TweakDSL *new and/or improved* deel 14 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.750 views sinds 30-01-2008

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:24

Wildfire

Joy to the world!

Xandrios schreef op donderdag 01 september 2005 @ 22:46:
Probeer ook even een mailtje gewoon naar jezelf te sturen (om te testen), volgensmij heeft/had tweakers.net vandaag een storing met de mailservers :)
Mailtje is ondertussen wel binnen, zal wel een tijdelijke hickup zijn geweest... :)

* Wildfire vindt het spannend: ga ik morgen daadwerkelijk omgezet worden (sta geplanned voor omzetting op vrijdag 02-09 dus) èn gaat het goed?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Wildfire schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:20:
[...]

Mailtje is ondertussen wel binnen, zal wel een tijdelijke hickup zijn geweest... :)

* Wildfire vindt het spannend: ga ik morgen daadwerkelijk omgezet worden (sta geplanned voor omzetting op vrijdag 02-09 dus) èn gaat het goed?
Merk je vanzelf ;) Als je opeens geen i-net meer hebt even VPI/VCI aanpassen of modem wissellen.

Als je morgen avond nog gewoon online bent zonder iets te hebben gedaan is het of niet goed gegaan (even melden) of je zat al op 't BaByXL/Tiscali netwerk en hebt alleen opeens ander IP ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:37:
[...]

Merk je vanzelf ;) Als je opeens geen i-net meer hebt even VPI/VCI aanpassen of modem wissellen.
0/35 Moet 0/34 worden heb ik begrepen, verder geen settings aanpassen?

Modem wisselen... moet ik wel eerst het nieuwe modem hebben ontvangen :)
Als je morgen avond nog gewoon online bent zonder iets te hebben gedaan is het of niet goed gegaan (even melden) of je zat al op 't BaByXL/Tiscali netwerk en hebt alleen opeens ander IP ;)
We shall see... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

itsjohan schreef op donderdag 01 september 2005 @ 21:41:
en dan weigerde het ding te upgraden naar 6.02.
6.02 moet je niet gebruiken, tenzij je daar (via de helpdesk) specifiek de opdracht voor krijgt van een BBNed-engineer. Het fixt wat bugs, maar je krijgt er een hoop nieuwe voor terug, en alleen als je specifieke problemen met voice hebt is het het proberen waard.

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

6killer schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:19:
[...]
Die haal ik toevallig ook binnen, maar t gaat nog maar met 50 kb/s, zal dan toch ergens iets niet goed zitten lijkt me, maar ff modem opnieuw opstarten je wet nooit.
Offtopic:

Wie haalt er nu nog headers op in binaries groepen? Is er een belangrijke reden, dat je daar voor kiest? De meeste newscliënts ondersteunen NZB wat veel sneller werkt en die ook gratis te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:48:
[...]

6.02 moet je niet gebruiken, tenzij je daar (via de helpdesk) specifiek de opdracht voor krijgt van een BBNed-engineer. Het fixt wat bugs, maar je krijgt er een hoop nieuwe voor terug, en alleen als je specifieke problemen met voice hebt is het het proberen waard.
Je moet wel naar 6.02 om door te gaan naar de 6.02 versie voor ADSL2+ alvast.

Je hebt wel gelijk dat het dingen fixed en andere bugs brengt helaas. Wordt tijd voor 6.03 misschien van Allied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 23:38
Of ga lekker supersearchen met newsleecher echt ideaal kost wat maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Azqi schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:51:
[...]

Offtopic:

Wie haalt er nu nog headers op in binaries groepen? Is er een belangrijke reden, dat je daar voor kiest? De meeste newscliënts ondersteunen NZB wat veel sneller werkt en die ook gratis te verkrijgen zijn.
Wederom off-topic (en voor deze discussie kunnen we, denk ik, beter verhuizen naar het newsserver topic): er wordt nog veel steeds gepost dat nergens wordt gespot of wat dan ook. En dan kun je wel zeggen Usenetsearch van Eweka ofzo, maar als ik niet weet *wat* er gepost is schiet dat ook niet op.

Headeren moet ik dus wel doen want er worden bv. in alt.binaries.multimedia.scifi+fantasy regelmatig juweeltjes gepost, sommigen zelfs lekker obscuur. Ze worden bv. niet gespot in programma's zoals FTD, staan ook niet op usenet index sites... dus als ik niet zou headeren dan zou ik ze compleet missen.

NZBtjes zijn handig ja, als je weet wat er gepost is of als je weet wat je wilt. Maar er zijn dus situaties in te denken waarbij headeren een noodzaak blijft.

-- Edit: woei!!! Ik denk dat ik ben overgezet. Ik zit nu op stage en zit nu op IRC. Ik zie dat m'n PC thuis van IRC is verdwenen...

[ Voor 7% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2005 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
Mensen, ik bel net Tweak op met de vraag om een upgrade van Surf naar Pro. Nu zegt die meid aan de lijn dat er dan vanaf NU weer een JAAR abo ingaat... :? :? :?

Ik heb altijd begrepen, en is me ook meerdere malen door Tweak telefonisch bevestigd (door Ed), dat dat NIET het geval was bij een upgrade... Nu zegt die meid bij Tweak dat dat verkeerd is... 8)7

Weet hier iemand meer vanaf, ik kan het nergens in de alg. voorwaarden vinden...

edit:

lucky me, ff m'n mail nagekeken, vind ik nog een reply vanuit tweak op dezelfde vraag van mij:

Beste Martijn,

Die upgrade is in principe gratis inderdaad. Hoe lang het duurt voordat het werkt hangt af van bbned, soms is het een dag, de andere keer drie weken helaas.. Je contract wordt niet verlengd.

Met vriendelijke groet,
Het TweakDSL Team

Nu hebben ze toch geen poot om op te staan of wel?

[ Voor 37% gewijzigd door Martijn op 02-09-2005 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijn
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-09 13:42
BTW, lekker helpdesk systeem hebben ze daar :?... Van beller 2 naar 4 naar 3 naar eerste en nu weer 6e... |:( |:( |:( Ook de wachttijd loopt alleen maar op |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien dat voor de abonnementen via Tiscali andere regels/afspraken gelden. Misschien worden contracten tussen Tiscali & TweakDSL ook verlengd met een jaar weer bij up/downgraden bijvoorbeeld.

Of antwoord is gewoon onjuist, dat zou ook kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19:58
Azqi schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 09:51:
[...]

Offtopic:

Uhmmm ik ken NZB's wel maar weet niet hoe ik alleen die binnehaal eigelijk 8)7 Ik zal het gelijk eens uitzoeken, blijkbaar loop ik weer achter ;) Snelheid is weer in orde overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gebeld met Tweak waar mijn ADSL2+ aansluiting blijft.

Ik had als wensdatum 24 augustus aangegeven. Aangezien dit alweer even geleden was toch maar eens in de telefoon geklommen.

Een enigzins slaperig klinkende mejuffrouw wist mij te melden dat mijn modem volgende week verzonden zou gaan worden en dat de verbinding dan ook volgende week opgeleverd gaat worden. Zij kon helaas niet aangeven welke dag dus afwachten maar (zal wel vrijdag worden ;) )

Zij melde tevens dat men vandaag/deze week batch 15 afgewerkt had. Mijn aanmelding zat in batch 19.

Ich binn gespannt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Striker2k2
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-07 11:32
ik vraag het hier maar aangezien je bij de helpdesk er amper doorheen komt atm
hang al minstens 5 mins aan de lijn om te vragen of ze m'n (vorige week) aangevraagde email adres eens willen aanmaken
ik wil straks een vast ip aanvragen maar zal eerst nog connecten met een speedtouch home modem waarschijnlijk.
moet ik het pas aanvragen nadat ik mijn nieuwe modem heb of maakt dat niets uit?
en hoe zit dat met activatie? (of is dat maar 1x nodig?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Martijn schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:33:
BTW, lekker helpdesk systeem hebben ze daar :?... Van beller 2 naar 4 naar 3 naar eerste en nu weer 6e... |:( |:( |:( Ook de wachttijd loopt alleen maar op |:(
Ja het lijkt wel of 0900-bellers voor gaan op mensen die het 036-nummer draaien. Heel appart :)
Er gaat iets niet helemaal lekker met die Asterisk bak.

[ Voor 8% gewijzigd door I_stealth_I op 02-09-2005 12:27 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chilly_Willy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 18:29
bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:02:
[...]

Is gewoon heel normaal/netjes.

[...]

Alles optimaal aangesloten? Alles zo kort mogelijk bij je ISRA en geen verlengkabels met platsnoer naar je splitter of tussen splitter en modem? Of een ongebruikte aftakking op je lijn voor je splitter. Of zelfs apparatuur voor je splitter aangesloten.

Anders eens proberen om bij je ISRA (hoofdaansluitpunt) zonder splitter zonder iets met een kort kabeltje alleen je modem aan te sluiten. Als het daar (veel) beter is heb je verlies in je bekabeling ;)
Ik heb 25cm tussen ISRA en splitter en 25cm tussen splitter en modem, dus veel korter kan niet. Ik ga vanavond wel ff kijken wat ik haal direct op het ISRA punt.

Coïtus ergo sum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Chilly_Willy schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 12:58:
[...]

Ik heb 25cm tussen ISRA en splitter en 25cm tussen splitter en modem, dus veel korter kan niet. Ik ga vanavond wel ff kijken wat ik haal direct op het ISRA punt.
En ook geen bijgezet draadje ergens heen nog voor je splitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

bjck schreef op donderdag 01 september 2005 @ 23:37:
[...]

Olé! Tik dit nu vanaf een TweakDSL lijn... :)

Moest ff in m'n oude ZyXel de VPI/VCI aanpassen en voila!

Alleen jammer dat ik met dit oud ZyXel modempje niet de upstream haal die ik voorheen met Demon had... met Demon syncte 'ie op 864kbps, met TweakDSL op 768kbps.

FF Wachten op het nieuwe modem dus.

-- Edit: nu nog ff een nette opzeggingsmail schrijven naar Demon. Wel met de uitdrukkelijke melding dat de lijn gemigreerd is natuurlijk :)

-- Edit #2: modem synct op 8064kbps downstream, maar ik haal bij http://speedtest.cistron.nl ongeveer zo'n 500 kilobyte/sec... ai. Voorheen bij Demon altijd zo'n 800 kilobyte/sec.

[ Voor 22% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2005 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Beste mede-tweakers,
Ik heb deze vraag ook al naar de helpdesk van tweakdsl gemaild maar ik krijg er (na 2 weken) geen antwoord op, misschien dat iemand van jullie het weet.
Ik had een tijd geleden iemand van de helpdesk aan de telefoon en hij vertelde me dat ik een speciale splitter nodig ga hebben voor adsl2+. Aangezien ik mijn verbinding heb aangevraagd zonder een modem erbij te bestellen verwacht ik dat ik van Tweakdsl ook geen splitter ga ontvangen (toch?)
Verder kan ik op het Internet geen enkele pagina vinden met enige vorm van informatie over zo'n speciale ADSL2+ splitter. Ik begin dan ook te twijfelen of ik wel een speciale splitter nodig heb.
Mijn verbinding werkt inmiddels perfect (nu natuurlijk nog normale adsl)

Wie kan mij bevestigen (liefst met bron) dat ik inderdaad zo'n speciale splitter nodig heb in de toekomst voor mijn adsl2+ en waar kan ik die dan kopen/bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

slash24 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:45:
Beste mede-tweakers,
Ik heb deze vraag ook al naar de helpdesk van tweakdsl gemaild maar ik krijg er (na 2 weken) geen antwoord op, misschien dat iemand van jullie het weet.
Ik had een tijd geleden iemand van de helpdesk aan de telefoon en hij vertelde me dat ik een speciale splitter nodig ga hebben voor adsl2+. Aangezien ik mijn verbinding heb aangevraagd zonder een modem erbij te bestellen verwacht ik dat ik van Tweakdsl ook geen splitter ga ontvangen (toch?)
Verder kan ik op het Internet geen enkele pagina vinden met enige vorm van informatie over zo'n speciale ADSL2+ splitter. Ik begin dan ook te twijfelen of ik wel een speciale splitter nodig heb.

Wie kan mij bevestigen (liefst met bron) dat ik inderdaad zo'n speciale splitter nodig heb in de toekomst voor mijn adsl2+ en waar kan ik die dan kopen/bestellen.
Ik meen mij te herinneren ergens in dit (of het voorgaande) topic gelezen te hebben dat je gewoon je oude splitter kunt blijven gebruiken, aangezien dat ding enkel het voice-verkeer splitst. En dat blijft natuurlijk hetzelfde bij ADSL2+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Wildfire schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:31:
-- Edit #2: modem synct op 8064kbps downstream, maar ik haal bij http://speedtest.cistron.nl ongeveer zo'n 500 kilobyte/sec... ai. Voorheen bij Demon altijd zo'n 800 kilobyte/sec.
Ik sync ook op 8064, maar haal wel de 835KB/sec. Loopt er mischien nog een p2p tooltje of iets dergelijks op je PC?
slash24 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:45:
Beste mede-tweakers,

Er zit geen verschil tussen adsl-1 en adsl2+ splitters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waneer de eerste lijnnen opgeleverd in adsl2+ speed. :? :? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zondagskindje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:43

Zondagskindje

Harley Softail Slim FLSL 2018

Zondagskindje schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 11:10:
[...]

Ik heb ook een telefoontje gehad dat Tiscali niet mogelijk was ( dit was al oud nieuws voor mij)
Maar ze gaan nu een contractje opsturen voor ADSL2+ op het BBned netwerk.
Ik hoop dat dit allemaal goed gaat, want degene die ik aan de telefoon had wist niet dat ik al UltraDSLverbinding had 8)7
We leven nu een week verder en ik denk dat het meisje, die ik aan de foon had, de brievenbus niet kan vinden, want ik heb nog steeds niets ontvangen.
Maar goed, dit had ik al een beetje verwacht.

"I've always been mad. I know I've been mad, like the most of us are. Very hard to explain why you're mad, even if you're not mad."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Laatst online: 14-05 20:48
ik was ook van plan om naar deze provider te gaan op tis adsl2+ en heb 3x tel contact gehad om over te gaan met zomin mogelijk downtime.

een dame wist te vertellen me huidige provider niet in kennis te stellen van mn vertrek ivm het slopen van je lijn door de huidige provider,en te wachten tot hun de lijn overnamen.

beetje vreemd want op hun aanmeld formulier staat huidige provider opzeggen en datum aan hun door geven,ook werd ik er nog over gebeld dat ze een service id nummer van mn huidige lijn moesten hebben,ook raar een kennis van mij had dit nummer niet nodig en zit ook bij de zelfde provider als ik.

ook zou het aanvraag formulier worden opgestuurd maar na nu 2 weken nog niets in de bus dus zelf maar van hun site gehaald was makkelijker als je dat even verteld word,maargoed dus heb ze weer gemaild met de vraag wat nu wel de juiste manier is om over te gaan.

ik heb dit naar 2 verschillende adressen gestuurd maar na een week nemen ze blijkbaar niet de moeite je even een mailtje terug te sturen,als ze nu zo met potentiele klanten omgaan dan schiet het wel lekker op en bedenk ik me voorlopig maar.

zijn er meer mensen die deze zeer slechte ervaring hebben ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:59:
Nog niet voor Tiscali lijnen.

Laatste testen zijn nog in vollegang en er komt nog een rondje nederland met softwareupgrades / onderhoud zeer binnenkort.
monterey schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:04:
ik was ook van plan om naar deze provider te gaan op tis adsl2+ en heb 3x tel contact gehad om over te gaan met zomin mogelijk downtime.

een dame wist te vertellen me huidige provider niet in kennis te stellen van mn vertrek ivm het slopen van je lijn door de huidige provider,en te wachten tot hun de lijn overnamen.

beetje vreemd want op hun aanmeld formulier staat huidige provider opzeggen en datum aan hun door geven,ook werd ik er nog over gebeld dat ze een service id nummer van mn huidige lijn moesten hebben,ook raar een kennis van mij had dit nummer niet nodig en zit ook bij de zelfde provider als ik.

ook zou het aanvraag formulier worden opgestuurd maar na nu 2 weken nog niets in de bus dus zelf maar van hun site gehaald was makkelijker als je dat even verteld word,maargoed dus heb ze weer gemaild met de vraag wat nu wel de juiste manier is om over te gaan.

ik heb dit naar 2 verschillende adressen gestuurd maar na een week nemen ze blijkbaar niet de moeite je even een mailtje terug te sturen,als ze nu zo met potentiele klanten omgaan dan schiet het wel lekker op en bedenk ik me voorlopig maar.

zijn er meer mensen die deze zeer slechte ervaring hebben ????
Manier is juist.

Opzegtermijn bepalen/navragen/nazoeken bij huidige ISP.

Overstap aanvragen met wensdatum in de toekomst van ongeveer opzegtermijn + 2 weken.

Als overstap is bevestigd dat het okee is kan je veilig opzeggen voor een datum na je wensdatum bij huidige ISP. Zo voorkom je dat hun de lijnsloop erder naar KPN sturen dan TweakDSL de overname. KPN handelt 1 actie per telefoonlijn tegelijk af en is dus wie 't eerste komt wie 't eerste maalt.

[ Voor 73% gewijzigd door bjck op 02-09-2005 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 11:00
Hoe zit het eigenlijk met vaste IP-adressen? Want ik neem aan dat als ik bv eerst de 8/1 verbinding van Tiscali krijg en later de ADSL2+ verbinding krijg dat ik dan weer een ander IP-adres krijg of niet? Kun je zo'n adres 'claimen' of gaat dat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-08 11:34
Xandrios schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:48:
[...]

Er zit geen verschil tussen adsl-1 en adsl2+ splitters :)
Dat dacht ik al, maar bedankt voor de bevestiging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Witlof schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:13:
Hoe zit het eigenlijk met vaste IP-adressen? Want ik neem aan dat als ik bv eerst de 8/1 verbinding van Tiscali krijg en later de ADSL2+ verbinding krijg dat ik dan weer een ander IP-adres krijg of niet? Kun je zo'n adres 'claimen' of gaat dat niet?
Is bij Tiscali niets meer dan een upgrade straks met toevallig andere techniek (2+ ipv normaal) en dus blijft alles gewoon gelijk net als IP dat neit persé hoeft te veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Hoe zit het eigenlijk met hostnamen?

Bij Demon was er netjes een hostname aan m'n IP gekoppeld, erg handig. Maar wat ik nu bij TweakDSL heb is erg onhandig. xx-xx-xx-xx.dsl.cambrium.nl (xx'jes zijnde de cijfers van mijn IP-adres)

Is toch heel wat minder praktisch als naam.demon.nl
Xandrios schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:48:

[...]

Ik sync ook op 8064, maar haal wel de 835KB/sec. Loopt er mischien nog een p2p tooltje of iets dergelijks op je PC?
Nope. Enkel IRC en dat slurpt echt geen 300 kilobyte/sec op...

Zojuist nog eens getest, nog steeds zo'n 500 kilobyte/sec terwijl het modem wèl netjes op 8064kbps synct (met relative capacity occupation iets van 85% ofzo).

[ Voor 58% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2005 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
En als je deze ophaalt? Wat is dan de snelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 14:19:
Ik heb gisteren het aanvraagformulier (per post) opgestuurd. Nu maar hopen dat het tijdig wordt gelezen. :)
En gisteren is mijn lijn overgezet (ISP-hop). :D Maar hoe nu verder? Kan ik Demon nu veilig opzeggen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
sylvesterrr schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:56:
[...]

En gisteren is mijn lijn overgezet (ISP-hop). :D Maar hoe nu verder? Kan ik Demon nu veilig opzeggen? :)
Lijn is niet meer van Demon. Valt voor Demon weinig meer op te heffen of te slopen bij Tiscali/BaByXL bij een ISP-hop.

Gewoon netjes aangeven dat je lijn reeds is overgezet en je abonnement ook wenst te stoppen per die datum ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm heb een vreemd probleem hier.
Sinds 31-8-2005 krijg ik geen ipadres meer dus ook geen internet.
Ook het resetten van het modem helpt niet.
Mijn modem heeft wel verbinding maar daar blijft het dan ook bij.
Bij de helpdesk krijg ik alleen maar te horen dat er een storing is en z ontkennen dat ik dus al ben overgezet naar Tiscali netwerk.
Ik dacht , misschien komt het daardoor en moet ik mijn modem (alcatel 510) anders instellen.
Nog meer mensen die al 3 dagen geen ip adres meer krijgen??
Volgens de helpdesk kan zon probleem wel een aantal dagen in beslag gaan nemen.
Nou ,en weer een beetje teleur gesteld.
maar meer mensen hier last van?? of gehad??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Wildfire schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 14:34:
Hoe zit het eigenlijk met hostnamen?

Bij Demon was er netjes een hostname aan m'n IP gekoppeld, erg handig. Maar wat ik nu bij TweakDSL heb is erg onhandig. xx-xx-xx-xx.dsl.cambrium.nl (xx'jes zijnde de cijfers van mijn IP-adres)

Is toch heel wat minder praktisch als naam.demon.nl
Als je het MAC-adres (dat de DHCP lease opvraagt) aan de helpdesk mailt, met het verzoek voor een vast IP....kun je een eigen domein/subdomein naar dat vast IP wijzen. Als dat werkt (Dus bijvoorbeeld home.wildfire.nl wijst naar je TweakDSL ip), dan kun je de helpdesk mailen en vragen of ze de reverse DNS van het IP ook op home.wildfire.nl zetten.

Dan heb je dus een volwaardige hostname met reverse DNS etcetera :)
Nope. Enkel IRC en dat slurpt echt geen 300 kilobyte/sec op...

Zojuist nog eens getest, nog steeds zo'n 500 kilobyte/sec terwijl het modem wèl netjes op 8064kbps synct (met relative capacity occupation iets van 85% ofzo).
ftp://ftp.tweakdsl.nl/test/100mb.bin

Die dan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nope... zo'n 550 kilobyte/sec, en bij alle speedtests zie ik de snelheid nogal fluctueren.

Er draait hier niets op de achtergrond mee, enkel XChat (IRC).

Voorheen bij Demon nooit last van gehad.

In mijn ZyXel (lief beestje dat ik van Demon heb gekregen) moest ik toch enkel VPI/VCI aanpassen, meer niet? Dat heb ik dan ook gedaan (op 0/34 gezet ipv 0/35), ook netjes ADSL-line gereset en voor de zekerheid heb ik het modem zichzelf ook laten resetten.

[ Voor 35% gewijzigd door Wildfire op 02-09-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Dan zou 't moeten werken gewoon, raar dat je niet meer snelheid haalt :(

Houdt ons op de hoogte als 't opeens verandert ;)
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 15:14:
Hmmm heb een vreemd probleem hier.
Sinds 31-8-2005 krijg ik geen ipadres meer dus ook geen internet.
Ook het resetten van het modem helpt niet.
Mijn modem heeft wel verbinding maar daar blijft het dan ook bij.
Bij de helpdesk krijg ik alleen maar te horen dat er een storing is en z ontkennen dat ik dus al ben overgezet naar Tiscali netwerk.
Ik dacht , misschien komt het daardoor en moet ik mijn modem (alcatel 510) anders instellen.
Nog meer mensen die al 3 dagen geen ip adres meer krijgen??
Volgens de helpdesk kan zon probleem wel een aantal dagen in beslag gaan nemen.
Nou ,en weer een beetje teleur gesteld.
maar meer mensen hier last van?? of gehad??
Zet er maar een 0/34 Tiscali/BaByXL profiel in :+

Als je bent overgezet van netwerk zie je dat direct aan je lijnsnelheid in je modem. Die is dan 1120/288 opeens voor activatie van Tiscali.

http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510

Als je DNS vast hebt staan in je modem of PC even naar http://1.254.254.253/ surfen en activeren

[ Voor 92% gewijzigd door bjck op 02-09-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Op mijn verzoek aan Demon om m'n abo op te zeggen krijg ik een (standaard?!) mailtje terug. In mijn mail heb ik duidelijk vermeld dat mijn lijn gisteren is overgezet.
Beste heer/mevrouw XXXXXXXX ,

Dank u voor uw e-mail aan Demon.

In principe is het zo dat bij overstappen naar een andere provider de nieuwe provider alle zaken direct met ons afhandelt. Zij dienen uiterlijk twee weken voor de migratiedatum een verhuisverzoek bij ons in. U kunt zelf dan pas het beste uw opzegging bij ons indienen als de verhuizing helemaal geslaagd is en uw verbinding gebruik maakt van uw nieuwe provider. Wanneer dit is gebeurt kunt u een bewijs van migratie opvragen bij de nieuwe provider en deze naar ons toe sturen. Wij zullen uw account met terug werkende kracht op de datum van migratie sluiten. De maand opzegtermijn zal dan niet in acht worden genomen. Zegt u eerder op, dan bestaat er de kans dat het ADSL signaal van de lijn wordt gehaald voordat de nieuwe provider klaar is met installeren. Dit heeft onder andere als gevolg dat u dan enige tijd zonder internet zit.
Als u bij ons opzegt zodra de verhuizing geslaagd is wordt er geen opzegtermijn gehanteerd. Dit om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.

Hopend u zo voldoende geinformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
Ik heb nu in ieder geval zwart op wit staan dat er geen opzegtermijn wordt gehanteerd, én dat m'n account met terugwerkende kracht wordt gesloten.

Btw, wanneer krijg ik mijn inloggegevens van mijn mail e.d. @ tweakdsl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Jester
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-11-2024

The Jester

The fool escaped from paradise

Krijg zojuist een brief binnen van Tweak:

Beste TweakDSL'er,
Allereerst natuurlijk van harte welkom bij TweakDSL. Vanaf nu kun je dan, wellicht na lang wachten, echt gebruik gaan maken van ons netwerk en de daarbij behorende diensten. Onze excuses nog voor het lange wachten, maar we hadden te kampen met meer aanvragen dan verwacht.
Uiteraard gaat de facturatie van je abonnement ook pas in nadat je geactiveerd bent.
In de bijlage kun je instructies vinden die je helpen bij het instellen en aansluiten van je verbinding.
Groet.
TweakDSL

Kort maar krachtig, zogezegd...
Had al geruchten gehoord dat de leveranciers het niet aankonden. Verbaast mij ook niet, omdat ADSL2(+) nogal gehyped wordt. Dan kun je dit verwachten.
Gelukkig is het allemaal niet zo rampzalig als de PSP, zullen we maar zeggen :)

[ Voor 13% gewijzigd door The Jester op 02-09-2005 18:46 ]

As you grow up and leave the playground where you kissed your prince and found your frog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 13:59:
De eerste lijnen zijn 25 augustus live gegaan. Vandaag is de laatste van 104 nieuwe sites live gegaan, en op al die locaties plus de 253 (?) bestaande Alcatel-locaties is dus ADSL2+ te bestellen. Totaal volgens mij 357 van de 406 lokaties. (uit het hoofd, dus zie de postcodecheck voor de gory details..)

[ Voor 7% gewijzigd door burne op 02-09-2005 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:58:
[...]

De eerste lijnen zijn 25 augustus live gegaan. Vandaag is de laatste van 104 nieuwe sites live gegaan, en op al die locaties plus de 253 (?) bestaande Alcatel-locaties is dus ADSL2+ te bestellen. Totaal volgens mij 357 van de 406 lokaties. (uit het hoofd, dus zie de postcodecheck voor de gory details..)
Dat is 't BBNed netwerk momenteel. Vraag was de Tiscali aansluitingen misschien.

BBned heeft wel een grootdeel van de locaties zo snel geschikt weten te maken voor ADSL2+ aansluitingen. Nu de overstap voor huidige lijnen/klanten nog even mogelijk maken alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
The_Jester schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 18:44:
Krijg zojuist een brief binnen van Tweak:

Beste TweakDSL'er,
Allereerst natuurlijk van harte welkom bij TweakDSL. Vanaf nu kun je dan, wellicht na lang wachten, echt gebruik gaan maken van ons netwerk en de daarbij behorende diensten. Onze excuses nog voor het lange wachten, maar we hadden te kampen met meer aanvragen dan verwacht.
Uiteraard gaat de facturatie van je abonnement ook pas in nadat je geactiveerd bent.
In de bijlage kun je instructies vinden die je helpen bij het instellen en aansluiten van je verbinding.
Groet.
TweakDSL

Kort maar krachtig, zogezegd...
Had al geruchten gehoord dat de leveranciers het niet aankonden. Verbaast mij ook niet, omdat ADSL2(+) nogal gehyped wordt. Dan kun je dit verwachten.
Gelukkig is het allemaal niet zo rampzalig als de PSP, zullen we maar zeggen :)
"meer aanvragen dan verwacht?" lijkt me onwaarschijnlijk dat dat de reden is van de vertraging. Veel mensen kunnen eenvoudigweg nog geen ADSL2+ aanvragen omdat op hun locatie nog niet leverbaar is. Zo'n vaart zal het dus niet lopen.
Het probleem zit em eerder in de overhaaste introductie. Er is te vroeg een product in de markt gezet zonder te kijken of het allemaal wel administratief en technisch mogelijk zou zijn.

Kortom, ik geloof wel dat het goed komt maar een groot deel van de (aanloop) problemen is te wijten aan de providers zelf en de netwerkaanbieders.
Dit geldt dus niet alleen voor TweakDSL maar ook voor Fiberworld, SpeedXS e.d. + BBned en Tiscali.

[ Voor 1% gewijzigd door HoppyF op 02-09-2005 21:37 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:13:
[...]

"meer aanvragen dan verwacht?" lijkt me onwaarschijnlijk dat dat de reden is van de vertraging. Veel mensen kunnen eenvoudigweg nog geen ADSL2+ aanvragen omdat op hun locatie nog niet leverbaar is. Zo'n vaart zal het dus niet lopen.
Het probleem zit em eerder in de overhaaste introductie. Er is te vroeg een product in de markt gezet zonder te kijken of het allemaal wel administratief en technisch mogelijk zou zijn.

Kortom, ik geloof wel dat het goed komt maar een groot deel van de (aanloop) problemen is te wijten aan de providers zelf en de netwerkaanbieders.
Dit geldt dus niet alleen voor TweakDSL maar ook voor Fibreworld, SpeedXS e.d. + BBned en Tiscali.
't Heeft niets met beschikbaarheid te maken voor TisDSL natuurlijk. Daar worden alle verbindingen gewoon op 8/1 gezet en nog niet op ADSL2+ en maakt verder geen verschil. Zijn dezelfde poorten gewoon die ook voor een 3/1 aanvraag etc worden gebruikt.

Er zijn geen aparte ADSL2+ poorten bij Tiscali en verbindingen hoeven later ook niet te worden omgezet naar andere apparatuur of poorten. Simpelweg het aanzetten van het ADSL2+ protocol en de daarbij hoger geconfigureerde snelheid.

Opzet bij BBned is wat anders, daar heb je 't waarschijnlijk over. Overal waar Tiscali netwerk dekking heeft is TisDSL2 bestelbaar en direct leverbaar, alleen op 8/1 nog even in eerste instantie tot laatste testen okee zijn en software overal de software op de apparatuur geupdate is.

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 02-09-2005 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
bjck schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:19:
[...]

't Heeft niets met beschikbaarheid te maken voor TisDSL natuurlijk. Daar worden alle verbindingen gewoon op 8/1 gezet en nog niet op ADSL2+ en maakt verder geen verschil. Zijn dezelfde poorten gewoon die ook voor een 3/1 aanvraag etc worden gebruikt.

Er zijn geen aparte ADSL2+ poorten bij Tiscali en verbindingen hoeven later ook niet te worden omgezet naar andere apparatuur of poorten. Simpelweg het aanzetten van het ADSL2+ protocol en de daarbij hoger geconfigureerde snelheid.

Opzet bij BBned is wat anders, daar heb je 't waarschijnlijk over. Overal waar Tiscali netwerk dekking heeft is TisDSL2 bestelbaar en direct leverbaar, alleen op 8/1 nog even in eerste instantie tot laatste testen okee zijn en software overal de software op de apparatuur geupdate is.
Je hebt wel gelijk dat Tiscali wat dat betreft een voorsprong heeft op BBned, als gebruiker kun je daarvan profiteren als je in het dekkingsgebied van Tiscali valt.

Toch denk ik dat er nog niet zo erg veel ADSL2+ aanvragen lopen.
Helaas zie je nergens getallen en de providers zullen dat uit concurrentie oogpunt ook niet snel vrijgeven denk ik. De komende tijd komen er natuurlijk wel meer bij en zeker als het migratie traject mogelijk wordt gemaakt bij BBned.
Ook is het wachten nog op KPN. Het schiet al op want het is nu september.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 17:47:
Dan zou 't moeten werken gewoon, raar dat je niet meer snelheid haalt :(

Houdt ons op de hoogte als 't opeens verandert ;)

[...]

Zet er maar een 0/34 Tiscali/BaByXL profiel in :+

Als je bent overgezet van netwerk zie je dat direct aan je lijnsnelheid in je modem. Die is dan 1120/288 opeens voor activatie van Tiscali.

http://www.speedtouch.nl/macinstruct.html#510

Als je DNS vast hebt staan in je modem of PC even naar http://1.254.254.253/ surfen en activeren
Dank voor de reactie! Het werkt inderdaad . Ik ben dus overgezet naar Tiscali , maar kan de helpdesk bij Tweak dit nu niet zien , of is het WEER een kwestie van slordigheid bij Tweak.
Er werd vandaag weer gewoon beweerd dat ik niet overgezet ben.
Men heeft het probleem doorgestuurt naar de technics al daar!
Je laat toch geen mensen 5 dagen (na dit weekend) zonder internet zitten?? Je stuurt dan toch eerst even een aankondiging ofzo dat je word omgezet en wat te doen als het zover is.
Lekker klantgericht weer.

BJCK bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je kan 't aan de lijnsnelheid gelijk al zien opzich. En als 't opeens niet meer werkt en je hebt een overstap aangevraagd van netwerk even andere instellingen proberen kan geen kwaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 23:10:
Je kan 't aan de lijnsnelheid gelijk al zien opzich. En als 't opeens niet meer werkt en je hebt een overstap aangevraagd van netwerk even andere instellingen proberen kan geen kwaad ;)
Begrijp ik , maar het is niet netjes van Tweak. Maar afgelopen woensdag (toen stopte de verbinding) waren er ook netwerkproblemen die volgens de helpdesk nog niet zijn verholpen. Wel knullig dat ze bij de helpdesk dat niet kunnen zien dat je bent omgezet.en dat het probleem gerelateerd word aan de netwerk problemen.Of ze willen niet zeggen dat je al om bent gezet omdat het niet goed is geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:01:
[...]

Begrijp ik , maar het is niet netjes van Tweak. Maar afgelopen woensdag (toen stopte de verbinding) waren er ook netwerkproblemen die volgens de helpdesk nog niet zijn verholpen. Wel knullig dat ze bij de helpdesk dat niet kunnen zien dat je bent omgezet.en dat het probleem gerelateerd word aan de netwerk problemen.Of ze willen niet zeggen dat je al om bent gezet omdat het niet goed is geregeld.
Denk meer gerelateerd aan de tekst en uitleg van hierboven geplaatste berichten vanaf Tweak. En de tweakert komt er zelf wel achter zo vlak voor 't weekend immers ;)

Bevalt connectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:04:
[...]

Denk meer gerelateerd aan de tekst en uitleg van hierboven geplaatste berichten vanaf Tweak. En de tweakert komt er zelf wel achter zo vlak voor 't weekend immers ;)

Bevalt connectie?
Zekers! Zie nog geen problemen.Ik ben wel benieuwd met het nieuwe Zyxell modem dadelijk.
Is er al wat bekend omtrent de snelheid van die modems? Ik meende hier gelezen te hebben dat de maximale snelheid niet met dit modem werd behaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallblock
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19-08 00:02

smallblock

Aliens (& rust) ate my Buick

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:01:
[...]

Had hier helaas dezelfde ervaring. Woesdag einde middag in ene verbinding weg. Modem trainde op lage snelheid, maar geen ipverbinding.
Volgende morgen kon de helpdesk mij niet direkt verder helpen, want die wist nog niets van de overzetting naar TIS af. Pas vanmiddag bleek na opnieuw de helpdesk te hebben gebeld dat ik naar TIS was overgezet en dat de VPI/VCI aangepast moest worden. Jammer genoeg had ik dat niet al eerder op dit forum kunnen lezen, daar ik geen verbinding had (duh).
Tiscali had dit blijkbaar ook niet tijdig naar Tweakdsl gecommuniceerd.
Erg jammer dat dit mede door de grote BBNED storing allemaal een beetje chaotisch verloopt.

De verbinding op zich ziet er stabiel uit, maar is wel lager getraind dan dat ik bij BBNED haalde. Packetloss lijkt een stuk lager te zijn maar daar heb ik geen konkrete cijfers over.

Leuke lamp, overigens !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:20:
[...]

Zekers! Zie nog geen problemen.Ik ben wel benieuwd met het nieuwe Zyxell modem dadelijk.
Is er al wat bekend omtrent de snelheid van die modems? Ik meende hier gelezen te hebben dat de maximale snelheid niet met dit modem werd behaalt?
Alle ADSL2+ modems hebben nog wel issues. Wordt overal nog druk gesleuteld aan firmware etc.

Vaak zie je dat in bridge snelheid geen probleem is, maar met NAT (dus als router) het lager uit kan vallen dan de linesync. Maar heb je een lijn die op zeg 16Mbps sync heeft straks kom je toch ook niet hoger dan dat ;) En 16Mbps voor €39.95 kunnen we alleen om lachen straks denk ik.

* bjck nieuwsgierig of gamers met problemen dit nu ook nog of niet meer ervaren via TisDSL.

Problemen zijn niet persé ISP of telco gerelateerd, dus hoeft niets te zeggen natuurlijk. Maar gewoon uit nieuwsgierigheid of er direct na een overstap verandering is te merken.

[ Voor 31% gewijzigd door bjck op 03-09-2005 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

HoppyF schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 21:13:
Meet je nu iedereen af aan het geklungel van Versatel ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Burne schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 00:54:
[...]

Komt iedereen er aardig vanaf toch dan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 05-09 11:36
nou, ik ben overgestapt van demon naar tweak. Alles in die zin perfect gegaan. Ik heb mijn demonline niet opgezegt omdat ik eerst tweakdsl erop wilde hebben , met in het achterhooft dat ik demon op kan zeggen, mits ik daar een bewijs van hebt.
Nou, nu komt het probleem, wat ik dus niet snap. Ik heb nu al een paar keer tweakdsl aan de lijn gehad met het vriendelijke verzoek om een brief, dus geen mail, te versturen met de opleverdatum van mijn verbinding. Dat is dus 1 september. Tweakdsl, de helpdesk dus, weigerd gewoon om die brief te versturen! Ik krijg wel een mail, maar demon wil een brief. Wat is het f***probleem om mij die brief te geven! Dit snap ik dus niet. Hopelijk leest hier iemand van tweakdsl mee die me wilt helpen, want ik betaal op deze manier een maand extra, en dat zou jammer zijn. Dus...geef me die brief, please?

nou, voor de rest tevreden, hoor. 840 gemiddeld..270 van de centrale , dus verders superoke ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hdpaddy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-01-2024

hdpaddy

Born to Ride

mail uitprinten

Just frame, wheels and engine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Martijn schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 11:17:
Mensen, ik bel net Tweak op met de vraag om een upgrade van Surf naar Pro. Nu zegt die meid aan de lijn dat er dan vanaf NU weer een JAAR abo ingaat... :? :? :?

Ik heb altijd begrepen, en is me ook meerdere malen door Tweak telefonisch bevestigd (door Ed), dat dat NIET het geval was bij een upgrade... Nu zegt die meid bij Tweak dat dat verkeerd is... 8)7

Weet hier iemand meer vanaf, ik kan het nergens in de alg. voorwaarden vinden...

edit:

lucky me, ff m'n mail nagekeken, vind ik nog een reply vanuit tweak op dezelfde vraag van mij:

Beste Martijn,

Die upgrade is in principe gratis inderdaad. Hoe lang het duurt voordat het werkt hangt af van bbned, soms is het een dag, de andere keer drie weken helaas.. Je contract wordt niet verlengd.

Met vriendelijke groet,
Het TweakDSL Team

Nu hebben ze toch geen poot om op te staan of wel?
Ach, ze doen daar gewoon waar ze zin aan hebben, ik heb ooit een surf abbo afgesloten maar halverwege is het ineens 2 Mbit, als je daarop reageert zijn er ineens kosten aan verbonden.
Nou, ze mogen mij nog ff op 2 Mbit laten zitten, tot Feb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
heegie schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 03:51:
nou, ik ben overgestapt van demon naar tweak. Alles in die zin perfect gegaan. Ik heb mijn demonline niet opgezegt omdat ik eerst tweakdsl erop wilde hebben , met in het achterhooft dat ik demon op kan zeggen, mits ik daar een bewijs van hebt.
Nou, nu komt het probleem, wat ik dus niet snap. Ik heb nu al een paar keer tweakdsl aan de lijn gehad met het vriendelijke verzoek om een brief, dus geen mail, te versturen met de opleverdatum van mijn verbinding. Dat is dus 1 september. Tweakdsl, de helpdesk dus, weigerd gewoon om die brief te versturen! Ik krijg wel een mail, maar demon wil een brief. Wat is het f***probleem om mij die brief te geven! Dit snap ik dus niet. Hopelijk leest hier iemand van tweakdsl mee die me wilt helpen, want ik betaal op deze manier een maand extra, en dat zou jammer zijn. Dus...geef me die brief, please?

nou, voor de rest tevreden, hoor. 840 gemiddeld..270 van de centrale , dus verders superoke ;-)
Hoe kan Demon nu van jou verlangen dat je een brief van een derde partij hebt voor ze. Dat slaat compleet nergens op natuurlijk ook. Er staat nergens in onderlinge afspraken dat iemand schriftelijk iets moet versturen etc.

Demon vraagt hier iets van jou wat je nieuwe ISP misschien helemaal niet doet, wat een onzin. Demon kan zelf ook nagaan dat je inderdaad bent overgestapt door even te kijken bij de telco van je lijn bij Demon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
goh, dank je voor de info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Denk niet dat iemand dat kan zeggen . maar men kan ook niet zeggen dat Tweak het zo goed regelt.Je verstuurt toch eerst gegevens naar klanten voor de omzetting en laat ze toch even weten wanneer dit gebeurd?? Vind je dit nu echt zo raar??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
[...]

Niet iedereen maar wel allen ISP's die met ADSL2+ begonnen zijn.
Als er één in de sloot springt (Versatel) hoeft de rest toch niet te volgen?
In die zin kun je de wat ongecontroleerde introductie van ADSL2+ de betreffende ISP's wel kwalijk nemen. Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen, sorry we doen nog eventjes niet mee en wachten tot we de zaken goed op orde hebben (migratie, ombouwen/aanpassen centrales e.d.) en komen pas dan met de introductie en dan ook zo breed mogelijk kwa dekking en niet op een paar plaatsen.

De techniek heeft men al lang van te voren kunnen testen dmv kleine pilots dus het hele logistieke deel is het probleem wat je ziet ontstaan.
En ja, je zult wel denken maar de concurrentie doet het ook dus ik ook en dat zal ook wel de drijfveer zijn om elkaar de loef proberen af te steken en toch te starten.
Ik ben dan ook benieuwd wat KPN straks gaat doen en of ze de zaken beter onder controle krijgen.

Nee, ik ben geen KPN fan en blijf voorlopig rustig bij TweakDSL. Dus dit is geen pro-KPN actie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:01:
Denk niet dat iemand dat kan zeggen . maar men kan ook niet zeggen dat Tweak het zo goed regelt.Je verstuurt toch eerst gegevens naar klanten voor de omzetting en laat ze toch even weten wanneer dit gebeurd?? Vind je dit nu echt zo raar??
Wat heeft dat te maken met de techniek van ADSL2+ of de roll-out planning van Tis of BBned? De claim was dat ADSL2+ technisch en administratief niet af was. Dat TweakDSL soms veel weg heeft van een autist is toch geen technisch probleem of administratieve fout van haar leveranciers? Da's toch gewoon een leidingevende die gaten in de procedures laat bestaan? :X
HoppyF schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:10:
Ze hadden ook gewoon kunnen zeggen, sorry we doen nog eventjes niet mee en wachten tot we de zaken goed op orde hebben (migratie, ombouwen/aanpassen centrales e.d.) en komen pas dan met de introductie en dan ook zo breed mogelijk kwa dekking en niet op een paar plaatsen.
Je denkt dat je zo maar even hoppa 104 centrales toevoegt en 253 bestaande centrales ombouwt? (Er zijn recent 104 centrales opgeleverd door BBNed) Da's maanden en maanden van planning. Alleen het kabeltje van de hoofdverdeler naar de apparatuur heeft al een levertijd van 20 weken, volgens KPN. De ASAM's moet je riant van tevoren bestellen. Je moet ruimte kopen, glasvezels bestellen, je moet capaciteit op je core uitbreiden. Wat je de afgelopen weken gezien heb zijn de laatste loodjes van een dik jaar hard werken voor een deployment-team. (Waarvan 6 maanden voor de rollout van specifiek ADSL2+, en de rest voor de uitbreidingen.)

ADSL2+ is *nu* (en da's twee weken later dan geplanned) te leveren op alle Alcatel-lokaties. Ik zie niet wat jij voor problemen ziet. (Het zou vanaf juli bestelbaar zijn, en de eerste lijnen zouden medio augustus geleverd worden. Als je dat als 'rond 15 augustus' leest, is 25 augustus twee weken te laat..)

[ Voor 51% gewijzigd door burne op 03-09-2005 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heegie612
bjck schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 09:40:
[...]

Hoe kan Demon nu van jou verlangen dat je een brief van een derde partij hebt voor ze. Dat slaat compleet nergens op natuurlijk ook. Er staat nergens in onderlinge afspraken dat iemand schriftelijk iets moet versturen etc.

Demon vraagt hier iets van jou wat je nieuwe ISP misschien helemaal niet doet, wat een onzin. Demon kan zelf ook nagaan dat je inderdaad bent overgestapt door even te kijken bij de telco van je lijn bij Demon.
Dat is dus helemaal waar, de jongen die ik aan de lijn had zei ook tegen mij, ja, ik zie dat je nu op tiscali zit. Beetje vervelend allemaal, maar ja, ik heb het mailtje verstuurd naar demon van tweakdsl en als ze het niet accepteren, nou ja, dan betaal ik die maand extra wel. wel jammer dat ze persee die brief willen hebben. Maar ja, ik ben over, dus ik betaal het wel die maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Wat ik gehoord heb doet demon daar eigenlijk helemaal niet moeilijk over. Volgensmij is een mail/brief met hetvolgende voldoende:

- Zeggen dat je per xxxxx bent weggemigreert
- Vragen of het abonnement per direct kan worden opgezegt, liefst met terugwerkende kracht.

En volgensmij doen ze dat dan zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Laatst online: 03-06 13:25
Klinkt bekend, maar even een fax naar Demon met daarin de tekst dat je al gemigreerd ben per xx-xx-2005 naar een ander netwerk en dat je dus daarom je abonnement wilt opzeggen is prima.

Mijn ervaring met dit 'gedoe', daarbij rekening houdend dat ik al een BabyXL aansluiting had bij Demon;

1. Demon wil een brief. Tweak zegt dat ze die niet sturen
2. Gebruiker faxt (post werkt ook) NA DE MIGRATIE een opzegging naar Demon ovv migratiedatum, systeemnaam etc)
3. Demon stuurt een brief naar je huis dat ze een x bedrag naar je teruggestort hebben.

Toevallig had ik de opzegging die ik gefaxt had ook per post verstuurd met daarbij nog even een kopie rijbewijs. Kom ik terug van het postkantoor, ligt er een brief van Demon op de mat dat ze €23,- teruggestort hebben omdat ik gemigreerd ben.

Prima geregeld dus bij Demon, al was het inderdaad in den beginne een beetje verwarrend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Burne schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:14:
[...]

Wat heeft dat te maken met de techniek van ADSL2+ of de roll-out planning van Tis of BBned? De claim was dat ADSL2+ technisch en administratief niet af was. Dat TweakDSL soms veel weg heeft van een autist is toch geen technisch probleem of administratieve fout van haar leveranciers? Da's toch gewoon een leidingevende die gaten in de procedures laat bestaan? :X
Ja ben ik mee eens Burne , ik dacht dat de discussie ging over het omzetten naat tisdsl.
En dat is bij Tweak niet erg goed op orde zoals ik mocht ervaren . En dan maar te zwijgen over de helpdesk die die niet eens kan ,of wil zien dat de migratie al heeft plaatsgevonden voordat de gegevens naar de desbetreffende klanten zijn gestuurd.Toen ik dit zelf aankaarte bij de desk dat dat misschien wel eens zo zou kunnen zijn (de overzetting), werd het verdacht stil aan de andere kant van de lijn , maar het was echt niet waar volgen s de helpdesk.
Tweak regel alle interne procedures nu eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Ik heb vandaag mijn zyxel modem mogen ontvangen, met de brief dat ik nu eindelijk gebruik kan maken van mijn tweakdsl abbo, maar, ik krijg geen linesync. moet ik me nu zorgen gaan maken, of wil de brief dat ik gebruik kan maken van mijn connectie niet zeggen dat ik ook echt ben aangesloten in de centrale :)

de helpdesk is natuurlijk niet bereikbaar in het weekend, nouja, maar weer rustig afwachten dan.

lijn nog extra getest, de lijn is goed, ik heb een kiestoon, en kan er van en naartoe bellen. modem rechtstreeks aangesloten bij het isra punt, geen linesync :(.

hopen dat het volgende week wel lukt, want mijn andere lijn wordt 08-09-05 opgeheven, en als ik geen backup controles en dergelijke kan uitvoerne vanaf huis is m'n baas niet blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Nu online
Je hebt dus een nieuwe lijn aangevraagd? Gewoon analoog belbudget / belbasis?

In dat geval zijn er twee mogelijkheden waarom je geen linesyc hebt:
- Splitter verkeerd om aangesloten
- KPN heeft je linesharing nog niet uitgevoerd

Splitter kun je uit-rulen door even zonder splitter aan te sluiten. Het kabeltje van KPN dat normaal de splitter ingaat (bij "line") kun je direct in je modem steken.

als je dan nogsteeds geen linesync hebt, heeft KPN linesharing waarschijnlijk nog niet geactiveerd. Wanneer dat geplanned staat weet Tweakdsl waarschijnlijk, dat kunnen ze maandag vast wel vertellen via de helpdesk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjs
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-09 14:54

fjs

PSN: ftltc

milenko79 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:54:
Ik heb vandaag mijn zyxel modem mogen ontvangen, met de brief dat ik nu eindelijk gebruik kan maken van mijn tweakdsl abbo, maar, ik krijg geen linesync. moet ik me nu zorgen gaan maken, of wil de brief dat ik gebruik kan maken van mijn connectie niet zeggen dat ik ook echt ben aangesloten in de centrale :)

de helpdesk is natuurlijk niet bereikbaar in het weekend, nouja, maar weer rustig afwachten dan.

lijn nog extra getest, de lijn is goed, ik heb een kiestoon, en kan er van en naartoe bellen. modem rechtstreeks aangesloten bij het isra punt, geen linesync :(.

hopen dat het volgende week wel lukt, want mijn andere lijn wordt 08-09-05 opgeheven, en als ik geen backup controles en dergelijke kan uitvoerne vanaf huis is m'n baas niet blij.
Ik zit nog steeds te wachten waar mijn 716g modem blijft. Afgelopen maandag al van mijn bank geschreven maar nog niks ontvangen. Dinsdag nog weer gebeld en excusus ontvangen. Deze week zou de momem komen. Maarja. nog niks ontvangen en volgens mij leveren ze op zondag geen pakketjes :+

To boldly go where no man has gone before...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Xandrios schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:02:

Splitter kun je uit-rulen door even zonder splitter aan te sluiten. Het kabeltje van KPN dat normaal de splitter ingaat (bij "line") kun je direct in je modem steken.

als je dan nogsteeds geen linesync hebt, heeft KPN linesharing waarschijnlijk nog niet geactiveerd. Wanneer dat geplanned staat weet Tweakdsl waarschijnlijk, dat kunnen ze maandag vast wel vertellen via de helpdesk :)
Ik denk dat linesharing nog geleverd moet gaan worden ergens volgende week :+

Gewoon netjes aangesloten en aan laten staan, lampje zal vanzelf gaan branden anders helpdesk bellen.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:50:
[...]

Ja ben ik mee eens Burne , ik dacht dat de discussie ging over het omzetten naat tisdsl.
En dat is bij Tweak niet erg goed op orde zoals ik mocht ervaren . En dan maar te zwijgen over de helpdesk die die niet eens kan ,of wil zien dat de migratie al heeft plaatsgevonden voordat de gegevens naar de desbetreffende klanten zijn gestuurd.Toen ik dit zelf aankaarte bij de desk dat dat misschien wel eens zo zou kunnen zijn (de overzetting), werd het verdacht stil aan de andere kant van de lijn , maar het was echt niet waar volgen s de helpdesk.
Tweak regel alle interne procedures nu eens!
Gaat niet structureel zo blijkbaar gezien milenko79 't wel netjes heeft ontvangen gewoon. Maar lastig is 't wel als je het toevallig niet treft inderdaad.

Bij telco-telco is 't gewoon belangrijk dat als je offline gaat je opeens 1120/288 op je lijn hebt, dan weet je wat er aan de hand is en kan je anticiperen.

[ Voor 43% gewijzigd door bjck op 03-09-2005 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Verwijderd schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 13:50:
de helpdesk die die niet eens kan ,of wil zien dat de migratie al heeft plaatsgevonden
Nou is dat net een heikel punt. Ze kunnen het niet zien, en ook Tis of BBNed niet. De enige manier om er als 'latende' telco achter te komen is een storing proberen te melden. Als dat oplevert dat de service-ID niet meer bestaat is de lijn overgezet. Van de andere kant moet de nieuwe telco wel een datum weten, en bij een migratie naar BBNed toe is het achterhalen van de dag van migratie geen punt. Hoe Tis dat regelt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Datum/dag van migratie is vanaf bevestiging al bekend en zichtbaar voor ISP's bij Tiscali. En ook als hij is uitgevoerd is de status van de aanvraag een stapje verder als KPN heeft gemeld 'uitgevoerd'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Xandrios schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 14:02:

tja, zoals ik geloof ik al gemeld had, heb ik het modem rechtstreeks op het isra punt aangesloten (altijd handig om te testen). ik ben zeker blij dat mijn modem er al is (ik heb de zyxel), hij is al helemaal naar mijn wensen ingesteld en ready to go.
nu alleen nog linesharing dus.
maandag dan maar een telefoontje wagen naar de helpdesk.

thanks voor de info.

o, en ja, ik heb inderdaad een nieuwe lijn aangevraagd, met belbudget, standaard linsharing dus. ik wilde van m'n isdn af, en downtime is niet echt een optie, dus dit was de beste manier.

[ Voor 9% gewijzigd door milenko79 op 03-09-2005 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
milenko79 schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 19:10:
[...]

o, en ja, ik heb inderdaad een nieuwe lijn aangevraagd, met belbudget, standaard linsharing dus. ik wilde van m'n isdn af, en downtime is niet echt een optie, dus dit was de beste manier.
Dan is een belbudgetlijn aanvragen en daarop linesharing naast de huidige situatie een prima oplossing inderdaad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elimination
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 31-05 09:14
Ik heb dinsdagavond (30 sept.) mijn aanmelding voor de TweakDSL2+ aanbieding toegezonden. De volgende dag even contact opgenomen met de helpdesk of ze mijn aanmelding hadden ontvangen - Ik wou natuurlijk niet dat ik de aanbieding niet zou halen ;) - en inderdaad ze hadden het formulier ontvangen en tevens bevestigd. Ik heb gekozen voor een kaalkoperlijntje en KPN nam gister contact met me op of ze 14 september langs zouden kunnen komen. Uit pure nieuwsgierigheid vroeg ik of het toevallig eerder kon, en hij antwoordde met 6 september. Tja, dan weet ik het dus wel :) Ook kreeg ik gisteravond de aanmeldgegevens binnen. Prima zaak dus. Nu de data vaststaan, nog even wachten op het modem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johan Hurkmans
Ook kreeg ik gisteravond de aanmeldgegevens binnen.

Ik heb nog emailtje binnen gehad laat staan een brief ik ben er achter gekomen door forum dat ik op, tiscali netwerk gezet ben anders zat nu nog mee te liften via me buurman ze draad loze verbinding
Vindt zwaar min van zo provider ik had ze die dag nog aan telefoon nee meneer ( die dag met grote, storing ) u zit nog niet op tis netwerk zit er wel aan tekomen terwijl ik er op zat. :? :? :?
Maar goed ik zit er nu op ik wacht dat ze adsl2+ aan zetten en dan vindt ik het wel best ken nu wel, normaal BF2 spelen. _/-\o_ :9~ _/-\o_

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2005 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Beter technisch wel voor elkaar en een mail, modem missen nog even dan dat het op technische vlak niet okee gaat opzich :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

't Is niet helemaal lekker hier... af en toe time-outs en hoge pings (op het Tiscali-netwerk).

Merkbaar in games dat ik af en toe lag heb, erg irritant.

-- Edit: hmmm... ik pingde naar tweakers.net als test, is dat wel zo'n goede test met de serverproblemen?

[ Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 04-09-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
Burne schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 11:14:
[...]
Je denkt dat je zo maar even hoppa 104 centrales toevoegt en 253 bestaande centrales ombouwt? (Er zijn recent 104 centrales opgeleverd door BBNed) Da's maanden en maanden van planning. Alleen het kabeltje van de hoofdverdeler naar de apparatuur heeft al een levertijd van 20 weken, volgens KPN. De ASAM's moet je riant van tevoren bestellen. Je moet ruimte kopen, glasvezels bestellen, je moet capaciteit op je core uitbreiden. Wat je de afgelopen weken gezien heb zijn de laatste loodjes van een dik jaar hard werken voor een deployment-team. (Waarvan 6 maanden voor de rollout van specifiek ADSL2+, en de rest voor de uitbreidingen.)

ADSL2+ is *nu* (en da's twee weken later dan geplanned) te leveren op alle Alcatel-lokaties. Ik zie niet wat jij voor problemen ziet. (Het zou vanaf juli bestelbaar zijn, en de eerste lijnen zouden medio augustus geleverd worden. Als je dat als 'rond 15 augustus' leest, is 25 augustus twee weken te laat..)
Nee hoor ik denk helemaal niet dat er zomaar een paar honderd centrales snel kunnen worden toegevoegd dat heeft zijn tijd nodig. Op zich ook geen probleem maar NEEM er dan ook de tijd voor en introduceer je product pas als de infrastructuur en logistiek er ook gereed voor is.
Ik heb nu het gevoel dat men wel al vast begonnen is en er dan achterkomt dat er nog wat aan gesleuteld moet worden, wat dus dan vertraging oplevert.
Ik vind overigens twee weken vertraging niet lang op zo'n termijn van voorbereiding maar ik had graag gezien dat ook bij introductie het migratie traject gereed was geweest.
Daar moeten we nu op wachten en dan nog maar hopen dat het ook werkt.
Je ziet nu al veel problemen van mensen die over willen stappen en waarbij het dus vaak mis gaat. Dat kan aan één van de betrokken partijen liggen want er zijn meestal meerdere partijen mee bezig.

Dit is ook anders dan bij de introductie van gewoon ADSL omdat de mensen toen nog niet veel hadden, meestal een 56 Kbps modem i.o.d. De overgang was toen anders als nu. Je ziet toch veel bestaande ADSL gebruikers die willen overstappen naar ADSL2+.
Nieuwe ADSL2+ gebruikers zullen er ook wel zijn maar dan meestal afkomstig van kabelboeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Laatst online: 11:00
Sja, hier komen ze woensdag (7 september) van KPN de lijn testen. Als dat gebeurd is kan je dan daarna internetten? Anders moet ik TweakDSL nog even vragen of ze mijn modem nog op gaan sturen :| Heb namelijk voor de rest nog niets gehoord of gezien helaas :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:41:
[...]

Nee hoor ik denk helemaal niet dat er zomaar een paar honderd centrales snel kunnen worden toegevoegd dat heeft zijn tijd nodig. Op zich ook geen probleem maar NEEM er dan ook de tijd voor en introduceer je product pas als de infrastructuur en logistiek er ook gereed voor is.
Ik heb nu het gevoel dat men wel al vast begonnen is en er dan achterkomt dat er nog wat aan gesleuteld moet worden, wat dus dan vertraging oplevert.
Ik vind overigens twee weken vertraging niet lang op zo'n termijn van voorbereiding maar ik had graag gezien dat ook bij introductie het migratie traject gereed was geweest.
Daar moeten we nu op wachten en dan nog maar hopen dat het ook werkt.
Je ziet nu al veel problemen van mensen die over willen stappen en waarbij het dus vaak mis gaat. Dat kan aan één van de betrokken partijen liggen want er zijn meestal meerdere partijen mee bezig.

Dit is ook anders dan bij de introductie van gewoon ADSL omdat de mensen toen nog niet veel hadden, meestal een 56 Kbps modem i.o.d. De overgang was toen anders als nu. Je ziet toch veel bestaande ADSL gebruikers die willen overstappen naar ADSL2+.
Nieuwe ADSL2+ gebruikers zullen er ook wel zijn maar dan meestal afkomstig van kabelboeren.
't Lijkt dat je (weer) twee dingen door elkaar haalt of tegelijk aanhaalt onder dezelfde noemer.

De overstappers naar 't Tiscali netwerk is gewoon het telco-telco proces dat al een jaar ruim nu gebruikt wordt om van DSL netwerk te wissellen zonder downtime. Gezien Tiscali al haar poorten op de apparatuur ADSL2+ geschikt maakt waar ook nu mensen een aansluiting misschien al 3 jaar op hebben is daarna geen verplaatsing van de lijn meer nodig fysiek om een aansluiting van ADSL naar ADSL2+ te zetten op een later tijdstip.

Dat sommige niets van TweakDSL hebben gehoord vooraf over de datum dat de lijn wordt omgezet of geen modem hebben ontvangen is iets anders, maar maakt het wel lastig.

Aan de andere kant heb je BBned die op heel veel centrales in hun netwerk al ADSL2+ geschikte poorten beschikbaar hebben gemaakt. Hierop kunnen nieuwe aansluitingen worden gezet. Waar je het over hebt is de overstap binnen BBned van een 'normale' ADSL1 poort naar een ADSL2+ poort en dat is een interne migratie bij BBned. Eigenlijk een telco-telco van BBned naar BBned alleen heet het dan anders omdat een telco-telco nooit van en naar dezelfde partij is.

BBned moet in hun partner pagina's hier nog een proces voor inrichten dat naast normale aanvragen, mutaties en verhuizingen aangeboden moet gaan worden aan de ISPs/partners omm dit mogelijk te maken. En de achterliggende systemen en processen natuurlijk om van poort te wissellen met een lijn.
Witlof schreef op zaterdag 03 september 2005 @ 22:58:
Sja, hier komen ze woensdag (7 september) van KPN de lijn testen. Als dat gebeurd is kan je dan daarna internetten? Anders moet ik TweakDSL nog even vragen of ze mijn modem nog op gaan sturen :| Heb namelijk voor de rest nog niets gehoord of gezien helaas :|
Als KPN is geweest als je een nieuwe lijn hebt aangevraagd voor de TisDSL actie is de lijn klaar en werkt. Een modem heb je wel nodig natuurlijk, even bellen maar maandag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Zijn er problemen geweest vandaag, postcode 7545 bbned?
Mijn lijn heeft er de hele middag en avond uitgelegen, de lijn was helemaal weg, modem lampje was uit.
Kan nergens een melding vinden en hoor ook verder niemand er over dus mag aan nemen dat het plaatselijk was?

Helaas niet kunnen bellen met het storings nummer omdat ik niet thuis was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BJCK,as woensdag heb ik mijn Tisdsl lijn,heb namelijk Kpn bevestiging gehad,en een mailtje van Tweak,dan woensdag alles in orde is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 02:13:
BJCK,as woensdag heb ik mijn Tisdsl lijn,heb namelijk Kpn bevestiging gehad,en een mailtje van Tweak,dan woensdag alles in orde is. ;)
Tussentijd van 2 tot 6 weken met een overstap zonder telco-telco is ook veel te lang voor huidige tijd. Met goed plannen en exact aanvragen als lijn vrij is ben je in een week weer online ;)

Modem gewoon aangesloten en ingschakeld laten staan. KPN prikt soms eerder in bij linesharing aanvragen ;)

[ Voor 12% gewijzigd door bjck op 04-09-2005 02:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx,BJCK!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PsychoG
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 29-08 12:07

PsychoG

Pumpin' on your stereo...

Ik zie echt net pas dat de TweakDSL ADSL2+ aanbieding maar tot 1 september loopt.. heb m'n papier al een tijdje binnen maar vandaag pas ingevuld. :( .

Wordt deze aanbieding nog verlengd of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
PsychoG schreef op zondag 04 september 2005 @ 11:55:
Ik zie echt net pas dat de TweakDSL ADSL2+ aanbieding maar tot 1 september loopt.. heb m'n papier al een tijdje binnen maar vandaag pas ingevuld. :( .

Wordt deze aanbieding nog verlengd of niet?
Gewoon insturen en hopen. Of je doet er netjes een schrijven bij dat je hoopt dat ze hem nog in behandeling willen nemen voor je.

't Staat ook op de website nog :P

[ Voor 5% gewijzigd door bjck op 04-09-2005 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monterey
  • Laatst online: 14-05 20:48
ja met het bijwerken van hun website zijn ze al net zo traag als het antwoorden op je email,dus wat gebeurd er nu na 1 september qwa adsl2+ via tiscali,het zou wel even handig zijn als er iemand is die dat op hun site zou kunnen vermelden zodat de mensen weten hoe of wat !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:25

Tags NL

Harmful or Harmless?

bjck schreef op zondag 04 september 2005 @ 12:20:
[...]

Gewoon insturen en hopen. Of je doet er netjes een schrijven bij dat je hoopt dat ze hem nog in behandeling willen nemen voor je.

't Staat ook op de website nog :P
Volgens iemand van de Helpdesk van TweakDSL zou de actie nog drie weken doorlopen...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Wat een fax al niet teweeg kan brengen! Zat ik drie maanden op de BBNed ADSL2+ actie te wachten, zo is na mijn omzet-laat-BBNed-maar-lekker-zitten-duurt-me-te-lang-ik-wil-Tiscali-aanvraag van vorige week in een paar werkdagen de TisDSL 2+ gerealiseerd! Mailtje van TweakDSL dat op de negende van deze maand mijn internet weer mag razen, en een brief van KPN dat alles in werking is! Lekkkkeeerrr.... Eindelijk! _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door SquareHugo op 04-09-2005 14:14 ]

XBOX 360 Gamertag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Voor mijn Tisdsl naar tisdsl2 aanvraag niks gehoord van Tweakdsl wel geld afgeschreven voor de modem maar nog geen modem. Wel gebeld zou er aan komen dus ff afwachten ben wel heel benieuwd wanneer TIS mijn lijn omzet naar 8mbit en vooral wanneer naar 24 mbit kan niet wachten maar zal helaas wel moeten.

Wat ik wel jammer vind is dat nergens wordt aangegeven wat de planning is voor de centrale upgrades. Ook al kan je daar geen rechten aan ontlenen zou het wel zo handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
Ik heb nog steeds problemen met lage snelheid om headers binnen te halen (50 kbs), downlaoden gaat wel gewoon snel. Ik lees nergens storing oid of andere die er ook problemen mee hebben. Ligt het dan aan mij of is er toch ergens anders een fout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

6killer schreef op zondag 04 september 2005 @ 16:08:
Ik heb nog steeds problemen met lage snelheid om headers binnen te halen (50 kbs), downlaoden gaat wel gewoon snel. Ik lees nergens storing oid of andere die er ook problemen mee hebben. Ligt het dan aan mij of is er toch ergens anders een fout.
Ik kan helemaal niet meer op de newsserver komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Verwijderd schreef op zondag 04 september 2005 @ 17:29:
[...]

Ik kan helemaal niet meer op de newsserver komen :(
Hmmm... werkt perfect, ben momenteel met gemiddeld zo'n 300 kilobyte/sec aan het headeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Nu online
bjck schreef op zondag 04 september 2005 @ 00:18:
[...]

't Lijkt dat je (weer) twee dingen door elkaar haalt of tegelijk aanhaalt onder dezelfde noemer.

De overstappers naar 't Tiscali netwerk is gewoon het telco-telco proces dat al een jaar ruim nu gebruikt wordt om van DSL netwerk te wissellen zonder downtime. Gezien Tiscali al haar poorten op de apparatuur ADSL2+ geschikt maakt waar ook nu mensen een aansluiting misschien al 3 jaar op hebben is daarna geen verplaatsing van de lijn meer nodig fysiek om een aansluiting van ADSL naar ADSL2+ te zetten op een later tijdstip.

Dat sommige niets van TweakDSL hebben gehoord vooraf over de datum dat de lijn wordt omgezet of geen modem hebben ontvangen is iets anders, maar maakt het wel lastig.

Aan de andere kant heb je BBned die op heel veel centrales in hun netwerk al ADSL2+ geschikte poorten beschikbaar hebben gemaakt. Hierop kunnen nieuwe aansluitingen worden gezet. Waar je het over hebt is de overstap binnen BBned van een 'normale' ADSL1 poort naar een ADSL2+ poort en dat is een interne migratie bij BBned. Eigenlijk een telco-telco van BBned naar BBned alleen heet het dan anders omdat een telco-telco nooit van en naar dezelfde partij is.

BBned moet in hun partner pagina's hier nog een proces voor inrichten dat naast normale aanvragen, mutaties en verhuizingen aangeboden moet gaan worden aan de ISPs/partners omm dit mogelijk te maken. En de achterliggende systemen en processen natuurlijk om van poort te wissellen met een lijn.
[...]
Nee hoor ik haal het niet door elkaar maar heb het op één hoop gegooid :)
Je uitleg is duidelijk. Tiscali pakt de zaken inderdaad anders aan dan BBned. In die zin hebben ze wel een streepje voor. Maar je ziet ook bij de Tiscali omzettingen zo hier en daar wat mis gaan.
Technisch misschien niet maar administratief wel.

Bij BBned zal het niet veel beter zijn denk ik omdat er daar technisch ook nog wat moet gebeuren voordat je van ADSL-1 op ADSL2+ zit.
We zullen het zien, over een paar weken zouden de eerste migraties van start moeten gaan.

Zoals gezegd doen de meeste problemen zich voor bij migraties en minder bij nieuwe aanvragen maar dat is ook wel logisch omdat migreren toch nog complex is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:03
Hier ook. 50 - 55kb/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schiffeb
Gebruik een pakket waarbij je geen headers ophaalt dit gaat voor jou veel sneller en is veel minder belasting op de server. Of gebruik xpat dit scheelt ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
HoppyF schreef op zondag 04 september 2005 @ 18:27:
[...]

Nee hoor ik haal het niet door elkaar maar heb het op één hoop gegooid :)
Je uitleg is duidelijk. Tiscali pakt de zaken inderdaad anders aan dan BBned. In die zin hebben ze wel een streepje voor. Maar je ziet ook bij de Tiscali omzettingen zo hier en daar wat mis gaan.
Technisch misschien niet maar administratief wel.
Mja, mensen horen 't niet van Tweak. Dat maakt het lastig zeker als de helpdesk mederwerker blijft aangeven dat het niet zo is en even bij Tiscali in de systemen kan kijken en het kan zien misschien.
Bij BBned zal het niet veel beter zijn denk ik omdat er daar technisch ook nog wat moet gebeuren voordat je van ADSL-1 op ADSL2+ zit.
We zullen het zien, over een paar weken zouden de eerste migraties van start moeten gaan.
Mijn ervaring is als de planning ergens Oktober is het misschien eind November beschikbaar komt. We zullen zien ;)
Zoals gezegd doen de meeste problemen zich voor bij migraties en minder bij nieuwe aanvragen maar dat is ook wel logisch omdat migreren toch nog complex is.
Technisch gezien is het exact hetzelfde. Het blijft een telefoonlijn koppellen aan een bepaald poortje van de DSL telco. Of deze nu wel of niet eerst aan een ander poortje elders is losgetrokken zojuist.

Alleen bij een nieuwe aansluiting is het niet erg als iemand modem of juiste instellingen paar dagen later er pas in zet. Bij een overstap (telco-telco) is het wel van belang dat je weet dat je op dag X wordt overgezet en dat je nieuwe modem in huis hebt en/of instellingen weet.

Voor de BBned naar BBned2+ overstappers wordt het straks ook nog interessant. Is toch een nieuw process immers en nieuwigheid moet je afwachten. Echter is hele proces door 1 partij controleerbaar en te bewaken dus moet goed gaan.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 04-09-2005 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Probleem is waarschijnlijk niet serverside aangezien ik vandaag bij diverse malen headeren op zo'n 300 kilobyte/sec uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SNEAK-NL
  • Laatst online: 12-09 13:21

SNEAK-NL

galloooooooooooo

het probleem met van servers afvallen is alweer terug hier ook :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6killer
schiffeb schreef op zondag 04 september 2005 @ 19:51:
[...]

Gebruik een pakket waarbij je geen headers ophaalt dit gaat voor jou veel sneller en is veel minder belasting op de server. Of gebruik xpat dit scheelt ook weer.
Je bedoelt met NZB files? Dat ben ik nog aan het uitzoeken, of alles wat ik wil wel van NZB voorzien is. Maar dat heeft niet met t probleem te maken, ik haal altijd de headers op, en dat gaat gewoon met paar honderd kb/s maar sinds een week is het een ramp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Damn...

Sinds ik ben overgezet van Demon/BBNed naar TweakDSL/Tiscali heb ik in Command & Conquer: Generals Zero Hour last van lagspikes...

Ik speel vaak tegen een vriend, voorheen bij Demon nooit problemen. Nu zit ik bij TweakDSL en nu zijn er regelmatig lagspikes, de game hapert dan af en toe. Erg irritant.

Traceroutes laten links en rechts wat time-outs en hoge pings zien, zowel binnen het Cambrium- als het HCC-Net netwerk (mijn vriend zit bij HCC-Net).

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
ADSL2+ FaQ
Tiscali (Migratie) FaQ
816-2P naar ADSL2+ upgrade How-to

Vergeet niet even je ULTRA of al geleverde TisDSL2 verbinding in te vullen op:
GoT ADSL(2+) Afstand-Snelheids test