Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste
Acties:
  • 639.720 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wesley-nl
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23-01 18:19
Dus als ik bijvoorbeeld een roborock S50 zou nemen, dan heb ik een relatief goed apparaat. Ik zal nog even kijken wat het verschil is met de S55 want dan kan ik zo snel niet vinden.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 14:55
Wesley-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 16:38:
Dus als ik bijvoorbeeld een roborock S50 zou nemen, dan heb ik een relatief goed apparaat. Ik zal nog even kijken wat het verschil is met de S55 want dan kan ik zo snel niet vinden.
Alleen de kleur is anders.

• Forza11
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 12-02 21:23
Zenix schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:57:
Sinds gisteren de Xiaomi STYJ02YM binnen. Werkt goed. Dweilen en zuigen doet die tot nu toe prima. Ik heb er 278 euro voor betaald.
Waar heb je deze gekocht?

• Zenix
  • Laatst online: 13:14

Zenix

BOE!

Forza11 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 17:10:
[...]

Waar heb je deze gekocht?
https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.161268435E4VOJ
Had de bestelling op de 25e geplaatst, 31e binnen. Via Revolut in dollars gedaan, omdat de wisselkoers van Revolut gunstiger is dan die van AliExpress. Hij is zelfs nog wat goedkoper geworden.

Zenix wijzigde deze reactie 03-01-2020 18:11 (6%)

• Forza11
  • Laatst online: 12-02 21:23
Zenix schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:04:
[...]

https://nl.aliexpress.com...269583.0.0.161268435E4VOJ
Had de bestelling op de 25e geplaatst, 31e binnen. Via Revolut in dollars gedaan, omdat de wisselkoers van Revolut gunstiger is dan die van AliExpress. Hij is zelfs nog wat goedkoper geworden.
Thanks! Nog steeds blij mee? Ik mis wat echte vergelijking reviews tov bijvoorbeeld e S5 max / s6. Zijn meer spec vergelijkingen die ik tegen kom..

• Zenix
  • Laatst online: 13:14

Zenix

BOE!

Forza11 schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 18:58:
[...]

Thanks! Nog steeds blij mee? Ik mis wat echte vergelijking reviews tov bijvoorbeeld e S5 max / s6. Zijn meer spec vergelijkingen die ik tegen kom..
Hij is net nieuw, maar bijna hetzelfde als de Viomi V2. Het grootste verschil is dat je bij de Xiaomi niet de de grote watertank erbij krijgt.
https://smartrobotreviews...orock-s6-vs-viomi-v2.html
https://c.mi.com/thread-2420097-1-0.html
https://c.mi.com/thread-2557758-1-0.html
https://china-gadgets.com/viomi-v2-v-rvclm21b-vacuum-robot

Voor 300 dollar kan je denk ik niks beters krijgen.

Zenix wijzigde deze reactie 03-01-2020 20:20 (16%)

• delodic
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 15-02 12:05
Wesley-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:38:
Nou dat is dus een beetje mijn vraag... ik kan nergens vinden dat andere merken, zoals Roborock ook 2 verdiepingen kunnen doen, zonder dat kaarten worden overschreven enz
Voor de s5 max vond ik deze review goed uitleggen hoe de verschillende maps gebruikt worden.

https://smartrobotreviews...-s5-max-short-review.html
The Roborock S5 Max is capable of saving up to three maps and it is still in beta and hopefully, Roborock will update the whole multi-floor feature so it will be easier to use the S5 Max in multi-level houses.

Currently, there are three maps available to be created: current (Map1), manually backup (Map 2), and automatically backup (Map 3).

The manual map is saved after you setting no-go zones there (when you manually edit rooms or no-go zones), the backup automatically creates a map after the robot runs around the whole place and finishes cleaning on its own.

So when you let the robot run the first time, it creates a map1 (current) and backup (map 3). If you set no-go zones, the map2 (manual) is created.

Basically, if you have a two-story house, and one of the floors have carpets or zones, you don't want the robot to go, you set no-go zones and it will create the Map2. If you run the robot there, all three maps will look the same (since the first and third map are always the same), but if the robot and dock are downstairs where you don't need to set limited areas, the Map2 will be different (the upstairs map with created no-go zones). If you edit rooms downstairs, it will recreate the Map2 and you will have all three maps the same again.

So if you want two different floor plans for two levels, you should keep one without editing, and one with no-go zones set.

To make the robot recognize its location, place the dock (and the robot) to the floor you want the robot to clean, choose the map you need, and start it from the dock. The map will be created when the Roborock finishes cleaning by automatically docking itself.

The Roborock S5 Max is suitable for multi-story houses

The multi-mapping management is not complete and still has room to improve but if you don't have a need for setting no-go zones on one floor, the current version will work just fine.
Ik weet niet hoe dit voor de andere roborocks is

• coredalae
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 09:35
Wesley-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:44:
Ik ben mezelf de afgelopen weken aan het verdiepen in robotstofzuigers.
Daarbij heb ik een aantal belangrijke punten:
- alleen voor harde vloeren
- geen dweilfunctie
- kaart voor minimaal 2 verdiepingen
- te bedienen via een app
- prijsklasse maximaal rond de € 500,00.

Ik overweeg nu sterk om te kiezen voor de Irobot Roomba 960.

Hebben jullie hier een mening en of advies over?
Idd: koop gewoon een van die xiaomi /roborock stofzuigers,

Met t geld wat je bespaard kan je tegen de tijd dat je geen zin meer hebt om m de trap op te tillen een 2e kopen ;)

android since G1.

• Rubman
  • Registratie: april 2002
  • Nu online

Rubman

Retarded or just overjoyed!

- geen dweilfunctie

Neem een Xiaomi 1s, zeer tevreden mee ten opzichte van mijn oudere Roomba.
Sowieso heb ik het idee dat als je de Roomba's bekijkt je veel betaald voor het merkje.

Maar de 1s doet precies wat jij vraagt, alleen in de Xiaomi app nog geen EU servers maar via China. Werkt het anders? Nee alleen kaart laadt af en toe iets langzamer.

Ik ben achteruit de toekomst in gestruikeld. - van Rossum M.
Laaiend enthousiast kwam hij uit de brandende kerncentrale en keek stralend om zich heen.

• greg-a
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 14:03
- geen dweilfunctie

Ik zou vooral wegblijven bij de Roomba's omdat deze een camera gebruiken en geen Lidar. Lidar is toch echt superieur tov een camera. Niet alleen is de navigatie een stuk beter, lidar werkt ook nog goed als er niet voldoende licht aanwezig is in de ruimte. Ik heb zelf een Ecovacs Deebot 950. Ik kan deze (of een ander van dit merk) van harte aanbevelen. Zie mijn impressie eerder in dit topic.
Roborock kan je ook nog voor gaan, erg goede dingen tegen een goede prijs. Echter zit je hier vaak mee dat je deze moet importeren, iets dat ik simpelweg niet wilde.

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:41
greg-a schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:02:
Echter zit je hier vaak mee dat je deze moet importeren, iets dat ik simpelweg niet wilde.
Aliexpress, shipping vanuit Tsjechië. Net zo makkelijk als via Amazon uit Spanje d:)b

• JoJo_nl
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 08-02 10:51
Xiaomi doet t wel via EU server met die vevs versie vd app. Evenals andere xiaomi apparaten waar je normaal china voor moet kiezen. Werkt goed en heb de app doorgespit en t enige wat veranderd is is een paar plugin wijzigingen verder niks. Gaat ook 10x rapper dan die china versie plus geen gezeik met wifi aanmelding vh apparaat. Bijkomend kan je met deze versie in automation alle versies vacuum op engels zetten. Met flovac app kan je zelfs andere talen op de oudere versies zetten maar kost geld.
Wil je meerdere verdieping dan moet je in de app het apparaat kiezen en daar in instellingen een ruimte er bij maken en dan die ruimte kiezen. Dit werkt niet bij alle vacuums. Maar zet t ding gewoon op de verdieping, druk start en sla de gewijzigde map niet op. Minder vermoeiend.
Verder zijn vacuum mop p , viomi v2 pro en stytj02ym gewoon hetzelfde apparaat. Alleen de viomi word niet ondersteund door xiaomi en krijgt geen updates meer zowel app als firmware. Als je heel erg hard zeurt tegen ze dan kun je een firmware krijgen van ze die aangepast is voor jou deviceid zodat je er n xiaomi van kan maken. Ze worden allemaal gemaakt door i3robotics. De onderdelen van deze vacuums zijn dan ook onderling uitwisselbaar.Xiaomi is bezig met de nieuwere vacuums te integreren met google home alleen op t moment zijn ze wegens ipcam probleem tijdelijk geboycot door google.

JoJo_nl wijzigde deze reactie 06-01-2020 22:11 (9%)

If something sucks make it better...

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Nu online

TommyGun

Stik er maar in!

Sander schreef op zondag 22 december 2019 @ 22:10:
[...]

Ik had aantal jaar geleden XV-25 via Coolblue en had iedere keer (ja 4 apparaten versleten in 2 jaar) binnen paar dagen geld terug of een nieuwe
Ik had 'm 30 december terug (16e verzonden). Valt dus mee gezien de feestdagen.

Verbaas me alleen over hoeveel vervangen is... belooft m.i. weinig goeds voor de toekomst.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• delodic
De S5 max vandaag binnen gekregen. Hij is nu bezig met z'n eerste rondje. Hier is hij dapper de convectorput aan het trotseren.

Hij maakt zichzelf goed vrij steeds maar het schema is daardoor wel wat minder efficiënt

Linksboven is de convectorpit

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 17-02 21:03
Vreemd dat hij even het centraal punt ingedoken is, enkele baantjes gedaan heeft en teruggegaan...
Of heb je met een zone gewerkt?

xbox: pvanst1p

• thatanas
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 17-02 09:51
Ik heb al tijden een Xiaomi 1e gen stofzuiger. Inmiddels denk ik na over een tweede, het liefst met dweilfunctie erbij. Dan kan de oude de zolder op.

Welke van de Xiaomi's ondersteunt inmiddels dweilen én zuigen in combinatie met LIDAR? En heeft het nut een groter waterreservoir te hebben (ik zag er een met een reservoir van 650 mililiter).

• delodic
piripi schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:00:
Vreemd dat hij even het centraal punt ingedoken is, enkele baantjes gedaan heeft en teruggegaan...
Of heb je met een zone gewerkt?
Niet met zones gewerkt maar ik denk dat het te maken heeft met dat het z'n eerste run was en nog geen kaart van de omgeving had.

Vandaag heb ik een tweede run gedaan en wat meer opgeruimd. Die gekke lijnen linksboven kwamen deels door de convectorput en deels door karton op de grond.
De convectorput nu als no go zone aangegeven, werkt goed. Binnenkort de dweil functie proberen

• greg-a
thatanas schreef op woensdag 8 januari 2020 @ 13:30:
Ik heb al tijden een Xiaomi 1e gen stofzuiger. Inmiddels denk ik na over een tweede, het liefst met dweilfunctie erbij. Dan kan de oude de zolder op.

Welke van de Xiaomi's ondersteunt inmiddels dweilen én zuigen in combinatie met LIDAR? En heeft het nut een groter waterreservoir te hebben (ik zag er een met een reservoir van 650 mililiter).
Voldoende Roborocks met Lidar S4, S5, S6. vwb waterresevoir, een te kleine is wat onderhandig, maar 650ml is wat overdriven. Al hangt dat natuurlijk ook af van wat voor een je koopt. Op een Roborock e.d. (die primair stofzuiger zijn en secundair een doekje kunnen bevochtigen en over de vloer heen slepen) heeft het niet zoveel zin, temeer omdat je de dweil toch op een gegeven moment wilt schoonmaken/vervangen. Ik heb zelf een Deebot Ozmo 950, deze heeft een tank van 200ml, wat voldoende is om aparte ruimtes te dweilen (vaak zelfs 2x).

• MsG
  • Laatst online: 16-02 20:14

MsG

Forumzwerver

Zijn er hier ook mensen met een Roomba 650 die zelf een OSMO hebben of op andere wijze hun firmware hebben laten upgraden?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• AndrewF
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 12:31
Xiaomi heeft onlangs een variant van hun robot stofzuiger zonder laser distance gelanceerd: de "Mi Robot 1C". Volgens de review op China Gadgets lijkt het een degelijke keuze als je eerder ~€200 ipv ~€300 wilt uitgeven.

Op Ali te vinden voor €191

Heeft iemand deze stofzuiger gekocht? Ik twijfel nog tussen de 1S/S5 en deze. Het zou mijn 1e robot stofzuiger zijn. We hebben enkel tegels, geen tapijt.

• Lisannesapp
  • Registratie: april 2016
  • Laatst online: 13-01 23:14
Ik wil heb na uitgebreid onderzoek bedacht dat de Xiaomi Roborock S5 wel wat voor mij is, maar nu heb ik net al mijn drempels opgemeten en ze zijn allemaal zeker 2cm.

Kan het beestje dit goed aan? Het is me net wat te veel geld om het op de gok aan te schaffen en het gaat z’n functie voorbij als hij blijft haken in kamers en stopt met poetsen wanneer ik niet thuis ben.
En stel, het lukt niet, werkt het dan mogelijk wel met een soort van mini ‘ramp’? :/

• silentkiller
  • Registratie: februari 2003
  • Nu online
Hier sinds gisteren ook de STYJ02YM binnen.
Ik heb hem gekoppeld in de originele app (iOS) en op de chinese server.
Meteen vroeg hij om te updaten naar firmware 0045, dit ook gedaan. Ik las ook dat er devices bricked waren na de update naar 0045 maar dat leken mij allemaal gebruikers van de alternatieve app.
De 0045 firmware voegt 'multifloor' toe maar geeft ook issues (gevonden op internet: map wordt niet altijd goed opgeslagen, specifieke kamers stofzuigen wil niet altijd werken)
Ik heb hem meteen zijn eerste rondje laten doen. Nadat hij klaar was, wilde ik de 'no go zones' instellen maar dat lukte niet. De map was niet opgeslagen.
Opnieuw een rondje laten doen waarna de map wel werd onthouden. Op mijn mat (2cm dik) doet hij het prima trouwens.
De no go zones ingesteld alsook de kamerindeling gemaakt in de app, ging prima.
Vandaag zijn eerste schedule: twee specifieke kamers. Dit liep 2x mis: omdat je op de chinese server zit, moet je 7u verschil incalculeren. Als hij dan toch aan zijn rondje begon, wilde hij heel het huis proper maken ipv de twee kamers. De iOS app geupdate, cache leeg gemaakt en de schedule opnieuw ingesteld: toen deed hij het wel.
Van dat chinees versta ik niets. Het token uit een iOS backup gehaald en via python-miio de taal op engels gezet (en ook de carpet mode aan gezet). In python-miio zit nog wel een issue waardoor hij geen geldig response krijgt van de robot. Hier heb ik de retry count verhoogt van 3 naar 20 (in devices.py) en dan lukt het wel. Issue ook gemeld aan de developer.

Even verder afwachten hoe de rest van de week verloopt maar voorlopig ziet het er zeer goed uit! Hij gaat ook vlot tussen onze stoelen waar hij maar 1cm speling heeft, daar had ik bang voor. Top voor een robot van 250 euro!

Het dweilen nog niet getest, dat zal voor het weekend zijn.

• Timoth
  • Registratie: juli 2013
  • Laatst online: 12:27
coredalae schreef op zaterdag 4 januari 2020 @ 15:21:
[...]

Idd: koop gewoon een van die xiaomi /roborock stofzuigers,

Met t geld wat je bespaard kan je tegen de tijd dat je geen zin meer hebt om m de trap op te tillen een 2e kopen ;)
Ik twijfel ook gewoon sterk tussen de S5 (zwart via Amazon DE voor €360, of wit via bol.com (aligo.nl) voor €396) en de Roomba 960 (via Coolblue voor €399).

Als ik alles zo lees dan is de S5 op veel punten beter, maar ik zit gewoon erg met de levensduur en garantie wat voor mij erg belangrijke punten zijn van een aankoop van €400. Daarbij verwacht ik veel en veel meer van Coolblue dan die andere zaken.

Hoe is de app ondersteuning vanuit China? Wat als na 1 jaar het ding kapot gaat? Afhandeling? Iemand hier ervaring mee?

Wellicht kunnen jullie mijn twijfels hieromtrent wegnemen (of bevestigen? ;) )

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:09
Timoth schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 07:12:
[...]

Ik twijfel ook gewoon sterk tussen de S5 (zwart via Amazon DE voor €360, of wit via bol.com (aligo.nl) voor €396) en de Roomba 960 (via Coolblue voor €399).

Als ik alles zo lees dan is de S5 op veel punten beter, maar ik zit gewoon erg met de levensduur en garantie wat voor mij erg belangrijke punten zijn van een aankoop van €400. Daarbij verwacht ik veel en veel meer van Coolblue dan die andere zaken.

Hoe is de app ondersteuning vanuit China? Wat als na 1 jaar het ding kapot gaat? Afhandeling? Iemand hier ervaring mee?

Wellicht kunnen jullie mijn twijfels hieromtrent wegnemen (of bevestigen? ;) )
Die twijfel ga ik je niet wegnemen in elk geval. Ik heb de gok genomen en ben tevreden met mijn 1s stofzuiger. De app ondersteuning is zoals bij bijna alles van xiaomi matig te noemen. Het werkt allemaal wel maar verwachte geen enorme ontwikkelingen of veel bug fixes. Dat is mijn ervaring. (Xiaomi beamer, mi box, telefoons en stofzuigers). Garantieafhandeling hoef je ook niet echt op te rekenen. Het voordeel is wel dat van bijv. de 1s veel onderdelen op ali beschikbaar zijn en je eventueel zelf wat kan vervangen mocht het nodig zijn.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 14:10
keepitfrosty schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:04:
[...]

Die twijfel ga ik je niet wegnemen in elk geval. Ik heb de gok genomen en ben tevreden met mijn 1s stofzuiger. De app ondersteuning is zoals bij bijna alles van xiaomi matig te noemen. Het werkt allemaal wel maar verwachte geen enorme ontwikkelingen of veel bug fixes. Dat is mijn ervaring. (Xiaomi beamer, mi box, telefoons en stofzuigers). Garantieafhandeling hoef je ook niet echt op te rekenen. Het voordeel is wel dat van bijv. de 1s veel onderdelen op ali beschikbaar zijn en je eventueel zelf wat kan vervangen mocht het nodig zijn.
Dit laatste inderdaad. Ik zat eens te neuzen op AliExpress en je kan echt veel vervangend spul kopen. Zelfs de hele LRS kan je vervangen.

• Timoth
keepitfrosty schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:04:
[...]

Bedankt voor je reply. Gearbest heeft ook nog een vergelijking gedaan. Hier komen ze ongeveer gelijk uit de 'test'. Ik neig toch meer naar de Roomba nu. Ik ben wellicht wat minder Tweaker dan de meeste hier. :P

https://m.gearbest.com/bl...robot-vacuum-cleaner-6446

Timoth wijzigde deze reactie 15-01-2020 19:57 (3%)

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 17-02 20:17
Timoth schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Bedankt voor je reply. Gearbest heeft ook nog een vergelijking gedaan. Hier komen ze ongeveer gelijk uit de 'test'. Ik neig toch meer naar de Roomba nu. Ik ben wellicht wat minder Tweaker dan de meeste hier. :P

Ik zou persoonlijk testen en vergelijkingen bekijken van gebruikers op YouTube ipv bij een winkel. Als de winkel meer marge heeft op product b dan zal de winkel er alles aan doen om product b te verkopen.
Ik heb weet ik niet hoeveel test en vergelijk filmpjes gekeken en ik heb de keuze destijds gemaakt voor de S5. Deze via een Black friday deal gekocht bij ome Ali. Ik kan niets anders zeggen dat ik erg blij ben met de S5. Het dweilen gaat ook nog wel redelijk, maar begin wel eerst met een schone vloer en houdt deze dan bij met de S5.

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 14:09
Timoth schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:55:
[...]

Kan je voor de Roomba ook virtual walls en nogo zones maken? Want dat is wel echt een van de betere functies die bijv. de 1S wel heeft. Je zal bijna altijd wel zien dat een stofzuiger ergens in je huis een probleem heeft met navigeren en dan is het wel zo handig dat je dit kunt instellen via de app ipv iets als magneet strips etv.

• Timoth
etienne001 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 20:47:
[...]

Ik zou persoonlijk testen en vergelijkingen bekijken van gebruikers op YouTube ipv bij een winkel. Als de winkel meer marge heeft op product b dan zal de winkel er alles aan doen om product b te verkopen.
Ik heb weet ik niet hoeveel test en vergelijk filmpjes gekeken en ik heb de keuze destijds gemaakt voor de S5. Deze via een Black friday deal gekocht bij ome Ali. Ik kan niets anders zeggen dat ik erg blij ben met de S5. Het dweilen gaat ook nog wel redelijk, maar begin wel eerst met een schone vloer en houdt deze dan bij met de S5.
Ik denk dat ik met beide heel erg blij zal zijn. Ik heb er nu nog geen en het zijn beide goede stofzuigers. De prijs is nu nagenoeg gelijk. Ik heb wat meer (video)reviews bekeken en heb nu wel een goed beeld van beide. Ik denk dat overall de S5 de betere is. Met name de langere accuduur en manier van navigeren (laser vs camera) zou voor mij de doorslag geven om hem te nemen. Maar het grootste struikelpunt vind ik zelf de verkopende partijen en dus de garantie en afhandeling bij problemen.

Voor een bedrag van €400 voel ik me ik dit geval fijner om te kiezen voor de betere service/afhandeling/garantie dan voor het betere product.

@keepitfrosty

Bij de Roomba zit een fysieke virtuele muur (klein kastje) meegeleverd. Niet zo handig als bij de S5 dus, maar ik verwacht hem op voorhand niet echt nodig te hebben.

• greg-a
Timoth schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:34:
[...]

Ik denk dat ik met beide heel erg blij zal zijn. Ik heb er nu nog geen en het zijn beide goede stofzuigers. De prijs is nu nagenoeg gelijk. Ik heb wat meer (video)reviews bekeken en heb nu wel een goed beeld van beide. Ik denk dat overall de S5 de betere is. Met name de langere accuduur en manier van navigeren (laser vs camera) zou voor mij de doorslag geven om hem te nemen. Maar het grootste struikelpunt vind ik zelf de verkopende partijen en dus de garantie en afhandeling bij problemen.

Voor een bedrag van €400 voel ik me ik dit geval fijner om te kiezen voor de betere service/afhandeling/garantie dan voor het betere product.

@keepitfrosty

Bij de Roomba zit een fysieke virtuele muur (klein kastje) meegeleverd. Niet zo handig als bij de S5 dus, maar ik verwacht hem op voorhand niet echt nodig te hebben.
Heb je ook al gekeken naar de Ecovacs Deebot Ozmo lijn (920 of 950). die vallen volgens mij ook binnen je budget en zijn beter dan de Roomba 960 vwb navigatie. De 950 (is wel duur) komt uit velen testen er beter uit dan de S5.

• Timoth
greg-a schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:22:
[...]

Heb je ook al gekeken naar de Ecovacs Deebot Ozmo lijn (920 of 950). die vallen volgens mij ook binnen je budget en zijn beter dan de Roomba 960 vwb navigatie. De 950 (is wel duur) komt uit velen testen er beter uit dan de S5.
Ik heb daar inderdaad ook naar gekeken. De 930 versie dan. De 920 is in Nederland niet te krijgen via de 'normale' kanalen en de 950 gaat via die kanalen dan wel €200 boven budget en valt dus af.

Het grote nadeel van die 930 is voor ons een hele praktische. Hij is 1,5 centimeter hoger dan de 960 en past daardoor niet onder onze kasten. -O- (Dat moet ook zijn rustplaats worden, lekker buiten beeld). Voor de rest wel erg vergelijkbaar met de S5. Maar de app van Ecovacs krijgt wel beduidend lagere cijfers en daarnaast schijnt de ondersteuning van app / oude modellen ook niet alles te zijn.

Als hij onder de kasten had gepast had ik er zeker nog beter naar gekeken!

• FooBarz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-02 23:07
Zou iemand misschien een kleine toelichting kunnen geven over de Roborock S5 (Max) en het opvangen van haren van huisdieren? Ik ben van plan de S5 Max voornamelijk aan te schaffen vanwege de hondenharen, maar aangezien dit apparaat beschikt over borsteltjes wil ik niet het risico lopen dat ik straks een apparaat van €500 aanschaf en telkens in de weer moet om die hondenharen uit het borsteltje te krijgen :+

Gaat trouwens om een Bordeauxdog, niet extreem lange/grote haren dus, maar wel erg veel. Dagelijks de boel aanvegen begint wat te vervelen.

Hoe zit het precies met de app van Xiaomi? Valt het apparaat (inclusief de instellingen) te bedienen met meerdere telefoons of is de app gebonden aan 1 gebruiker? Is de app eventueel ook van taal te switchen?

Daarnaast vroeg ik mij hoe het zit met schoonmaken op meerdere verdiepingen. We hebben hier een bovenverdieping met een open trap, als ik hem eens in de zoveel tijd naar boven til gaat dat dan allemaal goed zonder dat het apparaat naar beneden kukelt of is dit wellicht een wat risky operation?

Als laatste nog een import vraagje. Als ik hem via AliExpress bestel en vervolgens uit een EU magazijn laat verschepen, dan zitten hier geen verdere kosten op, ondanks je hem bij een Chinese webshop besteld, right?

FooBarz wijzigde deze reactie 17-01-2020 14:18 (13%)
Reden: Extra vraag toegevoegd

• etienne001
FooBarz schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:15:
Zou iemand misschien een kleine toelichting kunnen geven over de Roborock S5 (Max) en het opvangen van haren van huisdieren? Ik ben van plan de S5 Max voornamelijk aan te schaffen vanwege de hondenharen, maar aangezien dit apparaat beschikt over borsteltjes wil ik niet het risico lopen dat ik straks een apparaat van €500 aanschaf en telkens in de weer moet om die hondenharen uit het borsteltje te krijgen :+

Gaat trouwens om een Bordeauxdog, niet extreem lange/grote haren dus, maar wel erg veel. Dagelijks de boel aanvegen begint wat te vervelen.

Hoe zit het precies met de app van Xiaomi? Valt het apparaat (inclusief de instellingen) te bedienen met meerdere telefoons of is de app gebonden aan 1 gebruiker? Is de app eventueel ook van taal te switchen?

Daarnaast vroeg ik mij hoe het zit met schoonmaken op meerdere verdiepingen. We hebben hier een bovenverdieping met een open trap, als ik hem eens in de zoveel tijd naar boven til gaat dat dan allemaal goed zonder dat het apparaat naar beneden kukelt of is dit wellicht een wat risky operation?

Als laatste nog een import vraagje. Als ik hem via AliExpress bestel en vervolgens uit een EU magazijn laat verschepen, dan zitten hier geen verdere kosten op, ondanks je hem bij een Chinese webshop besteld, right?
Ik heb de S5 en wij hjebben een kortharige hond en een kat.
Geen probleem dat die haren vaak vast zitten in de borstel, daarnaast als er wat haren inzitten dan zijn deze ook zo weggehaald.

De roborock s5 heeft sensoren aan de onderkant zitten om zo niet van de trap af te rijden, dit gaat goed.
Als je de s5 op meerdere verdiepingen wilt gebruiken dan moet je de map saving niet aanzetten. Je tilt het ding naar boven en drukt op de knop op de roborock zelf. Als ie klaar is staat ie weer op het punt waar je hem neergezet hebt.

Je kan de app op meerdere devices gebruiken, je deelt dan je woning naar een andere gebruiker met zijn/haar inlog.
De taal is in het Engels van de app en kan je naar duits en chinees zetten.

Als je hem bij Ali besteld en je kiest voor EU shipping dan heb je geen invoerrechten etc.

• viper28nl
  • Registratie: maart 2012
  • Laatst online: 14:30

viper28nl

Homey user

Hier ook een Roborock S5 met een Labrador en een kat. Gaat perfect. Alle haren zitten gewoon in de opvangbak. Ik heb de stofzuiger hier elke dag draaien.

Je kan meerdere gebruikers toevoegen in de app. Hier heb ik zelf nog niet mee gespeeld, maar het is mogelijk.

Over meerdere verdiepingen zou ik het niet weten want ik gebruik de stofzuiger alleen beneden. Maar er zitten sensors op die dat moeten voorkomen. Dus het zou goed moeten gaan.

Ik heb de stofzuiger ook via Ali gekocht en die is verzonden uit Tsjechië. Hier komen verder geen extra kosten bij. Ik heb die van mij tijdens 11.11 gekocht voor 268 euro. En hier zijn geen kosten bijgekomen.
FooBarz schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:15:

http://www.martijn-nobel.nl

• FooBarz
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 16-02 23:07
Duidelijk verhaal! Thanks voor jullie toelichting @etienne001 @viper28nl!

Nu alleen nog even afwachten of het Chinese nieuwjaar wat leuke aanbiedingen met zich gaat meebrengen.

• CyBeRSPiN
  • Registratie: februari 2001
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Van de week een verhaal waar je later om lacht: m’n Roborock S4 had de woonkamer gedaan maar een van de katten had blijkbaar net daarvoor last van spontaan opkomende diarree..
Gadverdamme wat levert dat een ellende op: zooi verspreid onder de vloer (gelukkig tegels), maar ook troep aan de onderkant, in de borstel, in de wielen.. pff. Uur bezig geweest om alles schoon te krijgen. :r
In 4 jaar nog niet meegemaakt. En is ook niet te voorkomen als je met een schedule werkt...
Misschien toch maar met de hand de robot aan de gang zetten bij vertrek ‘s ochtends, na een inspectie van de vloer.
Ik wacht nog steeds op een alternatieve firmware voor de S4 zodat ik eea makkelijker kan aansturen ipv de mobiele app van Roborock. Is helaas nog steeds niet gekraakt..

• AtlAntA
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 13:22

AtlAntA

BANAAN!

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:23:
Van de week een verhaal waar je later om lacht: m’n Roborock S4 had de woonkamer gedaan maar een van de katten had blijkbaar net daarvoor last van spontaan opkomende diarree..
Gadverdamme wat levert dat een ellende op: zooi verspreid onder de vloer (gelukkig tegels), maar ook troep aan de onderkant, in de borstel, in de wielen.. pff. Uur bezig geweest om alles schoon te krijgen. :r
In 4 jaar nog niet meegemaakt. En is ook niet te voorkomen als je met een schedule werkt...
Misschien toch maar met de hand de robot aan de gang zetten bij vertrek ‘s ochtends, na een inspectie van de vloer.
Ik wacht nog steeds op een alternatieve firmware voor de S4 zodat ik eea makkelijker kan aansturen ipv de mobiele app van Roborock. Is helaas nog steeds niet gekraakt..
Een school hier in de buurt heeft dat ook gehad in 1 van de peuterlokalen met een domme schoonmaakbot. Die foto's staan me nog steeds op het netvlies gebrand! :+

Hier doet de s4 snachts 2 uur en smiddags 2 uur zijn rondje en we zorgen ervoor dat de katten dan buiten zijn.

Avatar does not reflect reality. *much*

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-02 16:09
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 23:23:
Jaren lang was dit ook mijn 'zorg' met mijn Roomba en onze hond (die af en toe ook flink ziek kon zijn).
Maar bij mij is dit gelukkig nooit gebeurd. O-)

Je had dan toch eigenlijk de S5/S6 moeten hebben, had je hem weer rond kunnen laten gaan met de zwabber... :P

• Tarz
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 17-02 15:25
Hoi allemaal, al een tijdje aan het kijken voor een robotstofzuiger. Ik zoek eigenlijk een model dat goed stofzuigt, dweilen hoeft er van mij niet op te zitten. Wij hebben een houten vloer uit 1 stuk (geen drempels/hoge overgangen) op de benedenverdieping met 1 kleed (laag/geen hoogpolig of losse draden).

Als ik de ervaringen zo zie/lees nakijk op reviews dan lijkt me voor ons de Roborock S4 een goede optie. Ik weet niet hoe hoog deze stofzuiger is (kan het zo niet vinden) en of deze met gemak onze woonkamer/bovenverdieping kan schoonmaken zonder van trappen te vallen etc.Hoe is het resultaat qua stofzuigen (wij hebben geen huisdieren, wel een zoon van 6,5 die nog al wat kruimelt......)

Als er gebruikerservaringen zijn hoor ik het graag! Moeten jullie zelf nog vaak "extra" schoonmaken?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Tarz ik heb de S4 en die bevalt op zich wel goed. Wat ik er minder aan vindt is hoe je het stofbakje leegt, als je een kleine prullenbak hebt dan vliegt het stof soms langs de bak heen.
Het is geen vervanger voor zelf stofzuigen natuurlijk, maar hij haalt een hele hoop troep van je vloer. Hangt een beetje af ook hoe begaanbaar de vloeren zijn. Bij ons komt ie niet tussen de stoelpoten door, dus onder de eettafel is een plek die we zelf bij moeten houden. Net als de plekken rondom planten omdat ie niet tot aan de bodem van een ronde pot kan komen.
Ik denk dat ik met de kennis voor nu voor een 1S was gegaan. Die is een stuk goedkoper en zal ook prima werken, en wat voor mij zwaar weegt is dat deze te hacken is. Daarmee kun je hem loskoppelen van de Chinese cloud en heb je meer vrijheid hoe je het ding aanstuurt en inplant.

• Tarz
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 10:39:
@Tarz ik heb de S4 en die bevalt op zich wel goed. Wat ik er minder aan vindt is hoe je het stofbakje leegt, als je een kleine prullenbak hebt dan vliegt het stof soms langs de bak heen.
Het is geen vervanger voor zelf stofzuigen natuurlijk, maar hij haalt een hele hoop troep van je vloer. Hangt een beetje af ook hoe begaanbaar de vloeren zijn. Bij ons komt ie niet tussen de stoelpoten door, dus onder de eettafel is een plek die we zelf bij moeten houden. Net als de plekken rondom planten omdat ie niet tot aan de bodem van een ronde pot kan komen.
Ik denk dat ik met de kennis voor nu voor een S1 was gegaan. Die is een stuk goedkoper en zal ook prima werken, en wat voor mij zwaar weegt is dat deze te hacken is. Daarmee kun je hem loskoppelen van de Chinese cloud en heb je meer vrijheid hoe je het ding aanstuurt en inplant.
Hallo @CyBeRSPiN , dank voor je reactie. Wij legen het bakje in de container of een grote prullenbak, dus dat is niet het probleem. Hebben nu een Dyson dus die moet je ook in de container legen :).

Wij hebben een kruispoot onder de eettafel met stoelen die 4 dunnen poten hebben, zou de S4 daar doorheen kunnen navigeren of loopt ie gelijk/vaak vast denk je? Verder hebben wij geen planten op de grond staan of echte obstakels zoals ik me kan bedenken.

Verder dacht ik gelezen te hebben dat de S4 een betere aandrijving had en efficienter werkt (sneller) dan de S5 en andere apparaten, maar dan zonder de mopfunctie. Maar over het algemeen wel tevreden over het resultat dus, niet dat ie vanalles laat liggen onderweg of niet langs de plinten/meubels komt (als die gewoon netjes recht zijn en geen rare hoeken hebben?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

@Tarz de lidar van de S4 zit relatief hoog. Schat op zo’n 8cm vanaf de grond. Obstakels lager dan dat ziet ie niet en botst ie elke keer tegenaan. Ook smalle en glimmende stoelpoten heeft ie moeite mee. Ik heb daarom een no-go zone ingesteld voor o.a. de eettafel.

• Tarz
CyBeRSPiN schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:00:
@Tarz de lidar van de S4 zit relatief hoog. Schat op zo’n 8cm vanaf de grond. Obstakels lager dan dat ziet ie niet en botst ie elke keer tegenaan. Ook smalle en glimmende stoelpoten heeft ie moeite mee. Ik heb daarom een no-go zone ingesteld voor o.a. de eettafel.
Ok, thanks voor de informatie. De Xiaomi 1S (ik denk dat je die bedoelt ipv de S1?) is dus niet slechter/minder goed dan de S4 van Roborock?

• CyBeRSPiN
  • Nu online

CyBeRSPiN

sinds 2001

Tarz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 11:45:
[...]

Ok, thanks voor de informatie. De Xiaomi 1S (ik denk dat je die bedoelt ipv de S1?) is dus niet slechter/minder goed dan de S4 van Roborock?
1S ja, sorry. En heb daar zelf geen ervaring mee, is een apart topic van. Die is misschien technisch net wat minder geavanceerd, minder zuigkracht en minder stil, maar persoonlijk denk ik meer waar voor je geld.
[Xiaomi Mi Vacuum 1S (2019)] Ervaringen & Discussie

CyBeRSPiN wijzigde deze reactie 24-01-2020 11:48 (7%)

• Worsteneter
  • Registratie: september 2010
  • Laatst online: 14:22

Worsteneter

www.starthiking.nl

Denk dat ze allemaal goed zijn. De s4 en S5 max zuigen een rondje misschien een paar minuten sneller of hebben iets hogere zuigkracht, maar al die roborocks navigeren prima en maken goed schoon. Als het goed is sta je niet te kijken hoe die zuigt, dus een paar minuten minder efficiënt ga jij niet merken. ;)

Enige relevante keuzes zijn mop/geen mop en de mogelijkheid om no-go zones in te stellen, wat bijvoorbeeld niet met de eerste gen kan (wel 1s). Mocht je vloerbedekking hebben dan is zuigkracht ook relevant, maar de verschillen tussen de modellen zijn klein. Dus eigenlijk is de 1s inderdaad het meest bang for buck.

• Tarz
Worsteneter schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:43:
Denk dat ze allemaal goed zijn. De s4 en S5 max zuigen een rondje misschien een paar minuten sneller of hebben iets hogere zuigkracht, maar al die roborocks navigeren prima en maken goed schoon. Als het goed is sta je niet te kijken hoe die zuigt, dus een paar minuten minder efficiënt ga jij niet merken. ;)

Enige relevante keuzes zijn mop/geen mop en de mogelijkheid om no-go zones in te stellen, wat bijvoorbeeld niet met de eerste gen kan (wel 1s). Mocht je vloerbedekking hebben dan is zuigkracht ook relevant, maar de verschillen tussen de modellen zijn klein. Dus eigenlijk is de 1s inderdaad het meest bang for buck.
Nou alleen nog een betrouwbare website. Zie prijzen via Ali van 215 tot 275 euro en nog meer uitschieters...
Iemand tips wat betrouwbaar is? En zijn al die dingen ook echt de Xiaomi apparaten of zitten er ook namaak tussen?

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

Tarz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 12:46:
[...]

Nou alleen nog een betrouwbare website. Zie prijzen via Ali van 215 tot 275 euro en nog meer uitschieters...
Iemand tips wat betrouwbaar is? En zijn al die dingen ook echt de Xiaomi apparaten of zitten er ook namaak tussen?
Ik heb goede ervaringen met xiaomi lifestyle store en perfection technology. Vaak hebben ze EU warehouses en heb je 'm snel in huis zonder gedoe met belastingen. Van sommige modellen ontvang je zelfs de EU versie met CE certificering, maar waarschijnlijk niet van de modellen die hier niet verkrijgbaar zijn.

Wat betreft de vervangende borstels heb ik soms wel m'n twijfels bij de authenticiteit.. De laatste borstel pakt echt veel meer haar dan de vorige, maar misschien zijn de katten ook gewoon in de 'rui'.

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

Een kennis van me heeft een iRobot Roomba 534 te koop gezet voor 30 euro. De accu is alleen wel nagenoeg versleten. Ik zie dat een accu zo'n 25$ kost op Amazon.

Is dit in jullie ogen de moeite waard om eens kennis te maken met een robotstofzuiger?

• Tarz
Bedankt voor de tips, de 1s besteld via de Xiaomi lifestyle store. Ben benieuwd... ervaringen zullen volgen :)

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 00:21
Tarz schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 14:07:
Bedankt voor de tips, de 1s besteld via de Xiaomi lifestyle store. Ben benieuwd... ervaringen zullen volgen :)
Goede keuze denk ik :)
Heb zelf de 1S nu 1 week in gebruik en ben er erg tevreden over.
Maandag middag besteld en toen vrijdag al geleverd.

Als vergelijking heb ik de Roomba 980 even geprobeerd 1 week, maar die vond stuk minder goed.

Dat LIDAR (laser) systeem om je ruimtes in kaart te brengen enzo de map te onthouden werkt echt stukken beter.

• Worsteneter

Worsteneter

www.starthiking.nl

Thoraxx schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 15:39:
[...]

Goede keuze denk ik :)
Heb zelf de 1S nu 1 week in gebruik en ben er erg tevreden over.
Maandag middag besteld en toen vrijdag al geleverd.

Als vergelijking heb ik de Roomba 980 even geprobeerd 1 week, maar die vond stuk minder goed.

Dat LIDAR (laser) systeem om je ruimtes in kaart te brengen enzo de map te onthouden werkt echt stukken beter.
Op moment is het echt een verschil van dag en nacht. Denk wel dat camera's de toekomst hebben omdat die gewoon veel meer data verzamelen dan een puntjeswolk van je omgeving - in combinatie met AI kunnen dan ook sokken, kabels of zaken waar je geen rekening mee hoeft te houden (huisdier, mens die toch aan de kant gaan) herkennen. Maar dat gaat nog jaren duren qua software en processing power.

Goede keus inderdaad de 1S! Benieuwd naar jouw ervaringen. Op moment zou ik denk ik ook kiezen voor een 1S, maar tov de 1ste gen is een upgrade nu niet nodig. Die 1st gen draait overigens al 2 jaar zonder problemen :)

• greg-a
Worsteneter schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 17:13:
[...]

Op moment is het echt een verschil van dag en nacht. Denk wel dat camera's de toekomst hebben omdat die gewoon veel meer data verzamelen dan een puntjeswolk van je omgeving - in combinatie met AI kunnen dan ook sokken, kabels of zaken waar je geen rekening mee hoeft te houden (huisdier, mens die toch aan de kant gaan) herkennen. Maar dat gaat nog jaren duren qua software en processing power.

Goede keus inderdaad de 1S! Benieuwd naar jouw ervaringen. Op moment zou ik denk ik ook kiezen voor een 1S, maar tov de 1ste gen is een upgrade nu niet nodig. Die 1st gen draait overigens al 2 jaar zonder problemen :)
Ik zie eerder de toekomst voor camera('s) i.c.m. lidar. Zie ook de Ecovacs Deebot Ozmo 960. Deze doet exact dat. Lidar on top en camera recht naar voren gericht(scheelt wellicht ook iets vwb privacy zorgen?). Camera wordt alleen gebruikt icm met AI om objecten als sokken of kabels te vermijden waar de robot mogelijk op vast komt te zitten. Concept is mooi, reviews zijn echter nog schaars en de prijs... tja - laten we het daar nog maar niet over hebben

• radavi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 17-02 19:01
Dus de Roborock S50/S55 max is via Aliexpress of gearbest momenteel rond de 450. Hoe kan bol hem leveren voor onder de 400 ?

https://www.bol.com/nl/p/...utm_term=9200000102622247

Pricewatch screenshot
https://drive.google.com/...RngO6jCiM-eO3JU8CPqc_v-9x

[update]
Geloof dat ik het al zie...dit is niet de MAX bij bol

radavi wijzigde deze reactie 27-01-2020 12:48 (7%)

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09:36
We hebben sinds kort een s50 en hij bevalt goed, enkel het dweilen doet hij net niet goed genoeg. Wij hebben parket met woca behandeling, deze moet dan wekelijks gedweild worden met een “zeep” die voor de bescherming zorgt. Ik heb dit in de s50 gekapt (is eigenlijk gewoon zoals water maar dan wit) maar hij maakt de vloer net niet nat genoeg. Ik heb al lopen zoeken maar vind nergens hoe ik hem natter krijg, weet hier iemand een manier ervoor?

• LigeTRy
  • Registratie: juli 2010
  • Nu online
Hey Tweakers,

Ik ben aan het oriënteren naar een robotstofzuiger maar ik zie door de bomen het bos niet meer.

Op het moment heb ik mijn oog op 2 modellen
Xiaomi Mijia 1C (±210 euro)
Roborock S50 (±330 euro)

Het grote verschil zit hem in de LIDAR op de Roborock en het opdelen van schoonmaakgebieden.
Het gaat hier om een ruimte van ongeveer 35m2. Zonder tapijt/drempels maar wel een aantal stoelen (laminaat).

Belangrijk vind ik ook integratie met home assistant, maar hier kan ik vrij weinig ervaringen over vinden (helemaal niet van de 1C, die is relatief nieuw). Dweilen lijkt me een leuke extra feature, de kwaliteit hiervan is niet top maar dat verwacht ik ook niet.

Jullie zijn hier de ervaringsdeskundigen dus ik hoop dat iemand een blik wilt werpen op mijn situatie en mij kan helpen met mijn keuze. Misschien is er nog ene goed alternatief welke ik over het hoofd heb gezien?

Bij voorbaat dank!

• MsG

MsG

Forumzwerver

LankHoar schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 13:06:
Een kennis van me heeft een iRobot Roomba 534 te koop gezet voor 30 euro. De accu is alleen wel nagenoeg versleten. Ik zie dat een accu zo'n 25$ kost op Amazon.

Is dit in jullie ogen de moeite waard om eens kennis te maken met een robotstofzuiger?
Zeker. Al raad ik voor €30,- eerder een LiOn accu aan. Die NiMh accu's zijn een stuk slechter.

Ik heb deze gekocht voor mijn Roomba en hij werkt perfect: https://nl.aliexpress.com/item/32823313065.html

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• LankHoar
  • Registratie: april 2013
  • Nu online

LankHoar

Professionele amateur

MsG schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:43:
[...]

Zeker. Al raad ik voor €30,- eerder een LiOn accu aan. Die NiMh accu's zijn een stuk slechter.

Ik heb deze gekocht voor mijn Roomba en hij werkt perfect: https://nl.aliexpress.com/item/32823313065.html
Uiteindelijk is deze koop niet doorgegaan, helaas. Mijn kennis wilde hem niet aan me verkopen, omdat hij liever niet met bekenden handelt. Niet dat hij kwaad in de zin heeft, maar gewoon niet wil dat er eventueel iets tussen de relatie komt te staan. Prima gedachtewijze imo.

Het heeft me wel aan het denken gezet om toch eens een tweedehands Roombo o.i.d. aan te schaffen en als supplement te gebruiken voor het diepe reinigen met de Kirby die we hebben. Met 3 katten moet je anders vrij regelmatig zuigen, en als dat wat minder kan is het leuk meegenomen..

• MsG

MsG

Forumzwerver

LankHoar schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:49:
[...]

Uiteindelijk is deze koop niet doorgegaan, helaas. Mijn kennis wilde hem niet aan me verkopen, omdat hij liever niet met bekenden handelt. Niet dat hij kwaad in de zin heeft, maar gewoon niet wil dat er eventueel iets tussen de relatie komt te staan. Prima gedachtewijze imo.

Het heeft me wel aan het denken gezet om toch eens een tweedehands Roombo o.i.d. aan te schaffen en als supplement te gebruiken voor het diepe reinigen met de Kirby die we hebben. Met 3 katten moet je anders vrij regelmatig zuigen, en als dat wat minder kan is het leuk meegenomen..
Herkenbare afweging van die kennis van je. Ik probeer familie ook altijd te mijden met dat soort dingen :-P. Als je een beetje rondkijkt op Marktplaats en Facebook Marketplace scoor je wel weer een goedkoop exemplaar. Onlangs ook 1 geregeld voor 30 euro. Accu gaat nog 40 minuten mee, wellicht dat ik daar ook een Li-ion voor koop. Beetje goed reinigen en die stofzuigers zijn weer als nieuw.

• JanDuis
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 12-02 13:33
Ik heb kortgeleden een Xshuai HXS C3 robot stofzuiger zonder accu gekregen. Nu denk ik dat ik met 4 losse 3,7v cellen een nieuw accupakket kan samenstellen. Echter de connector bevat vier draden, rood en zwart voor de plus en min en nog twee gele draden vermoedelijk om het laadproces te monitoren. Dat zou denk ik op twee manier kunnen gebeuren: 1. de gele draden lopen naar de koppelpunten van de cellen om zo de spanning over de afzonderlijke cellen te kunnen meten. 2. De gele draden lopen naar een temperatuurgevoelige weerstand om zo aan het temperatuurverloop van de cellen te kunnen zien hoever het laadproces is.
Is er iemand die weet hoe zo'n accu intern in elkaar zit?

• karakedi
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 16-02 23:31
Heeft iemand ervaring met de Alfawise V10 max? Alfawise schijnt een huismerk van Geatbest te zijn en zij laten producten maken door andere fabrikanten en plakken eigen label erop. De vermoeden is dat de V10 max van roborock komt.
Gezien de kenmerken lijkt het mij een goede deel: lidar navigatie, zuiger en mop in 1. Verschil met STYJ02YM in nadeel van Alfawise is de accu. 6000 mAh vs 4500 mAh, zuigkracht 2100 PA vs 2000 PA.

Ik ben opzoek naar een 2e robot voor de slaapkamers en heb al een gen 1 2016 Xiaomi. De vraag is geef ik Alfawise een kans, gezien de goede prijs/features verhouding of ga ik voor een Xiaomi 1s.

review: https://china-gadgets.com/alfawise-v10-max-vacuum-robot/
https://www.gearbest.com/...95968752.html?wid=1433363

Inclusief couponcode(V10MAXYTB ) en verzekering is het 207 euro. En je kan 3% krijgen met cashback sites

• Wolly
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online
MsG schreef op dinsdag 4 februari 2020 @ 11:43:
[...]

Dus je laadt nu een lithium ion accu op mbv een Nimh charger? Zoek even goed uit of dat verstandig is ivm brandgevaar!!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wolly schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 03:23:
[...]

Dus je laadt nu een lithium ion accu op mbv een Nimh charger? Zoek even goed uit of dat verstandig is ivm brandgevaar!!
Dat doet roomba al tijden ook met hun nieuwere modellen, terwijl er inwendig nauwelijks iets anders is. De voltages liggen dicht bij elkaar en voor diverse roomba's kan je een li-ion upgrade kopen terwijl deze standaard met ni-mh wordt geleverd. Het werkt prima, en met mij duizenden andere klanten.

• TomGear
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 17-02 15:39
Hoi, ik ben opzoek achter een robotstofzuiger die goed is met hondenhaar!
iemand een aanrader ?

mvg

• etienne001
TomGear schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:17:
Hoi, ik ben opzoek achter een robotstofzuiger die goed is met hondenhaar!
iemand een aanrader ?

mvg
Als je de zoekfunctie even had gebruikt met de term hond, dan was je heel wat pagina's tegengekomen.

Wij hebben een kortharige hond en een kat, onze S5 heeft hier zeker geen problemen mee.

• TomGear
  • Registratie: mei 2019
  • Laatst online: 17-02 15:39
etienne001 schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 16:40:
[...]

Als je de zoekfunctie even had gebruikt met de term hond, dan was je heel wat pagina's tegengekomen.

Wij hebben een kortharige hond en een kat, onze S5 heeft hier zeker geen problemen mee.
heb ik gedaan ;) maar ik kom er nog niet uit het lijkt wel of elke robot hier geen probleem mee heeft ...

• Mr.Me
  • Registratie: februari 2020
Ha Tweakers!

Net als veel mensen hier ben ook ik aan het kijken naar een manier om het stofzuigen te automatiseren. Aangezien het voor mij de eerste stofzuigrobot wordt, zou ik graag jullie mening ook mee willen nemen.

Om iets meer informatie te geven over mijn situatie:
- Overal gladde vloeren (hout en tegel)
- (nog) geen vloerkleden
- Wel meerdere drempels (<2cm)

Mijn oog was gevallen op de Roborock S4, welke erg positief beoordeeld wordt in dit forum.
Sommige van de pluspunten lijken mij de zuigkracht, de LIDAR, het instellen van verboden zones en het stofzuigen in specifieke kamers.
Het feit dat hij op Amazon te bestellen is met garantie is ook een kleine plus ( 390 (inc. 25 euro korting))

Nu moet ik toegeven dat ik toch wat last heb van FOMO, waardoor ik ben gaan twijfelen over de S5. (450 op Amazon (inc. 50 euro korting)
Waar ik eerst niets zag in de dweilfunctie, vraag ik me af of je voor 60 euro extra niet toch beter die upgrade kan hebben. Concreet dus de vraag of mensen die dweilfunctie aan zouden raden?

Zie ik iets over het hoofd of zouden jullie iets anders aanraden?

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 17-02 16:09
Mr.Me schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 16:59:
Ha Tweakers!

Net als veel mensen hier ben ook ik aan het kijken naar een manier om het stofzuigen te automatiseren. Aangezien het voor mij de eerste stofzuigrobot wordt, zou ik graag jullie mening ook mee willen nemen.

Om iets meer informatie te geven over mijn situatie:
- Overal gladde vloeren (hout en tegel)
- (nog) geen vloerkleden
- Wel meerdere drempels (<2cm)

Mijn oog was gevallen op de Roborock S4, welke erg positief beoordeeld wordt in dit forum.
Sommige van de pluspunten lijken mij de zuigkracht, de LIDAR, het instellen van verboden zones en het stofzuigen in specifieke kamers.
Het feit dat hij op Amazon te bestellen is met garantie is ook een kleine plus ( 390 (inc. 25 euro korting))

Nu moet ik toegeven dat ik toch wat last heb van FOMO, waardoor ik ben gaan twijfelen over de S5. (450 op Amazon (inc. 50 euro korting)
Waar ik eerst niets zag in de dweilfunctie, vraag ik me af of je voor 60 euro extra niet toch beter die upgrade kan hebben. Concreet dus de vraag of mensen die dweilfunctie aan zouden raden?

Zie ik iets over het hoofd of zouden jullie iets anders aanraden?
Heb dezelfde twijfel gehad en FOMO (en toen was de S5 net iets goedkoper/zelfde prijs als de S4).
Ik heb nu een S5(55, zwarte dus) maar dweilen doe ik er nooit mee.
Achteraf had ik denk ik liever de S4 gehaald.

Verder wel zeer tevreden over de S5 hoor qua stofzuigen.
Dus de S4 zal het zeker dus net zo goed/beter doen.

• Marcva
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 13:00
Maandje of 9 de Roborock S50 hier. Erg tevreden tot een week of wat geleden. Na de laatste update is 'ie minder gestructureerd, doet er zo'n 50% langer over en redt op één acculading niet meer de beide verdiepingen. Hij lijkt ook structureel steeds hetzelfde een stukje keuken over te slaan.

Iemand dezelfde ervaring? Of kan het ergens anders aan liggen?
Zit nu op (laatste) firmware 3.5.7_002008.

• etienne001
Marcva schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 11:47:
Maandje of 9 de Roborock S50 hier. Erg tevreden tot een week of wat geleden. Na de laatste update is 'ie minder gestructureerd, doet er zo'n 50% langer over en redt op één acculading niet meer de beide verdiepingen. Hij lijkt ook structureel steeds hetzelfde een stukje keuken over te slaan.

Iemand dezelfde ervaring? Of kan het ergens anders aan liggen?
Zit nu op (laatste) firmware 3.5.7_002008.
Bij mij lijkt de Roborock S50 het juist beter te doen met deze firmware.
Voorheen maakte de Roborock van de woonkamer allemaal kleine vierkantjes en ging hij soms wel 3x over hetzelfde stuk heen.

Nu maakt ie eerst een rondje langs alle wanden en dan gaat hij in de lengte (met de woonkamer mee) beginnen met stofzuigen.

De tijd is overigens wel hetzelfde gebleven.

Wat mij nu wel is opgevallen is dat wanner ik hem stuur naar een locatie om bijvoorbeeld de afvalbak te legen en ik start daarna vanaf dat punt de Roborock voor zijn schoonmaakronde dan is ie de weg kwijt en gaat ie lukraak zijn gang.
De tijd duurt net zo lang en op de een of andere manier pakt ie toch ieder deel in de woonkamer.

• amadeus123
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 17-02 14:38
Misschien dat ik het beter hier plaats...
Als je een stofzuiger zoekt van om en bij de 200 euro, dus niet veel hoger. Is de xiaomi gen 1 dan nog altijd de beste kandidaat? (Ik zocht eerst naar de 1S maar lijkt momenteel met zijn 280 euro nog een pakje te duur).

Ik heb de gen 1 stofzuiger zelf en ben er heel tevreden mee, maar ik kocht hem bijna 3j terug voor ongeveer deze prijs. Mogelijks zijn jullie van andere merken meer overtuigd als je budget niet veel hoger kan dan 200

• DomiGijzen
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 15:10
Heb sinds paar dagen de s5 Max in huis. Helaas doet ie niet stofzuigen omdat ie niet doet opladen. De base vindt ie wel maar blijft er niet opstaan. Zijn hier toevallig ervaringen mee?
Op de contactpunten staat iets van 3 a 4 volt en dat springt niet naar 20 als de robot erop staat.
Uiteraard de verkoper al een bericht gestuurd maar nog geen reactie.

Grz D.

• sjoisw
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 17-02 21:12
Ik kan op Ali de S4 niet vinden bij de aanbevolen stores. Wel de S1 voor 288 euro. De S4 is nu met korting bij Amazon 390 euro. Is er iemand die beide types heeft gehad en kan adviseren of het nieuwere type de 100 euro extra waard is?

• Kapotlood
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 16-02 18:19
Ik ben een poosje 'out the loop' geweest met robotstofzuigers nadat mijn Roomba 780 de geest had gegeven en ik kleiner ben gaan wonen, maar wat heeft Xiaomi een hoop verschillende modellen tegenwoordig zeg!
Van 1S, 4S en 5S tot de 1C en zelfs de STYJ02YM.

Deels zijn deze in 2019 uitgekomen, maar onderling zitten er nog zoveel verschillen tussen, waarbij de 1C bijvoorbeeld goedkoper maar toch meer zuigkracht lijkt te hebben, en de 1S een LDS laser heeft en 'n grotere batterij heeft. De verschillen tussen deze varianten lijken soms zo alle kanten op te gaan (evenals de prijs) dat het lastig kiezen is :)

Hoe bevalt de 1S bij jullie, en zijn er mensen die zowel de 1S als 1C hebben (gehad)?

Ik was trouwens voorheen wat huiverig over brandgevaar bij Chinese apparaten, maar sinds ik hier een kleine verzameling aan Mi Home apparaatjes heb staan is dat als sneeuw voor de zon verdwenen :) Wat een mooi spul hebben ze daar zeg!

• psy
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

psy

Kennis is macht

psy schreef op woensdag 3 september 2008 @ 11:13:
Wij waren het stofzuigen een beetje moe. Onder hebben we twee katten rondlopen die voor nogal wat haren zorgen. Nu we een kleine hebben hebben we al tijd te kort en wordt de noodzaak op een schone vloer alleen maar groter vooral als ze dadelijk gaat kruipen. Heb na wat zoeken uiteindelijk een Roomba 560 gekocht via IRobot (volgende dag al in huis, keurig!). Heb ook nog gekeken naar de Elektrolux maar vind deze toch wel erg prijzig. Aangezien er genoeg reviews waren die de nieuwe Roomba best goed vonden toch maar zo’n nieuwe besteld. Wel dus de 560 ipv de 530. Per slot van rekening maakt hij best veel geluid en leek het me wel handig als je hem bijvoorbeeld automatisch op tijden kan laten schoonmaken als je niet thuis bent.

Eerste oplaadactie was al na 2 uur ofzo klaar. Daarna meteen aan het werk gezet. In het begin lijkt hij hele stukken over te slaan, maar al gauw bleek dat dat toch niet het geval was. Hij liep één keer vast op een voet van een staande lamp, daar moet ik even wat op verzinnen. Verder nog een probleem bij een kabeltje maar die moeten we nog eens netjes wegwerken.

Het verbaasde me hoe effectief hij schoonmaakte. Hij was zelfs in staat om echt rondom de stoelpoten te gaan wat ik toch niet verwacht had. De meest onmogelijke hoekjes werden zelfs schoongemaakt, en hij vond de bijkeuken zelfs, zonder de “vuurtorens” te gebruiken. In totaal is het zeker zo’n 50 m2 (tegelvloer). Ik dacht dat het al redelijk schoon was, maar ik stond toch wel te kijken hoe vol het reservoir was nadat hij klaar was.

Het botsen gebeurde eigenlijk alleen bij de zeer donkere meubels, dat gaat wat harder maar de rest gaat veel subtieler je ziet hem dan ook afremmen voor een muur of andersoortige hindernis.
Na 12 jaar (en 3 accu's en een gelagerde borstelset) heeft onze Roomba 560 een vervelend issue, de sensors zijn vies en deze kan je niet echt schoonmaken. Nu wil ik deze Roomba blijven gebruiken en een setje nieuwe sensors van eBay bestellen, maar of dit gaat lukken in welke tijd is mij niet duidelijk. Er moet dus een tweede Roomba komen die minstens zo goed is. kattenharen zijn hier het grootste probleem. De 560 had origineel een niet-gelagerde borstelaandrijving welke echt ramzalig slecht was. Deze heb ik ooit vervangen door een wel gelagerde set, maar hebben de nieuwe Roomba's hier geen last meer van? Dat er allemaal haren in het inwendige van de aandrijving komen omdat de afdichting (lagers) ontbreekt?

Ik heb dit topic nog niet her-gelezen (ga ik nu doen) maar weet iemand zo wat een soort van opvolger is.
Ik zie o.a. de
- 960
- 981
- E5
- I7
- 671

De E5 is nu bij amazon 299 euro en dat lijkt een erg goede prijs.

• Cis
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 17-02 11:22
Weet iemand of de motortjes van de zijborstels van een iLife A4 hetzelfde zijn als van de A4s ?
Ik wilde eigenlijk een nieuwe Robbie kopen. Maar toen ik zag dat een nieuwe zijborstel + batterij slechts 30 euro kost, wil ik dat nog wel proberen :)

• michaeltb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:58
silentkiller schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:41:
Hier sinds gisteren ook de STYJ02YM binnen.
Ik heb hem gekoppeld in de originele app (iOS) en op de chinese server.
Meteen vroeg hij om te updaten naar firmware 0045, dit ook gedaan. Ik las ook dat er devices bricked waren na de update naar 0045 maar dat leken mij allemaal gebruikers van de alternatieve app.
De 0045 firmware voegt 'multifloor' toe maar geeft ook issues (gevonden op internet: map wordt niet altijd goed opgeslagen, specifieke kamers stofzuigen wil niet altijd werken)
Ik heb hem meteen zijn eerste rondje laten doen. Nadat hij klaar was, wilde ik de 'no go zones' instellen maar dat lukte niet. De map was niet opgeslagen.
Opnieuw een rondje laten doen waarna de map wel werd onthouden. Op mijn mat (2cm dik) doet hij het prima trouwens.
De no go zones ingesteld alsook de kamerindeling gemaakt in de app, ging prima.
Vandaag zijn eerste schedule: twee specifieke kamers. Dit liep 2x mis: omdat je op de chinese server zit, moet je 7u verschil incalculeren. Als hij dan toch aan zijn rondje begon, wilde hij heel het huis proper maken ipv de twee kamers. De iOS app geupdate, cache leeg gemaakt en de schedule opnieuw ingesteld: toen deed hij het wel.
Van dat chinees versta ik niets. Het token uit een iOS backup gehaald en via python-miio de taal op engels gezet (en ook de carpet mode aan gezet). In python-miio zit nog wel een issue waardoor hij geen geldig response krijgt van de robot. Hier heb ik de retry count verhoogt van 3 naar 20 (in devices.py) en dan lukt het wel. Issue ook gemeld aan de developer.

Even verder afwachten hoe de rest van de week verloopt maar voorlopig ziet het er zeer goed uit! Hij gaat ook vlot tussen onze stoelen waar hij maar 1cm speling heeft, daar had ik bang voor. Top voor een robot van 250 euro!

Het dweilen nog niet getest, dat zal voor het weekend zijn.
Gebruik je nu weer de originele app? Ik heb namelijk precies dezelfde stofzuiger maar geen ervaring met token/python, is daar ergens een howtotje van?

Verder prima stofzuiger, heb de valsensoren alleen af moeten plakken omdat ik een zwart/wit tapijt heb liggen.

• silentkiller
  • Nu online
Ik gebruik de originele app inderdaad.
Het staat hier beschreven: https://python-miio.readt...scovery.html#installation

miio-cli onthoudt de laatste sequence nummer nog niet, je verhoogt best de retries in de code (en eventueel de time out verlagen)

• michaeltb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 13:58
silentkiller schreef op maandag 17 februari 2020 @ 07:36:
Ik gebruik de originele app inderdaad.
Het staat hier beschreven: https://python-miio.readt...scovery.html#installation

miio-cli onthoudt de laatste sequence nummer nog niet, je verhoogt best de retries in de code (en eventueel de time out verlagen)
Thanks! En ik merk ook dat de app af en toe wat langzamer is door de chinese server. Zou mooi zijn als dit in de toekomst nog wordt verbeterd maar ik verwacht het niet :)

• silentkiller
  • Nu online
Klopt, dat stoort mij ook het ergste aan deze robot (hoewel het wel doenbaar is, het moet vroeger veel erger geweest zijn :))
In mijn ogen zijn er twee opties om toch de Europese servers te gebruiken:
1) Je gebruikt de vevs app voor android. Die is zo aangepast dat hij wel werkt met de Europese servers (voor firmware updates moet je dan wel af en toe even terug naar de Chinese server)
2) Er is al iemand die root toegang heeft verkregen tot de robot (https://itooktheredpill.i...ting-xiaomi-vacuum-robot/) EN er is een Europese versie beschikbaar (voorlopig alleen in Oost Europese landen). In de (hopelijke nabije) toekomst kunnen beide worden vergeleken zodat we de config/firmware op onze robot kunnen aanpassen en er een Europese versie van maken :)

• Mr.Me
  • Registratie: februari 2020
stimpyrulez schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 10:34:
[...]

Heb dezelfde twijfel gehad en FOMO (en toen was de S5 net iets goedkoper/zelfde prijs als de S4).
Ik heb nu een S5(55, zwarte dus) maar dweilen doe ik er nooit mee.
Achteraf had ik denk ik liever de S4 gehaald.

Verder wel zeer tevreden over de S5 hoor qua stofzuigen.
Dus de S4 zal het zeker dus net zo goed/beter doen.
Bedankt! Dit was precies waar ik zelf ook bang voor was.
Dan ga ik voor de S4
Pagina: 1 ... 72 73 74 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True