Ik had eerst een Robovac D7. Die is aanzienlijk goedkoper en schijnt ook goed met lange haren om te kunnen gaan. Uiteindelijk had ik 'm wel omgeruild voor de Deebot 950. Het dweilen leek me ook een nuttige toevoeging en ik was wat teleurgesteld in de opties (app) van de D7 in vergelijking met wat 'de rest' kan.rozuchu schreef op vrijdag 28 augustus 2020 @ 08:56:
[...]
Dank voor de tip! Ik zal er eens naar kijken ik zie dat deze ook kan dweilen dat is wel een meerwaarde tov een roomba.
Ben alleen zo bang voor een miskoop, dus bijv dat deze na een maand of 2 al die zooi in ons huis toch niet aankan en ie dan uiteindelijk in de kast stof ligt te happen.![]()
Ik ga nog eens even goed alle ervaringen doornemen
Het dweilen moet je overigens niet zien als echt dweilen. Het is hetzelfde als met een nat doekje even (eenmalig) over de vloer gaan. Ja, het scheelt; het neemt natuurlijk meer (fijn)stof mee dan alleen zuigen, maar echt dweilen is het niet. Het maakt je vloer niet (goed genoeg) schoon na een feestje zullen we maar zeggen.
De 950 is wat duurder maakt door de het natte doekje net wat beter schoon. Ook heeft de app wat meer opties.
Nadeeltje is wel het tenenkrommende Engels. Je merkt echt dat het chinees spul is. De zinnetjes zijn overduidelijk door een native daar opgenomen en variëren van komisch slecht ("Retujnin to the sjargingdak") tot compleet onverstaanbaar. Ik heb de spraaknotificaties maar uitgezet en wacht nu gewoon op de melding in de app.
You are the all-dancing, all-singing crap of the world - Jack