Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
12x 280Wp ZW, 12x 280Wp ZO, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV
Dat is bekend, daar heeft men wereldwijd last van. Zie de discussie een paar bladzijde terug.P5ycho schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:13:
Zojuist weer lekker 6x eruit gemikt in een half uur battlefield2... ik ben het echt spuugzat nu.
Het is dat ik geen gamer ben, maar anders had ik het graag voor je willen testen. Mijn buurman heeft namelijk een kabelverbinding en ik heb DSL.
/dev/null
Ik heb gesproken met de helpdesk <sarcasme> en die hebben me fantastisch geholpen!</sarcasme>
De lumineuze oplossing die men mij bood? "U kunt uw abonnement beter opzeggen." Fabeltastisch
Want nee, het probleem ligt niet aan het modem, maar aan het bedrijf die de telefonie diensten (VoDSL) levert voor Tweak. En daar hadden ze al heel veel klachten over gehad. En daar hadden ze al heel veel over geklaagd bij die leverancier. En daar hebben die heel weinig aan gedaan.
Maar goed, inmiddels levert Tweak dus geen VoDSL diensten meer vanwege het bovengenoemde.
Dus ik denk dat ik inderdaad maar eens opstap. Weet iemand nog een leuke provider die _wel_ een werkende telefonie dienst heeft?
[ Voor 3% gewijzigd door Liegebeest op 29-08-2005 13:38 ]
Liege, liege, liegebeest!
Hoef je niet te testenI_Stealth_I schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:59:
[...]
Dat is bekend, daar heeft men wereldwijd last van. Zie de discussie een paar bladzijde terug.
Het is dat ik geen gamer ben, maar anders had ik het graag voor je willen testen. Mijn buurman heeft namelijk een kabelverbinding en ik heb DSL.
Ik heb al een paar keer gepost dat ik zowel een kabel als een DSL verbinding heb, verbonden via een Hotbrick Loadbalancer.
Als ik al het verkeer voor BF2 via de Tweak verbinding (BBNed) laat lopen dan wordt ik er met grote regelmaat uitgekegeld (ongeveer iedere 10 minuten).
Laat ik al het verkeer over mijn KaasHema (Casema) verbinding lopen dan kan ik UREN spelen zonder een (zichtbaar) hikje.
Dit sluit dus meteen mijn router als oorzaak van het probleem uit.
Het is overigens wel de reden dat ik al een tijdje geen BF2 meer speel. Mijn Casema verbinding gebruik ik als backup en mail etc loopt via die verbinding. Dus ik heb mijn (Ultra) verbinding voor gamen. Om alles nu om te zetten alleen voor een spelletje vind ik een *beetje* overdreven
Maar ik ben benieuwd of alle kabelgebruikers probleemloos kunnen gamen. Is hier geen apart topic voor? Ik kan alleen het algemen BF2 topic vinden. Het lijkt me nl. handiger om dit probleem daar te bespreken dan in het TweakDSL topic (indien het echt aan BF2 lijkt te liggen. En voorzover ik zien aan bovenstaande posts lijkt het niet aan Tweak te liggen.)
http://www.deyterra.com
DSL signaal is er inderdaad afgehaald, lekker dan. Ik heb net direct tweak gebeld en die vertelden mij dat mijn aanvraag gebounced is. Ik heb hem dus net om laten zetten naar een normale aanvraag en ze vertelden mij dus dat ik 2 tot 3 weken zonder internet zit. gvd....bjck schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 10:41:
Klinkt als geen DSL signaal meer op je lijn inderdaad.
Jammer, maar het is niet anders
Bij budgetphone.nl kan je je aanmelden voor VoIP. Je hebt dan alleen nog een ATA-adapter nodig. (Analog Telephone Adapter) Deze heb je voor ongeveer tussen de 50-100 euro. Nu ben je verder onafhankelijk van KPN en je kan het over je bestaande DSL-verbinding gebruiken.cailin_coilleach schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:37:
Over mijn probleem van de wegvallende telefonie diensten (zie pagina's 15 en 16):
Dus ik denk dat ik inderdaad maar eens opstap. Weet iemand nog een leuke provider die _wel_ een werkende telefonie dienst heeft?
Je belt afhankelijk van je pakketkeuze (bijv VoIP Basis). dag en nacht naar alle vaste telefoons voor 1c/minuut. Je zou bijv. ook eerst voor VoIP prepaid kunnen gaan, daarmee kan je het eerst eens uitproberen. Je kan namelijk ipv aan ATA ook een softphone+headset op je pc kunnen pluggen om het uit te testen.
Je kan het ook nog even aanzien en geduld hebben. TweakDSL komt namelijk zelf ook met een VoIP-dienst. Ism je huidige abonnement voor Internet zou dat wel eens voordeliger kunnen uitpakken.
[ Voor 33% gewijzigd door I_stealth_I op 29-08-2005 14:50 ]
/dev/null
Verwijderd
Dat is nu juist het probleem waar ik tegenaan loop.I_Stealth_I schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:34:
[...]
Je kan het ook nog even aanzien en geduld hebben. TweakDSL komt namelijk zelf ook met een VoIP-dienst. Ism je huidige abonnement voor Internet zou dat wel eens voordeliger kunnen uitpakken.
De prijs van de TisDSL aanbieding weet ik, maar wat gaat die voor de VoDSL klanten gaat worden...
Voor hetzelfde geld is deze straks een stuk duurder dan als ik nu bij Budgetphone mijn VoDSL om laat zetten naar VoIP met een TisDSL abonnement.
Alleen vreemd dat ze dat zelf niet vermelden, dat ze met VOIP bezig zijn. Hebben we al enige indicatie over hoe lang een dergelijke dienst nog op zich zou laten wachten?
Dat van budgetphone.nl zal ik eens naar kijken...
En anders lijkt Scarlet wel een aardig alternatief. Zolang ze die enge Beau maar niet in z'n blootje langs sturen...
Hahaha, Scarlet is hetzelfde wat je nu hebt. Dat is ook VoDSL via BBned. Dus dan heb je weer dezelfde 'problemen' als je nu hebt. Inzoverre het problemen te noemen zijn, want ik het werkelijk nergens over te klagen. Dus met Scarlet zit je niet beter, daarnaast is Scarlet niet zo'n klantvriendelijke organisatie.cailin_coilleach schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:45:
@Stealth:
Alleen vreemd dat ze dat zelf niet vermelden, dat ze met VOIP bezig zijn. Hebben we al enige indicatie over hoe lang een dergelijke dienst nog op zich zou laten wachten?
Dat van budgetphone.nl zal ik eens naar kijken...
En anders lijkt Scarlet wel een aardig alternatief. Zolang ze die enge Beau maar niet in z'n blootje langs sturen...
Ik heb wel eens gehad dat de verbing van VoDSL er om de 6 weken mee kapte. Na een modemswap nergens meer last van.
[ Voor 9% gewijzigd door I_stealth_I op 29-08-2005 14:56 ]
/dev/null
Misschien blijkt er straks wel een transit provider te zijn die bepaald verkeerd iets mee doet of er juist niets mee doet of met hikjes. En kan 't net zijn dat Casema elders transit inkoopt waardoor je het probleem toevallig niet of nauwelijks tegenkomt tov TweakDSL.rally schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:57:
[...]
Hoef je niet te testen
Ik heb al een paar keer gepost dat ik zowel een kabel als een DSL verbinding heb, verbonden via een Hotbrick Loadbalancer.
Als ik al het verkeer voor BF2 via de Tweak verbinding (BBNed) laat lopen dan wordt ik er met grote regelmaat uitgekegeld (ongeveer iedere 10 minuten).
Laat ik al het verkeer over mijn KaasHema (Casema) verbinding lopen dan kan ik UREN spelen zonder een (zichtbaar) hikje.
Dit sluit dus meteen mijn router als oorzaak van het probleem uit.
Het is overigens wel de reden dat ik al een tijdje geen BF2 meer speel. Mijn Casema verbinding gebruik ik als backup en mail etc loopt via die verbinding. Dus ik heb mijn (Ultra) verbinding voor gamen. Om alles nu om te zetten alleen voor een spelletje vind ik een *beetje* overdreven
Maar ik ben benieuwd of alle kabelgebruikers probleemloos kunnen gamen. Is hier geen apart topic voor? Ik kan alleen het algemen BF2 topic vinden. Het lijkt me nl. handiger om dit probleem daar te bespreken dan in het TweakDSL topic (indien het echt aan BF2 lijkt te liggen. En voorzover ik zien aan bovenstaande posts lijkt het niet aan Tweak te liggen.)
Stel dat het veroorzaakt wordt door openpeering en veel verkeer van Tweak gaat daar overheen en van Casema weer niet.
Ja, da's dus het vervelende. Daar wou de helpdesk van TweakDSL niet aan. De jonge dame zei me dat het werkelijk lag aan hun VoDSL provider en dat een modem swap niet zou helpen.Ik heb wel eens gehad dat de verbing van VoDSL er om de 6 weken mee kapte. Na een modemswap nergens meer last van.
Maar inderdaad: een goede vriend van me heeft ook nooit problemen... Mogelijk dat het ligt aan de regio en dat we bij ons nieuwe huis (een kilometer of tien-vijftien verderop) geen problemen zullen hebben...
Ach, ik zal het via de mail nog eens voorstellen, die modem swap.
Klein risico aangezien BudgetPhone per maand op te zeggen is. Budget phone kan al (bijna) gratis (€ 10,00 per jaar voor een prepaid-telefoonnummer). Het "duurste" abonnement (waarbij je gratis naar alle vaste nummers in NL kunt bellen) kost € 10,00 per maand. I.c.m. een KPN BelBudget lijn ben je maar marginaal duurder uit (Bel basis is € 18,00 nu ben je € 19,60 kwijt). Als Tiscali een dergelijke dienst gaat aanbieden dan zal je niet veel duurder/goedkoper uit zijn denk ik.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:45:
[...]
Dat is nu juist het probleem waar ik tegenaan loop.
De prijs van de TisDSL aanbieding weet ik, maar wat gaat die voor de VoDSL klanten gaat worden...
Voor hetzelfde geld is deze straks een stuk duurder dan als ik nu bij Budgetphone mijn VoDSL om laat zetten naar VoIP met een TisDSL abonnement.
Ik heb de volgende berekening gemaakt voor mezelf:
Nu: TweakDSL Ultra (BBNed) kost nu € 69,00 (inclusief bellen, maar niet gratis naar vast)
Straks: Tis-DSL2+ € 39,95
KPN BelBudget : € 9.60
BudgetPhone : € 10,00
Afsluitkosten 1e jaar € 75,00 (€ 6,25 p/m)
Aanlsuitkosten 1e jaar 75,00 (€ 6.25 p/m)
Totaal : € 72,05.
Kortom: Ik ben weliswaar € 3,05 meer kwijt, maar daar krijg ik (hoop ik) een 3 x zo snelle verbinding voor terug, kan gratis bellen naar alle vaste nummers in NL EN ik kan mijn ATA (en/of Softphone) meenemen om mijn zakenreizen om zo nog meer te besparen(of mijn vrienden te laten besparen doordat ze lokaal blijven bellen).
Er is natuurlijk een kans dat je bij Tiscali dan geen gebruik kunt maken van hun Voice diensten, maar dat lijkt me sterk. Tiscali zal toch niet zo "onhandig" zijn om een produkt te ontwikkelen om het vervolgens niet aan consumenten aan te bieden.
[ Voor 44% gewijzigd door rally op 29-08-2005 16:02 . Reden: Berekening wat nader gespecificeerd) ]
Huh wat bedoel je nurally schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:52:
[...]
Er is natuurlijk een kans dat je bij Tiscali dan geen gebruik kunt maken van hun Voice diensten, maar dat lijkt me sterk. Tiscali zal toch niet zo "onhandig" zijn om een produkt te ontwikkelen om het vervolgens niet aan consumenten aan te bieden.(mag ik hopen )
Tiscali heb je niets mee te maken in je verhaal over bellen en VoIP?
Ik begreep uit zijn vraag dat hij niet zeker wist wat hij moest doen omdat hij een VoDSL klant is en dus wil wachten op een aanbieding van TweakDSL voor de VoDSL klanten.bjck schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:21:
[...]
Huh wat bedoel je nu
Tiscali heb je niets mee te maken in je verhaal over bellen en VoIP?
Op het moment ben ik ook VoDSL klant en ik gaf hem alleen een voorbeeld wat ik heb gedaan om te kunnen blijven bellen zonder daarvoor KPN in te hoeven schakelen of afhankelijk zijn van Tweak. Daarbij heb ik zijn kostenargument even voorgerekend.
Enne: Correct me if I'm wrong
[ Voor 10% gewijzigd door rally op 29-08-2005 16:31 ]
Er gaan echter wat geruchten dat Tiscali VoIP diensten gaat aanbieden en ik denk dat de poster er op doelt dat hij op die aanbieding wil wachten
had eerst een mailtje gestuurd naar info@... en eentje naar support@tw......
maar bij info zeggen ze dat ik de support afd moet hebben(tja een mailtje intern doorsturen is erg moeilijk schijnt
en bij support krijg ik geen respons
op de site kan ik ook niets vinden (hoe zou dat nou komen
ik zeg maar zo "zeg maar niks"
Tiscali (de ISP) biedt ook VoIP diensten aan al vanaf April ongeveer. Werkt prima thuis.rally schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 16:48:
Mee eens dat Tiscali daar niet direct mee te maken heeft.
Er gaan echter wat geruchten dat Tiscali VoIP diensten gaat aanbieden en ik denk dat de poster er op doelt dat hij op die aanbieding wil wachten
Maar als TweakDSL zelf VoIP gaat aanbieden, of je neemt het zelf bij een derde partij af heeft Tiscali daar niets mee te maken.
Hooguit als TweakDSL het samen met of via Tiscali gaat afnemen/aanbieden.
[ Voor 21% gewijzigd door bjck op 29-08-2005 17:24 ]
Ik heb nu TweakDSL&Bel Extra Light (oftewel 256/256) voor 20 euri in de maand en dat bevalt me qua kosten uitstekend. Helemaal _niets_ meer betalen aan KPN en dus voor die 20 euri compleet rond zijn vind ik uitstekend. En dat ik dan per minuut wat moet betalen om te bellen kan me geen reet schelen. We bellen toch nauwelijks...
Dus ik zou verdraaid blij zijn met een vergelijkbaar product. 2Mbit+KPN+VOIP+watdanook is mij veel te duur.
EDIT:
Ik ben eens gaan kijken naar wat Casema zoal bied, en dat ziet er ook erg interessant uit moet ik zeggen. Voor een tientje in de maand meer heb ik de zelfde functionaliteit, maar is het downloaden wel drie keer zo snel... Ik houd het open als optie...
[ Voor 22% gewijzigd door Liegebeest op 29-08-2005 18:00 ]
Tientje in de maand duurt ook maar 6 maanden.
[ Voor 13% gewijzigd door bjck op 29-08-2005 18:48 ]
Weet iemand trouwens wat er in zo'n doe-het-zelf pakket zit? Zit daar ook een splitter bij met kabels?
To boldly go where no man has gone before...
Nee. Amerika zit vol met klagende comcast en roadrunner kabelgebruikers met exact hetzelfde probleem.rally schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:57:
Maar ik ben benieuwd of alle kabelgebruikers probleemloos kunnen gamen.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Overbodige reply verwijderd
[ Voor 76% gewijzigd door Elimination op 29-08-2005 20:45 ]
If it ain't broken, play with it till it breaks.
en nee, het is niet met bf2 maar met bf1942
Verwijderd
Denk namelijk dat ik morgen de formulieren van de Tis actie op ga sturen (begin het VoDSL een beetje zat te worden). Daarnaast laat ik mijn VoDSL van Budgetphone om zetten naar VoIP.
Verwijderd
Maar ik wilde nog even weten wat voor emailadres ik dan krijg?
bv. xxx@Repeat.tweakdsl.nl
of repeat@tweakdsl.nl
ik hoop natuurlijk op de eerste omdat die uitermate relaxed is.
En is mn webserver die thuis staat dan ook bereikbaar op repeat.tweakdsl.nl?
zegmaar wat ik nu ook allemaal bij demon heb?
ik hoop maar dat ik nog mee kan doen met de actie, het is immers al bijna 1 augustus
krijg je trouwens willekeurig de verbinding via bbned of tiscali, of altijd tiscali? en kan ik ook ergens online zien of tiscali al bij mij beschikbaar is ?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 00:23 ]
Verwijderd
Ordernr: 184557 2724** 55 079*******
UltraDSL PSTN 2005-09-01 2005-09-30 € 58.78
netwerk migratiekosten 0000-00-00 0000-00-00 € 63.02
News Account max 20Mbit download 0000-00-00 0000-00-00 € 0.00
____________+
subtotaal: 121.80
B.T.W.: 23.14
____________+
Totaal: 144.94
TisDSL2 aanbieding, doe eens een gokVerwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:49:
krijg je trouwens willekeurig de verbinding via bbned of tiscali, of altijd tiscali? en kan ik ook ergens online zien of tiscali al bij mij beschikbaar is ?
En beschikbaarheid van netwerk van Tiscali kan je hier vinden.
Verwijderd
Omdat die modem levering mij allemaal veel te lang duurde heb ik zelf alvast een Speedtouch 510 aangesloten. De helpdesk had ik afgelopen vrijdag nog gebeld om te vragen hoe het staat met het opleveren van de lijn, en deze was nog niet geactiveerd volgens hem. Ik sluit de zondag erna die Speedtouch aan, et voila! De lijn was dus al wel geactiveerd.
Lekker snelle verbinding al die 8 mbit als je 1 mbit gewend bent
Als je het modem van de Tis-ADSL2+ actie bedoeld:Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:10:
Bij mij is inmiddels ook het geld voor de modem afgeschreven. Wel vreemd, ik heb de Speedtouch gekozen, ter waarde van 89, maar er is 99 afgeschreven. Ik zat al te denken aan BTW oid, maar dit kan het ook niet zijn.
Omdat die modem levering mij allemaal veel te lang duurde heb ik zelf alvast een Speedtouch 510 aangesloten. De helpdesk had ik afgelopen vrijdag nog gebeld om te vragen hoe het staat met het opleveren van de lijn, en deze was nog niet geactiveerd volgens hem. Ik sluit de zondag erna die Speedtouch aan, et voila! De lijn was dus al wel geactiveerd.
Lekker snelle verbinding al die 8 mbit als je 1 mbit gewend bent.
Ik wil een SpeedTouch ADSL2+ modem met VoIP en 1 ethernetpoort. Deze kost € 89,-.
Dan stond het antwoord in de kleine lettertjes op het contract:
Bovenstaande tarieven zijn gebaseerd op basis van linesharing, automatische incasso en exclusief verzendkosten voor het modem.
Verwijderd
Haha, oepsAls je het modem van de Tis-ADSL2+ actie bedoeld:
Ik wil een SpeedTouch ADSL2+ modem met VoIP en 1 ethernetpoort. Deze kost € 89,-.
Dan stond het antwoord in de kleine lettertjes op het contract:
Bovenstaande tarieven zijn gebaseerd op basis van linesharing, automatische incasso en exclusief verzendkosten voor het modem.
Hoelang heeft de oplevering geduurd?.. Althans hoelang heeft 't geduurd voordat jou lijn werkend is via Tis-ADSL2+.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:39:
[...]
Haha, oepsje hebt gelijk. Maar dan hoop ik wel dat hij snel komt nu, maar goed, ik heb inmiddels internet, en dat is het belangrijkste.
De eerste inderdaad, dus xxx@repeat.tweakdsl.nl .Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 23:49:
Maar ik wilde nog even weten wat voor emailadres ik dan krijg?
bv. xxx@Repeat.tweakdsl.nl
of repeat@tweakdsl.nl
ik hoop natuurlijk op de eerste omdat die uitermate relaxed is.
Standaard niet, maar misschien dat een mailtje naar de helpdesk daar verandering in kan brengen?En is mn webserver die thuis staat dan ook bereikbaar op repeat.tweakdsl.nl?
Plus nog een xxx@tweakdsl.nl adres. Je krijgt namelijk e-mail via je subdomein, maar op het aanvraagformulier vroegen ze "Gewenst e-mail adres: .......@tweakdsl.nl"Vatt schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:04:
[...]
De eerste inderdaad, dus xxx@repeat.tweakdsl.nl .
Wat je dus op die puntjes hebt ingevuld krijg je ook, dus bv. pietjesnot@tweakdsl.nl
Ook al dagen geleden gesteld bij de helpdesk van tweakdsl maar tot opheden nog geen antwoord.
Ik wil overstappen van XS4ALL (kpn) naar de Tweakdsl TisDSL2 actie.
Volgens een vrouwtje van de TweakDSL helpdesk moet ik me ADSL bij xs4all opzeggen, volgens de helpdesk van xs4all moet ik niets opzeggen en krijg ik automatisch van xs4all een brief zodat ik automatisch kan opzeggen?
Wat is nu waar? Aangezien die mooie tweakdsl helpdesk nog slechter is te bereiken dan de paus, stel ik deze vraag maar hier? Misschien weet iemand de juiste procedure.
Je zoekt opzegtermijn op van XS4all (1 maand).
Je vraagt overstap aan voor zeg 30 oktober als wensdatum. (lekker ruim om niet dubbel te betalen)
Je aanvraag wordt bevestigd over een ruime week (ongeveer) met een plandatum dat je overstap geregeld is en dat het okee is (Tweak krijgt dit vanaf Tiscali).
Je kan veilig opzeggen per die datum bij XS4all.
XS4all kan dan de lijn niet meer opheffen omdat de overstap ingepland staat bij KPN. Er kan maar 1 actie tegelijk ingezet worden per telefoonlijn. Je moet dus zorgen dat de overstap daar staat en niet de opheffing van XS4all.
[ Voor 4% gewijzigd door bjck op 30-08-2005 11:30 ]
nou ik wacht anders al ruim 3 weken op een bevestiging met plandatum, heb alleen de inloggegevens gehadbjck schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:30:
Je aanvraag wordt bevestigd over een ruime week (ongeveer) met een plandatum dat je overstap geregeld is en dat het okee is (Tweak krijgt dit vanaf Tiscali).
kan xs4all toevallig niet zien of er al een migratie geplanned staat?
Dat is dan nieuw, in april toen ik mijn abonnement afsloot was dat nog niet het geval.Wildfire schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 10:49:
[...]
Plus nog een xxx@tweakdsl.nl adres. Je krijgt namelijk e-mail via je subdomein, maar op het aanvraagformulier vroegen ze "Gewenst e-mail adres: .......@tweakdsl.nl"
Wat je dus op die puntjes hebt ingevuld krijg je ook, dus bv. pietjesnot@tweakdsl.nl
Ik heb dus geen xxx@tweakdsl.nl adres.
Bij mij is het geld ook al afgeschreven. Maar ik heb de modem ook nog niet. Vanmorgen werd ik wel gebeld door Tweak. De modem wat voor mij gereserveerd maar nog niet opgestuurdVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:10:
Bij mij is inmiddels ook het geld voor de modem afgeschreven. Wel vreemd, ik heb de Speedtouch gekozen, ter waarde van 89, maar er is 99 afgeschreven. Ik zat al te denken aan BTW oid, maar dit kan het ook niet zijn.
Lekker snelle verbinding al die 8 mbit als je 1 mbit gewend bent.
Nu vermoed ik ook dat mijn lijn al open gesteld is. Maarja ik heb alleen een isdn adsl modem en splitter hier liggen. Ik wil toch echt deze week internet ben al bijna een maand verder (bbned aanvraag niet meegeteld.
To boldly go where no man has gone before...
Kan XS4all in princiepe bij KPN_DSL opvragen, maar de partij waar je moet zijn is de nieuwe ISP niet de latende voor dit proces.Striker2k2 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:40:
[...]
nou ik wacht anders al ruim 3 weken op een bevestiging met plandatum, heb alleen de inloggegevens gehad
kan xs4all toevallig niet zien of er al een migratie geplanned staat?
Dat je nogsteeds geen datum hebt komt misschien omdat er iets foutief was in je aanvraag. Zou gewoon even bellen en het met ze uitzoeken.
[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 30-08-2005 12:02 ]
Ik heb sinds enkele maanden (bijna een jaar nu geloof ik...) tweaknews
nu ontvang ik daarnet een faktuur --> waarbij er wordt gezegd dat ik nog niet betaald heb, er schijnt iets fout te zijn gegaan met de automatische incasso.....kan gebeuren lijkt mij..
faktuur is van 23 augustus, precies 7 dagen geleden.....het geld zou 2 dagen terug, wordt altijd op de 28e afgeschreven bij mij, afgeschreven zijn...dit is niet gebeurt...
een maand tweaknews kost 7,95....openstaand bedrag : 10,45€ .... ?!?!?!?!?!?!?
ik heb al gemailt, alleen nog geen antwoord gekregen...maar iemand hier weet vast wel over hoe en wat? wordt ik nu, ten onrechte, gefaktureerd voor administratieve kosten?
Nu ben ik boekhouder, en weet ik dat je pas na 14 dagen, 10 werkdagen, extra kosten mag gaan berekenen, dit is zelfs wettelijk vast gelegd...
Al de andere maanden is het allemaal goed gegaan, behalve de maand augustus....ik snap het dus niet, fout ligt niet aan mijn kant, genoeg geld had ik ook op mijn rekening, dus dat kan het ook niet zijn....
maar in plaats van een betalingsherrinnering te geven, na een week...ook erg snel..., rekenen ze meteen administratieve kosten, terwijl die geeneens van toepassing zijn, aangezien het een automatische incasso is, die van hun kant fout gegaan is....
Ik sta dan volledig in mijn recht deze kosten niet te betalen en gewoon 7,95€ over te maken in plaats van de gefaktureerde 10,45......
Of zie ik iets over het hoofd?
Wabbawabbawabbawabba
Verwijderd
Ik heb toen nog meegedaan met de actie voor de kaartjes van Dance Valley (en gewonnen!). Volgens heb ik mij rond 3 augustus aangemeld. Heeft nog wel een poosje geduurd uiteindelijk dus (bijna 4 weken). Maar ja, ik had die modem niet eerder, ik heb hem geleend van een vriend van mij die nu kabelinternet heeft... Dus misschien dat de lijn al eerder geactiveerd was, dat weet ik niet.Hoelang heeft de oplevering geduurd?.. Althans hoelang heeft 't geduurd voordat jou lijn werkend is via Tis-ADSL2+.
ik had altijd een hostname bij xs4all en dat was wel makkelijk voor als ik eens een webservertje draaide tijdens projecten op school
Als je de boel gewoon aan laat staan (of router aan laat) krijg je constant zelfde IP sowieso. Even een *.nl.eu.org adres d'r aanvast en klaar ben je opzichStriker2k2 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:35:
is het nou mogelijk om naast een vast ip ook een hostname voor dat ip aan te vragen bij de helpdesk?
ik had altijd een hostname bij xs4all en dat was wel makkelijk voor als ik eens een webservertje draaide tijdens projecten op school
en ja ik weet dat je praktisch *bijna* altijd dezelfde krijgt maar ik heb liever zekerheid
heel irritant als hij ineens anders is
Verwijderd
Zal mij benieuwen of alles goed gaat.
Ik begrijp dat je tegen een deadline aan zat te hikken (31 Augustus loopt de TIS-DSL actie af), maar het had verstandiger geweest om EERST je nummer te porteren en DAARNA pas TIS aan te vragen (als je VoDSL had van Tweak > Mocht je een KPN nummer hebben geporteerd, dan heb ik niets gezegdVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:35:
Zo het Tis ADSL2 formulier en het Budgetphone porteringsmachtiging gefaxt.
Zal mij benieuwen of alles goed gaat.
Om eerlijk te zijn ben ik wel benieuwd. Ik heb nog enkele prive klanten die Tweak hebben waar ik een zelfde actie voor zou willen doen. Als ik tegelijk kan porteren en een lijn-/abbo wijziging kan aanvragen dan scheelt dat aardig wat tijd.
Verwijderd
Voor hetzelfde geld zou dit een actie zijn van BBNed ADSL2 en dan zou ik buiten de boot vallen (woon 2100 meter van de centrale af).
Heb bijna 2 jaar tweakdsl en dat is al vanaf het begin zo dat je 3 tweakdsl mail adressen mag aanmaken, dit moet wel via de helpdesk.Vatt schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 11:42:
[...]
Dat is dan nieuw, in april toen ik mijn abonnement afsloot was dat nog niet het geval.
Ik heb dus geen xxx@tweakdsl.nl adres.
Ik had het gisteren avond ook, was meer een disconnect van de complete lijn hier.SNEAK-NL schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:27:
blijft vreemd die disconnects, van 18:00 tot 22:00 continu op een server en ineens weer eraf, na 3 keer maar de hoop opgegeven voor vandaag.
en nee, het is niet met bf2 maar met bf1942
xfire, msn, ASE en game spy lagen er in eens uit.
Dit was de 2e keer deze week maar dat kan wel eens voorkomen.
Voor de rest met bf2 niks geen problemen meer, kan uren spelen
Jups. Als je zelf de forward kunt regelen (naam.tld -> ip-adres) krijg je een nette bijpassende reverse.Striker2k2 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:35:
is het nou mogelijk om naast een vast ip ook een hostname voor dat ip aan te vragen bij de helpdesk?
Verwijderd
Nu zeggen ze omdat BBned geen voice levert bij mij ze mij ook niet over kunnen zetten naar Tiscali.
Ik heb ze net 1 week gegeven om een oplossing te regelen maar ze zeiden al dat ze niks konden regelen.
Wat kan ik het beste doen?
Gewoon de rekening niet betalen?
Advocaat op ze af sturen?
Graag suggesties.
Verwijderd
Tweakdsl levert niet waar je voor betaald... of dat nu buiten hun schuld om is of niet...Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:36:
Ik moet even weer mijn frustratie kwijt, ik heb een (Vo)DSL Ultra&Bel verbinding 8/1 voor 70 euro in de maand, mijn voice tunnel zijn ze al sinds 20 Januari mee bezig om in de lucht te krijgen.
Nu zeggen ze omdat BBned geen voice levert bij mij ze mij ook niet over kunnen zetten naar Tiscali.
Ik heb ze net 1 week gegeven om een oplossing te regelen maar ze zeiden al dat ze niks konden regelen.
Graag suggesties.
Lijkt mij verstandig om contact op te nemen met een rechtswinkel of de consumentbond (als je daar lid van bent).
Verwijderd
dit vraag ik me dus ook af. Nu bij demon kan ik mn webserver op repeat.demon.nl bereiken, maar bij tweakdsl zou dat alleen nog maar mogelijk zijn door het ip nummer in te voeren? Dat is namelijk niet te doen voor mn bezoekers....Striker2k2 schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 13:35:
www.serverthuis.com kan daarvoor een oplossing bieden. (zat met hetzelfde probleem.. ook een huidige demon gebruiker)Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:56:
dit vraag ik me dus ook af. Nu bij demon kan ik mn webserver op repeat.demon.nl bereiken, maar bij tweakdsl zou dat alleen nog maar mogelijk zijn door het ip nummer in te voeren? Dat is namelijk niet te doen voor mn bezoekers....
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nummerportering is mogelijk bij veel bedrijven zolang 't nummer nog indienst staat als abonnement. Op moment dat het abonnement wordt gestopt/afgesloten is nummerportering vaak niet meer mogelijk en gaat je nummer in de 'vrije pool' met vaak een lock voor een paar maanden voor hergebruik.rally schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 14:42:
[...]
Ik begrijp dat je tegen een deadline aan zat te hikken (31 Augustus loopt de TIS-DSL actie af), maar het had verstandiger geweest om EERST je nummer te porteren en DAARNA pas TIS aan te vragen (als je VoDSL had van Tweak > Mocht je een KPN nummer hebben geporteerd, dan heb ik niets gezegd)
Om eerlijk te zijn ben ik wel benieuwd. Ik heb nog enkele prive klanten die Tweak hebben waar ik een zelfde actie voor zou willen doen. Als ik tegelijk kan porteren en een lijn-/abbo wijziging kan aanvragen dan scheelt dat aardig wat tijd.
Je zou 't proces dus tegelijk kunnen opstarten omdat het verder los van elkaar staat. Behalve dat je niet weet wat er achter de schermen gebeurd.
Je laat je lijn overzetten middels telco-telco. Misschien heft dat automatisch ook je VoDSL op bij BBNed en daarme dus ook je abonnement/gebruik d'r van richting ISP en jou.
Maar je nummer is wel al bij KPN weggeporteert? Dat is knap lastig en dat 't zo lang moet duren is wel raar.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:36:
Ik moet even weer mijn frustratie kwijt, ik heb een (Vo)DSL Ultra&Bel verbinding 8/1 voor 70 euro in de maand, mijn voice tunnel zijn ze al sinds 20 Januari mee bezig om in de lucht te krijgen.
Graag suggesties.
Je DSL moet je gewoon over kunnen zetten zonder problemen natuurlijk. Echter krijg je dan nooit voice via VoDSL
[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 30-08-2005 16:22 ]
Dubbelop zo
[ Voor 99% gewijzigd door bjck op 30-08-2005 17:09 . Reden: dubbelpost ]
Wabbawabbawabbawabba
Je ziet in elk geval over het hoofd dat je dezelfde post nu 2x hebt gedaan.KatirZan schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:21:
Of zie ik iets over het hoofd?
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Wat raden jullie aan? helpdesk bellen dan maar??
Enige wat mis kan zijn is je configuratie kunde van je modem
Als je overstapt heeft 't geen zin om instellingen te wijzigen als de oude nog werken natuurlijk.
Welk modem type? En hoe heb je het nu?
De snelheid klopt van 1120/288 bij Tiscali. Je komt dan eerst op een activatie netwerk met een 1.253.*.* IP reeks en elke pagina die je opvraagt wijst naar 1 pagina waar je postcode+huisnummer moet kloppen etc en dan kan je 'activeer' klikken. Na 2 minuten even modem herstarten en eventueel PC en je snelheid komt goed. Je verbinding wordt dan naar het netwerk van je ISP gezet ook gelijk en ontvangt een IP van TweakDSL.
Probleem kan ontstaan als je DNS servers vast hebt staan. Deze moet je via DHCP verkrijgen in je router en/of PC anders kom je niet op de activatie pagina. Dan kan je surfen naar http://1.254.254.253/ eventueel.
Activatie pagina krijg je niet bij een ISP-hop als je al een verbinding had op 't Tiscali netwerk via andere ISP! En je krijgt hem na de eerste keer ook nooit meer te zien.
[ Voor 68% gewijzigd door bjck op 30-08-2005 17:14 ]
Mwogh... Bij ons is daar ook zo'n twee maanden overheen gegaan... Lekker hoor, maar niet bepaald... Gekoppeld met het gedonder wat we nu hebben...Maar je nummer is wel al bij KPN weggeporteert? Dat is knap lastig en dat 't zo lang moet duren is wel raar.
Nu je het zegt, ja... Ik heb nooit echt bevestigd gekregen wanneer welke afschrijvingen plaats zouden vinden. Ik zal het je sterker zeggen, terug kijkend naar mijn rekeningafschriften maken zij er een enorme zooi van...Toch fijn dat ze laten weten wanneer ze welk bedrag van je rekening 'jatten' en waarvoor deze kosten gemaakt zijn (aanschaf modem/router, aansluitkosten, ....). Hebben meer mensen dit al meegemaakt of ben ik de enige?
Ik ga mijn abonnement _nu_ opzeggen.
en ik heb dat dus net gehad, in 1 keer heel de lijn dood als een pier voor nog geen minuutNLsandman schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 15:04:
[...]
Ik had het gisteren avond ook, was meer een disconnect van de complete lijn hier.
xfire, msn, ASE en game spy lagen er in eens uit.
Dit was de 2e keer deze week maar dat kan wel eens voorkomen.
Voor de rest met bf2 niks geen problemen meer, kan uren spelen
Overigens, met ADSL2 kan de snelheid aanpassing ook zonder downtime gebeuren. (Het hertrainen dus).
en modem waardes zijn totaal niet veranderd
Maar de boel doet het weer. Dit is de eerste keer sinds ik Tweak heb (half jaar) dat ik een merkbaar probleem met m'n verbinding heb.
damn.. lees net pas de waarschuwing onderin...
[ Voor 11% gewijzigd door Crusader op 30-08-2005 22:40 ]
[ Voor 43% gewijzigd door Xandrios op 30-08-2005 22:39 ]
Dan ben je d'r verdomd snel bij met je infoXandrios schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:39:
't blijkt een bbned storing te zijn op dit moment. Heb 't maar even in de topic-waarschuwing gezet
SpeedXS levert nu 10/1 Mbps voor een lage prijs.
SpeedXS 10/1 Mbps
Kom maar op TweakDSL!
We wachten op jullie
Ik begrijp niet waarom er lidmaatschap betaald moet worden.HoppyF schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:53:
Gelezen?
SpeedXS levert nu 10/1 Mbps voor een lage prijs.
SpeedXS 10/1 Mbps
Kom maar op TweakDSL!
We wachten op jullie
Als je daar een abbo neemt dan ben je toch lid?
Als ik het zo optel dan betaal je € 38,20 per maand
(abbogeld per maand: € 19,95 (voor leden, voor niet leden € 10,00 extra)
lidmaatschapgeld € 99,00 per jaar, gedeeld door 12 = € 8,25)
"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."
Dan moet je ook niet zielig adverteren, voor 19,95 p/m,maaaaaar, als niet lid zijnde een tientje meer kan gaan betalen
Just frame, wheels and engine
kom uit 28,20 met je bovenstaande rekensom? immers 99 per jaar + 19,95 per maand ?Zondagskindje schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:03:
[...]
Ik begrijp niet waarom er lidmaatschap betaald moet worden.
Als je daar een abbo neemt dan ben je toch lid?![]()
Als ik het zo optel dan betaal je € 38,20 per maand
(abbogeld per maand: € 19,95 (voor leden, voor niet leden € 10,00 extra)
lidmaatschapgeld € 99,00 per jaar, gedeeld door 12 = € 8,25)
Er is een bitje omgevallen in de rekenmachine van Zondagskindje, je hebt idd gelijk. Geef mij ook maar een 10/12 mbit pijpCyberpope schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:08:
[...]
kom uit 28,20 met je bovenstaande rekensom? immers 99 per jaar + 19,95 per maand ?
/dev/null
Ja slaat nergens op die lidmaatschapskosten... bereken dat gewoon in de maandprijs als ze zo nodig lidmaatschap willen opvoeren.Cyberpope schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:08:
[...]
kom uit 28,20 met je bovenstaande rekensom? immers 99 per jaar + 19,95 per maand ?
Maar goed, je wordt toch geen lid van een vereniging of club? tis gewoon een ISP meer niet.
Dat heb ik ook al gezegd in het topic van SpeedXS.
Het gaat echter niet zo zeer om SpeedXS zelf dan wel de aanbieding van 10/1 Mbps, dat is en blijft toch leuk als je niet de full ADSL2+ speed wil hebben.
Dus... ik hoop dat meer providers hiermee gaan komen en dat het niet bij SpeedXS blijft.
Deze vormen gaat men ook binnenkort verkopen, of Tweak meedoet? Ik denk het niet. Nou loopt Tweak vaker achterop als het om dit soort zaken gaat. Het wordt eerst altijd tegengesproken totdat Floris het op t.net aankondigd.HoppyF schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:39:
[...]
Ja slaat nergens op die lidmaatschapskosten... bereken dat gewoon in de maandprijs als ze zo nodig lidmaatschap willen opvoeren.
Maar goed, je wordt toch geen lid van een vereniging of club? tis gewoon een ISP meer niet.
Dat heb ik ook al gezegd in het topic van SpeedXS.
Het gaat echter niet zo zeer om SpeedXS zelf dan wel de aanbieding van 10/1 Mbps, dat is en blijft toch leuk als je niet de full ADSL2+ speed wil hebben.
Dus... ik hoop dat meer providers hiermee gaan komen en dat het niet bij SpeedXS blijft.
Het nieuwe ADSL2+ Economy portfolio ziet er als volgt uit:
8 Mb/1 Mb (overlap with the 2-8 Mb/1 Mb ADSL(1)Wide Open)
10 Mb/1 Mb
12 Mb/1 Mb
16 Mb/1 Mb
16-24 Mb/1,3 Mb (Wide Open)
Waarom heb ik toch het voorgevoel dat BBned het de laaste weken niet echt op orde heeft? De laaste weken toch veel kleine hickjes. Heeft het misschien wat problemen met de beschikbare resources? Dat kan nog lachen worden met ADSL2+.
[ Voor 19% gewijzigd door I_stealth_I op 31-08-2005 00:06 ]
/dev/null
Het is al de hele avond raak jammer genoeg. Mijn huisgenoten klagen over het feit dat ze niet meer kunnen VoIP-en vanwege de hoge ping en de time-outs. Internetten zelf gaat nog redelijk, al vliegt Messenger je om de oren met disconnect meldingen. Maarja zal wel weer verholpen worden. Daarnaast ben ik de 'spielerij' van BBned nu best wel zat vanavondResinman schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 00:13:
Nog steeds problemen hier. Lig er om de 10minuten uit. Online gamen kan ik wel vergeten. Ik hoop dat het snel is opgelost.
/dev/null
Kleine hikjes?
Misschien problemen?
Ik kan dit alleen maar bevestigen en baal enorm van het hele BBNed-verhaal. Heb dus vorige week ook de knoop doorgehakt en Tiscali besteld (via Tweak). Moet dan alleen BBNed erbij houden vanwege mijn VoDSL (Tis kan dat nog niet leveren... wordt VoIP).
Totale kosten worden echter toch goedkoper dan TweakDSL Ultra/BBNed alleen (19.95 voor goedkoopste TweakDSL/BBNed aansluiting voor VoDSL + Tiscali ADSL2+ (39,95)) tegen mijn huidige 70 euri voor mijn Ultra.
Mijn geklaag richting BBNed is gegrond en terecht: heb ruim 3 weken (!) volledig zonder verbinding gezeten (zowel telefoon als i-net lag eruit), waar ze, achteraf, dit binnen 3 dagen opgelost hadden kunnen hebben (hardware-kortsluiting op de lijn).
BBNed: voor mij NOOIT meer
Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)
Coïtus ergo sum
Voor zover ik weet is dit het eerste probleem sinds 22/07, en da's een dikke maand terug.I_Stealth_I schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:48:
Waarom heb ik toch het voorgevoel dat BBned het de laaste weken niet echt op orde heeft?
Verwijderd
ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.
Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 1564 meter.
Eindelijk, de officiële check van bbned geeft het ook aan dat ik het kan krijgen. Nog even afwachten wat voor abonnementjes verschillende isp's tevoorschijntoveren. Dat 10 mbit voor 28 euro per maand bij speedxs is wel netjes, aangezien ik op 1.5 km nooit 24 mbit kan halen, is wide open 16~24 mbit waardeloos voor mij. Even wachten op de 12 mbit versie of 16 mbit, 16 mbit moet wel te halen zijn toch? ongeveer 1.4 a 1.5 mb/s down?
Verwijderd
Ik bel gewoon naar de de TweakDSL helpdesk en dit is het antwoord wat ik krijg.bjck schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 16:20:
[...]
Nummerportering is mogelijk bij veel bedrijven zolang 't nummer nog indienst staat als abonnement. Op moment dat het abonnement wordt gestopt/afgesloten is nummerportering vaak niet meer mogelijk en gaat je nummer in de 'vrije pool' met vaak een lock voor een paar maanden voor hergebruik.
Je zou 't proces dus tegelijk kunnen opstarten omdat het verder los van elkaar staat. Behalve dat je niet weet wat er achter de schermen gebeurd.
Je laat je lijn overzetten middels telco-telco. Misschien heft dat automatisch ook je VoDSL op bij BBNed en daarme dus ook je abonnement/gebruik d'r van richting ISP en jou.
[...]
Maar je nummer is wel al bij KPN weggeporteert? Dat is knap lastig en dat 't zo lang moet duren is wel raar.
Je DSL moet je gewoon over kunnen zetten zonder problemen natuurlijk. Echter krijg je dan nooit voice via VoDSL
" Omdat BBned de voice tunnel niet levert kunnen wij u niet migreren naar TisDsl"
En dan krijg ik te horen dat ik over een week weer moet bellen maar dat gaat al maanden zo.
Als ik zo'n slecht performance op mijn werk zou afleveren was ik al 3 x ontslagen geweest hoor, gegarandeerd.
We wachten hier al 3 weken op een modem (de lijn is actief sinds 11 augustus ofzo), ook al gebeld enzo. Wel netjes en goed geholpen toen (de beste kerel zou een ticket aanmaken). Maar daar ook al 2 weken niks meer over gehoordCyberpope schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 09:31:
Voor degene die Ti-dsl besteld hebben, maar niet de 2+ variant. Ik heb net de modem binnen gekregen. Het is een Asus AAM 6000EV. Dus gewoon een ADSL modem en geen 2+ variant. Wil dus later overstappen, moet je een nieuwe modem kopen.
Enne de enige manual op de site van asus is er eentje in chinees. Dat beheers ik nu net niet
[ Voor 24% gewijzigd door Cyberpope op 31-08-2005 09:47 ]
Er is wel is een kratje bier opgezet door een van de Tweakdsl mensen als ik hem configureerbaar zou krijgen. Ik heb wat zitten kloten en snap het over het algemeen altijd wel maar is mij niet gelukt.
Hoezo? heb je het wachtwoord dan? Ik kom er namelijk helemaal niet in. Is het een pure modem of heeft hij enige router faciliteit? Werkt hij ook op andere verbindingen dan Ti-adsl?schiffeb schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:04:
die asus is een makkelijke modem je kan er niks mee maar werkt altijd is mijn ervaring.
Er is wel is een kratje bier opgezet door een van de Tweakdsl mensen als ik hem configureerbaar zou krijgen. Ik heb wat zitten kloten en snap het over het algemeen altijd wel maar is mij niet gelukt.
Hoop vragen he?
oke.... hij werkt dus niet op een demon verbinding
[ Voor 5% gewijzigd door Cyberpope op 31-08-2005 10:31 ]
Hmm, vertel eens, hoe ziet die zooi er precies uit?cailin_coilleach schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 21:11:
[...]
Mwogh... Bij ons is daar ook zo'n twee maanden overheen gegaan... Lekker hoor, maar niet bepaald... Gekoppeld met het gedonder wat we nu hebben...
[...]
Nu je het zegt, ja... Ik heb nooit echt bevestigd gekregen wanneer welke afschrijvingen plaats zouden vinden. Ik zal het je sterker zeggen, terug kijkend naar mijn rekeningafschriften maken zij er een enorme zooi van...
Ik ga mijn abonnement _nu_ opzeggen.
[ Voor 14% gewijzigd door Liegebeest op 31-08-2005 11:08 ]
Ach veel vragen logische vragen denk ik wat je hebt wil je tweaken toch:)Cyberpope schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 10:13:
[...]
Hoezo? heb je het wachtwoord dan? Ik kom er namelijk helemaal niet in. Is het een pure modem of heeft hij enige router faciliteit? Werkt hij ook op andere verbindingen dan Ti-adsl?
Heel kort antwoord "het is een modem" het doet niks het kan niks maar het werkt altijd.
[ Voor 11% gewijzigd door schiffeb op 31-08-2005 11:10 ]
En niet helemaal correct, want hij werkt al niet op een demon verbinding. Dus moet er iets in te stellen zijn dat hij wel op een demon verbinding werkt.schiffeb schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:09:
[...]
Ach veel vragen logische vragen denk ik wat je hebt wil je tweaken toch:)
Heel kort antwoord "het is een modem" het doet niks het kan niks maar het werkt altijd.
En voor degene die er mee gaan komen.. Nee het standaard wachtwoord "ads'"+"adsl1234" werkt dus niet
en als ik dit lees: http://winmx.2038.net/winmx/fr-routers.html#ASUS
moet hij meer kunnen.
[ Voor 12% gewijzigd door Cyberpope op 31-08-2005 11:31 ]
Het gebeurt heel snel, enkele seconden ben je offline, helaas kon ik niet zo snel zien of mijn modem ook offline was, in de log staat wel 1 loss of link.SNEAK-NL schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:36:
hertrainen was het niet, ff later gebeurde het weer
en modem waardes zijn totaal niet veranderd
Edit: Ja dus. Te snel getypt.: 30/8/2005 22.30: BBned storing, matige doorvoersnelheid / disconnects kunnen plaatsvinden.
[ Voor 39% gewijzigd door Resinman op 31-08-2005 12:01 ]
Correct hij kan ook wel meer maar hij staat ingesteld op het netwerk waarvoor je hem gaat gebruiken. Als dit nog steeds dezelfde asus modem is als een jaar geleden geleverd werd is het overbodige moeite om er in te komen:PCyberpope schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 11:16:
[...]
En niet helemaal correct, want hij werkt al niet op een demon verbinding. Dus moet er iets in te stellen zijn dat hij wel op een demon verbinding werkt.
En voor degene die er mee gaan komen.. Nee het standaard wachtwoord "ads'"+"adsl1234" werkt dus niet
en als ik dit lees: http://winmx.2038.net/winmx/fr-routers.html#ASUS
moet hij meer kunnen.
Dit topic is gesloten.
![]()
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test