Burne schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 02:01:
[...]
Zei het dat dat VPN over diezelfde verbinding loopt, en dus dezelfde problemen zou moeten hebben. Als het aan de eigenschappen van de verbinding ligt. Zoals iedereen roept.
[...]
We zijn geen steek verder. Tussen jou en een gameserver kunnen zo vier, vijf of meer andere service-providers zitten. Elk van die netwerken kan de oorzaak van een probleem zijn. Dat heb je niet verder uitgezocht. Xs4All gebruikt andere netwerken om bij de rest te komen.
.
Sorry burne maar dat ben ik niet met je eens, volgens mij zijn we wel een stap verder en is het duidelijk dat het gezocht moet worden bij tweakdsl/bbned
ik geef 100% toe bf2 is een game waar van alles met de hardware e.d.mis kan gaan maar in dit geval
is er echt meer aan de hand.
kan nu al drie avonden zonder problemen bf2 spelen via een vpn link, elke keer als ik het zonder de link probeer klapt die eruit met een timout of disconnect
Dan wijst toch alles richting tweakdsl/bbned.
De vpnlink in mijn geval een pptp tunneltje naar een xs4all/kpn gebruiker werkt wel goed.
Nou ben ik een tweaker en absoluut geen netwerk expert maar volgens mij is de vpn een gesloten tunnel en tot aan het punt van de xs4all gebruiker is packetloss in deze tunnel uitgesloten ook udp loss is niet mogelijk. De udp pakketjes gaan de vpn tunnel in en de tunnel zorgt ervoor dat alles wat er ingaat aan de andere kant eruit komt.
En het probleem doet zich echt op alle bf2 servers dus het path naar het andere server/netwerk lijkt me ook niet de oorzaak.
ps. voor de gene die het willen testen, met de demo versie heb je dezelfde problems.
Zomaar een wild idee van mij, heeft het niet iets te maken met management op routers, systemen die ivm voip voorang geven op bepaalde portjes en op andere weer niet ????