Toon posts:

TweakDSL *new and/or improved* deel 14 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste
Acties:
  • 3.167 views sinds 30-01-2008

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-05 10:40

fjs

PSN: ftltc

Nog steeds mijn modem niet ontvangen. Heb zolang een andere modem er tussen. Maar ik vind dit toch een beetje raar. Het geld is al anderhalve week van mijn rekening geschreven.

Maandag gebeld en ze beloofden dat hij diezelfde dag verstuurd werd. Dinsdag niks binnen. Gebeld en hij was toch echt maandag verstuurd. Nu woensdag en volgens mij reed tnt net mijn huis voorbij.
*zucht* ;(

To boldly go where no man has gone before...

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:21
ShadowBumble schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:10:
[...]

Ik heb ooit ook 2x een setje gekregen 1 voor het customer menu en de andere voor de mail ;)
en voor de newsserver? Is dat ook nog een aparte?

• bjck
  • Laatst online: 09:56
fjs schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:23:
Nog steeds mijn modem niet ontvangen. Heb zolang een andere modem er tussen. Maar ik vind dit toch een beetje raar. Het geld is al anderhalve week van mijn rekening geschreven.

Maandag gebeld en ze beloofden dat hij diezelfde dag verstuurd werd. Dinsdag niks binnen. Gebeld en hij was toch echt maandag verstuurd. Nu woensdag en volgens mij reed tnt net mijn huis voorbij.
*zucht* ;(
Komen ze zo nog een keer langs waarschijnlijk. En anders ligt hij straks op postkantoor als 't goed is of vanaf morgen wie-weet ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 08:52

MetalRush

PAS OP, HÈ !

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:13:
Als je een modem Bridge zet doet hij niets meer met IP. Dus geen VoIP mogelijk en ook geen Firewall etc mogelijk natuurlijk ;)
VoIP wordt toch pas volgend jaar aangeboden, dus dat is nu nog niet van toepassing :P
Daarom hou ik mijn BBNed verbinding er nog even bij (om te kunnen bellen en Girotellen e.d.). Wordt wel terug geschroefd naar een 256/256 verbinding (en dan met mijn Tis-verbinding erbij, ben ik nog steeds goedkoper uit dan alleen met mijn Ultra @ BBNed verbinding :P).

Wel van belang om te weten (en dat vermoedde ik al) dat alles 1-op-1 wordt doorgegeven en de ingebouwde firewall, NAT e.d. het dan niet doen (indien modem in bridge-modus dus).

Thnx, bjck :>

edit:

@ fjs: mijn modem werd, net, gewoon afgeleverd door TPG post hoor... geen idee waarom ze het bij jou via TNT zouden doen... is TPG bij jou al langsgeweest?

[Voor 11% gewijzigd door MetalRush op 07-09-2005 12:41. Reden: Toevoeging]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

• iNickx
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-01 23:39
heeft iemand nog last van downtime? M'n modem staat uit dus kan niet inloggen maar het kan zijn dat alle modems na 09:00 nog even moet uit en aangezet worden

You can't control the wind, but you can adjust your sails.

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:26
Witlof schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:26:
[...]

en voor de newsserver? Is dat ook nog een aparte?
Nieuwsserver 'herkend' dat je op het tweakdsl-netwerk zit, en geeft je zonder l/p toegang met max 8 lijntjes (waar je max 4 van nodig hebt als je je 8mbit wil vol hebben)

http://specs.tweak.to/5253

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-02 20:58

xychix

FreeBSD Rules !

MetalRush schreef op woensdag 07 september 2005 @ 12:12:
Woei... ik heb vandaag ook mijn nieuwe Zyxel modem mogen ontvangen.
Als ik de mail verder mag geloven, heb ik de 15e (volgende week dus) een actieve Tiscali verbinding... eindelijk van dat rottige BBNed af... wat een feest :P :+

Ik vraag mij nog 1 ding af: als je modem in bridge-modus staat, doet ie dan nog wel wat met zijn firewall?

Mijn huidige verbinding wordt namelijk verzorgd door een ClarkConnect-doos waar ALLES op geregeld wordt (mijn huidige modem staat dus ook in bridge-modus maar heeft, voor zover ik weet, geen ingebouwde firewall).
Het liefst laat ik dus mijn nieuwe Zyxel voortaan de verbinding (en beveiliging) verzorgen en mijn servertje alleen mijn websites en mail.
Mag ik vragen wanneer jullie de aanvraag hebben ingediend ? ik zit al een poosje te wachten op TIS ADSL2+ of de temp. 8 mbit lijn en een nieuw kaal koper.

Ik heb thuis geen internet, misschien dat daardoor het wachten extra lang lijkt. helpdesk is ook niet bereikbaar.

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Anoniem: 150963

xychix schreef op woensdag 07 september 2005 @ 13:31:
[...]

Mag ik vragen wanneer jullie de aanvraag hebben ingediend ? ik zit al een poosje te wachten op TIS ADSL2+ of de temp. 8 mbit lijn en een nieuw kaal koper.

Ik heb thuis geen internet, misschien dat daardoor het wachten extra lang lijkt. helpdesk is ook niet bereikbaar.
Ik heb mijn aanvraag 8 augustus opgestuurd, met een gewenste overzetdatum op 24 augustus. Maar dat was een beetje 'wishfull thinking'. Ik heb al wel bijna twee geleden de brief met de inlog gegevens voor de mail gekregen. Vorige week vrijdag even gebeld en toen kreeg ik te horen dat ik deze week het modem zou ontvangen en dat ik ook deze week overgezet wordt. Aangezien de woensdag alweer voor de helft voorbij is ben ik wel benieuwd wanneer het eindelijk zover is.

• Witlof
Ik ben volgens mij al in totaal zo'n 3 maanden bezig. Eerst BBned ADSL2+ aangevraagd, toen gewijzigd naar Tiscali en na veel bellen gaat het nu gestaag verder. Vandaag is KPN geweest maar heb ik nog geen modem en/of gegevens. Best leuk dus... (NOT) Heb wel al de 30e betaald :|

Leuk zo'n helpdesk. Kom ik eindelijk door om te mogen wachten. Ben ik 2x first in line, krijg ik kort daarna gewoon weer lekker te horen dat ik 2e ben 8)7 Werkt dus niet met fipo daar :( Wel leuk..

[Voor 33% gewijzigd door Witlof op 07-09-2005 15:08]

Zo hoor je weken niks van Tweakdsl en zo wordt je overspoeld met berichten.

Ik had op 29 augustus gemaild om te vragen wanneer ik mijn verbinding kon verwachten. Hier is nu net op gereageerd (ach beter laat dan nooit). Men meldt dat Tiscali mijn aanvraag heeft verprutst en dat daarom de aanvraag opnieuw in het systeem geschoten is, waarbij de gemiddelde looptijd 5 dagen is, arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh :X dus niet deze week een verbinding zoals ik afgelopen vrijdag nog via de telefonische helpdesk vernam. <pessimist> als het zo doorgaat heb ik voor de kerst nog niets </pessimist>

Maar het modem zou nu wel echt opgestuurd worden. We zullen zien :O

Wel raar aangezien het 'nieuwe' ordernumer al sinds maandag op de dsl gegevens ordernummer pagina van Tweakdsl stond. Curieus

Ik heb nu zelfs de officiele meldings email ontvangen waarin staat dat mijn aanvraag goed ontvangen is. Het is maar goed dat ik door Demon veel problemen gewend ben bij het aanmaken / veranderen van abonnenemten. Verder heb ik veel geduld en mijn Demon account nog niet opgezegd, dus we wachten wel af.

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik heb 24 augustus de aanvraag verstuurd voor TisADSL2. Na een week een bevestigingsmailtje gekregen, en afgelopen zaterdag de brief met logingegevens. Vandaag heeft TPG geprobeerd de modem af te leveren, dus die is ook al onderweg. Oplevering (op analoge lijn zonder ADSL) is gepland op 11 september, maar wie weet werkt het al wel (heb alleen ISDN-modem dus kan niet testen). Valt me niet tegen dus.

Owja, er is nog geen geld afgeschreven :)

[Voor 6% gewijzigd door Bastien op 07-09-2005 16:56]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

• Anoniem: 150297
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Sinds 2 dagen een TisAdsl(2) verbinding,maar als ik de mail instellingen maak,gaat alles goed,maar ik kan wel mail verzenden maar niet ontvangen??Wat is hier de oplossing van?? O+

• bjck
Anoniem: 150297 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:19:
Sinds 2 dagen een TisAdsl(2) verbinding,maar als ik de mail instellingen maak,gaat alles goed,maar ik kan wel mail verzenden maar niet ontvangen??Wat is hier de oplossing van?? O+
Heb je juiste mailadres die je van TweakDSL hebt gekregen als afzender ingesteld in je mailprogramma? Als je die verkeerd zet kan de ontvanger geen reply sturen want die komt dan retour als 'niet afleverbaar' of bij verkeerd iemand terecht.

En als je jezelf mailt?

• iNickx
Wij als bedrijf, ... zijn nu een hele dag al offline.. m'n baas schiet me dood. Regio Maastricht.. Helpdesk krijg ik niet aan de lijn omdat het te druk is en heb vanalles al geprobeerd.

Help welke acties kan ik ondernemen : (

• Sjowhan
  • Laatst online: 15:26
-nickx- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:49:
Wij als bedrijf, ... zijn nu een hele dag al offline.. m'n baas schiet me dood. Regio Maastricht.. Helpdesk krijg ik niet aan de lijn omdat het te druk is en heb vanalles al geprobeerd.

Je hebt het wel vaker gelezen, en denk dat iedereen er zo over denkt: mocht je een 'always on' dsl-lijn willen, neem dan als bedrijf geen consumentenlijn maar een SDSL met een SLA! Hierop kan je terugvallen mocht de lijn pardoes een keer dood zijn.

edit: en trouwens, waarom zou jij aansprakelijk zijn voor de dsl?

[Voor 8% gewijzigd door Sjowhan op 07-09-2005 17:53]

http://specs.tweak.to/5253

• Witlof
Dimmu schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:53:
[...]

Je hebt het wel vaker gelezen, en denk dat iedereen er zo over denkt: mocht je een 'always on' dsl-lijn willen, neem dan als bedrijf geen consumentenlijn maar een SDSL met een SLA! Hierop kan je terugvallen mocht de lijn pardoes een keer dood zijn.

edit: en trouwens, waarom zou jij aansprakelijk zijn voor de dsl?
Hij zal het wel geadviseerd hebben ;) Maar ik ben, na 3x first in line te zijn geweest, terug gewezen door 'belangrijke' klanten. Klanten die meer betalen dus. Klanten met een SDSL van zo'n 800 euri's per maand (zei de helpdeskmedewerker). Die kregen voorrang. Waarom jij dan niet? Heb jij niet zo'n dure lijn? Dan heb je ook geen poot om op te staan :P

Heb uiteindelijk nog gesproken met de helpdesk (na veel proberen en lang wachten) en ze zouden er voor zorgen dat mijn modem vandaag nog verstuurd zou worden. Hopelijk kan ik dan van het weekend internetten :D Heb ook meteen gegevens gekregen om in te loggen en zou deze ook nog per post opsturen. Het optijd afschrijven van het geld was omdat TweakDSL niet groot genoeg is om dit voor te financieren.

Nou ja, ik ben de afgelopen 2x in iedergeval een prettig gesprek gehad met een medewerker. Beter als voorheen. Echter heb ik er nog altijd wel een hard hoofd in of alles nog goed komt en goed zal blijven. Denk dat ik daarvoor teveel ellende heb gehad bij de aanvraag. 3 Maanden wachten zonder bevestiging, post, mail of wat dan ook (uit zichzelf) is niet de gebruikelijke procedure volgens mij. Heb wel een aantal reacties gehad op mijn mailtjes richting TweakDSL maar toch. Hopelijk is de verbinding straks wel gewoon goed zodat ik dan niet meer hoef te bellen en zo :)

We wachten dus nog maar even een paar dagen af en zullen zien wat het is :P

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:14

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

-nickx- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 17:49:

Of neem een extra DSL/Cable lijn met een zeer goedkoop abo, als offline zijn bijna je kop gaat kosten. Als het zakelijk is dan kan die extra kabel of dsl abo er ook nog wel af voor een paar schrale 15 euro's.

[Voor 12% gewijzigd door I_stealth_I op 07-09-2005 18:11]

/dev/null

• iNickx
Inderdaad ik herken alle bovengenoemde stukjes, en idd ik had een sla maar ook daar dikke 700 euro per maand en dat is een bom geld. Maar enfijn.. we hopen dat 't morgen werkt. Als iemand dit van tweak leest.. pls check je mail van email@bbzone.nl omtrent een niet werkende verbinding.. ik heb de lijn geadviseerd en idd ik ben aansprakelijk.. zo bedoel ik 't maar te zeggen.

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

-nickx- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:11:
Inderdaad ik herken alle bovengenoemde stukjes, en idd ik had een sla maar ook daar dikke 700 euro per maand en dat is een bom geld. Maar enfijn.. we hopen dat 't morgen werkt. Als iemand dit van tweak leest.. pls check je mail van email@bbzone.nl omtrent een niet werkende verbinding.. ik heb de lijn geadviseerd en idd ik ben aansprakelijk.. zo bedoel ik 't maar te zeggen.
Wat is het probleem dan? "Geen verbinding" is zo'n nietszeggende kreet in nood. Heb je DSL-sync op je modem? Krijg je een IP-adres? Als het een probleem bij BBned is, denk ik dat je nog wel een werkdag 3 of 4 geduld kan hebben. Die lui werken namelijk niet zo snel en hebben een erg hoog 9-to-5 mentaliteit.

Misschien kan je als work-around even een starterspakketje halen voor de kabel als je dat daar hebt. Dat is vaak gelijk plug 'n play en je bent online. Zeker als je in UPC gebied zit. De kans is zeer groot dat je voor maandag of dinsdag geen verbinding zult hebben.

[Voor 17% gewijzigd door I_stealth_I op 07-09-2005 18:17]

/dev/null

• iNickx
Dat is pas moed inspreken, maar idd de realiteit.

Ik heb sync maar krijg gewoon geen ip... enkel het interne ip adres van de speedtouch 510 ik wil graag dat ze even een check doen op m'n modem of die niet defect is. : (

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-06 20:42
-nickx- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:11: ik heb de lijn geadviseerd en idd ik ben aansprakelijk.. zo bedoel ik 't maar te zeggen.
Wat een onzin

• bjck
Wat ook een prima optie is zakelijk tegenwoordig is twee of zelfs 3 consumenten lijnen nemen via verschillende telco's en verschillende ISP's. Of goedkoop/klein zakelijke lijnen in plaat van particulier als je geen auto-incasso wilt wat vaak enige optie bij consumenten producten.

Zakelijke lijnen zonder SLA kosten iets meer als consumenten producten opzich. En ook met SLA moet je nog maar afwachten, staan vaak geen boetes of concequenties op ook.

Neem bijvoorbeeld een lijn via TweakDSL (BBned of Tiscali), een lijn via XS4all (KPN-DSL) en misschien een kabel abonnement erbij. Je kan ook kiezen om een primaire op hogere snelheid dan de andere twee af te sluiten en deze puur als backup te houden.

Monitor je ongebruikte/backuplijnen wel constant, ook al gebruik je ze niet actief.

[Voor 25% gewijzigd door bjck op 07-09-2005 19:12]

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

-nickx- schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:20:
Ik heb sync maar krijg gewoon geen ip...
http://www.speedtouchsupport.nl/support.htm Let op dat je de juiste versie kiest.

Draai dat programma. Kies als er om gevraagd wordt voor 'BBNed Router'. Gebruikersnaam en wachtwoord laat je leeg. Het ding herstart als laatste je router. Je zou daarna werkend internet moeten hebben. Als je reden hebt om aan je modem te twijfelen kun je proberen een modem van een ander te lenen. TweakDSL heeft leenmodems voor dit doel, maar ook dat kost weer een paar dagen voor het opsturen.

I don't like facts. They have a liberal bias.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:44

Wildfire

Joy to the world!

Ah, vandaag m'n ZyXEL ADSL2+ modem ontvangen. Zometeen maar 's gaan plaatsen...

(ter info: afgelopen vrijdag is m'n verbinding opgeleverd)

Zag zojuist wel dat Tweak er vandaag een tijd uit heeft gelezen, lees ik hier in het topic ook terug. Ach, zat toch op m'n stage... :P

-- Edit: zeg, staat dat ding standaard als router ingesteld ofzo? M'n eigen router krijgt nu als IP 192.168.1.33 ipv mijn echte IP-adres. Ik wil dat ding als bridge ingesteld hebben, ik heb niet voor niets een router... en een router achter een router zie ik niet zitten.

-- Edit #2: @#$%#$%# Zet je de ZyXEL op bridged ipv routed, krijgt m'n router alsnog een intern netwerk IP toegewezen... hoe de f**k zet ik dat ding bridged, net zoals m'n oude vertrouwde ZyXEL 650R-31 die ik voorheen had??

-- Edit #3: ding op bridged zetten en bij LAN de DHCP server uitzetten... phew.

[Voor 64% gewijzigd door Wildfire op 07-09-2005 20:55]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
En zo moeilijk is het niet ZyXEL als Bridge zetten.

Bij WAN:

Bridge (ipv Router)
RFC1483 (ipv ENET ENCAP)

Bij LAN:

DHCP-server uit (ipv aan)

Bij NAT:

None (ipv SUA-Only)

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:05

rally

Deyterra Consultancy

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 19:10:
Wat ook een prima optie is zakelijk tegenwoordig is twee of zelfs 3 consumenten lijnen nemen via verschillende telco's en verschillende ISP's. Of goedkoop/klein zakelijke lijnen in plaat van particulier als je geen auto-incasso wilt wat vaak enige optie bij consumenten producten.

Zakelijke lijnen zonder SLA kosten iets meer als consumenten producten opzich. En ook met SLA moet je nog maar afwachten, staan vaak geen boetes of concequenties op ook.

Neem bijvoorbeeld een lijn via TweakDSL (BBned of Tiscali), een lijn via XS4all (KPN-DSL) en misschien een kabel abonnement erbij. Je kan ook kiezen om een primaire op hogere snelheid dan de andere twee af te sluiten en deze puur als backup te houden.

Monitor je ongebruikte/backuplijnen wel constant, ook al gebruik je ze niet actief.
Ik ben dan maar een "simpele" particulier, maar ik ben zo gehecht geraakt (lees: afhankelijk) van internet en de servers die ik thuis heb staan dat ik ook twee lijnen heb, via twee verschillende technieken (om zo veel mogelijk risico uit te sluiten).
1x TweakDSL
1x Casema
Gebundeld via een LoadBalancer van Hotbrick. Zo gebruik ik beide lijnen ook nog eens tegelijk. Bovendien draai ik ook nog PRTG op mijn server, die een mailtje stuurt zodra een van de twee lijnen offline is (mail gaat via mijn eigen mailserver, dus wordt altijd via 1 v.d. twee lijnen naar buiten gestuurd). En (zeker i.c.m. ADSL2+) het is nog betaalbaar ook.

BJCK heeft helemaal gelijk dat als je nu zo aan het stressen bent omdat Internet er uit ligt je wellicht je kan overwegen om iets meer fallback te creeren ;)

http://www.deyterra.com

• bjck
Met een XS4all-Lite lijntje van 1600Kbps d'r naast had je voor €35 per maand en €9.95 voor belbudget helemaal niet zo hoeven stressen.

Zeker een bedrijf aan maar één lijn hangen en compleet afhankelijk zijn d'r van. Heb ze in 't verleden al vaak aan de telefoongehad en denken dat iedereen voor hun bezig moet zijn bij storing. Claims hier claims daar en dreigementen. 'k Schuif ze zo onderaan de stapel dan.....

zakelijke particulieren noem ik ze ;)

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:56:
Met een XS4all-Lite lijntje van 1600Kbps d'r naast had je voor €35 per maand en €9.95 voor belbudget helemaal niet zo hoeven stressen.

Zeker een bedrijf aan maar één lijn hangen en compleet afhankelijk zijn d'r van. Heb ze in 't verleden al vaak aan de telefoongehad en denken dat iedereen voor hun bezig moet zijn bij storing. Claims hier claims daar en dreigementen. 'k Schuif ze zo onderaan de stapel dan.....

Precies dat stelde ik ook al voor. Ik zou er maar over nadenken als ik hem was. Mijn voorkeur zou naar kabel gaan. De kans is groot dat je met DSL op dezelfde centrale zit. Stel KPN is aan het touwtje springen, of er is iets anders in de centrale, dan zou het misschien ook je backup lijn offline liggen. Die paar tientjes voor een extra cable/dsl lijn + load balancer mag de winst zeker niet kunnen drukken.

/dev/null

• bjck
I_Stealth_I schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:56:
[...]

Precies dat stelde ik ook al voor. Ik zou er maar over nadenken als ik hem was. Mijn voorkeur zou naar kabel gaan. De kans is groot dat je met DSL op dezelfde centrale zit. Stel KPN is aan het touwtje springen, of er is iets anders in de centrale, dan zou het misschien ook je backup lijn offline liggen. Die paar tientjes voor een extra cable/dsl lijn + load balancer mag de winst zeker niet kunnen drukken.
Is wat voor te zeggen inderdaad andere kabel vanaf pand al.

Maar opzich als je DSL hebt via twee telco's en verschillende ISP's gaat het al prima. Dan kan hooguit iemand te telefoonkabels doorsteken met een damwandje ofzo. Maar dan kan je bedrijf ook niet meer bellen etc ;)

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:56:
Een andere ISP zegt met nadruk:

12.3 Indien U de Dienst in tegenstelling tot wat U hebt opgegeven bij het aangaan van
de Overeenkomst gebruikt in de uitoefening van beroep of bedrijf, aanvaarden Wij geen enkele aansprakelijkheid voor schade die uit dergelijk gebruik voortvloeit.

Ten overvloede, maar blijkbaar denken ze dat dat nodig is. })

• bjck
Burne schreef op woensdag 07 september 2005 @ 22:59:
[...]

Een andere ISP zegt met nadruk:

12.3 Indien U de Dienst in tegenstelling tot wat U hebt opgegeven bij het aangaan van
de Overeenkomst gebruikt in de uitoefening van beroep of bedrijf, aanvaarden Wij geen enkele aansprakelijkheid voor schade die uit dergelijk gebruik voortvloeit.

Ten overvloede, maar blijkbaar denken ze dat dat nodig is. })
Vooraf aanvaard je deze inderdaad, maar als 't een keer zo is schreeuwen ze moord en brand.

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ojee.. Gaat echt fout daar he.. Krijg de onderstaande mail binnen:
Dit is een automatisch gegenereerd bericht van de TweakDSL orderverwerking voor
DSL verbindingen. Je aanvraag voor levering van DSL op postcode ****-**
is in goede orde ontvangen. We hebben de order inmiddels bij onze leverancier
ingevoerd en deze heeft ons het volgende ordernummer doorgegeven: 19332. In de komende week verwachten we meer informatie te verkrijgen over de verloop
van het orderproces van onze leverancier, waaronder de geschatte opleverdatum
voor je DSLverbinding. Zodra dit bekend is krijg je van ons een update per
e-mail met deze informatie.
Echter
1) de postcode is niet mijn postcode
2) Mijn lijn is reeds opgeleverd
3) Heb even mijn verzonden formulier nagekeken, maar daar staat het goed op.

Dus wat dit nu is en wie ze nu gaan aansluiten is mij een raadsel....

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:40:
En zo moeilijk is het niet ZyXEL als Bridge zetten.

Bij WAN:

Bridge (ipv Router)
RFC1483 (ipv ENET ENCAP)

Bij LAN:

DHCP-server uit (ipv aan)

Bij NAT:

None (ipv SUA-Only)
Tsja, als dat nou ergens duidelijk had gestaan... :P

Waarom worden de modems standaard in routermodus geleverd? Bij Demon werden de modems als bridge geleverd en op de routermodus zat geen support.

• bjck
Cyberpope schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:24:
Ojee.. Gaat echt fout daar he.. Krijg de onderstaande mail binnen:

[...]

Echter
1) de postcode is niet mijn postcode
2) Mijn lijn is reeds opgeleverd
3) Heb even mijn verzonden formulier nagekeken, maar daar staat het goed op.

Dus wat dit nu is en wie ze nu gaan aansluiten is mij een raadsel....
Als je mail nog niet eerder hebt ontvangen zijn ze misschien wat dingen aan 't wegwerken. Dat 't niet klopt is raar natuurlijk qua postcode :?

Forward je hem gewoon even naar de helpdesk met je verhaal d'r bij. Iemand anders zit misschien te wachten op die mail.
Wildfire schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:27:
[...]

Tsja, als dat nou ergens duidelijk had gestaan... :P

Waarom worden de modems standaard in routermodus geleverd? Bij Demon werden de modems als bridge geleverd en op de routermodus zat geen support.
Wat moet je met een modem met 4 poorten en VoIP in bridge? Dan werkt ook VoIP niet meer etc ;)

[Voor 7% gewijzigd door bjck op 07-09-2005 23:35]

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:33:
Als je mail nog niet eerder hebt ontvangen zijn ze misschien wat dingen aan 't wegwerken. Dat 't niet klopt is raar natuurlijk qua postcode :?

Forward je hem gewoon even naar de helpdesk met je verhaal d'r bij. Iemand anders zit misschien te wachten op die mail.
Ik heb hem eerder ontvangen, dus was me ook een raadsel. Echter mijn naam staat wel weer boven de mail. Dus alles klopt, behalve de postcode. Ben heel bang dat ze me ook dubbel gaan factureren.....
En hij is al geforward.. Maar gezien de snelheid en staat van de helpdesk ga ik niet gelukkig worden en er vertrouwen in hebben. Heb het dus ook nog maar even gefaxed.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op woensdag 07 september 2005 @ 23:33:

[...]

Wat moet je met een modem met 4 poorten en VoIP in bridge? Dan werkt ook VoIP niet meer etc ;)
a) Ik had geen ADSL2+ modem en moest er dus eentje hebben;
b) De ZyXEL was het goedkoopst.

Conclusie: ik bestelde dus de ZyXEL. Dat er VOIP opzit en vier poorten, tsja. Er was geen goedkoper modem zonder die dingen, anders had ik die wel gepakt.

-- Edit: zojuist nog ff het bestelformulier bekeken -->
Ik wil een Zyxell ADSL2+ modem met VoIP en 1 ethernetpoort. Deze kost € 79,-.
Erm... ik kreeg dus een ZyXEL met vier ethernetpoorten ipv ééntje.

[Voor 20% gewijzigd door Wildfire op 07-09-2005 23:49]

Anoniem: 100320

Als ik mijn Tweak BBNED lijn wil laten overzetten naar TiscaliAdsl2+ kan ik dan
gewoon dat Nieuwe klanten formulier benutten dat online staat en door de fax duwen of staat ergens anders verborgen nog een formulier voor bestaande klanten??

Mailtje wordt, helaas, niet op gereageerd.

• bjck
@ Cyberpope

Je hebt het netjes gemeld, meer kan je niet doen.

@ Wildfire

Zou d'r niet over vallen verder als factuur klopt opzich.

@ destroyer2a

Die stond eerst ook online, nu niet meer. Anders doe je gewoon deze en schrijf je 't erboven ofzo dat je reeds klant bent met je klantnummer? Formulieren verschilde verder niet qua opzet echt.

[Voor 45% gewijzigd door bjck op 07-09-2005 23:53]

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
Subject: striker@tweakdsl.nl

LS

We hebben de alias zoals gevraagd aangemaakt.
Lees evt. even de handleiding mailboxen nog even na.

Wij ( niet de klant ) maken de aliassen aan.
Daar mag u er 3 van hebben.

Popboxen onder het subdomein mag u ongelimiteerd aanmaken.

Maar hij werkt niet???
Had gevraagd of ze hem konden laten bezorgen op een pop die ik zelf had aangemaakt op mijn subdomein.
Kan het zijn dat hij morgen pas werkt of is er iets niet goed?

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:33
Al 2 weken online via TweakDSL maar nog steeds geen enkel teken van communicatie van tweak. Geen brief, email of iets dergelijks. Als ik er dus niet toevallig achter was gekomen was ik nu nog steeds aan het wachten.

Heb al 2 keer gebeld zonder resultaat. Op zich niet zo'n probleem voor mij, lekker gratis internet.

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-05 10:50
Weet iemand waar je bij tweakdsl terecht kunt als je klachten hebt over de helpdesk?
Vb het laten terug bellen op een tijdstip dat de helpdesk niet meer aanwezig is, beloven dat je met een kwartier wordt terug gebeld en na een halve dag nog steeds niets hebt gehoord.
Vorige week werd het probleem aan de 2e lijn storings dienst doorgegeven, van de week bleek men bij de 2e lijn van niets te weten.
Ticket nummer die niet wordt aangemaakt, elke keer als je belt weer het zelfde verhaal van reset je modem etc terwijl het al bekend is dat de lijn totaal niet zichtbaar is bij tweakdsl dus het probleem bij bbned of tweakdsl ligt.
Dit gaat nu al 2 weken zo en dat moet je als klant allemaal maar pikken?

Anoniem: 150963 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 16:33:
Zo hoor je weken niks van Tweakdsl en zo wordt je overspoeld met berichten.

Ik had op 29 augustus gemaild om te vragen wanneer ik mijn verbinding kon verwachten. Hier is nu net op gereageerd (ach beter laat dan nooit). Men meldt dat Tiscali mijn aanvraag heeft verprutst en dat daarom de aanvraag opnieuw in het systeem geschoten is, waarbij de gemiddelde looptijd 5 dagen is, arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh :X dus niet deze week een verbinding zoals ik afgelopen vrijdag nog via de telefonische helpdesk vernam. <pessimist> als het zo doorgaat heb ik voor de kerst nog niets </pessimist>

Maar het modem zou nu wel echt opgestuurd worden. We zullen zien :O

Wel raar aangezien het 'nieuwe' ordernumer al sinds maandag op de dsl gegevens ordernummer pagina van Tweakdsl stond. Curieus

Ik heb nu zelfs de officiele meldings email ontvangen waarin staat dat mijn aanvraag goed ontvangen is. Het is maar goed dat ik door Demon veel problemen gewend ben bij het aanmaken / veranderen van abonnenemten. Verder heb ik veel geduld en mijn Demon account nog niet opgezegd, dus we wachten wel af.
Krijg net een mailtje van Tweakdsl dat mijn DSL verbinding naar verwachting op 19-09-2005 opgeleverd gaat worden. 5 dagen gemiddelde doorlooptijd is zeker alleen de tijd voor het sturen van de order naar Tiscali. Nodeju nog anderhalve week wachten. Maar in ieder geval lijkt er nu iets te gaan gebeuren.

Mijn advies aan mensen die nog geen bevestiging van hun bestelling heb gehad, klim in de mail anders kom je er nooit achter waar je aanvraag ergens uithangt.

• Witlof
Idd, mijn aanvraag was met het 'huiswerk' van een collega mee naar huis gegaan en nooit meer terug gezien 8)7

Floris in "TweakDSL *new and/or improved* deel 13"
Floris schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 18:25:
[...]

Die ID is binnen, je zit in de juiste map. Wordt met snelheid ingevoerd zodra we hiervoor de mogelijkheid hebben. (Doe het voor een deel zelf, dus wellicht kom je bij mij langs. Maar ik heb het idee dat jouw case in het 'huiswerk' van een collega van me is meegegaan.)

Conclusie: Sorry dat het zo ging, maar we kunnen weer verder. En dat gaat volgens mij redelijk gestaag nu. :)
Hopelijk ontvang ik vandaag mijn modem zodat ik eindelijk kan internetten :P

[Voor 12% gewijzigd door Witlof op 08-09-2005 09:09]

• bjck
Anoniem: 150963 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:00:
[...]

Krijg net een mailtje van Tweakdsl dat mijn DSL verbinding naar verwachting op 19-09-2005 opgeleverd gaat worden. 5 dagen gemiddelde doorlooptijd is zeker alleen de tijd voor het sturen van de order naar Tiscali. Nodeju nog anderhalve week wachten. Maar in ieder geval lijkt er nu iets te gaan gebeuren.

Mijn advies aan mensen die nog geen bevestiging van hun bestelling heb gehad, klim in de mail anders kom je er nooit achter waar je aanvraag ergens uithangt.
Doorlooptijd bij Tiscali van een aanvraag op een lijn zonder DSL is gemiddeld 4 a 5 werkdagen.

Doorlooptijd bij Tiscali van een telco-telco is 8 a 10 werkdagen.

• fjs

fjs

** Prijsvraag mode **

Zou ik vandaag mijn modem ontvangen? Wie zou het weten?
Maandag is de modem opgestuurd volgens tweak. Bijna twee weken geleden mijn geld afgeschreven.

** Einde prijsvraag mode **

:+

• PisPix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:32
bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 09:18:
[...]

Doorlooptijd bij Tiscali van een aanvraag op een lijn zonder DSL is gemiddeld 4 a 5 werkdagen.

Doorlooptijd bij Tiscali van een telco-telco is 8 a 10 werkdagen.
Wat zijn de doorlooptijden bij BBNed voor een kaalkoper lijn met ADSL2?

• bjck
PisPix schreef op donderdag 08 september 2005 @ 10:11:
[...]

Wat zijn de doorlooptijden bij BBNed voor een kaalkoper lijn met ADSL2?
Oplevering van nieuwe koperlijn? (NLS dus) Geen idee bij BBned. Tiscali is 2 weken ongeveer.

Telco-telco met een dedicated DSL lijn is zelfde als linesharing telco-telco bij Tiscali.

• NLsandman
Kan iemand hier de websites www.bf2.nl of www.bf2.be krijgen via tweakdsl of andere provider?
Ik heb sinds een week problemen om op die websites te komen, zijn ze offline of is het een dns probleem?

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:08
Zowel in FF als in IE zijn beide hier ook niet te benaderen..

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• timmo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-10-2018
Via KPN adsl netwerk kom ik er gewoon op hoor.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2022
NLsandman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 12:48:
Kan iemand hier de websites www.bf2.nl of www.bf2.be krijgen via tweakdsl of andere provider?
Ik heb sinds een week problemen om op die websites te komen, zijn ze offline of is het een dns probleem?
Nope.. onbereikbaar via XS4ALL. Pingen gaat overigens wel.

www.bf2.nl - >Action canceled
www.bf2.be - >The page cannot be displayed

[Voor 5% gewijzigd door Chutney op 08-09-2005 12:56]

• bjck
Is dezelfde server/pagina die twee domeinen vermoed ik.

www.bf2.be is zelfs niet te resolven nu. www.bf2.nl wel, en webserver is ook up. Zie http://http://83.98.156.200/

Maar pagina zelf werkt niet op die server.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Yay!

In tegenstelling tot velen hoefde Demon van mij geen schriftelijk bewijs dat ik nu bij TweakDSL zit... kreeg gisteren een brief, die toevallig tegelijkertijd met het nieuwe modem arriveerde trouwens, waarin werd bevestigd dat mijn Demon abonnement met terugwerkende kracht is opgezegd.

En dat door gewoon een mailtje te sturen inclusief de volledige TweakDSL oplevering mail... :)

Anoniem: 27474

NLsandman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 06:50:
Weet iemand waar je bij tweakdsl terecht kunt als je klachten hebt over de helpdesk?
Vb het laten terug bellen op een tijdstip dat de helpdesk niet meer aanwezig is, beloven dat je met een kwartier wordt terug gebeld en na een halve dag nog steeds niets hebt gehoord.
Vorige week werd het probleem aan de 2e lijn storings dienst doorgegeven, van de week bleek men bij de 2e lijn van niets te weten.
Ticket nummer die niet wordt aangemaakt, elke keer als je belt weer het zelfde verhaal van reset je modem etc terwijl het al bekend is dat de lijn totaal niet zichtbaar is bij tweakdsl dus het probleem bij bbned of tweakdsl ligt.
Dit gaat nu al 2 weken zo en dat moet je als klant allemaal maar pikken?
Ik vrees bij de "geweldige" Tweak helpdesk. Dit bedrijf zal nooit leren te communiceren met klanten.Het is daar een "ouwe jongens krentebrood" mentaliteit ,als je ze aan de telefoon hebt maar verder laten ze je maar lullen.....
Is je verbinding en facturatie goed , dan kan je best bij Tweak als klant zijn, maar als er wat mis is ben je als klant gewoon de pineut.

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-11-2022
Wildfire schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:16:
Yay!

In tegenstelling tot velen hoefde Demon van mij geen schriftelijk bewijs dat ik nu bij TweakDSL zit... kreeg gisteren een brief, die toevallig tegelijkertijd met het nieuwe modem arriveerde trouwens, waarin werd bevestigd dat mijn Demon abonnement met terugwerkende kracht is opgezegd.

En dat door gewoon een mailtje te sturen inclusief de volledige TweakDSL oplevering mail... :)
Hoe heb jij het precies gedaan?.. Een mail naar welk adres van Demon?

Inclusief het overleverings emailtje van TweakDSL?

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 12:02
Wildfire schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:16:
Yay!

Ik heb het gewoon via het Customer Services formulier gedaan. Er staat een optie opzeggen abonnement bij.

http://www.demon.nl/support/custserv-vraag2.html

Coïtus ergo sum

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Maar: bf2.nl is een frameset die bf2.be laat zien. Omdat bf2.be het niet doet blijft het frame leeg.

• heegie612
  • Laatst online: 27-09-2022
Ik heb net de speedtouch 716v5 binnengekregen, maar ik kan hem alleen berreiken via de cdrom, hoe kom ik in de webinterface?
De snelheid die ik heb is rond de 803 kb, met de copperjet 510 zat ik rond de 830. De upload is flink omhoog gegaan, was rond de 85 kb en nu met de 716 naar de 105 kb.

• NLsandman
bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:01:
Is dezelfde server/pagina die twee domeinen vermoed ik.

www.bf2.be is zelfs niet te resolven nu. www.bf2.nl wel, en webserver is ook up. Zie http://http://83.98.156.200/

Maar pagina zelf werkt niet op die server.
Aha is dus meer een probleem van de webserver.
Zou diegene die met kpn er wel kon komen eens kijken welk ip adres er bij diegene resolved?
Anoniem: 27474 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:21:
[...]

Ik vrees bij de "geweldige" Tweak helpdesk. Dit bedrijf zal nooit leren te communiceren met klanten.Het is daar een "ouwe jongens krentebrood" mentaliteit ,als je ze aan de telefoon hebt maar verder laten ze je maar lullen.....
Is je verbinding en facturatie goed , dan kan je best bij Tweak als klant zijn, maar als er wat mis is ben je als klant gewoon de pineut.
Vindt dit heel erg jammer, een kennis van mij heeft dik 2,5 jaar tweakdsl, nog nooit problemen gehad, nu heeft ze een probleem en geeft tweak niet thuis.
Ik begrijp heus wel dat men door de toeloop van klanten het niet aankan maar stuur je klanten niet van het kastje naar de muur en neem ze serieus.
Zorg dat het beter wordt want tweakdsl moet het vooral hebben van mond op mond reclame en aan versatel perikelen heeft nog tweakdsl en nog de klant enig baat bij.
heegie schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:05:
Ik heb net de speedtouch 716v5 binnengekregen, maar ik kan hem alleen berreiken via de cdrom, hoe kom ik in de webinterface?
De snelheid die ik heb is rond de 803 kb, met de copperjet 510 zat ik rond de 830. De upload is flink omhoog gegaan, was rond de 85 kb en nu met de 716 naar de 105 kb.
Als de speedtouch in bridge mode staat is deze alleen te bereiken door je netwerk gegevens aan te passen.
ip is 10.0.0.138 , subnet mask wordt 255.255.255.0 en bij dns vul je ook 10.0.0.138 in.
In router mode kan je via http://10.0.0.138 erin komen.

[Voor 41% gewijzigd door NLsandman op 08-09-2005 15:16]

• bjck
Volgensmij op 192.168.1.254 net als de ZyXELS tegenwoordig. (ZyXEL zit soms op 192.168.1.1 ook).

• fjs

fjs

bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:29:
Volgensmij op 192.168.1.254 net als de ZyXELS tegenwoordig. (ZyXEL zit soms op 192.168.1.1 ook).
Heb jij je 716 al op internet? Ik heb mijn modem vandaag binnen gekregen (yes) heb wel verbinding maar geen internet.

Ter verduidelijking de instelling staan nu:
vpi=0
vci=34
Bridging
lcc/snap
Ip adres = automatisch
dns = automatisch
enable nat = aan
enable qdos = aan
mtu = 1500

Iemand enig idee wat ik verkeerd heb staan?

• bjck
Klinkt wel goed opzich.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
De zyxel die ik heb gekregen stond op 192.168.1.1 ingesteld.
en internet was aansluiten en aanzetten vd modem en dan wachten tot die klaar was met de auto configuratie.

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• NLsandman
bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:29:
Klopt, je hebt gelijk ;)
Inplaats van die 10.0.0.138 dus 192.168.1.254, de rest van mij verhaal blijft het zelfde, nou bijna want ik was wat vergeten, standaard gateway moet ook op 192.168.1.254 staan.

• fjs

fjs

ja maar het werkt niet. Ik heb verbinding. Zelfs hogen dan met de Linksys. Maar ik kom niet op internet. Zou ik iets verkeerd hebben staan in de LAN?

• NLsandman
fjs schreef op donderdag 08 september 2005 @ 15:33:
[...]

Heb jij je 716 al op internet? Ik heb mijn modem vandaag binnen gekregen (yes) heb wel verbinding maar geen internet.
Heb je ook verbinding tussen de modem en de pc?
Stomme vraag eigenlijk,LOL
Je haalt de gegevens op van je modem :)

Lijkt er op dat hij alles blokt wat van buiten komt, kun je bij nat naar de instellingen kijken?

[Voor 59% gewijzigd door NLsandman op 08-09-2005 16:52]

• fjs

fjs

het was met de linksys 7616 / 800 en nu 7676 / 930

• fjs

fjs

NLsandman schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:40:
[...]

Heb je ook verbinding tussen de modem en de pc?
Met de Apple, ja geen enkel probleem. Kan alles instellen. Zie ook dat ik verbinding heb. Maar hij dut et niet. :?

• NLsandman
fjs schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:47:
[...]

Met de Apple, ja geen enkel probleem. Kan alles instellen. Zie ook dat ik verbinding heb. Maar hij dut et niet. :?
Heb je al de connectiviteits test gedaan?

• heegie612
ik heb het via de cdrom gedaan. basic en dan bridged, dhcpserver uit gezet en toen deed tie het. En via mijn usrobotics wireless router verbonden die voor de rest zorgt.

[Voor 28% gewijzigd door heegie612 op 08-09-2005 17:02]

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:03

Magic666

No one's neighbour!

hmmm ok.....
een kleine 2 weken geleden mijn brief met inloggegevens gehad en sindsdien niks meer....
(bjck: ook jou tip om te wachten heeft helaas niet geholpen...)

wel weer een girootje van xs4all.....

iemand van tweak enig idee wanneer ik overga/bericht krijg?

• Witlof
TPG is vandaag langs geweest met mijn modem :D Echter was er natuurlijk niemand thuis :| Gisteren wel, toen kwam de KPN langs om de lijn te testen. Nu kan ik nog niet internetten want ze komen morgen (als er weer niemand thuis is) het pakketje opnieuw aanbieden. Kan ik hopelijk zaterdag toch internetten :P

Wat zit er eigenlijk precies in het doe-het-zelf-pakket van TweakDSL?

• bjck
fjs schreef op donderdag 08 september 2005 @ 16:40:
[...]

ja maar het werkt niet. Ik heb verbinding. Zelfs hogen dan met de Linksys. Maar ik kom niet op internet. Zou ik iets verkeerd hebben staan in de LAN?
Bij LAN DHCP-server aanzetten. En bij NAT op 'SUA-only'.
Magic666 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 17:19:
hmmm ok.....
een kleine 2 weken geleden mijn brief met inloggegevens gehad en sindsdien niks meer....
(bjck: ook jou tip om te wachten heeft helaas niet geholpen...)

wel weer een girootje van xs4all.....

iemand van tweak enig idee wanneer ik overga/bericht krijg?
Even een belletje kan geen kwaad natuurlijk.

[Voor 40% gewijzigd door bjck op 08-09-2005 18:27]

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op donderdag 08 september 2005 @ 13:24:
[...]

Hoe heb jij het precies gedaan?.. Een mail naar welk adres van Demon?

Inclusief het overleverings emailtje van TweakDSL?
Gewoon onderstaand mailtje naar support@demon.nl --
Geachte heer, mevrouw,

ik ben per (opleverdatum) overgezet naar een ADSL-verbinding van TweakDSL
via (BBNed/Tiscali), een zogeheten telco-telco migratie. In het kader daarvan is
mijn Demon abonnement natuurlijk overbodig geworden daar ik geen ADSL lijn
van jullie meer heb.

Ik wil daarom dan ook mijn Demon abonnement opzeggen. Let wel, mijn lijn is
dus gemigreerd dus het enige wat dient te gebeuren is een administratieve
handeling. Er dient dus GEEN lijnsloop te worden aangevraagd (hetgeen
eigenlijk ook niet kan omdat TweakDSL mijn lijn nu in beheer heeft).

Uit correspondentie met de helpdesk begrijp ik dat mijn abonnement met
terugwerkende kracht per direct kan worden stopgezet. Mijn verbinding via
TweakDSL is op (opleverdatum) opgeleverd, dus gelieve mijn Demon
abonnement per die datum stop te zetten.

Het betreft hierbij de systeemnaam (systeemnaam) - bij jullie nader
bekend als ordernummer (ordernummer).

Aangezien TweakDSL geen schriftelijke bevestigingen stuurt, hieronder hun
opleverings e-mail inclusief de headers.

Met vriendelijke groet,

(je naam hier)
En daaronder, inclusief de headers, het opleveringsmailtje van TweakDSL.

Let op, ik heb dus opgezegd toen TweakDSL de lijn al had omgezet. Niet vantevoren.

• fjs

fjs

bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:27:
[...]

Bij LAN DHCP-server aanzetten. En bij NAT op 'SUA-only'.

[...]
Ik kan alleen NAT aanvinken. Heb de 716G Misschien maakt dat iets uit.

Maare ik heb bijna alle instellingen hier. Misschien dat iemand kan zeggen wat ik fout doe.

Test ATM OAM F4 segment ping: FAIL 
Test ATM OAM F4 end-to-end ping: FAIL 

En dan staat dit bij de help:
?Indicates that the ADSL router may not be able to communicate with the ADSL provider network. This test may have an effect on your Internet connectivity. Occasionally the ADSL provider network may intentionally block this traffic. Therefore if this test fails but you are still able to access the Internet, there is no need to troubleshoot this issue.?

Internet Connection
pvc name:
mer_0_34

vpi/vci:
0/34

Category:
UBR

Protocol:
Bridge LLC/SNAP?
Nat:
On

QoS:
On

Wan ip adres:
84.245.16.161

Status/ online time:
Up

Overview of Device Information
Downstream Line Rate
7616 Kbps
Upstream Line Rate
960 Kbps
LAN IP Address
192.168.1.254
Default Gateway
84.245.16.1
Primary DNS server
217.19.16.131
Secondary DNS server
217.19.16.132
Firmware Version
2.18.01.9f_A2pB017l.d15d
System Up Time Duration
00:00:09:53

Ik weet het niet meer. Heb van alles geprobeerd. Iemand nog een idee. De linksys werkt gewoon.

• fjs

fjs

Oke hij doet het. Ik heb handmatig de DNS nummers ingevuld. Dat was het. Stom he :P

• fjs

fjs

te snel gejuicht. De ene moment doet hij het wel en daarna weer niet.

• NLsandman
fjs schreef op donderdag 08 september 2005 @ 19:39:
te snel gejuicht. De ene moment doet hij het wel en daarna weer niet.
Heb je de dns bij advanced wel op auto staan?

Als ik zo bekijk heb je alles goed, ik heb de zelfde waardes alleen dan met bbned.

• fjs

fjs

Oh wat dom van mij 8)7

In osx moet je de dns nummers invoeren. Dus niet in de modem. Deze moet gewoon op automatisch staan.

Het schoot me ineens te binnen omdat ik hiervoor ook een speedtouch isdn modem had. Dus als er nog meer mensen zijn die OsX gebruiken met een speedtouch. Lert even op dat je de dns nummers invoert in de systeemvoorkeuren van OsX zelf en niet in de modem. :z

• bjck
Dus modem deed het al prima, je computer pakt niet goed op vanaf modem DHCP :?

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:34
Wildfire schreef op donderdag 08 september 2005 @ 18:38:
[...]

Gewoon onderstaand mailtje naar support@demon.nl --

[...]

En daaronder, inclusief de headers, het opleveringsmailtje van TweakDSL.

Let op, ik heb dus opgezegd toen TweakDSL de lijn al had omgezet. Niet vantevoren.
Heeft Demon jouw mail in één keer goed gelezen? Wow. De eerste keer kreeg ik namelijk een standaardmail terug. :{ Ik heb daarop een mailtje gestuurd, zonder tegenbericht...

Daarna heb ik Customer Service gebeld en het ticketnummer doorgegeven, blijkt dat mijn account al is afgesloten. :+

• fjs

fjs

bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 20:29:
Dus modem deed het al prima, je computer pakt niet goed op vanaf modem DHCP :?
Ja. Het vreemde is dat met mijn andere speedtouch isdn (4a5 jaar oud). Hetzelfde probleem gaf. En de linksys dus niet. Ik gebruik het laatste van OsX. Je zou denken dat dat toch goed moet werken.

Maarje. Je kunt je zo een breuk zoeken. Maar ben dan ook weer zo blij als een kind als het werkt en je hebt weer iets geleerd :)

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

%#$%#$%

Tiefuszooi!

Wou ik zojuist C&C: Generals Zero Hour spelen met een vriend, maar wat een pokkelag zeg!

Voorheen met Demon speelde het probleemloos, sinds ik TweakDSL heb lagged het als de pest.

Het rare is dat ik nergens pingproblemen ofzo opmerk... en een game als Call of Duty kan ik probleemloos spelen.

Ook als ik ping naar diegene met wie ik speel... no problemo.

Terwijl het feit dat de switch van Demon naar TweakDSL de problemen opleverde toch wel aanduid dat het probleem bij TweakDSL ligt...

Vreemd.

[Voor 27% gewijzigd door Wildfire op 08-09-2005 20:43]

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:33
Zo, omgezet van Demon/BBned naar TweakDSL/Tiscale (ADSL2+ aktie) zonder downtime _/-\o_

Communicatie had wel wat beter gemogen, heb na de aanvraag de inloggegevens gehad en een week later zat ik bij Tweak. Echter nooit een opleveringsmail of brief gehad met datum e.d.

Goed, nu mijn probleem. Ik haalde bij Demon ruim 800KB/s down en bijna 90KB/s up. Nu bij tweak haal ik 550KB/s down en maar 30KB/s up :(
Iets terug stond ook zo'n vraag en daar was het antwoord op, de lijn is te lang of slecht, je kan niet hoger.

Echter moet ik wel hoger kunnen, gisteren haalde ik het nog wel.

De gevens:

Zyxel 650-R31 in Bridge modus

Upstream Speed: 320 kbps
Downstream Speed: 5504 kbps

relative capacity occupation: 100%
noise margin upstream: 11.0 db
output power downstream: 19.5 dbm
attenuation upstream: 31.5 db
carrier load: number of bits per symbol(tone)

relative capacity occupation: 97%
noise margin downstream: 5.5 db
output power upstream: 12.0 dbm
attenuation downstream: 16.5 db

Iemand een idee wat ik hier aan kan doen? Zou een ander modem helpen b.v.?
(Heb al de nieuwe firmware rechtstreeks bij Zyxel vandaan geflashed zonder succes)

• bjck
Zit even te denk hoe 't zou kunnen en wat er anders is. Tiscali (de ISP) gebruikt ook altijd ZyXEL, dus wat dat betreft niets raars.

Wat ik kan bedenken is dat BBned op die centrale Alcatel heeft staan en deze ZyXEL heeft ook een alcatel chip/print. Dat kan net die optimale combinatie geweest zijn om meer uit je lijn te halen dan deze combinatie. Echter is 't verschil wel heel fors hier.

Probeer eens zonder splitter, soms werken bepaalde splitters net wat lekkerder of minder lekker op andere telco's. Of een telefonie apparaat aangesloten voor je splitter dat nu opeens parten speelt.

Heb je na de flash wel je modem gerest naar factory-defaults !?

En post eens de output per tone up & down uit je modem? Anders als je alles geprobeerd hebt storing aanmelden bij TweakDSL zodat ze het kunnen weerleggen bij Tiscali met alle info die je/ze hebben.

[Voor 27% gewijzigd door bjck op 08-09-2005 21:59]

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 22:42
Ik heb met tweak de laatste tijd dat mijn upload in powerpost er als een zaagtand uit ziet.
Blokje uploaden, 5 seconden pauze, blokje uploaden, 5 seconden pauze etc etc.

Wordt er helemaal gek van. Meer mensen met dit probleem?

http://aqua.tweakdsl.nl/zaagtand.jpg

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:34
Wat bedoel je precies, TweakNews of TweakDSL?

• Anoniem: 150297
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Welke Adsl2 modem(De type van de speedtouch en zyxel)was het ook al weer?

• Terrestra
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 28-05 17:23
vraagje op 19sept wordt ik omgezet van demon naar tweakdsl. Modem is binnen maar heb een vraagvoor de aansluiting. Kan ik dadelijk gewoon d modem aan sluiting en dan vind ie automatische zijn ip en kun je meteen dan op het internet ? Want bij demon moets je nog eerst je mac adres bevestigen via hun site

Use my referral link https://platinum.crypto.com/r/d6feas9zfq to sign up for Crypto.com and we both get $50 USD :)

• vassago
bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:27:
Probeer eens zonder splitter, soms werken bepaalde splitters net wat lekkerder of minder lekker op andere telco's. Of een telefonie apparaat aangesloten voor je splitter dat nu opeens parten speelt.

Heb je na de flash wel je modem gerest naar factory-defaults !?
Ik heb geen telefoon dus er zit geen splitter tussen, wel nog even het draadje vervangen en het modem gereset. Alles zonder verbetering.
En post eens de output per tone up & down uit je modem? Anders als je alles geprobeerd hebt storing aanmelden bij TweakDSL zodat ze het kunnen weerleggen bij Tiscali met alle info die je/ze hebben.
relative capacity occupation: 106%
tone 0- 31: 00 00 00 06 77 76 77 67 77 66 66 56 55 55 43 00
tone 32- 63: 00 00 00 44 45 55 55 55 66 66 66 77 88 99 99 99
tone 64- 95: 09 9a 9a aa aa aa aa aa aa aa ab bb bb bb bb bb
tone 96-127: b2 bb bb bb bb cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc
tone 128-159: cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc cc bb cc
tone 160-191: cc cc cc cb cb bb ba ba aa aa 99 99 88 77 76 65
tone 192-223: 54 43 22 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00
tone 224-255: 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00 00

output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 17.0 db

Bedankt voor de snelle respons _/-\o_

Anoniem: 28897

TweakSoap ook hier nog steeds. We zijn met de hele familie (vader, broer,zus en ik) overgestapt op TweakDSL & Bel, maar wat een ramp om alles goed werken te krijgen.

Mijn broer en ik hebben alles werkend, maar bij mijn vader en zus is het nog steeds een puinhoop.

Vandaag een hoogtepunt in deze soap :

Bij mijn vader was het een paar weken geleden eindelijk zo ver dat z'n internet en VoDSL werkte, dus klaar voor de nummer portering. Er gebeurde maar niets, dus ff een mailtje naar de helpdesk gestuurd dat er geporteerd mag gaan worden.

En wat krijg je dan als antwoord :? :

Helaas gaat dat niet. De laatste porteringspoging liep stuk doordat er inmiddels een andere provider op uw lijn zit. U heeft derhalve helemaal geen ADSL en VoDSL meer via ons...

Naar welke provider u bent vertrokken weten wij helaas ook niet.

Vriendelijke groet//TweakDSL

:? 8)7 |:(

Nou breekt onze klomp.....zowel ADSL en VoDSL werkt gewoon, hij belt via VoDSL, ik bel hem op zijn tijdelijke VoDSL nummer, hij betaalt z'n ADSL en VoDSL-belkosten....en hij bestaat zogenaamd niet ......... wat een puinhoop daar......

• bjck
vassago schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:19:
[...]

Ik heb geen telefoon dus er zit geen splitter tussen, wel nog even het draadje vervangen en het modem gereset. Alles zonder verbetering.

[...]

relative capacity occupation: 106%

output power upstream: 0.0 dbm
attenuation downstream: 17.0 db

Bedankt voor de snelle respons _/-\o_
Upstream gedeelte en begin van downstream lijkt last te hebben van storing/ruis waardoor 't niet optimaal benut wordt / kan worden.

Voor je downstream worden de hogere frequenties helemaal niet gebruikt zelfs. En aantal neemt ook af in de hogere tonen. Raar, heel raar.

Geen toestel aangesloten dus zelfs? Geen alarmsysteem? Geen zelfs loze/ongebruikte aftakking tussen ISRA en modem? Korte kabel?
Anoniem: 28897 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:51:
TweakSoap ook hier nog steeds. We zijn met de hele familie (vader, broer,zus en ik) overgestapt op TweakDSL & Bel, maar wat een ramp om alles goed werken te krijgen.

Mijn broer en ik hebben alles werkend, maar bij mijn vader en zus is het nog steeds een puinhoop.

Vandaag een hoogtepunt in deze soap :

Bij mijn vader was het een paar weken geleden eindelijk zo ver dat z'n internet en VoDSL werkte, dus klaar voor de nummer portering. Er gebeurde maar niets, dus ff een mailtje naar de helpdesk gestuurd dat er geporteerd mag gaan worden.

Helaas gaat dat niet. De laatste porteringspoging liep stuk doordat er inmiddels een andere provider op uw lijn zit. U heeft derhalve helemaal geen ADSL en VoDSL meer via ons...

Nou breekt onze klomp.....zowel ADSL en VoDSL werkt gewoon, hij belt via VoDSL, ik bel hem op zijn tijdelijke VoDSL nummer, hij betaalt z'n ADSL en VoDSL-belkosten....en hij bestaat zogenaamd niet ......... wat een puinhoop daar......
Dat is heel apart ;) Misschien verkeerde mail naar verkeerde persoon, zo simpel kan 't zijn perongeluk?

[Voor 25% gewijzigd door bjck op 08-09-2005 23:05]

• heegie612
ik probeer de routerfunctie van de 716 te gebruiken ipv van de routerfunctie van mijn wireless usrobotics.
de usrobotics turbo router accesspoint wil ik gebruiken als accesspoint , zodat de 716 de router is.nou, dat lukt niet, het lukt niet eens om de 716 als router te laten werken, wat moet ik instellen? heb gezocht maar kan niets bruikbaars vinden.

• eisbaer
  • Laatst online: 18:36

eisbaer

Kalkhoff 3B excite VanMoof S3

Anoniem: 28897 schreef op donderdag 08 september 2005 @ 22:51:

Beste wat je denk ik kan doen is bellen en hopen dat je een kundige helpdeskmedewerker aan de lijn krijgt.
Er zitten types tussen waar je niet veel aan hebt. Toen ik belde met de vraag waarom mijn nummerportering uitbleef beweerde de hd-medewerker dat het al gebeurd was. Dit terwijl mijn oude kpn connectie en het tijdelijke tweakdsl nummer allebei nog werkte. Na een vraag en antwoordspel beweerde hij vervolgens dat de aanvraag wel gedaan was en uiteindelijk kwamen we er op uit dat hij de aanvraag in gang ging zetten. Twee weken later nog steeds geen resultaat. Toen opnieuw gebeld. Kreeg iemand aan de lijn die meteen wist hoe het zat, waarna mijn nummer redelijk snel geporteerd was. Kortom, contact met een andere helpdeskmedewerker kan soms een hoop uitmaken.

Favorieten: Samsung s20fe 5g- Apps Backup Restore

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:58
hmm, hoe zijn tot dus ver de ervaringen met de 716g?
werkt het wireless gedeelte goed?
werkt de routerfunctie nou wel of niet???
en hoe is de voip?

• Witlof
Ik lees de laatste tijd steeds meer negatieve posts dan positieve. Ik ben het zelf hier pas echt gaan volgen sinds mijn ADSL2+ aanvraag. Daarvoor heb ik in mijn omgeving rond gevraagd en daar waren de reakties positief tot de helpdesk erbij moest komen :| Nu vraag ik mij af, is de ADSL2+ te vroeg geïntroduceerd voor een klein bedrijf zoals Tweak (zeker ook met vakantie-periode van sommige Helpdeskmedewerkers die er misschien wat meer verstand van hebben) of is het gewoon niet echt een probleem wat TweakDSL aangerekend kan worden? Ik ben benieuwd als ik zaterdag mijn modem krijg hoe het gaat met de verbinding. Hopelijk werkt alles in 1x want mijn vriendin schiet me al bijna af :D En ik dacht dat ik een internetverslaving had :+ gelukkig hebben de buren nog nooit gehoord van een beveiligde verbinding bij WiFi

• heegie612
kan iemand me vertellen hoe ik de routerfunctie van de speedtouch 716 (niet wireless) laat werken, word gek ervan

• Repeat
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-05-2020
Ik begin nu al te twijfelen aan de professionaliteit van deze provider :/
Heb al lang terug een mail gestuurd om me een aanvraagformulier te sturen, maar die krijg ik dus gewoon niet. Helpdesk is niet bereikbaar en op de mail is nog steeds geen antwoord gekomen :/
Klinkt alsof ze hun zaken daar niet op orde hebben, nu weet ik ook waarom ze zo goedkoop zijn...

Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.

• FireAge
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-06 22:42
sylvesterrr schreef op donderdag 08 september 2005 @ 21:51:
[...]

Wat bedoel je precies, TweakNews of TweakDSL?
Ik heb tweakdsl, dus upload naar tweaknews toch?
Het is trouwens weer over gegaan dus: nevermind :(

• vassago
bjck schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:05:
Geen toestel aangesloten dus zelfs? Geen alarmsysteem? Geen zelfs loze/ongebruikte aftakking tussen ISRA en modem? Korte kabel?
Helemaal niks, modem direkt op de WCD. (Oud huis, telefoon komt binnen via een WCD, maar dat is nooit anders geweest)
20CM kabeltje wat ik bij de Zyxel heb gekregen zit er tussen.
Pagina: 1 ... 9 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee