Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.169 views sinds 30-01-2008

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Striker2k2 schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:45:
hmm, hoe zijn tot dus ver de ervaringen met de 716g?
werkt het wireless gedeelte goed?
werkt de routerfunctie nou wel of niet???
en hoe is de voip?
Tot nu toe werkt het vrij goed. Ik moest eerst even kijken hoe alles werkte. Nadat ik de DNS nummmers in mijn besturingsprogramma's had ingevoerd werkt het als een speer. (dus zowel OsX als Windows. Dacht eerst dat het aan OsX lag)

Het draadloze gedeelte werkt bij mij ook perfect. De computer van mijn zoon had, nadat ik zijn MAC adres had ingevoerd gelijk internet en ook de laptop. Dus dat werkt ook.

De routerfunctie werkt gewoon. We kunnen met z'n drieen teglijk internetten dus lijkt me oke.

Nu alleen nog een voip provider. Ik zit te denken aan budegetphone. Alleen ben ik een beetje huiverig. Stel dat het niet werkt dan zit je er wel een jaar aanvast.

[Voor 6% gewijzigd door fjs op 09-09-2005 07:35]

To boldly go where no man has gone before...

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
Repeat schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 01:44:
Ik begin nu al te twijfelen aan de professionaliteit van deze provider :/
Heb al lang terug een mail gestuurd om me een aanvraagformulier te sturen, maar die krijg ik dus gewoon niet. Helpdesk is niet bereikbaar en op de mail is nog steeds geen antwoord gekomen :/
Klinkt alsof ze hun zaken daar niet op orde hebben, nu weet ik ook waarom ze zo goedkoop zijn...
Ik weet niet wanneer je de mail verstuurd hebt, en of je een ticketnummer hebt gekregen. Zonee, stuur het opnieuw, zoja, wacht af. Ik heb week moeten wachten op antwoord van de mail die ik stuurde, blijkt dat het door oa vakantie gewoon onderbemand was. Maar heb toch antwoord gekregen.

Wellicht dat ze nu de achterstand qua mail aan het wegwerken zijn..

http://specs.tweak.to/5253

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:56
heegie schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 01:32:
kan iemand me vertellen hoe ik de routerfunctie van de speedtouch 716 (niet wireless) laat werken, word gek ervan
De 716G is te doen, voor zover ik begrijp is de 716 een ander modem/firmware/menu en daar kan het niet in. Dan kan hij enkel router zijn met PPPoE of PPPoA :(

Vermoed dat het niet de bedoeling was om 716's te leveren maar de 716G's de bedoeling was.
Repeat schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 01:44:
Ik begin nu al te twijfelen aan de professionaliteit van deze provider :/
Heb al lang terug een mail gestuurd om me een aanvraagformulier te sturen, maar die krijg ik dus gewoon niet. Helpdesk is niet bereikbaar en op de mail is nog steeds geen antwoord gekomen :/
Klinkt alsof ze hun zaken daar niet op orde hebben, nu weet ik ook waarom ze zo goedkoop zijn...
Denk dat dat vrij voorbarig is. Achterstand met mail en slechtbereikbare helpdesk hebben veel ISP's eens gehad een periode en maakt ze nog niet slecht. Wel lastig en vervelend, maar niet persé een slechte ISP gelijk.

Verbindingen zijn voor TisDSL gewoon 8/1 lijnen die later worden opgeschakeld, dus 'te vroeg geintroduceerd' is ook niet aan de orde. Dat er een grotere aanloop was dan geanticipeerd door het mooie maandbedrag zou kunnen.
vassago schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:19:
[...]

attenuation upstream: 31.5 db
attenuation downstream: 17.0 db
Upstream attenuation hoger dan downstream zie je nagenoeg nooit. Dat is best heel apart. Kan je als probeersel de aders eens omdraaien? Dus A & B wissellen voor je splitter?

[Voor 63% gewijzigd door bjck op 09-09-2005 09:38]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Kan het zijn dat ze gewoon liever geen klanten willen? Het schijnt ontzéttend moeilijk te zijn om voor mij het aanvraagproces vloeiend te laten verlopen. Ik heb op 29 augustus gebeld dat ik me wil aanmelden en zou direct een aanvraagformulier toegestuurd krijgen, dat ik dan terug kon faxen. 31 augustus kreeg ik alleen een brief zonder aanvraagformulier. Ik moest er dus achteraan gaan bellen, voordat ik het uiteindelijke formulier had waren we weer een paar dagen verder. Afgelopen zaterdag gepost, nu nog geen bevestiging binnen. Zojuist gebeld en ik krijg te horen dat mijn aanvraag daar nergens te vinden is. Nu gaan ze weer een nieuw formulier opsturen, dus ben ik weer terug bij af. Waarschijnlijk krijg ik het dinsdag pas binnen, dus 16 dagen down the drain, waarin ik al zonder internet zit vanwege verhuizing. Dit schiet lekker op, op deze manier zit ik dus een week of 5 zonder internet. Hoe moeilijk kan het zijn?

Op deze manier ga ik heel hard twijfelen of ik dat formulier nog wel ga insturen. Als ze zulke simpele administratieve taken niet kunnen regelen heb ik geen enkele garantie dat dat bij ronde 2 wel goed gaat.

• bjck
http://www.tweakdsl.nl/adsl2/nw_kl_TISADSL2.pdf

Gewoon faxen?

Postverwerking is bij heel veel bedrijven een traag proces.

[Voor 33% gewijzigd door bjck op 09-09-2005 10:24]

• J4CK4L
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-06 11:45
bjck schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:24:

Gewoon faxen?

Ik heb maandag 29 aug. mijn omzetting van een bestaand abo naar tisDSL2 gefaxt. di 30-8 gebeld met de vraag of de ontvangst bevestigd kon worden. er stond nog niets in het systeem. 31-8 weer gebeld, weer geen bevestiging. Alleen dat ik een week later maar weer een keer moest bellen. Dus gisteren weer gebeld, nog steeds niets aanwezig in het systeem. Alles weer op de fax gedaan. Eind van de dag weer gebeld en er was nog steeds geen aanvraag verwerkt. Toen gezegd dat ik iedere dag ga bellen, net zolang tot het bevestigd kan worden.

Met faxen gaat de verwerking dus ook niet soepel.

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 10:39
Marger schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:22:
Kan het zijn dat ze gewoon liever geen klanten willen? Het schijnt ontzéttend moeilijk te zijn om voor mij het aanvraagproces vloeiend te laten verlopen. Ik heb op 29 augustus gebeld dat ik me wil aanmelden en zou direct een aanvraagformulier toegestuurd krijgen, dat ik dan terug kon faxen. 31 augustus kreeg ik alleen een brief zonder aanvraagformulier. Ik moest er dus achteraan gaan bellen, voordat ik het uiteindelijke formulier had waren we weer een paar dagen verder. Afgelopen zaterdag gepost, nu nog geen bevestiging binnen. Zojuist gebeld en ik krijg te horen dat mijn aanvraag daar nergens te vinden is. Nu gaan ze weer een nieuw formulier opsturen, dus ben ik weer terug bij af. Waarschijnlijk krijg ik het dinsdag pas binnen, dus 16 dagen down the drain, waarin ik al zonder internet zit vanwege verhuizing. Dit schiet lekker op, op deze manier zit ik dus een week of 5 zonder internet. Hoe moeilijk kan het zijn?

Op deze manier ga ik heel hard twijfelen of ik dat formulier nog wel ga insturen. Als ze zulke simpele administratieve taken niet kunnen regelen heb ik geen enkele garantie dat dat bij ronde 2 wel goed gaat.
Hoi,
Nou hoe stom kan het gaan hahaaha.
Ik heb zelf me eigen aangemeld(adsl2) en dus papieren uitgeprint op 27-08 opgestuurt en kreeg van de week me inlog gegevens...en maandag (via mail )me overzetting dat die ergens rond 23 sep gepland staat ;-)
Zelf heb ik alleen laat antwoord gekregen op me email die ik een week of twee geleden gestuurd heb met een vraag van een overzetting(migrati) van één lijn(heb er twee bij xsdsl bevalt me prima en hopen met de ééne lijn nu ook bij tweakdsl)
Dus zelf hier alles goed gegaan alles keurig gehad ....aanmelden prima verlopen etc .
Alleen mailen zijn ze erg traag in en bellen heb ik nog niet gedaan en hoop het ook niet te hoeven doen ook haahaha.
Iedergeval even afwachten hoe nu het loopt rond de 23 met migrati van me lijn ??
Groeten Ben bye bye ;-)

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gewoon faxen?

Christ, kunnen ze dat aan de telefoon niet gewoon zeggen dat ik het van de site kan halen :( Daar blijven ze maar hameren op opsturen. Maar gezien de reactie van J4CK4L hoef ik van het faxen ook niet veel te verwachten. Ik heb het wel gedaan zojuist, in elk geval dank voor de tip Bart!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-05 11:27
Erg relaxed me is omgezet van Tis dsl naar Tisdsl ADSL 2 alleen is dat nog niet gereed dus nog ff 8 mbitten. Wel 820 Kb/s dus ben best tevreden:).

Wat ik me wel afvraag is wanneer komen die klere modems. Betaald Ja dus opsturen die handel en niet dat geetter van we hebben wat verstuurd maar naar wie weten we nie. Tweakdsl superprovider maar contact met klant is natuurlijk totaal waardeloos.

• heegie612
  • Laatst online: 27-09-2022
bjck schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 08:09:
[...]

De 716G is te doen, voor zover ik begrijp is de 716 een ander modem/firmware/menu en daar kan het niet in. Dan kan hij enkel router zijn met PPPoE of PPPoA :(

Vermoed dat het niet de bedoeling was om 716's te leveren maar de 716G's de bedoeling was.
Dat verklaard alles ja, dat zijn de enige opties die ik krijg, jammer..

• Justin_Time
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 12:44
Ik zit nu bij XS4all en ben daar uitermate tevreden over. Draai me eigen server en nooit wat te klagen.
(rond de 50 euro voor 3mbit)

Nu zie ik bij Tweakdsl 8mbit voor 35euro p/m. Ik dacht nou goede verhalen over gehoord ik stuur ze eens een mailtje. (eind augustus).

Daarin vroeg ik of ik me abbonement later kon laten ingaan (ik ga namelijk eind september verhuizen) en zo ja dan wil ik graag een abbonement.

Ik krijg een mailtje terug van de helpdesk met een #nr en dat ze me binnen 5 werkdagen terugmailen.

Het is nu even kijken vrijdag 9 september heb al twee mailtjes terug gestuurd, de aktie is voorbij en heb nog steeds geen antwoord.

Dit kan men toch geen service meer noemen?

Elke dag dronken is ook een geregeld leven.

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020

Gewoon faxen?

tering, op dit formulier zat ik dus schijnbaar ook te wachten..... Zeggen ze me de hele tijd dat ik dit formulier moet aanvragen via de mail, terwijl ik het ffs ook gewoon van de site kan plukken |:(
Wat een ballentent 8)7

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

Anoniem: 27474

Wat een slechte reacties over de helpdesk weer. Ik denk dat de medewerkers van Tweak hier ook wel eens komen kijken en ik neem aan dat ze dan ook wel eens een keer maatregelen gaan nemen.
Alhoewel ik hier ook wel eens aan twijfel, omdat dit al behoorljk lang speelt daar. Of er zijn zieken , of er zijn vakantiegangers , maar er is het laatste jaar altijd wel iets.Altijd lopen ze achter met werkzaamheden of zeggen dat het erg druk is.Oftewel verkeerd beleid. Ik weet niet of de schuld gelegd moet woren bij de enkele helpdeskmedewerkers of , wat ik eerder denk, bij de leidinggevende aldaar die het blijkbaar allemaal niet al te serieus neemt.
Inmiddels ben ik omgezet en werkt het met zyxel modem naar behoren.
Ik ben wel eens benieuwd hoeveel klanten Tweak heeft?? Weet iemand dat?

[Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 27474 op 09-09-2005 12:49]

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:50
Daarom wil ik graag het mail adres hebben van 1 van de leiding gevende hebben zodat je daar de klachten kunt deponeren over de helpdesk want dit is te gek.
Kennis stuurt dik een maand geleden haar aanvraag voor tis adsl2+ op en besteld de speedtouch 716g, tot nu toe nog niets vernomen.
Ik stuur het vorige week op, wordt 3 dagen daarna gebeld welke modem en kreeg gisteren al de 716g.
Het is toch niet zo moeilijk om een status op te maken met ticket nummer per klant die contact opneemt met de helpdesk zodat men zelf weet wat er al gedaan en besproken is?

• digiben
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-03 10:39
Marger schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 11:18:
[...]

Christ, kunnen ze dat aan de telefoon niet gewoon zeggen dat ik het van de site kan halen :( Daar blijven ze maar hameren op opsturen. Maar gezien de reactie van J4CK4L hoef ik van het faxen ook niet veel te verwachten. Ik heb het wel gedaan zojuist, in elk geval dank voor de tip Bart!
Dat formulier http://www.tweakdsl.nl/adsl2/nw_kl_TISADSL2.pdf
had ik ook uitgeprint en opgestuurd...daarna twee mails van me aanvraag en wanneer me lijn zou worden gemigreerd.
Daarna twee dagen later twee brieven met gegevens dus alles bij elkaar ca een week voor de info ;-)
Alleen mailen naar support is een ramp heb ik ook gemerkt(is bij xsdsl wel anders hahaha) want heb ook toen een mail gestuurd en heeft drie weken geduurt voor ik antwoord daarop had ...met sorry voor het late reageren maar u aanvraag loopt hahaha.
Iedergeval we wachten af en kijken of alles verloopt hoe het ze nu zeggen ca 23 sept zou één lijn worden overgezet naar tweakdsl.
Nu maar hopen dat tweak echt tweaken is :-)))) en anders hebben we me andere lijn nog bij xsdsl waar ik zeeeeeer tevreden mee ben,alleen prijs van adsl2 vond ik een beetje €€€€
Groeten ben een xsdsl Fan.... en zou het ook een tweakfan kunnen worden ?????

[Voor 3% gewijzigd door digiben op 09-09-2005 13:16]

Anoniem: 385

Witlof schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 00:54:
Ik lees de laatste tijd steeds meer negatieve posts dan positieve. Ik ben het zelf hier pas echt gaan volgen sinds mijn ADSL2+ aanvraag. Daarvoor heb ik in mijn omgeving rond gevraagd en daar waren de reakties positief tot de helpdesk erbij moest komen :| Nu vraag ik mij af, is de ADSL2+ te vroeg geïntroduceerd voor een klein bedrijf zoals Tweak (zeker ook met vakantie-periode van sommige Helpdeskmedewerkers die er misschien wat meer verstand van hebben) of is het gewoon niet echt een probleem wat TweakDSL aangerekend kan worden? Ik ben benieuwd als ik zaterdag mijn modem krijg hoe het gaat met de verbinding. Hopelijk werkt alles in 1x want mijn vriendin schiet me al bijna af :D En ik dacht dat ik een internetverslaving had :+ gelukkig hebben de buren nog nooit gehoord van een beveiligde verbinding bij WiFi
Je kunt nooit meer zeggen dat ik geen gelijk had. Nou ja, ik heb net mijn modem mogen ontvangen en het lijkt er verdomme zelfs op dat mijn performance probleem ook direct is opgelost daarmee. Ik trek in ieder geval weer stabiel + 800 KB/s van de nieuwsserver. Zelfs headers komen weer goed binnen. Laat die 20 Mbit maar beginnen zou ik zeggen.

• schiffeb
Tweakdsl legt de nadruk niet zo op communicatie met klant mensen aan de helpdesk kennen de eigen producten niet eens. Vanmorgen een kerel aan de lijn dat was echt het toppunt die zat gewoon letterlijk in me oor te gapen dan snap je het echt niet hoor. Vraag ik zijn de modems op voorraad zegt ie dat weet ik niet zucht kijk is linksachter je om de hoek als die deur open staat die kamer in dan weet je het!

Mensen voorbij het stukje 1e klant contact zijn behulpzaam en goeie techneuten maar die mensen aan de telefoon schieten kan je er af en toe op. Ook weet niemand daaro naar wie er modems zijn verstuurd en wanneer ik mijn modem krijg zooitje maar de administratie afdeling is inmiddels weer op volle kracht geld is al lang afgeschreven _/-\o_

Ik zeg als je modem hebt vraag wanneer je hem krijgt krijg je er nog een.

[Voor 8% gewijzigd door schiffeb op 09-09-2005 14:16]

Anoniem: 102577

mmm...inderdaad...gaat lekker bij de helpdesk...krijg alleen maar een bandje dat het druk is en tuut..tuut...

Dan ging het een jaar geleden toch stukken beter.

Het duurt even maar verder erg vriendelijk te woord gestaan.

[Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 102577 op 09-09-2005 16:35]

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020
Ben ffs al de hele dag aan het bellen en krijg gewoon niemand aan de lijn. Wat een bagger, de site informeert je ook voor geen meter |:(

* Repeat gaat Versatel bekijken, want Tweakdsl vertrouw ik voor geen meter, baggerprovider.

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 01-04-2022
al wat weken mee gelezen hier, aangemeld voor ADSL2 29-8 geld afgeschreven, gister contact gezocht met de helpdesk, moest wel een paar keer bellen om er door te komen. Gevraagd waar mijn modem bleef, geld afschrijven en niet leveren is niet wat ik netjes vind. Medewerker kon er verder ook niet veel mee, maar het modem wordt zo snel mogelijk geleverd, waneer zo snel mogelijk was wist hij niet. Op mijn vraag of dat ook 3 weken kon duren gaf hij een bevestigend antwoord, balen dus, zet me in ieder geval dan maar snel over naar 8Mbit ik zit nu nog te prutsen op 1 ook daar geen idee waneer dat gaat gebeuren.

Kom ik vandaag uit mijn werk en wat ligt er braaf te wachten, het modem. Blij natuurlijk nu nog het omzetten naar Tis, dus weer even bellen met de helpdesk, in 1 keer prijs meteen contact, maar ook nu geen idee waneer ik overgezet wordt.
Het moet via een mail aangekondigd worden maar is misschien wel sneller te ontdekken via het Costumer menu.

Het heeft even geduurd maar er is beweging :9

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Jippie. De verbinding knalde er zojuist een seconde of twintig uit... (Tiscali, Tilburg)

Ik zie trouwens wel vaker disconnects op IRC als ik thuis kom, zou best wel 's zo kunnen zijn dat er idd vantevoren al meerdere storingen waren...

En misschien hangt dit probleem wel samen met mijn Generals-lag probleem...

Wie weet.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wildfire schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:33:
Jippie. De verbinding knalde er zojuist een seconde of twintig uit... (Tiscali, Tilburg)
Wauw. Ik zou ze gelijk voor de rechter slepen. Wat een schandalige wanprestatie. 8)7

Als je iedere hapering hier gaat melden kunnen we beter het topic hernoemen, denk je niet? :X

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Burne schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:36:
[...]

Wauw. Ik zou ze gelijk voor de rechter slepen. Wat een schandalige wanprestatie. 8)7

Als je iedere hapering hier gaat melden kunnen we beter het topic hernoemen, denk je niet? :X
Dit was meer in het kader van de storing in Tilburg (verbindingen die er af en toe uitknalden) die, als ik het goed begrepen heb, opgelost zou zijn...

• NLsandman
Burne schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 16:36:
[...]

Als jij zo blijft doorgaan met van die kut reacties te plaatsen hier dan kunnen we het topic ook maar gaan hernoemen naar flame maar raak tegen de klanten van tweakdsl of denk je van niet :?

Begin me mateloos aan die irritante en arrogante reacties van jouw te ergeren ruben!!!!!

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Storing?
Ik wilde lekker WoW gaan spelen..maar no connection.
Ik zit op de USA servers.

www.worldofwarcraft.com werkt ook niet. Timed out.

Run ik een trace, dan zie ik dat het van cambrium naar telefonica gaat???
En bij Telefonica gaat alles fout!

C:\Documents and Settings\Beowulf>tracert www.worldofwarcraft.com

Tracing route to worldofwarcraft.com [12.129.217.201]
over a maximum of 30 hops:

1 2 ms 1 ms 3 ms 192.168.0.1
2 11 ms 10 ms 10 ms 82-197-204-1.dsl.cambrium.nl [82.197.204.1]
3 1193 ms 11 ms 10 ms bbned-01.net.cambrium.nl [217.19.16.33]
4 12 ms 12 ms 11 ms core4.net.cambrium.nl [217.19.16.4]
5 20 ms 18 ms 17 ms ge4-0.e600-2.ams1.true.nl [213.239.156.125]
6 12 ms 15 ms 18 ms 10ge-6-0.E600-1.ams1.true.nl [87.233.192.21]
7 12 ms 12 ms 14 ms GE0-2-0-0-grtamstc.ri.telefonica-data.net [195.6
9.144.208]
8 14 ms 12 ms 12 ms GE6-0-0-0-grtamstc1.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.37.46]
9 22 ms 19 ms 20 ms P3-1-grtlontl2.red.telefonica-wholesale.net [213
.140.38.233]
10 19 ms 19 ms 20 ms GE6-1-0-0-grtlontl1.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.38.105]
11 97 ms 87 ms 87 ms so6-3-0-0-grtnycpt3.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.38.157]
12 445 ms 86 ms 86 ms So4-0-0-0-grtnycpt2.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.37.229]
13 118 ms 118 ms 118 ms So7-2-0-0-grtmiabr4.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.38.254]
14 120 ms 118 ms * So3-1-2-0-grtmiabr2.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.38.217]
15 * * * Request timed out.
16 1618 ms * * So0-1-3-0-grtmiabr2.red.telefonica-wholesale.net
[213.140.51.177]
17 * * * Request timed out.
18 353 ms * ^C

Ik ben er niet blij mee!!!!!!!!!!!!
Wat is er aan de hand?

(ja ben wow addict)

• bjck
Nou? Dat de andere kant een doodslaande route heeft ergens?

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:38:
Nou? Dat de andere kant een doodslaande route heeft ergens?
Ja, als het bij Telefonica foutgaat kun je TweakDSL niet de fout geven.

Alsof je in België over een slecht wegdek rijdt en dan de Nederlandse overheid de schuld geeft... :)

• Solstice
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-12-2018
Jawel,
maar hebben jullie geen andere transit dan Telefonica voor de USA?
En ik gaf dit aan zodat jullie weten dat er een transit storing is.

cheers

• Mawlana
  • Laatst online: 17:34
Op 31 augustus heb ik de support-desk gemaild om te vragen of mijn aanvraagformulier dat ik de dag ervoor heb opgestuurd binnen was.

Op 1 september was mijn lijn al gemigreerd (ISP-Hop).

Op 9 september (8 dagen nadat de lijn is gemigreerd), krijg ik eindelijk antwoord op mijn vraag:
Hallo,

Allereerst excuses voor de late reactie op uw vraag. Maar ik kan u bij deze bevestigen dat uw aanvraag binnen is en de order gewoon loopt. Binnekort zult u meer nieuws hierover ontvangen.

Vriendelijke groet,
TweakDSL.
Volgens mij weten ze daar nog niet dat mijn lijn al is gemigreerd. :|

• stefans
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 11:15
Heb vandaag ook mijn modem binnengekregen en natuurlijk tegelijk alles aangesloten. Krijg alleen geen verbinding met internet (eerste 2 lampjes branden groen)
Dit terwijl ik als opleveringsdatum 23 augustus had en geruime tijd daarvoor het formulier op de post heb gedaan. Moet ik nu gewoon wachten of is het verstandig om even de infolijn te gaan bellen??

• bjck
DeGodefroi schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:26:
Jawel,
En ik gaf dit aan zodat jullie weten dat er een transit storing is.

cheers
Telefonica is een peering, mogelijk de transit van de andere partij. Moeten ze die route niet announcen via telefonica als dat niet werkt.

Maar kan ook de terugroute zijn die niet werkt natuurlijk, die zie je alleen als je trace vanaf andere kant doet.
stefans schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:47:
Heb vandaag ook mijn modem binnengekregen en natuurlijk tegelijk alles aangesloten. Krijg alleen geen verbinding met internet (eerste 2 lampjes branden groen)
Dit terwijl ik als opleveringsdatum 23 augustus had en geruime tijd daarvoor het formulier op de post heb gedaan. Moet ik nu gewoon wachten of is het verstandig om even de infolijn te gaan bellen??
eerste 2 lampjes branden groen

Welke lampjes? Wat staat erbij? Van welk type modem?

Als er iets van DSL of line bij staat en die brand na even te knipperen moet 't werken ;)

[Voor 58% gewijzigd door bjck op 09-09-2005 19:49]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

NLsandman schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 17:21:
Begin me mateloos aan die irritante en arrogante reacties van jouw te ergeren ruben!!!!!
Is 20 seconden downtijd de moeite waard om te melden? Zelfs met een 99.999%-SLA (die nergens te krijgen is voor DSL) zit dat nog riant binnen de 5 minuten 15 seconden toegelaten downtijd. Ik vind het zwaar overtrokken om daar melding van te maken. Zelfs een koelkast die op exact het verkeerde moment aanslaat kan er al voor zorgen dat je modem opnieuw traint (en dat kost 20-30 seconden..).

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

DeGodefroi schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 18:26:
Cambrium doet niets met Telefonica. Dat is maar goed ook, want Telefonica ken ik (en Interpol, de KLPD, en nog wat van die clubjes) van kinderporno, dialers en natuurlijk de transit voor Martijn Bevelander.

• schiffeb
Damm me modem is er communicatie is 0 maar leveren gaat dus redelijk:)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Burne schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:29:
[...]

Is 20 seconden downtijd de moeite waard om te melden? Zelfs met een 99.999%-SLA (die nergens te krijgen is voor DSL) zit dat nog riant binnen de 5 minuten 15 seconden toegelaten downtijd. Ik vind het zwaar overtrokken om daar melding van te maken. Zelfs een koelkast die op exact het verkeerde moment aanslaat kan er al voor zorgen dat je modem opnieuw traint (en dat kost 20-30 seconden..).
In het licht van deze korte outage èn de disconnect die ik zo af en toe op IRC zie als ik weer thuis kom, doet mij vermoeden dat er wel vaker korte outages zijn.

En dan kom ik weer op het probleem wat hier in Tilburg schijnt te heersen en wat opgelost zou zijn, maar het dus hoogstwaarschijnlijk helaas niet is.

• AmdJunk
schiffeb schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:40:
Damm me modem is er communicatie is 0 maar leveren gaat dus redelijk:)
Dat heb ik dus ook, maar morgen toch even aanlsuiten en testen wie weet, de administratie is knudde daar dus met een beetje geluk toch signaal. Volgens mij heb ik hier ook gelezen dat mensen wel signaal hadden wat volgens de helpdesk nog geregeld moest worden.

• NLsandman
Burne schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 20:29:
[...]

Kijk dat is toch een veel beter antwoord dan een eindje daarboven ;)
Het is niet de 1e keer dat hij daar last van heeft, zijn lijn is instabiel dus dat hij opmerkingen maakt is toch niet raar?

Agelopen weken viel de connectie met bbned ook geregeld uit, als dit 1 keer is zul je mij niet horen maar dit was diverse malen dus wordt er hier melding van gemaakt en met de vraag of ik de enigste ben zodat problemen bij de provider kunnen worden uitgesloten.

Voor een enkele hickup hoef je hier inderdaad niets te melden maar in zijn geval is het toch anders.

• stefans
bjck schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 19:47:
[...]

Telefonica is een peering, mogelijk de transit van de andere partij. Moeten ze die route niet announcen via telefonica als dat niet werkt.

Maar kan ook de terugroute zijn die niet werkt natuurlijk, die zie je alleen als je trace vanaf andere kant doet.

[...]

eerste 2 lampjes branden groen

Welke lampjes? Wat staat erbij? Van welk type modem?

Als er iets van DSL of line bij staat en die brand na even te knipperen moet 't werken ;)
De lampjes van power en dsl branden (speedtouch 716gi)
het lampje van ppp brand niet en in de brief stond dat het modem zo geconfigureert is dat je hem er alleen achter hoeft te zetten en het dan al zou werken (mooi niet dus)

• Justin_Time
Als je nu de telefoonlijn niet gebruikt kan je dan beter kaap koper nemen of een bel budget abbo?

Of moet je na die 75 euro voor kaal koper nog steeds abbonementsgeld betalen?

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:33
stefans schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:35:
[...]

De lampjes van power en dsl branden (speedtouch 716gi)
het lampje van ppp brand niet en in de brief stond dat het modem zo geconfigureert is dat je hem er alleen achter hoeft te zetten en het dan al zou werken (mooi niet dus)
Als je DSL lampje brand dan is het alleen maar een kwestie van instellen.

• stefans
Hoezo instellen????
er staat toch duidelijk in de brief dat tweakdsl instelling al zijn goed gezet....
en waar kan ik anders die instellingen vinden??
fiftyfive schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:58:
[...]

Als je DSL lampje brand dan is het alleen maar een kwestie van instellen.

• bjck
Klopt. Als je DSL hebt hoeft er verder door Tweak of Tiscali niets meer te worden gedaan. Je hebt ook geen login en wachtwoord nodig etc.

• fjs

fjs

Ik heb mijn 716G ook ingesteld met voipbuster. Dit werkt nu ook allemaal. Maar kan iemand mij vertellen welke firmware hij of zij erin heeft. Op de Engelse site is er wel een update te downloaden. Deze kom ik niet tegen op de Nederlandse of internationale site van speedtouch.

Waarom ik dit vraag? Ik heb voipbuster kunnen instellen dankzij deze pdf file http://www.tijdhof.com/te...voip_st716_voipbuster.pdf
Alleen bij de 'Sip Extensions' zie ik ook een mogelijkheid van 'sent telephone event via RFC2833...'

Dit komt in mijn menu helemaal niet voor. Dus ik vermoed dat er een andere firmware inzit.

Trouwens voipbuster werkt perfect. Alleen als ik gebeld wordt schakelt hij automatisch over na de PSTN. Alleen zie ik dan geen nummerweergave. Dit vind ik vreemd want hij schakelt dan toch gewoon de kpn door? (Trouwens wel een lekkere tik hoor je dan in de modem)

• bjck
Houdt er rekening mee dat de onderliggende DSL code in een firmware per land anders kan zijn en dus niet tot zeer beroerd kan functioneren hier in NL.

• stefans
Iemand nog ergens in de instellingen staan om mijn moden dan maar handmatig te gaan instellen. Kan ze namelijk nergens vinden. Zit nu met 8Mbit tisdsl van tweakdsl....

vpi/vci staan nu op 8/35 en wanneer ik dit naar 0/34 zet gaat die in diagnostics 2 stappen verder??

• bjck
Voor de ST 716G
  1. Auto Scan Internet Connection (PVC) --> UIT
Overige instellingen zijn:
  • vpi=0
  • vci=34
  • Bridging
  • lcc/snap
  • Ip adres = automatisch
  • dns = automatisch
  • enable nat = aan
  • enable qdos = aan
  • mtu = 1500

Andere versie zonder de G wil voor zover ik weet alleen als puur bridge werken en niet als router nog.

[Voor 37% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 00:05]

• Anoniem: 150297
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Even een positieve reactie hier,ben tot nu toe dik tevreden met mijn Tisadsl2 lijn....835Kb/Sec van de newsgroepen,met mijn speedtoch 510,upload ook ongeveer 80 Kb/sec.Verbinding nu ongeveer 5 dagen werkend!! ;) :)

• stefans
Die instelling had ik ook al....

en nu op de een of andere manier kom ik wel op de activatie pagina uit en het werkt ook nog :)
bjck schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 23:37:
Voor de ST 716G
Overige instellingen zijn:
  • vpi=0
  • vci=34
  • Bridging
  • lcc/snap
  • Ip adres = automatisch
  • dns = automatisch
  • enable nat = aan
  • enable qdos = aan
  • mtu = 1500

• Justin_Time
Justin_Time schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 22:53:
Als je nu de telefoonlijn niet gebruikt kan je dan beter kaal koper nemen of een bel budget abbo?

Of moet je na die 75 euro voor kaal koper nog steeds abbonementsgeld betalen?
Weet iemand of je nu na die 75 euro voorgoed klaar bent? Of gaan er daarna nog extra kosten bijkomen?

• DJvL
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Ook nog even meegeven dat er mensen zijn die geen problemen hebben met hun Tis Adsl verbinding, heb hem nu sinds een week opgeleverd gekregen, zelf een Speedtouch 716g aangeschaft.

De boel aangesloten en liep meteen, sindsdien geen storing niks gehad, functioneerd allemaal naar behoren hier in Groningen.

En idd net zoals bjck zegt:

dan de rest invullen en het zou moeten werken.. _/-\o_

*edit*

Hier anders 2 afbeeldingen om het duidelijker te maken:

http://www.blauwengel.nl/images/afb3.jpg

http://www.blauwengel.nl/images/afb4.jpg

[Voor 33% gewijzigd door DJvL op 10-09-2005 00:53]

Main: Ryzen 5950x | Gigabyte X570 Aorus Elite | Corsair LPX 3600 32Gb (@3800-16) | AMD RX 6800 || Workstation/Server Proxmox: Asus Z9PA-D8 | 2x Intel E5-2670 | 64GB

• stefans
Ik krijg alleen een hele laag download snelheid via speedtest namelijk max 97MB
de upload is bijna evenhoog. tevens krijg ik in diagnostics het volgende:

Test the connection to your local network Test your Ethernet Connection: PASS Help
Test your Wireless Connection: PASS Help

Test the connection to your ADSL service provider Test ADSL Synchronization: PASS Help
Test ATM OAM F5 segment ping: PASS Help
Test ATM OAM F5 end-to-end ping: PASS Help
Test ATM OAM F4 segment ping: FAIL Help
Test ATM OAM F4 end-to-end ping: FAIL Help

Test the connection to your Internet service provider Ping default gateway: PASS Help
Ping primary Domain Name Server: PASS Help

Misschien heeft die er iets mee te maken??

• bjck
Justin_Time schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:31:
[...]

Weet iemand of je nu na die 75 euro voorgoed klaar bent? Of gaan er daarna nog extra kosten bijkomen?
Als je NLS besteld (dus laat leveren zonder telefonie van KPN te hebben op een ongebruikte koperlijn) betaal je €75 aansluitkosten die anders €0 zijn. Je betaalt per maand ook €9.95 extra bovenop je abonnements prijs voor de koperlijn die je gebruikt.

Neem je dus een BelBudget lijntje bij KPN eerst betaal je daar €47.50 aansluitkosten voor en maandelijks €9.95 aan KPN voor 't abonnement. De aansluitkosten van DSL bij de actie is dan €0 euro omdat je linesharing met je KPN-telefonie neemt op die koperlijn. De extra kosten van €9.95 per maand aan TweakDSL zijn er dan natuurlijk niet.

Per maand maakt 't dus niets uit, aansluitkosten ietsje.

Vraag je die BelBudget telefonie lijn aan bij de Primafoon fysiek kan je gelijk je handtekening zetten en heb je gelijk je nummer ook om aan te vragen. Aanleggen daarvan duurt ongeveer 5 werkdagen als er natuurlijk een vrije koperlijn/aderpaar is in je woning/pand.
stefans schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:44:
Ik krijg alleen een hele laag download snelheid via speedtest namelijk max 97MB
de upload is bijna evenhoog. tevens krijg ik in diagnostics het volgende:

Test the connection to your local network Test your Ethernet Connection: PASS Help
Test your Wireless Connection: PASS Help

Test the connection to your ADSL service provider Test ADSL Synchronization: PASS Help
Test ATM OAM F5 segment ping: PASS Help
Test ATM OAM F5 end-to-end ping: PASS Help
Test ATM OAM F4 segment ping: FAIL Help
Test ATM OAM F4 end-to-end ping: FAIL Help

Test the connection to your Internet service provider Ping default gateway: PASS Help
Ping primary Domain Name Server: PASS Help

Misschien heeft die er iets mee te maken??
ATM test dingen niet op letten. Sommige staan misschien uit op de Tiscai apparatuur en boeit verders niets.

Wat zegt je modem verder bij Status --> ADSL (of line) qua snelheid?

[Voor 50% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 00:50]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

* Wildfire zet de DVD van "The Hitchhiker's Guide to the Galaxy" op... :P

Dat zal me wel weer een lollige bedoening worden... als de film qua humor ook maar voor een kwart in de buurt komt van de boeken... :)

[Voor 53% gewijzigd door Wildfire op 10-09-2005 00:47]

• Justin_Time
Bedankt voor de reactie dat is een stuk duidelijker :)

Ik had nog een vraagje aangezien de helpdesk van tweakdsl niet reageerd.

Zou het ook mogelijk zijn om nu een abbonement te nemen en deze later laten ingaan>? i.v.m de aktie.

• bjck
Justin_Time schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:50:
Bedankt voor de reactie dat is een stuk duidelijker :)

Ik had nog een vraagje aangezien de helpdesk van tweakdsl niet reageerd.

Zou het ook mogelijk zijn om nu een abbonement te nemen en deze later laten ingaan>? i.v.m de aktie.
Bij een overstap van DSL (telco-telco) kan je een wensdatum opgeven inderdaad. Bij gewoon nieuwe aanvraag zonder dat je nu DSL hebt weet ik niet, je kan 't proberen. Je hebt wel kans dat je dan volgende week opeens modem, lijn & factuur hebt ;)

• stefans
This information reflects the current status of your ADSL router.

Wireless Network Enabled
ADSL Port Enabled

Downstream Line Rate 7776 Kbps
Upstream Line Rate 1024 Kbps
LAN IP Address 192.168.1.1
Default Gateway 84.245.34.1
Primary DNS server 217.19.16.131
Secondary DNS server 217.19.16.132
Firmware Version 2.18.01.9f_A2pB017l.d15d
System Up Time Duration 00:00:14:14

Current adsl line status is as the below.

Line Mode G.dmt Line State Show Time
Latency Type Interleave Line Up Time 00:00:16:17
Line Coding Trellis On Line Up Count 1

Statistics Downstream Upstream
Line Rate 7776 Kbps 1024 Kbps
Attainable Line Rate 12128 Kbps 1184 Kbps
Noise Margin 19.6 dB 10.0 dB
Line Attenuation 19.5 dB 5.5 dB
Output Power 19.8 dBm 12.5 dBm

het binnenhalen van de testfile van 100mb op de ftp server van tweakdsl gaat nog onder de 100KB/sec

[Voor 30% gewijzigd door stefans op 10-09-2005 00:57]

• Justin_Time
bjck schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:51:
[...]

Bij een overstap van DSL (telco-telco) kan je een wensdatum opgeven inderdaad. Bij gewoon nieuwe aanvraag zonder dat je nu DSL hebt weet ik niet, je kan 't proberen. Je hebt wel kans dat je dan volgende week opeens modem, lijn & factuur hebt ;)
Ik heb nu ook een abbo bij xs4all maar ik heb zoveel nare verhalen gehoord over "verhuizen" richting tweakdsl. En er zitten ook niet meer of minder kosten aan verbonden dus ik zat zo te denken dat ik een nieuw abbo neem bij tweakdsl gaat vervolgens me servertje op me gemak plaatsen huis verbouwen en vervolgens me xs4all abbo afsluiten.

• bjck
Justin_Time schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:16:
[...]

Ik heb nu ook een abbo bij xs4all maar ik heb zoveel nare verhalen gehoord over "verhuizen" richting tweakdsl. En er zitten ook niet meer of minder kosten aan verbonden dus ik zat zo te denken dat ik een nieuw abbo neem bij tweakdsl gaat vervolgens me servertje op me gemak plaatsen huis verbouwen en vervolgens me xs4all abbo afsluiten.
Dat zou ik juist niet doen. Niet in alle woningen is een tweede ongebruikt aderpaar aanwezig/beschikbaar immers.

Telco-Telco is heel veilig, zolang je maar niet opzegt voordat je bevestiging hebt van overstap + datum of over bent. Mocht 't mis gaan om welke reden dan ook op die datum is het vaak zo weer opgelost als 't al misgaat.

Enige reden om 't niet te doen maar met extra lijn is als je nu ISDN-linesharing hebt. En/of mocht je 't doen vraag dan eerst bij KPN een Belbudget lijn aan (even langs primafoon) en daarop linesharing voor die lijn. Een tweede aderpaar weet je overigens ook de lengte & kwaliteit niet van natuurlijk vooraf.

Mocht je modem niet optijd hebben is het handig van te-voren even uit te zoeken hoe je je huidige modem omzet, voor het geval dat.
stefans schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:55:
This information reflects the current status of your ADSL router.

Wireless Network Enabled
ADSL Port Enabled

Downstream Line Rate 7776 Kbps
Upstream Line Rate 1024 Kbps
LAN IP Address 192.168.1.1
Default Gateway 84.245.34.1
Primary DNS server 217.19.16.131
Secondary DNS server 217.19.16.132
Firmware Version 2.18.01.9f_A2pB017l.d15d
System Up Time Duration 00:00:14:14

Current adsl line status is as the below.

Line Mode G.dmt Line State Show Time
Latency Type Interleave Line Up Time 00:00:16:17
Line Coding Trellis On Line Up Count 1

Statistics Downstream Upstream
Attainable Line Rate 12128 Kbps 1184 Kbps
Noise Margin 19.6 dB 10.0 dB
Line Attenuation 19.5 dB 5.5 dB
Output Power 19.8 dBm 12.5 dBm

het binnenhalen van de testfile van 100mb op de ftp server van tweakdsl gaat nog onder de 100KB/sec

Lijkt me zeker niet in je lijn te liggen. Zet je netwerkkaart eens vast op 100-fullduplex en anders 10-halfduplex om te proberen.

[Voor 50% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 01:30]

• Justin_Time
Uhm.

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar ik ga dus ook werkelijk physiek verhuizen :)

Ik zat nog te twijfelen over adsl of adsl2+ maar mijn "dure" cisco 837 die niet compatible is met adsl2+ heeft me toch bij adsl gehouden :)

• bjck
Justin_Time schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:32:
Uhm.

Misschien ben ik niet helemaal duidelijk geweest maar ik ga dus ook werkelijk physiek verhuizen :)

Ik zat nog te twijfelen over adsl of adsl2+ maar mijn "dure" cisco 837 die niet compatible is met adsl2+ heeft me toch bij adsl gehouden :)
Dan aanvragen op nieuwe adres gewoon ;)

Probleem komt wel kijken bij 't verhuizen van je telefonie. Dan verhuist je KPN-DSL (XS4all) gelijk mee automatisch eerst. Daar dan overstap aanvragen op dat adres als dat weer werkt. Even met TweakDSL overleggen of dat kan, want ze mogen hem ook dan pas bij Tiscali aanmelden natuurlijk.

Of je XS4all opzeggen per datum dat je weggaat uit huidige pand/woning.

Je kan de 'dure' Cisco ook gewoon gebruiken op een TisDSL2 aansluiting. Zal niet verder komen dan 8/1 natuurlijk alleen ;) Rustig wachten en 'ooit' een 'dure' Cisco kopen voor 2+ kan ook ;)

[Voor 4% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 01:36]

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Wildfire schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 21:24:
In het licht van deze korte outage èn de disconnect die ik zo af en toe op IRC zie als ik weer thuis kom, doet mij vermoeden dat er wel vaker korte outages zijn.
IRC is de slechtst denkbare graadmeter. Ik donder met grote regelmaat van een server af die zo ongeveer een verdieping lager staat. Iemand boos, iemand DDoS, en plof. Desnoods tien keer op een dag. En soms heftig genoeg om zelfs mijn verbinding onderuit te krijgen. En dat eeuwige geklooi met DDoSjes is bepaald niet nieuw .

Korte onderbrekingen zijn sowieso de norm. Zelfs BGP kan geen nieuwe route selecteren zonder eerst de oude weg te maken, wat dus packetloss en een onderbreking oplevert. Het is goed dat MRTG, BigBrother en aanverwanten eens per vijf minuten meten. Anders zou je de hele dag door paniekmeldingen van je eigen netwerk krijgen.

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:35:
'ooit' een 'dure' Cisco kopen voor 2+ kan ook
Wat Cisco betreft is DSL dood. Die ADSL2+-router zal er dus niet komen.

• Justin_Time
Burne schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 02:26:
[...]

Wat Cisco betreft is DSL dood. Die ADSL2+-router zal er dus niet komen.
Die is er al

De cisco 877 zal ADSL2+ ondersteunen. Wat ik op meerdere fora lees is dat ze deze maand nog de IOS versie geleverd gaat worden voor deze router met ondersteuning voor ADSL2+

• Justin_Time
bjck schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:35:
[...]

Dan aanvragen op nieuwe adres gewoon ;)

Probleem komt wel kijken bij 't verhuizen van je telefonie. Dan verhuist je KPN-DSL (XS4all) gelijk mee automatisch eerst. Daar dan overstap aanvragen op dat adres als dat weer werkt. Even met TweakDSL overleggen of dat kan, want ze mogen hem ook dan pas bij Tiscali aanmelden natuurlijk.

Of je XS4all opzeggen per datum dat je weggaat uit huidige pand/woning.

Je kan de 'dure' Cisco ook gewoon gebruiken op een TisDSL2 aansluiting. Zal niet verder komen dan 8/1 natuurlijk alleen ;) Rustig wachten en 'ooit' een 'dure' Cisco kopen voor 2+ kan ook ;)
Dat kan wel maar dat is dan wel 60 euro per jaar duurder plus een regel dat wanneer je stopt je nog even 75 euro kan betalen :)

Anoniem: 100320

Mooi. Mijn tip gisterenmiddag van zet het bestaande klanten formulier voor overstap naar Tiscali weer online heeft gewerkt?

Het staat in ieder geval weer online en actie is verlengd tot 1 oktober a.s.

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Nou de DSL/Kabel snelheden oorlog is weer losgebarsten. De ADSL1 pakketten zijn bij de 'groenen' nu lekker snel voor bijna noppes. De geruchtenmachines, glazenbollen, wat zal er gebeuren. Wat voor antwoord zal BBned hebben?

Ik hoop ook minimaal op een verdubbeling van de downstream, zou mooi als ik met 2 Mbit voor 50 euro, naar 4 Mbit ga voor 50 euro.

/dev/null

• Justin_Time
I_Stealth_I schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:44:
Nou de DSL/Kabel snelheden oorlog is weer losgebarsten. De ADSL1 pakketten zijn bij de 'groenen' nu lekker snel voor bijna noppes. De geruchtenmachines, glazenbollen, wat zal er gebeuren. Wat voor antwoord zal BBned hebben?

Ik hoop ook minimaal op een verdubbeling van de downstream, zou mooi als ik met 2 Mbit voor 50 euro, naar 4 Mbit ga voor 50 euro.
Ja het is idd erg mooi allemaal. Omdat ik binnenkort ga verhuizen heb ik ook even een lijstje gemaakt van een aantal aanbieders + abbo en daar zitten ook zoals tweakdsl abbo's bij voor nog geen 50 euro 8Mbit en meer :)

Abonement / KPN kosten / Provider kosten / Totaal / Commentaar

tweakdsl
8Mbit / € 9,67 / € 34,95 / € 44,62 = Twee jarig abbo, 1 maand opzeg termijn
Adsl2+ / 9,67 / 39,95 / € 49,62 = 75 euro opzegkosten

Xs4all 6000/768 kbit/s € 9,67 / € 59,95 / € 69,62 = Betrouwbaar, service, duur
Xs4all 8Mbit / € 9,67 / € 79,95 / € 89,62

speedxs / 6000/768 kbit/s / € 9,67 / € 38,20 / € 47,87 = 1 Jaar, twee maanden opzeg termijn
speedxs / 8Mbit € 9,67 / € 43,20 / € 52,87

[Voor 6% gewijzigd door Justin_Time op 10-09-2005 09:56]

Anoniem: 23408

I_Stealth_I schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 09:44:

yep en ik van 4 naar 8 :9~ maar dan zijn de gehanteerde tarieven weer een beetje concurerend t.o.v.
adsl2 (versatel ofzo)

• stefans
Ik zit via een draadloos netwerk erop en hij geeft gewoon aan dat de verbinding excellent is. Vanochtend toen ik net de computer aan deed en even speedtest starte kwam die uit op zo'n 600Kb. Tegelijk even wat downloaden via tweaknews en toen ging die de eerste minuut ook met redelijk snelheid (650Kb) en zakte daarna ook helemaal weg 8)7
bjck schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 01:27:

Lijkt me zeker niet in je lijn te liggen. Zet je netwerkkaart eens vast op 100-fullduplex en anders 10-halfduplex om te proberen.
edit:

en nu doet die het weer wel op volle snelheid??? Ga vandaag maar eens alles neerhangen en de kabels zo kort mogelijk houden.

[Voor 11% gewijzigd door stefans op 10-09-2005 10:10]

• Samplex
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:06
Hier ook speed problemen

• Lord_Dain
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:45
Hmmm hier regio Tilburg via TIS speed niet meer boven de 200KB/s en milde packet loss.

Dit is sinds vanochtend 10/09

Wow. Snelheid is er alweer!! Dat is snel! Phew ;)

[Voor 36% gewijzigd door Lord_Dain op 10-09-2005 10:46. Reden: Wow. Snelheid is er alweer!! Dat is snel! Phew ;)]

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Misschien kan een koffieshop of afkickcentrum je helpen? Of bedoel je dat niet? Geef vooral ook niet teveel info. :X

/dev/null

• eisbaer
  • Laatst online: 18:36

eisbaer

Kalkhoff 3B excite VanMoof S3

Hmm sinds gisteravond haalt mijn tweakdsl-bbned lijntje nog maar 2 Mbit ipv 4 Mbit. Mijn oude modem maar 's aangesloten maar dat helpt helaas niet. Mag hopen dat het een tijdelijke storing is...

[edit] In het customermenu staan nu ineens twee dsl lijnen aangegeven. Nee he, wat zijn die r*kkers nou weer aan het doen.

[Voor 26% gewijzigd door eisbaer op 10-09-2005 11:50]

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• Witlof
  • Laatst online: 18:21
Vanmorgen heb ik dan eindelijk mijn modem opgehaald. Vanmorgen nog wat lopen klote (heb ook opnieuw de instellingen in moeten voeren voordat het echt werkte) maar nu werkt het dan eindelijk. Ik kan weer super snel internetten en de buren bedanken voor het gebruik mogen maken van de draadloze verbinding :P

• hoefkade
  • Laatst online: 04-06 20:49
bjck schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 00:51:
[...]

ik had die vraag ook en kreeg via de mail het antwoord dat er een voucher te verkrijgen is bij tweak die de actie voortzet tot einde van het jaar.

• fjs

fjs

Alles werkt lekker, dus ik dacht laat ik ook een bezig gaan met de news server. Krijg ik na een tijd dit:

The server said: "cachenews.cambrium.nl: Your host connection limit reached"

Read failed. Please double check that your network is working properly

Iemand enig idee?

• ThinkAboutIt
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-10-2022
Ik heb de Speedtouch 716v5 WL ontvangen, maar ik krijg alleen in de bridge mode verbinding, de helpdesk ondersteund ook alleen de bridge mode, is er hier iemand die weet hoe ik 'm in router mode aan de praat krijg?

• Justin_Time
hoefkade schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 11:44:
[...]

ik had die vraag ook en kreeg via de mail het antwoord dat er een voucher te verkrijgen is bij tweak die de actie voortzet tot einde van het jaar.
Kijk dat is informatie waar we wat aan hebben! :)

Zal ze maandg even bellen voor een voucher

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:26
fjs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:36:
Alles werkt lekker, dus ik dacht laat ik ook een bezig gaan met de news server. Krijg ik na een tijd dit:

The server said: "cachenews.cambrium.nl: Your host connection limit reached"

Read failed. Please double check that your network is working properly

Iemand enig idee?
8 draadjes max voor tweakdsl-gebruikers, 4 voor tweaknews-gebruikers.
Mocht je minder draadjes open hebben, gebruik dan het commando netstat of netstat -a (wat alle connecties laat zien in de command prompt eens. Wellicht dat er nog half dode connecties zijn richting de nieuwsserver toe..

http://specs.tweak.to/5253

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Ik zit me nu af te vragen wat beter is...

Huidige situatie:

ZyXEL ADSL2+ modem (bridged) -> Sitecom router -> mijn eigen PC en PC van mijn vader

Maar wat dus ook kan:

ZyXEL ADSL2+ modem (router) -> switch -> mijn eigen PC en PC van mijn vader

Wat verdient de voorkeur? Wat zijn de voor-/nadelen van beide situaties?

-- Edit: een kabel rechtstreeks vanuit de ZyXEL naar de PC van mijn vader is geen optie, vandaar de switch. Die zou dan in de plaats van m'n router kunnen komen, aangezien vanuit mijn kamer er een kabel naar de PC van mijn vader gaat.

[Voor 33% gewijzigd door Wildfire op 10-09-2005 14:42]

• bjck
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:36:
Ik heb de Speedtouch 716v5 WL ontvangen, maar ik krijg alleen in de bridge mode verbinding, de helpdesk ondersteund ook alleen de bridge mode, is er hier iemand die weet hoe ik 'm in router mode aan de praat krijg?
Dat is een beperking in de huidige firmware lijkt het. Ik zal straks even screenshots van de G versie posten, kan je zien of je ook die keuzes hebt.

Vermoed dat er heel snel een andere firmware en/of configbestand online komt van Speedtouch zonder G.

edit:
Hier de screenshots, met dank aan jvloendersloot.

Wildfire schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:59:
Ik zit me nu af te vragen wat beter is...

Huidige situatie:

ZyXEL ADSL2+ modem (bridged) -> Sitecom router -> mijn eigen PC en PC van mijn vader

Maar wat dus ook kan:

ZyXEL ADSL2+ modem (router) -> switch -> mijn eigen PC en PC van mijn vader

Wat verdient de voorkeur? Wat zijn de voor-/nadelen van beide situaties?
Je kan 't beide testen opzich, maar ik zou voor de 2de gaan. Mocht je ooit nog VoIP willen gaan gebruiken moet je de ZyXEL sowieso als router hebben en hij heeft meer mogelijkheden.

[Voor 76% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 14:20. Reden: screenshots toegevoegd]

• ThinkAboutIt
De screenshots van de 'G' versie zijn niet te vergelijken met de v5 WL, ik moet kiezen tussen bridge of router, als ik router kies moet ik kiezen tussen PPPoA of PPPoE, geen van beide werken.
Ik zie op de screenshots dat daar ook voor bridge is gekozen, dat is het enige dat werkt. Ik hoop maar dat er een upgrade komt voordat de 24Mb opgeleverd wordt want volgens mij kan mijn router geen hogere snelheid aan dan 12 Mb.

• bjck
Speedtouch 570 had ook zelfde probleem dat de optie er niet was. Bleek later wel mogelijk gemaakt om toch Bridge protocol te gebruiken en apparaat als router.

• ThinkAboutIt
Ik vind het toch maar vreemd dat ze mij een apparaat verkopen dat niet naar behoren te configureren is, als ik alleen een modem had willen hebben was ik € 60,-- goedkoper uit geweest.

• bjck
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:51:
Ik vind het toch maar vreemd dat ze mij een apparaat verkopen dat niet naar behoren te configureren is, als ik alleen een modem had willen hebben was ik € 60,-- goedkoper uit geweest.
Vermoed dat het een onvoorziene situatie is eerder. Als je een G getest hebt en je leverancier vertelt dat de andere varanten 't zelfde zijn/kunnen enkel aantal poorten of wireless als verschil kan ik mij dit voorstellen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

ThinkAboutIt schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 14:51:
De Speedtouch 716G, breek me de b*k niet open, wat een bagger configuratie heeft dat ding. Ik moet dat ding aan de praat zien te krijgen voor iemand met Wanadoo Family. Ik klop de standaard instellingen erin en het werkt niet eens.

Bel je de helpdesk van Wanadoo; "Dat ondersteunen we niet". Goed, kan ik inkomen. Ze verkopen liever zo'n waardeloze, incompatible, brak apparaat in Apple-look met gloeiende logo's. Lekker groot en lichtgevend, kan je hem extra goed raken als je weer eens geen internet of telefoon hebt. Enfin..nee daar wil ik mijn kennisen niet mee opzadelen.

Maar dan bel je Speedtouch a 70 cent/m. "Jah, dan moet je de configtool gebruiken." Ik: "Beste man, die is er nog niet eens op jullie site!" hij: Dat klopt, ik bel u hier later wel over terug, ik ga het uitzoeken. Ondertussen heb ik een St510 uit mijn spare voorraad kunnen regelen + een AP als tijdelijke oplossing. 8)7 De 716G a 130 euro ligt er Koos Werkeloos bij.

Als iemand een werkende configfile heeft voor Tiscali Family voor de St716Gv5 dan heb je 15 euro in je pocket, ik ben er namelijk al 5 uur mee bezig geweest. ;)

Over een beroerde helpdesk gesproken; WanaDon't. Pff 15 jarigen, gebrekkig Nederlands, je/jij/u door elkaar heen en onbeschoft. Ik ga even wat uitzoeken, en ik wordt 10 minuten 'on hold' gezet. :D Ik werk zelf ook op een Internet helpdesk, duskan er over meepraten.

Kortom, ik blij at ik TweakDSL heb en ze gratis kan bellen ;)

[Voor 35% gewijzigd door I_stealth_I op 10-09-2005 15:19]

/dev/null

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
lijkt me eerder de fout van alcatel dan van tweakdsl

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 10:35:
Misschien kan een koffieshop of afkickcentrum je helpen? Of bedoel je dat niet? Geef vooral ook niet teveel info. :X
Pas maar op. Voor je het weet noemen ze je irritant en arrogant. O-)

• AmdJunk
ThinkAboutIt schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 12:36:
net aan het prutsen geweest, krijg die van mij wel in bridge aan de praat geeft ook internet connectivitie of zoiets maar geen site te vinden daarna ( nog geen Tis verbinding maar Tweak)

enig idee hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen?

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-05 21:35
AmdJunk schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:26:
[...]

net aan het prutsen geweest, krijg die van mij wel in bridge aan de praat geeft ook internet connectivitie of zoiets maar geen site te vinden daarna ( nog geen Tis verbinding maar Tweak)
Tot zover heb ik precies hetzelfde. Maar als je dan die connect test doet in bridge mode zegt ie dat er geen ethernet en atm verbinding is.

als ik hem dan in router mode zet geeft ie bij die connect test wel ethernet en atm alleen heb ik dan weer geen ppp en dus ook geen internet verbinding.

Kan dus echt helemaal niets, wat nogal frustrerend is als je al een maand zonder internet zit

• AmdJunk
abwouters schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:08:
[...]

Tot zover heb ik precies hetzelfde. Maar als je dan die connect test doet in bridge mode zegt ie dat er geen ethernet en atm verbinding is.

als ik hem dan in router mode zet geeft ie bij die connect test wel ethernet en atm alleen heb ik dan weer geen ppp en dus ook geen internet verbinding.

Kan dus echt helemaal niets, wat nogal frustrerend is als je al een maand zonder internet zit
Ik had in bridged mode wel ATM en ethetnet maar kon niet op sites, ik ben geen echte noob maar dit vind ik toch wel even wat lastig, nergens wat te vinden je prutst maar wat raak, en heel blij dat die ouwe Sweex hetnog wel doet

• bjck
De 716(WL)(v5) draait gewoon wel als bridge.

VPI/VCI's zijn alleen anders per netwerk:

[list]
• Tiscali 0/34
• BBned 0/35
• Wanadoo 8/35

edit:
Wanadoo is 8/35

Hij mist in de webinterface alleen de mogelijkheid bij router en voicerouter om met het Bridge protocol te werken. Enkel alleen PPPoA en PPPoE als keuzes daar en die zijn het nu juist niet voor deze netwerken.

Misschien als iemand die hem als bridge aan de gang heeft een config.ini kan opslaan en ergens neerzetten. Misschien is het uit te vogellen aan de hand van andere type Speedtouch modems ;)

[Voor 64% gewijzigd door bjck op 10-09-2005 17:58]

• tbird22
  • Laatst online: 03-06 22:16
AmdJunk schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 15:26:
[...]

enig idee hoe ik dat wel voor elkaar kan krijgen?
Ik zou gisteren worden overgezet van Xs4all naar Tweakdsl (Tis adsl2+ abo), was echter donderdag al gebeurd, had precies hetzelfde probleem dat ik in bridge mode geen verbinding kreeg maar de verbinding met de centrale was er wel... Na vrijdag de helpdesk te hebben gebeld bleek het aan de vpi/vci instellingen te liggen, die moeten dus op 0.34 staan.... Ik wist dat ik er hier op het forum iets over had gelezen maar had dus 0.35 onthouden... Grrr... Anyway, gelijk daarna de activatiepagina voor m'n neus, alle gegevens waren ok, bevestigd, modem ff resetten en gaan met die banaan!

Overigens, gisteren was m'n snelheid prima gemaxt op 8mbit, vandaag echter een stuiterbal...

• AmdJunk
tbird22 schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:14:
[...]

Ik zou gisteren worden overgezet van Xs4all naar Tweakdsl (Tis adsl2+ abo), was echter donderdag al gebeurd, had precies hetzelfde probleem dat ik in bridge mode geen verbinding kreeg maar de verbinding met de centrale was er wel... Na vrijdag de helpdesk te hebben gebeld bleek het aan de vpi/vci instellingen te liggen, die moeten dus op 0.34 staan.... Ik wist dat ik er hier op het forum iets over had gelezen maar had dus 0.35 onthouden... Grrr... Anyway, gelijk daarna de activatiepagina voor m'n neus, alle gegevens waren ok, bevestigd, modem ff resetten en gaan met die banaan!

Overigens, gisteren was m'n snelheid prima gemaxt op 8mbit, vandaag echter een stuiterbal...
thanks TBird
ik heb op 34 en 35 geprobeerd, op 34 niets dus nog geen TIS
op 35 lijkt het goed te gaan maar ik kom het net niet op, en dan lijk ik toch nog wel wat noob gehalte te hebben want het houdt op voor mij ( kan ook aan mijn leeftijd liggen)
Ik baal er een beetje van dat ik hem niet met Tweak aan de praat krijg, kan ik over een poosje weer onder de vloer om de boel te verwisselen. Het leek zo leuk, nu nog even op tweak en dan na een mailtje over naar TIS, even de instellingen veranderen vanuit mijn stoel maar dat zit er niet in of ik doe wat verkeerd

• bjck
@ AmdJunk

Als je nu internet hebt via BBned op 0/35 heeft 't geen enkele zin om 0/34 te proberen natuurlijk. Je koper(telefoon)lijn hangt nog gewoon aan BBned en dus wachten tot dat opeens niet meer werkt. Dan ben je overgezet en zal je voor een verbinding met de Tiscali apparatuur 0/34 moeten gebruiken.

Neemt niet weg dat dit modem wel/ook zou moeten werken op BBned natuurlijk ;)

• AmdJunk
bjck schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 16:33:
@ AmdJunk

Als je nu internet hebt via BBned op 0/35 heeft 't geen enkele zin om 0/34 te proberen natuurlijk. Je koper(telefoon)lijn hangt nog gewoon aan BBned en dus wachten tot dat opeens niet meer werkt. Dan ben je overgezet en zal je voor een verbinding met de Tiscali apparatuur 0/34 moeten gebruiken.

Neemt niet weg dat dit modem wel/ook zou moeten werken op BBned natuurlijk ;)
dat 0/34 was om te kijken of de TIS lijn misschien toch zou werken, ik baal alleen dat ik de instellingen op 0/35 niet aan depraat krijg, ik zal wel wat verkeerd doen maar weet niet wat

net nog een keer geprobeerd, geeft een groen vinkje op dsl, atm en ethernet maar vervolgens kan ik het net niet op. Ik begin me aardig een mol te voelen met dat gekruip onder de vloer. 8)7

[Voor 13% gewijzigd door AmdJunk op 10-09-2005 17:14]

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
onder de vloer wtf doe jij?
bang dat iemand aan je modem komt ofzo rofl :)

• bjck
offtopic:
Ik dacht altijd dat die mollen alleen kabelinternet hadden en illegaal aftapte...

• fjs

fjs

Ik moet zeggen dat ik op dit moment zeer tevreden ben over de 716G. Alles wat erop zit werkt. Ik heb 1 computer via de LAN kabel, 2 computers draadloos en 1 telefoon over de voip. Ben eigenlijk dik tevreden. Nu de snelheid nog naar adsl2 en ik begin een smile te krijgen.

Trouwens voor degene die geen internet krijgenmaar wel verbinding hebben. Vul de dns nummers van tweak eens in, in Windows of OsX. Bij mij deed alles het toen. Dus ook Windows doet het nu en eerst (zonder dns nummers) niet.

• AmdJunk
fjs schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:14:
Trouwens voor degene die geen internet krijgenmaar wel verbinding hebben. Vul de dns nummers van tweak eens in, in Windows of OsX. Bij mij deed alles het toen. Dus ook Windows doet het nu en eerst (zonder dns nummers) niet.
maak me blij en geef me de dns nummers van tweak even svp. ik vrees dat ik het bijltje er anders bij neer moet gooien voor vandaag 8)7
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee