Waar kan je deze set voor dat geld kopen?Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 19:04:
[...]
Verkoop je oude set en koop de nieuwe Swiftechset a 240 euro denk momenteel best presterende set tegen een leuke prijs.
http://www.swiftnets.com/products/H20-APEX.asp
Ik denk zelfs dat ik terug ga naar waterkoeling door deze set
Hij is duurder geworden? Hij was toch 240 dollar? nu bijna 260?Coenen schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 16:48:
[...]Waar kan je deze set voor dat geld kopen?
Denk dat je ff moet mailen met www.xcsystems.nl
Verwijderd
http://www.xcsystems.nl/ daar kan je hem bestellen voor 240 euro leveren momenteel alleen op bestelling dus gewoon even mailtje sturen en ONS op de hoogte houden. 
Mensen kijk deze review
http://overclockers.com/articles1250/
Mensen kijk deze review
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 23:43 ]
In Amerika betaal er nu zo'n 260 dollar voor.Vandread schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:44:
[...]
Hij is duurder geworden? Hij was toch 240 dollar? nu bijna 260?
Denk dat je ff moet mailen met www.xcsystems.nl
Ongeveer 213 Euro, maar dan is ie nog niet verzonden.
Ik ga wel mailen met XCsystems als ik terug ben van vakantie.
Hmmm, hier doet die link het naar overclockers.com het niet, jammer.Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 21:44:
http://www.xcsystems.nl/ daar kan je hem bestellen voor 240 euro leveren momenteel alleen op bestelling dus gewoon even mailtje sturen en ONS op de hoogte houden.
Mensen kijk deze review![]()
[ Voor 36% gewijzigd door Coenen op 20-08-2005 16:21 ]
Verwijderd
NiemandVerwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 22:33:
Ik heb voor een prikje een ongebruikt LICS AAF-1 cpu-blokje op de kop kunnen tikken voor mijn A64-systeem![]()
Iemand hier ervaring met dit blokje,.. geeft die goede koelresultaten![]()
Link naar een review ervan.
Site is wel wat traag ter info
huh waarom test je m nie ff in je koelsetup en laat je ons de gebruikservaring ervan weten
Lijkt een beetje op zo'n Alphacool blokje... en die presteren vrij goed, heb er zelf ook eentje
I love watercooling
Verwijderd
Lol,.. eeuh,... nee ik heb het nog niet maar verwacht het één dezer dagenPilske schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 19:35:
[...]
huh waarom test je m nie ff in je koelsetup en laat je ons de gebruikservaring ervan wetenik snap het niet helemaal
je hebt het blok toch al
Ik ben gewoon wat nieuwsgierig naar anderen hier met eventuele gebruikerservaringen,.. vandaar dus mijn vraag
Verwijderd
WC is af. Ik ga dalijk bij het kruidvat gedeminiraliseerd water halen en koelvloeistof heb ik al. En dan ben ik weer een middagje bezig 
Jullie krijgen natuurlijk results
Jullie krijgen natuurlijk results
Verwijderd
Hallo,
Heb 2 vragen aan jullie.
Vraag 1. Heb Vandaag een Asus 7800GTX Top besteld bij Alternate. Welk WC Blokje kan ik het beste nemen voor de 7800 GTX.
Dacht zelf aan een Maze 4 maar weet niet zeker of deze past , Staat alleen bij support N6800 Serie weet niet of dat het zelfde is bij de N7800 :
Link : Maze 4
Of deze
Link :Danger Den NV-68
Vraag 2 . Ben ook op zoek naar Geheugen koeling voor de 7800GTX . Zag bij Freezinghardware het volgende Klik nu weet ik niet of deze passen .
Alvast bedankt.
Mvg,
Alain
Heb 2 vragen aan jullie.
Vraag 1. Heb Vandaag een Asus 7800GTX Top besteld bij Alternate. Welk WC Blokje kan ik het beste nemen voor de 7800 GTX.
Dacht zelf aan een Maze 4 maar weet niet zeker of deze past , Staat alleen bij support N6800 Serie weet niet of dat het zelfde is bij de N7800 :
Of deze
Vraag 2 . Ben ook op zoek naar Geheugen koeling voor de 7800GTX . Zag bij Freezinghardware het volgende Klik nu weet ik niet of deze passen .
Alvast bedankt.
Mvg,
Alain
Die geheugen blokjes passen wel... maar ik ben er niet zo tevreden over...
ze vinnen zitten te dicht op elkaar waardoor de warmte niet echt weg kan.. wil je er echt van profiteren zul je er een goede fan op moeten zetten...
kijk anders voor de blokjes van zalman, die zijn volgens mij wat beter!
Verder zijn de gaten rond je socket hetzelfde...
en of zon waterkoeler die ook het geheugen koelt erop past weet ik niet, mail die winkel anders ff
ze vinnen zitten te dicht op elkaar waardoor de warmte niet echt weg kan.. wil je er echt van profiteren zul je er een goede fan op moeten zetten...
en of zon waterkoeler die ook het geheugen koelt erop past weet ik niet, mail die winkel anders ff
kruidvat, bezine station, bouwmarkt maakt niks uit het water is toch allemaal het zelfde (anders zou het wel anders heten)Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:32:
Bij het Kruidvat??
Ik heb een innovatec cool o matic NV40 in m'n setup op genomen om m'n 6800GT 400/1100 @ 1,4 volt fris te houden en dat lukt best aardig maar ik denk dat de water temperatuur een beetje hard begint op te lopen. Maar dat is ook niet zo gek met een 160 watt cpu en een 130 watt video kaart. Maar ik vraag me toch wel af of het echt normaal is een steiging van bijna 15 graden in proc temp.
Dagelijks gebruik (black ice pro 2 fans@ 5 volt)
Cpu 2400Mhz @ 1,7 volt idle 33 stressed 37 (block vast geschroeft)
Core idle 42 stressed 46
Mem idle 36 stressed 40
Benches (fans @ 12 volt)
Cpu 2700Mhz @ 2,15 volt 40 idle 49 stressed (was idle 30 stressed 35)
Core (440Mhz) idle 45 stressed 52
Mem (1240Mhz) idle 42 stressed 47
Edit:
Cpu block maar eens muur vast op m'n cpu geschroeft en het scheelt 3 graden
[ Voor 13% gewijzigd door martijn_tje op 23-08-2005 19:22 ]
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Verwijderd
BedanktSlitch schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:15:
Die geheugen blokjes passen wel... maar ik ben er niet zo tevreden over...
Dan ga ik voor de Maze4 , Alleen ff kijken welke geheugen blokjes. Maar komt wel goed .
kan iemand mij helpen met het volgende:
Ik zoek een northbridge waterkoelblok voor mijn nf7-s rev 2.0. Dat is opzich niet zo'n probleem, maar ik moet dus een northbridgekoeler hebben met 12/13mm aansluitingen, en die ben ik nog niet tegengekomen. Kan iemand mij daarmee helpen, en het liefst een goede koeler!
thankx!
Ik zoek een northbridge waterkoelblok voor mijn nf7-s rev 2.0. Dat is opzich niet zo'n probleem, maar ik moet dus een northbridgekoeler hebben met 12/13mm aansluitingen, en die ben ik nog niet tegengekomen. Kan iemand mij daarmee helpen, en het liefst een goede koeler!
thankx!
bla?
Verwijderd
Zoek je zoiets,Q-bone schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 18:15:
kan iemand mij helpen met het volgende:
thankx!
http://xcsystems.nl/produ...h=228_287&products_id=557 .
hmmz, ziet er erg goed uit, het prijskaartje ook
hehe. Zelf ben ik ook nog aan het kijken, en ik dacht aan de asetek, alleen weet ik totaal niet of dat goed is... Asetek WaterChill DYO VGA Cooler VGA02/P2 en dan de 12mm versie.
Als het goed is maken ze gebruik van snelkoppelingen, die kun je er dus af schroeven lijkt me, en zo je eigen koppelingen er in draaien, probleem opgelost dan toch?
of is dit niet zo
Als het goed is maken ze gebruik van snelkoppelingen, die kun je er dus af schroeven lijkt me, en zo je eigen koppelingen er in draaien, probleem opgelost dan toch?
of is dit niet zo

bla?
blokje voor de 6800 core past volgens mij gewoon op de 7800Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 15:02:
Hallo,
Heb 2 vragen aan jullie.
Of deze
Alvast bedankt.
Mvg,
Alain
Alphacool heeft aangegeven op niet al te lange termijn te komen met een blok voor de 7800 serie waarbij het blok zowel geheugen als core koelt en er nog een apart blok bij zit voor de mosfets.
het mosfet koelblok:
http://www.alphacool.de/x...cts_id=310&cPath=5_18_291

de NVXP voor de 6800 waarvan dus een opvolger komt voor de 7800 serie.
http://www.alphacool.de/x...cts_id=464&cPath=5_18_291

Alphacool heeft tevens aangegeven dat het geheugen op de achterzijde van de kaart vanuit hun productlijn alleen gekoeld zal kunnen worden met de mcx blokjes en dat ziet er niet uit

http://www.alphacool.de/x...cts_id=469&cPath=5_18_291

* floriske.nl wacht dus op het nieuwe blok van alphacool of een andere fabrikant en gaat het geheugen op de achterzijde maar passief koelen
die mosfet koeler hoop ik dat er nog een koperen variant van komt of dat er nog een fabrikant een blok gaat maken dat core, geheugen en mosftets in 1 keer koelt.
[ Voor 21% gewijzigd door floriske.nl op 22-08-2005 19:14 ]
spaghetti
Doe mij dan maar passief, maar op 256MB 7800 kaarten zit er toch geen geheugen op de achterkant
Doe mij dan maar passief, maar op 256MB 7800 kaarten zit er toch geen geheugen op de achterkant
Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320
Whow, dat laatste ding is echt een flowkiller...
al die kleine slangetjes
Zoiets wil je toch niet!!
al die kleine slangetjes
Verwijderd
Het water gaat gewoon door een hoofd slang, dus het is niet echt een flowkiller.ixl85 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:14:
Whow, dat laatste ding is echt een flowkiller...
al die kleine slangetjes

Ik zelf vind het een prachtig systeem, alleen het is veels te duur.
Verwijderd
Wordt volgens mij nog leuk met onluchten.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:35:
[...]
Het water gaat gewoon door een hoofd slang, dus het is niet echt een flowkiller.
[afbeelding]

Mygod, een prachtig systeem???Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:35:
[...]
Het water gaat gewoon door een hoofd slang, dus het is niet echt een flowkiller.
[afbeelding]
noway! hoemeer obstakels het water heeft hoe meer tegendruk, dus minder flow!
ookal komt het water 1 grote slang in en uit.
(en de kans op lekken is met al die kleine slangetjes ook veel groter geworden...)
Ik vind een blok uit 1 stuk een stuk makkelijker en beter qua flow
Verwijderd
Prachtig is iets anders dan efficiëntixl85 schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:01:
[...]
Mygod, een prachtig systeem???
noway! hoemeer obstakels het water heeft hoe meer tegendruk, dus minder flow!
ookal komt het water 1 grote slang in en uit.
(en de kans op lekken is met al die kleine slangetjes ook veel groter geworden...)
Ik vind een blok uit 1 stuk een stuk makkelijker en beter qua flow
Als al die kleine slangetjes parallel staan, dan hoeft het niet écht een flowkiller te zijn,... blijft het zo dat er geen echte voordelen zijn tov één groot blok dat alle geheugenchippies en GPU in eenkeer afdekt.
HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.
daar zit je mis, de 7800GTX kaarten hebben wel degelijk geheugen op de achterzijde.martijn_tje schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 20:13:
spaghetti![]()
Zie hier de achterkant van de asus 7800GTX TOP die ik besteld heb

volledige review: http://www.hardwarezone.c...ew.php?cid=3&id=1688&pg=1
Als dat plaatje alu het kan koelen... waarom dan je mooie watercool loop verprutsen met het koelen van geheugen.
I have considered your logic, and it makes more sense everytime i think about it...Vandread schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:13:
Als dat plaatje alu het kan koelen... waarom dan je mooie watercool loop verprutsen met het koelen van geheugen.
De volgende keer komt er een GPU only wcblok in mijn setup, scheelt me weer 50euro...
Maargoed, ik ben nu helemaal tevreden met mn score die ik met mn 6800GT haal...
Heb nu een Innovatek Cool-Matic NV 40
Dit was gewoon hardop denken
Live long and prosperixl85 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 00:20:
[...]I have considered your logic, and it makes more sense everytime i think about it...
Verwijderd
Ja daar kost het 45 cent voor een liter fles.Verwijderd schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 14:32:
Bij het Kruidvat??
Ik heb nu mijn WC erop gezet maar in de bios staat nu dat de cpu idle al bij 15 graden warmer is
Weet iemand waar dat aan kan liggen ??
Blok zit er stevig op met wat AS5 ertussen. Fan op radiator. Alleen lijkt het wel dat het water niet echt koel is
Iemand tips of zo....?
Als je nou eens verteld watvoor spul je allemaal hebt?
Verwijderd
Home made WCVandread schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:46:
Als je nou eens verteld watvoor spul je allemaal hebt?
Koelblok is ongeveer zo geworden maar dan iets kleiner.
Radiator komt van de schroothoop.
Reservoir is gewoon een simpele plastic bak
En pompje heb ik bij de dieren winkel gehaald 730 liter per minuut en tot 0.75 meter als het goed is (genoeg in ieder geval)
En ik heb pure autokoelvloeistof en gedeminiraliseerd water.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 11:04 ]
Achterhaald ontwerp he
(ach shit hij staat in de TS .... maar es weghalen
)
Pomp is ook maar zozo. Maar is goed te doen.
Sinds wanneer is autokoelvloeistof puur
Hoop dat je meer demi water hebt gedaan dan koelvloeistof.
Neem aan dat er fans op je radiator zitten?
Maar grote vraag is: kan je beter overclocken?
"Zalman CNPS7000B Alcu" is best goed trouwens, wat waren je temps? En wat zijn ze nu load/idle?
Vergeet niet dat het een vrij oud artikel is.
*zoekt nu naar betere zelfbouw artikelen*
Pomp is ook maar zozo. Maar is goed te doen.
Sinds wanneer is autokoelvloeistof puur
Hoop dat je meer demi water hebt gedaan dan koelvloeistof.
Neem aan dat er fans op je radiator zitten?
Maar grote vraag is: kan je beter overclocken?
"Zalman CNPS7000B Alcu" is best goed trouwens, wat waren je temps? En wat zijn ze nu load/idle?
Dit is zowiezo onrealistisch gedacht. Die 5 above ambient uit dat artikel... is zowiezo erg twijfelachtigIk ben een WaterCooling aan het bouwen en k hoop dan onder de 30 graden te komen (stressed )
Vergeet niet dat het een vrij oud artikel is.
*zoekt nu naar betere zelfbouw artikelen*
[ Voor 16% gewijzigd door Vandread op 23-08-2005 11:58 ]
stressed+oced onder de 40 is al een hele opgave, zeker als je ook een vga er mee gaat koelen.
Doet de pomp het goed ? Is het water niet warm/heet ? Maakt je blok goed contact met je CPU of is je blok zo krom als een hoepel ?Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 10:28:
[...]
Ja daar kost het 45 cent voor een liter fles.
Ik heb nu mijn WC erop gezet maar in de bios staat nu dat de cpu idle al bij 15 graden warmer is
Weet iemand waar dat aan kan liggen ??
Blok zit er stevig op met wat AS5 ertussen. Fan op radiator. Alleen lijkt het wel dat het water niet echt koel is
Iemand tips of zo....?
If you do not change direction, you may end up where you are heading
Verwijderd
Onder de 30 graden stressed is ook maar een droompje
Maar ik heb demi water<->koelvloeistof verhoudin=5:1 (dus 5 demi water en 1 koelvloeistof)
Dat heb ik maar gedaan omdat dat staat in de TS.
Koelblok zit er zeker stevig op vast.
En met de CNPS 7000 Alcu kon ik 39 graden idle en 55 graden stressed ongeveer (overgeclocked)
En nu was stond er toen de WC erop zat dat hij 47 was idle en stressed ongeveer 65 (overgeclocked)
Ik heb CMOS reset gedaan en toen gaf hij 37 graden aan. Maar dat was bij de 7000 maar 29 (idle)
En ik ga zo overclocken, want ik kan net pas weer computeren. Ik moest heel mijn mobo enzo uit mijn case halen vanwege de montage van het blok. Ik ben namelijk heel het dorp afgeweest voor een socket schroefje maar dan 1,5 cm langer alleen die hadden ze nergens
Dus heb ik 2 gewone schroefjes en moertjes gebruikt. En toen ik weer op wilde starten kreeg ik een error bij het laden van windows: a Read Error Occured
Maar nu heb ik eindelijk weer windows (2000) geinstalleerd en nu lukt het weer.
Heb die fout btw al wel een paar keer meer gehad
Maar ik heb demi water<->koelvloeistof verhoudin=5:1 (dus 5 demi water en 1 koelvloeistof)
Dat heb ik maar gedaan omdat dat staat in de TS.
Koelblok zit er zeker stevig op vast.
En met de CNPS 7000 Alcu kon ik 39 graden idle en 55 graden stressed ongeveer (overgeclocked)
En nu was stond er toen de WC erop zat dat hij 47 was idle en stressed ongeveer 65 (overgeclocked)
Ik heb CMOS reset gedaan en toen gaf hij 37 graden aan. Maar dat was bij de 7000 maar 29 (idle)
En ik ga zo overclocken, want ik kan net pas weer computeren. Ik moest heel mijn mobo enzo uit mijn case halen vanwege de montage van het blok. Ik ben namelijk heel het dorp afgeweest voor een socket schroefje maar dan 1,5 cm langer alleen die hadden ze nergens
Dus heb ik 2 gewone schroefjes en moertjes gebruikt. En toen ik weer op wilde starten kreeg ik een error bij het laden van windows: a Read Error Occured
Maar nu heb ik eindelijk weer windows (2000) geinstalleerd en nu lukt het weer.
Heb die fout btw al wel een paar keer meer gehad
Verwijderd
Pomp doet het volgens mij goed. Alles stroomt redelijk door. Er zit geen druk op en je zal er niet iemand 5 meter verder op mee nat kunnen spuiten, maar het stroomt wel netjes rond volgens mij.DaWaN schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 12:47:
[...]
Doet de pomp het goed ? Is het water niet warm/heet ? Maakt je blok goed contact met je CPU of is je blok zo krom als een hoepel ?
Water is niet zo heel warm. Nu koelt hij volgens mij nog wel redelijk alleen is het zo wieso veel koeler in mijn kamer vanwege het weer. Ik heb hem nu overgeclocked naar 2550 MHz en hij geeft nu 36 graden idle aan in windows dan. Nou weet ik niet of dat klopt en ik lees het af van EVEREST Home Edition.
je hebt een zelf gemaakt blok zoals je zei...
Werkt dat wel goed?
(stroomt het wel lekker door over het middelste gedeelte?
Werkt dat wel goed?
Verwijderd
Alles stroomt goed door volgens mij. En het water stroomt gewoon door het hele blok en niet alleen door een gedeelte in het midden bij de processor.ixl85 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:19:
je hebt een zelf gemaakt blok zoals je zei...
Werkt dat wel goed?
Ik heb net Pifast gedraait maar dan wordt hij ongeveer 55 graden op 2555MHz alleen is een een Error in computation of zoiets. Hij maakt hem wel helemaal af.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 17:44 ]
Dat is niet goed. Ik denk dat je blok zo krom als een hoepel is of niet strak genoeg zit. Als ik mijn WC blok op mijn cpu draai, dan doe ik 1 drupje koelpasta in het midden en als ik dan blok eraf haal is het goed verspreid over mijn gehele spreader, dus mijn blok is compleet glad vlak waardoor ie goed contact maakt. Ik denk dat dat niet helemaal goed zit bij jouwVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:43:
[...]
Alles stroomt goed door volgens mij. En het water stroomt gewoon door het hele blok en niet alleen door een gedeelte in het midden bij de processor.
Ik heb net Pifast gedraait maar dan wordt hij ongeveer 55 graden op 2555MHz alleen is een een Error in computation of zoiets. Hij maakt hem wel helemaal af.
offtopic:
Je mag mijn Maze 4 ook wel kopen hoor, ligt hier in de kast niets te doen, net als al mn andere WC zooi
Je mag mijn Maze 4 ook wel kopen hoor, ligt hier in de kast niets te doen, net als al mn andere WC zooi
[ Voor 9% gewijzigd door DaWaN op 23-08-2005 17:59 ]
Ik krijg ook het idee dat je blok niet goed is.DaWaN schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:57:
[...]
Dat is niet goed. Ik denk dat je blok zo krom als een hoepel is of niet strak genoeg zit. Als ik mijn WC blok op mijn cpu draai, dan doe ik 1 drupje koelpasta in het midden en als ik dan blok eraf haal is het goed verspreid over mijn gehele spreader, dus mijn blok is compleet glad vlak waardoor ie goed contact maakt. Ik denk dat dat niet helemaal goed zit bij jouw
Bij mij stroomt het water ook zachtjes in mn res (misschien omdat mn pomp nog steeds brak is, geen zin gehad om alles te drainen)... maar mijn cpu is idle 30 en stressed 34/36 zelfde geld voor mn gpu..
die temp verschillen bij jou vind ik echt wel ultra!!
van 47 naar 65... dat is 18 graden... best veel hoor
edit:
DaWaN geen wc meer? how come?
DaWaN geen wc meer? how come?
[ Voor 3% gewijzigd door ixl85 op 23-08-2005 18:02 ]
en iedereen zegt dat je de AS5 eerst een week moet laten uitkristalliseren, misschien dat de pomp teveel warmte afgeeft aan het water?
Ik haal de zelfde temps met mn AS5 als toen ie er net 3 uur opzat hoor...Helox-in-a-box schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:04:
en iedereen zegt dat je de AS5 eerst een week moet laten uitkristalliseren, misschien dat de pomp teveel warmte afgeeft aan het water?
volgensmij is dat een fabeltje (of scheelt het gewoon niet veel)
En ik dacht dat het vroeger altijd 24 uur was ipv een week, en dat het dan goed in de microscopische krasjes/gaatjes van je blok kon dringen ipv uitkristalliseren...
Whow, ze hebben jou echt compleet andere dignen wijs gemaakt dan mij
[ Voor 4% gewijzigd door ixl85 op 23-08-2005 18:11 ]
Verwijderd
Ik zal eens proberen om er nieuwe Koelpasta op te doen maar ik weet niet zeker of ik die nog heb. Ik heb ook gehoord dat je tandpasta kunt gebruiken maar werkt dat wel..DaWaN schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 17:57:
[...]
Dat is niet goed. Ik denk dat je blok zo krom als een hoepel is of niet strak genoeg zit. Als ik mijn WC blok op mijn cpu draai, dan doe ik 1 drupje koelpasta in het midden en als ik dan blok eraf haal is het goed verspreid over mijn gehele spreader, dus mijn blok is compleet glad vlak waardoor ie goed contact maakt. Ik denk dat dat niet helemaal goed zit bij jouw
offtopic:
offtopic:
Nee dankje ik hoef je Maze 4 (voorlopig) nog niet maar als het echt niet gaat kan ik overwegen om die van je over te kopen...
Nee dankje ik hoef je Maze 4 (voorlopig) nog niet maar als het echt niet gaat kan ik overwegen om die van je over te kopen...
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-08-2005 18:37 ]
Wat het probleem is, is dat jouw blok niet goed vlak is aan de onderkant en dus geen contact maakt (waarschijnlijk denk ik). Oplossing is niet 2 liter koelpasta eronder smeren maar schuren. Het blok helemaal vlak schuren aan de onderkant. Met fijn schuurpapier. Even een tekening gemaakt hoe het nu waarschijnlijk isVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:36:
[...]
Ik zal eens proberen om er nieuwe Koelpasta op te doen maar ik weet niet zeker of ik die nog heb. Ik heb ook gehoord dat je tandpasta kunt gebruiken maar werkt dat wel..

code:
1
2
3
4
| Legenda Bruin = blok Grijs + Groen = CPU Roze = contactoppervlak |
offtopic:
Ik heb nog steeds geen blok besteld voor mijn pentium M of de tijd genomen mn Maze 4 te modden vandaar
Ik heb nog steeds geen blok besteld voor mijn pentium M of de tijd genomen mn Maze 4 te modden vandaar
Verwijderd
Dankjewel voor de moeite van je tekeningDaWaN schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:16:
[...]
Wat het probleem is, is dat jouw blok niet goed vlak is aan de onderkant en dus geen contact maakt (waarschijnlijk denk ik). Oplossing is niet 2 liter koelpasta eronder smeren maar schuren. Het blok helemaal vlak schuren aan de onderkant. Met fijn schuurpapier. Even een tekening gemaakt hoe het nu waarschijnlijk is
[afbeelding]
code:
1 2 3 4 Legenda Bruin = blok Grijs + Groen = CPU Roze = contactoppervlak
offtopic:
Ik heb er nieuw AS5 onder gedaan en volgens mij doet hij het nu goed. Tenminste ik kan nu op 2,6GHz (zoals ik normaal gesproken 24/7 draai met de 7000) pifast draaien en dan kan voordat ik nieuwe AS5 erop gedaan had niet dus....
Toch zou ik het blok schuren/lappen zodat ie echt 100% vlak is, gaat waarschijnlijk heel veel uitmaken als je slecht contact hebtVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:19:
[...]
Dankjewel voor de moeite van je tekening![]()
Ik heb er nieuw AS5 onder gedaan en volgens mij doet hij het nu goed. Tenminste ik kan nu op 2,6GHz (zoals ik normaal gesproken 24/7 draai met de 7000) pifast draaien en dan kan voordat ik nieuwe AS5 erop gedaan had niet dus....
Verwijderd
Zal ik doen maar hoe weet ik of hij 100 vlak is als ik hem geschuurd heb?DaWaN schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:21:
[...]
Toch zou ik het blok schuren/lappen zodat ie echt 100% vlak is, gaat waarschijnlijk heel veel uitmaken als je slecht contact hebt
Je moet ook schuren met iets vlaks op je schuurpapier natuurlijkVerwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:24:
[...]
Zal ik doen maar hoe weet ik of hij 100 vlak is als ik hem geschuurd heb?
Verwijderd
Dankjewel voor alle tips ik ga het morgen doen, want nu ga ik zo nog ff proberen en ik heb geen zin om mijn blok weer helemaal los te makenDaWaN schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 19:31:
[...]
Je moet ook schuren met iets vlaks op je schuurpapier natuurlijkGlasplaat ofzo, zodat je schuurpapier ook 100% vlak is. Ook handig is het om je blok met een markeerstift helemaal zwart maakt en dan gaat schuren, als je dan alleen nog maar koper ziet ben je klaar en is ie vlak. Het slimste is om met een grover schuurpapier te beginnen en dan steeds fijner te gaan schuren.
ixl85 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:10:
[...]
Whow, ze hebben jou echt compleet andere dignen wijs gemaakt dan mij![]()
moeten ze je wel de juiste dingen wijsmaken natuurlijkQuote van arcticsilver.com
Important Reminder:
Due to the unique shape and sizes of the particles in Arctic Silver 5's conductive matrix, it will take a up to 200 hours and several thermal cycles to achieve maximum particle to particle thermal conduction and for the heatsink to CPU interface to reach maximum conductivity. (This period will be longer in a system without a fan on the heatsink or with a low speed fan on the heatsink.) On systems measuring actual internal core temperatures via the CPU's internal diode, the measured temperature will often drop 2C to 5C over this "break-in" period. This break-in will occur during the normal use of the computer as long as the computer is turned off from time to time and the interface is allowed to cool to room temperature. Once the break-in is complete, the computer can be left on if desired.
Verwijderd
Hoi
vraagje ik heb een innovatec n40 op mijn 6800gt geplaats maar nu wordt de gpu veel te heet,
De rest van de temps (cpu, nortbr) super.
Dus video kaart eruit gehaald en gekeken, de koeler zit strak op de mems, maar het lijkt wel alsof er een spleet zit tussen de gpu en het koelblok. Verder aandraaien gaat niet aangezien het koelblok wel strak op de mems zitten.
Uiteraard wel koelpasta tussen de gpu en koelblok gedaan.
Toevallig iemand anders dit probleem al gezien?
vraagje ik heb een innovatec n40 op mijn 6800gt geplaats maar nu wordt de gpu veel te heet,
De rest van de temps (cpu, nortbr) super.
Dus video kaart eruit gehaald en gekeken, de koeler zit strak op de mems, maar het lijkt wel alsof er een spleet zit tussen de gpu en het koelblok. Verder aandraaien gaat niet aangezien het koelblok wel strak op de mems zitten.
Uiteraard wel koelpasta tussen de gpu en koelblok gedaan.
Toevallig iemand anders dit probleem al gezien?
Verwijderd
Vraagje
Moet ik mij zorgen maken,.. dat is de vraag
Kijk goed naar de pic., er zitten van die kleine krakskes aan de zijkant van de plexi van mijn cpu-blokje,.. aan de kant waar die éne koppeling het dichtst bij de rand zit.
Alles is nochthans zeker niet te hard aan gedraaid,... de 4 vijsjes waarmee de plexi op het koper zit ook niet echt,... gewoon tot het einde,.. niet harder dan dat.
Op dit moment ben ik alles aan het leak-checken volledig buiten mijn case,.. so far so good,.... géén drup te zien.
Ik wil natuurlijk wel gerust zijn vooraleer alles in mijn PC ingebouwd wordt.
Wat denken jullie,.. een normaal fenomeen of is er hier kans dat het verder zou barsten met alle gevolgen van dien
Moet ik mij zorgen maken,.. dat is de vraag
Kijk goed naar de pic., er zitten van die kleine krakskes aan de zijkant van de plexi van mijn cpu-blokje,.. aan de kant waar die éne koppeling het dichtst bij de rand zit.
Alles is nochthans zeker niet te hard aan gedraaid,... de 4 vijsjes waarmee de plexi op het koper zit ook niet echt,... gewoon tot het einde,.. niet harder dan dat.
Op dit moment ben ik alles aan het leak-checken volledig buiten mijn case,.. so far so good,.... géén drup te zien.
Ik wil natuurlijk wel gerust zijn vooraleer alles in mijn PC ingebouwd wordt.
Wat denken jullie,.. een normaal fenomeen of is er hier kans dat het verder zou barsten met alle gevolgen van dien

Haarscheurtjes is geen normaal fenomeenVerwijderd schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:24:
Wat denken jullie,.. een normaal fenomeen of is er hier kans dat het verder zou barsten met alle gevolgen van dien![]()
[afbeelding]
Ik zou iig 2x nadenken...GL dude
jour innovatek probleem had ik ook.
Mijn core werd 120graden (max temp vand e kaart!)
Wat ik heb gedaan:
Ding er af gehaalt, ac5 op het blok zelf (had eerst alleen de chipjes gedaan), meer dan anders btw... gewoon ""genoeg""
Hierna weer vast gemaakt, en NIET twijfelen over de strakheid van de schroefjes!!!!
In de manual staat wel dat het allemaal niet te strak moet, maar dan krijg je dit soort gezeik!
Ik heb toen alles echt lekker strak aangedraait (natuurlijk niet tegen het breekpunt van de chip aan)
en nu draait mn 6800gt op Core: 435 mem: 1.17
stressed 46/47 graden...
maar dat staat al ergens eerder hier in het topic
goodluck!
Mijn core werd 120graden (max temp vand e kaart!)
Wat ik heb gedaan:
Ding er af gehaalt, ac5 op het blok zelf (had eerst alleen de chipjes gedaan), meer dan anders btw... gewoon ""genoeg""
Hierna weer vast gemaakt, en NIET twijfelen over de strakheid van de schroefjes!!!!
In de manual staat wel dat het allemaal niet te strak moet, maar dan krijg je dit soort gezeik!
Ik heb toen alles echt lekker strak aangedraait (natuurlijk niet tegen het breekpunt van de chip aan)
en nu draait mn 6800gt op Core: 435 mem: 1.17
stressed 46/47 graden...
maar dat staat al ergens eerder hier in het topic
goodluck!
Hallo iedereen,
Ik ben vette n00b op waterkoelings gebied (ik weet het niks nieuws zo komen er hier dagelijks mensen
) maargoed.
Ik ben dus al een tijdje aan het rondsurfen maar ik heb nu toch een paar vraagjes.
Weet iemand welk rad beter presteert van de 2 of kan iemand mij een review geven waar deze 2 tegen over elkaar worden gezet.
Of kan ik dan beter de tripple verzie nemen van de NexXxos xtreme aangezien die maar 10e duurder is.
Ik kan namelijk geen vergelijkende review vinden van deze radjes.
http://www.com-tra.de/sho..._Xtreme-PRO_Dual_120.html
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=713&cPath=5_34_35
Dezelfde vraag voor deze 3 blokjes.
En mocht het de NexXxos XP bold zijn krijg je dan geen gedonder met het plexi net als hier boven?
http://www.alphacool.de/x..._id=644&cPath=5_18_66_173
http://www.alphacool.de/x..._id=642&cPath=5_18_66_173
http://www.alphacool.de/x..._id=639&cPath=5_18_66_173
Wat is dan een leuk northbridge koelertje dat bij het bovenstaande en op een DFI NF4 Ultra-D past?
Hij moet redelijk goed koelen maar het hoeft geen top of the bill te zijn want ik probeer rond de 200 euro een setje samen te stellen.
En de aller aller laatste vraag (ja ik weet het ik ben vervelend
) wat is dan een pompje dat voldoende power heeft voor deze meuk + later nog een gpu blokje en lekker stil is? is een Eheim 1046 wat of misschien een Hydor L20?
Alvast heel heel erg bedankt
Ik ben vette n00b op waterkoelings gebied (ik weet het niks nieuws zo komen er hier dagelijks mensen
Ik ben dus al een tijdje aan het rondsurfen maar ik heb nu toch een paar vraagjes.
Weet iemand welk rad beter presteert van de 2 of kan iemand mij een review geven waar deze 2 tegen over elkaar worden gezet.
Of kan ik dan beter de tripple verzie nemen van de NexXxos xtreme aangezien die maar 10e duurder is.
Ik kan namelijk geen vergelijkende review vinden van deze radjes.
http://www.com-tra.de/sho..._Xtreme-PRO_Dual_120.html
http://www.alphacool.de/x...ucts_id=713&cPath=5_34_35
Dezelfde vraag voor deze 3 blokjes.
En mocht het de NexXxos XP bold zijn krijg je dan geen gedonder met het plexi net als hier boven?
http://www.alphacool.de/x..._id=644&cPath=5_18_66_173
http://www.alphacool.de/x..._id=642&cPath=5_18_66_173
http://www.alphacool.de/x..._id=639&cPath=5_18_66_173
Wat is dan een leuk northbridge koelertje dat bij het bovenstaande en op een DFI NF4 Ultra-D past?
Hij moet redelijk goed koelen maar het hoeft geen top of the bill te zijn want ik probeer rond de 200 euro een setje samen te stellen.
En de aller aller laatste vraag (ja ik weet het ik ben vervelend
Alvast heel heel erg bedankt
ik had eerst ook wat tegenvallende resultaten: 55 graden idle met een NV40. Daarna heb ik alle schroefjes zo vast als maar kon aan gedraait (tot het einde van het schroefdraad) en nu haal ik 42 idle/46 stressed. Core van m'n 6800GT draait op 1,4 volt (gainward GS stock voltage) en 430Mhz, mem doet 1150 voor dagelijks gebruik.
[ Voor 7% gewijzigd door martijn_tje op 24-08-2005 20:50 ]
Deze week hard aan het knutselen geweest, en heb nu eindelijk mijn eigen watergekoelde systeem.
m'n venice 3000+ wordt mooi op 33graden maximaal gehouden tijdens een burnin test met sisoft sandra
.
Morgen eens kijken of ie ook harder wil lopen
.
m'n venice 3000+ wordt mooi op 33graden maximaal gehouden tijdens een burnin test met sisoft sandra
Morgen eens kijken of ie ook harder wil lopen
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Kheb zo geen plekkie waar ik ze online kan dumpen

Mya .. ik zal effe kijken of ik ze ergens kwijt kan ( wanadoo webspace ofzo )
De swiftech storm is echt om te
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
@your grandma
Uit eigen ervaring kan ik spreken dat hoe groter de aan te sluiten slangdiameter is, hoe beter het geheel koelt. Echter bepaalt de kleinste doorvoer je gehele 'flow'. In dit geval zal ik dus voor de grootste doorvoer gaan (1/4 inch dus). Hoe groter je schroefdraad, hoe meer flow...
Voor de pomp kan je kiezen uit twee opties:
d.i.y. oftewel, ga naar de praxis, koop een libel 2400 en vloeibare pakking + ga op zoek naar de juiste slangpilaren...
Kant en klaar: Danger Den en Swiftech hebben hele goede pompjes, MCP 650 is zeer aan te raden...
Ik ben zelf een liefhebber van zeer veel flow... Combineer dit met een nexxos blokje, of in mijn geval een zern pq+ en je behaalt zeer goede resultaten...
Uit eigen ervaring kan ik spreken dat hoe groter de aan te sluiten slangdiameter is, hoe beter het geheel koelt. Echter bepaalt de kleinste doorvoer je gehele 'flow'. In dit geval zal ik dus voor de grootste doorvoer gaan (1/4 inch dus). Hoe groter je schroefdraad, hoe meer flow...
d.i.y. oftewel, ga naar de praxis, koop een libel 2400 en vloeibare pakking + ga op zoek naar de juiste slangpilaren...
Kant en klaar: Danger Den en Swiftech hebben hele goede pompjes, MCP 650 is zeer aan te raden...
Ik ben zelf een liefhebber van zeer veel flow... Combineer dit met een nexxos blokje, of in mijn geval een zern pq+ en je behaalt zeer goede resultaten...
@Twiex
En die resultaten zijn bij jou ?
Ben erg benieuwd ? foto's ?
En die resultaten zijn bij jou ?
Ben erg benieuwd ? foto's ?
Resultaten zijn erg goed te noemen... Draai een venice 3000+ (1800) op 2880 stabiel... Temps gaan de 40 graden niet over (ca 1,7 Vcore)... M'n geheugen is alleen erg brak... Beetje jammer... Kzal is ff kijken of ik wat foto's op imageshack kan posten...
@ Twiex
Hoe meer flow des te beter de temps?
Ik had begrepen dat juist de duitse blokjes van o.a. alphacool het juist goed doen met low flow
Ik had begrepen dat juist de duitse blokjes van o.a. alphacool het juist goed doen met low flow
Je hebt idd blokjes die ook van low-flow houden.
Deze zijn vooral voor een stil systeem aan te raden.
Wie echter een zo koel mogelijk systeem wil hebben moet voor high-flow blokjes gaan.
hierdoor wordt het water vaker ververst, en blijft de temperatuur lager.
Het waterblokje is hiervoor ook ontworpen
hoop dat je het snapt ?
Deze zijn vooral voor een stil systeem aan te raden.
Wie echter een zo koel mogelijk systeem wil hebben moet voor high-flow blokjes gaan.
hierdoor wordt het water vaker ververst, en blijft de temperatuur lager.
Het waterblokje is hiervoor ook ontworpen
hoop dat je het snapt ?
Verwijderd
Hmmm, net nog effe goed gekeken,...
aan de andere kant van het blokje idem,.. ook zo van die barstjes
't Is dus duidelijk dat het de plexi was die wat te hard aangedraaid stond,... blijkbaar mag ik op de hoeken de vijsjes niet aandraaien tot wanneer ik niet verder kan, plexi tot op het koper dus.
Tussenin de vijsjes zie ik dan nl. nog een miniskuul spleetje,.. duidelijk dat de plexi op die beide kanten hierdoor een beetje in een boog kwam te staan toen de vijsjes tot op het koper aangedraaid stonden
Ik heb de vijsjes nu wat losser gezet terwijl er nog druk op zat,... nog steeds geen lekken en aan de O-ring zie je nog goed dat er nog steeds een mooie afdichting is.
aan de andere kant van het blokje idem,.. ook zo van die barstjes
't Is dus duidelijk dat het de plexi was die wat te hard aangedraaid stond,... blijkbaar mag ik op de hoeken de vijsjes niet aandraaien tot wanneer ik niet verder kan, plexi tot op het koper dus.
Tussenin de vijsjes zie ik dan nl. nog een miniskuul spleetje,.. duidelijk dat de plexi op die beide kanten hierdoor een beetje in een boog kwam te staan toen de vijsjes tot op het koper aangedraaid stonden
Ik heb de vijsjes nu wat losser gezet terwijl er nog druk op zat,... nog steeds geen lekken en aan de O-ring zie je nog goed dat er nog steeds een mooie afdichting is.
Hier dan de beloofde foto's
, niet kijken naar de kwaliteit want ze zijn met m'n telefoon gemaakt
.
maar goed ik zou zeggen see for you're self

nou ya ... toch wel redelijk gelukt d8 ik zo ?

maar goed ik zou zeggen see for you're self

nou ya ... toch wel redelijk gelukt d8 ik zo ?
@experience_ik
Ja ok dat verduidelijkt het wat.
Maar dan moet ik het roer helemaal omgooien.
Wat is dan leuk spul wat goed me proc en chipset koelt rond de 200euro?
Ja ok dat verduidelijkt het wat.
Maar dan moet ik het roer helemaal omgooien.
Wat is dan leuk spul wat goed me proc en chipset koelt rond de 200euro?
ik vind voor het chipset een beetje overdreven. heb ik zelf ook niet
maar goed .. ik heb mijn spulletjes bij freezing hardware weg, en die lui leveren goed spul
.
misschien dat je daar een setje bij elkaar kunt shoppen, dan post je dat hier ?
krijg je vast wel reacties op
misschien dat 'k nog een x een gpu koelblokje koop maar dan houd het ook op
ik was wel iets meer kwijt als 200 euro
maar goed .. ik heb mijn spulletjes bij freezing hardware weg, en die lui leveren goed spul
misschien dat je daar een setje bij elkaar kunt shoppen, dan post je dat hier ?
misschien dat 'k nog een x een gpu koelblokje koop maar dan houd het ook op
ik was wel iets meer kwijt als 200 euro
Wat wil je met zo'n dik Swiftech storm blok 
Maar goed ik zal es kijken wat ik bij elkaar kan rommelen.
En chipset overdreven?
Ik heb zo'n brakke fan die best wel herrie maakt
en om te zeggen dat ie koel blijft met OC'en......nee.
Maar goed ik zal es kijken wat ik bij elkaar kan rommelen.
En chipset overdreven?
Ik heb zo'n brakke fan die best wel herrie maakt

Verwijderd
Als je kiest voor een systeem met dikke slangen (1/2" of 3/4") dan moet je voor dat Storm blokje gaan, maar dan zijn alle onderdelen heel duur (alles import), slecht verkrijgbaar en heb je bovenden een heel krachtige pomp nodig.
Ik heb hiervoor voor 10/8 mm gekozen en alles besteld bij www.caseking.de en www.aquacomputer.de
Ik heb hiervoor voor 10/8 mm gekozen en alles besteld bij www.caseking.de en www.aquacomputer.de
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 00:10 ]
Zijn er ook tweakers die een barebone systeem hebben (zols bijv een Shuttle) en daar een WC in hebben gezet? Het gaat mij nl om een stille PC (aangezien dat ding 24/7 in de woonkamer aanstaat). Op Sudhian 's forum wordt wel 't een en ander genoemd over de WC mogelijkheden, zoals de Kingwin AWC-1, maar zijn er ook Nederlanders die zoiets hebben (praat wat makkelijker
)
't is nl nogal lastig om een WC in zo'n kleine kast te zetten omdat je maar 2 slots hebt (1x AGP en 1x PCI). Die zijn in mijn situatie beiden bezet, dus via een slot naar buiten lukt al niet zonder te gaan modden.
Nu lijkt me die AWC-1 wel wat, maar is het de moeite? Salland verkoopt dat ding voor € 136, maar...ik offer daarmee ook meteen mijn enige 5,25" bay op, dus moet ik mijn DVD brander extern gaan behuizen (wat ook weer geld kost).
Kingwin heef took de AWC-3000. Dat ziet er erg mooi uit als externe radiator, maar...hoe koppel ik zo'n ding als ik geen slot meer vrij heb? Dan moet ik vlgs mij wel gaan modden. Ik heb nl geen COMM poort op mijn Shuttle (SN45GV3), maar kan eventueel wel wat doen onder mijn voeding. Daar heb ik 3x2cm ruimte.
Misschien dat iemand me wat meer info kan geven?
't is nl nogal lastig om een WC in zo'n kleine kast te zetten omdat je maar 2 slots hebt (1x AGP en 1x PCI). Die zijn in mijn situatie beiden bezet, dus via een slot naar buiten lukt al niet zonder te gaan modden.
Nu lijkt me die AWC-1 wel wat, maar is het de moeite? Salland verkoopt dat ding voor € 136, maar...ik offer daarmee ook meteen mijn enige 5,25" bay op, dus moet ik mijn DVD brander extern gaan behuizen (wat ook weer geld kost).
Kingwin heef took de AWC-3000. Dat ziet er erg mooi uit als externe radiator, maar...hoe koppel ik zo'n ding als ik geen slot meer vrij heb? Dan moet ik vlgs mij wel gaan modden. Ik heb nl geen COMM poort op mijn Shuttle (SN45GV3), maar kan eventueel wel wat doen onder mijn voeding. Daar heb ik 3x2cm ruimte.
Misschien dat iemand me wat meer info kan geven?
[ Voor 53% gewijzigd door Tallguy op 25-08-2005 01:13 ]
Klopt, die blokjes doen het redelijk met een lage flow... Grappig is dat ze toch voor een hoge flow zijn ontwikkeld. Vooral de alphacool nexxos bv. Er zitten van die kleine openingetjes in de watertoevoer van het blokje (jet). Hoe groter de flow, hoe beter dit werkt. Echter zijn de blokjes zo minimalistisch ontworpen (in tegenstelling tot de US blokjes) dat je met een lage flow ook redelijke resultaten kan behalen. Ik blijf toch bij mijn verhaal van een zo'n hoog mogelijke flow, in combinatie met een high-tech blokje zoals de nexxos, zern of als ik toch een amerikaans blokje moet noemen, de swiftech storm. Als je budget een beetje beperkt is, ga voor nexxos of zern, met een lage flow haal je hier redelijke resultaten mee. Ik neem wel aan dat je enkel je cpu koelt, gaat je nb en je vga ook mee in het systeem, dan moet je echt naar een pomp met een grotere capaciteit (voor goede resultaten)...
Ik zelf ben lekker 'tweaker' bezig geweest en heb een custom setje gemaakt met oa een sloopradiator en een vijverpomp... Werkt voor mij perfekt!
Ik zelf ben lekker 'tweaker' bezig geweest en heb een custom setje gemaakt met oa een sloopradiator en een vijverpomp... Werkt voor mij perfekt!
Ik was wel van plan mijn GPU iig ook te koelen met WC. Ik wil een zo stil mogelijk systeem. Heb geen fan op de North of de Southbridge, dus dat scheelt al.TwieX schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 01:53:
Klopt, die blokjes doen het redelijk met een lage flow... Grappig is dat ze toch voor een hoge flow zijn ontwikkeld. Vooral de alphacool nexxos bv. Er zitten van die kleine openingetjes in de watertoevoer van het blokje (jet). Hoe groter de flow, hoe beter dit werkt. Echter zijn de blokjes zo minimalistisch ontworpen (in tegenstelling tot de US blokjes) dat je met een lage flow ook redelijke resultaten kan behalen. Ik blijf toch bij mijn verhaal van een zo'n hoog mogelijke flow, in combinatie met een high-tech blokje zoals de nexxos, zern of als ik toch een amerikaans blokje moet noemen, de swiftech storm. Als je budget een beetje beperkt is, ga voor nexxos of zern, met een lage flow haal je hier redelijke resultaten mee. Ik neem wel aan dat je enkel je cpu koelt, gaat je nb en je vga ook mee in het systeem, dan moet je echt naar een pomp met een grotere capaciteit (voor goede resultaten)...
En het liefst een complete set. Dat scheelt denk ik wel in kosten?
[ Voor 4% gewijzigd door Tallguy op 25-08-2005 10:46 ]
nog even een vraagje, kan iemand mij uitleggen welke opstelling het beste is.
res/pomp --> cpu---> nb--> rad---> res/pomp
of
rad --> cpu -- nb --> res-pomp --> rad
het maakt niets uit lijkt mij, want beide keren wordt het water gekoelt voordat het naar de cpu als eerste gaat. Maar warm water in mijn reservoir, of rad eerst doen?
res/pomp --> cpu---> nb--> rad---> res/pomp
of
rad --> cpu -- nb --> res-pomp --> rad
het maakt niets uit lijkt mij, want beide keren wordt het water gekoelt voordat het naar de cpu als eerste gaat. Maar warm water in mijn reservoir, of rad eerst doen?
bla?
Verwijderd
In de praktijk maakt het helemaal niets uit wat de volgorde is door de hoge flow.
Maar theoretisch zou rad > cpu beter zijn, maar ik zou gewoon hetgeen doen wat het makkelijkst is.
Maar theoretisch zou rad > cpu beter zijn, maar ik zou gewoon hetgeen doen wat het makkelijkst is.
Als je een aanpasbaar kompleet setje wil dan is het volgende misschien wat:
http://xcsystems.nl/produ...h=228_241&products_id=641
Kan je zelf een vga blokje en cpu blokje erbij zoeken... Let alleen wel op dezelfde slangaansluitingen.
http://xcsystems.nl/produ...h=228_241&products_id=641
Kan je zelf een vga blokje en cpu blokje erbij zoeken... Let alleen wel op dezelfde slangaansluitingen.
Vraagje:
Ik heb een Asetek WaterChill 12V Pomp/Reservoir-in-1 besteld (Extreme), die komt onderin de kast te staan & de RAD hangt bovenin.
Kan ik nu het systeem vullen via het reservoir onderin? of moet ik toch boven-in een vulpunt maken?
thnx
Ik heb een Asetek WaterChill 12V Pomp/Reservoir-in-1 besteld (Extreme), die komt onderin de kast te staan & de RAD hangt bovenin.
Kan ik nu het systeem vullen via het reservoir onderin? of moet ik toch boven-in een vulpunt maken?
thnx
Kepi_nl
Verwijderd
Hoge flow is al-tijd beter. Bij Alphacool maakt het misschien weinig verschil, maar je flow kan nooit hoog genoeg zijnYour Grandma schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 22:58:
@ Twiex
Het reservoir kan gewoon onderin de kast staan, je pomp zorgt er wel voor dat het water helemaal in je systeem komt.rabor schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:01:
Vraagje:
thnx
Heb zelf ook een pomp en res die helemaal onderin de kast staan en dat is geen enkel probleem.
Klopt, duurt alleen wel wat langer voordat al het lucht uit je radiator is... Beetje schudden helpt meestal wel
[ Voor 3% gewijzigd door TwieX924 op 25-08-2005 14:50 ]
Verwijderd
Ik volg het topic nu al een paar dagen.. en het begint steeds meer te jeuken om zelf ook wc aan te schaffen. Mijn Barton Xp2500+ (@2.2ghz) wordt idle al rond de 52 graden. stressed loopt het tegen te 60 aan. Nu kun je mij nog meer wijs maken, maar een hogere temp heeft nadelige gevolgen voor de stabiliteit me dunkt.
En wat ik nu eis van een wc-setje is dat het gewoonweg goed koelt.^Geluidsproductie maakt me niets uit, met gamen en films hoor je de pc toch niet.
De TT Bigwater trekt me wel qua prijs, maar zal deze genoeg koelen?
Daarbij komt dat ik toch liever kwaliteit heb, ik lees dingen over pompjes die afknappen of dingetjes die lekken, dat zijn geen berichten.
Kun ik nu zelf een ik-kies-zelf-wc-setje bij 'Gevroren Waren"bestellen of beter een kant en klare set?
Wie kan mij dan een goede set aanbevelen? Budget ligt rond de 150 a 200 euro.
En wat ik nu eis van een wc-setje is dat het gewoonweg goed koelt.^Geluidsproductie maakt me niets uit, met gamen en films hoor je de pc toch niet.
De TT Bigwater trekt me wel qua prijs, maar zal deze genoeg koelen?
Daarbij komt dat ik toch liever kwaliteit heb, ik lees dingen over pompjes die afknappen of dingetjes die lekken, dat zijn geen berichten.
Kun ik nu zelf een ik-kies-zelf-wc-setje bij 'Gevroren Waren"bestellen of beter een kant en klare set?
Wie kan mij dan een goede set aanbevelen? Budget ligt rond de 150 a 200 euro.
Opzich werkt een Bigwaterset wel aardig maar echt goed is het niet te noemen.
Zelf vind ik de Alphacool producten wel aardig goed kwa prijs/kwaliteit.
Je kan al een setje halen voor minder dan 100 euro, neem eens een kijkje op deze pagina -> http://www.alphacool.de/xt/index.php?cPath=5_302_168
Zelf vind ik de Alphacool producten wel aardig goed kwa prijs/kwaliteit.
Je kan al een setje halen voor minder dan 100 euro, neem eens een kijkje op deze pagina -> http://www.alphacool.de/xt/index.php?cPath=5_302_168
Iets zegt me dat je de TS niet hebt gelezen?Verwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 15:59:
Thnx
En dan geldt hoe duurder des te beter?
En natuurlijk is duurder niet altijd beter.
Verwijderd
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=123969&view=detailed
Dit lijkt me een leuk setje, heeft iemand hier ervaring mee?
Reviews zijn goed, denk dat ik met een gekke bui 'm ga bestellen
review:
http://www.overclockerscl...etek_waterchill_kit_9.php
edit:
Misschien beter dat ik een VGA/CPU/chip setje moet kopen. En dan moet het ook nog es passen in mijn Lian-li
Speedy zal eerst es goed moeten meten en passen
review:
edit:
Misschien beter dat ik een VGA/CPU/chip setje moet kopen. En dan moet het ook nog es passen in mijn Lian-li

Speedy zal eerst es goed moeten meten en passen
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 17:55 ]
Er is zelfs een heus topic over die setjes geloof ik. Verder zou ik hem op azerty.nl kopen, scheelt een hoop qua prijsVerwijderd schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 17:43:
http://www.komplett.nl/k/ki.asp?sku=123969&view=detailed
review:
Na nog es t internet doorgespit te hebben ben ik maar aan de slag gegaan.
Tot nu toe heb ik:
NexXxos XP -cpu blokje
NexXxos xtreme 2 -rad
AP910 -pomp
Hier komt nog bij slang, slangklemmen en slangpilaren want die zitten er niet bij.
En anti algen goedje + demi water natuurlijk.
Fans heb ik zelf al voor me rad.
Alleen nog iets om het rad te bevestigen?
Die dingen bij alphacool zien er niet zo mooi uit, daar ga ik dus nog even naar zoeken.
Nu moet ik nog een chipset blokje dat op me DFI nf4 ultra-D past.
Weten jullie misschien een leuk blokje dat ook bij de rest van de setup past?
Nu mis ik toch niks meer?
En gaat dit dan een beetje redelijk presteren of heb ik dan een bagger setje samen gesteld
Tot nu toe heb ik:
NexXxos XP -cpu blokje
NexXxos xtreme 2 -rad
AP910 -pomp
Hier komt nog bij slang, slangklemmen en slangpilaren want die zitten er niet bij.
En anti algen goedje + demi water natuurlijk.
Fans heb ik zelf al voor me rad.
Alleen nog iets om het rad te bevestigen?
Die dingen bij alphacool zien er niet zo mooi uit, daar ga ik dus nog even naar zoeken.
Nu moet ik nog een chipset blokje dat op me DFI nf4 ultra-D past.
Weten jullie misschien een leuk blokje dat ook bij de rest van de setup past?
Nu mis ik toch niks meer?
En gaat dit dan een beetje redelijk presteren of heb ik dan een bagger setje samen gesteld

EH...VGA blokje vergeten???
Verwijderd
Hallo, ik heb een vraagje 
Ik heb sinds 2 dagen een waterkoeling setje van asetek deze
Geweldig spul, goede temperaturen, alleen heb het probleem dat ik mijn Black ice extreme radiator (de single versie) nergens kwijt kan.
Je kan natuurlijk een gat gaan dremelen enzo, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een behuizing waar ik hem gewoon binnen kwijt kan.
Mijn oog viel op een chieftec mid tower, maar welke kasten raden jullie me aan en welke kasten raden jullie me af ?
Ik wil dus zonder dremelen etc dat ding ergens in mn kast vastschroeven
edit: ik weet ook wel dat zon ding op een 120mm fan plaats past, maar hij is breder en hoger als een normale 120mm fan, past dat dan in elke behuizing met achterin een 120mm plaats ?
Ik heb sinds 2 dagen een waterkoeling setje van asetek deze
Geweldig spul, goede temperaturen, alleen heb het probleem dat ik mijn Black ice extreme radiator (de single versie) nergens kwijt kan.
Je kan natuurlijk een gat gaan dremelen enzo, maar ik ben eigenlijk op zoek naar een behuizing waar ik hem gewoon binnen kwijt kan.
Mijn oog viel op een chieftec mid tower, maar welke kasten raden jullie me aan en welke kasten raden jullie me af ?
Ik wil dus zonder dremelen etc dat ding ergens in mn kast vastschroeven
edit: ik weet ook wel dat zon ding op een 120mm fan plaats past, maar hij is breder en hoger als een normale 120mm fan, past dat dan in elke behuizing met achterin een 120mm plaats ?
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2005 23:04 ]
Ik zit toch ondertussen erg sterk te denken aan de Kingwin AWC-1 voor mijn Shuttle. Dat ding is nl erg compact en in een Shuttle heb je nou eenmaal niet zoveel ruimte. Het gaat me ook primair om geluidsreductie en niet zozeer de temps (hoewel ik verwacht dat die toch ook wel iets zullen zakken (ik zal eens een Prime draaien met normale koeling als vergelijk)).
Ik moet alleen mijn enige 5,25" slot opofferen, dus moet ik opzoek naar een USB2.0 (incl Firewire!!) external enclosure voor mijn DVD brander.
Ik moet alleen mijn enige 5,25" slot opofferen, dus moet ik opzoek naar een USB2.0 (incl Firewire!!) external enclosure voor mijn DVD brander.
Koop een chieftec kast... Aan de achterzijde heb je dan mooi ruimte om het volgende rad te plaatsen:
http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=1445
Twee gaatjes boren, en je bent klaar...
Te groot, Ik wilde niet voor niets een kleine SHuttleTwieX schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 00:34:
Koop een chieftec kast... Aan de achterzijde heb je dan mooi ruimte om het volgende rad te plaatsen:
ff een late quote...TwieX schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 21:51:
@your grandma
Bedenk wel dat 99% met 1/4 (of kleinere) schroefdraad werkt en dat 1/4 aan de schroefdraadzijde nooit een bredere flow kan hebben dan 9mm, aangezien aan de buitenkant de schroefdraad 13mm is
Daarom neem ik altijd 3/8" tygon, 9.5mm binnen 15.5mm buiten
I love watercooling
Ik weet dat je een systeem met reservoir onderin gewoon kunt vullen, het ging mij eerder specifiek om deze pomp met dat ingebouwde reservoirtje.. maar je had gelijk.. het kan iddPilatuS schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 13:54:
[...]
Het reservoir kan gewoon onderin de kast staan, je pomp zorgt er wel voor dat het water helemaal in je systeem komt.
Heb zelf ook een pomp en res die helemaal onderin de kast staan en dat is geen enkel probleem.
Thnx.
Kepi_nl
Jah, dat heeft niet echt de prioriteit.Tai-Pan schreef op donderdag 25 augustus 2005 @ 22:39:
EH...VGA blokje vergeten???
Aangezien ik wel rond de 200 euro wil blijven kan ik dees er later nog wel bij doen, of als het nog btje rond budget blijft doe ik die er alsnog bij.
-Edit-
op watercoolplanet.de zie ik de NexXxoS GPX2-A (interne Rev. 2) http://www.watercoolplane...-NB%20Chrome%20Line%20XXL
En deze staat bij de chipset coolers.
Maar kijk ik dan op de site van alphacool dan zou het een gpu koeler zijn?
Of heeft dit blokje een dubbelfunctie
[ Voor 34% gewijzigd door Your Grandma op 26-08-2005 12:48 ]
Ok, vraagje..
Ik heb net mijn waterkoeling volgegooid met water
Na 1 aansluiting gevonden te hebben die niet helemaal dicht was is ie waterdicht.
Maar nu ben ik dus aan het draaien en de pomp maakt een hels geluid, het lijkt alsof er lucht inzit, maar ik ben een uur aant ontluchten geweest en er zit enkel nog een kleine luchtbel in het reservoir. Soms lijkt de pomp heel stil te worden en dan begint het weer... Het is echt water wat je hoort stromen (of een geluid wat er heel veel op lijkt
, hoe krijg ik dit eruit? (Ik heb het geluid echt gelokaliseerd naar de pomp)
De pomp is:

Edit:
Oplossing gevonden. De fabriekstandaard is dat de pomp op volle toeren draait.. Dit terugschroeven zorgt ervoor dat hij geen geluid van water meer maakt, maar er nog genoeg flow overblijft.
Ik heb net mijn waterkoeling volgegooid met water
Maar nu ben ik dus aan het draaien en de pomp maakt een hels geluid, het lijkt alsof er lucht inzit, maar ik ben een uur aant ontluchten geweest en er zit enkel nog een kleine luchtbel in het reservoir. Soms lijkt de pomp heel stil te worden en dan begint het weer... Het is echt water wat je hoort stromen (of een geluid wat er heel veel op lijkt
De pomp is:
Edit:
Oplossing gevonden. De fabriekstandaard is dat de pomp op volle toeren draait.. Dit terugschroeven zorgt ervoor dat hij geen geluid van water meer maakt, maar er nog genoeg flow overblijft.
[ Voor 14% gewijzigd door Maf op 27-08-2005 03:34 . Reden: Oplossing gevonden :) ]
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
ik ga ook even lullen over pompen 
Ik draai nu iets van een jaar met een hydor pomp in me setup en ik het begin wa ik erg te spreken over het pompje omdat het gewoon goed z'n werk deed.
Maar nu ga ga ik m'n WC meer gebruiken als stille koeling ipv. brute koeling en nu valt me op dat mijn pompje gewoon het allerluidste onderdeel van me pc is
.
Het resoneert als een gek het maakt gewoon een irritant geluid, dus nu vroeg ik me af of dit komt omdat het pompje wat versleten is, of is het normaal voor een L20 ?
Anders haal ik wel een Eheim of een andere stille pomp (iemand een idee welke ?) want nu is het echt zwaar irritant
.
Ik draai nu iets van een jaar met een hydor pomp in me setup en ik het begin wa ik erg te spreken over het pompje omdat het gewoon goed z'n werk deed.
Maar nu ga ga ik m'n WC meer gebruiken als stille koeling ipv. brute koeling en nu valt me op dat mijn pompje gewoon het allerluidste onderdeel van me pc is
Het resoneert als een gek het maakt gewoon een irritant geluid, dus nu vroeg ik me af of dit komt omdat het pompje wat versleten is, of is het normaal voor een L20 ?
Anders haal ik wel een Eheim of een andere stille pomp (iemand een idee welke ?) want nu is het echt zwaar irritant
Dit topic is gesloten.