Ik heb volgens mij de fitting TE hard in de radiator gedraaid.. nu zit er dus een snee in als het ware.
Het witte streepje moet het sneetje voorstellen. Iemand een oplossing om dit te dichten? ik heb al verhalen gelezen over bison metaallijm.. maarjah.. past mijn fitting dan straks nog wel
www.google.nl
Zoals Vandread al zei xcsystems.nl maar ook bij oc-shop.comHeefStan schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 11:42:
Waar kan ik _in nederland_ tygon slangen met een binnendiameter van 10 mm kopen? google me rot....
I love watercooling
Het makkelijkste lijkt mij om eerst de fitting er in te zetten en dan pas te lijmen, alleen word de fitting later verwijderen dan wel erg moeilijk.MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:18:
Oh nee eh
Ik heb volgens mij de fitting TE hard in de radiator gedraaid.. nu zit er dus een snee in als het ware.
[afbeelding]
Het witte streepje moet het sneetje voorstellen. Iemand een oplossing om dit te dichten? ik heb al verhalen gelezen over bison metaallijm.. maarjah.. past mijn fitting dan straks nog wel?
is dat dan nog nodig danPilatuS schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 18:10:
[...]
Het makkelijkste lijkt mij om eerst de fitting er in te zetten en dan pas te lijmen, alleen word de fitting later verwijderen dan wel erg moeilijk.
ik ga zo wel even shoppen bij de lokale gamma
www.google.nl
Gewoon gebruik maken van dat gastape, daar dicht ik mijn schroefdraad ook mee. Als er echt een scheur in zit dan is de diameter ook breder geworden dan een fitting. Maar ik zou het maar proberen van die gastape, das wel de meest goedkope oplossing. Mocht dat niet lukken dan kan je altijd nog een andere weg in slaan. (lassen/solderen)MisteRMeesteR schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:18:
Oh nee eh
[afbeelding]
Het witte streepje moet het sneetje voorstellen. Iemand een oplossing om dit te dichten? ik heb al verhalen gelezen over bison metaallijm.. maarjah.. past mijn fitting dan straks nog wel?
Iemand?Universal Creations schreef op zondag 11 september 2005 @ 23:46:
Even een vraagje.
Ik las laatst ergens dat je als anti-alg middel kopersulfaat kunt gebruiken. Nu lijkt mij dit scheikundig gezien niet echt een probleem bij koperblokjes (kan hooguit aangroeien), maar misschien zie ik iets over het hoofd. Bijkomend voordeel: mooie blauwe kleur.
Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II
Ok, heb eerst geprobeerd te solderen, lukte niet, bout had te weinig vermogenVerwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 19:05:
is gewoon messing dus even een slangpilaar erin solderen.
www.google.nl
Ook al schuur je het kaal, een stuk buis solderen met een soldeerbout gaat nogal lastig
waar zie jij dat ik dat niet gedaan heb? natuurlijk heb ik het stuk om de scheur heen eerst geschuurd.
Verder, hij lekte nog steeds, heb nu als laatste redmiddel een spul aangebracht genaamd Loctite, schroefdraadafdichting. Morgen is het goed uitgehard, we zullen zien, en anders maar een nieuwe aanschaffen, het is niet anders.
www.google.nl
En jullie verdienen een medailleGarrett schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:33:
[...]
Zoals Vandread al zei xcsystems.nl maar ook bij oc-shop.com
Nog een Tygon resellerHeefStan schreef op zaterdag 17 september 2005 @ 22:44:
[...]
[...]
En jullie verdienen een medaille
http://www.ace-systems.nl...p/index.php?pid=880&end=1
btw MisteRMeesteR... is dat toevallig Loctite 542?
Das idd goed spul, alleen of het ook echt geschikt is om een scheur in je rad op te vullen dat weet ik niet...
I love watercooling
Loctite 570, Mijn vader werkt bij een verwarmingsbedrijf. en die zei dat dit laatste redmiddel wasGarrett schreef op zondag 18 september 2005 @ 00:03:
[...]
Nog een Tygon reseller
http://www.ace-systems.nl...p/index.php?pid=880&end=1
btw MisteRMeesteR... is dat toevallig Loctite 542?
Das idd goed spul, alleen of het ook echt geschikt is om een scheur in je rad op te vullen dat weet ik niet...
www.google.nl
link: http://www.frozencpu.com/ex-rad-60.html
review http://www.modthebox.com/review413_1.shtml

[ Voor 18% gewijzigd door Demon_Eyez op 18-09-2005 15:06 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
/edit
mhh dat vind ik wel te duur...Demon_Eyez schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:04:
De grootste kost iets van 45 dollar. Ze staan op FrozenCPU
zo speciaal is het ontwerp nou oko weer niet...
Misschien komt er wel een rip-off variant die beter en geodkoper is
[ Voor 89% gewijzigd door ixl85 op 18-09-2005 15:06 ]
Hoewel ik het best een leuk idee vind, heb ik er toch wat bedenkingen bij.Demon_Eyez schreef op zondag 18 september 2005 @ 15:00:
Heeft iemand deze radiator add-ons al eens gezien? Schijnt voor een temp drop van 3 graden te kunnen zorgen. Past op alle slangmaten/slangpilaren. Denk dat 'ie voornamelijk leuk is voor mensen die geen ruimte meer hebben om een extra conventionele radiator in hun kast te bouwen. En voor de bling bling ziet het er natuurlijk wel leuk uit
]
Een groot voordeel van een WC is dat je zelf in de hand hebt waar je je warmte gaat dumpen. Je voert immers warmte af af via het water naar je radiateur, die het vervolgens aan de omgeving afgeeft. Bij deze dingen gebeurt dit dus al in de kast. Ook het idee dat je nog weer een metaal toevoegt ook je kringloop lijkt me niet ideaal.
Imho dus een geinige, maar niet erg nuttige gimmick.
Het kan best iets zijn als je geen plek hebt maar toch blijft het (voor mij iig) te duur.
Ik denk dat het ontwerp trouwens wel iets beter had gekunt want als je er allemaal pinnen op zou doen zoals bji een heatsink denk ik dat ie meer warmte kwijt zal raken aan de omgeving dan nu, het lijkt me ook mooier om te zien dan zoals het nu is.
Maar toch tis zeker een mooi idee en helemaal mooi omdat het ook nog best aardig schijnt te werken.
Volgens kan het nog beter koelen als de rad van koper gemaakt zou zijn, maar dan wordt het ook duurder. Wat misschien wel een idee is, is om zo'n ding bijvoorbeeld tussen je CPU- en GPU-blok te hangen. Heeft je GPU toch weer iets minder warm water nadat het langs je CPU is geweest. Of tussen twee CPU blokken als je een dual proc mobo hebt.
volgende keer beter
www.google.nl
en rigoreusere (schrijf je dat zo?) maatregelen? van dat spul wat je ook rond je bad en douche hebt bijvoorbeeld? (*naam kwijt*).MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:35:
Om even terug te komen op bovenstaande bevindingen. Radiator lekt nog steeds, weliswaar maar 1 volle druppel per 3 uur ofzow.. reden genoeg voor mij om een nieuwe te bestellen...
volgende keer beter
ennuh...dat rad neemt vast veel ruimte in, mail staat in mijn profiel
nah, ik heb geprobeerd wat binnen mijn mars lag. verder geen geknoei eraan, heb al nieuwe besteld.HeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:37:
[...]
en rigoreusere (schrijf je dat zo?) maatregelen? van dat spul wat je ook rond je bad en douche hebt bijvoorbeeld? (*naam kwijt*).
ennuh...dat rad neemt vast veel ruimte in, mail staat in mijn profiel
enne, jou mailadres, leuk
Mail je idee maar door
www.google.nl
Wat misschien ook wel kan helpen? De kapotte aansluiting te ontlastten door hem als output te gebruiken. Omdat het water dan minder druk kan uitoefenen op de kapotte pilaar. Het lijkt mij namelijk dat vlak voor een "laag-flow" gedeelte als een blokje of rad, de druk iets zal toenemen op de slangwanden en slangpilaren.MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:35:
Om even terug te komen op bovenstaande bevindingen. Radiator lekt nog steeds, weliswaar maar 1 volle druppel per 3 uur ofzow.. reden genoeg voor mij om een nieuwe te bestellen...
volgende keer beter
Dit is slechts vermoeden/fingerspitzengefühl van mijn kant overigens.
Kan nog altijd voor je hem weeggooit.
[ Voor 9% gewijzigd door Roamor op 18-09-2005 20:42 ]
MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:39:
[...]
nah, ik heb geprobeerd wat binnen mijn mars lag. verder geen geknoei eraan, heb al nieuwe besteld.
enne, jou mailadres, leukmijne staat ook in mijn profiel
leuk hé
Mail je idee maar door
hoeveel mm (binnendiameter) fitting heb je als ik vragen mag?
Edit : je bent snel trouwens:D
[ Voor 10% gewijzigd door HeepH op 18-09-2005 20:43 ]
Ik had ehm idd al als output staan. Ik heb gewoon alles geprobeert, lijm, kneedbaaer metaal enz. hij blijft lekkenRoamor schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:40:
[...]
Wat misschien ook wel kan helpen? De kapotte aansluiting te ontlastten door hem als output te gebruiken. Omdat het water dan minder druk kan uitoefenen op de kapotte pilaar. Het lijkt mij namelijk dat vlak voor een "laag-flow" gedeelte als een blokje of rad, de druk iets zal toenemen op de slangwanden en slangpilaren.
Dit is slechts vermoeden/fingerspitzengefühl van mijn kant overigens.
Kan nog altijd voor je hem weeggooit.Of hem bij HeefStan dumpt.
Ik gebruik 10mm slang, met 10mm push-in fittingen op een 1/4 schroefdraadHeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 20:41:
[...]
offtopic:
hoeveel mm (binnendiameter) fitting heb je als ik vragen mag?
Edit : je bent snel trouwens:D
snel he
www.google.nl
je hebt mail, snel heIk gebruik 10mm slang, met 10mm push-in fittingen op een 1/4 schroefdraad
snel he
Btw deze setup beetje ok? (ik moet mijn wc toch rebuilden want ik koop een nieuwe kast, dus dan maar meteen goed)

Ja tijd over...
[ Voor 50% gewijzigd door HeepH op 18-09-2005 21:20 ]
Ik denk dat je kast ook wel een redelijk air flow moet hebben. Als de warmte in zon koelblok niet weggevoerd kan worden heb je er volgens mij weinig aan. Het ziet er inderdaad wel spacey uit.Demon_Eyez schreef op zondag 18 september 2005 @ 19:13:
Tsja, ik ben ook sceptisch wat het product betreft. Maar ja , volgens de review heeft het dus wel weer effect, het werkt schijnbaar wel. Denk dat het vooral een leuk product is al je bijvoorbeeld een mooie case-mod wil maken. Het ziet er wel spacy uit
Volgens kan het nog beter koelen als de rad van koper gemaakt zou zijn, maar dan wordt het ook duurder. Wat misschien wel een idee is, is om zo'n ding bijvoorbeeld tussen je CPU- en GPU-blok te hangen. Heeft je GPU toch weer iets minder warm water nadat het langs je CPU is geweest. Of tussen twee CPU blokken als je een dual proc mobo hebt.
Verwijderd
Zalman VGA ZM-GWB2

De redenen dat ik deze koelblok wil kopen is.
1) Stiller systeem
2) Lagere case temp
3) Cheap, maar 25 euro.
4) Hopelijk nog betere temps(zou dit water blok beter koelen dan de kopere vga lucht koeler van zalman ?)
Voldoet die koelblok aan me eisen of kan ik beter voor een andere blok gaan ?
Hier mijn specs;
Athlon 3200+ XP @ ouwe Zalman ZM-WB2 waterblock 39~42°C
Eheim 1048 600L/h pomp Water temp 29.1°C~29,3°C
Auto radiator + 12cm fan radiator temp 28,7°C 28.9°C
Case 28,5°C
Kamer tempratuur 21,5°C
De video kaart

Een Gainward 6800/ultra 2400 video kaart die stock max 75°C, 10cm fan mod max 68°C idel 53°
Heef het zin om de ramblokjes te vervangen door die va zalman ? Ik laat zowiezo nog een 10cm fan tegen de videokaart blazen op 5volt.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2005 21:18 ]
Is dat blok niet van alu? kun je beter voor de Asetek VGA gaan, is koper/plexi, en nog goedkoper als de zalmanVerwijderd schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:10:
Heeft iemand ervaring met dit VGA block ?
Zalman VGA ZM-GWB2
[afbeelding]
De redenen dat ik deze koelblok wil kopen is.
1) Stiller systeem
2) Lagere case temp
3) Cheap, maar 25 euro.
4) Hopelijk nog betere temps(zou dit water blok beter koelen dan de kopere vga lucht koeler van zalman ?)
Voldoet die koelblok aan me eisen of kan ik beter voor een andere blok gaan ?
Hier mijn specs;
Athlon 3200+ XP @ ouwe Zalman ZM-WB2 waterblock 39~42°C
Eheim 1048 600L/h pomp Water temp 29.1°C~29,3°C
Auto radiator + 12cm fan radiator temp 28,7°C 28.9°C
En een Gainward 6800/ultra 2400 video kaart die stock max 75°C, 10cm fan mod max 68°C idel 53°C.
Case 28,5°C
Kamer tempratuur 21,5°C
Linkje naar Pricewatch.
www.Atro.nl heeft dit blokje trouwens ook, is een prima betrouwbare webshop
[ Voor 11% gewijzigd door MisteRMeesteR op 18-09-2005 21:17 ]
www.google.nl
Verwijderd

Ja tijd over..
[ Voor 38% gewijzigd door HeepH op 18-09-2005 21:40 ]
iets verkeerds gedaanHeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:40:
deze setup beetje ok? (ik moet mijn wc toch rebuilden want ik koop een nieuwe kast, dus dan maar meteen goed)
[afbeelding]
Ja tijd over..
www.google.nl
Huh
weet alleen niet of mijn res goed staat zo, ik moet mijn pomp nog draaien, zodat hij het water uit de res zuigt,maar voor de rest kan het zo toch?
ik hier?
ik dacht dat je ipv je post editte je jezelf quote, aangezien hetzelfde bericht 5 posts erboven ook staatHeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:47:
[...]
Huh
weet alleen niet of mijn res goed staat zo, ik moet mijn pomp nog draaien, zodat hij het water uit de res zuigt,maar voor de rest kan het zo toch?
ik hier?
www.google.nl
Verwijderd
http://www.guru3d.com/article/cases/133/9/
"Let's have a look at the construction for the graphics card. Now this is a bit more delicate work and therefore I'll show you the entire process. First off, I wanted to watercool a GeForce 6 6800 Ultra. Unfortunately the waterbock delivered with this kit is not yet compatible."
Maar is er iemand die daadwerklijk dit blokje geprobeerd heeft te moneteren op een nvidia 6800 ?
en je hebt nog gelijk ook.maar gaat het werken zo?MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 21:48:
[...]
ik dacht dat je ipv je post editte je jezelf quote, aangezien hetzelfde bericht 5 posts erboven ook staat
[ Voor 5% gewijzigd door HeepH op 18-09-2005 22:05 ]
Ja.HeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:02:
[...]
en je hebt nog gelijk ook.maar gaat het werken zo?
als ik het goed zie is het:HeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:02:
[...]
en je hebt nog gelijk ook.maar gaat het werken zo?
pomp > res > rad > cpu > vga > nb > pomp..
Waarom zet jeje res. niet voor de pomp, zo zuigt je pomp amper lucht aan, en gaat idd het vullen sneller
www.google.nl
en van alu dus lekker lichtgewicht.
Cuplex nb, gpu, cpu, radiator weet ik nog niet, coolplex 10 reservoir en eheim 1048 pomp.
Hoe zou het ontluchten gaan? blijven de belletjes mooi boven in het het reservoir zitten? en hoe krijg ik ze dan daar weer uit? (vroeger altijd met t-stuk gewerkt.)
res voor pomp is met deze opstelling erg veel slang, en er moeten al zo veel slangen en kabels door dat stukje daar. ik laat mijn pomp mijn res leegslurpen en dan zit het wel goed.MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:14:
[...]
als ik het goed zie is het:
pomp > res > rad > cpu > vga > nb > pomp..
Waarom zet jeje res. niet voor de pomp, zo zuigt je pomp amper lucht aan, en gaat idd het vullen sneller

mijn reservoirtje trouwens.
wie weet uv-blauw spul dat WEL opgloeit, dat wat ik laatst had deed dat dus niet
[ Voor 53% gewijzigd door HeepH op 18-09-2005 22:17 ]
HeeeeejHeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:14:
res voor pomp is met deze opstelling erg veel slang, en er moeten al zo veel slangen en kabels door dat stukje daar. ik laat mijn pomp mijn res leegslurpen en dan zit het wel goed.
[afbeelding]
mijn reservoirtje trouwens.
wie weet uv-blauw spul dat WEL opgloeit, dat wat ik laatst had deed dat dus nietook al was het wel uv en had ik wel uv ccfl's aan.
Misschien moet jeje opstelling veranderen.. maar je kunt ook eerst kijken hoe dit gaat werken
Ik heb als toevoeging ook UV groene vloeistof, vanmiddag in een flesje bronwater gedaan, en idd gifgroen, alleen nog niet getest met CCFL erachter
www.google.nl
ik wil alleen blauw. Heeft die coolplex eigenlijk een ontluchtingsgat? of maar 2 in/uitgangen?MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:26:
[...]
Heeeeejik heb de Coolplex 25 icm met eheim 1048, ik doe het res. wél voor de pomp.
Misschien moet jeje opstelling veranderen.. maar je kunt ook eerst kijken hoe dit gaat werken
Ik heb als toevoeging ook UV groene vloeistof, vanmiddag in een flesje bronwater gedaan, en idd gifgroen, alleen nog niet getest met CCFL erachtereven wachten op nieuwe radiator voordat ik kan gaan testen.
Nope, alleen in- en uitgang en een plaats voor een belichtingsmodule, welke aan dezelfde kant zit als de in- en uitgang, niet erg handig dus. ik moet ook nog even naar een oplossing zoeken om ALLE lucht eruit te krijgenHeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:29:
[...]
ik wil alleen blauw. Heeft die coolplex eigenlijk een ontluchtingsgat? of maar 2 in/uitgangen?
www.google.nl
mss dat lamp gaatje uitboren? *radicaalMisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:32:
[...]
Nope, alleen in- en uitgang en een plaats voor een belichtingsmodule, welke aan dezelfde kant zit als de in- en uitgang, niet erg handig dus. ik moet ook nog even naar een oplossing zoeken om ALLE lucht eruit te krijgenvindt het nl. niet mooi als het water aan de bovenkant gaan condenseren..
[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 18-09-2005 22:35 ]
De bovenkant is zeg maar 1 grote dop.. maar daar blijft altijd lucht inzitten als je die dichtschroeft. Ik wil mijn reservoir liggend hebben nl. als ik hem staand zou toepassen zou dat geen reet uitmaken.HeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:34:
[...]
mss dat lamp gaatje uitboren? *radicaalof een dopje in de bovenkant fixen,maar dat is lastig.
www.google.nl
ik heb het er dus over als ie ligt....hoewel liggend natuurlijk ook vervelend vullen isMisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:37:
[...]
De bovenkant is zeg maar 1 grote dop.. maar daar blijft altijd lucht inzitten als je die dichtschroeft. Ik wil mijn reservoir liggend hebben nl. als ik hem staand zou toepassen zou dat geen reet uitmaken.
ik moet dus nog veel wijzigen aan mijn plan...:(
[ Voor 6% gewijzigd door HeepH op 18-09-2005 22:42 ]
Dat vervelend vullen heb ik al opgelost door een gat in mijn achterkant de dremelen waar precies het uiteinde doorpast. zodoende kan ik mijn kast op zijn voorkant leggen en vullen alsof hij in staande positie gebruikt wordt. Alleen nu nog een oplossing vinden voor dat "lucht probleem"HeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:41:
[...]
ik heb het er dus over als ie ligt....hoewel liggend natuurlijk ook vervelend vullen is
ik moet dus nog veel wijzigen aan mijn plan...:(
www.google.nl
en met een open gat verdwijnt er ook steeds water (condens)...MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:45:
[...]
Dat vervelend vullen heb ik al opgelost door een gat in mijn achterkant de dremelen waar precies het uiteinde doorpast. zodoende kan ik mijn kast op zijn voorkant leggen en vullen alsof hij in staande positie gebruikt wordt. Alleen nu nog een oplossing vinden voor dat "lucht probleem"
mooie dualoog zo, straks word het zo gezellig dat we alsnog bij elkaar op de koffie gaan...
ja dat wel, maar die dop is hol van binnen, en zodoende als je hem dichtschroeft blijft er altijd lucht in de dop zitten, en als ik mijn kast dan kantel gaat die lucht dus naar het midden van het reservoir, wat ik dus niet wilHeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:48:
[...]
en met een open gat verdwijnt er ook steeds water (condens)...
mooie dualoog zo, straks word het zo gezellig dat we alsnog bij elkaar op de koffie gaan...
Gaat jou systeem (koffiepot, je specs page) dan koffie voor ons zetten
www.google.nl
en nu heb ik dus de oplossing... je zet je res boven de uitgang van je pomp. dan sluit je hem aan op het lange stukje plastic, het water spuit dan vanuit je pomp omhoog en de lucht blijft bovenin hangen, het water valt naar beneden en word door de zuigwerking van je pomp toch door het circuit getrokken. Als je wilt vullen schroef je gewoon de dop open en vul je het water bij. Klaar is MisterMeneer.MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:50:
[...]
ja dat wel, maar die dop is hol van binnen, en zodoende als je hem dichtschroeft blijft er altijd lucht in de dop zitten, en als ik mijn kast dan kantel gaat die lucht dus naar het midden van het reservoir, wat ik dus niet wil
Gaat jou systeem (koffiepot, je specs page) dan koffie voor ons zetten
(en komt nog een zeer imposante,eductatieve,indrukkenwekkende en angstaanjagende schets bij dit verhaal,maar die is nog niet af.)
koffiepot pruttelt anders op het moment niet
[ Voor 26% gewijzigd door HeepH op 19-09-2005 09:57 ]
Om zodoende de dop er weer op de draaien en dan zit er alsnog lucht erinHeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 22:59:
[...]
en nu heb ik dus de oplossing... je zet je res boven de uitgang van je pomp. dan sluit je hem aan op het lange stukje plastic, het water spuit dan vanuit je pomp omhoog en de lucht blijft bovenin hangen, het water valt naar beneden en word door de zuigwerking van je pomp toch door het circuit getrokken. Als je wilt vullen schroef je gewoon de dop open en vul je het water bij. Klaar is MisterMeneer.
(en komt nog een zeer imposante,eductatieve,indrukkenwekkende en angstaanjagende schets bij dit verhaal,maar die is nog niet af.)
koffiepot pruttelt anders op het moment nietmoederbord stuk. Rma duurt jaren, nu ff op bak-up pc (axp 2400+ sommige van mijn vrienden zijn jaloers op deze pc
). maar ik beloof je dat er kofie is als je langskomt. ik zit er over te denken om alsnog de trein te nemen, want ik kon van iemand anders een rad kopen, maar die mailt maar niet terug
ik zie nog wel...
u name it
www.google.nl
dop dicht....spuiten? met siliconen ofzo? afsluiten met rubber? ik ben bang dat je dat toch echt blijft houden,maar je kunt nu wel een heel eind vullen iig, en het ziet er leuk uit ...MisteRMeesteR schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:03:
[...]
Om zodoende de dop er weer op de draaien en dan zit er alsnog lucht eringrom
u name itkiosk op rotterdam centraal heeft ook koffie
ik zie wel, dat moeten we dan op eind van de week ofzo plannen,of dinsdag, ik ben dinsdag ook bijna de hele dag vrij, ik lus geen koffie, maar wil best een cola'tje
[ Voor 26% gewijzigd door HeepH op 18-09-2005 23:18 ]
yup, ik ga denk ook gewoon de dop opvullen met een of ander goedjeHeefStan schreef op zondag 18 september 2005 @ 23:13:
[...]
dop dicht....spuiten? met siliconen ofzo? afsluiten met rubber? ik ben bang dat je dat toch echt blijft houden,maar je kunt nu wel een heel eind vullen iig, en het ziet er leuk uit ...
ik ben naar bed, morgen weer lange schooldag, mail me maar als je nog intresse hebt
www.google.nl
Nu heb ik dringend zulke 11mm pilaren nodig en de winkels hier in de buurt kunnen mij niet helpen. Enkel met 8mm pilaren, wat ik met mijn slang en slangklemmen niet meteen vertrouw...
Aangezien ik dit blokje vervang met een NexXxos XP Bold wou ik de pilaren eruit halen.
Maar blijkt dat deze zijn vastgemaakt met loctite (denk ik).
Vraag is: hoe krijg ik die %$µ pilaren daar ooit uit.

Met spierkracht alleen lukt het mij niet...
hehe veel succes !!
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Deze zijn er in vast gelijmd, pak een grote Bahco.xentar schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:07:
Ik heb hier nog het volgende blokje van een inkoopactie liggen:
[afbeelding]
Nu heb ik dringend zulke 11mm pilaren nodig en de winkels hier in de buurt kunnen mij niet helpen. Enkel met 8mm pilaren, wat ik met mijn slang en slangklemmen niet meteen vertrouw...
Aangezien ik dit blokje vervang met een NexXxos XP Bold wou ik de pilaren eruit halen.
Vraag is: hoe krijg ik die %$µ pilaren daar ooit uit.![]()
Zodat je een lange arm krijgt waardoor je meer kracht kan zetten.
Zo heb ik ze er ook uit gekregen.
Let wel op! De deksel is dunner dan het schroefdraad van de nieuwe slangpilaar!
Dus je moet het schroefdraad van de nieuwe pilaren afkorten!
Verwijderd
Even goed verhitten en dan direkt met de juiste steek/ringsleutel losdraaien.xentar schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 20:07:
Ik heb hier nog het volgende blokje van een inkoopactie liggen:
[afbeelding]
Vraag is: hoe krijg ik die %$µ pilaren daar ooit uit.![]()
Zal morgen toch nog eens een poging wagen, scheelt me weer een hoop zoekwerk...
Verwijderd
Ik ben van plan om een nieuwe radiateur te kopen (heb nu een mooie koperen van een oude volvo, maar die past niet goed in m'n kast).
Nu heb ik m'n oog laten vallen op een radiateur, of beter gezegd, twee versies van de zelfde:
Alphacool NexXxoS Xtreme II

en
de Alphacool NexXxoS Xtreme III

Het verschil zit hem in de groote, de twee is voor twee 120mm fans geschikt, de andere voor drie 120mm fans.
Heeft iemand ervaring met deze rads? Het lijken me mooi spul. volledig van koper, parallel aangesloten buizen. klinkt wel goed.
Mijn eigelijke vraag is; zou er veel verschil zitten tussen de II en de III qua koeling? Ik kan de III namelijk slecht in m'n kast kwijt (een chieftec bx tower) maar het is natuurlijk wel zonde als die veel beter is dan de II.
Ik heb uiteraard al gezocht naar informatie, maar die heb ik zowel niet via google als via GoT kunnen vinden.
Wie helpt mij uit de brand?
[ Voor 9% gewijzigd door j-a-s-p-e-r op 21-09-2005 08:44 ]
Mijn huidige noname praxis pomp begint nu eindelijk wel aardig de geest te geven
Icm. met maze 4 blokken (cpu+nb+gpu) dus heb wel redelijke flow nodig. Zou die pomp trouwens sterk genoeg zijn?
Ik heb momenteel de Thermaltake Bigwater, alleen de pomp is nogal brak. Nu zat ik te denken om een Hydror L20 te kopen. Die kan 700L/ pu verplaatsen. Maar zal m'n temp hier nu beter van worden ( lager dus ) of zal hij hetzelfde blijven?
Die pomp kan (net als vele anderen) op een gegeven moment lawaai gaan maken. Gelukkig is er een [url=http://http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/24112510#24112510]Oplossing[/url]Heaget schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:41:
Beste Tweakers,
Ik heb momenteel de Thermaltake Bigwater, alleen de pomp is nogal brak. Nu zat ik te denken om een Hydror L20 te kopen. Die kan 700L/ pu verplaatsen. Maar zal m'n temp hier nu beter van worden ( lager dus ) of zal hij hetzelfde blijven?
ik heb hier een eheim 1250 .. en die vibereert nou eenmaal ook wel aardig.
maar ik merk d'r toch nix van omdat m'n fans er over heen blazen
ik weet niet wat jullie altijd doen maar ik stoor mij daar niet aan

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Ik heb op de voorloper van jouw setje, de Aquarius 2 een keer een Eheim 1048 gehad. Niet aan te raden met zon smalle diameter slang! Doordat je de pomp zo hard afknijpt (van 13mm naar 6mm) gaat ie keihard brommen, alsof er constant een boor aanstaat!Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2005 @ 11:56:
temp wordt beter. Maar pomp maakt veel meer herrie
In jouw situatie met de Hydor zal dat hetzelfde opleveren!
Net paar weken met gedest. water + zerex, nu al van dat witte slib op me slangen. (ALG neem ik aan).
Hoe lossen jullie dit op? Ik dacht zelf aan warm water + soda en een nachtje spoelen.
[ Voor 17% gewijzigd door Kakaroto op 21-09-2005 21:36 ]
en dan 6 of 10mm slangen? 6mm neem ik aan.PilatuS schreef op woensdag 21 september 2005 @ 19:47:
Beste optie lijkt mij een Eheim 1046 met een flow van 300l/u.
Haal eens een stukje slang los, en gooi daar eens gloor overheen. Wordt het bruin, is het corosie.Kakaroto schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:22:
hmm vaag weer.
Net paar weken met gedest. water + zerex, nu al van dat witte slib op me slangen. (ALG neem ik aan).
Hoe lossen jullie dit op? Ik dacht zelf aan warm water + soda en een nachtje spoelen.
Ik ben helemaal afgestamt van chrome fittings, die hebben bij mij ook problemen veroorzaakt. Alleen koper en messing voor mij nu
pomp
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=823&cPath=5_26_28
radiator
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=710&cPath=5_34_35
CPU koelblok
http://www.alphacool.de/x..._id=642&cPath=5_18_66_173
als slangen ga ik tygon nemen. Als koelvloeistof ga ik gewoon gedistilleerd water nemen met de groene UV reactieve vloeistof van alphacool. Maar welke koppelingen kan ik kan bijvoorbeeld het beste nemen. En zie ik nog iets over het hoofd? Fans heb ik nog.
DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W
Leuke blokjes, ik denk dat het veiligste de optie: Slangpilaren + klemmen is. De iets goedkopere en toch ook wel zekere optie zijn push-in koppelingen. Het is maar waar je voor kiest. Ik vind persoonlijk dat push-in koppelingen mooier zijn. Maar das heel persoonlijk....rammstein schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:34:
Ik heb ook de beslissing genomen. Ik ga ook overstappen op waterkoeling. Ik heb m'n oog laten vallen op alphacool. Hier zie je mijn keuze...
pomp
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=823&cPath=5_26_28
radiator
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=710&cPath=5_34_35
CPU koelblok
http://www.alphacool.de/x..._id=642&cPath=5_18_66_173
als slangen ga ik tygon nemen. Als koelvloeistof ga ik gewoon gedistilleerd water nemen met de groene UV reactieve vloeistof van alphacool. Maar welke koppelingen kan ik kan bijvoorbeeld het beste nemen. En zie ik nog iets over het hoofd? Fans heb ik nog.
Ja, die push-ins zien er inderdaad wel mooier uit maar zijn ze ook lekdicht?Leuke blokjes, ik denk dat het veiligste de optie: Slangpilaren + klemmen is. De iets goedkopere toch ook wel zekere optie zijn push-in koppelingen. Het is maar waar je voor kiest. Ik vind persoonlijk dat push-in koppelingen mooier zijn. Maar das heel persoonlijk....
DFI Lanparty UT NF4 ultra-d - athlon64 3700+ San Diego - 2 x 512mb twinmos speedpremium DDR443 PC3500 - Sapphire Radeon X800GTO² @ X850XT - Tagan U-01 480W
Als er spanning op de slang staat of deze wat zachter is kunnen push-ins wat lekken.rammstein schreef op woensdag 21 september 2005 @ 22:51:
[...]
Ja, die push-ins zien er inderdaad wel mooier uit maar zijn ze ook lekdicht?
Ben daarom zelf maar overgestapt op die aandraai-dingen, waarbij je de slang inklemt met aandraaien van een fitting. Ziet er zeker zo goed uit als push-ins.
Heeft er iemand ervaring met het aanpassen van een Asus 7800GTX top naar water koeling of heeft iemand een aanrader (andere wc set)?
Mvg
/me
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
6mm past niet standaard op die pomp maar je kan wel verloopjes gebruiken of er 6mm fittings opzetten als die er voor verkrijgbaar zijn.Heaget schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:24:
[...]
en dan 6 of 10mm slangen? 6mm neem ik aan.
Maar het kan dus prima hoor
i7-6700K | Z170A XPOWER GAMING TITANIUM EDITION | InWin904 | 32GB Corsair Dominator Platinum | nVidia GeForce RTX2080 TI | Iiyama G-Master UWQH 34" | 2x 1TB Samsung SSD 980PRO | 1x 4TB Samsung 860EVO | Arctis 7 | SteelSeries Apex Pro | Logitech G502 Hero
Persoonlijk vind ik het een beetje vreemd dat je die set neemt, je hebt zo'n beetje de beste hardware en dan neem je een simpel setje om het koel te houden.Fr0zenFlame schreef op donderdag 22 september 2005 @ 16:35:
Naja ik heb besloten de Big Water Se te nemen, wie kan mij vertellen of deze ook is uit te breiden met een VGA block?
Je moet het gewoon zelf weten hoor maar er is veel beter spul te krijgen voor niet zo heel veel meer geld, de bigwater heeft een pomp die niet echt sterk is en de rad is ook redelijk klein om een dikke CPU en GPU te koelen.
Het zal opzich denk ik best werken alleen krijg je er niet echt mooie temps mee, je kan in mijn mening beter iets van alphacool of swiftech halen.
Edit : Het enige waterblok voor een 7800 kaart dat ik kan vinden is van alphacool trouwens.
[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 22-09-2005 16:54 ]
Ik las trouwens eerder in het topic ook over de Koolans oplossingen.. lian-li caseinc koolance wc systeem.... Is dat wat of is die nie geschikt voor 7800 & socket 775?
GreetZ
Het is trouwens deze die ik bedoel: http://www.empc.nl//index.php?page=56&Id=11879
[ Voor 16% gewijzigd door Fr0zenFlame op 22-09-2005 17:23 ]
Misschien zijn er meerdere hoor ik heb niet echt goed gekeken maar een setje van 100 euro voor CPU en GPU terwijl je GPU zelf meer dan 4x dat kost vind ik erg vaag.
Ik denk dat als je het op dit moment even niet kan betalen dat je dan beter nog ff kan wachten tot je het geld er wel voor over hebt want ik betwijfel of die bigwater de boel goed koel kan houden.
Een goede set van alphacool kost je minder dan 200 euro en dan heb je teminste iets goeds in je pc, het zou zonde zijn als je een goedkoop setje haalt en dan over een maand toch weer iets anders moet gaan halen omdat het niet of niet goed werkt.
Ik heb geen ervaring met koolance producten maar denk ik wel dat het beter spul is dan wat thermaltake maakt, niet om nou gelijk thermaltake helemaal te bashen hoor het is best aardig spul maar tis niet bepaald high-end.
Maar nogsteeds hoor je moet het helemaal zelf weten wat je haalt alleen denk ik dat je beter gelijk iets goeds kan halen dan nu iets kopen waar je straks niet tevreden mee bent.
na goed ik ben een beetje een leek op het gebied van water koeling, maar de 3,46 EE zijn nogal erge heet hoofden, bovendien maakt de intel stock koeling enrom veel herrie @ max rpm
Ik kan max 200 euro bestedem aan WC. VGA is niet noodzakelijk. Maargoed die zet die jij opnoemt... waar is die het goedkoomst te krijgen? Freezinghardware?
GreetZz
De site van alphacool is www.alphacool.de en dan zou je bijvoorbeeld dit setje best kunnen nemen -> http://www.alphacool.de/x...ts_id=115&cPath=5_302_169
Voeg aan dat setje een 7800 waterblok toe en je bent onder de 200 klaar en heb je goed spul in mijn mening.
Die set hierboven is maar een voorbeeld hoor het is zeker niet de enige set die voldoet.
Verwijderd
Ik heb tot nu toe alles besteld bij bytesatwork besteld echt een super zaak, het kost daar even veel als bij alphacool moet je wel effe mailen en zeggen wat je allemaal wilt hebben.PilatuS schreef op donderdag 22 september 2005 @ 18:36:
Het goedkoopste is om het direct bij alphacool te halen als je alphacool producten wilt, je zou het ook bij een nederlandse webshop kunnen halen alleen gooien die er wel wat geld boven op.
Heb nu 500 ml (400ml demi. water + 20ml zerex + 80ml Antivries Ethanol/Glycol) nu in me WC. Alg en witte slib is voor een groot nu weg.Epsilon schreef op woensdag 21 september 2005 @ 21:53:
[...]
Haal eens een stukje slang los, en gooi daar eens gloor overheen. Wordt het bruin, is het corosie.
Ik ben helemaal afgestamt van chrome fittings, die hebben bij mij ook problemen veroorzaakt. Alleen koper en messing voor mij nu
Temps zijn hetzelfde als gewoon demi. water
Nog steeds 32C idle @X2 3800+ 2.6GHz 1.6v.
[ Voor 9% gewijzigd door Kakaroto op 22-09-2005 18:56 ]
Trouwens Falcon88 je kan ook eens rondkijken naar andere merken waterkoeling als je alphacool niet mooi vind ofzo, er zijn nog veel meer fabrikanten die goed spul maken zoals asetek en swiftech, er is echt enorm veel te krijgen op het gebied van waterkoeling en als je een echte lan'a holic bent zou ik er wel voor zorgen dat je iets haalt wat compleet in je kast kan en dat je dus geen grote zuil appart moet gaan meeslepen.
Ik ga zelf ook regelmatig naar lans toe en met alles in 1 kast is het een stuk makkelijker.
Persoonlijk vind ik het alphacool spul gewoon erg mooi om te zien, het is ook nog eens goed betaalbaar en presteerd prima.
Het kan ook geen kwaad om te kijken naar de toekomt wat betreft upgraden, meer dan 3 jaar geleden heb ik een swiftech MCW-462B waterblok aangeschaft en die gebruik ik vandaag de dag nog, ik weet niet welke GPU ik toen had maar heb em nu zeker niet meer iig.
ps. ik heb net een nb h2o blokje wat eigenlijk bedoelt was voor een a8n sli op mijn oude gf 4 mx 420 geschroeft, het ziet er zoo grappig uit...blokje is meer waard als de kaart maar toch

[ Voor 9% gewijzigd door HeepH op 22-09-2005 20:41 ]
De 2 blokken die ik zo ff gezien had waren beide van alphacool en de ene pakt alleen de core de ander koelt ook het geheugen mee.
Blokjes voor de GeForce 6 serie passen ook op de 7800GTX. De layout is hetzelfde.HeefStan schreef op donderdag 22 september 2005 @ 20:40:
trouwens mannen,is er al een blokje voor de 7800gtx, of passen de geforce 6 series blokjes ook? (evt met een beetje modding).
ps. ik heb net een nb h2o blokje wat eigenlijk bedoelt was voor een a8n sli op mijn oude gf 4 mx 420 geschroeft, het ziet er zoo grappig uit...blokje is meer waard als de kaart maar toch
Dit topic is gesloten.