|
|
|
Opzich heel erg vreemd natuurlijk dat ze je voor een keuze zetten, maar niet erbij vertellen wat die keuze dan inhoudt 
Wat zijn de grootste verschillen tussen de Zyxel en de Alcatel? Ik neem toch aan dat die er zijn, anders zouden ze geen twee opties hebben dunkt me ...
ik heb nu op mn zyxel modem bv ip nat loopback, waardoor ik mn server ook met het externe adres kan bereiken, dat is natuurlijk onmisbaar

Wat zijn de grootste verschillen tussen de Zyxel en de Alcatel? Ik neem toch aan dat die er zijn, anders zouden ze geen twee opties hebben dunkt me ...
ik heb nu op mn zyxel modem bv ip nat loopback, waardoor ik mn server ook met het externe adres kan bereiken, dat is natuurlijk onmisbaar

[Voor 21% gewijzigd door Repeat op 11-09-2005 00:01]
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Heel fijn allemaal dat adsl2+, alleen ik haal hier een snelheid van 5500 kbit/s, dat is toch wel een beetje aan de lage kant op een afstand van 1700 meter. Ik zou iig zweren dat de centrale waar ik op zit (Wg-c) al ADSL2+ enabled is (volgens deze bekende site). Het lijntje loopt via TIS btw. Ben ik nou gek en is 2+ nog helemaal niet aanwezig op onze centrale of heb ik weer extreme bad luck?
(\__/)
(='.'=) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination
Volgensmij haal je nu véél dingen door elkaar....WubboZ schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:17:
Heel fijn allemaal dat adsl2+, alleen ik haal hier een snelheid van 5500 kbit/s, dat is toch wel een beetje aan de lage kant op een afstand van 1700 meter. Ik zou iig zweren dat de centrale waar ik op zit (Wg-c) al ADSL2+ enabled is (volgens deze bekende site). Het lijntje loopt via TIS btw. Ben ik nou gek en is 2+ nog helemaal niet aanwezig op onze centrale of heb ik weer extreme bad luck?
Sowieso staan alle TisDSL2 verbindingen nog op ADSL1 met een wide-open profiel (dus 8064/1024).
De URL die je geeft geeft aan dat er Tiscali (BaByXL) netwerk dekking is en dat BBned daar ADSL2+ ready is. Tiscali zegt het niets over, ongeveer 75% van 't Tiscali netwerk is reeds omgebouwd en kan ADSL2+ straks aangezet worden op de lijnen.
Dit wacht nog op tests met ADSL2+ en software die nog geupgrade moet worden op die apparatuur wat volgende week begint. Echter ook daarna zal niet direct ADSL2+ aangezet worden totdat 101% zekerheid is dat er geen rariteiten gebeuren (zoals instabiliteit etc) met de lijnen.
Als een site 1700 meter aangeeft kan het in werkelijkheid ook nog 't dubbelle zijn de lengte van de koperlijn. En kwaliteit weet je ook niet van de koperlijn. Opzich als een lijn van prima kwaliteit is moet je de 8064Kbps nog kunnen halen tot 2000 a 2500 meter gewoon.
Meeste verliest 'men' aan signaal in het doe-het-zelf gedeelte van het pakket/aansluiting overigens.
[Voor 16% gewijzigd door bjck op 11-09-2005 00:44]
Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.
@bjck: Die site had ik van een ander topic, waarin iemand zei dat hij/zij al 24mbit had, via de TIS ADSL2+ van TweakDSL
, toen heb ik dus die site gechecked en vie het me op dat er sowiezo nergens in het BabyXL staafje stond dat er 2+ was, en wel bij BBnet, op de centrale waar die persoon op zat... Kleine vergissing van on beiden blijkbaar
En over de snelheid, ik haal nu meestal 700-800 kbyte/s dus die afstand zal wel wat meer zijn als 1700 meter

offtopic:
Welke idioot was dat! En how the **** krijg je het voormekaar om BBnet en TIS door elkaar te halen
Welke idioot was dat! En how the **** krijg je het voormekaar om BBnet en TIS door elkaar te halen

En over de snelheid, ik haal nu meestal 700-800 kbyte/s dus die afstand zal wel wat meer zijn als 1700 meter

Is er al enig idee wanneer er dan voor het eerst ADSL2+ aangezet zal worden, en als dat gebeurt, of alle centrales met 2+ apparatuur dan direct over gaan?Dit wacht nog op tests met ADSL2+ en software die nog geupgrade moet worden op die apparatuur wat volgende week begint. Echter ook daarna zal niet direct ADSL2+ aangezet worden totdat 101% zekerheid is dat er geen rariteiten gebeuren (zoals instabiliteit etc) met de lijnen.
(\__/)
Vanaf week 37 (aankomende week) tot en met week 43 worden ze allemaal voorzien van andere kaart en software. Dan kijken of alles naar behoren werkt op 2+.WubboZ schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:30:
[...]
Is er al enig idee wanneer er dan voor het eerst ADSL2+ aangezet zal worden, en als dat gebeurt, of alle centrales met 2+ apparatuur dan direct over gaan?
Ik dacht dat ze al bijna klaar waren met het upgraden van de hardware. Tenmiste dat las ik dat ze ongeveer 2a3 centrales per week doen. Of vergis ik mij nu. Hoop wel dat het iets sneller gaat. Anders gaan we pas in december zoniet januari over naar adsl2 (i.v.m. testen etc.).bjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:44:
[...]
Vanaf week 37 (aankomende week) tot en met week 43 worden ze allemaal voorzien van andere kaart en software. Dan kijken of alles naar behoren werkt op 2+.
To boldly go where no man has gone before...
Misschien niet helemaal duidelijk geweest dan nogfjs schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:56:
[...]
Ik dacht dat ze al bijna klaar waren met het upgraden van de hardware. Tenmiste dat las ik dat ze ongeveer 2a3 centrales per week doen. Of vergis ik mij nu. Hoop wel dat het iets sneller gaat. Anders gaan we pas in december zoniet januari over naar adsl2 (i.v.m. testen etc.).

Er zijn nog centrales die nog op de Cisco apparatuur draaien. Hier moet nog de apparatuur vervangen worden en dat gebeurt met 2 tot 4 per week nogsteeds.
Op de reeds omgebouwde centrales wordt vanaf volgende week (tot en met week 43) nog aanpassingen verricht voor ADSL2+ en daarna alles testen. Termijnen zijn altijd moeilijk te noemen natuurlijk, maar januari klinkt wel heel verweg

Je kan trouwens achterhalen of je centrale al is omgebouwd aan de hand van je IP dat je hebt. Of beter gezegd, uit wel blok deze komt. Als je je IP dan op de pagina van RIPE invult kan je zien aan de informatie van TweakDSL/Cambrium of je al op een ADSL2+ omgebouwde centrale zit.
Staat er NAG*.**** zit je op nieuwe netwerk.
Voorbeeld voor een ip uit: 84.245.39.0 - 84.245.39.255
inetnum: 84.245.39.0 - 84.245.39.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: NAG1.AH-D
[Voor 32% gewijzigd door bjck op 11-09-2005 12:06]
Na een buld gedonder blijkt dus dat mijn kennis al 2 weken geleden is overgezet naar tis adsl, mijn vermoeden was dus goed.
Tis te gek voor woorden dat tweakdsl dit 2 weken niet heeft kunnen zien terwijl het toch diverse malen is vermeld dat het mogelijk zou kunnen zijn dat ze overgezet is.
Helaas kon ik met geen mogelijkheid haar e-tech aan tis krijgen, ook niet in bridgemode.
Vrijdag heeft ze haar modem gekregen en dat blijkt een speedtouch 716 te zijn, ik heb de 716G dus blijkbaar geven ze 2 type modems uit bij tweakdsl.
Nu is het probleem dat de modem wel verbinding heeft met dsl maar we krijgen de modem zo 123 niet aan het ethernet.
Kan iemand snel en kort uitleggen via welke instellingen dit aangepast moet worden in de 716, ik kan namelijk met de 716g veel meer instellen.
Ze heeft ook haar e-tech als gateway gehad in windows xp, zou ik dan opnieuw de gateway moeten instellen in windows xp?
Oh ja, ook zouden de modems tiscali voorbereid zijn, dus modem aan de lijn en je hebt verbinding, dit is dus niet zo, mijn modem heeft vpi vci op 8/35 en haar modem ook, voor tiscali is dit toch 0/34?
Tis te gek voor woorden dat tweakdsl dit 2 weken niet heeft kunnen zien terwijl het toch diverse malen is vermeld dat het mogelijk zou kunnen zijn dat ze overgezet is.
Helaas kon ik met geen mogelijkheid haar e-tech aan tis krijgen, ook niet in bridgemode.
Vrijdag heeft ze haar modem gekregen en dat blijkt een speedtouch 716 te zijn, ik heb de 716G dus blijkbaar geven ze 2 type modems uit bij tweakdsl.
Nu is het probleem dat de modem wel verbinding heeft met dsl maar we krijgen de modem zo 123 niet aan het ethernet.
Kan iemand snel en kort uitleggen via welke instellingen dit aangepast moet worden in de 716, ik kan namelijk met de 716g veel meer instellen.
Ze heeft ook haar e-tech als gateway gehad in windows xp, zou ik dan opnieuw de gateway moeten instellen in windows xp?
Oh ja, ook zouden de modems tiscali voorbereid zijn, dus modem aan de lijn en je hebt verbinding, dit is dus niet zo, mijn modem heeft vpi vci op 8/35 en haar modem ook, voor tiscali is dit toch 0/34?
Nee ruben, dat noem ik humor, dat is heel wat anders dan irritant of arrogant zoals jij de laatse tijd bent, jij hebt cq krijgt van die mendel mobach trekjes.quote:
I_Stealth_I schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:35:
Misschien kan een koffieshop of afkickcentrum je helpen? Of bedoel je dat niet? Geef vooral ook niet teveel info.
Pas maar op. Voor je het weet noemen ze je irritant en arrogant.
[Voor 18% gewijzigd door NLsandman op 11-09-2005 12:33]
hmm zit nu even rond te kijken bij versatel en dat lijkt me eigenlijk ook wel heel aantrekkelijk, je krijgt je modem voor niks, dat scheelt dus 130 euro, en je hoeft aan het einde geen opzegkosten te betalen a 75 euro. Toch best een hoop geld.
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
Hmmm bij mij staat ASD-INX-1 dus nog geen NAG1.
-----
Tis heeft inderdaad 0/34. Als je wel verbinding hebt maar geen internet. Even de DNS nummers van Tweak invoeren in Windows.
-----
Tis heeft inderdaad 0/34. Als je wel verbinding hebt maar geen internet. Even de DNS nummers van Tweak invoeren in Windows.
Normaal zou ik zeggen, kijk wat er allemaal bij versatel aan de hand is, support is slecht etc.Repeat schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:32:
hmm zit nu even rond te kijken bij versatel en dat lijkt me eigenlijk ook wel heel aantrekkelijk, je krijgt je modem voor niks, dat scheelt dus 130 euro, en je hoeft aan het einde geen opzegkosten te betalen a 75 euro. Toch best een hoop geld.
helaas is het bij tweakdsl momenteel niet veel anders als ik eerlijk ben dus advies geef ik je niet.
@ NLsandman
Kies voor 'Bridge' met de 716v5(WL) en dan de standaard instellingen. Deze versie van de 716 als Router laten draaien met Bridged LLC/SNAP protocol is nog niemand gelukt. Vermoed dat Alcatel heel hard aan 't werk is aan een nieuwe firmware. Of er komt binnenkort een kant-en-klare configuratie bestand zodat hij 't wel doet als router. Even behelpen wellicht, maar je kan wel online in Bridge.
Als je kiest voor 'router' of 'voicerouter' krijg je alleen maar PPPoA en PPPoE mogelijkheid?
Ik denk dat deze kennis het gewoon niet heeft getroffen. Vele ontvangen modem wel gewoon optijd toch. Netjes is het niet natuurlijk 2 weken lang....
Kies voor 'Bridge' met de 716v5(WL) en dan de standaard instellingen. Deze versie van de 716 als Router laten draaien met Bridged LLC/SNAP protocol is nog niemand gelukt. Vermoed dat Alcatel heel hard aan 't werk is aan een nieuwe firmware. Of er komt binnenkort een kant-en-klare configuratie bestand zodat hij 't wel doet als router. Even behelpen wellicht, maar je kan wel online in Bridge.
Als je kiest voor 'router' of 'voicerouter' krijg je alleen maar PPPoA en PPPoE mogelijkheid?
Ik denk dat deze kennis het gewoon niet heeft getroffen. Vele ontvangen modem wel gewoon optijd toch. Netjes is het niet natuurlijk 2 weken lang....
[Voor 32% gewijzigd door bjck op 11-09-2005 12:40]
als je dacht dat tweakdsl een rommeltje is kijk dan ook meteen even op het versatel ervaringen topic hier. ben benieuwd of je het dan nog wilt 

Je krijgt inderdaad alleen de mogelijkheid om hem dan als pppoa of pppoe in te stellen in router mode, normaal mag dat geen probleem zijn alleen vraagt deze om wachtwoorden en usernames.
Wat ik zo vreemd vind is dat elke willekeurig adres wat ze intypt in de browser uit komt in de welkoms scherm van speedtouch.
Zal het toch met die gateway te maken hebben?
Met ipconfig krijgt ze namelijk de speedtouch ipadres etc.
Weet jij zo of er een mogelijkheid is om remote in de speedtouch te komen zodat ik vanuit mijn huis kan zien wat er is?
Om 200 km te rijden vindt ik iets te veel van het goede
Tis zeker niet netjes, helemaal niet als je weet hoe ze is behandeld, alleen heleen heeft haar vrijdag te woord gestaan zoals het hoort en uit de doeken heeft gedaan wat er precies aan de hand was en wat er speeld, dikke pluim voor haar!!!
Wat ik zo vreemd vind is dat elke willekeurig adres wat ze intypt in de browser uit komt in de welkoms scherm van speedtouch.
Weet jij zo of er een mogelijkheid is om remote in de speedtouch te komen zodat ik vanuit mijn huis kan zien wat er is?

Tis zeker niet netjes, helemaal niet als je weet hoe ze is behandeld, alleen heleen heeft haar vrijdag te woord gestaan zoals het hoort en uit de doeken heeft gedaan wat er precies aan de hand was en wat er speeld, dikke pluim voor haar!!!
[Voor 17% gewijzigd door NLsandman op 11-09-2005 12:50]
Als een speedtouch als router draait en online is kan je remote management aanzetten. Als bridge niet want dan zie je de achterliggende PC/router als eersteNLsandman schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:45:
Je krijgt inderdaad alleen de mogelijkheid om hem dan als pppoa of pppoe in te stellen in router mode, normaal mag dat geen probleem zijn alleen vraagt deze om wachtwoorden en usernames.

Laat hem in bridge zetten met juiste instellingen, kunnen ze in iedergeval weer online zou ik zeggen. Moet lukken telefonisch toch? Gewoon laten oplezen wat ze zien en sturen

Voor zover ik weet met de 716g dan, is het remote wel mogelijk. Standaard staat hij op poort 8080, als ze dit aan zou vinken in het modem, dan zou je alleen haar ip-adres en wachtwoord nodig hebben.NLsandman schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:45:
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || Workstation/Server Proxmox: Asus Z9PA-D8 | 2x Intel E5-2670 | 64GB
Ik zal weer eens een poging wagen,LOL
In bridge zou altijd moeten werken alleen tijdens het intypen van het ipadres voor activering tis kwam ze op het welkoms scherm uit van speedtouch.
Ik ga ook eens met dat gateway gebeuren aan de gang, met windows hoeft dit toch niet ingesteld te staan, ik heb dat hier namelijk niet.
ps, kan de 716g van mij wel in router mode want dat is me nog niet gelukt momenteel, tis ook heel anders configen als de voorgaande speedtouch modellen.
In bridge zou altijd moeten werken alleen tijdens het intypen van het ipadres voor activering tis kwam ze op het welkoms scherm uit van speedtouch.
Ik ga ook eens met dat gateway gebeuren aan de gang, met windows hoeft dit toch niet ingesteld te staan, ik heb dat hier namelijk niet.
ps, kan de 716g van mij wel in router mode want dat is me nog niet gelukt momenteel, tis ook heel anders configen als de voorgaande speedtouch modellen.
Als je eenmaal kan pingen naar 1.254.254.253 gaat het goed. PC moet dan dus ook (in bridge) een IP krijgen in 1.25*.***.*** van Tiscali.NLsandman schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:55:
Ik zal weer eens een poging wagen,LOL
bjck in "TweakDSL *new and/or improved* deel 14"ps, kan de 716g van mij wel in router mode want dat is me nog niet gelukt momenteel, tis ook heel anders configen als de voorgaande speedtouch modellen.
Was dat maar zo... ;-)bjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 00:32:
[...]
Meeste verliest 'men' aan signaal in het doe-het-zelf gedeelte van het pakket/aansluiting overigens.
Waar kan je zien welke versie je hebt van de 716G? En is er al een configuratie tool?
De webconfiguratie wizard mist een helehoop options.
/dev/null
bjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 11:59:
[...]
Staat er NAG*.**** zit je op nieuwe netwerk.
Voorbeeld voor een ip uit: 84.245.39.0 - 84.245.39.255
[...]
inetnum: 84.245.26.0 - 84.245.26.255
netname: NL-CAMBRIUM
descr: Cambrium BV
descr: Tiscali ADSL lines
descr: NAG5.ASD-INX

TweakDSL bevalt me wel, afgezien van de support uiteraard. Ik hoop dat ik geen support nodig zal hebben.
http://www.surfsneladsl.nl/cms/surfsneladsl/control.cfm
je kan niet ontkennen dat tweakdsl een mooie aanbieding heeft
wat mij wel opvalt!!! :
Maximaal € 69,95
16-24 / 1,2 Mbps
upload geven ze al aan als 1,2 mbit
ben erg benieuwd of tiscali dan ook 1,2 of 1,3 gaat leveren of dat ze het cappen op 1
je kan niet ontkennen dat tweakdsl een mooie aanbieding heeft
wat mij wel opvalt!!! :
Maximaal € 69,95
16-24 / 1,2 Mbps
ben erg benieuwd of tiscali dan ook 1,2 of 1,3 gaat leveren of dat ze het cappen op 1
Anoniem: 150963
Heb gisteren de speedtouch 716 G ontvangen, maar in de doos is geen handleiding te bekennen. Heeft iemand bij zijn 716G van Tweakdsl een handleiding meegestuurd gekregen.
Ik heb de handleiding al gedownload en op mij werk in een printje natuurlijk zo gemaakt, maar wil graag even weten of de handleiding er eigenlijk bij hoort te zitten.
Ik heb de handleiding al gedownload en op mij werk in een printje natuurlijk zo gemaakt, maar wil graag even weten of de handleiding er eigenlijk bij hoort te zitten.
Er hoort bij de 716g een beknopte handleiding te zitten in diverse talen.
Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || Workstation/Server Proxmox: Asus Z9PA-D8 | 2x Intel E5-2670 | 64GB
Op de cd staat een hele handleiding van de speedtouch en als het goed is heeft tweakdsl er kopieen met uitleg erbij gedaan zodat je hem voor tweakdsl kunt instellen.
Handleidingen in papier formaat worden bijna niet meer bijgesloten.
Handleidingen in papier formaat worden bijna niet meer bijgesloten.
Volgens diverse bronnen op het ADSL forum zou je de 716(g) kunnen configgen met de tool van 516-dutch_v3. Maar bij mij blijft hij maar zoeken en zeuren over een ethernetconnectie. Ik heb toch serieus de indruk dat dit speedtouch product te vroeg op de Nederlandse markt is gezet. Ze kunnen je werkelijk voor geen meter ondersteunen voor Nederlandse DSL-verbindingen. Daarnaast is de firmware erg beperkt in configuratiemogelijkheden.
Ik probeer namelijk al een aantal dagen deze modem aan te slingeren voor iemand met Wanadoo Family. Echt waardeloos, speedtouch
Nergens op deze aardkloot heb ik een configuratietool gezien voor de 716 of een nieuwere firmware.
Ik probeer namelijk al een aantal dagen deze modem aan te slingeren voor iemand met Wanadoo Family. Echt waardeloos, speedtouch

[Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 11-09-2005 19:34]
/dev/null
Whoeiii, Ripe zegt dat ik ook al op NAG zit, ik kan niet wachten
Nu alleen nog even hier in huis de verbindingen wat verbeteren, dat scheelt toch wel redelijk wat
... Iemand tips?

(\__/)
Je bedoelt een kant en klare configuratie .ini?I_Stealth_I schreef op zondag 11 september 2005 @ 15:54:
Waar kan je zien welke versie je hebt van de 716G? En is er al een configuratie tool?
Wide-open is wide-open, waarom dan hard op 1024Kbps limiterenStriker2k2 schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:15:

wide-open ADSL2+ is dus niet 3Mbps maar 1.3Mbps, 3M is een andere variant annexM
bjck in "TweakDSL *new and/or improved* deel 14"Anoniem: 150963 schreef op zondag 11 september 2005 @ 17:42:
Heb gisteren de speedtouch 716 G ontvangen, maar in de doos is geen handleiding te bekennen. Heeft iemand bij zijn 716G van Tweakdsl een handleiding meegestuurd gekregen.
Zitten tegenwoordig nooit handleidingen bij de producten maar een CD-tje met daarop dezelfde pdf als online. En beter online te pakken omdat daar de laatste versies altijd staan

Ik bedoel idd een kant en klare .ini-file. Correctie; die 716(G) werkt niet meer met ini's maar met encrypted .conf-filesbjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:37:
[...]
Je bedoelt een kant en klare configuratie .ini?

/dev/null
Mmmmm... Iemand meer die geen ip adres meer krijgt??
Of ligt het aan mijn router. Kreeg wat DNS probleempjes, router gereset en geen enkele reactie meer.
Gelukkig heeft de buurman een onbeveiligde wireless..
Oke... ligt aan mij heb ik de indruk.. Ga eens wat proberen.
Zo zie je maar weer, dat je niet te snel moet denken dat het aan de provider ligt en zeker niet te snel hier gaan klagen..
Of ligt het aan mijn router. Kreeg wat DNS probleempjes, router gereset en geen enkele reactie meer.
Gelukkig heeft de buurman een onbeveiligde wireless..
Oke... ligt aan mij heb ik de indruk.. Ga eens wat proberen.
Zo zie je maar weer, dat je niet te snel moet denken dat het aan de provider ligt en zeker niet te snel hier gaan klagen..
[Voor 33% gewijzigd door Cyberpope op 11-09-2005 22:17]
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Jaja.. alleen niet handig als je nog niet online bentbjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 20:37:
Zitten tegenwoordig nooit handleidingen bij de producten maar een CD-tje met daarop dezelfde pdf als online. En beter online te pakken omdat daar de laatste versies altijd staan

Wacht Tis trouwens totdat alle centrales zijn omgebouwd of gaan ze bijv. enkele centrales in nov. dan openzetten voor adsl2+ om te kijken of het goed gaat?
Zit zelf ook al in het nieuwe netwerk (NAG1.UT-NBW) maar da's niet zo vreemd, mijn centrale is pas in juni jl opgeleverd

Neem aan dat als alles okee is en waar 't klaar is gewoon tegelijk.tbird22 schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:09:
[...]
Jaja.. alleen niet handig als je nog niet online bent![]()
Wacht Tis trouwens totdat alle centrales zijn omgebouwd of gaan ze bijv. enkele centrales in nov. dan openzetten voor adsl2+ om te kijken of het goed gaat?
Zonnige ZutphenZit zelf ook al in het nieuwe netwerk (NAG1.UT-NBW) maar da's niet zo vreemd, mijn centrale is pas in juni jl opgeleverd

We zien het wel, ben nu al dik tevreden met dit abo voor 40 euri, scheelt toch echt de helft vergeleken met xs4all wat ik had... Overigens lag (zonnigbjck schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:13:
[...]
Neem aan dat als alles okee is en waar 't klaar is gewoon tegelijk.
[...]
Zonnige Zutphen

Ze moeten ook niet scheppen op de dag des here....tbird22 schreef op zondag 11 september 2005 @ 22:18:
[...]
We zien het wel, ben nu al dik tevreden met dit abo voor 40 euri, scheelt toch echt de helft vergeleken met xs4all wat ik had... Overigens lag (zonnig) Zutphen er de hele middag uit, bij mij was zelfs de telefoonlijn dood... Begin van de avond kwam alles weer terug..
nog meer mensen hier waarvoor het de week van de waarheid word?
ik sta geplanned voor migratie as vrijdag
kan niet wachten
ik sta geplanned voor migratie as vrijdag
kan niet wachten

Hoe zit het nu met die modems? Ik heb het de speedtouch incl wireless besteld en ontvangen (150 euro incl verzenden
), maar mijn inlog scherm is anders dan degene die bjck post. Dus is dat een 716 en geen 716G?!
Wat is het verschil nu precies tussen beide? Heb namelijk geen zin om me te laten afzetten...

Wat is het verschil nu precies tussen beide? Heb namelijk geen zin om me te laten afzetten...

Mendel doet al jaren z'n best mij te immiteren, dus je draait wat om.NLsandman schreef op zondag 11 september 2005 @ 12:19:jij hebt cq krijgt van die mendel mobach trekjes.

I don't like facts. They have a liberal bias.
Als het goed is staat er onder op het modem wat voor type je hebt.No-no schreef op maandag 12 september 2005 @ 00:18:
Hoe zit het nu met die modems? Ik heb het de speedtouch incl wireless besteld en ontvangen (150 euro incl verzenden), maar mijn inlog scherm is anders dan degene die bjck post. Dus is dat een 716 en geen 716G?!
Er zijn dus 4 verschillende versies in omloop:
¤ De 716 (Wireless 11 Mb/s)
¤ De 716g (Wireless 54 Mb/s)
¤ De 716v5 (Wireless 11 Mb/s)
¤ De 716v5WL (Wireless 54 Mb/s)
Hier even nog de exacte gegevens voor de 716 (g):
Alcatel Wireless Speedtouch 716 Modem.Router VoIP/PSTN Annex A 4-Ports Geschikt voor analoge Adsl aansluiting. The ultimate in digital data and voice communication The SpeedTouch 716 and 716g are DSL broadband access devices that allow ADSL connectivity while providing voice over IP functions for home and office users. The SpeedTouch 716g offers an additional 802.11g wireless LAN interface. Both IADs support ADSL2/ADSL2+ and are backward compatible to ADSL offering auto-negotiation capability for G.dmt, G.lite, or T1.413 Issue 2. The SpeedTouch 716(g) is equipped with a 4-port 10/100 Mb/s Ethernet switch, plus two Voice over IP (VoIP) ports and a feature-rich router, which allow seamless use of a wealth of high-bandwidth applications together with highquality Voice over IP functionality. The SpeedTouch 716g also includes a 54 Mb/s wireless 802.11g interface to offer seamless connection of wired and wireless worlds from anywhere in the home. 4Hardware specifications • 12 Mb/s connection rate - Mini-PCI interface for IEEE 802.11g (2.4 GHz) wireless LAN connection (SpeedTouch 716g only) - WAN • ADSL port (RJ11) • One RJ-11 port for connecting to PSTN line • Two RJ-11 ports (FXS ports) for VoIP phone calls • AC Voltage: 100 - 120VAC/220 - 240VAC • Ambient Temperature: 0 to 40°C (32 to 96°F) • Relative Humidity: 20% to 90% (non-condensing) • Dimensions: 215 x 160 x 40 mm (LxWxH) (8.6 x 6.4 x 1.6 in.) 4Software ADSL Compliance • ANSI T1.413 Issue 2, ITU G.992.1 Annex A (G.dmt), ITU G.992.2 Annex A (G.lite), ITU G.994.1 (G.hs) • Support dying gasp • Maximum Rate: 8 Mb/s for downstream and 1 Mb/s for upstream ADSL2 Compliance • ITU G.992.3 Annex A (G.dmt.bis), ITU G.992.4 Annex A (G.lite.bis) • Maximum Rate: 12 Mb/s for downstream and 1.5 Mb/s for upstream ADSL2+ Compliance • ITU G.992.5 Annex A • Maximum Rate: 24 Mb/s for downstream and 3 Mb/s for upstream 4Wireless performance (SpeedTouch 716g only) • IEEE 802.11g and IEEE 802.11b • Data Rate: 54, 48, 36, 24, 18, 12, 9, 6 Mb/s for 802.11g 11, 5.5, 2, 1 Mb/s for 802.11b • Modulation Technique: OFDM for 802.11g; CCK (11 Mb/s, 5,5 Mb/s) for 802.11b; DQPSK (2Mb/s) for 802.11b; DBPSK (1 Mb/s) for 802.11b • Operating Frequency: 2.4 ~ 2.497 GHz • Operating Channels: depending on local regulations. For example, 11 Channels (North America), 13 Channels (Europe), and 14 Channels (Japan) • Coverage Area: 802.11g: Line of Sight (LoS - Outdoors): Max. 50 meters ; Indoors: Max. 20 meters 802.11b: LoS (Outdoors): Max. 180 meters ; Indoors: Max. 60 meters • Supports WEP (Wired Equivalent Privacy) mechanism with 64-bit or 128-bit key length • Supports 802.1x and WPA • Supports the Access Control function: only registered WLAN clients can be allowed to associate to this IAD. • SSID can be hidden for added security. • Supports the Repeater function to extend the coverage area (WDS) 4Voice over IP Features • Call Feature: basic outgoing and incoming call, Call Waiting, 3 Way Conference Call, Call Transfer, Caller ID • Call Control: MGCP (RFC2705) or SIP (RFC3261) • Voice Transport: compliance to RTP (RFC1889) • Voice Codec: G.711 (a-law and µ-law), G.723.1A, G.726, and G.729A • Tone Signal: compliance to the area of North America, UK, Japan, China, and Europe • Tone Generation: support DTMF, dial tone, ring back tone, busy tone, ring tone • Tone Detection: DTMF • Echo Cancellation: compliance to G.168 • Supports FAX/Analog Modem function • Supports T.38 Fax relay • Supports RFC2833 RTP Payload for DTMF Digits, Telephony Tones and Telephony Signals • Two VoIP (FXS) ports for VoIP phone calls • Both VoIP ports supporting intelligent lifeline backup • Manual selection of PSTN mode or VoIP mode while making a phone call • Automatic selection of PSTN phone call on dialing emergency numbers • Supports IP QoS Technical Summary 4ATM Features • Compliant to ATM Forum UNI 3.1 / 4.0 Permanent Virtual Circuits (PVCs) • Support up to 16 PVCs for UBR, CBR, VBR-nrt, VBR-rt with traffic shaping • RFC2684 LLC Encapsulation and VC Multiplexing over AAL5 • RFC2364 Point-to-Point Protocol (PPP) over AAL5 • RFC2225 Classical IP and ARP over ATM • RFC2516 PPP over Ethernet: support Relay (Transparent Forwarding) and Client functions • Supports PPPoA or PPPoE Bridged mode (the IP address got from ISP can be passed to the user’s PC and behave as the IP address of the user’s PC.) • OAM F4/F5 End-to-End/Segment Loopback Cells 4Bridging Features • Supports self-learning bridge specified in IEEE 802.1d Transparent Bridging • Supports up to 4096 learning MAC addresses • Transparent Bridging among 10/100 Mb Ethernet, USB, and 802.11g wireless LAN 4Routing Features • NAT (Network Address Translation) / PAT (Port Address Translation) let multiple users on the LAN access the Internet for the cost of only one IP address. • ALGs (Application Level Gateways): such as NetMeeting, MSN Messenger, FTP, Quick Time, mIRC, Real Player, CuSeeMe, VPN pass-through, etc. • DMZ • UPnP IGD (Internet Gateway Device) with NAT traversal capability • Static routes, RFC1058 RIPv1, and RFC1723 RIPv2 • DNS Relay, Dynamic DNS • DHCP Client/Relay/Server • Time protocol can be used to get current time from network time server. 4Security • PAP (RFC1334), CHAP (RFC1994), and MS-CHAP for PPP session • Firewall supports IP packet filtering based on IP address/ Port number/Protocol type • Protect Denial of Service (DoS) attacks, such as SYN Flood, IP Smurfing, Ping of Death, Fraggle, LAND, Tear-drop, etc. • Supports URL filtering on demand 4Management • User-friendly embedded web configuration interface with password protection • Remote management access control • Telnet session for local or remote management • Firmware upgrades through HTTP or TFTP • The boot loader contains very simple web page to allow the users to update the run-time firmware image. • Configuration file backup and restore • SNMPv1/v2 agent with MIB-II, ADSL Line MIB 4Regulatory Approvals and Compliance • EMC: CE |
De 716g heeft dus een 54 Mb/s wireless
802.11g interface en dus niet 11 Mb/s
Dit trouwens niet verwarren met een nog andere versie de 716v5(WL), dit is weer een andere versie die in omloop is.
De 716v5(WL)
Hardware • 12 Mb/s connection rate - Mini-PCI interface for IEEE 802.11g (2.4 GHz) wireless LAN connection (ST716v5 WL only) - WAN • ADSL port (RJ11) • One RJ-11 port for connecting to PSTN line • Two RJ-11 ports (FXS ports) for VoIP phone calls ADSL Compliance • ANSI T1.413 Issue 2, ITU G.992.1 Annex A (G.dmt), ITU G.992.2 Annex A (G.lite), ITU G.994.1 (G.hs) • Supports dying gasp • Maximum Rate: 8 Mb/s for downstream and 1 Mb/s for upstream ADSL2 Compliance • ITU G.992.3 Annex A (G.dmt.bis), ITU G.992.4 Annex A (G.lite.bis) • Maximum Rate: 12 Mb/s for downstream and 1.5 Mb/s for upstream ADSL2+ Compliance • ITU G.992.5 Annex A • Maximum Rate: 24 Mb/s for downstream and 3 Mb/s for upstream Wireless performance (SpeedTouch 716v5 (WL) only) • IEEE 802.11g and IEEE 802.11b • Data Rate: 54, 48, 36, 24, 18, 12, 9, 6 Mb/s for 802.11g 11, 5.5, 2, 1 Mb/s for 802.11b • Supports WEP (Wired Equivalent Privacy) mechanism with 64-bit or 128-bit key length • Supports 802.1x and WPA • Supports the Access Control function: only registered WLAN clients can be allowed to associate to this IAD. • SSID can be hidden for added security. • Two VoIP (FXS) ports for VoIP phone calls • Supports IP QoS |
Dat is het verschil, maar waarom de setup er anders uitziet is mij ook een raadsel.
Een korte pluim voor de tweaknews-helpdesk; vannacht om 0:37 zat er nog iemand achter de mail (waarschijnlijk wel thuis) om een reply richting mij te sturen ^O^
http://specs.tweak.to/5253
Dat getuigd toch van service en kwaliteitDimmu schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:44:
Een korte pluim voor de tweaknews-helpdesk; vannacht om 0:37 zat er nog iemand achter de mail (waarschijnlijk wel thuis) om een reply richting mij te sturen ^O^

Hmm dan kan ik beter mailen dus. Bellen naar de helpdesk om 9.29 uur levert de afwezigheidsboodschap op. Klopt prima maar bellen om 9:30 uur levert de melding op dat het zo druk is dat de verbinding verbroken wordt. En dat nu al een half uur lang...Dimmu schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:44:
Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore
Anoniem: 28897
Klopt, ook hier gister (op zondag !) een mail van de helpdesk gekregen ......Dimmu schreef op maandag 12 september 2005 @ 08:44:
Anoniem: 27474
Dat komt omdat daar zo lekker veel medewerkers zitteneisb4er schreef op maandag 12 september 2005 @ 10:05:
[...]
Hmm dan kan ik beter mailen dus. Bellen naar de helpdesk om 9.29 uur levert de afwezigheidsboodschap op. Klopt prima maar bellen om 9:30 uur levert de melding op dat het zo druk is dat de verbinding verbroken wordt. En dat nu al een half uur lang...

Zeg, die ZyXEL modems ondersteunen toch dat protocol om dataverkeerstatistieken enzo uit te lezen?
Da's dan een argument om m'n huidige router door een switch te vervangen en het modem in routermodus te gooien.
Da's dan een argument om m'n huidige router door een switch te vervangen en het modem in routermodus te gooien.
SNMP zit gewoon in de ZyXEL.Wildfire schreef op maandag 12 september 2005 @ 11:49:
Zeg, die ZyXEL modems ondersteunen toch dat protocol om dataverkeerstatistieken enzo uit te lezen?
Aha, mooi zo... dan ga ik vanmiddag maar 's een switch kopen. Tenminste... alles gaat toch normaal werken net alsof ik beide PC's rechtstreeks op het modem zelf aansluit?
Het wordt dus modem -> switch -> twee PC's. Ik sluit de twee PC's niet direct op het modem zelf aan, omdat ik dan voor de PC van mijn vader weer een kabel naar beneden zou moeten trekken hetgeen erg onpraktisch is. Wat ik dus doe is één kabel van modem naar switch en op de switch zijn dan de twee PC's aangesloten.
Vraag me alleen af welke switch het beste is... heb hier in de stad, voor zover ik kan zien, de keuze uit de volgende switches:
SMC SMCFS5 EU
Edimax ES-3105P
Sitecom LN-112
[Voor 16% gewijzigd door Wildfire op 12-09-2005 12:29]
Anoniem: 102577
Vrijdag eind v.d. middag helpdesk gesproken.
Zaterdag netjes en erg snel al post in huis.
Dus de alhier gewekte indruk dat het alleen maar kommer en kwel is klopt niet.
Er gaat overal wel eens wat mis: waar gewerkt wordt......
Zaterdag netjes en erg snel al post in huis.

Dus de alhier gewekte indruk dat het alleen maar kommer en kwel is klopt niet.
Er gaat overal wel eens wat mis: waar gewerkt wordt......
Hmmm ... De heren en dames van de TweakDSL spreken elkaar een beetje tegen 
Ik heb een migratie aangevraagd bij TweakDSL. Om een onbekende reden heb ik een DENIED gekregen voor de migratie. Na twee verschillende gesprekken met de moeilijk bereikbare helpdesk, krijg ik twee heel verschillende verhalen te horen.
verhaal a/ DENIED komt af en toe voor. Deze word afgegeven door Tiscali, we zullen het nogmaals proberen. Meestal gaat het de tweede keer wel goed.
Ik belde 4 werkdagen later om te vragen of het nu wel lukt.
verhaal b/ DEMON blokkeert express de lijn. Migratie van een lijn bestaat helemaal niet. De lijn moet eerst helemaal vrij zijn van een ADSL lijn voordat Tweak aan de gang kan gaan. En het migratie verhaal was een verzinsel van DEMON
. Ik kon deze dame het niet aan haar verstand krijgen dat migratie wel degelijk bestaat.
* LuCarD stemt voor algemene verhoging van 1 euro, zodat ze hun helpdesk op training kunnen sturen.
Gelukkig heb ik me modem al wel ruim een week in huis...

Ik heb een migratie aangevraagd bij TweakDSL. Om een onbekende reden heb ik een DENIED gekregen voor de migratie. Na twee verschillende gesprekken met de moeilijk bereikbare helpdesk, krijg ik twee heel verschillende verhalen te horen.
verhaal a/ DENIED komt af en toe voor. Deze word afgegeven door Tiscali, we zullen het nogmaals proberen. Meestal gaat het de tweede keer wel goed.
verhaal b/ DEMON blokkeert express de lijn. Migratie van een lijn bestaat helemaal niet. De lijn moet eerst helemaal vrij zijn van een ADSL lijn voordat Tweak aan de gang kan gaan. En het migratie verhaal was een verzinsel van DEMON

* LuCarD stemt voor algemene verhoging van 1 euro, zodat ze hun helpdesk op training kunnen sturen.
[Voor 4% gewijzigd door LuCarD op 12-09-2005 15:44]
Programmer - an organism that turns coffee into software.
't Is heel simpel. Demon kan niets blokkeren bij een migratie.LuCarD schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:43:
Hmmm ... De heren en dames van de TweakDSL spreken elkaar een beetje tegen
verhaal b/ DEMON blokkeert express de lijn. Migratie van een lijn bestaat helemaal niet. De lijn moet eerst helemaal vrij zijn van een ADSL lijn voordat Tweak aan de gang kan gaan. En het migratie verhaal was een verzinsel van DEMON. Ik kon deze dame het niet aan haar verstand krijgen dat migratie wel degelijk bestaat.
Enigste wat 't kan blokkeren ben je zelf door een opzegging te doen bij Demon zodat je lijn gereserveerd wordt voor ophef. Omdat de opheffing dan al gepland staat valt deze niet meer te migreren en houdt het op.
Dus of je aanvraag is niet helemaal juist naar TweakDSL. Of ergens is iets onderweg mis gegaan.
Als jij aangeeft dat de lijn gewoon linesharing is en dat is hij niet, omdat je telefonie van KPN hebt opgezegd bijvoorbeeld of nummer naar andere aanbieder hebt laten zetten, gaat het niet goed natuurlijk.
[Voor 11% gewijzigd door bjck op 12-09-2005 15:59]
Er zal vast wel iets zijn fout gegaan bij de aanvraag. En dat komt waarschijnlijk doordat ik telefonisch mijn Demon Opzegging naar een Migratie heb veranderd. ( deze wijziging heb ik dezelfde dag als de opzegging gedaan, de Demon medewerker heeft hem voor mij van de fax gehaald en was dus nog niet verwerkt. ) Dus dat is gewoon mijn eigen stomme schuld.bjck schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:55:
[...]
't Is heel simpel. Demon kan niets blokkeren bij een migratie.
Enigste wat 't kan blokkeren ben je zelf door een opzegging te doen bij Demon zodat je lijn gereserveerd wordt voor ophef. Omdat de opheffing dan al gepland staat valt deze niet meer te migreren en houdt het op.
Dus of je aanvraag is niet helemaal juist naar TweakDSL. Of ergens is iets onderweg mis gegaan.
Als jij aangeeft dat de lijn gewoon nog linesharing is en dat is hij niet gaat het niet goed natuurlijk.
Maar het verschil tussen de verhalen van de twee helpdesk medewerkers is toch wel heel groot. En dat maakt het er niet duidelijker op.
[Voor 9% gewijzigd door LuCarD op 12-09-2005 16:02]
Programmer - an organism that turns coffee into software.
Zeg, wat is eigenlijk de "encapsulation" van de ZyXEL in router modus?
Ik meen me te herinneren dat het ENET ENCAP was...
ENET ENCAPWildfire schreef op maandag 12 september 2005 @ 16:02:
Zeg, wat is eigenlijk de "encapsulation" van de ZyXEL in router modus?
er gaat wat gebeuren!! Mail gehad met de mededeling dat 19-9 de verbinding wordt opgeleverd.
Vandaag de postbode gemist (het zal weer eens niet...) met een pakketje van tweakdsl
Alleen nu nog het opzeggen van mijn huidige abbo, daar moet ik dus in vermelden dat ik vanaf 19-9 telco -telco ga doen/wil
Stomme vraag misschien maar dat zit toch ruim in die maand opzegtermijn?
Kunnen ze dus moeilijk doen over die 19-9?
Vandaag de postbode gemist (het zal weer eens niet...) met een pakketje van tweakdsl

Alleen nu nog het opzeggen van mijn huidige abbo, daar moet ik dus in vermelden dat ik vanaf 19-9 telco -telco ga doen/wil
Effe checken
Mijn broer belde net naar tweak. Hij kan geen TIS krijgen waar hij woont. Maar de mederwerker wist hem te vertellen dat hij het ook kon krijgen via BBNed. Onder dezelfde voorwaarden.
Dus nu een 8/1 verbinding en zodra het omgezet kon worden op adsl2 werd hij automatisch omgezet. En geen verhoging na een jaar.
Iemand die dit kan bevestigen.

Mijn broer belde net naar tweak. Hij kan geen TIS krijgen waar hij woont. Maar de mederwerker wist hem te vertellen dat hij het ook kon krijgen via BBNed. Onder dezelfde voorwaarden.
Dus nu een 8/1 verbinding en zodra het omgezet kon worden op adsl2 werd hij automatisch omgezet. En geen verhoging na een jaar.
Ja, dat had ik ook... Eerst belden ze me dat er geen Tiscali kon worden geleverd en of ik BBned wilde (Zie vorige TweakDSL - Deel 14). Ik zei ja en toen hoorde ik een tijd niets meer... Belde ze maar weer eens en toen zeiden ze dat ik gewoon Tiscali kon krijgen en dat ze niet snapten waarom ik (?) BBned wilde?!?!? Nou, jafjs schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:27:
Effe checken![]()

Even afwachten maar weer...
https://powershellisfun.com
Toch wel vreemd eerlijk gezegd. Oa Bjck heeft verteld (of ik moet er weer eens compleet naast zitten) dat je niet zo van 8/1 naar 24/1 gezet kan worden op BBned. Anders zou het veel makkelijker zijn voor de huidige BBned-ters die nu via UltraDSL (oa ik dus) zitten te kunnen upgraden..
Correct me if i'm wrong
Correct me if i'm wrong

http://specs.tweak.to/5253
Tenzij BBned je nu aan kan sluiten op een ADSL2+ geschikte poort en die tijdelijk nog op 8/1 configureert natuurlijk.Dimmu schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:27:
Toch wel vreemd eerlijk gezegd. Oa Bjck heeft verteld (of ik moet er weer eens compleet naast zitten) dat je niet zo van 8/1 naar 24/1 gezet kan worden op BBned. Anders zou het veel makkelijker zijn voor de huidige BBned-ters die nu via UltraDSL (oa ik dus) zitten te kunnen upgraden..
Correct me if i'm wrong
Ze zijn de latende partij in het telco-telco proces en kunnen niet eens moeilijk doen of tegehouden. Wel kunnen ze je houden aan je maand opzegtermijn en dus zal je 1 a 2 weken moeten doorbetalen waarschijnlijk als je lijn al over is.Magic666 schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:15:
er gaat wat gebeuren!! Mail gehad met de mededeling dat 19-9 de verbinding wordt opgeleverd.
Hoe eerder je nu opzegt des te beter (financieel). Je lijn opheffen/slopen of migratie tegenhouden kunnen ze niet. Alleen je login/wachtwoord dichtzetten om je de toegang te blokkeren tot de migratie datum, maar dat zal wel niet als je opzegdatum gewoon na de 19de ligt

't Is overigens gelukt om de 716v5 (WL) modems als router te laten functioneren. Dit kan alleen niet via de webinterface maar wel via de configuratietool op de CD-ROM. Kies:
Expert --> DHCP
En volg dan de pagina's. Sommige dingen zijn niet noodzakelijk om in te vullen behalve de VPI/VCI (0/34 voor Tiscali) natuurlijk en kiezen voor Routing(MER). En mogelijk dat DNS servers niet automatisch goed komen te staan in je modem via DHCP, even handmatig invullen dus misschien op PC en/of modem. (217.19.16.131 & 217.19.16.132)
Met dank aan Johan Hurkmans voor 't proberen

[Voor 48% gewijzigd door bjck op 14-09-2005 21:28]
Ja, ik heb hetzelfde gehad. Afstand naar Tis centrale bleek uiteindelijk toch te groot of zo werd mij verteld. Als alternatief werd BBNed volgens dezelfde voorwaarden aangeboden. Afgelopen weekend kreeg ik bericht dat de verbinding 16 september wordt opgeleverd.fjs schreef op maandag 12 september 2005 @ 17:27:
Effe checken![]()
Ik heb echter geen idee of en zo ja hoe lang ik moet wachten op de 24/1 verbinding.
Extra voordeel van BBned abonnement is dat je het modem gratis krijgt. Bij Tis moet je ervoor betalen. Ik heb nog geen modem ontvangen overigens.
Wat een onzin is dat natuurlijk....EdGnoj schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:35:
[...]
Ja, ik heb hetzelfde gehad. Afstand naar Tis centrale bleek uiteindelijk toch te groot of zo werd mij verteld. Als alternatief werd BBNed volgens dezelfde voorwaarden aangeboden. Afgelopen weekend kreeg ik bericht dat de verbinding 16 september wordt opgeleverd.
Je telefoonlijn is aangesloten op een centrale, altijd op ééntje. Waarschijnlijk heeft Tiscali geen netwerk dekking op die centrale waardoor je geen gebruik kan maken van dat netwerk voor DSL via TweakDSL.
Ik heb vrijdag ook mijn SpeedTouch 716 gehad van Tweak. Nu haal ik 8064/1024 ipv 6848/832 zoals met mijn Copperjet 810.. ik ben happy!!!
Coïtus ergo sum
Hoe dan ook, eerst kon ik me wel aanmelden voor Tiscali en later dus niet meer en werd mij BBned als alternatief aangeboden. Ik ben allang blij dat ik gebruik kan maken van de aanbieding van TweakDSL, met als bonus het gratis modembjck schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:38:
[...]
Wat een onzin is dat natuurlijk....
Je telefoonlijn is aangesloten op een centrale, altijd op ééntje. Waarschijnlijk heeft Tiscali geen netwerk dekking op die centrale waardoor je geen gebruik kan maken van dat netwerk voor DSL via TweakDSL.

sterker nog: de factuur kreeg ik 1 dag voordat ik de mail kreeg, betalen voor september moet ik dus gewoon...bjck schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:33:
Ze zijn de latende partij in het telco-telco proces en kunnen niet eens moeilijk doen of tegehouden. Wel kunnen ze je houden aan je maand opzegtermijn en dus zal je 1 a 2 weken moeten doorbetalen waarschijnlijk als je lijn al over is.
Hoe eerder je nu opzegt des te beter (financieel). Je lijn opheffen/slopen of migratie tegenhouden kunnen ze niet. Alleen je login/wachtwoord dichtzetten om je de toegang te blokkeren tot de migratie datum, maar dat zal wel niet als je opzegdatum gewoon na de 19de ligt

Mooi dan gaat de brief morgen de deur en uit!

Mijn aanvraag om van 4Mbit naar 8Mbit omgezet te worden heeft erin geresulteerd dat ik nu 2Mbit heb. De helpdesk medewerkster gaf aan dat de lijn wel op 8Mbit traint. Mijn modem traint op 7.616 dus dat ziet er op zich goed uit. Waar zou het nu nog de fout kunnen zitten? .
Ls,
wij hebben uw lijn ook gemeten met het volgende resultaat:
Trained downstream bitrate: 7456 kbps 7456 kbps
Trained upstream bitrate: 1024 kbps 1024 kbps
Alles in orde dus.
Groet,
TweakDSL
Ls,
Alles in orde dus.
Groet,
TweakDSL
[Voor 44% gewijzigd door eisbaer op 12-09-2005 20:07]
Als je hier zit dat Tiscali (BaByXL) beschikbaar is op jou adres is het leverbaar, anders niet. Niet eerst wel en later weer niet, dat kan niet eigenlijk. Een heel zeldzaam geval soms met postcodes/straten die toch op een andere centrale blijken aangesloten dan verwacht waar toevallig geen netwerk dekking blijkt te zijn.EdGnoj schreef op maandag 12 september 2005 @ 18:46:
[...]
Hoe dan ook, eerst kon ik me wel aanmelden voor Tiscali en later dus niet meer en werd mij BBned als alternatief aangeboden. Ik ben allang blij dat ik gebruik kan maken van de aanbieding van TweakDSL, met als bonus het gratis modem
Nu weet ik dat BBned in 't ATM netwerk op en achter de DSLAM ook de snelheden per ATM pad heeft vaststaan. Goed mogelijk dat de link tussen DSLAM & modem nu hoger is, maar dat elders in 't netwerk ergens een stukje op 2048Kbps staat.eisb4er schreef op maandag 12 september 2005 @ 19:16:
Mijn aanvraag om van 4Mbit naar 8Mbit omgezet te worden heeft erin geresulteerd dat ik nu 2Mbit heb. De helpdesk medewerkster gaf aan dat de lijn wel op 8Mbit traint. Waar zou het nu nog de fout kunnen zitten? Spanning even van het modem afgooien is al gebeurd.
Ls,
Alles in orde dus.
Groet,
TweakDSL
Bijna zeker zelfs als je stee-vast tegen die grens aanloopt en nooit hoger komt.
Dus ze kunnen wel wat blokkeren. Erger: je kunt nu een cancel geven voor over vijf jaar, en al die tijd valt er niets te doen met die lijn. Geen modifies, geen verhuizing, niets. Cancellen van de cancel kost 300 euro, dus reken uit je winst. KPN op z'n allerbest.bjck schreef op maandag 12 september 2005 @ 15:55:
't Is heel simpel. Demon kan niets blokkeren bij een migratie.
I don't like facts. They have a liberal bias.
Bedankt voor de suggestie. Ik zal het meteen meegeven aan tweak als mogelijk probleempunt.bjck schreef op maandag 12 september 2005 @ 20:07:
Nu weet ik dat BBned in 't ATM netwerk op en achter de DSLAM ook de snelheden per ATM pad heeft vaststaan. Goed mogelijk dat de link tussen DSLAM & modem nu hoger is, maar dat elders in 't netwerk ergens een stukje op 2048Kbps staat.
Bijna zeker zelfs als je stee-vast tegen die grens aanloopt en nooit hoger komt.
Hopla, in eens geen verbinding meer vanmiddag en jawel, overgezet op tiscali en werkend gekregen.
Modem trained lager maar geeft toch dezelfde netto download en upload als met bbned.
Op naar adsl2+
Modem trained lager maar geeft toch dezelfde netto download en upload als met bbned.
Op naar adsl2+

Anoniem: 81359
Vorige week modempje (ZyXEL) binnen gekregen en vandaag mijn VoIP ingesteld...
Eindelijk geen ruis, echo of andere onzin meer
Mensen die VoDSL hebben en aan de Tis ADSL2+ mee willen doen, maar met het probleem van VoDSL zitten neem VoIP van Budgetphone...
Eindelijk geen ruis, echo of andere onzin meer

Mensen die VoDSL hebben en aan de Tis ADSL2+ mee willen doen, maar met het probleem van VoDSL zitten neem VoIP van Budgetphone...
[Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 81359 op 13-09-2005 00:04]
Nou, we hebben weer een antwoord van tweakdsl binnen. Mijn snelheid is na een 'upgrade' van 4 naar 2 MBit gegaan ipv naar 8 Mbit maar dat probleem zou toch echt aan mijn pc liggen ook al is er aan de pc niks veranderd. Dit kan nog een lang verhaal gaan worden met onze helden van de helpdesk.
U suggereert dus dat BBned backbone-lijnen heeft van 2Mbit....
Bij ATM configureer je slechts twee dingen: entry-point (DSLAM) en exit-point
(TweakDSL router). De ATM-cells zoeken zelf hun route, door de snelste paden
te kiezen. De suggestie van de forumgebruiker isn onjuistl.
Ik kan het weten, want ik heb destijds zelf backbones geconfigureerd...
Als U een juiste indicatie van de snelheid wilt hebben, kunt U twee betrouwbare
tests uitvoeren: http://speedtest.bbned.nl en een binary-file downloaden van
onze newsleecher uit alt.binaries.boneless met een leeftijd van <12 uur.
Een mogelijke remmer op Uw PC kan bij voorbeeld een rigide firewall zijn,
een niet best presterende virusscanner, of QoS-intellingen in de router.
Wilt U écht goed testen, boot dan eens van een Linux Live-CD (knoppix/Ubuntu/etc)
en ga dan eens testen.
Met Uw lijn is in ieder geval niets mis.
Vriendelijke groet//TweakDSL
Wilt U écht goed testen, boot dan eens van een Linux Live-CD (knoppix/Ubuntu/etc)
en ga dan eens testen.
[Voor 3% gewijzigd door eisbaer op 13-09-2005 08:47]
Ik vrees dat tweak het bedrag van mijn modem niet heeft kunnen afschrijven, wat gebeurt er dan? Krijg je hem dan gewoon onder rembours geleverd? Of wordt er niets geleverd?
Ik heb in iedergeval al wel door gekregen dat a.s. zaterdag mijn verbinding wordt opgeleverd!
Eindelijk online!!!!
Ik heb in iedergeval al wel door gekregen dat a.s. zaterdag mijn verbinding wordt opgeleverd!
Eindelijk online!!!!
[url]www.bierblikkip.nl[url]
Dat zou ook kunnen, mischien anders nu met de Alcatel dan vroeger. Maar dan nog is het raar wat je nu meemaakt, is de grens echt maximaal 2048Kbps? Of kom je er ook boven?eisb4er schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 07:41:
Nou, we hebben weer een antwoord van tweakdsl binnen. Mijn snelheid is na een 'upgrade' van 4 naar 2 MBit gegaan ipv naar 8 Mbit maar dat probleem zou toch echt aan mijn pc liggen ook al is er aan de pc niks veranderd. Dit kan nog een lang verhaal gaan worden met onze helden van de helpdesk.
en ga dan eens testen.
't Zou je lijn kunnen zijn die door de te-hoge snelheid lager gaat presteren.
Zou ze maar eens bellen. Misschien kan je het overmaken alsnog zelf zodat ze in iedergeval wel modem opsturen. Of misschien is modem al onderweg en krijg je een betalingsherrinnering per post/mail.hullepim schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:25:
Ik vrees dat tweak het bedrag van mijn modem niet heeft kunnen afschrijven, wat gebeurt er dan? Krijg je hem dan gewoon onder rembours geleverd? Of wordt er niets geleverd?
Eindelijk online!!!!
Had je nu ondertussen al eens je modem direct aan je lijn gehangen (waar hij binnenkomt, ISRA)? Voor je splitter? Twee verschillende kabeltjes testen? Ander modem geprobeerd? Gecontroleerd of je echt geen aftakkingen hebt voor je splitter?vassago schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:13:
Zo, omgezet van Demon/BBned naar TweakDSL/Tiscale (ADSL2+ aktie) zonder downtime![]()
Communicatie had wel wat beter gemogen, heb na de aanvraag de inloggegevens gehad en een week later zat ik bij Tweak. Echter nooit een opleveringsmail of brief gehad met datum e.d.
Goed, nu mijn probleem. Ik haalde bij Demon ruim 800KB/s down en bijna 90KB/s up. Nu bij tweak haal ik 550KB/s down en maar 30KB/s up![]()
Iets terug stond ook zo'n vraag en daar was het antwoord op, de lijn is te lang of slecht, je kan niet hoger.
Echter moet ik wel hoger kunnen, gisteren haalde ik het nog wel.
De gevens:
Zyxel 650-R31 in Bridge modus
Upstream Speed: 320 kbps
Downstream Speed: 5504 kbps
relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 11.0 db
output power downstream: 19.5 dbm
attenuation upstream: 31.5 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)
relative capacity occupation: 97%
noise margin downstream: 5.5 db
output power upstream: 12.0 dbm
attenuation downstream: 16.5 db
Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Zou een ander modem helpen b.v.?
(Heb al de nieuwe firmware rechtstreeks bij Zyxel vandaan geflashed zonder succes)
[Voor 85% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 09:43]
Toppie, ga ik morgenvroeg meteen proberen, thnx!'t Is overigens gelukt om de 716v5 (WL) modems als router te laten functioneren. Dit kan alleen niet via de webinterface maar wel via de configuratietool op de CD-ROM. Kies:
Expert --> DHCP
En volg dan de pagina's. Sommige dingen zijn niet noodzakelijk om in te vullen behalve de VPI/VCI natuurlijk. En mogelijk dat DNS servers niet automatisch goed komen te staan in je modem via DHCP, even handmatig invullen dus misschien op PC en/of modem. (217.19.16.131 & 217.19.16.132)
Met dank aan Johan Hurkmans voor 't proberen
De downloadsnelheid varieert tussen de 200 en 240 Kbyte/sec, nooit erboven. Het modem traint wel op 8Mbit. Ik heb het probleem teruggelegd bij tweakdsl. Ze lossen het maar op. Als het ze niet lukt dan ga ik ze voorstellen de snelheid weer terug te zetten naar 4Mbit. Dat werkte goed.bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:27:
Dat zou ook kunnen, mischien anders nu met de Alcatel dan vroeger. Maar dan nog is het raar wat je nu meemaakt, is de grens echt maximaal 2048Kbps? Of kom je er ook boven?
't Zou je lijn kunnen zijn die door de te-hoge snelheid lager gaat presteren.
Sja, gisteren ben ik bezig geweest met mijn Speedtouch 716G en mijn laptop via de draadloze verbinding. Had even newsleecher geinstalleerd en begon met downloaden maar soms viel de verbinding helemaal weg. Meerdere keren is dit gebeurd. Wat hiervan de oorzaak is weet ik niet maar bij het surfen had ik er nog geen last van gehad. Hebben meer mensen hier last van?
Heb nog niet echt kunnen onderzoeken wat het probleem precies is maar waar zou ik moeten beginnen met zoeken? Logfiles van router of zo? Of is er een update van de firmware die deze issue doet verhelpen?
Heb nog niet echt kunnen onderzoeken wat het probleem precies is maar waar zou ik moeten beginnen met zoeken? Logfiles van router of zo? Of is er een update van de firmware die deze issue doet verhelpen?
Zou beginnen om gewoon een ethernet kabel aan te sluiten. Komt het dan niet voor? Die lekker blijven gebruikenWitlof schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:55:
Sja, gisteren ben ik bezig geweest met mijn Speedtouch 716G en mijn laptop via de draadloze verbinding. Had even newsleecher geinstalleerd en begon met downloaden maar soms viel de verbinding helemaal weg. Meerdere keren is dit gebeurd. Wat hiervan de oorzaak is weet ik niet maar bij het surfen had ik er nog geen last van gehad. Hebben meer mensen hier last van?

Vraagje: Voorheen bij BBNED wanneer ik een vast ip adres op mijn router had laten vastzetten kreeg ik automatisch een ander ip adres als ik een andere router of pc direct aan mijn verbinding hing.
Werkt dit bij Tiscali ook zo?
Probleem is dat als ik mijn nieuwe Zyxel / modem aan mijn adsl lijn hang als router ik geen ip krijg maar de lijn wel up is. Stel ik de zyxel in als Bridge dan krijgt mijn router gewoon een ip adres. De ATM instellingen staan dus goed. Het lijkt mij dat dit een dhcp probleem is.
Ik zou de zyxel als bridge willen gebruiken om de router firewall functies van de linksys te gebruiken maar dan heeft de zyxel geen weg naar buiten voor voip. Nu heb ik geprobeerd om de zyxel op 10.0.0.x te zetten en een secondary ip adres aan me router wan poort te geven dus naast de dhcp van tweak een 10.0.0x. Dit lukt ik kan dan vanaf me interne netwerk achter de linksys de zyxel benaderen. Enige dan is op de zyxel een route maken naar de router en dan naar buiten. Enige probleem is hier dat de linksys bij iedere dhcp actie de interface leeg maakt en dan het secondary ip weg is. Iemand hier een oplossing voor?
Probleem is dat als ik mijn nieuwe Zyxel / modem aan mijn adsl lijn hang als router ik geen ip krijg maar de lijn wel up is. Stel ik de zyxel in als Bridge dan krijgt mijn router gewoon een ip adres. De ATM instellingen staan dus goed. Het lijkt mij dat dit een dhcp probleem is.
Ik zou de zyxel als bridge willen gebruiken om de router firewall functies van de linksys te gebruiken maar dan heeft de zyxel geen weg naar buiten voor voip. Nu heb ik geprobeerd om de zyxel op 10.0.0.x te zetten en een secondary ip adres aan me router wan poort te geven dus naast de dhcp van tweak een 10.0.0x. Dit lukt ik kan dan vanaf me interne netwerk achter de linksys de zyxel benaderen. Enige dan is op de zyxel een route maken naar de router en dan naar buiten. Enige probleem is hier dat de linksys bij iedere dhcp actie de interface leeg maakt en dan het secondary ip weg is. Iemand hier een oplossing voor?
Yup.schiffeb schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:12:
Vraagje: Voorheen bij BBNED wanneer ik een vast ip adres op mijn router had laten vastzetten kreeg ik automatisch een ander ip adres als ik een andere router of pc direct aan mijn verbinding hing.
Let op dat als je een ZyXEL als 'router' zet de encapsulatie ENET ENCAP is. En bij 'bridge' het RFC1483 is.Probleem is dat als ik mijn nieuwe Zyxel / modem aan mijn adsl lijn hang als router ik geen ip krijg maar de lijn wel up is. Stel ik de zyxel in als Bridge dan krijgt mijn router gewoon een ip adres. De ATM instellingen staan dus goed. Het lijkt mij dat dit een dhcp probleem is.
Of dat gaat, geen idee. Dan zou je de ZyXEL in bridge moeten zetten, met poort 1 naar de WAN van je Linksys. Om de ZyXEL dan ook van internet te voorzien van VoIP moet je poort 2 van de ZyXEL aan de LAN kant van de Linksys hangen en in zelfde IP blok zetten zodat de ZyXEL internet toegang heeft via de Linksys weer.Ik zou de zyxel als bridge willen gebruiken om de router firewall functies van de linksys te gebruiken maar dan heeft de zyxel geen weg naar buiten voor voip. Nu heb ik geprobeerd om de zyxel op 10.0.0.x te zetten en een secondary ip adres aan me router wan poort te geven dus naast de dhcp van tweak een 10.0.0x. Dit lukt ik kan dan vanaf me interne netwerk achter de linksys de zyxel benaderen. Enige dan is op de zyxel een route maken naar de router en dan naar buiten. Enige probleem is hier dat de linksys bij iedere dhcp actie de interface leeg maakt en dan het secondary ip weg is. Iemand hier een oplossing voor?
Lastig, maar zou kunnen gaan werken...
Ik zie wel een probleem ontstaan... De ZyXEL als bridge ook aan de LAN kant van je Linksys koppellen maakt een directe verbinding tussen je netwerk en je ZyXEL in bridge en dus met TweakDSL. Je PC's kunnen dan een extern IP oppakken van TweakDSL!
Dus je moet dan je PC's op je netwerk allemaal voorzien van een vast intern IP adres en niet via DHCP van je Linksys verkrijgen...
[Voor 11% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 12:35]
Sja, heb het gisteren op een PC geprobeerd met een ethernetkabel en mijn laptop via wireless en bij de PC viel die niet weg op de momenten dat die op de laptop wel weg viel. Blijven gebruiken is niet handig aangezien een laptop mobiel handiger in het gebruik isbjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 11:56:
[...]
Zou beginnen om gewoon een ethernet kabel aan te sluiten. Komt het dan niet voor? Die lekker blijven gebruiken

Probleem blijft dus dat mijn draadloos gewoon fatsoenlijk moet werken

Laat maar...
[Voor 103% gewijzigd door Tags NL op 13-09-2005 13:39]
https://powershellisfun.com
Wat een stelletje rukkers daar zeg bij de helpdesk. Net een kwartier aan de lijn gezeten voordat ik uberhaupt iemand te pakken kreeg en vervolgens stel ik hem de vraag.
"Meneer ik krijg 30 september een nieuw huis en zou graag gebruik willen maken van de tiscali aanbieding van 8Mbit voor 34,95". Ik krijg het alleen nooit voor elkaar om in 1 dag tijd kpn gereed te krijgen.
Is er misschien een manier om bijvoorbeeld een aanvraag te doen voor een later tijdstip of zoals ik op Internet gelezen heb een coupon die de aktie verlengt tot het einde van het jaar?"
Vervolgens heb ik ongeveer 9 verschillende antwoorden gekregen.....
- Ja meneer u moet alleen aangeven vanaf welke datum
- Nee meneer u moet met de huidige bewonders het voor elkaar krijgen om een kpn lijn te krijgen
- Ja meneer u moet het nu aanvragen en dan is rond die tijd de lijn wel klaar.
-Nee meneer u moet eerst kpn regelen als u er bent en daarna pas aanvragen...
Puntje bij paaltje.... Ik weet nog steeds geen snars.
"Meneer ik krijg 30 september een nieuw huis en zou graag gebruik willen maken van de tiscali aanbieding van 8Mbit voor 34,95". Ik krijg het alleen nooit voor elkaar om in 1 dag tijd kpn gereed te krijgen.
Is er misschien een manier om bijvoorbeeld een aanvraag te doen voor een later tijdstip of zoals ik op Internet gelezen heb een coupon die de aktie verlengt tot het einde van het jaar?"
- Nee meneer u moet met de huidige bewonders het voor elkaar krijgen om een kpn lijn te krijgen
Elke dag dronken is ook een geregeld leven.
Weet iemand wat er aan de hand is bij de helpdesk van tweak? Telefonisch al 1 week (!) onbereikbaar. Op email wordt ook niet gereageerd. Ik ben al 2 weken geleden verhuisd, met de telefonische belofte van tweak dat alles in 1 dag geregeld zou zijn. Na een persoonlijke belofte vorige week dat er naar gekeken gaat worden ('hee dat verbaast me, er is voor u nog niets geregeld?!") heb ik niets meer gehoord. Zit al 2 weken zonder adsl en telefoon. Tweakdsl laat weer eens (want dit is niet de eerste keer) zien dat ze niet hebben geleerd hoe ze moeten communiceren met haar klanten. Ik betaal meer dan genoeg voor mijn 512/256 om enige vorm van fatsoenlijke ondersteuning te mogen verwachten.
Anoniem: 3573
Doet TweakDSL ook aan speed upgrades of is de enige manier overstappen naar een andere abbo vorm om meer snelheid te krijgen? Met al die speed upgrade aankondigingen de laatste tijd van anderen begint het "zachtjes" aan best zuur te voelen met mijn 1 mbit down voor 40 euro per maand ....
Haha, ik lees nu op webwereld even leuk bericht van Wanadoo. Wanadoo gaat even een upgrade uitvoeren. Abonnees gaan van 4MB naar 20 MB voor 23,95 per maand. Koopje, alleen het is WanaDon't natuurlijk. Nu wel even relativeren dat je er geen UseNet bij krijgt telefonie en een vast-ipAnoniem: 3573 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:50:
Doet TweakDSL ook aan speed upgrades of is de enige manier overstappen naar een andere abbo vorm om meer snelheid te krijgen? Met al die speed upgrade aankondigingen de laatste tijd van anderen begint het "zachtjes" aan best zuur te voelen met mijn 1 mbit down voor 40 euro per maand ....
De ADSL-oorlog is echt een feit hoor!
[Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 13-09-2005 15:56]
/dev/null
Dus ik zou gewoon een ip adres moeten krijgen ook al heb ik er een vast laten zetten op me router??bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 12:22:
[...]
Let op dat als je een ZyXEL als 'router' zet de encapsulatie ENET ENCAP is. En bij 'bridge' het RFC1483 is.
[...]
Als ik hem in router mode zet waar die standaard mee geleverd wordt dan gaat ie op enet encap en dat is goed of moet ik hem dan handmatig omzetten naar rfc1483
Ik denk niet dat het voor Wanadoo houdbaar is om voor E23,95 p/m 20mbit ADSL2+ te gaan aanbieden... de TweakDSL prijs van E39,95 p/m is al super-mega-goedkoop en dat is dan nog maar een tijdelijke actie.I_Stealth_I schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:55:
[...]
Haha, ik lees nu op webwereld even leuk bericht van Wanadoo. Wanadoo gaat even een upgrade uitvoeren. Abonnees gaan van 4MB naar 20 MB voor 23,95 per maand. Koopje, alleen het is WanaDon't natuurlijk. Nu wel even relativeren dat je er geen UseNet bij krijgt telefonie en een vast-ip
De ADSL-oorlog is echt een feit hoor!
Ik hou maar in m'n achterhoofd dat Xs4all E99,- p/m hanteerde voor ADSL2+ (toen men zich daar tijdelijk al voor ADSL2+ kon inschrijven). Dat bedrag komt natuurlijk toch ergens vandaan en dan vind ik E23,95 p/m voor *alle* Family abonnee's wel heel erg absurd.
moet je niet bij tweak zijn, de netwerkaanbieders gooien het omhoog (kpn, bbned, tiscali, wanadoo)Anoniem: 3573 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:50:
mijn buurvrouw liet dat ook lezen idd en zij krijgt het ook, beetje jammer voor de meeste dat er weing zullen zijn die een modem hebben die het daadwerkelijk zal halen, het gros blijft onder de 8mbit denk ik (zo ook mijn buurvrouw dus)Wildfire schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:52:
[...]
Ik denk niet dat het voor Wanadoo houdbaar is om voor E23,95 p/m 20mbit ADSL2+ te gaan aanbieden... de TweakDSL prijs van E39,95 p/m is al super-mega-goedkoop en dat is dan nog maar een tijdelijke actie.
Ik hou maar in m'n achterhoofd dat Xs4all E99,- p/m hanteerde voor ADSL2+ (toen men zich daar tijdelijk al voor ADSL2+ kon inschrijven). Dat bedrag komt natuurlijk toch ergens vandaan en dan vind ik E23,95 p/m voor *alle* Family abonnee's wel heel erg absurd.
Leuk dat je er op terug komt en sorry dat ik nog niks heb laten horen.bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 09:27:
Had je nu ondertussen al eens je modem direct aan je lijn gehangen (waar hij binnenkomt, ISRA)? Voor je splitter? Twee verschillende kabeltjes testen? Ander modem geprobeerd? Gecontroleerd of je echt geen aftakkingen hebt voor je splitter?
Ja, getest, ander modem nog niet geprobeerd.
Ik was nog bezig om je laatste suggestie te proberen, het omdraaien van de A en B aders maar daar heb ik de spullen nog niet voor in huis.

Heb het al wel aangemeld bij de helpdesk en ook al antwoord:
'Portcheck geeft ook al signaalverlies aan:
*************************** LOOKING GLASS ******************************
Aansluiting = 05077591/S001
Tijdstip meting = ma 12 sep 2005 17:11
Gewenste status = Unlock
Huidige status = Up
Status dslam = No Defect
Status CPE = Loss Of Signal Quality
Laatste statuswijziging = 3 days 00:34:12
CPE IP Adres = 84.245.35.209
Ingesteld snelheidsprofiel (down/up) = 8064/1024U9
Gemeten snelheidsprofiel (down/up) = 5408/320
************************************************************************"
Als ik het goed begrepen heb gaan ze een lijnmeting uitvoeren.
----edit----
Hmm, niet verwacht, aderparen omgedraaid en ADSL werkt nog gewoon.
De gegevens:
Downstream Speed: 5248 kbps
relative capacity occupation: 106%
noise margin upstream: 10.0 db
output power downstream: 19.5 dbm
attenuation upstream: 31.5 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 77 76 66 77 67 66 66 66 55 55 44 00
tone 32- 63: 00 00 00 44 44 55 55 55 55 66 66 77 77 88 89 89
tone 64- 95: 09 99 99 99 99 9a aa aa aa aa aa ab 2a ab ab bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bc cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc aa cc
tone 160-191: cc cc cc bb bb bb ba aa aa a9 99 98 88 77 66 65
tone 192-223: 44 43 22 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
relative capacity occupation: 97%
noise margin downstream: 6.0 db
output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 17.0 db
tone 0- 31: 00 00 00 06 67 76 76 77 67 66 66 66 55 55 44 00
tone 32- 63: 00 00 00 44 44 55 55 55 55 66 66 77 77 88 89 89
tone 64- 95: 09 99 99 99 99 9a aa aa aa aa aa ab 2a ab ab bb
tone 96-127: bb bb bb bb bb bc cb cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc aa cc
tone 160-191: cc cc cc bb bb bb ba aa aa a9 99 98 88 77 66 65
tone 192-223: 44 43 22 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
[Voor 37% gewijzigd door vassago op 13-09-2005 17:58]
Anoniem: 3573
Het is aan tweakdsl 40 euro te vragen voor 1 mbit down lijkt me, niet? Het is ook niet zo dat bbned geen andere snelheden kan leveren. Naar mijn weten 0,5, 1, 2, 4 en 8 mbit mogelijkheden.Striker2k2 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:31:
[...]
moet je niet bij tweak zijn, de netwerkaanbieders gooien het omhoog (kpn, bbned, tiscali, wanadoo)
Ik ben best tevreden met de dingen die tweakdsl biedt naast alleen maar download en upload speed en connection quality. Ik wens ook geen 20 mbit, 10 mbit of zelfs 8 mbit voor 40 euro. Dus het is niet zo dat ik refereer naar die uitzinnige aanbiedingen die to good to be sustainable lijken. Het is wel zo dat je bij de anderen af en toe weer wat meer krijgt voor hetzelfde geld. Wat verwachten ze dan bij tweakdsl; dat hun klanten inspringen op elk eerste de beste aanbieding die ze doen en zo hun klanten verplichten tot het aangaan van een 1 jarig of zelfs 2 jarig abbo? Ok, ze verplichten me niet tot het nemen van iets, maar ze bieden ook niet veel keus.
modem binnen 
brief naar xs de deur uit

Nu maar wachten tot de 19e......

brief naar xs de deur uit

Nu maar wachten tot de 19e......
Hangt er helemaal vanaf wat je wenst...Justin_Time schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 13:32:
Wat een stelletje rukkers daar zeg bij de helpdesk. Net een kwartier aan de lijn gezeten voordat ik uberhaupt iemand te pakken kreeg en vervolgens stel ik hem de vraag.
Wil je geen KPN-telefonie maar alleen DSL zou je nu kunnen aanvragen en geef je die datum op als wensdatum voor levering lijkt mij.
Wil je wel KPN-telefonie zullen ze de lijn/aanvraag pas in behandeling kunnen nemen als jij bij KPN de verhuizing van je nummer (of aanvraag van je telefonie) bekend is. Je kan in princiepe niet aanvragen nu omdat je niet hebt wat een vereiste is.
Niet heel gek dat ze niet precies een duidelijk advies behalve misschien een Nee kunnen geven.
Lees m'n reactie nog even goed. In 'router' is het ENET ENCAP.schiffeb schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 16:44:
[...]
Dus ik zou gewoon een ip adres moeten krijgen ook al heb ik er een vast laten zetten op me router??
Als ik hem in router mode zet waar die standaard mee geleverd wordt dan gaat ie op enet encap en dat is goed of moet ik hem dan handmatig omzetten naar rfc1483
Weet je heel zeker dat je aan het eerste aansluitpunt bent aangesloten in je woning van je KPN lijn? Dat je geen aftakkingen en / of verlengkabels hebt gebruikt?vassago schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 17:42:
[...]
Leuk dat je er op terug komt en sorry dat ik nog niks heb laten horen.
Ja, getest, ander modem nog niet geprobeerd.
Ik was nog bezig om je laatste suggestie te proberen, het omdraaien van de A en B aders maar daar heb ik de spullen nog niet voor in huis.(buurman komt zo een stekker brengen, dan kan ik gaan testen)
Hmm, niet verwacht, aderparen omgedraaid en ADSL werkt nog gewoon.
De gegevens:
Downstream Speed: 5248 kbps
Ander modem proberen zou ook iets kunnen laten zien. Dis is gewoon de ZyXEL nog van vorige ISP en dat zou prima moeten werken gewoon. Monsterlijk oude firmware versie?
Anders netjes aansluiten en Tweak een storings melding bij Tiscali laten doen.
En tot slot de Wanadoo stunt. Zo ziet ik het maar, als een stunt, om opeens met zo'n bijna belachelijk laag bedrag op te duiken voor zoveel bandbreedte. En dat moet allemaal door die LiveBox?
Hoe groot is hun dekkings gebied eigenlijk? Iemand een idee hoeveel centrales ze ongeveer hebben voorzien?
[Voor 26% gewijzigd door bjck op 13-09-2005 20:06]
Hmmmzzz......Anoniem: 3573 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 15:50:
Dit zure gevoel ken ik ook na het verlaten van XS4all begin dit jaar. 1128 terug naar 1024 is nog tot daar aan toe maar binnenkort de inmiddels 2-de upgrade naar 3000 Mbit mis te lopen lijkt me niks.

Hopelijk heeft tweak ook iets voor VOdsl-lers, zit er namelijk best goed.
Overstap op ADSL2 ofzo.. Ohw... dan moet de laatste centrale in Amersfoort eerst over....
Anoniem: 55648
Ik weet dat de vraag al vaker langs is gekomen maar ik stel hem toch in de hoop dat er bij TweakDsl op gereageerd wordt.
ik ben al langer dan een jaar "lid" van de club en tevreden over de betrouwbaarheid van de verbinding. Maar ik betaal voor een Surf abbo 40 euro en krijg daarvoor 1 mbit. das in de huidige ADSL markt veel te laag.
De reden dat ik TweakDsl koos was de ONBEPERKTE download mogelijkheid.
Wat raden jullie mij aan? overstap naar tweakdsl ism tiscali of wat dachten jullie van die Wannado family aanbieden van 20 euro voor 4mbit?
ik ben al langer dan een jaar "lid" van de club en tevreden over de betrouwbaarheid van de verbinding. Maar ik betaal voor een Surf abbo 40 euro en krijg daarvoor 1 mbit. das in de huidige ADSL markt veel te laag.
Wat raden jullie mij aan? overstap naar tweakdsl ism tiscali of wat dachten jullie van die Wannado family aanbieden van 20 euro voor 4mbit?
Ja, helaas wel. Zelfde situatie als met Demon.bjck schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 20:02:
Weet je heel zeker dat je aan het eerste aansluitpunt bent aangesloten in je woning van je KPN lijn? Dat je geen aftakkingen en / of verlengkabels hebt gebruikt?
Heb al 3 verschillende firmwares geprobeerd.Ander modem proberen zou ook iets kunnen laten zien. Dis is gewoon de ZyXEL nog van vorige ISP en dat zou prima moeten werken gewoon. Monsterlijk oude firmware versie?
Anders netjes aansluiten en Tweak een storings melding bij Tiscali laten doen.
Kijken wat Tweak ermee doet.
BBNed (en TweakDSL) zal echt ook met goede acties moeten komen, de concurrentie doet het immers ook zoals Versatel, Tiscali en nu ook Wanadoo.Anoniem: 55648 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:03:
Ik weet dat de vraag al vaker langs is gekomen maar ik stel hem toch in de hoop dat er bij TweakDsl op gereageerd wordt.
En niet te vergeten KPN met de aangekondigde snelheidsverhoging.
Je kunt er van denken wat je wilt maar voor die prijzen die ze aanbieden is het niet slecht, oke je hebt dan misschien een bagger newsserver en nog wat nadelen, maar voor de meeste mensen is dat zeer acceptabel.
Je zou ook kunnen overwegen een apart abo te nemen voor je newsserver.
Met de scherpe prijzen ben je nog goedkoper uit dan nu.
Ik weet wel dat er nogal wat aan mankeert bij de nieuwe ADSL2+ aanbieders en dat ze lang niet kunnen leveren wat ze beloven maar op iets langere termijn zal het vast wel verbeteren als de aanloopproblemen onder controle zijn.
Tot zo lang wacht ik nog even af, en geef ook TweakDSL (en BBned) de gelegenheid om met acties te komen voor hun bestaande klanten.
Ik had begrepen dat de migratie in oktober komt dus een maandje wachten kan er wel af. (misschien wel 2!)

Of als je wel Tiscali netwerk dekking hebt overstappen op de TisDSL2 aanbieding. Weet je wel zeker wat je gaat betalen en wanneer je 't hebt 

Dit topic is gesloten.
Let op:
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test
Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)
Op speedtouch.nl is nieuwe firmware voor de 716v5(WL) modems verschenen.
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to
Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test
Interesse om de nieuwe VoIP dienst van TweakDSL te Beta-testen? Zie hier: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1078182 :)