[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.209 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:53

DesertShooter

Afgekickt

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:37:
Opzich vond ik het ook wel goedkoop, maar je ben gauw heel dag kwijt dat je alles weer in goeie staat heb. Zo ontbrak er ook een pen van de cpu socket klem. Heb uiteindelijk kunne oplossen met een op maat gezaagde schroef, er ontbreken twee bevesting platen waardoor het niet mogelijk is om later twee video kaarten mee te gaan waterkoelen (tenzij je maar zelf zo plaatje maakt). In de bevesteging plaat van de gpu koeler moet ik nog twee gaatjes gaan boren om dat die standaard niet op een gf 6800 past (dat wist ik van te voren).
En het zijn best wel ouwe blokjes.

Maarja, nieuwe koste deze set 3 keer zo veel, en goedkoper dan dit is tweedehands zeer moelijk te vinden.
Ik zie toch maar af van water, het is gewoon erg duur, en met een TT Big Typhoon haal je vergelijkbare resultaten. Ik ga misschien wel mijn vga wc'en, maar dat komt volgend jaar wel.

1000ste post in dit topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:34

Garrett

Watercooler

Nieuw deeltje of gaan we verder? ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

niet te enthousiast jongeman :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:44:
Dankje, opendraaien gaat echt niet, ik had het blokje in een schroefbank gedraaid en met een bacco op het waterkoelblokje. Maar wilt echt niet, je kan dan nog lomp de bacco gaan verlengen of me teen hamer tegen aan slaan maar ik ben bang dat dan eerder het blokje begeeft. En zo willen de slangpilaren er ook niet van af.

Maar tast antikal of azijn geen rubber aan ?
een mogelijkheid om de boel ook nog los te krijgen is het in een Ultrasoon-bad te leggen in combinatie met de juiste vloeistof natuurlijk !
Met zo'n bad zou je wel eens succes kunnen hebben maar ja,... niet iedereen heeft dat thuis staan natuurlijk.
Op het werk krijgen wij er de hardnekkigste dingen meestal wel los en proper mee zonder beschadigingen.
Rubberen O-ringen kunnen zeker en vast geen solventen verdragen,... met Isopropylalcohol zou het wel kunnen lukken.

let wel op !

Ultrasoon-baden doen de moleculen van uw gebruikte vloeistof trillen, tegen elkaar aan wrijven en waar wrijving is ontstaat er warmte. Als je dus met alcohol of een ander licht ontvlambaar product product begint te werken mag je dit proces NOOIT zonder toezicht achter laten. Op mijn werk is er al eens zo'n incident geweest waar de boel hierdoor gewoon in de fik gevlogen was,... opletten met die dingen dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:22
Garrett schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:27:
Nieuw deeltje of gaan we verder? ;)
Ik zal morgen of maandag weer es gaan prutsen.... (8>

maaruh waar trek je zo'n ultra-soon bad vandaan....

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 08-10-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Tja,.. waar haal je dat,.. zoals ik al zei,... ik durf dat wel nog eens gebruiken op het werk tijdens de nachtelijke uurtjes,.. is wel handig natuurlijk maar daar schiet jij natuurlijk niks mee op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138793

oke, ff nog een vraagje er in gooien:
Ik ga over tijdje waterkoeling setje samen stellen ( weet al wat ik wil enz. )
Maar ik denk dat ik ook een nieuwe case erbij haal, daar moet ook deze radiator goed in gaan passen:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1573-1563.jpg
Black Ice Pro II - 1/4"

Afmetingen: 280 x 132 x 30 mm.
daar pleur je 2*120mm fans op.

Nou zit ik te twijfelen tussen deze cases:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2130-2148.jpg
Coolermaster Stacker

en..
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1214-1252K.GIF
Lian Li PC-6077

Alleen, die lian-li lijkt me te klein, dus die valt eigenlijk af.
En ik denk dat ik alles wel intern kan krijgen @ die stacker of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-06 12:34

Garrett

Watercooler

Kijk hier maar eens... als ik moest kiezen werd het de Stacker :Y)
[rml][ CiP] AquaStacker[/rml]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-06 22:29
arnoman schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:56:
rabor hebbie een foto van de grill van die BI kap?
Hebbik..

Gisteren in elkaar geprutst

Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/2695/rad18hp.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/9583/rad20ys.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/5862/rad32ij.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/9161/rad43we.th.jpg

Krijg alleen de lucht niet uit m'n pomp.. (schudden/draaien/etc helpt niet)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb een tip voor mensen met een eheim plexiglas reservoir voor het goed ontluchten.

Als het reservoir onder in de kast staat kan het moeilijk zijn om alle lucht er goed uit te krijgen, met het reservoir op een hoog punt zal het niet zo'n probleem zijn.

Ik ben vast niet de eerste die hier achter is gekomen maar ik dacht laat ik het toch maar even delen.

Met het vullen van de pc komt er eigenlijk altijd wel lucht in die er moeilijk uit gaat, als die lucht er in zit kan het er niet meer uit behalve op 1 manier denk ik, dat is door je vinger in het water te doen zodat het water helemaal tot aan de rand komt, dan even schudden met de pc en wat tegen de radiator tikken zodat alle lucht goed los komt en verdwijnt omdat met je vinger er in het water hoger komt dan normaal het geval is, dan gewoon water bij vullen en wachten tot het helemaal verdwenen is.

Het heeft me lang gekost om hier achter te komen maar beter laat dan nooit :P

Nog even een plaatje om te laten zien hoe het er nu uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/8382/res5qy.th.jpg

Edit : De temps zijn nu zo'n 3 graden lager dan er voor met veel lucht in het systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
PilatuS schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:29:
dat is door je vinger in het water te doen zodat het water helemaal tot aan de rand komt, dan even schudden met de pc en wat tegen de radiator tikken zodat alle lucht goed los komt en verdwijnt omdat met je vinger er in het water hoger komt dan normaal het geval is, dan gewoon water bij vullen en wachten tot het helemaal verdwenen is.
:?
Ik snap je niet goed..
Je res open doen, vinger er in en je pc schudden?
Dan krijg je toch een natte case?
en wat doet die vinger in het water? in principe maakt dat toch niks uit? je zorgt er alleen voor dat het water hoger komt te staan, maar dat heeft toch helemaal niks met je radiator te maken? die zit helemaal boven in mn case...

Ik heb namelijk ook nog het vermoede dat er lucht in mn rad zit, best klote om dat er uit te krijgen (bix2)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Mijn GPU Chipset blokjes zitten er op !
CPU wordt nu max 46°C in de plaats van 43°C.
Video kaart GF 6800GT op 427Mhz 1,3v wordt nu nog maar mac 52°C, eerst 66°C
Chipset werdt eerst rond de 60°C, maar nu zal die wel lekker koel zijn.

Over me videokaart temp ben ik zeer tevreden, nu moet ik alleen de case fans minder snel laten draaien.
Ik ben van plan om op zoek te gaan naar een betere radiator, aangezien de lucht die uit deze radiator komt zo 30°C is. Me chipset en gpu blok wil ik paralle gaan aansluiten omdat het nogal flow killers zijn. Het liefst zou ik een T spilter wille gebruiken die ik in me CPU blok kan draaien. Ik weet dat ze bestaan, maar dat komt wel waneer ik me nieuwe radiator ga kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 09-10-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik deed mijn vinger in het water zodat het water erg hoog kwam te staan en op die manier verdwijnt de lucht er goed uit, schudden met de pc en tikken tegen de rad was om er voor te zorgen dat alle lucht ook verdween want er zat lucht vast in de rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

herhaaldelijk je pomp aan en uit zetten werkt het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:51
Anoniem: 99283 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:10:
herhaaldelijk je pomp aan en uit zetten werkt het beste
Agree en je kast een ondersteboven zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
mijn pc draait op 42 graden stressed videokaart 43 graden stressed en me mobo 31 graden

heeft water koeling wel zin ???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22-06 20:56
wel als je nog wat fans eri nzet op 5 volt en em niet zo erg oc't.. Hmm mss heb je wel een slecht systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ZandBak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:30:
mijn pc draait op 42 graden stressed videokaart 43 graden stressed en me mobo 31 graden

heeft water koeling wel zin ???
Voor de temps hoef je het niet te doen, het zal weinig schelen.

Het zal denk ik wel een stuk stiller zijn dan wat je nu hebt, maar je hebt ook vrij veel verschil in waterkoeling als je bijvoorbeeld een triple 120mm rad neemt zullen je temps wel een stuk beter zijn dan met een single 120mm rad.

Zelf draai ik met een single 120mm rad met CPU en GPU gekoelt. Mijn CPU en GPU temps zijn ongeveer gelijk, ze zitten stressed zo rond de 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Geen vraag, maar ik wou het toch ff melden :p
Me pomp deed het van het weekend ineens niet meer, heb nu eindelijk ff de moed bijeen geraapt om me waterkoeling systeem te openen en pomp er tussen uit te halen, en wat tref ik aan.. De hele binnenkant van de pomp zit vol met kalk :(
Had ik toch beter de radiator goed moeten schoonmaken 8)7
Naja, ff wat antikalk erdoor (word als ik typ opgehaalt voor me :P), en dan maar hopen dat de pomp weer gaat draaien, en over een x aantal maanden maar weer schoonmaken :P (ga niet weer me radiator loskoppelen, dat lijkt me echt een hels karwei :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
me setup is :
6800Le 400/400 16,1x6
amd 2500+ 1,9v 250 X 10 ( kan nog hoger ben ik mee bezig )
northbridge zalman 47
soutbridge CM chipset cooler
2 X 512 mushkin bh-5 pc3500 Level 2

heb nu een Zalman 7000
en een VF 700 op me graka
1 front in take
2 zei in take
1 achter intake
voeding 120 mm doet geen moer
en boven in vrij
soort over druk dus alles word er boven in uit ge perst

case Sunbeam acryl

maar wel veel lawaai idd

daarom wil ik ook over op een CM Stacker met een triple 120 mm radiator

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Phieuw, net een grote update gehad, post hem wel in het nieuwe topic. Lukt het een beetje daarmee Vandread? Als je hulp oid kunt gebruiken, wil ik best wel helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
offtopic:
[quote]Roamor schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:25:
Phieuw, net een grote update gehad, post hem wel in het nieuwe topic. Lukt het een beetje daarmee Vandread? Als je hulp oid kunt gebruiken, wil ik best wel helpen. ;)[/quote]
Kom es op msn...

Nieuwe topic word door Roamor geopend!

All hail Roamor _/-\o_ :+

In de tussentijd wel ff verder hier, structuur word wat anders.

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 11-10-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ZandBak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:02:
me setup is :
6800Le 400/400 16,1x6
amd 2500+ 1,9v 250 X 10 ( kan nog hoger ben ik mee bezig )
northbridge zalman 47
soutbridge CM chipset cooler
2 X 512 mushkin bh-5 pc3500 Level 2

heb nu een Zalman 7000
en een VF 700 op me graka
1 front in take
2 zei in take
1 achter intake
voeding 120 mm doet geen moer
en boven in vrij
soort over druk dus alles word er boven in uit ge perst

case Sunbeam acryl

maar wel veel lawaai idd

daarom wil ik ook over op een CM Stacker met een triple 120 mm radiator
Je hebt vrijwel de zelfde specs als mij, ook een 6800LE en een (ik neem aan) mobile CPU.

Een single 120mm is opzich al voldoende al is een dual wel een stuk beter, een triple vind ik een beetje overkill maar da's jouw keuze.

Zou ik voor een eheim 600l/u pomp gaan of een andere met 600l/u of meer. (draai zelf met een 300l/u en dat gaat ook prima maar die zou ik niet kopen als ik jou was)

Ik ben zelf wel een aardig fan van de Alphacool producten deze geven in mijn mening de beste prijs/prestatie verhouding en zijn ook mooi om te zien.

Asetek en Swiftech hebben ook erg mooie spullen en zijn het zeker waard om eens naar te kijken.

Als je het systeem lekker stil wilt krijgen zou ik voor Papst fans gaan en die laten draaien op ongeveer 5 of 6 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is een water temp van 30°C normaal ?
Ik heb een zeer slechte water flow (schat zo 6l/H (zwaar vga en chipset block) waardoor me cpu idel 46°C stressed 49°C wordt. Veelste warm.

Tussen de in en out van me lus zit maar ongeveer 0,4°C verschil.
In dit artikel staat een test van de zalman wb2; http://www.overclockers.com/articles971/
Ik snap alleen niet die grafriek, hoe kan ik daar nou mee uitrekeningen wat de tempratuur verschil moet zijn tussen me cpu en het water.

Ik zet de denken om me water setup zo in elkaar te gaan zetten om de waterflow van me zalman wb 2 behoorlijk te verhogen.
Afbeeldingslocatie: http://img418.imageshack.us/img418/3900/untitled8ta.jpg
Pomp 1 zorgt er voor dat het water door de hele lus loopt (op dit moment is de temp verschil tussen radiator en water zo 0,5°C. Pomp 2 zorgt er voor dat het water 600L/h+flow van pomp 1 door de cpu block gaat. Me chipset en vga block kan ik eventueel ook parallel met elkaar zetten maar daarvoor moet ik eerst gaan winkelen.

In wat voor winkels kan je trouwens die T stukjes het beste kopen ? Bestellen is hiervoor maar een duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Die pompen op zo'n manier is echt een slecht idee, gaat elkaar kaput maken.
Gewoon achter elkaar zetten mits je dezelfde pompen gebruikt. Het boeit ook echt geen ruk waar je de pompen neer zet.
Watvoor rad heb je trouwens?

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 11-10-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11-06 22:36
61 l/h is wel heel erg weinig. 0,4 graden verschil tussen het begin en eind van je loop klinkt als niet zo gek veel. Dus dat valt dan weer mee. Van een sterkere pomp ga je alleen veel profiteren als je cpu en vga block erg flow depend zijn. Anders maakt het hoog uit een paar graden verschil.

Met een 6800GT + Barton NF2 chipset is water van 30 graden niet zo heel vreemd. Mijn water is ook zo rond de 30 graden met een oc'd BartonM + 6800GT. Ik heb een Black ice pro 2 met 2x enermax (@ 12 volt: >70CFM)

Vga en chipset zou ik niet paralel zeten. Het water kiest dan de makelijkste weg. Daardoor valt een groot deel van de flow over je vga weg. Ik zou alles in 1 lijn zetten.

pomp1---> rad---> cpu---> pomp2---> vga---> chipset---> pomp1 (eventueel voo pomp 1 een reservoir plaatsen)

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 11-10-2005 19:35 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was een slechte gok, met één pomp 200 L/H gemeten, met twee pompen 240 L/H. Eheim 1048 600L/H pomp 10wat en een Rena(vrij goed pomp) 600L/H 10wat. Normaal had ik een flow rond de 300 L/H met één pomp. Zou verschil tussen 200 en 600 L/H een verschil kunne geven van 5°c ?
Radiator is van een auto opel astra, heeft een zeer lage weerstand. Is zo 2 jaar oud. Zo zag hij er in het beging uit.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vellinga6/rad_voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vellinga6/ombouw_deel1.jpg
offtopic:
Foto's zijn niet van mij, maar van de gene waar ik de radiator toen de tijd van had over gekocht

Ik heb er 2*12cm 36v papst fannen er voor zitten die ik op 12 volt heb lopen.

Het punt is dat ik mijn CPU koeler wil hebben. Tussen stressed en idel zit zo 3° verschil wat normaal is volgens deze review. http://www.casejunkies.co...0001&hl_id=1302&page=1772
Echter zit tussen mijn water en cpu 16° verschil, of zo het toch een brakke tempratuur sensor zijn. Ik ge nu de stressed temp. Ik ga nu even meten hoe warm me water maximaal wordt. De 30°C was de idel temp van me water. Al weet ik dat tussen de idel en max temp niet zo groot verschil zit.
Edit,
Water temp wordt maximaal 34°C.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 11-10-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:37

Khaine

Python liefhebber

Even wat korte echte n00b vraagjes. Ik ben namelijk van plan ook een WC-setup te plaatsen in mijn kastje. Ik ben de onderdelen door ruilen/kopen bij1 aan het sparen, en mis nu alleen nog een rad en een reservoir. Ik heb al een pomp, namelijk de Hydor L20 II.
- Hoe kan ik op deze pomp een 2e slang aansluiten ? (ik heb de slang bovenop gemerkt, maar er zit geen 2e in/uitgang ? :| ).
- Mag ik een pomp droog testen (dwz , zonder water ?).
En als dat niet mogelijk is, kan ik em dan testen door gewoon water te gebruiken (bijvoorbeeld door het aanrecht vol te laten lopen)?

Ik weet het, erg intelligent zijn de vragen niet, maar op GOT kon ik zo snel geen antwoord vinden. Dus leek dit mij de beste plek om het na te vragen :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-07 17:47

HeepH

Dope Rapper

Khaine666 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:08:
Even wat korte echte n00b vraagjes. Ik ben namelijk van plan ook een WC-setup te plaatsen in mijn kastje. Ik ben de onderdelen door ruilen/kopen bij1 aan het sparen, en mis nu alleen nog een rad en een reservoir. Ik heb al een pomp, namelijk de Hydor L20 II.
- Hoe kan ik op deze pomp een 2e slang aansluiten ? (ik heb de slang bovenop gemerkt, maar er zit geen 2e in/uitgang ? :| ).
- Mag ik een pomp droog testen (dwz , zonder water ?).
En als dat niet mogelijk is, kan ik em dan testen door gewoon water te gebruiken (bijvoorbeeld door het aanrecht vol te laten lopen)?

Ik weet het, erg intelligent zijn de vragen niet, maar op GOT kon ik zo snel geen antwoord vinden. Dus leek dit mij de beste plek om het na te vragen :).
aan de aflopende kant zit een ingang...

droog testen kan, kan in principe ook neit echt kwaad,maar niet te lang, wasbak vol met water (de BOVENKANT is altijd de uitgang, let op ) is ook goed hoor.

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een pomp mag eigenlijk nooit droog lopen, dat word bij mijn eheim teminste verteld.

Een paar seconden zal wel niet echt veel kwaad kunnen maar ik zou het niet doen want het is zeker niet goed voor de pomp.

De pomp testen met kraan water kan geen kwaad.

Als je 2 slangen wilt hebben kan je denk ik best een splitter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
SLLLLLLLOOOOOOOOOOOTTTTTTJEEEEEEEEEEEEEE

Hier verder:
[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]

meneer de admin reageer eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ok, ok, ok..

Meneer het modje reageert wel :P

Hier verder dus:

[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.