Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Robotstofzuigers

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste
Acties:
  • 649.386 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Wesley-nl
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 23-01 18:19
Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een robot stofzuiger en heb de laatste 20 pagina’s van dit forum aandachtig gevolgd.

Toch merk ik dat de keuzes gigantisch zijn en wil ik graag jullie mening weten over welk type robot stofzuiger bij mij past.

Wat mij zelf opvalt is dat er weinig wordt gesproken over de producten van irobot roomba, maar dat zal zo een reden hebben.

Belangrijke punten voor mij zijn:
- prijs tot maximaal € 400
- houten vloeren, dweilen niet noodzakelijk
- geen huisdieren
- inzetbaar op 2 verdiepingen
- er lopen geen kabels o.d over de vloer
- op beide verdiepingen is er een afgrond (trap) waar hij niet vanaf mag.

Graag hoor ik jullie advies.

• Delerium
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wesley-nl schreef op zondag 1 december 2019 @ 06:52:
Voor wat het waard is: ook een apparaat met sensoren kan de trap af donderen. Onze Neato heeft dat gedaan en dook ook direct het trapgat in -> total loss (en zeer goede garantie, volledig vervangen). Sindsdien zou ik niet 100% vertrouwen op de sensor.

Maar goed, de consumentenbond heeft November 2019 een test gedaan en de Neato D4 was beste koop/beste uitje test. Ik meen dat deze 400 euro kost en deze zuigt tenminste nog wat.

[Voor 7% gewijzigd door Delerium op 01-12-2019 09:56]

• hjs
  • Registratie: juni 1999
  • Niet online
Wesley-nl schreef op zondag 1 december 2019 @ 06:52:
Belangrijke punten voor mij zijn:
- prijs tot maximaal € 400
- houten vloeren, dweilen niet noodzakelijk
- geen huisdieren
- inzetbaar op 2 verdiepingen
- er lopen geen kabels o.d over de vloer
Ik heb nu een paar maanden de 1ste generatie Xiaomi rondrijden.
Zuigt prima beneden of boven, zet hem neer druk op clean en hij gaat.

Weet alleen niet zeker hoe hij omgaat met een trap, ding had wel moeite met een zwart kleed met grijzen strepen. Denk dat dat kwam door de valsensor.

• GilbertvH
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 21:14
masterant schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 09:49:
[...]

@GilbertvH Zelfde hier, al ziet het er momenteel niet heel hoopvol uit. Amazon heeft een aanbieding voor 555,- maar de standaardprijs bij andere shops was al verlaagd naar 576,-.... We gaan het zien, succes met hunten :Y)
Tijdens het hunten op een totaal andere dweilrobot uitgekomen dan de iRobot. Ik had hem al een tijdje op het oog, maar nu ben ik voor €199 overstag gegaan voor de Medion MD 18379, mede vanwege de lastige tegelvloer die ik heb. Hij heeft nu een aantal keren gereden en wát een fantastisch ding! Reden voor mij om deze te kiezen was de roterende borstel en het direct afzuigen van het vieze water. Onze vloer heeft er sinds tijden niet meer zo goed uitgezien en dat terwijl we toch 2x per week (moesten) dweilen om het er enigszins toonbaar uit te laten zien. Voor mensen met een (lastige) tegelvloer een dikke aanrader qua resultaat!

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:21
GilbertvH schreef op maandag 2 december 2019 @ 11:37:
[...]

Tijdens het hunten op een totaal andere dweilrobot uitgekomen dan de iRobot. Ik had hem al een tijdje op het oog, maar nu ben ik voor €199 overstag gegaan voor de Medion MD 18379, mede vanwege de lastige tegelvloer die ik heb. Hij heeft nu een aantal keren gereden en wát een fantastisch ding! Reden voor mij om deze te kiezen was de roterende borstel en het direct afzuigen van het vieze water. Onze vloer heeft er sinds tijden niet meer zo goed uitgezien en dat terwijl we toch 2x per week (moesten) dweilen om het er enigszins toonbaar uit te laten zien. Voor mensen met een (lastige) tegelvloer een dikke aanrader qua resultaat!
dat ziet er goed uit qua schoonmaaksysteem! Heel iets anders dan met een nat doekje over een vloer vegen.

Geen app zo te zien om gebieden af te bakenen? En hoe gaat hij om met viezigheid als hondenharen of andere dingen? Is het een vervanger van stofzuigen?

• Daannn1987
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
[...]

Wat doet hij met een vloerkleed? Ik neem aan dat hij daar gewoon overheen gaat?

16xDMEGC 300WP (4800) @ SB5.0 ||| ELGA Toshiba Standalone

• GilbertvH
maxtrash schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:43:
[...]

dat ziet er goed uit qua schoonmaaksysteem! Heel iets anders dan met een nat doekje over een vloer vegen.

Geen app zo te zien om gebieden af te bakenen? En hoe gaat hij om met viezigheid als hondenharen of andere dingen? Is het een vervanger van stofzuigen?
Ik wilde dus inderdaad geen unit die met een nat doekje over mijn vloer veegt, mede vanwege het feit dat wij echt een kl*tevloer hebben die je eigenlijk gewoon moet schrobben om fatsoenlijk schoon te krijgen.

Hij heeft inderdaad geen app en dat was wel echt een concessie, omdat ik hem graag direct na onze Roomba 960 wilde laten rijden. Je kunt hem handmatig aanzetten en met een afstandbediening. (honden)Haren gaan gewoon mee de vuilwatertank in, al is het aan te raden om eerst te stofzuigen. Het is géén vervanger voor je stofzuiger

• GilbertvH
Daannn1987 schreef op maandag 2 december 2019 @ 12:52:
[...]

Wat doet hij met een vloerkleed? Ik neem aan dat hij daar gewoon overheen gaat?
Yep daar zou hij gewoon overheen gaan, maar ik ben erachter gekomen dat hij altijd rechtsaf slaat en dus zet ik hem naast het vloerkleed op de grond, wetende dat hij de andere kant op gaat. ;)

• masterant
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-04 21:46
[...]

Ja die had ik ook inderdaad vaker gezien en goede dingen over gelezen! :) Uiteindelijk heb ik wel de Braava besteld, onze vloer is niet perse lastig maar vaak gewoon lichte vlekken (zoonlief van 4 is niet altijd even voorzichtig). Toevallig net uitgepakt en aan het werk gezet. Voor mij was het wel een eis om wifi te hebben/ifttt omdat ik het in de roomba in de nacht laat draaien en dit wilde aanvullen met een "dweilbeurt". Wil ervan af om het handmatig te moeten starten en de tijd dat ik er mee bezig ben minimaliseren (ook rondom plannen ervan).

• Zuperni
  • Registratie: september 2016
  • Laatst online: 19:10
Even een dubbel check: waarom zou iemand nu de Roborock s6 kopen t.o.v. de s5 max?

De s5 max is in alle opzichten toch superieur? Ook de prijs is goedkoper. Of zie ik een belangrijke functie van de s6 over het hoofd?

In principe zal ik de dweilfunctie niet vaak gebruiken, dus de grotere tank van de s5 max maakt me niet zoveel uit, maar de prijs is wel goedkoper.

Ik doe er dan toch gewoon goed aan om gewoon voor de s5 max te gaan? 8)7

• etienne001
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-04 21:41
[...]

Toch maar even een berichtje aan gewaagd.
Ik heb inmiddels vernomen dat mijn bestelling vandaag is opgehaald bij het magazijn.
Afleverdatum nog niet bekend..

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 20:55

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Delerium schreef op zondag 1 december 2019 @ 09:56:
[...]

Voor wat het waard is: ook een apparaat met sensoren kan de trap af donderen. Onze Neato heeft dat gedaan en dook ook direct het trapgat in -> total loss (en zeer goede garantie, volledig vervangen). Sindsdien zou ik niet 100% vertrouwen op de sensor.

Maar goed, de consumentenbond heeft November 2019 een test gedaan en de Neato D4 was beste koop/beste uitje test. Ik meen dat deze 400 euro kost en deze zuigt tenminste nog wat.
Neato D6(50) is nu 380 bij Amazon
Zocht een leuke deal, uiteindelijk daarvoor gegaan, kon verder geen hele andere goede deals vinden (niet dat de prijzen slecht waren verder)

Vitality Discoshow

• RobB_W
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 21:25
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 2 december 2019 @ 20:05:
[...]

Neato D6(50) is nu 380 bij Amazon
Zocht een leuke deal, uiteindelijk daarvoor gegaan, kon verder geen hele andere goede deals vinden (niet dat de prijzen slecht waren verder)
Dank, gelijk besteld!

• _Arthur
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 21:17
Zuperni schreef op maandag 2 december 2019 @ 16:36:
Even een dubbel check: waarom zou iemand nu de Roborock s6 kopen t.o.v. de s5 max?
Ik heb de zelfde afweging gemaakt en voor de S5 Max gegaan; goedkoper (E 392,- afg vrijdag) en dweilfunctie (ook al is die niet fantastisch, denk ik hem toch af en toe te gebruiken).

• masterant
[...]

Ik ben as we speak die Braava aan het retourneren, wat een ergernis de afgelopen dag! Alleen maar vegen en strepen (tire marks). Settings/hoeveelheid water/met en zonder schoonmaakmiddel.. pff. Afijn, nu ook die Medion besteld voor 199, hoop dat die beter resultaat geeft.

• GilbertvH
masterant schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 15:26:
[...]

Ik ben as we speak die Braava aan het retourneren, wat een ergernis de afgelopen dag! Alleen maar vegen en strepen (tire marks). Settings/hoeveelheid water/met en zonder schoonmaakmiddel.. pff. Afijn, nu ook die Medion besteld voor 199, hoop dat die beter resultaat geeft.
Daar was ik al bang voor met die Braava... :F

Welk schoonmaakmiddel gebruik je? Ik gebruik nu nog enkel kraanwater en dat werkt prima.

• masterant
GilbertvH schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:04:
[...]

Daar was ik al bang voor met die Braava... :F

Welk schoonmaakmiddel gebruik je? Ik gebruik nu nog enkel kraanwater en dat werkt prima.
Ik heb het dus met enkel water geprobeerd en die iRobot Hard Floor cleaner. Precies gehouden aan de afmetingen die erin moeten maar helaas. Inmiddels de retour goedgekeurd door CB en centen worden teruggestort - dit is denk ik een van de eerste producten waar ik me zo aan geërgerd heb dat ik het nodig vond om het persoonlijk direct af te geven :P

• hutch
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 01-04 13:34
Zijn er mensen die ervaringen hebben met robotstofzuigers op wollen tapijten en vloerbedekking met wol?

Het lijkt alsof mijn S5 Max z'n werk iets te serieus neemt op dat soort ondergronden, gezien de grote hoeveelheid aan wolpluizen na het stofzuigen van het tapijt en de vloerbedekking op de werkkamer. Ik heb de zuigkracht al wat naar beneden bijgesteld, maar lijkt niet direct heel veel impact te hebben.

Andere mensen een vergelijkbare ervaring?

• Erasmo
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 19:32

Erasmo

Laadpaaljager

Wellicht ligt dat meer aan de veegroller dan de zuiger zelf. Ik laat hem hier eigenlijk meestal zonder roller los en dat scheelt aardig in tapijtvezels aan het einde van de run.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• maxtrash
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 17:21
klopt, hij trekt je hele tapijt leeg als je dit dag in dag uit laat doen.
zonder veegroller gebeurt er echter weinig, dus ik laat hem het tapijt maar overslaan.

Mijn kortpolige tapijt zou hij best mogen doen maar daar raakt ie weer in de war van de zwarte vlekken (denk ie dat het een gat is). Misschien dat ik de valsensor eens moet afplakken.

• Naamloos001.bmp
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 18-03 09:48
Weet iemand wat er aan de hand is met de Roborock S4? Opeens is het niet meer beschikbaar op amazon.de, en verder kan ik het nergens voor een vergelijkbare prijs van rond de 400 terugvinden? Dit is al sinds Black Friday het geval, terwijl er geen korting op zat. Dus ik hoop het nu rond kerst (goedkoop) te kunnen bestellen, anders wordt het toch maar de S5.

• masterant
@GilbertvH Wat was ik sceptisch maar wat een geweldig resultaat! Blijft wel erg babysitten omdat het onze woonkamer niet in 1x kan doen maar resultaat is beter dan dweilen! De Braava strepen zijn na nader onderzoek een soort lijmachtige substantie van de wielen lijkt wel, dit had ik waarschijnlijk kunnen oplossen door de wieltjes met alcohol te reinigen. Ik wilde eigenlijk iets voor dagelijks maar dat zie ik me niet doen met de Medion. Misschien combineer ik ze wel.. dat ik de Braava voor dagelijks onderhoud nog een kans geef en de Medion kan onze hulp iedere de week aanslingeren als ze langskomt.

• GilbertvH
masterant schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:03:
@GilbertvH Wat was ik sceptisch maar wat een geweldig resultaat! Blijft wel erg babysitten omdat het onze woonkamer niet in 1x kan doen maar resultaat is beter dan dweilen! De Braava strepen zijn na nader onderzoek een soort lijmachtige substantie van de wielen lijkt wel, dit had ik waarschijnlijk kunnen oplossen door de wieltjes met alcohol te reinigen. Ik wilde eigenlijk iets voor dagelijks maar dat zie ik me niet doen met de Medion. Misschien combineer ik ze wel.. dat ik de Braava voor dagelijks onderhoud nog een kans geef en de Medion kan onze hulp iedere de week aanslingeren als ze langskomt.
Bij ons kan hij ook niet in 1x onze kamer doen, maar dat neem ik voor lief gezien het resultaat. Goed om te horen dat hij bij jou ook zo goed bevalt! Wij gebruiken de Medion gewoon dagelijks. Werkt super!

• greg-a
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-04 13:54
TLDR
Heb op maandag de Ecovacs Deepbot Ozmo 950 ontvangen. Doet super goed z'n werk, zowel stofzuigen als dweilen.

Introductie en instalatie
Ik heb sinds maandag de Ecovacs Deepbot Ozmo 950 (vrijdag gekocht, maandag in huis :-) ). Ben er super blij mee. Ik heb een appartement van zo’n 65m2, overal harde vloeren en geen tapijt.
Uitpakken en installeren van de Ozmo was een fluitje van een cent, echt super simpel. App downloaden, QR-code scannen, wifiwachtwoord opgeven en klaar. Er wordt direct gevraagd of je “continuous cleaning” wilt inschakelen en “Do not disturb” tijden wilt instellen. Continious cleaning houdt in dat als de batterij van Ozmo tijdens een clean sessie te laag wordt, deze zichzelf weer gaat laden daarna de sessie weer hervat. Do Not Disturb is wat het zegt, de robot zal tijdens deze tijden niets doen, ook als het nog niet klaar is met een taak. Deze wordt dan uitgesteld tot na de Do not disturb tijdframe. De app zal je ook geen berichten sturen (denk ik).

Eerste run
Ozmo was ongeveer voor de helft opgeladen gok ik (geen % beschikbaar). Volgens de handleiding moet je Ozmo zo’n 5 uur laden, maar ik had er na 10 min genoeg van en besloot dat hij maar eens moest gaan werken voor z’n geld. Snel alle BF dozen op de bank en tafels gegooid en starten maar! Gezien dit de eerste run was heb ik de zuigmodus op “Max” gezet [opties: quiet, standard, max, max+].

Vond het echt supergrappig om Ozmo rond te zien rijden. Met de twee side-brushs lijkt het op een paniekerige schildpad in het water. Ozmo probeert eerst de hoeken en randen van de kamer te identificeren, om vervolgens in zigzaggend het centrum te behandelen. Kwam er al snel achter dat de Ozmo helaas niet over een stoelpoot heen kan rijden (hoogte ongeveer 1.5cm). Jammer, maar daar valt wel mee te leven, gewoon even handmatig stoelen verplaatsen en zone-cleaning inschakelen. Gelukkig kan de Ozmo wel om bepaalde plekken onder de bank, beetje trail-and-error waar dit lukt, maar uiteindelijk was wel alle stof onder de bank verdwenen. Gek genoeg wordt het gebied onder de bank niet volledig in kaart gebracht, maar zuigt Ozmo er wel.

Dinsdag, tweede run: de echte schoonmaak
Helaas kon de Ozmo op halve batterij niet het hele huis zuigen. Dus dag daarna, na volledig opgeladen te zijn weer een poging. Bang dat er dingen mis zouden gaan wilde ik de eerste keer er wel bij blijven. Eerst even het stofbakje geleegd. Verbaase mij behoorlijk hoeveel erin zat – goed werk dus! Tweede keer weer in de woonkamer begonnen, om vervolgens de slaapkamer mee te doen, dan de keuken (open keuken) dan de hal en badkamer. Ik was ditmaal vergeten de badkamer matjes te verwijderen. Helaas rijdt Ozmo niet op de matjes om deze te stofzuigen, maar rijdt hij er gewoon tegenaan en duwt ze in feite weg. Wat ook een manier is, maar ik had liever gezien dat hij erop reed om de matjes te stofzuigen (het zijn badmatten van Ikea, blijkbaar niet voldoende grip voor de kracht van Ozmo. Verder zag alles er wel spike n span uit. Super blij. Batterij zat voor nog meer dan 50% vol.

De slaapkamer heeft Ozmo geïdentificeerd als twee ruimtes, omdat het bed het voor het grootste gedeelte scheidt. Dit is in de app gelukkig simpel op te lossen, ook kan je hier ruimtes splitten, no-go zones en lines instellen, en no-mopping zones (in mijn geval niet relevant).

Woensdag: Autorun
De dag ervoor heb ik meteen een schema ingesteld. Op het werk krijg ik netjes een melding dat de sessie is gestart en kan ik meekijken hoe de Ozmo mijn huis aan het schoonmaken is. Ik kreeg een melding dat Ozmo vast zat in wat losse kabels en dat ik deze los moest maken. Ik heb Ozmo toen gezegd terug te keren naar het laaddock, fingers crossed dat dit zou lukken zonder alle apparaten los te trekken. En zo waar, ik zag Ozmo op de kaart gewoon rustig wegrijden, zat dus helemaal niet zo erg vast. No-gone zone ingesteld in het probleemgebied en toen Ozmo weer aangezet. Daarna is deze ongestoord het hele huis langsgegaan, zonder enige vorm van storing. Super goed dus dat Ozmo op tijd aangeeft dat deze (mogelijk) vast zit terwijl deze nog wel kan ‘ontsnappen’. Had ditmaal de badkamermatten wel verwijderd. Eenmaal thuisgekomen zag alles er goed uit en wat het stofbakje voor ongeveer een kwart gevuld.

Woensdag: Dweiltest
Ik woon pas sinds 6 maanden in dit appartement en heb deze na intrekken nooit gedweild. Her en der natuurlijk lokaal wat schoongemaakt, maar meer ook niet. Dus besloot ik de dweilfunctie te testen. Het waterreservoir zit standard bevestigd in de Ozmo. Een losse wasbare dweildoek en losse dweildoekjes komen er bij. Ik heb het reservoir gevuld en de wasbare doek gebruikt. Je kan het waterverbruik (waterflow) instellen op: low, medium, high, ultra high. Bij laatstgenoemde krijg je de melding dat Ozmo hierdoor mogelijk kan slippen. Voor de test heb ik voor “ultra high” gekozen om de badkamer te dweilen.

Ik vond dat de vloer nou niet echt nat werd tijdens het dweilen, iets wat ik bij Ultra high toch wel had verwacht (vloerverwarming stond uit). Hoewel na het dweilen de doek best vies was, merkte ik dat de meeste zichtbare plekken niet verdwenen waren. Gezien Ozmo, net als de meeste robots, gewoon een natte doek over de grond sleept, was dat wel te verwachten. Toch wel lichtelijk teleurgesteld.

Dweilfunctie: tweede kans
De doek verwijderd en goed gespoeld met warm water, reservoir opnieuw gevuld en toch maar een nieuwe dweilronde gestart. Dit keer voor de hele woning. Of het aan de natte doek ligt of dat het reservoir even moest inkomen, ditmaal werd de vloer een stuk natter, in de buurt van wat ik had verwacht/gehoopt had. Wellicht ook niet zo slim van mijzelf om met een droge doek te beginnen, maar dat vergeten we even.

De Ozmo blijft uiteraard stofzuigen tijdens het dweilen, de Quiet mode is hiervoor uitermate geschikt. Je hoort dan eigenlijk alleen maar de Ozmo rondrijden. Na ongeveer 35 minuten heb ik het dweilen gepauzeerd, Ozmo had toen de woon- en slaapkamer gedweild. Het reservoir was nog maar voor zo’n 20% gevuld. Naast het hervullen heb ik ook de doek gespoeld – en dat was nodig ook! Ozmo hervatte het dweilen in de keuken, gevolgd door de gang en als laatste de badkamer. De badkamer ging ditmaal een stuk beter.

De magische dweilformule
Hoewel de badkamer er schooner uitzag dan voorheen, besloot ik toch maar nog een zone-cleaning te doen. 2x badkamer en 2x keuken (je kan een zone maximal 2x automatisch laten schoonmaken). Uiteraard opnieuw de doek gespoeld, water bijvullen was niet nodig. Hoewel de badkamer er na de tweede keer goed uitzag, was het aan het einde van de rit echt goed schoon, ik kon geen vlekken o.i.d. meer vinden op de vloer. Ik denk dus dat 2 á 3 keer dweilen het hem doet (tenzij je echt een vieze ruimte hebt). Uiteindelijk dus ook erg tevreden over de dweilfunctie. Ik kan weer met blote voeten in m’n huis rondlopen zonder mij vies te voelen. Heb dit ook getest door op random plaatsen in m’n huis over de grond te vegen. Het voelde overal goed schoon en glad, zelfs op de plekken waar er maar 1x is gedweild.

Batterij en toekomstige planning
De batterij is, iig voor mijn situatie, super. Is na de eerste keer volledig opgeladen te zijn nooit onder de 50% gekomen. Stofzuigen van de volledige woning kan daarmee makkelijk geautomatiseerd worden. Dweilen is een ander verhaal, gezien je de doek tussendoor moet schoonmaken en het waterreservoir moet bijvullen. Wat uiteraard logisch is. Dit ga ik oplossen door automatisch zones te laten dweilen, dan hoef ik in de ochtend alleen te zorgen dat ik een natte, schone dweil bevestig en het reservoir vul. Bij thuiskomst kan ik desnoods nog een andere zone laten dweilen.

Vraag
Wat ik mij wel afvraag, na de sessie gaat de Ozmo automatisch terug naar het dock om te laden. In mijn geval heeft deze nog ruim voldoende batterij. Is dit slecht voor de batterij – het continue aan de lader zitten?

Conclusie
Ik ben echt erg blij met de Ozmo 950. Uiteraard is het een luxe, maar zo eentje waarvan je denk "waarom heb ik dit niet eerder gedaan" en "als je het eenmaal hebt, kan je niet meer zonder". De app is simpel en werkt goed, ook van afstand. Wat mij opviel is dat het op m'n iPhone 8 minder goed werkt dan op m'n Samsung S7. Op de iPhone krijg ik vaak de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en vage errors. Op de S7 is dit nog nooit gebeurd. Ik heb uiteraard nog niet alles geprobeerd en heb ook geen tapijt o.i.d. waarop ik het kan testen.

Wat ik wel jammer vind is dat het niet over de badkamer matten heen weet te rijden, maar deze wegschuifd. Ook het niet over de stoelpoot heen kunnen is jammer. Maar dit zijn allemaal dingen die vrij makkelijk te overkomen zijn. De batterijweergave gebeurd alleen visueel, ik heb nog geen manier gevonden om deze uit te lezen in procenten.

• Ardana
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 18:44

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

greg-a schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:17:
TLDR
Heb op maandag de Ecovacs Deepbot Ozmo 950 ontvangen. Doet super goed z'n werk, zowel stofzuigen als dweilen.

Introductie en instalatie
Ik heb sinds maandag de Ecovacs Deepbot Ozmo 950 (vrijdag gekocht, maandag in huis :-) ). Ben er super blij mee. Ik heb een appartement van zo’n 65m2, overal harde vloeren en geen tapijt.
Uitpakken en installeren van de Ozmo was een fluitje van een cent, echt super simpel. App downloaden, QR-code scannen, wifiwachtwoord opgeven en klaar. Er wordt direct gevraagd of je “continuous cleaning” wilt inschakelen en “Do not disturb” tijden wilt instellen. Continious cleaning houdt in dat als de batterij van Ozmo tijdens een clean sessie te laag wordt, deze zichzelf weer gaat laden daarna de sessie weer hervat. Do Not Disturb is wat het zegt, de robot zal tijdens deze tijden niets doen, ook als het nog niet klaar is met een taak. Deze wordt dan uitgesteld tot na de Do not disturb tijdframe. De app zal je ook geen berichten sturen (denk ik).

Eerste run
Ozmo was ongeveer voor de helft opgeladen gok ik (geen % beschikbaar). Volgens de handleiding moet je Ozmo zo’n 5 uur laden, maar ik had er na 10 min genoeg van en besloot dat hij maar eens moest gaan werken voor z’n geld. Snel alle BF dozen op de bank en tafels gegooid en starten maar! Gezien dit de eerste run was heb ik de zuigmodus op “Max” gezet [opties: quiet, standard, max, max+].

Vond het echt supergrappig om Ozmo rond te zien rijden. Met de twee side-brushs lijkt het op een paniekerige schildpad in het water. Ozmo probeert eerst de hoeken en randen van de kamer te identificeren, om vervolgens in zigzaggend het centrum te behandelen. Kwam er al snel achter dat de Ozmo helaas niet over een stoelpoot heen kan rijden (hoogte ongeveer 1.5cm). Jammer, maar daar valt wel mee te leven, gewoon even handmatig stoelen verplaatsen en zone-cleaning inschakelen. Gelukkig kan de Ozmo wel om bepaalde plekken onder de bank, beetje trail-and-error waar dit lukt, maar uiteindelijk was wel alle stof onder de bank verdwenen. Gek genoeg wordt het gebied onder de bank niet volledig in kaart gebracht, maar zuigt Ozmo er wel.

Dinsdag, tweede run: de echte schoonmaak
Helaas kon de Ozmo op halve batterij niet het hele huis zuigen. Dus dag daarna, na volledig opgeladen te zijn weer een poging. Bang dat er dingen mis zouden gaan wilde ik de eerste keer er wel bij blijven. Eerst even het stofbakje geleegd. Verbaase mij behoorlijk hoeveel erin zat – goed werk dus! Tweede keer weer in de woonkamer begonnen, om vervolgens de slaapkamer mee te doen, dan de keuken (open keuken) dan de hal en badkamer. Ik was ditmaal vergeten de badkamer matjes te verwijderen. Helaas rijdt Ozmo niet op de matjes om deze te stofzuigen, maar rijdt hij er gewoon tegenaan en duwt ze in feite weg. Wat ook een manier is, maar ik had liever gezien dat hij erop reed om de matjes te stofzuigen (het zijn badmatten van Ikea, blijkbaar niet voldoende grip voor de kracht van Ozmo. Verder zag alles er wel spike n span uit. Super blij. Batterij zat voor nog meer dan 50% vol.

De slaapkamer heeft Ozmo geïdentificeerd als twee ruimtes, omdat het bed het voor het grootste gedeelte scheidt. Dit is in de app gelukkig simpel op te lossen, ook kan je hier ruimtes splitten, no-go zones en lines instellen, en no-mopping zones (in mijn geval niet relevant).

Woensdag: Autorun
De dag ervoor heb ik meteen een schema ingesteld. Op het werk krijg ik netjes een melding dat de sessie is gestart en kan ik meekijken hoe de Ozmo mijn huis aan het schoonmaken is. Ik kreeg een melding dat Ozmo vast zat in wat losse kabels en dat ik deze los moest maken. Ik heb Ozmo toen gezegd terug te keren naar het laaddock, fingers crossed dat dit zou lukken zonder alle apparaten los te trekken. En zo waar, ik zag Ozmo op de kaart gewoon rustig wegrijden, zat dus helemaal niet zo erg vast. No-gone zone ingesteld in het probleemgebied en toen Ozmo weer aangezet. Daarna is deze ongestoord het hele huis langsgegaan, zonder enige vorm van storing. Super goed dus dat Ozmo op tijd aangeeft dat deze (mogelijk) vast zit terwijl deze nog wel kan ‘ontsnappen’. Had ditmaal de badkamermatten wel verwijderd. Eenmaal thuisgekomen zag alles er goed uit en wat het stofbakje voor ongeveer een kwart gevuld.

Ik woon pas sinds 6 maanden in dit appartement en heb deze na intrekken nooit gedweild. Her en der natuurlijk lokaal wat schoongemaakt, maar meer ook niet. Dus besloot ik de dweilfunctie te testen. Het waterreservoir zit standard bevestigd in de Ozmo. Een losse wasbare dweildoek en losse dweildoekjes komen er bij. Ik heb het reservoir gevuld en de wasbare doek gebruikt. Je kan het waterverbruik (waterflow) instellen op: low, medium, high, ultra high. Bij laatstgenoemde krijg je de melding dat Ozmo hierdoor mogelijk kan slippen. Voor de test heb ik voor “ultra high” gekozen om de badkamer te dweilen.

Ik vond dat de vloer nou niet echt nat werd tijdens het dweilen, iets wat ik bij Ultra high toch wel had verwacht (vloerverwarming stond uit). Hoewel na het dweilen de doek best vies was, merkte ik dat de meeste zichtbare plekken niet verdwenen waren. Gezien Ozmo, net als de meeste robots, gewoon een natte doek over de grond sleept, was dat wel te verwachten. Toch wel lichtelijk teleurgesteld.

Dweilfunctie: tweede kans
De doek verwijderd en goed gespoeld met warm water, reservoir opnieuw gevuld en toch maar een nieuwe dweilronde gestart. Dit keer voor de hele woning. Of het aan de natte doek ligt of dat het reservoir even moest inkomen, ditmaal werd de vloer een stuk natter, in de buurt van wat ik had verwacht/gehoopt had. Wellicht ook niet zo slim van mijzelf om met een droge doek te beginnen, maar dat vergeten we even.

De Ozmo blijft uiteraard stofzuigen tijdens het dweilen, de Quiet mode is hiervoor uitermate geschikt. Je hoort dan eigenlijk alleen maar de Ozmo rondrijden. Na ongeveer 35 minuten heb ik het dweilen gepauzeerd, Ozmo had toen de woon- en slaapkamer gedweild. Het reservoir was nog maar voor zo’n 20% gevuld. Naast het hervullen heb ik ook de doek gespoeld – en dat was nodig ook! Ozmo hervatte het dweilen in de keuken, gevolgd door de gang en als laatste de badkamer. De badkamer ging ditmaal een stuk beter.

De magische dweilformule
Hoewel de badkamer er schooner uitzag dan voorheen, besloot ik toch maar nog een zone-cleaning te doen. 2x badkamer en 2x keuken (je kan een zone maximal 2x automatisch laten schoonmaken). Uiteraard opnieuw de doek gespoeld, water bijvullen was niet nodig. Hoewel de badkamer er na de tweede keer goed uitzag, was het aan het einde van de rit echt goed schoon, ik kon geen vlekken o.i.d. meer vinden op de vloer. Ik denk dus dat 2 á 3 keer dweilen het hem doet (tenzij je echt een vieze ruimte hebt). Uiteindelijk dus ook erg tevreden over de dweilfunctie. Ik kan weer met blote voeten in m’n huis rondlopen zonder mij vies te voelen. Heb dit ook getest door op random plaatsen in m’n huis over de grond te vegen. Het voelde overal goed schoon en glad, zelfs op de plekken waar er maar 1x is gedweild.

Batterij en toekomstige planning
De batterij is, iig voor mijn situatie, super. Is na de eerste keer volledig opgeladen te zijn nooit onder de 50% gekomen. Stofzuigen van de volledige woning kan daarmee makkelijk geautomatiseerd worden. Dweilen is een ander verhaal, gezien je de doek tussendoor moet schoonmaken en het waterreservoir moet bijvullen. Wat uiteraard logisch is. Dit ga ik oplossen door automatisch zones te laten dweilen, dan hoef ik in de ochtend alleen te zorgen dat ik een natte, schone dweil bevestig en het reservoir vul. Bij thuiskomst kan ik desnoods nog een andere zone laten dweilen.

Vraag
Wat ik mij wel afvraag, na de sessie gaat de Ozmo automatisch terug naar het dock om te laden. In mijn geval heeft deze nog ruim voldoende batterij. Is dit slecht voor de batterij – het continue aan de lader zitten?

Conclusie
Ik ben echt erg blij met de Ozmo 950. Uiteraard is het een luxe, maar zo eentje waarvan je denk "waarom heb ik dit niet eerder gedaan" en "als je het eenmaal hebt, kan je niet meer zonder". De app is simpel en werkt goed, ook van afstand. Wat mij opviel is dat het op m'n iPhone 8 minder goed werkt dan op m'n Samsung S7. Op de iPhone krijg ik vaak de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en vage errors. Op de S7 is dit nog nooit gebeurd. Ik heb uiteraard nog niet alles geprobeerd en heb ook geen tapijt o.i.d. waarop ik het kan testen.

Wat ik wel jammer vind is dat het niet over de badkamer matten heen weet te rijden, maar deze wegschuifd. Ook het niet over de stoelpoot heen kunnen is jammer. Maar dit zijn allemaal dingen die vrij makkelijk te overkomen zijn. De batterijweergave gebeurd alleen visueel, ik heb nog geen manier gevonden om deze uit te lezen in procenten.
pricewatch: Ecovacs DEEBOT 605

Dit lijkt het kleine en goedkope broertje van de jouwe te zijn, maar als ik de reviews lees, kan hij enkel connecten met 2,4gh wifi, niet met 5gh. Nu ben ik niet zo heel technisch, dus eigenlijk ben ik wel benieuwd of dat 'n belemmering zou zijn?

Edit: ik heb maar 1 netwerk, en weet niet welke van de 2 dat is eigenlijk...

Note to self: being good is often more important than being right.

• xh3adshotx
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 13:20
Ardana schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:27:
[...]

pricewatch: Ecovacs DEEBOT 605

Dit lijkt het kleine en goedkope broertje van de jouwe te zijn, maar als ik de reviews lees, kan hij enkel connecten met 2,4gh wifi, niet met 5gh. Nu ben ik niet zo heel technisch, dus eigenlijk ben ik wel benieuwd of dat 'n belemmering zou zijn?
Voor een stofzuiger maakt 2,4 vs 5 ghz op zich niet heel veel uit. Het is heel weinig data dat zo’n robot gebruikt. Het enige probleem zou kunnen zijn dat de 2,4ghz heel erg veel gebruikt wordt in de omgeving waardoor de verbinding steeds wegvalt. Zou je kunnen testen door tijdelijk met je telefoon je 2,4ghz netwerk te gebruiken. Als je kan WhatsAppen gaat de stofzuiger ook wel goed. :)

Sommige goedkopere apparaten hebben nog wel eens problemen als het 2,4 en 5ghz netwerk dezelfde naam hebben. Dat is alleen bijna niet te voorspellen...

[Voor 8% gewijzigd door xh3adshotx op 05-12-2019 22:50]

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

xh3adshotx schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:49:
[...]
Voor een stofzuiger maakt 2,4 vs 5 ghz op zich niet heel veel uit. Het is heel weinig data dat zo’n robot gebruikt. Het enige probleem zou kunnen zijn dat de 2,4ghz heel erg veel gebruikt wordt in de omgeving waardoor de verbinding steeds wegvalt. Zou je kunnen testen door tijdelijk met je telefoon je 2,4ghz netwerk te gebruiken. Als je kan WhatsAppen gaat de stofzuiger ook wel goed. :)
Ik heb maar 1 netwerk, en kan niet eens zien welke van de 2 dat netwerk is... Dus als dat 5ghz blijkt te zijn, en de stofzuiger kan daar niet mee connecten, wil ik wel graag weten of ik genoeg functionaliteit over hou.

Edit: yup, mijn modem heeft enkel 5ghz, hoewel ik 'm wel over kan zetten naar 2,4ghz. Maar dat laatste wil ik dus eigenlijk niet.

[Voor 18% gewijzigd door Ardana op 05-12-2019 22:56]

• piripi
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 03-04 13:26
[...]
Sommige goedkopere apparaten hebben nog wel eens problemen als het 2,4 en 5ghz netwerk dezelfde naam hebben. Dat is alleen bijna niet te voorspellen...
Hier had mijn Roborock 5 ook wel last van... Dus die heb ik terug ontdubbeld

xbox: pvanst1p

• greg-a
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 03-04 13:54
Ardana schreef op donderdag 5 december 2019 @ 22:50:
[...]

Ik heb maar 1 netwerk, en kan niet eens zien welke van de 2 dat netwerk is... Dus als dat 5ghz blijkt te zijn, en de stofzuiger kan daar niet mee connecten, wil ik wel graag weten of ik genoeg functionaliteit over hou.

Edit: yup, mijn modem heeft enkel 5ghz, hoewel ik 'm wel over kan zetten naar 2,4ghz. Maar dat laatste wil ik dus eigenlijk niet.
Ozmo 950 werkt ook alleen op 2.4Ghz.

Welke modem/router heb je? Vaak kunnen ze ook beiden tegelijk uitzenden.

Voordeel van 2.4Ghz is dat dit een groter bereik heft t.o.v. 5Ghz. Bij een stofzuiger die overall moet kunnen komen kan dit een voordeel zijn.

• Ardana

Ardana

Moderator General Chat

Silent tears

greg-a schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 11:19:
[...]

Ozmo 950 werkt ook alleen op 2.4Ghz.

Welke modem/router heb je? Vaak kunnen ze ook beiden tegelijk uitzenden.

Voordeel van 2.4Ghz is dat dit een groter bereik heft t.o.v. 5Ghz. Bij een stofzuiger die overall moet kunnen komen kan dit een voordeel zijn.
Goedkope modem van Online, kan maar 1 band uitzenden. En mijn huis is net aan 55m2 groot, 1 verdieping, dus ik heb geen problemen met dekking.

• etienne001
Iemand toevallig al een roborock van Gshopper die qua verzending al bijna binnen is?
Mijn bestelling blijft sinds maandag hangen bij DHL in Dorsten Duitsland...
Als ik de tracking code bij DHL NL ingeef dan geeft deze site aan dat ze de aanmelding al wel hebben maar nog geen pakket hebben...

• headhunter1985
  • Registratie: december 2012
  • Nu online
etienne001 schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 21:14:
Iemand toevallig al een roborock van Gshopper die qua verzending al bijna binnen is?
Als ik de tracking code bij DHL NL ingeef dan geeft deze site aan dat ze de aanmelding al wel hebben maar nog geen pakket hebben...
Vandaag geheel toevallig ontvangen, tracking bleef ook hangen. Op black friday besteld vanuit Spanje.

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online

Da's normaal, het gaat pas goed lopen als in depot Nederland is.

We zijn immers verwend met de post.nl tracking.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• etienne001
Supertip schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 23:54:
[...]

Da's normaal, het gaat pas goed lopen als in depot Nederland is.

We zijn immers verwend met de post.nl tracking.
Dat we verwend zijn met de Nederlandse pakketbezorging oké dat snap ik wel.
De Webshop in deze gaf aan 7 dagen verzending, dat was één week geleden.
Dat er een dag of 2 bij komt oké maar ik lees helaas ook veel verhalen op het internet dat op het depot in Dorsten nog al vaak pakketten blijfen "hangen" en nooit aankomen |:(
Aangezien het pakket nu al 5 dagen in het depot is lijkt mij wel lang duren, wellicht wel gevalletje ongeduldig :P
Wellicht heb ik ook te maken met gevalletje tracking probleem zoals bij @headhunter1985

Keep you informed ;)

• _Arthur
Gister kwam ie (S5 Max) binnen. Besteld via Ali op BF vanuit Tsjechië. Heeft z'n eerste rondje reeds gemaakt.

• Wootism
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 17:14

Wootism

aaibaar

greg-a schreef op donderdag 5 december 2019 @ 14:17:

Ik woon pas sinds 6 maanden in dit appartement en heb deze na intrekken nooit gedweild. Her en der natuurlijk lokaal wat schoongemaakt, maar meer ook niet.
Da’s best smerig... :/

• AequitasII
  • Registratie: februari 2014
  • Laatst online: 20:09
Mijn roborock s5 max uit Tsjechië is afgelopen woensdag gearriveerd. Mooi apparaat en wat een vuil raapt hij op zeg. We hadden die woensdag zelf nog gezogen en gedweild, maar alsnog zat de bak bijna vol met kattenharen en stof. Volgende week andere verdiepingen en dweilfunctie proberen.

• etienne001
Hmmm dan ben ik denk ik de pechvogel met de verzending vanuit Tsjechië.. Maandag nog even afwachten anders een mailtje sturen.

• j-jk
  • Laatst online: 02-04 12:18
ik zie dat er een hoop roborock gebruikers zijn hier.
waar ik nieuwschierig naar ben is of het apparaat ook functioneert als er geen internet verbinding is?
het liefst houd ik alles binnen mijn eigen thuisnetwerk.

dank voor de reacties alvast

• Wootism
  • Laatst online: 17:14

Wootism

aaibaar

j-jk schreef op zondag 8 december 2019 @ 15:54:
ik zie dat er een hoop roborock gebruikers zijn hier.
waar ik nieuwschierig naar ben is of het apparaat ook functioneert als er geen internet verbinding is?
het liefst houd ik alles binnen mijn eigen thuisnetwerk.

dank voor de reacties alvast
Viel me ook al op, moest even Googlen en het blijkt gewoon die Xiaomi stofzuiger te zijn.

Anyways, ik heb de iets oudere versie (zonder die overbodige dweil) en die doet het prima zonder netwerk!
Ik miste echter wel wat leuke functies zoals spot-cleaning waarbij je op de plattegrond van je huis een vierkantje trekt om de plek waar hij moet schoonmaken. Om hier toch gebruik van te maken heb ik een apart netwerk aangemaakt die geen verbinding maakt naar buiten.

Maar kan ook prima zonder :)

• j-jk
  • Laatst online: 02-04 12:18
Wootism schreef op zondag 8 december 2019 @ 17:17:
[...]

Viel me ook al op, moest even Googlen en het blijkt gewoon die Xiaomi stofzuiger te zijn.

Anyways, ik heb de iets oudere versie (zonder die overbodige dweil) en die doet het prima zonder netwerk!
Ik miste echter wel wat leuke functies zoals spot-cleaning waarbij je op de plattegrond van je huis een vierkantje trekt om de plek waar hij moet schoonmaken. Om hier toch gebruik van te maken heb ik een apart netwerk aangemaakt die geen verbinding maakt naar buiten.

Maar kan ook prima zonder :)
ohh top, is dus gellukig niet zo'n product wat stuk is wanneer de servers uit gezet worden bij de fabrikant.

werkt die app ook offline op je netwerk dan?

• Laro
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 14:16
etienne001 schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:01:
Hmmm dan ben ik denk ik de pechvogel met de verzending vanuit Tsjechië.. Maandag nog even afwachten anders een mailtje sturen.
Ik heb hem ook besteld op black friday, vanuit Tsjechië, via Gshopper. Status stond vrij snel op verzonden, maar tot nu toe niets meer gehoord. Status staat nu op "Traceringsinformatie zal binnen 5 tot 10 dagen beschikbaar zijn". Het kan dus blijkbaar altijd erger :/

• etienne001
Laro schreef op maandag 9 december 2019 @ 22:18:
[...]

Ik heb hem ook besteld op black friday, vanuit Tsjechië, via Gshopper. Status stond vrij snel op verzonden, maar tot nu toe niets meer gehoord. Status staat nu op "Traceringsinformatie zal binnen 5 tot 10 dagen beschikbaar zijn". Het kan dus blijkbaar altijd erger :/
Hmmmm dat is inderdaad minder zeg.
Ik heb zojuist gezien dat mijn bestelling vandaag wordt bezorgd tussen 09.00-18.00 uur.
Volgens de track&trace is het pakket ineens in NL aangekomen en op het depot in de regio, er lijkt inderdaad vertraging in de track&trace te zitten.

Edit:
Pakket vanmiddag ontvangen. Het instellen met de app was echt zo gedaan!
Naderhand gelijk een nieuwe firmware beschikbaar. De Roborock is inmiddels opgeladen en is bezig met zijn 1e run :)

[Voor 13% gewijzigd door etienne001 op 10-12-2019 15:40]

• TommyGun
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 20:51

TommyGun

Stik er maar in!

De sidebrush van mijn Neato D6 werkt al niet meer, nog geen half jaar oud. Nice :P

Lijkt alsof de riem eraf is gelopen (maakt ook een vreemd geluid).

Aangemeld bij Neato zelf (Coolblue duurt 3 weken... de groeten), dus ik ben benieuwd.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Supertip
  • Registratie: november 2006
  • Niet online
etienne001 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:41:
[...]

Hmmmm dat is inderdaad minder zeg.
Ik heb zojuist gezien dat mijn bestelling vandaag wordt bezorgd tussen 09.00-18.00 uur.
Volgens de track&trace is het pakket ineens in NL aangekomen en op het depot in de regio, er lijkt inderdaad vertraging in de track&trace te zitten.

Edit:
Pakket vanmiddag ontvangen.
Dat bedoelde ik, ineens loopt het super snel, in depot en vaak ook dezelfde dag uitgeleverd.

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:52

Christiano007

Ich bin der champion

Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen een roborock S5 of een S4, ik weet niet of ik de dwijl vaak zou gebruiken

Hebben jullie nog tips om 1 van deze goedkoop te krijgen? Ik bestel nooit via Ali dus ik weet niet waar je al die korting coupons kunt krijgen en welke leveranciers betrouwbaar zijn. En het liefst niet langer dan 2 weken levertijd

Ter land, ter zee en in de kroeg

• etienne001
Christiano007 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 18:09:
Ik ben zelf nog aan het twijfelen tussen een roborock S5 of een S4, ik weet niet of ik de dwijl vaak zou gebruiken

Hebben jullie nog tips om 1 van deze goedkoop te krijgen? Ik bestel nooit via Ali dus ik weet niet waar je al die korting coupons kunt krijgen en welke leveranciers betrouwbaar zijn. En het liefst niet langer dan 2 weken levertijd
Ik heb de S5 gekocht via Ali (Gshopper) op Black friday. Op Ali kan je ook kijken of de winkel speciale kortingen heeft of je kan soms kortingsbonnen kopen.
De dweilfunctie moet je niet al te serieus nemen, maar ik moet zeggen dat wij afgelopen zondag nog met de karcher hebben gedweild en nu is de roborock 2 dagen bezig geweest met de dweilfunctie. Ik moet zeggen dat het best nog wel resultaat geeft. Ik deel de kamer dan wel op in 2 delen waarbij de robot per deel 2x rond gaat.
Ik heb sinds vandaag wel gelezen dat je met de officiële roborock app wat meer kan instellen (s4) maar de S5 wordt hierin (nog) niet herkend. Ik werk dus met de mi home app en dat gaat naar mijn idee ook goed.

• Christiano007
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:52

Christiano007

Ich bin der champion

etienne001 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 21:58:
[...]

Ik heb de S5 gekocht via Ali (Gshopper) op Black friday. Op Ali kan je ook kijken of de winkel speciale kortingen heeft of je kan soms kortingsbonnen kopen.
De dweilfunctie moet je niet al te serieus nemen, maar ik moet zeggen dat wij afgelopen zondag nog met de karcher hebben gedweild en nu is de roborock 2 dagen bezig geweest met de dweilfunctie. Ik moet zeggen dat het best nog wel resultaat geeft. Ik deel de kamer dan wel op in 2 delen waarbij de robot per deel 2x rond gaat.
Ik heb sinds vandaag wel gelezen dat je met de officiële roborock app wat meer kan instellen (s4) maar de S5 wordt hierin (nog) niet herkend. Ik werk dus met de mi home app en dat gaat naar mijn idee ook goed.
Zie eigenlijk nergens de S4 te koop helaas. Amazon heeft hem niet, op Ali zie ik hem ook niet.

Ter land, ter zee en in de kroeg

• etienne001
Christiano007 schreef op donderdag 12 december 2019 @ 12:28:
[...]

Zie eigenlijk nergens de S4 te koop helaas. Amazon heeft hem niet, op Ali zie ik hem ook niet.
Dat gaf @Naamloos001.bmp ook al aan.
Wellicht heeft hij/zij de S4 nog ergens kunnen vinden?

• Naamloos001.bmp
@etienne001 @Christiano007
Nee, helaas nergens anders kunnen vinden voor een fatsoenlijke prijs. Rond 11/11 (singles day) was het verkrijgbaar voor 350, helaas niet op tijd kunnen bestellen. Normale prijs op Amazon is 415, als het überhaupt nog weer terug komt.

• Thoraxx
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 20:08
Naamloos001.bmp schreef op zondag 15 december 2019 @ 01:02:
@etienne001 @Christiano007
Nee, helaas nergens anders kunnen vinden voor een fatsoenlijke prijs. Rond 11/11 (singles day) was het verkrijgbaar voor 350, helaas niet op tijd kunnen bestellen. Normale prijs op Amazon is 415, als het überhaupt nog weer terug komt.
Ben er ook al een tijd naar op zoek naar de S4... 11/11 gewacht ivm black friday, maar helaas weg 8)7
Twijfel nu om toch maar voor de S55 te gaan :S
Anders blijf ik maar uitstellen.

• BlueTooth76
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online

BlueTooth76

Let the sun shine!

M’n Xiaomi Roborock S5x gaf na enkele maanden een “Error18”. Nieuwe fan besteld via AliExpress en die past perfect. Oude fan doet het ook weer, zat een stukje plastic klem en dat blokkeerde de motor.

Garantie claimen was ook een optie maar het apparaat is zo “Mecano style” gemaakt dat zelf vervangen sneller was ;)

Had m’n Medion 18500 als back-up dus het bleef schoon.

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

• Naamloos001.bmp
Thoraxx schreef op maandag 16 december 2019 @ 01:55:
[...]

Ben er ook al een tijd naar op zoek naar de S4... 11/11 gewacht ivm black friday, maar helaas weg 8)7
Twijfel nu om toch maar voor de S55 te gaan :S
Anders blijf ik maar uitstellen.
Ik zit dus met precies dezelfde dilemma. Je zou toch verwachten dat als die terug zou komen, dat dat rond kerst wel zou gebeuren met een leuke korting?

• Thoraxx
  • Laatst online: 20:08
Naamloos001.bmp schreef op maandag 16 december 2019 @ 09:49:
[...]

Ik zit dus met precies dezelfde dilemma. Je zou toch verwachten dat als die terug zou komen, dat dat rond kerst wel zou gebeuren met een leuke korting?
Ja dat was mijn verwachting ook! Ik check amazon.de regelmatig. Soms stond de S4 er weer tussen, maar dan met verwachte levertermijn eind december pas. Nu is hij er weer af. Ook bij Amazon FR en ES staat hij er niet bij.

Vraag me af waarom er leverproblemen zijn!

• Naamloos001.bmp
Thoraxx schreef op maandag 16 december 2019 @ 13:08:
[...]

Ja dat was mijn verwachting ook! Ik check amazon.de regelmatig. Soms stond de S4 er weer tussen, maar dan met verwachte levertermijn eind december pas. Nu is hij er weer af. Ook bij Amazon FR en ES staat hij er niet bij.

Vraag me af waarom er leverproblemen zijn!
Vandaag stond er bij dat het vanaf de 23e beschikbaar is met de mogelijkheid om het te bestellen (amazon, 1 nieuw exemplaar). Gelijk besteld en het komt rond de 30ste een keer aan, even zien of het wat is en of het überhaupt geleverd wordt.
Gek genoeg is de tekst gelijk weer veranderd en is het momenteel niet beschikbaar. Misschien was dit een retourtje van iemand anders? Kan het iig nog altijd terug sturen als er wat mis mee is.

• hammy87
  • Registratie: februari 2006
  • Nu online
Staat er toevallig nu weer 1 op. Maar wel voor €415,99, vorige week was hij nog €353 oid toch?

• Naamloos001.bmp
@hammy87
€415,99 klopt. Voor zover ik weet was het alleen ~€350 rond singles day (11-11), verder geen kortingen meer gezien. Dus ik heb het maar voor 415,99 gehaald.

Het lijkt er inderdaad op dat er af en toe weer 1 exemplaar te koop staat.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:05

Zenix

BOE!

@michaeltb en @ephymerous wat is jullie ervaring met de STYJ02YM?

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:02
Zenix schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:10:
Bevalt erg goed. Zeker nu onze hond in de rui is. Enige dat me wat tegenvalt is het gedoe rondom de map. Soms is ie z’n positie kwijt en maakt ie een nieuwe map.

Op onze gietvloer is de dweilfunctie ook prima. De vlekken van de hond verdwijnen als sneeuw voor de zon :)

/edit
Wat ik wel slecht vind is het feit dat ie alleen maar op een G netwerk kan en je geen tekens in je SSID mag gebruiken. Je kan zelfs het netwerk niet verbergen.

[Voor 28% gewijzigd door ephymerous op 21-12-2019 21:32]

• michaeltb
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 20:55
Zenix schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:10:
Nog steeds niet binnen helaas..

• Incolumis
  • Laatst online: 03-04 22:43
Dear Frank,

Thank you very much for contacting us .

Sorry to inform you that we have not stock of the reshipment.

Could ytou please consider the partial refund of 30 USD to wallet or payment account.

Could you please confirm it ?

We would like to express apologies for your inconvenience again .

Thank you for your ongoing support.

Best Regards

Jerica

Gearbest Customer Service

http://www.gearbest.com/
Ik had een 360 S6 gekocht via Gearbest. Hij heeft het ongeveer een week gedaan, totdat de oplader dood ging. Nu willen ze maar 30USD terug betalen....
Nooit meer via China...

• Zenix

Zenix

BOE!

@Incolumis Dat is te weinig. Minimaal 50, misschien kan je dan wel een vervanger kopen (oplader)

[Voor 18% gewijzigd door Zenix op 22-12-2019 20:44]

• Henk007
  • Registratie: december 2003
  • Laatst online: 21:04
Ik zou hem niet kopen bij de Aldi voor €299, maar zijn er tweakers die deze overwegen ?
https://www.aldi.nl/onze-...avigatie-606.article.html

Hier een review (Duits)
https://www.computerbild....Praxis-Test-24720001.html

De conclusie is redelijk positief voor deze prijs, alleen is het geluidsvolume te hoog schrijven ze.

[Voor 41% gewijzigd door Henk007 op 22-12-2019 21:53]

• Sander
  • Registratie: juni 2004
  • Laatst online: 14:56
TommyGun schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 10:10:
De sidebrush van mijn Neato D6 werkt al niet meer, nog geen half jaar oud. Nice :P

Lijkt alsof de riem eraf is gelopen (maakt ook een vreemd geluid).

Aangemeld bij Neato zelf (Coolblue duurt 3 weken... de groeten), dus ik ben benieuwd.
Ik had aantal jaar geleden XV-25 via Coolblue en had iedere keer (ja 4 apparaten versleten in 2 jaar) binnen paar dagen geld terug of een nieuwe

• etienne001
Vanmorgen de 1898 firmware op de S5 gezet. Ik heb het idee dat de roborock wel beter zijn ronde maakt. Hij gaat minder vaak terug om toch nog enkele hoekjes te doen. Hebben jullie deze firmware ook al geflashed en hoe ervaren jullie dit?

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 03-04 15:47
etienne001 schreef op woensdag 25 december 2019 @ 12:29:
Vanmorgen de 1898 firmware op de S5 gezet. Ik heb het idee dat de roborock wel beter zijn ronde maakt. Hij gaat minder vaak terug om toch nog enkele hoekjes te doen. Hebben jullie deze firmware ook al geflashed en hoe ervaren jullie dit?
Ik heb de keuze voor deze firmware nog niet.
Via welke tool heb je dit gedaan? 'home' of andere app?

• etienne001
stimpyrulez schreef op woensdag 25 december 2019 @ 13:33:
[...]

Ik heb de keuze voor deze firmware nog niet.
Via welke tool heb je dit gedaan? 'home' of andere app?
De xiaomi app even op de regio China zetten dan opnieuw de S5 koppelen. Je krijgt dan de melding dat er nieuwe firmware beschikbaar is. Deze even updaten en daarna de app weer terug naar regio Nederland daar de roborock niet kan werken met de server in China.

• Rooieduvel
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 11:19

Rooieduvel

Formerly known as Tomf1

iBood heeft nu de Roomba 980 voor 400 euro... zit erg te twijfelen om hem te nemen... iemand ervaring met deze stofzuiger?

Just a guy... who likes tech... who likes to write.... and test... and game...

• _Arthur
Rooieduvel schreef op vrijdag 27 december 2019 @ 08:55:
iBood heeft nu de Roomba 980 voor 400 euro... zit erg te twijfelen om hem te nemen... iemand ervaring met deze stofzuiger?
Die 980 werkt nog met fysieke 'virtual walls'. Iets wat in mijn ogen alweer sterk verouderde technieken zijn.

Hier wat vergelijken met bv een Roborock S5 (in ongeveer dezelfde prijsklasse):
https://smartrobotreviews...980-comparison-chart.html
https://vacuumcleanersdvi...-980-detailed-comparison/
https://smartrobotreviews...eneration-comparison.html

• MeTooPV
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 03-04 16:13
Gebruik al heel lang robot stofzuigers. Virtuele muren nog nooit gebruikt, behalve bij de trappen. Tegenwoordig zien de meeste stofzuigers de trappen zelf wel. Ben zelf trouwens geen Roomba fan. Mij iets te wild. Neato botst minder hard.

• Forza11
  • Laatst online: 19-03 22:19
Hoi, ik kom van een hombot 3 en wil iets nieuws. Ik heb een aantal eisen waar de nieuwe aan moet voldoen en hoop hier wat koopadvies te krijgen.

Wat specifieke wensen:
- makkelijk gebieden blokkeren via een soort map in de app (bijvoorbeeld gebeid waar kabels liggen)
- zone cleaning, bijv. Specifiek keuken stofzuigen
- google home ondersteuning (hey google, stofzuig de woonkamer of zoiets)
-mogelijkheid om juist drempels/verhogingen te vermijden, dat om te zorgen dat hij niet continue over de keukenstoel voeten probeert te rijden.

Wat zouden jullie adviseren?

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 21:29
Voor dat laatste punt heb ik nooit een oplossing gevonden (behalve een hele goedkope kopen die niet over drempels kan, maar dat komt niet overeen met je andere eisen). Oftewel uiteindelijk heb ik maar een virtuele muur gemaakt rond de eettafel stoelen.

• Garyu
  • Registratie: mei 2003
  • Nu online
Forza11 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:56:
Hoi, ik kom van een hombot 3 en wil iets nieuws. Ik heb een aantal eisen waar de nieuwe aan moet voldoen en hoop hier wat koopadvies te krijgen.

Wat specifieke wensen:
- makkelijk gebieden blokkeren via een soort map in de app (bijvoorbeeld gebeid waar kabels liggen)
-mogelijkheid om juist drempels/verhogingen te vermijden, dat om te zorgen dat hij niet continue over de keukenstoel voeten probeert te rijden.

Hoe hoog zijn die poten van de keuken stoel? Hier rijdt de s5 er makkelijk over heen. Hoogte ca 1.5cm.

• Forza11
Sissors schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 22:15:
Voor dat laatste punt heb ik nooit een oplossing gevonden (behalve een hele goedkope kopen die niet over drempels kan, maar dat komt niet overeen met je andere eisen). Oftewel uiteindelijk heb ik maar een virtuele muur gemaakt rond de eettafel stoelen.
Welke stofzuiger heb je dan? En voldoet die wel aan de rest van de punten?

• Forza11
Garyu schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 23:12:
[...]

Hoe hoog zijn die poten van de keuken stoel? Hier rijdt de s5 er makkelijk over heen. Hoogte ca 1.5cm.
Het zijn liggende balkjes van een krappe 2x2 cm. De hombot rijdt er op en raakt dan de grip kwijt

• Han
  • Niet online
Misschien dat iemand het hier weet, ik kom er zelf niet uit :X

Gistermorgen merkte ik op dat ik was uitgelogd op mijn Xiaomi app. Geen probleem zou je denken, opnieuw inloggen en klaar. Helaas was het niet zo’n feest. Na het opnieuw inloggen was de app leeg. Mijn Xiaomi 1s is weg, net als mijn plattegrond, schema’s, etc. De app is helemaal leeg.

Iemand een idee hoe ik alles weer terug kan krijgen? Of is het uithuilen en opnieuw beginnen?

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• keepitfrosty
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 00:17
Han schreef op zondag 29 december 2019 @ 09:36:
Misschien dat iemand het hier weet, ik kom er zelf niet uit :X

Gistermorgen merkte ik op dat ik was uitgelogd op mijn Xiaomi app. Geen probleem zou je denken, opnieuw inloggen en klaar. Helaas was het niet zo’n feest. Na het opnieuw inloggen was de app leeg. Mijn Xiaomi 1s is weg, net als mijn plattegrond, schema’s, etc. De app is helemaal leeg.

Iemand een idee hoe ik alles weer terug kan krijgen? Of is het uithuilen en opnieuw beginnen?
Heb ik ook wel eens gehad. Gewoon even wachten en toen kwam alles weer terug. Of de app even afsluiten en dan weer openen.

• etienne001
Forza11 schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 21:56:

Wat specifieke wensen:

Mijn s5 komt niet over drempels heen van 2cm hoog. Voor de rest zijn het vragen die meerdere merken wel zullen ondersteunen.

In welke prijsklasse zit je te denken?

• Han
  • Niet online
keepitfrosty schreef op zondag 29 december 2019 @ 10:12:
Heb ik ook wel eens gehad. Gewoon even wachten en toen kwam alles weer terug. Of de app even afsluiten en dan weer openen.
Ik wacht al meer dan 24 uur, heb er een hard hoofd in. Best wel balen aangezien mijn kamers en no-go zones nu ook weg zijn. Had inderdaad verwacht dat na het opnieuw aanloggen alleenstaande terug zou zijn. Raar gedoe :(

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Forza11
etienne001 schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:11:
[...]

Mijn s5 komt niet over drempels heen van 2cm hoog. Voor de rest zijn het vragen die meerdere merken wel zullen ondersteunen.

Denk aan ca 500 max, goedkoper zou mooi zijn

• keepitfrosty
Han schreef op zondag 29 december 2019 @ 16:20:
[...]

Ik wacht al meer dan 24 uur, heb er een hard hoofd in. Best wel balen aangezien mijn kamers en no-go zones nu ook weg zijn. Had inderdaad verwacht dat na het opnieuw aanloggen alleenstaande terug zou zijn. Raar gedoe :(
Ja dat is balen. Helemaal als je nog meer devices van xiaomi hebt. Kan je alles weer opnieuw gaan instellen.

• Nuevocasa
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 20:18
etienne001 schreef op zondag 29 december 2019 @ 12:11:
[...]

Mijn S5 lukt het wel, soms na 2x proberen. Maar is er altijd nog over gekomen.

• JoJo_nl
  • Laatst online: 14-03 01:01
ephymerous schreef op zaterdag 21 december 2019 @ 21:27:
[...]

Bevalt erg goed. Zeker nu onze hond in de rui is. Enige dat me wat tegenvalt is het gedoe rondom de map. Soms is ie z’n positie kwijt en maakt ie een nieuwe map.

Op onze gietvloer is de dweilfunctie ook prima. De vlekken van de hond verdwijnen als sneeuw voor de zon :)

/edit
Wat ik wel slecht vind is het feit dat ie alleen maar op een G netwerk kan en je geen tekens in je SSID mag gebruiken. Je kan zelfs het netwerk niet verbergen.
De stofzuiger bevalt mij ook zeer goed. Het ding komt op plekken waar ik zelf niet bij kom en het is verbazend hoeveel stof en haren dat ding verzameld. Klimt met gemak over kabel heen en drempel van 2cm. Herkent de rand bij trap perfect. Dat chinees beviel alleen niet.
Met app Mi home 5.6.29 vevs voor android werkt t goed op mijn dualband (2.4ghz + 5ghz) wifi met '-' teken in de ssid. Connect zeer snel als je europe server met nederlands of engels taal selecteert.
Token, deviceid en mac is te vinden in 《apparaat》> settings > additional settings > network info
Je kan de styj02ym upgraden naar 44 firmware en op english zetten dmv automation scene ‘at 《time》do vacuumcleaner set to english+set carpetmode to 2’

[Voor 3% gewijzigd door JoJo_nl op 30-12-2019 12:32]

If something sucks make it better...

• Iuigi
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 02-04 19:26
Iemand een tip voor een budget robotstofzuiger tot 150 euro die in dagelijks even de kattenharen e.d. bij elkaar veegt? Gaat puur om de benedenverdieping met houten vloer en een enkel vloerkleed.

• chundo
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 15:40
Wij overwegen een roborock s50 maar ik heb enkel vragen waar ik niet direct een antwoord op vind.
In de woonkamer ligt parket en in de aanpalende keuken liggen tegels. De parket moet met een zeep gedweild worden en die taak wil ik aan de roborock geven. Is het mogelijk dat hij de woonkamer en de keuken zuigt en enkel de woonkamer dweilt? Ik wil niet de zeep van de parket op mijn tegelvloer maar weet niet als dat mogelijk is zonder dat ik bv het waterreservoir eraf moet nemen?

• Pizzaman
  • Registratie: december 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Hi, sinds kort ben ik ook eigenaar van een prachtige robotstofzuiger. Geweldig ding. Nu staat hij in de kamer (aan de stroom) en valt nogal op. Ik wil eigenlijk een mooie oplossing bedenken om hem aan het zicht te onttrekken, bijvoorbeeld door hem in een kastje te laten rijden. In de handleiding staat echter dat er een meter aan beide kanten en twee meter voor het apparaat vrij moeten blijven.

Hoe hebben jullie dit opgelost?

• RobertowNL
  • Registratie: mei 2011
  • Laatst online: 16:42

RobertowNL

For your gear!

Pizzaman schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 10:47:
Hi, sinds kort ben ik ook eigenaar van een prachtige robotstofzuiger. Geweldig ding. Nu staat hij in de kamer (aan de stroom) en valt nogal op. Ik wil eigenlijk een mooie oplossing bedenken om hem aan het zicht te onttrekken, bijvoorbeeld door hem in een kastje te laten rijden. In de handleiding staat echter dat er een meter aan beide kanten en twee meter voor het apparaat vrij moeten blijven.

Hoe hebben jullie dit opgelost?
Hier staat hij gewoon onder een kastje, met aan beide zijden hoogstens 25-30 cm ruimte. Gaat al een paar jaar goed.

• ephymerous
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 21:02
JoJo_nl schreef op maandag 30 december 2019 @ 12:22:
[...]
Je kan de styj02ym upgraden naar 44 firmware en op english zetten dmv automation scene ‘at 《time》do vacuumcleaner set to english+set carpetmode to 2’
Bedankt voor de tip :) De firmware heb ik erop, duurde wel eventjes. De automationscene lukt me nog niet helemaal. Op Google vind ik ook weinig extra informatie. Kan je wellicht een screenshot maken? Ik gebruik overigens de iOS app.

• delodic
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23-02 12:50
Ik zie dat een aantal mensen hier robotstofzuigers hebben die niet in Nederlandse winkels te koop zijn. Ik wil graag een roborock S5 max aanschaffen maar het lijkt erop dat dit dan via gearbest moet. Dan valt het weer flink duurder uit met BTW en importheffing neem ik aan? Ook qua garantie lijkt het me niet ideaal. Ik zat ook te kijken naar de ozmo 950 maar in nl lijkt weer alleen de 930 beschikbaar. Ook als ik op de NL site van ecovacs kijk wordt de 950 simpelweg niet getoond

Welke alternatieven zijn er naast gearbest en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

• _Arthur
delodic schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:29:
Ik zie dat een aantal mensen hier robotstofzuigers hebben die niet in Nederlandse winkels te koop zijn. Ik wil graag een roborock S5 max aanschaffen maar het lijkt erop dat dit dan via gearbest moet. Dan valt het weer flink duurder uit met BTW en importheffing neem ik aan? Ook qua garantie lijkt het me niet ideaal. Ik zat ook te kijken naar de ozmo 950 maar in nl lijkt weer alleen de 930 beschikbaar. Ook als ik op de NL site van ecovacs kijk wordt de 950 simpelweg niet getoond

Welke alternatieven zijn er naast gearbest en wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Aliexpres met shipping vanuit Tsjechië. Voor de S5 Max was ik op Blackfriday E 392,21 kwijt.

• Kenji83
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 09-01 23:46
Ik ben ten einde raak. Ik heb een Ecovacs Deebot 900 die 8 of 9 maanden zonder problemen heeft gewerkt.

Een week of 2-3 geleden kregen we een melding over de laser module die niet meer zou werken. Rustig tikken op de module kon dit fixen volgens de app. Dat leek te helpen, maar de stofzuiger wilde niet meer verbinden met de app.

Robot gereset, maar tijdens het opnieuw toevoegen kwam ik niet meer voorbij de stap waarbij de robot gaat verbinden met de app. Op dat moment heb je net een verbinding die met het netwerk van de stofzuiger zelf opgezet. Er loopt dan een progress bar vol, maar ergens aan het einde (rondom tussen de 80 en 97 procent) krijg je een foutmelding: 406, 10256 (laatste weet ik niet exact). Die melding duidt op het niet kunnen maken van een verbinding met internet.

Wat ik inmiddels allemaal heb geprobeerd:
- verschillende acces points (Ziggo modem, Orbi met oude en nieuwe firmware, oude Apple AirPort Express)
- geforceerd via 2.4 GHz verbinden
- setup via zowel een iOS als Android
- alle verbindingen behalve WiFi op m’n telefoon gedeactiveerd
- alle netwerken vergeten zodat alleen het 2.4 GHz bij m’n telefoon bekend was
- iedere keer getest of ik internetverbinding had op het WiFi netwerk voordat ik ging verbinden met de stofzuiger

Niets werkt. Aangezien de stofzuiger zelf een netwerk aanbied waarmee ik succesvol kan verbinden lijkt het me sterk dat er iets in de stofzuiger kapot is toch? Zou het een poort instelling in m’n router kunnen zijn of zo?

Heeft iemand hetzelfde ervaren?

• Zenix

Zenix

BOE!

Sinds gisteren de Xiaomi STYJ02YM binnen. Werkt goed. Dweilen en zuigen doet die tot nu toe prima. Ik heb er 278 euro voor betaald.

• keepitfrosty
Zenix schreef op woensdag 1 januari 2020 @ 14:57:
Sinds gisteren de Xiaomi STYJ02YM binnen. Werkt goed. Dweilen en zuigen doet die tot nu toe prima. Ik heb er 278 euro voor betaald.
Ik heb deze ook net vorige week binnengekregen maar zit nog in de doos. Deze gaat naast de 1S boven zijn werk doen in de nieuwe woning

• delodic
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 23-02 12:50
_Arthur schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 14:36:
[...]

Aliexpres met shipping vanuit Tsjechië. Voor de S5 Max was ik op Blackfriday E 392,21 kwijt.
Ah top, thanks voor de info!

• JoJo_nl
ephymerous schreef op dinsdag 31 december 2019 @ 11:00:
[...]

Bedankt voor de tip :) De firmware heb ik erop, duurde wel eventjes. De automationscene lukt me nog niet helemaal. Op Google vind ik ook weinig extra informatie. Kan je wellicht een screenshot maken? Ik gebruik overigens de iOS app.
Ik gebruik de genoemde android app, deze is aangepast door vevs zodat het op de europese server kan draaien en die extra automation optie voor engels en carpet mode. Vandaag kwam ik er achter dat als de accu leeg is hij em weer terug op chinees zet , heb dr maar een dagelijks routine van gemaakt om die 2 dingen in te stellen nu.
In android mi home doe je de stofzuiger kiezen en dan
Die 3 puntjes rechtsboven voor settings, daar vind je automation.
Zie ff zo gauw niet hoe je plaatje kan invoegen hier.
Edit: https://s.amsu.ng/ZzR0a5ijpKaN

[Voor 2% gewijzigd door JoJo_nl op 02-01-2020 01:54. Reden: Plaatje link]

• Wesley-nl
Ik ben mezelf de afgelopen weken aan het verdiepen in robotstofzuigers.
Daarbij heb ik een aantal belangrijke punten:
- alleen voor harde vloeren
- geen dweilfunctie
- kaart voor minimaal 2 verdiepingen
- te bedienen via een app
- prijsklasse maximaal rond de € 500,00.

Ik overweeg nu sterk om te kiezen voor de Irobot Roomba 960.

Hebben jullie hier een mening en of advies over?

• JoJo_nl
Wesley-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 08:44:
Ik ben mezelf de afgelopen weken aan het verdiepen in robotstofzuigers.
Daarbij heb ik een aantal belangrijke punten:
- alleen voor harde vloeren
- geen dweilfunctie
- kaart voor minimaal 2 verdiepingen
- te bedienen via een app
- prijsklasse maximaal rond de € 500,00.

Ik overweeg nu sterk om te kiezen voor de Irobot Roomba 960.

Hebben jullie hier een mening en of advies over?
Ja niet doen. Neem n roborock of n xiaomi.

• keepitfrosty
JoJo_nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 12:00:
[...]

Ja niet doen. Neem n roborock of n xiaomi.
Doen die met gemak 2 verdiepingen dan zonder dat je het basisstation moet verplaatsen?

• Wesley-nl
Nou dat is dus een beetje mijn vraag... ik kan nergens vinden dat andere merken, zoals Roborock ook 2 verdiepingen kunnen doen, zonder dat kaarten worden overschreven enz

• janvanduschoten
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 18:39

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Wesley-nl schreef op donderdag 2 januari 2020 @ 13:38:
Nou dat is dus een beetje mijn vraag... ik kan nergens vinden dat andere merken, zoals Roborock ook 2 verdiepingen kunnen doen, zonder dat kaarten worden overschreven enz
Ik pak regelmatig m'n Xiaomi 1e gen stofzuiger op, zet hem bovenaan de trap neer en zet hem aan. Hij doet z'n ding en zodra ik de push melding vanuit de app krijg dat hij klaar is en z'n basisstation niet kan vinden, dan weet ik dat hij weer boven naast de trap staat.

Ik mis persoonlijk niet het opslaan van kaarten, ik heb dan ook geen delen waar hij niet mag / kan komen.

You've mistaken me for someone who really cares.

Pagina: 1 ... 73 74 75 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True