Het is wel degelijk een GPU-block.Your Grandma schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:37:
-Edit-
op watercoolplanet.de zie ik de NexXxoS GPX2-A (interne Rev. 2) http://www.watercoolplane...-NB%20Chrome%20Line%20XXL
En deze staat bij de chipset coolers.
Maar kijk ik dan op de site van alphacool dan zou het een gpu koeler zijn?
Of heeft dit blokje een dubbelfunctie
Het klopt, het ding vibreert nog beter als een trilplaatsapphire schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:09:
ik ga ook even lullen over pompen
Ik draai nu iets van een jaar met een hydor pomp in me setup en ik het begin wa ik erg te spreken over het pompje omdat het gewoon goed z'n werk deed.
Maar nu ga ga ik m'n WC meer gebruiken als stille koeling ipv. brute koeling en nu valt me op dat mijn pompje gewoon het allerluidste onderdeel van me pc is.
Het resoneert als een gek het maakt gewoon een irritant geluid, dus nu vroeg ik me af of dit komt omdat het pompje wat versleten is, of is het normaal voor een L20 ?
Anders haal ik wel een Eheim of een andere stille pomp (iemand een idee welke ?) want nu is het echt zwaar irritant.
Er zijn trouwens wat mensen die dit topic volgen en die pomp ook hebben, en ook een paar die daarvoor ook een L20 hebben gehad. Zij kunnen je denk ik goed verder helpen.
[ Voor 12% gewijzigd door Roet op 26-08-2005 17:56 ]
Ik heb net voor een tientje een dompelpompje gekocht (kan altijd wel van pas komen dacht ik
) maar ik zie nu pas dat ie een dutycycle heeft van 50% (15 min aan - 15 min uit). Het is een Comet vip plus pomp, 20 l/min, 12 volt, 45 (!) watt:

Heb hem even getest op 9 volt (m'n test voeding kan maar 2 ampere leveren, dus vol vermogen lukt niet) en dat ding pomp _Hard_
Zelfs op 2 volt pomp ie nog, en op 5 volt zou ie makkelijk als waterkoelingspomp kunnen dienen. Nu vroeg ik me af of je het ding wel continu mag laten lopen op een lager voltage. De vermogens opname op 5 volt is dan 5 keer zo laag, dus warmte mag het probleem dan niet meer zijn lijkt me. Iemand die weet hoe dat zit?
(en anders probeer ik het wel uit
)

Heb hem even getest op 9 volt (m'n test voeding kan maar 2 ampere leveren, dus vol vermogen lukt niet) en dat ding pomp _Hard_
Zelfs op 2 volt pomp ie nog, en op 5 volt zou ie makkelijk als waterkoelingspomp kunnen dienen. Nu vroeg ik me af of je het ding wel continu mag laten lopen op een lager voltage. De vermogens opname op 5 volt is dan 5 keer zo laag, dus warmte mag het probleem dan niet meer zijn lijkt me. Iemand die weet hoe dat zit?
Ik denk dat dat ding een hoop warmte in het water dumpt. (zeker op volle toeren)
Maar ik denk dat het op 5 volt draaien ofzo gewoon ff testen is.
koop gewoon een eheim man ... hobby pompje 
net als mij
hehe
net als mij
hehe
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
draait nu een half uurtje en doet het prima, alleen toch net iets te veel geluid voor een stille wc denk ik. Naja, zal vast nog wel een keer een ander doel voor gevonden wordenVandread schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:23:
Ik denk dat dat ding een hoop warmte in het water dumpt. (zeker op volle toeren)
Ik draai al 2 jaar met een eheimexperience_ik schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:27:
koop gewoon een eheim man ... hobby pompje
net als mij![]()
hehe
Maar het formaat van dit ding sprak me wel aan, dus waarom dan niet even proberen he...
Wat voor kleurstof heb je in je water zitten? (heb ff in je specs zitten loeren)_Ernst_ schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:45:
[...]
draait nu een half uurtje en doet het prima, alleen toch net iets te veel geluid voor een stille wc denk ik. Naja, zal vast nog wel een keer een ander doel voor gevonden worden
[...]
Ik draai al 2 jaar met een eheim
Maar het formaat van dit ding sprak me wel aan, dus waarom dan niet even proberen he...
I love watercooling
CarLinéa Long-life koelvloeistofGarrett schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 20:51:
[...]
Wat voor kleurstof heb je in je water zitten? (heb ff in je specs zitten loeren)
Een keer gekocht bij praxis, lekker goedkoop (10 euro voor 5 liter) en gaat behoorlijk lang mee (minimaal een jaar iig)
Zijn er nog vloeistoffen voor een WS unit die beter koelen (cq dat het langer duurt voordat de warmte is opgenomen of...dat de vloeistof sneller de warmte afgeeft (lijkt mij het beste)) dan het standaard gedemineraliseerd water?
Anti-vries zal vlgs mij geen klap helpen, dus is er iets anders?
Redline Water WetterTai-Pan schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:28:
Zijn er nog vloeistoffen voor een WS unit die beter koelen (cq dat het langer duurt voordat de warmte is opgenomen of...dat de vloeistof sneller de warmte afgeeft (lijkt mij het beste)) dan het standaard gedemineraliseerd water?
De enige reden dat ik met een demiwater-koelvloeistof mengsel draai is vanwege het antialg effect van de koelvloeistof

even emt de hulp van Vandread zitten kijken op de alphacool site en toen kwamen we op dit pompje:
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=648&cPath=5_26_27
Het pompt 700 liter per uur, schijnt volgens reviews eht super stil te zijn, niet zo groot, werkt op 12V (PC voeding) en kost maar 40€
Klinkt bijna te mooi om waar te zijn
Het pompt 700 liter per uur, schijnt volgens reviews eht super stil te zijn, niet zo groot, werkt op 12V (PC voeding) en kost maar 40€
Verwijderd
Pumpenleistung: 360 l/h , Weet niet waar jij die 700 l/h Vandaan haaltsapphire schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:44:
even emt de hulp van Vandread zitten kijken op de alphacool site en toen kwamen we op dit pompje:
Verwijderd
Kun je bijvoorbeeld een Bigwater setje van TT ook een beetje "overclocken"?
Bijvoorbeeld met een beter pompje?
Bijvoorbeeld met een beter pompje?
Pump-performance: 720 lt/hVerwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 02:29:
[...]
Pumpenleistung: 360 l/h , Weet niet waar jij die 700 l/h Vandaan haalt
druk op het vlagje engels
Mijn eheim 1048 is nog steeds kut.
Hij maakt een klote lawaai!
ik moet hem nog steeds een keer open maken en de roter vast lijmen... hopelijk werkt dat...
anders is het: Retour Germany!!
Ik ben er dus tot nu toe niet echt over te spreken.
ik moet hem nog steeds een keer open maken en de roter vast lijmen... hopelijk werkt dat...
Iemand goeie of slechte ervaringen met Asetek Inschroef Push-in 1/2' fittingen?
Ze zitten op m'n pomp/reservoir die ik heb besteld, en nu wil ik ze misschien ook op m'n blocks zetten.. doen of niet?
thnx
Ze zitten op m'n pomp/reservoir die ik heb besteld, en nu wil ik ze misschien ook op m'n blocks zetten.. doen of niet?
thnx
Kepi_nl
Je bent wel echt 1 van de weinige die problemen heeft met een eheim, zelf gebruik ik al meer dan 3 jaar een eheim en de pomp bevalt me nog steeds helemaal prima.ixl85 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 12:47:
Mijn eheim 1048 is nog steeds kut.
Wel balen voor je dat je zoveel pech hebt met dat ding.
Mijn Eheim komt uit een vijver waar ie al aardig wat jaartjes in de zooi dienst deed en doet het nu nog totaal geruisloosPilatuS schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 14:47:
[...]
Je bent wel echt 1 van de weinige die problemen heeft met een eheim, zelf gebruik ik al meer dan 3 jaar een eheim en de pomp bevalt me nog steeds helemaal prima.
Wel balen voor je dat je zoveel pech hebt met dat ding.
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
Dat moet je zelf proberen, dat kunnen wij niet voor je doen.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:27:
Zou een goedkoop 220 l/h pompje van de intratuin ook betrouwbaar zijn?
Persoonlijk heb ik bij de pomp zoiets van bezuinig er niet op.Verwijderd schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 15:27:
Zou een goedkoop 220 l/h pompje van de intratuin ook betrouwbaar zijn?
De pomp is toch het hart van je systeem bij waterkoeling en het kan best dat een el-cheapo pomp het lang volhoud alleen zou ik het risico niet nemen dat het anders blijkt te zijn.
Als je toch goedkope WC wilt hebben kan je denk ik beter een goedkope autorad halen op de sloop en een 2ehands cpublokje met een nieuwe goede eheim pomp, ze zijn niet goedkoop maar wel erg betrouwbaar, mijn pomp doet het al meer dan 3 jaar zonder enige problemen en is ook echt superstil.
Verwijderd
Is het denk je echt nodig om een eheim pomp te nemen? OF voldoet een Hydor l20 ook ? Ik wil zowiezo een inline systeem.
EN als ik een Eheim pomp koop kan ik dan beter een 1046 serie of een 1048 kopen?
Of is dit ook een leuk aanbod:

Deze kost 46 euro, maar dan heb ik wel een mooi reservoir. Ik weet niet of de eiheim compact 600 serie ook betrouwbaar is?
Dan zou ik dus eindelijk dit kopen:
Product: Prijs:
Aantal:
Subtotaal:
Alphacool GP-NV40 6800 € 34,90
2x Rechte inschroefverbinding 1/4" - 13 mm. € 2,79
Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 € 46,99
Totaal: € 87,47
Koperen kachel radiator heb ik nog en een socket A koelblok volledig van koper ook!
EN als ik een Eheim pomp koop kan ik dan beter een 1046 serie of een 1048 kopen?
Of is dit ook een leuk aanbod:

Deze kost 46 euro, maar dan heb ik wel een mooi reservoir. Ik weet niet of de eiheim compact 600 serie ook betrouwbaar is?
Dan zou ik dus eindelijk dit kopen:
Product: Prijs:
Aantal:
Subtotaal:
Alphacool GP-NV40 6800 € 34,90
2x Rechte inschroefverbinding 1/4" - 13 mm. € 2,79
Waterreservoir incl. Eheim Compact 600 € 46,99
Totaal: € 87,47
Koperen kachel radiator heb ik nog en een socket A koelblok volledig van koper ook!
[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 10:53 ]
Verwijderd
Die pomp hoeft inmiddels niet meer, het bleek dat ik nog een LIBEL Xtra 900 had liggen, deze is vergelijkbaar met de EHEIM pompen en kost nieuw ca 50 euros
http://www.castorama.fr/b...634&productId=CastoJA0416
Welke GPU blok raden jullie me aan? En weet ook iemand waar je siliconen slang kan kopen?
Welke GPU blok raden jullie me aan? En weet ook iemand waar je siliconen slang kan kopen?
Na een tijdje goed gewerkt te hebben begon mijn eheim 1048 na een hervulling van mn systeem te ratelen. De ene keer wat harder dan de andere keer, maar in ieder geval flink irritant. Is dit makkelijk te verhelpen? Bijv nieuwe rotor er in? Of tijd voor rma?
Volgens mij is daar een mod voor ,dacht iets van teflon draaien om het asje en de rotor er weer op .Comp-Freak schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:35:
Na een tijdje goed gewerkt te hebben begon mijn eheim 1048 na een hervulling van mn systeem te ratelen. De ene keer wat harder dan de andere keer, maar in ieder geval flink irritant. Is dit makkelijk te verhelpen? Bijv nieuwe rotor er in? Of tijd voor rma?
Hier een duits linkje naar een how-to http://www.stud.uni-hanno...computer/pc_wak_eheim.htm
Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x
Wel ff vertellen welke GPU je hebt danVerwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 14:02:
Die pomp hoeft inmiddels niet meer, het bleek dat ik nog een LIBEL Xtra 900 had liggen, deze is vergelijkbaar met de EHEIM pompen en kost nieuw ca 50 euroshttp://www.castorama.fr/b...634&productId=CastoJA0416
Ik gebruik ook deels silliconeslang en die heb ik gevonden bij www.ru58.nl
't Is een 360 liter/uur pomp, en hij is inderdaad superstil (heb er zelf een... nieuw, en te koopsapphire schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 23:44:
Verwijderd
Realext, die site zocht ik. Daar koop ik even een metertje of 3 van die siliconen slangPilatuS schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 15:24:
[...]
Wel ff vertellen welke GPU je hebt dan
Ik gebruik ook deels silliconeslang en die heb ik gevonden bij www.ru58.nl
Zou het trouwens niet verstandig zijn om een klein beetje smeermiddel door het water te doen voor de rotor van het pompje?
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 17:27 ]
Voor de 6800LE kan ik je het 6800LE alphacoolblokje zeker aanraden, ik heb zelf ook die kaart met dat blokje en het werkt super, de temps liggen stressed onder de 50 en je kan er lekker mee overclocken.
Het is dit blokje -> http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1788
Alleen klopt het plaatje niet helemaal wat op die site staat, op het onderstaande plaatje zit het blokje op mijn kaart en dat is ook het blokje wat je zal krijgen als je em zou halen bij die webshop.
Het is dit blokje -> http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1788
Alleen klopt het plaatje niet helemaal wat op die site staat, op het onderstaande plaatje zit het blokje op mijn kaart en dat is ook het blokje wat je zal krijgen als je em zou halen bij die webshop.

[ Voor 8% gewijzigd door PilatuS op 28-08-2005 18:18 ]
Ik ben bijna klaar met samen stellen van me setje.
Ik mis alleen nog een northbridge cooler.
Weet iemand hoe de NexXxoS NBX-N koelt?
Of heeft iemand een goed alternatief met G1/4" aansluiting?
Gek genoeg kan ik weinig reviews van northbridge koelers vinden, maar dat zal wel aan mij liggen
Ik mis alleen nog een northbridge cooler.
Weet iemand hoe de NexXxoS NBX-N koelt?
Of heeft iemand een goed alternatief met G1/4" aansluiting?
Gek genoeg kan ik weinig reviews van northbridge koelers vinden, maar dat zal wel aan mij liggen

Verwijderd
Ik zit momenteel te denken om de originele leadtek a400 koeler om te solderen naar een waterblokje. Dit omdat de backplate mooi over zowel de core als het geheugen valt. Worden die blauwe memsinkjes warm?
Ik zou niet die a400 koeler gaan modden naar WC want daar is ie echt niet voor gemaakt.
Heb die koeler hier ook liggen en het lijkt erop als ik er zo een beetje op tik dat ie niet eens helemaal massief is, sowieso zal je met slangen wel wat aansluit problemen tegen gaan komen en zal het denk ik ook niet zo goed koelen als dat alphacoolblokje.
De memsinks worden niet echt heet maar best aardig warm, niet dat het echt veel helpt ofzo hoor ik ging met de memsinks van 850 naar 860MHz.
Heb die koeler hier ook liggen en het lijkt erop als ik er zo een beetje op tik dat ie niet eens helemaal massief is, sowieso zal je met slangen wel wat aansluit problemen tegen gaan komen en zal het denk ik ook niet zo goed koelen als dat alphacoolblokje.
De memsinks worden niet echt heet maar best aardig warm, niet dat het echt veel helpt ofzo hoor ik ging met de memsinks van 850 naar 860MHz.
Ik heb het Asetek setje besteld bij salland automatisering 
Nu zoek ik hier nog een chipset blokje bij met 10mm slangaansluitingen, ik kom er alleen niet echt uit omdat mijn huidige (standaard) chipset blokje met beugels vastzit (Asus P4P800 moederbord)
iemand een suggestie?
Nu zoek ik hier nog een chipset blokje bij met 10mm slangaansluitingen, ik kom er alleen niet echt uit omdat mijn huidige (standaard) chipset blokje met beugels vastzit (Asus P4P800 moederbord)
iemand een suggestie?
Verwijderd
Zou het thermaltake bigwater vga blokje net zo goed koelen als die alphacool want die kan ik gewoon even om de hoek halen bij coolcase.nl
Je krijgt er kleine tie wraps bij, dus het monteren zal geen probleem vormen. Ik heb dezelfde combinatie.Extera schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 21:31:
Ik heb het Asetek setje besteld bij salland automatisering
iemand een suggestie?
dat is mooi
ik hoef dus alleen te letten op de slangmaat 
het asetek chipset blokje lijkt me een goede keus
ik denk dat ik daar voor ga
het asetek chipset blokje lijkt me een goede keus
Verwijderd
Ik wil een tyan k8we dual opteron 250 gaan waterkoelen.
Het gaat daarbij enkel om de processoren en de 3 chipsets.
Dus 5 blokken in totaal.
En m'n kast zit aardig vol...
Dus dacht ik dat de koolance exos 2
http://www.koolance.com/s...ath=28_41&products_id=190
Samen met 2 koolance cpu blokken en a64 adapters en 3 chipset blokken ben ik dan iets meer als 500 euro kwijt.
En hij doet het goed in reviews:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NzYyLDM=
http://www.legitreviews.com/article.php?aid=205&pid=5
Maar hier op Got en bij mad shrimps lees ik dat het allemaal veel beter kan voor minder geld.
Kan iemand mij vertellen hoe en waarom?
Wat is het probleem met die koolance?
ter vergelijking, een voorbeeld van een aquacomputer systeem:
1 aquastream Pumpe 12 V Rev. 3.0, Microcontroller-gesteuert 74.99
1 Anschluss-Satz fuer aquastream oder Eheim 1046 (plugncool gerade) 6.50
1 Ausgleichsbehaelter aquainlet aus Aluminium (plugncool gerade) 34.99
2 cuplex evo Plexiglas, Halterung Athlon64 (plugncool gerade) 52.99 105.98
3 twinplex Blende Chipsatz, Deckel Chipsatz, plugncool gerade 38.99 116.97
5 (m) Schlauch PUR schwarz plugncool 1.70 8.50
1 Externe Halterung aus Edelstahl fuer airplex evo 240/360 22.50
1 airplex evo 360 (plugncool gerade) 63.90
Total EUR 434.33
Scheelt bijna 100 euro (maar die chipset blokken passen nooit, doet er even niet toe) maar dan moet ik het wel ergens kwijt zien te raken.
Is zo'n kit nu (veel) beter als de koolance en waarom?
Het gaat daarbij enkel om de processoren en de 3 chipsets.
Dus 5 blokken in totaal.
En m'n kast zit aardig vol...
Dus dacht ik dat de koolance exos 2
http://www.koolance.com/s...ath=28_41&products_id=190
Samen met 2 koolance cpu blokken en a64 adapters en 3 chipset blokken ben ik dan iets meer als 500 euro kwijt.
En hij doet het goed in reviews:
http://www.hardocp.com/article.html?art=NzYyLDM=
http://www.legitreviews.com/article.php?aid=205&pid=5
Maar hier op Got en bij mad shrimps lees ik dat het allemaal veel beter kan voor minder geld.
Kan iemand mij vertellen hoe en waarom?
Wat is het probleem met die koolance?
ter vergelijking, een voorbeeld van een aquacomputer systeem:
1 aquastream Pumpe 12 V Rev. 3.0, Microcontroller-gesteuert 74.99
1 Anschluss-Satz fuer aquastream oder Eheim 1046 (plugncool gerade) 6.50
1 Ausgleichsbehaelter aquainlet aus Aluminium (plugncool gerade) 34.99
2 cuplex evo Plexiglas, Halterung Athlon64 (plugncool gerade) 52.99 105.98
3 twinplex Blende Chipsatz, Deckel Chipsatz, plugncool gerade 38.99 116.97
5 (m) Schlauch PUR schwarz plugncool 1.70 8.50
1 Externe Halterung aus Edelstahl fuer airplex evo 240/360 22.50
1 airplex evo 360 (plugncool gerade) 63.90
Total EUR 434.33
Scheelt bijna 100 euro (maar die chipset blokken passen nooit, doet er even niet toe) maar dan moet ik het wel ergens kwijt zien te raken.
Is zo'n kit nu (veel) beter als de koolance en waarom?
waarom zou je eengodsnaam 3 passieve chipsets gaan koelen met water?
edit: holy cr*p bruut systeem trouwens
misschien is deze wel wat waterkoel inspiratie voor je
[rml][ CiP] Pimp My PC-70[/rml]
Als ik jou was zou ik qua waterblokken voor cpu voor Swiftech's 6002 gaan aangezien die weinig restrictief zijn. Dat duitse krappe spul met een eheim 1046 is echt niks, volgens mij gaat het water stil staan
Kijk dan liever voor een iets als een Swiftech MCP655. Compact, 12 volt en lekker sterk.
edit ach je hebt ze luchtgekoeld zie ik.... en je gpu's met passieve blokken? Wellicht dat beter omdraaien? Je gpu's met water koelen (Sylverprop fusion SL = goeie keuze, een van de minst restrictieve blokken voor gpu's zie xcsystems.nl) En dan je chipsets koelen met gemodde 1u thermaltake blokjes
edit: holy cr*p bruut systeem trouwens
misschien is deze wel wat waterkoel inspiratie voor je
[rml][ CiP] Pimp My PC-70[/rml]
Als ik jou was zou ik qua waterblokken voor cpu voor Swiftech's 6002 gaan aangezien die weinig restrictief zijn. Dat duitse krappe spul met een eheim 1046 is echt niks, volgens mij gaat het water stil staan
edit ach je hebt ze luchtgekoeld zie ik.... en je gpu's met passieve blokken? Wellicht dat beter omdraaien? Je gpu's met water koelen (Sylverprop fusion SL = goeie keuze, een van de minst restrictieve blokken voor gpu's zie xcsystems.nl) En dan je chipsets koelen met gemodde 1u thermaltake blokjes
[ Voor 119% gewijzigd door Vandread op 28-08-2005 23:20 ]
die PUR slang is dat geen zooi?
voor zover ik weet knikt dat heel snel
(correct me if I'm wrong)
I love watercooling
nee pur is idd minder goed.Garrett schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 23:03:
die PUR slang is dat geen zooi?
als het eenmaal geknikt is blijf je het ook zien.
Ga voor silicon!
Verwijderd
ik hou zoiezo fans in m'n kast om het geheugen te koelen (en voltage regulatoren ed).
Dus de grafische kaarten kunnen prima passief blijven.
ALs ik de chipsets passief koel met een zalman nb47j (zon blauwe heatsink en een 120mm fan in de buurt gaan ze bij overklokken naar 100 graden en meer.
Ik heb er nu 3 vga titan fans op zitten, 30mm fan oid, maakt dus een tering herrie bij full speed (maar wel 50 graden max). Die kunnen dus niet behoorlijk passief gekoeld worden.
Maar hoe zit het met dat koolance ding, is dat crap en zo ja waarom?
PUR is dus ook niks als slang. Weer wat geleerd.
Waar haal je die swiftech pomp trouwens? Staat niet in de pricewatch en FH heeft em ook niet...
edit: laat maar, gevonden
Dus de grafische kaarten kunnen prima passief blijven.
ALs ik de chipsets passief koel met een zalman nb47j (zon blauwe heatsink en een 120mm fan in de buurt gaan ze bij overklokken naar 100 graden en meer.
Ik heb er nu 3 vga titan fans op zitten, 30mm fan oid, maakt dus een tering herrie bij full speed (maar wel 50 graden max). Die kunnen dus niet behoorlijk passief gekoeld worden.
Maar hoe zit het met dat koolance ding, is dat crap en zo ja waarom?
PUR is dus ook niks als slang. Weer wat geleerd.
Waar haal je die swiftech pomp trouwens? Staat niet in de pricewatch en FH heeft em ook niet...
edit: laat maar, gevonden
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-08-2005 23:57 ]
Uhh..ja, prima blokje..houd mijn 6800 idle 42 graden Load 46 graden...Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 22:03:
Zou het thermaltake bigwater vga blokje net zo goed koelen als die alphacool want die kan ik gewoon even om de hoek halen bij coolcase.nl
Is het beste wat TT te bieden heeft en het pompje/radiator..
De rest is bagger
Tubes....It's what make music music!
Catscit als ik jou was zou ik geen aqua computer spul pakken, het is goed spul het is alleen vrij duur!
Kijk anders op www.alphacool.de de Nexxos XP koelt beter dan die duurste aquacomputer
En als pomp zou ik gewoon een eheim 1250 pakken, lekker sterk en genoeg om 5 blokken te koelen!
Vervolgens pak je een Nexxos extreme III (als je triple rad wilt) en de rest moet je maar kijken
Zon aquastream is een erg leuke pomp maar ik denk dat je met zoveel blokken een hogere flow nodig zult hebben
Kijk anders op www.alphacool.de de Nexxos XP koelt beter dan die duurste aquacomputer
En als pomp zou ik gewoon een eheim 1250 pakken, lekker sterk en genoeg om 5 blokken te koelen!
Vervolgens pak je een Nexxos extreme III (als je triple rad wilt) en de rest moet je maar kijken
Zon aquastream is een erg leuke pomp maar ik denk dat je met zoveel blokken een hogere flow nodig zult hebben
ik heb voor de zekerheid een e-mail gestuurd naar tweakend.nl
Roamor? toch bestellen?Ik twijfel of het blokje past op mijn Asus P4P800 moederbord omdat
de standaard chipset koeler vastzit met beugeltje's, kunt u mij
vertellen of montage van dit blokje een probleem is?
Zonder modificatie van dit blokje gaat deze niet passen op uw ASUS P4P800.
[ Voor 4% gewijzigd door Extera op 29-08-2005 13:37 ]
Verwijderd
Op zoek naar nb blokjes die onder een vga kaart passen (sli) kwam ik deze tegen:
http://www.1a-cooling.de/produkte/1a-nb-sli/1a-nb-sli.htm
maareh, die hebben een slangdiameter 7x4x1,5.
En die worden dan in een nevenstroom opstelling geplaatst (ander bezwijkt je pomp onder de tegendruk oid.).
Maareh, werkt dat een beetje?
Kent iemand andere kleine nb blokjes, 60mm/2.40" gatafstand, niet groter als 40x40mm en niet hoger als 12mm?
Een dangerdan maze4 nb blokje past NIET, met z'n dikke plexi top is ie te hoog.
En die worden dan in een nevenstroom opstelling geplaatst (ander bezwijkt je pomp onder de tegendruk oid.).
Kent iemand andere kleine nb blokjes, 60mm/2.40" gatafstand, niet groter als 40x40mm en niet hoger als 12mm?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2005 14:04 ]
Verwijderd
Slangen zijn besteld maar net toen ik slangpilaren op me radiator had gesoldeerd en hem op de tuinslang had aangesloten zag ik tot mijn spijt dat hij lek was
Weet iemand nog een goede en goedkope radiator waar 2x120 mm fans op kunnen?
Kan je dit spul ook ergens bovenop een kast leggen qua slangen, radiator, fans en pomp? Ik heb mijn PC nl in een kast staan en wil dan de warmte en fans ergens hebben waar ik het niet hoor. Moet dus wel een hoogte van 1,4mtr overbruggen.Slitch schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 12:07:
Catscit als ik jou was zou ik geen aqua computer spul pakken, het is goed spul het is alleen vrij duur!
edit:
Of de fans, radiator en pomp en een trapkast. Dan hoor ik het helemaal niet meer. Wil nl dan de NB, GPU en de CPU erop aansluiten.
Of de fans, radiator en pomp en een trapkast. Dan hoor ik het helemaal niet meer. Wil nl dan de NB, GPU en de CPU erop aansluiten.
[ Voor 9% gewijzigd door Tallguy op 29-08-2005 15:49 ]
@ vieux
Meest goedkope oplossing is een rad op de sloop halen, zou als je dat doet er wel voor zorgen dat je een rad haalt die van koper is en niet van alluminium.
Een nieuwe 2x120mm rad is toch echt minimaal 60 euro denk ik of je zou een 2ehands rad moeten zien te vinden.
Je kan trouwens best het thermaltakeblokje voor je GPU halen hou er alleen wel rekening mee dat die wel een andere maat voor de slangen heeft dan de meeste andere blokjes, de thermaltake blokjes zijn een stuk kleiner kwa slangen.
Meest goedkope oplossing is een rad op de sloop halen, zou als je dat doet er wel voor zorgen dat je een rad haalt die van koper is en niet van alluminium.
Een nieuwe 2x120mm rad is toch echt minimaal 60 euro denk ik of je zou een 2ehands rad moeten zien te vinden.
Je kan trouwens best het thermaltakeblokje voor je GPU halen hou er alleen wel rekening mee dat die wel een andere maat voor de slangen heeft dan de meeste andere blokjes, de thermaltake blokjes zijn een stuk kleiner kwa slangen.
ik heb nog een blackice xtreme2 liggen voor weinig.... voeg ff toe op msn anders...Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:44:
Slangen zijn besteld maar net toen ik slangpilaren op me radiator had gesoldeerd en hem op de tuinslang had aangesloten zag ik tot mijn spijt dat hij lek wasWeet iemand nog een goede en goedkope radiator waar 2x120 mm fans op kunnen?
I love watercooling
Ja die Eheim pomp is sterk genoeg, de opvoerhoogte ( en druk) is hoog genoeg om dit te doen 
kijk anders op verkoop sites bij de specificaties
kijk anders op verkoop sites bij de specificaties
Verwijderd
Heb inmiddels maar bij coolcase.nl (om de hoek
) een Thermaltake bigwater SE setje gekocht
Garret ik voeg je wel ff toe op msn.
iemand anders die misschien weet of ik het asetek blokje kan bevestigen op mijn Asus P4P800 met clip-bevestiging op de chipset?
roamor, heb je misschien een foto (close-up) van de bevestiging? lijkt me een beetje raar om het blokje met tiew-wraps vast te zetten...
roamor, heb je misschien een foto (close-up) van de bevestiging? lijkt me een beetje raar om het blokje met tiew-wraps vast te zetten...
Verwijderd
Weet iemand een goed waterkoeling set? Ik heb een geforce 6800 ultra en een amd athlon 3500+ socket 939. Ik zat eerst te kijken naar een asetek waterchill maar aangezien de vga koeler niet een 6800 videokaart ondersteunt valt deze dus af. Ik kan natuurlijk ook zelf een waterkoel set samenstellen uit allemaal losse componenten. Adviezen en suggesties zijn welkom. Budget is trouwens 200 tot 250 euro. Alvast bedankt.
Nope, ik heb de mijne al eens vervangen (dus moest ik de bijgeleverde tie wraps losknippen), dus ze zitten nu met 2 ijzerdraadjes vast. Grotere tie wraps passen namelijk niet. Als je wilt kan ik daar wel een foto van maken?Extera schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 17:48:
Je moet alleen even opletten, dat je ze de goede kant op erin steekt. Andersgezegd, je moet ruimte houden om de tie wraps aan te kunnen trekken.
Reserator is ruim voldoende voor zo'n set. Heeft hoge afwerkingsgraad, grote compatibiliteit en is bovenal superstil.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 19:25:
Weet iemand een goed waterkoeling set? Ik heb een geforce 6800 ultra en een amd athlon 3500+ socket 939. Ik zat eerst te kijken naar een asetek waterchill maar aangezien de vga koeler niet een 6800 videokaart ondersteunt valt deze dus af. Ik kan natuurlijk ook zelf een waterkoel set samenstellen uit allemaal losse componenten. Adviezen en suggesties zijn welkom. Budget is trouwens 200 tot 250 euro. Alvast bedankt.
Goud is geen geld
Potverdorie dit is geen amateur topic 
Voor die Zalman reserator moet je hier zijn:
Zalman Reserator
En voor die Bigwater:
Thermaltake Bigwater ervaring?
Voor die Zalman reserator moet je hier zijn:
Zalman Reserator
En voor die Bigwater:
Thermaltake Bigwater ervaring?
Kan iemand met ervaring in WC mijn vraag beantwoorden of het zou lukken mijn radiator etc een stuk uit de kast te zetten zonder al te veel kosten en gefrutsel? Heb nl een barebone systeem, dus ook geen ruimte voor grote zaken in mijn PC. Die moet dus stil en koel in een kast kunnen staan in de woonkamer terwijl de radiator etc lekker uit het zicht en met minimaal geuid hun werk doen.Tai-Pan schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 15:47:
[...]
Kan je dit spul ook ergens bovenop een kast leggen qua slangen, radiator, fans en pomp? Ik heb mijn PC nl in een kast staan en wil dan de warmte en fans ergens hebben waar ik het niet hoor. Moet dus wel een hoogte van 1,4mtr overbruggen.
edit:
Ik ga hem bestellenRoamoR schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:01:
[...]
Nope, ik heb de mijne al eens vervangen (dus moest ik de bijgeleverde tie wraps losknippen), dus ze zitten nu met 2 ijzerdraadjes vast. Grotere tie wraps passen namelijk niet. Als je wilt kan ik daar wel een foto van maken?
Je moet alleen even opletten, dat je ze de goede kant op erin steekt. Andersgezegd, je moet ruimte houden om de tie wraps aan te kunnen trekken.
als je een foto wil maken, heel graag, heb geen idee hoe ik het blokje met tiewraps strak op de chip moet krijgen. zal wel duidelijk worden als ik het blokje heb
bedankt iig, als je een foto wil maken, graag
Vooruit dan:

Sorry voor de brakke pic, maar zonder flits is het helemaal drie keer niks...
Zoals gezegd, hij zit nu ijzerdraad vast.
Zorg ervoor dat je hem vastzet voor je je videokaart plaatst, dat is makkelijker om dan de tie wraps aan te trekken. Succes

Sorry voor de brakke pic, maar zonder flits is het helemaal drie keer niks...
Zoals gezegd, hij zit nu ijzerdraad vast.
Zorg ervoor dat je hem vastzet voor je je videokaart plaatst, dat is makkelijker om dan de tie wraps aan te trekken. Succes
Er zijn van die PCI slot plaatjes met gaten erin voor slangen. Zo leid ik mijn slangetjes om en de radiator staat +- een meter buiten mijn PC. Wellicht dat je daarmee je rad en pomp ver weg kan plaatsen?Tai-Pan schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 22:44:
[...]
Kan iemand met ervaring in WC mijn vraag beantwoorden of het zou lukken mijn radiator etc een stuk uit de kast te zetten zonder al te veel kosten en gefrutsel? Heb nl een barebone systeem, dus ook geen ruimte voor grote zaken in mijn PC. Die moet dus stil en koel in een kast kunnen staan in de woonkamer terwijl de radiator etc lekker uit het zicht en met minimaal geuid hun werk doen.
[ Voor 5% gewijzigd door ROFLASTC op 29-08-2005 23:34 ]
And it goes BRAAAAAPP!
Verwijderd
Alphacool heeft ook SLI blokken. Worth looking at.Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:02:
Op zoek naar nb blokjes die onder een vga kaart passen (sli) kwam ik deze tegen:
Dus je kast van de computer zit in een meubelkast? En je wil de radiator buiten de meubelkast hangen?Kan iemand met ervaring in WC mijn vraag beantwoorden of het zou lukken mijn radiator etc een stuk uit de kast te zetten zonder al te veel kosten en gefrutsel? Heb nl een barebone systeem, dus ook geen ruimte voor grote zaken in mijn PC. Die moet dus stil en koel in een kast kunnen staan in de woonkamer terwijl de radiator etc lekker uit het zicht en met minimaal geuid hun werk doen.
Is perfect te doen. Ik weet nu niet meteen de specs van de 1250 van buiten, maar desnoods doe je het met een Alphacool AP910. Kost niet veel meer dan die Eheim, maar volstaat zeker.
Wat je ook kan doen is je radiator aan de zijkant van de meubelkast vastmaken. Als je dit een beetje deftig doet kan je dat er nog cool uit laten zien zelfs
Yup, PC staat in wandmeubel. Is een kleine Shuttle dus kan makkelijk., Nu is het dus de vraag..is er een pomp die sterk genoeg is om het water van 2,10mtr hoog naar beneden te pompen (1.5mtr hoogteverschil) en dat dan ook weer terug te pompen (tegen de zwaartekracht in)?Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 09:46:
Dus je kast van de computer zit in een meubelkast? En je wil de radiator buiten de meubelkast hangen?
Is perfect te doen. Ik weet nu niet meteen de specs van de 1250 van buiten, maar desnoods doe je het met een Alphacool AP910. Kost niet veel meer dan die Eheim, maar volstaat zeker.
Wat je ook kan doen is je radiator aan de zijkant van de meubelkast vastmaken. Als je dit een beetje deftig doet kan je dat er nog cool uit laten zien zelfs
En wat zou ik dan nodig hebben? Ik heb geen PCI slot over, dus moet een PCI slot adapter kopen waar de slangen normalitair door naar buiten gaan, die koppelstukken eraf halen en zelf 2 gaten boren in m'n kast en de koppelstukken daarop weer vastzetten.
En dan dus via slangen omhoog naar een radiator met fans die erg goed moet kunnen koelen en errug stil moet zijn.
Enne...het moet ook nog eens niet te veel kosten
Verwijderd
Ik heb mn waterkoeling uitgepakt

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 12:53 ]
en je cpu koelblok ?
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
wrm staat er dan IceLex? 
zeeeeeeeeeeeer nettewc setup!
Verwijderd
Ja, ik zat ook al naar een resorator te kijken maar die leek me toch niet zo geschikt, omdat ik wil gaan overklokken.Frank_Knopers schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 20:08:
[...]
Reserator is ruim voldoende voor zo'n set. Heeft hoge afwerkingsgraad, grote compatibiliteit en is bovenal superstil.
De Thermalteke Bigwater SE vind ik ook niet zo geschikt omdat de kwaliteit mij niet zo heel goed lijkt (kapotte slangen enz enz)
Ik ben ff zelf aan de slag gegaan en dit is het resultaat tot nu toe:
een cpu cooling kit van asetek: de KT03A-12VS/10mm
deze chipset cooler van asetek: de Chipset Cooler NB01/P1
Ik zoek nu alleen nog een goede vga koeler voor mijn 6800 ultra, weet iemand een goede?
Als er ook nog een betere chipset cooler bestaat voor ongeveer dezelfde prijs dan hoor ik dat ook graag...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 19:05 ]
Verwijderd
Geen idee, dat viel me ook al op.....wrm staat er dan IceLex?
Zie hier:
http://www.caseking.de/sh..._278_390&products_id=1554
Staat ook al IceLex

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 18:57 ]
Je gaat toch niet al die bochtjes gebruiken he.... Zonde van je flow van je mooie pompVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 12:53:
Ik heb mn waterkoeling uitgepakt![]()
[afbeelding]
Verwijderd
Keb redelijke low-flow blokjes en die pomp heeft een druk van 3 bar, die elbows maken dan echt niet zo veel uit....
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 21:35 ]
Yup, PC staat in wandmeubel. Is een kleine Shuttle dus kan makkelijk., Nu is het dus de vraag..is er een pomp die sterk genoeg is om het water van 2,10mtr hoog naar beneden te pompen (1.5mtr hoogteverschil) en dat dan ook weer terug te pompen (tegen de zwaartekracht in)?
En wat zou ik dan nodig hebben? Ik heb geen PCI slot over, dus moet een PCI slot adapter kopen waar de slangen normalitair door naar buiten gaan, die koppelstukken eraf halen en zelf 2 gaten boren in m'n kast en de koppelstukken daarop weer vastzetten.
En dan dus via slangen omhoog naar een radiator met fans die erg goed moet kunnen koelen en errug stil moet zijn.
Ding moet nl CPU, GPU en de NB koelen.
Verwijderd
Terugpompen bestaat niet he, de pomp duwt alleen maar water weg. Maar mijn pomp (zie paar posts terug) is denk ik de beste pc pomp nu op de markt.Yup, PC staat in wandmeubel. Is een kleine Shuttle dus kan makkelijk., Nu is het dus de vraag..is er een pomp die sterk genoeg is om het water van 2,10mtr hoog naar beneden te pompen (1.5mtr hoogteverschil) en dat dan ook weer terug te pompen (tegen de zwaartekracht in)?
Swiftech MCP 655
1200 liter per uur
1/2" ID
3 bar
met gemak 3 meter opvoerhoogte
[ Voor 81% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2005 22:27 ]
prijs?Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:24:
[...]
Terugpompen bestaat niet he, de pomp duwt alleen maar water weg. Maar mijn pomp (zie paar posts terug) is denk ik de beste pc pomp nu op de markt.
Swiftech MCP 655
1200 liter per uur
1/2" ID
3 bar![]()
Want ik zoek ook nog een goede radiator die een goede flow heeft en fans (waarschijnlijk 120mm zodat die erg stil kan zijn).
Ik zag trouwens ook her en der plaatjes van GPU koelers die ook de RAM koelt. Is dat nu echt nodig of...beetje onzin??
Gaat het verwijderen van een interne fan eigenlijk ten koste van het koelen van het RAM op het mobo? Er is dan nl helemaal geen flow meer, dus...
[ Voor 38% gewijzigd door Tallguy op 30-08-2005 22:47 ]
Ik heb ff gekeken naar een mogelijk opstelling (eerste opzet):
MCR-220 "Quiet Power" series Radiator
MCP655™ 12 VDC Pump
MCRES-525™ "BAY RES"
MCW50™ Graphics Card Liquid Coolers
MCW20™ series Chipset water-blocks for AMD® & Intel® platform motherboards
MCW6002™ series Water Blocks
Nu ook nog zo'n ding voor het PCI slot waardoor de slangen naar buiten kunnen, dan kan ik die ombouwen naar een zelf gemaakte uitgang.
Pomp draait echter op 12V en aangezien het spul op de kast komt te staan, maar ik kijken hoe ik dat kan fixen qua adapter.
MCR-220 "Quiet Power" series Radiator
MCP655™ 12 VDC Pump
MCRES-525™ "BAY RES"
MCW50™ Graphics Card Liquid Coolers
MCW20™ series Chipset water-blocks for AMD® & Intel® platform motherboards
MCW6002™ series Water Blocks
Nu ook nog zo'n ding voor het PCI slot waardoor de slangen naar buiten kunnen, dan kan ik die ombouwen naar een zelf gemaakte uitgang.
Pomp draait echter op 12V en aangezien het spul op de kast komt te staan, maar ik kijken hoe ik dat kan fixen qua adapter.
Prijs:
Bijna 100 euro bij www.xcsystems.nl
De beste pomp op de markt is de Iwaki RD20 trouwens
Maar daar is moeilijk aan te komen en is nog duurder 
En zoveel bochtjes schelen iig wel 2 graden
Maar als je toch zoveel geld uitgeeft waarom doe je het dan niet meteen goed
-Silverprop Cyclone Nexus SX
-Swiftech Storm Extreme
-Swiftech MCP655 12V high pressure pump
-Silverprop Cyclone Fusion SL
Bijna 100 euro bij www.xcsystems.nl
De beste pomp op de markt is de Iwaki RD20 trouwens
En zoveel bochtjes schelen iig wel 2 graden
Maar als je toch zoveel geld uitgeeft waarom doe je het dan niet meteen goed
-Silverprop Cyclone Nexus SX
-Swiftech Storm Extreme
-Swiftech MCP655 12V high pressure pump
-Silverprop Cyclone Fusion SL
[ Voor 59% gewijzigd door Vandread op 30-08-2005 23:13 ]
Verwijderd
Ik denk dat dit die Iwaki wel in het stof doet bijtenVandread schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:05:
De beste pomp op de markt is de Iwaki RD20 trouwensMaar daar is moeilijk aan te komen en is nog duurder

Anyway, ontopic: ik blijf bij mijn Alphacool AP910
paar nadelen (van die grote pomp dan he):Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:12:
[...]
Ik denk dat dit die Iwaki wel in het stof doet bijten![]()
[afbeelding]
Anyway, ontopic: ik blijf bij mijn Alphacool AP910Kost ongeveer 80EUR dacht ik bij Alphacool zelf.
-warmtedump
-1/2" koppelingen? hmmmm... tough cookie
-verplaatsbaarheid en plaatsbaarheid cq grote... aj... listig als je op kamers gaat

-iwaki rocks! (reeeeaaaal japanese
En die alphacool dingen hebben geen 1/2" koppelingen, dus voor 15 euro meer heb je een stuk meer flow wat dus beter past bij de rest
[ Voor 3% gewijzigd door Vandread op 30-08-2005 23:33 ]
Verwijderd
Nice...Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 22:24:
[...]
Terugpompen bestaat niet he, de pomp duwt alleen maar water weg. Maar mijn pomp (zie paar posts terug) is denk ik de beste pc pomp nu op de markt.
Swiftech MCP 655
1200 liter per uur
1/2" ID
3 bar![]()
Wat zijn je temps van je AMD heethoofd?
Verwijderd
Correctie: die Alphacool dingen hebben GEEN koppelingenVandread schreef op dinsdag 30 augustus 2005 @ 23:28:
En die alphacool dingen hebben geen 1/2" koppelingen, dus voor 15 euro meer heb je een stuk meer flow wat dus beter past bij de rest
Je kan er dus de koppeling opzetten die je zelf wil
Verwijderd
Ik ben net begonnen met mijn mod dus ik kan pas testen als die af is:Verwijderd schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 08:18:
[...]
Nice...
Wat zijn je temps van je AMD heethoofd?
http://www.casejunkies.com/forum/viewtopic.php?t=11625
Verwijderd
Heeft iemand ook ervaring met deze WC-set?
http://www.3dgameman.com/...8600/video_review_03.html
Swiftech 8600, hij zou bij mij goe dpassen omdat hij twee rads heeft met elk een 80mm fan. Kheb niet zoveel ruimte in mijn kastje ben ik bang voor
http://www.3dgameman.com/...8600/video_review_03.html
Swiftech 8600, hij zou bij mij goe dpassen omdat hij twee rads heeft met elk een 80mm fan. Kheb niet zoveel ruimte in mijn kastje ben ik bang voor
Verwijderd
Ik heb hier een koolance pc2 kast staan, werkt als een trein, maar na een jaar wordt het wel eens tijd om de koelvloeistof te vervangen dacht ik.
Ik lees overal, gewoon (demi)water gebruiken met waterwetter. Is dat ook voor mijn kant en klare systeempje met koper blokjes en (ik dacht) alu rad ook het beste?
Is waterwetter het beste?
Bij oc-shop hebben ze ook nog:
- Zerex Super Coolant
Moet je toevoegen
Bij freezing hardware verkopen ze:
- Innovatek Protect Pro - 250 ml.
- Innovatek Protect N - 250 ml.
- Innovatek Protect - 250 ml.
- Tec-Protect-Plus - 1000 ml.
Die eerste 3 moet je toevoegen, 4e is kant en klaar.
Iemand hier ervaringen mee? Die innovatek protect pro lijkt me wel wat eigenlijk....
Ik lees overal, gewoon (demi)water gebruiken met waterwetter. Is dat ook voor mijn kant en klare systeempje met koper blokjes en (ik dacht) alu rad ook het beste?
Is waterwetter het beste?
Bij oc-shop hebben ze ook nog:
- Zerex Super Coolant
Moet je toevoegen
Bij freezing hardware verkopen ze:
- Innovatek Protect Pro - 250 ml.
- Innovatek Protect N - 250 ml.
- Innovatek Protect - 250 ml.
- Tec-Protect-Plus - 1000 ml.
Die eerste 3 moet je toevoegen, 4e is kant en klaar.
Iemand hier ervaringen mee? Die innovatek protect pro lijkt me wel wat eigenlijk....
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-09-2005 12:49 ]
ik ben ook van plan om water koeling te nemen nu zat ik te denken aan een Alphacool Complete Set Pro 240 of een Alphacool Complete Set Pro 360
nu gaat het me voornamelijk om dat het stil is en goed koeld
ik heb een amd 3500+ en een ati radeon x850xt pe met allebij vreselijk luiddruchtige fans
welke is het beste en is geen overkill
nu gaat het me voornamelijk om dat het stil is en goed koeld
ik heb een amd 3500+ en een ati radeon x850xt pe met allebij vreselijk luiddruchtige fans
welke is het beste en is geen overkill
[ Voor 5% gewijzigd door DavidM op 01-09-2005 14:04 ]
Een dualrad is meer dan voldoende voor bijna ieder systeem, een triple is wel beter maar in mijn mening het prijsverschil niet waard.
Verwijderd
Hoi guys,
mijn WC set-up is hier zo goed als afgewerkt en heeft hier al dagen staan proefdraaien in proefopstelling (niet ingebouwd) op lekken met een mengsel van DEMI-water en een beetje auto-koelmiddelvloeistof.
Nu vandaag begon ik mijn RES definitief af te werken en ik zag dat er gelijk van die vellen,... zo precies hier en daar kleine vettige sliertjes in mijn tubings zaten,.. ik ben het nu niet echt meer zeker maar ik denk dat het vlak na mijn RES was,... op de uitgang dus
Nu zit er weer puur demi-water in zonder additief tegen algen.
Wat zou ik nu het beste gebruiken eigenlijk als koelwater want dat koelmiddel voor in de auto lijkt hier bij mij niet echt het ideale
Welk huis-,tuin- en keukenmiddeltje kan je nog gebruiken om algen te voorkomen
mijn WC set-up is hier zo goed als afgewerkt en heeft hier al dagen staan proefdraaien in proefopstelling (niet ingebouwd) op lekken met een mengsel van DEMI-water en een beetje auto-koelmiddelvloeistof.
Nu vandaag begon ik mijn RES definitief af te werken en ik zag dat er gelijk van die vellen,... zo precies hier en daar kleine vettige sliertjes in mijn tubings zaten,.. ik ben het nu niet echt meer zeker maar ik denk dat het vlak na mijn RES was,... op de uitgang dus
Wat zou ik nu het beste gebruiken eigenlijk als koelwater want dat koelmiddel voor in de auto lijkt hier bij mij niet echt het ideale
Sorry, beetje laat, ik zag je reactie nu pas

Wat voor een rad gebruik je? Als je een "oude"gebruikt, heb je hem dan waarschijnlijk niet schoon gemaakt? [rml][ WC] Het grote waterkoelingsvragen-topic deel XIV[/rml] Check even het onderdeel Trouble shooting.Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:52:
Hoi guys,
Nu vandaag begon ik mijn RES definitief af te werken en ik zag dat er gelijk van die vellen,... zo precies hier en daar kleine vettige sliertjes in mijn tubings zaten,.. ik ben het nu niet echt meer zeker maar ik denk dat het vlak na mijn RES was,... op de uitgang dus![]()
Wat zou ik nu het beste gebruiken eigenlijk als koelwater want dat koelmiddel voor in de auto lijkt hier bij mij niet echt het ideale![]()
@ Vandread De link naar Trouble Shooting in de inhoudsopgave linkt naar deel 13, waar mijn schoonmaakwerkzaamheden nog niet in staan.
Verwijderd
AC FluidVerwijderd schreef op donderdag 01 september 2005 @ 17:52:
Hoi guys,
Nu vandaag begon ik mijn RES definitief af te werken en ik zag dat er gelijk van die vellen,... zo precies hier en daar kleine vettige sliertjes in mijn tubings zaten,.. ik ben het nu niet echt meer zeker maar ik denk dat het vlak na mijn RES was,... op de uitgang dus![]()
Wat zou ik nu het beste gebruiken eigenlijk als koelwater want dat koelmiddel voor in de auto lijkt hier bij mij niet echt het ideale![]()
hallo,
ik heb mijn waterkoeling inmiddels ook al weer een tijdje draaien (maandje of 2) ik heb een Asetek set samengesteld uit losse onderdelen. Bij mijn weten zijn het allemaal koperen onderdelen echter mijn eens zo mooi glanzende waterblok is gedegradeerd tot een lelijk zwart blok
corrosie dus. Dit komt omdat ik dacht dat alleen demi water wel genoeg zou zijn. `k had meerdere posts hier gelezen dat het mogelijk zou zijn. Nou bij mij niet dus.
Nu wil ik graag deze rotzooi verwijderen en als ik dan toch bezig ben ook een waterblokje voor m`n X800XL opnemen in het circuit. Nu is mijn vraag: Hoe doe ik dat? Ik heb wel eens wat gelezen over koken in zoutzuur. Nou kan ik dit wel doen (lang leve vrienden met een scheikunde opleiding
) maar ik vraag me af in hoeverre dit slaagt. Graag dus meningen over wat te doen.
Dan eigenlijk nog 1 vraagje: ik koel nu dus een p4 530J @ stock met een Black Ice Pro 120mm radi. Kan die X800XL daar bij? Ik ben van plan die p4 een stuk hoger te klokken als ik een beter mobo heb maar voor eerst blijft die @ stock. Dus is een single 120mm rad genoeg voor een p4 530J en een overgeklokte X800XL?
hier een pic om een idee te geven van de lelijkheid/ranzigheid/eigenwijsheid
ik heb mijn waterkoeling inmiddels ook al weer een tijdje draaien (maandje of 2) ik heb een Asetek set samengesteld uit losse onderdelen. Bij mijn weten zijn het allemaal koperen onderdelen echter mijn eens zo mooi glanzende waterblok is gedegradeerd tot een lelijk zwart blok
Nu wil ik graag deze rotzooi verwijderen en als ik dan toch bezig ben ook een waterblokje voor m`n X800XL opnemen in het circuit. Nu is mijn vraag: Hoe doe ik dat? Ik heb wel eens wat gelezen over koken in zoutzuur. Nou kan ik dit wel doen (lang leve vrienden met een scheikunde opleiding
Dan eigenlijk nog 1 vraagje: ik koel nu dus een p4 530J @ stock met een Black Ice Pro 120mm radi. Kan die X800XL daar bij? Ik ben van plan die p4 een stuk hoger te klokken als ik een beter mobo heb maar voor eerst blijft die @ stock. Dus is een single 120mm rad genoeg voor een p4 530J en een overgeklokte X800XL?
hier een pic om een idee te geven van de lelijkheid/ranzigheid/eigenwijsheid

Beetje laat,Extera schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 13:36:
ik heb voor de zekerheid een e-mail gestuurd naar tweakend.nl
[...]
Roamor? toch bestellen?

Onzin, met de bijgeleverde tie wraps kun je hem gewoon vastzetten. Tevens zitten er ook geen condensatoren oid in de weg, waardoor je je blokje zou moeten aanpassen. (Die mail suggereerd dat je fysiek aan het blokje zou moeten gaan veranderen?)
Dat voorkom je helaas toch niet, wat voor vloeistof je ook gebruikt; omdat je altijd wel vuil via de lucht etc in de kringloop zult krijgen. In de anderhalf jaar dat ik mijn huidige set heb (mijn vorige custom-made moest ik nog veel vaker schoonmaken) heb ik deze twee maal grondig schoongemaakt. Hoe ik het gedaan heb staat in de TS, onder Trouble Shooting.p43000 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 19:55:
Nu wil ik graag deze rotzooi verwijderen en als ik dan toch bezig ben ook een waterblokje voor m`n X800XL opnemen in het circuit. Nu is mijn vraag: Hoe doe ik dat? Ik heb wel eens wat gelezen over koken in zoutzuur. Nou kan ik dit wel doen (lang leve vrienden met een scheikunde opleiding) maar ik vraag me af in hoeverre dit slaagt. Graag dus meningen over wat te doen.
]
Je 2e vraag is moeilijker, aangezien je niet aangeeft wat je precies wilt. Een single is namelijk wel genoeg mits je de warmteafvoer in de gaten houdt. Simpelweg je fans harder laten draaien dus.
Grote voordeel van een dual is natuurlijk dat je je fans minder hard hoeft laten draaien en dus minder lawaai hebt.
[ Voor 61% gewijzigd door Roamor op 01-09-2005 20:28 ]
@ RoamoR
Maar dat blokje uitkoken hoeft dus voorlopig volgens jou niet? Als ik corrosie lees, denk ik aan aanvreten en aan het mogelijk stukgaan (lekken) van m`n blokje. Dit valt aan jou verhaal te horen wel mee dus.
Wat ik precies wil, is lastig idd
Het liefst wil ik een andere kast en dan een dual radi in het 'dak' dremelen, echter hier heb ik momenteel noch het geld noch de tijd voor. (nieuwe studie net weer begonnen;))
Waar het me gewoon even om gaat is dat m`n blokje over een half jaartje niet helemaal kapot is gecorrodeerd.
Maar dat blokje uitkoken hoeft dus voorlopig volgens jou niet? Als ik corrosie lees, denk ik aan aanvreten en aan het mogelijk stukgaan (lekken) van m`n blokje. Dit valt aan jou verhaal te horen wel mee dus.
Wat ik precies wil, is lastig idd
Waar het me gewoon even om gaat is dat m`n blokje over een half jaartje niet helemaal kapot is gecorrodeerd.
Tja, ik weet ook niet hoe het over een jaar of vijf eruit ziet, maar op zich doet een "zwart" blokje niet veel schade aan mijn temps. Omdat ik nogal veel mijn setup overhoop gooip43000 schreef op donderdag 01 september 2005 @ 20:33:
@ RoamoR
Een blokje uitkoken met zoutzuur lijkt me iets waar je heel voorzichtig mee moet zijn. Ik weet niet hoe je je dat precies voorstelt? Ik zou hem iig niet in een pan gooien, aangezien je dan ook het contactvlak (met je CPU) gaat "reinigen", wat de vlakheid niet ten goede zal komen. (tenzij je die naderhand weer kunt herstellen.)
Één woord: antikal
Werkt niet alleen tegen kalkaanslag
Werkt niet alleen tegen kalkaanslag
hmz, ik zie het morgen of zaterdag hoop ik 
het cpu blokje zit erop.. morgen hopelijk het chipset blokje erop en dan kan het mobo weer terug op z'n plek
ik heb op me cpu een druppel artic silver gedaan ter grote van een dop-erwt (een kleine) is dit genoeg? of teveel? te weinig? het aandraaien van het blokje vond ik ook trickie, door de veertje's heb je niet door hoe strak het blokje zit. Ik heb nadat er spanning op de veertjes kwam nog een paar slagen (kruislings) aangedraaid....
hopen dan het goed gaat (zit nu achter een laptop dus niet achter m'n eigen systeem)
het cpu blokje zit erop.. morgen hopelijk het chipset blokje erop en dan kan het mobo weer terug op z'n plek
ik heb op me cpu een druppel artic silver gedaan ter grote van een dop-erwt (een kleine) is dit genoeg? of teveel? te weinig? het aandraaien van het blokje vond ik ook trickie, door de veertje's heb je niet door hoe strak het blokje zit. Ik heb nadat er spanning op de veertjes kwam nog een paar slagen (kruislings) aangedraaid....
hopen dan het goed gaat (zit nu achter een laptop dus niet achter m'n eigen systeem)
hmm .. gewoon beter spul kopen
ik heb gewoon kant en klaar spul van innovatek gekocht.
alleen wanneer je dit mixt met demi water krijg je bubbels in je set
haha .. mya .. m'n venice 3000+ draait nu wel mooi op 2,66ghz.
lekker koel op 38graden
ik heb gewoon kant en klaar spul van innovatek gekocht.
alleen wanneer je dit mixt met demi water krijg je bubbels in je set
haha .. mya .. m'n venice 3000+ draait nu wel mooi op 2,66ghz.
lekker koel op 38graden
en dan praten we wel over de max. temp
Dit topic is gesloten.