Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste
Acties:
  • 648.996 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 02-04 18:09

Soul__assasin

de Belbelg

Denko schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:24:
[...]

Kijk ff 1 post hoger zou ik zeggen
niet echt te vergelijken met de ilife's van toen eh, die waren ongeveer €175

www.weefab.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 01-04 16:21

Denko

|{ing Øf ßlitz

Soul__assasin schreef op zondag 8 maart 2020 @ 11:51:
[...]

niet echt te vergelijken met de ilife's van toen eh, die waren ongeveer €175
Nee, ok. Maar ik ben ook van een a4 naar een roborock gegaan, er was niet echt een budget genoemd. Voor dat geld eigenlijk nog steeds de ilife a4s oid wel.

PSN: Denkoyugo

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: mei 2004
  • Niet online
Denko schreef op zondag 8 maart 2020 @ 14:21:
[...]

Nee, ok. Maar ik ben ook van een a4 naar een roborock gegaan, er was niet echt een budget genoemd. Voor dat geld eigenlijk nog steeds de ilife a4s oid wel.
Ik ga nu ook van een iLife A4 (120 euro destijds) naar de S5 Max dus. Gezien de reviews (en de beoordeling van vacuumwars) ga ik wel een mooie stap vooruit denk ik. De slimme navigatie, no go zones, dweilen, snelheid en bedieningsgemak maken het denk ik wel waard. Qua hoeveel stof hij oppakt had ik eigenlijk geen klagen, daar was hij al goed in.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• skai21
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 23:04
CryptoNL schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:10:
@AtlAntA De vraag is eigenlijk niet of ze het goed doen met huisdierenharen, maar meer de inhoud van het opvangbakje ;) Als mijn hond (Husky) haren verliest, dan zit de standaard robotstofzuiger binnen 2 minuten vol en dat schiet niet echt op. Dus mochten er robotstofzuigers zijn met een grotere opvangcapaciteit dan hoor ik dat graag :)
De Neato D4 heeft 0,75L als opvang reservoir, dat is ongeëvenaard binnen de stofzuigers. Schoonpa heeft dat ding, en ik ben hem ook aan het overwegen. Bij mij een goed verhalen heidewachtel..

• Ch3ckmate
  • Registratie: december 2011
  • Laatst online: 19:14
Ik dacht dat ik gisteren gepost had maar blijkbaar ben ik nogal vroeg aan het dementeren...met de actie op de S5 max twijfel ik tussen die en de mija 1S. Is de dweilfunctie nu die 120 euro (285 vs 400 ongeveer) waard of niet? Heb gelezen dat deze niet zo heel denderend is. Mis ik nog andere redenen om het hogere segment te kiezen?

edit: knoop doorgehakt, S5 it is. Grotere dustbin en tapijtsensor is wel fijn.

[Voor 10% gewijzigd door Ch3ckmate op 10-03-2020 16:35]

• Tomba
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 06:09

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Vandaag is bij ons de Roborock S5 Max binnengekomen maar ik krijg hem niet bediend. Verbinden met IoT WiFi gaat goed; ik zie hem verschijnen in mijn Unifi Controller en hij krijgt een IP. De Roborock IOS app geeft aan dat hij online is maar als ik op 'Enter robot' tik kom ik niet verder dan dit scherm:
https://tweakers.net/i/oU591EAzLz_H-VFih4VBlDGlh0o=/f/image/aMoVDH1KSXEZ2gKpYwIgpS4R.png
Iemand een pointer naar wat ik verkeerd doe?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 02-04 15:42

AtlAntA

BANAAN!

Tomba schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:04:
Vandaag is bij ons de Roborock S5 Max binnengekomen maar ik krijg hem niet bediend. Verbinden met IoT WiFi gaat goed; ik zie hem verschijnen in mijn Unifi Controller en hij krijgt een IP. De Roborock IOS app geeft aan dat hij online is maar als ik op 'Enter robot' tik kom ik niet verder dan dit scherm:
[Afbeelding]
Ben je er zeker van dat de robot niet op 5ghz wifi zit maar op 2.4ghz?

Avatar does not reflect reality. *much*

• Tomba

Tomba

AtlAntA schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:13:
[...]

Ben je er zeker van dat de robot niet op 5ghz wifi zit maar op 2.4ghz?
Het IoT WiFi SSID is 2.4GHz only dus ja. (Sowieso staat in de handleiding dat de robot niet kan verbinden met 5GHz overigens)

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:04:
[Afbeelding]
OK, probleem verholpen. Niet alleen de stofzuiger maar ook de app verbindt via TCP poort 8883 naar de Roborock Cloud. Deze opengezet voor mijn iPhone en alles werkt :)

[update]
Eerste indruk is toch wel positief, hij rijdt itt onze oude ‘domme’ robot stofzuiger nergens tegenaan en zuigt uitstekend.
Wel vind ik de app erg onduidelijk. Hij onthoudt bijvoorbeeld de map niet, de 4 verschillende ruimtes (woonkamer, keuken, hal en toilet) worden als 1 grote ruimte gezien) en het lukt me niet om de map überhaupt aan te passen (heb wel edit map maar kan dan niks lijkt t?)
Iemand die me wat op gang kan helpen?

[Voor 22% gewijzigd door Tomba op 11-03-2020 12:50]

• Dieken Taffert
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 02-04 17:54
Wij denken ook na over een robot-hulp in de huishouding. Voor het dagelijks stofzuigen en dweilen van de benedenverdieping, ca. 60 m2, harde vloer.

Qua dweilrobots, waarom levert nota bene Medion een robot met ronddraaiende borstel en zie ik die verder nergens? Lijkt me een stuk grondiger dan het dweilen met een natte doek, al is dat afdoende als je regelmatig je robot laat dweilen (dan wordt het gewoon niet zo vies).

De Xiaomi Roborock S5 Max heeft veel kwaliteiten voor een gunstige prijs, maar de Xiaomi Viomi V2 Pro heeft bijna net zo veel kwaliteiten voor een nog gunstigere prijs... waaronder een 560 ml waterreservoir, dat in ons geval overkill is. De S6 in het zwart vind ik dan weer veruit de mooiste van het Chinese stel, maar ik vraag we af hoe goed het "stofzuigen en dweilen" in 1 run gaat. Ik zou liever hebben dat een robot eerst alles stofzuigt en daarna alles zo nat mogelijk dweilt. De Viomi V2 Pro schijnt zeer goed te kunnen dweilen, maar weer een slechte, ongebruiksvriendelijke app te hebben...

Gevoelsmatig zitten Chinese produkten me nog steeds niet helemaal lekker. Veel waar voor je geld, maar is het wel veilig? En blijft het werken? Het antwoord op beide vragen is heel lang "absoluut niet!" geweest, dat verschuift geleidelijk maar waar staan we nu exact? Dit zijn immers zeer complexe produkten. We weten van Chinese scooters en andere e-mobiliteit dat de kwaliteit/betrouwbaarheid over het geheel genomen ver beneden peil is; de telefoons van een Huawei of Xiaomi staan dan weer vrij goed bekend... Waarschijnlijk is het onterecht, maar ik heb nog altijd een sterk "prul-gevoel" bij Chinese produkten. En het idee dat je in de gaten wordt gehouden door de Chinese overheid, is ook moeilijk lost te laten (goed, dat doen Trump en co. ook en ook de NLse overheid is daar zeer actief in).

De produkten van iRobot zijn schitterend ontworpen, hebben een zeer goede app en prima functionaliteit met Google Home (leuk meegenomen), maar kosten weer de hoofdprijs en kunnen daarbij ofwel stofzuigen, ofwel dweilen. Ze zouden op een donkere vloer, zoals die van ons, minder goed functioneren. En het lijken op de filmpjes geweldige beukers. Het voordeel van de Roomba i7+ of S9+ is dan weer enorm: i.p.v. elke 2 dagen, hoef je maar 1x in de maand te legen.

EDIT: niemand hier eigenaar van een Dyson Eye of Heurist? Imposante apparaten, al lijken ze nogal hoog en dus onhandig. Er zitten twee rupsbanden onder waarmee ie overal overheen dendert. Prijzige grap op rupsbanden, echter.

[Voor 4% gewijzigd door Dieken Taffert op 11-03-2020 17:31]

• Tomba

Tomba

Tomba schreef op dinsdag 10 maart 2020 @ 15:47:
[...]

[update]
Eerste indruk is toch wel positief, hij rijdt itt onze oude ‘domme’ robot stofzuiger nergens tegenaan en zuigt uitstekend.
Wel vind ik de app erg onduidelijk. Hij onthoudt bijvoorbeeld de map niet, de 4 verschillende ruimtes (woonkamer, keuken, hal en toilet) worden als 1 grote ruimte gezien) en het lukt me niet om de map überhaupt aan te passen (heb wel edit map maar kan dan niks lijkt t?)
Iemand die me wat op gang kan helpen?
Na nog een rondje heb ik nu ineens wel een map die netjes in 3 kamers verdeeld is, Roberta is momenteel een eerste dweil rondje aan t draaien :)

• LCD_viewer
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
We hebben hier nu ook een roborock s5 max rondhobbelen op de harde tegels met een tapijt en speelkleed. Zuigen gaat prima en de dweil functie is aardig meegenomen maar imho niet geheel volledig.

Wel heb ik een vraagje aan de tweakers, die er ook 1 hebben, hoe maken jullie het dweiltje schoon?

Handleiding zegt met de handwassen maar ik zou hem in een waszak mee willen wassen met 40 graden. Iemand ervaring hiermee? De reserve dweiltje en verbruik onderdelen heb ik al nabesteld maar het lijkt me frisser om met een schone dweil te starten elke keer.

• ThijsM
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-04 12:04
Roborock S55 max hier sinds enkele dagen in gebruik. Alleen nog maar de zuigfunctie gebruikt, erg tevreden over. Wat een gemak, ook kattenharen worden meegenomen.

Alleen slaat hij de kaart niet op in de app. Meer mensen hier last van? In de app wel geselecteerd dat ik wil dat de kaart opgeslagen word en dan bijv. no-go zones instellen. Echter na de ronde is de kaart weg. Alle tips zijn welkom.

Ook zoek reserve onderdelen voor de S55 max. Borstel, veger, etc.. Iemand een betrouwbare verkoper gevonden? Eventueel een link?

• Tomba

Tomba

ThijsM schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 23:14:
Roborock S55 max hier sinds enkele dagen in gebruik. Alleen nog maar de zuigfunctie gebruikt, erg tevreden over. Wat een gemak, ook kattenharen worden meegenomen.

Alleen slaat hij de kaart niet op in de app. Meer mensen hier last van? In de app wel geselecteerd dat ik wil dat de kaart opgeslagen word en dan bijv. no-go zones instellen. Echter na de ronde is de kaart weg. Alle tips zijn welkom.

Ook zoek reserve onderdelen voor de S55 max. Borstel, veger, etc.. Iemand een betrouwbare verkoper gevonden? Eventueel een link?
Volgens mij is er geen S55 Max, er vanuit gaande dat je de S5 Max bedoelt zou je even mijn post (2 boven jou ;) ) kunnen lezen.

Ben ook wel benieuwd naar goede reserve onderdelen overigens :)

Ben erg tevreden over de stofzuiger moet ik zeggen. Zuigkracht is prima (hebben een hond en een kind rondlopen dus rotzooi genoeg), ze vindt goed haar weg en op de hoogste stand is het dweilen ook dikke prima (gezien het feit dat er alleen water in zit)
Wel mis ik de optie om alleen te dweilen of zuigen (kan wel maar dan moet je handmatig de stand aanpassen, had graag losse knoppen hiervoor gezien)

[Voor 18% gewijzigd door Tomba op 14-03-2020 09:39]

• BlazeMuis
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 21:11
BlazeMuis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:08:
Sinds gisteren laadt mijn Blitzwolf BW-VCV1 niet meer op.. Ik vermoed dat het aan de batterij ligt aangezien de stofzuiger wel aan gaat zodra deze aan de lager ligt.

Nu heb ik de batterij eruit gehaald hopende dat het makkelijk online te bestellen is, maar helaas..

Iemand een idee wat de connector is? En of ik deze kan overzetten op een andere accu (bestuurbare auto accu bijvoorbeeld)?

Foto's:

https://imgur.com/a/oVDSb2M
Inmiddels moeizaam contact gehad met BlitzWolf, waarin ik simpel de vraag had gesteld of ik een nieuwe accu kon bestellen. Na 9 emails heen en weer in een tijdsvenster van 3 maart tot vandaag (de 14e) (ik moest dit doen en dan weer dat etc) konden ze mij vertellen dat ze het ook niet meer wisten en ik de stofzuiger naar een recycle punt moest brengen. Dat was mijn vraag niet, maar goed.. Het zal wel weer.

De stofzuiger zelf werkt(e) prima, echter is de batterij/accu gewoon kapot. Met een multimeter meet ik ook maar 7.82v in plaats van 14.4v, wat dus duidt op een defecte accu.

Er is dus geen batterij voor te koop, wat natuurlijk extreem zonde is.

Tot zover de blitzwolf robotstofzuiger ;(

Xbox One X: BlazeMuis | MacBook Pro 2018 TB i5, 8GB, 256GB | iPhone 11 Pro Max 64GB

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 23:12
BlazeMuis schreef op dinsdag 3 maart 2020 @ 09:08:
Sinds gisteren laadt mijn Blitzwolf BW-VCV1 niet meer op.. Ik vermoed dat het aan de batterij ligt aangezien de stofzuiger wel aan gaat zodra deze aan de lager ligt.

Nu heb ik de batterij eruit gehaald hopende dat het makkelijk online te bestellen is, maar helaas..

Iemand een idee wat de connector is? En of ik deze kan overzetten op een andere accu (bestuurbare auto accu bijvoorbeeld)?

Foto's:

https://imgur.com/a/oVDSb2M
hier zitten 18650 batterijen in die je in enorm veel producten tegen komt. Mijn 360 S5 robot functioneert ook niet goed meer (slechts half jaar oud maar ik vermoed dat de batterij te diep ontladen is).
Spanning van 18650 is 3,65V dus met vier in serie kom je dan op 14,4.
De capaciteit is vaak rond 2600mAh (bij 3,65V). Als je er dus 2xpak van 4 parallel schakelt dan kom je op 2x2600 = 5200mAh.
Aan de foto te zien lijkt er ook sprake van 8 batterijen.

https://www.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size.html

het zou dus allemaal op te lossen moeten zijn, maar zou fijner zijn als Blitzwolf gewoon een nieuw pakket levert natuurlijk.

edit: zie ook 4s2p op staan en dat zal wel 4 in serie 2 parallel betekenen.

[Voor 3% gewijzigd door maxtrash op 14-03-2020 20:29]

• ThijsM
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 02-04 12:04
Tomba schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 09:37:
[...]

Volgens mij is er geen S55 Max, er vanuit gaande dat je de S5 Max bedoelt zou je even mijn post (2 boven jou ;) ) kunnen lezen.

Ben ook wel benieuwd naar goede reserve onderdelen overigens :)

Ben erg tevreden over de stofzuiger moet ik zeggen. Zuigkracht is prima (hebben een hond en een kind rondlopen dus rotzooi genoeg), ze vindt goed haar weg en op de hoogste stand is het dweilen ook dikke prima (gezien het feit dat er alleen water in zit)
Wel mis ik de optie om alleen te dweilen of zuigen (kan wel maar dan moet je handmatig de stand aanpassen, had graag losse knoppen hiervoor gezien)
Je hebt helemaal gelijk. Heb nu de kaart ook zichtbaar in de map!

Op Ali kan je reserveonderdelen vinden. Er zijn verschillende sets in omloop. Het gaat dan om de filters, borstels, dweildoek, etc. Setjes kosten +- €25-€30,-.Amazon verkoopt ook losse onderdelen. Volgens mij via de officiële Roborock verkoper. Onderdelen zijn wat duurder, maar dan weet je zeker dat je de originele hebt.
Heb zelf eerst een Ali setje gekocht. Voor die prijs prima te proberen.

[Voor 10% gewijzigd door ThijsM op 15-03-2020 09:37]

• maxtrash
mijn 360 s5 robot laadt niet meer op. Mijn vermoeden is dat de batterij dood is. Als je hem aan de lader legt dan start hij op maar een minuut later gaat hij weer uit. Hij laadt niet op, wat ook te zien is op de app.

Ben nu met Gearbest support aan het mailen en die vragen weer allerlei onzin (filmpjes, foto's van de doos, etc.).

iemand anders deze problemen gehad?

• arnoman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 30-03 20:39
Heeft iemand ervaring met de ondersteuning van de Roborock S5 Max voor meerdere floormaps? Ik vind de omschrijvingen in de eerder geposte reviews niet heel overtuigend.
Verder zie ik ook niet terugkomen hoe de S5 zijn laadstation op een andere (niet main) etage zou moeten vinden, is een tweede laadstation ondersteund?

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:26
arnoman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:12:
Heeft iemand ervaring met de ondersteuning van de Roborock S5 Max voor meerdere floormaps? Ik vind de omschrijvingen in de eerder geposte reviews niet heel overtuigend.
Verder zie ik ook niet terugkomen hoe de S5 zijn laadstation op een andere (niet main) etage zou moeten vinden, is een tweede laadstation ondersteund?
vziw kan de S5(5) nog geen multi level maps onthouden.
De S55 aan het werk gezien lijkt alsof hij weet waar de dock staat, maar ook nog een extra bron gebruikt (de lidar?) om zijn dock exact terug te vinden. Ik heb hem wel eens een stuk verplaatst tijdens het zuigen :p .

Dweil was ik of in wat lauw water onder de kraan uit met zeep o.i.d. maar ben hem ook van plan binnenkort bij de korte 30/40 graden vaat te gooien.

De nieuwe rooms werken wel fijn, behalve dat ze bij mij geregeld van één grote kamer naar meerdere kleine kamers gaan. Omdat de deuren in dit huis altijd op een andere stand staan :+ .

Dat is een vrij nieuwe functionaliteit en vind ik op zich heel fijn, behalve dat de pin'and'go functie nu in de settings zit. Terwijl ik die wel eens gebruikte om het filter schoon te maken, rijdt maar alvast naar de prullenbak. Hij staat ten slotte hier weg gewerkt onder een kast, dus kom er een beetje lastig bij.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Tomba

Tomba

ThijsM schreef op zondag 15 maart 2020 @ 09:34:
[...]

Je hebt helemaal gelijk. Heb nu de kaart ook zichtbaar in de map!

Op Ali kan je reserveonderdelen vinden. Er zijn verschillende sets in omloop. Het gaat dan om de filters, borstels, dweildoek, etc. Setjes kosten +- €25-€30,-.Amazon verkoopt ook losse onderdelen. Volgens mij via de officiële Roborock verkoper. Onderdelen zijn wat duurder, maar dan weet je zeker dat je de originele hebt.
Heb zelf eerst een Ali setje gekocht. Voor die prijs prima te proberen.
Ik heb inmiddels via ome Ali wat originele mops gevonden met goede reviews;
https://a.aliexpress.com/_d8GRnlT
Nu nog de HEPA filters en brushes zien te vinden (al zouden die volgens de app nog bijna 200 uur mee moeten kunnen ;) )
Mocht iemand hier de originele van gevonden hebben hou ik me aanbevolen.
arnoman schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 23:12:
Dit is niet heel werkbaar helaas, je moet dan handmatig wisselen van map. In theorie zou je dan met een tweede Dock meerdere verdiepingen moeten kunnen doen, maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
Wat in ieder geval schijnt te werken is hem handmatig op andere verdieping zetten en dan via de knop op het apparaat zelf starten. Als t goed is behoudt ie dan zijn map van de originele verdieping en gaat ie als ie klaar is via de speaker aangeven ‘unable to find Dock’. Als je m daarna weer op de juiste verdieping zet gaat kun je m met de app weer naar zijn Dock sturen.
Voor ons geen ding overigens, onze oude domme Philips robozuiger doet nu de bovenverdieping.

Aanvulling trouwens; wij zijn superblij met onze Roborock S5 Max. Dagelijks woonkamer automatisch gestofzuigd, 2x per week hele beneden verdieping gezogen en gedweild. Scheelt bizar veel tijd (voorheen domme robozuiger met afstandsbediening dagelijks aanzetten plus 3x per week nog met een Dyson handmatig en maandelijks dweilen)

[Voor 7% gewijzigd door Tomba op 19-03-2020 11:39]

• Mavamaarten
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20:19

Mavamaarten

Omdat het kan!

Tomba schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:25:
[...]

Ik heb inmiddels via ome Ali wat originele mops gevonden met goede reviews;
https://a.aliexpress.com/_d8GRnlT
Nu nog de HEPA filters en brushes zien te vinden (al zouden die volgens de app nog bijna 200 uur mee moeten kunnen ;) )
Mocht iemand hier de originele van gevonden hebben hou ik me aanbevolen.

[...]

Als t goed is behoudt ie dan zijn map van de originele verdieping en gaat ie als ie klaar is via de speaker aangeven ‘unable to find Dock’. Als je m daarna weer op de juiste verdieping zet gaat kun je m met de app weer naar zijn Dock sturen.
Voor ons geen ding overigens, onze oude domme Philips robozuiger doet nu de bovenverdieping.
Dat werkte voor mij een tijdje, maar op een bepaald punt ging hij zelf stukken aan de map breien die niet klopten, en was de robot echt in de war.

Ik doe ook een aanvulling. Ik heb sinds een maand of drie een S55 en ben er echt enorm tevreden mee. Bij het koken is het ook al zo ver gekomen dat paprikapitjes en kruimels gewoon op de grond gekeild worden, de robot kuist het toch netjes op. Het is echt een verademing om dan 's ochtens de vloer weer helemaal proper te zien :D

Van veel mensen hoor ik nog steeds dat het een gimmick is, maar als je niet te veel lastige meubels in huis hebt dan heb je echt geen gewone stofzuiger meer nodig. Dat is ze snel duidelijk als ik even de app open en toon op de kaart hoe Wally zijn werk doet.

[Voor 24% gewijzigd door Mavamaarten op 19-03-2020 11:43]

http://github.com/mavamaarten | http://maarten.vg | Android developer

• alaintje
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:26
Mavamaarten schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 11:35:
[...]

Dat werkte voor mij een tijdje, maar op een bepaald punt ging hij zelf stukken aan de map breien die niet klopten, en was de robot echt in de war.

Ik doe ook een aanvulling. Ik heb sinds een maand of drie een S55 en ben er echt enorm tevreden mee. Bij het koken is het ook al zo ver gekomen dat paprikapitjes en kruimels gewoon op de grond gekeild worden, de robot kuist het toch netjes op. Het is echt een verademing om dan 's ochtens de vloer weer helemaal proper te zien :D

Van veel mensen hoor ik nog steeds dat het een gimmick is, maar als je niet te veel lastige meubels in huis hebt dan heb je echt geen gewone stofzuiger meer nodig. Dat is ze snel duidelijk als ik even de app open en toon op de kaart hoe Wally zijn werk doet.
Volledig mee eens.
Nadat je een robot een week in je huis hebt gehad (ik denk dat de roborocks dan wel tot de best werkende percentiel behoren), ga je de stofzuiger echt niet meer gebruiken. Het is echt geen gimmick. Ook niet voor 200-300€.
Daarnaast trekt de roborock gewoon veel meer rotzooi uit je huis, na het stofzuigen met de hand hapt de roborock nog vrolijk zijn bakje vol.
Hij heeft wel wat moeite met meubels welke slanke zwarte pootjes o.i.d. hebben, inderdaad.

Maar de roborock een week missen merk je snel in rondzwevend stof.

Absoluut relatief, relatief absoluut.

• Tomba

Tomba

alaintje schreef op donderdag 19 maart 2020 @ 16:28:
[...]

Volledig mee eens.
Nadat je een robot een week in je huis hebt gehad (ik denk dat de roborocks dan wel tot de best werkende percentiel behoren), ga je de stofzuiger echt niet meer gebruiken. Het is echt geen gimmick. Ook niet voor 200-300€.
Daarnaast trekt de roborock gewoon veel meer rotzooi uit je huis, na het stofzuigen met de hand hapt de roborock nog vrolijk zijn bakje vol.
Hij heeft wel wat moeite met meubels welke slanke zwarte pootjes o.i.d. hebben, inderdaad.

Maar de roborock een week missen merk je snel in rondzwevend stof.
Grootste probleempunt blijven wel de hoekjes en achter de box, die doe ik nog 1x per week handmatig. Doordat ie rond is kan ie daar gewoon niet komen.

• LCD_viewer
  • Registratie: november 2007
  • Niet online
Hier inmiddels een volle week ervaring met de roborock s5max.

Meerdere maps worden inderdaad niet direct ondersteund én als ik hem toch ergens anders neer zet dan maakt hij een nieuwe map en doet zijn werk.
Zoals boven bij ons bijvoorbeeld, toch wel fijn ff een keertje extra in de week stofzuigen.

Boven staat de dockingstation uiteraard niet dus gaat hij terug naar de plek waar gestart is. Zet je hem weer beneden wat de eigenlijke map is, dan kun je ook in de app een backup terug laten zetten.
Dan behoudt je de no-mop en nogo zones.

Betreft het mop-doekje , die ging gewoon netjes in een waszakje mee op 40 graden en is er heel uitgekomen. Doe deze niet in de wasdroger want hij is deels synthetisch vermoed ik, er zit een micro-vezel achtige structuur op.

Al met al best wel tevreden, nu nog de onderdeeltjes uit china afwachten.

• wopper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:14
Mijn Neato Connected ging na 23 maanden en 21 dagen defect ;) ik kreeg het volledige bedrag terug 649e. Terwijl het waarschijnlijk slechts het oplaadstation was.

De Neato was een mooie machine maar maakte veel lawaai, en wilde heel graag klimmen over stoelen met "liggende" stoelpoten/dragers.

Nu van het retourgeld (volledige bedrag teruggekregen van Wehkamp) heb ik bij amazon de iRobot Roomba e5 gekocht voor 279e. Op het eerste gezicht veel stiller, en ook dommer. Maar voor de helft van het geld een prima keuze. Software en iconen op de robot spreken mij ook iets meer aan, lijkt iets innovatiever dan Neato. Voordeel is dat hij ook lager is, waardoor hij toch wel onder het bed kan zuigen, en voorzien is van een HEPA filter wat helpt tegen mijn allergische reacties. Ooit de Roomba 650 (of 625?) van een vriend te leen gehad, maar daar ging ik flink van niezen ivm de uitstoot.

Wat mij opviel is dat iRobot ook een D-vormige stofzuiger heeft ontworpen, de S serie meen ik.

Vooralsnog tevreden over de e5, hij bleef wel in een bepaalde hoek van de kamer voor mijn gevoel. Maar dat meet ik tov de Netao smart navigatie.

PVoutput 4020WP Z-ZW en Z-ZO Tesla Model3

• the mod man
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 23:49

the mod man

iets van beeldmaker

Binnenkort verhuizen en op zoek naar een robot hulpje. Nu twijfel ik tussen de S5 en de shark IQ auto empty.

Waarom twijfel ik? Dweilen vs auto empty. Wat zeggen jullie? Ik heb een parket vloer en twijfel over wel of niet vloerkleed tussen de tv en de bank

Keuzes aan de hand van Vacuumwars.

I can't wait to shoot!

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-03 18:07
the mod man schreef op zondag 22 maart 2020 @ 18:03:
Binnenkort verhuizen en op zoek naar een robot hulpje. Nu twijfel ik tussen de S5 en de shark IQ auto empty.

Waarom twijfel ik? Dweilen vs auto empty. Wat zeggen jullie? Ik heb een parket vloer en twijfel over wel of niet vloerkleed tussen de tv en de bank

Keuzes aan de hand van Vacuumwars.
Die kerel van Vacuum Wars heeft ook meegeholpen met de ontwikkeling van de Shark IQ Auto Empty. Het is volgens hem een van de beste stofzuigers op de markt. Echter kan ik hem hier in Nederland niet vinden :-(.

Zelf rijdt hier al een aantal jaar een Neato Signature XV Pro rond. Maar die doet het sinds een paar maanden nog maar zeer matig. Inmiddels heb ik de batterij en alle filters vervangen. Ook heb ik de robot al een aantal keer goed schoongemaakt, inclusief de sensor. Maar nog steeds komt hij soms midden in de kamer vast te zitten of zonder accu te staan.

Daarnaast wil ik liever ook een slimme robot, dus ik ben ook rustig rond aan het kijken. Ik zit ook te twijfelen tussen de S5 Max of Shark IQ Auto empty (mits te vinden). Of wellicht toch weer een Neato, maar dan de D7... Lastig.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:07
Ik heb wat geks met mijn Roborock S5. Ik merk af en toe op dat hij niet alles heeft gestofzuigd. Als ik dan in de app kijk zie ik dat hij bijvoorbeeld maar de helft van m'n vloeroppervlakte heeft gedaan en het dan wel genoeg vindt oid. Staat gewoon netjes op de dock, niets in de war verder. Iemand een idee?

• Skipper-93
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 21:14
freakstar schreef op zondag 29 maart 2020 @ 10:35:
Ik heb wat geks met mijn Roborock S5. Ik merk af en toe op dat hij niet alles heeft gestofzuigd. Als ik dan in de app kijk zie ik dat hij bijvoorbeeld maar de helft van m'n vloeroppervlakte heeft gedaan en het dan wel genoeg vindt oid. Staat gewoon netjes op de dock, niets in de war verder. Iemand een idee?
Bevat de vloer donkere stukken?
Ik heb dat gehad bij een vloer met wisselende kleuren tegels. Na het afplakken van de valsensoren ging het wel goed.

PVoutput: One / Two / Three / Wind <- YouTube

• maxtrash
zal nog even een update geven van mijn issues met de 360 S5 batterij problemen. Gearbest support heeft beloofd een nieuwe batterij pack op te sturen (wacht nog op bevestiging dat ze geshipt hebben). Op zich positief dat een Chinese partij eens een keer garantie nakomt...

Zou eigenlijk wel graag een backup pack willen hebben en het verontrust me een beetje dat de batterij pack niet gewoon te koop is. Mijn ouders hebben dezelfde robot, zou prettig zijn een spare part op de plank te hebben liggen.

https://tweakers.net/i/D79qiSXcSmfbI_s2BTtvXo_BC6k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/o99RFBfxGSJ3hrfDFvFoXFSC.jpg?f=fotoalbum_large

https://tweakers.net/i/rwauXD02t1Nkt7E9pLaiq6XOM2E=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Rt6Jh7lG4KXaciCrJ17sy3i.jpg?f=fotoalbum_large

Het batterij pack gebruikt de standaard 18650 batterijen maar helaas icm een printplaatje en het nodige soldeerwerk. Weet niet wat er gebeurt als je printplaatje los gaat slopen van de batterijen en of je het zo weer terug krijgt. Misschien moet ik het toch eens proberen.

• freakstar
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 21:07
Skipper-93 schreef op zondag 29 maart 2020 @ 12:02:
[...]

Bevat de vloer donkere stukken?
Ik heb dat gehad bij een vloer met wisselende kleuren tegels. Na het afplakken van de valsensoren ging het wel goed.
Nee, overal ligt hetzelfde PVC wat licht van kleur is. Hij rijdt wel 's nachts z'n rondjes, maar kan mij niet voorstellen dat dat van invloed is.

Het gaat ook vaker goed dan fout trouwens.

• k---evi-n
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 01-04 19:30
Iemand hier ervaring met het flashen van bijvoorbeeld nederlandse taal op de RoboRock S5 Max?
Op Github heeft iemand er een Tool voor gemaakt maar ben benieuwd of hier al positieve reacties zijn: https://github.com/Eivyses/roborock-s55-voicepack.

Ook zal ik dat er een RoboRockControlCenter was: https://github.com/LazyT/rrcc

Indien niemand ervaringen heeft met het modden van de robotstofzuiger, ga ik me hier aan wagen en bekijken of ik er een tutorial van kan maken :9

• arnoman
  • Registratie: juli 2000
  • Laatst online: 30-03 20:39
Iemand recentelijk nog een Roborock S5 Max aangeschaft, is al even geleden dat er de diverse coupons werden gedeeld icm de cashbacks?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

k---evi-n schreef op zondag 29 maart 2020 @ 19:28:
Iemand hier ervaring met het flashen van bijvoorbeeld nederlandse taal op de RoboRock S5 Max?
Op Github heeft iemand er een Tool voor gemaakt maar ben benieuwd of hier al positieve reacties zijn: https://github.com/Eivyses/roborock-s55-voicepack.

Ook zal ik dat er een RoboRockControlCenter was: https://github.com/LazyT/rrcc

Indien niemand ervaringen heeft met het modden van de robotstofzuiger, ga ik me hier aan wagen en bekijken of ik er een tutorial van kan maken :9
Ik heb ervaring met het modden (Valetudo RE staat erop, en via Home Assistant heb ik een kaartje op een dashboard, met knoppen voor room cleanup), maar een language pack heb ik nog niet gedaan. Vind de Engelse taal op zich wel OK.

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 30-03 16:55

CSB

:D

alex3305 schreef op maandag 23 maart 2020 @ 12:29:
[...]

Zelf rijdt hier al een aantal jaar een Neato Signature XV Pro rond. Maar die doet het sinds een paar maanden nog maar zeer matig. Inmiddels heb ik de batterij en alle filters vervangen. Ook heb ik de robot al een aantal keer goed schoongemaakt, inclusief de sensor. Maar nog steeds komt hij soms midden in de kamer vast te zitten of zonder accu te staan.

Daarnaast wil ik liever ook een slimme robot, dus ik ben ook rustig rond aan het kijken. Ik zit ook te twijfelen tussen de S5 Max of Shark IQ Auto empty (mits te vinden). Of wellicht toch weer een Neato, maar dan de D7... Lastig.
Hier nog één. Heb ook al een jaar of 4 de Neato Signature XV (pro) en hij redt het niet meer in één lading, soms zelfs twee. Voor de rest doet hij zijn ding nog prima, al zou een wat slimmere variant beter zijn. (niet zuigen als er iemand thuis is bijvoorbeeld)
Ik twijfel dan nu na jouw post om een nieuwe accu te bestellen. Ik zou dan beter die paar tientje in een nieuwe kunnen stoppen...

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• alex3305
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 30-03 18:07
CSB schreef op maandag 30 maart 2020 @ 16:55:
[...]

Hier nog één. Heb ook al een jaar of 4 de Neato Signature XV (pro) en hij redt het niet meer in één lading, soms zelfs twee. Voor de rest doet hij zijn ding nog prima, al zou een wat slimmere variant beter zijn. (niet zuigen als er iemand thuis is bijvoorbeeld)
Ik twijfel dan nu na jouw post om een nieuwe accu te bestellen. Ik zou dan beter die paar tientje in een nieuwe kunnen stoppen...
Behalve dat hij het niet meer red op één lading, waar ik nog mee zou kunnen leven. Werkt het ding gewoon niet meer fatsoenlijk. Op de rand van het tapijt gaat het sowieso elke keer mis en blijft hij vastzitten, ook al kunnen de wielen gewoon bewegen 8)7... En soms dus ook midden in de kamer. Bijzonder vervelend. Vandaar dat de stofzuiger al een paar maanden nu uitstaat. Ik heb dus wel een nieuwe accu en zo besteld, maar heb er eigenlijk best wel spijt van... You live and you learn, dan maar.

Eind vorige week ben ik dus maar overstag gegaan en heb ik met de uitverkoop van Ali voor onder de 400 euro de Roborock S5 Max maar besteld. Volgens mij een redelijk goede prijs voor een smart stofzuiger die ik in kan plannen (per ruimte) en tevens kan laten moppen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k---evi-n
arnoman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:44:
Iemand recentelijk nog een Roborock S5 Max aangeschaft, is al even geleden dat er de diverse coupons werden gedeeld icm de cashbacks?
Yup heb mijne vrijdag besteld voor €364,50 via ome ali.
Vooral even pepper checken want daar komen de meeste aanbiedingen voorbij. Zie bijvoorbeeld: https://nl.pepper.com/aan...39?page=2#comment-1079382
Mavamaarten schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:50:
[...]

Ik heb ervaring met het modden (Valetudo RE staat erop, en via Home Assistant heb ik een kaartje op een dashboard, met knoppen voor room cleanup), maar een language pack heb ik nog niet gedaan. Vind de Engelse taal op zich wel OK.
Heb je deze ervaring met de S5 Max? Ik lees namelijk dat Valetudo niet werkt op de S5 Max... :|

• paul-s83
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 23:58
arnoman schreef op maandag 30 maart 2020 @ 10:44:
Yep, afgelopen vrijdag mijn S5 max besteld via Aliexpress. D.m.v. diverse coupons uitgekomen op 355 euro. En daarnaast nog via een cashback site +- 18 euro cashback kunnen regelen.

Dus onderaan de streep heb ik 337 euro ervoor betaald. Kijk even op deze link voor nadere instructies.

 rMPB 13" 8GB 128 SSD |  iPad 3 |  iPhone X 64 GB |  TV 4K | Synology DS213 | 3 x Raspberry Pi B+ | Chromecast

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Mavamaarten

Mavamaarten

Omdat het kan!

k---evi-n schreef op maandag 30 maart 2020 @ 20:16:
[...]

Heb je deze ervaring met de S5 Max? Ik lees namelijk dat Valetudo niet werkt op de S5 Max... :|
Hmm, mijn brein zag "S5" staan en verder ging het niet. De mijne is een S55, sorry.

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sinds vorige week een hond in huis, dus de noodzaak voor een robotstofzuiger is ineens wat groter geworden.

Eisen die ik heb:
- Stil!
- Liever goed dan goedkoop
- Meerdere floorplans
- Ruime accu capaciteit, gezien 100m2 per verdieping. Zou fijn zijn als de accu dat over twee jaar ook nog haalt.
- Valbeveiliging zodat ik niet hoef te rommelen met een strip voor de trap.
- Voorkeur voor NL model

Hondje is kortharig, dus dat zal geen hele grote uitdaging zijn. PVC vloer is zowel op de begane grond als de eerste verdieping

Ik zie dat de Neato Botvac D7 inmiddels voor rond de 600 euro te krijgen is.
Alternatief zou de iRobot Roomba 960 kunnen zijn, maar die heeft een fors kleinere accu capaciteit als ik de specs mag geloven. 120 vs 500 meter. Gok zomaar dat die na een tijdje de verdieping niet meer in 1x haalt. Is wel een stukje stiller...

Durf het eigenlijk niet zo goed aan om voor een chinees te gaan. Maar das meer een principekwestie dan dat er daadwerkelijk een onderbouwing bij hoort.

Of moet ik perse een andere hebben? ;)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• k---evi-n
MikeyMan schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 11:00:
Sinds vorige week een hond in huis, dus de noodzaak voor een robotstofzuiger is ineens wat groter geworden.

Eisen die ik heb:
- Stil!
- Liever goed dan goedkoop
- Meerdere floorplans
- Ruime accu capaciteit, gezien 100m2 per verdieping. Zou fijn zijn als de accu dat over twee jaar ook nog haalt.
- Valbeveiliging zodat ik niet hoef te rommelen met een strip voor de trap.
- Voorkeur voor NL model

....
Ik zou eens kijken voor de Roborock S5 Max.
Hier heb ik ook voor gekozen omdat de reviews gewoon top waren.
Is wel chinees maar of Amerikaans helemaal betrouwbaar is....

Hier heb je een mooie vergelijking. De S5 Max is zelfs stiller dan de 960!
https://smartrobotreviews.com/comparisons/?compare=2685,64

• MikeyMan
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 19:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

k---evi-n schreef op dinsdag 31 maart 2020 @ 23:19:
[...]

Ik zou eens kijken voor de Roborock S5 Max.
Hier heb ik ook voor gekozen omdat de reviews gewoon top waren.
Is wel chinees maar of Amerikaans helemaal betrouwbaar is....

Hier heb je een mooie vergelijking. De S5 Max is zelfs stiller dan de 960!
https://smartrobotreviews.com/comparisons/?compare=2685,64
Ziet er goed uit, maar lijkt er wel op dat die afvalt op meerdere floorplans.
De D7 Connected heeft wel ondersteuning voor meerdere floorplans.

Zal eens zien of andere hier Xiaomis hier wel mee om kunnen gaan.
Edit; lijkt toch in sommige reviews wel als functionaliteit opgenomen te zijn :?

[Voor 16% gewijzigd door MikeyMan op 01-04-2020 16:38]

• wouter011
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 02-04 17:30
Ik ben op zoek naar vervangingsonderdelen voor de Roborock S4. Zoeken op de bekende chinese webshops levert vooral veel hits op voor vervangingsonderdelen voor de S5/S6. Kan iemand bevestigen dat de brushes/filters van de S5/S6 ook in de S4 passen?

• Milan93
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 22:08
Ik gebruik al ‘n tijdje naar tevredenheid de Xiaomi 1s. Wat zijn naast t moppen de grote verschillen tussen bv de roborock s5 max en de 1s?
Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True