Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
Optimize for SLI: yes (ook al heb je het niet, het helpt). Dit had ik ook al gemerkt (scheelt bij mij 4-5 fps) maar bij mij gaat deze optie weer op no zogauw ik het spel opstart. Ik kan deze optie ook niet terug vinden in het config bestand. Weet iemand hier een oplossing voorFiddle schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:27:
Tsjek mijn systeem. Hij draaid heel goed.
Details: Alle op High
Shadows: Off. (scheelt je bijna 10 fps)
DirectX: 9
Max Corpses: Medium
Dynamic Lights: Normal
Res: 1024*768*32
Optimize for SLI: yes (ook al heb je het niet, het helpt)
Soften smoke edges: World only
Dit gaat heel goed, soms zaktie naar 25, maar lager dan dat gaat hij verder niet echt.
De performance kan natuurlijk stukken beter ja...
Is er een manier om deze online al aan de praat te krijgen? Op het moment heb ik namelijk het origineel nog niet. Ga ik zeker wel kopen. Ben voorheen ook fanatieke CoD'er geweest. Super MP GAME !!!!. (alleen heb ik nog even geen geld, dus tot die tijd...)
TF2: [GoT]Netherlands
OnzinSmokey! schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:04:
dit is echt niet normaal...om dit spel lekker te spelen met mijn systeem (zie onderin) moet je gewoon directx 7 mode aan

Ik weet niet wat je precies allemaal aan hebt staan (AA enzo ?) maar dx9 lijkt me toch wel zeer goed mogelijk op dat systeem?
On a sidenote: SP komt soms erg scripted over , ik zeg niet dat het anders kan , maar soms is het wel heel overduidelijk. Bij bepaalde stukken in steden kun je gewoon vooruit lopen en dan klaart je team een stukje op en staan ze weer ergens stil todat jij weer een op een bepaald stuk bent. (je kunt dat erg duidelijk zien , dat is hetgene waar ik me toch een beetje aan stoor)
Het health systeem vind ik wel top trouwens hoor. In elk spel moet je overal health packs weghalen , dit zorgt er toch voor dat de actie veel sneller is , je hoeft immer niet op zoek naar die pakketjes

Trouwens , in een bepaald stukje als je van die "facisten" neer moet maaien met een machinegeweer , in de russische campain , geweldig hoe die andere rus naast je compleet aan het doordraaien lijkt te zijn

Wat ik ook soms jammer vind is als je een aantal gebouwen moet clearen je dit zowat alleen moet doen terwijl je team maar een beetje buiten staat te gapen en niets doet. Of het feit dat (in de brittish campain) de leider ook gewoon niet dood kan. (Die kerel met die snor) Ook dat de vijand toch wel erg veel op jou aan het schieten is en de rest van je squad maar een beetje erbij staat , valt ook op. Dit is niet altijd het geval , maar zodra het voorkomt is het toch wel storend.
Al met al kwa sfeer een super spel , maar soms net te scripted. Of dat uberhaupt anders kan , omdat je met een squad werkt , weet ik niet.
[Voor 20% gewijzigd door Raku op 29-10-2005 21:06]
Raku

Ja, ben er ook achter dat Optimize for SLI er gewoon 5 fps bij geeft. Handig natuurlijk, maar niet als je het telkens moet veranderen als je COD2 opstart. Het draait bij mij trouwens niet heel erg soepel, had eigenlijk verwacht dat het soepeler zou lopen met deze instellingen en specs:Bart1983 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:42:
[...]
Optimize for SLI: yes (ook al heb je het niet, het helpt). Dit had ik ook al gemerkt (scheelt bij mij 4-5 fps) maar bij mij gaat deze optie weer op no zogauw ik het spel opstart. Ik kan deze optie ook niet terug vinden in het config bestand. Weet iemand hier een oplossing voor
Specs:
AMD64 3500
1 gig geheugen
Radeon X800 XT
Instellingen:
Res: 1280*1024
Texture Filter: Bilinear
Anti-alisasing: off
Rendering Method: Preference DirectX9
Sync Every Frame: Yes
Shadows: Yes
Dynamic lights: Normal
Soften Smoked edges: Off
Texture: auto
Haal denk ik gemiddeld 30 fps, maar soms wil het naar de 20 zakken als er veel actie is
[Voor 5% gewijzigd door Brammel op 29-10-2005 21:37]

En ik heb toch ook wel een aardig systeem

Asus Z170 Deluxe - Intel Core i7 6700k @4 Ghz - Noctua NH-C12P SE14 - Kingston HyperX Fury 32 GB - Asus RTX 2070 Super 8GB - Samsung 950 Pro M2 240 GB - Corsair AX 850 watt - Sound Blaster X-Fi Titanium - WD Black 1TB & Green 3TB
Anoniem: 91635
AMD64 3200, 1,5 gig geheugen, Radeon X800 XT pe
Instellingen:
Res: 1024*724
Texture Filter: Trilineair
Anti-alisasing: 4x
Rendering Method: Preference DirectX9
Sync Every Frame: Yes
Shadows: Yes
Dynamic lights: High
Soften Smoked edges: Off
Texture: extra
Gemiddeld 40. De sneeuwlevels zijn wel het zwaarste volgens mij. Zeker dat slagveld aan het begin van het 1e level (20-30 fps lol). Schaduws uitzetten helpt aanzienlijk.
Lijkt erop dat het spel beter draait op nvidia kaarten.
Dat ligt denk ik aan je videokaartAnoniem: 157044 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:58:
ik heb 3,4ghz p4 1gb ram raderon 9550GE en draaid bager hiero

Maargoed.
Bij mij draait de (full game) erg goed!
Average fps van 60 / 70. Dat vind ik persoonlijk "goed" om te spelen!
Ik vind het ook super dat carentan/brecourt en dawnville (st mere eglise) er nog inzitten.
Dit waren mijn favorite mappen uit cod1 (uo).
Online vind ik hem ook super! Ff wennen aan de nieuwe manier van omgaan met health.
Ik was gewend om naar de health bar te kijken, maar die zit er niet meer in!
Weer eens wat nieuws vind ik!
Groetjes

Als je voor de volle bak (alles op maximum) gaat dan denk ik niet, tenminste...ik speel met een 6800 GT met een fps van 20Anoniem: 157044 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:34:
ik wil een g6600 gaan kopen binnekort draaid hij daar wel goed op?
Ik wou dat ik online al uit kon proberen , game is al wel besteld. Maar ik denk dat het wel goed gaat komen , cod 1 was ook zo geweldig op MP gebiedMarkieNL schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:04:
[...]
Dat ligt denk ik aan je videokaart
Maargoed.
Bij mij draait de (full game) erg goed!
Average fps van 60 / 70. Dat vind ik persoonlijk "goed" om te spelen!
Ik vind het ook super dat carentan/brecourt en dawnville (st mere eglise) er nog inzitten.
Dit waren mijn favorite mappen uit cod1 (uo).
Online vind ik hem ook super! Ff wennen aan de nieuwe manier van omgaan met health.
Ik was gewend om naar de health bar te kijken, maar die zit er niet meer in!
Weer eens wat nieuws vind ik!
Groetjes

Jammer dat je niet ergens online een key kunt kopen met cc ofzo

Raku
Anoniem: 157044
het is alle maal zo grauw geworden en zo veel rook enzo vind hem echt tegen zallen

Is er iemand misschien zo vriendelijk om zijn CoD2 config_mp.cfg hier neer te zetten? Of anders het (vervangende) commando van vsay mij kenbaar wil maken? Bvd.

En ik werk op een 55cm scherm 21,3" dus die lage resolutie bij cod 2 ziet en dus niet mooi uit de pixels kan je tellen

Anoniem: 152193
Ik schrok me de pleuris toen ik COD 2 opstarte en alles op max zette. Gemiddelde fps ligt rond de 20. Ik heb een 7800GTX redelijk geoc`ed (493 bij 1349) en een A8N-SLI, AMD 64 3500+ met nog een gig aan RAM. Ik draai em nu op 1154x738x32 met 2x AA. De rest staat op:
Texture filter: Billinair
Number of Corpses: Medium
Dynamic Lighting: normal
shadows: yes
RMP: dx9
ik draai deze game nu lekker met constante fps van 50-60, maar kakt soms in naar 20-30 als ik binnen-gevecht heb. Dit verontrust mij, aangezien ik Quake 4 (de nieuwste game na COD 2) op high quality, 1600x1200x32 met 2x AA en verder alles aan (Vsync niet) gewoon soepel speel, waar dan ook. Is COD2 dan zo zwaar of is et gewoon een bagger engine??
Verder wil zeggen dat deze game pwnt in multiplayer (op brecourt zie je die americane tenminste niet meer aankomen als gele bananen, maar moet je echt je best doen ze te zien). Et is veel beter uitgebalanceerd. Daarbij wil ik iedereen aanmanen zich aan te melden bij het Hamachi netwerk genaamd cod2got met password: got. kenne we gratis knallen totdat ie uitkomt natuurlijk

Bvd,
Lionheart!

Heb hem gewoon voluit staan op 1600x1200 met AA op 2x en het loopt bij mij eigenlijk vrij goed, geen problemen met vertraging enzo.. Alleen met rook, maar je kan niet alles hebben.
(AMD64 3500+, Radeon X800XL, 2GB intern)
Heb nu de eerste 3 missien volbracht en het gaat er in ieder geval erg heftig aan toe...
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Lane assist uit op je VAG EV? Purmerend Stuur een DM.
Ik zie geen server in de serverlist met als naam cod2gotAnoniem: 152193 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:25:
Daarbij wil ik iedereen aanmanen zich aan te melden bij het Hamachi netwerk genaamd cod2got met password: got. kenne we gratis knallen totdat ie uitkomt natuurlijk.

En Hamachi

Hamachi.Benotti schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:20:
[...]
Ik zie geen server in de serverlist met als naam cod2got
En Hamachi
Hamachi is een programma dat een ''Virtueel Netwerk'' creërt tussen 2 of meerde computers

Think - LAN over the Internet.
Think - Zero-configuration VPN.
Think - Secure peer-to-peer.
Access computers remotely. Use Windows File Sharing. Play LAN games. Run private Web or FTP servers. Communicate directly. Stay connected.
AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED

Ik heb cod2 opgestart en bij mp lan gekozen als source, maar hij vindt niks. Wat doe ik fout?

Er moet natuurlijk wel iemand zijn die een server hostBenotti schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 01:50:
Ik heb Hamachi geinstalleerd en heb me aangemeld op het cod2got netwerk, maar hoe kan ik nou gamen?
Ik heb cod2 opgestart en bij mp lan gekozen als source, maar hij vindt niks. Wat doe ik fout?

Ik zou graag een server willen hosten, maar ik ga direkt richting bed dus.....

AMD Ryzen 9 7950X | Asus ROG Crosshair X670E Hero | MSI GeForce RTX 4090 GAMING X TRIO | G.SKILL Trident Z5 Neo F5 DDR5-6000 (32GB) | LG OLED C9/C1 | Xbox Series X | Sony PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED
Hey erwin, het is gewoon een bagger ergineAnoniem: 152193 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:25:
Hey allen,
Ik schrok me de pleuris toen ik COD 2 opstarte en alles op max zette. Gemiddelde fps ligt rond de 20. Ik heb een 7800GTX redelijk geoc`ed (493 bij 1349) en een A8N-SLI, AMD 64 3500+ met nog een gig aan RAM. Ik draai em nu op 1154x738x32 met 2x AA. De rest staat op:
Texture filter: Billinair
Number of Corpses: Medium
Dynamic Lighting: normal
shadows: yes
RMP: dx9
ik draai deze game nu lekker met constante fps van 50-60, maar kakt soms in naar 20-30 als ik binnen-gevecht heb. Dit verontrust mij, aangezien ik Quake 4 (de nieuwste game na COD 2) op high quality, 1600x1200x32 met 2x AA en verder alles aan (Vsync niet) gewoon soepel speel, waar dan ook. Is COD2 dan zo zwaar of is et gewoon een bagger engine??
Verder wil zeggen dat deze game pwnt in multiplayer (op brecourt zie je die americane tenminste niet meer aankomen als gele bananen, maar moet je echt je best doen ze te zien). Et is veel beter uitgebalanceerd. Daarbij wil ik iedereen aanmanen zich aan te melden bij het Hamachi netwerk genaamd cod2got met password: got. kenne we gratis knallen totdat ie uitkomt natuurlijk.
Bvd,
Lionheart!.

Op Callofduty2.com komen trouwens direct Tournaments online te staan (Zie Community)
[Voor 4% gewijzigd door Phyxion op 30-10-2005 09:39]
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Anoniem: 144485
Denk dat het de engine is...want ik zie nu niet echt SUPERgraphics...ze zijnwle mooi maar niet super..en als je het spel niet eens normaal met een 7800 GTX kan draaien (paar posts hierboven) dan zal er toch echt iets mis zijnAnoniem: 144485 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 07:48:
Haha, ik wou hier net posten of iemand anders last had van hele lage fps op een vergelijkbaar systeem, maar nu lees ik van mensen met dezelfde instellingen en 1 gig ram en 6800 gt dat ze dan ook zelfde fps halen als mij.., maar is dit nou echt zo een zwaar spel of een slecht gecode engine?

Ik heb wel de 81.87 driver geinstalleerd, welke volgens nvidia een performance boost zouden moeten geven.
Ik vindt de graphics goed, maar ook weer niet super. Het spel op zicht is natuurlijk weer super gaaf.
Ik heb net fear uitgespeeld en ga nu hier mijn tijd maar eens aan besteden
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Signatures zijn voor mietjes!
Ja...maar dan moet je wel eerst het maximum halen die je hebt ingesteld. En dat lukt bij mij echt nietFietslamp schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 10:52:
Wat misschien wel handig is om te weten: sync every frame off werkte in CoD erg goed om je fps te verhogen...

AMD Athlon XP 2200+
512 MB Ram (DDR333)
ATi Radeon 9800 Pro (128 MB) (met ATi 5.9 Drivers)
Ik draai hem op 1024, bij 72Hz, en alles op extra (overige settings op het hoogste dat haalbaar is, denk aan smoke edges ect). Wel draai ik hem op DirectX 7. Het hele spel draait nooit lager dan rond de 40fps ook bij de vrij heavy campains, zoals de tweede Rusische... Ik ben tevreden

Maar toch vreemd dat hij bij zoveel mensen niet goed draait. Hopelijk gaan ze die problemen gauw patchen. Overigens, draaide de (pre-) demo ook al lekker op mijn PC.
(Even ter reficatie, Quake 4 draait juist weer zeer slecht op mijn systeem

[Voor 10% gewijzigd door Soyuz op 30-10-2005 11:21]
Ik zal zometeen nog wel even een screenshot posten, maar eerlijk gezegt zijn voor mij de graphics meer als voldoende. Als het verhaal maar goed it, tevens is het spel zo caotisch dat je amper tijd hebt om op de grapics te lettentommy6 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:37:
DX7 of DX9 maakt grafisch nogal een verschil in het spel. Vind eerlijk gezegd de DX7 versie er niet uit zien op de screenshots die hier op het forum zijn gepost.

Anoniem: 27389

De kaart was nota bene pas 3 maanden oud....
Garantie-kwestie lijkt me zo?Anoniem: 27389 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:50:
Mooi fuck, het geheugen op mijn videokaart heeft de geest gegeven, natuurlijk net als CoD2 onderweg is![]()
De kaart was nota bene pas 3 maanden oud....
Nu heb ik me aangemeldt hier, nu ziet ik ook een aardig lijstje met tweakersAnoniem: 152193 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 00:25:
Verder wil zeggen dat deze game pwnt in multiplayer (op brecourt zie je die americane tenminste niet meer aankomen als gele bananen, maar moet je echt je best doen ze te zien). Et is veel beter uitgebalanceerd. Daarbij wil ik iedereen aanmanen zich aan te melden bij het Hamachi netwerk genaamd cod2got met password: got. kenne we gratis knallen totdat ie uitkomt natuurlijk.
Bvd,
Lionheart!.

Asus ROG Strix X570-E Gaming, AMD Ryzen 7 5800X, NZXT Kraken X63, Zotac Gaming GeForce RTX 3080 Trinity OC, G.Skill Trident Z RGB, 2x Samsung 980 Pro 1TB, Fractal Design Define R6 USB-C, be quiet! Straight Power 11 750W
cod2got is nu helemaal vol (16 players is het maximale wat Hamachi op dit moment per netwerk aan kan). Het is wel zo dat iemand van die 16 players een server moet hosten, ik zal mijn server vanmiddag weer even aangooien (Wanneer die aanstaat post ik hier wel even) (Mijn tweede netwerk is cod2got2 met password got, en mensen die al op cod2got hebben gejoined, graag even niet op cod2got2 joinen, aangezien we dan weer een hele lijst met dezelfde mensen hebbenFiddle schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:28:
[...]
Nu heb ik me aangemeldt hier, nu ziet ik ook een aardig lijstje met tweakersMaar ik heb echt totaal geen idee wat ik nu moet doen

Anoniem: 44226
Ik heb hier een gameserver IP van een vriend gekregen: 217.148.191.26
Staat niet in serverlist omdat je dan een key nodig hebt... Kan je alvast wat multiplayeren!
zijn een paar goede servers83.98.245.69:28960
217.172.177.114:28960
217.172.182.81:28960
60.176.203.235:28960
217.146.92.132:28965
82.93.91.206:28962
85.214.29.45:28960
80.69.80.146:28961
80.69.79.154:28960
80.69.79.154:28962

Tja, ik zet bijna nooit een server op en nu wil ik het een keertje proberen is het nog niet goedFiddle schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:45:
thanx voor je assistentie... Je maakt dus met dat programma eigenlijk een Local Area Network? Heel handig...Hoop dat je server gauw aangaat. Want Yonix bakt er nix van met zijn server...

Deze staat in .NL en is een 100mbit! Maargoed, ik kijk ook nog wel even verder

Anoniem: 27389
Uiteraard, mijn videokaart gaat meteen retour, maar hopen voor Alternate dat ze me aan een nieuwe kunnen helpen, want ze zijn tegenwoordig vrij zeldzaam dacht ik.
Ik heb nu mijn oude radeon 9500 in mijn kast zitten, is CoD2 daar enigzins mee te spelen?

Heb wel dx7 mode geforceerd, alles op z'n max met 4xAA, en dan zit ik tussen de 60-90 fps. Met dx9 mode zit ik zo rond de 30-35 fps, en van de instellingen snap ik niet veel, hoe hoger de kwaliteit, hoe sneller meestal

Maar wel een vet spel, vooral de sneeuwlevels! sp nog niet gedaan...

Heb je wel al een indicatie? Ik zie dit soort posts altijd een uur te laatFnF schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:41:
[...]
ik zal mijn server vanmiddag weer even aangooien (Wanneer die aanstaat post ik hier wel even)

Dit spel draait trouwens niet om realisme, maar om de sfeer, de spanning, de drukte en de chaos.
In een van de Russische missies bijv. moet je zoon gebouw opblazen. Wanneer je dan van een afstandje toekijkt heb je echt het gevoel van de overwinning. Of wanneer je tanks moet uitschakelen moet sticky bombs gebruikte ik een rookgranaat om veilig naar die tank te kunnen rennen. Wanneer je die tank vervolgens opblaast begint de muziek te spelen en heb je echt het gevoel dat je samen met je mannen die Duitsers echt verslagen hebt. Nog ff die paar laatste afknallen en dan de overwinning vieren

Nee, de sfeer zit er echt goed in

[Voor 53% gewijzigd door Benotti op 30-10-2005 13:21]

edit: laat maar, stond op deze pagina

cod2got / got

laatste edit: netwerk full

[Voor 18% gewijzigd door dog4life op 30-10-2005 13:28]
In ieder geval zullen ze je een gelijkwaardig product moeten leveren (zo zit dat toch in Nederland?). Ik denkt dat je met je 9500 op 800x600 met lage settings zou moeten kunnen spelen. Probeer het gewoon zou ik zeggenAnoniem: 27389 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:09:
[...]
Uiteraard, mijn videokaart gaat meteen retour, maar hopen voor Alternate dat ze me aan een nieuwe kunnen helpen, want ze zijn tegenwoordig vrij zeldzaam dacht ik.
Ik heb nu mijn oude radeon 9500 in mijn kast zitten, is CoD2 daar enigzins mee te spelen?

Wat ik wel jammer vindt is dat de Russen van dat brakke engels spreken in het spel en geen echt Russisch, maar eigenlijk is dat wel logish, anders zouden te veel mensen het niet begrijpen.
Ik het wel begrepen dat er geen Russisch gelocaliseerde versie komt

Nope, Yonix weet blijkbaar niet hoe die de server moet hostenFiddle schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 12:45:
thanx voor je assistentie... Je maakt dus met dat programma eigenlijk een Local Area Network? Heel handig...Hoop dat je server gauw aangaat. Want Yonix bakt er nix van met zijn server...

Je staat in mijn Hamachi netwerk, dus vraag maar even raakYonix schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:01:
[...]
Tja, ik zet bijna nooit een server op en nu wil ik het een keertje proberen is het nog niet goed![]()

Server draait binnen een paar minutenBenotti schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:16:
[...]
Heb je wel al een indicatie? Ik zie dit soort posts altijd een uur te laat
Dit spel draait trouwens niet om realisme, maar om de sfeer, de spanning, de drukte en de chaos.
In een van de Russische missies bijv. moet je zoon gebouw opblazen. Wanneer je dan van een afstandje toekijkt heb je echt het gevoel van de overwinning. Of wanneer je tanks moet uitschakelen moet sticky bombs gebruikte ik een rookgranaat om veilig naar die tank te kunnen rennen. Wanneer je die tank vervolgens opblaast begint de muziek te spelen en heb je echt het gevoel dat je samen met je mannen die Duitsers echt verslagen hebt. Nog ff die paar laatste afknallen en dan de overwinning vieren
Nee, de sfeer zit er echt goed in

@Dog4life, join dan maar cod2got2 met password got, die is nog redelijk leeg

//EDIT:
Server draait nu

[Voor 26% gewijzigd door Phyxion op 30-10-2005 13:37]
Anoniem: 144485
Kan een patch nog veel helpen of niet?
het is een heeeel zwaar spelAnoniem: 144485 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 13:33:
Maar veel mensen hebben last van de bagger preformance in cod 2, iemand al wat handige tweakjes gevonden ofzo?
Kan een patch nog veel helpen of niet?
Anoniem: 117374
En DX7PcManiaxx schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:53:
Draai het hier met een 9800 XT en een 3000+ (1gb) en het draait perfect. Alles op max 1280 x1024 met 2x AA.

Hier liep de demo ook prima op DX7, leek niet zo'n zwaar spel. Totdat je em ff op DX9 probeerd en je een snelle diashow krijgt.
het spel is echt WOW
echt geweldige actie, spanning is te snijden (aangezien ik hem de 1e keer doe weet ik dus nog niet wat het pad is) en dan is het zo vet!
het is ook erg pittig in vergelijking met andere spellen, speel hem op regular en heb af en toe nog wel wat moeite dus voor iemand die niet veel shooters speelt is het doorzetten denk ik (mij niet dus

dat van die meerdere doelen is wel geinig maar echt non-linear is het nog niet echt, desalniettemin een leuke nieuwigheid.
wat ik bij cod1 had gedaan was alle filmpjes kijken die er uit waren maar toen wist ik een hoop veldslagen al en daar was de sensatie dus iets minder...
bij hl2 had ik dat niet gedaan en dat was veel leuker (al is wachten wel wat lastiger)
nu met cod 2 is het leuker aangezien ik niet weet wat er komt en dus vermaak ik me er prima mee...
Asrock K10N78 || AII 7750 ||2x 1GB Kingston || 2x 200Gb Maxtor DiamondMax 10 || R4850 || Acer X223W Q || WinXP
DX7? Je denkt toch niet dat ik een spel ga verneuken door er een DX7 modus op te zetten?Anoniem: 117374 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:01:
[...]
En DX7
Hier liep de demo ook prima op DX7, leek niet zo'n zwaar spel. Totdat je em ff op DX9 probeerd en je een snelle diashow krijgt.
En jij denkt toch niet dat wij gaan geloven dat jij met je 9800xt met alles high op 1028x1024 met 2xaa cod2 "perfect" kunt spelen? Ik heb met mijn systeem regelmatig dat ik in de 20 fps zit en sommigen met hun 7800gtx vallen regelmatig in de 30, maar jij speelt het spel "perfect". Als perfect 10fps is ja..PcManiaxx schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:37:
[...]
DX7? Je denkt toch niet dat ik een spel ga verneuken door er een DX7 modus op te zetten?
Wat bedoel je met niet echt dood gaan?Locutus-of-Borg schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:27:
Isset nou nog steeds (net als in de demo) dat je niet "echt" dood kunt gaan?
Het is nu zo, dat als je geraakt wordt, dan kun je ff stil blijven liggen en dan wordt je leven weer groen.
Maar je kunt nog wel doodgaan hoor als je teveel kogels opvangt

Offtopic: Wie zit er te idlen op hamachi?

edit: tikfoutje

[Voor 5% gewijzigd door MarkieNL op 30-10-2005 15:55]
Dat is dus niet mijn probleem. Dan is er toch iets niet in orde bij jou. En ik heb het al heel vaak meegemaakt dat mensen met een systeem die ik zelf heb alles goed kunnen draaien.Benotti schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:44:
[...]
En jij denkt toch niet dat wij gaan geloven dat jij met je 9800xt met alles high op 1028x1024 met 2xaa cod2 "perfect" kunt spelen? Ik heb met mijn systeem regelmatig dat ik in de 20 fps zit en sommigen met hun 7800gtx vallen regelmatig in de 30, maar jij speelt het spel "perfect". Als perfect 10fps is ja..
Kan me niet schelen als je me niet gelooft, maar het draait perfect hier en daar gaat het om.
Edit: en er uberhaupt over liegen lijkt me wel erg kinderachtig

[Voor 7% gewijzigd door PcManiaxx op 30-10-2005 15:56]
3 vrienden van mij, 2 met 9800 pro, 1 met 9800 xt en alledrie in het bezit van athlon 64 >3200+ konden het dus echt niet met alles op max spelen! Ik weet niet wat jouw definitie van "perfect" is, maar bij ons is het meer dan een snelle diashowPcManiaxx schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:56:
[...]
Dat is dus niet mijn probleem. Dan is er toch iets niet in orde bij jou. En ik heb het al heel vaak meegemaakt dat mensen met een systeem die ik zelf heb alles goed kunnen draaien.
Kan me niet schelen als je me niet gelooft, maar het draait perfect hier en daar gaat het om.

Ja..maar we komen wel een beetje bedrogen uit aangezein de optimale systeemeisen..je zou namelijk het spel optimaal kunnen draaien met een fx5900 met een 2,5 ghz processor en een gigje RAM...ikweet niet wat die gasten van activision denken wat maximaal is maar ik wil dan roch wel een fps van minimaal 50 zien...dat haal je dus nooit..en als je zelfs met een 7800 GTX soms naar de 20/30FPS terugvalt dan begin ik toch te twijfelen of ze het spel wel netjes afgemaakt hebben..want die graphics zien er nou ook weer niet zo mooi uit..ik hoop echt dat dit gepatched word ofzo

Ik moet hem nu namelijk op dx7 spelen omdat het anders gewoon niet te doen is. En nu zijn er standaard geen schaduwen meer, en reflecties zijn er ook al niet meer. Mijn fps is wel constant boven de 50 op een resolutie van 1280*1024 met alles op max en 2xAA.
Wat ik overigens wel apart vind is dat ik de texture resolution op max kan zetten? Ik dacht dat je daar 256 mb voor nodig had. Ik heb maar 128 op mn 6600GT maar het kan dus wel. Of wellicht gaat dat alleen voor dx9 modus op, maar de textures zijn tenminste lekker scherp.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
Anoniem: 90414

Zelfs met AA of en bilineair nog steeds slide show!!
Ik het exact dezelfde machine specs. AMD64 3000+, 1Gig, 9800XT 256, Audigy 2.
Een beetje speelbaar wordt het pas op 800x600. Dit ding is zwaarder dan BF2 volgens mij.

@BuzzardHawk: Wat mij opviel is dat als ik Anisoptric aanzet, het sneller gaat dan met trilineair
Samenvattend: ik snap niet echt hoe die gasten van Activision het voor elkaar hebben gekregen, maar ze hadden denk ik wel iets meer werk in de engine mogen stoppen!!
ja precies..en nogmaals...ik hoop dat ze dit gaan patchen :D:D en nog het liefst voor 4 nov anders moet ik nog maar eens goed nadenken of ik het spel wel koopdog4life schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:46:
@ Shailesh: Dat heb ik dus ook, hoe hoger de textures, de fps blijft gelijk, soms lijkt het zelfs wel iets sneller te gaan
@BuzzardHawk: Wat mij opviel is dat als ik Anisoptric aanzet, het sneller gaat met trilineair
Samenvattend: ik snap niet echt hoe die gasten van Activision het voor elkaar hebben gekregen, maar ze hadden denk ik wel iets meer werk in de engine mogen stoppen!!
Kan ook gewoon niet...Ik zeg niet dat hij liegt, maar toch.Anoniem: 90414 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:37:
PCManiacs, hoe kan COD2 bij jouw spoepel draaien op 1280x1024 met alles max![]()
Een beetje speelbaar wordt het pas op 800x600. Dit ding is zwaarder dan BF2 volgens mij.
Mijn comp is vergelijkbaar met de zijne en met alles op max @800*600 is het amper te doen, laat staan 1024*768, en 1280*1024 is een droom voor mij.
Als ik echter op DX7 overschakel zijn de instellingen die hij heeft geen probleem hiero...daarom vermoed ik dat het bij hem, óf op auto staat, óf er een bug in zijn drivers zit oid waardoor hij alsnog op dx7 loopt.
Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q
¯\_(ツ)_/¯
Ik heb een AMD Athlon 64 3000+ @ 2.3ghz (volgens een proggie hier ongeveer 3650+ niveau), 2x512mb DDR-RAM in dualchannel, ATi Radeon X800 Pro, Audigy 2ZS.Anoniem: 90414 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:37:
PCManiacs, hoe kan COD2 bij jouw spoepel draaien op 1280x1024 met alles max![]()
Nou. Ik kan in DX9 modus ook niet echt veel... met optimal settings komt er 800x600 uit de game rollen, maar dat is niet echt de bedoeling lijkt me. Zeker niet met een 19" monitor... Nou, elk greintje antialiasing aan en dan speelt de game al niet lekker meer.
Erg maf, ik kan hier alles lekker draaien, ook Doom 3 / Quake IV bijvoorbeeld op 1024x768 met 16x anisotropische filtering, 2xFSAA en alle grafische geintjes voluit. Maar CoD2 moet ik naar DX7 terugzetten om echt lekker te kunnen spelen... en dan kan ik alles voluit zetten met FPS 150-200.
De engine is niet helemaal lekker lijkt me.
Met een systeem als dat van mij moet ik verdomme toch wel op 1024x768 kunnen spelen met DX9 en de grafische opties voluit???
Zo goed als onmogelijk. Ik heb een snellere processor (nou ja, overgeklokt dus), snellere videokaart... en op 1024x768 moet ik geen AA proberen, dan is overduidelijk merkbaar dat het niet soepel meer loopt. Stroperig is een goede omschrijving. Met AA uit is het veel beter te doen, maar toch nog niet echt een "vlot" gevoel zoals ik heb met CoD1 of CoD2 in DX7 modus.PcManiaxx schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:53:
Draai het hier met een 9800 XT en een 3000+ (1gb) en het draait perfect. Alles op max 1280 x1024 met 2x AA.
Dan wil ik toch wel 's weten waarom jij met je mindere specs wèl in DX9 met 2xAA zou kunnen draaien, en dan nog wel op een hogere resolutie dan ik.
En nee, mijn systeem is niet slecht geconfigged of wat dan ook. Doom 3 en Quake IV werken perfect, Half-Life 2 ook (The Lost Coast met HDR werkt ook lekker hier).
[Voor 28% gewijzigd door Wildfire op 30-10-2005 18:58]
Draait overigens prima op een 3500+, 2GB, 7800GTX op 1280x1024 alles hoogste settings (high/extra) 2xAA.
Ik toevallig net ook.. OMG.. tering.. dat geluid...paulgielens schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:11:
Zojuist point du hoc gespeeld... *wauw* net of je in een film meespeelt.
Draait overigens prima op een 3500+, 2GB, 7800GTX op 1280x1024 alles hoogste settings (high/extra) 2xAA.

[Voor 14% gewijzigd door jimbojansen op 30-10-2005 18:31]
Join dan even op cod2got2 met password got, die is namelijk nog bijna leegMarkieNL schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 15:54:
[...]
Wat bedoel je met niet echt dood gaan?
Het is nu zo, dat als je geraakt wordt, dan kun je ff stil blijven liggen en dan wordt je leven weer groen.
Maar je kunt nog wel doodgaan hoor als je teveel kogels opvangt![]()
Offtopic: Wie zit er te idlen op hamachi?Hijs vol in ik zou er graag in willen
edit: tikfoutje

Anoniem: 117374
- je een niet al te snelle pc nodig hebt om het spel goed te kunnen spelen (DX7 met genoeg fps) EN
- een enorm snelle bak moet hebben wil je het een beetje fatsoenlijk laten lopen op DX9.
Maybe een patch voor een dx8 versie?Anoniem: 117374 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:48:
Samenvattend geldt dus voor de meeste mensen dat:
- je een niet al te snelle pc nodig hebt om het spel goed te kunnen spelen (DX7 met genoeg fps) EN
- een enorm snelle bak moet hebben wil je het een beetje fatsoenlijk laten lopen op DX9.

Anoniem: 71531
ik draai hier XP 2600+ AMD
X800XT-PE met alle high/extra 1280*1024 4X FSAA en gaat echt vloeiend.
768MB PC-3200
trouwens systeem spec van onder klopt niet

De vraag is natuurlijk of je je erg stoort aan het spelen met de DX7 instellingen. Daar hoeft het spel niet minder leuk van te worden en het is natuurlijk simpel dat je niet te veel eisen kan stellen met een minder systeem.Anoniem: 117374 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:48:
Misschien moeten we de performance van het spel testen met mensen die het wel/niet orgineel hebben. Volgens sommige gebruikt de dev-versie een loader als crack. Het zou kunnen dat die ervoor zorgt dat het spel niet goed loop.Anoniem: 117374 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 18:48:

dat was wel de reden dat ie iets van 100x genuked werd, maar dat is wel een goeie! En misschien dus ook wel een extra reden om het origineel te kopenniels88 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:01:
[...]
Volgens sommige gebruikt de dev-versie een loader als crack.

Uhh, nee?dog4life schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:04:
[...]
dat was wel de reden dat ie iets van 100x genuked werd, maar dat is wel een goeie! En misschien dus ook wel een extra reden om het origineel te kopen

Zou toch niet logisch zijn. Hoe kan het dan dat het spel op DX7 bij mensen wél goed loopt. Daar zal een loadertje heus geen verandering in brengen. En zo slecht loopt het ook weer niet. Ik kan hem immers spelen op 800*600 met alles op high, alleen daar walg ik van omdat ik een tft heb die het liefst 1280*1024 slikt. Net als een heleboel anderen hier denk ik.
Overigens moet ik het activison wel nageven. De optie om DX7 te gebruiken vind ik echt ideaal. Zo kunnen mensen met een oud bakkie het spel nog behoorlijk goed spelen. Alleen is de stap naar DX9 mode weer te groot, wat ik dan weer jammer vind. Want het spel is echt mooi met alles op max. Ik zag bij gamekings wat footage van de xbox360 versie en dat zag er echt uit om te kwijlen. Nu besef ik nog meer wat ik mis.

Over downloaden van het spel doe ik geen uitspraken

In de server 217.148.191.26 zitten nu een aantal mensen te gamen, aardig gezellig!
En dat op een AMD XP 3000+ met 2Gieg DDR en een Asus X800XT-PE
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy
Stom.. dan maar geen COD2 server ga geen 4GB uploaden naar me server toe pffff.Anoniem: 44226 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 19:38:
Je moet het originele spel hebben om een dedicated server te kunnen bouwen, ook voor Linux/Unix/FreeBSD etc...
Over downloaden van het spel doe ik geen uitspraken
In de server 217.148.191.26 zitten nu een aantal mensen te gamen, aardig gezellig!
bespaart me een hoop geld

"I got clown in my eyes! Makes me laugh!"
Ja, op 1024x768 draait het hier met xp 3500, 1 gig en een X800XT ook goed. Maar aangezien ik een tft heb, dat liever 1280x1024 heeft, wil ik hem ook daar op spelen. Dan loopt het opeens een heel stuk minder soepel. Hoe is dat bij jou?Yamy_Daffy schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:00:
Heb dit spel net ook even gespeeld en op 1024x768 alles op extra en 2xaa op DX9 en het loopt gewoon soepel weet geen fps weet niet hoe ik die snel naar voren kan toveren.
En dat op een AMD XP 3000+ met 2Gieg DDR en een Asus X800XT-PE
Op zich nog wel redelijk soepel en goed te spelen.Brammel schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 20:16:
[...]
Ja, op 1024x768 draait het hier met xp 3500, 1 gig en een X800XT ook goed. Maar aangezien ik een tft heb, dat liever 1280x1024 heeft, wil ik hem ook daar op spelen. Dan loopt het opeens een heel stuk minder soepel. Hoe is dat bij jou?
Wil ik iets meer fps zou ik kunnen overwegen om die 2xAA uit te kunnen zetten
PVOutput 10x Longi 360wp zo PSN: Yamy_Daffy

Intel Core i7 920 2.67GHz | MSI X58 Pro-E | OCZ Gold 6GB DDR3 | XFX Radeon HD 4890 Black Edition | Samsung Spinpoint F1 | Logitech X-540 5.1 Speakerset | Hitachi DVD 6x/32x | NEC ND-3520A | PSP VITA | PS5 Disc | Sony KD-55XE9305 | PSN Galatios |
Anoniem: 152193

Anti-Aliasing.. daardoor zie je de pixels minder goed en ziet het er strakker uit..Anoniem: 157044 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 21:13:
julie hebben het allemaal over 2xaa wat betekend dat eigelijk? en hoe zie ik wat me fps is ik weet niet meer hoe dat moest

Anoniem: 90414

Ik las ergens (volgens mij Anandtech) dat ze een bench hadden gedaan met de COD2 Demo..de framerates waren niet te verklaren door de mandmatig gekozen settings....
Het schijnt dat de engine onderwater settings tweaked en zo details in en uitschakeld.
Het is wachten op een patch zodat alles met de hand kan worden ingesteld denk ik...
Anoniem: 86475
Dit topic is gesloten.