Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 76 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.159.123 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

In eerste instantie wilde ik een vrij goedkope robotstofzuiger. Maar naar mij verdiept te hebben zie ik dat robots van +-100 euro allemaal kris/kras door je huis heengaan. Nu is de te zuigen oppervlakte maar +-40m2 maar het lijkt mij niet efficient als de robot domweg alle kanten op gaat.

Ik ben eigenlijk op zoek naar een wat slimmere robot die slim / stapgewijs en efficient de ruimte stofzuigen met een prijskaartje van max 200euro. Dus dat de route zigzag of gemapped wordt. Ik hoop dat door efficientie het product/batterij dan ook langer meegaat. Is zoiets mogelijk of geraak je dan in een veel hoger prijssegment?

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 03-05-2020 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hokkie
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 22:49

Hokkie

Hello

KifArU schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:26:
[...]

De hele Roborock serie heeft LDS / Lidar, dus mag ik dan aannemen dat alle robotstofzuigers problemen hebben met zwarte objecten?
Zo ja, dan denk ik dat een virtual wall / no-go zone de enige optie is.
Dus bij Roborock minimaal een S4.

Iemand andere ideeën?
Sinds gisteren een Roborock S5 in huis, en we hebben veel accessoires met zwarte metalen accenten (stoelpoten, bloempot stands, keukenplinten, bijzettafeltje, etc.). Ik moet zeggen dat de Roborock hier heel behoorlijk zijn werk doet. Ja, hij tikt er tegenaan, maar of dit hinderlijk is? Nee, dat niet. Ook tegen witte houten plinten zoekt hij de route, en ook dan tikt hij tegen deze plinten en/of muren. Met een normale stofzuiger heb je, mijn inziens, hetzelfde ‘probleem’.

 MacBook Air M2  Apple TV 4 64GB  HomeKit  iPhone 13 Pro  Apple Watch Ultra || Pass Labs XA25 || Dynaudio Special Forty || Bluesound Node n130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Wij zijn ondertussen ook redelijk toe aan een (goede) robotstofzuiger.
Na het drama dat een Dirtdevil spider van €120 zijn we nu op zoek naar iets beter.
Grootste probleem met de dirdevil was dat die met een redelijk random afwisselend programma (rechtdoor, randjes af en spiraal) de hele tijd de randen van de ruimte doet, maar nauwelijks het midden. We hebben een behoorlijk grote woonkamer met open keuken, dusja...

We hebben 1 middelhoog kleed liggen, dus een soort no-go zone zou wou wel handig zijn.

Hier hebben de meesten een RoboRock 5(0) (Max) lijkt het.
Wat en waar is er allemaal te koop tegenwoordig?

Ik heb het idee dat bij introductie er snel verschillende versies met verbeteringen kwamen, maar dat dit al een jaar of 2 redelijk stil ligt?

Persoonlijk heb ik een hekel aan wachten op kortingscodes via pepper of dergelijke sites voor slechts 1 product :P

https://www.gearbest.com/...40372363.html?wid=1640583
Een S5 Max voor €434,52. maar er worden ook andere S5 Maxen voor meer aangeboden op de zelfde website... Hoe bepaal je welke of welke aanbieder je nou moet hebben :?

[ Voor 12% gewijzigd door DropjesLover op 04-05-2020 13:56 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:36
DropjesLover schreef op maandag 4 mei 2020 @ 13:52:
Wij zijn ondertussen ook redelijk toe aan een (goede) robotstofzuiger.
Na het drama dat een Dirtdevil spider van €120 zijn we nu op zoek naar iets beter.
Grootste probleem met de dirdevil was dat die met een redelijk random afwisselend programma (rechtdoor, randjes af en spiraal) de hele tijd de randen van de ruimte doet, maar nauwelijks het midden. We hebben een behoorlijk grote woonkamer met open keuken, dusja...

We hebben 1 middelhoog kleed liggen, dus een soort no-go zone zou wou wel handig zijn.

Hier hebben de meesten een RoboRock 5(0) (Max) lijkt het.
Wat en waar is er allemaal te koop tegenwoordig?

Ik heb het idee dat bij introductie er snel verschillende versies met verbeteringen kwamen, maar dat dit al een jaar of 2 redelijk stil ligt?

Persoonlijk heb ik een hekel aan wachten op kortingscodes via pepper of dergelijke sites voor slechts 1 product :P

https://www.gearbest.com/...40372363.html?wid=1640583
Een S5 Max voor €434,52. maar er worden ook andere S5 Maxen voor meer aangeboden op de zelfde website... Hoe bepaal je welke of welke aanbieder je nou moet hebben :?
Vergeleken met de Dirt Devil is zelfs een iLife al een hele verbetering, ondanks dat die ook zo'n dom patroon volgt.

Ik zou inderdaad kijken naar een Xiaomi/Roborock. De Roborock S5 Max is goed (430 euro?) maar een Xiaomi S50/55 zal ook voldoen en is een stuk goedkoper. Mocht je geen interesse in de dweilfunctie hebben, dan is een S4 een goede keus - maar deze is relatief slecht verkrijgbaar.

Voor de aanschaf kun je tegenwoordig ook terecht bij Nederlandse retailers als xiaomiproducts.nl, bol.com en coolblue, maar het meest voordelig is via aliexpress en dan een Europese warehouse. Zelf goede ervaringen met winkels Perfection Technology en Xiaomi Lifestyle op Ali.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Worsteneter schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:17:
[...]

Vergeleken met de Dirt Devil is zelfs een iLife al een hele verbetering, ondanks dat die ook zo'n dom patroon volgt.

Ik zou inderdaad kijken naar een Xiaomi/Roborock. De Roborock S5 Max is goed (430 euro?) maar een Xiaomi S50/55 zal ook voldoen en is een stuk goedkoper. Mocht je geen interesse in de dweilfunctie hebben, dan is een S4 een goede keus - maar deze is relatief slecht verkrijgbaar.

Voor de aanschaf kun je tegenwoordig ook terecht bij Nederlandse retailers als xiaomiproducts.nl, bol.com en coolblue, maar het meest voordelig is via aliexpress en dan een Europese warehouse. Zelf goede ervaringen met winkels Perfection Technology en Xiaomi Lifestyle op Ali.
Mja, ook op Aliexpress en dus GearBest staan de zelfde producten van meerdere resellers voor verschillende prijzen.

Ik ben nu redelijk geneigd om de gelinkte Gearbest S5max te halen voor €430, maar vind het ook weer erg goedkoop vergeleken met de, wat lijkt de zelfde S5 max er naast voor €580... Is toch een behoorlijk verschil in prijs. Maar beide hebben een andere opzet van (genoemde) specs, behalve S5 Max... niet veel verschil. Wel staat bij 1 er bij "Xiaomi youpin" bij genoemd, maar heeft wel 100 reviews (nouja, die koop je tegenwoordig ook makkelijk) en de andere aanbieder heeft maar 11 reviews...

Tsja, welke kies je dan :/

BThGvNeOA
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
@DropjesLover https://www.xiaomiproducts.nl/smart-home/

Edit: zie net dat de robotstofzuigers niet op voorraad zijn.

[ Voor 35% gewijzigd door BenEco op 04-05-2020 14:53 ]

2x L/L WP MHI 35ZS-W, L/W WP Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & ZB OEG 150L & 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos sinds 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max+ 2x B230, ThuisBatterij: SigenStor 17kW + 32kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

BenEco schreef op maandag 4 mei 2020 @ 14:50:
@DropjesLover https://www.xiaomiproducts.nl/smart-home/

Edit: zie net dat de robotstofzuigers niet op voorraad zijn.
De S5max is wel op voorraad. Maar €500... ipv de €434 op gearbest

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
DropjesLover schreef op maandag 4 mei 2020 @ 15:03:
[...]

De S5max is wel op voorraad. Maar €500... ipv de €434 op gearbest
Voor 430 zou ik 'm hier kopen: https://www.aliexpress.co...b201602_,searchweb201603_
Meerdere gebruikers hebben goede ervaringen met Perfection Technology en als je kiest voor Tsjechië, Frankrijk of Spanje heb je ook geen BTW problematiek. En snel in huis.

Overigens kun je ook best bestellen bij Xiaomi products.nl. Daar zitten twee jongelui op van begin 20 wat ik zelf altijd wel een bepaalde gunfactor vind hebben. En je hebt bij problemen een Nederlands contactpersoon voor garantie. Of dat je 65 euro waard is moet je natuurlijk zelf weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirrage
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11-06 16:18
BlazeMuis schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:52:
[...]

Inmiddels moeizaam contact gehad met BlitzWolf, waarin ik simpel de vraag had gesteld of ik een nieuwe accu kon bestellen. Na 9 emails heen en weer in een tijdsvenster van 3 maart tot vandaag (de 14e) (ik moest dit doen en dan weer dat etc) konden ze mij vertellen dat ze het ook niet meer wisten en ik de stofzuiger naar een recycle punt moest brengen. Dat was mijn vraag niet, maar goed.. Het zal wel weer.

De stofzuiger zelf werkt(e) prima, echter is de batterij/accu gewoon kapot. Met een multimeter meet ik ook maar 7.82v in plaats van 14.4v, wat dus duidt op een defecte accu.

Er is dus geen batterij voor te koop, wat natuurlijk extreem zonde is.

Tot zover de blitzwolf robotstofzuiger ;(
Bij mij exact hetzelfde probleem. Vorig jaar gekocht bij banggood, februari dit jaar defect geraakt. Contact opgenomen met banggood, ging ook moeizaam. Ik was in het begin zeer vriendelijk maar na uiteindelijk 12 mailtjes waren we echt rondjes aan het draaien. Vanaf toen niet meer zo vriendelijk geweest en kwamen ze uiteindelijk met het bericht dat ze een batterij opgestuurd krijgen van hun leverancier. Zodra die binnen is wordt het naar me doorgestuurd. Dat is intussen al maand geleden en nog niets gehoord. Zojuist maar eens mailtje gestuurd om te vragen wat de status is..

Toen ik bericht kreeg dat ze een nieuwe accu pakket gingen opsturen heb ik de defecte uit elkaar gehaald. 2 van de 8 cellen zijn defect. Deze heb ik uitgewisseld maar er zit ook een defect in de printplaat. Een weerstand werd extreem heet, begon licht te roken. Cellen er direct tussenuit gehaald, nogmaals geprobeerd en is het hele SMD weerstandje doorgebrand (zie pijl op de foto).
Mocht je de accu nog uit elkaar halen dan ben ik benieuwd of dat SMD weerstandje bij jouw nog goed is. Let op, je moet een deel van de printplaat wel los knippen van de 18650 batterijen om deze kant van de printplaat te zien. Hij zit namelijk strak op de kop tegen de 18650 cellen aan. Daarna zijn de cellen d.m.v. strips aan dit printplaatje gelast (d.m.v. puntlassen). Mocht je de accu nog moeten opsturen voor garantie dan moet je dit zeker niet gaan doen O-) .
https://ibb.co/C2zX4Rc

Succes met het vinden van een oplossing!

[ Voor 14% gewijzigd door Mirrage op 04-05-2020 15:42 ]

LG HM091MR.U44 modbus-HA-enkel vloerverwarming hydraulisch actief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

De WAF voor een RoboRock S5(max) is negatief, prijs is te hoog.

Wat is een goed alternatief, zonder dwijlfunctie maar met een intelligenter of beter schoonmaakpatroon dan random (zoals de RoboRock in baantjes doet)?

Prijs ~€300 :/

Een iLife (welke?) of een Xiaomi Mijia?

[ Voor 10% gewijzigd door DropjesLover op 04-05-2020 21:47 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

@DropjesLover Zelf ben ik dus ook op zoek naar een robotstofzuiger met ongeveer dezelfde eisen. Belangrijkste is dat de robotstofzuiger baantjes trekt :)

Tot zover heb ik deze 3 gevonden. Of ze intelligent zijn, geen idee, maar ze maken in ieder geval baantjes/zigzag patroon
Neatsvor V392 voor 140 dollar (minder goed voor haren omdat een borstel bij de zuigmond ontbreekt)
Alfawise v8s voor 165 dollar
Xiaomi Mijia 1C voor 201 dollar <-- deze heeft sindskort door een firmware update ook de mogelijkheid om zone(s) in te stellen. Hoe uitgebreid dit is durf ik niet te zeggen want niemand heeft het nog in een review meegenomen

Zit zelf nog erg te wikken en te wegen, wil zo goedkoop mogelijk eerlijk gezegd, maar dan wel eentje die baantjes trekt 8) een dwijl is bijna altijd wel inbegrepen lijkt wel

[ Voor 5% gewijzigd door AOC op 04-05-2020 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Waterkoker schreef op maandag 4 mei 2020 @ 22:23:
@DropjesLover Zelf ben ik dus ook op zoek naar een robotstofzuiger met ongeveer dezelfde eisen. Belangrijkste is dat de robotstofzuiger baantjes trekt :)

Tot zover heb ik deze 3 gevonden. Of ze intelligent zijn, geen idee, maar ze maken in ieder geval baantjes/zigzag patroon
Neatsvor V392 voor 140 dollar (minder goed voor haren omdat een borstel bij de zuigmond ontbreekt)
Alfawise v8s voor 165 dollar
Xiaomi Mijia 1C voor 201 dollar <-- deze heeft sindskort door een firmware update ook de mogelijkheid om zone(s) in te stellen. Hoe uitgebreid dit is durf ik niet te zeggen want niemand heeft het nog in een review meegenomen

Zit zelf nog erg te wikken en te wegen, wil zo goedkoop mogelijk eerlijk gezegd, maar dan wel eentje die baantjes trekt 8) een dwijl is bijna altijd wel inbegrepen lijkt wel
De Mijia is zonder dwijl. De versie die jij linkt heeft geen lidar dome bovenop, die wat ik link wel. Maar tegelijkertijd staat er bij "andere interessante aanbiedingen" ook eentje met lidar done voor €190 (maar die heet dan weer Xiaomi Mi Mi :?)

Ik word een beetje gek van het gebrek aan eenduidigheid of überhaupt vermelden van type/serienummers :/

Dit is een Xiaomi 1S https://m.nl.aliexpress.com/item/33003907082.html?

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 21:33
Zijn hier ook gebruikers van de Ecovacs met goede of juist negatieve ervaringen? Ik ben aan het orienteren, wil iets wat een goed filter heeft ivm hooikoorts. Kom op Ecovacs maar kom dat hier nauwelijks tegen ondanks dat b.v. Coolblue ze verkoopt.

De Ecovacs zijn overigens in Duitsland wezenlijk gunstiger te koop:
https://www.idealo.de/pre..._medium=crm&utm_source=nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slinke
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 24-12-2024
DropjesLover schreef op maandag 4 mei 2020 @ 21:45:
De WAF voor een RoboRock S5(max) is negatief, prijs is te hoog.

Wat is een goed alternatief, zonder dwijlfunctie maar met een intelligenter of beter schoonmaakpatroon dan random (zoals de RoboRock in baantjes doet)?

Prijs ~€300 :/

Een iLife (welke?) of een Xiaomi Mijia?
De roborock S5
De gewone, niet de max, heb ik dit jaar nieuw gekocht voor 330 euro. Ik denk niet dat de Max en de gewone dusdanig verschillen dat dit de meerprijs verantwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Garyu

WW

Ik heb de S5 en ben er ook zeer tevreden mee hoor, maar het schijnt dat de generatie ervóór, dus de 1s (of ik weet niet hoe de Roborock versie heet?) ook prima is.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
Garyu schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:11:
Ik heb de S5 en ben er ook zeer tevreden mee hoor, maar het schijnt dat de generatie ervóór, dus de 1s (of ik weet niet hoe de Roborock versie heet?) ook prima is.
De S4 bedoel je? is naar wat ik lees ook goed, enkel de AI is wat achterhaald. Daar vind ik het prijsverschil tussen de 4 en 5 dan weer wel waard om voor de 5 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Nu online

Garyu

WW

Slinke schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:45:
[...]

De S4 bedoel je? is naar wat ik lees ook goed, enkel de AI is wat achterhaald. Daar vind ik het prijsverschil tussen de 4 en 5 dan weer wel waard om voor de 5 te gaan.
Nee, de S4 is pas ná de S5 aangekondigd.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

DropjesLover schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 06:41:
[...]

De Mijia is zonder dwijl. De versie die jij linkt heeft geen lidar dome bovenop, die wat ik link wel. Maar tegelijkertijd staat er bij "andere interessante aanbiedingen" ook eentje met lidar done voor €190 (maar die heet dan weer Xiaomi Mi Mi :?)

Ik word een beetje gek van het gebrek aan eenduidigheid of überhaupt vermelden van type/serienummers :/

Wellicht reviews kijken zoals deze YouTube: Best Robot Vacuum 2019 - Roomba vs Shark vs Roborock vs Neato Vs De... in het middensegment laat hij veel 'slimme' robots zien. Overigens is zijn kanaal best interessant, goed voor inspiratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinke
Garyu schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 10:46:
[...]

Nee, de S4 is pas ná de S5 aangekondigd.
ahh kijk is aan, wist ik niet. thx :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Worsteneter
DropjesLover schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 06:41:
[...]

De xiaomi mi vacuum (of mijia) is de allereerste versie en is eigenlijk gewoon prima. Werkt met lidar, maakt een kaart van het huis en prima zuigkracht, borstel etc. Heeft geen no-go zones.

De duurdere S5 en verder hebben alleen extra's als dweilen, no-go zones, iets meer zuigkracht (10%), iets slimmere algoritmes.

De slimmere algoritmes maken niet veel uit, tenzij je blijft kijken hoe je stofzuiger z'n rondje maakt. Of die er 10 minuten korter of langer over doet maakt niet uit, als het goed is zie je t niet. Dweilen kan, moet je de meerprijs waard zijn.

De no-go zones kunnen afhankelijk van je inrichting wel relevant zijn. Daar komt de 1s om de hoek. Dit is de 2e versie van de xiaomi mi vacuum (mijia) en die heef als upgrades de toevoeging van no-go zones (en inplannen per kamer) en de 10% hogere zuigkracht. Prijs lag voorheen rond de 270, 50 meer dan versie 1. Dat is 't volgens mij zeker wel waard! Alleen geen CE model volgens mij, maar dat maakt niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Met betrekking tot de medium geprijsde Xiaomi robotstofzuigers (Mi Robot, MiJia 1S, Mijia STYJ02YM en MiJia 1C) vond ik deze opsomming/vergelijking redelijk duidelijk en verzichtelijk
https://smartrobotreviews...t-vacuums-comparison.html

Ook een vergelijking van de verschillen tussen de S5 en S5 max; https://smartrobotreviews...oborock-s5-max-vs-s5.html

In ons geval zou ik voor de Mijia 1S gaan, past het beste bij onze woning.
Maar tegelijkertijd weer de duurste van de set (€345 https://nl.aliexpress.com....8148356.3.499e626e5BTmXt), wat zo'n €100 verschil is met de S50 / S5 Max

[ Voor 26% gewijzigd door DropjesLover op 05-05-2020 17:47 ]

BThGvNeOA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

DropjesLover schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 17:42:
Met betrekking tot de medium geprijsde Xiaomi robotstofzuigers (Mi Robot, MiJia 1S, Mijia STYJ02YM en MiJia 1C) vond ik deze opsomming/vergelijking redelijk duidelijk en verzichtelijk
https://smartrobotreviews...t-vacuums-comparison.html
In het overzicht is nog niet de firmware update van de 1C meegenomen waarmee je wel een zone kan instellen

Heb je de Alfawise V9S al gespot btw? Deze heeft ook laser/gyro + mapping en is +-200euro.

edit: de reviews wbt alfawise v9s zijn nog wat schaars. Hier wel eentje gevonden YouTube: Alfawise V9S Unboxing , Wisch und Saugtest

[ Voor 14% gewijzigd door AOC op 05-05-2020 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door Cobiwan op 06-05-2020 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vpm
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-06 00:17

vpm

Think, tinker, tank

Ik lees verschillende verhalen over de Neato D# Connected serie m.b.t. de mapping, dat zodra er een meubelstuk (oid) is verplaatst de robot de schoonmaakbeurt afbreekt.
Heeft iemand hier echte ervaring mee? En hoe is dit bij de concurrentie (de roborock bijv.)?

No-go lines kunnen bij mijn gevoelige hifi apparatuur wel helpen, dus vandaar dat ik wel geinteresseerd ben in ervaringen.

Momenteel heb ik een XV Signature, die gewoon "dom" z'n mapping on the fly maakt en structureel de vloer afwerkt. Deze is echter ruim 4j oud en begint mankementen te vertonen.
Ik heb het idee dat Neato eerder achteruitgang boekt qua prijs/prestaties en algemene functionaliteit, maar gezien de aantrekkelijke prijs van de D7 wil ik graag uitsluitsel.

Verkrijgbaarheid van accessoires speelt ook wel een rol overigens. Ik zie dat je bij Xiaomi nog altijd op Ali moet zijn, of je moet bereid zijn 5x de prijs te betalen.

[ Voor 36% gewijzigd door vpm op 08-05-2020 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 23:08
Waterkoker schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 18:22:
[...]

In het overzicht is nog niet de firmware update van de 1C meegenomen waarmee je wel een zone kan instellen

Heb je de Alfawise V9S al gespot btw? Deze heeft ook laser/gyro + mapping en is +-200euro.

edit: de reviews wbt alfawise v9s zijn nog wat schaars. Hier wel eentje gevonden YouTube: Alfawise V9S Unboxing , Wisch und Saugtest
die alfawise v9s zuigt minder hard en heeft een stuk mindere batterij. Lijkt me niet direct een goed alternatief voor een 1s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
Naar aanleiding van bovenstaande discussie, weet iemand of de borstels en filters en dergelijke tussen de s4 en de 1s uitwisselbaar zijn?

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 22:34

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Tomba schreef op woensdag 29 april 2020 @ 07:29:
Schijnbaar is er een nieuwe firmware uit voor de S5 Max die o.a. multimap bevat;

[...]

Ik zie op mijn S5 Max nog niet, andere eigenaars wel?
Krijg hem zojuist aangeboden op mijn S5 Max (nog niet geïnstalleerd overigens ;) )

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-04 11:24
https://nl.aliexpress.com/item/4000241425355.html

Gister besteld! Niet de allergoedkoopste deal die ik gezien heb, maar toch met een mooie korting besteld! Ben benieuwd :)

Met alleen de kortingscode kom je op €405,74. Via shopbuddies ook nog een extra cashback van €25,25 te pakken. Dan komt het totaal op €380,49​ wat toch een hele mooie prijs is.

Cashback 6,3% actie bij Shopbuddies of CashbackXL of bij Shoop (Duitsland)​
Voor cashback:
Nadat je op het juiste bedrag bent gekomen laat je het product in je winkelwagen en reken je niet af
Sluit je je browser en verwijder cookies en tracking info
Open een incognito/prive tabblad in je browser
Ga naar je cashback website
Klik op aliexpress shop link en log in
Ga naar je winkelwagen en reken af

*STOP OVER 2 DAGEN* = 15 mei 2020.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 09:33:
[...]

Krijg hem zojuist aangeboden op mijn S5 Max (nog niet geïnstalleerd overigens ;) )
En inmiddels geïnstalleerd zonder problemen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_o0LZoZP3O8itc--khoxQvvlEP8=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/9LyitgFMesEpVV0u9CYIMJeh.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hansv89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 14-06 22:42
Tomba schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 11:49:
[...]

En inmiddels geïnstalleerd zonder problemen.
[Afbeelding]
Weet jij of je het dockstation elke keer moet verplaatsen bij een andere verdieping, of is dat alleen de eerste keer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackRageNL
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online
Gebruiken jullie de Roborock app of de app van Xiaomi? Overigens gebruik ik sinds de release een S4 naar volle tevredenheid. Zuigt hier dagelijks het gehele appartement.

[ Voor 51% gewijzigd door BlackRageNL op 13-05-2020 13:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koen87
  • Laatst online: 16-06 11:25
ggiesberts schreef op dinsdag 5 mei 2020 @ 07:32:
Zijn hier ook gebruikers van de Ecovacs met goede of juist negatieve ervaringen? Ik ben aan het orienteren, wil iets wat een goed filter heeft ivm hooikoorts. Kom op Ecovacs maar kom dat hier nauwelijks tegen ondanks dat b.v. Coolblue ze verkoopt.

De Ecovacs zijn overigens in Duitsland wezenlijk gunstiger te koop:
https://www.idealo.de/pre..._medium=crm&utm_source=nl
Wij hebben zelf een Deebot 605. Deze doet opzich prima zijn werk, maar heeft wat rare nukjes waardoor hij midden op de vloer ineens omdraait (altijd dezelfde plek) Verder doet hij prima zijn werk en is de app wel ok.
De Ecovacs komen ook via Duitsland in de rest van europa.
Wel is 1 wiel nu heel iets langzamer, waardoor hij kromme baantjes begint te trekken... Hij is nog niet heel oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba

Tomba

hansv89 schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:02:
[...]

Weet jij of je het dockstation elke keer moet verplaatsen bij een andere verdieping, of is dat alleen de eerste keer nodig?
Wekelijk gezegd geen idee; voor mij biedt de functie ook weinig meerwaarde want we gebruiken hem alleen beneden.
BlackRageNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:06:
Gebruiken jullie de Roborock app of de app van Xiaomi? Overigens gebruik ik sinds de release een S4 naar volle tevredenheid. Zuigt hier dagelijks het gehele appartement.
Vzmb werkt de S5 Max niet in de Xiaomi app dus ik gebruik de Roborock app.

[ Voor 33% gewijzigd door Tomba op 13-05-2020 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Grasmeijer schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 10:01:
https://nl.aliexpress.com/item/4000241425355.html

Gister besteld! Niet de allergoedkoopste deal die ik gezien heb, maar toch met een mooie korting besteld! Ben benieuwd :)

Met alleen de kortingscode kom je op €405,74. Via shopbuddies ook nog een extra cashback van €25,25 te pakken. Dan komt het totaal op €380,49​ wat toch een hele mooie prijs is.

Cashback 6,3% actie bij Shopbuddies of CashbackXL of bij Shoop (Duitsland)​
Voor cashback:
Nadat je op het juiste bedrag bent gekomen laat je het product in je winkelwagen en reken je niet af
Sluit je je browser en verwijder cookies en tracking info
Open een incognito/prive tabblad in je browser
Ga naar je cashback website
Klik op aliexpress shop link en log in
Ga naar je winkelwagen en reken af

*STOP OVER 2 DAGEN* = 15 mei 2020.
Die extra 6.3% lukte me niet om te krijgen, krijg alleen een mega overzicht van allerlei afgeprijsde dingen.

Maar nog wel beschikbaar in de EU warehouse, met die extra promo code gekocht voor €405. Was volgens mij de laatste ook in het Belgische warehouse :P

Knoop doorgehakt, want andere kwalitatif betere robotstofzuigers blijven toch rond de €300 - 350 hangen incl shipping (en/of importkosten), waardoor het prijsverschil nihil is :/

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piripi
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 20-06 12:19
Tomba schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:26:
Vzmb werkt de S5 Max niet in de Xiaomi app dus ik gebruik de Roborock app.
Vreemd, bij mij is het werkelijk omgekeerd...

Gisteren getracht op te koppelen binnen de roborock app, maar dat lukt me niet, terwijl dit wel lukt via de Xiomi app.

Als ik de app alvast bekijk, heb je bij de roborock app véél meer mogelijkheden dan in de Xiami app

[ Voor 13% gewijzigd door piripi op 14-05-2020 10:20 ]

xbox: pvanst1p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grasmeijer
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 09-04 11:24
DropjesLover schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 22:38:
[...]

Die extra 6.3% lukte me niet om te krijgen, krijg alleen een mega overzicht van allerlei afgeprijsde dingen.

Maar nog wel beschikbaar in de EU warehouse, met die extra promo code gekocht voor €405. Was volgens mij de laatste ook in het Belgische warehouse :P

Knoop doorgehakt, want andere kwalitatif betere robotstofzuigers blijven toch rond de €300 - 350 hangen incl shipping (en/of importkosten), waardoor het prijsverschil nihil is :/
Jammer dat die cashback niet is gelukt! Was voor mij ook een eerste keer probeersel. Bij mij staat de ~25 euro cashback via shopbuddies nu op status "in behandeling" dus ik ben benieuwd.

Inmiddels zijn er bij mij 2 parcels aangemaakt (1 vanuit spanje en 1 vanuit CZ) dus ik denk dat ik er per ongeluk twee krijg 8).

Kan niet wachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Grasmeijer schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Jammer dat die cashback niet is gelukt! Was voor mij ook een eerste keer probeersel. Bij mij staat de ~25 euro cashback via shopbuddies nu op status "in behandeling" dus ik ben benieuwd.

Inmiddels zijn er bij mij 2 parcels aangemaakt (1 vanuit spanje en 1 vanuit CZ) dus ik denk dat ik er per ongeluk twee krijg 8).

Kan niet wachten!
Ik heb via cashbackXL wel op een linkje geklikt. Helaas geen verdere melding, maar vanuit dat venster (cookie?) ingelogd bij ali en mijn bestelling afgerond. Na de betaling kreeg ik een mailtje dat ik nog €19,nogwat terug zou krijgen :)
Maar dus niet direct als korting bij ali verrekend. En ook geen 6,3%, maar 4,9% ofzo :/

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

BThGvNeOA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06 19:59
Ben op zoek naar de aandrijfriem (soort rood rubberen O-ringetje) van de zijborstel van m'n Neato Botvac Connected. Deze is geknapt waardoor de zijborstel niet meer draait. Kan echter met geen mogelijkheid een vervangend onderdeel vinden (anders dan wazige alibaba/ebay pagina's), maar kan me niet voorstellen dat er niet meer mensen naar op zoek zijn (geweest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
DropjesLover schreef op vrijdag 15 mei 2020 @ 13:12:
[...]

Ik heb via cashbackXL wel op een linkje geklikt. Helaas geen verdere melding, maar vanuit dat venster (cookie?) ingelogd bij ali en mijn bestelling afgerond. Na de betaling kreeg ik een mailtje dat ik nog €19,nogwat terug zou krijgen :)
Maar dus niet direct als korting bij ali verrekend. En ook geen 6,3%, maar 4,9% ofzo :/

Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.
dat lagere percentage is waarschijnlijk omdat het over het bedrag zonder belasting gaat of iets dergelijks?

Ik heb inmiddels de 360 S7 besteld. Niet erg populair in NL, maar hij heeft goede specs en reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anon054630
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 22-03-2024
-

[ Voor 100% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
De 360 S7 is binnen en geïnstalleerd. Kostte even wat moeite om te laten connecten. Uiteindelijk gelukt door 4g data uit te zetten, app alle rechten te geven en zonder wifi de app te starten. Als hij vraagt om internet, connecten met je thuis wifi. Daarna connecten met wifi van stofzuiger, en robot toevoegen. Op moment dat robot zegt dat hij gaat connecten (met je thuiswifi) heb ik de verbinding van telefoon met de 360 s7 wifi verbroken en telefoon weer op thuiswifi gezet. Sindsdien werkt de robot in de app zonder problemen en zijn geen trucs meer nodig.

Vooralsnog erg tevreden met de stofzuiger. Is nog niet vast komen te zitten, maakt mooie map van kamer, duidelijke app, en vrij stil. Ook is het gelukt hem in Google home te krijgen. Als ik tegen mn telefoon zeg: start robotstofzuiger dan start hij. En als ik stop robotstofzuiger zeg, dan gaat hij terug naar zn dock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuukWillems97
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 06-01 13:37
Neuzelaar schreef op zaterdag 16 mei 2020 @ 22:41:
Heeft er nog iemand tips hoe de filter van zo’n Roborock te reinigen? Water gaat redelijk maar niet perfect, ook spuitbus lucht brengt niet 100% soelaas.
Ik vervang ze gewoon wat vaker dan aangeraden, schoonmaken lukte mij ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steffoon
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-06 08:57
Google play protect duidt bij mij sinds vanochtend de 360robot app aan als gevaarlijk. Is ondertussen ook verdwenen uit de play store. :X

Die 360 S6 is/was zeker een goeie stofzuiger voor zijn prijs, maar FFS heb ik mij die Chinese software spyware al beklaagd qua privacy en het enkel kunnen aansturen van de stofzuiger via Chinese servers (die geregeld overbelast zijn of dat vroeger toch waren |:().

Had ik het op voorhand beter geweten dan had ik een Roborock S5 gekocht en daar de Dustcloud reverse-engineered open-source firmware op gezet om alles intern te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
steffoon schreef op zondag 17 mei 2020 @ 13:30:
Google play protect duidt bij mij sinds vanochtend de 360robot app aan als gevaarlijk. Is ondertussen ook verdwenen uit de play store. :X

Die 360 S6 is/was zeker een goeie stofzuiger voor zijn prijs, maar FFS heb ik mij die Chinese software spyware al beklaagd qua privacy en het enkel kunnen aansturen van de stofzuiger via Chinese servers (die geregeld overbelast zijn of dat vroeger toch waren |:().

Had ik het op voorhand beter geweten dan had ik een Roborock S5 gekocht en daar de Dustcloud reverse-engineered open-source firmware op gezet om alles intern te houden.
waarom Chinese spyware? Omdat ze toegang vragen voor de app die ze niet nodig zouden hebben voor een robotstofzuiger? Bij mij heeft hij alleen locatie en opslag-rechten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-06 20:26

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

BlackRageNL schreef op woensdag 13 mei 2020 @ 13:06:
Geen van beide eigenlijk. Home assistant aansturing werkt feilloos.

He who laughs last thinks slowest! | Drone video’s: Youtube | TechJunky.nl | 3000Wp Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-06 13:39
marteltor schreef op zondag 17 mei 2020 @ 16:32:
[...]
waarom Chinese spyware? Omdat ze toegang vragen voor de app die ze niet nodig zouden hebben voor een robotstofzuiger? Bij mij heeft hij alleen locatie en opslag-rechten
Inderdaad een ernstige melding van google. Hopelijk is het vals positief maar ondertussen zit je er maar mooi mee.
nu werkte mijn robot sowieso niet want Gearbest heeft me nog steeds geen nieuw accu opgestuurd. Ze houden me daar ook aan het lijntje.

Ik en mijn famillie hebben in mijn leven al 1000en orders besteld en eigenlijk nooit problemen met garantie gehad. Behalve bij alle Chinese bestellingen > 50 euro. Deze robot, een GMS, 2xbatterij voor een andere GSM. Dubieuze kwaliteit en garantie kun je vergeten. Borderline oplichting zou ik zeggen. Weet waar je aan begint.

Wat is momenteel de meest geschikte robot stofzuiger met Europese garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
maxtrash schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 16:30:
[...]

Inderdaad een ernstige melding van google. Hopelijk is het vals positief maar ondertussen zit je er maar mooi mee.
nu werkte mijn robot sowieso niet want Gearbest heeft me nog steeds geen nieuw accu opgestuurd. Ze houden me daar ook aan het lijntje.

Ik en mijn famillie hebben in mijn leven al 1000en orders besteld en eigenlijk nooit problemen met garantie gehad. Behalve bij alle Chinese bestellingen > 50 euro. Deze robot, een GMS, 2xbatterij voor een andere GSM. Dubieuze kwaliteit en garantie kun je vergeten. Borderline oplichting zou ik zeggen. Weet waar je aan begint.

Wat is momenteel de meest geschikte robot stofzuiger met Europese garantie?
ik weet nog steeds niet over welke ernstige melding van Google je het hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
marteltor schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 17:32:
[...]
ik weet nog steeds niet over welke ernstige melding van Google je het hebt
deze:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vt6DuiJ8xQEz7pkCrm_AKFWE6og=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ihrcYazzuYttb7o9K3hAJWv1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Apart, die melding heb ik niet gehad.

Wel jammer inderdaad, want vooralsnog doet de 360 s7 het voortreffelijk, met support voor meerdere verdiepingen en prima scheduling opties.

[ Voor 66% gewijzigd door marteltor op 20-05-2020 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08:21
maxtrash schreef op zondag 5 april 2020 @ 12:27:
[...]

heb geprobeerd maar de batterijen zitten gelast op de strip. Het is niet los te krijgen, bovendien moet je een beetje voorzichtig met Lion-batterijen :-(
Omdat ik nog aan het wachten ben op de garantie batterij van Gearbest, wilde ik van de fabrikant weten wat het onderdeel nummer was en/of het standaard was. Ze bieden me nu aan rechtstreeks bij hun te kopen voor USD 72.99. Christus te paard, dat vind ik wel heel prijzig. Op zich een fijne gedachte dat als het echt moet je deze optie hebt maar toch...
Vind het tamelijk frustrerend, je gaat me niet vertellen dat dit niet een standaard onderdeel is wat in tig apparaten voorkomt? Een batterij pack 1PS4, rood/zwart/witte kabel met simpele 18650 batterijtjes van 2 euro per stuk en een printplaatje. Iemand nog tips?
Ik moet me helaas ook aansluiten bij de 360 S5 accu problemen, apparaat is nu ca. 10mnd oud. Ben in contact met gearbest support maar die bieden momenteel alleen nog maar 35usd aan store credits. maar ja, daar heb ik geen werkende stofzuiger voor. Iemand dus nog tips voor een replacement accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Henkes schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 13:27:
[...]

Ik moet me helaas ook aansluiten bij de 360 S5 accu problemen, apparaat is nu ca. 10mnd oud. Ben in contact met gearbest support maar die bieden momenteel alleen nog maar 35usd aan store credits. maar ja, daar heb ik geen werkende stofzuiger voor. Iemand dus nog tips voor een replacement accu?
Heb via 123 accu geprobeerd zonder succes. Alleen via fabrikant 360.cn na rechtstreeks mailen kon ik ze kopen (nog niet gedaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:03
Is jouw app naam ook com.qihoo.smarthome?
Ik krijg geen melding van play protect, niet van avast en ook niet van avl. De app is onlangs geüpdatet naar versie 7.
Ik heb alle permissies (na installatie misschien) geweigerd en app werkt prima. Ongetwijfeld weet China hoe mijn huis eruit ziet, lekker belangrijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N3OREJ
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:12
Ik ben mij op dit moment aan het verdiepen in verschillende robotstofzuigers, maar ik vroeg mij het volgende af;

Ik heb een Linksys Velop systeem met 4 nodes in huis, waarvan 2 op de begane grond. Hebben robotstofzuigers er op een of andere manier moeite mee om van de ene node naar de andere over te springen?

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakhr
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-04 01:09
Interessant, ik heb ook twee 360 S6 robots en bij mij heet de app 360Smart (ipv 360Robot):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RSDeR1MDVx-RATmuIdwS_VztGhQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Tw4lI5z0i0GF1rQsZl7NHMKY.png?f=fotoalbum_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dPL0u-xpdlr0Hn-_3Je5pv6rypc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jGnBJwVDY2ZKAQLc5zwQ4hpr.png?f=fotoalbum_large

Ik kan de app niet meer vinden in de Play Store; nog wel op de site van 360cn via Google vindbaar, echter een apk sideload dus inderdaad niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GekkeRipper
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:03
Ik vermoed dat de naam gewijzigd is bij de update naar versie 7. Weet het niet zeker maar volgens mij heette de app bij mij eerst ook 360Smart, nu 360Robot.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5Rkl-_unlrbVhjmPoDzS0AdQih8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TKYZ5higFWKQSyAFSgjjrgbW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 55% gewijzigd door GekkeRipper op 23-05-2020 16:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maxtrash
GekkeRipper schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 18:04:
[...]

Is jouw app naam ook com.qihoo.smarthome?
Ik krijg geen melding van play protect, niet van avast en ook niet van avl. De app is onlangs geüpdatet naar versie 7.
Ik heb alle permissies (na installatie misschien) geweigerd en app werkt prima. Ongetwijfeld weet China hoe mijn huis eruit ziet, lekker belangrijk :p
ik had denk ik de laatste versie die dus kennelijk 360 robot heette inmiddels. Dat het vroeger 360 smart was staat me wel iets van bij.

Support heeft me teruggemaild. Ik ben geneigd ze te geloven, maar alsnog wacht ik liever tot de app weer beschikbaar is in de officiële appstore. En hij doet het nu toch niet, zal Gearbest nog eens benaderen.

- 1st of all, 360 developer account of 360Robot App on Google Play was recently been removed for no reason, 360 try to approach Google service team to recover App ASAP. Till now, iOS version is working well as before.
- Secondly, as a backup solution, please download the App before 360 get feedbacks from Google, scan the QR code to download 360Robot official App. Please trust and accept the security prompted by google system and install App.
- Alternatively, If you have an iPhone, you can download 360Robot in the App Store.
- Please accept our apologizes for any inconvenience , and reserve time for us to recover App ASAP. Thanks for your understanding!

Here’s our latest version of the app, you can download and use it, or you can use iOS device as the App Store is still on the shelve.

http://smart.360.cn/cleanrobot/app.html

---

Best regards,
360 Smart AI Support - YH
support@360smartai.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:32

alienfruit

the alien you never expected

Ik ben op zoek na een robotstofzuiger die ook een dweilfunctie heeft. Ik heb een appartement met drie verdiepingen. Ik zou graag het kunnen gebruiken dat het de woonkomer+keuken (1ste verdieping) lekker stofzuigt en misschien de tweede verdieping (badkamers + 2 slaapkamers). Iemand enig idee? Roborocket leek mijzelf wel wat: https://www.amazon.co.uk/...ng-Powerful/dp/B0817WTJW1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11
alienfruit schreef op zondag 24 mei 2020 @ 21:50:
Ik ben op zoek na een robotstofzuiger die ook een dweilfunctie heeft. Ik heb een appartement met drie verdiepingen. Ik zou graag het kunnen gebruiken dat het de woonkomer+keuken (1ste verdieping) lekker stofzuigt en misschien de tweede verdieping (badkamers + 2 slaapkamers). Iemand enig idee? Roborocket leek mijzelf wel wat: https://www.amazon.co.uk/...ng-Powerful/dp/B0817WTJW1
Als je een paar pagina's terug kijkt dan zal je zien dat de s5 Max precies is wat je zoekt.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Dank je wel ik ga eens kijken. Bedenk mij net dat ik zwarte tegels heb met een reliefje in de keuken.
Verder is er blijkbaar een merk Roborock en een Xiamao met dezelfde naam. Vreemd zie Roborock: https://us.roborock.com/pages/roborock-s6

Heeft de S6 en S5 nou echt multiple-floor ondersteuning? Volgens een website zou het in de laatste firmware update zitten en anders alleen in de nieuwe S6 MaxV zitten.

[ Voor 26% gewijzigd door alienfruit op 25-05-2020 00:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Ik ben ook aan het kijken naar een Roborock S5 Max, maar als ik op Amazon.nl zoek krijg ik:

https://www.amazon.nl/s?k...16579970031&ref=sr_nr_n_2

Zit er nou nog verschil tussen? Geen idee welke ik moet hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
alienfruit schreef op zondag 24 mei 2020 @ 22:47:
Dank je wel ik ga eens kijken. Bedenk mij net dat ik zwarte tegels heb met een reliefje in de keuken.
Verder is er blijkbaar een merk Roborock en een Xiamao met dezelfde naam. Vreemd zie Roborock: https://us.roborock.com/pages/roborock-s6

Heeft de S6 en S5 nou echt multiple-floor ondersteuning? Volgens een website zou het in de laatste firmware update zitten en anders alleen in de nieuwe S6 MaxV zitten.
Vorige week heeft mijn roborock s5 max de firmware update gekregen met multifloor ondersteuning. Je kunt dan 3 maps opslaan. Wel handmatig wisselen en je robot (en eventueel dock) verplaatsen naar de goede verdieping. Hoe het met de scheduling gaat is nu wel wat vaag, dat kan je niet meer per room regelen (maar ook niet per floor, hij kan zelf natuurlijk geen traplopen) en moet ik nog even uitzoeken.

Al met al wel tevreden. Software/app is wel wat buggy, maar als het eenmaal ingesteld is, werkt het prima.

Tip: Bestel ook meteen reserve onderdelen mee, zoals extra filters en evt brushes.

------

Stel prijs speelt geen rol, wat is dan echt de allerbeste robotstofzuiger op dit moment?

[ Voor 4% gewijzigd door Reynouts op 25-05-2020 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gis.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21-06 21:11
Reynouts schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:34:
[...]

Stel prijs speelt geen rol, wat is dan echt de allerbeste robotstofzuiger op dit moment?
Ik heb gisteren een flink aantal reviews op YouTube bekeken..
Obv wat Het YouTube kanaal Vacuumwars zegt:
- Shark IQ(want inclusief leegzuig-station dus een volledige hands-Off ervaring)
Of
- deebot AIVI (want AI beeldherkenning)
Of
-roborock S5max (als je een dweil nodig hebt)/S4 (zonder dweil).
Of
-iRobot als je alleen tapijt hebt(komt doordat ze een patent Hebben op een specifiek borstel ontwerp voor tapijten)

De combo lidar + stereo camera van de deebot AIVI, wat de nog niet uitgebrachte roborock s6 MaxV ook heeft, zou ze extra goed maken in het herkennen van objecten(Sokken, snoeren, drollen) dankzij AI beeldherkenning.

Ik bezit echter zelf nog geen robotstofzuiger, want ik twijfel of ik nu de s5 Max koop(goed genoeg?), of wacht tot de twee met AI beeldherkenning te koop zijn. Bovendien is het gewoon best wel heel erg duur allemaal 😅

[ Voor 7% gewijzigd door gis. op 25-05-2020 18:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:23
Heb hier net de Ecovacs 950 binnengekregen. Deze is (zover ik erachter kwam) te vergelijken met de S5 max.
De testresultaten bij Vacuumwars waren in het voordeel van de Ecovacs (betere accuduur en sterkere motor). Verder lees ik hier dat men nog weleens loopt te klooien
de Roborock app dus vandaar mijn keuze.
Of ie echt beter is geen idee (heb zelf geen vergelijkingsmateriaal).
Hij staat nu aan de oplader en ik moet eerst de vloer even opruimen alvorens hij zijn eerste baantjes kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball86
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23:27
Dan ben ik heel benieuwd naar je ervaringen over de Deebot ozmo 950. Ik ben zelf ook naar dat model aan het kijken, maar twijfel nog tussen deze en de S5 max.

De reviews over de app en ook problemen die ik lees op amazon (zeker US) maken mijn twijfel nog groter of de Deebot de goede keuze is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Togi
Is nu dag 2 dat ik de Ozmo heb.
Had wat moeite met activeren en koppelen, maar mijn telefoon zat op het verkeerde WiFi kanaal, moest voor beide 2.4 zijn (stond ook netjes aangegeven in de app maar wie leest dat nou ;) )
De eerste keer aangezet en hem het huis rond laten snuffelen. Halverwege liep ie vast op een kabelbinddraadje (althans niet vastlopen maar het creëerde een irritant getik) en na optillen en verwijderen van het draadje was ie verdwaald. Hierdoor moest ie opnieuw beginnen met zijn ontdekkingsreis door het huis.
Hoewel hij op de kaart vervolgens nergens zijn Dock aangaf (hij was gestart vanaf het punt waar ik hem had opgetild) ging ie na afloop netjes terug.
Toen ik op de kaart “No mop” zones wilde aangeven (woonkamer heeft plavuizen met een karpet en de hal is laminaat met een kokosmat) en een “no go area” (onder de bank liggen wat losse kabels) was dit niet mogelijk. Bleek dat in de settings je eerst een bepaalde mode moest aanvinken.
3 maal is scheepsrecht (en een schone kamer verder :*) ) was de kaart klaar en konden de zones en area's worden ingedeeld. Een zone selectie (bijv alleen de keuken) of een custom gebied (dochter zat een koekje te eten) deed ie perfect. Delen van de settings met de telefoon van mijn vrouw werkte ook makkelijk.
Vanmorgen ging is ook netjes aan het werk op het aangegeven tijdstip.
Dweilen heb ik nog niet uitgetest (waarschijnlijk morgen) maar tot nu toe nog niet ontevreden. Eerste indruk van de app is goed (zitten misschien wat dingen op een onlogische plek voor mijn gevoel maar dat kan ook wennen zijn). Duidelijke tutorials (moet ie wel het geduld hebben om ze te bekijken natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tvanlaarhoven
  • Niet online
Fireball86 schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 21:54:
Dan ben ik heel benieuwd naar je ervaringen over de Deebot ozmo 950. Ik ben zelf ook naar dat model aan het kijken, maar twijfel nog tussen deze en de S5 max.

De reviews over de app en ook problemen die ik lees op amazon (zeker US) maken mijn twijfel nog groter of de Deebot de goede keuze is.
Onze Deebot 950 rijdt sinds halverwege maart om de dag een 'auto clean' rondje door het huis. Had vooraf inderdaad ook wat twijfels vanwege de negatieve beoordelingen van de app maar tot nu toe geen problemen gehad. Verschillende ruimtes op dezelfde verdieping (woonkamer, keuken, hal etc.) worden allemaal automatisch herkend en kunnen via de app afzonderlijk worden schoongemaakt. Multifloor/map functie werkt ook prima maar pas 2x gebruikt want is toch wel wat onhandig om de robotzuiger steeds de trap op en af te dragen :O

Verder ook erg positief over de hoeveelheid rotzooi die de Deebot opruimt. Snelheid is wel wat langzamer dan met de 'ouderwetse' stofzuiger (55 m2 in 50 minuten), maar in die tijd kun je natuurlijk wel andere nuttige dingen doen. De dweilfunctie is hier nog niet gebruikt. Enige nadeel is dat de stofbak snel vol zit en na iedere schoonmaakbeurt moet worden geleegd, maar dit komt waarschijnlijk doordat er hier een grote langharige hond rondloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Ondertussen weer 2 keer zijn rondjes gemaakt als stofzuiger en 2 keer met dweil (dit omdat ik ook wil dat ie het kleed zuigt)
Zoals @greg-a eerder aangaf de dweil vochtig gemaakt en het reservoir gevuld met lauw water en gewone allesreiniger (geen idee of dit eigenlijk wel goed is, in de beschrijving zie ik niks over schoonmaakmiddelen t wel zat er een flyer bij van speciale capsules maar geen idee of daar speciale reiniger inzit).
Mijn gevoel is dat de vloer goed schoon is, behalve hier en daar en vlek die ik handmatig ook alleen weg kreeg met hard boenen.
Heb nu steeds na afloop het opvangbakje geleegd (wat kan er trouwens een hoop stof ontstaan in 1 dag 8)7 ) maar denk dat ie hier op zich wel een dag of 5 kan werken zonder leeg te maken (geen huisdieren).
Heb eerder nog overwogen op een robot te nemen met een dock die hem leeg kon maken omdat ik bang was dat je dagelijks nog naar dat ding moest omkijken om hem leeg te maken maar dat valt gelukkig mee

Klein minpuntje dat ik wel ontdekt hebt is dat ie na afloop de kortste weg (hemelsbreed) terug pakt naar zijn dock. Nadeel is dat dit bij ons vaak schuinonder de eettafel door is en dan loopt ie tegen de stoelpoten aan. Uiteindelijk komt ie er wel maar zou makkelijk zijn als ie een soort corridor kan creëren als route naar het dock. Geen idee of dit bijv. wel mogelijk is bij Roborock of andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Wij zijn op zoek naar een robotstofzuiger (met dweilfunctie bij voorkeur) en na 2 dagen orienteren op het internet (ook youtube) ben ik tot de conclusie gekomen dat de Roborock S5 max het beste bij ons past, lijkt een prima ding.

Maar.... nu willen we hem wel bestellen maar de prijzen en levertijden verschillen enorm.

Heeft iemand hier ervaring met dat ding bestellen via amazon en zo ja welke kan ik dan het beste nemen (voorkeurs kleur is wit) of is er een andere website die betrouwbaar is en hem verkoopt (zag hem niet op coolblue, wel op bol.com maar externe seller).

ik zie dat @Protax hetzelfde probleem een eetje heeft, ben jij er inmiddels al uit?

Zie ik nog een ander alternatief zuiger over het hoofd? Heb de deebot 950 ook eerst overwogen, maar over het algemeen zijn ze wat meer tevreden over de s5 max wat ik kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moonbase
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17-06 16:26
Voor de mensen die op zoek zijn naar een model van Roomba, vandaag op Ibood de i7 voor 500 euries...
https://www.ibood.com/nl/...237/irobot-roomba-i7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

vpm schreef op donderdag 7 mei 2020 @ 19:14:
Ik lees verschillende verhalen over de Neato D# Connected serie m.b.t. de mapping, dat zodra er een meubelstuk (oid) is verplaatst de robot de schoonmaakbeurt afbreekt.
Heeft iemand hier echte ervaring mee? En hoe is dit bij de concurrentie (de roborock bijv.)?

No-go lines kunnen bij mijn gevoelige hifi apparatuur wel helpen, dus vandaar dat ik wel geinteresseerd ben in ervaringen.

Momenteel heb ik een XV Signature, die gewoon "dom" z'n mapping on the fly maakt en structureel de vloer afwerkt. Deze is echter ruim 4j oud en begint mankementen te vertonen.
Ik heb het idee dat Neato eerder achteruitgang boekt qua prijs/prestaties en algemene functionaliteit, maar gezien de aantrekkelijke prijs van de D7 wil ik graag uitsluitsel.

Verkrijgbaarheid van accessoires speelt ook wel een rol overigens. Ik zie dat je bij Xiaomi nog altijd op Ali moet zijn, of je moet bereid zijn 5x de prijs te betalen.
Beetje late reactie... Maar dat merk ik hier helemaal niet. Hij probeert elke keer netjes de hele verdieping te doen. Als de deur naar hal of berging per ongeluk dicht zijn, gaat ie ook gewoon verder met de rest. Heb nog nooit een afgebroken sessie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Protax
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-05 23:50
Odysseus87 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:08:
Wij zijn op zoek naar een robotstofzuiger (met dweilfunctie bij voorkeur) en na 2 dagen orienteren op het internet (ook youtube) ben ik tot de conclusie gekomen dat de Roborock S5 max het beste bij ons past, lijkt een prima ding.

Maar.... nu willen we hem wel bestellen maar de prijzen en levertijden verschillen enorm.

Heeft iemand hier ervaring met dat ding bestellen via amazon en zo ja welke kan ik dan het beste nemen (voorkeurs kleur is wit) of is er een andere website die betrouwbaar is en hem verkoopt (zag hem niet op coolblue, wel op bol.com maar externe seller).

ik zie dat @Protax hetzelfde probleem een eetje heeft, ben jij er inmiddels al uit?

Zie ik nog een ander alternatief zuiger over het hoofd? Heb de deebot 950 ook eerst overwogen, maar over het algemeen zijn ze wat meer tevreden over de s5 max wat ik kan vinden.
Inmiddels een witte besteld via Ali Express, via de link die eerder werd genoemd. Hij is onderweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Odysseus87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 12-06 14:54
Protax schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 10:57:
[...]

Inmiddels een witte besteld via Ali Express, via de link die eerder werd genoemd. Hij is onderweg :)
Ah ik heb hem via Megekko gekocht, iets duurder maar vind het wel fijn dat ik weet dat ik een betrouwbare webshop heb.

Inmiddels al een paar dagen in huis, hij heeft alle 3 de verdiepingen al gezogen en beneden al 2x gedweild. Blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Odysseus87 schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 19:08:

Zelf net mijn Roomba 760 de deur uit gedaan en gekeken voor een nieuwe stofzuiger. Allereerst wilde ik voor de Roomba i7+ gaan, maar gekeken naar de prijs en reviews lijkt de Roborock mij een goeie. youtube kanaal van Vacuum Wars heeft veel info en vergelijkingen.

De Roborock heeft een aantal modellen, de S5, S5 max en S6 zijn volgens mij zeer goed, waarbij de S5 en S5 max eigenljik op sommige punten niet onder doen voor de nieuwe S6.
Twijfel zelf nog welk model ik ga halen. Deebot 960 schijnt ook goed te zijn. De T8 en S6 max hebben beide een camera voor object herkenning. Handig als er vaak veel spullen rondslingeren.
Zelf denk ik dat die optie voor mij niet interessant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball86
tvanlaarhoven schreef op woensdag 27 mei 2020 @ 23:00:
[...]

Onze Deebot 950 rijdt sinds halverwege maart om de dag een 'auto clean' rondje door het huis. Had vooraf inderdaad ook wat twijfels vanwege de negatieve beoordelingen van de app maar tot nu toe geen problemen gehad. Verschillende ruimtes op dezelfde verdieping (woonkamer, keuken, hal etc.) worden allemaal automatisch herkend en kunnen via de app afzonderlijk worden schoongemaakt. Multifloor/map functie werkt ook prima maar pas 2x gebruikt want is toch wel wat onhandig om de robotzuiger steeds de trap op en af te dragen :O

Verder ook erg positief over de hoeveelheid rotzooi die de Deebot opruimt. Snelheid is wel wat langzamer dan met de 'ouderwetse' stofzuiger (55 m2 in 50 minuten), maar in die tijd kun je natuurlijk wel andere nuttige dingen doen. De dweilfunctie is hier nog niet gebruikt. Enige nadeel is dat de stofbak snel vol zit en na iedere schoonmaakbeurt moet worden geleegd, maar dit komt waarschijnlijk doordat er hier een grote langharige hond rondloopt :P
Dankjewel voor deze reactie. Stelt me in elk geval een beetje gerust.
Togi schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 12:13:
Ondertussen weer 2 keer zijn rondjes gemaakt als stofzuiger en 2 keer met dweil (dit omdat ik ook wil dat ie het kleed zuigt)
Zoals @greg-a eerder aangaf de dweil vochtig gemaakt en het reservoir gevuld met lauw water en gewone allesreiniger (geen idee of dit eigenlijk wel goed is, in de beschrijving zie ik niks over schoonmaakmiddelen t wel zat er een flyer bij van speciale capsules maar geen idee of daar speciale reiniger inzit).
Mijn gevoel is dat de vloer goed schoon is, behalve hier en daar en vlek die ik handmatig ook alleen weg kreeg met hard boenen.
Heb nu steeds na afloop het opvangbakje geleegd (wat kan er trouwens een hoop stof ontstaan in 1 dag 8)7 ) maar denk dat ie hier op zich wel een dag of 5 kan werken zonder leeg te maken (geen huisdieren).
Heb eerder nog overwogen op een robot te nemen met een dock die hem leeg kon maken omdat ik bang was dat je dagelijks nog naar dat ding moest omkijken om hem leeg te maken maar dat valt gelukkig mee

Klein minpuntje dat ik wel ontdekt hebt is dat ie na afloop de kortste weg (hemelsbreed) terug pakt naar zijn dock. Nadeel is dat dit bij ons vaak schuinonder de eettafel door is en dan loopt ie tegen de stoelpoten aan. Uiteindelijk komt ie er wel maar zou makkelijk zijn als ie een soort corridor kan creëren als route naar het dock. Geen idee of dit bijv. wel mogelijk is bij Roborock of andere merken.
Bij mijn weten kan dat bij Roborock enzo ook niet. Tenminste, mijn Xiaomi Mija 1S kon dat niet. Die is trouwens weggegaan aangezien hij steeds vast liep op het kleed.
Ik twijfel dus echt tussen de 950, en de S5 max. Overigens vind ik de T8 en S6 MaxV ook interessant. Hoewel die een stuk duurder zijn.

Overigens kwam ik ook deze tegen:
https://www.kickstarter.c...-vacuuming-solution/posts

Lijkt ook interessant, mist alleen de dweilfunctie en multi-floor ondersteuning. Zelf neig ik wel meer naar de eerder genoemde trouwens. Dus als jullie verder nog tips of ideeën hebben, dan hoor ik dat graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Is ook nu een ding dat opviel omdat ik aan de eettafel zat te werken en hij dan onder mijn stoel probeerde te rijden om terug bij zijn dock te komen. Als we straks weer gewoon aan het werk zijn dan zoekt ie het maar uit hoe ie rijdt (maar nu heb ik er last van ;) )

Vloerkleed is hier laagpolig en bij de deur een kokosmat en daar gaat ie goed overheen.
T8 heb ik even naar zitten kijken maar de bedragen die ik tegen kwam vond ik te gek voor een stofzuiger (ik reken nog wel eens om naar guldens en als iemand mij vroeger verteld zou hebben dat ik 1000 gulden (en voor de T8 1500 gulden) zou uitgeven voor een stofzuiger...... ;) )

De 950 had ik voor 420 via Amazon.de en verder mijn keuze laten leiden door Vacuumwars en wat opmerkingen hier over de server selectie (China/Europa) die niet bij iedereen goed functioneerde bij Roborock.
Reivews bij Amazon over de 950 eigenlijk niet gelezen bij aanschaf. Ik zat gisteren even te kijken maar wat me opviel bij Amazon.com is dat er veel reviews tussen de 950 stonden die van een ander model waren. Of dit uitmaakt geen idee maar problemen die zij melden met de map heb ik nog niet gehad (maar zolang heb ik hem ook nog niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ggiesberts
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 18-06 21:33
Fireball86 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:14:
Dus als jullie verder nog tips of ideeën hebben, dan hoor ik dat graag.
Kijk maar eens op idealo.de, met name de 950 is daar een stuk interessanter qua prijs en wordt door een aantal aanbieders ook gewoon in NL geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fireball86
ggiesberts schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 07:37:
[...]

Kijk maar eens op idealo.de, met name de 950 is daar een stuk interessanter qua prijs en wordt door een aantal aanbieders ook gewoon in NL geleverd.
Top, goede tip! Ik hou zelf meestal alleen amazon in de gaten. Deze vergelijkt veel sites inderdaad. Thanks!
Togi schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 17:32:
Is ook nu een ding dat opviel omdat ik aan de eettafel zat te werken en hij dan onder mijn stoel probeerde te rijden om terug bij zijn dock te komen. Als we straks weer gewoon aan het werk zijn dan zoekt ie het maar uit hoe ie rijdt (maar nu heb ik er last van ;) )

Vloerkleed is hier laagpolig en bij de deur een kokosmat en daar gaat ie goed overheen.
T8 heb ik even naar zitten kijken maar de bedragen die ik tegen kwam vond ik te gek voor een stofzuiger (ik reken nog wel eens om naar guldens en als iemand mij vroeger verteld zou hebben dat ik 1000 gulden (en voor de T8 1500 gulden) zou uitgeven voor een stofzuiger...... ;) )

De 950 had ik voor 420 via Amazon.de en verder mijn keuze laten leiden door Vacuumwars en wat opmerkingen hier over de server selectie (China/Europa) die niet bij iedereen goed functioneerde bij Roborock.
Reivews bij Amazon over de 950 eigenlijk niet gelezen bij aanschaf. Ik zat gisteren even te kijken maar wat me opviel bij Amazon.com is dat er veel reviews tussen de 950 stonden die van een ander model waren. Of dit uitmaakt geen idee maar problemen die zij melden met de map heb ik nog niet gehad (maar zolang heb ik hem ook nog niet)
Ben ik met je eens inderdaad. Die T8 is ook absurd duur... Maar het hoge gadget gehalte trekt me wel. 8)7
Hoewel ik inderdaad denk dat het een 950 gaat worden. Alleen al vanwege de garantie via Amazon of een andere europese site.

[ Voor 66% gewijzigd door Fireball86 op 03-06-2020 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Laatst online: 10:33
greg-a schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 10:01:
Ecovacs Deebot Ozmo 950 bij Amazon.es
voor 409 euro. Incl verzending kwam ik uit om 413 euro. (naar Duitsland). Deze komt als (1 van) de beste uit de test, ook vs de S6. Normaal is de prijs tegen de 600 euro.
Vraagje, hoe haal ik de stofdoek er af zonder het plastic te slopen?

edit: Gelukt: gewoon harder trekken :o .

Meteen maar de eerste impressie: Ik ben al enkele jaren in bezit van een Deebot in de vorm van de Slim 2. Dit is een semi domme robot met daarbij een mopping systeem. Werkt redelijk maar wil nog weleens vast komen te zitten op bepaalde zaken en werkt door middel van "ad hoc" of spot cleaning. Terug naar zijn basis doet hij door edge mode te gebruiken tot hij zijn dock tegen komt.

Destijds, 2017?, heb ik ook de R95 in huis gehaald via een tweede kans product. Deze robot was een stuk degelijker en maakte een kaart met daarin support voor virtual boundries. Echter waren er een aantal problemen:
-verdeling van de kamers was alles behalve logisch (slaapkamer werd bij de hal gerekend, keuken was een mini stukje, enz) en niet aan te passen
-wanneer er een object in de weg stond werd de map gereset en moest hij opnieuw scannen
-bij mijn exemplaar miste een aantal accesoires waaronder de andere borstel en het water reservoir

Aangezien de Slim2 het prima deed én onder de bank kon zuigen heb ik die de afgelopen 3 jaar gebruikt en heb ik de R95 retour gestuurd.

De reden dat ik de Slim2 wil vervangen is dat ik zelf de laatste tijd simpelweg te veel rommel in huis heb staan. In de vorm van dozen van nieuwe producten, fitness bankje en halterset ivm corona, enz. Effectief staat die robot daardoor 30 vd 31 dagen stil. Dit terwijl hij vóór corona toch wel 3x in de week zijn ronde deed.

Mijn eerste indruk van de 950 is positief. De eerste AUTO run ging vlekkeloos. Daarna begonnen met de advanced mode en daarmee een map op te slaan. Hij liep één keer vast bovenop een lage stoelpoot, wieltjes hadden niet genoeg grip om er weer af te komen/dan wel er overheen te beuken. Heb de robot gered en daarna nog een keer een mopping run gedaan en dat ging ik 1x goed. Deze keer kun je ook zelf kamers mergen en opsplitsen. Hoe hij omgaat met nieuwe objecten wordt even spannend maar heb goede hoop, hij is erg voorzichtig.

[ Voor 54% gewijzigd door sdk1985 op 04-06-2020 15:30 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
Nu we het toch over de Deebot 950 hebben zal ik ook even mijn eerste impressies geven.
Ik kom van een 360 S5 robot waar ik batterij problemen mee heb dus daar kan ik het mee vergelijken.

Ten eerste kan de Deebot gewoon via Amazon besteld worden inclusief Europese garantie. De unboxing geeft een uitstekende kwaliteitsindruk. Degelijke materialen, extra hulpstukken zoals brush e.d. in de doos, nette handleiding etc. Mechanisch ziet het er goed uit, bijvoorbeeld zaken als het afvakbakje met filter en de manier waarop dat open gaat.
Ook de software maakt een volwassen indruk. Aanmelden voor account, aanmelden van de robot etc. ging allemaal vlekkeloos. Stem van de robot is niet een raar soort Engels met Chinese uitspraak maar klinkt normaal.

De eerste navigaties gingen op zich goed. In eerste instantie liep hij wel vast op een aantal lastige plekken, met name de convectorput en een hoogpolig tapijt vormden een probleem. Op een ochtend vond ik de mopping onderdelen compleet verspreid over de kamer. Deze lastige plekken had ik echter ook bij de oude robot als no-go-zone gemarkeerd en daar is die functie ook voor bedoeld natuurlijk. Sindsdien gaat het goed.
Navigatie is subtiel minder slim dan bij de 360 S5. Af en toe vind ik dat hij net wat onlogische dingen doet, hij botst wat meer tegen de muur ipv dat hij al stopt voor hij daar is. Het is ook wat subjectief, je zou eigenlijk beide robots exact dezelfde kamer moeten laten doen om te kijken wie het beter doet. Maar uiteindelijk komt hij er wel gewoon uit en pakt de hele kamer meer en daar gaat het om.

Software is ook net iets beperkter maar maakt wel een betrouwbaardere indruk.De functies die ontbreken heb je eigenlijk ook niet nodig (bijv. robot met app als afstandsbediening handmatig kunnen laten rijden).

De batterij heeft tenslotte een erg hoge capaciteit. Op zich maakt dat niet eens zoveel uit, omdat de meeste robots toch tussentijds kunnen opladen en dan weer verder gaan met hun route als ze het niet in een keer kunnen. Overcapaciteit is echter wel goed omdat deze dan niet snel volledig diep ontladen zal raken (had de indruk dat de 360 eens ergens vast is gelopen waarna de batterij te leeg is geraakt). Ook als de batterij achteruit gaat in de loop der jaren zit je dan niet zo snel tegen de limiet aan.

een kritische opmerking echter over de Deebot. Deze wordt verkocht als multi-floor. Dit werkt op zich ook wel, want hij herkent de opgeslagen map als je oplaadstation en robot verplaatst. Je kunt echter maar 2 (!) mappen opslaan. Bij opslaan van de 3e map werd ik gedwongen een van de eerste twee te overschrijven. Volkomen belachelijk dat dit eigenlijk verzwegen wordt. Ik had dan liever gehad dat je meerdere mappen kon opslaan en handmatig de goede map kon selecteren (zoals de oude robot die niet multi-map ondersteunde maar het zo feitelijk wel kon)

[ Voor 4% gewijzigd door maxtrash op 04-06-2020 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Voor de geïnteresseerde, Roborock S5 Max voor 383 euro, verzending binnen EU

https://nl.pepper.com/aan...ing-from-eu-xiaomi-148436

Zelf net besteld

Vond deze reviews wel interessant

Zat ook naar de S6 te krijgen, deze heeft wel wat verbeteringen, nieuwe front brush design. Maar de S6 blijkt uit de reviews iets minder zuigkracht te hebben en een wat minder grote water bakje voor de mop functie.

[ Voor 87% gewijzigd door Viper® op 05-06-2020 08:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:39
De S6 Max kan dan wel weer een interessante worden :)

[YouTube: Roborock + Artificial Intelligence! - S6 Max V - Robot Vacuum NEWS UPDATE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
Heb ik ook naar zitten kijken, maar de camera + AI techniek moet wel goed zijn, zeker in het begin met de software denk ik dat hij toch wat duurder zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
maxtrash schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 15:45:
Nu we het toch over de Deebot 950 hebben zal ik ook even mijn eerste impressies geven.
Ik kom van een 360 S5 robot waar ik batterij problemen mee heb dus daar kan ik het mee vergelijken.

Ten eerste kan de Deebot gewoon via Amazon besteld worden inclusief Europese garantie. De unboxing geeft een uitstekende kwaliteitsindruk. Degelijke materialen, extra hulpstukken zoals brush e.d. in de doos, nette handleiding etc. Mechanisch ziet het er goed uit, bijvoorbeeld zaken als het afvakbakje met filter en de manier waarop dat open gaat.
Ook de software maakt een volwassen indruk. Aanmelden voor account, aanmelden van de robot etc. ging allemaal vlekkeloos. Stem van de robot is niet een raar soort Engels met Chinese uitspraak maar klinkt normaal.

De eerste navigaties gingen op zich goed. In eerste instantie liep hij wel vast op een aantal lastige plekken, met name de convectorput en een hoogpolig tapijt vormden een probleem. Op een ochtend vond ik de mopping onderdelen compleet verspreid over de kamer. Deze lastige plekken had ik echter ook bij de oude robot als no-go-zone gemarkeerd en daar is die functie ook voor bedoeld natuurlijk. Sindsdien gaat het goed.
Navigatie is subtiel minder slim dan bij de 360 S5. Af en toe vind ik dat hij net wat onlogische dingen doet, hij botst wat meer tegen de muur ipv dat hij al stopt voor hij daar is. Het is ook wat subjectief, je zou eigenlijk beide robots exact dezelfde kamer moeten laten doen om te kijken wie het beter doet. Maar uiteindelijk komt hij er wel gewoon uit en pakt de hele kamer meer en daar gaat het om.

Software is ook net iets beperkter maar maakt wel een betrouwbaardere indruk.De functies die ontbreken heb je eigenlijk ook niet nodig (bijv. robot met app als afstandsbediening handmatig kunnen laten rijden).

De batterij heeft tenslotte een erg hoge capaciteit. Op zich maakt dat niet eens zoveel uit, omdat de meeste robots toch tussentijds kunnen opladen en dan weer verder gaan met hun route als ze het niet in een keer kunnen. Overcapaciteit is echter wel goed omdat deze dan niet snel volledig diep ontladen zal raken (had de indruk dat de 360 eens ergens vast is gelopen waarna de batterij te leeg is geraakt). Ook als de batterij achteruit gaat in de loop der jaren zit je dan niet zo snel tegen de limiet aan.

een kritische opmerking echter over de Deebot. Deze wordt verkocht als multi-floor. Dit werkt op zich ook wel, want hij herkent de opgeslagen map als je oplaadstation en robot verplaatst. Je kunt echter maar 2 (!) mappen opslaan. Bij opslaan van de 3e map werd ik gedwongen een van de eerste twee te overschrijven. Volkomen belachelijk dat dit eigenlijk verzwegen wordt. Ik had dan liever gehad dat je meerdere mappen kon opslaan en handmatig de goede map kon selecteren (zoals de oude robot die niet multi-map ondersteunde maar het zo feitelijk wel kon)
Weet niet of je dit al zo had gedaan maar in de basis is het handig om het 'leren' zonder de plastic dweil cover, dan is de robot een stuk mobieler. In advanced mode kun je daarna achteraf op de kaart aangeven waar de tapijten liggen. Als je de attachment wel aansluit gaat hij direct in mopping mode en dan slaat hij die stukken over.

Wat ik nu zelf niet voor elkaar kreeg was die tweede map opslaan, hij ging bij mij relocaten en toen was hij zogenaamd in een andere kamer van het huis. Heel de map in de soep... Welke procedure gebruik jij om een tweede map op te slaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
sdk1985 schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 13:49:
[...]

Weet niet of je dit al zo had gedaan maar in de basis is het handig om het 'leren' zonder de plastic dweil cover, dan is de robot een stuk mobieler. In advanced mode kun je daarna achteraf op de kaart aangeven waar de tapijten liggen. Als je de attachment wel aansluit gaat hij direct in mopping mode en dan slaat hij die stukken over.

Wat ik nu zelf niet voor elkaar kreeg was die tweede map opslaan, hij ging bij mij relocaten en toen was hij zogenaamd in een andere kamer van het huis. Heel de map in de soep... Welke procedure gebruik jij om een tweede map op te slaan?
Ik heb de map inderdaad gemaakt zonder mopping. Als ik de mop inklik slaat hij bij mij automatisch het tapijt over dus ik heb daar niets voor hoeven doen in de advanced mode.

Als je vervolgens lader en robot in een andere kamer zet en daar laat starten maakt hij automatisch een map aan. Die kun je vervolgens opslaan.
Ik begrijp dat hij bij jou dacht dat hij op een andere plek van map 1 was toen je hem versplaatste? Dat lijkt me lastig en alleen op te lossen door wat te experimenteren met het laadpunt of iets verplaatsen waardoor hij wel ziet dat het echt een andere ruimte is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Inmiddels de alfawise v8s besteld. Ik ben er zeer blij mee. De stofzuiger is erg efficiënt omdat deze in parallelle banen zuigt en niet random door de kamer gaat. De huiskamer, keuken en gang (+-40m2) wordt in veertig minuten gedaan a 30% batterij verbruik. Met alle objecten die hij ontdekt wordt er 30m2 gezogen.

De room mode is ook fijn. Zet de stofzuiger in een andere ruimte op punt a, de ruimte wordt gezogen, als de stofzuiger klaar is stopt hij weer op punt a. Zo doe ik elke verdieping waar geen lader is.

Al met al zeer tevreden met deze stofzuiger. De algoritme van deze 'domme' (geen laser of andere fancy dure sensors) stofzuiger is perfect voor mij eisen :)

Edit: lol, ik kom erachter dat de vacuum/ventilator hetzelfde is als in de roborock lijn. Nu weet ik niet zeker of beide dezelfde zuigkracht hebben maar anders is het een goedkope upgrade

[ Voor 12% gewijzigd door AOC op 06-06-2020 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
Vanmorgen het eerst probleem met 950 gehad. Hij kon zich niet lokaliseren en steeds met een nieuwe map begon. De oude map stond nog wel in het geheugen. Maar herplaatsen op het dock werkte niet, schoonmaken van de kap van de lidar was ook geen oplossing, starten via de iPad ipv telefoon werkte niet (dus toen maar ouderwets de stofzuiger gepakt ;) )
Wat bleek later, zijn dock staat bij ons onder de bank tegen een muur (ong 2 meter uit een hoek) en voor de bank staat een rechthoekige salontafel met een massieve onderkant. In de map geeft ie de hele salontafel als een wit blok.
Nu had mijn vrouw gisteren de salontafel ong 10cm verplaatst van de bank af (kwam ik tijdens het stofzuigen achter). Gevolg dus dat de ruimte tussen muur en tafel groter was dan op de map en hij dus de weg kwijt was.
Opzich achteraf wel logisch maar niet verwacht dat dat zo gevoelig ligt. Misschien verklaart dit wel sommige van de problemen in de reviews op Amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drial
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-12-2021
Ik ben aan het overwegen om de irobot roomba s9+ aan te schaffen, kan er op dit forum niet veel over vinden. Zijn er nog tweakers die hier ervaring mee hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit

alienfruit

Ik heb inmiddels een S6 gekocht voor de stofzuig maar voornamelijk de dweil functie, eens kijken of het wat is! Ik heb het bij Alternate besteld omdat ze het goedkoopst waren volgens IDealo hier in VK. Een kijken of het wat is! Geen idee, hoe ik moet om gaan met de verschillende verdiepingen. Nu op zoek na een leuk hand

Nu ben ik op zoek naar een soort kruimeldief met langere stok. Voor wanneer ik de trappen moet stofzuigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
maxtrash schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 17:53:
[...]

Ik heb de map inderdaad gemaakt zonder mopping. Als ik de mop inklik slaat hij bij mij automatisch het tapijt over dus ik heb daar niets voor hoeven doen in de advanced mode.

Als je vervolgens lader en robot in een andere kamer zet en daar laat starten maakt hij automatisch een map aan. Die kun je vervolgens opslaan.
Ik begrijp dat hij bij jou dacht dat hij op een andere plek van map 1 was toen je hem verplaatste? Dat lijkt me lastig en alleen op te lossen door wat te experimenteren met het laadpunt of iets verplaatsen waardoor hij wel ziet dat het echt een andere ruimte is?
Ik had hem op proef even mee genomen naar een andere woning, dat ging helemaal mis. Uiteindelijk was mijn hele map verpest omdat hij dacht dat het dock simpelweg verplaatst was. Hij dacht dat hij in mijn werkkamer was terwijl hij in een hele andere woonkamer stond. Bij Roomba schijnt dit wel te kunnen. Wellicht kan hij een hoogte verschil tov de wifi access point bepalen?
Togi schreef op zondag 7 juni 2020 @ 13:47:
Vanmorgen het eerst probleem met 950 gehad. Hij kon zich niet lokaliseren en steeds met een nieuwe map begon. De oude map stond nog wel in het geheugen. Maar herplaatsen op het dock werkte niet, schoonmaken van de kap van de lidar was ook geen oplossing, starten via de iPad ipv telefoon werkte niet (dus toen maar ouderwets de stofzuiger gepakt ;) )
Wat bleek later, zijn dock staat bij ons onder de bank tegen een muur (ong 2 meter uit een hoek) en voor de bank staat een rechthoekige salontafel met een massieve onderkant. In de map geeft ie de hele salontafel als een wit blok.
Nu had mijn vrouw gisteren de salontafel ong 10cm verplaatst van de bank af (kwam ik tijdens het stofzuigen achter). Gevolg dus dat de ruimte tussen muur en tafel groter was dan op de map en hij dus de weg kwijt was.
Opzich achteraf wel logisch maar niet verwacht dat dat zo gevoelig ligt. Misschien verklaart dit wel sommige van de problemen in de reviews op Amazon.
Vreemd genoeg neemt hij het bij mij dus niet zo nauw. Hij komt dan regelmatig met 'updating map'.

[ Voor 34% gewijzigd door sdk1985 op 08-06-2020 06:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 09:11
alienfruit schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:37:
Ik heb inmiddels een S6 gekocht voor de stofzuig maar voornamelijk de dweil functie, eens kijken of het wat is! Ik heb het bij Alternate besteld omdat ze het goedkoopst waren volgens IDealo hier in VK. Een kijken of het wat is! Geen idee, hoe ik moet om gaan met de verschillende verdiepingen. Nu op zoek na een leuk hand

Nu ben ik op zoek naar een soort kruimeldief met langere stok. Voor wanneer ik de trappen moet stofzuigen
Graag updates:)
En vwb jouw vraag offtopic. Dyson v8 een optie?

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxtrash
alienfruit schreef op maandag 8 juni 2020 @ 01:37:

Als je toevallig Makita accu's hebt (lxt) kun je voor 50 euro een stofzuigertje kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
sdk1985 schreef op maandag 8 juni 2020 @ 05:39:

Vreemd genoeg neemt hij het bij mij dus niet zo nauw. Hij komt dan regelmatig met 'updating map'.
Met stoelen en andere dingen heeft ie ook geen probleem maar die geeft ie ook aan als donkerblauwe streepjes/blokjes. De tafel is een wit blok. Hij kan zich dus niet positioneren en moest de gehele kamr opnieuw scannen. De oude map stond er nog wel in en werd niet vervangen en na terugplaatsen van de tafel kon hij zijn positie binnen de oude map gewoon weer vinden.

Ik heb een ander (volledig dicht) tafeltje tegen een muur staan en die heeft ie opgenomen als een soort van muur (de lijnen van de muur lopen om het tafeltje heen). Ik ga vandeweek eens testen wat er gebeurt als ik die verplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Togi schreef op maandag 8 juni 2020 @ 09:08:
[...]

Met stoelen en andere dingen heeft ie ook geen probleem maar die geeft ie ook aan als donkerblauwe streepjes/blokjes. De tafel is een wit blok. Hij kan zich dus niet positioneren en moest de gehele kamr opnieuw scannen. De oude map stond er nog wel in en werd niet vervangen en na terugplaatsen van de tafel kon hij zijn positie binnen de oude map gewoon weer vinden.

Ik heb een ander (volledig dicht) tafeltje tegen een muur staan en die heeft ie opgenomen als een soort van muur (de lijnen van de muur lopen om het tafeltje heen). Ik ga vandeweek eens testen wat er gebeurt als ik die verplaats.
Bij mij heeft hij, toen het mis ging, een hele muur verplaatst tijdens 'updating map'. Dus in theorie kan dat wel, los van die kleine objecten. Maar in mijn map zat geen wit vak, bij mij was alles wel met muren omrand. Die muren verschoven. Mijn hoek bank is overigens ook een muur.

Vrees dat beetje hit and miss zal blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjorremans
  • Laatst online: 09:57
Viper® schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:21:

Zelf net besteld

[YouTube: Roborock S5 Max Review - The 99% Perfect Robot Vacuum]

[YouTube: Roborock S4 vs S5 vs S5 MAX vs S6 vs S6 Pure vs E25 vs E35]

Zat ook naar de S6 te krijgen, deze heeft wel wat verbeteringen, nieuwe front brush design. Maar de S6 blijkt uit de reviews iets minder zuigkracht te hebben en een wat minder grote water bakje voor de mop functie.
Thanks! Ik heb de S5 besteld via jouw link, 380 euro is een mooie prijs denk ik zo!

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Mijn Roborock is onderweg, ik ben heel benieuwd!
Maar nu het dock: een tijd geleden zag ik een filmpje van een robot die z'n dock in een (trap)kast had, waarbij er een klepje open ging als het apparaat dichtbij kwam.
Mijn idee is om zoiets te maken onder de plint in de keuken. Dat er een klep (deel van de plint) omhoog gaat als de robot naar het dock gaat. Ik denk dat de WAF een stuk hoger is als de dock niet zo prominent in de kamer staan met stofzuiger er aan vast.
Waar hebben jullie de dock staan? Kan je dat uberhaupt een beetje inbouwen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viper®
  • Niet online
koelkast schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:31:
Mijn Roborock is onderweg, ik ben heel benieuwd!
Maar nu het dock: een tijd geleden zag ik een filmpje van een robot die z'n dock in een (trap)kast had, waarbij er een klepje open ging als het apparaat dichtbij kwam.
Mijn idee is om zoiets te maken onder de plint in de keuken. Dat er een klep (deel van de plint) omhoog gaat als de robot naar het dock gaat. Ik denk dat de WAF een stuk hoger is als de dock niet zo prominent in de kamer staan met stofzuiger er aan vast.
Waar hebben jullie de dock staan? Kan je dat uberhaupt een beetje inbouwen?
Ik zat toevallig gisteren te kijken en kan je hem eventueel onder een kast of onder de bank zetten?
Alleen lastig met het leeghalen en vullen voor de mop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21-06 10:33

Reneger

Wie? IK?

Viper® schreef op maandag 8 juni 2020 @ 11:36:
[...]

Ik zat toevallig gisteren te kijken en kan je hem eventueel onder een kast of onder de bank zetten?
Hier staat de s5max onder de tv kast. De tank kan je vanaf achter eruit trekken. Als ik de stofbak leeg moet halen til ik hem weg, leeg ik hem en druk op de dock knop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Mijn bank ik helaas niet hoog genoeg, maar ik neig naar een verhoging van de speelgoedkast te maken. Hoe hoog moet de ruimte voor het dock eigenlijk zijn? De hoogte van het apparaat + X centimeter? En in de breedte? Is bijv. 5 centimeter extra aan de zijkanten voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlAntA
  • Registratie: Maart 2011
  • Nu online
[...]

Je kan hem met de app gewoon naar je toe roepen. De mijne staat in de voorkamer in een hoekje en als ik hem schoon wil maken in de keuken dan haal ik hem naar me toe. Dus als hij ergens onder staat kan je hetzelfde principe gebruiken.

PVoutput Wie goed doet, die goed ontmoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teksetter
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-06 00:45
Viper® schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:21:

Zelf net besteld

[YouTube: Roborock S5 Max Review - The 99% Perfect Robot Vacuum]

[YouTube: Roborock S4 vs S5 vs S5 MAX vs S6 vs S6 Pure vs E25 vs E35]

Na lang twijfelen, ook besteld. Lastig 4 etages stofzuigen en dweilen. :'(

Zijn er mensen die een tip hebben voor accessoires met snelle levering?
Pagina: 1 ... 76 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.