Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 77 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.159.084 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-06 14:41
Ik ben mij aan het orienteren op een robotstofzuiger.

Echter heb ik een relatief donkere siergrind vloer.
De foto's zijn een voorbeeld maar wel in dezelfde kleurstelling en donkerheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxJblIzdkO-wcNBebKZ4UUOT_0M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zZ6z1DB6RkYxHxMcgWzMWu6M.jpg?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UIMzSmx0UCrFC3xq_AdHNxpR1IQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biGLMx1UNOQDRuyLQ2lYRHqj.jpg?f=fotoalbum_large

Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Doet hij z'n werk hierop of denkt ie dat van de trap afvalt vanwege de donkere kleur?

[ Voor 21% gewijzigd door cable-one op 09-06-2020 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

@cable-one

Ik heb zelf in huis een zwarte fitnessmat liggen. Mijn alfawise v8s gaat hier netjes overheen. Maar ik durf niet te spreken voor andere robot stofzuigers

Voor iedereen die btw voor de Roborock kiest. Ik meen dat dit precies hetzelfde is als de Alfawise robot stofzuigers. Wellicht de software iets anders maar qua onderdelen zie ik dat dezelfde vacuum motor wordt gebruikt. Scheelt toch weer 100euro voor bijna dezelfde hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
De Neato Botvac D7 Connected is nu de helft goedkoper, wel een mooie deal denk ik voor de liefhebber. Wordt ook goed beoordeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27

alienfruit

the alien you never expected

Kan niet wachten tot mijn Roborock arriveert! Moet je nog bepaalde accessoires er bij kopen of is alles all-in? Wel slome bedoeling bij Alternate UK zeg O-)

[ Voor 17% gewijzigd door alienfruit op 10-06-2020 01:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 14:25

Reneger

Wie? IK?

alienfruit schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 01:22:
Kan niet wachten tot mijn Roborock arriveert! Moet je nog bepaalde accessoires er bij kopen of is alles all-in? Wel slome bedoeling bij Alternate UK zeg O-)
All in. Uitpakken. Plekje voor zoeken. Ding op de dock zetten en gaan installeren.
Installeren is retesimpel. Zorg er voor dat je een 2.4ghz netwerk hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 00:09
Na een lange zoektocht zojuist de Ecovacs Deebot Ozmo 950 besteld bij amazon. Mijn keuze is op deze gevallen vanwege de combinatie van prijs, Europese garantie via Amazon en de reviews die ik kon vinden op o.a. Vacuum Wars en andere YouTube reviews.

Heb zeker ook nog even getwijfeld over de S5 Max en zelfs de T8 heeft even op m'n lijstje gestaan. De S5 Max viel af vanwege de prijs bij Amazon en ik wilde deze niet bij Aliexpress bestellen vanwege eventuele garantie problemen. Amazon is heer en meester in de afhandeling daarvan (vind ik). De T8 vond ik uiteindelijk gewoon echt te duur voor alleen de extra camera, want in het stofzuigen doen de 950 en T8 vrijwel hetzelfde. Voor het prijsverschil ga ik op enig moment wel eens kijken naar een goede steelstofzuiger voor de trap, banken enz.

Dankjewel allemaal voor jullie kijk op de stofzuigers. Zodra die binnen is zal ik nog mijn bevindingen hier nog wel even vermelden. Als het goed is wordt die maandag geleverd, kan niet wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:27

alienfruit

the alien you never expected

Bij mij is de Ecovacs Deebot Ozmo 950 juist stukken duurder vergeleken met de Roborock stofzuigers op Amazon niet op voorraad en via PriceSpy €780. Dan is de S6 stukken goedkoper :)

Iedereen heeft het nu over de S5 Max misschien toch de verkeerde gekozen lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 16-06 14:10
alienfruit schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 11:52:
Bij mij is de Ecovacs Deebot Ozmo 950 juist stukken duurder vergeleken met de Roborock stofzuigers op Amazon niet op voorraad en via PriceSpy €780. Dan is de S6 stukken goedkoper :)
€444 bij Amazon.de. Wel duurder dan de s5 Max, voornamelijk dankzij die aanbieding bij AliExpress.

Overigens zie ik de 950 bij amazon.de ook tweedehands staan, voor minder dan €400. Een open doos zou me niet uitmaken, een krasje of twee ook niet. wat denken jullie, goede deal of categorie “brand je tengels er niet aan”?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
Sinds gisteren heb ik een Deebot Ozmo 900, genaamd Bertha. Meteen al een aantal dingen gevonden.

Positief:
  • Lidar: ze rijdt niet als een domme koe rondjes door de kamer
  • Pakt echt alles mee, maakt goed schoon
  • Maakt meteen een goed zichtbare map
Negatief:
  • Kan niet tegen mijn hoogpolige kleed. Loopt steeds vast en is stronteigenwijs als je haar verplaatst
  • Gerelateerd aan het eerste punt, ziet geen zwarte pootjes van +/- 1cm. Er staat een tafeltje met zulke poten op het eerder genoemde kleed en als ze wel over het tapijt kan (want doorgaans gewoon goed gaat), dan rijdt ze tegen het tafeltje aan waarna ze rondjes begint te maken en te duwen, waardoor ze zich het kleed in werkt en hij weer vast loopt. Bij een aantal andere tafeltjes en kastjes kon ik dit verhelpen door een no-go zone in te stellen, maar bij de tafel op het kleed is dit nog niet gelukt.
  • De woonkamer heeft een beetje rare vorm met een diagonale muur, wat bij de eerste scan voor een 45 graden gedraaide kaart zorgde. De no-go zones kunnen alleen getekend worden met rechthoeken en niet diagonaal, dus ik moest een andere plek zoeken voor het basisstation die nu meer in het zicht staat.
  • De zwarte mat vindt ze maar niks, waarschijnlijk (ook omdat er niet zoveel licht in de hal is) ziet ze die aan voor een afgrond. Die mag ik dus zelf elke keer gaan zuigen
Het dweilen moet ik nog proberen. Voor nu is de oplossing voor het kleed een no-go zone instellen, wat jammer is omdat op dat kleed best wel geleefd wordt. De WAF is wel wat laag en een nieuw kleed zit er daardoor niet meteen in, ze begon al over terug sturen...

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drial
maussie95 schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 17:35:
Sinds gisteren heb ik een Deebot Ozmo 900, genaamd Bertha. Meteen al een aantal dingen gevonden.

Positief:
Negatief:
  • Kan niet tegen mijn hoogpolige kleed. Loopt steeds vast en is stronteigenwijs als je haar verplaatst
  • Gerelateerd aan het eerste punt, ziet geen zwarte pootjes van +/- 1cm. Er staat een tafeltje met zulke poten op het eerder genoemde kleed en als ze wel over het tapijt kan (want doorgaans gewoon goed gaat), dan rijdt ze tegen het tafeltje aan waarna ze rondjes begint te maken en te duwen, waardoor ze zich het kleed in werkt en hij weer vast loopt. Bij een aantal andere tafeltjes en kastjes kon ik dit verhelpen door een no-go zone in te stellen, maar bij de tafel op het kleed is dit nog niet gelukt.
  • De woonkamer heeft een beetje rare vorm met een diagonale muur, wat bij de eerste scan voor een 45 graden gedraaide kaart zorgde. De no-go zones kunnen alleen getekend worden met rechthoeken en niet diagonaal, dus ik moest een andere plek zoeken voor het basisstation die nu meer in het zicht staat.
  • De zwarte mat vindt ze maar niks, waarschijnlijk (ook omdat er niet zoveel licht in de hal is) ziet ze die aan voor een afgrond. Die mag ik dus zelf elke keer gaan zuigen
Het dweilen moet ik nog proberen. Voor nu is de oplossing voor het kleed een no-go zone instellen, wat jammer is omdat op dat kleed best wel geleefd wordt. De WAF is wel wat laag en een nieuw kleed zit er daardoor niet meteen in, ze begon al over terug sturen...
Ik kan je de Neato Botvac D7 Connected aanraden... ik heb hem net binnen en vindt het geweldig, ben echt verbaasd hoe slim de robot is . Deze werkt met een laser en verhelpt denk ik jouw problemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaratrass
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 19-06 13:40
Binnenkort gaan mijn vriendin en ik verhuizen, daarom ben ik mij aan het oriënteren naar een robotstofzuiger. Qua review kom ik toch al gauw uit op de Roborock

Ik vraag mij af of jullie deze ook voor mult-floor gebruiken? wat zijn jullie ervaringen?
Graag zou ik de stofzuigen beneden en boven willen gebruiken.
Daarnaast heb ik een open trap, helaas heb ik geen goeie foto bij de hand. maar van de boven kant trap zijn de zijkanten open en ook naar beneden open.. Ik ben bang dat de stofzuiger naar beneden rijdt of valt dit mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tmJX8dduHoCxAovn8VCNj6WoDQY=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/JaJpQrBfuyOQJrhhUx22b54b.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d5zaftw2wMlvrWpuvlNcz61qsgM=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/EfrBGyiDe6yAJu9CRrwo87mx.png?f=user_large

[ Voor 6% gewijzigd door Zaratrass op 10-06-2020 21:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drial
Zaratrass schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:25:
Binnenkort gaan mijn vriendin en ik verhuizen, daarom ben ik mij aan het oriënteren naar een robotstofzuiger. Qua review kom ik toch al gauw uit op de Roborock

Ik vraag mij af of jullie deze ook voor mult-floor gebruiken? wat zijn jullie ervaringen?
Daarnaast heb ik een open trap, helaas heb ik geen goeie foto bij de hand. maar van de boven kant trap zijn de zijkanten open en ook naar beneden open.. Ik ben bang dat de stofzuiger naar beneden rijdt of valt dit mee?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb een soort gelijke situatie thuis, als de robot een val detectie heeft is dit geen probleem. De robot gaat niet verder dan 1 cm over de rand. Als je het niet vertrouwd kan je ook nog strips gebruiken die vaak worden meegeleverd. Een no go zone aangeven is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 05-06 09:15
Ik heb inmiddels mijn S5 Max binnen. De eerste resultaten zijn positief.

Zowel het stofzuigen als dweilen is mijn 1e indruk positief. Met name de dweilfunctie was ik benieuwd naar in combinatie met mijn donkere natuurstenen vloer. Je kunt het logischerwijs niet vergelijken met schrobben o.i.d. maar hij zuigt het stof op en trekt erna direct een vochtige doek overheen die ook daadwerkelijk de vloer nat maakt. Dat is voldoende om mijn vloer er goed uit te laten zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NuBxleCCFV1I90N9_2WMrr8f_gY=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1AaEWMdf7T8wzJ6PssdyrtDc.jpg?f=user_large

[ Voor 19% gewijzigd door martijn22222 op 12-06-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masioni
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-03 15:11
Kan je bij de S5 Max snel een standaard programma starten door bijvoorbeeld een knop in te drukken op het apparaat? De hond vindt de herrie vast niet fijn, dus als we een rondje gaan lopen dat ik even snel de robot een tikje geef en dat die dan de woonkamer+gang doet inc dweilen bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Masioni schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:04:
Kan je bij de S5 Max snel een standaard programma starten door bijvoorbeeld een knop in te drukken op het apparaat? De hond vindt de herrie vast niet fijn, dus als we een rondje gaan lopen dat ik even snel de robot een tikje geef en dat die dan de woonkamer+gang doet inc dweilen bijvoorbeeld.
Via de app kan je hem starten, je kan alles laten doen of verschillende rooms.

https://smartrobotreviews...-s5-max-short-review.html
Afbeeldingslocatie: https://smartrobotreviews.com/assets/images/content/2686/selected-room-cleaning-and-different-cleaning-modes-for-each-room.jpg

per kamer kan je ook nog instellen of die moet moppen en de zuig/mop kracht

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn22222
Masioni schreef op vrijdag 12 juni 2020 @ 11:04:
Ja, kan zowel via je Smartphone als een knop op het apparaat zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drime
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:52

Negatief:
Hier is de WAF ontzettend hoog, wij hebben de Deebot 950 en denk dat die al jouw nadelen oplost. o.a. tapijt herkenning dan gaat ie in een soort turbo mode, werkt super. Zelfs de zwarte suede plaat van de krabpaal neemt hij mee. Ook kan ik free-hand no-go zones aangeven in de app, dus niet alleen vierkanten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-06 00:09
Mocht iemand nog twijfelen, de prijs van de Deebot 950 is zojuist verlaagd naar €405, -.
Ik heb hem dus nog een keer besteld, want amazon kan het geld niet terug storten. Scheelt toch €40,- en hij is nog niet eens binnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19-06 09:44
Drial schreef op zondag 7 juni 2020 @ 22:59:
Ik ben aan het overwegen om de irobot roomba s9+ aan te schaffen, kan er op dit forum niet veel over vinden. Zijn er nog tweakers die hier ervaring mee hebben?
Ik heb hem nu een week en bevalt erg goed. Geen ervaringen met andere robots, maar in geen tijden is de vloer zo schoon geweest als nu, zeker gezien de hoeveelheid zand en stof die hij uit de droogloopmat uit de hal wist te halen.
Geen problemen met docken zoals soms gemeld wordt, ik breng hem het hele huis rond en elke kamer weet hij netjes te herkennen.

Maakt wel wat lawaai, met name als hij harde stukjes opzuigt, maar nog steeds minder dan een gewone stofzuiger.

Enige waar hij moeite mee heeft is ons kleed en tafeltje in de kamer, het kleed is te dun (1 of 2 mm koe huid) en vreet hij op als hij er overheen rijd, op zich logisch want hij komt van een harde vloer en denkt dat het vuil is. Hij stopt dan even en schakelt over naar stoffen vloer en dan gaat het goed en hij heeft moeite met de salon tafel (op het kleed) daar zitten stangen over de vloer van +- 1,5 cm, daar komt hij over heen, maar soms half en loopt dan vast.

Beide problemen waren makkelijk op te lossen door een keep out zone te maken en daar houdt hij zich netjes aan.

Heb hem gecombineerd met de braava M6 dweilrobot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Update:

- Inmiddels de S5 max goed getest. Werkt prima.

- Handig dat je ook "pin & go" kunt ingeven. Dus als het specifiek op 1 plek vuil is, kun je hem laten komen, maakt ie het daar schoon en gaat ie weer terug naar zijn station.

- Loopt vast op een hoogpolige mat, gaat dan draaien en is de weg kwijt. Ik dien daarvan dus nog een no-go zone van te maken

- Voor het dweilen merk ik dat ik het beste de mop nat kan maken alvorens ik hem laat starten met stofzuigen en dweilen. Werkt dan prima. Je kunt het vergelijken met een extra goede stofzuigbeurt omdat ie er ook met een natte doek overheen gaat. Ik heb echter een natuurstenen vloer met veel oneffenheden. Omdat het een doek is en geen borstel, pakt ie dus de diepere 'putjes' niet helemaal mee.

Vraag:
Hij heeft nu een map gemaakt van de gehele beneden verdieping alleen ziet hij maar 2 kamers. Dus de hal ziet hij als hal maar de woonkamer, keuken en kantoor ziet ie niet als aparte ruimtes. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ie dat wel als aparte ruimtes ziet en ik dus de benamingen Keuken, Woonkamer etc. eraan kan hangen?

[ Voor 17% gewijzigd door martijn22222 op 15-06-2020 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:16
cable-one schreef op dinsdag 9 juni 2020 @ 11:51:
Ik ben mij aan het orienteren op een robotstofzuiger.

Echter heb ik een relatief donkere siergrind vloer.
De foto's zijn een voorbeeld maar wel in dezelfde kleurstelling en donkerheid.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Hoe zijn de ervaringen hiermee?
Doet hij z'n werk hierop of denkt ie dat van de trap afvalt vanwege de donkere kleur?
Ik heb zelf een 360 S6, die rijd zonder problemen over grindvloer / zwarte matten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01:07

Garyu

WW

martijn22222 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:32:
Update:

- Inmiddels de S5 max goed getest. Werkt prima.

- Handig dat je ook "pin & go" kunt ingeven. Dus als het specifiek op 1 plek vuil is, kun je hem laten komen, maakt ie het daar schoon en gaat ie weer terug naar zijn station.

- Loopt vast op een hoogpolige mat, gaat dan draaien en is de weg kwijt. Ik dien daarvan dus nog een no-go zone van te maken

- Voor het dweilen merk ik dat ik het beste de mop nat kan maken alvorens ik hem laat starten met stofzuigen en dweilen. Werkt dan prima. Je kunt het vergelijken met een extra goede stofzuigbeurt omdat ie er ook met een natte doek overheen gaat. Ik heb echter een natuurstenen vloer met veel oneffenheden. Omdat het een doek is en geen borstel, pakt ie dus de diepere 'putjes' niet helemaal mee.

Vraag:
Hij heeft nu een map gemaakt van de gehele beneden verdieping alleen ziet hij maar 2 kamers. Dus de hal ziet hij als hal maar de woonkamer, keuken en kantoor ziet ie niet als aparte ruimtes. Hoe krijg ik het voor elkaar dat ie dat wel als aparte ruimtes ziet en ik dus de benamingen Keuken, Woonkamer etc. eraan kan hangen?
In de app zit een rond symbooltje linksonder zo half over je map heen (soort van pin met drie streepjes). Daar kan je de kamer-instellingen aanpassen, kamers opdelen of juist samenvoegen, etc.

Met de Max kan je daar geloof ik ook aangeven voor elke ruimte of je hem gemopt wilt hebben en op welke stand er gestofzuigd moet worden, maar dat mag een S5-Max bezitter voor mij bevestigen.

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://www.china-gadgets.de/app/uploads/2019/11/Roborock-S5-Max-Saugroboter-App-Mapping-Beginn-736x436.jpg
Dit symbooltje dus (beetje wazig, maar hopelijk goed genoeg):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IfFcf-xDIiE-3T93j75IZtZuOSw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/1gDUa1DXSSSANyeuyL6Ti9R9.jpg?f=user_large

[ Voor 11% gewijzigd door Garyu op 15-06-2020 10:55 ]

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
martijn22222 schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:32:
....

Vraag:
Via de roborock app ga je naar "Map settings" -> "Edit room". Hier kun je gebieden/kamers samenvoegen of splitsen en de volgorde veranderen hoe hij door het huis gaat. En inderdaad de zuigkracht en of hij wel/niet mag dweilen.

Het splitsen werkt niet super goed bij mij, soms is er een klein stukje in een kamer wat hij bij een andere kamer heeft gezet en gaat de roborock gekke rondjes rijden. Daarvoor heb ik hem opnieuw de verdieping laten ontdekken en ging het beter.
Zaratrass schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:25:

...
Ik gebruik de roborock S5 Max op drie verdiepingen. Alle drie de maps zijn goed gemaakt. Ik verzet hem naar de goede verdieping en meestal doet hij het goed, maar soms heeft hij toch zijn dock nodig (die je elke keer op dezelfde plek neerzet) om zich te oriënteren. Ik vind het prima werken en ook geen probleem om het dock even mee te verzetten. Map moet je handmatig verwisselen in de app en dan kan hij van start. Ik ben er zelf erg blij mee dat deze feature er eindelijk in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 17:09
Garyu schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:52:
[...]

Met de Max kan je daar geloof ik ook aangeven voor elke ruimte of je hem gemopt wilt hebben en op welke stand er gestofzuigd moet worden, maar dat mag een S5-Max bezitter voor mij bevestigen.
Correct, ook op welke stand je het gedweild wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Reynouts schreef op maandag 15 juni 2020 @ 12:50:
[...]

Via de roborock app ga je naar "Map settings" -> "Edit room". Hier kun je gebieden/kamers samenvoegen of splitsen en de volgorde veranderen hoe hij door het huis gaat. En inderdaad de zuigkracht en of hij wel/niet mag dweilen.
Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Heeft er iemand ervaring met het instellen van Roborock S5 Max op een 2e verdieping? Op moment dat ik hem nu op til en boven zet, dan gaat ie geen nieuwe kaart maken maar dan denkt hij dat ie in de kaart van beneden zit.

Ik weet dat je kunt wisselen tussen de kaarten, dus dat werkt prima. Alleen het zou mooi zijn als ie voor de bovenverdieping een nieuwe kaart maakt in plaats van dat ie op die van beneden gaat werken. De Roborock heeft de nieuwste software versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-06 16:26
martijn22222 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:15:
Heeft er iemand ervaring met het instellen van Roborock S5 Max op een 2e verdieping? Op moment dat ik hem nu op til en boven zet, dan gaat ie geen nieuwe kaart maken maar dan denkt hij dat ie in de kaart van beneden zit.

Ik weet dat je kunt wisselen tussen de kaarten, dus dat werkt prima. Alleen het zou mooi zijn als ie voor de bovenverdieping een nieuwe kaart maakt in plaats van dat ie op die van beneden gaat werken. De Roborock heeft de nieuwste software versie.
Als je de kaart ziet van je huidige verdiepingg zie je rechtsonder twee iconen, klik op "Map Settings" en vervolgens op "Edit Map" en enable "Multi-floor maps", dan kun je onder "Move robot and dock to a new level" een nieuwe kaart aan laten maken en opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
Moonbase schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:22:
[...]

Als je de kaart ziet van je huidige verdiepingg zie je rechtsonder twee iconen, klik op "Map Settings" en vervolgens op "Edit Map" en enable "Multi-floor maps", dan kun je onder "Move robot and dock to a new level" een nieuwe kaart aan laten maken en opslaan.
Ik volg tot "edit map". Daarna krijg ik alleen Current map en Backup Map te zien. En de mogelijkheden Delete of Use. Verder is er niets. Ik gebruik de applicatie Xiaomi Home. Wellicht heeft het daarmee te maken? OF is het nog niet volledig uitgerold.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonbase
martijn22222 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Ik volg tot "edit map". Daarna krijg ik alleen Current map en Backup Map te zien. En de mogelijkheden Delete of Use. Verder is er niets. Ik gebruik de applicatie Xiaomi Home. Wellicht heeft het daarmee te maken? OF is het nog niet volledig uitgerold.
Hmmm, ik gebruik inderdaad de app van Roborock zelf. Mogelijk zit daar inderdaad het verschil...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonbase
Ik zie dus dit onder "edit map"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2d7TJXJ0hMmdTLdlED4CQ6ZnQqc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/RPqWOhIvIBzHgJ3ioP2eWWJC.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireburner
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 04-06 20:04
Weet iemand toevallig ook of de Roborock zonder internet functioneert?
Setup en installeren zal wel met internet moeten, maar daarna bij gebruik dat hij wel aan het WiFi hangt, maar dat dmv MAC-filter geen internetverbinding heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:02

Positief:
Negatief:
Ik heb mijn deurmat deze week vervangen voor een licht grijze :X . Speciaal voor de Ozmo 950. Het ging 90% van de tijd goed maar ik heb een keer gehad dat hij dacht dat het een afgrond was en hij achteruit bleef rijden tegen een muur aan en dus effectief vast zat.

Liep hij zonder mopping ook vast op het tapijt?

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMX2000
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:26

OMX2000

By any means necessary...

We hebben nu bijna een jaar de 360 S6 stofzuigert. En ding doet zijn werk nog. Valt me wel op dat ie regelmatig de verbinding met wifi kwijt is. En het laden lijkt soms niet goed te gaan. Daar heb ik nog geen goede verklaring voor.

En ongeveer een half jaar geleden hebben ze een update uitgerold die het "navigeren" slimmer zou moeten maken. Maar in ons huis lijkt dat juist minder efficient te zijn.

Dus ik ben niet geheel ontevreden. Hij zuigt verder goed. Maar ik had liever de Roborock gehad, die je ook middels een api kunt integreren met bijvoorbeeld Home Assistant.

Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:40
ik denk er aan om zo robot stofzuiger te halen zeker nu er veel korting op zit.
Roborock s5max
https://www.gshopper.com/...Version/81043138?chat=219

Ga ik spijt krijgen van deze aankoop ? want is toch een dag of 3 werken :P
En heb een converterput met latjes er boven zal die dit herkennen als afgrond ?
Of moet ik die als no-zone gaan instellen naar eerste rondje rijden in de huiskamer ?

[ Voor 31% gewijzigd door ibothead op 17-06-2020 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
ibothead schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:06:
Roborock s5max

Of moet ik die als no-zone gaan instellen naar eerste rondje rijden in de huiskamer ?
Krijg je geen spijt van of je moet het leuk vinden om regelmatig te stofzuigen en te dweilen :) Verwacht dat ie daar wel gewoon overheen loopt en anders no-go zone idd .

[ Voor 5% gewijzigd door martijn22222 op 17-06-2020 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
martijn22222 schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:11:
[...]

Krijg je geen spijt van of je moet het leuk vinden om regelmatig te stofzuigen en te dweilen :) Verwacht dat ie daar wel gewoon overheen loopt en anders no-go zone idd .
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g8fH9LXcHrxEQzGhoxhacbFyByY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iZKaoK5aObk2navML5HPntrH.jpg?f=fotoalbum_large

Is toch bijna openingen van 1,5 cm

Edit* toch gewoon besteld we gaan merken wanneer die geleverd wordt de roborock s5max 8)

[ Voor 6% gewijzigd door ibothead op 17-06-2020 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
ibothead schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:15:
[...]

[Afbeelding]

Is toch bijna openingen van 1,5 cm

Edit* toch gewoon besteld we gaan merken wanneer die geleverd wordt de roborock s5max 8)
Dat wordt een no-go zone ben ik bang, de wielen zullen daar in blijven hangen. Overigens werkt zoals een no-go zone hartstikke goed. Gewoon bestellen, prima hulpje voor het stofzuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 18-06 07:19
ibothead schreef op woensdag 17 juni 2020 @ 12:06:
Roborock s5max

Is deze site een beetje te vertrouwen? Gezien het grote prijsverschil. Ik wil hem ook graag bestellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:42
Ik heb 'm ook 2 weken geleden besteld en is ondertussen binnen. Zit 'helaas' nog in de doos, morgen krijgen we de sleutel van ons nieuwe huis dus kan het je nog niet vertellen. De stofzuiger mag straks in het nieuwe huis aan de slag gaan ;)

Je leest er alleen maar goede verhalen over en hoe lekker is het dat je straks in ieder geval beneden niet meer hoeft te stofzuigen? :)

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Sinds een paar dagen in het bezit van een Roborock S5 max, genaamd Frits. Inmiddels vindt mijn vrouw het ook gaaf dat het vrijwel vanzelf gaat; zelfs zij is enthousiast :)
Supertof, hij werkt momenteel op 2 verdiepingen, en de 3e moet nog even Frits-proof worden gemaakt ;)

Zone gemaakt binnen Home Assistant met de juiste coordinaten, zodat hij met een druk op de fysieke knop (die ik onder tafel heb geplakt) na het eten even de rommel opruimt. Pubers en hagelslag, grrrrr.

Ik heb alleen het punt dat 'ie de drempel van de badkamer niet over kan. Ding verlagen kan niet (vanwege tegelvloer die op zelfde hoogte ligt). Hebben jullie weleens zo'n 'ramp' gemaakt, die je ervoor legt? Werkt dat een beetje? Ben benieuwd!

Daarnaast: momenteel zet ik alle deuren op de bovenverdieping open, zodat hij alles in één keer kan doen. Hij racet de drempels (behalve dus de badkamer) nietjes over, maar dat doet hij wel héél vaak. Kan ik 'm niet wat handiger instellen, zodat hij alles kamer voor kamer doet en niet steeds die drempels overgaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 17-06 13:55
koelkast schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:44:

Ik heb alleen het punt dat 'ie de drempel van de badkamer niet over kan. Ding verlagen kan niet (vanwege tegelvloer die op zelfde hoogte ligt). Hebben jullie weleens zo'n 'ramp' gemaakt, die je ervoor legt? Werkt dat een beetje? Ben benieuwd!
Ik had ook een drempel waar George niet overheen kwam, maar uiteindelijk bij drempelhulp een ramp gekocht en die werkt perfect.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
keepitfrosty schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:48:
[...]

Ik had ook een drempel waar George niet overheen kwam, maar uiteindelijk bij drempelhulp een ramp gekocht en die werkt perfect.
Die namen ook allemaal, :)
Oké, ik ga dat even namaken thuis denk ik, vind het toch wat prijzig daar, hoewel het ongetwijfeld goed spul zal zijn.. Oh en misschien wordt het een rijplaat voor op de trap erbij, dan kan 'ie zelf omhoog. Een volledig geautomatiseerde (trap)lift zou ook geniaal zijn :9~

Ik zit te kijken naar een manier om Frits achter een plint of onder een kastje te verstoppen; de bank is niet hoog genoeg, los aan de muur vind ik niet mooi. Ik denk eraan om één van deze 2 te kiezen:

1) een simpele verhoging in de vorm van een plank met 4 pootjes te maken voor onder de speelgoedkast, zodat 'ie daaronder verdwijnt (zoiets als een hondje bij action en dan wielen eraf).

2) een filmpje waarin ik ooit heb gezien dat de kast- of keukenplint met een elektronische klep is uitgerust en omhoog gaat zodra de stoffer er in- of uitgaat. Lijkt me geweldig!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:51
koelkast schreef op maandag 22 juni 2020 @ 12:44:

Daarnaast: momenteel zet ik alle deuren op de bovenverdieping open, zodat hij alles in één keer kan doen. Hij racet de drempels (behalve dus de badkamer) nietjes over, maar dat doet hij wel héél vaak. Kan ik 'm niet wat handiger instellen, zodat hij alles kamer voor kamer doet en niet steeds die drempels overgaat?
Ik heb de Osmo 950 en daar kon ik de verschillende kamers als aparte zone/kamer instellen. In mijn geval woonkamer, eetkamer, keuken en gang (gebruik hem nog niet boven). Sindsdien gaat hij, ook als ik de gehele etage selecteer netjes kamer voor kamer af. En tegens kan ik hem de opdracht geven maar 1 kamer te doen. Neem aan dat dit ook wel met de Roborock kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23:14

Aganim

I have a cunning plan..

Drial schreef op woensdag 10 juni 2020 @ 21:17:
[...]

Ik kan je de Neato Botvac D7 Connected aanraden... ik heb hem net binnen en vindt het geweldig, ben echt verbaasd hoe slim de robot is . Deze werkt met een laser en verhelpt denk ik jouw problemen..
De D4 Connected is dan denk ik het gehandicapte broertje, die lag vanochtend ook onderaan de trap bij ons. Wel een harder hoofd dan de oude LG Hombot, alles lijkt nog heel. De LG zou eigenlijk vervangen worden door een 360 S6, maar na een maand geëmmer met Gearbest uiteindelijk maar voor een Neato gegaan bij een Nederlandse webshop. |:(

Ik vrees dat we maar eens wat aan de trapbekleding moeten doen, naast dat wat er nu ligt een misdaad tegen de menselijkheid is, hebben bots er overduidelijk veel moeite mee. :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Togi schreef op maandag 22 juni 2020 @ 17:31:
[...]

Ik heb de Osmo 950 en daar kon ik de verschillende kamers als aparte zone/kamer instellen. In mijn geval woonkamer, eetkamer, keuken en gang (gebruik hem nog niet boven). Sindsdien gaat hij, ook als ik de gehele etage selecteer netjes kamer voor kamer af. En tegens kan ik hem de opdracht geven maar 1 kamer te doen. Neem aan dat dit ook wel met de Roborock kan
Dankje, ik heb gevonden hoe het moet :)
Ik heb kamers gemaakt voor elke verdieping en vervolgens kon ik zuig- en dweilvermogen per kamer aangeven, en de volgorde waarin hij de kamers moet afwerken, top!

Nu alles nog in Home Assistant integreren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenKlap
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06 19:22
martijn22222 schreef op dinsdag 16 juni 2020 @ 10:28:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem/gedrag voor mijn S5Max, geen keuze om een 2e verdieping aan te maken. en ik weet niet hoe in te loggen op de Roborock app, de app vraagt om een nummer/code om in te loggen die ik niet weet te achterhalen. Kan iemand me/ons uit de brand helpen.

[ Voor 4% gewijzigd door MaartenKlap op 23-06-2020 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
MaartenKlap schreef op dinsdag 23 juni 2020 @ 20:42:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem/gedrag voor mijn S5Max, geen keuze om een 2e verdieping aan te maken. en ik weet niet hoe in te loggen op de Roborock app, de app vraagt om een nummer/code om in te loggen die ik niet weet te achterhalen. Kan iemand me/ons uit de brand helpen.
Heb mijn S5 Max geupdate via de RoboRock App, daarna werkt het inderdaad wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 20-06 14:25

Reneger

Wie? IK?

[...]

Ik probeerde van RoboRock naar de Xiaomi app te wisselen, maar daar is een wifi reset voor nodig, dus niet gedaan. Kan mij indenken dat het hetzelfde idee is, kortom, je moet alles van scratch af aan doen (En Xiaomi Home app account is denk ik niet bruikbaar in de Roborock app? Ik kon het andersom iig niet voor elkaar krijgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Hij is bezig hoor

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kxEm8NBKOIZAbshhvAMk4nf-ek=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sVAnvwOeiLhJg4boYMJi8WUj.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HgjE9VTvtA64vuDvNKaiSGyVv5I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ogSDH8foCUtEZ1cvJHmHT8EV.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
Nice. Via Gshopper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• springfield89
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 20-06 14:49
Iemand ondertussen een goede diy oplossing voor barkrukken? Mijn xiaomi probeert ook steeds op de voet te rijden maar dit lukt natuurlijk niet heel goed en blijft vaak ook vast zitten. Ik heb ook al geprobeerd met de magneetband aan de onderkant te bevestigen rond de rand maar dit leek niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
[...]

Ik heb 'm gewoon zonder dock in een zielig hoekje op de 2e verdieping gezet, en na verloop van tijd vraagt 'ie of ie een nieuwe map moet aanmaken. Verder niet handmatig nieuwe map aangemaakt, maar dat heeft 'ie blijkbaar zelf gedetecteerd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaartenKlap
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 18-06 19:22
bedankt voor je tip, ik ben inmiddels overgeschakeld naar de roborock app en kan nu een 2e map aanmaken. Het enige verschil tussen de xiaomi home app en Roborock app dat ik vond is dat in de laatste app je een kamer geen naam kan geven, maar daar is wel mee te leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:14
Sta hier op het punt om ook een robotstofzuiger aan te schaffen. Ze hebben hier (woon in Noorwegen) wat aanbiedingen lopen.

- Roborock S5 Max voor ca 330 euro
- Roborock S6 voor ca 400 euro

Is er een reden om die 70 euro extra te betalen? Als ik de reviews leest doet de S5 Max hetzelfde en heeft deze bovendien een grotere watertank. Zie ik iets over het hoofd?

Andere opties zijn
- robot 980 (450 euro)
- Neato d7+ (dacht ook 450 euro maar niet zeker)

Gaat gebruikt worden in een huis met 2 verdiepingen met een combinatie van parket, plavuizen en laminaat. Geen dieren wel 2 kinderen ;)

2021 Magnesium P2, non PP, 20" - 2024 Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:08
De 360robot app is inmiddels weer in de playstore te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
ik ben zeer tevreden over de roborock s5max wat een heerlijk ding wordt nu elke dag een keer gestofzuigerd hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
ibothead schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 13:36:
ik ben zeer tevreden over de roborock s5max wat een heerlijk ding wordt nu elke dag een keer gestofzuigerd hier
Wel top dat je ook ff op mijn vraag reageerd :')

Sarcasm off

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Laatst online: 16-06 16:14
Ik heb er afgelopen donderdag een bij gshopper besteld, €359 en alleen in zwart leverbaar. Is gisteren verstuurd vanuit Engeland via swiship (dochteronderneming van Amazon schijnbaar), wordt dinsdag geleverd..! Ben erg benieuwd 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Bassos30 schreef op maandag 22 juni 2020 @ 07:12:
[...]

Is deze site een beetje te vertrouwen? Gezien het grote prijsverschil. Ik wil hem ook graag bestellen
ik heb hem vorige week dinsdag besteld en via amazone spanje frankrijk binnen gekregen ;)
Kreeg zelfs een berichtije toen die binnen was hoe die beviel en service altijd via hun doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
Tnx. Hier dinsdag besteld via gshopper maar kan geen track and tracé vinden. Afwachten dan maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-06 11:30
Ben al een tijdje aan het kijken naar een robotstofzuiger. Hebben een woonkamer + keuken van ongeveer 50 m2. Hierin ligt een laminaat vloer en op een stuk ligt vloerbedekking. Mijn vrouw werkt als gastouder dus er komen veel kinderen (met bijbehorende rommel als zand) over de vloer. Ik zie dat MediaMarkt nu een irobot in de aanbieding heeft. Is dit een goede robotstofzuiger voor deze situatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ibothead
Bassos30 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:24:
Tnx. Hier dinsdag besteld via gshopper maar kan geen track and tracé vinden. Afwachten dan maar
je zou een mailtje moeten hebben gekregen dat die is verstuurd inc een tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene
Rene schreef op donderdag 25 juni 2020 @ 23:02:
Sta hier op het punt om ook een robotstofzuiger aan te schaffen. Ze hebben hier (woon in Noorwegen) wat aanbiedingen lopen.

- Roborock S5 Max voor ca 330 euro
- Roborock S6 voor ca 400 euro

Is er een reden om die 70 euro extra te betalen? Als ik de reviews leest doet de S5 Max hetzelfde en heeft deze bovendien een grotere watertank. Zie ik iets over het hoofd?

Andere opties zijn
- robot 980 (450 euro)
- Neato d7+ (dacht ook 450 euro maar niet zeker)

Gaat gebruikt worden in een huis met 2 verdiepingen met een combinatie van parket, plavuizen en laminaat. Geen dieren wel 2 kinderen ;)
De knoop vrijdag doorgehakt en een S5 Max besteld bij de lokale Expert (heet hier Power). Zojuist een sms dat hij afgehaald kan worden. 330 euro (omgerekend) met 5 jaar garantie 👍👍👍.

Vanavond ons huis “Optimus” proof maken. Had gelezen dat je het beste alles van de grond kan verwijderen om zodoende en best mogelijke base map te krijgen.

Is trouwens de Mi home of Roborock app het beste?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Niet online
Rene schreef op maandag 29 juni 2020 @ 16:08:
[...]

De knoop vrijdag doorgehakt en een S5 Max besteld bij de lokale Expert (heet hier Power). Zojuist een sms dat hij afgehaald kan worden. 330 euro (omgerekend) met 5 jaar garantie 👍👍👍.

Vanavond ons huis “Optimus” proof maken. Had gelezen dat je het beste alles van de grond kan verwijderen om zodoende en best mogelijke base map te krijgen.

Is trouwens de Mi home of Roborock app het beste?
Voor zover ik weet:

Als je'm met Home Assistant wil koppelen: de Mi Home app.
Als je'm met Googlle Home wilt gebruiken, de Roborock app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
wjsiebes schreef op maandag 29 juni 2020 @ 12:58:
Ben al een tijdje aan het kijken naar een robotstofzuiger. Hebben een woonkamer + keuken van ongeveer 50 m2. Hierin ligt een laminaat vloer en op een stuk ligt vloerbedekking. Mijn vrouw werkt als gastouder dus er komen veel kinderen (met bijbehorende rommel als zand) over de vloer. Ik zie dat MediaMarkt nu een irobot in de aanbieding heeft. Is dit een goede robotstofzuiger voor deze situatie?
Als ik voor de meesten in dit topic mag spreken, is de S5 Max wel de beste. Zeker omdat de prijs inmiddels niet meer zo hoog is (er komt binnenkort een nieuw model aan). Verder krijg ik de indruk dat de Deebot 950 niet onder doet. iRobot is over het algemeen erg veel duurder en zeker niet beter, waardoor deze in prijs/kwaliteit slechter uit de bus komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 21:33
Hier via Www.idealo.de de Deebot OZMO 950 aangeschaft voor €419,-

Fijn ding, twee verdiepingen gaat prima. Het kleine stofreservoir is hier juist praktisch: zie je veel sneller of er toch wat kinderspul opgeslokt is. Aangenaam stil tov de klassieke zuiger, bijna rustgevend.

Heb als test geprobeerd om bovenverdieping te zuigen met Dock zonder spanning, dat werkt! Volgende test wordt de laadpunten Dock afplakken. Als dat werkt komt er boven een niet-laad-dummy-Dock van hout en blijft lader mooi beneden, hoeft er ook geen 2e aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Laatst online: 16-06 16:14
Vandaag via postnl binnengekomen,in een amazon doos zelfs 😬. Frans heeft beneden en boven al netjes in 2 kaarten gebracht, werkt echt heel goed! En wat een bult vuil verzameld, stond echt versteld. Morgen maar een dweilrondje proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:19
Henkes schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Ik moet me helaas ook aansluiten bij de 360 S5 accu problemen, apparaat is nu ca. 10mnd oud. Ben in contact met gearbest support maar die bieden momenteel alleen nog maar 35usd aan store credits. maar ja, daar heb ik geen werkende stofzuiger voor. Iemand dus nog tips voor een replacement accu?
update op mijn eigen situatie. Na lang heen-en-weren een refund van 70USD van Gearbest gekregen en met dat geld een nieuwe accu gekocht bij een duitse webshop waarmee het probleem is opgelost. GB en 360 waren niet in staat om mij van een nieuwe accu te voorzien.

Samengevat: voor mij geen Gearbest en 360 meer, waardeloze service/support.

https://www.ep-mediastore...ku-144v-blau-p-32022.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 20-06 11:06
Afgelopen week de Neato D7 Connected besteld voor 399. Tot nu toe erg tevreden. We hebben 3 verschillende salontafels met allemaal andere pootjes en zelfs daar gaat hij moeiteloos doorheen en overal vlak langs. Mooie integratie ook met de app en met m'n Homey. Maakte de eerste keer een vrij gedetailleerd floorplan die ik ingedeeld heb in zones.

Schrok wel van de hoeveelheid vuil die hij nog meenam, ondanks dat er net gestofzuigd was. ;( Kattenhaar van onze pluizige beesten is geen enkel probleem.

[ Voor 6% gewijzigd door virtualJac op 30-06-2020 10:50 ]

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijsqt
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-07-2024
Hoi!

Sinds gisteren trots bezitter van de Xiaomi Mijia 1C

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7c6PPtsNxEy3B9_YbTC4e9Bpo6Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cr888nlbSPVHGr6clny4bqAl.jpg?f=fotoalbum_large

Hier gekocht tijdens de 'zomeruitverkoop' en met wat coupons voor €180 vanuit een Spaans magazijn.

Ik ben erg tevreden wat betreft de kracht en de slimheid qua navigeren, maar helaas heeft hij problemen met mijn vloerkleed. Het kleed is dan ook vrij dik (het is deze om precies te zijn) en het lijkt erop dat de stofzuiger hem ziet als een muur. Volgens mij zou hij er wel zelf op kunnen als hij zou detecteren dat het een kleed is...

Heeft iemand dit probleem ook eens gehad en is hiervoor een slimmigheidje? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Torgo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:18
Ik ben alweer een tijdje robot stofzuigerloos nadat mijn Dirt devil spider ermee ophield. Die gebruikte ik op zolder. Nu zag ik een aanbieding van de Mediamarkt voor de Roomba 676 voor 222,- en was mijn nieuwsgierigheid weer gewekt. Ik heb al een beetje gezocht maar kon niet zoveel vinden over hoe dit model Roomba zich verhoudt tot andere modellen en of de 222,- EUR het de moeite waard maakt of dat ik net zo goed een andere model kan kopen die niet in de aanbieding is. Wat vinden jullie hiervan?

https://www.mediamarkt.nl...a_query=iRobot+Roomba+676

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rene
productreview: Xiaomi Roborock S5 Max Zwart review door Rene

Heb een review van de S5 Max geschreven. Let niet op de spelfouten ;) geschreven door een iemand die al 7 jaar in Noorwegen woont ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Laatst online: 18-06 16:13

Janar

Geen

Mijn vrouw vind het onderhand wel weer tijd voor een nieuwe robotzuiger. De oude iLife robot doet weinig meer.

Onderhand al een shortlist:
* Roborock S5 Max (nog enigszins betaalbaar en goed) 359 euro voor de goedkoopste
* Neato Botcafé D7 Connected
* Roborock S6 MaxV (bijna verkrijgbaar maar een stuk duurder)

De laatste heeft de voorkeur alleen weet ik nog niet of ik het geld er voor over heb. Ecovacs Deebot T8 wordt ook goed getest.

Nog even in de twijfelmodus in ieder geval!

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2021
Ik heb een vraag aan diegene met een robotstofzuiger met dweilfunctie.

Er ligt bij ons een kleed. Weten die robots dat hier geen water op hoeft? Het kleed is 1,4 cm hoog en 1,5m rond.

Ik twijfel tussen de roborock s5 max of gewoon een simpele van 200 euro.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Rene
michel91 schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 21:10:
Ik heb een vraag aan diegene met een robotstofzuiger met dweilfunctie.

Er ligt bij ons een kleed. Weten die robots dat hier geen water op hoeft? Het kleed is 1,4 cm hoog en 1,5m rond.

Ik twijfel tussen de roborock s5 max of gewoon een simpele van 200 euro.
Bij de S5 Max kan je een no-mop zone instellen in de app. Zodra de dweil gemonteerd is vermijd de stofzuiger de zone. Zodra je de dweil verwijderd zal hij de volgende keer in de no-mop zone stofzuigen.

Dit moet je 1x handmatig intekenen in de kaart.

(Het makkelijkste is om een keer 4 volle colaflessen op de uiteindes te zetten. Zo zie je in de map precies waar je de zone moet intekenen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chento12
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 17-04 05:06
Hier ook aan het twijlfen tussen de S5 max en S6.
Hebben wel een hoogpolig tapijt waar hij over moet kunnen om vanuit laadpunt naar rest van living te gaan, dus dit is wel een heel belangrijke eis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 21:33
Janar schreef op dinsdag 7 juli 2020 @ 21:42:

De laatste heeft de voorkeur alleen weet ik nog niet of ik het geld er voor over heb. Ecovacs Deebot T8 wordt ook goed getest.
Waarom niet de Deebot OZMO 950, ben je voor de helft klaar (www.idealo.de prijswekker zetten).... kan 2 verdiepingen, dweilen, overweg met donkere vloeren, tapijt en aangenaam stil.

(Het is mijn grootste vriend in huis :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

ggiesberts schreef op woensdag 8 juli 2020 @ 23:13:
[...]

Waarom niet de Deebot OZMO 950, ben je voor de helft klaar (www.idealo.de prijswekker zetten).... kan 2 verdiepingen, dweilen, overweg met donkere vloeren, tapijt en aangenaam stil.

(Het is mijn grootste vriend in huis :P )
Even snel gekeken bij Idealo maar daar kost die bij de winkels 465 Euro. Dat is duurder dan S5 Max. En maar iets meer dan 100 Euro goedkoper dan de Duitse Mediamarkt met de nieuwste S6 MaxV.

Maar inderdaad ik had de 950 niet onderzocht.

[ Voor 4% gewijzigd door Janar op 09-07-2020 08:10 ]

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel91
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-06-2021
@Rene dankjewel, ga ik proberen!

Nu ik overtuigd ben en de Xiaomi Roborock S5 Max wilde bestellen, was het zoeken naar een betrouwbare shop met goede levering. Jammer dat dit product alleen door MaxICT als Nederlandse webshop wordt geleverd in het zwart. Dan ga ik daar maar voor. Amazon pas ik voor.

Ik denk dat het handig is om nog 1 of 2 extra dweil matjes erbij te hebben. Op bol.com staan deze voor de s5. passen deze ook op de S5 max?
https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

michel91 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:05:
@Rene dankjewel, ga ik proberen!

Nu ik overtuigd ben en de Xiaomi Roborock S5 Max wilde bestellen, was het zoeken naar een betrouwbare shop met goede levering. Jammer dat dit product alleen door MaxICT als Nederlandse webshop wordt geleverd in het zwart. Dan ga ik daar maar voor. Amazon pas ik voor.

Ik denk dat het handig is om nog 1 of 2 extra dweil matjes erbij te hebben. Op bol.com staan deze voor de s5. passen deze ook op de S5 max?
https://www.bol.com/nl/p/...errer=socialshare_pdp_www
Dat idee had ik ook dus ik heb hem bij Alternate besteld. Blijkt nu dat Alternate absoluut geen betrouwbare shop is aangezien ik hem al twee maanden kwijt ben voor een garantiekwestie.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:02

Shadow_Agent

Do { Ping } while ( LOL )

Bassos30 schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 19:24:
hoe is dit afgelopen? Wilde ook de S5 max bestellen via GShopper namelijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bassos30
Ik had hem binnen een week binnen. Netjes optijd dus. Inmiddels ook een week ingebruik en ben er erg blij mee. Werkt super

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GR1221
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-06 07:14
Bassos30 schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 19:46:
Ik had hem binnen een week binnen. Netjes optijd dus. Inmiddels ook een week ingebruik en ben er erg blij mee. Werkt super
Ik had hem ook besteld bij Gshopper, was in vier dagen ontvangen. Kwam vanuit Engeland als ik het goed heb gezien.

Set reserve-onderdelen (dweilen, borstels, etc) heb ik via Amazon bijbesteld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Ik heb net ook een bestelling gedaan voor een S5 Max bij Gshopper.

Mijn vrouw heeft gekozen voor deze ipv S6 MaxV. Mijn vrouw is een stuk rationeler dan ik :P
Ik had echt bijna 220 euro meer betaald voor een paar toegevoegde camera’s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
Shadow_Agent schreef op donderdag 9 juli 2020 @ 13:40:
[...]

hoe is dit afgelopen? Wilde ook de S5 max bestellen via GShopper namelijk ;)
ik heb hem daar ook besteld en met een week was die binnen in een amazone doos en netjes nog totaal heel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

ibothead schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 13:10:
[...]

ik heb hem daar ook besteld en met een week was die binnen in een amazone doos en netjes nog totaal heel
Ik heb hem vanochtend ook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-06 20:29
Iemand enig idee of dat dwijlen met een S5 max ook fatsoenlijk werkt bij een tegelvloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
mesm90 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:26:
Iemand enig idee of dat dwijlen met een S5 max ook fatsoenlijk werkt bij een tegelvloer?
ja werkt best goed _/-\o_
Zelf nu het 3 keer laten doen op 40m2 huiskamer en is best schoon geworden :*)

Maar wel zorgen voor al een gedweilde vloer want zelfs naar het zelf dweilen kwam er nog veel zooi van me tegels af :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Ik ben wel benieuwd naar het dweilen. Beneden hebben wij keramisch Parket met ruw oppervlak en boven gewoon laminaat. Dat het keramisch parket bij ons eventueel niet gaat werken, is niet zo erg. Maar ik hoop boven wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
Gister bij iBood een roomla 980 besteld. Iemand ervaring hiermee? Reviews op internet zijn wel positief. Hebben een woonkamer van 60m2 met laminaat en een deel tapijt. Was al een tijdje aan het kijken naar een robotstofzuiger met Google home ondersteuning. Deze leek prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn22222
mesm90 schreef op vrijdag 10 juli 2020 @ 14:26:
Ja gaat best goed. Paar pagina's terug (vrijdag 12 juni 2020 09:33) heb ik een foto gepost.

[ Voor 13% gewijzigd door martijn22222 op 14-07-2020 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
Vraagje aan de gebruikers van de meest geavanceerde robotstofzuigers (roborock s5 Max of equivalent):

Gebruiken jullie nog steeds een gewone stofzuiger? is dat vaak, en waarvoor?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:27

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

gis. schreef op dinsdag 14 juli 2020 @ 10:03:
Vraagje aan de gebruikers van de meest geavanceerde robotstofzuigers (roborock s5 Max of equivalent):

Zeker. Voor de auto... :P

Wij hebben een steelstofzuiger (Philips SpeedPro) als secundaire stofzuiger, deze gebruiken we voor de bank, trap, toilet, douche en soms even een rondje voor de wat lastige hoekjes. Maar dat is niet heel vaak (1 x per maand). Heb het idee dat bijvoorbeeld de trap ook langer schoonblijft doordat de rest van het huis ook goed schoon is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Laatst online: 17-06 13:55

Zeker wel, want een robotstofzuiger doet het nooit zo goed als een reguliere stofzuiger met name in de hoekjes etc. Daarvoor gebruiken wij nog steeds een draadloze handstofzuiger. Net als voor de trap en op het kleed in de woonkamer en bij de deur goed te zuigen. Maar de regelmaat van “normaal” zuigen is wel wat lager inderdaad (ik denk 1 a 2x in de maand) omdat je de robosucker wat vaker zijn rondes laat doen.

[ Voor 12% gewijzigd door keepitfrosty op 14-07-2020 10:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Albi The Dragon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 16:27

Albi The Dragon

get your hand off my tail

Neen maar ik ben echt een luierik. O-)

Well that's completely ordinary in the rock and roll world. You go out. Have a few drugs. Go out for dinner. Have a threesome. Have some more drugs. Have a shower. Have another threesome. It's all very important in the rock industry -Murray Hewitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElGrandoNeuso
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:39
Gisteren bij Ali een S5max besteld voor 344,- (EU warehouse). Eerste ervaring met een robotstofzuiger. Ben echt heel benieuwd. Ik zie dat er ook reinigingsvloeistof voor dweilfunctie wordt verkocht.

https://www.amazon.de/dp/...fRID=7CB4D94FCES8D7K83JDC

Iemand ervaring met schoonmaakmiddel toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
Zit toch nog erg te twijfelen. Heb van de week een irobot 980 besteld. Die word morgen waarschijnlijk geleverd. De reviews zijn positief. Lees ook erg positieve dingen over de Roborock S5max. Ik kan mijn irobot nog terugsturen. Maak me bij beide wel zorgen over het vloerkleed in de woonkamer. Dat vloerkleed is 1,4cm hoog vanaf het laminaat gezien. Iemand hier die mij advies kan geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Agent

Shadow_Agent

wjsiebes schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:50:
Zit toch nog erg te twijfelen. Heb van de week een irobot 980 besteld. Die word morgen waarschijnlijk geleverd. De reviews zijn positief. Lees ook erg positieve dingen over de Roborock S5max. Ik kan mijn irobot nog terugsturen. Maak me bij beide wel zorgen over het vloerkleed in de woonkamer. Dat vloerkleed is 1,4cm hoog vanaf het laminaat gezien. Iemand hier die mij advies kan geven?
toevallig las ik net dit in een ander topic:
MasterXL6 schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 08:48:
Maandag ontvangen en gisterenavond aan de slag ermee kunnen gaan. Ben onder de indruk hoe goed hij wel schoonmaakt, ook z'n mapping en het patroon dat hij volgt lijkt heel efficient.

Grootste probleem, hij geraakt niet op m'n tapijt, het is wel een langharig ding dus was op zich te verwachten. Ook al plaats ik hem er manueel op geraakt hij geen halve meter ver, de borstels die draaien houden hem tegen. Eens hij het opgeeft en de borstels aflegt om terug naar het dock te gaan rijdt hij vlotjes eraf. Dus... bestaat er een soort van tapijtmodus ofzo? Dat hij op dat gebied enkel zuigt zonder gebruik van de borstels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wjsiebes
Shadow_Agent schreef op woensdag 15 juli 2020 @ 09:30:
[...]

toevallig las ik net dit in een ander topic:

[...]
En dit gaat over de irobot?

Acties: