niet echt te vergelijken met de ilife's van toen eh, die waren ongeveer €175
www.weefab.com
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
www.weefab.com
Nee, ok. Maar ik ben ook van een a4 naar een roborock gegaan, er was niet echt een budget genoemd. Voor dat geld eigenlijk nog steeds de ilife a4s oid wel.Soul__assasin schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:51:
[...]
PSN & XBL: Denkoyugo
Ik ga nu ook van een iLife A4 (120 euro destijds) naar de S5 Max dus. Gezien de reviews (en de beoordeling van vacuumwars) ga ik wel een mooie stap vooruit denk ik. De slimme navigatie, no go zones, dweilen, snelheid en bedieningsgemak maken het denk ik wel waard. Qua hoeveel stof hij oppakt had ik eigenlijk geen klagen, daar was hij al goed in.Denko schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:21:
[...]
Nee, ok. Maar ik ben ook van een a4 naar een roborock gegaan, er was niet echt een budget genoemd. Voor dat geld eigenlijk nog steeds de ilife a4s oid wel.
De Neato D4 heeft 0,75L als opvang reservoir, dat is ongeëvenaard binnen de stofzuigers. Schoonpa heeft dat ding, en ik ben hem ook aan het overwegen. Bij mij een goed verhalen heidewachtel..CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:10:
@AtlAntA De vraag is eigenlijk niet of ze het goed doen met huisdierenharen, maar meer de inhoud van het opvangbakjeAls mijn hond (Husky) haren verliest, dan zit de standaard robotstofzuiger binnen 2 minuten vol en dat schiet niet echt op. Dus mochten er robotstofzuigers zijn met een grotere opvangcapaciteit dan hoor ik dat graag
16 x JaSolar 335Wp | 5430Wp | GOODWE 4K-DT
[ Voor 10% gewijzigd door Ch3ckmate op 10-03-2020 16:35 ]
Ben je er zeker van dat de robot niet op 5ghz wifi zit maar op 2.4ghz?Tomba schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:04:
Vandaag is bij ons de Roborock S5 Max binnengekomen maar ik krijg hem niet bediend. Verbinden met IoT WiFi gaat goed; ik zie hem verschijnen in mijn Unifi Controller en hij krijgt een IP. De Roborock IOS app geeft aan dat hij online is maar als ik op 'Enter robot' tik kom ik niet verder dan dit scherm:
[Afbeelding]
Iemand een pointer naar wat ik verkeerd doe?
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Het IoT WiFi SSID is 2.4GHz only dus ja. (Sowieso staat in de handleiding dat de robot niet kan verbinden met 5GHz overigens)AtlAntA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:13:
[...]
Ben je er zeker van dat de robot niet op 5ghz wifi zit maar op 2.4ghz?
OK, probleem verholpen. Niet alleen de stofzuiger maar ook de app verbindt via TCP poort 8883 naar de Roborock Cloud. Deze opengezet voor mijn iPhone en alles werktTomba schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:04:
Vandaag is bij ons de Roborock S5 Max binnengekomen maar ik krijg hem niet bediend. Verbinden met IoT WiFi gaat goed; ik zie hem verschijnen in mijn Unifi Controller en hij krijgt een IP. De Roborock IOS app geeft aan dat hij online is maar als ik op 'Enter robot' tik kom ik niet verder dan dit scherm:
[Afbeelding]
Iemand een pointer naar wat ik verkeerd doe?
[ Voor 22% gewijzigd door Tomba op 11-03-2020 12:50 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Dieken Taffert op 11-03-2020 17:31 ]
Na nog een rondje heb ik nu ineens wel een map die netjes in 3 kamers verdeeld is, Roberta is momenteel een eerste dweil rondje aan t draaienTomba schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:47:
[...]
[update]
Eerste indruk is toch wel positief, hij rijdt itt onze oude ‘domme’ robot stofzuiger nergens tegenaan en zuigt uitstekend.
Wel vind ik de app erg onduidelijk. Hij onthoudt bijvoorbeeld de map niet, de 4 verschillende ruimtes (woonkamer, keuken, hal en toilet) worden als 1 grote ruimte gezien) en het lukt me niet om de map überhaupt aan te passen (heb wel edit map maar kan dan niks lijkt t?)
Iemand die me wat op gang kan helpen?
Volgens mij is er geen S55 Max, er vanuit gaande dat je de S5 Max bedoelt zou je even mijn post (2 boven jouThijsM schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:14:
Roborock S55 max hier sinds enkele dagen in gebruik. Alleen nog maar de zuigfunctie gebruikt, erg tevreden over. Wat een gemak, ook kattenharen worden meegenomen.
Alleen slaat hij de kaart niet op in de app. Meer mensen hier last van? In de app wel geselecteerd dat ik wil dat de kaart opgeslagen word en dan bijv. no-go zones instellen. Echter na de ronde is de kaart weg. Alle tips zijn welkom.
Ook zoek reserve onderdelen voor de S55 max. Borstel, veger, etc.. Iemand een betrouwbare verkoper gevonden? Eventueel een link?
[ Voor 18% gewijzigd door Tomba op 14-03-2020 09:39 ]
Inmiddels moeizaam contact gehad met BlitzWolf, waarin ik simpel de vraag had gesteld of ik een nieuwe accu kon bestellen. Na 9 emails heen en weer in een tijdsvenster van 3 maart tot vandaag (de 14e) (ik moest dit doen en dan weer dat etc) konden ze mij vertellen dat ze het ook niet meer wisten en ik de stofzuiger naar een recycle punt moest brengen. Dat was mijn vraag niet, maar goed.. Het zal wel weer.BlazeMuis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:08:
Sinds gisteren laadt mijn Blitzwolf BW-VCV1 niet meer op.. Ik vermoed dat het aan de batterij ligt aangezien de stofzuiger wel aan gaat zodra deze aan de lager ligt.
Nu heb ik de batterij eruit gehaald hopende dat het makkelijk online te bestellen is, maar helaas..
Iemand een idee wat de connector is? En of ik deze kan overzetten op een andere accu (bestuurbare auto accu bijvoorbeeld)?
Foto's:
https://imgur.com/a/oVDSb2M
hier zitten 18650 batterijen in die je in enorm veel producten tegen komt. Mijn 360 S5 robot functioneert ook niet goed meer (slechts half jaar oud maar ik vermoed dat de batterij te diep ontladen is).BlazeMuis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:08:
Sinds gisteren laadt mijn Blitzwolf BW-VCV1 niet meer op.. Ik vermoed dat het aan de batterij ligt aangezien de stofzuiger wel aan gaat zodra deze aan de lager ligt.
Nu heb ik de batterij eruit gehaald hopende dat het makkelijk online te bestellen is, maar helaas..
Iemand een idee wat de connector is? En of ik deze kan overzetten op een andere accu (bestuurbare auto accu bijvoorbeeld)?
Foto's:
https://imgur.com/a/oVDSb2M
[ Voor 3% gewijzigd door maxtrash op 14-03-2020 20:29 ]
Je hebt helemaal gelijk. Heb nu de kaart ook zichtbaar in de map!Tomba schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:37:
[...]
Volgens mij is er geen S55 Max, er vanuit gaande dat je de S5 Max bedoelt zou je even mijn post (2 boven jou) kunnen lezen.
Ben ook wel benieuwd naar goede reserve onderdelen overigens
Ben erg tevreden over de stofzuiger moet ik zeggen. Zuigkracht is prima (hebben een hond en een kind rondlopen dus rotzooi genoeg), ze vindt goed haar weg en op de hoogste stand is het dweilen ook dikke prima (gezien het feit dat er alleen water in zit)
Wel mis ik de optie om alleen te dweilen of zuigen (kan wel maar dan moet je handmatig de stand aanpassen, had graag losse knoppen hiervoor gezien)
[ Voor 10% gewijzigd door ThijsM op 15-03-2020 09:37 ]
vziw kan de S5(5) nog geen multi level maps onthouden.arnoman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:12:
Heeft iemand ervaring met de ondersteuning van de Roborock S5 Max voor meerdere floormaps? Ik vind de omschrijvingen in de eerder geposte reviews niet heel overtuigend.
Verder zie ik ook niet terugkomen hoe de S5 zijn laadstation op een andere (niet main) etage zou moeten vinden, is een tweede laadstation ondersteund?
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Ik heb inmiddels via ome Ali wat originele mops gevonden met goede reviews;ThijsM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:34:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Heb nu de kaart ook zichtbaar in de map!
Op Ali kan je reserveonderdelen vinden. Er zijn verschillende sets in omloop. Het gaat dan om de filters, borstels, dweildoek, etc. Setjes kosten +- €25-€30,-.Amazon verkoopt ook losse onderdelen. Volgens mij via de officiële Roborock verkoper. Onderdelen zijn wat duurder, maar dan weet je zeker dat je de originele hebt.
Heb zelf eerst een Ali setje gekocht. Voor die prijs prima te proberen.
Dit is niet heel werkbaar helaas, je moet dan handmatig wisselen van map. In theorie zou je dan met een tweede Dock meerdere verdiepingen moeten kunnen doen, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.arnoman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:12:
Heeft iemand ervaring met de ondersteuning van de Roborock S5 Max voor meerdere floormaps? Ik vind de omschrijvingen in de eerder geposte reviews niet heel overtuigend.
Verder zie ik ook niet terugkomen hoe de S5 zijn laadstation op een andere (niet main) etage zou moeten vinden, is een tweede laadstation ondersteund?
[ Voor 7% gewijzigd door Tomba op 19-03-2020 11:39 ]
Dat werkte voor mij een tijdje, maar op een bepaald punt ging hij zelf stukken aan de map breien die niet klopten, en was de robot echt in de war.Tomba schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:25:
[...]
Ik heb inmiddels via ome Ali wat originele mops gevonden met goede reviews;
https://a.aliexpress.com/_d8GRnlT
Nu nog de HEPA filters en brushes zien te vinden (al zouden die volgens de app nog bijna 200 uur mee moeten kunnen)
Mocht iemand hier de originele van gevonden hebben hou ik me aanbevolen.
[...]
Als t goed is behoudt ie dan zijn map van de originele verdieping en gaat ie als ie klaar is via de speaker aangeven ‘unable to find Dock’. Als je m daarna weer op de juiste verdieping zet gaat kun je m met de app weer naar zijn Dock sturen.
Voor ons geen ding overigens, onze oude domme Philips robozuiger doet nu de bovenverdieping.
[ Voor 24% gewijzigd door Mavamaarten op 19-03-2020 11:43 ]
Android developer & dürüm-liefhebber
Volledig mee eens.Mavamaarten schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:35:
[...]
Dat werkte voor mij een tijdje, maar op een bepaald punt ging hij zelf stukken aan de map breien die niet klopten, en was de robot echt in de war.
Ik doe ook een aanvulling. Ik heb sinds een maand of drie een S55 en ben er echt enorm tevreden mee. Bij het koken is het ook al zo ver gekomen dat paprikapitjes en kruimels gewoon op de grond gekeild worden, de robot kuist het toch netjes op. Het is echt een verademing om dan 's ochtens de vloer weer helemaal proper te zien
Van veel mensen hoor ik nog steeds dat het een gimmick is, maar als je niet te veel lastige meubels in huis hebt dan heb je echt geen gewone stofzuiger meer nodig. Dat is ze snel duidelijk als ik even de app open en toon op de kaart hoe Wally zijn werk doet.
Grootste probleempunt blijven wel de hoekjes en achter de box, die doe ik nog 1x per week handmatig. Doordat ie rond is kan ie daar gewoon niet komen.alaintje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:28:
[...]
Volledig mee eens.
Nadat je een robot een week in je huis hebt gehad (ik denk dat de roborocks dan wel tot de best werkende percentiel behoren), ga je de stofzuiger echt niet meer gebruiken. Het is echt geen gimmick. Ook niet voor 200-300€.
Daarnaast trekt de roborock gewoon veel meer rotzooi uit je huis, na het stofzuigen met de hand hapt de roborock nog vrolijk zijn bakje vol.
Hij heeft wel wat moeite met meubels welke slanke zwarte pootjes o.i.d. hebben, inderdaad.
Maar de roborock een week missen merk je snel in rondzwevend stof.
I can't wait to shoot!
Die kerel van Vacuum Wars heeft ook meegeholpen met de ontwikkeling van de Shark IQ Auto Empty. Het is volgens hem een van de beste stofzuigers op de markt. Echter kan ik hem hier in Nederland niet vindenthe mod man schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:03:
Binnenkort verhuizen en op zoek naar een robot hulpje. Nu twijfel ik tussen de S5 en de shark IQ auto empty.
Waarom twijfel ik? Dweilen vs auto empty. Wat zeggen jullie? Ik heb een parket vloer en twijfel over wel of niet vloerkleed tussen de tv en de bank
Keuzes aan de hand van Vacuumwars.
Bevat de vloer donkere stukken?Beekforel schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:35:
Ik heb wat geks met mijn Roborock S5. Ik merk af en toe op dat hij niet alles heeft gestofzuigd. Als ik dan in de app kijk zie ik dat hij bijvoorbeeld maar de helft van m'n vloeroppervlakte heeft gedaan en het dan wel genoeg vindt oid. Staat gewoon netjes op de dock, niets in de war verder. Iemand een idee?
Nee, overal ligt hetzelfde PVC wat licht van kleur is. Hij rijdt wel 's nachts z'n rondjes, maar kan mij niet voorstellen dat dat van invloed is.Skipper-93 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:02:
[...]
Bevat de vloer donkere stukken?
Ik heb dat gehad bij een vloer met wisselende kleuren tegels. Na het afplakken van de valsensoren ging het wel goed.
Ik heb ervaring met het modden (Valetudo RE staat erop, en via Home Assistant heb ik een kaartje op een dashboard, met knoppen voor room cleanup), maar een language pack heb ik nog niet gedaan. Vind de Engelse taal op zich wel OK.k---evi-n schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:28:
Iemand hier ervaring met het flashen van bijvoorbeeld nederlandse taal op de RoboRock S5 Max?
Op Github heeft iemand er een Tool voor gemaakt maar ben benieuwd of hier al positieve reacties zijn: https://github.com/Eivyses/roborock-s55-voicepack.
Ook zal ik dat er een RoboRockControlCenter was: https://github.com/LazyT/rrcc
Indien niemand ervaringen heeft met het modden van de robotstofzuiger, ga ik me hier aan wagen en bekijken of ik er een tutorial van kan maken
Hier nog één. Heb ook al een jaar of 4 de Neato Signature XV (pro) en hij redt het niet meer in één lading, soms zelfs twee. Voor de rest doet hij zijn ding nog prima, al zou een wat slimmere variant beter zijn. (niet zuigen als er iemand thuis is bijvoorbeeld)alex3305 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:29:
[...]
Zelf rijdt hier al een aantal jaar een Neato Signature XV Pro rond. Maar die doet het sinds een paar maanden nog maar zeer matig. Inmiddels heb ik de batterij en alle filters vervangen. Ook heb ik de robot al een aantal keer goed schoongemaakt, inclusief de sensor. Maar nog steeds komt hij soms midden in de kamer vast te zitten of zonder accu te staan.
Daarnaast wil ik liever ook een slimme robot, dus ik ben ook rustig rond aan het kijken. Ik zit ook te twijfelen tussen de S5 Max of Shark IQ Auto empty (mits te vinden). Of wellicht toch weer een Neato, maar dan de D7... Lastig.
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Behalve dat hij het niet meer red op één lading, waar ik nog mee zou kunnen leven. Werkt het ding gewoon niet meer fatsoenlijk. Op de rand van het tapijt gaat het sowieso elke keer mis en blijft hij vastzitten, ook al kunnen de wielen gewoon bewegenCSB schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:55:
[...]
Hier nog één. Heb ook al een jaar of 4 de Neato Signature XV (pro) en hij redt het niet meer in één lading, soms zelfs twee. Voor de rest doet hij zijn ding nog prima, al zou een wat slimmere variant beter zijn. (niet zuigen als er iemand thuis is bijvoorbeeld)
Ik twijfel dan nu na jouw post om een nieuwe accu te bestellen. Ik zou dan beter die paar tientje in een nieuwe kunnen stoppen...
Yup heb mijne vrijdag besteld voor €364,50 via ome ali.arnoman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:44:
Iemand recentelijk nog een Roborock S5 Max aangeschaft, is al even geleden dat er de diverse coupons werden gedeeld icm de cashbacks?
Heb je deze ervaring met de S5 Max? Ik lees namelijk dat Valetudo niet werkt op de S5 Max...Mavamaarten schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:50:
[...]
Ik heb ervaring met het modden (Valetudo RE staat erop, en via Home Assistant heb ik een kaartje op een dashboard, met knoppen voor room cleanup), maar een language pack heb ik nog niet gedaan. Vind de Engelse taal op zich wel OK.
Yep, afgelopen vrijdag mijn S5 max besteld via Aliexpress. D.m.v. diverse coupons uitgekomen op 355 euro. En daarnaast nog via een cashback site +- 18 euro cashback kunnen regelen.arnoman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:44:
Iemand recentelijk nog een Roborock S5 Max aangeschaft, is al even geleden dat er de diverse coupons werden gedeeld icm de cashbacks?
Hmm, mijn brein zag "S5" staan en verder ging het niet. De mijne is een S55, sorry.k---evi-n schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:16:
[...]
Heb je deze ervaring met de S5 Max? Ik lees namelijk dat Valetudo niet werkt op de S5 Max...
Ik zou eens kijken voor de Roborock S5 Max.MikeyMan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:00:
Sinds vorige week een hond in huis, dus de noodzaak voor een robotstofzuiger is ineens wat groter geworden.
Eisen die ik heb:
- Stil!
- Liever goed dan goedkoop
- Meerdere floorplans
- Ruime accu capaciteit, gezien 100m2 per verdieping. Zou fijn zijn als de accu dat over twee jaar ook nog haalt.
- Valbeveiliging zodat ik niet hoef te rommelen met een strip voor de trap.
- Voorkeur voor NL model
....
Ziet er goed uit, maar lijkt er wel op dat die afvalt op meerdere floorplans.k---evi-n schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:19:
[...]
Ik zou eens kijken voor de Roborock S5 Max.
Hier heb ik ook voor gekozen omdat de reviews gewoon top waren.
Is wel chinees maar of Amerikaans helemaal betrouwbaar is....
Hier heb je een mooie vergelijking. De S5 Max is zelfs stiller dan de 960!
https://smartrobotreviews.com/comparisons/?compare=2685,64
[ Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 01-04-2020 16:38 ]
[ Voor 8% gewijzigd door MikeyMan op 03-04-2020 13:45 ]
In hoeverre is geluid belangrijk? Wij laten hem boven lopen overdag en s'avonds als we naar bed gaan, draait hij beneden.MikeyMan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 13:32:
Ik durf toch de knoop nog niet echt door te hakken...
De D7 Connected heeft blijkbaar toch wat nadelen:
- Geluid
- App blijkbaar wat lastig
- Geen sensor wanneer hij vol is
De S5 Max lijkt een goed alternatief, maar mist mogelijkheid tot meerdere verdiepingen. Het kan wel, maar is vrij dom op een tweede verdieping voor zover ik kan zien. Tevens vrij klein bakje. S6 is voor multi-floor misschien beter.
960:
Camera ipv lidar. Geen maps. Komt wel goed uit de tests die ik gelezen heb.
Pff... Keuzestress...
Willen hem inderdaad 'snachts laten rijden, vooral om de (korte) hondenharen op te zuigen. Weet alleen niet hoe ik dat geluid in moet schatten in vergelijking met een normale stofzuiger. We hebben een vrij stille miele, maar als ik die beneden neer zou zetten liggen we wel wakker denk ikKoen87 schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:04:
[...]
In hoeverre is geluid belangrijk? Wij laten hem boven lopen overdag en s'avonds als we naar bed gaan, draait hij beneden.
En heb je een sensor met vol nodig? Als je hem elke dag naar boven of naar beneden brengt, dan gelijk even het bakje legen is een kleine moeite![]()
Onze Ecovacs Deebot 605 heeft deze sensor ook niet, maar we legen hem gewoon altijd.
Ik vind de nadelen die je noemt voor de 960 en de S5 Max groter.
Via de Roborock app werken de floorplans welMikeyMan schreef op woensdag 1 april 2020 @ 09:00:
[...]
Ziet er goed uit, maar lijkt er wel op dat die afvalt op meerdere floorplans.
De D7 Connected heeft wel ondersteuning voor meerdere floorplans.
Zal eens zien of andere hier Xiaomis hier wel mee om kunnen gaan.
Edit; lijkt toch in sommige reviews wel als functionaliteit opgenomen te zijn
Hier rijdt hij ondertussen al 2 dagen en vandaag was die 6 uur smorgens begonnen op de beneden verdieping. Ik heb hem op dweilen + stille zuigstand gezet.MikeyMan schreef op vrijdag 3 april 2020 @ 14:15:
[...]
Willen hem inderdaad 'snachts laten rijden, vooral om de (korte) hondenharen op te zuigen. Weet alleen niet hoe ik dat geluid in moet schatten in vergelijking met een normale stofzuiger. We hebben een vrij stille miele, maar als ik die beneden neer zou zetten liggen we wel wakker denk ik
Heb geprobeerd om de Voice Pack te flashen op de Roborock S5 Max met RRC & Mirobo.Mavamaarten schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 08:11:
[...]
Hmm, mijn brein zag "S5" staan en verder ging het niet. De mijne is een S55, sorry.
[ Voor 65% gewijzigd door k---evi-n op 03-04-2020 20:02 ]
heb geprobeerd maar de batterijen zitten gelast op de strip. Het is niet los te krijgen, bovendien moet je een beetje voorzichtig met Lion-batterijen[Afbeelding]
Het batterij pack gebruikt de standaard 18650 batterijen maar helaas icm een printplaatje en het nodige soldeerwerk. Weet niet wat er gebeurt als je printplaatje los gaat slopen van de batterijen en of je het zo weer terug krijgt. Misschien moet ik het toch eens proberen.
Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de shark iq auto empty. Maar die is inderdaad in europa niet verkrijgbaar.alex3305 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:29:
[...]
Die kerel van Vacuum Wars heeft ook meegeholpen met de ontwikkeling van de Shark IQ Auto Empty. Het is volgens hem een van de beste stofzuigers op de markt. Echter kan ik hem hier in Nederland niet vinden.
Zelf rijdt hier al een aantal jaar een Neato Signature XV Pro rond. Maar die doet het sinds een paar maanden nog maar zeer matig. Inmiddels heb ik de batterij en alle filters vervangen. Ook heb ik de robot al een aantal keer goed schoongemaakt, inclusief de sensor. Maar nog steeds komt hij soms midden in de kamer vast te zitten of zonder accu te staan.
Daarnaast wil ik liever ook een slimme robot, dus ik ben ook rustig rond aan het kijken. Ik zit ook te twijfelen tussen de S5 Max of Shark IQ Auto empty (mits te vinden). Of wellicht toch weer een Neato, maar dan de D7... Lastig.
[ Voor 7% gewijzigd door AtlAntA op 05-04-2020 13:55 ]
Om hierop terug te komen: na lang wikken en wegen (vooral tussen de Ecovacs Deebot OZMO 950 en de S5) vanwege de vele positieve ervaringen hier toch de S5 gekozen. Ik kan hem dus niet vergelijken met de Deebot, maar ben zeer positief tot dusver over de S5. Heb hem nu een week in huis.BlckMohawk schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 14:17:
[...]
Dit is ook iets wat ik me afvraag. Veel stofzuigers/web winkels geven aan dat ze geschikt zijn voor huisdieren/honden, maar er zit nogal wat verschil tussen kort-harige of langharige poolhonden die overal 'fluff' achter laten. Voor die eerste lijkt me extra zuigkracht een pre, maar voor de laatste lijkt me meer de borstel het probleem?
[ Voor 4% gewijzigd door BlckMohawk op 06-04-2020 09:30 ]
Inmiddels rijdt de Roborock S5 Max hier nu een weekje rond. Ben er op zich erg tevreden mee. Ding doet het echt dikke prima en veel beter dan mijn Neato. Ik heb het expres wat lastig voor d'r gemaakt, maar ook laten vastzitten is echt heel erg lastig. Ik heb echt het gevoel dat ik deze stofzuiger gewoon haar werk kan laten doen zonder dat ik haar naderhand moet zoeken.AtlAntA schreef op zondag 5 april 2020 @ 13:42:
[...]
Ik ben ook zeer nieuwsgierig naar de shark iq auto empty. Maar die is inderdaad in europa niet verkrijgbaar.
Misschien dat het om de patent oorlog tussen irobot en sharkiq gaat, https://www.fool.com/inve...s-ip-hammer-on-shark.aspx
Je hebt ook no mop zones. Voor goede aanbieding pepper app downloaden en een alert zetten op Roborock, dan wordt je vanzelf geïnformeerd wanneer iemand een aanbieding post. Heb hem zo ook pas voor 340 kunnen kopen na alle coupons en cashback.jackzonztyl schreef op maandag 6 april 2020 @ 14:10:
Ik ben aan het rondkijken voor een robotstofzuiger, voornamelijk S5 MAX maar de prijzen zijn toch hoger dan genoemd in sommige reacties. waar kan ik het beste coupons of aanbiedingen in de gaten houden?
en hoe zit het met de garantie als je van GB of Ali besteld?
Zelf heb ik een tapijt bij de bank maar ik zou graag ook willen dweilen, ik neem aan dat met de dweil attachment de tapijt aardig nat word? moet er een keuze gemaakt worden met bijv. een no-go zone met de dweil attachment erop. of kan je ook aangeven dat dat enkel een no-mop zone is? het is mij niet echt duidelijk namelijk en na wat videos gekeken te hebben ben ik er niet echt wijzer op geworden.
Dit kan, als je voor ‘kamer’ of ‘zone’ kiest nog wel. Als je dan de zone de hele kaart maakt, doet hij alles meerdere keren.Tomba schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:42:
Waar ik van baal bij de RoboRock is dat ze de optie om 1,2 of 3 rondjes te doen eruit hebben gehaald. Met name de keuken (is tevens onze achteringang) is 2-3x dweilen perfect. Helaas is deze optie ineens verdwenen uit de app (zonder dat ik een app update heb gehad mind you)
Iemand enig idee waar ik hierover een ticket aan kan melden bij RoboRock? (heb voor de volledigheid de S5 Max)
Ik heb begrepen als je een Europees model hebt, dat je dan geen China Server kan kiezen...Ransom_nl schreef op maandag 6 april 2020 @ 09:20:
Goede morgen. Vraag voor de Roborock S5 max eigenaren. Krijgen jullie deze toegevoegd in de MI Home app? Daar vind ik namelijk in het overzicht de S5 max niet. Gebruik nu dus maar de Roborock app, maar aangezien ik al mijn smart home lampen en sensoren al in de mi home app heb heeft dat mijn voorkeur. Ik zit op de China server ivm mijn gateway en sensoren. Alvast dank!
Je kan de keuken toch apart instellen en dan via de "timer" optie hem nogmaals de keuken laten doen?Tomba schreef op maandag 6 april 2020 @ 10:42:
Waar ik van baal bij de RoboRock is dat ze de optie om 1,2 of 3 rondjes te doen eruit hebben gehaald. Met name de keuken (is tevens onze achteringang) is 2-3x dweilen perfect. Helaas is deze optie ineens verdwenen uit de app (zonder dat ik een app update heb gehad mind you)
Iemand enig idee waar ik hierover een ticket aan kan melden bij RoboRock? (heb voor de volledigheid de S5 Max)
Dat kon eerste op room maar die optie is 11 dagen ineens verdwenen van mijn iPhone... op Zone is het nog wel mogelijk inderdaad zie ik nu!BlckMohawk schreef op maandag 6 april 2020 @ 19:27:
[...]
Dit kan, als je voor ‘kamer’ of ‘zone’ kiest nog wel. Als je dan de zone de hele kaart maakt, doet hij alles meerdere keren.
Voor zover ik het snap, zijn de S50 en de S5 feitelijk hetzelfde. De S50 is de zwarte variant van de S5 en de S55 de witte, of iets in die zin.Reneger schreef op dinsdag 7 april 2020 @ 15:43:
Okay. Ik heb dit topic gedeeltelijk doorgelezen, maar wat voor mij nog onduidelijk is:
Wat is het verschil tussen alle Roborock modellen? Ik zie de S5 Max, S50, S55, S6, en dan ben ik vast nog het een en ander vergeten?
Excuses als het ergens in dit topic staat, dan heb ik het vast gemist. Ik ben op zoek naar een robovacuumer, voornamelijk omdat we over een aantal weken katten krijgen. Ongeveer 90m2, badkamer zal hij niet in kunnen komen (hoge drempel), alles verder laminaat.
Volgens mij is het verschil s50/55 vs s5 Max het volgende:BlckMohawk schreef op woensdag 8 april 2020 @ 09:42:
[...]
Voor zover ik het snap, zijn de S50 en de S5 feitelijk hetzelfde. De S50 is de zwarte variant van de S5 en de S55 de witte, of iets in die zin.
Ik snapte persoonlijk ook niet hoe het prijs verschil in de S5 Max te verklaren was. Het is een 'upgrade' van je standaard 5S, maar voor zover ik kan zien heeft hij dezelfde specificaties behalve een groter water basin en een kleiner vuil basin. Maar hij kost wel flink wat meer.
De S6 was (prijs/kwaliteit verhouding met de S5) nooit echt een serieuze optie voor mij, maar voor zover ik begrijp heeft die ook het grotere water basin uit de S5 Max maar zou hij vooral stiller en slimmer zijn. Ik weet niet precies waar zich dat in uit: wellicht dat de S6 beter opstakels kan vermijden, maar ik kan niet zeggen dat ik ergens merk dat de S5 iets 'beter' zou moeten doen.
Zo gezegd, zo gedaan.
Als ik via de officiele Roborock naar de S4 pagina ga, kom je op hun 'Amazon' pagina. Daar kun je 'accesories' selecteren en dan staat er (iig voor de originele side brush) ook dat hij voor de S4 geschikt is. Is dat wat je bedoeld?reiker schreef op woensdag 8 april 2020 @ 13:39:
Iemand hier die ook een Roborock S4 heeft en al ergens originele accessoires heeft gekocht of gezien, of een goed alternatief? Met name de vernieuwde side brush. Ik zie nergens iets wat zelfs maar lijkt op een potentieel goede aankoop..
[ Voor 12% gewijzigd door BlckMohawk op 08-04-2020 15:33 ]
Wat bedoel je met achteruit gaan precies?arnoman schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:42:
@User88 Ik ben ook voornemens om wat spareparts te bestellen voor mijn S5 Max. Als ik nu al zie hoe hard de 'mop' achteruit gaat na <1 week dagelijks, verwacht ik niet dat hij 2-3 maanden gaat halen.
[ Voor 111% gewijzigd door anon054630 op 10-03-2021 21:09 ]
User88 schreef op donderdag 9 april 2020 @ 08:36:
Ik heb sinds kort ook de S4. Heb zelf nog geen spare parts besteld.
Ik heb deze imitatie gevonden: https://www.aliexpress.co...937460.0.0.645d2e0eyzr1g8
En deze store lijkt 'genuine' parts te verkopen: https://www.aliexpress.co...060.3.71907166v5DW4m&gps-
Ik heb de volgende items besteld voor mijn S5 Max:arnoman schreef op zaterdag 11 april 2020 @ 19:42:
@User88 Ik ben ook voornemens om wat spareparts te bestellen voor mijn S5 Max. Als ik nu al zie hoe hard de 'mop' achteruit gaat na <1 week dagelijks, verwacht ik niet dat hij 2-3 maanden gaat halen.
Verwijderd
Wat is er defect?Verwijderd schreef op maandag 13 april 2020 @ 12:11:
Weet iemand waar je de Roborock s50 in NL kunt laten repareren. Als ik op Google zoek dan kan ik er maar 1 vinden in Noord-Holland en voor die prijs kan ik beter een nieuwe kopen.
En eventueel voor de liefhebbers vandaag via de iBood-app (dus niet via de website) een Dirt Devil M613 voor € 59,95.AtlAntA schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:06:
As zaterdag is er een robot voor 100 euro te krijgen bij de aldi. Iemand hier die ervaringen hiermee heeft? Is het dezelfde die eerder in dit topic is besproken?
Ja, en zelfs begin van de week nog gedaan. Ik snap dus niet wat hij bezielde.GekkeRipper schreef op zaterdag 25 april 2020 @ 12:42:
Maak je de sensoren wel regelmatig schoon?
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Was het toevallig donker toen dat gebeurde?Aganim schreef op woensdag 22 april 2020 @ 22:41:
Helaas zag na jaren trouwe dienst mijn Hombot V3 geen andere uitweg meer en heeft zich deze week van de trap gestort. Hulp was snel ter plaatse, maar kon niets meer voor Stoffel betekenen.![]()
We willen graag een waardige opvolger, maar maken dit liever geen tweede keer mee. Na zo'n rotsmak met het bijbehorende kabaal ben ik toch enigzins huiverig geworden. Onze trap is vrij donker bekleed, ik vermoed dat er daarom wellicht te weinig contrast tussen vloer en trap te zien was. Iemand hier ervaring mee en/of enig idee of dat vermoeden kan kloppen?
De robot ziet geen afgronden in het donker. Ik laat altijd een lichtje aan.Aganim schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 18:45:
@realphoenikx, achteraf gezien zat er op dat moment een slaapkamerdeur dicht die normaal open staan. Het kan dus inderdaad een fractie donkerder zijn geweest dan normaal.
[ Voor 4% gewijzigd door realphoenikx op 28-04-2020 21:03 ]
De Hombot heeft een rood lampje aan de onderkant die altijd brandt als hij z'n rondje maakt. Het enige wat ik kan bedenken is dat die ervoor is als onderdeel van de valbescherming?realphoenikx schreef op dinsdag 28 april 2020 @ 21:02:
De robot ziet geen afgronden in het donker. Ik laat altijd een lichtje aan.
Ik zie op mijn S5 Max nog niet, andere eigenaars wel?What a day! The Roborock S5 Max just received multi-map support in the latest 01.07.80 firmware!
**Major updates:**
1. Added much requested multi-level mapping with automatic level recognition.
**New features:**
1. Update SLAM algorithms to increase mapping reliability and location accuracy.
2. Support customizable room cleaning sequence.
3. Added support for up to three cleaning cycles for a specific room.
6. If unsatisfied with automatic room partitions, user can now instruct the robot to re-partition
**Enhancements:**
1. Updated SLAM algorithms to increase mapping reliability and location accuracy.
2. Refined room partitioning algorithm for better accuracy
3. Fixed a rare issue when some scheduled cleanups do not appear in the "Timer" list.
4. Fixed some bugs to improved user experience.
**Notes:**
1. The new firmware update will delete maps in history and only keep the current one.
Mijn s5 rijdt helaas ook tegen zwarte objecten aan.KifArU schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:04:
Wij gebruiken al jaren een iLife V5S naar volle tevredenheid (simpel huis, harde gladde vloeren, geen dikke tapijten, hoeft niet te dweilen) maar hebben een nieuwe piano en nu helaas een groot nadeel ontdekt:
Deze stofzuiger ziet objecten en stopt dan, maar dat blijkt bij zwarte zaken niet goed te werken. Dan botst hij er tegenaan en draait dan om, maar dit heeft nu helaas al voor een spoor op de piano gezorgd.
Dus er moet een nieuwe stofzuiger komen.
En daar blijken de specs van alle stofzuigers wat info te missen: Hoe goed ontwijken ze zwarte objecten?
Is er hier iemand die algemeen kan aangeven welk systeem hier goed in is?
En zijn er mensen met een vergelijkbare situatie die een advies voor een stofzuiger kunnen geven?
Ik hoop dat er tegenwoordig voor rond de 300 euro wel een apparaat te koop is met een grote stofbak, die een houten en stenen vloer goed kan stofzuigen zonder botsen. Bij voorkeur zonder internet-verbinding.
Iemand tips?
De hele Roborock serie heeft LDS / Lidar, dus mag ik dan aannemen dat alle robotstofzuigers problemen hebben met zwarte objecten?alaintje schreef op woensdag 29 april 2020 @ 09:29:
[...]
Mijn s5 rijdt helaas ook tegen zwarte objecten aan.
Zwarte stalen tafelpootjes van 1 cm ziet die niet/nauwelijks, hij is het dan ook even helemaal kwijt als hij onder een bijzettafel komt met 4 poten waar hij precies tussen past
Dikkere poten van een cm of 5-6 dan wel, maar niet heel goed, heel soms botst die er tegenaan, dit zijn hout gelakte poten.
Heeft iemand hier al een medion stofzuiger geprobeerd?AtlAntA schreef op maandag 20 april 2020 @ 20:06:
As zaterdag is er een robot voor 100 euro te krijgen bij de aldi. Iemand hier die ervaringen hiermee heeft? Is het dezelfde die eerder in dit topic is besproken?
Coolblue geeft aan wat geschikt is voor Donkere vloeren, of dat ook voor donkere objecten is??KifArU schreef op maandag 27 april 2020 @ 14:04:
En daar blijken de specs van alle stofzuigers wat info te missen: Hoe goed ontwijken ze zwarte objecten?
Is er hier iemand die algemeen kan aangeven welk systeem hier goed in is?
En zijn er mensen met een vergelijkbare situatie die een advies voor een stofzuiger kunnen geven?
Is zelfde als de ilife V5s. Is genoeg over te vinden (ook in dit topic). Voor het geld een goede stofzuiger!Waterkoker schreef op donderdag 30 april 2020 @ 15:48:
[...]
Heeft iemand hier al een medion stofzuiger geprobeerd?
Zelf ben ik in de markt voor een stofzuiger voor de veelvuldige kattenharen. Maar wil toch max 200€ uitgeven
Dus de Medion van 100€ klinkt erg interessant maar als het veel laat liggen geef ik liever meer uit
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Misschien ligt het aan spiegeling ipv kleur. Mijn 360 S6 probeert ook altijd door onze kastdeur met spiegel tot de grond te rijden.KifArU schreef op woensdag 29 april 2020 @ 15:26:
[...]
De hele Roborock serie heeft LDS / Lidar, dus mag ik dan aannemen dat alle robotstofzuigers problemen hebben met zwarte objecten?
Zo ja, dan denk ik dat een virtual wall / no-go zone de enige optie is.
Dus bij Roborock minimaal een S4.
Iemand andere ideeën?
dan ga ik het voor dat geld maar eens proberenHaTe schreef op donderdag 30 april 2020 @ 18:42:
[...]
Is zelfde als de ilife V5s. Is genoeg over te vinden (ook in dit topic). Voor het geld een goede stofzuiger!
Bedoel je wel deze?Waterkoker schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 12:20:
[...]
dan ga ik het voor dat geld maar eens proberenjammer dat er geen mapping op zit maar dan ben je denk ik veel duurder uit qua robotstofzuigers
[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 01-05-2020 19:05 ]
Het gaat om deze https://www.aldi.nl/onze-...station-9319.article.html het is de 19500 zie ikHaTe schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 19:00:
[...]
Bedoel je wel deze?
https://nl.pepper.com/aan...et-coupon-amazonde-137684
De anderen kunnen anders zijn
Edit: dit lijkt de V5 te zijn, die is wel wat minder. De 18501 is gelijk aan de V5s. Die is wel iets duurder. Je kan er ook een halen op AliExpress natuurlijk
Ik ook nog niet, zit op 01.07.34 en er staat "Up to date" bij.Tomba schreef op woensdag 29 april 2020 @ 07:29:
Ik zie op mijn S5 Max nog niet, andere eigenaars wel?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq