[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 4.175 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
lemming_nl schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:03:
Hoeveel oppervlakte je bijv hebt met een bepaald ontwerp? Hoe dik het koper moet zijn om genoeg warmte in verhouding tot de kanaaltjes te vervoeren?
Het blijft altijd een afweging tussen oppervlakte en flow-obstructie. Veel kleine kanaaltjes is goed om je oppervlakte te maximaliseren tussen koper en je koelvloeistof, maar als je zo'n ontwerp gebruikt icm met een matige pomp, gaat dat niet lekker werken.

Een sterke pomp geeft je op dat gebied wat meer vrijheid. Ik hem mijn "design" destijds (kan er geen pics meer van vinden) gewoon van volgens mij XS forums gehaald, omdat het er gewoon goed uitzag, en voor mij te maken was. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Roamor schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:09:
[...]

Het blijft altijd een afweging tussen oppervlakte en flow-obstructie. Veel kleine kanaaltjes is goed om je oppervlakte te maximaliseren tussen koper en je koelvloeistof, maar als je zo'n ontwerp gebruikt icm met een matige pomp, gaat dat niet lekker werken.

Een sterke pomp geeft je op dat gebied wat meer vrijheid. Ik hem mijn "design" destijds (kan er geen pics meer van vinden) gewoon van volgens mij XS forums gehaald, omdat het er gewoon goed uitzag, en voor mij te maken was. ;)
Veel oppervlakte is ook niet alles lijkt mij. (overdreven voorbeeld) als ik een stuk koper heb van 1 bij 1 meter maar van 0.1mm dik. Dan heb ik heel erg veel oppervlakte maar de oppervlakte waardoor ik warmte aanvoer is veel te klein in verhouding tot het koelings oppervlakte.

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:27

_Ernst_

Mark It Zero!

Vandread schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 19:39:

Kijk eens hier trouwens voor wat inspiratie mocht je nog es een bouwsel willen maken:
http://forums.procooling....thread.php?t=9263&page=10
Afbeeldingslocatie: http://membres.lycos.fr/roscool/forum/eve1.jpg
Das behoorlijk ziek :o

Maarja als je er het gereedschap en materiaal voor hebt is het natuurlijk opzich niet zo moeilijk te maken... maar dat neemt niet weg dat het er wel strak uitziet :9

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Laatst online: 13-06 14:35
Dat maak je niet even na.....
Als je dat blok zou willen laten maken kost het 800 dollar :P
Wat het is met dat blok is dat je natuurlijk enorm veel oppervlakte maakt.
Maar of het qua flow dan weer idiaal is.... volgens mij kan je met bepaalde programma's vast wel iets ontwerpen dat theoretisch en practisch richting het ideale design is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Denk dat je dan minstens een dikke Iwaki in je loop moet hangen om er een beetje flow in te houden :)

offtopic:
Alles goed joost :p ?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 17:19

HeepH

Dope Rapper

http://www.devilmaster.or...splayimage&album=65&pos=2
eerder kunst?

[ Voor 23% gewijzigd door HeepH op 03-10-2005 00:04 . Reden: mocht niet hotlinken ]

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097

Nu ik WC op mijn cpu heb ben ik aan het overwegen om eventueel ook een WC-blokje op mijn Asus v9999GE (6800 nv40 core) te monteren i.p.v. over te schakelen naar een Zalman vf700Cu ter vervanging van de standaard koeling.

Ik gebruik momenteel tubings van 12-8 mm, Noise Isolator Dual Pass-rad met 1 x 120mm PAPST, NOVA Sicce 800l./uur pomp.

Is het haalbaar om hier nog een graka-WC-blokje aan toe te voegen :?
Ik had eventueel volgende 2 in gedachten:
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=492&cPath=5_18_20
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=459&cPath=5_18_20
Mijn voorkeur gaat vooral uit naar het blokje in de 1ste link,... die andere zit precies met een nauwere passage in de plexi wat denk ik toch nefast moet zijn voor de flow :|
Liefst zou ik ook graag recht opstaande slangpilaren gebruiken in combinatie met het blokje in de 1ste link,.... :/ hmmm... daar gaan mijn pci-sloten .... maar ja,..ik denk dat ik op die manier toch de beste flow behoud,... vervelend dilemma |:(
Momenteel wordt mijn cpu@default met deze set-up 38gr. idle en stressed max. 45gr. (Prime95 torture test).

Pics. van mijn set-up op http://users.pandora.be/xplod/Watercooling-project/

Wat denken jullie :?

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 03-10-2005 03:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:56
Het is wel mogelijk.
Maar ik zal er eentje nemen voor over heel je kaart.
IK heb nu ook aleen eentje op mijn core (ik heb een 6800 gt)
Maar mijn memory word nu echt veel en veels te warm.
Ik heb een goede flow in mijn kast maar eerst kon ik mijn mem lekker overklokken vanwegen de fan op mijn graka maar nu er bijna geen flow daar komt word het veels te warm en kun je niet overklokken (ik weet niet of jij dat wil?)
Maar als ik dit geweten had had ik er eentje gekocht voor over heel mijn graka

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38918

_Ernst_ schreef op zondag 02 oktober 2005 @ 21:13:
[...]

[afbeelding]
Das behoorlijk ziek :o

Maarja als je er het gereedschap en materiaal voor hebt is het natuurlijk opzich niet zo moeilijk te maken... maar dat neemt niet weg dat het er wel strak uitziet :9
Denk niet dat dit blok z'n geld waard is. Presteren zal die wel doen maar ik geloof nooit dat de hitte tot aan de bovenkant van die profieltjes gevoerd wordt. Misschien recht bij de core nog wel een klein beetje maar aan de zijkanten echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Denk ook niet dat het gewoon daarom gaat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:03

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Zó, mijn systeem is ook nagenoeg klaar. hier en daar nog een aanpassing maken :P maar voor het grootste deel blijft hij zo. (En ik wil die drive-bay voor mijn harde schijven nog bekleden, even kijken waarmee)

PC:
AMD 64 3400+ S754
Asus K8n-e Deluxe
1gig ddr corsair xms
c3d 6600gt
2x wd raptor 36 gb in raid-0

WaterCooling:
Asetek antartica 10mm
Astek gpu blok 10mm
BlackIce Extreme II
Eheim 1048
Coolplex 25
3 meter Asetek slang 10mm
UV Goedje

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~caspersm/GoT/waterkoeling1.JPG

Temps:

Idle: Gpu 30 Cpu 34
Stressed Gpu 36 Cpu 41

* MisteRMeesteR is een tevreden man :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heaget
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-06 18:09
JAMMER VAN het traanplaat, zie je al zo vaaaaaaaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Heaget schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:28:
JAMMER VAN het traanplaat, zie je al zo vaaaaaaaak
hehe jah.. ook al heb ik het al een hele tijd.. je ziet het steeds vaker.. maargoed, het gaat mij er niet om wat al vaak gebruikt wordt, maar wat ik mooi vindt.

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
ik ga opok traanplaat gebruiken het is gewoon mooi

mij modd word kwa idee beetje zelfde alleen komt me resevoir groete versie boven op de kast

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MisteRMeesteR schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 20:17:

WaterCooling:
Asetek antartica 10mm
Astek gpu blok 10mm
BlackIce Extreme II
Eheim 1048
Coolplex 25
3 meter Asetek slang 10mm
UV Goedje
Waar heb je je spullen gehaald :?
Mooi gedaan,... echt mooi,.. als ik een herbegin hier .... alle begin is moeilijk hé,... ben nog maar een noob op WC-gebied :D

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 104097 op 03-10-2005 23:47 . Reden: had een beetje te veel mee-ge-quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Dat spul is nou niet echt moeilijk te vinden.... kijk es in pricewatch bij waterkoeling spullen (overclocking etc)
En je hoeeft niet ALLES te quoten hor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandread schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:30:
Dat spul is nou niet echt moeilijk te vinden.... kijk es in pricewatch bij waterkoeling spullen (overclocking etc)
En je hoeeft niet ALLES te quoten hor :+
Eigenlijk wel waar,.... heb het al effe aangepast ;)
Zal eens kijken op pricewatch,.. thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Anoniem: 104097 schreef op maandag 03 oktober 2005 @ 23:18:
[...]

Waar heb je je spullen gehaald :?
Mooi gedaan,... echt mooi,.. als ik een herbegin hier .... alle begin is moeilijk hé,... ben nog maar een noob op WC-gebied :D
Dank je :)

Waar ik de waterkoelingsspullen vandaan heb:

Asetek antartica 10mm www.atro.nl
Astek gpu blok 10mm www.atro.nl
BlackIce Extreme II www.freezinghardware.nl
Eheim 1048 www.freezinghardware.nl
Coolplex 25 www.freezinghardware.nl
3 meter Asetek slang 10mmwww.atro.nl
UV Goedje www.freezinghardware.nl

2 supershops imho :)

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75823

Het is misschien een rare vraag...maar kennen jullie die pompen die in verwarmingsketels en vloerverwarmingen zitten ? Ik heb er 1 liggen thuis, 3 standen, op de laagste stand verbruikt hij ongeveer 20! Watt, is IMHO heel stil, en een emmer is in een paar seconden leeg. Het enige probleem is eigenlijk dat er eigenlijk gewoon 1" slangewerk op moet, en dat is voor de waterkoeling best wel groot. Maar dat is op te lossen door dmv een splitter 2 of 3 cicuits te maken in 1 pc. De pomp kan het makkelijk aan qua opvoerhoogte en opbrengst. Ik denk dat je zelf 2 of 3 complete pc's ermee zou kunnen koelen. Je kunt er immers ook een huis mee verwarmen.

Denken jullie dat dit soort pompen vatbaar is voor gebruik in WC ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Is wel gedaan in de bekende "ghetto setups"
Werkt ook nog wel zelfs :) maar gewoon iets van een koppeling erop zetten zodat je een half inch over houd ofzo.
Echter zijn de meningen volgens mij nogal verdeelt:
[rml][ BC3] Waterpomp die geen dompelpomp is.[/rml]
Welke pomp heeft voldoende opvoerhoogte.
Denk dat het er een beetje aan ligt wat de minimale druk is die zo'n ding leverd, als het echt TE hoog zou zijn is het natuurlijk listig ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:49

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Je zou het kunnen gebruiken maar zorg wel dat je blokjes en fittings de grote druk aan kunnen. Sterke slangenklemmen is volgensmij geen overbodige luxe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat het ding zelf 10 bar kan weerstaan. Dat zegt natuurlijk niet rechtstreeks iets over de pompdruk, maar geeft wel aan dat hoge drukken niet vreemd zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142799

Beste mede tweakers.
Ik wil ook graag aan water cooling beginnen en kan het volgende blok kopen:
http://img97.imageshack.us/my.php?image=dscf00021li.jpg
het is een AquaComputer cuplex pro S478. ( is volgens mij wel een goed blok )
25 euro wil hij er voor hebben, is dit wel een mooie prijs?
Verder ben ik dus nog een groentje met watercooling en zou graag nog wat info willen.
AquaComputer gebruikt dacht ik Plug and cool is 6 bi - 8 bu, waar kan ik de juiste slangen kopen voor een mooie prijs? ( ik wil helemaal heldere slangen )
Verder moet ik nog een pompje en dacht ik aan een Hydor Seltz L20 http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=747
Maar past dit wel met de aansluitingen? En zo niet welk pompje is dan goed voor een redenlijke prijs? Verder wil ik een auto radiator nemen omdat dat lekker goedkoop is. Maar dan moet ik als het goed is nog wel vittingen er bij. Of hoeft dat niet? Als ik nog wat vergeten ben zeggen jullie het maar.
Mvg,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 142799 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 17:11:
Beste mede tweakers.
Ik wil ook graag aan water cooling beginnen en kan het volgende blok kopen:
http://img97.imageshack.us/my.php?image=dscf00021li.jpg
het is een AquaComputer cuplex pro S478. ( is volgens mij wel een goed blok )
25 euro wil hij er voor hebben, is dit wel een mooie prijs?
Verder ben ik dus nog een groentje met watercooling en zou graag nog wat info willen.
AquaComputer gebruikt dacht ik Plug and cool is 6 bi - 8 bu, waar kan ik de juiste slangen kopen voor een mooie prijs? ( ik wil helemaal heldere slangen )
Verder moet ik nog een pompje en dacht ik aan een Hydor Seltz L20 http://shop.freezinghardw...p?Pagina=00003&ItemID=747
Maar past dit wel met de aansluitingen? En zo niet welk pompje is dan goed voor een redenlijke prijs? Verder wil ik een auto radiator nemen omdat dat lekker goedkoop is. Maar dan moet ik als het goed is nog wel vittingen er bij. Of hoeft dat niet? Als ik nog wat vergeten ben zeggen jullie het maar.
Mvg,
Is gewoon 10mm buitendiameter, 6,5 binnen. Push-in fittingen, die je ook bij die Hydor pomp krijgt. ;)

Met het blokje heb ik geen ervaringen (en kon er ook niet zo snel een review over vinden), maar die zal ongetwijfeld zijn werk wel doen. De vraag is natuurlijk of jij daar genoegen mee neemt? Welke eisen stel jij aan je blokje? Wat moet hij bijvoorbeeld koelhouden en wil je ruimte hebben om te overklokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142799

Ik heb hier een P4 S478 2.53 Ghz. Hij word met stock cooling 45-50 idle en 60+ bij load.
Overclocken is nu eigenlijk door mn al redenlijk hoge temps niet mogenlijk, maar zou het wel graag willen doen. Iets van 2.8 Ghz lijkt me wel mooi. Dus erg super high end hoeft het niet te zijn maar toch wel redenlijke prestaties kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 142799 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:16:
Ik heb hier een P4 S478 2.53 Ghz. Hij word met stock cooling 45-50 idle en 60+ bij load.
Overclocken is nu eigenlijk door mn al redenlijk hoge temps niet mogenlijk, maar zou het wel graag willen doen. Iets van 2.8 Ghz lijkt me wel mooi. Dus erg super high end hoeft het niet te zijn maar toch wel redenlijke prestaties kunnen leveren.
10% moet te doen zijn. ;) Hoewel je natuurlijk nooit garanties hebt, zie ook
dit.

Ik denk dat de winst dan voor je vooral zit in de afname van het geluid en lagere temps. Succes. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138793

MisterMeester, welke case heb je daar gebruikt? Imho wel een goede case voor WC want heb er nog 1tje nodig. Een chieftec? welke precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mrlten
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:49

Mrlten

Premium Deluxe Plus

Thermaltake XaserIII V2000A staat bij zijn specs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR

MisteRMeesteR

Anoniem: 138793 schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 18:52:
MisterMeester, welke case heb je daar gebruikt? Imho wel een goede case voor WC want heb er nog 1tje nodig. Een chieftec? welke precies?
zie:
Mrlten schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:01:
Thermaltake XaserIII V2000A staat bij zijn specs :)
schaam, premod :X Is idd een TT Xaser III.

Alleen is er weinig meer over van dat premod gebeuren :P Alleen de voorkant moet nog een beurt hebben :P

//Edit

Volgens mij zijn deze TT kasten afgeleid van de chieftec dragon serie als ik het goed heb.. moet je maar even googlen.

[ Voor 12% gewijzigd door MisteRMeesteR op 05-10-2005 08:51 ]

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
MisteRMeesteR schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 08:49:
[...]

zie:

[...]

schaam, premod :X Is idd een TT Xaser III.

Alleen is er weinig meer over van dat premod gebeuren :P Alleen de voorkant moet nog een beurt hebben :P

//Edit

Volgens mij zijn deze TT kasten afgeleid van de chieftec dragon serie als ik het goed heb.. moet je maar even googlen.
Idd chieftec cases en thermaltake Xaxers hebben hetzelfde 'chassis' ;)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwieX924
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-03-2017
@ Nantheos

Gebruik zelf een libel vijverpomp... opvoerhoogte 2 mtr met 2400 ltr/h Vrij krachtig maar werkt perfect... Zolang je koppelingen goed zijn (dus geen push-in) dan kan je met een krachtige pomp zeer goede resultaten halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-06 23:28

DesertShooter

Afgekickt

Ik ga een WC setje in elkaar zetten, (duurt misschien nog wel ff) waarmee ik de MAX uit water haal. Is dit dan een goed setje?

Pomp: D-Tek Customs AquaXtreme 50Z-DC12V Pomp - €84.95
Rad: nexXxos Dualrad (2x120mm AC-Ryan) - €44.95
Slangen: Tygon, 2 m - €18
VGA Block: DD Maze4 GPU €58 of DD Maze4 GPU Tec €85 (wat vinden jullie? :) )
CPU Block, geen enig idee

Suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-06 18:06
die tec op het maze blok is zoiezo veel te zwak voor jou 3d kaart. Ik raad dit je dan ook ten sterkste af! Aangezien je blijkbaar nog helemaal geen ervaring hebt met waterkoeling zal ik al helemaal niet met peltiers beginnen.

Pomp: D-Tek Customs AquaXtreme 50Z-DC12V Pomp - €84.95 -> De swiftech pompen zijn beter dan deze, ik weet helaas even niet zo snel het type, volgens mij MCP600 oid

Rad: nexXxos Dualrad (2x120mm AC-Ryan) - €44.95 -> De rad's van Black Ice (Extreme) zijn beter, wel duurder, maar je zegt het max uit water te willen halen..

Slangen: Tygon, 2 m - €18 -> Liever te veel dan te weinig slang, doe er nog een meter bij, ben je al uit de diameter?

VGA Block: DD Maze4 GPU €58 -> Goede keuze, maar wil je niet dat ook je geheuge word mee gekoeld op jouw 3d kaart?

CPU Block, -> Kijk is rond bij dangerden, die hebben leuke blokken een Swiftech Storm is trouwens ook wel heel bruut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

arnoman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 18:58:
die tec op het maze blok is zoiezo veel te zwak voor jou 3d kaart. Ik raad dit je dan ook ten sterkste af! Aangezien je blijkbaar nog helemaal geen ervaring hebt met waterkoeling zal ik al helemaal niet met peltiers beginnen.

Pomp: D-Tek Customs AquaXtreme 50Z-DC12V Pomp - €84.95 -> De swiftech pompen zijn beter dan deze, ik weet helaas even niet zo snel het type, volgens mij MCP600 oid

Rad: nexXxos Dualrad (2x120mm AC-Ryan) - €44.95 -> De rad's van Black Ice (Extreme) zijn beter, wel duurder, maar je zegt het max uit water te willen halen..

Slangen: Tygon, 2 m - €18 -> Liever te veel dan te weinig slang, doe er nog een meter bij, ben je al uit de diameter?

VGA Block: DD Maze4 GPU €58 -> Goede keuze, maar wil je niet dat ook je geheuge word mee gekoeld op jouw 3d kaart?

CPU Block, -> Kijk is rond bij dangerden, die hebben leuke blokken een Swiftech Storm is trouwens ook wel heel bruut
bedankt voor je reactie, ik ga eens kijken naar een ander pompje, en een cpu block!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25
Is een nexxxos pro en extreme niet gewoon hetzelfde als een black ice extreme en pro?

Even opgezocht:
Ze zijn licht verschillend. Heb je toevallig een review van beide rads?

Als ik http://www.alphacool.de/x...ucts_id=717&cPath=5_34_35 met http://www.hwlabs.com/products/blackicepro2.html vergelijk zit er 5 mm verschil in de dikte.

[ Voor 38% gewijzigd door Roet op 05-10-2005 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Deze ziet er wel bruut uit ja:

Cpu Block:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/storm/STORM-PIC.gif
Swiftech Storm

Pomp:

Swiftech MCP655, wel wat prijzig (€95), is die veel beter dan de Dtek?

Nog een verschil tussen de Rad's:

NexXxoS heeft 1/4" aansluitingen
Black ice 1/2"aansluitingen

[ Voor 34% gewijzigd door DesertShooter op 05-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:25
DesertShooter schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:16:
Nog een verschil tussen de Rad's:

NexXxoS heeft 1/4" aansluitingen
Black ice 1/2"aansluitingen
De aansluiting is 1/2" maar dat is de diameter van de aansluitingen als je een Black Ice neemt kant en klaar met slangtules er al op. Bij alphacool komt hij zonder slangtules en met 1/4" schroefdraad, net als bij Black Ice.

[ Voor 55% gewijzigd door Roet op 05-10-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Oeps :X

Swiftech MCP655 12V high pressure pump Swiftech MCP655 12V high pressure pump - €95,00
Danger Den Double Heatercore Danger Den Double Heatercore - €65,00
Danger Den Acetal MAZE4 GPU Danger Den Acetal MAZE4 GPU - €59,95
Tygon 3603 Tubing 1/2" binnendiameter Tygon 3603 Tubing 1/2" binnendiameter- Meters: 3 €28,50
Swiftech Storm Extreme Swiftech Storm Extreme - €79,95

Sub-Totaal: €328,40

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
De swiftech pomp is idd stukken beter! Over de DTek hoor ik nogweleens negatieve verhalen. Hou je er wel rekening mee dat de Heatercore nogal incourante afmetingen heeft!

edit:
Het GPU blok, de radiator en de pomp zijn over het algemeen zeer gemakkelijk te verkrijgen via het 2ehands circuit, dat scheeld je iig al de helft

[ Voor 32% gewijzigd door arnoman op 05-10-2005 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

arnoman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 19:51:
De swiftech pomp is idd stukken beter! Over de DTek hoor ik nogweleens negatieve verhalen. Hou je er wel rekening mee dat de Heatercore nogal incourante afmetingen heeft!

edit:
Het GPU blok, de radiator en de pomp zijn over het algemeen zeer gemakkelijk te verkrijgen via het 2ehands circuit, dat scheeld je iig al de helft
Ja, ik heb trouwens ook deze set gezien:

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/H20-APEX/H20-APEX.gif

Daar zit de door mij genoemde pomp, CPU block, Rad en slangen, en voor maar 250 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
DesertShooter schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 20:44:
[...]

Ja, ik heb trouwens ook deze set gezien:

[afbeelding]

Daar zit de door mij genoemde pomp, CPU block, Rad en slangen, en voor maar 250 euro ofzo.
250 euro? Nogal aan de prijs imho voor een set die alleen je CPU koelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Inderdaad, hier word enkel de cpu gekoeld, een gpu blok moet je er dan dus nog bij kopen. Het reservoir is zinloos en kost je weer een 5.25" slot. Dat bracket om je rad extern op te hange gebruikt ook bijna niemand. In mijn ogen dus niet echt interessant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
arnoman schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:47:
Inderdaad, hier word enkel de cpu gekoeld, een gpu blok moet je er dan dus nog bij kopen. Het reservoir is zinloos en kost je weer een 5.25" slot. Dat bracket om je rad extern op te hange gebruikt ook bijna niemand. In mijn ogen dus niet echt interessant
/niet echt relevant

Ik denk dat dat bracket voor het reservoir is bedoeld, gezien de grootte. ;) En dan nog; hoe krijg je dat reservoir überhaupt in de bracket?

[ Voor 8% gewijzigd door Roamor op 05-10-2005 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

Ik kan van nextcool de CPU blok watercube GT3 + 2 keer GPU/chipset blok watercube LT.
Wat is een rederlijke prijs voor deze drie blokjes ?
Volgens verschilende site's is de GT3 aan aardige koelblok, zal die even goed/beter als de zalman wb2 koelen ?
De watercube LT past in iedergeval op me nforce 2 mobo, maar zal die ook een een gf 6800 passen. Verschijnlijk weet niemand het en is het een kwestie van uitproberen en eventueel het blok modden.

Ik denk dit juist het gene is wat ik zoek.
*geen pleziglas
*Chipset en vga block
*laag budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Roamor schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:56:
[...]

/niet echt relevant

Ik denk dat dat bracket voor het reservoir is bedoeld, gezien de grootte. ;) En dan nog; hoe krijg je dat reservoir überhaupt in de bracket?
Nee, het is voor het reservoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-06 10:54
arnoman schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 13:05:
[...]

Nee, het is voor het reservoir
Nee, het is een RadBox, om de radiator aan de achterkant van de behuizing te kunnen schroeven :7

Ik heb er nl pas eentje gekocht..

Afbeeldingslocatie: http://img240.imageshack.us/img240/1879/ddkit9xx.th.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156532

Hmm welk merk/type is dat reservoir?
Intressant dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Anoniem: 156532 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 15:58:
Hmm welk merk/type is dat reservoir?
Intressant dingetje :)
't Is een Noise Isolator.. mooi dingetje idd, zal nog wat graadjes koeling geven denk ik met die diepe ribben. http://www.noiseisolator.com/wt-tb.htm.

Danger Den heeft nu trouwens ook een SLI kit voor de 7800.. _/-\o_
http://www.dangerdenstore...oductid=195&cat=67&page=1

(de stand-alone versie)
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerdenstore.com/files/images/nv78/nv78_topview.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131749

hoeveel euro heeft die set nou gekost want het ziet er wel zeer mooi uit :P
rabor schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:14:
[...]

Nee, het is een RadBox, om de radiator aan de achterkant van de behuizing te kunnen schroeven :7

[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vraagje :?

Momenteel bij mij hier in gebruik:

- cpu-blok: LICS AAF-1 ---> review
- NOVA Sicce 800 lit./uur pomp --> product-link
- Noise Isolator Dual Pass rad met PAPST 120*120*32mm fan --> product-link
- self-made res --> foto

alles met elkaar verbonden met 14/10mm tubing.

Huidige cpu-temps zijn idle 38 gr., stressed 43 gr. op een non-overclockte S754 3400+ Athlon cpu.

Nu wou ik graag om van het nu toch wel irriterende fan-geluid van mijn Asus v9999GE (NV40 6800-kaart) af te geraken in mijn huidig circuit een koelblok monteren om die dus ook nog te koelen.
Mij keuze gaat uit naar een blok die zowel GPU en de memorychips koelt.

Welk blokje raden jullie mij aan,...ééntje dat budgetvriendelijk is en toch goed koelt liefst ;)
Dienen er eventueel nog aanpassingen in mijn circuit te gebeuren,.. is 10mm binnendiameter tube niet wat overkill :? Neem ik misschien beter dunnere tubes,.. verhoog ik daarmee mijn druk dan in het circuit,....

Graag wat tips ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 104097 schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 23:57:
Nu wou ik graag om van het nu toch wel irriterende fan-geluid van mijn Asus v9999GE (NV40 6800-kaart) af te geraken in mijn huidig circuit een koelblok monteren om die dus ook nog te koelen.
Mij keuze gaat uit naar een blok die zowel GPU en de memorychips koelt.
Welk blokje raden jullie mij aan,...ééntje dat budgetvriendelijk is en toch goed koelt liefst ;)
Daar kan ik helaas maar weinig over zeggen ... alleen dat dit meestal een onmogelijke combinatie is. Kijk gewoon een beetje rond bij de winkels die in de startpost staan.
Dienen er eventueel nog aanpassingen in mijn circuit te gebeuren,.. is 10mm binnendiameter tube niet wat overkill :? Neem ik misschien beter dunnere tubes,.. verhoog ik daarmee mijn druk dan in het circuit,....

Graag wat tips ;)
Waarom zou je je druk willen verhogen ? Je verhoogt dan gewoon de weerstand waardoor je water langzamer gaat stromen..lijkt mij enigzins zonde. 14/10 is redelijk dik, maar voor een set-up als dit kan het IMHO absoluut geen kwaad.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 75823 op 07-10-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75823 schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 00:01:
Daar kan ik helaas maar weinig over zeggen ... alleen dat dit meestal een onmogelijke combinatie is. Kijk gewoon een beetje rond bij de winkels die in de startpost staan.
d.
Wat bedoel je juist :?
Dat mijn huidige set-up het niet zou toelaten om er een extra GPU-blok bij te monteren of dat budgetvriendelijk en goede koeling niet zouden samen gaan ofzo :?

Ondertussen is mijn oog gevallen op een NexXxos blok ---> Link
Mooi prijsje toch :)

Een goede keuze,.. iemand ervaring met deze blok :?

Ik heb eigenlijk gewoon een beetje schrik dat als ik er een blok, zoals bvb. bovenstaande NexXxos, mijn flow totaal gaat killen.
Gaat 800 l/uur dan nog voldoende zijn :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
rabor schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 14:14:
[...]

[afbeelding]
lol dat bedoelde ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Dacht ik al ;)

@ TIJMENNNN:
Ik had het spul in de VS besteld (Voyeurmods) omdat ze die SLI-kit hier nog niet verkochten..,
voor de DD Maze 4, DD TDX64, DD NV68-SLI kit, Black Ice Xtreme II + kap, 12x DD 1/2" id fittingen, DD Fillport, T- & Y stuk, 8 gebogen fittingen huismerk, teflontape, radbox, slangklemmen en transport was ik net geen 460 dollar kwijt. (lang leve de lage dollar }) )
Pomp, reservoir, waterwetter, fans en slang komen uit Nederland..

[ Voor 3% gewijzigd door rabor op 07-10-2005 12:57 ]

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rabor schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 17:02:

Danger Den heeft nu trouwens ook een SLI kit voor de 7800.. _/-\o_
http://www.dangerdenstore...oductid=195&cat=67&page=1

(de stand-alone versie)
[afbeelding]
Jammer dat ie zo duur is,.. evenals de NV-68 |:(
Anders was het misschien wel iets voor mij geweest. Dit is alleszins géén flow-killing blokje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
rabor hebbie een foto van de grill van die BI kap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
arnoman schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:56:
Komt morgen denk ik..

Het is iig deze Primochill Shroud + BI X2: http://www.voyeurmods.com...ory&previd=2&prevstart=20

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Roamor schreef op woensdag 05 oktober 2005 @ 21:15:
[...]

250 euro? Nogal aan de prijs imho voor een set die alleen je CPU koelt.
Pomp van bijna 100 euro.... blok van 80 euro... en 70 euro voor de rest van het spul.
Mwoah valt opzich wel mee B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131749

die wou ik ook gaan kopen alleen de gpu blokken worden bij mij anders :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Vandread schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 18:26:
[...]

Pomp van bijna 100 euro.... blok van 80 euro... en 70 euro voor de rest van het spul.
Mwoah valt opzich wel mee B)
Opzich :O
Denk dat ik ondertussen aan een factor 4 oid aan kosten zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn tweedehands watercube blokjes zijn binne.
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.nl/fotos/hardware/diversen/3/88533.jpg
Alleen nu ben ik ze aan het polijsten/ op schuren.
In de GT3 blok zat nogal wat groene roest, maar dat heb ik makelijk weg kunne schuren. En ben de onerkant van het blok wezen polijsten.

Nu ben ik bij de LT blokken gekomen, alleen kan ik die op geen manier open krijgen :'( , volgens mij is het blok helemaal dicht geroest. Slangpilaren zitten ook muurvast. Zijn er nog manieren om het blok open te krijgen zonder de blok/rubber ringen te beschadigen ? Of kan ik de LT blokken maar beter dicht laten.
Ze zien er zo uit.
Afbeeldingslocatie: http://img37.exs.cx/img37/3636/watercubelt29al.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:32:
Nu ben ik bij de LT blokken gekomen, alleen kan ik die op geen manier open krijgen :'( , volgens mij is het blok helemaal dicht geroest. Slangpilaren zitten ook muurvast. Zijn er nog manieren om het blok open te krijgen zonder de blok/rubber ringen te beschadigen ? Of kan ik de LT blokken maar beter dicht laten.
Ze zien er zo uit.
[afbeelding]
Aan die onderste afbeelding te zien, moet je die koperen basis eraf schroeven? Als dat niet wil, moet je je blokjes maar schoonmaken met een vloeistof als antikal of azijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dankje, opendraaien gaat echt niet, ik had het blokje in een schroefbank gedraaid en met een bacco op het waterkoelblokje. Maar wilt echt niet, je kan dan nog lomp de bacco gaan verlengen of me teen hamer tegen aan slaan maar ik ben bang dat dan eerder het blokje begeeft. En zo willen de slangpilaren er ook niet van af.

Maar tast antikal of azijn geen rubber aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:44:
Dankje, opendraaien gaat echt niet, ik had het blokje in een schroefbank gedraaid en met een bacco op het waterkoelblokje. Maar wilt echt niet, je kan dan nog lomp de bacco gaan verlengen of me teen hamer tegen aan slaan maar ik ben bang dat dan eerder het blokje begeeft. En zo willen de slangpilaren er ook niet van af.

Het kan goed zijn dat het rubber zich helemaal klem heeft gezogen tussen de verschillende delen, waardoor je dat helaas niet meer los krijgt. Afaik kan rubber best wel antikal en azijn verdragen, ik heb er iig nog geen nadelige gevolgen van ondervonden. ;)

Het rubber zal meer te verduren hebben van het loswrikken van je blokje :P, zeker als je het van plan bent om opnieuw te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang moet ik de blokjes in het azijn laten weken, paar uur, een hele dag of is dat weer te lang ?

Even me temps van de twee blokken.
CPU stressed max 43°C met Zalman WB2 (zwaar groot blok met 4 schroeven aan de mobo vast).
CPU stressed max 44°C met Watercube GT3 (klein blokje, die met de socket klem op de socket vast zit).

De zalman vind ik nogal groot en bang dat ik me core van me cpu mee beschadigt maar zit wel met 4 schroeven op je mobo om je socket te ontlasten. Ik denk dat ik hem toch maar houden in dit systeem, door hem te polijsten zullen de temps mischien nog wat omlaag gaan

Deze drie blokjes heb ik gekocht voor 35 euro inclusief 1,5m slang. Niet echt goedkoop, maarje ik heb nu wel een gpu en een chipset blok :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
arnoman schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 02:15:
[...]
Opzich :O
Denk dat ik ondertussen aan een factor 4 oid aan kosten zit
Mja..... moet je ook maar niet enthousiast worden voor waterkoeling he :+
* Vandread kent het probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
@ JC Ken, Voor uitgebreid verslag, check de TS, onder Trouble Shooting.(linken werkt niet lekker) Ik laat het normaal een middagje staan, beetje schudden tussendoor, dan komt er al een hoop zooi (aanslag) uit.

Overigens vind 35 euro helemaal niet zo duur voor die blokjes. Goed, het is 2e hands, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opzich vond ik het ook wel goedkoop, maar je ben gauw heel dag kwijt dat je alles weer in goeie staat heb. Zo ontbrak er ook een pen van de cpu socket klem. Heb uiteindelijk kunne oplossen met een op maat gezaagde schroef, er ontbreken twee bevesting platen waardoor het niet mogelijk is om later twee video kaarten mee te gaan waterkoelen (tenzij je maar zelf zo plaatje maakt). In de bevesteging plaat van de gpu koeler moet ik nog twee gaatjes gaan boren om dat die standaard niet op een gf 6800 past (dat wist ik van te voren).
En het zijn best wel ouwe blokjes.

Maarja, nieuwe koste deze set 3 keer zo veel, en goedkoper dan dit is tweedehands zeer moelijk te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DesertShooter

DesertShooter

Afgekickt

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 17:37:
Opzich vond ik het ook wel goedkoop, maar je ben gauw heel dag kwijt dat je alles weer in goeie staat heb. Zo ontbrak er ook een pen van de cpu socket klem. Heb uiteindelijk kunne oplossen met een op maat gezaagde schroef, er ontbreken twee bevesting platen waardoor het niet mogelijk is om later twee video kaarten mee te gaan waterkoelen (tenzij je maar zelf zo plaatje maakt). In de bevesteging plaat van de gpu koeler moet ik nog twee gaatjes gaan boren om dat die standaard niet op een gf 6800 past (dat wist ik van te voren).
En het zijn best wel ouwe blokjes.

Maarja, nieuwe koste deze set 3 keer zo veel, en goedkoper dan dit is tweedehands zeer moelijk te vinden.
Ik zie toch maar af van water, het is gewoon erg duur, en met een TT Big Typhoon haal je vergelijkbare resultaten. Ik ga misschien wel mijn vga wc'en, maar dat komt volgend jaar wel.

1000ste post in dit topic _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 22:31

Garrett

Watercooler

Nieuw deeltje of gaan we verder? ;)

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

niet te enthousiast jongeman :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634 schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 14:44:

een mogelijkheid om de boel ook nog los te krijgen is het in een Ultrasoon-bad te leggen in combinatie met de juiste vloeistof natuurlijk !
Met zo'n bad zou je wel eens succes kunnen hebben maar ja,... niet iedereen heeft dat thuis staan natuurlijk.
Op het werk krijgen wij er de hardnekkigste dingen meestal wel los en proper mee zonder beschadigingen.
Rubberen O-ringen kunnen zeker en vast geen solventen verdragen,... met Isopropylalcohol zou het wel kunnen lukken.

let wel op !

Ultrasoon-baden doen de moleculen van uw gebruikte vloeistof trillen, tegen elkaar aan wrijven en waar wrijving is ontstaat er warmte. Als je dus met alcohol of een ander licht ontvlambaar product product begint te werken mag je dit proces NOOIT zonder toezicht achter laten. Op mijn werk is er al eens zo'n incident geweest waar de boel hierdoor gewoon in de fik gevlogen was,... opletten met die dingen dus !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Garrett schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 18:27:
Nieuw deeltje of gaan we verder? ;)
Ik zal morgen of maandag weer es gaan prutsen.... (8>

maaruh waar trek je zo'n ultra-soon bad vandaan....

[ Voor 13% gewijzigd door Vandread op 08-10-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja,.. waar haal je dat,.. zoals ik al zei,... ik durf dat wel nog eens gebruiken op het werk tijdens de nachtelijke uurtjes,.. is wel handig natuurlijk maar daar schiet jij natuurlijk niks mee op 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138793

oke, ff nog een vraagje er in gooien:
Ik ga over tijdje waterkoeling setje samen stellen ( weet al wat ik wil enz. )
Maar ik denk dat ik ook een nieuwe case erbij haal, daar moet ook deze radiator goed in gaan passen:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1573-1563.jpg
Black Ice Pro II - 1/4"

Afmetingen: 280 x 132 x 30 mm.
daar pleur je 2*120mm fans op.

Nou zit ik te twijfelen tussen deze cases:
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/2130-2148.jpg
Coolermaster Stacker

en..
Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1214-1252K.GIF
Lian Li PC-6077

Alleen, die lian-li lijkt me te klein, dus die valt eigenlijk af.
En ik denk dat ik alles wel intern kan krijgen @ die stacker of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garrett
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-06 22:31

Garrett

Watercooler

Kijk hier maar eens... als ik moest kiezen werd het de Stacker :Y)
[rml][ CiP] AquaStacker[/rml]

I love watercooling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
arnoman schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 15:56:
Hebbik..

Gisteren in elkaar geprutst

Afbeeldingslocatie: http://img399.imageshack.us/img399/2695/rad18hp.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/9583/rad20ys.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/5862/rad32ij.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img53.imageshack.us/img53/9161/rad43we.th.jpg

Krijg alleen de lucht niet uit m'n pomp.. (schudden/draaien/etc helpt niet)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik heb een tip voor mensen met een eheim plexiglas reservoir voor het goed ontluchten.

Als het reservoir onder in de kast staat kan het moeilijk zijn om alle lucht er goed uit te krijgen, met het reservoir op een hoog punt zal het niet zo'n probleem zijn.

Ik ben vast niet de eerste die hier achter is gekomen maar ik dacht laat ik het toch maar even delen.

Met het vullen van de pc komt er eigenlijk altijd wel lucht in die er moeilijk uit gaat, als die lucht er in zit kan het er niet meer uit behalve op 1 manier denk ik, dat is door je vinger in het water te doen zodat het water helemaal tot aan de rand komt, dan even schudden met de pc en wat tegen de radiator tikken zodat alle lucht goed los komt en verdwijnt omdat met je vinger er in het water hoger komt dan normaal het geval is, dan gewoon water bij vullen en wachten tot het helemaal verdwenen is.

Het heeft me lang gekost om hier achter te komen maar beter laat dan nooit :P

Nog even een plaatje om te laten zien hoe het er nu uitziet.

Afbeeldingslocatie: http://img186.imageshack.us/img186/8382/res5qy.th.jpg

Edit : De temps zijn nu zo'n 3 graden lager dan er voor met veel lucht in het systeem.

[ Voor 6% gewijzigd door PilatuS op 09-10-2005 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-05 19:40
PilatuS schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 15:29:
dat is door je vinger in het water te doen zodat het water helemaal tot aan de rand komt, dan even schudden met de pc en wat tegen de radiator tikken zodat alle lucht goed los komt en verdwijnt omdat met je vinger er in het water hoger komt dan normaal het geval is, dan gewoon water bij vullen en wachten tot het helemaal verdwenen is.
:?
Ik snap je niet goed..
Je res open doen, vinger er in en je pc schudden?
Dan krijg je toch een natte case?
en wat doet die vinger in het water? in principe maakt dat toch niks uit? je zorgt er alleen voor dat het water hoger komt te staan, maar dat heeft toch helemaal niks met je radiator te maken? die zit helemaal boven in mn case...

Ik heb namelijk ook nog het vermoede dat er lucht in mn rad zit, best klote om dat er uit te krijgen (bix2)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn GPU Chipset blokjes zitten er op !
CPU wordt nu max 46°C in de plaats van 43°C.
Video kaart GF 6800GT op 427Mhz 1,3v wordt nu nog maar mac 52°C, eerst 66°C
Chipset werdt eerst rond de 60°C, maar nu zal die wel lekker koel zijn.

Over me videokaart temp ben ik zeer tevreden, nu moet ik alleen de case fans minder snel laten draaien.
Ik ben van plan om op zoek te gaan naar een betere radiator, aangezien de lucht die uit deze radiator komt zo 30°C is. Me chipset en gpu blok wil ik paralle gaan aansluiten omdat het nogal flow killers zijn. Het liefst zou ik een T spilter wille gebruiken die ik in me CPU blok kan draaien. Ik weet dat ze bestaan, maar dat komt wel waneer ik me nieuwe radiator ga kopen.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 09-10-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik deed mijn vinger in het water zodat het water erg hoog kwam te staan en op die manier verdwijnt de lucht er goed uit, schudden met de pc en tikken tegen de rad was om er voor te zorgen dat alle lucht ook verdween want er zat lucht vast in de rad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99283

herhaaldelijk je pomp aan en uit zetten werkt het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
Anoniem: 99283 schreef op zondag 09 oktober 2005 @ 22:10:
herhaaldelijk je pomp aan en uit zetten werkt het beste
Agree en je kast een ondersteboven zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
mijn pc draait op 42 graden stressed videokaart 43 graden stressed en me mobo 31 graden

heeft water koeling wel zin ???

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolis
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
wel als je nog wat fans eri nzet op 5 volt en em niet zo erg oc't.. Hmm mss heb je wel een slecht systeem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ZandBak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 01:30:
mijn pc draait op 42 graden stressed videokaart 43 graden stressed en me mobo 31 graden

heeft water koeling wel zin ???
Voor de temps hoef je het niet te doen, het zal weinig schelen.

Het zal denk ik wel een stuk stiller zijn dan wat je nu hebt, maar je hebt ook vrij veel verschil in waterkoeling als je bijvoorbeeld een triple 120mm rad neemt zullen je temps wel een stuk beter zijn dan met een single 120mm rad.

Zelf draai ik met een single 120mm rad met CPU en GPU gekoelt. Mijn CPU en GPU temps zijn ongeveer gelijk, ze zitten stressed zo rond de 45 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chewy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07-2022
Geen vraag, maar ik wou het toch ff melden :p
Me pomp deed het van het weekend ineens niet meer, heb nu eindelijk ff de moed bijeen geraapt om me waterkoeling systeem te openen en pomp er tussen uit te halen, en wat tref ik aan.. De hele binnenkant van de pomp zit vol met kalk :(
Had ik toch beter de radiator goed moeten schoonmaken 8)7
Naja, ff wat antikalk erdoor (word als ik typ opgehaalt voor me :P), en dan maar hopen dat de pomp weer gaat draaien, en over een x aantal maanden maar weer schoonmaken :P (ga niet weer me radiator loskoppelen, dat lijkt me echt een hels karwei :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
me setup is :
6800Le 400/400 16,1x6
amd 2500+ 1,9v 250 X 10 ( kan nog hoger ben ik mee bezig )
northbridge zalman 47
soutbridge CM chipset cooler
2 X 512 mushkin bh-5 pc3500 Level 2

heb nu een Zalman 7000
en een VF 700 op me graka
1 front in take
2 zei in take
1 achter intake
voeding 120 mm doet geen moer
en boven in vrij
soort over druk dus alles word er boven in uit ge perst

case Sunbeam acryl

maar wel veel lawaai idd

daarom wil ik ook over op een CM Stacker met een triple 120 mm radiator

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Phieuw, net een grote update gehad, post hem wel in het nieuwe topic. Lukt het een beetje daarmee Vandread? Als je hulp oid kunt gebruiken, wil ik best wel helpen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
offtopic:
[quote]Roamor schreef op dinsdag 11 oktober 2005 @ 13:25:
Phieuw, net een grote update gehad, post hem wel in het nieuwe topic. Lukt het een beetje daarmee Vandread? Als je hulp oid kunt gebruiken, wil ik best wel helpen. ;)[/quote]
Kom es op msn...

Nieuwe topic word door Roamor geopend!

All hail Roamor _/-\o_ :+

In de tussentijd wel ff verder hier, structuur word wat anders.

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 11-10-2005 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
ZandBak schreef op maandag 10 oktober 2005 @ 18:02:
me setup is :
6800Le 400/400 16,1x6
amd 2500+ 1,9v 250 X 10 ( kan nog hoger ben ik mee bezig )
northbridge zalman 47
soutbridge CM chipset cooler
2 X 512 mushkin bh-5 pc3500 Level 2

heb nu een Zalman 7000
en een VF 700 op me graka
1 front in take
2 zei in take
1 achter intake
voeding 120 mm doet geen moer
en boven in vrij
soort over druk dus alles word er boven in uit ge perst

case Sunbeam acryl

maar wel veel lawaai idd

daarom wil ik ook over op een CM Stacker met een triple 120 mm radiator
Je hebt vrijwel de zelfde specs als mij, ook een 6800LE en een (ik neem aan) mobile CPU.

Een single 120mm is opzich al voldoende al is een dual wel een stuk beter, een triple vind ik een beetje overkill maar da's jouw keuze.

Zou ik voor een eheim 600l/u pomp gaan of een andere met 600l/u of meer. (draai zelf met een 300l/u en dat gaat ook prima maar die zou ik niet kopen als ik jou was)

Ik ben zelf wel een aardig fan van de Alphacool producten deze geven in mijn mening de beste prijs/prestatie verhouding en zijn ook mooi om te zien.

Asetek en Swiftech hebben ook erg mooie spullen en zijn het zeker waard om eens naar te kijken.

Als je het systeem lekker stil wilt krijgen zou ik voor Papst fans gaan en die laten draaien op ongeveer 5 of 6 volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is een water temp van 30°C normaal ?
Ik heb een zeer slechte water flow (schat zo 6l/H (zwaar vga en chipset block) waardoor me cpu idel 46°C stressed 49°C wordt. Veelste warm.

Tussen de in en out van me lus zit maar ongeveer 0,4°C verschil.
In dit artikel staat een test van de zalman wb2; http://www.overclockers.com/articles971/
Ik snap alleen niet die grafriek, hoe kan ik daar nou mee uitrekeningen wat de tempratuur verschil moet zijn tussen me cpu en het water.

Ik zet de denken om me water setup zo in elkaar te gaan zetten om de waterflow van me zalman wb 2 behoorlijk te verhogen.
Afbeeldingslocatie: http://img418.imageshack.us/img418/3900/untitled8ta.jpg
Pomp 1 zorgt er voor dat het water door de hele lus loopt (op dit moment is de temp verschil tussen radiator en water zo 0,5°C. Pomp 2 zorgt er voor dat het water 600L/h+flow van pomp 1 door de cpu block gaat. Me chipset en vga block kan ik eventueel ook parallel met elkaar zetten maar daarvoor moet ik eerst gaan winkelen.

In wat voor winkels kan je trouwens die T stukjes het beste kopen ? Bestellen is hiervoor maar een duur grapje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Die pompen op zo'n manier is echt een slecht idee, gaat elkaar kaput maken.
Gewoon achter elkaar zetten mits je dezelfde pompen gebruikt. Het boeit ook echt geen ruk waar je de pompen neer zet.
Watvoor rad heb je trouwens?

[ Voor 28% gewijzigd door Vandread op 11-10-2005 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 11-06 22:36
61 l/h is wel heel erg weinig. 0,4 graden verschil tussen het begin en eind van je loop klinkt als niet zo gek veel. Dus dat valt dan weer mee. Van een sterkere pomp ga je alleen veel profiteren als je cpu en vga block erg flow depend zijn. Anders maakt het hoog uit een paar graden verschil.

Met een 6800GT + Barton NF2 chipset is water van 30 graden niet zo heel vreemd. Mijn water is ook zo rond de 30 graden met een oc'd BartonM + 6800GT. Ik heb een Black ice pro 2 met 2x enermax (@ 12 volt: >70CFM)

Vga en chipset zou ik niet paralel zeten. Het water kiest dan de makelijkste weg. Daardoor valt een groot deel van de flow over je vga weg. Ik zou alles in 1 lijn zetten.

pomp1---> rad---> cpu---> pomp2---> vga---> chipset---> pomp1 (eventueel voo pomp 1 een reservoir plaatsen)

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 11-10-2005 19:35 ]

Sony A6600 + Tamron 17-70 f/2.8, Sony A57 + Tamron 17-50 f/2.8 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Minolta 135 f/2.8 + Sony HVL-F36AM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het was een slechte gok, met één pomp 200 L/H gemeten, met twee pompen 240 L/H. Eheim 1048 600L/H pomp 10wat en een Rena(vrij goed pomp) 600L/H 10wat. Normaal had ik een flow rond de 300 L/H met één pomp. Zou verschil tussen 200 en 600 L/H een verschil kunne geven van 5°c ?
Radiator is van een auto opel astra, heeft een zeer lage weerstand. Is zo 2 jaar oud. Zo zag hij er in het beging uit.
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vellinga6/rad_voor.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/m.vellinga6/ombouw_deel1.jpg
offtopic:
Foto's zijn niet van mij, maar van de gene waar ik de radiator toen de tijd van had over gekocht

Ik heb er 2*12cm 36v papst fannen er voor zitten die ik op 12 volt heb lopen.

Het punt is dat ik mijn CPU koeler wil hebben. Tussen stressed en idel zit zo 3° verschil wat normaal is volgens deze review. http://www.casejunkies.co...0001&hl_id=1302&page=1772
Echter zit tussen mijn water en cpu 16° verschil, of zo het toch een brakke tempratuur sensor zijn. Ik ge nu de stressed temp. Ik ga nu even meten hoe warm me water maximaal wordt. De 30°C was de idel temp van me water. Al weet ik dat tussen de idel en max temp niet zo groot verschil zit.
Edit,
Water temp wordt maximaal 34°C.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 91634 op 11-10-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:15

Khaine

Python liefhebber

Even wat korte echte n00b vraagjes. Ik ben namelijk van plan ook een WC-setup te plaatsen in mijn kastje. Ik ben de onderdelen door ruilen/kopen bij1 aan het sparen, en mis nu alleen nog een rad en een reservoir. Ik heb al een pomp, namelijk de Hydor L20 II.
- Hoe kan ik op deze pomp een 2e slang aansluiten ? (ik heb de slang bovenop gemerkt, maar er zit geen 2e in/uitgang ? :| ).
- Mag ik een pomp droog testen (dwz , zonder water ?).
En als dat niet mogelijk is, kan ik em dan testen door gewoon water te gebruiken (bijvoorbeeld door het aanrecht vol te laten lopen)?

Ik weet het, erg intelligent zijn de vragen niet, maar op GOT kon ik zo snel geen antwoord vinden. Dus leek dit mij de beste plek om het na te vragen :).

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-06 17:19

HeepH

Dope Rapper

Khaine666 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 00:08:
Even wat korte echte n00b vraagjes. Ik ben namelijk van plan ook een WC-setup te plaatsen in mijn kastje. Ik ben de onderdelen door ruilen/kopen bij1 aan het sparen, en mis nu alleen nog een rad en een reservoir. Ik heb al een pomp, namelijk de Hydor L20 II.
- Hoe kan ik op deze pomp een 2e slang aansluiten ? (ik heb de slang bovenop gemerkt, maar er zit geen 2e in/uitgang ? :| ).
- Mag ik een pomp droog testen (dwz , zonder water ?).
En als dat niet mogelijk is, kan ik em dan testen door gewoon water te gebruiken (bijvoorbeeld door het aanrecht vol te laten lopen)?

Ik weet het, erg intelligent zijn de vragen niet, maar op GOT kon ik zo snel geen antwoord vinden. Dus leek dit mij de beste plek om het na te vragen :).
aan de aflopende kant zit een ingang...

droog testen kan, kan in principe ook neit echt kwaad,maar niet te lang, wasbak vol met water (de BOVENKANT is altijd de uitgang, let op ) is ook goed hoor.

http://specs.tweak.to/16495

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een pomp mag eigenlijk nooit droog lopen, dat word bij mijn eheim teminste verteld.

Een paar seconden zal wel niet echt veel kwaad kunnen maar ik zou het niet doen want het is zeker niet goed voor de pomp.

De pomp testen met kraan water kan geen kwaad.

Als je 2 slangen wilt hebben kan je denk ik best een splitter gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
SLLLLLLLOOOOOOOOOOOTTTTTTJEEEEEEEEEEEEEE

Hier verder:
[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]

meneer de admin reageer eens :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04 12:48

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

ok, ok, ok..

Meneer het modje reageert wel :P

Hier verder dus:

[rml][ WC] Het Grote Waterkoelingstopic Deel XV[/rml]

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.