Zijn er hier mensen met een S5 max en een tapijt? Van de irobot lees ik dat dit goed moet gaan. Ons tapijt is 1,5cm hoog. Kan iemand bevestigen of de S5 hier gewoon op komt?
Heb je een foto van het tapijt? Ik heb wel een laag tapijt en dat gaat gewoon goed
Bassos30 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 12:51:
Heb je een foto van het tapijt? Ik heb wel een laag tapijt en dat gaat gewoon goed
:strip_exif()/f/image/bJRp24gdwkjM9iyGvRWq9OGG.jpg?f=fotoalbum_large)
Bij mijn gaat het ook goed al is het een laag dun tapijt
Hmmm lastig. Zou zeggen dat het wel moet lukken. Anders een ander kleed kopen ;p
Hier is "Robocop" vandaag bezorgd!
zojuist de eerste testen gedaan met de Roborock app. werkt goed maar heb wel de 5ghz wifi uitgezet omdat hij bleef connecten op de 5ghz.
@wjsiebes kleed gaat hier goed. Kan morgen wel een filmpje maken
Do { Ping } while ( LOL )
Morgen word de irobot bezorgd. Ga die eerst even testen. Mocht dat niet bevallen dan ga ik voor de Roborock. Bedankt voor de info!Shadow_Agent schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 21:32:
Hier is "Robocop" vandaag bezorgd!zojuist de eerste testen gedaan met de Roborock app. werkt goed maar heb wel de 5ghz wifi uitgezet omdat hij bleef connecten op de 5ghz.
Meld me hier ook even met een positieve noot.
Ben totaal verbaasd over hoeveel er toch altijd weer uit de roborock s5max komt.
Om de dag pakt hij de woonkamer, altijd spic en span. Tapijt, dikke kokosdeurmat, onder kastjes, onder de bank, past net tussen de stoelpoten door, echt super apparaat.
2x per week zet ik hem boven neer en laat hem alle kamers afgaan... Accu nog nooit dood geweest, maar wel jammer dat ie met <20% automatisch naar de lader gaat en dat dit niet te stoppen is. Zo heb je eigenlijk gewoon 20% minder acculading, maar goed.
Wil niet meer zonder!
Ben totaal verbaasd over hoeveel er toch altijd weer uit de roborock s5max komt.
Om de dag pakt hij de woonkamer, altijd spic en span. Tapijt, dikke kokosdeurmat, onder kastjes, onder de bank, past net tussen de stoelpoten door, echt super apparaat.
2x per week zet ik hem boven neer en laat hem alle kamers afgaan... Accu nog nooit dood geweest, maar wel jammer dat ie met <20% automatisch naar de lader gaat en dat dit niet te stoppen is. Zo heb je eigenlijk gewoon 20% minder acculading, maar goed.
Wil niet meer zonder!
Zoiets hebben wij ook liggen, maar bij ons komt ie er meestal niet goed op. En is al meerdere keren vast komen te zitten in een strook van ~40cm breed tussen tapijt en muur, dus dat maar tot een no-go zone verklaard.
Persoonlijke ergernis... Wanneer je de mop + watertank er in klikt, worden no-mop zones overgeslagen zoals je verwacht. Maar ook overgeslagen met zuigen. Het is niet alsof hij gewoon daar wel heen gaat en niet mopt maar wel zuigt, maar gewoon helemaal niet heen gaat dus

We hebben de S5 max nu een maand of 2 denk ik. Hij doet het redelijk goed, maar na een maandje begon hij wel echt luidruchtiger te worden vond ik.
Ook zitten er bij de zuigborstel nu best veel zwarte "slijtplekken" in de behuizing/houder

Maar hij doet nog dagelijks z'n rondje en zuigt het meeste goed op.
Plakkerige etensresten rondom de stoel van ons zoontje blijven een uitdaging.
We zetten hem eens per week op de 1e verdieping (slaapkamers) en wat daar uit komt
[ Voor 3% gewijzigd door DropjesLover op 16-07-2020 01:12 ]
BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,
Is het eigenlijk mogelijk om de Roborock S5 max automatisch vanaf een bepaald punt, of in een bepaalde ruimte te laten starten?
Ik zou eigenlijk willen dat hij vanaf het verste punt vertrekt en naar het docking station toe werkt.
Ik zou eigenlijk willen dat hij vanaf het verste punt vertrekt en naar het docking station toe werkt.
Ja je kan kiezen in welke volgorde de kamers worden schoongemaakt
yes dat kanSonnyBBQ schreef op donderdag 16 juli 2020 @ 15:06:
Is het eigenlijk mogelijk om de Roborock S5 max automatisch vanaf een bepaald punt, of in een bepaalde ruimte te laten starten?
Waar kopen jullie goedkope benodigdheden voor de Roborock S5 Max?
Ik gooi vaak een beetje laminaatreiniger er in, ruikt het huis lekker en de vloer wordt beter schoon.ElGrandoNeuso schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:11:
Gisteren bij Ali een S5max besteld voor 344,- (EU warehouse). Eerste ervaring met een robotstofzuiger. Ben echt heel benieuwd. Ik zie dat er ook reinigingsvloeistof voor dweilfunctie wordt verkocht.
https://www.amazon.de/dp/...fRID=7CB4D94FCES8D7K83JDC
Iemand ervaring met schoonmaakmiddel toevoegen?
Ik heb de deebot 950 momenteel in gebruik; fijn dingetje ! Zeker in vergelijking met mijn oude hombot.
De mapping en custom areas zijn fijn. Toch mis ik iets... Custom areas kunnen niet worden opgeslagen als favourite en/of als onderdeel van een schema (ik knoei nou eenmaal nog vaak op de zelfde plek
Kan dit wel op de s5 ?
De mapping en custom areas zijn fijn. Toch mis ik iets... Custom areas kunnen niet worden opgeslagen als favourite en/of als onderdeel van een schema (ik knoei nou eenmaal nog vaak op de zelfde plek
Ik zag in het weekend iemand die de Deebot 950 had, voor mij mijn eerste 'aanraking' met een robotstofzuiger en dus ook reden om mijzelf verder te verdiepen hierin... Echter zie ik door de bomen het bos niet meer, ik heb het idee dat er heel veel verschillende op de markt zijn met minimale verschillen?
Uiteindelijk ben ik op zoek naar een robotstofzuiger die 2 verdiepingen kan mappen, maar vooral ook eentje die goed om kan gaan met grind van de kattenbak en haren, en dat ik bepaalde kamers ook 'handmatig' kan doen na controle of er geen plas/poep van de katten ligt...
Hebben jullie hier bepaalde ervaringen / adviezen mee icm huisdieren?
Uiteindelijk ben ik op zoek naar een robotstofzuiger die 2 verdiepingen kan mappen, maar vooral ook eentje die goed om kan gaan met grind van de kattenbak en haren, en dat ik bepaalde kamers ook 'handmatig' kan doen na controle of er geen plas/poep van de katten ligt...
PS4 PSN: Dazzler2120
De Roborock s50 neemt alles mee (en verspreid het)Dazzler2120 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:22:
en dat ik bepaalde kamers ook 'handmatig' kan doen na controle of er geen plas/poep van de katten ligt...

Haha ja, dat heb ik al vaker langs zien komen als klacht... Dus ik ga hoe dan ook alert zijn als ik hem ga gebruikenRobinFoot schreef op maandag 20 juli 2020 @ 16:34:
[...]
De Roborock s50 neemt alles mee (en verspreid het)Dus de handmatige controle blijft, of gokje wagen prijsje winnen
kun je die map niet tijdelijk aanpassen zodat ie uit die no-go zone kan komen?Bassos30 schreef op maandag 20 juli 2020 @ 12:56:
Dit is ook wel knap opzich. Iemand weet hoe dit kan? De lader staat ook helemaal niet op die plek
Na 4x ellende met troep van onze katten die door de hele woonkamer gesmeerd werd ben ik wel helemaal klaar met het automatisch inplannen. Vreselijk wat een bende ook de robot zelf helemaal onder de zooi.. 
Zal nog wel even duren totdat de AI van de robots kots of uitwerpselen weet te herkennen..

Zal nog wel even duren totdat de AI van de robots kots of uitwerpselen weet te herkennen..
Oké, die is duidelijk, altijd eerst controleren of er iets ligt wat uitgesmeerd kan worden
Gelukkig zijn katten wel gewoontedieren en zelfs als ze hun behoefte buiten de kattenbak doen zijn het vaak wel dezelfde plekken die je moet controleren...
Waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe zijn ze met de haren, kattenkorrels en dingen als brokken die op de grond liggen?
Waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe zijn ze met de haren, kattenkorrels en dingen als brokken die op de grond liggen?
De nieuwe S6 V Max AI zou uitwerpselen en spul moeten herkennen, maar de AI moet nog wel meer getraind worden voor het echt goed gaat werken. Dus zo lang zal 't niet meer duren!CyBeRSPiN schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:01:
Na 4x ellende met troep van onze katten die door de hele woonkamer gesmeerd werd ben ik wel helemaal klaar met het automatisch inplannen. Vreselijk wat een bende ook de robot zelf helemaal onder de zooi..
Hier krijgen de katten (automatisch) te eten nadat de robot z'n rondje heeft gereden. Bij ons verkleint dat de kans op een kotsrobot aanzienlijkCyBeRSPiN schreef op maandag 20 juli 2020 @ 17:01:
Na 4x ellende met troep van onze katten die door de hele woonkamer gesmeerd werd ben ik wel helemaal klaar met het automatisch inplannen.
Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX
Onze katten eten de hele dag door
Heeft zo z'n voor én nadelen
Gelukkig weten ze (meestal) de kattenbak te vinden...
Gelukkig weten ze (meestal) de kattenbak te vinden...
Dat gaat wel prima met mijn Roborock S4. Wel regelmatig bakje legen en af en toe bij de borstel aan de onderzijde alle haren eruit trekken/knippen. Ik vind de opvangbak wel echt bizar klein en ook praktisch onhandig om goed schoon te maken, bakje zit vol met allerlei hoekjes en holtes.Dazzler2120 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 09:37:
[ Voor 18% gewijzigd door CyBeRSPiN op 21-07-2020 10:26 ]
Oké, ik heb hem besteld. Meerdere reviews en vergelijkingen bekeken tussen de Deebot Ozmo 950, de Roomba's en de Roborocks, lijkt erop voor mij dat de Deebot als de beste uit de vergelijking komt en daar dan ook voor gegaan...
Nu nog even afwachten tot die binnen komt en dan kunnen wij hem testen.
Heeft iemand enig idee waar je het beste de filters etc kunt bestellen voor de s5 max Roborock? Want er is veel neppe rotzooi of met de stoffen zijborstels waar ik op amazon veel negatieve reacties op lees.
Ter land, ter zee en in de kroeg
Waarom de deebot en niet de s5 max ? (Handig om te weten voor mijn eigen keuzeDazzler2120 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 13:39:
Oké, ik heb hem besteld. Meerdere reviews en vergelijkingen bekeken tussen de Deebot Ozmo 950, de Roomba's en de Roborocks, lijkt erop voor mij dat de Deebot als de beste uit de vergelijking komt en daar dan ook voor gegaan...
Voor mij was deze video doorslaggevend: YouTube: Deebot Ozmo 950 vs Roborock S6 vs Roomba i7pc01 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 16:11:
[...]
Waarom de deebot en niet de s5 max ? (Handig om te weten voor mijn eigen keuze
doorslaggevend is de dubbele sweeping brushes voor mij geweest en de runtime - daarbij heb ik de Deebot in werking gezien... Wellicht dat mijn mening daardoor al iets beïnvloed was want het werkt wel erg fijn.
Wél een belangrijke feature voor mij is de multi-map feature. Volgens mij is deze bij Roborock nog in ontwikkeling - bij de Deebot is deze al geïntegreerd.
thx; die video is vrij duidelijk op zich !
Ik heb de S5 Max sinds een week en ik denk dat 2 borstels beter zijn dan 1. Voor de rest zijn wij aardig tevreden over het apparaat.
Dweilen op een ruwe vloer werkt net als op parket/laminaat erg goed.
Ik vind dat in de doos een tweede dweil had mogen zitten.
Dweilen op een ruwe vloer werkt net als op parket/laminaat erg goed.
Ik vind dat in de doos een tweede dweil had mogen zitten.
Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro
Welke reserve onderdelen heb jij besteld op Amazon heb je misschien een linkje?😁GR1221 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 20:14:
[...]
Ik had hem ook besteld bij Gshopper, was in vier dagen ontvangen. Kwam vanuit Engeland als ik het goed heb gezien.
Set reserve-onderdelen (dweilen, borstels, etc) heb ik via Amazon bijbesteld.
Hoo dit is ook al bij de s5 max gewoon geintregreeerd en wel nu tot 4 etagesDazzler2120 schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 17:00:
[...]
Voor mij was deze video doorslaggevend: YouTube: Deebot Ozmo 950 vs Roborock S6 vs Roomba i7
doorslaggevend is de dubbele sweeping brushes voor mij geweest en de runtime - daarbij heb ik de Deebot in werking gezien... Wellicht dat mijn mening daardoor al iets beïnvloed was want het werkt wel erg fijn.
Wél een belangrijke feature voor mij is de multi-map feature. Volgens mij is deze bij Roborock nog in ontwikkeling - bij de Deebot is deze al geïntegreerd.
Wat een feest dat apparaat zeg. Nu een kleine week in gebruik en iedere avond kijk ik vanaf de bank vol bewondering hoe Jimmy zijn rondje doet. Dweilfuntctie staat iedere dag aan en de vloer ziet er schoon uit. Dat terwijl mijn vrouw gastouder is en de hele week kindjes over de vloer heeft.ElGrandoNeuso schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 21:11:
Gisteren bij Ali een S5max besteld voor 344,- (EU warehouse). Eerste ervaring met een robotstofzuiger. Ben echt heel benieuwd. Ik zie dat er ook reinigingsvloeistof voor dweilfunctie wordt verkocht.
https://www.amazon.de/dp/...fRID=7CB4D94FCES8D7K83JDC
Iemand ervaring met schoonmaakmiddel toevoegen?
Heb meteen wat extra borstels en dweiltjes via Ali besteld (volgens leverancier en klanten wel origineel).
Linkje van Ali ?ElGrandoNeuso schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:42:
[...]
Wat een feest dat apparaat zeg. Nu een kleine week in gebruik en iedere avond kijk ik vanaf de bank vol bewondering hoe Jimmy zijn rondje doet. Dweilfuntctie staat iedere dag aan en de vloer ziet er schoon uit. Dat terwijl mijn vrouw gastouder is en de hele week kindjes over de vloer heeft.
Heb meteen wat extra borstels en dweiltjes via Ali besteld (volgens leverancier en klanten wel origineel).
Ter land, ter zee en in de kroeg
Deze: https://www.amazon.de/20-...d=1595577633&sr=8-1-fkmr0tumtum100 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 06:20:
[...]
Welke reserve onderdelen heb jij besteld op Amazon heb je misschien een linkje?😁
Vandaag de Deebot Ozmo 950 binnen gekregen! Meteen een proefrondje laten draaien uiteraard, 1keer regulier laten stofzuigen en 1 keer laten poetsen met de dweil verbonden - ik ben oprecht onder de indruk met wat die opraapt.
Vanwege wat pathing problemen wel een no-go zone van de TV meubel moeten maken, maar voor de rest nergens vast komen te zitten.
Vanwege wat pathing problemen wel een no-go zone van de TV meubel moeten maken, maar voor de rest nergens vast komen te zitten.
Hier ook een Deebot Ozmo 950 bezorgd vandaag! Erg onder de indruk gezien het huis nog niet echt robotproof was. Geen vastlopers.
/f/image/cwhThqYn1GKTDIMc6xI4OSOp.png?f=fotoalbum_large)
Heeft iemand dit probleem ook ooit gehad? Ik heb een Roborock s5 max en heb daarop multi maps geactiveerd.
Edit: Nu werkt ie weer prima, lees op internet dat het server issues zouden kunnen zijn bij Roborock
[ Voor 10% gewijzigd door tumtum100 op 25-07-2020 08:15 ]
ja heel soms moet die even laden voor zijn mappen te voorschijn haalt
Deze ervaring hebben wij dus ookElGrandoNeuso schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:42:
[...]
Wat een feest dat apparaat zeg. Nu een kleine week in gebruik en iedere avond kijk ik vanaf de bank vol bewondering hoe Jimmy zijn rondje doet. Dweilfuntctie staat iedere dag aan en de vloer ziet er schoon uit. Dat terwijl mijn vrouw gastouder is en de hele week kindjes over de vloer heeft.
2 paar sokken en een ring teruggekregen die ik door het afgelopen jaar ben kwijtgeraakt onder bed.
Gebruik jij voor het dweilen alleen water, of ook de reinigingsmiddelen die ze aanraden?
Wij hebben nu een tijdschema ingesteld. Iedere nacht om 2 uur doet hij even de woonkamer. Houdt de kamer goed kruimel en kattenhaarvrij.
[ Voor 6% gewijzigd door Dazzler2120 op 27-07-2020 12:56 ]
Kleine update n.a.v. mijn bestelling. Helaas nog steeds niet geleverd. Levertijd was 4-7 werkdagen. Nu ruim 12 werkdagen verder nog niets vernomen. Na belletje met de vraag naar de status zou ik gemaild worden, maar daat gebeurde ook niet binnen de afgesproken tijd. Ook zag ik ondertussen dat er meer aanbieders waren en dat zij zelf ook de prijs 25 euro naar beneden hebben gedaan.
Nu elders besteld voor 450 euro. 65 euro goedkoper en als het goed is morgen in huis!
Kan niet wachten!
Nu elders besteld voor 450 euro. 65 euro goedkoper en als het goed is morgen in huis!
Kan niet wachten!
michel91 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:05:
@Rene dankjewel, ga ik proberen!
Nu ik overtuigd ben en de Xiaomi Roborock S5 Max wilde bestellen, was het zoeken naar een betrouwbare shop met goede levering. Jammer dat dit product alleen door MaxICT als Nederlandse webshop wordt geleverd in het zwart. Dan ga ik daar maar voor. Amazon pas ik voor.
Ik denk dat het handig is om nog 1 of 2 extra dweil matjes erbij te hebben. Op bol.com staan deze voor de s5. passen deze ook op de S5 max?
https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www
Ik heb getest met HG laminaatreiniger, maar dat was geen succes. Je ziet nu de sporen van de wieltjes door de kamer lopen. Ik denk dat ik teveel heb gebruikt (20ml op een tank), volgende keren met wat minder reinigingsmiddel doen. Het ruikt wel heerlijk fris!Dazzler2120 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 12:56:
[...]
Deze ervaring hebben wij dus ookDit weekend zaten mijn vriendin en ik op bed toe te kijken hoe onze BNK3R rondjes maakte door de slaapkamer, opeens hoorde ik hem op een plek waar ik niet verwachtte... Hij past zelfs onder bed!
2 paar sokken en een ring teruggekregen die ik door het afgelopen jaar ben kwijtgeraakt onder bed.
Gebruik jij voor het dweilen alleen water, of ook de reinigingsmiddelen die ze aanraden?
Wij hebben nu een tijdschema ingesteld. Iedere nacht om 2 uur doet hij even de woonkamer. Houdt de kamer goed kruimel en kattenhaarvrij.
En heb je ook tips wat je bij het water kan doen voor een tegel vloer?ElGrandoNeuso schreef op maandag 27 juli 2020 @ 17:12:
[...]
Ik heb getest met HG laminaatreiniger, maar dat was geen succes. Je ziet nu de sporen van de wieltjes door de kamer lopen. Ik denk dat ik teveel heb gebruikt (20ml op een tank), volgende keren met wat minder reinigingsmiddel doen. Het ruikt wel heerlijk fris!
Voor onze S5 max gebruiken we een heel klein beetje Dettol. Echt niet veel.
Nope, alleen ervaring met HG laminaatreinigertumtum100 schreef op maandag 27 juli 2020 @ 18:38:
[...]
En heb je ook tips wat je bij het water kan doen voor een tegel vloer?
Iemand vraagt me, wat zou ik nog voor een D75 2e hands nu kwijt mogen zijn? Wat is een redelijke prijs.StealthyPeanut schreef op dinsdag 21 februari 2017 @ 11:38:
[...]
Dat is wel een interessante aanbieding inderdaad! Ik heb er nu 4 op het oog (prijzen inclusief verzendkosten);
D3 - € 500,-
D5 - € 525,-
D75 - € 400,-
D85 - € 480,-
Accu is nog ca 20-30 min.
Zuigen lijkt OK te zijn, geen bijgeluiden.
Tnx!
Iemand die toevallig nog magneetstrips overheeft. Ik vind 27,- nogal duur voor 4mtr. Heb eigelijk 8mtr nodig.
Die van Neato zijn wel dik. Ik wil een langpolig vloerkleed afschermen.
Die van Neato zijn wel dik. Ik wil een langpolig vloerkleed afschermen.
Basement Bios ---- Exo-S
Iets?
https://www.123inkt.nl/Ka...nd-kleeflaag-p112216.html
Vanaf € 1,95 (Incl. 21% btw) per meter....
https://www.totalshopdisp...-plakband-lengte-1-meter/
per meter iets goedkoper
per meter iets goedkoper
Ik wil een nieuwe robotstofzuiger aanschaffen en ik twijfel over de Neato Botvac D7 Connected, nu beschikbaar bij CoolBlue voor 400 euro en hij lijkt alle features te hebben die voor mij belangrijk zijn.
- Kaart met no-go zones
- Ondersteuning voor meerdere verdiepingen
- Laag genoeg om onder kasten te komen
- Gaat goed om met meubels en stoelpoten
Ik zat ook naar de Roomba 960 te kijken maar die heeft geen kaartondersteuning waardoor je met virtual walls moet gaan prutsen, daar heb ik geen zin in.
Zijn er nog alternatieven die ik zou moeten overwegen? Ik wil alleen geen Chinese modellen zoals Xiaomi/Roborock.
- Kaart met no-go zones
Ik zat ook naar de Roomba 960 te kijken maar die heeft geen kaartondersteuning waardoor je met virtual walls moet gaan prutsen, daar heb ik geen zin in.
Zijn er nog alternatieven die ik zou moeten overwegen? Ik wil alleen geen Chinese modellen zoals Xiaomi/Roborock.
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Bedankt voor het meedenken! Ervaringen mee dat dit ook werkt?route99 schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 00:46:
Iets?
per meter iets goedkoper
Basement Bios ---- Exo-S
Zelf met deze spullen nog niet, we hebben een Roborock en die heeft dat niet nodig.
Als je de EAN code opzoekt/volgt krijg je meer data via Google.
Vergelijk of het daar zo goed als mogelijk mee overeenkomt.
https://www.upcitemdb.com/upc/810841010034
Waarom het zo duur is?
Zoals altijd neem je een gokje met goedkoper spul, dus een "echte" ervaring heb je altijd meer aan.
Waarom het zo duur is?
Zoals altijd neem je een gokje met goedkoper spul, dus een "echte" ervaring heb je altijd meer aan.
Toch een Google hit kunnen vinden en blijkt niet te werken. Ik ga even kijken voor alternatieven!route99 schreef op vrijdag 31 juli 2020 @ 10:06:
Zelf met deze spullen nog niet, we hebben een Roborock en die heeft dat niet nodig.
Waarom het zo duur is?
Basement Bios ---- Exo-S
Zit nu naar de Ecovacs te kijken. De Ecovacs Deebot OZMO 950 krijgt goede reviews maar ik zie dat de Deebot 905 100 euro goedkoper is en de 901 zelfs 200 euro goedkoper. Alleen kan ik die modellen niet terug vinden op de site van de fabrikant. Iemand enig idee wat de verschillen zijn tussen die modellen?
Ik zie dat de 901 geen dweilfunctie heeft, nu maakt dat mij weinig uit. Maar de 905 heeft dat wel, dus wat is dan nog het verschil tussen de 905 en de 950?
Ik zie dat de 901 geen dweilfunctie heeft, nu maakt dat mij weinig uit. Maar de 905 heeft dat wel, dus wat is dan nog het verschil tussen de 905 en de 950?
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
hij stond ooit op de Nederlandse site denk ik want google vindt een link, maar nu niet meer. Maar hij is nog wel op de Duitse site te vinden:
https://www.ecovacs.com/d...egory=DEEBOT&ids=67&ids=4
verschil zit met name in de batterij zo te zien. 950 is het topmodel maar waar overige verschillen vind ik niet zo duidelijk.
De 950 zou ik max ongeveer 450 aan uitgeven en in ieder geval niet de 599 die coolblue er voor vraagt. Hij voldoet goed maar is niet perfect.
https://www.ecovacs.com/d...egory=DEEBOT&ids=67&ids=4
verschil zit met name in de batterij zo te zien. 950 is het topmodel maar waar overige verschillen vind ik niet zo duidelijk.
De 950 zou ik max ongeveer 450 aan uitgeven en in ieder geval niet de 599 die coolblue er voor vraagt. Hij voldoet goed maar is niet perfect.
Voor degenen die een robot met dweilfunctie hebben: hoe goed is dit gemiddeld genomen? Moeten jullie zelf ook nog dweilen of neemt de robot dit volledig uit handen?
Ik lees in reviews wisselende verhalen (uiteraard ook afhankelijk van het merk en type) en betwijfel of het de meerprijs waard is.
Edit: ik wil virtual wall functionaliteit via een app vanwege convectorputten waar mijn Roomba 605 steeds op vastloopt. Geen zin in magneten of torentjes. Dan kom je al snel bij de dure modellen, en bijna automatisch bij de Roborock S5, terecht. Dweilen zit er dan gewoon bij.
Ik lees in reviews wisselende verhalen (uiteraard ook afhankelijk van het merk en type) en betwijfel of het de meerprijs waard is.
Edit: ik wil virtual wall functionaliteit via een app vanwege convectorputten waar mijn Roomba 605 steeds op vastloopt. Geen zin in magneten of torentjes. Dan kom je al snel bij de dure modellen, en bijna automatisch bij de Roborock S5, terecht. Dweilen zit er dan gewoon bij.
[ Voor 32% gewijzigd door Aghanim op 01-08-2020 16:32 ]
Als je weet hoe je handmatig deelt om het schoon te krijgen, dan is de voorspelling van wat deze robots kunnen daarbij relatief eenvoudig.... niet bijster goed...iig veel van de roborocks doen dat niet best.
De s6 een ervaring
productreview: Xiaomi Roborock S6 Zwart review door Poebie
Heb het zelf nog niet eens daarom geprobeerd, tis hier vooral zuigen.
De s6 een ervaring
productreview: Xiaomi Roborock S6 Zwart review door Poebie
Heb het zelf nog niet eens daarom geprobeerd, tis hier vooral zuigen.
Een robot gaat uiteindelijk altijd met een smerige doek door je hele kamer heen. Wanneer je zelf gaat dweilen gebruik je 2 emmers voor schoon en vies water. Dus je zal echt nog wel zelf moeten dweilen wil je het goed en schoon doen. Zie het meer als met een vochtige doek de vloer licht afnemen zonder dat je de doek tussentijds even schoonmaakt.Aghanim schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:59:
Voor degenen die een robot met dweilfunctie hebben: hoe goed is dit gemiddeld genomen? Moeten jullie zelf ook nog dweilen of neemt de robot dit volledig uit handen?
Zelf inderdaad voor de roborock s5 max gegaan ivm ook putten in de woonwijkenAghanim schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 15:59:
Dweilen doet die perfect op mijn tegel vloer en dweil nu niet meer zelf dan 1 keer in de maand ipv om de week
Zelfde als dat virual wall functie en de app werken vele malen beter dan mindere robot stofzuigers dan is die 350 euro die ik er voor betaald heb echt de moeite waard
Ik ga toch nog even met onze Roomba 605 aan de slag voordat ik een upgrade doe. Ik wil naar de situatie dat ik deze (helaas met de hand) iedere avond laat draaien met zo min mogelijk voorbereiding. Heb alle kabels waarop hij vast liep nu goed weggewerkt. Blijven alleen de convector putten over.
De 605 werkt wel met virtual walls maar helaas niet met magneetstrips. Ik vind 6 virtual walls aanschaffen wat te kostbaar dus dat is geen optie.
Beste optie lijkt me om wat dunne houten platen uit te zagen en deze onder de banken te leggen. Dan zie je ze niet en hoef ik ze alleen maar op de convectoren te schuiven. Dat werkt prima als de verwarming niet aan hoeft.
De 605 werkt wel met virtual walls maar helaas niet met magneetstrips. Ik vind 6 virtual walls aanschaffen wat te kostbaar dus dat is geen optie.
Beste optie lijkt me om wat dunne houten platen uit te zagen en deze onder de banken te leggen. Dan zie je ze niet en hoef ik ze alleen maar op de convectoren te schuiven. Dat werkt prima als de verwarming niet aan hoeft.
Ik heb zojuist ook de D7+ besteld, toevallig. De reviews zien er goed uit en 380,- is geen geld voor dat ding (lijkt het). Ik twijfelde zelf nog even over een dweilfunctie, da's toch net een beetje schoner voor m'n gevoel. Maar voor dit geld ga ik eerst dit maar 's aanschouwen in de praktijk.Tsurany schreef op donderdag 30 juli 2020 @ 20:16:
Ik wil een nieuwe robotstofzuiger aanschaffen en ik twijfel over de Neato Botvac D7 Connected, nu beschikbaar bij CoolBlue voor 400 euro en hij lijkt alle features te hebben die voor mij belangrijk zijn.
- Kaart met no-go zones
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Super! Dit werkt tot nu toe het beste (Dettol power fresh original allesreiniger). Vlekken gaan weg en laat geen strepen achter.Schumi_wk schreef op maandag 27 juli 2020 @ 20:05:
Voor onze S5 max gebruiken we een heel klein beetje Dettol. Echt niet veel.
Met dank voor de info hier, vandaag de S5 max besteld.
Nu wachten op levering.
Edit:
Maandagochtend besteld, vanmiddag mail dat DHL morgen komt. Maar ff zien, PostNL was vandaag ook een dagje verlaat.
Nu wachten op levering.
Edit:
Maandagochtend besteld, vanmiddag mail dat DHL morgen komt. Maar ff zien, PostNL was vandaag ook een dagje verlaat.
[ Voor 44% gewijzigd door _Marcel_1973 op 12-08-2020 22:22 ]
Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.
Op mijn Roborock S5max heb ik nu multi floor geactiveerd. Daarna robot boven gezet, een nieuwe map laten maken waarna hij terugging naar zijn startpunt boven. Prima, vervolgens de nieuwe map genaamd, robot beneden weer op het dock gezet en de map weer terug op de begaande grond map gezet in de app. Het probleem wat ik nu ervaar is dat elke keer dat de robot nu begint schoon te maken vanuit het dock hij niet meer snapt dat hij daar begint en (vrij lang) begint te positioneren. Uiteindelijk herkent hij zijn locatie wel weer en na het schoonmaken gaat hij weer netjes terug naar het dock, maar de keer daarna is het weer hetzelfde. Herkennen meer mensen zich in dit probleem? Weet iemand wat je er aan kunt doen?
misschien update ik heb nergens problemen mee met de 2 verdiepingen die in me roborock zitten.Ransom_nl schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 15:47:
Op mijn Roborock S5max heb ik nu multi floor geactiveerd. Daarna robot boven gezet, een nieuwe map laten maken waarna hij terugging naar zijn startpunt boven. Prima, vervolgens de nieuwe map genaamd, robot beneden weer op het dock gezet en de map weer terug op de begaande grond map gezet in de app. Het probleem wat ik nu ervaar is dat elke keer dat de robot nu begint schoon te maken vanuit het dock hij niet meer snapt dat hij daar begint en (vrij lang) begint te positioneren. Uiteindelijk herkent hij zijn locatie wel weer en na het schoonmaken gaat hij weer netjes terug naar het dock, maar de keer daarna is het weer hetzelfde. Herkennen meer mensen zich in dit probleem? Weet iemand wat je er aan kunt doen?
Zet je je dock wel op de zelfde plek neer ?
Ik weet wel dat de mijne even 2 rondjes maakt en dan zijn positie heeft gevonden
Mijn Eufy 15c had een kapot tandwiel voor de side brushes.
Na bestellen van 3d geprinte onderdelen kreeg ik van verkoper ook wat samples in carbon ipv gewoon plastic. Heb dat er dus maar in gemonteerd. Hij werkt weer prima nu! Na lang gevecht met de klantendienst (1 jaar vs 2 jaar garantie) heb ik ook van hen een refurb gekregen. Die zit nog in de doos, hopelijk houden de andere tandwielen het iets langer vol dan 18 maanden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cX0Q9YaMveU7bZ8K2zGtzWD6.jpg?f=user_small)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bOerTw0SQOdaLsrCbDiSVSc9.jpg?f=user_small)
Na bestellen van 3d geprinte onderdelen kreeg ik van verkoper ook wat samples in carbon ipv gewoon plastic. Heb dat er dus maar in gemonteerd. Hij werkt weer prima nu! Na lang gevecht met de klantendienst (1 jaar vs 2 jaar garantie) heb ik ook van hen een refurb gekregen. Die zit nog in de doos, hopelijk houden de andere tandwielen het iets langer vol dan 18 maanden
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cX0Q9YaMveU7bZ8K2zGtzWD6.jpg?f=user_small)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bOerTw0SQOdaLsrCbDiSVSc9.jpg?f=user_small)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dVFNUjWUVWd5thHotz4k4icD.jpg?f=user_small)
Die reviews op AE, geloof ik niet zo vaak, als ik kijk naar de Nederlandse taalbeheersing.ElGrandoNeuso schreef op donderdag 23 juli 2020 @ 21:42:
[...]
Heb je ze al binnen? Lees dat imitatie soms wel eens een foutmelding wil geven nl.
In de eerste link (waar original bij staat) lijken de zijborsteltjes Van de vorige generatie. De andere link lijken de zijborstels wel van de laatste generatie.
Benieuwd naar jullie tweakers ervaringen.
Refferal link voor ABRP of Tronity nodig voor 30 dagen premium? Stuur maar een PB.
@_Marcel_1973 Er staat in jouw quote van @ElGrandoNeuso alleen maar een link naar het schoonmaakmiddel, kan jouw verhaal van die 2 links niet goed volgen. Zet de links waar je over schrijft er anders even bij.
[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 14-08-2020 21:39 ]
Hallo allen,
Ik twijvel tussen de neato botvac d7 en de irobot roomba 960.
Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie mij aan?
Ik twijvel tussen de neato botvac d7 en de irobot roomba 960.
Wat zijn jullie ervaringen en wat raden jullie mij aan?
Deze @route99:
Inmiddels heb ik filter, zijborstel en hoofdborstel binnen. Ziet er origineel uit en wordt in Roborock doosje geleverd. Heb nog niet hoeven vervangen, maar maatvoering lijkt iig identiek.
Heb ook een zestal dweiltjes besteld, maar deze zijn nog niet binnen. Wel balen, wat deze heb je het snelst nodig.
Welke van de twee Links heb je gebruikt @ElGrandoNeuso ?
Bovenste link heb ik het eerste setje besteld en de dweiltjes. Dit setje is eigenlijk bestemd voor de serie 5 en heeft zoals je al zegt andere zijborstels. Hier was ik bewust naar op zoek in de hoop dat deze minder snel vast lopen in mijn hoogpolig vloerkleed. Nog niet getest of dit daadwerkelijk beter gaat. De hoofdborstel is overigens ook voor de 5 en deze kun je niet helemaal uit elkaar halen. Je herkent de 5max hoofdborstel aan de de gele borg ringen aan de zijkant.
Via de tweede link heb ik de rubberen zijborstels besteld. Deze verkoper heeft nu ook een compleet setje voor de 5 Max, maar vind ik wel aan de prijs (bijna €39,-).
Via de tweede link heb ik de rubberen zijborstels besteld. Deze verkoper heeft nu ook een compleet setje voor de 5 Max, maar vind ik wel aan de prijs (bijna €39,-).
Ik zie dat de Roborock S5 max €449 is op Amazon.de, iemand een betere deal gezien?
Bij Gshopper is ie 359.Ramobo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:06:
Ik zie dat de Roborock S5 max €449 is op Amazon.de, iemand een betere deal gezien?
Nog steeds? Best lang al
Do { Ping } while ( LOL )
Wil je hem bij een winkel kopen waar je twee jaar garantie hebt en hem op kosten van de winkel retour kan sturen of wil je een gokje nemen?Ramobo schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 00:06:
Ik heb hem bij Amazon.nl besteld zodat het Nederlandse recht van toepassing is, kost me misschien 100 euro meer maar m'n eerste Roborock is na iets meer dan een jaar stuk gegaan aan een veelvoorkomend defect dus dat heb ik er wel voor over.
Valt onder Luxemburg recht, ze benoemen wel een garantietermijn van 2 jaar onder Europees recht.Tsurany schreef op maandag 17 augustus 2020 @ 20:26:
[...]
Wil je hem bij een winkel kopen waar je twee jaar garantie hebt en hem op kosten van de winkel retour kan sturen of wil je een gokje nemen?
Ik heb hem bij Amazon.nl besteld zodat het Nederlandse recht van toepassing is, kost me misschien 100 euro meer maar m'n eerste Roborock is na iets meer dan een jaar stuk gegaan aan een veelvoorkomend defect dus dat heb ik er wel voor over.
Ook ik ben aan het kijken naar een robot stofzuiger en dan voornamelijk naar de S5max of S6. Nu zag ik op onderstaande site dat ze voor een behoorlijk lage prijs een Xiaomi Mi Robot P aanbieden, ik kan er echter niet echt iets over vinden buiten dit maar daar staat weer dat leveringen pas na 15 september gebeurt.
Ik ben niet bekend met de site of dit model stofzuiger, wat weten jullie hierover?
https://www.robocleaners.com/nl/xiaomi-styj02ym.html
Ik ben niet bekend met de site of dit model stofzuiger, wat weten jullie hierover?
https://www.robocleaners.com/nl/xiaomi-styj02ym.html
Fujifilm X-T3 | XF16mm f/2.8 | XF35mm f/2.0 | Flickr: ndonkersloot
Dezelfde als deze?
https://www.xiaomiproduct...uiger-mop-p-styj02ym.html
https://www.xiaomiproduct...uiger-mop-p-styj02ym.html
Ik heb een vraag. Ik heb sinds kort een robomax S5 max. 360 euro via Ali express snelle bezorging (4 dagen) uit Polen. Kan ik ook reserve onderdelen van de S6 kopen en onder de s5 max plaatsen. De rode borstel kan sowieso vervangen worden door die van de S6.
Ik ben een newbie op het gebied van robostofzuigers.
Is die Roborock S5 max echt zo goed?
Gshopper 360€ en 1 jaar garantie
Amazon 450€ en 2 jaar garantie?
Heb je de reviews al gelezen?
pricewatch: Xiaomi Roborock S5 Max Zwart
Imho: Doe de gewone stofzuiger niet weg.... ze zijn best handig/doen goed hun best, maar op lastige plekken kan zo'n robot lang niet altijd komen, dus... je hebt die normale stofzuiger oa daar voor nodig.
Wat ik me herinner komen ze ook zo uit de testen, net een voldoende, maar geen toppers.
Zaken als onder het bed zuigen en onder kasten waar ie net onder kan.... prima werk, maar das natuurlijk maar een klein deel van het hele plaatje.
PS: We hebben de Roborock S50 nu iets meer dan 2 jaar....
pricewatch: Xiaomi Roborock S5 Max Zwart
Imho: Doe de gewone stofzuiger niet weg.... ze zijn best handig/doen goed hun best, maar op lastige plekken kan zo'n robot lang niet altijd komen, dus... je hebt die normale stofzuiger oa daar voor nodig.
Wat ik me herinner komen ze ook zo uit de testen, net een voldoende, maar geen toppers.
Zaken als onder het bed zuigen en onder kasten waar ie net onder kan.... prima werk, maar das natuurlijk maar een klein deel van het hele plaatje.
PS: We hebben de Roborock S50 nu iets meer dan 2 jaar....
Ja, voor een robotstofzuiger is hij echt zo goed. Nadat mijn vorige Roborock defect was geraakt wilde ik eigenlijke en ander merk omdat de garantieafhandeling waardeloos is. Echter de conclusie was dat je bij elk ander merk altijd wel ergens op inlevert, de Roborock komt elke keer als beste uit de test. Dus nu een Roborock S5 Max gekocht bij Amazon zodat we twee jaar garantie hebben. Hij zuigt drie verdiepingen hier en komt overal. Scheelt wel dat we ons meubilair hebben afgestemd op de robotstofzuiger, dus meubels waar hij zonder problemen onderdoor kan of die we snel even weg kunnen zetten.Warpozio schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 19:15:
Ik ben een newbie op het gebied van robostofzuigers.
Toevallig ben ik ook in de markt voor een robotstofzuiger en Roborock staat al een tijdje op het lijstje waarbij GShopper deze dagen een actie heeft. https://nl.aliexpress.com/item/4000241425355.html
Jammer is dat als losse stofzuiger je wel zwart of wit kan kiezen maar wanneer je met extra parts wilt bestellen alleen wit de keuze is. Maar wellicht is deze prijs voor sommige ook nog wel gewenst?
Jammer is dat als losse stofzuiger je wel zwart of wit kan kiezen maar wanneer je met extra parts wilt bestellen alleen wit de keuze is. Maar wellicht is deze prijs voor sommige ook nog wel gewenst?
[ Voor 5% gewijzigd door Salv op 24-08-2020 12:02 ]
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Wellicht interessant om te noemen dat de prijs €315 euro is na gebruik van coupons. Laagste prijs sinds tijden.Salv schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:01:
Toevallig ben ik ook in de markt voor een robotstofzuiger en Roborock staat al een tijdje op het lijstje waarbij GShopper deze dagen een actie heeft. https://nl.aliexpress.com/item/4000241425355.html
Welke coupons? Want ik kom niet lager dan 340 eurogis. schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:39:
[...]
Wellicht interessant om te noemen dat de prijs €315 euro is na gebruik van coupons. Laagste prijs sinds tijden.
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Ik wil ook een Robotstofzuiger kopen. We hebben een vloeroppervlak van 75-100m2 die we dagelijks willen zuigen en eens per week ofzo moppen. Het is een vloer van keramisch parket, oftewel tegels die lijken op parket. Nu twijfel ik enorm op twee punten.
Keuze 1. Voor de S5 Max of S6 Pure gaan. We gaan de mop functie serieus gebruiken en de S5 max heeft een iets groter reservoir. Echter de S6 pure is nieuwer met techniek en oriëntatie met camera's.
Keuze 2. Waar te kopen. Op Aliexpress is die S5 Max zo rond de 320-340 euro te bestellen. In Nederland en op Amazon rond de 440 euro. Voor 440 euro heb ik op Amazon.nl (dus Nederlands recht? ) ook een S6 Pure.
Mijn gevoel zegt dat in Nederland te kopen ivm garantie en eventueel gedoe. En dan toch maar voor de S6 te gaan ivm nieuwere techniek en functies. Wat vinden jullie?
EDIT:
Als ik deze review dan weer lees, dan neig ik opeens weer naar de S5 Max, gezien de negatievere feedback van de S6 op het moppen.
https://smartercomputingb...-s6-vs-s6-pure-vs-s5-max/
Lastig lastig.
Keuze 1. Voor de S5 Max of S6 Pure gaan. We gaan de mop functie serieus gebruiken en de S5 max heeft een iets groter reservoir. Echter de S6 pure is nieuwer met techniek en oriëntatie met camera's.
Keuze 2. Waar te kopen. Op Aliexpress is die S5 Max zo rond de 320-340 euro te bestellen. In Nederland en op Amazon rond de 440 euro. Voor 440 euro heb ik op Amazon.nl (dus Nederlands recht? ) ook een S6 Pure.
Mijn gevoel zegt dat in Nederland te kopen ivm garantie en eventueel gedoe. En dan toch maar voor de S6 te gaan ivm nieuwere techniek en functies. Wat vinden jullie?
EDIT:
Als ik deze review dan weer lees, dan neig ik opeens weer naar de S5 Max, gezien de negatievere feedback van de S6 op het moppen.
https://smartercomputingb...-s6-vs-s6-pure-vs-s5-max/
Lastig lastig.
[ Voor 11% gewijzigd door GAEvakYD op 24-08-2020 15:30 ]
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
In de tweede productfoto staat een prijs van €315 voor de periode 24-28 augustus. Ik lees op Pepper dat het enkele mensen gelukt is om tot €310 te komen. wellicht kan je daar wat tips vinden, waarsch iets met vouchers.Salv schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:42:
[...]
Welke coupons? Want ik kom niet lager dan 340 euro
Edit: hier las ik het: https://nl.pepper.com/aan...ot-stofzuigerdwijl-157883
(Ik heb deze overigens zelf niet gekocht.. )
[ Voor 9% gewijzigd door gis. op 24-08-2020 16:54 ]
Ik zit ook te kijken, meer dan €13,88 korting lukt me niet. Ik zie nog wat codes staan, maar die lijken speciaal voor inwoners van Spanje en Frankrijk te zijn. Er is ook nog een €17,87 coupon van de winkel, maar die kan je alleen toepassen als je meer dan €445,75 besteed...gis. schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:46:
[...]
In de tweede productfoto staat een prijs van €315 voor de periode 24-28 augustus. Ik lees op Pepper dat het enkele mensen gelukt is om tot €310 te komen.
Edit: Thanks voor de link! Bij die seller is het me gelukt voor €313!
[ Voor 6% gewijzigd door Bombaclat op 24-08-2020 17:19 ]
Ik ben mij aan het verdiepen in een robotstofzuiger, ik had een jaar of 8 geleden een roomba dat was op zich een prima ding alleen icm lange haren een drama, die borstels liepen helemaal vast elke keer.
Nu heb ik nog steeds huisdieren met lang haar (kat en hond, soms vraag ik me ook af waar zijn we aan begonnen). Elke dag liggen er plukken stof+haar overal, ik hoop dat een robotstofzuiger dit een beetje kan opzuigen zodat ik zelf niet 2x per dag met de stofzuiger door de kamer moet.
We hebben een pvc vloer en het is voor 1 grote ruimte. Zelf zag ik dat een Roomba e5 met rubberen borstels een goede kandidaat is, maar wellicht zijn er andere stofzuigers die ook goed zijn voor deze situatie?
We willen er niet teveel geld aan uitgeven, het hoeft ook niet de nieuwste snufjes te hebben zolang het maar haar en zand opzuigt en niet vast kan lopen op lange haren.
Iemand tips?
Nu heb ik nog steeds huisdieren met lang haar (kat en hond, soms vraag ik me ook af waar zijn we aan begonnen). Elke dag liggen er plukken stof+haar overal, ik hoop dat een robotstofzuiger dit een beetje kan opzuigen zodat ik zelf niet 2x per dag met de stofzuiger door de kamer moet.
We hebben een pvc vloer en het is voor 1 grote ruimte. Zelf zag ik dat een Roomba e5 met rubberen borstels een goede kandidaat is, maar wellicht zijn er andere stofzuigers die ook goed zijn voor deze situatie?
We willen er niet teveel geld aan uitgeven, het hoeft ook niet de nieuwste snufjes te hebben zolang het maar haar en zand opzuigt en niet vast kan lopen op lange haren.
Iemand tips?
Heb sinds kort een Deebot 950 en daar kan je de 'zuigmond' met de borstels vervangen door eentje zonder borstels (wordt bijgeleverd). Daarmee wordt het eigenlijk een 'normale' stofzuiger en zal het nooit last van haren e.d. hebben. Geen idee of andere modellen ook zoiets hebben.rozuchu schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:20:
Iemand tips?
Ik moet overigens zeggen dat de prestaties van dat ding me absoluut meevallen. De hoeveelheid stof in z'n containertje nadat hij wat verdiepingen gedaan heeft is opmerkelijk.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack
Heb ook een 950 en eerlijk gezegd gaat het ook prima met de gewone borstels. Ik trek er af en toe wat haren uit maar bij een andere stofzuiger die ik had moest dat iedere dag. Hier valt het best mee en ik denk dat hij het met borstel vermoedelijk wel wat beter doet.BramT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:46:
[...]
Heb sinds kort een Deebot 950 en daar kan je de 'zuigmond' met de borstels vervangen door eentje zonder borstels (wordt bijgeleverd). Daarmee wordt het eigenlijk een 'normale' stofzuiger en zal het nooit last van haren e.d. hebben. Geen idee of andere modellen ook zoiets hebben.
Ik moet overigens zeggen dat de prestaties van dat ding me absoluut meevallen. De hoeveelheid stof in z'n containertje nadat hij wat verdiepingen gedaan heeft is opmerkelijk.
Ik zou hem in Nederland kopen. Deze apparaten gaan vaak genoeg stuk en als je dan onderdelen van Aliexpress moet halen ben je net zo duur uit als in Nederland kopen met garantie.GAEvakYD schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 14:58:
En waarom denk je dat de S6 nieuwere techniek heeft? En welke techniek denk je nodig te hebben?
Ja mee eens. Ik heb nog een paar keer nagedacht en uiteindelijk de s5 max besteld. De S6 maxV lijkt me wel serieus beter, maar is hier nog amper te krijgen en de meerprijs vind ik het zeker niet waard. Als het goed is komt hij voor het weekend. Dan kan het proefrijden beginnen en aanleren dat kinderen etc de rotzooi van de grond opruimen.Tsurany schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 22:25:
[...]
Ik zou hem in Nederland kopen. Deze apparaten gaan vaak genoeg stuk en als je dan onderdelen van Aliexpress moet halen ben je net zo duur uit als in Nederland kopen met garantie.
En waarom denk je dat de S6 nieuwere techniek heeft? En welke techniek denk je nodig te hebben?
Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.
Dank voor de tip! Ik zal er eens naar kijken ik zie dat deze ook kan dweilen dat is wel een meerwaarde tov een roomba.BramT schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 19:46:
[...]
Heb sinds kort een Deebot 950 en daar kan je de 'zuigmond' met de borstels vervangen door eentje zonder borstels (wordt bijgeleverd). Daarmee wordt het eigenlijk een 'normale' stofzuiger en zal het nooit last van haren e.d. hebben. Geen idee of andere modellen ook zoiets hebben.
Ben alleen zo bang voor een miskoop, dus bijv dat deze na een maand of 2 al die zooi in ons huis toch niet aankan en ie dan uiteindelijk in de kast stof ligt te happen.
Ik ga nog eens even goed alle ervaringen doornemen
De voorganger, de S50, draait hier al meer dan 2 jaar naar tevredenheid (wel geen dweil nodig hier).
pricewatch: Xiaomi Roborock 2 S50 Wit
Het prijsverschil CN-NL was toen vaak minimaal 150 euro (we hebben ca €350 betaald in CN).
Een prima overweging om nu de verschillen een stuk kleiner geworden zijn om dit te doen wat
o.a. @Tsurany
De accuduur is hier nog steeds voldoende om meer dan alleen de benedenverdieping (~60m2) zonder tussentijds bijladen te doen.
Uiteraard ben ik wel benieuwd hoe uiteindelijk de duurzaamheid op langere termijn zal zijn. Het zeer actief zijn van diverse communities tav deze robotstofzuigers zoals hier, gaf de definitieve doorslag bij de aankoop.
pricewatch: Xiaomi Roborock 2 S50 Wit
Het prijsverschil CN-NL was toen vaak minimaal 150 euro (we hebben ca €350 betaald in CN).
Een prima overweging om nu de verschillen een stuk kleiner geworden zijn om dit te doen wat
o.a. @Tsurany
en @peptalk..... Amazon.nl besteld zodat het Nederlandse recht van toepassing is.
na elkaar schrijven.....Valt onder Luxemburg recht, ze benoemen wel een garantietermijn van 2 jaar onder Europees recht...
De accuduur is hier nog steeds voldoende om meer dan alleen de benedenverdieping (~60m2) zonder tussentijds bijladen te doen.
Uiteraard ben ik wel benieuwd hoe uiteindelijk de duurzaamheid op langere termijn zal zijn. Het zeer actief zijn van diverse communities tav deze robotstofzuigers zoals hier, gaf de definitieve doorslag bij de aankoop.
Dit topic is gesloten.