Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 79 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.782 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BramT
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 20:43

BramT

Rule #1

rozuchu schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:56:
[...]

Dank voor de tip! Ik zal er eens naar kijken ik zie dat deze ook kan dweilen dat is wel een meerwaarde tov een roomba.

Ben alleen zo bang voor een miskoop, dus bijv dat deze na een maand of 2 al die zooi in ons huis toch niet aankan en ie dan uiteindelijk in de kast stof ligt te happen. :S
Ik ga nog eens even goed alle ervaringen doornemen
Ik had eerst een Robovac D7. Die is aanzienlijk goedkoper en schijnt ook goed met lange haren om te kunnen gaan. Uiteindelijk had ik 'm wel omgeruild voor de Deebot 950. Het dweilen leek me ook een nuttige toevoeging en ik was wat teleurgesteld in de opties (app) van de D7 in vergelijking met wat 'de rest' kan.

Het dweilen moet je overigens niet zien als echt dweilen. Het is hetzelfde als met een nat doekje even (eenmalig) over de vloer gaan. Ja, het scheelt; het neemt natuurlijk meer (fijn)stof mee dan alleen zuigen, maar echt dweilen is het niet. Het maakt je vloer niet (goed genoeg) schoon na een feestje zullen we maar zeggen.

De 950 is wat duurder maakt door de het natte doekje net wat beter schoon. Ook heeft de app wat meer opties.

Nadeeltje is wel het tenenkrommende Engels. Je merkt echt dat het chinees spul is. De zinnetjes zijn overduidelijk door een native daar opgenomen en variëren van komisch slecht ("Retujnin to the sjargingdak") tot compleet onverstaanbaar. Ik heb de spraaknotificaties maar uitgezet en wacht nu gewoon op de melding in de app.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-07 15:51
Ik lees ook wel veel positieve ervaringen over de Roborock S5 Max, zelfs iemand met een poolhond (zo'n type hebben wij dus ook) die er tevreden mee is, nu zit ik te kijken naar de prijzen. Op Amazon.nl heb ik hem gevonden voor 399 maar verkocht door een andere verkoper, wel "Fulfilment by Amazon".

Enig idee wat dit doet voor de garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reaL_G
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 27-09 16:21

reaL_G

G

nog een tip voor mensen die last hebben bij het laden van de map, met de roborock app.

Open de app (op je telefoon), en selecteer je stofzuiger -----> map laad niet.
ga terug naar je homescreen van je telefoon, dus sluit de app NIET.
open de app opnieuw, en de map laad gelijk.

bij mij werkt dit altijd. vage bedoeling.

GiTS

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-09 13:36
Wellicht leuk om eens feedback te geven na een wat langer gebruik.
Wij hebben sinds oktober 2017 een Xiaomi stofzuiger (versie 1) in gebruik. Destijds voor 310 euro via Aliexpress gehaald (inclusief reserve onderdelen). Die link geeft nu aan dat hij 216-246euro kost.

Dit is een type zonder dweil, met 1 grote borstel en 1 kleine borstel rechtsvoor.

Na bijna 3 jaar gebruik ziet hij er nog prima uit, er zitten wat krassen op de 'bumper', want hij kan net onder een kastje door, daar blijft hij dus soms een klein beetje haken en moet hij het een paar keer proberen. Verder is er aan de onderkant wat smerigheid te zien waar de borstel rond draait.
We gebruiken nog steeds de originele grote borstel (zo'n oranje draai ding) en de originele kleine borstel (met 3 van die kleine kwastjes). Die wou ik nu toch maar eens gaan vervangen :o .
Het HEPA filter heb ik al wel 3x vervangen, de laatste keer door een reserve onderdeel van de opvolger. Deze filter kan je gewoon afspoelen, iets wat bij de eerste generatie nog niet kon.

Hij lijkt het nog net zo goed te doen als de eerste keer, hij maakt ongeveer 1m2 per minuut schoon (50m2 ruimte in 53 minuten). Batterij gebruik let ik niet echt op, hij verbruikt volgens mij maar iets van 20-30% om de kamer te doen? Hij hoeft iig nooit halverwege bij te laden (y) .

Een aantal keer begon hij rare rondjes te rijden (alsof hij steeds een nieuwe stoelpoot zag), toen heb ik de 'oogjes' allemaal extra goed schoon gemaakt (in plaats van eens in de paar maanden met mijn vinger ;) ). Dit heeft het steeds opgelost (komt misschien 1x per jaar voor?).
Gelukkig nog nooit iets met de laser (dat draaiende oranje ding bovenop) hoeven doen, dat is volgens mij een prijzig grapje om te moeten vervangen.

Al met al zeer tevreden over het apparaat, voor ons nog altijd één van de beste gadgets ooit gekocht :+ (y) !
Ook bij vrienden en familie rijden ze zonder problemen rond (destijds de gok genomen om anderen een gadget aan te raden). Één keer bij opa & oma langs moeten gaan omdat een update niet wou lukken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 26-09 20:25
rozuchu schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 11:04:
Ik lees ook wel veel positieve ervaringen over de Roborock S5 Max, zelfs iemand met een poolhond (zo'n type hebben wij dus ook) die er tevreden mee is, nu zit ik te kijken naar de prijzen. Op Amazon.nl heb ik hem gevonden voor 399 maar verkocht door een andere verkoper, wel "Fulfilment by Amazon".

Enig idee wat dit doet voor de garantie?
https://www.amazon.nl/gp/...M4/ref=dp_olp_unknown_mbc
439 is het goedkoopste wat ik zie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rozuchu
https://www.amazon.nl/Max...inigingswit/dp/B07ZCSSGVG

Ik krijg m ook soms niet te zien als ik op amazon of google zoek, geen idee hoe dat zit, maar bij deze de link :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supertip
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
rozuchu schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 14:18:
[...]

https://www.amazon.nl/Max...inigingswit/dp/B07ZCSSGVG

Ik krijg m ook soms niet te zien als ik op amazon of google zoek, geen idee hoe dat zit, maar bij deze de link :)
.399 nu

12X Rec peak energy 275 WP pal Zuid platdak 20° Growatt 3000 MTL-S /bj. Half mei 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 13:05
Ik lees veel over mensen die hun stofzuiger weg willen doen en daar een robot voor willen nemen, dan snap ik dat je al snel bij de topmodellen zit te kijken.

In mijn geval heb ik vooral kinderen die zand naar binnen lopen; als een robot dat een paar keer per week weghaalt en ik zelf alleen nog maar eens per week of twee weken de rest / hoekjes hoef te doen lijkt me dat al dikke winst :). Kan zoiets bijvoorbeeld met de Medion MD 18500 Wit (~140 euro) of de Xiaomi Mi (~235 euro)? Of is dit weer een geval 'goedkoop is duurkoop'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
trixcit schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 15:49:
Ik lees veel over mensen die hun stofzuiger weg willen doen en daar een robot voor willen nemen, dan snap ik dat je al snel bij de topmodellen zit te kijken.

In mijn geval heb ik vooral kinderen die zand naar binnen lopen; als een robot dat een paar keer per week weghaalt en ik zelf alleen nog maar eens per week of twee weken de rest / hoekjes hoef te doen lijkt me dat al dikke winst :). Kan zoiets bijvoorbeeld met de Medion MD 18500 Wit (~140 euro) of de Xiaomi Mi (~235 euro)? Of is dit weer een geval 'goedkoop is duurkoop'?
Zie mijn post een paar reacties terug ;) .
Maar zonder gekheid, een model met goede zuigkracht en voldoende slim (lees: specifieke delen van de kamer kunnen zuigen, niet eindeloos heen en weer stuiteren) kan dit sowieso.
Of je dan zelf nog er achteraan gaat met een gewone stofzuiger ligt ook aan hoe schoon schoon is bij jou :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fce773febc139c7
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 15-09 13:05
Smobbo schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:10:
[...]

Zie mijn post een paar reacties terug ;) .
Ja dat was de aanleiding om het eindelijk een keer uit te gaan zoeken :)
Maar zonder gekheid, een model met goede zuigkracht en voldoende slim (lees: specifieke delen van de kamer kunnen zuigen, niet eindeloos heen en weer stuiteren) kan dit sowieso.
Of je dan zelf nog er achteraan gaat met een gewone stofzuiger ligt ook aan hoe schoon schoon is bij jou :+
Ik ben bang vanwege het prijsverschil; goedkoopste is 130 euro, "jouw" Mi is al 230, en dan zijn er nog een hoop een stuk duurder dat ik iets ga kopen dat gewoon te goedkope rommel zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
trixcit schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 16:25:
[...]

Ja dat was de aanleiding om het eindelijk een keer uit te gaan zoeken :)

[...]

Ik ben bang vanwege het prijsverschil; goedkoopste is 130 euro, "jouw" Mi is al 230, en dan zijn er nog een hoop een stuk duurder dat ik iets ga kopen dat gewoon te goedkope rommel zou zijn.
Ik zou minimaal voor een model gaan die netjes een kaartje kan maken. Die gaan een stuk efficiënter door de kamer dan de oude en supergoedkope modellen die maar een beetje als een stuiterbal door de kamer gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Ben overstag gegaan voor de S5 Max, na het kijken van wat vergelijkingsvideos, zeker in vergelijking met de Roomba die we eerst wouden (die overal tegen aan botst continu) besteld bij Amazon voor 399 (via een andere verkoper maar wel verzonden door Amazon) en 2 extra dweildoeken erbij. Woensdag binnen als het goed is. Ben heel benieuwd.

Wel raar dat bijna overal de witte goedkoper is dan de zwarte uitvoering.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GAEvakYD
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:02
Ik heb dinsdag een S5 Max besteld op AliExpress via de EU/Spanje route. Uiteindelijk voor 325 euro voor een zwarte uitvoering. Vrijdagmiddag thuis afgeleverd en zaterdag kado gegeven aan mijn vrouw voor haar verjaardag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cjyu-doMIG9eOBdTi7v0WbA1iKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jl6TrEVJ1AVU5dQwdvBgw96p.jpg?f=fotoalbum_large

Na 1 ronde stofzuigen en 1 ronde moppen mag hij nu al nooit meer terug. Mijn vrouw houd helemaal niet van gadgets maar hier is ze helemaal dol op. Iedereen die ze spreekt moet horen hoe slim dat ding is, hoe goed hij alles schoonmaakt, en vooral hoeveel tijd het haar gaat schelen.

Alleen de kat in huis moet er nog aan wennen. Die schikt zich telkens kapot en komt met vier poten van de grond als hij wordt aangevallen door de robot.

Lekker duurzaam. Skoda Enyaq EV - First edtion, Alpha Innotec Brine warmtepomp (MSW2-6S), Totaal 12135 Wp aan Zonnepanelen geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
Is Geekmaxi betrouwbaar?
Geen douane (verzending uit Duitsland), 2 jaar garantie
https://www.geekmaxi.com/...el-standard/4-kleur-zwart

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rozuchu
Warpozio schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Is Geekmaxi betrouwbaar?
Geen douane (verzending uit Duitsland), 2 jaar garantie
https://www.geekmaxi.com/...el-standard/4-kleur-zwart
In een ander topic zijn er wat mensen die daar eentje besteld hebben, volgens mij wel betrouwbaar maar ik heb m zelf toch maar bij Amazon besteld, alleen de zwarte is daar duurder. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
rozuchu schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:41:
[...]

In een ander topic zijn er wat mensen die daar eentje besteld hebben, volgens mij wel betrouwbaar maar ik heb m zelf toch maar bij Amazon besteld, alleen de zwarte is daar duurder. Succes!
bestelling geplaatst aan 382,19 €

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

rozuchu schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:41:
[...]

Er zit qua betrouwbaarheid ook een groot verschil tussen leveren na bestelling en daadwerkelijk twee jaar garantie geven. Wat als hij na anderhalf jaar defect gaat, Roborock er zelf geen fabrieksgarantie op levert en de verkoper dus op moet draaien voor vervanging of crediteren?

Dat was voor mij ook de reden om bij Amazon te bestellen. Levering geloof ik wel in maar service achteraf? Dat blijft gokken bij zulke partijen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Tsurany schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 15:48:
[...]

Er zit qua betrouwbaarheid ook een groot verschil tussen leveren na bestelling en daadwerkelijk twee jaar garantie geven. Wat als hij na anderhalf jaar defect gaat, Roborock er zelf geen fabrieksgarantie op levert en de verkoper dus op moet draaien voor vervanging of crediteren?

Dat was voor mij ook de reden om bij Amazon te bestellen. Levering geloof ik wel in maar service achteraf? Dat blijft gokken bij zulke partijen.
Daar heb je gelijk in, al vind het bij Amazon ook 'vaag' de garantie voorwaarden kon ik niet zo 123 terugvinden, behalve retour sturen als je niet tevreden bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSj65
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 19-11-2023
Wij hebben ook de S5 Max ( zwart ) besteld bij Amazon. Levering is Maandag 7 Sept.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:55
Afgelopen maandag is de levering bij ons binnen gekomen van de S5 Max ook met de extra onderdelen erbij die ik besteld had. Solide en goed verpakt en geen schade zichtbaar dus mooi uitpakken die handel en installeren :)

Nu zitten wij nog wel in de opruimfase na onze verhuizing des her en daar staan nog wat dozen of kasten niet op hun plek maar de eerste test run was prima. Als ik toen zag wat de zuiger op balance mode binnen wist te harken in 20min was mooi om te zien. De map liet gelijk al een layout van onze woning zien, zou mede door locatie te maken hebben denk ik zo.

Alles ging eigenlijk wel vlekkeloos en zoals het ontwijken van dingen maar ook een drempeltje of een voet van de barkruk wist de zuiger zelfs nog overheen te komen. Helaas lukt drempel af bij onze voordeur wel maar drempel op niet meer, dus hier maar even naast de bar een no go zone van gemaakt omdat we anders de barkrukken steeds moeten verplaatsen.

Gister de eerste run laten doen om de gehele verdieping, de maandag waren wij nog een film aan het kijken dus wilde geen lawaai :P Na 35min was die klaar met nog 86% batterij over op balance mode, dus vandaag laten we de zuiger eens op max power een rondje doen eens zien of dat verschil maakt :)

Voor nu al tevreden en vriendinlief is ook happy, nog een run of 3 laten doen voordat we aan het dweilen gaan beginnen ( op advies van de manual ) anders zou de mop al veel te vies zijn na de eerste run.

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
De bestelling via Amazon is binnen (Roborock S5 Max). Was nog raar want volgens Amazon was de bestelling onbezorgbaar en ging het retour maar DHL berichtte dat ze savonds langskwamen. Nou DHL had gelijk iig. Zat goed verpakt. 3 dozen en plastic zak. Er zat ook nog een kaartje van gshopper bij.

Kon natuurlijk niet wachten met testen dus snel even een stukje laten rijden. Het valt me op dat het vergeleken de roomba die ik vroeger had, beduidend minder herrie maakt. Moet er nog even verder in verdiepen, ik vraag me af hoe het met obstakels zit, wat er gebeurd als deze obstakels verschuiven (stoelen bijv). Verder past ie onder onze bank, wel een hoop pootjes om te ontwijken (grote Ubank) maar op de kaart te zien heeft ie daar geen problemen mee.

Morgen even verder uitproberen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSj65
Vandaag stond de DHL aan de deur met de S5 Max. Na installatie en de update direct de benedenverdieping laten cleanen.. Ondanks dat we gister nog gestofzuigd hadden zat er behoorlijk wat stof en kattenharen in. De dweil functie nog niet gebruikt , die gaan we morgen proberen. Straks de bovenverdieping cleanen, hier blijf ik maar even bij zodat ik evt kan voorkomen dat hij van de trap afvalt. Voorlopig dik tevreden over onze nieuwe aanwinst en mijn speeltje . Besteld bij Amazon en geleverd via GShopper, tenminste er zat een kaartje bij van GShopper.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rozuchu
Hier echt super tevreden nu. Wel moet ik de borstel zo nu en dan schoonmaken want de dieren haren gaan er wel omheen zitten. Soms raakt de robot in de war als er bewegende obstakels zijn, dan blijft hij lang in die regio bezig.

Vanmiddag kwam mn zoontje thuis met een kilo zand in zn laarzen wat in de gang belandde, even de robot erheen gestuurd en opgelost. Dik tevreden dus met onze nieuwe huisgenoot.

Wel apart, je zegt al gauw sorry tegen een robot als je in de weg staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RSj65
Gisteren de beneden verdieping nogmaals gedaan en met de dweil functie erbij. Wij hebben een gesealde grind vloer welke er schoon uit zag na de dweil. Had voor de kamers een volgorde ingesteld zodat je mooi de tijd hebt om evt spullen te verplaatsen.
Voor de eerste verdieping en de zolder ook nieuwe kaarten laten maken. Ik heb nu dus 3 kaarten , beneden, 1e verd en zolder.
Samengevat, wij zijn heel erg blij met onze S5 Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naximuz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-09 14:27
Na veel enthousiaste ervaringen op het forum gelezen over de Roborock S5 Max heb ik deze ook besteld, dinsdag komt de nieuwe aanwinst binnen:):)

Ik heb nog een paar vragen waar hopelijk iemand wel antwoord op heeft.

1. Herkent de stofzuiger ook de afgrond van de trap door diepteherkenning? Wanneer ik de stofzuiger boven loslaat dat deze niet van de trap dondert. Of dien ik dit aan te geven door een streep in de app?

2. Waar bestellen de tevreden gebruikers hun reserve onderdelen van goede kwaliteit? Een link naar een eventuele Ali shop?

Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisML
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22-10-2024
Naximuz schreef op woensdag 9 september 2020 @ 10:46:
Na veel enthousiaste ervaringen op het forum gelezen over de Roborock S5 Max heb ik deze ook besteld, dinsdag komt de nieuwe aanwinst binnen:):)

Ik heb nog een paar vragen waar hopelijk iemand wel antwoord op heeft.

1. Herkent de stofzuiger ook de afgrond van de trap door diepteherkenning? Wanneer ik de stofzuiger boven loslaat dat deze niet van de trap dondert. Of dien ik dit aan te geven door een streep in de app?

2. Waar bestellen de tevreden gebruikers hun reserve onderdelen van goede kwaliteit? Een link naar een eventuele Ali shop?

Alvast bedankt voor de hulp!
1. De S5 heeft sensoren die een 'afgrond' detecteren, maar ik heb de eerste keer de trap afgeschermd met een lat. Better safe, than sorry. Na de eerste run heb ik een no-go line voor de trap gezet en dat gaat goed.

2. Via Gshopper heb ik een service pack gekocht (main brush (1x), side brushes (2x), HEPA filter (1x) en nieuwe mop (1)). Alleen kan ik de link van de service pack niet vinden, ik heb de service pack in combinatie met de S5 gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rykers
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 10:06
ChrisML schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:37:
[...]

1. De S5 heeft sensoren die een 'afgrond' detecteren, maar ik heb de eerste keer de trap afgeschermd met een lat. Better safe, than sorry. Na de eerste run heb ik een no-go line voor de trap gezet en dat gaat goed.
Lijkt mij vrij overdreven, ze hebben toch goede cliffsensors?

Mij eerste roomba 7 jaar geleden is nooit van de trap gevallen, mijn xiomi mijia V1 ook niet en inmiddels doet de Neato Botvac D5 ook keurig zijn rondjes zonder van de trap te vallen...

Die van de roomba had destijds alleen problemen met het zwarte tapijt in onze thuisbioscoop. Dat vond ie blijkbaar 1 grote afgrond >:)

Inmiddels rijdt hier naast de D5 ook een D7 connecties rond ipv de Xiaomi, omdat de Neato toch een stuk beter over de drempels in huis heen ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warpozio
ChrisML schreef op woensdag 9 september 2020 @ 14:37:
[...]

2. Via Gshopper heb ik een service pack gekocht (main brush (1x), side brushes (2x), HEPA filter (1x) en nieuwe mop (1)). Alleen kan ik de link van de service pack niet vinden, ik heb de service pack in combinatie met de S5 gekocht.
Mijn S5 Max zag de afgrond ook goed.
Eerste keer heb ik me er inderdaad ff bijgezet
Goede tip: Trapgat heb ik een "nogo" zone van gemaakt

• Guppiee
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 11:50
Hi,

Ik kreeg net via een advertentie de volgende site te zien:
https://www.indiegogo.com...17sR8VcyTkMlp_luEH0K9fU#/

Lijken me wel erg goede specs voor deze prijs. Iemand bekend met dit merk? Een samenwerking van Honor en XCLEA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:49
Ik heb een Blitzwolf BW-VC1 maar sinds afgelopen week heeft mijn batterij het begeven. De batterij laadt helaas niet meer op. Nu heb ik de batterij eruit gehaald om te kijken of ik een vervangend exemplaar kan bestellen. Echter hebben de meeste batterijen die ik online vindt met vergelijkbare specificaties vier kabeltjes (zwart, wit geel en rood) in plaats van drie (zwart, geel en rood) wat mijn batterij heeft.

Op de specificaties van de batterij staat INR18650 5200mAh 14.4v 4S2P. Mijn kennis van elektronica (techniek) is helaas minimaal en ik weet niet echt hoe ik dit het beste kan oplossen, iemand die mij een duw in de juiste richting kan geven?

Just do it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Rednas_N schreef op vrijdag 11 september 2020 @ 14:00:
Ik heb een Blitzwolf BW-VC1 maar sinds afgelopen week heeft mijn batterij het begeven. De batterij laadt helaas niet meer op. Nu heb ik de batterij eruit gehaald om te kijken of ik een vervangend exemplaar kan bestellen. Echter hebben de meeste batterijen die ik online vindt met vergelijkbare specificaties vier kabeltjes (zwart, wit geel en rood) in plaats van drie (zwart, geel en rood) wat mijn batterij heeft.

Op de specificaties van de batterij staat INR18650 5200mAh 14.4v 4S2P. Mijn kennis van elektronica (techniek) is helaas minimaal en ik weet niet echt hoe ik dit het beste kan oplossen, iemand die mij een duw in de juiste richting kan geven?
https://www.banggood.com/...s=search&cur_warehouse=CN

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

• Rednas_N
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:49
Had ik inderdaad ook al gevonden helaas is de status "Dispatch: Stop Selling." dus niet meer te bestellen.

Just do it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Laboy
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 16:45
Ik had met mijn Roborock S50 van 3 jaar oud een probleem en ik dacht misschien hebben meer Tweakers dit probleem vandaar dat ik het hier even deel. Zodra de S50 ging stofzuigen begon het naar verbrand plastic te ruiken en een hard geluid te maken vanuit de motor. Na online te hebben geleerd dat het probleem in de motor zou kunnen zitten heb ik besloten op Ali een nieuwe vacuum motor te bestellen voor 8 euro. Ik kon de originele motor niet vinden en heb dus de zwart gekleurde kopie gekocht.

Met behulp van een deze Youtube video heb ik het apparaat uit elkaar gehaald, de motor vervangen en weer in elkaar gezet in iets meer dan een uur. Het lijkt lastig werk maar het komt neer op wat schroeven los draaien.

Daarnaast nog een foto van de oude motor met de zwarte schade. De motor liep dus aan en ik kon het apparaat zelf niet repareren dus daarom de motor vervangen.

Verder 100% tevreden met het apparaat!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0jRisMsDwgj5QqN9LW3lpgV1k8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/thnILRiaXNWAmpOEbaXz0QGE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 13:50

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

Vraagje over de Xiaomi Mi Roborock S50 Max white.
Moet het dock van deze (net als de Roomba) ook 1,5 meter aan beide zijden vrij houden?

Ik had mijn roomba netjes achter een kastje staan, lekker in de hoek. Maar dan kan hij geen goede mapping doen van de ruimte.
Pas als ik het dock ergens midden in de kamer zette, maakte hij een mooie mapping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisML
Armageddon_2k schreef op maandag 14 september 2020 @ 15:12:
Vraagje over de Xiaomi Mi Roborock S50 Max white.
Moet het dock van deze (net als de Roomba) ook 1,5 meter aan beide zijden vrij houden?

Ik had mijn roomba netjes achter een kastje staan, lekker in de hoek. Maar dan kan hij geen goede mapping doen van de ruimte.
Pas als ik het dock ergens midden in de kamer zette, maakte hij een mooie mapping.
Mijn Roborock S50 heeft aan weerskanten 20cm vrij en rijdt zonder problemen het dock in en uit (er is genoeg ruimte om rechtdoor het dock in te rijden). Het enige nadeel is dat deze stukjes niet door de robot worden schoongemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-09 22:17
Zijn er ook mensen die een Neato Botvac Connected hebben gehad en inmiddels zijn overgestapt op de S5 Max? Of een andere model Neato Botvac.
Ik heb mijn Botvac Connected nu 4 jaar en ben er nog tevreden over. Hij heeft wat krasjes van het harde werken maar ik zit nu wel stiekem te kijken naar een S5 Max, met name de vooruitgang in mogelijkheden (no-go zones maken enzo).
Het is ook een beetje het gadget gevoel wat speelt.

Twijfel heel erg om de Neato Botvac Connected te verkopen.
Heb zelf niet een al te moeilijk huis. Overal laminaat en 1 vloerkleed. Dat gaat probleemloos, met de drempel naar de bijkeuken heeft hij de ene keer moeite en de andere keer weer niet.Wat ik zo lees dan verwacht ik eigenlijk geen problemen met de S5 Max in mijn huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Distoration
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 25-09 09:33
Sinds afgelopen vrijdag de trotse eigenaar een Medion MD 18861 robotstofzuiger. Dus stofzuiger na opladen direct een verken rondje laten maken (2 kamer appartement). Idee was om de woonkamer en slaapkamer te laten opnemen in de plattegrond. Eigenlijk ging alles goed, woonkamer netjes ingetekend, slaapkamer netjes ingemeten. Echter op de terugtocht van slaapkamer naar woonkamer zit er een drempeltje wat net iets te hoog is :(. Ondanks draaien, opnieuw oprijden en spartelen kwam ie er niet overheen. Mijn idee is nu om er een klein plintje of iets van een klein schuin stukje voor te zetten zodat de Medion hier toch overheen kan. Meer mensen met een soortgelijk probleem?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Armageddon_2k
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-09 13:50

Armageddon_2k

Trotse eigenaar: Yamaha R6

ChrisML schreef op maandag 14 september 2020 @ 16:04:
[...]

Mijn Roborock S50 heeft aan weerskanten 20cm vrij en rijdt zonder problemen het dock in en uit (er is genoeg ruimte om rechtdoor het dock in te rijden). Het enige nadeel is dat deze stukjes niet door de robot worden schoongemaakt.
Dankzij jou reactie ben ik overtuigd en heb ik de roborock besteld. Het dock staat in een hoekje maar kan zich prima redden.

Mijn Roomba 960 had regelmatig moeite om zijn pad goed te vinden, deze ging binnen de garantietermijn kapot en kreeg ik m'n geld terug. Ik heb nu de roborock een rondje laten rijden. Hij brengt de kamer prachtig in kaart en rijd slimme routes. Hij was binnen een half uur klaar, waar m'n roomba er bijna een uur over deed.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XCgIR01DFymFuoVEFCIcqBO4lZA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oad0z3rrJDxLB0jH6DHj8LJz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaytonaV2
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 05-09 08:18
Ik ben opzoek naar een robotstofzuiger om het huishouden wat bij te houden door mijn actieve leven. Ik heb 2 honden dus de stofzuiger moet hier wel mee overweg kunnen.

Ik heb zelf al naar de xiaomi mi vacuum 1s die momenteel 211 euro kost, de originele mi vacuum die 189 euro kost en de xiaomi mi 1c vacuum + mop voor 169 euro.

Welke is volgens jullie de beste keuze voor mijn behoeften of is er een ander model beter geschikt?

• Binnetie
@DaytonaV2 dat ligt er een beetje aan wat je budget is. Er zijn betere stofzuigers maar die zijn duurder.

@all, wat is overigens het verschil tussen de Roborock S50 en S5? Ik zie namelijk dat ze soms beide in een artikel genoemd worden. Zie bijvoorbeeld deze: https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_

• DaytonaV2
@Binnetie Mijn budget is rond de 250-300 euro.

• Naximuz
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 24-09 14:27
@DaytonaV2 Afgelopen maandag is bij de Roborock S5 max binnen gekomen. Op de eerste dag had ik al 3 keer mijn hele huis gestofzuigd :P . Ik kan nu al niet meer zonder deze stofzuiger, wat een top ding.

Ik heb hem aangeschaft via GShopper voor € 339,-. Is wel iets boven je budget maar dan heb je wel waar voor je geld.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Zoek je ook extra functies als integratie in domotica? Moet de stofzuiger je huis in kaart brengen of is het prima als ie semi-random rondrijdt en zo alles pakt?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• DaytonaV2
Erasmo schreef op woensdag 16 september 2020 @ 14:00:
Zoek je ook extra functies als integratie in domotica? Moet de stofzuiger je huis in kaart brengen of is het prima als ie semi-random rondrijdt en zo alles pakt?
Integratie in domotica is niet nodig. Het is wel handig als hij het huis in kaart brengt, een van de features dat me aanspreekt in de xiaomi robot vacuum 1S is dat je in de app virtuele barrières kan instellen. Er zijn in huis wel enkele plaatsen waar hij niet onderin kan of over kan, dan is het wel handig om zo een barrière in te stellen.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Ik heb zelf een Eufy, die doet het semi random maar krijgt wel alles schoon, is soms in de aanbieding voor rond de €180 of minder. De virtuele barrières zijn wel handig als je geen tape wilt plakken.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Binnetie
Misschien heb je iets aan de vergelijkingen op deze site: https://smartrobotreviews...ock-comparison-chart.html
Dit gaat om de Roborock modellen maar die werken ansich heel goed.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 27-09 13:53
Ik ben nieuw in de robotstofzuigerwereld, en vond dit topic hier op GoT met een "shitload" aan informatie _/-\o_ _/-\o_

Wij zoeken ook een robotstofzuiger voor onze woning, het hoeft niet persé de goedkoopste te zijn, als het maar goed is.

Het gaat in totaal om zo'n 280m2 vloeroppervlakte verdeeld over 2 verdiepingen.

Ik ben niet te beroerd om e.e.a. door te lezen maar dit topic bevat bijna 8000 reacties, wat natuurlijk niet te doen is.

Is er een overzicht, guide van wat er allemaal te koop is?

Moet ik dan per verdieping zo'n robot hebben of kun je ze verplaatsen :?

Graag hoor ik van jullie wat adviezen.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-09 16:49

Perkouw

Moderator General Chat
@Grolsch alles doorlezen is wellicht wat te, maar je kan op zich de afgelopen pagina's lezen en bijv de reactie boven je met een mooi vergelijk. Voor Roborock modellen.

Wat heb je zelf zoal verder gevonden? Er is best wel veel informatie beschikbaar namelijk met wat simpel Googlen. :-)

• Grolsch
Ik lees dat Roborock veel gebruikt wordt in dit topic, en ook lees ik op andere sites veel over de Roomba robot's. Alleen hier schijnen ERG veel varianten van te zijn, variërend tussen de 300 en 1400 euro.

Gebruiksgemak is belangrijk, en aangezien het hier Tweakers is, is een "fancy" app natuurlijk wel gewenst. Hoe ga je bijvoorbeeld om met 2 verdiepingen is een praktische vraag die direct bij mij te binnen schiet.

• theredone51
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-09 19:06
Grolsch schreef op donderdag 17 september 2020 @ 14:35:
Hoe ga je bijvoorbeeld om met 2 verdiepingen is een praktische vraag die direct bij mij te binnen schiet.
2 stofzuigers :+

• Michael_OsGroot
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 15-11-2022

Michael_OsGroot

Yes... Yes!

Ik moet het toch even kwijt, ik heb zojuist voor het eerst mijn robotstofzuiger uitgescholden :+ De kledingkast heeft zo'n inkeping waar de stofzuiger nét in past, maar dan komt ie vast te zitten en gaat ie piepen. Ik zat te werken en hoorde weer gepiep uit de slaapkamer komen. Frappant hoe je toch menselijke eigenschappen aan zo'n ding toedicht. Scheelt misschien ook dat ik van die googly eyes op het ding geplakt heb

Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Ik lees dat Roborock veel gebruikt wordt in dit topic, en ook lees ik op andere sites veel over de Roomba robot's. Alleen hier schijnen ERG veel varianten van te zijn, variërend tussen de 300 en 1400 euro.

Gebruiksgemak is belangrijk, en aangezien het hier Tweakers is, is een "fancy" app natuurlijk wel gewenst. Hoe ga je bijvoorbeeld om met 2 verdiepingen is een praktische vraag die direct bij mij te binnen schiet.
Met de hand op een andere verdieping zetten?

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Mr.C4
  • Niet online

Met de Roborock zul je hem mee moeten nemen naar je andere verdieping en dan een andere map selecteren.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Gisteren deze besteld bij https://www.qlimates.nl/. Na 2 iRobot Roomba's tijd voor eens iets anders. Helaas vind ik dat iRobot zich uit de markt prijst met hun prijzen, waar de concurrentie gewoon stukken goedkoper is. Voor 129 euro wil ik het dus wel proberen. Ding heeft praktisch alles aan boord: lidar, wifi, dweil, zelf legen, app, 5G, OTA updates, schedules, multi room enz. We gaan het zien :)

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Ep Woody
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-09 15:28
Ziet er goed uit @Microkid, dat is wel heel veel value for money. Lijkt veel op de XClea H30, waar voor de plus een indiegogo loopt.

Liep er gister ook een countdown tot vanavond 23:00?

Kun je met creditcard/paypal betalen?

• Grolsch
Dat lijkt me nogal een dure oplossing :P
evleerdam schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:18:
[...]

Met de hand op een andere verdieping zetten?
Wat mij betreft geen probleem, als dat functioneel ook goed werkt.
Mr.C4 schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:23:
[...]

Met de Roborock zul je hem mee moeten nemen naar je andere verdieping en dan een andere map selecteren.
Check, dat behoort dus tot de mogelijkheden, en die map maakt hij zelf, of moet ik die zelf bepalen :?
Microkid schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:42:
Gisteren deze besteld bij https://www.qlimates.nl/. Na 2 iRobot Roomba's tijd voor eens iets anders. Helaas vind ik dat iRobot zich uit de markt prijst met hun prijzen, waar de concurrentie gewoon stukken goedkoper is. Voor 129 euro wil ik het dus wel proberen. Ding heeft praktisch alles aan boord: lidar, wifi, dweil, zelf legen, app, 5G, OTA updates, schedules, multi room enz. We gaan het zien :)
Dat klinkt haast te mooi om waar te zijn, slechts 129 euro voor zoveel functies :?

• BramT
  • Laatst online: 27-09 20:43

BramT

Rule #1

Microkid schreef op donderdag 17 september 2020 @ 15:42:
Hilarisch... de url's op die site:
https://www.qlimates.nl/products/accu-bladblazer-40volt (="ROBO CLEANER")
https://www.qlimates.nl/pages/copy-of-algemene-voorwaarden (="Privacyverklaring")
https://www.qlimates.nl/pages/copy-of-privacyverklaring (="Garantietermijn")

129,- klinkt ook te mooi om waar te zijn... ben benieuwd wat dat gaat worden.

You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evleerdam
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
Grolsch schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:29:
[...]

[...]

Wat mij betreft geen probleem, als dat functioneel ook goed werkt.

[...]

Check, dat behoort dus tot de mogelijkheden, en die map maakt hij zelf, of moet ik die zelf bepalen :?

[...]
Een kaart maakt een robot zelf. Of elke keer opnieuw, of hij onthoudt de kaart. Of hij maakt helemaal geen kaart en gaat gewoon wat rondjes rijden. Dat hangt allemaal af van welk merk en welk model. Heb nog nooit een robot gezien waarbij je zelf een kaart moet maken.

Op een andere verdieping zetten is sowieso geen probleem. Hoogstens voor 1tje die kaarten onthoudt, maar meestal kunnen ze dan meerdere kaarten onthouden en zoals Mr.C4 aangeeft, kan je dan een andere kaart selecteren.

It was then that I realized that the question mark was the answer to all my questions.

• Herax10NL
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:01
Ep Woody schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:13:
Ziet er goed uit @Microkid, dat is wel heel veel value for money. Lijkt veel op de XClea H30, waar voor de plus een indiegogo loopt.

Liep er gister ook een countdown tot vanavond 23:00?

Kun je met creditcard/paypal betalen?
Sterker nog, het is de XClea, zoals op de afbeelding onderaan de homepage te zien.

• Ep Woody
Herax10NL schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:43:
[...]

Sterker nog, het is de XClea, zoals op de afbeelding onderaan de homepage te zien.
Filmpje op de site is ook van de XClea, maar met een Qlimates watermerk eroverheen.

• Ep Woody
En om de druk van een aftellende timer wat te temperen:

code:
1
<div class="module count-down gf_module-center gf_module-center-lg gf_module--md gf_module--sm gf_module--xs " data-end="2020/09/12 16:34:51" data-week="0" data-weeklabel="Weeks" data-day="0" data-daylabel="Days" data-hour="1" data-hourlabel="uur" data-minute="1" data-minutelabel="min" data-second="1" data-secondlabel="sec" [b]data-type="daily" data-daily="23h, 0m, 10s"[/b] data-evergreen="0d, 4h, 36m, 0s" data-redirect="#" data-cookietime="1599230148515" data-evergreenloop="1" data-timezone="UTC+2">

Dit is een dagelijkse countdown tot 23:00:10.

Ik hoop voor @Microkid dat hij daadwerkelijk deze stofzuiger ontvangt! Dan bestel ik hem ook!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Ep Woody schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:52:
En om de druk van een aftellende timer wat te temperen:

code:
1
<div class="module count-down gf_module-center gf_module-center-lg gf_module--md gf_module--sm gf_module--xs " data-end="2020/09/12 16:34:51" data-week="0" data-weeklabel="Weeks" data-day="0" data-daylabel="Days" data-hour="1" data-hourlabel="uur" data-minute="1" data-minutelabel="min" data-second="1" data-secondlabel="sec" [b]data-type="daily" data-daily="23h, 0m, 10s"[/b] data-evergreen="0d, 4h, 36m, 0s" data-redirect="#" data-cookietime="1599230148515" data-evergreenloop="1" data-timezone="UTC+2">

Dit is een dagelijkse countdown tot 23:00:10.

Ik hoop voor @Microkid dat hij daadwerkelijk deze stofzuiger ontvangt! Dan bestel ik hem ook!
Ik krijg er een beetje een raar onderbuik gevoel bij.

Volgens SIDN is de domeinnaam https://www.qlimates.nl/ pas sinds 12-08-2020 geregistreerd.

Op de website vind ik nergens wie of wat de drijvende kracht achter deze onderneming is.
Via de KvK en andere hulpbronnen kan ik nergens een NL bedrijf qlimates vinden in NL, wel in Denemarken.

Ik vind een FB pagina waar helemaal niets op staat: https://www.facebook.com/...Qlimates-102131784944508/

Dus ik ben ook zeer benieuwd of er daadwerkelijk geleverd gaat worden :P

@Microkid hou ons op de hoogte aub :P

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 09:03

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Ep Woody schreef op donderdag 17 september 2020 @ 16:52:

Ik hoop het ook, ik heb alleen nog nooit zoveel inschrijvingen op 1 adres gezien het kan natuurlijk een bedrijf verzamelgebouw zijn, maar het ziet er raar uit :+

@Grolsch
via kvk nummer kom je bij outdoor trading uit
https://drimble.nl/bedrij...or-trading-nederland.html

Ik wil mensen niet op ideeen brengen, maar het beste zou zijn om eerst te leveren en dan vervolgens ons allemaal te flessen _O- ik ga dit ook in de gaten houden, sorry @Microkid :+

[ Voor 23% gewijzigd door twain4me op 17-09-2020 17:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
twain4me schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:04:
[...]

Ik hoop het ook, ik heb alleen nog nooit zoveel inschrijvingen op 1 adres gezien het kan natuurlijk een bedrijf verzamelgebouw zijn, maar het ziet er raar uit :+

@Grolsch
via kvk nummer kom je bij outdoor trading uit
https://drimble.nl/bedrij...or-trading-nederland.html
Hmmmm, niet hoopgevend:
Kredietinformatie
Bedrijfsstatus Actief
Huidige score (0-100) 35 Huidige kredietlimiet (€) 0
Score omschrijving Krediet onder strengere condities
Blijkbaar een "Virtueel kantoor"

https://www.virtualkantoor24.nl/contact/

Met op hetzelfde adres heel veel (10-tallen) schimmige ondernemingen.

Naam bestuurder " S. Alinak " klinkt ook niet echt als "Jan de Vries"

Ik ga voorlopig even niet bestellen daar als jullie het niet erg vinden :+

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 17-09-2020 17:15 ]

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Lijkt me overduidelijk dat je daar nooit een product van gaat ontvangen dat die claims kan waarmaken. Dan zitten ze ruim onder de goedkoopste Xiaomi stofzuiger met veel meer features en een basisstation die de stofzuiger leeg zuigt?

En als je dan ziet dat het gewoon de XCLEA is die op Indigogo staat dan moet het helemaal duidelijk worden: https://www.indiegogo.com...collecting-robotic-vacuum
Shipping volgend jaar en de basisvariant kost 400+ euro met early bird discount.

Pure oplichting dus.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Microkid
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Tsurany schreef op donderdag 17 september 2020 @ 17:12:
Lijkt me overduidelijk dat je daar nooit een product van gaat ontvangen dat die claims kan waarmaken. Dan zitten ze ruim onder de goedkoopste Xiaomi stofzuiger met veel meer features en een basisstation die de stofzuiger leeg zuigt?

En als je dan ziet dat het gewoon de XCLEA is die op Indigogo staat dan moet het helemaal duidelijk worden: https://www.indiegogo.com...collecting-robotic-vacuum
Shipping volgend jaar en de basisvariant kost 400+ euro met early bird discount.

Pure oplichting dus.
Yikes. :( Gisteren veel zitten Googlen naar niks gevonden. Ik ga m'n geld terughalen....

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
Na flink wat tips uit dit topic denk ik dat de Roborock S5 Max de beste kandidaat is.

Waar kan ik die op dit moment het goedkoopste vinden (zwarte uitvoering) :?

Ik las eerder prijzen van in de 300 euro, maar als ik op gshopper kijk zie ik hem daar staan voor 429 ?

[ Voor 3% gewijzigd door Grolsch op 17-09-2020 19:22 ]

• twain4me

twain4me

Microkid schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:05:
[...]

Yikes. :( Gisteren veel zitten Googlen naar niks gevonden. Ik ga m'n geld terughalen....
:(:)

ik hoop dat je een lieve bank hebt -O-

@Grolsch in de gaten houden hij komt gewoon weer in de aanbieding, hij was een tijdje terug in de aanbieding bij ali merkenweken.
En dit heb je ook net gemist als ik het goed lees
afrorowan in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden"

• Grolsch
Microkid schreef op donderdag 17 september 2020 @ 18:05:
[...]

Hoe ga je dat terughalen dan? Ik neem aan dat je zelf overgemaakt hebt?
twain4me schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:03:
[...]

:(:)

ik hoop dat je een lieve bank hebt -O-

@Grolsch in de gaten houden hij komt gewoon weer in de aanbieding, hij was een tijdje terug in de aanbieding bij ali merkenweken.
En dit heb je ook net gemist als ik het goed lees
afrorowan in "Xiaomi Mi Vacuum (robotstofzuigers) prijzen en levertijden"
Tnx voor de tip

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
Grolsch schreef op donderdag 17 september 2020 @ 22:24:
[...]

Hoe ga je dat terughalen dan? Ik neem aan dat je zelf overgemaakt hebt?

[...]

Tnx voor de tip
Op Pepper (de aanbiedingensite, niet de datingsite) is de S5 Max ook populair. Je kunt daar ook een notificatie instellen zodat je een bericht ontvangt zodra iemand hem voordelig spot.

[ Voor 0% gewijzigd door Mole op 21-09-2020 09:58 . Reden: Spelling ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisML
Grolsch schreef op donderdag 17 september 2020 @ 19:13:
Na flink wat tips uit dit topic denk ik dat de Roborock S5 Max de beste kandidaat is.

Waar kan ik die op dit moment het goedkoopste vinden (zwarte uitvoering) :?

Ik las eerder prijzen van in de 300 euro, maar als ik op gshopper kijk zie ik hem daar staan voor 429 ?
Ik heb mijn S5 Max met service pakket voor €314 gekocht via Aliexpress (bij retailer Gshopper). Door kortingscodes toe te passen is het mogelijk om rond €300 - €325 te komen, Pepper kun je daar voor gebruiken.

Ik ben erg tevreden met de S5 Max, hier maakt hij 3 verdiepingen goed schoon. De enige opmerking tot nu toe, is het ontbreken van de scheduled room clean-up wanneer je de multiple story-modus activeert. Ik vond het erg fijn dat iedere dag alleen de keuken werd schoon gemaakt en 2x per week de gehele verdieping. Maar dat gaat niet meer (of ik ben er nog niet achter hoe dat word ingesteld in de app).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mole
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 09:30
ChrisML schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:59:
[...]

Ik heb mijn S5 Max met service pakket voor €314 gekocht via Aliexpress (bij retailer Gshopper). Door kortingscodes toe te passen is het mogelijk om rond €300 - €325 te komen, Pepper kun je daar voor gebruiken.

Ik ben erg tevreden met de S5 Max, hier maakt hij 3 verdiepingen goed schoon. De enige opmerking tot nu toe, is het ontbreken van de scheduled room clean-up wanneer je de multiple story-modus activeert. Ik vond het erg fijn dat iedere dag alleen de keuken werd schoon gemaakt en 2x per week de gehele verdieping. Maar dat gaat niet meer (of ik ben er nog niet achter hoe dat word ingesteld in de app).
Volgens mij is dat met de laatste update (01.10.26) aangepakt. Ik kan nu bv een schedule maken voor de benedenverdieping alleen de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EriksonErik
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 27-09 22:12
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik woon in een appartement a 60 m2 en een robotstofzuiger is eigenlijk onzin, maar het gebruiksgemak en het ''schoon'' binnenkomen lijkt mij heerlijk. Wellicht een domme vraag, maar ik lees dat de stofzuigers een soort kaart van de woning maken. Ik heb een gedeelte (bij het aanrecht met barkrukken) daar kan een stofzuiger niet bij en zal hij overslaan. Maar stel ik zet 1 keer per 2 weken de stoelen ergens anders, neemt hij dat gedeelte dan wel weer mee?

Wat is een goede keuze? Mijn voorkeur gaat uit naar een Xiaomi. Qua prijs vind ik het belangrijk, dat hij niet meer dan +/- €220,- kost. Ik zie op Ali veel verschil en sommige lijken zelfs op elkaar, maar de prijs dan weer niet.

Kan iemand mij alsjeblieft wat aanraden, waar ik geen spijt van krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:20

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Iemand ervaring met het oplossen van een error 14 bij de Xiaomi Mi Robot versie 1?

De robot deed het altijd perfect, maar is twee weken achter elkaar niet opgeladen toen ik op vakantie was. Als ik nu de robot tegen z'n dockingstation aanzet komt hij meteen met error 14 na het opstartmelodietje:
Error 14: Problems with charging.The battery temperature is too high or too low. Wait until the battery temperature is normal.
De batterij is gewoon op kamertemperatuur en ook in een kamer waar het 15 graden is of juist 25 graden blijft de melding hetzelfde. Wat ik vreemd vind is dat deze error specifiek met de temperatuur van de batterij te maken heeft, het is geen error 12 (spanning te laag) of error 13/22 (probleem met de oplaadcontacten). Wanneer mogelijk repareer ik het liever dan dat ik er meteen een gloednieuwe accu in zet, qua e-waste.

[ Voor 6% gewijzigd door Gizz op 21-09-2020 15:36 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjorremans
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 25-09 23:11
EriksonErik schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:10:
Ik zie door de bomen het bos niet meer. Ik woon in een appartement a 60 m2 en een robotstofzuiger is eigenlijk onzin, maar het gebruiksgemak en het ''schoon'' binnenkomen lijkt mij heerlijk. Wellicht een domme vraag, maar ik lees dat de stofzuigers een soort kaart van de woning maken. Ik heb een gedeelte (bij het aanrecht met barkrukken) daar kan een stofzuiger niet bij en zal hij overslaan. Maar stel ik zet 1 keer per 2 weken de stoelen ergens anders, neemt hij dat gedeelte dan wel weer mee?

Wat is een goede keuze? Mijn voorkeur gaat uit naar een Xiaomi. Qua prijs vind ik het belangrijk, dat hij niet meer dan +/- €220,- kost. Ik zie op Ali veel verschil en sommige lijken zelfs op elkaar, maar de prijs dan weer niet.

Kan iemand mij alsjeblieft wat aanraden, waar ik geen spijt van krijg?
Maak zelf gebruik van de S5 Max, die is wel wat duurder dan de 220 euro die jij maximaal witl uitgeven.

Ik zou echt niet meer zonder willen, maakt denk ik 3/4x per week een rondje beneden en 2x per week de 1e verdieping.
Mijn partner was eerst wat sceptisch maar ondertussen ook erg blij dat ze zelf niet meer hoeft te stofzuigen. De hoekjes en gaatjes waar de stofzuiger niet kan komen doet de schoonmaakster :+

Misschien toch nog even door sparen zodat je voor een S5 of S6 kan gaan?

Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
EriksonErik schreef op maandag 21 september 2020 @ 15:10:
Ik heb een gedeelte (bij het aanrecht met barkrukken) daar kan een stofzuiger niet bij en zal hij overslaan. Maar stel ik zet 1 keer per 2 weken de stoelen ergens anders, neemt hij dat gedeelte dan wel weer mee?
Ik heb de eerste keer alle stoelen even weggehaald zodat de robot er makkelijk doorheen kon en zo de kaart maakte. Hij probeert er altijd te komen maar als er wat in de weg staat dan gaat ie er netjes omheen schoonmaken, en als ik de stoelen verzet dan neemt hij dat gedeelte gewoon weer mee.

Wij hebben een Roborock S5 Max, niet helemaal binnen je budget, dat was die ook niet bij ons maar uiteindelijk door alle positieve reviews toch maar iets meer uitgegeven, heb er geen spijt van.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Grolsch
ChrisML schreef op maandag 21 september 2020 @ 10:59:
[...]

Tnx, hij staat er nu weer op voor 329, zie deze link:

https://nl.pepper.com/groep/roborock-s5-max

Zojuist besteld via Gshopper en betaald. Hij is ook weer in het zwart beschikbaar.

Nu maar afwachten tot hij binnenkomt.

• Reynouts
  • Registratie: Maart 2014
  • Niet online
Laatste tijd toch wel wat problemen met mijn S5Max: regelmatig weet hij niet waar hij is als ik hem vanuit zijn dock gewoon een aantal kamers wil laten cleanen. Hij draait dan rond en zegt: positioning, vervolgens denkt hij dat hij op een hele andere plek in het huis staat.

Ook verplaatst het dock af en toe op magische wijze in de kaart (op een plek waar die nog nooit gestaan heeft), zal wel met het voorgaande te maken hebben.

De manier waarop ik het nu oplos is hem handmatig op een andere plek zetten, hopen dat hij weer gaat positioneren en het dit keer wel goed doet.

Misschien moet ik een keer mijn huis opnieuw mappen, maar dat is hier nogal een gedoe (heb echt heel lang gefinetuned op het opdelen in kamers, no-go zones, no-mop zones etc.)

Iemand anders die dit herkent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-09 20:18
Help?! Ik heb gister mijn Xiaomi Robot STYJ02YM ontvangen. Alles volledig Chinees maar probeer hem met een Engelse handleiding nu te verbinden via de Mi Home app. Dit lukt echter niet, het apparaat wordt niet gevonden. Al een volledige reset gedaan (2x 3 sec de home knop indrukken) en wifi reset (beide knoppen 3 sec indrukken).

Als ik in mijn wifi apparaten kijk dan zie ik Viomi Vacuum V7 staan. Hebben ze me een verkeerd product gestuurd?? En hoe krijg ik deze verbonden, ik zie wel een aparte Viomi app?

Ok, app locatie op China zetten heeft het opgelost. Moet ik me nog zorgen maken dat ik een China versie heb ipv Internationale? Of maakt het niks uit, behalve de landinstelling en mogelijk geen Engelse spraak?

[ Voor 18% gewijzigd door bsmpower op 25-09-2020 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emil_406
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 25-09 10:34
Ik weet niet of het hier mag, maar ik bied mijn deebot slim 2 te koop aan. Wordt hier amper gebruikt.

V&A aangeboden: Ecovacs Deebot Slim 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Laatst online: 25-09 17:25
Grolsch schreef op woensdag 23 september 2020 @ 19:50:
[...]

Zojuist besteld via Gshopper en betaald. Hij is ook weer in het zwart beschikbaar.

Voor deze prijs de gok gewaagd. Hiervoor een Neato XV-11 gehad, die toen duidelijk slimmer was dan de Roomba's. Hopelijk zet deze ook weer een flinke stap vooruit tov wat ik gewend was.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Geplande leverdatum bij mij is woensdag, ligt volgens track & tracé nu in Marseille :)

Package arrived at an Amazon facility

Saint-Martin-de-Crau, Marseille, FR

[ Voor 31% gewijzigd door Grolsch op 27-09-2020 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bliksem B
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-09 16:30
Ik kwam gisteren de Viomi SE tegen. Een betere versie dan de Viomi V2, welke gelijk is aan de pricewatch: Xiaomi Mop Pro Wit. Op Gearbest te bestellen momenteel voor €263,- "i.p.v. €459,-" vanuit Duitsland!: https://www.gearbest.com/.../pp_3003751850945890.html.

Ik zat eerst te kijken naar de pricewatch: Xiaomi Mop Pro Wit, maar dit lijkt toch een betere versie. meer zuigkracht, stiller, betere MI-appsupport en betere LDS laser (vergelijkbaar met Viomi V3). Wel krijg je bij deze enkel de combi-bak i.p.v. een combi + stofbak.

Afbeeldingslocatie: https://www.dealstherapy.com/wp-content/uploads/2020/09/xiaomi-viomi-se-pro-dealstherapy.com-007.jpg
Zie ook:
of de https://www.awaqa.com/xiaomi-viomi-se-review-buy/

Wat denken jullie?

[ Voor 4% gewijzigd door Bliksem B op 28-09-2020 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barbuitenhuis
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 01-07 15:01
[...]

Afgelopen donderdag via Gshopper met korting besteld, vanavond bezorgd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Die van mij zwerft ergens boven Parijs, ld woensdag is mijn toegezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LCD_viewer
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Ik wil soms wel eens met de xiaomi home app inloggen en de roborock s5 max van ons handmatig aanzetten of de status controleren.
Maar elke 2 dagen of soms minder moet ik weer per-se inloggen op de app, hebben mensen hier dit soms ook en mogelijk kunnen oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twain4me

twain4me

[...]

nice, dus toch gelukt :Y
Ik heb even getwijfeld, James onze blaupunkt Xeasy had hier bedacht veder door het leven te willen als balarina, en maakt de hele dag alleen nog pirouettes. Maar ze gaan hem onder garantie maken, eigenlijk wel raar nu zonder, het is toch net een (dom) huisdier. _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Hij is hier ook zojuist afgeleverd, hij is bezig met zijn verkenningsronde ;)

• Grolsch
En dat is op zich goed verlopen, hij doet het boven verwachting goed, wel een "aantal" vragen.

Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/vihs9nm35yh.jpg

1. Ik ben "vergeten" van een 2-tal ruimtes de deur open te doen, daar heeft hij nu dus geen weet van, voegt hij deze tijdens de volgende "zuigronde" vanzelf toe :?

2. Als ik de robot boven wil laten zuigen wat moet ik nu dan doen :? Schijnbaar heeft deze Roborock S5 max die mogelijkheid, maar ik lees constant van alles over "Multi-floor" opties. Als ik via edit map kijk zie ik wel de optie "Building Layout - Multi Story", is dat wat ik aan moet zetten of is dit wat anders.

3. Als ik de robot boven wil laten zuigen moet ik dan ook het dockingstation naar boven slepen :?

Alvast bedankt voor jullie tips.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 10:21
Grolsch schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:55:
En dat is op zich goed verlopen, hij doet het boven verwachting goed, wel een "aantal" vragen.

[Afbeelding]

1. Ik ben "vergeten" van een 2-tal ruimtes de deur open te doen, daar heeft hij nu dus geen weet van, voegt hij deze tijdens de volgende "zuigronde" vanzelf toe :?
Bij mij heeft hij die ruimtes automatisch meegenomen nadat ik de deur liet openstaan. Waren ook 2 ruimtes en zie die nu staan op mijn map.
3. Als ik de robot boven wil laten zuigen moet ik dan ook het dockingstation naar boven slepen :?

Hoeft niet, robot zal wel zeggen dat hij het docking station niet vindt en zal dan gewoon terugkeren naar het punt waar jij het geplaatst hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChrisML
Grolsch schreef op woensdag 30 september 2020 @ 07:55:

[Afbeelding]

2. Als ik de robot boven wil laten zuigen wat moet ik nu dan doen :? Schijnbaar heeft deze Roborock S5 max die mogelijkheid, maar ik lees constant van alles over "Multi-floor" opties. Als ik via edit map kijk zie ik wel de optie "Building Layout - Multi Story", is dat wat ik aan moet zetten of is dit wat anders.

1. Bij de eerst volgende zuigronde neemt hij de nieuwe ruimtes mee, maar ik raad aan om een nieuwe verkenningsronde te doen. Ik heb het idee dat het algoritme om de optimale route uit te stippelen dan beter werkt.

2. Ja, Building layout - Multi story aanzetten. Ik merk dat de robot het wel fijn vind als je de map activeert voordat je hem van verdieping wijzigt, hij kàn zelf ontdekken dat ie op een andere verdieping is maar dat heeft bij mij tot een aantal crashes geleid (of dat ie de keuken op de eerste verdieping niet kan vinden 8)7 ). Een map inladen is tenslotte niet meer als een druk op het scherm.

3. Nee, maar dan vindt de robot logischer wijze zijn dock niet meer nadat hij klaar is. Hij keert dan terug op zijn begin positie.

Mijn eigen robot draait nog op firmware 01.08.76, ik heb nog geen update voor 01.10.26 ontvangen. Ik las dat Roborock de firmware batch gewijs uitrolt, heeft iemand anders hier ervaring mee?

• Grolsch
@Schumi_wk en @ChrisML bedankt voor jullie input.

In de app dus building layout op multi-story zetten.
Vervolgens de robot boven neer zetten
Create new map
vervolgens z'n rondje laten rijden met de deuren open en dat was het :P

M.b.t. de "extra' ruimtes ga ik wel zien wat hij doet, een nieuwe map aanmaken is ook een fluitje van een cent.

Ik ben echt positief verrast door de intelligentie van dat ding.
Ik heb een robotgrasmaaier, maar die is bij lange na niet zo slim.

[ Voor 34% gewijzigd door Grolsch op 30-09-2020 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 15:08
29 sept Roborock s5 max besteld via gshopper. Staat nog steeds op pending shipping. Ben benieuwd. € 329.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat is "nog maar" 1,5 dag geleden hé, om je schrijft "nog steeds" :P

Ik had hem 23-09 besteld en is 29-09 bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChrisML
Sosua schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 09:51:
29 sept Roborock s5 max besteld via gshopper. Staat nog steeds op pending shipping. Ben benieuwd. € 329.
Mijn Roborock heeft 3 dagen in Spanje 'stil' gelegen voordat er een update kwam, even geduld nog. Je kunt deze service niet met de Coolblue service vergelijken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/khvxXDBYpKoxpXQnwFVQBQ9BHf0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/fyx1CRdDVreI44m3eBrZ4Wub.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 25-09 15:08
Nog nooit eerder iets besteld daar. Dus alle ervaringen zijn nieuw. Ben ali wel gewend met 6 tot 8 weken. Dus 6 dagen is snel wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:17
Ik heb 'm de 24ste besteld en de 3130ste geleverd en dat is inclusief weekend. Verder werkt 't DHL tracking nummer alleen op de DHL parcel website.

Verder word die geleverd in een doos van Amazon. Toen ik die zag was ik er wel een beetje bang voor, maar alles zit 3-dubbel verpakt, dus in top staat ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
OllieMongollie schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 13:41:
Ik heb 'm de 24ste besteld en de 31ste geleverd en dat is inclusief weekend. Verder werkt 't DHL tracking nummer alleen op de DHL parcel website.

Verder word die geleverd in een doos van Amazon. Toen ik die zag was ik er wel een beetje bang voor, maar alles zit 3-dubbel verpakt, dus in top staat ontvangen.
Welke 31e bedoel je? Ik neem aan niet september, want die bestaat namelijk niet :P

Hier ook doos en distributie via allerlei Amazon punten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OllieMongollie
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 16:17
30 September inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoegie1504
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 13-06 12:14
Zonet geprobeerd om via gshopper (https://nl.pepper.com/groep/roborock-s5-max) de roborock s5 max te bestellen maar ik krijg steeds de bestelling "conditions not met" boodschap.

Ik dacht dat ik misschien boven de 400 euro moest uitkomen om van de korting te genieten, dus ik heb de waarde van mijn winkelmandje verhoogd... ik blijf dezelfde boodschap krijgen...

Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
Pagina: 1 ... 79 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.