[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Dit topic is afgesplitst vanuit een ander topic of gemerged; de topicstarter is daarom niet gelijk aan de topicstarter zoals vermeld in de topiclijst.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.263 views sinds 30-01-2008

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Kakaroto schreef op donderdag 22 september 2005 @ 21:06:
[...]Blokjes voor de GeForce 6 serie passen ook op de 7800GTX. De layout is hetzelfde.
Kort: thx, dat bespaard me 50 euro :)

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Hhm freezinghardware heeft ook mooi spul:)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik zit te denken aan dit setje?

Is dat wat?

Radiator:
Alphacool NexXxoS Xtreme II
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2392-2461.gif

Setjes:
Innovatek XX-starter waterkoelingsset - Socket 478 / 754
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2388-2457.jpg

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Dit alles moet samen met een tagan 2force in een lian-li mid PC61 (black).. Gaat dat allemaal eigenlijk goed passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het is opzich best een aardig setje hierboven alleen is het niet top-off-the-bill ( hoeft natuurlijk ook niet :P )

Het zal de boel zeker goed koel kunnen houden en je hebt gelijk alles mooi compleet bij elkaar, het installeren zal ook geen probleem moeten zijn denk ik (anders kan je het hier altijd vragen)

De radiator is gewoon een prima ding is echt niets mis mee, hij zal alles meer dan voldoende kunnen koelen.

De pomp heb ik zelf ook en is ook goed alleen is ie maar 300l/u en dat zal met 2 dingen gekoelt niet uit maken alleen bij 3 of meer dingen zou ik kijken naar de 600l/u versie (dus als je van plan bent uit te gaan breiden kan je daar nog even over nadenken) De pomp maakt gebruik van een molex om aan te gaan en das mooi maar het maakt het vullen iets moeilijker, je zal de pomp eerst aan moeten zetten om te vullen en dan pas em normaal aansluiten (moet echt water in het systeem zitten als je de pc gaat aanzetten hoe je em kan laten draaien zonder dat je pc aanstaat is te vinden met de search)

Als dit setje redelijk geprijst is kan je het best doen, het is iig zeker geen miskoop

Edit : Of het allemaal in je pc past weet ik zo niet want ik ben niet bekend met die kast die jij wilt gaan halen.

Je kan je berichten ook edditten trouwens hoef je niet meerdere malen achter elkaar je posten.

[ Voor 9% gewijzigd door PilatuS op 23-09-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
nevermind, was fout

[ Voor 82% gewijzigd door MYST op 23-09-2005 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Mja :) dat schoot me net ook te binnen :p ff te enthousiast denk :p

De radiator = 44Euro
Het setje = 159 Euro
Socket 775 klem wordt er bij gelevert
Zelf heb ik nog 2x 120MM fans hier leggen :) (Coolermaster 3x 5.25 naar 4x hdd brackets)

Alleen is die radiator 315 mm lang.. en vraag ik me af of ik niet in de knoop kom met mn voeding...
Lian-li: 210x450x490 mm ( W,H,D)
Radiator: 315 x 135 x 46 mm.
Voeding: 294 x 103 x 227

Hier nog een link naar de specs van de Lian-li case http://www.lian-li.com/Product/Chassis/M_C_PS_PC-60.htm

[ Voor 12% gewijzigd door Fr0zenFlame op 23-09-2005 18:14 ]

• Huigie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 07:50

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Als je de kast nog niet hebt overweeg dan de PC70. Ik ben ook begonnen met een PC60, het paste er allemaal in maar wat een gekloot iedere keer als je ergens bij moest zijn/kunnen. PC70 is dan wel (lomp)groot maar het is een genot om in te werken/klooien. De mobo-lade die ik in de PC60 wel had mis ik nu niet eens meer...

Specs

• PilatuS
  • Niet online
Bij de kast zit de voeding gewoon in de weg omdat ie helemaal boven zit dat sowieso zelfs als je 1 drivebay leeg laat past het nog niet want de voeding en radiator zijn samen langer dan de kast.

Dan heb je denk ik nog 3 optie's en die zijn of de rad buiten de kast plaatsen, een andere kast halen of een andere rad, persoonlijk vind ik een rad buiten de kast erg lelijk en onhandig maar het is wel een optie.

Ik neem aan dat als je een andere kast zou halen dat je dan bij lian-li blijft en dan kan je als het goed is 1 maatje groter nemen waarbij de voeding dus niet helemaal boven in zit en dan is het zeker dat het past.

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 18:05

Garrett

Watercooler

Huigie schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 11:12:
[...]

Als je de kast nog niet hebt overweeg dan de PC70. Ik ben ook begonnen met een PC60, het paste er allemaal in maar wat een gekloot iedere keer als je ergens bij moest zijn/kunnen. PC70 is dan wel (lomp)groot maar het is een genot om in te werken/klooien. De mobo-lade die ik in de PC60 wel had mis ik nu niet eens meer...
Helemaal mee eens :)
Zelf heb ik een PC71 (zwart dus) en de voeding hangt tenminste niet bovenin zodat je zo'n beetje elke rad kwijt kan die je kan vinden :D
Echt, als je hier je spul niet in kwijt kan heb je serieuze problemen :D

I love watercooling

Verwijderd

hoi allemaal
Ik houw van het beste en wil water cooling nemen.
ik wil dus watercooling maar ik heb een vraagje ik wil eigelijk en wiftech storm kopen omdat dit ongeveer het beste blok is dat er te verkrijgen valt.
maar eigelijk wil ik voor de rest alles van danger den om dat ik vind dat deze goede spullen maakt maar ik wil alles uit ammerika laten komen en dus wil ik alles in 1 keert bestellen maar ik wil de switftech storm en de nb blokje dat dangerden speciaal voor de asus a8n -sli heeft maar die kan ik eigelijk alleen bij danger den vinde.
maar ik wil eigelijk wel de swiftech storm en om nou hier 70 euro er voor uit te geven vind ik niks of zeggen jullie de temperatuur verschil met de Copper TDX is niks.
ps weten jullie mischien een maerikaanse od een site in een nader land waar watercooling heel goedkoop is en aan mijn eisen voeldoet
alvast bedankt

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Kijk eens bij/op Alphacool , 't duitse spul doet echt niet onder voor dat van de meer bekende merken uit de US. Lees reviews en vergelijk eens wat prijzen... Goed spul, snel leverbaar en zeer goedkoop, Danger wie? >:)

Specs

Verwijderd

hallo,
Ik zit te twijfelen over welke CPU block ik ga nemen, de prijs maakt niet echt uit, als hij maar goed is.
Ik zit zelf te twijfelen tussen deze twee:

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2664-2752.gif
Aqua-Computer cuplex XT - Socket 754 / 939 / 940
en deze

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1886-1887.jpg
Innovatek V6

rest van de waarschijnlijke setup word

gpu: Aqua-Computer AquagratiX 800
pomp: Eheim 1048
radiator: Innovatek XC Radiator Dual of Alphacool NexXxoS Xtreme III ( dat weet ik dus ook nog niet)
reservoir: Coolplex 25 waterreservoir

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-09-2005 12:17 ]

Verwijderd

dat is niet zo moelijk ik zou de aqua computer nemen ik heb vaak gehoort dat die van innovatech slecht scoort en toch duur is

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 14:40:
dat is niet zo moelijk ik zou de aqua computer nemen ik heb vaak gehoort dat die van innovatech slecht scoort en toch duur is
Het zou aardig zijn als je dergelijke statements zou willen onderbouwen met bijvoorbeeld een linkje naar een review die jou standpunt steunt? Probeer ook even te denken aan je interpunctie etc. ;)

Verwijderd

Oke volgende keer zou ik dat wel willen doen
maar kun je niet van die moelijke worden gebruiken staat nogal ....

maar ik had hier op got gelzen dat hij niet goed scorde

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:48:

Hier staat een review over de Aquacomputer block
En hier een review over de Innovatek V6

Denk dat Aquacomputer beter uit de test komt.

• Zoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-06 12:34
Hoi mensjes,

Ik ben nou lanzamerhand mn pc bij elkaar aan t sprokkele, waarvan ik zo de specs zal opgeven. Ik zou hier graag watercooling in douwe, ik ben hier dus een echt een naab in, en was van plan zon kompleet setje van Thermaltake te nemen. Maar een maat van mij raadde et af, en zei dat zelfbouw over het algemeen toch stukken beter is ... Hmm ... maar de vraag is dan, wat is een beetje goed spul? het NV-78 koelblok van DangerDen, zo ver was ik al ^-^ (2 stuks dus), alleen volges mij beetje rottig te krijgen in nederland. Maar och, kom ik wel aan, das het probleem niet.

Anyway wat ik nu heb:

Asus P52ND SLi-Deluxe
Intel Pentium 4, 650 3.4GHz
Asus GeForce FX 7800GTX
2x Western Digital Raptor (36GB) SATA Raid 0
Lian-Li pc-71 Serverkast/Bigtower
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
DVD brandertje
DVD spelertje
2x 300 watt voeding (ja kweet t, kga binnekort mn goede voeding bestelle, draai nu op 2 crap 300 watt voedingkjes, draait wel ok, maar pleurt eens in de zoveel tijd uit tijdens gamen, gamen doe ik dan dus ook niet meer totdat ik me nieuwe voeding heb :))

Wat het moet worden:
Asus P52ND SLi-Deluxe
Intel Pentium 4, 650 3.4GHz
2xAsus GeForce FX 7800GTX
4x Western Digital Raptor (36GB) SATA Raid 0
Lian-Li pc-71 Serverkast/Bigtower
Creative Soundblaster Audigy 2 ZS
DVD brandertje
DVD spelertje
Thermaltake Purepower 680watt

en dan me proc t liefste n beetje kunne klokke, de gpu's natuurlijk ook wel. :)

Heb alleen ff een 3DMark05 testje gedraaid met huidige systeem, heb nix getweaked of wat dan ook, en zit op 7200 punten, waar ik best tevreden mee ben (me vorige bak scoorde 1120 punten)

Affijn, graag suggesties :) Bedankt voor jullie hulp

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
koop zo`n Asetek alles in een setje met een triple radiator met 6 fans, dat houd dat wel koel. Als het goed is kan je daar ook die DD waterblokken op gooien. Waarom?? Tsja daar hebben we het grote waterkoelingstopic voor ;)

• PilatuS
  • Niet online
Er is iemand in het waterkoeltopic met ongeveer de zelfde hardware als die jij hebt en daar heb ik het een en ander aan uitgelegt, denk dat je er met die info best wel uit kan komen en anders kan je altijd nog vragen wat je wilt weten.

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1572-1562.gif

Nog even rond lopen neuzen @ freezinghardware en het bovenstaande rad gevonden... is dit ook een goeie oplossing of bied het serieus minder koel prestatie?

Lees: Moet wel een 3,46 EE (calatin core) koel kunnen houden... Dat zijn nogal heet hoofden :)

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16
Neem dan beter een 2X rad ( 2X 120mm fans dus )

Verwijderd

Wat wil je allemaal gaan waterkoelen als ik vragen mag? Als je de CPU, NB en de 2 GPU's wilt waterkoelen en een beetje mooie temperaturen wilt bereiken heb je wel een high end setje nodig.

offtopic:
Mag ik vragen, waarom een Intel in een Gamesysteem?

• Zoop
hmm, ja, NB, CPU en 2x GPU idd ...

Wil best een standaard setje kopen, maakt mij nie zo veel uit, als ik maar beetje kan klokke, en fatsoenlijke temperature heb, das al ... Maar het geluid speelt zeker ook wel een rol ...

Ik heb een flinke kast, kan dus ook best een flinke radiator kwijt, maar moet de pomp ook weer toerijkend zijn en al ...

iig al bedankt voor jullie snelle reacties ;)

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Heaget schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:20:
Neem dan beter een 2X rad ( 2X 120mm fans dus )
Die past dus niet :(

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

alleen je cpu? dat moet nog wel lukken denk ik. Maar waarom geen dangerden heatercore ofzo?

Verwijderd

Flink klokken kan ook met luchtkoeling, en zeker met Papst fans (hint, hint :p).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

HeefStan schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 20:28:
alleen je cpu? dat moet nog wel lukken denk ik. Maar waarom geen dangerden heatercore ofzo?
Hmm zou je daar een indicatie van kunnen geven van prijs... plus eventueel een goeie shop die het verkoopt en wat specfiekere info ^^ miss is het nl wel wat, als het betaalbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

www.xcsystems.nl verkoopt goede spullen...ik hou het kort moet slapen, zoek het evt morgen nog op als ik er aan denk...iig kan je hier mee verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had mijn vraag al eerder gesteld maar kreeg er niet echt het antwoord dat ik wou :9
Dus nog een keertje
ik wil eigelijk de swiftech storm hebben maar om hier in nederland 70 euro te betalen vind ik te veel want voor de rest wil ik alles bij danger den kopen dus mijn vraag scoort de swiftech storm nou beter dan de Danger Den - TDX of maakt het maar een graad of 2 uit want dan maakt het niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 08:39:
Ik had mijn vraag al eerder gesteld maar kreeg er niet echt het antwoord dat ik wou :9
Dus nog een keertje
ik wil eigelijk de swiftech storm hebben maar om hier in nederland 70 euro te betalen vind ik te veel want voor de rest wil ik alles bij danger den kopen dus mijn vraag scoort de swiftech storm nou beter dan de Danger Den - TDX of maakt het maar een graad of 2 uit want dan maakt het niet uit.
Wat is je opzet van de WC...wil je een overclocksetting of wat??...Verschil onderling zal niet zo groot zijn. En er bestaat zoiets als GOOGLE

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 16:48:

Waarom geen Storm Kit kopen Prijs Prestatie vind je denk geen beteren kit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij de storm kit krijg je een heleboel extra's en die hoef ik niet.
maar wat ik bij danger den ga bestellen is ongeveer dezelfde pomp en de radiator.
dus zonder rezevoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
je kan de g5 ongeveer vergelijken met de nieuwe Swiftech storm
http://www.procooling.com...waterblock_review_-_1.php

tijmennnnn wat wil je exact allemaal kopen?

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 25-09-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar er is 1 klein foutje die g5 is van silver en dat geleid beter dan koper maar ik wil de
http://www.dangerdenstore...oductid=175&cat=23&page=1

als pomp kopen
en de
http://www.dangerdenstore...productid=2&cat=72&page=1
als radiator

dus aan de pomp en de radiator ligt het niet.
de rest van de blokken verzwakken de flow niet dus daar hoeven wil niet zo heel veel rekening mee te houden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoop
hmm, zit nou naar de Aquagate van coolermaster te kijken.

http://www.coolermaster.c...L-HUC-E8U1%2FE8U2AQUAGATE

alleen ... hier zit dus alleen genoeg spul bij om alleen je proc te koele, zo ver ik begrijp. Is dit een beetje fatsoenlijk uit te breiden voor 2 GPU's en NB? extra radiator plaatse is geen probleem, maar is de pomp toereikend?

Ik hoop dat jullie beetje antwoorden hebben voor deze arme noob ^-^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 13:51:
Maar er is 1 klein foutje die g5 is van silver en dat geleid beter dan koper maar ik wil de
http://www.dangerdenstore...oductid=175&cat=23&page=1
Is geen foutje, de performance is vrijwel hetzelfde
Heeft de maker namelijk zelf gezegd, maar ik neem aan dat je wilt overclocken?
Een storm blok zorgt voor snellere betere afvoer van de hitte en alhowel die misschien niet veel koeler lijkt, hij kan er wel voor zorgen dat je 100mhz meer haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja denk je echt
dat ik 100 mhz extra kan krijgen door de swiftech storm te kopen dan de danger den tdx.
En weet je dan ook een goede goedkopen americanse internet site (daar is het namelijk goed koop)
PS. als je er eentje weet dan moeten ze wel bijna allen spullen van danger den hebben want die wil ik graag vooral de schipset blokje speciaal voor de asus a8n-sli

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:39
Gebruiken jullie 1 of 2 fans voor de rad?
Ik heb vandaag wat getest en ik denk dat je pas voordeel uithaalt mits beide fans zelfde CFM blazen.
Hier scheelde het niets met 2 fans ipv 1. (1 lage CFM fan en andere een hoge CFM fan, beide 1500rpm)

Hebben meer mensen wat ander ervaringen?

[ Voor 4% gewijzigd door Kakaroto op 25-09-2005 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Kakaroto schreef op zondag 25 september 2005 @ 18:54:
Gebruiken jullie 1 of 2 fans voor de rad?
Ik heb vandaag wat getest en ik denk dat je pas voordeel uithaalt mits beide fans zelfde CFM blazen.
Hier scheelde het niets met 2 fans ipv 1. (1 lage CFM fan en andere een hoge CFM fan, beide 1500rpm)

Hebben meer mensen wat ander ervaringen?
hangt ook erg van je setup af denk ik, push/pull met 2 fans, push met 2, pull met 2 fans, hier in een push situatie scheelt het een paar graden (2 enermax 120 mm fans).

====== <- rad en bovenkant kast...
X-FAN-X

[ Voor 3% gewijzigd door HeepH op 25-09-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kalechinees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21-04 15:02
Ik zou in ieder geval een zwaardere pomp nemen, zeker als je meerdere onderdelen op WC wil draaien. Ook moet je rekening mee houden met de grootte van je kast.

Eigenlijk zou ik aanraden even [WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV even door te nemen :) staan flink aantal configaties beschreven.

enne.... let even op je grammatica :) Ik heb een hekel aan breezah en/of phonetisch taalgebruik })
(en volgende mij ben ik niet de enige)

[ Voor 7% gewijzigd door kalechinees op 25-09-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
offtopic:
Wat is enne dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat setje van coolermaster is 3 x niks en cker niet op 2 x 7800 gtx...
kijk ff hier en stel daar een set samen
dan heb je goed spul in huis en lage temps... tenminste als je geen budget zooi koopt :)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-09-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Dit kan net zo goed in het grote waterkoelingstopic :)

Merged :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga me ook eens mengen in de waterkoeling discussie :+

Was het al een tijdje van plan, maar nu gaat er echt een set komen. Ik wil het liefste gewoon een complete set, dat lijkt me wel zo makkelijk.

Budget is zo'n 200-250 Euro. Welke set kan ik het beste pakken? Zat zelf te kijken naar AlphaCool (op www.icomputers.nl en Asetek.

Ik wil zowel CPU als chipset als videokaart watergekoeld hebben, system specs op:

http://specs.tweak.to/10196

Welke set moet het worden volgens jullie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zou eventueel even kunnen kijken naar het spul van 1a-cooling.de, ze hebben best heel goed spul, voor relatief weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Weet iemand of je de gpuwaterkoeling van de zalman reserator plus kunt vervangen door zo eentje die ook je geheugen koelt? trekt die pomp van de reserator dat? Heeft iemand die de reserator heeft dat al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je laat het gpu blok weg en doet in plaats daarvan een memkoeler ? lijkt me geen probleem.

Zolang het water maar stroomt :Y) (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:41
Digibilly schreef op maandag 26 september 2005 @ 13:45:
Weet iemand of je de gpuwaterkoeling van de zalman reserator plus kunt vervangen door zo eentje die ook je geheugen koelt? trekt die pomp van de reserator dat? Heeft iemand die de reserator heeft dat al eens geprobeerd?
Dat is goed mogelijk. Kijk even in Frank Knopers @ Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV. Daar zie je dat het dus goed kan, zelfs in combinatie met een northbridge blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:00:
Je laat het gpu blok weg en doet in plaats daarvan een memkoeler ? lijkt me geen probleem.

Zolang het water maar stroomt :Y) (8>
Lijkt me niet dat hij dat wil. ;) Alleen al het feit dat er afaik überhaupt geen memory-only waterblokjes zijn die je icm kunt gebruiken met een luchtkoeler voor je core.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Roet schreef op maandag 26 september 2005 @ 14:17:
[...]

Dat is goed mogelijk. Kijk even in Frank Knopers @ Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV. Daar zie je dat het dus goed kan, zelfs in combinatie met een northbridge blokje.
He, thanks. Daar heb ik wat aan. Northbridhe hoeft niet want mijn abit an8-sli koelt hem al uitstekend passief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandread schreef op zondag 25 september 2005 @ 15:46:
[...]

Is geen foutje, de performance is vrijwel hetzelfde
Heeft de maker namelijk zelf gezegd, maar ik neem aan dat je wilt overclocken?
Een storm blok zorgt voor snellere betere afvoer van de hitte en alhowel die misschien niet veel koeler lijkt, hij kan er wel voor zorgen dat je 100mhz meer haalt.
Ja denk je echt
dat ik 100 mhz extra kan krijgen door de swiftech storm te kopen dan de danger den tdx.
En weet je dan ook een goede goedkopen americanse internet site (daar is het namelijk goed koop)
PS. als je er eentje weet dan moeten ze wel bijna allen spullen van danger den hebben want die wil ik graag vooral de schipset blokje speciaal voor de asus a8n-sli
Ik heb al eentje gevonden http://www.frozencpu.com alleen hier zijn de radiatoren 99 dollar dus ongeveer 70 euro maar hoe duur is dat type hier in nedeland?

edit: al gevonden 85 euro
maar de site van danger den zijn ze 35 euro best wel veel verschil

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Naja ik heb gevallen ertussen gezien dat het zoveel scheelde, maar het is nogal koffiedik kijken.
Soms heeft het blok een bepaald effect op de IHS en dan zijn de temps en/of de kloks juist hoger of lager. De storm blijft gewoon de beste maar heb je het prijsverschil ervoor over en of het echt nut heeft ten opzichte van de TDX is natuurlijk te betwijfelen.

Shops ken ik niet, kijk op de site van swiftech, daar vind je ook shops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat ik toch de danger den koop want op deze site is ongveer de temp maar 1/2 grade verschil http://www.procooling.com/html/pro_testing.php dus daar heb ik het geld niet voor over.

en de flow rate zit bij mij ook niet mis dus daar ligt het niet aan en om noui 50 extra te betalen voor 1/2 graden doe ik het maar betdankt voor alle info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 september 2005 @ 21:07:
Ik ga me ook eens mengen in de waterkoeling discussie :+

Was het al een tijdje van plan, maar nu gaat er echt een set komen. Ik wil het liefste gewoon een complete set, dat lijkt me wel zo makkelijk.

Budget is zo'n 200-250 Euro. Welke set kan ik het beste pakken? Zat zelf te kijken naar AlphaCool (op www.icomputers.nl en Asetek.

Ik wil zowel CPU als chipset als videokaart watergekoeld hebben, system specs op:

http://specs.tweak.to/10196

Welke set moet het worden volgens jullie? ;)
Oei, heel fout, mezelf quoten, maar wil deze week een set halen, en heb echt geen idee wat ik nou moet nemen.

Asetek of AlphaCool.

Kan ook weinig goede vergelijkingen vinden wat temperaturen betreft ofzo, is er iemand die me meer kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 20:07:
[...]

Oei, heel fout, mezelf quoten, maar wil deze week een set halen, en heb echt geen idee wat ik nou moet nemen.

Asetek of AlphaCool.

Kan ook weinig goede vergelijkingen vinden wat temperaturen betreft ofzo, is er iemand die me meer kan vertellen?
dit heb ik dus precies het zelfde ne wil het wel met een 3 X 120 mm radiator hebben ze allebij voordeel van alphacool is dat het reservoir veeel mooier is maar voor de rest weet ik het ook nog niet

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je kan natuurlijk ook een alphacool resevior er bij kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij set bij danger den sammengesteld en ik wil effe jullie meningen er over of ik iets nog vergeten ben
(ps. de slangen koop ik hier in nedeland wil graag oc-press slangen

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=138

als cpu blok het tdx blok

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=308

de pomp 12V DD-D5 Pump

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=13

Black Ice XtremeII Radiator

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=255
de chipset Danger Den ASUS A8N MAZE4 Chipset Block

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/product_image.php?imageid=231
The Danger Den Acetal MAZE4 GPU

mis ik hier nog iets slang klemmen en die andere dingen heb ik maar effe niet gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

fans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:16
Hoeveel Liter per uur is die pomp? Just Curious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Bij de set die ik wil aanschaffen zit een "VGA block MCW50" van swiftech.... Zou deze werken met de 7800GTX nvidia? Of zou ik dat maar niet wagen?

Iemand ervaring, info of links met help hier over?

(NL duur grapje alst fout gaat)

P.S

Leuk setje die Danger!

[ Voor 9% gewijzigd door Fr0zenFlame op 27-09-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nadeel van DangerDan blockjes is dat ze maar zijn voor 1 socket dus bij upgrade moet je nieuw blokje halen.
En plexi zal ik nooit van me leven nemen gaat scheurtjes geven na verloop van tijd.(ook die van DD ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 08:18:
Ik heb mij set bij danger den sammengesteld en ik wil effe jullie meningen er over of ik iets nog vergeten ben
(ps. de slangen koop ik hier in nedeland wil graag oc-press slangen
Levert DangerDen dan ook aan nederland, dacht alleen aan cananda en aan de U.S :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
! hupo neej daarom zegt die ook dat ie de slangen gewoon hier haalt
ik heb trouwens een mailtje terug van i computers :

Beste Dennis
Ik krijg alphacool binnen nu en een kleine 2 weken binnen , dus dan kan ik je Er meer info over geven,

Mvg dave

dus dan krijg ik er meer over zla het wel meteen posten.

en ik hoor net over scheurtjes in plexiglas is dat ook in een plexiglas reservoir???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Ik heb uiteindelijk dit setje kunnen bemachtingen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/va/10522.jpg

De bovenstaande ga ik morgen ophalen en heb los daarvan artic silver, nieuwe lian-li case & tygon slangen bestelt. De VGA koeler die je ziet heeft de ouwe eigenaar op een nVidia 6800 gehad, dan zou die dus ook goed op een 7800GTX top(asus) moeten werken toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
EDIT: radiator is dus een Black Ice Extreme 2 .... niet dat 80mm ding

Let op op corrosie op de watercoolblokjes, kijk aan de binnenkant met een lampje ofzo (of maak ze open :+) Of dat gpu blok past gewoon naar de gaten kijken.... izniemoelijk

225 euro.... niet gering... hmmm

[ Voor 29% gewijzigd door Vandread op 27-09-2005 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Laatst online: 24-07-2024
Vandread schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:28:
Radiator is zwaar te klein.... zet er 1 120mm bij iig....
Let op op corrosie op de watercoolblokjes, kijk aan de binnenkant met een lampje ofzo (of maak ze open :+) Of dat gpu blok past gewoon naar de gaten kijken.... izniemoelijk
Wat Vandread zegt, ik zou als het kan een 2de 80mm radiator of een 120mm erbij plaatsen. Denk dat die 80mm te weinig warmte kwijt kan raken voor je setup.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Er zijn 2 radiators bij gelevert:
- 1x dubbele radiator (120mm fans)
- 1x single radiator (80mm)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
http://www.alphacool.de/x...ts_id=170&cPath=5_302_265

wat vinden jullie daarvan

ik denk dat ik die ga bestellen

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huigie

Huigie

ㅤㅤKAIZEN

Fr0zenFlame schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 10:07:
... een "VGA block MCW50" van swiftech.... Zou deze werken met de 7800GTX nvidia?
Werkt prima, je hebt wel een bracket oid nodig.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Huigie schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 20:41:
[...]

Werkt prima, je hebt wel een bracket oid nodig.
mja ik neem aan dat, dat dezelfde is als die voor de 6800 :) toch? Dus zou ik die erbij moeten krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
^^ Houd wel rekening dat de MCW-6002 een hogere flow nodigheeft om dezelfde prestaties te kunnen neerzetten als de 6000. Ik weet niet precies waarom,maar dat had ik dus ergens gelzen..

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

't gaat hier om de "VGA block MCW50"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bene
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 15:04

Bene

list incomprehension

Ik ben zelf bezig met bijelkaar sprokkelen van mijn eerste waterkoel set en heb de keuze uit twee types radiator: of de linker (heel dicht op elkaar staande lamellen, groot, kwaliteitje), of twee maal de rechter (wat zaagwerk nodig, heel open, kleine oppervlak als de linker). Zou ik het redden met die twee kleinere?

Afbeeldingslocatie: http://www.talivnwn.com/foto/hardware/rads.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

zo te zien wel, zien er wel aardig uit...ik heb alleen geen idee van heo groot ze zijn,maar vergeten met die boor en die schroevendraaier zijn ze allebei meer dan groot genoeg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
zet ze er allebij op en mischien kan je dan wel passief doen

1337

• PilatuS
  • Niet online
Ik denk dat de grote het beste zou zijn aangezien die groter lijkt dan de 2 kleine samen, als je de mogelijkheid hebt om ze alle 3 te plaatsen zou ik dat doen.

• Vandread
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 23:09:
^^ Houd wel rekening dat de MCW-6002 een hogere flow nodigheeft om dezelfde prestaties te kunnen neerzetten als de 6000. Ik weet niet precies waarom,maar dat had ik dus ergens gelzen..
Weet je wat het verschil is? ... De koppelingen van de 6002 zijn 1/2 inch en die van de 6000 zijn 3/8 inch...
Performance plaatje 6000vs6002

En dan nog de mcp600 word als een van de beste pc pompjes gezien door zijn lage heatdump en goede capaciteit.

PS voor mensen die shops zoeken overal ter wereld of gewoon in de VS : ;)
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=67179

[ Voor 25% gewijzigd door Vandread op 28-09-2005 14:44 ]

Verwijderd

Ik heb een vraagje ik ga watercooling kopen en ik had een vraagje ik laat het uit amerika komen maar moet je over die goedkoope dingen (slangen enz.) ook invoerechten betalen raden jullie dan aan om bv de slangen, slangklemmen en coelpasta in nederland te kopen?

• Roamor
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 september 2005 @ 19:25:
Ik heb een vraagje ik ga watercooling kopen en ik had een vraagje ik laat het uit amerika komen maar moet je over die goedkoope dingen (slangen enz.) ook invoerechten betalen raden jullie dan aan om bv de slangen, slangklemmen en coelpasta in nederland te kopen?
Dat soort kleine dingen kun je beter in Nederland kopen. Ten eerste betaal je in verhouding een ongeluk aan transportkosten, en je gaat er niet gemakkelijk mee terug naar de winkel bij gebreken.

Importeren is vaak alleen een optie als het product in Nederland slecht verkrijgbaar is, of relatief duur. ;)

offtopic:
Let svp op je taalgebruik, een beetje moeite doen mag wel hoor.

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
Gister maar eens m'n RAMplex van Aqua Computers aangesloten, die ik vorige week ontvangen heb. Ik weet dat de mensen nogal sceptisch waren wat betreft de flow van het koelblok, ikzelf ook, :) maar uiteindelijk valt dat dus reuze mee :)
Ondanks dat het koelblok 1/8" aansluitingen heeft voor de 10mm slanpilaren ( al mijn andere schroefaansluitingen zijn 1/4") merk ik echt niets van een performance drop qua temperatuur van m'n overige koelblokken. Misschien dat het komt omdat ik de RAMplex parallel heb aangesloten ten opzichte van de rest van m'n keten voor CPU, NB en GPU.

Ter vergelijking heb ik prime een torture test laten doen van een uur en met MBM de temps in de gaten gehouden. Systeem draait als volgt: 10x285 vcore 1.68v

Situatie voor RAMplex:
CPU idle 32 graden
CPU stressed 41 graden
NB 35 graden
GPU 32 graden
Kast 29 graden
Kamer 25 graden

Situatie met RAMplex:
CPU idle 33 graden
CPU stressed 41 graden
NB 35 graden
GPU 32 graden
Kast 29 graden
Kamer 25 graden

Alleen de idle temp van m'n DTek WhiteWater is dus 1 graad omhoog gegaan, nou ja boeiend :z

De totale keten ziet er nu als volgt uit:
Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/1340/ramplex3zj.th.jpg

Moet nog wel eens kijken of ik straks wat verder kom met m'n Gskills en of die RAMplex ook goed koelt. Maar ja beter dan niets, want hiervoor kwam er ook geen koude lucht over m'n dimmetjes.
Heb hem nu vooral voor de looks :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• Vandread
Hoop vcore :| of ben ik abuis
Maaruh denk dat je een mooie balans hebt in je systeem, die ramplex paralel aan de rest, welke toch vrij restrictief zjin, misschien als je NB + ramplex in serie zet dat je zelfs gewoon dezelfde temps weer krijgt ;)
De vraag blijft natuurlijk of het nut heeft ;)

Watvoor pompen heb je trouwens?

• Demon_Eyez
M'n DFI overvolt een beetje. in het bios staat gewoon 1.625v ingesteld, dat blijft zo als de proc idle is. Zodra ik ga stressen wordt het 1.68v. Maar ja, nou schijnt de chip die alles meet nou niet een van de nauwkeurigste te zijn qua voltages.

Ja, ik had ook gedacht dat die RAMplex toch wel wat meer invloed zou hebben, maar gelukkig niet. Ik zet hem niet meer in serie ;). Parallel was het makkelijkst ook qua aansluiten, omdat ik dan niet de koelblokken los hoefde te halen. Gewoon ff de aan- en afvoer slangen doorsnijden aan de buitenkant van de kast en er twee Y-stukjes tussenzetten.

Ik heb een Eheim 1048 en die voert water aan voor de Hydor L30. Maar die Hydor wordt binnenkort vervangen door nog Eheim 1048.

Mij lijkt me dat het het effect van flow-restrictie van het RAMplex blok wordt opgeheft doordat m'n twee pompjes in serie staan, die voor een hoge druk zorgen.
Van de MIPS blokjes wordt ook gezegd dat ze flow-restrictive zijn. Nu heb ik zelf geen DFI SLI bord, maar wie weet dat zo'n MIPS blokje voor de NB dus ook niet voor een hoge flow restrictie zorgt icm. twee pompjes in serie. Wie weet is dat een oplossing voor de mensen die toch hun DFI SLI NB willen waterkoelen. Die blokjes hebben ook 1/8" schroefaansluitingen

Moet zeggen dat het er wel ontzettend vet uitziet, al die slangen die in het donker blauw oplichten :)

[ Voor 34% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-09-2005 12:06 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

• ZandBak
okeey nou ik heb effe getekend kan ik dus totaal niet gelukkig is daar geen forum over :)

Afbeeldingslocatie: http://img345.imageshack.us/img345/3244/stackerwatersetup9ee.th.png

wat vinden jullie ervan

word mijn eerst wc ooit dus als jullie zeggen beter zo en zo graag en is 1 pomp genoeg??
en hoeveel liter moet die kunnen doen

komt nog een plexiglasreservoir op me kast

1337

Verwijderd

demon_eyez:
Is een heel paralel systeem gene optie?
1 res, met daaruit 2 pompen, door 2 radiatoren en dan aan 1 kant cpu + gpu en aan de andere kant ramplex + nb?

Zoiets wil ik zelf gaan bouwen namelijk.

Ben ook zeer benieuwd naar de flow restrictie van mips NB blokken, wil er zelf 2 of 3 gaan plaatsen, waarschijnlijk parallel om de flow restricite te minimaliseren.

• Vandread
Demon_Eyez schreef op donderdag 29 september 2005 @ 11:52:Ik heb een Eheim 1048 en die voert water aan voor de Hydor L30. Maar die Hydor wordt binnenkort vervangen door nog Eheim 1048.
Snel doen die 2 pompen lijken me elkaar eerder beetje tegen te werken dan toe te voegen, de Eheim is namelijk "te traag" voor de Hydor en die Eheim wint het kwalitatief wel dus de Hydor zal wel eerder het loodje leggen.

• Demon_Eyez
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:45:
demon_eyez:
Is een heel paralel systeem gene optie?
1 res, met daaruit 2 pompen, door 2 radiatoren en dan aan 1 kant cpu + gpu en aan de andere kant ramplex + nb?

Zoiets wil ik zelf gaan bouwen namelijk.

Ben ook zeer benieuwd naar de flow restrictie van mips NB blokken, wil er zelf 2 of 3 gaan plaatsen, waarschijnlijk parallel om de flow restricite te minimaliseren.
Geheel parallel? Dan zou ik eerder twee aparte ketens maken. Dus zo:
Res1 -> Pomp1 -> CPU -> GPU -> Rad1 ->
Res2 -> Pomp2 -> NB -> RAMplex -> Rad2 ->
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/7334/2ketens9hu.th.jpg

Als er dan 3 flow-restrictive blokken in je keten zitten zoals jij wil doen, dan hinderen die in geen enkel opzicht je CPU, GPU enz.

Als je het doet zoals jij bedoelt... :

Res -> Pomp1 -> CPU -> GPU -> Rad1 ->
Res -> Pomp2 -> NB -> RAMplex -> Rad2 ->
Afbeeldingslocatie: http://img160.imageshack.us/img160/106/paralell5ye.th.jpg

... en 1 pomp gaat kapot of staat per ongeluk uit, dan stopt de watercirculatie in 1 van je ketens en dat zou toch wel erg naar zijn als dat nu net de keten is waar je CPU en GPU in zijn opgenomen.

Zoals hieronder moet je het in elk geval NIET aansluiten. Stel dat pomp 1 kapot gaat of niet aanstaat, dan kan het water dat uit pomp 2 gaat, terug vloeien in pomp 1. Water zoekt immers de weg van de minste weerstand. Dit is iemand op Pro Cooling ook al overkomen. De watercircuatie stageneert verderop in je keten en je CPU en GPU worden niet meer gekoeld.

Afbeeldingslocatie: http://img256.imageshack.us/img256/5963/parall28ob.th.jpg
Vandread schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:02:
[...]

Snel doen die 2 pompen lijken me elkaar eerder beetje tegen te werken dan toe te voegen, de Eheim is namelijk "te traag" voor de Hydor en die Eheim wint het kwalitatief wel dus de Hydor zal wel eerder het loodje leggen.
Tsja, je hebt opzich gelijk, de een slijt door de ander. Maar er gaat toch wel een tijd overheen voordat de Hydor het loodje legt door dat effect. Het is gewoon even een noodoplossing nu. En ook al gaat de Hydor kapot, ik blijf doorstroom houden want er zit nog steeds genoeg kracht achter de Eheim dus m'n watercirculatie zal niet stil komen te liggen als 1 pomp eruit knalt.

[ Voor 7% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-09-2005 14:38 ]

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Hmm al mn Swiftech onderdelen binnen... CPU, NorthBridge, VGA, Reservoir, dual radiator 120mm & single 80mm radiator...

Uit eindelijk mn lian-li gecancelled, heb nu gekozen voor een coolermaster CM stacker (zeker genoeg ruimte). Eigenlijk wou ik een zwarte PC70 maar die is te duur, zeker in combi met window kit :)

Nu vraag ik me alleen af of ik deze nv-4045 kit wel moet bestellen? Momenteel heb ik de nvidia bracket voor de FX serie... is het niet gewoon mogelijk om hier gaatje bij te boren zoals ze op de andere bracket zitten?

http://www.swiftnets.com/products/mcw50.asp

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Ik heb nou ong. een week mijn waterkoeling in mijn c zitten.
Maar ik ben niet echt tevreden over mijn gpu tenps.
de cpu is goed cool die word niet warmer dan 35 graden stressed.
Maar mijn gpu die loop idle 54 graden en stressed 57-58
Verschil is niet groot maar ik vind de temps veel te hoog terwijl mijn cpu juist heel cool is.
Mijn opstelling is res-pomp-gpu-cpu-nb-rad.
Ik kom de pomp niet voor de rad plaatsen vanwegen de slangen.
mijn set is:

alles van waterchill.
1/2 slangen.
CPU Cooler Antarctica 1/2"
Chipset Cooler 1/2"
Reservoir 1/2"
Hydor L30 Pomp 1/2"
VGA Cooler 1/2"
Dual Black Ice Micro 1/2" (2x 80 mm)
Pump Control Unit

Wat heb ik verkeert gedaan?
Mijn videokaart is een 6800 gt (agp)
cpu is een 2,8 ghz @ 3.5

En nog een vraag
Ik heb ook een pomp control unit maar dan moet ik de stroom kabel door knippen om hem vast te maken aan de pomp.
MAG DAT?

• martijn_tje
  • Laatst online: 20:59
Heb je je vga blockje goed tegen je core gedrukt zitten? Voordat ik m'n cool O matic heel hard heb aangedraait gaf ie ook dat soort temperaturen op m'n 6800GT. Nu is ie stressed 47 graden, proc is 37 graden (BartonM op 2,64gig)

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 29-09-2005 16:34 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Vandread
@Falcon: Gewoon de maten ergens vandaan toveren en die hold down plate modden ^^
En opletten dat ie voor de rest nergens contact maakt met onderdelen op de kaart.

@Willyfreek:
GPU temps zijn wel aardig geloof ik hoor, GPU mag aardig heet worden en die asetek gpu blokken zijn nou niet "je van het"
Tuurlijk mag je die kabels doorknippen, je mag ook je case uit het raam gooien.
Staat het niet gewoon in de handleiding hoe of wat je moet doen? Op asetek.com staan ook handleidingen ;)

• Roamor
  • Niet online
ZandBak schreef op donderdag 29 september 2005 @ 12:44:
okeey nou ik heb effe getekend kan ik dus totaal niet gelukkig is daar geen forum over :)

[afbeelding]

wat vinden jullie ervan

word mijn eerst wc ooit dus als jullie zeggen beter zo en zo graag en is 1 pomp genoeg??
en hoeveel liter moet die kunnen doen

komt nog een plexiglasreservoir op me kast
Ziet er goed uit. Ik neem dat je een gecombineerd pomp/reservoir gebruikt? (Anders ben je die vergeten. ;) )

Iets anders, ik zou niet zoveel fans nemen. Dat is juist een voordeel van WC; minder lawaai, omdat je met minder fans uit kan. Gewoon (naast de fans op je rad) één intake 120mm, en één als outtake is meer dan voldoende imho.

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

IC, thanks voor de tips!

De kit voor de G7 is gewoon het zelfde als die voor de FX serie voor zover ik kan zien... alleen de gaatjes zitten ergens anders.. dus kwestie van andere gaten boren denk ik, maar k wou wetne of iemand er ervaring mee heb ^^ wel zo veilig :)

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-09 16:21

Flappiewappie

Hier nog meer

ik heb sinds kort een 2e hands waterkoeling setje, maar nu zitten er allemaal vlekjes (corosie?) op deze blokjes omdat ik het in een bak water had gelegd :/

wat is een goede manier om dit weer een beetje glad te krijgen/op te poetsen?

Hier staat wat

• Roamor
  • Niet online
Flappiewappie schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:33:
ik heb sinds kort een 2e hands waterkoeling setje, maar nu zitten er allemaal vlekjes (corosie?) op deze blokjes omdat ik het in een bak water had gelegd :/

wat is een goede manier om dit weer een beetje glad te krijgen/op te poetsen?
Uit de TS: [rml][ WC] Het grote waterkoelingtopic deel XIII[/rml]
# Andere oorzaken van tegenvallende koelprestaties kunnen zijn: slecht contact tussen het waterblok en de CPU door te veel/weinig koelpasta, niet hard genoeg aangespannen, blokje scheef op de CPU, etc.
Sommige waterblokjes zijn niet goed gepolijst waardoor de warmte overdracht verre van optimaal is. Polijsten kan met fijne staalwol (00 of 000) of beter nog, fijn schuurpapier. Begin met grid 800 en ga stapsgewijs verder tot grid 2000. Zo'n fijn schuurpapier is ook waterproof, waardoor je nat kunt schuren (met een beetje water), dat werkt een stuk beter. Je vindt het bij de bouwmarkt, verfwinkel etc.

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
Vandread schreef op donderdag 29 september 2005 @ 16:36:

@Willyfreek:
GPU temps zijn wel aardig geloof ik hoor, GPU mag aardig heet worden en die asetek gpu blokken zijn nou niet "je van het"
Tuurlijk mag je die kabels doorknippen, je mag ook je case uit het raam gooien.
Staat het niet gewoon in de handleiding hoe of wat je moet doen? Op asetek.com staan ook handleidingen ;)
Maar hou ik mijn garantie dan nog dat kon ik nergens vinden en had een maitlje gestuurt maar asetek maar daar krijg ik geen garantie op want waar ik het gekocht heb moest ik asetek mailen

• ZandBak
Roamor schreef op donderdag 29 september 2005 @ 17:18:
[...]

Ziet er goed uit. Ik neem dat je een gecombineerd pomp/reservoir gebruikt? (Anders ben je die vergeten. ;) )

Iets anders, ik zou niet zoveel fans nemen. Dat is juist een voordeel van WC; minder lawaai, omdat je met minder fans uit kan. Gewoon (naast de fans op je rad) één intake 120mm, en één als outtake is meer dan voldoende imho.
neej ik neem een alphacool buis resevoir voor boven op me kast ziet er wel cool uit met 2 uv laser leds erin die speciaal er in passen :)
maar ik ben wel een erge overklokker komt er dan wel genoeg lucht langs me geheugen en mosfets???
of is die crossflow fan van de stacker daar genoeg voor???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Gister is mn pompie van mn bureau gevallen en is er een tuutje afgebroken... Ik heb dit geprobeerd te lijmen met hard pvc lijm.. Is hier een beter manier voor? Bijvoorbeeld 2 componnenten lijm ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Fr0zenFlame schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:40:
Gister is mn pompie van mn bureau gevallen en is er een tuutje afgebroken... Ik heb dit geprobeerd te lijmen met hard pvc lijm.. Is hier een beter manier voor? Bijvoorbeeld 2 componnenten lijm ofzo?
pruts0r.. heb je hem.. zit je er nog mee te klooien :P
lijmen kan je goed doen met sec lijm of 2 componenten lijm.. misschien nog evt verstevigen als dit mogelijk is ;)
succes..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.