TweakDSL *new and/or improved* deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.595 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 19:14
Ik heb het ook nog niet, zit dus nog op 8Mbit :)
Denk dat mijn oplevering snel gedaan kon worden omdat de lijn vrij was, KPN een week te vroeg z'n werk al had gedaan (:o) en ik was/ben al klant :)

Overigens, volgensmij zijn er ondertussen wel meer mensen die al een Tis adsl2+ lijn hebben op dit moment :) (Op 8Mbit)
Striker2k2 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:24:
is je tiscali lijn nu sneller of trek ik te snel een conclusie?

ik heb btw vandaag gebeld met de helpdesk. die wist mij te vertellen dat ze morgen gingen beginnen met het invoeren bij tiscali. en waarom mijn tweaknews proefabonnement was omgezet begreep zij ook niet. ik had geeneens een ordernr.
Dat klopt. Maar let erop dat BBned over ISDN loopt. Als dat analoog zou zijn, zou die ook sneller gaan :)
Probleem is ook dat de modems die ik gebruik (816-2p) beter werken op de nieuwe Tiscali Dslam's, en wat minder goed op de BBned (cisco) dslam waar ik nog op zit.

Kortom: Komt voornamelijk doordat het ISDN betreft / slechte modemkeus :)

[ Voor 83% gewijzigd door Xandrios op 22-08-2005 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2479

Xandrios schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:14:
Ik heb laatst een extra lijn met Tiscali adsl2+ laten aanleggen, naast mijn BBned isdn verbinding. De BBned lijn is opgezegd, maar is nog wel een tijdje actief. Van Floris kon ik een extra modem leben (Dank daarvoor!), wat resulteerd in twee keer 8Mbit:

[afbeelding]

ADSL2+ is dan mischien nog niet actief, maar dit is ook best leuk B)
Nice. Maar heb je al die 13 threads nodig voor 16mbit? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 10:24

Crusader

Arc Nature

Met welke middelen en software kun je die twee modems bundelen tot één lijn?

If it ain't broken, play with it till it breaks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
Crusader schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:45:
Met een loadbalancer of via windows xp doormiddel van bruggen van 2 netwerk kaarten.
Voor +/- 80 euro in de maand kun je dus tis adsl2+ en bbned adsl2+ bruggen:-)

ps xandrios, lijkt het zo of is die tis lijn velen maler stabieler?

[ Voor 10% gewijzigd door NLsandman op 22-08-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 2479 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:30:
[...]

Nice. Maar heb je al die 13 threads nodig voor 16mbit? :)
Waarschijnlijk niet :) Maar om de maximale snelheid te trekken voor het testen, wilde ik even maximaal gaan :)
Windows B)

Ik heb op mijn PC twee NIC's. Eentje is verbonden met router1, de ander met router2. Via het commando ">route add 81.171.88.240 mask 255.255.255.255 192.168.2.1 metric 1 if 0x10004" kon ik het IP van Eweka (=81.171.88.240) routeren over de BBned verbinding (gateway daarvan is 192.168.2.1). Hetzelfde heb ik gedaan voor die newshosting server.
De tweaknews verbindingen lopen echter via de default route, via de 192.168.0.1 gateway.

Het is dus even behelpen, door een aantal IP's handmatig over de extra verbinding te routeren. Maar het werkt in dit geval prima :)

Ik heb voor de mensen die dat willen proberen, een pagina gefixt over hoe je je BBned/Allied-data 816-2P modem kunt flashen naar ADSL2+. Mischien dat iemand het aandurft ;)
http://xandrios.net/tweakdsl/816-2p/

Ikzelf draai er nu een week of wat op, loopt prima :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 22-08-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-06 13:18
I_Stealth_I schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 00:20:
[...]

Psies, ik kan als eindgebruiker niet verder uitzoeken. Overigens zijn er momenteel alleen hoge uitschieters ipv time-outs. Toch blijf ik er bij dat buiten de internetspits het probleem eigenlijk niet optreed. Tenminste ik kan het dan niet reproduceren. Het valt nu wel mee. Ik heb nog geen time-out gezien.(0:22)
Klopt, ik kwam hoge uitschieters op de bbned 01 router tegen, pings die in eens naar 300 of 400ms schieten en dat per 10 sec ping dus het rejecten van mijn ping kan hier niet van toepassing zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111186

Mijn oog valt op deze moden is dat wel wat kent iemand dit merk.
WL-8064ARM 125Mbps Wireless 4-port ADSL2/2+ Modem Router.
http://www.ovislink.com.tw/wl-8064arm.htm
http://manual.ovislinkcorp.com/WL8064ARM-QIG.pdf
http://manual.ovislinkcorp.com/WL-8064ARM_Manual.pdf

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 22-08-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 15:03
De 816-2P is niet een slechte keuze voor de BBned apparatuur hoor Xandrios ;)

Hij werkt op de Cisco's prima en ook op de Alcatels prima (iets minder mogelijk dan een modem met alcatel chip). Alleen zijn ze minder sterk in annexB die modems in 't algemeen ;) Ongeacht de apparatuur of telco in de centrale.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:07

rally

Deyterra Consultancy

Ik gebruik een Hotbrick Loadbalancer LB2 (1 x T-DSL Ultra en 1 x Casema 2048/512).
Een klein nadeel is dat je bij somige nieuwshosters maar vanaf 1 IP mag downloaden (i.v.m. misbruik). Dus helaas profiteer ik niet (meer) van dat voordeel van twee verbindingen tegelijk.

Voordeel is wel dat als ik mijn Tweak verbinding volzet met newsgroup downloads, ik nog meer dan voldoende bandbreedte over heb voor VoIP en regulier surfen :)

Die Hotbrick is nl. heel erg uitgebreid te configuren (nee... ik werk niet voor Hotbrick :+ )

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Allen bedankt voor de uitleg over bundelen van twee lijnen :)
Ik wist wel dat het kon, maar nooit verder in verdiept eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-05 10:46

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat heeft het nou voor nut om een dubbele internetverbinding te hebben? TweakDSL is daar te betrouwbaar voor. Ik heb het ongelijk nog nooit meegemaakt dat Tweak een echte dikke storing had waadoor er meer dan een uur geen verbinding was. ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
't blijft een consumentenlijn he...kan altijd foutgaan ;)
Maargoed, ik heb er twee omdat ik ben overgestapt, de oude wordt binnenkort opgeheven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 21:41

fjs

PSN: ftltc

Als je de bevestigingsbrief met paswoord etc. binnen hebt. Hoe lang duurt het dan nog voordat je je modem en installatie pakket ontvangt. Weet iemand dit. Oja, mijn straatnaam is zondag al bij tweak veranderd. Thanks voor degene die dat gedaan heeft.

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Xandrios schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 17:17:
't blijft een consumentenlijn he...kan altijd foutgaan ;)
Maargoed, ik heb er twee omdat ik ben overgestapt, de oude wordt binnenkort opgeheven :)
Daar heb je toch de niet beveiligde wireless van de buurman voor :P

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nut? Weinig, maar wel fun om te zien :)
Je bent een tweaker of je bent het niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-05 20:18

SNEAK-NL

galloooooooooooo

vandaag uiteindelijk toch maar een format c: gedaan ivm mijn connectie problemen met bf42 en stronghold 2.

conclusie: heeft geen zak geholpen, zelfs andere netwerkkaart gebruikt maar geen enkele verbetering.

andere mensen die wel verbetering zien ?

edit:

heb ook de hele pc verbouwd kwa welke hd wat doet (heb er 6 dus kon wat schuiven)
2 netwerkkaarten geprobeerd
schone instalatie met alleen belangrijke updates en nieuwste drivers natuurlijk
modem rechtstreeks aan de isra
heeft nog nooit zo hoog ingetrained hier :*)

mijn kennis houd hiermee op en het probleem is er dus nog steeds...

[ Voor 43% gewijzigd door SNEAK-NL op 22-08-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is gewoon druk op de news groepen gaat niet sneller als 300k/sec normaal tussen 700k/sec en 800k/sec. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

ik haal gewoon de volle 800+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Als iemand nu met TisDSL eens kon vertellen of die zelfde probleem heeft :?

En ben nieuwsgierig of het toch verschil maakt als één van jullie met problemen is overgezet/overgestapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

bjck schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:23:
Als iemand nu met TisDSL eens kon vertellen of die zelfde probleem heeft :?

En ben nieuwsgierig of het toch verschil maakt als één van jullie met problemen is overgezet/overgestapt.
Binnenkort wordt (als het goed is) mijn Tis lijn opgeleverd. Aangezien ik ook een redelijk fanatieke BF2 speler ben kan ik dan redelijk snel zeggen of het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand van jullie ( bjck Moderator I&T of Xandrios Admin Netwerken ) hoe zit met de adsl splitter, die nu heb dat die ook kan of gaat gebruiken bij adsl2+. B) B) B)

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 23-08-2005 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally

rally

Deyterra Consultancy

Anoniem: 111186 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 08:50:
Weet iemand van jullie ( bjck Moderator I&T of Xandrios Admin Netwerken ) hoe zit met de adsl splitter, die nu heb dat die ook kan of gaat gebruiken bij adsl2+. B) B) B)
Dat vind ik nou echt een HELE goede vraag. Inderdaad iemand die over deze informatie beschikt?

Via BBNed kreeg je een vast IP op basis van je MAC adres. Als ik straks een verbinding via Tiscali Wholsale heb, hoe kom ik kan aan mijn vaste IP? Weer op basis van MAC adres of hebben ze daar een andere methode voor? (Ik meen me te kunnen herinneren dat ze daar iets van VPC/VCI voor gebruikte, maar dit is echt een typisch gevalletje van een klok en een klepel).

[ Voor 33% gewijzigd door rally op 23-08-2005 09:48 . Reden: Vraag toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Ik zie dat je bij tweakdsl aan je mac adres je ipnummer kunt vastleggen.
- Kan dat ook met meerdere ip-nummers?

Ik bereik nu mijn server via <subdomein>.demon.nl. Hierdoor kan ik op andere plekken mijn mail/agenda en software aan. (citrix o.a.). Kan ik dat straks ook via <subdomein>.tweakdsl.nl of moet ik dan nog iets meer doen?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

pelican

Ha, binnenkort ook naar tweakdsl denk ik (door de gratis newsserver), maar ik heb een vraag.
Tweakdsl is niet te bereiken telefonisch. Op beide nummers niet.
# Telefoon: 036-5460085
# Telefoon buiten kantoortijd: 036-5460087
Zijn er nieuwe telefoonnummers of hebben ze een telefoonstoring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 22:22

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Mijn vermoeden zegt van niet omdat de splitter gebouwt is om 2 verschillende frequenties te scheiden van het koperpaar. Nou blijft het voice signaal hetzelf maar het ADSL2+ signaal word van 1.1 Mhz ( ADSL 1 standaard max vermogen ) tot 2.2 Mhz. Logischer wijs zou ik er dus niet op rekenen dat de splitter dat vermogen aankan.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hullepim
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 05-06 10:01
pelican schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:56:
Ha, binnenkort ook naar tweakdsl denk ik (door de gratis newsserver), maar ik heb een vraag.
Ik probeer ze ook te bellen ivm de status van mijn aanvraag. De wensdatum hebben ze bij mij iig niet gehaald. Heb verder ook niets meer van ze gehoord helaas....

Edit, van de nieuwssite :

23/08/2005 Storing in de telefoon

Door een telefoniestoring in de regio Hilversum-Almere zijn wij momenteel niet telefonisch bereikbaar. Deze storing wordt nu zo snel mogelijk verholpen. In de tussentijd verzoeken wij u vriendelijk per email contact met ons op te nemen indien nodig. We verwachten dat de storing spoedig zal zijn opgelost.
Het TweakDSL team

[ Voor 27% gewijzigd door hullepim op 23-08-2005 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-05 14:11
pelican schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:56:
23/08/2005 Storing in de telefoon

Door een telefoniestoring in de regio Hilversum-Almere zijn wij momenteel niet telefonisch bereikbaar. Deze storing wordt nu zo snel mogelijk verholpen. In de tussentijd verzoeken wij u vriendelijk per email contact met ons op te nemen indien nodig. We verwachten dat de storing spoedig zal zijn opgelost.
Het TweakDSL team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pelican
  • Niet online

pelican

Thanks hullepim en amdjunk, had het niet gezien. Kon ze wel bereiken op hun 0900-8932543 die ik net op het adsl2 aanvraagformulier tegenkwam (slechts 6 ct per minuut dus was ook te doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:08

Wildfire

Joy to the world!

Woei! Na drie weken uiteindelijk een teken van leven ontvangen, kreeg vanochtend een mailtje dat m'n ADSL2+ verbinding op 2 september wordt geactiveerd.

Zal nog wel eerst op 8mbit zijn, maar goed, dan heb ik tenminste de verbinding al. Exit Demon dus.

Nou alleen nog zorgen voor geld op m'n rekening zodat ik het modem kan betalen enzo :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wat moet je nu naar demon sturen als je lijn is opgeleverd?? Zodat zij je lijn afsluiten zonder wachttijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Cyberpope schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:08:
Wat moet je nu naar demon sturen als je lijn is opgeleverd?? Zodat zij je lijn afsluiten zonder wachttijd?
Ik neem aan dat je van TweakDSL nog wel een contract ofzo krijgt thuisgestuurd, kun je een kopie daarvan opsturen samen met je opzegging. Of misschien kan het ook gewoon per mail (via je account op www.dslexpress.nl kun je ook opzeggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Cyberpope schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:40:
Ik zie dat je bij tweakdsl aan je mac adres je ipnummer kunt vastleggen.
- Kan dat ook met meerdere ip-nummers?

Ik bereik nu mijn server via <subdomein>.demon.nl. Hierdoor kan ik op andere plekken mijn mail/agenda en software aan. (citrix o.a.). Kan ik dat straks ook via <subdomein>.tweakdsl.nl of moet ik dan nog iets meer doen?
Via bbned/tweakdsl ja mac adres invullen en je hebt een vast ip nr, 2e ip kan ook, heb ik tijdje gehad om wat te testen daarvoor moet je wel even mailen met de helpdesk.

en je krijgt geen subdomain.tweakdsl.nl dus je moet het op ip nr doen of zelf domain regelen.

of het bij tiscali anders gaat weet ik niet.

[ Voor 9% gewijzigd door Thijs B op 23-08-2005 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon dezelfde splitter.
ShadowBumble schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:11:
[...]

Mijn vermoeden zegt van niet omdat de splitter gebouwt is om 2 verschillende frequenties te scheiden van het koperpaar. Nou blijft het voice signaal hetzelf maar het ADSL2+ signaal word van 1.1 Mhz ( ADSL 1 standaard max vermogen ) tot 2.2 Mhz. Logischer wijs zou ik er dus niet op rekenen dat de splitter dat vermogen aankan.
Splitter doet niets aan de DSL kant en de line. Alleen de poort 'phone' wordt gefilterd beide kanten op. Eigenlijk hadden ze die dingen 'telefonie filter' moeten noemen, had handiger geweest.
rally schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:33:
[...]

Dat vind ik nou echt een HELE goede vraag. Inderdaad iemand die over deze informatie beschikt?

Via BBNed kreeg je een vast IP op basis van je MAC adres. Als ik straks een verbinding via Tiscali Wholsale heb, hoe kom ik kan aan mijn vaste IP? Weer op basis van MAC adres of hebben ze daar een andere methode voor? (Ik meen me te kunnen herinneren dat ze daar iets van VPC/VCI voor gebruikte, maar dit is echt een typisch gevalletje van een klok en een klepel).
Alleen levert Tiscali niet op ATM af en heb je dus ook geen VPI/VCI atm gegevens. Wel geeft Tiscali met elke lijn een unieke waarde (option82) mee. Dus princiepe is hetzeflde en kan zelfde gebruikt worden. Wel een heel stuk veiliger dan op basis van MAC-adres.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 23-08-2005 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

bjck schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:41:

Splitter doet niets aan de DSL kant en de line. Alleen de poort 'phone' wordt gefilterd beide kanten op. Eigenlijk hadden ze die dingen 'telefonie filter' moeten noemen, had handiger geweest.
Ik wist dat de Splitter een " dom " apparaat was maar ik dacht de de frequensties fysiek gescheiden werden ipv 1 frequentie wordt eruit gefilterd en de rest mag door. Vandaar dat ik ook mijn logica erop baseerde dat de frequenties binnen de ADSL2+ standaard nogal verschillen :d en dus mogelijk niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Wildfire schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:27:
Ik neem aan dat je van TweakDSL nog wel een contract ofzo krijgt thuisgestuurd, kun je een kopie daarvan opsturen samen met je opzegging. Of misschien kan het ook gewoon per mail (via je account op www.dslexpress.nl kun je ook opzeggen).
Je moet het niet via je account doen, want dan heb je een maand opzegtermijn. Als je bewijs van je overstap naar demon stuurt, sluiten ze je per volgende factuurdatum af. Alleen heb ik nog niet helder wat dat "bewijs" is. Volgens mij gaat vanuit nu alles bij tweakdsl per e-mail.
Thijs B schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:35:
Via bbned/tweakdsl ja mac adres invullen en je hebt een vast ip nr, 2e ip kan ook, heb ik tijdje gehad om wat te testen daarvoor moet je wel even mailen met de helpdesk.
Je moet nu schijnbaar altijd met de helpdesk werken wat de optie is in het klantenmenu uitgeschakeld ivm onstabiliteit (en vraag me trouwens ook af wat ik met 2 ip's zou motten).
en je krijgt geen subdomain.tweakdsl.nl dus je moet het op ip nr doen of zelf domain regelen.
of het bij tiscali anders gaat weet ik niet.
Zal niet uitmaken of het bbnet of tiscali is, immers het gaat om de instellingen bij tweakdsl. Ik vind het raar omdat je e-mail adressen via het subdomein gaan user@<subdomein>.tweakdsl.nl. Leek me dan logisch dat je eigen ip ook via <subdomein>.tweakdsl.nl te bereiken zou zijn. Niet dat het een ramp is overigens, maar z'n naam is makkelijker te onthouden dan een ipnr, vandaar. En redelijk moeiteloos voor tweakdsl.

Ik heb geen spijt van mijn overstap hoor. Maar moet wel zeggen dat je aan dat soort details toch wel herkent dat demon een oude en goede speler is op de providermarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-05 22:01
word ik nu genaaid en krijg ik straks een rekening of is tweakdsl aardig en geeft me vast toegang op hun nieuwsserver totdat mijn adsl abonnement is ingegaan??

Ls,

klopt. Het zal stopgezet worden op het moment dat je lijn, die in aanvraag staat, actief is.

Groet,

TweakDSL

On Mon, 22 Aug 2005 13:35:04 +0200, striker2k2@hotmail.com wrote:
> Hallo,
>
> ik heb geen ondertekend contract teruggestuurd voor een betaald abonnement
> aangezien ik al
> adsl2+ heb aangevraagd bij tweakdsl.
> Weet niet hoe jullie erbij komen om het om te zetten, maar graag sluit mijn
> account maar af
> want ik ga hier niet maandelijks nog eens extra voor betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:24

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Waarom zou je genaaid worden?
Je maakt nu toch gebruik van de nieuwsserver zonder dat je gebruikt maakt van een TweakDSL-verbinding?
Dus het lijkt me logisch dat je betaalt voor de toegang tot Tweaknews totdat je lijn actief is.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Van af 22-08-2005 in de avondt heb ik last dat ik de volle snelheid niet meer haal.
Meer mensen last van heb zelf een 8096/1024 abbo bij tweakdsl normal zit ik op 800k/sec down en, upload van ongeveer 90k/sec.
Kom nu lager uit zie speedtest.nl en haal deze snelhied ook via news groepen heb zelf al test gedaan, met 2 modems komt allemaal op het zelfde uit.

Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 312.9 KByte/sec (=2503 kbps)

Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 23.0 KByte/sec (=184 kbps)

Connection veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 656.0 Conn/min

Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 15.0 ms

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 23-08-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
nee ik maak er geen gebruik van.
had tijdelijk een proefabonnement en die was maand geleden al stopgezet aangezien ik geen contract had teruggestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Striker2k2 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 13:44:
nee ik maak er geen gebruik van.
had tijdelijk een proefabonnement en die was maand geleden al stopgezet aangezien ik geen contract had teruggestuurd
Hoe is die stopgezet dan?
Sorry, ik weet niet hoe dat in z'n werk gaat.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
zoals ik gister ofzo al zei:
http://www.tweaknews.nl/?page=order

Vul in het onderstaand formulier uw persoonlijke gegevens in voor het aanvragen van een News account. Het account komt op naam van deze persoon te staan. Tezamen met de login ontvang je via de post een aanvraagformulier. Als je besluit om het account na 10 dagen aan te houden dien je het formulier binnen die tijd retour te sturen, anders wordt het account automatisch stopgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152023

Komt voornamelijk door drukte en vakanties natuurlijk nu ook mede
52 weken per jaar vakantie is wel erg veel vind je het ook niet. Ze zijn nooit snel geweest, dus jou conclusie, komt door de vakantie? Juist tijdens vakantie moet het sneller kunnen ivm de vele mensen die met vakantie zijn, dus weinig calls! Toch? Probleem is gewoon dat ze meer mensen moeten aannemen. 2 man die helpdesk en de administratie moet beandwoorden is gewoon niet te doen.

Wat betreft BF2 problemen. Ik volg die discussies hier, maar moet zeggen dat ik nu 2 weken met mn ADSL-direct van kpn nog geen 1 keer eruit bent gegooid. Vreemd he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 152023 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:07:
[...]
Wat betreft BF2 problemen. Ik volg die discussies hier, maar moet zeggen dat ik nu 2 weken met mn ADSL-direct van kpn nog geen 1 keer eruit bent gegooid. Vreemd he.
Jaaaaa, natuurlijk! Het ligt aan TweakDSL! |:(
Als je de discussies een beetje volgt, heb je kunnen lezen dat ook mensen bij Versatel, Planet Internet en Wanadoo er last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Zijn overal mensen die d'r last van hebben. Allemaal zelfde klachten en simptonen. Vreemde is dat het niet alle mensen zijn bij Wanadoo of Verstatel of Planet of TweakDSL. Dat maakt het juist zo moeilijk/raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152023

Jaaaaa, natuurlijk! Het ligt aan TweakDSL!
Als je de discussies een beetje volgt, heb je kunnen lezen dat ook mensen bij Versatel, Planet Internet en Wanadoo er last van hebben.
Ik zeg toch niet dat het aan TweakDSL ligt. Goed lezen!!! Ik zeg juist dat ik het vreemd vind dat ik er nog geen last van hebt gehad, PINO!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Voorlopig wacht ik gewoon even de volgende patch van BF2 af voordat ik me zorgen ga maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Anoniem: 152023 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:42:
[...]

Ik zeg toch niet dat het aan TweakDSL ligt. Goed lezen!!! Ik zeg juist dat ik het vreemd vind dat ik er nog geen last van hebt gehad, PINO!
Sjezus, chill man! Waar heb jij last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-05 09:36
Ik kreeg gisteren bericht dat ik 1-sept overga van BBNed-Demon naar Tiscali-TweakDSL.

Ik heb voor de Alcatel speedtouch modem gekozen, is dit de 516i? Zag trouwens dat de prijzen van modems op het formulier dat ik via de post kreeg precies andersom waren met wat je kan downloaden als pdf.

[ Voor 32% gewijzigd door Chilly_Willy op 23-08-2005 15:45 ]

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Wat is Tweak trouwens bijzonder slecht te bereiken via de telefoon. Bovendien flipt die telefoontrale enorm. Eerst zijn er 5 wachtenden voor mij, dan weer 3, daarna 6 wachtenden :?. Volgens mij zit daar teweinig personeel op de eerste lijn. Het is wel eens beter geweest moet ik eerlijk en oprecht bekennen. Zal wel de schuld zijn van de vakantie.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

I_Stealth_I schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:46:
Wat is Tweak trouwens bijzonder slecht te bereiken via de telefoon. Bovendien flipt die telefoontrale enorm. Eerst zijn er 5 wachtenden voor mij, dan weer 3, daarna 6 wachtenden :?. Volgens mij zit daar teweinig personeel op de eerste lijn. Het is wel eens beter geweest moet ik eerlijk en oprecht bekennen. Zal wel de schuld zijn van de vakantie.
AmdJunk in "TweakDSL *new and/or improved* deel 14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:33
Chilly_Willy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:45:
Ik kreeg gisteren bericht dat ik 1-sept overga van BBNed-Demon naar Tiscali-TweakDSL.

Ik heb voor de Alcatel speedtouch modem gekozen, is dit de 516i? Zag trouwens dat de prijzen van modems op het formulier dat ik via de post kreeg precies andersom waren met wat je kan downloaden als pdf.
Ik kreeg bij het tiscali abo de 516 inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chilly_Willy schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 15:45:

ADSL2+ modem met VoIP is niet de 516(i). Dat is de 716 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ze zijn wel weer bereikbaar, alleen ze nemen niet genoeg telefoontjes aan. Na 22 minuten geef ik het op, we proberen het maar eens via de mail. Overigens moet ik zeggen dat dit niet representatief overkomt. Ik vind als je langer dan 10 minuten moet wachten, dat ze dan beter je telefoonnummer kunnen vragen en dan later terug te laten bellen. Zelfs de UPC/Tele2/NS staan hun klanten sneller te woord, dan zei dat doen. Teleurstellend!

Overigens kunnen ze het nooit druk hebben met storingen, want die hebben ze nooit. Het zijn grotendeels; informatie aanvragen of 'waar-blijft-mijn-doe-het-zelf-pakket-vragen". Nou als helpdesk kan je daarop inspelen door de klanten tijdens de aanvraag beter te communiceren. Mensen gaan namelijk bellen omdat ze meer informatie willen, die ze dus niet op de website kunnen vinden.

Noodzakelijke website verbeteringen:
- meer FAQ's (ook telefonie en over de modems)
- statuscheck voor nieuwe aanvragen en tickets
- meer informatie over werkzaamheden BBned

Je zal met mijn eens zijn hiero, dat de daadwerkelijke info op de site zeer beperkt is of onvolledig. Tja, en dat roept vragen op.

Als iemand van Tweak dit leest, in heb een aantal vragen over telefonie; (CB0211025) zou het waarderen als iemand mij morgen even overdag terugbelt.

[ Voor 51% gewijzigd door I_stealth_I op 23-08-2005 16:35 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
pff, wat een administratie daar bij tweakdsl
zitten ze me factureren voor een tweaknews account wat ik helemaal niet heb aangevraagd na de proef
als die idioten maar wel mijn adsl aanvraag behoorlijk verwerken
ze zullen toch niet zo lomp zijn dat ze mijn tisdsl aanvraag aanzien voor een tweaknews aanvraag :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Heb jij daadwerkelijk een machtiging ingevuld voor TweakNews dan? Nee. Dan zullen ze ook niet factureren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje

Zondagskindje

Striker2k2 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:23:
pff, wat een administratie daar bij tweakdsl
zitten ze me factureren voor een tweaknews account wat ik helemaal niet heb aangevraagd na de proef
als die idioten maar wel mijn adsl aanvraag behoorlijk verwerken
ze zullen toch niet zo lomp zijn dat ze mijn tisdsl aanvraag aanzien voor een tweaknews aanvraag :S
Je kan, voor de zekerheid, nog een mailtje sturen waarin je duidelijk en vriendelijk vraagt hoe het nu precies zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
ik heb alleen een proef aangevraagd om te zien of de newserver daadwerkelijk zo goed was
daarna is mijn adsl2+ aanvraag de deur uitgegaan toen ik na mijn vakantie eindelijk de formulieren had
en als ze me niet factureren hoezo krijg ik dan wel een factuur emailtje?

dat vriendelijk is iets te laat, er is nu al een pissig mailtje uitgegaan
hadden ze me maar gelijk duidelijk op de hoogte moeten stellen na mijn eerste mailtje

[ Voor 25% gewijzigd door Striker2k2 op 23-08-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Mooh, vandaag vanaf 12 uur geen internet tot nu ongeveer, zeik. Regio Landgraaf. Tiscali netwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Laatst online: 27-05 09:36
bjck schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:08:
[...]

ADSL2+ modem met VoIP is niet de 516(i). Dat is de 716 ;)
Staat hier dan wel raar: http://www.speedtouchdsls...ls.php?artCode=dslgp624np
... en Quality of Service (noodzakelijk voor VoIP)
Bovendien heeft de 716 4 poorten, en op het aanvraagformulier hadden ze het maar over 1 ethernet poort.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
REDFISH schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 16:42:
Mooh, vandaag vanaf 12 uur geen internet tot nu ongeveer, zeik. Regio Landgraaf. Tiscali netwerk.
Storing in backbone verbinding, lagen meer cetnrale's plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45366

Volgens mij liggen.... Groningen toevallig ook op het lijstje? ik lig er al sinds 11:50 af merk ik nu bij thuiskomst. Ook na resetten modem geen connectie en bij een tracert ben ik na 1e hop (server intern hier) totaal dood.

--------
aanvulling: 17:28 weer hersteld.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 45366 op 23-08-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 45366 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:10:
Volgens mij liggen.... Groningen toevallig ook op het lijstje? ik lig er al sinds 11:50 af merk ik nu bij thuiskomst. Ook na resetten modem geen connectie en bij een tracert ben ik na 1e hop (server intern hier) totaal dood.

--------
aanvulling: 17:28 weer hersteld.
Den Helder-Centrum, Emmeloord-Centrum, Groningen-Centrum, Groningen-Leeuwenborg, Groningen-Selwerd, Heerlen-Nieuwehagen, Huizen, Leeuwarden-Centrum, Meppel-Centrum, Sneek-Centrum, Veendam, Zwolle-Stadshagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

vandaag nog meer eens al mijn kabels vervangen en helaas nog steeds disconnects met battlefield 1942 :/

ik neem aan dat ik wel kan concluderen dat het niet iets locaals is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Dat klopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erikdeperik
  • Laatst online: 25-07-2024
ik ook nog steeds last dat de verbinding tijdens het quaken om de 2 minuten een halve seconde weg is(en ik dus gefragd word :( )
ik zie trouwens net dat: " BBned groot onderhoud 24 augustus"
mischien dat het verbeterd,hoop ik maar ik zit nog 5 maand vast aan het abbo :r

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Is er iets wat ik zelf nog kan testen vwb mijn VoDSL die niet meer werkt..? Word zo langzamerhand gek van dat VoDSL. Heb ISDN, een Copperjet 815i, internet werkt perfect, maar sinds afgelopen weekend ineens ingesprektoon (binnen/buiten). Vandaag weer even wel bereikbaar en als er dan eindelijk verbinding is dan klinkt het zeer slecht.. Alsof je met je GSM met windkracht 11 aan het bellen bent (krakend en vrijwel onverstaanbaar). Morgen Tweak maar ns bellen..

Weet iemand of ik in de Copperjet iets kan sjekken? Heb geen rare dingen gedaan (alleen MacOSX86) aan het modem gehangen.. Lokatie: Baarn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL

SNEAK-NL

galloooooooooooo

heb mijn ping eens in de gaten gehouden ingame, en bij vlak voor de disconnect schiet ie van 13ms naar 500+

dat moet het zijn dus, iets 'stoort' onderweg

edit:
bij langdurig pingen veel pieken van 200+ en af en toe een time-out naar diezelfdee gameserver

[ Voor 30% gewijzigd door SNEAK-NL op 23-08-2005 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

Waneer komt tweakdsl met een overzicht van adsl 2 producten via BBned. Op dit moment wordt er alleen gesproken over Tisadsl. Wanneer horen we iets van producten via BBNed. Bij computer-land geven ze wel al een overzicht van productype en prijzen. Ik zag via de postcode check (hlm-san) dat ADSL 2 nu ook beschikbaar is. Ik heb voor TIS gekozen omdat mij werd verteld dat het zeker nog 3 a 4 mnd zou duren voordat BBned zou gaan uitrollen. Ik zit nu via BBned en dat bevalt me prima eigelijk. Maarja nu heb ik al gekozen voor TIS adsl 2. Of kan ik nog annuleren??.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Waarom zou je annuleren? Je weet niet wanneer BBned de overstap mogelijkheid gaat creeën om bestaande lijnen te kunnen overzetten naar een ADSL2+ poortje. Dat lees ik pas ergens voor oktober gepland staat en dan nog is het afwachten of het klaar is.

TisDSL2 wordt gewoon opgeleverd op 8/1 en als apparatuur klaar is (zelfde soort onderhoud nog) wordt hij gewoon opengezet naar 24/1.3. Staat er nog een ADSL1 modem op blijf je gewoon met 8/1 online, anders schakelt je modem gewoon mee naar ADSL2+ vanzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67119

bjck schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:41:
Waarom zou je annuleren? Je weet niet wanneer BBned de overstap mogelijkheid gaat creeën om bestaande lijnen te kunnen overzetten naar een ADSL2+ poortje. Dat lees ik pas ergens voor oktober gepland staat en dan nog is het afwachten of het klaar is.

TisDSL2 wordt gewoon opgeleverd op 8/1 en als apparatuur klaar is (zelfde soort onderhoud nog) wordt hij gewoon opengezet naar 24/1.3. Staat er nog een ADSL1 modem op blijf je gewoon met 8/1 online, anders schakelt je modem gewoon mee naar ADSL2+ vanzelf.
Je hebt gelijk ook. Het is alleen dat ik nu zeer tevreden ben over BBned. Nooit problemen gehad. Snelheid is ok. Ik weet nu niet hoe het gaat lopen met tiscali. Maarja je moet maar afwachten he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Wat betreft BF2 weet ik nu 100% zeker dat het aan tweakdsl en/of bbned ligt.
Ik heb nu via een vpn linkje 2 avonden een paar uurtjes met geen enkel probleem BF2 kunnen spelen.

Dus tweakdsl/bbned >> vpn linkje-over-ineternet >> adsl xs4all gebruiker >> weer via xs4all naar internet >>bf2 server

GEEN enkele disconnect of timout, zelfs geen last van lag ondanks de omweg.

Zodra ik de vpn link verbreek en via mijn eigenlijn speel krijg ik binnen een mum van tijd een timout.

Wat mij tevens opvalt als ik direct via tweakdsl speel heb je af en toe wat lag/schokkerige gameplay.
Het spel 'hangt' zeg maar een een fractie van een seconde.
Wanneer ik via de vpnlink via iemand anders het internet op ga heb ik hier totaal geen last van ondanks dat door de omweg de ping iets hoger is.

Helaas kan ik geen concrete aanwijzingen geven alleen kan ik nu aantonen dat het echt aan de bbned/tweakdsl verbinding ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:02
Thijs B schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:58:
Wat betreft BF2 weet ik nu 100% zeker dat het aan tweakdsl en/of bbned ligt.
Ik heb nu via een vpn linkje 2 avonden een paar uurtjes met geen enkel probleem BF2 kunnen spelen.

Helaas kan ik geen concrete aanwijzingen geven alleen kan ik nu aantonen dat het echt aan de bbned/tweakdsl verbinding ligt.
Je bent zeer zeker niet de enige. Ik hou dit topic al een week of twee in de gaten en ik zie toch aardig wat mensen welke problemen hebben met BF2 en hun internetverbinding. Sinds 2 weken is het voor mij onspeelbaar geworden. Om de 5 a 10 minuten lig ik eraf. Ik ben niet de enige want een vriend van mij welke ongeveer 2 km hiervandaan woont (andere centrale), ook met een TweakDSL lijn, heeft exact dezelfde problemen. De rest van onze clan (XS4ALL, Demon, Casema etc..) hebben deze problemen niet. Ja, ze liggen er misschien een of twee keer per dag af maar dat is niet meer dan normaal.

Ik begin het echt sp**gzat te worden. Twee weken geleden amper problemen en nu is het elke dag/uur raak. Ik kan nu dus gewoon niet gamen zonder gek te worden van disconnecties. Ik heb meerdere malen contact gehad met de EA helpdesk en heb alles uitgevoerd wat ze zeiden, niks helpt.

Wanneer gaan we er iets aan doen want op deze manier lijkt het mij niet verstandig om ADSL2+ bij jullie te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-06 13:07
Resinman: heb je dit voorval al gemeldt bij de helpdesk/2delijns support van Tweakdsl? Heb in het begin van het topic gemeldt wat je moet vermelden, hoe meer meldingen, destebeter ze het probleem in kaart kunnen brengen en oplossen..

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
@ Thijs B

Goeie test!

Dat zou dus betekenen dan het ergens in de border van het TweakDSL netwerk moet liggen. En dan zouden dus ook alle TisDSL users er last van moeten hebben.

Als jij wel een stabiele VPN kan maken naar een XS4all user (dus XS4all netwerk) gaat het verkeer over die kant naar buiten blijkbaar goed (zal wel AMS-IX peering zijn). Mogelijk dat via andere link naar buiten het mis gaat/is.

Houdt wel rekening met retour traffic. Dat kan andere route nemen/hebben dan je ziet in de heen route met trace!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Thijs B schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 21:58:

Zei het dat dat VPN over diezelfde verbinding loopt, en dus dezelfde problemen zou moeten hebben. Als het aan de eigenschappen van de verbinding ligt. Zoals iedereen roept.
We zijn geen steek verder. Tussen jou en een gameserver kunnen zo vier, vijf of meer andere service-providers zitten. Elk van die netwerken kan de oorzaak van een probleem zijn. Dat heb je niet verder uitgezocht. Xs4All gebruikt andere netwerken om bij de rest te komen.

En dan nog het probleem dat werkelijk iedereen klaagt over hetzelfde probleem, en geloof me, Telstra-klanten gaan niet over het Cambrium-netwerk. Die zitten in Australie. Amerikanen, Duitsers, Zweden, Taiwanezen, ze klagen allemaal over disconnects met BF2. Er is veel meer aan de hand. Dat kan niet anders.

Er is nog steeds een factor die we niet doorhebben, en zolang iemand die het spel speelt het niet uitzoekt gaan we er niet achter komen, en ik ga geen 360 euro uitgeven voor een XP-licentie en een spel.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Resinman schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:24:
Sinds 2 weken is het voor mij onspeelbaar geworden. Om de 5 a 10 minuten lig ik eraf. Ik ben niet de enige want een vriend van mij welke ongeveer 2 km hiervandaan woont (andere centrale), ook met een TweakDSL lijn, heeft exact dezelfde problemen. De rest van onze clan (XS4ALL, Demon, Casema etc..) hebben deze problemen niet.
Je hebt dit ook gelezen? Kun je mij uitleggen waarom zoveel mensen op zoveel plekken wereldwijd allemaal over hetzelfde probleem klagen, en daar sinds 15 juli mee begonnen zijn, en de problemen steeds erger lijken te worden?

Ik blijf daar op hameren. Je krijgt er bij mij niet in dat overal over de planeet bij providers op hetzelfde moment hetzelfde soort problemen optreden, ook al maken ze allemaal gebruikt van andere apparatuur, van andere technologie (er zitten ook kabel-gebruikers en zelfs inbellers tussen) en van andere netwerken. Het kan simpelweg geen enkelvoudige oorzaak in dit netwerk hebben als het over de hele wereld gebeurd.

Het kan geen BBNed-probleem zijn, want dan zouden Demon gebruikers er ook last van hebben. (Meer nog dan Tweakers, want het Demon-netwerk is een stuk drukker..) Het kan geen TweakDSL-probleem zijn, want dan zouden mensen met een TIS-lijn er ook last van hebben. Het kan geen lokaal probleem bij mensen zijn, want ze hebben alles nagekeken en er zijn genoeg verschillen in lokale setups om dat uit te sluiten. Het is geen routeringsprobleem want het komt op teveel plekken voor. I_Stealth_I heeft ruzie met VoIP, maar in een heel ander tempo (veel vaker) dan jullie disconnects.

Het is gewoon een kwestie van wegstrepen van oorzaken die je kunt falcificeren.

Blijft over: een verder onduidelijk probleem ergens (geen idee waar eigenlijk) die voor bepaalde netwerken tot problemen leidt. En zonder meer informatie komen we niet verder.

[ Voor 4% gewijzigd door burne op 24-08-2005 02:28 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:02
Dimmu schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 22:50:
Resinman: heb je dit voorval al gemeldt bij de helpdesk/2delijns support van Tweakdsl? Heb in het begin van het topic gemeldt wat je moet vermelden, hoe meer meldingen, destebeter ze het probleem in kaart kunnen brengen en oplossen..
Ik zal ze (weer) een mailtje sturen met wat uitgebreidere informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Je krijgt er bij mij niet in dat overal over de planeet bij providers op hetzelfde moment hetzelfde soort problemen optreden
Het kan geen BBNed-probleem zijn, want dan zouden Demon gebruikers er ook last van hebben. (Meer nog dan Tweakers, want het Demon-netwerk is een stuk drukker..)
Als men over de hele wereld er last van heeft, zou Demon er een evengroot probleem mee hebben. Maar daar hoor je vrijwel niets over, zoals je zelf ook al aangeeft. ;)

Er zijn een aantal dingen die we weten:
- Het is beduidend minder als via het Tweak-Tiscali netwerk wordt gespeeld
- Het gebeurd niet als er een tunnel naar Xs4all wordt gebruikt

Dus hier komen een aantal mogelijke opties uitrollen:
1. Probleem ligt bij BBned
2. Probleem zit tussen BBned en de Tweakdsl corerouters (Enkel bbned verkeer, tiscali koppelt op een ander DC)
3. Een transitprovider heeft problemen

Punt 1 lijkt me niet voor de hand liggend. BBned gebruikt vanaf het klant-modem tot aan de koppeling met Tweakdsl een ATM tunnel, hiermee is het dus vrijwel onmogelijk om udp verkeer alleen te droppen.

Punt 2 bewijst dat het inderdaad alleen om UDP verkeer gaat dat dropped. Ik neem tenminste aan dat die VPN tunnel TCP verkeer is.

Punt 3 is onwaarschijnlijk, aangezien Tweak-Tiscali gebruikers er dan ook last van moeten hebben. Dat lijkt niet het geval, maar door het tot nu toe kleine aantal Tiscali gebruikers mischien toch niet helemaal uit te sluiten. We kunnen ook uitzoeken of dezelfde transit wordt gebruikt door tweakdsl en xs4all, richting die gamehost. (Als die een remote trace aanbied tenminste).

Als we nu eens wisten welk verkeer precies het probleem is...dan zou testen stukken makkelijker gaan. Maar dat blijkt nog lastig te achterhalen, blijkbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios, je gaat er alleen vanuit dat het UDP is. Maar zo zeker ben ik daar niet van, het lijkt wel zo, maar bij TCP merk je het uiteraard minder. Bij je mail ophalen, FTP, msn, www merk je niet dat er een pakketje omvalt. Bij streaming audio/video wordt er flink gebuffert, dus merk je het eigenlijk ook niet. Bij gamen, voip merk je het gelijk dat er een pakketje (of meerdere) omvallen.

De enige constatering van mij;

• dat op het moment van een beste hapering in de VoIP-verbinding, mijn ping naar TweakDSL ook time-out heeft.
• Dat het met name in de Internetspitsuren speelt. Rond 10uur constateer ik geen problemen. Maar de gamers liggen vast nog op 1 oor liggen om dat te bevestigen. ;)
• Dat ik in de Internetspits wel via BBned time-out kreeg, en vanaf een andere machine in TC2 -> Tweak nooit een time-out geeft.
• Dat het al langere tijd problemen geeft.

Ok, de test met de VPN-verbinding is leuk. Maar is hij ook representatief? Op welk moment heb je die test gedaan?

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 24-08-2005 10:15 . Reden: Typo's ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100075

ff iets compleet anders nu , ik zag in de ah folder en op de tv het nieuwe versatel produkt staan

Versatel Slank & Snel
· Telefonie: geen KPN meer nodig
· Razendsnel internet: 4 Mbit/s
· Voetbal: gratis Eredivisiekanaal
39.95
Per maand

vind ik toch wel heel erg verrassend eigenlijk als je het afzet tegen het adsl2 verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149860

bbeyond biedt ook nu adsl2+ aan met voice.
Tweak word wakker en bied de mensen die nu Ultra & bel hebben ook wat aan !!
69,95 tov 49,95 is toch 200 in het jaar.

/mamoman

BBeyond
Economy ADSL2+
16-24Mb - 1024 Kbps

Bestelt u voor 1 september 2005 het ADSL2+ pakket dan betaalt u slechts €49,95 per maand i.p.v. €84,95!

Download-snelheid: 16-24Mb
Upload-snelheid: 1024 Kbps
Telefoonaansluitingen: 1 incl.
(max. 2x analoog)

Voor de ondernemer met 4 tot 8 medewerkers;

* die maximaal gebruik maakt van de vele gemakken van internet
* die goed bereikbaar wil zijn, per e-mail en telefoon
* die zeer regelmatig surft op het internet, waarbij het zeer regelmatig voorkomt dat grotere bestanden worden toegestuurd, dan wel dat grotere bestanden worden gedownload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Anoniem: 149860 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:41:
BBeyond, is ex btw schat ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
I_Stealth_I schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 10:09:
Xandrios, je gaat er alleen vanuit dat het UDP is. Maar zo zeker ben ik daar niet van, het lijkt wel zo, maar bij TCP merk je het uiteraard minder. Bij je mail ophalen, FTP, msn, www merk je niet dat er een pakketje omvalt. Bij streaming audio/video wordt er flink gebuffert, dus merk je het eigenlijk ook niet. Bij gamen, voip merk je het gelijk dat er een pakketje (of meerdere) omvallen.

De enige constatering van mij;

• dat op het moment van een beste hapering in de VoIP-verbinding, mijn ping naar TweakDSL ook time-out heeft.
• Dat het met name in de Internetspitsuren speelt. Rond 10uur constateer ik geen problemen. Maar de gamers liggen vast nog op 1 oor liggen om dat te bevestigen. ;)
• Dat ik in de Internetspits wel via BBned time-out kreeg, en vanaf een andere machine in TC2 -> Tweak nooit een time-out geeft.
• Dat het al langere tijd problemen geeft.

Ok, de test met de VPN-verbinding is leuk. Maar is hij ook representatief? Op welk moment heb je die test gedaan?
True, maar:
- VoIP is ook UDP data
- Windows standaard ping is ook UDP data

Probleem is dat als je vanaf een remote linux machine pingt, terug het Tweakdsl netwerk in...dat dat over het algemeen een ICMP ping is, geen UDP dus.

Wat je zou kunnen proberen (Ik zou het ook graag willen proberen, maar ik heb *het* probleem nog niet echt gemerkt), is naast je Windows-ping een extra ICMP ping te laten lopen tijdens het gebruik van VoIP / tijdens problemen.

Een tooltje om mee te kunnen icmp-pingen is dit bijvoorbeeld:
http://fgouget.free.fr/bing/ping_win32_i386-0.1.4.zip

Als die namelijk _niet_ de pieken laat zien die de windows UDP-ping wel laat zien...dan weten we in ieder geval zeker dat het alleen UDP verkeer betreft.
Anoniem: 149860 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 11:41:
Deze aanbieding van bbeyond is ook niet bedoeld voor bestaande klanten... Dus reken er maar niet op dat je met Ultra & Bel nu direct een aanbieding ziet ;)
Voor zover ik weet is de enige mogelijkheid nu OF tiscali gebruiken, OF eerst je lijn 'schoonmaken' van DSL, en dan adsl2 via BBned aanvragen. (Met enige wachttijd waarschijnlijk...volgensmij bieden ze het nog niet echt aan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Xandrios, volgens mij is een ping pakketje *altijd* ICMP. UDP ping heb ik nog nooit van gehoord.
Heb je daar wat info over voor me? Lijkt me echt heel sterk.
In de readme van de ping die jij gaf lees ik enkel dit verschil tussen de Microsoft ping:
3. How does it compares with Microsoft's ping and tracert
---------------------------------------------------------

Microsoft's tools implement the source routing an record route
options.

With Microsoft's ping you cannot specify the interval between two
packets. Also this ping conforms to the Unices ping options so you
may feel more comfortable with it.

Microsoft's tracert just sends 3 probes per host. You cannot
configure it for more or get more interesting statistics. Also you
cannot specify the maximum RTT to use.

Finally both Microsoft tools give you a RTT rounded down to a
millisecond. Even worse the RTT can be underevaluated by up to 2
milliseconds. This ping tool can give you, most of the time, a RTT
which is accurate to about 10 microseconds.

Everything that ping does not give you, you can implement it. Of
course Microsoft's tools don't come with the source :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AirtjE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-05 17:27
De problemen met BF2 ->

Mochten die problemen er nog zijn, dan kunnen deze mensen wellicht binnenkort even op eigen netwerk testen. We zijn bezig met opzetten van een BF2 public server dat op het TweakDSL netwerk komt, daarmee kun je in ieder geval heel veel dingen uitsluiten cq vergelijken :)

----------------------------

ADSL2+, jammer dat er nog geen enkele netwerk upgrades aanbied van ADSL1 naar 2+. Zit er nog op te wachten. Zal nog wel maandje of 2 duren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20:45
Ik zag de actie van TIS ADSL2 op de site staan.

Ik heb nu een Analoge Demon DSL Express via BBned lopen. Mijn vraag was of ik deze via telco-telco of isp-isp migratie kan overzetten naar een TIS ADSL2 lijntje.

Weet iemand of dit mogelijk is zonder al te veel downtime dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Crusader schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:23:
Xandrios, volgens mij is een ping pakketje *altijd* ICMP. UDP ping heb ik nog nooit van gehoord.
Heb je daar wat info over voor me? Lijkt me echt heel sterk.
In de readme van de ping die jij gaf lees ik enkel dit verschil tussen de Microsoft ping:

[...]
Heb er geen source van...maar dat meende ik altijd. 't zou kunnen dat ik het mis heb dan :o

Mijn testjes:

Lijn 1: Tweakdsl-Tiscali
Standaard windows ping
Ping statistics for 83.149.101.132:
Packets: Sent = 1310, Received = 1309, Lost = 1 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 14ms, Maximum = 254ms, Average = 20ms
ICMP ping tooltje:
--- 83.149.101.132 ping statistics ---
1286 packets transmitted, 1286 packets received, 0% packet loss
round-trip min/avg/max = 15.696/21.653/223.585 ms
Lijn 2: Tweakdsl-BBned (Cisco dslam)
Standaard windows ping
Ping statistics for 83.149.101.133:
Packets: Sent = 1230, Received = 1210, Lost = 20 (1% loss),
Minimum = 18ms, Maximum = 559ms, Average = 25ms
ICMP ping tooltje:
--- 83.149.101.133 ping statistics ---
1215 packets transmitted, 1194 packets received, 1% packet loss
round-trip min/avg/max = 19.489/27.060/654.838 ms
Opvallend is dat BBned dus rond 1% packetloss zit, Tiscali op 0%. Bij BBned zijn er om de ~100 packets twee opeenvolgende time-outs, standaard. Vreemde situatie :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Xandrios schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:49:
[...]

Mijn testjes:

Opvallend is dat BBned dus rond 1% packetloss zit, Tiscali op 0%. Bij BBned zijn er om de ~100 packets twee opeenvolgende time-outs, standaard. Vreemde situatie :o
Ik test zojuist via mijn XS4ALL lijntje met dit resultaat
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 538, Received = 538, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 6ms, Maximum =  24ms, Average =  7ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Xandrios schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:49:
Dat bedoel ik dus, om de 90-100 seconden een onderbreking in het signaal. En dat hoor ik dus in de verbinding met VoIP. Het is op moment van zo'n time-out, totaal ruis op VoIP. Nou is het geen wereldprobleem, de rest werkt namelijk wel. Maar het is wel hinderlijk als je het wil gebruiken.

edit; op dit moment heb ik er geen last van. Zal vanavond eens proberen.

[ Voor 31% gewijzigd door I_stealth_I op 24-08-2005 13:33 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Chutney schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:05:
[...]

Ik test zojuist via mijn XS4ALL lijntje met dit resultaat
code:
1
2
3
4
    Packets: Sent = 538, Received = 538, Lost = 0 (0% loss),
    Minimum = 6ms, Maximum =  24ms, Average =  7ms
BBned, KPN of BabyXL netwerk? :)
I_Stealth_I schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:13:
[...]

Dat bedoel ik dus, om de 90-100 seconden een onderbreking in het signaal.
Dit probleem speelt al vrij lang voor zover ik weet; Volgensmij had ik met mijn vorige verbinding (Zakelijke SDSL lijn van BBNed) hetzelfde :o
Heb er zelf echter nooit last/problemen mee ondervonden...maar wel vreemd.

[ Voor 34% gewijzigd door Xandrios op 24-08-2005 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chutney
Xandrios schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:13:
[...]

BBned, KPN of BabyXL netwerk? :)
KPN netwerk.. was even ter vergelijking van het ''probleem''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Burne schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 02:01:
[...]

Zei het dat dat VPN over diezelfde verbinding loopt, en dus dezelfde problemen zou moeten hebben. Als het aan de eigenschappen van de verbinding ligt. Zoals iedereen roept.
Behalve dan dat VPN Point-To-Point gebruikt in plaats van Point-To-Multi-Point. Zou het misschien daarin nog kunnen liggen dat deze ergens vekeerd gaan op de border ? Bovendien vergeet niet dat je via VPN de packets encrypt en dus andere flags krijgen dan gewoon traffic. Als je dan unencrypted de packets verstuurd en je hebt er wel last van zou je haast zeggen dat er 2 dingen de oorzaak kunnen zijn.

1) Afhandeling van packets op de routers.
2) Illegale flags die vanuit het spel meegegeven worden en dus gedropped worden.

just my 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Chutney schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 12:48:
Ik zag de actie van TIS ADSL2 op de site staan.

Ik heb nu een Analoge Demon DSL Express via BBned lopen. Mijn vraag was of ik deze via telco-telco of isp-isp migratie kan overzetten naar een TIS ADSL2 lijntje.

Weet iemand of dit mogelijk is zonder al te veel downtime dus?
Heb je dit topic wel 's gelezen?

Samenvattend: telco-telco migratie met in principe hooguit een kwartier downtime, alhoewel men voor de zekerheid van een dag uitgaat.

Procedure:

1) Aanvraag indienen bij TweakDSL.
2) Wachten totdat je lijntje wordt opgeleverd.
3) Per direct opzeggen bij Demon.

Voila.

----

Trouwens, vandaag ontving ik wat papieren van TweakDSL. Gegevens om in het customer-menu te kunnen inloggen en de gegevens voor m'n subdomein en mail... straks maar 's kijken of dat al werkt.

En dan nog ff wachten op twee september, de datum dat ik van Demon naar TweakDSL wordt omgeprikt... :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119610

Voor de mensen die willen overstappen van Demon naar tis dsl 24 mbit !!

Ik heb twee weken geleden op een donderdag mijn gegevens en contract gefaxed die ik hier op de website had gevonden alsmede mijn paspoort en de nodige handtekeningen.

Gisteren kwam ik thuis en lag mijn adsl van demon 8mbit eruit, na het resetten van de modem kwam ik erachter dat ik niet meer klant van demon was maar inmiddels van cambrium (tweakdsl dus). Dit zag ik doordat ik mijn ip adres op het internet heb gechecked.

Het is wel een beetje vaag gegaan allemaal want ik heb maandag nog gebeld waar mijn contract bleef want ik had nog niks gehoord etc. De man zei dat die in behandeling was maar dat het nog wel even kon gaan duren. Vaag maar waar een dag later had ik t !!

't is nu precies dezelfde snelheid als met demon alleen de upload is iets lager, was 80 k/b en is nu rond de 70..

Ik vraag me af waar de bestelde modem en de inloggegevens blijven, want ik heb verder nog helemaal niks van hun vernomen. Weet iemand hoe lang dat nu gemiddeld nog duurt ?

Jullie zullen het hier lezen als ik meer info heb.

Gegroet Diego.

P.s. Moet ik nog wel bij Demon opzeggen, of wordt mijn contract automatisch stopgezet, want ik heb ook nog helemaal niks van hun gehoord, en ik wil niet twee keer een abbo gaan betalen zoals jullie zullen begrijpen !!

Vaag, vaag vaag maar wel mooi dat het allemaal zo snel is gegaan... _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 119610 op 24-08-2005 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuCarD
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Wildfire schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:54:
[...]

Heb je dit topic wel 's gelezen?

Samenvattend: telco-telco migratie met in principe hooguit een kwartier downtime, alhoewel men voor de zekerheid van een dag uitgaat.

Procedure:

1) Aanvraag indienen bij TweakDSL.
2) Wachten totdat je lijntje wordt opgeleverd.
3) Per direct opzeggen bij Demon.

Voila.
Hoe kan je nou een aanvraag indienen voor een lijn die al bezet is door een andere telco?

Programmer - an organism that turns coffee into software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

LuCarD schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:55:
[...]

Hoe kan je nou een aanvraag indienen voor een lijn die al bezet is door een andere telco?
Lees het topic nog maar eens, je zult wel moeten want anders loop je kans dat Demon je lijn sloopt en dan zit je zeker enkele weken zonder internet.
Anoniem: 119610 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:55:

Ik heb twee weken geleden op een donderdag mijn gegevens en contract gefaxed die ik hier op de website had gevonden alsmede mijn paspoort en de nodige handtekeningen.

Gisteren kwam ik thuis en lag mijn adsl van demon 8mbit eruit, na het resetten van de modem kwam ik erachter dat ik niet meer klant van demon was maar inmiddels van cambrium (tweakdsl dus). Dit zag ik doordat ik mijn ip adres op het internet heb gechecked.
Maf. Ik heb ruim drie weken geleden me aangemeld en ik word per 2 september omgezet naar TweakDSL. Zit nu nog gewoon via Demon.
Ik vraag me af waar de bestelde modem en de inloggegevens blijven, want ik heb verder nog helemaal niks van hun vernomen. Weet iemand hoe lang dat nu gemiddeld nog duurt ?
Alweer maf. Ik ben nog niet omgeschakeld maar ontving vandaag al wel de inloggegevens. Nog geen modem btw, maar die zal nog wel volgen.
P.s. Moet ik nog wel bij Demon opzeggen, of wordt mijn contract automatisch stopgezet, want ik heb ook nog helemaal niks van hun gehoord !!
Ja, je moet nu zo snel mogelijk bij Demon opzeggen. Ik denk dat je het beste via de mail kunt opzeggen, met melding dat het een telco-telco migratie betreft van Demon/BBNed naar TweakDSL/Tiscali. Als het goed is kun je gewoon per direct opzeggen.

---
Anoniem: 119610 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:59:
Ikzelf heb bij demon nog niet opgezegd en dat hoef je dus ook niet te doen als je aangeeft dat je met telco/telco over wil en je geeft je service id van demon aan tweakdsl.

Heb ik ook gedaan en voila na nog geen twee weken overstap gerealiseerd !!

Als je nog meer vragen hebt, stel ze dan maar !
Erg vreemd, want zowel TweakDSL en Demon geven aan dat je wèl moet opzeggen. En bij de huidige aanvraagprocedure van TweakDSL wordt niet eens meer om een service ID gevraagd.

Diego27, gewoon opzeggen dus. Mocht het niet meer nodig zijn, dan is er niets aan de hand. Mocht het wel nodig zijn en je doet het niet, dan blijven ze afschrijven. Lijkt me niet de bedoeling.

[ Voor 87% gewijzigd door Wildfire op 24-08-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ikzelf heb bij demon nog niet opgezegd en dat hoef je dus ook niet te doen als je aangeeft dat je met telco/telco over wil en je geeft je service id van demon aan tweakdsl.

Heb ik ook gedaan en voila na nog geen twee weken overstap gerealiseerd !!

Als je nog meer vragen hebt, stel ze dan maar !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Anoniem: 119610 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:55:

Vaag, vaag vaag maar wel mooi dat het allemaal zo snel is gegaan... _/-\o_
Okdan, de eerste ADSL2+ verbindingen komen online :)

Als het goed is heb je een brief gekregen met inloggegevens, en een Datum waarbij de verbinding van Demon naar Tweak zou worden omgezet. Als dat niet het geval is, eventjes bellen voor in ieder geval de logingegevens :) Want die behoor je een week voor oplevering te krijgen.

Modems zijn, voor zover ik weet, nog lastig te leveren. (Nieuwigheid, leveranciers nog geen voorraden enzo). Ik neem aan dat ze ervan uitgaan dat mensen die al een verbinding hebben hun oude modem nog wel even kunnen blijven gebruiken. De verbinding is toch nog geen adsl2+ :)
LuCarD schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 13:55:
[...]

Dat heet dus een TTM, Telco-Telco migratie. Aanvraag voor TTM invoeren, na TTM oude ISP opzeggen. Dat is de juiste procedure :)
Anoniem: 119610 schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:02:
[...]

Als ik niet op zeg moet ik dan gewoon demon blijven betalen ?

Wel lachen dat ze bij de een heel anders werken dan bij de ander.

Ik zit trouwens in omgeving Rotterdam voor het geval je dat interessant vindt om te weten.
Die kans is aanwezig. Ik zou even verifieren bij Demon of Tweakdsl je oude verbinding bij hun heeft opgezegd. Ik denk namelijk dat dat nog niet gebeurd is ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Xandrios op 24-08-2005 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, je moet nu zo snel mogelijk bij Demon opzeggen. Ik denk dat je het beste via de mail kunt opzeggen, met melding dat het een telco-telco migratie betreft van Demon/BBNed naar TweakDSL/Tiscali. Als het goed is kun je gewoon per direct opzeggen.
Als ik niet op zeg moet ik dan gewoon demon blijven betalen ?

Wel lachen dat ze bij de een heel anders werken dan bij de ander.

Ik zit trouwens in omgeving Rotterdam voor het geval je dat interessant vindt om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Xandrios schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 14:02:
[...]

Okdan, de eerste ADSL2+ verbindingen komen online :)
Wel vreemd dat Diego27 een week later heeft aangevraagd en nu een week eerder dan mij al is aangesloten... :'(

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test