Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.165 views sinds 30-01-2008

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
kan je die dns nummers niet invoeren in je modem dan??

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-04-2022
Striker2k2 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:56:
zoals eerder al vermeld ben ik geen techneut, ik wil het wel proberen maar aan kennis ontbreekt het een beetje. Met veel proberen kom ik een eind maar soms is dat niet voldoende.
Volgens mij kan ik de dns nummers wel invoeren maar ik weet ze niet en ik weet ook niet waar ik ze vandaan moet halen.

zo blijf je als ouwe knaak wat aan prutsen, maar ik doe mijn best en zal er wel komen met de hulp hier

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

DNS Nummer van Tweak:

217.19.16.131
217.19.16.132

Even naar je netwerkconnecties gaan. Rechtermuisknop en properties (eigenschappen) kiezen.
Dan dubbelklikken op internet protocool (tcp/ip).
In het onderste invoerveld de DNS nummers invoeren. (gebruik de volgende dns nummers)

[Voor 68% gewijzigd door fjs op 10-09-2005 19:19]

To boldly go where no man has gone before...

• fjs

fjs

Striker2k2 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:56:
Bij mij werkte dan niet. In Windows en OSX deed hij het wel.

• AmdJunk
fjs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:13:
[...]

Bij mij werkte dan niet. In Windows en OSX deed hij het wel.
oké bedankt voor de blijvende support

ik ga weer onder de vloer om de boel weer om te prikken en te testen, moet ik dat dns op elke pc in het netwerk invoeren?

Als ik de internet test doe krijgik 3 groene vinkjes en verder niets, in de pdf van de speedtouch staan nog meer items maar die krijg ik niet in beeld

[Voor 19% gewijzigd door AmdJunk op 10-09-2005 19:20]

• fjs

fjs

Heb ik wel gedaan. Ik vond het ook vreemd, maar het werkte wel. Onder OsX wist ik het dat met moest. Had dit probleem al eerder met een oudere Speedtouch (ISDN)

• Anoniem: 150297
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Welke modems konden er besteld worden bij TweakDsL(Voor Tisadsl2).
Ik had deze vraag eerder gesteld maar kreeg helaas geen antwoord!! 8)

• AmdJunk
fjs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:20:
Heb ik wel gedaan. Ik vond het ook vreemd, maar het werkte wel. Onder OsX wist ik het dat met moest. Had dit probleem al eerder met een oudere Speedtouch (ISDN)
ik wordt gek, alles omgeprikt (speedtouch stond nog aan) leek geen dsl verbinding te kunnen krijgen, boven eerst het ip verversen en voila internet en zonder iets in te voeren op dns. Ik snap er geen hout meer van, kan nu niet in het speedtouch menu komen maar dat zien we later wel weer. 8)7

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
Anoniem: 150297 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:27:
Welke modems konden er besteld worden bij TweakDsL(Voor Tisadsl2).
Ik had deze vraag eerder gesteld maar kreeg helaas geen antwoord!! 8)
Je ziet de ZyXEL 2602 in verschillende variaties (met en zonder wireless) en de Speedtouch 716v5 in de verschillende variaties.

Echter lijken er ook Speedtouch 716G versies tussen te zitten en die zijn anders.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• fjs

fjs

AmdJunk schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:32:
[...]

ik wordt gek, alles omgeprikt (speedtouch stond nog aan) leek geen dsl verbinding te kunnen krijgen, boven eerst het ip verversen en voila internet en zonder iets in te voeren op dns. Ik snap er geen hout meer van, kan nu niet in het speedtouch menu komen maar dat zien we later wel weer. 8)7
Zelfde probleem deed zich bij mij ook voor. Ineens deed hij het. En daarna weer niet. Ik zou toch de DNS nummers invoeren als ik jouw was. (niet geschoten is altijd mis)

• AmdJunk
fjs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:56:
[...]

Zelfde probleem deed zich bij mij ook voor. Ineens deed hij het. En daarna weer niet. Ik zou toch de DNS nummers invoeren als ik jouw was. (niet geschoten is altijd mis)
.

bedankt voor de tip, voorlopig laat ik het even zo, ik vind het wel geweldig voor vandaag, als ik de tijd reken die er in zit.
het briefje met de dns nummers ligt klaar dus dat is zo te regelen, inmiddels heb ik ook door dat ik wel in de speetouch kom met de cd, dus er is hoop

ik weet dat het niet de bedoeling is maar bedankt voor de support ik ben weer een stuk verder. _/-\o_

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Heb al menig document doorgeworsteld, maar heb even een beetje kennis van jullie nodig. Op dit moment zit ik met de TIS DSL2+ actie op een 8 Mbit-lijn, in de afwachting van het 24 Mbit-feestje. Aangezien ik al een modem had, de SpeedTouch 510(v4), heb ik (nog) geen ander modem aangeschaft.

In de datasheet van de SpeedTouch 510(v5) staat dat het modem technisch ADSL2 (Annex A,L) en ADSL2+ (Annex A) ondersteund. Moet ik vooralsnog een nieuw (ADSL2(+))modem aanschaffen?

[Voor 4% gewijzigd door SquareHugo op 10-09-2005 20:33]

XBOX 360 Gamertag

• bjck
SquareHugo schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 20:33:
Heb al menig document doorgeworsteld, maar heb even een beetje kennis van jullie nodig. Op dit moment zit ik met de TIS DSL2+ actie op een 8 Mbit-lijn, in de afwachting van het 24 Mbit-feestje. Aangezien ik al een modem had, de SpeedTouch 510(v4), heb ik (nog) geen ander modem aangeschaft.

In de datasheet van de SpeedTouch 510(v5) staat dat het modem technisch ADSL2 (Annex A,L) en ADSL2+ (Annex A) ondersteund. Moet ik vooralsnog een nieuw (ADSL2(+))modem aanschaffen?
Die sheet is van de 510v5, niet van de 510v4 ;)

Nieuw modem kopen moet niet persé verder. Verbinding blijft zo ook gewoon prima functioneren natuurlijk ;)

[Voor 8% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 20:42]

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 11:15
heb nu nog iets raars.... heb al mijn computers draadloos aangesloten. Alleen mijn eigen computer boven heeft maar 1 streepje bij signal strenght en als ik de computer beneden ook aandoe word mijn ontvangst beter 8)7

Is hier een verklaring voor??

en op mijn eigen computer hoef ik de dns nummers niet handmatig in te voeren terwijl op de computer beneden en mijn ibook dat wel moet?? Waarom is dit zo en het zou toch zonder het handmatige gedeelte moeten werken....

[Voor 31% gewijzigd door stefans op 10-09-2005 23:38]

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 10:39
Hoi,
Nou nou na al die spookverhalen die ik hier tussendoor leesde :*) ...dacht ik ,heb ik er wel goed aan gedaan om me tweede lijn(van xsdsl af) naar tweakdsl te laten migreren.
Tot nu toe verloopt alles naar wenst met de aanvraag van adsl2 van TIS...28 augustus brief op de bus etc en weekje daarna mail van aanvraag goed ontvangen en tweede mail er gelijk achteraan met migratie rond de 23 sep, (en nog zelfs twee brieven van inlog gegevens voor mailbox etc)
Denk nou zal er ook wel eerst geld worden afgehaald voor modem etc maar nee hoor modem keurig netjes vandaag al in huis( dat allemaal in ca een weekje)de zyxel modem ...nu nog afwachten alleen of migrati goed verloopt dan ben ik bij deze toch wel zeeer tevreden met tweakdsl.
Al is het mailen alleen een punt waar ze wel wat aan mogen doen,heeft bijna aan week of 4 geduurt voor antwoord met een vraag met sorry ...etc.
Maar kan ook aan drukte en vakantie hebben gelegen ??
Dus laat nu maar komen die adsl2 en migrati....hopen dat ik dan nog net zo tevreden ben als dat ik er eerst bang voor was na al die wild west verhalen te hebben gelezen hier tussen hahaha
Wie weet zal het dan toch ben xsdsl fan en tweak freak ;-) _/-\o_

[Voor 5% gewijzigd door digiben op 10-09-2005 23:46]

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020
Ik heb nu eindelijk de post binnen van Tweak, maar wat is nu beter om te kopen, het alcatel modem icl Wlan enz? Of de Zyxel met wlan ed?
Ze leggen verder helemaal niks uit in die brief, de verschillen ofzo, dus willen ze dat ik gewoon iets gok ofzo :? Welke is beter, of wat zijn de verschillen? :)

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• bjck
Beide modems zijn technisch prima. Beide firma's maken opzich uitstekende DSL producten en snappen wat ze doen. Beide apparaten zijn nog wel vollop in ontwikkeling in de software omdat deze nog enorm nieuw zijn.

Tiscali zelf levert ZyXEL uit aan haar klanten en werkt nauw samen met ZyXEL. 't Zou een voordeel kunnen zijn natuurlijk bij problemen.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:49
Zullen we hier verder gaan?

TweakDSL *new and/or improved* deel 15
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee