat niet tegen mixed profiles kan in bgp mode OS" })

Of laat ik nu teveel info schijnen ? :+
Nope. Je lult wartaal. Je kunt geen BGP in een ATM-netwerk draaien. (En van een 10K naar een ISP is ook al gewoon een statische route.)

• I_stealth_I
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bjck schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:29:

Even heel iets anders mbt TisDSL. Er zijn een aantal modem type en fabrikanten die niet werken op 't Tiscali netwerk/apparatuur door fouten in firmware.

Sitecom DC-213 (en 214 maar is ISDN)
Sweex (aantal modellen)
E-tech 4 poorts (aantal modellen)
Hawking (aantal modellen)
SMC 7401BRA (geen firmware update beschikbaar, dus alleen als bridge werkt hij)
Het zijn ook wel weer de fraaiste merken, hoe kon het ook anders. :X Hoe is trouwens die nieuwe Speedtoch 716G? Loopt die een beetje lekker met Tis/BBned?

/dev/null

• bjck
I_Stealth_I schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:17:
[...]

Het zijn ook wel weer de fraaiste merken, hoe kon het ook anders. :X Hoe is trouwens die nieuwe Speedtoch 716G? Loopt die een beetje lekker met Tis/BBned?
Eerste online gaat het straks zeggen ;)

Al was er iemand die hem had thuis en nu op TisDSL hangt op 8/1.

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:35
bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:36:
[...]

Eerste online gaat het straks zeggen ;)

Al was er iemand die hem had thuis en nu op TisDSL hangt op 8/1.
Ik heb inderdaad de 716(G) met de TisDSL verbinding op 8/1, werkt perfect.
Ik heb trouwens de modem apart gekocht, niet geleverd door TweakDSL dus.

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:07:
Laat ik het houden op het ontbreken van afschriften... Dus ze hebben zich zelf er mee en niet mij. Het valt mij nu pas net op, omdat je d'r over begon. Maar geen enkel bedrijf wat zo met z'n administratie omgaat kan lang op mijn klandizie rekenen.
Met dat laatste kan ik het roerend eens zijn.
Dit is dan ook wel het laatste (half) jaar.
Tweak heeft best potentieel, maar is mij gewoon te storingsgevoelig.
En de administratie is een zooitje. Jammer.

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Burne schreef op donderdag 01 september 2005 @ 00:16:
[...]

(En van een 10K naar een ISP is ook al gewoon een statische route.)
Als mijn geheugen correct is was dit namelijk eerst niet zo of ik haal zoals gewoonlijk twee dingen naar mekaar

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 18:10
Weet iemand ook al meer over de snelheid van die Zyxells (ik heb degene met router en WLAN besteld)..
Hoop trouwens dat ik snel bevestiging enzo krijg van Tweak en dat ik binnen 2 weken online kan net als de vorige keer.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hmmm, ik logde gisteren eens in op het customer menu van Cambrium... ik zag nu mijn modem staan bij de info.

Zou dat betekenen dat 'ie verstuurd is of snel wordt?

(morgen word ik overgezet btw)

[ Voor 12% gewijzigd door Wildfire op 01-09-2005 12:59 ]

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
[...]

[...]

Thanx mate! Dat van 35 naar 34 zetten heeft hier ook geholpen! Alleen krijg ik nu nog niet de activatie pagina waar eerder in dit topic over geschreven werd! Het ip van 1."nogwat" heb ik inmiddels wel via dhcp verkregen!
Toch nog niet alles geactiveerd door tweakdsl?
BJCK schreef:
Welk modem type? En hoe heb je het nu?

De snelheid klopt van 1120/288 bij Tiscali. Je komt dan eerst op een activatie netwerk met een 1.253.*.* IP reeks en elke pagina die je opvraagt wijst naar 1 pagina waar je postcode+huisnummer moet kloppen etc en dan kan je 'activeer' klikken. Na 2 minuten even modem herstarten en eventueel PC en je snelheid komt goed. Je verbinding wordt dan naar het netwerk van je ISP gezet ook gelijk en ontvangt een IP van TweakDSL.

Probleem kan ontstaan als je DNS servers vast hebt staan. Deze moet je via DHCP verkrijgen in je router en/of PC anders kom je niet op de activatie pagina. Dan kan je surfen naar http://1.254.254.253/ eventueel.

Activatie pagina krijg je niet bij een ISP-hop als je al een verbinding had op 't Tiscali netwerk via andere ISP! En je krijgt hem na de eerste keer ook nooit meer te zien.
Tot zo ver ben ik gekomen nadat ik mijn VCI/VPI op 0/34 heb gezet in plaats van 0/35. Ik heb een IP op het "activatie netwerk" gekregen (in de range 1.253.*.* inderdaad) en als DNS heb ik via DHCP 1.254.254.253 gekregen. So far so good, maar ik krijg geen activatie pagina, wat ik ook probeer.
Nog niet alles lijkt dus al ingesteld te zijn door de ISP??

EDIT: Is ondertussen wel gelukt! Was vergeten NAT aan te zetten in mijn modem/router!!

Ga eens even checken wat mijn snelheden zijn op mijn nieuwe verbinding!!!! Bedankt voor de support allemaal!

[ Voor 62% gewijzigd door slash24 op 01-09-2005 13:50 ]

• tymiek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-09 19:03

tymiek

drinkjedrankje slikjeslokje

bjck schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

@ Zoetermeer

Even mailen/bellen lijkt me. Gezien je ook geen mail hebt gehad hebben ze misschien iets niet helemaal rechtlopen met je overstap adminstratief.
Heb ik gedaan, de medewerker zei dat het op het volgende factuur verrekend wordt.
Alleen heb ik ook geen mail/brief gehad van de overzetting, maar sinds gisteren ben ik overgezet :?

Iets met een snelle pc/ssd etc geen zin meer om alles op te schrijven :o

Verwijderd

vandaag even 2 dvd , wat muziek en nog meer goodies gedownload , en tot mijn grote verbazing is alles compleet , en dat was heeeeeeeel lang geleden had altijd wel 5 tot 7 files die reparatie nodig hadden omdat de bestanden een paar kb misten . gebruik newsleecher nieuwste beta :D

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Cyberpope schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 15:55:
[...]

Neehe.. Ik heb een T-is Surf abo. Geen ADSL2+ abo. Vandaar. Bij het ADSL2+ abo staan als die *tjes en voorbehouden netjes gemeld. Bij T-is Surf dus niet. Die (ADSL2+ dus) krijgen een andere (beter??) modem.
Bij ADSL2+ krijg je idd een andere modem. Ik had de Speedtouch besteld. Stond niet bij welk type, maar nu zal ik net op de customer site een faktuur staan van de modem, het is een Speedtouch 716. Maar de kosten waren 99 euro! ipv de 79 of het formulier.. vreemd.

Coïtus ergo sum

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
Chilly_Willy schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:00:
[...]

Bij ADSL2+ krijg je idd een andere modem. Ik had de Speedtouch besteld. Stond niet bij welk type, maar nu zal ik net op de customer site een faktuur staan van de modem, het is een Speedtouch 716. Maar de kosten waren 99 euro! ipv de 79 of het formulier.. vreemd.
Dat extratje zijn de verzendkosten die berekend zijn om jou modem te verzenden.

Verwijderd

Ik heb een tijdje geleden TIS ADSL2 aangevraagd en kreeg gisteren per e-mail te horen dat de verbinding 29 september door TweakDSL wordt opgeleverd. Momenteel heb ik nog ADSL via XS4ALL/KPN. Ik heb het advies opgevolgd om eerst de nieuwe verbinding (TweakDSL) aan te vragen en kan nu xs4all opzeggen nu ik een datum heb gehoord. Twee vragen:

1. Bij het TIS ADSL2 aanmeldformulier heb ik aangekruisd dat ik momenteel ADSL op het netwerk van KPN heb. Hierbij uiteraard ook mijn vaste telefoonnummer ingevuld. Er wordt echter nergens gesproken over een Service ID. (ook niet in de orderbevestigings e-mail). Hebben ze dit Service ID tegenwoordig niet meer nodig? Ik heb het namelijk nergens hoeven invullen.

2. De nieuwe verbinding wordt blijkbaar deze maand al opgeleverd. Bij xs4all heb ik een maand opzegtermijn. Dat zal dus waarschijnlijk 2 oktober worden. Loop ik niet het risico dat TweakDSL/Tiscali op 29/09 de lijn oplevert en dat KPN deze op 02/10 (vanwege de opzegging bij xs4all) vervolgens weer sloopt?

Reden van deze vragen is dat iedereen (ook helpdesk medewerkers) een ander beeld heeft van Telco/Telco migraties. Over het algemeen is men slecht hiervan op de hoogte.

• bjck
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:59:
Ik heb een tijdje geleden TIS ADSL2 aangevraagd en kreeg gisteren per e-mail te horen dat de verbinding 29 september door TweakDSL wordt opgeleverd. Momenteel heb ik nog ADSL via XS4ALL/KPN. Ik heb het advies opgevolgd om eerst de nieuwe verbinding (TweakDSL) aan te vragen en kan nu xs4all opzeggen nu ik een datum heb gehoord. Twee vragen:

1. Bij het TIS ADSL2 aanmeldformulier heb ik aangekruisd dat ik momenteel ADSL op het netwerk van KPN heb. Hierbij uiteraard ook mijn vaste telefoonnummer ingevuld. Er wordt echter nergens gesproken over een Service ID. (ook niet in de orderbevestigings e-mail). Hebben ze dit Service ID tegenwoordig niet meer nodig? Ik heb het namelijk nergens hoeven invullen.
Is bij Tiscali niet nodig bij overstappen (telco-telco). Heel soms alleen als je bijvoorbeeld meerdere dedicated lijnen op één adres hebt. Anders wordt 't zo gokken welke ;)
2. De nieuwe verbinding wordt blijkbaar deze maand al opgeleverd. Bij xs4all heb ik een maand opzegtermijn. Dat zal dus waarschijnlijk 2 oktober worden. Loop ik niet het risico dat TweakDSL/Tiscali op 29/09 de lijn oplevert en dat KPN deze op 02/10 (vanwege de opzegging bij xs4all) vervolgens weer sloopt?
Als de lijn is overgezet kan KPN niets meer opheffen omdat hun lijn er niet meer is al. En ook nu als zouden ze volgende week willen opheffen lukt dat niet omdat er al een activiteit loopt op je telefoon/koperlijn. Eéntje tegelijk altijd.
Reden van deze vragen is dat iedereen (ook helpdesk medewerkers) een ander beeld heeft van Telco/Telco migraties. Over het algemeen is men slecht hiervan op de hoogte.
Is een lastig proces nog telco-telco. Maar je hebt nu bevestiging van de datum dus gewoon opzeggen bij XS4all per eerst mogelijk datum. Die moet wel sowieso na de ovestap liggen anders sluiten ze je administratief af door login dicht te zetten en kan je nog niet online en moet je wachten tot omzetting ....

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
bjck schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 23:29:

Even heel iets anders mbt TisDSL. Er zijn een aantal modem type en fabrikanten die niet werken op 't Tiscali netwerk/apparatuur door fouten in firmware. Voor bijna allemaal is een nieuwe firmware beschikbaar bij de fabrikant behalve een oudje van e-tech. Gaat om een 4-poorts adsl modem routertje V(ersie)1. Latere versies kunnen naar 3.40 of hoger geupgrade worden.

Er zijn er vast nog meer. Gaat om modems die bijna ook allemaal dezelfde menustructuur hebben en allemaal op dezelfde connexant chipset/printplaat draaien ;)
Ai dan moet mijn kennis wachten op de modem van tweakdsl want ze heeft de e-tech v1.
Heb je nog wat kunnen achterhalen met de gegevens die ik je gemaild had?
Ik heb haar vandaag nog niet gesproken maar ze zou ook contact opnemen met tweakdsl.

Lijkt erop dat er administratief er iets niet goed gaat, vakantie perikelen?

• fjs

fjs

Bij werkt alles ook oke (TIS). Alleen als ik in de modem kijk heb ik een snelheid van 7616 / 800. Dit is toch veel te laag. Ik gebruik momenteel een Linksys adsl2 modem. Iemand enig idee of dit wel de juiste snelheid is? Het klopt trouwens ook wel met speedtest.

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:16

Crusader

Arc Nature

fjs schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:28:
Bij werkt alles ook oke (TIS). Alleen als ik in de modem kijk heb ik een snelheid van 7616 / 800. Dit is toch veel te laag. Ik gebruik momenteel een Linksys adsl2 modem. Iemand enig idee of dit wel de juiste snelheid is? Het klopt trouwens ook wel met speedtest.
Zou schelen als je de afstand tot de centrale gaf :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• fjs

fjs

Centrale: Asn-Npk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 722 meter.

[ Voor 89% gewijzigd door fjs op 01-09-2005 15:42 ]

• bjck
NLsandman schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:12:
[...]

Ai dan moet mijn kennis wachten op de modem van tweakdsl want ze heeft de e-tech v1.
Heb je nog wat kunnen achterhalen met de gegevens die ik je gemaild had?
Ik heb haar vandaag nog niet gesproken maar ze zou ook contact opnemen met tweakdsl.

Lijkt erop dat er administratief er iets niet goed gaat, vakantie perikelen?
Drukte, vakantie, veel aanvraag en nieuwigheid vermoed ik. Geen ander modem even te regellen, niets over liggen?

E-techV1 moet sowieso wel linesync opbouwen. En als bridge zou hij kunnen werken dacht ik. Misschien zit de kennis ook nog op een centrale waar nog niet de nieuwe apparatuur staat. Dan werkt 't sowieso nog met een V1.

Geen mail gezien, juiste adres? Nog in de outbox? Jumpy smapfilter hier?
fjs schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:28:
Op de centrales waar (nog) Cisco apparatuur staat die nog moeten worden omgebouwd naar de ADSL2+ geschikte apparatuur is 7616 de maximum downstream snelheid. Daar zie je bij Tiscali nooit 8064 op. Effectief maakt het 20KByte/s uit ongeveer maar ook ;)
fjs schreef op donderdag 01 september 2005 @ 15:39:
Centrale: Asn-Npk
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 722 meter.
Assen-Noorderpark is inderdaad nog Cisco.

Worden nogsteeds 3 a 4 centrale's per week omgebouwd momenteel. Meerendeel is al gedaan, maar ook daar wordt nog 8/1 op gezet op de lijnen totdat alles 100% zeker is en okee voor 2+.

[ Voor 14% gewijzigd door bjck op 01-09-2005 16:07 ]

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
I_Stealth_I schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:32:
[...]1. Nou liever 2,30 per maand teveel betalen en altijd online zijn, dan Wanadoo. Maargoed dat is mijn mening.
2. De BBned ADSL1-prijzen staan op springen, dus ik verwacht binnen enkele maanden een behoorlijke aanpassing. BBned heeft wijzigingen aangebracht in de economy-lijnen portfolio. Zeker als KPN straks klaar is met ADSL2+.
3. De TweakDSL komt nog met een Voicedienst binnenkort.
4. Ik denk dat je de procedure opzeggen/aanvragen/afsluiten/aansluiten en nummerportering niet wil meemaken. Zeker niet bij WanaDon't. De klachtenregen binnen deze organisatie en het organisatie van bevoorbeeld de OfflineBox getuigen nou niet echt van een kwaliteit. ;)

Maargoed, zelf weten. Ik denk alleen dat je achteraf behoorlijk spijt gaat krijgen.
Dus jij denkt dat BBNED zijn prijzen gaat droppen ? Dat zou niet gek zijn !

Heb reeds ervaring met Wanadoo, een jaar voordat ik TWEAKDSL-klant werd
Op zich had ik technisch en administratief veel minder problemen bij Wanadoo (was kpn-ADSL) dan bij TweakDSL. Je wilt echt niet weten wat er allemaal is gebeurd...

Ook de genoemde procedure heb ik reeds doorlopen.
Niet echt om blij van te worden maar 't is blijkbaar niet anders !

Wat zou de meerwaarde zijn van de genoemde Voicedienst van TweakDSL tov VODSL ?
Burne schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:07:
[...]Duidelijkheid die je pas eind januari nodig hebt? Ik zou voor willen stellen dat je eens met Rasta Rostelli gaat praten, of anders http://www.picobello.to/waarzegger.htm ofzo

Niemand, maar dan ook niemand, weet wat er tussen nu en over 5-7 maanden gebeuren gaat. Alle antwoorden die je nu krijgt zijn vrijwel zeker nutteloos.
Ik realiseer ik me best dat tegen die tijd eea anders zou kunnen zijn, maar wat heeft dit antwoord nou voor zin ?
Heb je dus niet goed gelezen, mijn vragen gaan niet alleen over een andere aansluiting maar ook over andere (technische) zaken waar ik weinig kaas van gegeten heb en paraktische zaken vwb TweakDSL zelf (waarover bij TweakDSL zelf nogal wat onduidelijkheid bestaat).

Help Java!

• fjs

fjs

bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:05:
[...]

Drukte, vakantie, veel aanvraag en nieuwigheid vermoed ik.

Geen mail gezien, juiste adres? Nog in de outbox? Jumpy smapfilter hier?

[...]

Op de centrales waar (nog) Cisco apparatuur staat die nog moeten worden omgebouwd naar de ADSL2+ geschikte apparatuur is 7616 de maximum downstream snelheid. Daar zie je bij Tiscali nooit 8064 op. Effectief maakt het 20KByte/s uit ongeveer maar ook ;)

[...]

Assen-Noorderpark is inderdaad nog Cisco.

Worden nogsteeds 3 a 4 centrale's per week omgebouwd momenteel. Meerendeel is al gedaan, maar ook daar wordt nog 8/1 op gezet op de lijnen totdat alles 100% zeker is en okee voor 2+.
Alweer bedankt voor de info (zo leer je nog eens wat) :) . Maare de upload is die dan niet te laag. Ik begrijp dat je nooit 1024 kunt halen maar 800 is toch niet zo hoog. Vooral niet bij die afstand.

• bjck
fjs schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:07:
[...]

Alweer bedankt voor de info. Maare de upload is die dan niet te laag. Ik begrijp dat je nooit 1024 kunt halen maar 800 is toch niet zo hoog. Vooral niet bij die afstand.
Alles zie je vanaf 640 tot en met 1024. Meest voorkomend is wel 768, 800, 832 & 896 voor ADSL1. Combinatie modem + DSLAM (chip fabrikant/type) kan de truuk zijn als die in optimale combinatie zijn dat het hoger of iets lager is.

800Kbps is heel normaal gewoon.

Je kan beter 800Kbps hebben en het netjes kunnen halen dan dat je 960Kbps in je modem ziet en 5% van je pakketten errors bevatten.

• fjs

fjs

Heb trouwens nu (heb de modem even opnieuw opgestart) 832 upl. Dit is dan (volgens jouw) een nette upload? Ben dan benieuw wat adsl2 gaat doen. Zal dan ook wel lekker gaan lopen :P

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58
Meer mensen waar de headers nu wel erg traag binnenkomen? (30 kb/s )

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-08 18:29
Chutney schreef op donderdag 01 september 2005 @ 14:12:
[...]

Dat extratje zijn de verzendkosten die berekend zijn om jou modem te verzenden.
Klopt idd, heb ik geen problemen mee. Maar de modem kost dus 89 euro ipv 79 zoals op het formulier stond wat ik getekend en gefaxed heb.

Migratie is trouwens vlekkeloos verlopen. Vanmorgen was ik al op zag ik, was alleen niet thuis dus komt mijn modem niet omzetten naar 0/34. Maar alles draaid nu prima, ik haal 6848/832.

[ Voor 22% gewijzigd door Chilly_Willy op 01-09-2005 16:38 ]

Coïtus ergo sum

• bjck
fjs schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:24:
Heb trouwens nu (heb de modem even opnieuw opgestart) 832 upl. Dit is dan (volgens jouw) een nette upload? Ben dan benieuw wat adsl2 gaat doen. Zal dan ook wel lekker gaan lopen :P
Is gewoon heel normaal/netjes.
Chilly_Willy schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:35:
[...]

Klopt idd, heb ik geen problemen mee. Maar de modem kost dus 89 euro ipv 79 zoals op het formulier stond wat ik getekend en gefaxed heb.

Migratie is trouwens vlekkeloos verlopen. Vanmorgen was ik al op zag ik, was alleen niet thuis dus komt mijn modem niet omzetten naar 0/34. Maar alles draaid nu prima, ik haal 6848/832.
Alles optimaal aangesloten? Alles zo kort mogelijk bij je ISRA en geen verlengkabels met platsnoer naar je splitter of tussen splitter en modem? Of een ongebruikte aftakking op je lijn voor je splitter. Of zelfs apparatuur voor je splitter aangesloten.

Anders eens proberen om bij je ISRA (hoofdaansluitpunt) zonder splitter zonder iets met een kort kabeltje alleen je modem aan te sluiten. Als het daar (veel) beter is heb je verlies in je bekabeling ;)

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 01-09-2005 17:08 ]

• fjs

fjs

Iemand trouwens enig idee (indicatie) wanneer er begonnen wordt om TIS over te zetten op ADSL2+?

• tymiek

tymiek

bjck schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 20:45:
[...]

[...]

Zie boven. Verbinding weg, linesync opeens 1120/288 en je VPI/VCI aanpassen.

Mits je bij Demon ook al via BaByXL/Tiscali surft, dan krijg je gewoon opeens andere snelheid en een IP van TweakDSL.
Mijn speedtouch 510 (laatste firmware)heeft geen VPI/VCI 0.34, als ik het zelf aanpas (voor zover dat goed gaat) in de ini doet ie ook niets. Wat kan er fout zijn?
Wie kan mij helpen, want op een telefoonlijn inetten is ook niet leuk :(

Nu (eindelijk) wel de juiste config bestanden, maar nu doet ie nog niets met internet, terwijl ik wel een lijnsinc krijg...arghhhhhh

[ Voor 9% gewijzigd door tymiek op 01-09-2005 19:51 ]

Verwijderd

Tweakdsl het is 1 september.... pas de adsl2 pagina ff aan :)

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
6killer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 16:30:
Meer mensen waar de headers nu wel erg traag binnenkomen? (30 kb/s )
Ik wordt er 8)7 GEK 8)7 van.
Tegen de tijd dat ik 3 miljoen haders binnen heb is de helft al weer onbruikbaar. :'(

Verwijderd

trankilo schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:56:
[...]

Ik wordt er 8)7 GEK 8)7 van.
Tegen de tijd dat ik 3 miljoen haders binnen heb is de helft al weer onbruikbaar. :'(
Ik heb myadsl 8mbit. Loopt ook via cambrium/bbned. headers zitten op 40/kbs
Ook ik word nu narrig :X

Waar blijft mijn bevestiging van Tweakdsl voor Tisadsl 2. Ik heb 12 augustus keurig alle informatie gefaxt, maar tot op heden niets vernomen. 27 oktober wordt mijn huidige ''MyAdsl'' verbinding opgeheven en ik heb aangegeven dat ik op 28 oktober op het netwerk van TISDADSL 2 wil zitten. Waarom nog geen brief ontvangen met "geachte heer bohr, wij zijn blij dat u klant bij ons wilt worden. Wij hebben uw gegevens keurig ontvangen en sturen binnenkort al u gegvens voor u Tisadsl 2 verbinding" Wat gebeurt er nu als mijn aanvraag is "vergeten". Dan krijgen we toch geen UPC verhalen met "nee meneer, de Tisdasl 2 actie loopt tot 1 septmeber 2005. Komop Tweak laat eens wat horen van jullie. Dit is geen zeiken van me. Maar ik vind het niet normaal dat er zo lang moet worden gedaan om een antwoord te sturen naar klanten.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 20:14 ]

• eisbaer
  • Laatst online: 18:30

eisbaer

Zie signature

Nou 's ff testen dan. 85KB/s

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

• bjck
tymiek schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:02:
[...]

Mijn speedtouch 510 (laatste firmware)heeft geen VPI/VCI 0.34, als ik het zelf aanpas (voor zover dat goed gaat) in de ini doet ie ook niets. Wat kan er fout zijn?
Wie kan mij helpen, want op een telefoonlijn inetten is ook niet leuk :(

Nu (eindelijk) wel de juiste config bestanden, maar nu doet ie nog niets met internet, terwijl ik wel een lijnsinc krijg...arghhhhhh
Ze staan hier gewoon voor Tiscali voor alle firmware versies.

Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL --> als Bridge (puur modem)
Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL --> als Router

Met juiste config moet je een IP krijgen in 1.253.*.* range voor activatie. Krijg je dat niet instellingen niet juist.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 01-09-2005 20:10 ]

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
nou ik hoop dat tweak z'n zaakjes voor elkaar krijgt met de newsserver
als headers ophalen echt maar 40kbps gaat krijg ik gezeik met me pa over 2 weken :(

en ze zouden deze maand toch naar de 30 dagen retentie gaan??

• bjck
Striker2k2 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:49:
als headers ophalen echt maar 40kbps gaat krijg ik gezeik met me pa over 2 weken :(

Gaat hier met ~300KByte/s headers ophalen. Maar wanneer haal je nou veel headers op ;)

• HoppyF

Hier ook headers binnenhalen met ca 50 KB/s maar wat maakt ut uit?
Die headers heb je toch geen bal aan.
De rest komt gewoon binnen met de maximale snelheid in mijn geval ong. 420 KB/s.
En de retentie tijd zit wel goed, nu over de 20 en loopt nog op dus de 30 dagen gaan we wel halen.

Tegen die tijd heb je je headers wel binnen :P

• HoppyF
@Xandrios, kun je dit aanpassen?
De firmware voor de 816-2P is (inmiddels) wel beschikbaar, zie: ftp://ftp.allieddata.com/...6_2P/Firmware_6.x/Binary/

MODEMS
Aangezien ADSL2+ nog redelijk in z'n kinderschoenen staat, is er qua modems nog niet veel bekend. Waarschijnlijk worden dit de meest gebruikte, maar ervaringen missen nog helaas.

CPJ 816-2P --> Dit is het bekende oranje BBned modem met 2 VoDSL poorten. Door middel van een nieuwe firmware is dit modem te gebruiken met ADSL-1 Analoog, ADSL-1 ISDN of ADSL-2+ Analoog. De firmware voor deze laatste mode is nog niet beschikbaar voor het publiek, maar de eerste tests lijken zeer positief.

[ Voor 3% gewijzigd door HoppyF op 01-09-2005 21:11 ]

• trankilo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 16:15
bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:58:
[...]

Gaat hier met ~300KByte/s headers ophalen. Maar wanneer haal je nou veel headers op ;)
Als je binaries honger hebt >:)

Nu zo'n 380Kbit/s
Moet nu ongeveer een uurtje of 3 wachten voordat die groep weer up to date is, drie uur geleden.

Het ging juist zo lekker de laatste dagen met +5bit/s.

Jammer dat ze niet even een berichtje op hun site zetten dat ze tenminste op de hoogte zijn van dit gedoe.

• itsjohan
  • Laatst online: 20:16
Wellicht nuttig als iemand tegen hetzelfde probleem aanloopt:

Ik kreeg bij mijn poging om mijn Copperjet 816-2P te updaten naar ADSL2 de volgende melding bij het updaten van de firmware:

ht_update:Product class is 228, should be 229

en dan weigerde het ding te upgraden naar 6.02. Na wat zoekwerk bleek het nodig te zijn om eerst te upgraden naar 6.00 SR2 want ik bleek nog op 6.00 SR1 en daarna ging de upgrade naar ADSL2 soepel (met dank aan de info op http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/).

Misschien lag ie voor de hand.. maar het duurde toch ff voordat ik doorhad dat ik misschien nog op een oude firmware draaide. Thanx Allieddata dat ik gewoon met mijn 816-2p modem van ADSL2 gebruik kan gaan maken! Nou nog ff geduld hebben totdat de centrale is aangepast....

• Xandrios
HoppyF schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:10:
[...]

@Xandrios, kun je dit aanpassen?
Fixed :)

De firmware had ik al n maand of wat overigens, een how-to staat hier:
http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/

En idd zoals itsjohan aangeeft, altijd eerst naar de adsl1 versie upgraden, dan naar dezelfde versie met adsl2+ support :)

• bjck
En mocht hij niet je lijn meer oppakken even resetten 'to vendor defaults' in menu en fixed.

BBned config weghalen, daarna nieuwe aanmaken met ander naampje (anders hapt hij 't niet) en 'save config' drukken natuurlijk ;)

• tymiek

tymiek

bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:09:
[...]

Ze staan hier gewoon voor Tiscali voor alle firmware versies.

Download Bridged Ethernet Tiscali/BaByXL --> als Bridge (puur modem)
Download Routed Ethernet Tiscali/BaByXL --> als Router

Met juiste config moet je een IP krijgen in 1.253.*.* range voor activatie. Krijg je dat niet instellingen niet juist.
Hij werkt nu...had de instellingen al gevonden, maar het duurde even voordat ik de tiscali site op mijn computer kreeg.....wat moet een mens toch zonder internet :P

• bjck
tymiek schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:22:
[...]

Hij werkt nu...had de instellingen al gevonden, maar het duurde even voordat ik de tiscali site op mijn computer kreeg.....wat moet een mens toch zonder internet :P
Komt waarschijnlijk door DNS caching. Had je sneller kunnen doen door even:
  1. Kijk of je een ip hebt op je WAN kant in 1.253.*.* reeks
  2. Kijk of je 1.254.254.253 kan pingen
  3. Vraag met browser http://1.254.254.253/ op.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hoe zit het met de mailservers?

Een paar minuten geleden is er een mailtje verstuurd (vanaf Tweakers.net ivm aanpassing mailadres), maar die is er nog steeds niet.

Terwijl het opvragen van een nieuw password naar m'n oud mailadres (Demon) à la de seconde ging...

• Xandrios
Probeer ook even een mailtje gewoon naar jezelf te sturen (om te testen), volgensmij heeft/had tweakers.net vandaag een storing met de mailservers :)

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 16:06
Wat betreft het headeren: komt met 240-300kB/s binnen.

Verwacht eigenlijk niet dat er mensen zijn die a.b.nl gaan headeren ofzo :P

http://specs.tweak.to/5253

Verwijderd

1 Sept. zouden ze op 30 dagen moeten zitten, volgens hun eigen zeggen.
Het IS 1 sept.

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58
Dimmu schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:09:
Wat betreft het headeren: komt met 240-300kB/s binnen.

Verwacht eigenlijk niet dat er mensen zijn die a.b.nl gaan headeren ofzo :P
Die haal ik toevallig ook binnen, maar t gaat nog maar met 50 kb/s, zal dan toch ergens iets niet goed zitten lijkt me, maar ff modem opnieuw opstarten je wet nooit.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test