[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.177 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-06 14:35
Potverdorie! ja laat toch geen mcp600 vallen! Heiligschennis....

Afijn dat was de gein.... als het echt niet meer te fixen valt kan je dat stuk wel ergens bestellen.
mail ff naar www.xcsystems.nl of ze dat kunnen leveren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

^^

Hehe hij viel toen ik hem opzei schoof voor mn koffie :p Alls staat hier nog door elkaar, 't wachten is op een CM stacker :)

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 08:49

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Hallo allemaal,

2 weken terug was mijn pc al een week heerlijk onstabiel totdat ie gewoon uit viel. Ik maakte mijn kast open en ik zag een grote roze vlek onderin de kast en mijn agp poort + 3dkaart zaten ook lekker onder de roze drap :P. 2 van de 3 fittings van mijn D-tek blok hadden al een week lang gelekt volgensmij. PC loopt nu weer helemaal netjes op luchtkoeling en niets is kapot gegaan.

Om je koperen blokjes goed schoon te krijgen: (ook wel wat voor de TS post) spuit je koperen blokjes helemaal onder met Antikal, wacht iets van 30 minuten en spoel het daarna goed af met (heet) water en droog daarna de blokjes met een haardroger. Als het goed is, is je koper nu helemaal schoon en glimmend. Zo niet, herhaal dit nog een keer.
Het koper ziet er nog beter uit dan als bij een nieuw blokje!

* Mrlten moet nog vloeibare pakking halen zodat hij zijn blokjes weer in elkaar kan zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
2 weken gelekt en dan nog niets stuk! WOW! Jij hebt vast een berg geluk gehad. EN dat verteld ie dan met een lach op z'n gezicht. Ik was al doodsbang dat er wat kapot was toen me WC lekte in een PC die uit stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Haha, ik ben niet zosnel bang ;)
Ik heb al een keer eerder aadig wat gedestileerd water over mijn 3dkaart gegoten...terwijl de pc aan stond, toen ging er ook niets stuk.

In mijn agp slot vond ik ook wat corrosie maar dat kon ik er gelukkig uithalen met een doekje en terpetine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
ZandBak schreef op donderdag 29 september 2005 @ 23:16:
[...]
maar ik ben wel een erge overklokker komt er dan wel genoeg lucht langs me geheugen en mosfets???
of is die crossflow fan van de stacker daar genoeg voor???
Ik heb geen ervaring met die kast, maar ik zou het eerst eens zonder proberen. Waar je namelijk normaal (met luchtkoeling) de warmte in de kast dumpt, zal dat nu niet meer het geval zijn. Dat scheelt al aanzienlijk.

Eventueel kan je later altijd nog fans bijplaatsen, maar nogmaals; het geluid zul je snel zat zijn. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Wat zijn jullie meningen over de volgende set:

Alphacool Starter Kit Dual 12 volt

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/10108_1.jpg

The practical set for fast mounting! A new kind of copper cooler with crossed canals in PCF(c) construction type, due to which the surface once again is increased drastically. This enables stable operation at extreme summer temperatures, overclocking-potential and low noise at one time. This cooler has been designed for highest demand. The surface is even and polished. The sealing between plexi glass and copper cooler happens by a long-life O-ring.
Secure working without additional turn-on relays with extreme quiet 12 volt pump (3 years warranty!).
With dual 80 radiator and two high-quality Papst fans - can be mounted in 20-30 minutes! The set consists of the following components:
1x Alphacool Tec Ice-Cooler Dual 80mm
1x Alphacool CPU cooler NexXxoS HP Pro,
1x Alphacool AP900 900l/h 12 volt incl. bridge connector,
1x Alphacool reservoirs AGB3 plexi,
2 x meter hoses PURE 8/6mm transparent,
2 x fans 80x80x25mm Papst 8412 NGML,
1x water additive Tec-Protect-Clear 500ml
8x plugin connections with G1/4"-outer thread on 8mm (outer diameter) hoses
1x velcro fastener (13 x 10 mm) for fixation of the pump in the case
1x heat conducting paste Silmore 2g
1x manual

Linkje:

http://www.alphacool.de/x...ts_id=163&cPath=5_302_167

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Past er geen grotere radiateur in je case?
Als je nog es alles wil koelen is het wel fijn om een 240mm rad te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Zou een 300L/pu pomp genoeg zijn voor het volgende?

CPU Block
VGA Block
1X 2X120MM rad
1X 1X120mm rad
Custom made reservoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:38
Vandread schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:10:
Inderdaad. En het CPU blokje kan ook beter, er is een XP (al dan niet de bold a.k.a. plexi top) versie van dat blokje uit de set, die is net ff wat beter. Zeker in een kleine loop met enkel een CPU blokje kan dat goed. (Het NeXXoS XP blok vraagt nog iets meer druk namelijk)
Heaget schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:14:
Zou een 300L/pu pomp genoeg zijn voor het volgende?

CPU Block
VGA Block
1X 2X120MM rad
1X 1X120mm rad
Custom made reservoir
Nou dat wordt krap denk ik. Ik neem aan dat je een Eheim compact bedoeld. Maar het ligt ook erg aan de blokjes die je hebt. Ikzelf zou toch voor een 600 L/u gaan om zeker te zijn van goede performance. Er is overigens ook een Eheim compact met 600 L/u.

[ Voor 49% gewijzigd door Roet op 30-09-2005 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124681

Vandread schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 18:10:
Welke case raad je me aan voor een goede H20 set? Ben toch op zoek naar een nieuwe . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Coolermaster stacker is wel handig, kan je de radiateur op de bodem leggen waar ruimte is voor 2x120mm fans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Persoonlijk vind ik die nieuwe Gigabyte Aurora wel erg netjes. Past zo kant en klaar een rad in, zelfs 2 slanggaten aan de achterkant :)

Afbeeldingslocatie: http://www.alphacool.de/xt/images/product_images/popup_images/3393_1.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Roet op 30-09-2005 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
jongens even een kleine vraag, je pomp zuigt het water toch uit je reservoir? Aan de ene kant spuit hij het erin en aan de andere kant zuigt hij het eruit? Dit is ff belangrijk om te weten want ik ga een custom reservoir maken.

[ Voor 50% gewijzigd door Heaget op 01-10-2005 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rdfeij
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-06 15:00
Mrlten schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 16:36:
Haha, ik ben niet zosnel bang ;)
Ik heb al een keer eerder aadig wat gedestileerd water over mijn 3dkaart gegoten...terwijl de pc aan stond, toen ging er ook niets stuk.

In mijn agp slot vond ik ook wat corrosie maar dat kon ik er gelukkig uithalen met een doekje en terpetine.
Dat komt dan ook omdat gedestilleerd water NIET geleidt.
Alleen water waarin verontreinigingen zitten kan geleiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Heaget schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 10:59:
jongens even een kleine vraag, je pomp zuigt het water toch uit je reservoir? Aan de ene kant spuit hij het erin en aan de andere kant zuigt hij het eruit? Dit is ff belangrijk om te weten want ik ga een custom reservoir maken.
Ja, hoe zou je het anders kunnen doen denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Een pomp voert water door, hij zuigt niet eigenlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Roet schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 11:18:
Ja, hoe zou je het anders kunnen doen denk jij?
Je zou een T-stuk kunnen gebruiken en dan ergens bovenin je kast je resevoir kunnen zetten. Dat lijkt me niet zo slim om te doen, want in stilstaand/warm water groeien lekker algen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr0zenFlame
  • Laatst online: 19-11-2024

Fr0zenFlame

LAN 'A Holic

Mocht nog iemand een pomp laten vallen LOL! Dan is een kunstof las misschien een optie... Ik heb de pomp met seconde lijnm gelijmt en vervolgens op het werk van m'n oom de pomp kustof laten lassen... Sterker als normala ^^

Nou niet allemaal je pomp laten vallen!

i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 28-05 08:29
Ik ben voor een schoolopdracht, en voor mezelf, begonnen met het maken van Watercooling voor mijn computer. Eerst wist ik hoe en waarmee ik mijn blokken kon gaan maken, maar later kreeg ik te horen dat ik bij een kennis van mij wel terecht kon, deze had namelijk de benodigde metaal frees met de juiste freesjes :)

Ik ben er 5 uur mee bezig geweest en dit is tot dusver het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/9855/img5743low0jx.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/2254/img5744low9jh.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/3870/img5747low7ry.th.jpg
Klik op de foto's voor de grote versie :)

Ik ben zelf best wel heel erg tevreden over het resultaat, alleen vind ik het toch nog wel een heel gewicht. Vooral als ik bedenk dat ik voor mijn 6800LE @16x1,6 8) ook een wc blokkie wil gaan maken. Maargoed dat hebben veel meer mensen dus dat zal wel goed komen.

Ik had in gedachte om voor mijn 6800LE een blokje van 4x4 te maken om toch maar een beetje gewicht te besparen en omdat dit beter uitkomt bij de moutingholes op de kaart. Uiteindelijk wil ik ook nog ram blokkjes maken voor het geheugen op de 6800LE maar eerst wil ik het hele zootjes maar eens aan de gang krijgen :*)

PS: De blokkjes ga ik aan elkaar maken met een soort vloeibaar rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
Ziet er echt heel erg goed uit man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:32

Thandor

SilverStreak

Heb je netjes gedaan :)

Waarmee ga je de blokjes precies mee vastmaken ?
De naam van "het vloeibaar rubber" ;)

[ Voor 66% gewijzigd door Thandor op 02-10-2005 16:57 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Ziet er best goed uit maar waarom heb je een center inlet? Heeft zelfs een negatief effect in jou geval denk ik omdat water niet door de buitenste kanaaltjes zal gaan stromen.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
lemming_nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:56:
Ziet er best goed uit maar waarom heb je een center inlet? Heeft zelfs een negatief effect in jou geval denk ik omdat water niet door de buitenste kanaaltjes zal gaan stromen.
Dat klopt, ik heb een verkeerder berekening gemaakt, maar ik denk dat ik die soort van bassins nog wat breder maak zodat de outlets wel goed hun werk kunnen doen. Ik ga deze week zowieso nog wel druk bezig ermee.
Thandor schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 16:48:
Heb je netjes gedaan :)

Waarmee ga je de blokjes precies mee vastmaken ?
De naam van "het vloeibaar rubber" ;)
Dat weet ik niet meer precies :( Ik sprak 2 mensen en die wisten de naam gelijk. Ik zou het nog wel een keer navragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Vloeibare pakking zeker? Zwart spul, stinkt ongelovelijk als het nog niet is opgedroogd en voelt aan als rubber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
Mrlten schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:16:
Vloeibare pakking zeker? Zwart spul, stinkt ongelovelijk als het nog niet is opgedroogd en voelt aan als rubber.
RIGHT! Zo heet dat spul. Het heeft geloof ik ook nog een specifiekere naam maar het is iid vloeibare pakking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Heb je eigenlijk al gekeken naar hoe je dat blok vast maakt aan je mobo? Misschien dat dat heel makkelijk is met moderne mobos maar met mijn socket A mobo heb ik flink lopen kloten om mijn homemade blok erop te krijgen (vooral omdat ik geen gaatjes om socket had :P, moest ik zelf klem maken, heb er nu een met gaatjes dus heb plexi klem met schroeven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Godsha
lemming_nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:58:
Heb je eigenlijk al gekeken naar hoe je dat blok vast maakt aan je mobo? Misschien dat dat heel makkelijk is met moderne mobos maar met mijn socket A mobo heb ik flink lopen kloten om mijn homemade blok erop te krijgen (vooral omdat ik geen gaatjes om socket had :P, moest ik zelf klem maken, heb er nu een met gaatjes dus heb plexi klem met schroeven)
Ja, ik zat eigenlijk te denken dat ik de schroefgaten van mijn koelblok bracket wil gaan gebruiken. Ik wil daar lange bouten in maken. Daarna wil ik een plaat over het wc blok doen, waar gaten uitgehaald zijn voor de slangpilaren en deze vast maken aan de bouten. K hoop dat je het begrijpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Je zeker geen beschikking tot wat fijner werk? O-)
Leuk gedaan, design technisch... mwoah... kan wel beter ;)

Kijk eens hier trouwens voor wat inspiratie mocht je nog es een bouwsel willen maken:
http://forums.procooling....thread.php?t=9263&page=10

[ Voor 79% gewijzigd door Vandread op 02-10-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ik vermoed dat je een hoop gewicht kunt besparen (hoewel ik niet weet in hoeverre dit een probleem gaat vormen ;) ) door genoegen te nemen met iets minder marge in je afdekplaat. Mijn eerste homemade blokjes waren ook erg dik (door gebrek aan preciezere tools) en dus ook erg zwaar.

Maar erg leuk hoor, eigengemaakte blokjes. /me Sweet memories :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 15:00

Exigence

dnkroz

The Godsha schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 17:27:
[...]

RIGHT! Zo heet dat spul. Het heeft geloof ik ook nog een specifiekere naam maar het is iid vloeibare pakking.
Wij gebruiken daar Gasket Maker van Perfect Seal voor. Potje met een kleine schroefdop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Vandread schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:39:
Je zeker geen beschikking tot wat fijner werk? O-)
Leuk gedaan, design technisch... mwoah... kan wel beter ;)

Kijk eens hier trouwens voor wat inspiratie mocht je nog es een bouwsel willen maken:
Daar zitten echt zieke ontwerpen tussen. Wat ik me wel af vraag of al die ontwerpen echt een verbetering opleveren. Rekenen jullie bijvoorbeeld aan jullie blok? Hoeveel oppervlakte je bijv hebt met een bepaald ontwerp? Hoe dik het koper moet zijn om genoeg warmte in verhouding tot de kanaaltjes te vervoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
lemming_nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:03:
Hoeveel oppervlakte je bijv hebt met een bepaald ontwerp? Hoe dik het koper moet zijn om genoeg warmte in verhouding tot de kanaaltjes te vervoeren?
Het blijft altijd een afweging tussen oppervlakte en flow-obstructie. Veel kleine kanaaltjes is goed om je oppervlakte te maximaliseren tussen koper en je koelvloeistof, maar als je zo'n ontwerp gebruikt icm met een matige pomp, gaat dat niet lekker werken.

Een sterke pomp geeft je op dat gebied wat meer vrijheid. Ik hem mijn "design" destijds (kan er geen pics meer van vinden) gewoon van volgens mij XS forums gehaald, omdat het er gewoon goed uitzag, en voor mij te maken was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Niet online
Roamor schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:09:
[...]

Het blijft altijd een afweging tussen oppervlakte en flow-obstructie. Veel kleine kanaaltjes is goed om je oppervlakte te maximaliseren tussen koper en je koelvloeistof, maar als je zo'n ontwerp gebruikt icm met een matige pomp, gaat dat niet lekker werken.

Een sterke pomp geeft je op dat gebied wat meer vrijheid. Ik hem mijn "design" destijds (kan er geen pics meer van vinden) gewoon van volgens mij XS forums gehaald, omdat het er gewoon goed uitzag, en voor mij te maken was. ;)
Veel oppervlakte is ook niet alles lijkt mij. (overdreven voorbeeld) als ik een stuk koper heb van 1 bij 1 meter maar van 0.1mm dik. Dan heb ik heel erg veel oppervlakte maar de oppervlakte waardoor ik warmte aanvoer is veel te klein in verhouding tot het koelings oppervlakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 12:25

_Ernst_

Mark It Zero!

Vandread schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:39:

Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/roscool/forum/eve1.jpg
Das behoorlijk ziek :o

Maarja als je er het gereedschap en materiaal voor hebt is het natuurlijk opzich niet zo moeilijk te maken... maar dat neemt niet weg dat het er wel strak uitziet :9

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat maak je niet even na.....
Als je dat blok zou willen laten maken kost het 800 dollar :P
Wat het is met dat blok is dat je natuurlijk enorm veel oppervlakte maakt.
Maar of het qua flow dan weer idiaal is.... volgens mij kan je met bepaalde programma's vast wel iets ontwerpen dat theoretisch en practisch richting het ideale design is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Denk dat je dan minstens een dikke Iwaki in je loop moet hangen om er een beetje flow in te houden :)

offtopic:
Alles goed joost :p ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 17:19

HeepH

Dope Rapper

http://www.devilmaster.or...splayimage&album=65&pos=2
eerder kunst?

[ Voor 23% gewijzigd door HeepH op 03-10-2005 00:04 . Reden: mocht niet hotlinken ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Nu ik WC op mijn cpu heb ben ik aan het overwegen om eventueel ook een WC-blokje op mijn Asus v9999GE (6800 nv40 core) te monteren i.p.v. over te schakelen naar een Zalman vf700Cu ter vervanging van de standaard koeling.

Ik gebruik momenteel tubings van 12-8 mm, Noise Isolator Dual Pass-rad met 1 x 120mm PAPST, NOVA Sicce 800l./uur pomp.

Is het haalbaar om hier nog een graka-WC-blokje aan toe te voegen :?
Ik had eventueel volgende 2 in gedachten:
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=492&cPath=5_18_20
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=459&cPath=5_18_20
Mijn voorkeur gaat vooral uit naar het blokje in de 1ste link,... die andere zit precies met een nauwere passage in de plexi wat denk ik toch nefast moet zijn voor de flow :|
Liefst zou ik ook graag recht opstaande slangpilaren gebruiken in combinatie met het blokje in de 1ste link,.... :/ hmmm... daar gaan mijn pci-sloten .... maar ja,..ik denk dat ik op die manier toch de beste flow behoud,... vervelend dilemma |:(
Momenteel wordt mijn cpu@default met deze set-up 38gr. idle en stressed max. 45gr. (Prime95 torture test).

Pics. van mijn set-up op http://users.pandora.be/xplod/Watercooling-project/

Wat denken jullie :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 03-10-2005 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-06 20:56
Het is wel mogelijk.
Maar ik zal er eentje nemen voor over heel je kaart.
IK heb nu ook aleen eentje op mijn core (ik heb een 6800 gt)
Maar mijn memory word nu echt veel en veels te warm.
Ik heb een goede flow in mijn kast maar eerst kon ik mijn mem lekker overklokken vanwegen de fan op mijn graka maar nu er bijna geen flow daar komt word het veels te warm en kun je niet overklokken (ik weet niet of jij dat wil?)
Maar als ik dit geweten had had ik er eentje gekocht voor over heel mijn graka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38918

_Ernst_ schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:13:
[...]

[afbeelding]
Das behoorlijk ziek :o

Maarja als je er het gereedschap en materiaal voor hebt is het natuurlijk opzich niet zo moeilijk te maken... maar dat neemt niet weg dat het er wel strak uitziet :9
Denk niet dat dit blok z'n geld waard is. Presteren zal die wel doen maar ik geloof nooit dat de hitte tot aan de bovenkant van die profieltjes gevoerd wordt. Misschien recht bij de core nog wel een klein beetje maar aan de zijkanten echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Denk ook niet dat het gewoon daarom gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zó, mijn systeem is ook nagenoeg klaar. hier en daar nog een aanpassing maken :P maar voor het grootste deel blijft hij zo. (En ik wil die drive-bay voor mijn harde schijven nog bekleden, even kijken waarmee)

PC:
AMD 64 3400+ S754
Asus K8n-e Deluxe
1gig ddr corsair xms
c3d 6600gt
2x wd raptor 36 gb in raid-0

WaterCooling:
Asetek antartica 10mm
Astek gpu blok 10mm
BlackIce Extreme II
Eheim 1048
Coolplex 25
3 meter Asetek slang 10mm
UV Goedje

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/waterkoeling1.JPG

Temps:

Idle: Gpu 30 Cpu 34
Stressed Gpu 36 Cpu 41

* MisteRMeesteR is een tevreden man :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
JAMMER VAN het traanplaat, zie je al zo vaaaaaaaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Heaget schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:28:
JAMMER VAN het traanplaat, zie je al zo vaaaaaaaak
hehe jah.. ook al heb ik het al een hele tijd.. je ziet het steeds vaker.. maargoed, het gaat mij er niet om wat al vaak gebruikt wordt, maar wat ik mooi vindt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Laatst online: 09-06-2023
ik ga opok traanplaat gebruiken het is gewoon mooi

mij modd word kwa idee beetje zelfde alleen komt me resevoir groete versie boven op de kast

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisteRMeesteR schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:17:

WaterCooling:
Asetek antartica 10mm
Astek gpu blok 10mm
BlackIce Extreme II
Eheim 1048
Coolplex 25
3 meter Asetek slang 10mm
UV Goedje
Waar heb je je spullen gehaald :?
Mooi gedaan,... echt mooi,.. als ik een herbegin hier .... alle begin is moeilijk hé,... ben nog maar een noob op WC-gebied :D

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 03-10-2005 23:47 . Reden: had een beetje te veel mee-ge-quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat spul is nou niet echt moeilijk te vinden.... kijk es in pricewatch bij waterkoeling spullen (overclocking etc)
En je hoeeft niet ALLES te quoten hor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:30:
Dat spul is nou niet echt moeilijk te vinden.... kijk es in pricewatch bij waterkoeling spullen (overclocking etc)
En je hoeeft niet ALLES te quoten hor :+
Eigenlijk wel waar,.... heb het al effe aangepast ;)
Zal eens kijken op pricewatch,.. thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Anoniem: 104097 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:18:
[...]

Waar heb je je spullen gehaald :?
Mooi gedaan,... echt mooi,.. als ik een herbegin hier .... alle begin is moeilijk hé,... ben nog maar een noob op WC-gebied :D
Dank je :)

Waar ik de waterkoelingsspullen vandaan heb:

Asetek antartica 10mm www.atro.nl
Astek gpu blok 10mm www.atro.nl
BlackIce Extreme II www.freezinghardware.nl
Eheim 1048 www.freezinghardware.nl
Coolplex 25 www.freezinghardware.nl
3 meter Asetek slang 10mmwww.atro.nl
UV Goedje www.freezinghardware.nl

2 supershops imho :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75823

Het is misschien een rare vraag...maar kennen jullie die pompen die in verwarmingsketels en vloerverwarmingen zitten ? Ik heb er 1 liggen thuis, 3 standen, op de laagste stand verbruikt hij ongeveer 20! Watt, is IMHO heel stil, en een emmer is in een paar seconden leeg. Het enige probleem is eigenlijk dat er eigenlijk gewoon 1" slangewerk op moet, en dat is voor de waterkoeling best wel groot. Maar dat is op te lossen door dmv een splitter 2 of 3 cicuits te maken in 1 pc. De pomp kan het makkelijk aan qua opvoerhoogte en opbrengst. Ik denk dat je zelf 2 of 3 complete pc's ermee zou kunnen koelen. Je kunt er immers ook een huis mee verwarmen.

Denken jullie dat dit soort pompen vatbaar is voor gebruik in WC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Is wel gedaan in de bekende "ghetto setups"
Werkt ook nog wel zelfs :) maar gewoon iets van een koppeling erop zetten zodat je een half inch over houd ofzo.
Echter zijn de meningen volgens mij nogal verdeelt:
[rml][ BC3] Waterpomp die geen dompelpomp is.[/rml]
Welke pomp heeft voldoende opvoerhoogte.
Denk dat het er een beetje aan ligt wat de minimale druk is die zo'n ding leverd, als het echt TE hoog zou zijn is het natuurlijk listig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Je zou het kunnen gebruiken maar zorg wel dat je blokjes en fittings de grote druk aan kunnen. Sterke slangenklemmen is volgensmij geen overbodige luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat het ding zelf 10 bar kan weerstaan. Dat zegt natuurlijk niet rechtstreeks iets over de pompdruk, maar geeft wel aan dat hoge drukken niet vreemd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142799

Beste mede tweakers.
Ik wil ook graag aan water cooling beginnen en kan het volgende blok kopen:
http://img97.imageshack.us/my.php?image=dscf00021li.jpg
het is een AquaComputer cuplex pro S478. ( is volgens mij wel een goed blok )
25 euro wil hij er voor hebben, is dit wel een mooie prijs?
Verder ben ik dus nog een groentje met watercooling en zou graag nog wat info willen.
AquaComputer gebruikt dacht ik Plug and cool is 6 bi - 8 bu, waar kan ik de juiste slangen kopen voor een mooie prijs? ( ik wil helemaal heldere slangen )
Verder moet ik nog een pompje en dacht ik aan een Hydor Seltz L20 http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=747
Maar past dit wel met de aansluitingen? En zo niet welk pompje is dan goed voor een redenlijke prijs? Verder wil ik een auto radiator nemen omdat dat lekker goedkoop is. Maar dan moet ik als het goed is nog wel vittingen er bij. Of hoeft dat niet? Als ik nog wat vergeten ben zeggen jullie het maar.
Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 142799 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:11:
Beste mede tweakers.
Ik wil ook graag aan water cooling beginnen en kan het volgende blok kopen:
http://img97.imageshack.us/my.php?image=dscf00021li.jpg
het is een AquaComputer cuplex pro S478. ( is volgens mij wel een goed blok )
25 euro wil hij er voor hebben, is dit wel een mooie prijs?
Verder ben ik dus nog een groentje met watercooling en zou graag nog wat info willen.
AquaComputer gebruikt dacht ik Plug and cool is 6 bi - 8 bu, waar kan ik de juiste slangen kopen voor een mooie prijs? ( ik wil helemaal heldere slangen )
Verder moet ik nog een pompje en dacht ik aan een Hydor Seltz L20 http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=747
Maar past dit wel met de aansluitingen? En zo niet welk pompje is dan goed voor een redenlijke prijs? Verder wil ik een auto radiator nemen omdat dat lekker goedkoop is. Maar dan moet ik als het goed is nog wel vittingen er bij. Of hoeft dat niet? Als ik nog wat vergeten ben zeggen jullie het maar.
Mvg,
Is gewoon 10mm buitendiameter, 6,5 binnen. Push-in fittingen, die je ook bij die Hydor pomp krijgt. ;)

Met het blokje heb ik geen ervaringen (en kon er ook niet zo snel een review over vinden), maar die zal ongetwijfeld zijn werk wel doen. De vraag is natuurlijk of jij daar genoegen mee neemt? Welke eisen stel jij aan je blokje? Wat moet hij bijvoorbeeld koelhouden en wil je ruimte hebben om te overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142799

Ik heb hier een P4 S478 2.53 Ghz. Hij word met stock cooling 45-50 idle en 60+ bij load.
Overclocken is nu eigenlijk door mn al redenlijk hoge temps niet mogenlijk, maar zou het wel graag willen doen. Iets van 2.8 Ghz lijkt me wel mooi. Dus erg super high end hoeft het niet te zijn maar toch wel redenlijke prestaties kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 142799 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:16:
Ik heb hier een P4 S478 2.53 Ghz. Hij word met stock cooling 45-50 idle en 60+ bij load.
Overclocken is nu eigenlijk door mn al redenlijk hoge temps niet mogenlijk, maar zou het wel graag willen doen. Iets van 2.8 Ghz lijkt me wel mooi. Dus erg super high end hoeft het niet te zijn maar toch wel redenlijke prestaties kunnen leveren.
10% moet te doen zijn. ;) Hoewel je natuurlijk nooit garanties hebt, zie ook
dit.

Ik denk dat de winst dan voor je vooral zit in de afname van het geluid en lagere temps. Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138793

MisterMeester, welke case heb je daar gebruikt? Imho wel een goede case voor WC want heb er nog 1tje nodig. Een chieftec? welke precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Thermaltake XaserIII V2000A staat bij zijn specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Nu online

MisteRMeesteR

Anoniem: 138793 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:52:
MisterMeester, welke case heb je daar gebruikt? Imho wel een goede case voor WC want heb er nog 1tje nodig. Een chieftec? welke precies?
zie:
Mrlten schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:01:
Thermaltake XaserIII V2000A staat bij zijn specs :)
schaam, premod :X Is idd een TT Xaser III.

Alleen is er weinig meer over van dat premod gebeuren :P Alleen de voorkant moet nog een beurt hebben :P

//Edit

Volgens mij zijn deze TT kasten afgeleid van de chieftec dragon serie als ik het goed heb.. moet je maar even googlen.

[ Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 05-10-2005 08:51 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
MisteRMeesteR schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:49:
[...]

zie:

[...]

schaam, premod :X Is idd een TT Xaser III.

Alleen is er weinig meer over van dat premod gebeuren :P Alleen de voorkant moet nog een beurt hebben :P

//Edit

Volgens mij zijn deze TT kasten afgeleid van de chieftec dragon serie als ik het goed heb.. moet je maar even googlen.
Idd chieftec cases en thermaltake Xaxers hebben hetzelfde 'chassis' ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
@ Nantheos

Gebruik zelf een libel vijverpomp... opvoerhoogte 2 mtr met 2400 ltr/h Vrij krachtig maar werkt perfect... Zolang je koppelingen goed zijn (dus geen push-in) dan kan je met een krachtige pomp zeer goede resultaten halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Ik ga een WC setje in elkaar zetten, (duurt misschien nog wel ff) waarmee ik de MAX uit water haal. Is dit dan een goed setje?

Pomp: D-Tek Customs AquaXtreme 50Z-DC12V Pomp - €84.95
Rad: nexXxos Dualrad (2x120mm AC-Ryan) - €44.95
Slangen: Tygon, 2 m - €18
VGA Block: DD Maze4 GPU €58 of DD Maze4 GPU Tec €85 (wat vinden jullie? :) )
CPU Block, geen enig idee

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 18:06
die tec op het maze blok is zoiezo veel te zwak voor jou 3d kaart. Ik raad dit je dan ook ten sterkste af! Aangezien je blijkbaar nog helemaal geen ervaring hebt met waterkoeling zal ik al helemaal niet met peltiers beginnen.

Pomp: D-Tek Customs AquaXtreme 50Z-DC12V Pomp - €84.95 -> De swiftech pompen zijn beter dan deze, ik weet helaas even niet zo snel het type, volgens mij MCP600 oid

Rad: nexXxos Dualrad (2x120mm AC-Ryan) - €44.95 -> De rad's van Black Ice (Extreme) zijn beter, wel duurder, maar je zegt het max uit water te willen halen..

Slangen: Tygon, 2 m - €18 -> Liever te veel dan te weinig slang, doe er nog een meter bij, ben je al uit de diameter?

VGA Block: DD Maze4 GPU €58 -> Goede keuze, maar wil je niet dat ook je geheuge word mee gekoeld op jouw 3d kaart?

CPU Block, -> Kijk is rond bij dangerden, die hebben leuke blokken een Swiftech Storm is trouwens ook wel heel bruut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

arnoman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:58:
die tec op het maze blok is zoiezo veel te zwak voor jou 3d kaart. Ik raad dit je dan ook ten sterkste af! Aangezien je blijkbaar nog helemaal geen ervaring hebt met waterkoeling zal ik al helemaal niet met peltiers beginnen.

Pomp: D-Tek Customs AquaXtreme 50Z-DC12V Pomp - €84.95 -> De swiftech pompen zijn beter dan deze, ik weet helaas even niet zo snel het type, volgens mij MCP600 oid

Rad: nexXxos Dualrad (2x120mm AC-Ryan) - €44.95 -> De rad's van Black Ice (Extreme) zijn beter, wel duurder, maar je zegt het max uit water te willen halen..

Slangen: Tygon, 2 m - €18 -> Liever te veel dan te weinig slang, doe er nog een meter bij, ben je al uit de diameter?

VGA Block: DD Maze4 GPU €58 -> Goede keuze, maar wil je niet dat ook je geheuge word mee gekoeld op jouw 3d kaart?

CPU Block, -> Kijk is rond bij dangerden, die hebben leuke blokken een Swiftech Storm is trouwens ook wel heel bruut
bedankt voor je reactie, ik ga eens kijken naar een ander pompje, en een cpu block!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Is een nexxxos pro en extreme niet gewoon hetzelfde als een black ice extreme en pro?

Even opgezocht:
Ze zijn licht verschillend. Heb je toevallig een review van beide rads?

Als ik http://www.alphacool.de/x...ucts_id=717&cPath=5_34_35 met http://www.hwlabs.com/products/blackicepro2.html vergelijk zit er 5 mm verschil in de dikte.

[ Voor 38% gewijzigd door Roet op 05-10-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Deze ziet er wel bruut uit ja:

Cpu Block:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/storm/STORM-PIC.gif
Swiftech Storm

Pomp:

Swiftech MCP655, wel wat prijzig (€95), is die veel beter dan de Dtek?

Nog een verschil tussen de Rad's:

NexXxoS heeft 1/4" aansluitingen
Black ice 1/2"aansluitingen

[ Voor 34% gewijzigd door DesertShooter op 05-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
DesertShooter schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:16:
Nog een verschil tussen de Rad's:

NexXxoS heeft 1/4" aansluitingen
Black ice 1/2"aansluitingen
De aansluiting is 1/2" maar dat is de diameter van de aansluitingen als je een Black Ice neemt kant en klaar met slangtules er al op. Bij alphacool komt hij zonder slangtules en met 1/4" schroefdraad, net als bij Black Ice.

[ Voor 55% gewijzigd door Roet op 05-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Oeps :X

Swiftech MCP655 12V high pressure pump Swiftech MCP655 12V high pressure pump - €95,00
Danger Den Double Heatercore Danger Den Double Heatercore - €65,00
Danger Den Acetal MAZE4 GPU Danger Den Acetal MAZE4 GPU - €59,95
Tygon 3603 Tubing 1/2" binnendiameter Tygon 3603 Tubing 1/2" binnendiameter- Meters: 3 €28,50
Swiftech Storm Extreme Swiftech Storm Extreme - €79,95

Sub-Totaal: €328,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
De swiftech pomp is idd stukken beter! Over de DTek hoor ik nogweleens negatieve verhalen. Hou je er wel rekening mee dat de Heatercore nogal incourante afmetingen heeft!

edit:
Het GPU blok, de radiator en de pomp zijn over het algemeen zeer gemakkelijk te verkrijgen via het 2ehands circuit, dat scheeld je iig al de helft

[ Voor 32% gewijzigd door arnoman op 05-10-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

arnoman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:51:
De swiftech pomp is idd stukken beter! Over de DTek hoor ik nogweleens negatieve verhalen. Hou je er wel rekening mee dat de Heatercore nogal incourante afmetingen heeft!

edit:
Het GPU blok, de radiator en de pomp zijn over het algemeen zeer gemakkelijk te verkrijgen via het 2ehands circuit, dat scheeld je iig al de helft
Ja, ik heb trouwens ook deze set gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/H20-APEX/H20-APEX.gif

Daar zit de door mij genoemde pomp, CPU block, Rad en slangen, en voor maar 250 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
DesertShooter schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:44:
[...]

Ja, ik heb trouwens ook deze set gezien:

[afbeelding]

Daar zit de door mij genoemde pomp, CPU block, Rad en slangen, en voor maar 250 euro ofzo.
250 euro? Nogal aan de prijs imho voor een set die alleen je CPU koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Inderdaad, hier word enkel de cpu gekoeld, een gpu blok moet je er dan dus nog bij kopen. Het reservoir is zinloos en kost je weer een 5.25" slot. Dat bracket om je rad extern op te hange gebruikt ook bijna niemand. In mijn ogen dus niet echt interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
arnoman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:47:
Inderdaad, hier word enkel de cpu gekoeld, een gpu blok moet je er dan dus nog bij kopen. Het reservoir is zinloos en kost je weer een 5.25" slot. Dat bracket om je rad extern op te hange gebruikt ook bijna niemand. In mijn ogen dus niet echt interessant
/niet echt relevant

Ik denk dat dat bracket voor het reservoir is bedoeld, gezien de grootte. ;) En dan nog; hoe krijg je dat reservoir überhaupt in de bracket?

[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 05-10-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik kan van nextcool de CPU blok watercube GT3 + 2 keer GPU/chipset blok watercube LT.
Wat is een rederlijke prijs voor deze drie blokjes ?
Volgens verschilende site's is de GT3 aan aardige koelblok, zal die even goed/beter als de zalman wb2 koelen ?
De watercube LT past in iedergeval op me nforce 2 mobo, maar zal die ook een een gf 6800 passen. Verschijnlijk weet niemand het en is het een kwestie van uitproberen en eventueel het blok modden.

Ik denk dit juist het gene is wat ik zoek.
*geen pleziglas
*Chipset en vga block
*laag budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Roamor schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:56:
[...]

/niet echt relevant

Ik denk dat dat bracket voor het reservoir is bedoeld, gezien de grootte. ;) En dan nog; hoe krijg je dat reservoir überhaupt in de bracket?
Nee, het is voor het reservoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 10:54
arnoman schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:05:
[...]

Nee, het is voor het reservoir
Nee, het is een RadBox, om de radiator aan de achterkant van de behuizing te kunnen schroeven :7

Ik heb er nl pas eentje gekocht..

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/1879/ddkit9xx.th.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156532

Hmm welk merk/type is dat reservoir?
Intressant dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Anoniem: 156532 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:58:
Hmm welk merk/type is dat reservoir?
Intressant dingetje :)
't Is een Noise Isolator.. mooi dingetje idd, zal nog wat graadjes koeling geven denk ik met die diepe ribben. http://www.noiseisolator.com/wt-tb.htm.

Danger Den heeft nu trouwens ook een SLI kit voor de 7800.. _/-\o_
http://www.dangerdenstore...oductid=195&cat=67&page=1

(de stand-alone versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/files/images/nv78/nv78_topview.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131749

hoeveel euro heeft die set nou gekost want het ziet er wel zeer mooi uit :P
rabor schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:14:
[...]

Nee, het is een RadBox, om de radiator aan de achterkant van de behuizing te kunnen schroeven :7

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje :?

Momenteel bij mij hier in gebruik:

- cpu-blok: LICS AAF-1 ---> review
- NOVA Sicce 800 lit./uur pomp --> product-link
- Noise Isolator Dual Pass rad met PAPST 120*120*32mm fan --> product-link
- self-made res --> foto

alles met elkaar verbonden met 14/10mm tubing.

Huidige cpu-temps zijn idle 38 gr., stressed 43 gr. op een non-overclockte S754 3400+ Athlon cpu.

Nu wou ik graag om van het nu toch wel irriterende fan-geluid van mijn Asus v9999GE (NV40 6800-kaart) af te geraken in mijn huidig circuit een koelblok monteren om die dus ook nog te koelen.
Mij keuze gaat uit naar een blok die zowel GPU en de memorychips koelt.

Welk blokje raden jullie mij aan,...ééntje dat budgetvriendelijk is en toch goed koelt liefst ;)
Dienen er eventueel nog aanpassingen in mijn circuit te gebeuren,.. is 10mm binnendiameter tube niet wat overkill :? Neem ik misschien beter dunnere tubes,.. verhoog ik daarmee mijn druk dan in het circuit,....

Graag wat tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:57:
Nu wou ik graag om van het nu toch wel irriterende fan-geluid van mijn Asus v9999GE (NV40 6800-kaart) af te geraken in mijn huidig circuit een koelblok monteren om die dus ook nog te koelen.
Mij keuze gaat uit naar een blok die zowel GPU en de memorychips koelt.
Welk blokje raden jullie mij aan,...ééntje dat budgetvriendelijk is en toch goed koelt liefst ;)
Daar kan ik helaas maar weinig over zeggen ... alleen dat dit meestal een onmogelijke combinatie is. Kijk gewoon een beetje rond bij de winkels die in de startpost staan.
Dienen er eventueel nog aanpassingen in mijn circuit te gebeuren,.. is 10mm binnendiameter tube niet wat overkill :? Neem ik misschien beter dunnere tubes,.. verhoog ik daarmee mijn druk dan in het circuit,....

Graag wat tips ;)
Waarom zou je je druk willen verhogen ? Je verhoogt dan gewoon de weerstand waardoor je water langzamer gaat stromen..lijkt mij enigzins zonde. 14/10 is redelijk dik, maar voor een set-up als dit kan het IMHO absoluut geen kwaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 75823 op 07-10-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75823 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:01:
Daar kan ik helaas maar weinig over zeggen ... alleen dat dit meestal een onmogelijke combinatie is. Kijk gewoon een beetje rond bij de winkels die in de startpost staan.
d.
Wat bedoel je juist :?
Dat mijn huidige set-up het niet zou toelaten om er een extra GPU-blok bij te monteren of dat budgetvriendelijk en goede koeling niet zouden samen gaan ofzo :?

Ondertussen is mijn oog gevallen op een NexXxos blok ---> Link
Mooi prijsje toch :)

Een goede keuze,.. iemand ervaring met deze blok :?

Ik heb eigenlijk gewoon een beetje schrik dat als ik er een blok, zoals bvb. bovenstaande NexXxos, mijn flow totaal gaat killen.
Gaat 800 l/uur dan nog voldoende zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
rabor schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:14:
[...]

[afbeelding]
lol dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Dacht ik al ;)

@ TIJMENNNN:
Ik had het spul in de VS besteld (Voyeurmods) omdat ze die SLI-kit hier nog niet verkochten..,
voor de DD Maze 4, DD TDX64, DD NV68-SLI kit, Black Ice Xtreme II + kap, 12x DD 1/2" id fittingen, DD Fillport, T- & Y stuk, 8 gebogen fittingen huismerk, teflontape, radbox, slangklemmen en transport was ik net geen 460 dollar kwijt. (lang leve de lage dollar }) )
Pomp, reservoir, waterwetter, fans en slang komen uit Nederland..

[ Voor 3% gewijzigd door rabor op 07-10-2005 12:57 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rabor schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:02:

Danger Den heeft nu trouwens ook een SLI kit voor de 7800.. _/-\o_
http://www.dangerdenstore...oductid=195&cat=67&page=1

(de stand-alone versie)
[afbeelding]
Jammer dat ie zo duur is,.. evenals de NV-68 |:(
Anders was het misschien wel iets voor mij geweest. Dit is alleszins géén flow-killing blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
rabor hebbie een foto van de grill van die BI kap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
arnoman schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:56:
rabor hebbie een foto van de grill van die BI kap?
Komt morgen denk ik..

Het is iig deze Primochill Shroud + BI X2: http://www.voyeurmods.com...ory&previd=2&prevstart=20

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Roamor schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:15:
[...]

250 euro? Nogal aan de prijs imho voor een set die alleen je CPU koelt.
Pomp van bijna 100 euro.... blok van 80 euro... en 70 euro voor de rest van het spul.
Mwoah valt opzich wel mee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131749

die wou ik ook gaan kopen alleen de gpu blokken worden bij mij anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Vandread schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:26:
[...]

Pomp van bijna 100 euro.... blok van 80 euro... en 70 euro voor de rest van het spul.
Mwoah valt opzich wel mee B)
Opzich :O
Denk dat ik ondertussen aan een factor 4 oid aan kosten zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn tweedehands watercube blokjes zijn binne.
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/hardware/diversen/3/88533.jpg
Alleen nu ben ik ze aan het polijsten/ op schuren.
In de GT3 blok zat nogal wat groene roest, maar dat heb ik makelijk weg kunne schuren. En ben de onerkant van het blok wezen polijsten.

Nu ben ik bij de LT blokken gekomen, alleen kan ik die op geen manier open krijgen :'( , volgens mij is het blok helemaal dicht geroest. Slangpilaren zitten ook muurvast. Zijn er nog manieren om het blok open te krijgen zonder de blok/rubber ringen te beschadigen ? Of kan ik de LT blokken maar beter dicht laten.
Ze zien er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/3636/watercubelt29al.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:32:
Nu ben ik bij de LT blokken gekomen, alleen kan ik die op geen manier open krijgen :'( , volgens mij is het blok helemaal dicht geroest. Slangpilaren zitten ook muurvast. Zijn er nog manieren om het blok open te krijgen zonder de blok/rubber ringen te beschadigen ? Of kan ik de LT blokken maar beter dicht laten.
Ze zien er zo uit.
[afbeelding]
Aan die onderste afbeelding te zien, moet je die koperen basis eraf schroeven? Als dat niet wil, moet je je blokjes maar schoonmaken met een vloeistof als antikal of azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje, opendraaien gaat echt niet, ik had het blokje in een schroefbank gedraaid en met een bacco op het waterkoelblokje. Maar wilt echt niet, je kan dan nog lomp de bacco gaan verlengen of me teen hamer tegen aan slaan maar ik ben bang dat dan eerder het blokje begeeft. En zo willen de slangpilaren er ook niet van af.

Maar tast antikal of azijn geen rubber aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:44:
Dankje, opendraaien gaat echt niet, ik had het blokje in een schroefbank gedraaid en met een bacco op het waterkoelblokje. Maar wilt echt niet, je kan dan nog lomp de bacco gaan verlengen of me teen hamer tegen aan slaan maar ik ben bang dat dan eerder het blokje begeeft. En zo willen de slangpilaren er ook niet van af.

Maar tast antikal of azijn geen rubber aan ?
Het kan goed zijn dat het rubber zich helemaal klem heeft gezogen tussen de verschillende delen, waardoor je dat helaas niet meer los krijgt. Afaik kan rubber best wel antikal en azijn verdragen, ik heb er iig nog geen nadelige gevolgen van ondervonden. ;)

Het rubber zal meer te verduren hebben van het loswrikken van je blokje :P, zeker als je het van plan bent om opnieuw te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang moet ik de blokjes in het azijn laten weken, paar uur, een hele dag of is dat weer te lang ?

Even me temps van de twee blokken.
CPU stressed max 43°C met Zalman WB2 (zwaar groot blok met 4 schroeven aan de mobo vast).
CPU stressed max 44°C met Watercube GT3 (klein blokje, die met de socket klem op de socket vast zit).

De zalman vind ik nogal groot en bang dat ik me core van me cpu mee beschadigt maar zit wel met 4 schroeven op je mobo om je socket te ontlasten. Ik denk dat ik hem toch maar houden in dit systeem, door hem te polijsten zullen de temps mischien nog wat omlaag gaan

Deze drie blokjes heb ik gekocht voor 35 euro inclusief 1,5m slang. Niet echt goedkoop, maarje ik heb nu wel een gpu en een chipset blok :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
arnoman schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:15:
[...]
Opzich :O
Denk dat ik ondertussen aan een factor 4 oid aan kosten zit
Mja..... moet je ook maar niet enthousiast worden voor waterkoeling he :+
* Vandread kent het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
@ JC Ken, Voor uitgebreid verslag, check de TS, onder Trouble Shooting.(linken werkt niet lekker) Ik laat het normaal een middagje staan, beetje schudden tussendoor, dan komt er al een hoop zooi (aanslag) uit.

Overigens vind 35 euro helemaal niet zo duur voor die blokjes. Goed, het is 2e hands, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opzich vond ik het ook wel goedkoop, maar je ben gauw heel dag kwijt dat je alles weer in goeie staat heb. Zo ontbrak er ook een pen van de cpu socket klem. Heb uiteindelijk kunne oplossen met een op maat gezaagde schroef, er ontbreken twee bevesting platen waardoor het niet mogelijk is om later twee video kaarten mee te gaan waterkoelen (tenzij je maar zelf zo plaatje maakt). In de bevesteging plaat van de gpu koeler moet ik nog twee gaatjes gaan boren om dat die standaard niet op een gf 6800 past (dat wist ik van te voren).
En het zijn best wel ouwe blokjes.

Maarja, nieuwe koste deze set 3 keer zo veel, en goedkoper dan dit is tweedehands zeer moelijk te vinden.
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.