[WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.265 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

RoamoR schreef op donderdag 01 september 2005 @ 18:00:

Wat voor een rad gebruik je? Als je een "oude"gebruikt, heb je hem dan waarschijnlijk niet schoon gemaakt? [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV[/rml] Check even het onderdeel Trouble shooting. :) (kan geen directe link geven helaas)
Ik gebruik een nagelnieuwe 120mm Dual Pass rad van Noise Isolator.

Verwijderd

Exigence schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:47:
Één woord: antikal 8)
Werkt niet alleen tegen kalkaanslag :)
Ketchup .... werkt ook lekker,.... ik heb het mijn zo aardig proper gekregen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 12:22:
Ik heb hier een koolance pc2 kast staan, werkt als een trein, maar na een jaar wordt het wel eens tijd om de koelvloeistof te vervangen dacht ik.

Ik lees overal, gewoon (demi)water gebruiken met waterwetter. Is dat ook voor mijn kant en klare systeempje met koper blokjes en (ik dacht) alu rad ook het beste?

Is waterwetter het beste?

Bij oc-shop hebben ze ook nog:
- Zerex Super Coolant

Moet je toevoegen

Bij freezing hardware verkopen ze:
- Innovatek Protect Pro - 250 ml.
- Innovatek Protect N - 250 ml.
- Innovatek Protect - 250 ml.
- Tec-Protect-Plus - 1000 ml.

Die eerste 3 moet je toevoegen, 4e is kant en klaar.

Iemand hier ervaringen mee? Die innovatek protect pro lijkt me wel wat eigenlijk.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:59
Je kan ook Koolance vloeistof halenbij de mycom. (is voor gemengd gedestileerd water met anti-corrosie en anti-alg)

Eigenlijk maakt het in de meeste gevallen niet veel uit wat je door het water mengt. Zolang het maar onaantrekkelijk wordt voor algen en nog veel belangrijker corrosie tegen gaat.

[ Voor 4% gewijzigd door martijn_tje op 02-09-2005 14:59 ]

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
RoamoR's Howto: Help je Hydor van de ratel af.

Geïnspireerd door een Eheim mod en naar aanleiding van [rml][ WC]ratel pomp Hydor Pump L20[/rml], wilde ik een duidelijke howto maken voor een schijnbaar veel voorkomend euvel. De ratel ontstaat waarschijnlijk door de hoge temps in je WC, waar de meeste aquarium pompen niet tegen kunnen op de lange termijn.

Ten eerste draaien we de voorkant van de pomp eraf om de draaiende zaken te onthullen. De magneet zal lichte weerstand bieden.

Vrij simpel:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/niels.winters/Computer/Hydor%20Mod/set.jpg
Asje, magneet, schoepje en dopjes. De as lijkt mij van betere kwaliteit dan de Eheim variant en is dus minder fragiel.

Ten eerste trekken we aan de dopjes om de as vrij te maken.

Vervolgens moeten we het schoepje verwijderen. Dit gaat niet erg makkelijk als je de beste manier niet weet. De volgende manier is imho het makkelijkst:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/niels.winters/Computer/Hydor%20Mod/schoepje.jpg
Duimnagels tegen het witte schoepje zetten, en met de wijsvingers het zwarte gedeelte naar je toe drukken.

Enkele laagjes om de speling te minimaliseren:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/niels.winters/Computer/Hydor%20Mod/teflon.jpg
Zorg ervoor dat je niet het gat voor de as dicht-taped.

Het terug monteren kunnen we zelf wel verzinnen neem ik aan?
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/niels.winters/Computer/Hydor%20Mod/eind.jpg

@ Vandread: misschien ook wel handig voor in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RoamoR schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:04:

Absoluut :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-05 16:02
het inbouwen van de mijn waterkoelsetje is gelukt :D
de idle temp's verschillen alleen nogal van elkaar,

de cpu temp idle is 25 graden en de chipset is 35 graden...

is dit normaal?

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• empy
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-09 19:01

empy

Rijdt rondjes

hmm, dit ziet er uit alsof je temp. sensor een beetje brak is, en anders heb je volgens mij je rad bij je intake gezet, anders snap ik het niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
de waterstroom gaat zo: rad-cpu-nb-pomp-rad

ik vind 10 graden best een verschil... dalijk even stressen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Kijk eens in je manual waar je chipset sensor zit....
Die hoeft niet persee in je chipset zelf te zitten maar kan er ook naast zitten..
25 Cpu temp is zowiezo al twijfelachtig... verschil tussen ambient en cpu is toch wel wat meer.

Je chipset zit niet in je loop? Te zien aan je volgorde van je loop, wat trouwens vrijwel niks uitmaakt.

[ Voor 19% gewijzigd door Vandread op 05-09-2005 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
had een foutje gemaakt, de chipset zit na m'n cpu blok.

over de stressed temp's ben ik wel tevreden, CPU is 30 graden stressed (idle 27 geworden)
chipset werd 40 stressed. (kamertemp. 27 graden)

waar de sensor zit kan ik niet vinden in het boekje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
en over wat voor systeem praten we ?

overgeclocked ?

waarschijnlijk niet :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met welk prog meet je je temperaturen? Ik heb nl het bruingrijs vermoeden dat je de CPU en de NB met elkaar verwisselt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
het is een 2,8 die nu op 3,2 draait, ik meet met MBM5 )en SiSoftware Sandra geef dezelfde temp´s (soms een halve graad verschil)

EDIT: even iets anders, ik heb de fan van me radiateur op mijn cpu aansluiting, ik probeerde net van 3,3 Ghz naar 3,4 te gaan, en toen gaf hij de melding "overclock failed, CPU fan error" en hij had de settings weer terug gezet. Komt dit omdat de fan niet zoveel toeren kan maken als een normale CPU fan?

[ Voor 57% gewijzigd door Extera op 05-09-2005 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
wat ben je voor puppie knup dat gewoon aan een fan controller dan heb je no-problems 8)

maar goed .. we praten dus over pentium.... :+ (bleeeh ahum...)

achja ieder wat ie wil }:O

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
probeer er wel een 80mm fan aan te hangen, en de 120mm aan een andere aansluiting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Extera schreef op maandag 05 september 2005 @ 17:22:
het is een 2,8 die nu op 3,2 draait, ik meet met MBM5 )en SiSoftware Sandra geef dezelfde temp´s (soms een halve graad verschil)
SS is zowat het SLECHTSTE prog om temps mee uit te lezen. No kidding, ik heb dat nog nooit een juiste temp zien uitlezen...

MBM5 is waaay veel beter, maar je moet het natuurlijk juist configureren!

Dus ik ben er honderd percent zeker van dat jij in de instellingen gewoon de twee sensors hebt omgewisseld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extera
hmz, waarom lopen dan de temp's met SS en MBM vrijwel gelijk op, en gaat de temp van de CPU verder omhoog dan die van de NB? lijkt me dat de CPU warmer word bij stressen...

ander fannetje is niet gelukt :( lijkt me dat een fancontroller dan ook niet werkt.
maarja, dit is een beetje offtopic. hier moet ik een nieuwe voor openen denk ik.

Extera probeert eerst nog even verder te kloten

[ Voor 33% gewijzigd door Extera op 05-09-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
OMG! :D
TEC cooler voor nVidia kaarten, koelt je GPU en je RAM. Beetje duur alleen, 199 dollar. Meanwell 600W not included ;) http://www.frozencpu.com/psu-123.html

Het wordt steeds extremer de laatse tijd :) Wat straks, mini TECs om op je Gskill te plakken 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_hires/ex-blc-161.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.frozencpu.com/images/products/detail_secondary_hires/ex-blc-161_2.jpg

http://www.frozencpu.com/psu-123.html

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slitch
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-03 13:33
leuk principe maar dat blok is toch wel ERG slordig afgewerkt zeg... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bestaat al jaaaaren van DangerDan en Swiftech :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_
  • Laatst online: 07:00

_Ernst_

Mark It Zero!

Demon_Eyez schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:04:
TEC cooler voor nVidia kaarten, koelt je GPU en je RAM. Beetje duur alleen, 199 dollar. Meanwell 600W not included ;) http://www.frozencpu.com/psu-123.html

Het wordt steeds extremer de laatse tijd :) Wat straks, mini TECs om op je Gskill te plakken 8)7

[afbeelding]

[afbeelding]

Leuk, een 437.3 watt TEC :9 :X
Kun je wel leuke temps mee halen, alleen heb je er wel een bigass radiator voor nodig.. (en het is ook leuk voor je stroomrekening als je er 24/7 mee draait :P)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Verwijderd schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:46:
Bestaat al jaaaaren van DangerDan en Swiftech :P
Maar ook met zulke zware peltier elementen? Zwaarste wat ik tot nu toe heb gezien is een 223 watt tec dacht ik als videokaart koeler van swiftech..

woops, had een edit moeten zijn

[ Voor 7% gewijzigd door _Ernst_ op 06-09-2005 18:57 ]

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14-09 16:13
_Ernst_ schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 18:57:
[...]

Maar ook met zulke zware peltier elementen? Zwaarste wat ik tot nu toe heb gezien is een 223 watt tec dacht ik als videokaart koeler van swiftech..

woops, had een edit moeten zijn
De peltier die Swiftech en Dangerden gebruiken is een 80W'r.
En het princiepe bestaat idd, maar dan echter zonder ram koeling EN zonder zulke zware tec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
Demon_Eyez schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 16:04:
[afbeelding]
[afbeelding]
OUD :+
http://forum.waterkoeling.nl/showthread.php?t=1655
Maart dit jaar stond het al op arnoman's forum ;)
Gekker? je idioot om dat te gebruiken, voor het geld dat je uit geeft kan je beter een prommie kopen ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik snap echt werkelijk niet dat ze dit überhaupt op de markt gooien, dat wordt toch bijna niet verkocht of wel? En waarom in godsnaam een 437.5 TEC?
Als je dit soort producten maakt lijkt het me dat je wel enig verstand van waterkoeling hebt. Dan moeten ze toch ook weten dat je echt wel problemen krijgt als je al die warmte wil afvoeren :?

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
De vraag is al -tig keer gesteld, maar wat zijn de algen ervaringen met alleen demi- of gedistilleerd water + Water Wetter. Zijn die 2 voldoende of moet er toch nog anti-alg bij?

ty

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ik draai al meer dan 3 jaar met alleen gedestilleerdwater + waterwetter en heb nog nooit iets van vuil/alg/aanslag of whatever gezien, het is dus zeker voldoende om alleen die 2 dingen te gebruiken.

[ Voor 3% gewijzigd door PilatuS op 07-09-2005 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Demon_Eyez schreef op woensdag 07 september 2005 @ 09:44:
Ik snap echt werkelijk niet dat ze dit überhaupt op de markt gooien, dat wordt toch bijna niet verkocht of wel? En waarom in godsnaam een 437.5 TEC?
Als je dit soort producten maakt lijkt het me dat je wel enig verstand van waterkoeling hebt. Dan moeten ze toch ook weten dat je echt wel problemen krijgt als je al die warmte wil afvoeren :?
Misschien is 440 watt een beetje overkill, maar toch heb je aanzienlijk veel vermogen nodig voor het koud krijgen van een videokaart. Ik herinnerde me dit topic, waarin een 9800 met moeite koud kon worden gekregen met een 223 watt TEC. Dus als je geile temperaturen wil halen geld volgens mij toch wel hoe meer watts hoe beter (mits je h20 setup het aankan natuurlijk)

Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:28

Exigence

dnkroz

_Ernst_ schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:54:
[...]

Misschien is 440 watt een beetje overkill, maar toch heb je aanzienlijk veel vermogen nodig voor het koud krijgen van een videokaart. Ik herinnerde me dit topic, waarin een 9800 met moeite koud kon worden gekregen met een 223 watt TEC. Dus als je geile temperaturen wil halen geld volgens mij toch wel hoe meer watts hoe beter (mits je h20 setup het aankan natuurlijk)
Dat kwam volgens mij omdat het blok niet berekend was op zulke zware peltiers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Exigence schreef op woensdag 07 september 2005 @ 15:18:
[...]

Dat kwam volgens mij omdat het blok niet berekend was op zulke zware peltiers.
Niet alleen dat, hij hangt ook z'n 172W/15.6v TEC aan de 12v lijn dus dat presteerd al weer minder. Lees nergens trouwens dat hij ook daadwerkelijk die 223W TEC gebruikt en test.
_Ernst_ schreef op woensdag 07 september 2005 @ 14:54:
[...]

Zit het nog te lezen maar hij gebruikt echt een flut radiator, z'n watertemps zijn veel te hoog voor een goede koeling van de hotside. Hoe denk jij 437W weg te werken dan? Volgens mij heb je twee triple 120mm of drie dual 120 BlackIce rads nodig om alles weg te werken qua warmte.

[ Voor 56% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-09-2005 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
dubbelpost....

[ Voor 98% gewijzigd door Demon_Eyez op 07-09-2005 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Heeft iemand de klemmen voor de socket 478 voor de Zalman Reserator over? Ik heb de mijne per ongeluk vernield. 8)7 Die twee schroeven heb ik nog wel, het gaat alleen om die twee metalen dingen die je om je plastic socketcover klemt.

Ik betaal je natuurlijk eventuele onkosten. ;)

en ja, dit is een schaamteloze crosspost. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 07-09-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 11:36:
in het kort is dit wat ik heb besteld (afgezien van slangen en koppelingen ed.) ik denk dat dit wel een goed setje is afgaande op de reviews, ook de prijzen zijn goed. Een tip =alphacool geeft 20% korting als je lid bent van het meisterkuehler forum. :).
Ik ben lid, hoe krijg ik de korting :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Roamor schreef op woensdag 07 september 2005 @ 18:45:
Heeft iemand de klemmen voor de socket 478 voor de Zalman Reserator over? Ik heb de mijne per ongeluk vernield. 8)7 Die twee schroeven heb ik nog wel, het gaat alleen om die twee metalen dingen die je om je plastic socketcover klemt.

Ik betaal je natuurlijk eventuele onkosten. ;)

en ja, dit is een schaamteloze crosspost. :)
Ik heb ze, mail me maar

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Check je mail ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit zal vast al eerder gevraagd zijn, maar sorry ben beetje te lui om 14 topics door te lopen :$

Passen de frigus.nl blokken op een amd3500 939 en een 6800GT

Heb ze nu op een socket 478 en een x800 maar iemand wilt ze overnemen en daarop plaatsen,

Het gaat om de blauw geanodiseerde blokjes

Bvd,

Verwijderd

Die frigus blokjes zijn deels van koper en deels van alluminium gaat dat niet reageren?

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 07:27:
Die frigus blokjes zijn deels van koper en deels van alluminium gaat dat niet reageren?
Binnekant is meen ik alleen van koper, buitenkant van alluminium. Maar dat was niet mijn vraag :P

Het moet allemaal op een MSI K8 NEO2 Platinum, NForce 3 Ultra,

Dus passen de 3 Frigus blokjes daarop?

Afbeeldingslocatie: http://www.telebyte.nl/~terraequipment/frigus.JPG

Gaat dus om die 3 en passen ze op een,

MSI K8 NEO2 Platinum, NForce 3 Ultra
AMD 3500+ Socket 939
6800GT

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-09-2005 08:22 ]

• eltinio
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op woensdag 07 september 2005 @ 21:07:
Dit zal vast al eerder gevraagd zijn, maar sorry ben beetje te lui om 14 topics door te lopen :$

Passen de frigus.nl blokken op een amd3500 939 en een 6800GT

Heb ze nu op een socket 478 en een x800 maar iemand wilt ze overnemen en daarop plaatsen,

Het gaat om de blauw geanodiseerde blokjes

Bvd,
Het cpu frigus blokje moet op een 3500+ gaan passen maar niet met de standaard bevestigings onderdelen.

Je moet de plastic bevestiging rond de s939 socket halen en die omdraaien
het idee: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1002530///frigus

Ik denk dat dat blokje van de x800 niet gaat passen omdat de gaten omgedraaid zitten

• eltinio
  • Laatst online: 21:46
Verwijderd schreef op donderdag 08 september 2005 @ 08:18:
[...]

Binnekant is meen ik alleen van koper, buitenkant van alluminium. Maar dat was niet mijn vraag :P

Het moet allemaal op een MSI K8 NEO2 Platinum, NForce 3 Ultra,

Dus passen de 3 Frigus blokjes daarop?

[afbeelding]

Gaat dus om die 3 en passen ze op een,

MSI K8 NEO2 Platinum, NForce 3 Ultra
AMD 3500+ Socket 939
6800GT
Heb jij specifiek die blokjes?

Dat cpu blok is namelijk het a64blok van frigus en past zonder problemen, wat betreft dat andere blokje moet je ff zoeken naar een foto van de print van een 6800gt en kijken of de gaatjes de goede kant op liggen.

Verwijderd

Ik heb een Koolance PC2-601BW behuizing met de volgende waterkoeling setup:

Pomp (eheim 1046) >> Res (eheim) >> Radiator >> CPU (Alphacool NexXxoS XP Bold) >> NB (koolance) >> GPU (koolance) >> Pomp..... etc

Nu wil ik een radiator bij plaatsen namelijk de Cooltek Liquidfreezer speciaal voor de chieftec kast gemaakt.

Ik wil de radiator opnemen in mijn setup na mijn NB, zodat de water dat door het CPU en NB blok gekoeld wordt voordat deze door het koelblok van de videokaart heen gaat. Vrij logisch in mijn ogen want bij alleen bij gamen zal de videokaart veel hitte produceren, dit zorgt ervoor dat de radiator het water kan koelen en niet wordt verwarm als het door het koelblokje van de videokaart gaat (bij niet gamen).

Voor de duidelijkheid:

Pomp (eheim 1046) >> Res (eheim) >> Radiator (koolance) >> CPU (Alphacool NexXxoS XP Bold) >> NB (koolance) >> Radiator (Cooltek liquidfreezer) >> GPU (koolance) >> Pomp..... etc

Heeft iemand hier andere ideen over of suggesties ?

• PilatuS
  • Niet online
Opzich klopt je redenatie wel alleen maakt het in de praktijk helemaal niets uit hoe je het aansluit omdat het water maar heel weinig opwarmt als het door de blokken gaat omdat het zo snel stroomt.

Ik zou het aansluiten op de manier wat het makkelijkste of mooiste is,

• F-train
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-04 17:04

F-train

to Coney Island

@VincheZ, en anderen met de Swiftech MCP655 pomp:

Hoeveel lawaai maakt ie? Ik ben van plan een setje met deze pomp te kopen, maar lees verschillende dingen over dit pompje, vooral de DangerDen uitvoering. (Maar zijn volgens mij allemaal dezelfde)
Wat is jullie ervaring? Klachten gaan vooral over hoge zoemtonen. (en ik haat hoog gezoem...)

Komt bij mij in een gesloten kast (P160), met alleen opening voor de fan voor en achter.

I love the smell of Jetfuel in the morning

• wibra
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 23:18
als er iets is waar ik niet tegen kan, dan zijn het fouten in een startpost van grote threads:

iets volgt OP iets, of iets is in navolging VAN iets.\

ik dank u zeer

edit: om de discussie niet te lang te rekken op het forum en dus alweer een nieuwe thread te laten opstarten ( ik denk dat het de bedoeling is dat we hier nuttige posts zetten, en niet zoveel mogelijk posts), een edit ipv een reply.
Editor Vandread is weer van de partij en feedback op de openingspost is natuurlijk weer welkom.
# Zaken die hier niét thuishoren:
# Nutteloze replies, dat houdt ook in: slowchat, flames, benchmarkscores.

[ Voor 59% gewijzigd door wibra op 10-09-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
wibra schreef op donderdag 08 september 2005 @ 23:56:
als er iets is waar ik niet tegen kan, dan zijn het fouten in een startpost van grote threads:
ik dank u zeer
Als ik ergens een hekel aan heb is het mensen die nooit hoofdletters gebruiken. :+
Blame Steve: [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen topic deel II[/rml]
Die begon ermee :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez

ik dank u zeer
Guttegut, heb je nog wel kunnen slapen vannacht? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

ik dank u zeer
Ja yoh, je heb helemaal gelijk. Zullen we een praatgroep oprichten voor dit mega-probleem :P

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
silitek schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:29:
[...]Ja yoh, je heb helemaal gelijk. Zullen we een praatgroep oprichten voor dit mega-probleem :P
En nu bekken dicht :+ waterkoeling gaat het over in dit topic (reminder2all ;))

edit: Stoute snor!

[ Voor 4% gewijzigd door Vandread op 09-09-2005 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
silitek schreef op vrijdag 09 september 2005 @ 10:29:
[...]

Ja yoh, je heb helemaal gelijk. Zullen we een praatgroep oprichten voor dit mega-probleem :P
offtopic:
lig hier echt dik in een scheur :P

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Rayzman

+31 Rayzman

Weet iemand ook of frigus nog steeds echt bestaat? Ik had namelijk begin augustus al een bestellingsaanvraag gedaan voor een VGA blokje via dat contact formulier op hun site, maar niks gehoord. Heb voor de zekerheid vanochtend nog maar een mail gestuurd(met read receipt). Sinds m'n alphacool VGA blok gescheurd is wil ik geen plexi blokjes meer.

[ Voor 12% gewijzigd door Rayzman op 09-09-2005 16:40 ]

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Gewoon even mailen. Cees is mijn bestelling ook wel eens een keer vergeten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Roamor schreef op zondag 04 september 2005 @ 20:04:

Geïnspireerd door een Eheim mod en naar aanleiding van [rml][ WC]ratel pomp Hydor Pump L20[/rml], wilde ik een duidelijke howto maken voor een schijnbaar veel voorkomend euvel. De ratel ontstaat waarschijnlijk door de hoge temps in je WC, waar de meeste aquarium pompen niet tegen kunnen op de lange termijn.

Ten eerste draaien we de voorkant van de pomp eraf om de draaiende zaken te onthullen. De magneet zal lichte weerstand bieden.

Vrij simpel:
[afbeelding]
Asje, magneet, schoepje en dopjes. De as lijkt mij van betere kwaliteit dan de Eheim variant en is dus minder fragiel.

Ten eerste trekken we aan de dopjes om de as vrij te maken.

Vervolgens moeten we het schoepje verwijderen. Dit gaat niet erg makkelijk als je de beste manier niet weet. De volgende manier is imho het makkelijkst:
[afbeelding]
Duimnagels tegen het witte schoepje zetten, en met de wijsvingers het zwarte gedeelte naar je toe drukken.

Enkele laagjes om de speling te minimaliseren:
[afbeelding]
Zorg ervoor dat je niet het gat voor de as dicht-taped.

Het terug monteren kunnen we zelf wel verzinnen neem ik aan?
[afbeelding]

Ga dit ook bij mn eheim proberen...
maar heb nu niet echt veel tijd... zit net met mn nieuwe opleiding...

Leuk verslagje btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had effe een vragje ivm met de warmteproductie en de koeling van GPU's. Ik weet wel niet goed in welk topic ik moet zijn, maar aangezien ik denk van een WC systeem te gebruiken, dan maar hier.

Als ik het goed begrijp zit het enige wat warmte afgeeft op een grafische kaart aan de onderkant (normale ATX opstelling) correct? Is dit de regel of zijn er uitzonderingen?

Verder: als ik het goed heb zijn er twee dingen te koelen op de grafische kaart: de GPU en de RAM 'blokjes'

Nu is het zo dat als ik naar de standaard layout van de kaarten kijk (zoals die verkocht worden, met luchtkoeling) daar de koeling steeds een grote oppervlakte beslaat. (zichtbaar groter dan alleen de GPU) Dus ik vermoed dat in die condig's de ram chips mee gekoeld worden door die ook contact te laten maken met het koper en dan de warmte af te blazen.

Bij waterkoeling daarentegen merk ik steeds dat het contact met de grafische kaart gerealiseerd wordt met een klein koelblokje (dus duidelijk alleen de GPU).
paar vragen:
-is het dan niet nodig om voor de levensduur en prestaties van je kaart ook de ram modules te koelen
-En is het mogelijk om met WC ook de ram te koelen (of worden de koelblokken zo te groot alles die alles moeten bedekken.
-Sommige kaarten worden ook geleverd met ram sinks, dan kan je die maar best laten zitten? Enkan je apart ook van die ram sinks aanschaffen om er achteraf op te kleven?

Ik dacht in het bijzonder aan dit om de gpu te koelen. Voor een beginner om het gebied van WC heel gebruiksvriendelijk en gemakkelijk zou ik denken, en in feite ook wel een mooie oplossing, moet ik alleen nog zien hoeveel pci sloten ik verlies op die manier.

Zou een 7800GT hiermee te koelen zijn? Voor de cpu zou ik dan afzonderlijk daarvan een aparte set nemen. Dit lijkt mij voor de beginner de betere oplossing ipv van een full blown alles in één opstelling. Gewoon twee gescheiden circuitjes voor cpu en gpu.

(laatste vraagje, als de te koelen delen bij een gpu alleen onderaan zitten, waaro mwodrt bij die passieve heatpipe toestanden zoals zalman die heeft toch naar boven de kaart geleid. Dus zowel onder als boven een blok dat elkaar verbonden is)

• Jfwiet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:38
Ik heb eerder in dit topic al "verteld" dat ik bezig was met een inkoopactie en kreeg het advies om een proefsetje te vragen, nou heb ik dat dus gedaan. Besteld en gekregen.

Volgende temps kwamen uit de bus: (alleenmaal met everst gemaakt, dus mobo tempmeter)
Afbeeldingslocatie: http://img288.imageshack.us/img288/9058/waterkoeling15gz.png
  1. Idle1
  2. Idle2
  3. Prime95 30 mins
  4. Prime95 2 uur
  5. AtiTool
Afbeeldingslocatie: http://img288.imageshack.us/img288/570/waterkoeling26lj.png
  1. Idle
  2. Prime95 30 mins
  3. Prime95 1 uur
  4. AtiTool 30 mins
  5. AtiTool 1 uur

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25
Zeer netjes deze meting, maar wat is de hardware die je gebruikt, en als je echt wil weten wat het setje kan, zou je natuurlijk even kunnen overclocken. Temps alleen zeggen namelijk vrij weinig.

[ Voor 14% gewijzigd door Roet op 10-09-2005 18:50 ]

• Roamor
  • Niet online
Jfwiet schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:08:
Ik heb eerder in dit topic al "verteld" dat ik bezig was met een inkoopactie en kreeg het advies om een proefsetje te vragen, nou heb ik dat dus gedaan. Besteld en gekregen.
Misschien handig om nog even aan te geven waar dit over gaat, en wat je ermee wil bereiken? ;) (feedback?)

[ Voor 4% gewijzigd door Roamor op 10-09-2005 19:11 ]

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:25
Roamor schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 18:58:
[...]

Misschien handig om nog even aan te geven waar dit over gaat, en wat je ermee wil bereiken? ;)
Hij organiseert een inkoopactie en wil weten of dit setje een goed waterkoelingsetje is met goede prestaties of niet. Als het een slecht setje is, is het houden van een inkoopactie ook overbodig uiteraard.

• Jfwiet
Naja wou alleen even laten weten wat het setje doet, (vervormde manier van reclame maken O-) )
er werd mij geadviseerd om zo'n setje te bestellen, heb ik gedaan. Wil dus alleen even mijn vraag afmaken.

De specs van het systeem:

Mobo: A7V880
CPU: Sempron 2500+
Videokaart: Asus N6600GT
Geheugen: 512+256mb
2x Maxtor 200gig
2x Nec dvd brander

• Roamor
  • Niet online
Jfwiet schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:31:
Naja wou alleen even laten weten wat het setje doet, (vervormde manier van reclame maken O-) )
er werd mij geadviseerd om zo'n setje te bestellen, heb ik gedaan. Wil dus alleen even mijn vraag afmaken.

De specs van het systeem:

Mobo: A7V880
CPU: Sempron 2500+
Videokaart: Asus N6600GT
Geheugen: 512+256mb
2x Maxtor 200gig
2x Nec dvd brander
Oké, maar over welk setje hebben we het dan, en wat is je vraag precies :?

Als het btw over die temps gaat, vertel dan iets over je setup (foto misschien), ambient temperatuur etc, anders kunnen we er natuurlijk niet veel zinnigs over zeggen. ;)

• Vandread

• Jfwiet
Roamor schreef op zaterdag 10 september 2005 @ 19:43:
[...]

Oké, maar over welk setje hebben we het dan, en wat is je vraag precies :?

Als het btw over die temps gaat, vertel dan iets over je setup (foto misschien), ambient temperatuur etc, anders kunnen we er natuurlijk niet veel zinnigs over zeggen. ;)
[rml]Jfwiet in "[ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic..."[/rml]

Ik had toen een vraag over het totale setje, is het een goed setje, maar het commetaar zoals ik me kon herinneren was dat het design van het blok nogal ouderwets. Het setje word verkocht over i-net en komt uit China.

De ambient temp: als ik moet schatten, graad of 25-30. Ik zit op zolder en met de zon op het dak kan het hier flink warm worden. Zal zo even een fototje posten van het geheel:

Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/653/img0407k9uu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/6459/img0408k3gp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img111.imageshack.us/img111/9560/img0411k7nr.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Ik heb een vraagje: ik ben aan het kijken voor een pc upgrade, en achteraf ook voor waterkoeling.
Ik ben van plan om als grafische kaart een xfx 6600GT te kopen. Deze zou ik willen waterkoelen, maar tegelijk ook het geheugen. Nu ben ik bij de bij mij bekende merken(dangerden, alphacool, swiftech,..)gaan kijken, en ik vind wel blokken voor enkel de core, maar voor de core+geheugen vind ik deze enkel vanaf de 6800serie. Zijn deze compatibel, of kent iemand een blok dat past en goed presteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-08 22:45
MYST schreef op zondag 11 september 2005 @ 18:40:
Ik heb een vraagje: ik ben aan het kijken voor een pc upgrade, en achteraf ook voor waterkoeling.
Ik ben van plan om als grafische kaart een xfx 6600GT te kopen. Deze zou ik willen waterkoelen, maar tegelijk ook het geheugen. Nu ben ik bij de bij mij bekende merken(dangerden, alphacool, swiftech,..)gaan kijken, en ik vind wel blokken voor enkel de core, maar voor de core+geheugen vind ik deze enkel vanaf de 6800serie. Zijn deze compatibel, of kent iemand een blok dat past en goed presteerd?
Ik zou geen waterkoelblok kopen voor over de gehelen kaart.
eerste reden is die dingen zijn meestal 50 uero DUURDER.
En ten 2de je ram geheugen heeft toch niet zo'n goede koeling nodig.

nu mijn vraag :Y)

Ik heb nou ook gedacht om een anderen waterkoeling set te kopen en mijn vraag was is deze setup goed?

Hier is mijn setup.
Ik kon geen groteren rad nemen vanwegen ruimte gebrek.

Asetek CPU Cooler Antarctica 1/2"
Asetek Chipset Cooler NB01P2 1/2"
Asetek Reservoir 1/2"
Asetek Hydor L30 Pomp 1/2"
Asetek Waterchill 1/2" tube 100cm
Asetek Anti Alga Fluid 10ml
Asetek VGA Cooler VGA01/P2 1/2"
Asetek Dual Black Ice Micro 1/2"
Asetek Reservoir klem
Asetek Pump Control Unit

mijn systeem is:

p4 s478 2,8ghz
xfx 6800 gt
asus p4c800e deluce

verdfer heb je denk ik niks nodig voor de wc

[ Voor 7% gewijzigd door willyfreak op 11-09-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28
Even een vraagje.

Ik las laatst ergens dat je als anti-alg middel kopersulfaat kunt gebruiken. Nu lijkt mij dit scheikundig gezien niet echt een probleem bij koperblokjes (kan hooguit aangroeien), maar misschien zie ik iets over het hoofd. Bijkomend voordeel: mooie blauwe kleur.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook een vraagje:..

Is het mogelijk een reservoir schuin te plaatsen? Ik wil hem namelijk graag op de bodem van mijn Stacker installeren en heb er een prachtidee voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Als de pomp gewoon goed water kan aanzuigen en er geen water uit het res loopt lijkt mij het geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

weet iemand een shop in amsterdam waar ze water wetter of koelvloeistof ofzo verkopen? bij mycom hadden ze et niet meer... en ik wil et liefst vandaag nog ff langs de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willyfreak
willyfreak schreef op zondag 11 september 2005 @ 21:05:
[...]

Ik zou geen waterkoelblok kopen voor over de gehelen kaart.
eerste reden is die dingen zijn meestal 50 uero DUURDER.
En ten 2de je ram geheugen heeft toch niet zo'n goede koeling nodig.

nu mijn vraag :Y)

Ik heb nou ook gedacht om een anderen waterkoeling set te kopen en mijn vraag was is deze setup goed?

Hier is mijn setup.

Asetek Reservoir 1/2"
Asetek Reservoir klem
Asetek Pump Control Unit

mijn systeem is:

p4 s478 2,8ghz
xfx 6800 gt
asus p4c800e deluce

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Ja, hij is goed als hij aan jou eisen voldoet. ;) Je setup zal iig onder deze set zonder problemen koel blijven.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik ben ook bezig met een WC opstelling.

Nu wil ik mijn Blackice extreme 2 rad bovenin mijn case hebben,

bovenin heb ik een airplex rooster gemaakt daaronder wil ik de fans hebben en daaronder de radiator, zodat de fans lucht door de rad. zuigen.

nu zit ik met een probleem, ik krijg met een mogelijkheid de fans gemonteerd op de radiator, enige wat nog kan zijn tie-wraps.

Hoe hebben jullie je radiator bevestigt en hoe zitten bij jullie de fans?

www.google.nl

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

MisteRMeesteR schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:25:

bovenin heb ik een airplex rooster gemaakt daaronder wil ik de fans hebben en daaronder de radiator, zodat de fans lucht door de rad. zuigen.

nu zit ik met een probleem, ik krijg met een mogelijkheid de fans gemonteerd op de radiator, enige wat nog kan zijn tie-wraps.

Ik heb mijn fan ook met tiewraps aan m'n rad vast zitten, met 8 stuks om precies te zijn, zit muurvast :) Fan zit gewoon met 3 schroeven aan de bovenkant.

Tiewraps heb ik per 2 tegelijk voor de lamellen van de radiateur gestoken en aan de gaatjes van de fan vast gemaakt. Werkt goed :) Ik kan er nog wel een pic van maken als je wil..

Last.fm

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:23

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

mjah, tis precies het principe wat ik in gedachte had als laatste optie, maar een pic kan nooit kwaad ;)

hoe ziet de rest van je setup eruit :P, ehhh zie sig :P

[ Voor 6% gewijzigd door MisteRMeesteR op 14-09-2005 09:49 ]

www.google.nl

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09 14:44
MisteRMeesteR schreef op woensdag 14 september 2005 @ 09:25:

Zelfde rad hier, gewoon met 4.2 schroeven vastgezet aan de ventilators. De ventilators vervolgens vastgeschroefd aan de bovenkant van mijn Stacker. Bij mij zuigen de fans dus ook lucht via de radiator uit de behuizing. :)

specs

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06:58

sapphire

Die-hard pruts0r

LOL, briljant. Dit is een pic van de onderkant van mijn Frigus Radeon blokje nadat ie volledig emt terpetine is schoongemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://img179.imageshack.us/img179/6715/dscf14135pw.th.jpg

Dit blokje heeft op een 6600GT en een X800 gezeten, is het te zien ? :+

Gabriël AM5

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

sapphire schreef op woensdag 14 september 2005 @ 20:16:
LOL, briljant. Dit is een pic van de onderkant van mijn Frigus Radeon blokje nadat ie volledig emt terpetine is schoongemaakt.

[afbeelding]

Dit blokje heeft op een 6600GT en een X800 gezeten, is het te zien ? :+
Wow een echte ATiVidia core afdruk _/-\o_ Probeer eens antikal dat werkt misschien nog beter :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ow het eraf krijgen is geen probleem hoor, ff korrel 2000 en een polijstje erover en het is weer bling bling.

Onder het mom van onderhoud ook even me blokken opengeschroeft en precies zoals ik dacht zat er allemaal drab in, je zou denken alg oid maar voorzover ik weet bestaan er geen roze algen. Ik denk dat eht iets te maken heeft met de corrosie van me reservoir want schijnbaar denk toch niet zo goed geadioniseerd is, en met het roze waterwetter goedje wat k gebruik :P
Naja ligt nu iig lekekr te baden in de schoonmaakazijn :)

Gabriël AM5

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 19:39
Ik ben zelf ook maar weer eens bezig met waterkoeling, na het spelen met de Vapochill LS die ik nog steeds heb zocht ik naar wat beters voor 24/7, stiller en minder energie eisend.

Had zelf wat samengesteld.

- Dangerden TDX A64
- 2x Dangerden Maze 4 Low profile (SLI)
- Dangerden Cylinder reservoir
- D-Tek aquaxtreme 50Z
- HWlabs Xtreme 1 (/w PAPST 120mm)
- 1/2" Tygon

Systeem:

- Athlon 64 X2 3800+
- DFI nF4 SLI-D
- 2x Gigabyte 6800 ultra PCI-E

Temps: 31C idle en 43C stressed.

Wat ik jammer vind zijn die dangerden pilaren, die zijn erg kort vandaar dat de klemmen vereist zijn. Ik had ook 3/8 slangen kunnen nemen :)

Hier wat plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/Dangerden/WC%20system.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/Dangerden/D-tek%20Aquaxtreme%2050Z.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/Dangerden/DTX%20in%20action.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~famchow/Dangerden/Maze4%20in%20action.jpg

Hoop niet dat de plaatjes te groot zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door Kakaroto op 15-09-2005 16:53 ]

• _Ernst_

_Ernst_

Mark It Zero!

Kakaroto schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:15:
Ik ben zelf ook maar weer eens bezig met waterkoeling, na het spelen met de Vapochill LS die ik nog steeds heb zocht ik naar wat beters voor 24/7, stiller en minder energie eisend.

Had zelf wat samengesteld.

- Dangerden TDX A64
- 2x Dangerden Maze 4 Low profile (SLI)
- Dangerden Cylinder reservoir
- D-Tek aquaxtreme 50Z
- HWlabs Xtreme 1 (/w PAPST 120mm)
- 1/2" Tygon

Systeem:

- Athlon 64 X2 3800+
- DFI nF4 SLI-D
- 2x Gigabyte 6800 ultra PCI-E

Temps: 31C idle en 43C stressed.

Wat ik jammer vind zijn die dangerden pilaren, die zijn erg kort vandaar dat de klemmen vereist zijn. Ik had ook 3/8 slangen kunnen nemen :)

Hier wat plaatjes:

2x 6800? Ik zie er maar eentje volgens mij ;) Komt de andere er nog bij, en dan ook watergekoelt? Want dan word het toch krap aan met die slangeklemmen..

Last.fm

• Vandread
Damn... Trekt dat ene radje dat zo goed? nice! :)
Slangklemmen zijn stoer vind ik :+ en liever safe then sorry ^^

edit: hej ja... maar 1 kaart, maar zelfs met 2 kaarten en slangklemmen past het nog makkelijk :)

[ Voor 31% gewijzigd door Vandread op 15-09-2005 11:33 ]

• silitek
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

wat pomp je voor spul door je slangen heen....lijkt wel zeepsop >:)

Tubes....It's what make music music!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 17:17

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Wat voor kast is dat?
Ik ben al een tijdje opzoek naar een nieuwe kast.
Voor WC heb is het makkelijk om een wat grotere kast te hebben, maar een stacker vind ik wat overdreven.

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Het lijkt mij zeer veel kleine luchtbelletjes te zijn, maar er zit een roze kleur in?
@Coenen: Al gekeken naar chieftec midtowers, deze zijn redelijk groot, maar toch niet reusachtig(wel zeer zwaar, de mijne is 12kg leeg...)

[ Voor 46% gewijzigd door MYST op 15-09-2005 12:13 ]

• Vandread
Is een Lian-li tssss dat hoor je gewoon te weten :+
Midtower chieftec is niet echt groot trouwens.. ik heb een bigtower chieftec en dat kreng weegt 20 kilo...

• Extera
Ziet er mooi uit die dikke slangen :)

[ Voor 83% gewijzigd door Extera op 15-09-2005 15:28 ]

• Roamor
  • Niet online
Kakaroto schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:15:

Idd, wat gebruik je als vloeistof?

En over je radiateur; waarom gebruik je 2 fans om warmte af te voeren?

In principe kun je in zo'n setup namelijk nooit meer lucht afvoeren met twee ipv één. :) Het lijkt mij alleen maar meer geluid produceren.

Wat ik wel interessant vond om te zien (misschien kun je iets meer over vertellen?), is wat je onder je pomp hebt gedaan? Het lijkt alsof je hem laat drijven op een stuk rubber oid?

Excuses voor de hoeveelheid vragen btw ;)

• ozzie1987
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-09 18:49
Coenen schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:11:
Wat voor kast is dat?
Voor WC heb is het makkelijk om een wat grotere kast te hebben, maar een stacker vind ik wat overdreven.
Das een lian li V2000 kast en die is ongeveer 2.5 keer zo duur als een stacker :P (hbe zelf ook V2000 genomen met WC natuurlijk en heb nog veel ruimte over in mn kassie) en de V2000 is bijna even groot als de lian li maar wel zwaarder (CM stacker is meer metaal en lian li is aluminium)

het is een v1000 (ofzo) das de kleinere broer van de V2000 (zal binnen kort ook ff mijn feauteaux uploaden)

[ Voor 9% gewijzigd door ozzie1987 op 15-09-2005 15:52 ]

specs:Intel i7 8700K Asus STRIX 2080ti, 16GB memory,2x Samsung 960 1TB SSD, 2x WD Black4TB

• willyfreak

Hier is mijn setup.

Asetek Reservoir 1/2"
Asetek Reservoir klem
Asetek Pump Control Unit

mijn systeem is:

p4 s478 2,8ghz
xfx 6800 gt
asus p4c800e deluce

Nog even over deze set.
Ik had hier maar 1 reactie op en dat die goed was in een klijn zinnetje maar daar had ik niet zo veel aan ;)
Want ik wil ijgenlijk wel lekker gaan overklokken.
Dus kan ik mss alles parralel laten lopen of trekt de pomp dat niet?
En anders hoe kan ik het besten de volgorden doen ik dacht rad-videokaart-cpu-nb-pomp-rad....
En asl ik parralel zou doen dan rad- videokaart-nb-pomp en rad-cpu-pomp-rad

[ Voor 42% gewijzigd door willyfreak op 15-09-2005 15:56 ]

• Roamor
  • Niet online
willyfreak schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:55:

Nog even over deze set.
Ik had hier maar 1 reactie op en dat die goed was in een klijn zinnetje maar daar had ik niet zo veel aan ;)
Want ik wil ijgenlijk wel lekker gaan overklokken.
Dus kan ik mss alles parralel laten lopen of trekt de pomp dat niet?
En anders hoe kan ik het besten de volgorden doen ik dacht rad-videokaart-cpu-nb-pomp-rad....
En asl ik parralel zou doen dan rad- videokaart-nb-pomp en rad-cpu-pomp-rad
Iets langer dan? :P

Overklokken moet te doen zijn, is alleen onmogelijk om iets over te zeggen. Heeft te maken met de onderdelen die je gaat gebruiken, plaatsing van je rad/setup etc.

Paralel laten lopen van je slangen geeft in zijn algemeenheid meer nadelen (slangen blokken airflow, pomp moet harder werken omdat de benodigde waterflow stijgt) dan voordelen (sterker nog, ik weet er geen).

Over je volgorde; dat maakt niet zo veel uit, zie ook (en voor vele anderen wetenswaardigheden): de TS van [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV[/rml]. Iets zegt mij dat je die over het hoofd hebt gezien? ;)

Verwijderd

Roamor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:02:
[...]
Paralel laten lopen van je slangen geeft in zijn algemeenheid meer nadelen (slangen blokken airflow, pomp moet harder werken omdat de benodigde waterflow stijgt) dan voordelen (sterker nog, ik weet er geen).
Ik wil een setup maken met 2 zwaar restrictieve NB waterblokken.
Die wou ik paralel laten lopen samen met 1 cpu blok elk.
Dus: rad - pomp - Y - 2x cpu - 2x NB - Y - res
Is dit niet slim?
Zo niet, hoe doe ik het dan?
Pomp wordt een swiftech 655, die moet dat aankunnen lijkt me?
Als ik de NB blokken achterelkaar zet dan heb ik 0 flow over denk ik?

Verwijderd

Na mijn 2 weken oude thermaltake waterkoeling weer gedeinstalleerd te hebben, heb ik nu een nieuwe waterkoeling *D

Blackice 2 pro
2 x 120 mm coolermaster groen fannetjes
masief koperen blok met doolhof erin gefreesd :9
asetek waterchill NB blokje
Thermaltake vga blokje
Eheim compact 600 in speciaal rond plexi reservoir
demiwater + anti corrosie van gssystems :) !!
Mijn 1700+ wil weer met gemak op 2312 mhz draaien :) De temperatuur kan ik jullie niet zeggen omdat een epox 8rda+ de verkeerde temperatuur ergens uitleest.

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 19:39
_Ernst_ schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:31:
[...]

2x 6800? Ik zie er maar eentje volgens mij ;) Komt de andere er nog bij, en dan ook watergekoelt? Want dan word het toch krap aan met die slangeklemmen..
Mijn andere is RMA en als me andere kaart terug is moet ik de slangen toch aanpassen. Ik heb zelf 2x Y-poly fittingen gekocht. 2 voor intake en 2 voor outtake.

Mijn 2 6800U kaarten worden dan samengekoeld met Maze 4 low profile 1/2"
Coenen schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:11:
Wat voor kast is dat?
Dit is een Lian Li V1200B (non plus). Deze kast heeft een apart ontwerp, maar echt onwijs veel plaats.
Vandread schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:32:
Damn... Trekt dat ene radje dat zo goed? nice! :)
Slangklemmen zijn stoer vind ik :+ en liever safe then sorry ^^

edit: hej ja... maar 1 kaart, maar zelfs met 2 kaarten en slangklemmen past het nog makkelijk :)
Zeker, ik was verbaast. Dit komt mede door de pomp met een head van 3.5M /10Ft. :) De temps komen echt niet boven 43C stress (dual prime). De GPU is nu 48C idle en zon 52C stress. Wat wel sterk opvalt is dat het verschil tussen idle en stress velen malen kleiner is dan met XP90 air.
silitek schreef op donderdag 15 september 2005 @ 11:52:
wat pomp je voor spul door je slangen heen....lijkt wel zeepsop >:)
Ged. Water + Zerex watercoolant. Dat was in het begin, nu is het mooi egaal roze.
Roamor schreef op donderdag 15 september 2005 @ 15:43:
[...]

Idd, wat gebruik je als vloeistof?

En over je radiateur; waarom gebruik je 2 fans om warmte af te voeren?

In principe kun je in zo'n setup namelijk nooit meer lucht afvoeren met twee ipv één. :) Het lijkt mij alleen maar meer geluid produceren.

Wat ik wel interessant vond om te zien (misschien kun je iets meer over vertellen?), is wat je onder je pomp hebt gedaan? Het lijkt alsof je hem laat drijven op een stuk rubber oid?

Excuses voor de hoeveelheid vragen btw ;)
Ik gebruik nu 2x 120mm fans om te testen. Het kan een betere flow zorgen in de kast omdat deze lian li geen intake fan heeft. Beide fans draaien 1500rpm, is dus lekker rustig.

Ik heb een klein stuk neophreen onder de pomp gedaan om de vibraties te absorberen. De pomp is overigens erg stil :)

[ Voor 14% gewijzigd door Kakaroto op 15-09-2005 16:46 ]

• Vandread
push-pull setup bij rads is vrij bekend en geeft vaak idd betere performance :)

Verwijderd

De GPU is nu 48C idle en zon 52C stress.
Draai dat blokje nog eens iets steviger aan dan.

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

lol, en dat zeg je tegen Kakarotto :+
En 52 stressed voor een ultra is neit zoveel hoor.
Vandread schreef op donderdag 15 september 2005 @ 12:17:
Is een Lian-li tssss dat hoor je gewoon te weten :+
Midtower chieftec is niet echt groot trouwens.. ik heb een bigtower chieftec en dat kreng weegt 20 kilo...
Stel je niet aan man, mijne woog emt WC erin 27KG ofzo :P

Gabriël AM5

• Vandread
sapphire schreef op donderdag 15 september 2005 @ 17:23:
lol, en dat zeg je tegen Kakarotto :+
[...]
Stel je niet aan man, mijne woog emt WC erin 27KG ofzo :P
Vieux is grappig :P

Ik heb het over de kast alleen he ^^ met normale hardware ging het richting de 24 kilo..

• Rayzman
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:27

Rayzman

+31 Rayzman

Heeft er iemand een telefoonnummer van Frigus? Ik heb al 2 keer gemaild naar het email adres op de website (Laatste keer al meer dan een week geleden) maar ik krijg geen contact met hun. Heb nu al sinds juli geen waterblock meer op m'n vga zitten omdat het plexi gescheurd is en ik word gek van de herrie van de stock koeler. Of weet er nog iemand een ander volledig metaal VGA waterblok voor niet teveel?

[ Voor 12% gewijzigd door Rayzman op 15-09-2005 20:17 ]

specs pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 14:13

HeepH

Dope Rapper

Waar kan ik _in nederland_ tygon slangen met een binnendiameter van 10 mm kopen? google me rot....

http://specs.tweak.to/16495

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.