TweakDSL *new and/or improved* deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.794 views sinds 30-01-2008

• MichaelReitsma
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 04:57
Misschien te-vroeg aangevraagd al. Dan is je aanvraag mogelijk afgekeurd omdat je toen nog ISDN had en lijntype op dat moment niet klopt met je aanvraag.
nee, was niet afgekeurd is later nog over teruggebeld, tweak heeft aanvraag niet goed gelezen...

update:
net gesproken met Tweak.... super triest... een opperbobo heeft de getekende fax constructie afgekeurd, dus wordt er NU pas een aanvraag bij Tiscali ingediend.(ipv 14 dagen geleden)
Dit terwijl er meerdere keren is beloofd dat alles goed was.....

Miscchien technisch een goede provider, maar kwaliteit van werken zuigt.....

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

helaas, gisteren ging gamen prima maar vandaag is het weer helemaal ruk met wegvallen van servers :'(

• schiffeb
  • Laatst online: 28-08 23:38
VoDSL wordt icm budgetphone geleverd gaat Tweak ook voor VOIP et budgetphone in zee met bijv Talkin2Ya ofzo?

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-09 20:14
lijkt me eerder dat ze wat met tiscali gaan afspreken

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

blijkbaar te vroeg geblaat, na 4 disconnects ging het ineens weer goed, pak em beet een uur of 2 al

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:47
Ik heb nog steeds niets gehoord, geen bevestiging of wat dan ook. Toen de aanvraagformulieren online kwamen heb ik alles ingevuld en verzonden per fax. Ik begrijp dat sommige zelfs al zijn aangesloten, alleen hier wil het nog niet echt vlotten......

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:21:
[...]

Kijk dat is mooi nieuws....ik woon in Deurne namelijk...zal nog eens naar die tiscali aanbieding kijken dan.

Is dat te realiseren (heb nu Tweak BBNED ultradsl) zonder downtime?
Overstappen kan vlekkeloos van DSL netwerk tegenwoordig. (telco-telco-migratie).

Op aanvraag formulier optie 2 en 3 van de aansluitkeuze opties.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

schiffeb schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 18:48:
VoDSL wordt icm budgetphone geleverd gaat Tweak ook voor VOIP et budgetphone in zee met bijv Talkin2Ya ofzo?
Wat ik heb begrepen van een redelijk betrouwbare bron, is dat Tiscali op dit moment nog aan het testen is met VoIP. Het schijnt dat ze al behoorlijk ver zijn met een stabiele oplossing, maar voorlopig gaat er op hele korte termijn nog niets aan de consumenten aangeboden worden. Wellicht dat BJC dit can bevestigen?

Ik heb gewoon een abonnement bij BudgetPhone afgesloten en mijn telefoonnummer laten porteren naar ze. (nou ja...drie: 1x Prepaid en 2x postpaid. Heb nl. drie nummers die ik mee wil nemen. Op alle drie wil ik bereikbaar zijn, maar op slechts één hoef ik uit te bellen. En voor € 20,00 per jaar voor twee nummers hoef ik het niet te laten ;) )

En dan ben ik ook nog eens provider onafhankelijk. Mocht ik ooit verhuizen, andere ISP etc, dan kan ik gewoon mijn nummer blijven behouden. Sterker nog. Ik kan naar Amerika verhuizen en mijn nummer blijven behouden :D (en gratis naar alle vaste nummers naar NL bellen ;) )

http://www.deyterra.com

• bjck
Tiscali biedt zelf al Telefonie aan sinds Mei dacht ik ondertussen via VoIP.

VoIP is verder netwerk & ISP onafhankelijk gezien hele internet één grote IP verbindng is eigenlijk. VoDSL (VoATM) wat BBned aanbiedt is wel netwerk afhankelijk omdat je voice door een apart geprovisioned kanaal gaat.

Beide opties bieden voor en nadelen natuurlijk.

VoIP is iets losser omdat je bijvoorbeeld een IP verbinding (je internet) bij TweakDSL kan hebben wat via 't Tiscali netwerk bij je thuis komt. En je nummer bij een derde partij onder kan brengen bijvoorbeeld bij BudgetPhone. Die biedt je dan de mogelijkheid om met je VoIP (SIP) product zoals bijvoorbeeld een VoIP modem een connectie te hebben naar hun servers om zo telefonie diensten te gebruiken.

Er zullen dus straks veel meer VoIP aanbieders ontstaan. En ook een internationale concurentie kunnen losbarsten omdat het zo goed als geen grenzen kent verder.

grenzen nog wel ivm nummers en nummergebieden in NL

• schiffeb
  • Laatst online: 28-08 23:38
Het id wat ik had was waarom zou Tweakdsl investeren in een dure dienst te ontwikkelen terwijl ze de partners al hebben in Budgetphone/BBNED voor VoDSL en anderzijds Tiscalie voor ADSL.

Het lijkt mij logisch om VOIP aan te bieden onder een eigen label bij Budgetphone aangezien Tiscali een Concurent is van BBNED en ze dan zonder gezeik 1 product aan kunnen bieden aan alle Tweak gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
Ik heb een aantal vragen betreffende TweakDSL.
Sinds maart2005 heb ik een TweakDSL 360 deal inclusief VODSL(=360 vooruitbetaald voor een jaar + 75 euro eenmalig voor kaal koper/NLS).

1.
Wat worden de kosten na 1 jaar ? SurfDSL kost 39,95 p/m. Dat zou ik te duur vinden en dan ben ik dus weg bij Tweak.Zijn er nog oprot-kosten (men zei destijds van niet maar men zegt zoveel)?
voorbeeld:
Tiscali special met Telefonie en Wanadoo Family met telefonie zijn 4x zo snel(upload) en een heel stuk goedkoper ! Helaas is Tiscali niet voorhanden in mijn regio.(zeeland).
Of gewoon Wanadoo Family. Jammer genoeg zie ik die livebox niet zo zitten...

2.
Ik heb eenmalig kaal-koper-kosten afgekocht (75 euro). Ik heb begrepen, dat dat zo blijft zolang ik bij TweakDSL blijf (dus geen KPN-kosten verder). Is/blijft dat ook zo ?

3.
Blijft het afgekochte kaalkoper ook van kracht als ik overstap naar een andere (al dan geen BBNED)-provider ?

4.
Zijn er andere providers waar je kaal koper kunt afkopen of niet hoeft te betalen ?
5.
Moet ik als ik TweakDSL opzeg eerst een nieuw KPN-abo aanvragen ? Ik heb nu geen kpn meer en de meeste providers eisen een kpn-abo/werkend kpn-nummer...
6.
Hoe kan ik een eventuele overstap het beste/goedkoopste realiseren ? Tijdelijk een extra lijn nemen igv telco-migratie? Anders ?

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

gerbruggeman schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:08:
2.
Ik heb eenmalig kaal-koper-kosten afgekocht (75 euro). Ik heb begrepen, dat dat zo blijft zolang ik bij TweakDSL blijf (dus geen KPN-kosten verder). Is/blijft dat ook zo ?
Zolang je bij tewakdsl blijft is dat geen probleem.
3.
Blijft het afgekochte kaalkoper ook van kracht als ik overstap naar een andere (al dan geen BBNED)-provider ?
Nee dan zul je het opnieuw moeten betalen.
4.
Zijn er andere providers waar je kaal koper kunt afkopen of niet hoeft te betalen ?
Alleen puur kaal koper ? Alle isp's die kaal koper leveren ben je verplicht de kosten te betalen aangezien hun moeten moeten betalen aan KPN.
5.
Moet ik als ik TweakDSL opzeg eerst een nieuw KPN-abo aanvragen ? Ik heb nu geen kpn meer en de meeste providers eisen een kpn-abo/werkend kpn-nummer...
Als je een ISP kies die alleen over line sharing levert wel.
6.
Hoe kan ik een eventuele overstap het beste/goedkoopste realiseren ? Tijdelijk een extra lijn nemen igv telco-migratie? Anders ?
tijdelijk gaat niet want je sluit voor een jaar af beste en waarschijnlijk snelste is telco telco, meest zekere is een 2de aparte lijn met kpn derop neerleggen en het daarop aanvragen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Is de zyxtel 4ports wifi, voip modem beter dan zijn speedtouch tegenhanger ?

ik heb net TisDSL2 besteld met de speedtouch (geloof ik). Ik had geen internet en kon dus niet vergelijken.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 20:52

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Sinds maart2005 heb ik een TweakDSL 360 deal inclusief VODSL(=360 vooruitbetaald voor een jaar + 75 euro eenmalig voor kaal koper/NLS).

1.
Wat worden de kosten na 1 jaar ? SurfDSL kost 39,95 p/m. Dat zou ik te duur vinden en dan ben ik dus weg bij Tweak.Zijn er nog oprot-kosten (men zei destijds van niet maar men zegt zoveel)?
voorbeeld:
Pfff, het wordt ook wel 9 euro duurder voor jou in dat geval. :X. Ik zou lekker bij TweakDSL blijven, je hebt nu alles mooi over kaalkoper heen. De kans is zeer groot dat de bestaande ADSL-pakketten aangepast worden in prijs. Ik zou iig nooit overstappen naar dat WanaDon't. Bovendien kan Wanadoo nu wel goedkoper zijn, maar je moet ook weer een KPN-abbo aanvragen + Belbudgetdokken. (45+(12x10)) = 165 + disconnect TweakDSL 75, kortom even overstappen omdat het goedkoper is, gaatj jou dus 240 euro kosten. Je kan daar 26 maanden een prijsverhoging van 9 euro voor betalen. Met andere woorden, je bent knettergek en niet slim om weg te gaan bij Tweak :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:52
Dat zal wel niet, ze spreken nu voor het eerst over afsluitkosten bij ADSL2+.
Bij de 'oude' ADSL zit dat in het abonnementsgeld inbegrepen.
Je kan gewoon opzeggen na je eerste jaar, zonder kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

1.
voorbeeld:
Tiscali special met Telefonie en Wanadoo Family met telefonie zijn 4x zo snel(upload) en een heel stuk goedkoper ! Helaas is Tiscali niet voorhanden in mijn regio.(zeeland).
Je hebt sinds maart 2005 adsl, dan zit je nog een redelijke tijd "vast" aan deze verbinding. Ik zou pas rond januari gaan kijken naar een andere verbinding ( hoeft niet perse een andere provider te zijn ). Tegen die tijd zijn er vast wel weer mooie aanbiedingen van de verschillende providers.

Ik zou persoonlijk zo veel mogelijk bij dezelfde provider blijven, aangezien overstappen dan meestal makkelijker gaat zonder downtime.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerbruggeman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10-2024
1.
voorbeeld:
I_Stealth_I schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:40:
Pfff, het wordt ook wel 9 euro duurder voor jou in dat geval. :X. Ik zou lekker bij TweakDSL blijven, je hebt nu alles mooi over kaalkoper heen. De kans is zeer groot dat de bestaande ADSL-pakketten aangepast worden in prijs. Ik zou iig nooit overstappen naar dat WanaDon't. Bovendien kan Wanadoo nu wel goedkoper zijn, maar je moet ook weer een KPN-abbo aanvragen + Belbudgetdokken. (45+(12x10)) = 165 + disconnect TweakDSL 75, kortom even overstappen omdat het goedkoper is, gaatj jou dus 240 euro kosten. Je kan daar 26 maanden een prijsverhoging van 9 euro voor betalen. Met andere woorden, je bent knettergek en niet slim om weg te gaan bij Tweak :)
Tja, zit misschien wat in, of niet ?
Effe rekenen:
Wanadoo 4096/640 Family+Telefonie = (28,50x12)+45+(9x12)=507 euro
weakDSL 1024/512 SurfDSL= 39,95x12=479,40 euro
Ik betaal dus 27,60 p/j = 2,30 p/m meer voor een 4x zo snelle verbinding(upload) ? Dan weet ik het wel !
LuCarD schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 11:46:
Je hebt sinds maart 2005 adsl, dan zit je nog een redelijke tijd "vast" aan deze verbinding. Ik zou pas rond januari gaan kijken naar een andere verbinding ( hoeft niet perse een andere provider te zijn ). Tegen die tijd zijn er vast wel weer mooie aanbiedingen van de verschillende providers.
Ik zou persoonlijk zo veel mogelijk bij dezelfde provider blijven, aangezien overstappen dan meestal makkelijker gaat zonder downtime.
Da's waar, je hebt helemaal gelijk !
Het is alleen zo dat ik soms door de bomen het bos niet meer zie en ik de zaken erg onduidelijk geregeld vindt: Kaal koper, wel/geen linesharing,allemaal verschillende netwerken en nog een veelvoud van providers met ieder zijn eigen variant op de kleine lettertjes.
Vandaar mijn vragen hier gesteld in de hoop hier wat meer duidelijkheid over te krijgen.
Waarvoor dank allen! _/-\o_
Met provider bedoel je dus dat ik in mijn geval bij een of andere BBNED-provider zou moeten blijven ?

2.
ShadowBumble schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 10:13:Zolang je bij tewakdsl blijft is dat geen probleem.
Dus dat blijft zo ? Da's mooi (als ik er tenminste blijf)

3.
ShadowBumble schreef:Nee dan zul je het opnieuw moeten betalen.
Waarom wordt dit nou niet eens een keer goed geregeld ?
10 euro voor gebruik van een koperlijntje vind ik schandalig en niet naar verhouding (kijk maar eens naar de nuts-voorzieningen).5 euro vind ik nog acceptabel,maar ja, dat geklXXt van kpn qwest zullen wij (gebruikers) wel weer voor opdraaien...

4.
ShadowBumble schreef:Alleen puur kaal koper ? Alle isp's die kaal koper leveren ben je verplicht de kosten te betalen aangezien hun moeten moeten betalen aan KPN.
zie opmerking bij je antwoord op vraag 3

5.
ShadowBumble schreef:Als je een ISP kies die alleen over line sharing levert wel.
Is er een makkelijke manier die ISP te schiften, daar zijn bv bij internetten.nl geen zoekcriteria voor en is een heel gespit ! Of misschien weet je zo welke ISP's daaronder vallen (zijn er vast niet zoveel die zonder line-sharing aanbieden...).

6.
ShadowBumble schreef:tijdelijk gaat niet want je sluit voor een jaar af beste en waarschijnlijk snelste is telco telco, meest zekere is een 2de aparte lijn met kpn derop neerleggen en het daarop aanvragen.
Dus als ik een nieuwe lijn pak en mijn lijn (kaalkoper+SurfDSL_VODSL) van TweakDSL opzeg is alles ok ?
Brengt me meteen op een nieuwe vraag:(Na de indianen-verhalen gelezen te hebben over: 2e lijn aanvragen, bleek fysiek niet te kunnen, wel 2e lijn gekregen maar gewoon de oude dsl-lijn KWIJT/eraf gegooid !! )
7.
Weet iemand trouwens hoe ik erachter kan komen of mijn kpn-aansluiting een 2e lijn FYSIEK toestaat ?

[ Voor 11% gewijzigd door gerbruggeman op 26-08-2005 14:03 ]

Help Java!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ik volg het even niet meer. Op dit moment heb ik een Demon DSL-Express 8192/1024 abonnement over het Tiscali (BabyXL)-netwerk. Moet ik nu eerst mijn huidige abonnement opzeggen en dan pas TweakDSL aanvragen, of juist omgekeerd? Het betreft hier uiteraard de TisDSL2-verbinding. ;)

Ik heb ergens in dit topic gelezen dat je je huidige Demon-abonnement niet eens hoeft op te zeggen, dus kan iemand me even uit de brand helpen? Het stappenplan dat ik nu in m'n hoofd heb is het volgende:
1. Demon opzeggen, opzegdatum opvragen.
2. TisDSL2 aanvragen, en opzegdatum onder wensdatum vermelden.
3. Wachten.

Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Om even wat dingen uit de wereld te helpen en te verduidelijken mbt kaal-koper of ook wel dedicated genoemd. (dus situatie dat er geen KPN telefonie meer op dezelfde koperlijn zit, dus geen linesharing).

Aanleggen van zo'n lijn kan, kosten zijn vaak niet gratis (€75 bij TweakDSL). Wat er gebeurt is dat een ongebruikte koperlijn in gebruik wordt genomen direct voor DSL diensten.

Als je die dienst dus opzegd is het weer een ongebruikte koperlijn/aderpaar. Als je een telco-telco doet naar ander DSL netwerk wordt dezelfde koperlijn dus alleen van telco omgeprikt.

Het kan ook ontstaan een dedicated lijn door het telefonie gedeelte bij KPN op te zeggen als je linesharing hebt gehad.

Er is dus een verschil tussen het hebben van een 'ongebruikte koperlijn' en 'een dedicated DSL dienst' en 'een telefoonlijn'. De laatste wordt vaak bedoeld dat je dus KPN telefonie op die lijn hebt.

Dat kan je dus niet. Soms komen er wel 2 aderparen (dus 4 draadjes) je ISRA binnen maar zijn er 2 niet afgewerkt in de straat bijvoorbeeld.

Probleem wat dan ontstaat is dat er in de administratie 1 aderpaar staat op dat ISRA. Een tweede zou kunnen worden 'ingelast' maar dat doen ze vaak niet. Waarom graven als iemand alleen van ISP wil wissellen immers....

Probleem wat dan kan ontstaan is door de leververplichting van KPN voor telefonie diensten:

- Je hebt een dedicated DSL verbinding (dus een kaal-koper lijn zonder linesharing/nummer van KPN).
- KPN krijgt aanvraag voor telefonie op je adres
- KPN zet telefonie op die koperlijn wat je DSL aansluiting poef doet slopen inderdaad.

Lastige factor die dan nog ontstaan is dat je geen linesharing kan aanvragen op dat nummer omdat hij eigenlijk nog 'in aanleg' staat door het eigenlijk nog liggende dedicated DSL. Deze situaties duren lang en zijn vervelend. Die wil je echt niet hebben en je ligt immers offline dan.
sylvesterrr schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 14:59:
Ik volg het even niet meer. Op dit moment heb ik een Demon DSL-Express 8192/1024 abonnement over het Tiscali (BabyXL)-netwerk. Moet ik nu eerst mijn huidige abonnement opzeggen en dan pas TweakDSL aanvragen, of juist omgekeerd? Het betreft hier uiteraard de TisDSL2-verbinding. ;)

Ik heb ergens in dit topic gelezen dat je je huidige Demon-abonnement niet eens hoeft op te zeggen, dus kan iemand me even uit de brand helpen? Het stappenplan dat ik nu in m'n hoofd heb is het volgende:
1. Demon opzeggen, opzegdatum opvragen.
2. TisDSL2 aanvragen, en opzegdatum onder wensdatum vermelden.
3. Wachten.

Klopt dat?
Eerst Tweak aanvragen, en als die bevestigen dat het opgeleverd gaat worden op **-**-2005 of gelijk al opgeleverd is omdat het om een ISP-hop gaat opzeggen bij Demon. Zeker niet eerst opzeggen bij Demon want je verbinding is dat niet meer te migreren.

Demon is heel netjes hier in en laat, zo lees ik uit ervaringen, zelfs als je al overgestapt bent de maand opzegtermijn vervallen.

[ Voor 58% gewijzigd door bjck op 26-08-2005 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste TisADSL2+ aansluitingen worden (eindelijk) opgeleverd (op 8/1 snelheid dan wel).
Tijd voor de volgende fase, met de bijbehorende vraag dus:
Wie heeft al zijn modem ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

rally

Deyterra Consultancy

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:00:
De eerste TisADSL2+ aansluitingen worden (eindelijk) opgeleverd (op 8/1 snelheid dan wel).
+Wie weet er wanneer de "schakelaar" bij Tiscali omgaat zodat de 8/1 abbo's op 24/1.3 gezet gaan worden?

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Laatst online: 01:02
Ik bel met de helpdesk net over de nieuwsserver(kan niet met volle snelheid downloaden) en het blijkt dat bij hun niet bekend is dat mijn lijn geactiveerd is. Ze hebben geen ordernummer van Tiscali en volgens de helpdeskmedewerker kan het niet dat ik ADSL heb via hun, het zal wel de oude provider zijn.

Uitgelegd dat ik vroeger KPN had en dat dat helemaal niet kon omdat ik de activatiepagina van Tiscali Wholesale kreeg etc. Toen zei die dat ik me lijn vroeger dan normaal heb gekregen en dat ik nog inloggegevens etc ontvang voor de nieuwsserver.

Wel raar dat er niks bekend is bij hen, terwijl ik toch echt via Tiscali aan het surfen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

gerbruggeman schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:53:

Effe rekenen:
Wanadoo 4096/640 Family+Telefonie = (28,50x12)+45+(9x12)=507 euro
weakDSL 1024/512 SurfDSL= 39,95x12=479,40 euro
Ik betaal dus 27,60 p/j = 2,30 p/m meer voor een 4x zo snelle verbinding(upload) ? Dan weet ik het wel !
[/b]
1. Nou liever 2,30 per maand teveel betalen en altijd online zijn, dan Wanadoo. Maargoed dat is mijn mening.
2. De BBned ADSL1-prijzen staan op springen, dus ik verwacht binnen enkele maanden een behoorlijke aanpassing. BBned heeft wijzigingen aangebracht in de economy-lijnen portfolio. Zeker als KPN straks klaar is met ADSL2+.
3. De TweakDSL komt nog met een Voicedienst binnenkort.
4. Ik denk dat je de procedure opzeggen/aanvragen/afsluiten/aansluiten en nummerportering niet wil meemaken. Zeker niet bij WanaDon't. De klachtenregen binnen deze organisatie en het organisatie van bevoorbeeld de OfflineBox getuigen nou niet echt van een kwaliteit. ;)

Maargoed, zelf weten. Ik denk alleen dat je achteraf behoorlijk spijt gaat krijgen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fiftyfive schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:31:
Ik bel met de helpdesk net over de nieuwsserver(kan niet met volle snelheid downloaden) en het blijkt dat bij hun niet bekend is dat mijn lijn geactiveerd is. Ze hebben geen ordernummer van Tiscali en volgens de helpdeskmedewerker kan het niet dat ik ADSL heb via hun, het zal wel de oude provider zijn.

Uitgelegd dat ik vroeger KPN had en dat dat helemaal niet kon omdat ik de activatiepagina van Tiscali Wholesale kreeg etc. Toen zei die dat ik me lijn vroeger dan normaal heb gekregen en dat ik nog inloggegevens etc ontvang voor de nieuwsserver.

Wel raar dat er niks bekend is bij hen, terwijl ik toch echt via Tiscali aan het surfen ben.
Lijn zo snel opgeleverd door Tiscali dat ze versteld staan misschien :X

Zal vanzelf goedkomen, moeten ze even goed kijken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

gerbruggeman schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 13:53:
Vandaar mijn vragen hier gesteld in de hoop hier wat meer duidelijkheid over te krijgen.
Duidelijkheid die je pas eind januari nodig hebt? Ik zou voor willen stellen dat je eens met Rasta Rostelli gaat praten, of anders http://www.picobello.to/waarzegger.htm ofzo

Niemand, maar dan ook niemand, weet wat er tussen nu en over 5-7 maanden gebeuren gaat. Alle antwoorden die je nu krijgt zijn vrijwel zeker nutteloos.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik niet, maar ben inderdaad wel al afgelopen maandag overgezet van Demon via BabyXL naar een 8/1 via Cambrium. Afgelopen vrijdag stond er nog een tweakdsl medewerker op mijn voicemail dat ik een kopie rijbewijs (had ik al bij de aanvraag gedaan ook, maar ach) en kopie tel. rekening 8)7 moest opsturen naar ze anders kon het niet in behandeling genomen worden; de volgende maandag was ik omgezet naar Cambrium. Gebeld met Tweakdsl wanneer mijn modem dan kwam omdat ik al omgezet was; snapten ze niets van. Was een beetje te snel gegaan die omzetting :-)

Op die vraag van dat modem konden ze dus geen antwoord geven. Nu maar kijken hoe snel Demon snapt dat ik bij hen weg ben, want ik heb gewoon de opzegging gefaxt. Ze wilden een migratiebewijs hebben, maar dat was volgens Tweakdsl weer onzin. We zullen zien hoe 't loopt.

Is er al zicht op een duidelijke datum voor de omzetting naar ADSL2+ eigenlijk? Ik zit op centrale A'dam Sloterdijk, iemand al 'connected by TIS on ADSL2+' op die centrale?

Lees dit net terug en het is een behoorlijk onsamenhangend verhaal geworden, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
bjck schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:01:
[...]

Lijn zo snel opgeleverd door Tiscali dat ze versteld staan misschien :X

Zal vanzelf goedkomen, moeten ze even goed kijken ;)
Heb je eigenlijk een gebruikersnaam/wachtwoord nodig voor de nieuwsserver of gaat dat via IP? Ik kom nu zonder een gebruikersnaam en wachtwoord erop, misschien dat ik daarom maar met max 120kb kan downloaden.

Ik hoop iig dat ik snel me inloggegevens krijg zodat ik ook volop van de nieuwsserver kan downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:28

fjs

PSN: ftltc

Ik had gisteren gebeld met o.a. deze vraag. Volgens de jongen die ik toen sprak wordt maandag mijn modem opgestuurd. Ben heel benieuwd.

Afgelopen zaterdag mijn inloggegevens gekregen, woensdag een brief van kpn dat er een adsl aansluiting op mijn adres zal worden gedaan. Maar nog niks verder van TIS.

Dus ik hoop dat als ik dinsdag of woensdag de modem binnenkomt ik eindelijk (na 4 maanden) weer adsl heb.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
fiftyfive schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:17:
[...]

Heb je eigenlijk een gebruikersnaam/wachtwoord nodig voor de nieuwsserver of gaat dat via IP? Ik kom nu zonder een gebruikersnaam en wachtwoord erop, misschien dat ik daarom maar met max 120kb kan downloaden.

Ik hoop iig dat ik snel me inloggegevens krijg zodat ik ook volop van de nieuwsserver kan downloaden.
Jij hebt op dit moment een Tweakdsl-Tiscali verbinding (Gezien je IP), en je zou zonder logingegevens op volle snelheid moeten kunnen downloaden.

ftp://tweakdsl.nl/test/100mb.bin
Kun je die op volle snelheid downloaden? Als dat het geval is, moet je ook sneller van de newsserver kunnen downloaden. Let erop dat als je Newsleecher gebruikt, de snelheid-limitatie-optie niet altijd goed werkt: Zet die dus eventjes helemaal uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corny
  • Laatst online: 15-10 17:21

corny

And his yellow flame

bjck schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:30:
Als de verhuizing van telefonie bij KPN nog niet bekend is valt er weinig aan te vragen natuurlijk. Die aanvraag is immers niet verwerkbaar etc.

Je zou 't kunnen vragen of ze hem zo-lang stil willen leggen en tegen de tijd dat je KPN verhuizing bekend is indienen bij Tiscali.

[...]

Dat is dus maar de vraag. Tiscali wijst die aanvraag af, puur omdat er niets mee gedaan kan worden en telefoonnummer niet overeenkomt met adres op dat moment.

Wensdatum zou kunnen, maar dan moet Tweak hem stil houden bij hun zelf voor je.
Zojuist iemand van de ADSL2 hotline gesproken, volgens hen kan het wel. Ik zal het dus maar gewoon gaan proberen. Bedankt voor jullie meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
Xandrios schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:47:
[...]

Jij hebt op dit moment een Tweakdsl-Tiscali verbinding (Gezien je IP), en je zou zonder logingegevens op volle snelheid moeten kunnen downloaden.

ftp://tweakdsl.nl/test/100mb.bin
Kun je die op volle snelheid downloaden? Als dat het geval is, moet je ook sneller van de newsserver kunnen downloaden. Let erop dat als je Newsleecher gebruikt, de snelheid-limitatie-optie niet altijd goed werkt: Zet die dus eventjes helemaal uit :)
Erg dom van mij, ik heb een trial versie van Newsleecher en wat zie ik linksonderin,
"trial speed limit 128 KB/s"

Even getest met GrabIt en het werkt perfect 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-10 22:17
Nu al de 3e dag dat er geen disconnects zijn met bf2.
Team tweakdsl, hebben jullie kunnen achterhalen wat er mis was of is dit stom toeval dat het nu wel allemaal goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crest
  • Laatst online: 10-12-2023
Ik heb sinds eind mei 2005 een TweakDSL & Bel square 360 deal. Dat is een 4mbit verbinding. Die wil ik upgraden naar een 8 mbit verbinding. Kan dat? Met de 360 deal heb ik een jaar voorruit betaald, met korting. Kan ik die upgrade ook met korting krijgen als ik een jaar voorruit betaal?
Of kan ik beter wachten op de ontwikkelingen met bbned? Wellicht komt bbned binnenkort met een upgrade naar ADSL2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:16

ShadowBumble

Professioneel Prutser

NLsandman schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:14:
Team tweakdsl, hebben jullie kunnen achterhalen wat er mis was of is dit stom toeval dat het nu wel allemaal goed werkt?
Misschien toch het packet policing wat ik eerder in dit topic al suggereerde aangezien daar ook niet inhoudelijk op gereageerd is.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

NLsandman schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:14:
met bf42 nog wel, maar dan eens in de 1.5 uur ofzo en dat is best te doen , met name vlak na beginnen met spelen een keer of 4 en dan blijft het op een gegeven moment goed gaan :?

anyways, ik red me wel tot ik me tis lijntje heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
fjs schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:30:
[...]

Ik had gisteren gebeld met o.a. deze vraag. Volgens de jongen die ik toen sprak wordt maandag mijn modem opgestuurd. Ben heel benieuwd.

Afgelopen zaterdag mijn inloggegevens gekregen, woensdag een brief van kpn dat er een adsl aansluiting op mijn adres zal worden gedaan. Maar nog niks verder van TIS.

Dus ik hoop dat als ik dinsdag of woensdag de modem binnenkomt ik eindelijk (na 4 maanden) weer adsl heb.
Van Tiscali zelf hoor je ook niets verder. Door de lopende DSL aanvraag krijg je van KPN telecom een brief omdat er bij hun dienst een extra 'breedband' dienst wordt gevoegd van een derde partij (Tiscali/BaByXL dus).

Gezien je geen contract of binding met Tiscali hebt communiceren die ook in princiepe helemaal niet met je natuurlijk. Ze communiceren met TweakDSL.

Advies aan iedereen, als je modem hebt al of ontvangt altijd direct aansluiten als je DSL hebt besteld zonder overstap!

Met overstappen merk je het vanzelf als je van netwerk wisselt en andere instellingen nodig hebt als je geen internet verbinding meer hebt. En met een ISP-hop kan je het zien dat je opeens een TweakDSL ip krijgt. 't Heeft natuurlijk geen zin om bij een overstap instellingen om te gaan zetten als de oude nog werken.
Garp schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:16:
[...]

Ik niet, maar ben inderdaad wel al afgelopen maandag overgezet van Demon via BabyXL naar een 8/1 via Cambrium. Afgelopen vrijdag stond er nog een tweakdsl medewerker op mijn voicemail dat ik een kopie rijbewijs (had ik al bij de aanvraag gedaan ook, maar ach) en kopie tel. rekening 8)7 moest opsturen naar ze anders kon het niet in behandeling genomen worden; de volgende maandag was ik omgezet naar Cambrium. Gebeld met Tweakdsl wanneer mijn modem dan kwam omdat ik al omgezet was; snapten ze niets van. Was een beetje te snel gegaan die omzetting :-)
Normaal duurt 't langer natuurlijk met telco-telco, maar als blijkt dat het om een ISP-hop gaat is het gelijk klaar idd ;) Had je ook geen wensdatum opgegeven waarschijnlijk.
Op die vraag van dat modem konden ze dus geen antwoord geven. Nu maar kijken hoe snel Demon snapt dat ik bij hen weg ben, want ik heb gewoon de opzegging gefaxt. Ze wilden een migratiebewijs hebben, maar dat was volgens Tweakdsl weer onzin. We zullen zien hoe 't loopt.

Is er al zicht op een duidelijke datum voor de omzetting naar ADSL2+ eigenlijk? Ik zit op centrale A'dam Sloterdijk, iemand al 'connected by TIS on ADSL2+' op die centrale?
Amsterdam-Stoterdijk Wordt in september nog voorzien van nieuwe apparatuur. Meerendeel van de centrales is reeds omgebouwd en rest volgt met paar per week tot ze allemaal voorzien zijn.

Als ADSL2+ geschikte apparatuur d'r staat en de lijnen gewoon op ADSL1 standaard daarop draaien wacht het nog op laatste software aanpassing. Momenteel wordt er door Tiscali nog druk getest om zekerheid te hebben dat er geen rare dingen als instabiele lijnen ontstaan op ADSL2+ etc. Beter heel zeker en later dan snel en er achter komen dat het niet vlekkeloos is.
Lees dit net terug en het is een behoorlijk onsamenhangend verhaal geworden, haha.
Mwah ;)

[ Voor 44% gewijzigd door bjck op 26-08-2005 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eisbaer
  • Laatst online: 18:52

eisbaer

Zie signature

Crest schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:17:
Ik heb sinds eind mei 2005 een TweakDSL & Bel square 360 deal. Dat is een 4mbit verbinding. Die wil ik upgraden naar een 8 mbit verbinding. Kan dat? Met de 360 deal heb ik een jaar voorruit betaald, met korting. Kan ik die upgrade ook met korting krijgen als ik een jaar voorruit betaal?
Of kan ik beter wachten op de ontwikkelingen met bbned? Wellicht komt bbned binnenkort met een upgrade naar ADSL2?
Je kunt upgraden naar een 720 deal. Je betaalt dan in één keer een bedrag bij voor de rest van je abonnementsduur à 10 euro in de maand. In jouw geval 90 euro. Deze aanvraag moet je wel schriftelijk doen. Of je binnen je eerste jaar nog in aanmerking komt voor een upgrade naar adsl2 betwijfel ik maar ja je weet het maar nooit. Ik zit met hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 26-08-2005 22:29 ]

Favorieten: Samsung S24 Apps: Backup Restore - Fietsen: Kalkhoff 3B excite, VM S3 fw 1.9.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand iets vernomen wanneer de server stats het weer doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En nu had ik het ook opeens in BF2 dat het niet veel langer dan 2 minuten duurde steeds en d'r uit geknikkerd....

http://www.punkbuster.com/index.php?page=updatepb.php

Even gevolgd en geupdate (wel in juiste dir zetten die .exe!) en werkt weer als vanouds :P

En ik heb geen TweakDSL verbinding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Laatst online: 19:33

Crusader

Arc Nature

bjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 01:34:
En nu had ik het ook opeens in BF2 dat het niet veel langer dan 2 minuten duurde steeds en d'r uit geknikkerd....

http://www.punkbuster.com/index.php?page=updatepb.php

Even gevolgd en geupdate (wel in juiste dir zetten die .exe!) en werkt weer als vanouds :P

En ik heb geen TweakDSL verbinding!
Ik heb die update in de afgelopen maand twee keer gedraaid, mijn ervaring was dan dat de disconnects hooguit twee dagen wegbleven. Maar we proberen het wel weer een keer :)

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Welkom op pcdb.bbned.nl (postcodecheck bbned)

ADSL is beschikbaar.
ADSL2+ is beschikbaar.

Linesharing is beschikbaar.
Dit is een BBned locatie.

Centrale: Rt-Vdg
De afstand van de locatie tot aan de centrale bedraagt circa 2309 meter.
Ik zou dus wel adsl2 kunnen krijgen, maar wat is nu maximaal haalbaar? Elders in dit draadje had iemand het over 12000 kbps voor een afstand van 2 km. Dus ik schat dan in dat ik max rond de 10000 kom te liggen. Heb ik dat goed?

Ik heb nu chello, maar daar ben ik niet tevreden over. Met downloaden via azeures kom ik bijv niet boven de 100 KB/s uit, gemiddeld zit ik op 50 KB/s.
Maar ja. De adsl-afstand gecombineerd met het feit dat er in ons huis een oude ptt-lijn ligt (waarschijnlijk wordt de verbinding van ptt-hoofdlijn naar de gewoon huislijn gemaakt via een lasdop) ben ik ook nog niet overtuigd dat adsl een verbetering oplevert.
Kan iemand wat advies geven?

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
ADSL2+ via BBned is beschikbaar daar. En ook Tiscali heeft dekking op die centrale.

Je zou alleen niet een product via BBned kunnen aanvragen omdat je afstand >2000meter bedraagt. Dus TisDSL2 kan je wel bestellen, de snelheid die je gaat halen weet je echt niet van te voren. Als koperlijn gewoon goed is en afstand is werkelijk ook zo'n 2300 meter is van de koperlijn kan je rond de 12Mbps gaan uitkomen uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 21:19
Ik heb nu thuis telefoonlijn zonder DSL erop. Ik wil ADSL2+ maar de KPNtelefoon wil ik de deur uit hebben. Moet ik dan nu al KPN opzeggen en dan aanvragen, of aanvragen en dan KPN opzeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
j_bos schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:19:
Ik heb nu thuis telefoonlijn zonder DSL erop. Ik wil ADSL2+ maar de KPNtelefoon wil ik de deur uit hebben. Moet ik dan nu al KPN opzeggen en dan aanvragen, of aanvragen en dan KPN opzeggen?
Eerst DSL laten opleveren en als dat werkend is kan je KPN telefonie opzeggen. Andersom kan je geen DSL meer aanvragen of betaal je €75 aansluitkosten om de ongebruikte koperlijn weer in gebruik te nemen. Nu betaal je €0 aansluitkosten ;)

Omdat je dan wel €9.95 extra p/m gaat betalen voor die koperlijn omdat er geen telefonie meer op zit (dedicated/kaal-koper DSL) kan je ook terug naar Belbudget stappen. Kost 't zelfde en geeft meer mogeijkheden in de toekomst mogelijk en mocht je 'm nodig hebben kan je nog bellen/gebeld worden in plaats van niets voor je €9.95. Laat KPN nog iets doen voor hun centen. Factuurtje sturen in iedergeval want koper poetsen doen ze niet ;)

Ga d'r in dit verhaal wel vanuit dat je een analoge KPN lijn/abonnement hebt en geen ISDN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Even ter info, zojuist weer disconnects gehad met BF2. Van tevoren de PB update gedraaid, maar dat hielp dus niks. Kon ongeveer 7 minuten spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-10 20:46
fiftyfive schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 16:17:
[...]

Je mag met meerdere threads downloaden en je moet de volle capaciteit van je verbinding kunnen halen in normale omstandigheden; het maximum aantal threads is 4 of 8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
fiftyfive schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 19:19:
[...]

Erg dom van mij, ik heb een trial versie van Newsleecher en wat zie ik linksonderin,
"trial speed limit 128 KB/s"

Even getest met GrabIt en het werkt perfect 8)7
Het was al opgelost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-10 15:17
Goh.. eerste dag weer es wat aan het gamen, nu net weer dezelfde specificaties:
Connection interrupted, Lijn gaat dood (ADSLlampje gaat uit), duurt +/- een halve minuut, dan knippert het lampje weer, vind de lijn en het werkt weer..

Oftewel: het probleem bestaat nog steeds..
(game: call of duty United offensive @ 84.244.144.44)

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dimmu schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 20:53:
Connection interrupted, Lijn gaat dood (ADSLlampje gaat uit), duurt +/- een halve minuut, dan knippert het lampje weer, vind de lijn en het werkt weer..
Jij hebt een totaal ander probleem. Je lijn klappert, en dat heeft niets, helemaal niets met de problemen van anderen te maken. 'Klapperen' wordt meestal veroorzaakt door een te slechte SNR op je verbinding. De meest voorkomende oorzaak is een telefoon voor de splitter, gevolgt door bekabelingsproblemen. Te lang, fout bedraad, platte telefoonkabel, dat soort dingen. Een andere vaak voorkomende reden is een niet-gecertificeerd modem of firmware-bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Of gewoon een modem dat niet 100% is. Of firmware geupdate maar niet naar factory defaults gereset of oude eerder opgeslagen config file terug gezet in je modem die bij andere firmware versie hoort.

Of gewoon een tehoge snelheid op een telefoonlijn die dat niet aan kan. Als je modem dan toch te hoog blijft verbinden in overleg met de DSLAM knalt hij er steeds uit.

Maar 9 van de 10x is het bekabelings fout of modem issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Burne schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:02:
[...]

Jij hebt een totaal ander probleem. Je lijn klappert, en dat heeft niets, helemaal niets met de problemen van anderen te maken. 'Klapperen' wordt meestal veroorzaakt door een te slechte SNR op je verbinding. De meest voorkomende oorzaak is een telefoon voor de splitter, gevolgt door bekabelingsproblemen. Te lang, fout bedraad, platte telefoonkabel, dat soort dingen. Een andere vaak voorkomende reden is een niet-gecertificeerd modem of firmware-bugs.
Mag ik dan de reden hebben dat alleen het voorkomt als ik call of duty speel?
Ik kan 2 weken geen last hebben van een disconnect als ik niet speel, speel ik call of duty, is het in 75% altijd een disconnect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dimmu schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:50:
[...]

Ik kan 2 weken geen last hebben van een disconnect als ik niet speel, speel ik call of duty, is het in 75% altijd een disconnect..
Als ik even een gokje mag wagen, ik denk dat er dan een continu datastroom is waarbij op ATM niveau teveel errors optreden waardoor de modem automatisch disconnect en gaat retrainen.
Wanneer je niet gamed, is die continu datastroom er wellicht niet, waardoor er per tijdseenheid niet genoeg errors optreden om de modem te laten retrainen.
Ik weet niet of je naast gamen nog veel downloads doet waarbij dit probleem zich dan ook zou moeten voordoen, maar het is een gevoel dat ik er bij heb.

edit: probeer anders eens voor de gein een flinke download te doen (500+ MB, linux distrootje ofzo van een betrouwbare ftp server waarbij je je lijn goed belast) en check of het zich dan ook voordoet.

[ Voor 12% gewijzigd door Crusader op 27-08-2005 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Online gamen is niet veel traffic per seconde, maar wel een enorme hoeveelheid packets per seconde. Dus zou heel goed kunnen dat dat de oorzaak is van de disconnect op dat moment.

Hoe ziet je lijn er uit qua SNR/Attenuation/speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:38
Weet iemand of de prijzen van de ADSL1 abo's binnenkort gaan dalen?
Ik zit hier al sinds de introductie van ADSL2 op te wachten, maar het lijkt er op dat TweakDSL de prijzen voorlopig zo laat.

Het is toch raar dat je voor 8/1 MBit €70,- en voor 20/1 MBit €40,- betaalt?

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro ESU
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Nee, want 20/1 is een aanbieding/actie...die gaat dus flink omhoog (Hoger dan die €70 waarschijnlijk) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als je nu XS4all al ziet dat ADSL2+ wide-open voor €99 gaat. Je bij andere BBned partners langzaam prijzen leest voor de 8/1, 10/1, 12/1, 16/1 en 16-24/1.3 producten die met ADSL2+ techniek draaien die qua prijs boven de huidige tarieven geschaald zijn verwacht ik niet dat de prijzen van de huidige abonnementen schokkend zullen gaan dalen.

Net wat Xandrios al zegt, introductie aanbieding voor de snelle beslissers nu. Je bent straks de lachende derde met €39.95 p/m voor iets wat een ander straks alleen kan bestellen voor misschien wel >€70 per maand.

Alleen Versatel wijkt dan af van de prijzen van de BBned partners en KPN ISP's. Misschien dat er dan wrijving komt en er verschuivingen gaan plaatsvinden. Hangt er beetje vanaf of men klanten zou verliezen aan Versatel in grote hoeveelheden. Hoewel die ook nu op €49.95 zitten na de introductie aanbieding voor het 20Mb abonnement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:44:
verwacht ik niet dat de prijzen van de huidige abonnementen schokkend zullen gaan dalen.
De schade van de net-afgelopen eerste prijzenoorlog.
Alleen Versatel wijkt dan af van de prijzen van de BBned partners en KPN ISP's.
Serieuze analisten schatten het breakeven-point voor triple-play op 95 euro per maand, en een marktprijs dus op 105-120 euro. Als Versatel het langdurig voor veel minder dan de helft van de kostprijs wil doen wens ik de aandeelhouders veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
't Gaat bij Versatel nu puur om klanten binnen halen en aantallen. Prijs wordt vast kunstmatig laag gehouden momenteel wat mogelijk weer ten kosten gaat van dienstverlening en serivce.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Dimmu schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 21:50:
Je hebt een router, en geen bridge, gok ik. Je kunt proberen of het beter gaat met je CPE in bridge-mode, maar zorg dat je PC up-to-date is qua patches, en zet je firewall aan.
bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:23:
Online gamen is niet veel traffic per seconde, maar wel een enorme hoeveelheid packets per seconde.
Een typisch spel is ongeveer 20Kbit/s aan verkeer in de pieken, en dus 20-50 packets per seconde. Tijdens 'normaal' gebruik zie ik af en toe 1000-1500 packets per seconde de andere kant opgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:43:

[...]

Een typisch spel is ongeveer 20Kbit/s aan verkeer in de pieken, en dus 20-50 packets per seconde. Tijdens 'normaal' gebruik zie ik af en toe 1000-1500 packets per seconde de andere kant opgaan.
20-50 packets/s maar? Volgensmij zijn dat er met online gaming veel meer.

Ook de 20Kbits/s komt tegenwoordig meer in de buurt van 20Kbyte/s. Normale download van 20Kbyte/s geeft ong 30 packets/s. Maar met onlinegames of VoIP telefoneren is aantal packets/s vele malen hoger.

En je weet niet hoeveel packets/frames 't zijn op je DSL lijn op dat moment natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Burne schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:30:
[...]

De schade van de net-afgelopen eerste prijzenoorlog.

[...]

Serieuze analisten schatten het breakeven-point voor triple-play op 95 euro per maand, en een marktprijs dus op 105-120 euro. Als Versatel het langdurig voor veel minder dan de helft van de kostprijs wil doen wens ik de aandeelhouders veel succes.
Versatel is zelf aanbieder van de DSL-infrastructuur, er zit dus geen ISP-label boven die 20-30% marge wil hebben. Cambrium en 99% van de andere zijn resellers van de DSL-infrastructuur en moeten uiteraard flink betalen voor die infra en willen er ook wel wat aan verdienen. Dat drukt de prijs niet bepaald... Dat is ook een van de redenen dat Tiscali, Versatel, Wanadoo (is ook bezig met eigen net), zo goedkoop zijn, daarnaast heeft het klantenbestand veel meer volume. Hoeveel klanten (DSL) heet Cambrium er wellicht? Bij een 1000-1500 houdt het wel op denk ik.

[ Voor 15% gewijzigd door I_stealth_I op 28-08-2005 10:36 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestra
  • Laatst online: 02-08 11:17
Kan ik ergens zien of eral adsl2 lijnen liggen op mijn adres.
In het tiscali netwerk ? Is daar een site voor.
Centrale Eindhoven

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Terrestra schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:04:
Kan ik ergens zien of eral adsl2 lijnen liggen op mijn adres.
In het tiscali netwerk ? Is daar een site voor.
Centrale Eindhoven
Alle centrales van Eindhoven die Tiscali dekt zijn al omgebouwd naar nieuwe apparatuur. Is geen publieke informatie over beschikbaar. Alle centrales worden omgebouwd sowieso en al staat er al nieuwe ADSL2+ geschikte apparatuur krijg je nogsteeds eerst 8/1 opgeleverd tot dat de Tiscali engineers heel zeker van hun zaak zijn dat het omgezet kan worden zonder rariteiten, stroingen en/of instabiele lijnen.

Eindhoven heeft 13 centrales waarvan Tiscali er in 7 apparatuur heeft staan.

@I_Stealth_I

Denk dat je erg aan de lage kant zit met die gok. ISP's hebben meer users dan die zich op GoT melden ;)

[ Voor 15% gewijzigd door bjck op 28-08-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

HCCnet gooit de ADSL1 prijzen al flink naar beneden:
hcc!net ADSL: snelheidsverhoging en prijsverlaging

Forse snelheidsverhoging op hcc!net ADSL S en L en flinke prijsverlaging op hcc!net ADSL Pro 1 en 8. Bovendien betaalt u tijdelijk geen aansluitkosten en krijgt u een ethernetmodem of een draadloos modem cadeau. Uw voordeel kan oplopen tot ruim € 300,-!
hcc!net ADSL Pro 1 (1024/512 kbit/s) van € 32,95 voor € 18,95
hcc!net ADSL S (512/256 kbit/s) naar 1248/640 kbit/s voor €19,95
hcc!net ADSL L (2816/768 Kbits) naar 4096/1024 Kbit/s voor € 29,95
hcc!net ADSL Pro 8 (8064/1024 Kbits) van € 62,50 voor € 41,95
Wie zullen er volgen? :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hoopt vast iedereen en ook voor bestaande abonnees/lijnen ;)

Nu lijkt 4096Kbps wel normaal te gaan worden voor net onder de €30. En zal 8Mbps (2-8 ADSL1) dan zich onder de €45 gaan vestigen straks, wie-weet. Dat zou ruimte maken voor nieuwe Ultra op wide-open ADSL2+ techniek van rond de huidige prijs van Ultra.

Is en blijft speculatie en afwachten gewoon.

KPN-DSL ligt qua prijsstelling fors hoger dan dit en heeft ook ruim een miljoen DSL abonnees. Dus 't hoeft niet persé blijkbaar. En lage prijzen lijkt leuk, maar ISP kan zichzelf er ook kapot mee maken uiteindelijk. 't Moet uit de lengte of de breedte komen heb ik altijd geleerd.

[ Voor 38% gewijzigd door bjck op 28-08-2005 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Laatst online: 05:13
Zijn d'r toevallig ook anderen in de regio Nieuwegein die op het moment gedonder hebben met hun telefonie verbinding? We hebben thuis sinds een maand of wat TweakDSL&Bel EL en in de afgelopen vier weken hebben we al minstens twee (mogelijk drie) keer onze telefoonverbinding moeten missen.

Vandaag is het wel erg gortig in zoverre dat het er al bijna zeventien uur uit ligt!

* Liegebeest begint toch te twijfelen aan TweakDSL.

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
cailin_coilleach schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:45:
Zijn d'r toevallig ook anderen in de regio Nieuwegein die op het moment gedonder hebben met hun telefonie verbinding? We hebben thuis sinds een maand of wat TweakDSL&Bel EL en in de afgelopen vier weken hebben we al minstens twee (mogelijk drie) keer onze telefoonverbinding moeten missen.

Vandaag is het wel erg gortig in zoverre dat het er al bijna zeventien uur uit ligt!

* Sjowhan begint toch te twijfelen aan TweakDSL.
Tweakdsl biedt momenteel geen telefonie aan, maar dat doet bbned. Heb je het al met support over je storing gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 21:14

Magic666

No one's neighbour!

hmmm nog steeds geen datum ontvangen (wel de brief met inloggegevens).

Tijd om de hotline te bellen?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

cailin_coilleach schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:45:

* I_stealth_I begint toch te twijfelen aan TweakDSL.
VoDSL loopt hier (leeuwarden) als een zonnetje. Ik moet zeggen dat ik er op 2 collectieve kleine storing nooit heb uitgelegen. Ik heb hier PSTN VoDSL over een analoge lijn. Heb je je modem al gereset? Mijn oude VoDSL moest ik bijna om de 30 dagen resetten. Ik heb 3 maanden geleden een nieuwe gekregen, die heb ik nog nooit moeten resetten. Heel appart :)

Ben je wel bereikbaar, hoor je overgangstoon op bijv. mobiel? En als je je telefoondraad uit de modem trekt, dan wel? En na een harde reset van het modem? 8 van de 10 telefoonstoringen zit bij de gebruiker zelf; sluiting in bedrading/wcd's, RJ-11 stekkers zonder lipje, goedkope DECT-systemen, spanningsloze randapparatuur, randapparatuur wat de lijn op CTBB houdt.

Als je je telefoondraad uit de lijn 1 trekt en je belt dan je vaste nummer met mobiel en je hoort wel een overgangstoon op de mobiel, dan heb jij een kortsluiting zodra je je eigen lijn erin doet. Indien je zonder telefoonlijn nog steeds geen overgangstoon hebt, dan blijft je lijn hangen in de switch. Probeer je modem dan gewoon voor een 30-60 minuten uit te zetten. Zoniet dan zal iemand waarschijnlijk een force-release moeten doen in de telefonie(soft)switch.

[ Voor 35% gewijzigd door I_stealth_I op 28-08-2005 12:32 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magic666 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:16:
hmmm nog steeds geen datum ontvangen (wel de brief met inloggegevens).

Tijd om de hotline te bellen?!
Wacht even tot halverwegen volgende week. Komt goed dan waarschijnlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 00:23:
Online gamen is niet veel traffic per seconde, maar wel een enorme hoeveelheid packets per seconde. Dus zou heel goed kunnen dat dat de oorzaak is van de disconnect op dat moment.

Hoe ziet je lijn er uit qua SNR/Attenuation/speed?
ik zou het niet kunnen zeggen; modem hangt in bridge namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Ik ga inderdaad zometeen het modem resetten. Dat leek me de enige laatste optie als test..

Voor wat betreft onze verbinding: wij kunnen niet bellen, en ook niet gebeld worden. Ons DECT systeem zal het niet zijn :) Dat was nou niet bepaald goedkoop en daar hebben we nooit problemen mee gehad...

Mocht het nou idd aan het modem liggen dan laat ik ze dat bij TDSL natuurlijk weten :)

@Sjowhan: ivm de problemen vandaag heb ik ze idd gemailed en de eerste keer ook. De tweede keer dat het gebeurde zat ik op kantoor en had ik daar de mogelijkheid niet voor.

EDIT:
@Stealth: bedankt voor je suggesties.. Heb dat met poort 1 nog even geprobeerd en daar ligt het in elk geval niet aan. In beide gevallen zegt m'n GSM "network busy" en krijg ik een signaal alsof het nummer niet bereikbaar is...

Die reset ga ik zo maar ff doen.

[ Voor 20% gewijzigd door Liegebeest op 28-08-2005 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

cailin_coilleach schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:37:
Ik ga inderdaad zometeen het modem resetten. Dat leek me de enige laatste optie als test..

Voor wat betreft onze verbinding: wij kunnen niet bellen, en ook niet gebeld worden. Ons DECT systeem zal het niet zijn :) Dat was nou niet bepaald goedkoop en daar hebben we nooit problemen mee gehad...
Je doet hier een aanname, die zijn heel gevaarlijk. Je mag bij troubleshooten nooit zulke aannames doen. Voor hetzelfde geld zit er sluiting in je basisstation of zit je basis zonder stroom.Of heeft deze ervoor gezorgd dat je lijn PLO/CTBB staat.

Ik maak voor me werk vaak genoeg mee dat DECT-toestellen van siemens/philips/$naam ineens defect zijn.
Mocht het nou idd aan het modem liggen dan laat ik ze dat bij TDSL natuurlijk weten :)

@Sjowhan: ivm de problemen vandaag heb ik ze idd gemailed en de eerste keer ook. De tweede keer dat het gebeurde zat ik op kantoor en had ik daar de mogelijkheid niet voor.

EDIT:
@Stealth: bedankt voor je suggesties.. Heb dat met poort 1 nog even geprobeerd en daar ligt het in elk geval niet aan. In beide gevallen zegt m'n GSM "network busy" en krijg ik een signaal alsof het nummer niet bereikbaar is...

Die reset ga ik zo maar ff doen.
Haal de kabel uit lijn 1
Reset je modem
Bel je nummer, gaat deze over? -> prik je telefoonkabel weer in lijn 1
Bel je nummer, gaat deze NIET over? -> haal modem 30-60 minuten offline, en probeer dan nog eens. Anders mag je tweak-informeren.

Het kan namelijk best zijn dat de telefonie(soft)switch pas een duwtje krijgt als je je modem even helemaal opnieuw start. Ik zou dus eerst even testen zonder telefoondraad in lijn 1. En gewoon checken of hij dan overgaat na een powercycle reset van het modem.

Als je na het instoppen van de kabel in lijn1 ineens weer geen gehoor krijgt op je nummer (geen overgangstoon) dan zal het toch binnen je eigen kabels zitten. Mocht je ook zonder kabel in lijn1 geen gehoor krijgen (en je hebt reset geprobeert) dan is er wat anders aan de hand, wat niet voor jou verantwoordelijkheid is.

Ik zou in het laaste geval de storingstelefoon bellen en je bericht inspreken. Mochten er meerdere klachten binnenkomen, dan zal men actie ondernemen. Mocht het niet collectief zijn, dan wordt je maandag door hun gecontact.

[ Voor 42% gewijzigd door I_stealth_I op 28-08-2005 13:06 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
Burne schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 01:43:
[...]

Je hebt een router, en geen bridge, gok ik. Je kunt proberen of het beter gaat met je CPE in bridge-mode, maar zorg dat je PC up-to-date is qua patches, en zet je firewall aan.

[...]

Uploadverkeer van call of duty is rond de 5kB/s (minimaal).
Daarnaast is het hangen in bridge wel mogelijk, ware het niet dat het voor juli 2005 goed gewerkt heeft, toen de klachten kwamen van bf2, is het probleem ook bij mij opgetreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Laatst online: 21:14

Magic666

No one's neighbour!

bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:32:
[...]

Wacht even tot halverwegen volgende week. Komt goed dan waarschijnlijk ;)
bcjk,

tot nu toe heb jij mij erg geholpen ( _/-\o_ "zet hem eens vast op 10mbit" _/-\o_ )
dus ook nu zal ik jou raad/tip opvolgen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

zo ook bij bf42 wat nu sinds een paar dagen weer probleemloos werkt.
nou sprak ik gister een zwitser en die heeft sinds een kleine week last van uitschietende pings e.d.

net alsof het probleem zich verschoven heeft ofzo :?
heel vreemd iig

(en ja, het kan natuurlijk toeval wezen, hoewel het vreemd is dat als het bij ons stopt het spontaan gebeurd bij iemand uit zwitserland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb anders nog steeds ellende met BF2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
Het probleem zit bij ons blijkbaar in het modem.. Een reset en de telefoon doet het weer. Heb de helpdesk gevraagd of we mogelijk eens kunnen ruilen.

Excuses in elk geval voor de overhaaste conclusie. Stom dat ik er zelf niet eerder aan had gedacht (het resetten).

[ Voor 29% gewijzigd door Liegebeest op 28-08-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cailin_coilleach schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 13:30:
Het probleem zit bij ons blijkbaar in het modem.. Een reset en de telefoon doet het weer. Heb de helpdesk gevraagd of we mogelijk eens kunnen ruilen.

Excuses in elk geval voor de overhaaste conclusie. Stom dat ik er zelf niet eerder aan had gedacht (het resetten).
ook al paar keer gehad, laatste keer was 20 dagen geleden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdGnoj
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Is eigenlijk al bekend welk van type(nummer) het SpeedTouch Adsl2 + Modem met VOIP en 1 ethernetpoort is? In de productenlijst van Speedtouch kan ik niets vinden over een medem met VOIP en één ethernetpoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Speedtouch 716(G)
- 1 RJ11 - line
- 2 RJ11 - VoIP
- 1 RJ45 - LAN

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_bos
  • Laatst online: 28-09 21:19
bjck schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:47:
[...]

Eerst DSL laten opleveren en als dat werkend is kan je KPN telefonie opzeggen. Andersom kan je geen DSL meer aanvragen of betaal je €75 aansluitkosten om de ongebruikte koperlijn weer in gebruik te nemen. Nu betaal je €0 aansluitkosten ;)

Omdat je dan wel €9.95 extra p/m gaat betalen voor die koperlijn omdat er geen telefonie meer op zit (dedicated/kaal-koper DSL) kan je ook terug naar Belbudget stappen. Kost 't zelfde en geeft meer mogeijkheden in de toekomst mogelijk en mocht je 'm nodig hebben kan je nog bellen/gebeld worden in plaats van niets voor je €9.95. Laat KPN nog iets doen voor hun centen. Factuurtje sturen in iedergeval want koper poetsen doen ze niet ;)

Ga d'r in dit verhaal wel vanuit dat je een analoge KPN lijn/abonnement hebt en geen ISDN.
Klopt hij is analoog! Bedankt voor de info ik had nog niet naar de aboprijzen van kpn gekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 02:51:
20-50 packets/s maar? Volgensmij zijn dat er met online gaming veel meer.
Volgens mij niet. Ik heb het gisteravond samen met wat vriendjes gemeten, voordat ik dat postte. WoW (wat de meesten spelen) blijkt het hoogst te scoren op het moment dat je een groot gezamelijk gebied inloopt, met duizenden andere spelers. De eerste minuten doe je dan wat meer, terwijl je het uiterlijk van je medespelers download. Voor andere spelen zal het anders liggen, maar volgens mij niet veel. Bewegingen en statusupdates zijn minimaal, qua verkeer. Speler 4150: vooruit 14. Dat soort minimale meldingen, en dan een paar keer per seconde. Geen bakken en bakken data, maar kleine, frequente updates. Dat komt ook overeen met ervaringen van bijvoorbeeld iemand op Curacao die met 128/64 probleemloos CS tegen mensen met een dikke DSL speelt en nogaltijd bovenaan in de ranking staat.

Ik ben geen gamer, dus ben ik van anderen afhankelijk voor info. Descent 3 en freespace zijn de meest recent gekochtte spelen, hier. :?
SNEAK-NL schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:51:
net alsof het probleem zich verschoven heeft ofzo :?
heel vreemd iig

(en ja, het kan natuurlijk toeval wezen, hoewel het vreemd is dat als het bij ons stopt het spontaan gebeurd bij iemand uit zwitserland)
Je ziet nu waarom ik eerder van die rare dingen vroeg? Het idee wat ik nu heb is dat men bezig is het netwerk van 'officieële' gameservers uit te breiden, en dat er steeds gespeeld wordt met de verdeling van spelers over gameservers, zowel door EA als door de makers van PB. Ik denk dat ze dat niet met loadbalancers doen, maar met een algorithme wat op basis van herkomst en route een server kiest, en dat ze dat algorithme nu een paar keer aangepast hebben.

Er was eerder sprake van een aanpassing, maar die is niet uitgevoerd. Het is even geprobeert voor 1 aansluiting, maar die kreeg zoveel andere problemen erbij dat dat snel weer teruggedraait is. Het TweakDSL/BBNed netwerk ziet er nog altijd exact hetzelfde uit als een week of veertien dagen geleden. Omdat daar niets veranderd is kan de oorzaak voor het feit dat het nu goed lijkt te gaan (en eerder niet) dus niet in het TweakDSL/BBNe-netwerk liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg mij nou eens uit hoe het kom dat een maat van mij al in september omgezet kan worden en ik heb, nog niks van gehoord van me omzet.
Gaat om omzet van bbned naar tiscali ( adsl2+ actie ) hij had een mailtje al op dindag binnen ik had, mijn faxjes 36 uur later door gefax ??? zijn lijn word al in begin van september omgezet.
Wat ook raar is we wonen allebij in zoetermeer en zitten ook op de zelfde centrale.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Magic666 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:48:
[...]

bcjk,

tot nu toe heb jij mij erg geholpen ( _/-\o_ "zet hem eens vast op 10mbit" _/-\o_ )
dus ook nu zal ik jou raad/tip opvolgen... ;)
Ik weet zeker dat 't goed komt, niet iedereen tegelijk overzetten is niet handig voor een ISP met zo'n actie.
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:06:
Leg mij nou eens uit hoe het kom dat een maat van mij al in september omgezet kan worden en ik heb, nog niks van gehoord van me omzet.
Gaat om omzet van bbned naar tiscali ( adsl2+ actie ) hij had een mailtje al op dindag binnen ik had, mijn faxjes 36 uur later door gefax ??? zijn lijn word al in begin van september omgezet.
Wat ook raar is we wonen allebij in zoetermeer en zitten ook op de zelfde centrale.
Is niet handig voor een ISP om iedereen in dezelfde week over te zetten natuurlijk ;) Dan kan je de bezetting verdubellen op je helpdesk etc. Gezien je al TweakDSL abonnee bent zijn ze zelf de latende ISP mbt je huidige verbinding dus kunnen sturen.

Heb je wel dekking gecontroleerd? Tiscali zit overal in Z'meer behalve Rokkeveen waar BBned wel zit.

Misschien dat je dus iets later gedaan wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 28-08-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Burne schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:03:
[...]

Het idee wat ik nu heb is dat men bezig is het netwerk van 'officieële' gameservers uit te breiden, en dat er steeds gespeeld wordt met de verdeling van spelers over gameservers, zowel door EA als door de makers van PB. Ik denk dat ze dat niet met loadbalancers doen, maar met een algorithme wat op basis van herkomst en route een server kiest, en dat ze dat algorithme nu een paar keer aangepast hebben.
Burne, hier kan ik je niet helemaal volgen. Het is toch de speler zélf die de server uitkiest waarop hij gaat spelen en niet EA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Crusader schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 18:21:
Burne, hier kan ik je niet helemaal volgen. Het is toch de speler zélf die de server uitkiest waarop hij gaat spelen en niet EA?
Ik heb geen flauw idee. Maar ik zoek iets wat een rondreizende epidemie van slechte resultaten in games veroorzaakt. Er is uiteindelijk niets aangepast, en de problemen die 'jullie' hadden zijn voor een groot deel spontaan verdwenen en lijken nu in Zwitserland en Oostenrijk op te duiken.

Wat mij betreft kunnen we zo langzamerhand ook wel concluderen dat het iets met veel regen te maken heeft, dat is net zo aannemelijk. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Of aardstralen :P

By the way, ik zoek me helemaal suf naar het aansluitschema van het ACS blokje i.c.m. de 816-2p modem t.b.v. VoDSL.
Zou iemand me hiermee kunnen helpen, ik zie op de site van Tweak niets, Google en GoT search lieten mij ook in de steek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Crusader schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:17:

Zou iemand me hiermee kunnen helpen, ik zie op de site van Tweak niets, Google en GoT search lieten mij ook in de steek...
Ik weet het ook niet, maar proefondervindelijk is makkelijk te doen. De kant met het snoertje in je 816-2P, de telefoon in de een, en de telefoon-uitgang van je splitter in de ander. Bel naar je KPN-nummer met je GSM. Als je telefoon overgaat en je op kunt nemen is het goed, als je niet op kunt nemen moet je A en B omwisselen. Volgens mij gaat 'ie wel over dan, maar valt direct weg als je opneemt.

Als je geen KPN-nummer meer hebt, heb je die ACS-splitter ook niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Ik heb nu het probleem dat (na alles goed aangesloten te hebben volgens het boekje, die ik inmiddels gevonden heb) mijn telefoon niet overgaat wanneer ik m'n KPN nummer bel.
Wel kan ik bellen via m'n modem.

Trouwens, is er al een oplossing voor het probleem dat wanneer ik gebeld wordt op m'n 707 nummer, de beller eerst twee keer hoort overgaan voordat mijn telefoon begint te piepen?

[ Voor 86% gewijzigd door Crusader op 28-08-2005 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Crusader schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 20:36:
mijn telefoon niet overgaat wanneer ik m'n KPN nummer bel.
Draai A en B in de ACS-splitter eens om?
Trouwens, is er al een oplossing voor het probleem dat wanneer ik gebeld wordt op m'n 707 nummer, de beller eerst twee keer hoort overgaan voordat mijn telefoon begint te piepen?
Dat zal helemaal van je telefoon afhangen. Ik heb laatst mijn telefoon op een analoge VoDSL aangesloten (zelf heb ik ISDN) en dat gaf een leuk resultaat. Hij gaat eerst twee keer met de generieke beltoon over en daarna met de beltoon die bij de beller hoort. De telefoon van de eigenaar van die lijn houdt de eerste twee rings z'n klep dicht en gaat pas bij de derde ring, na het herkennen van het nummer herrie maken. Een T65 gaat direct bij de eerste ring meedoen.

Bij ISDN wordt de callerID gelijk meegezonden bij de oproep, en dan kan de telefoon dus direct de juiste beltoon laten horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Burne schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:23:
[...]

Draai A en B in de ACS-splitter eens om?
Dan valt m'n ADSL signaal weg en komt ook niet meer terug.
Telefonie doet het dan vanzelfsprekend ook niet.
Ik heb het volgens het boekkie van Tweak aangesloten (ACS poortje A naar Phone aansluiting van splitter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Crusader schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:55:
Dan valt m'n ADSL signaal weg en komt ook niet meer terug.
Dan heb je iets helemaal fout zitten, want die ACS-splitter kan alleen iets doen met je telefonie. ADSL is daarvoor al afgesplitst. Wacht effe. Even een kriebeltje maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

In de handleiding staat ook dat het ADSL signaal op aansluiting B moet en de phone vanaf de splitter op aansluiting A. Toch niet vreemd dat het andersom niet werkt?
Ik heb de kabeltjes gebruikt die ik van Tweak heb gekregen.

Ik heb de boel zoals onderstaand aangesloten:
Afbeeldingslocatie: http://crusader.tweakdsl.nl/vodsl.jpg

By the way, is dit plaatje niet handig voor de startpost? Als ie er vanmiddag in had gestaan, hoefde ik niet zo te zoeken ;)

Trouwens, ik heb vanavond een uur of twee zonder problemen BF2 zitten spelen op een i3d server. De server van DJMantri (servernamen voor de kenners onder ons) gaf vandaag binnen 10 minuten een probleem met m'n verbinding aan. Ik heb het idee dat het probleem een beetje "overgewaaid" is inderdaad.

[ Voor 120% gewijzigd door Crusader op 28-08-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 21:26
I_Stealth_I schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 11:19:
HCCnet gooit de ADSL1 prijzen al flink naar beneden:
[...]
Wie zullen er volgen? :)
Ik hoop dat er meer volgen!
De postcode check bij HCCnet laat overigens zien dat niet alle producten bij mij te leveren zijn.
Het enige interessante zou dan ADSL Pro 8 kunnen zijn voor 41,95.
Maar goed voor die prijs heb je straks ook ADSL2+ dus door nu een relatief goedkoop abo aan te schaffen blokkeer je jezelf voor ADSL2+.

Ik geloof ook niks van geruchten dat KPN ADSL2+ 2x zo duur zou gaan maken als nu. (nu ca. 40 straks 80 Euro/maand?).
Daarmee zou KPN zich uit de markt prijzen en zo dom zullen ze wel niet zijn.
Het zullen wederom wel introductie aanbiedingen worden van tijdelijk aard maar die daarna langzaam overgaan in gelijke bedragen voor de abo's.
Dat hebben we voorheen ook gezien met ADSL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-08 08:32
HoppyF schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:28:
[...]
Ik geloof ook niks van geruchten dat KPN ADSL2+ 2x zo duur zou gaan maken als nu. (nu ca. 40 straks 80 Euro/maand?).
Daarmee zou KPN zich uit de markt prijzen en zo dom zullen ze wel niet zijn.
Het zullen wederom wel introductie aanbiedingen worden van tijdelijk aard maar die daarna langzaam overgaan in gelijke bedragen voor de abo's.
Dat hebben we voorheen ook gezien met ADSL.
Jij hoeft het niet te geloven :Y)

Xs4all biedt via het KPN-DSL netwerk ADSL2+ aan voor 99 euro in de maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
Vanmorgen lag mijn huidige DSL verbinding eruit. Nu was einde contractdatum de 27e (afgelopen zaterdag) En nu hoop ik dus dat tweak hem al overgenomen heeft. Ik heb echter nog niets van ze gehoord of gezien. Ik vrees dus dat Concepts alsnog de lijn stil heeft gelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
hullepim schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 08:22:
Vanmorgen lag mijn huidige DSL verbinding eruit. Nu was einde contractdatum de 27e (afgelopen zaterdag) En nu hoop ik dus dat tweak hem al overgenomen heeft. Ik heb echter nog niets van ze gehoord of gezien. Ik vrees dus dat Concepts alsnog de lijn stil heeft gelegd.
Er zijn tal van scenario's mogelijk.

Heb je nog wel linesync?

Als je nog sync hebt kan 't zijn dat ze je administratief afgesloten hebben bij Concepts door je geen IP meer te geven. Kan zijn dat je overgezet bent van netwerk vanmorgen en je even VPI/VCI moet aanpassen naar 0/34 voor TisDSL.

Geen sync kan het zijn dat je overstap is afgewezen inderdaad door lopende opheffing van je lijn door opzegging. Dan even Tweak bellen en melden dat je lijn nu DSL vrij is en of ze je aanvraag willen aanpassen en doorzetten naar Tiscali zonder overstap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-10 15:20
hee, Rotterdam (3082) heeft geen verbinding meer, zijn er meer met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
bjck schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 09:47:
[...]

Er zijn tal van scenario's mogelijk.

Heb je nog wel linesync?

Als je nog sync hebt kan 't zijn dat ze je administratief afgesloten hebben bij Concepts door je geen IP meer te geven. Kan zijn dat je overgezet bent van netwerk vanmorgen en je even VPI/VCI moet aanpassen naar 0/34 voor TisDSL.

Geen sync kan het zijn dat je overstap is afgewezen inderdaad door lopende opheffing van je lijn door opzegging. Dan even Tweak bellen en melden dat je lijn nu DSL vrij is en of ze je aanvraag willen aanpassen en doorzetten naar Tiscali zonder overstap.
Ik heb op dit moment een Copperjet 816-2p en bij de line state van DSL is hij bezig met een handshake en dan faalt hij. Dat betekent dan toch volgens mij dat ik geen sync meer heb?
Of heb ik het nu mis en moet ik ergens anders in dat modem kijken?
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test