Bij mij ging het zonder problemen. Nederland selecteren, in winkelmandje plaatsen, gegevens invullen, kortingscode toevoegen en met paypal betalen. Gister besteld, vandaag verzonden en als het goed is vrijdag in huis.Hoegie1504 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:10:
Zonet geprobeerd om via gshopper (https://nl.pepper.com/groep/roborock-s5-max) de roborock s5 max te bestellen maar ik krijg steeds de bestelling "conditions not met" boodschap.
Ik dacht dat ik misschien boven de 400 euro moest uitkomen om van de korting te genieten, dus ik heb de waarde van mijn winkelmandje verhoogd... ik blijf dezelfde boodschap krijgen...
Zijn er nog mensen die dit probleem hebben?
Bedankt voor de reactie.klmtrf schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
Bij mij ging het zonder problemen. Nederland selecteren, in winkelmandje plaatsen, gegevens invullen, kortingscode toevoegen en met paypal betalen. Gister besteld, vandaag verzonden en als het goed is vrijdag in huis.
Ik heb het eens uitgetest en de code werkt blijkbaar enkel bij verzendingen naar Nederland.
Inmiddels is bekend dat Qlimates oplichters waren. Ik durf dus wel te wedden dat jij je XClea niet ontvangen hebt. Er is een FB groep met honderden gedupeerden. Gegevens van de eigenaar zijn bekend. Doe aangifte en meld je aan!
Ik heb vandaag mijn S5 Max mogen ontvangen. Ze is nu haar eerste rondjes aan het maken op zolder. Leuk om te volgen hoe het daar in kaart wordt gebracht.
Ik las in de handleiding dat er niks aan het water toegevoegd mag worden ivm mogelijke schade aan het reservoir. Zouden een paar druppels allesreiniger of dettol echt zoveel schade kunnen doen? Ik vind het net wat frisser om schoon te maken met een reinigingsproduct. Of doen jullie dat wel gewoon?
Ik las in de handleiding dat er niks aan het water toegevoegd mag worden ivm mogelijke schade aan het reservoir. Zouden een paar druppels allesreiniger of dettol echt zoveel schade kunnen doen? Ik vind het net wat frisser om schoon te maken met een reinigingsproduct. Of doen jullie dat wel gewoon?
Aangezien de kortingscode van Gshopper niet werkt met Belgische adressen heb ik de robot voor 330 euro besteld via Rakuten: [url="https://fr.shopping.rakuten.com/offer/buy/4668779159/roborock-s5-max-robot-aspirateur-eu-blanc.html"]
Daar moet je kiezen voor de verkoper Tech_world. Deze verkoper verzend vanuit België... De verkoper heeft goede reviews, de betaling is via Paypal.
Daar moet je kiezen voor de verkoper Tech_world. Deze verkoper verzend vanuit België... De verkoper heeft goede reviews, de betaling is via Paypal.
Eerste beperkte ervaring met de S5 Max is dat hij relatief vlot en stil is (zeker in vergelijking met de Neato XV-11 die ik hiervoor had). Een side brush komt inderdaad beter in de hoeken, al had de Neato met zijn vierkante voorkant wel een strakkere lijn langs de kanten en in hoeken. Nu zie ik vooral veel ronde bewegingen om obstakels heen, waarbij een flink stuk niet geraakt wordt.
Dit is met name het geval bij het dweilen. Als de dweil over de volledige breedte had gefunctioneerd was het echt super geweest. Links en rechts zit echter een baan van bijna 10cm waarop de dweil niks doet. Tel daarbij op dat de Roborock niet strak langs de kanten rijdt en je hebt langs elke muur zo'n 15cm die niet door de dweil geraakt wordt. Laat daar nou net het meeste vuil zitten. Daardoor is het dweilen meer een gimmick op een verder slimme stofzuiger.
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb (na 1 verkenning en 1 keer dweilen) is dat het ding over de hele verdieping zijn banen in dezelfde richting wil maken. Als hij ergens van links naar rechts begonnen is, dan blijft hij dat doen. Zelfs als hij in een een lange smalle ruimte rijdt (door meubels heb ik een vrije rechthoek van 3.5 meter bij een kleine meter), gaat hij liever 30 keer in de breedte ipv 5 keer in de lengte.
Hopelijk blijft Roborock de software ontwikkelen. Ik weet nog dat mijn Neato na anderhalf jaar ineens firmware gepusht kreeg waardoor de hoeken van ruimtes ineens veel beter geraakt werden. Dat zijn pas mooie toevoegingen.
Dit is met name het geval bij het dweilen. Als de dweil over de volledige breedte had gefunctioneerd was het echt super geweest. Links en rechts zit echter een baan van bijna 10cm waarop de dweil niks doet. Tel daarbij op dat de Roborock niet strak langs de kanten rijdt en je hebt langs elke muur zo'n 15cm die niet door de dweil geraakt wordt. Laat daar nou net het meeste vuil zitten. Daardoor is het dweilen meer een gimmick op een verder slimme stofzuiger.
Het enige wat ik tot nu toe gezien heb (na 1 verkenning en 1 keer dweilen) is dat het ding over de hele verdieping zijn banen in dezelfde richting wil maken. Als hij ergens van links naar rechts begonnen is, dan blijft hij dat doen. Zelfs als hij in een een lange smalle ruimte rijdt (door meubels heb ik een vrije rechthoek van 3.5 meter bij een kleine meter), gaat hij liever 30 keer in de breedte ipv 5 keer in de lengte.
Hopelijk blijft Roborock de software ontwikkelen. Ik weet nog dat mijn Neato na anderhalf jaar ineens firmware gepusht kreeg waardoor de hoeken van ruimtes ineens veel beter geraakt werden. Dat zijn pas mooie toevoegingen.
Nee, het was pure oplichting. Heb ondertussen alles en iedereen geinformeerd: politie, ACM, fraudedesk, KVK, Deutsche Bank, Mollie Payments, VirtualOffice (waar hij zijn kantoor had). Via het KVK uittreksel zijn NAW gegevens bekend, nu hopen dat men daar iets mee kan.
4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.
Als naw bekend is ff met een tweakers knokploeg je geld ophalenMicrokid schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 06:26:
[...]
Nee, het was pure oplichting. Heb ondertussen alles en iedereen geinformeerd: politie, ACM, fraudedesk, KVK, Deutsche Bank, Mollie Payments, VirtualOffice (waar hij zijn kantoor had). Via het KVK uittreksel zijn NAW gegevens bekend, nu hopen dat men daar iets mee kan.
Mijn ervaring is dat het dweilen beter gaat nadat de mop een aantal keer is gewassen (verbeterde gelijkmatige opname door de mop?). Daarnaast ben ik niet te zuinig met de water instelling, ik gebruik alleen de Medium en High setting. Zonder toevoeging van schoonmaakmiddelen, alleen met kraanwater. Maar het valt niet te vergelijken met 'menselijk' dweilen, ondanks de robot dweil ik het huis nog 1x per maand.coelho schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:50:
Wij zijn nog steeds erg tevreden met de S5 Max.
Wie heeft al eens het filter schoongemaakt met water? Hier een dag laten drogen maar de stofzuiger ging zeuren dat het filter nog nat was of niet goed zat. Inderdaad nog vochtig.Ook is het filter een beetje rood geworden, geen idee of dat hoort of dat hij misschien iets heeft opgezogen wat rood afgaf, vroeg mij af of dit bij andere mensen ook zo is.
Ik heb nieuwe filters besteld bij banggood maar geen idee of deze passen, in ieder geval is het handig om er 2 te hebben zodat je ze na het schoonmaken kan uitwisselen.
Wie heeft al eens het filter schoongemaakt met water? Hier een dag laten drogen maar de stofzuiger ging zeuren dat het filter nog nat was of niet goed zat. Inderdaad nog vochtig.Ook is het filter een beetje rood geworden, geen idee of dat hoort of dat hij misschien iets heeft opgezogen wat rood afgaf, vroeg mij af of dit bij andere mensen ook zo is.
Ik heb nieuwe filters besteld bij banggood maar geen idee of deze passen, in ieder geval is het handig om er 2 te hebben zodat je ze na het schoonmaken kan uitwisselen.
Ik zie wel eens van mensen dat ze gewoon wat druppels schoonmaakmiddel her en der op de vloer doen. Als hij er overheen gaat neemt hij het vanzelf mee. Zo komt het niet in de systemen terecht en wordt er alsnog mee gedweild.coelho schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:10:
Ik heb vandaag mijn S5 Max mogen ontvangen. Ze is nu haar eerste rondjes aan het maken op zolder. Leuk om te volgen hoe het daar in kaart wordt gebracht.
Ik ben aan het twijfelen tussen:
pricewatch: Neato Robotics Botvac D7 Connected
en
pricewatch: Xiaomi Roborock S5 Max Zwart
Pro's van de Neato: betrouwbaar merk en goede ervaringen mee bij een ex met een ander model), zeer goede aanbieding op dit moment, goede reviews. Wel heeft hij dure filters.
Pro's van de Xiaomi: kan dweilen, zeer goede reviews. Over filters heb ik niks kunnen vinden.
Iemand die het doorslaggevend argument weet? Ik heb een klein appartement met overal laminaat, weinig tot geen snoeren, geen tapijt, 1 kat, enkel drempels tussen de gang en wc/badkamer.
en
Pro's van de Neato: betrouwbaar merk en goede ervaringen mee bij een ex met een ander model), zeer goede aanbieding op dit moment, goede reviews. Wel heeft hij dure filters.
Pro's van de Xiaomi: kan dweilen, zeer goede reviews. Over filters heb ik niks kunnen vinden.
Iemand die het doorslaggevend argument weet? Ik heb een klein appartement met overal laminaat, weinig tot geen snoeren, geen tapijt, 1 kat, enkel drempels tussen de gang en wc/badkamer.
[ Voor 4% gewijzigd door Ardana op 07-10-2020 17:35 ]
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Vraag aan de bezitters van de Roborock S5 Max. Is er een truuk om het restwater uit het waterreservoir te krijgen na het dweilen? Heb gisteren voor het eerst de vloer laten dweilen door het apparaat. Er bleef nog wat water over in het reservoir. Daarvan krijg ik niet alles uit het reservoir gegoten. Er blijft een kleine hoeveelheid water achter. Gaat dat niet schimmelen op lange termijn? Nog tips hiervoor?
Heb je al gezien dat Neato een nieuwe lijn heeft gepresenteerd inclusief een opvolger voor de D7? Als je kan wachten zou ik dat nog heel even doen. Of je koopt dan de D10 of de D7 voor minder geld.Ardana schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:21:
en
Ben zelf ook in afwachting. Mijn voorkeur gaat absoluut naar de Neato, ipv iets Chinees. Hoofdzakelijk ivm privacy.
De D7 is nu te koop voor € 380. Dat is, voor een Neato, echt behoorlijk goedkoop. Ik verwacht dat de nieuwe lijn een stuk duurder zal zijn.fendt schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:21:
[...]
Heb je al gezien dat Neato een nieuwe lijn heeft gepresenteerd inclusief een opvolger voor de D7? Als je kan wachten zou ik dat nog heel even doen. Of je koopt dan de D10 of de D7 voor minder geld.
Ben zelf ook in afwachting. Mijn voorkeur gaat absoluut naar de Neato, ipv iets Chinees. Hoofdzakelijk ivm privacy.
Wat betreft privacy zie ik je bezwaren, enkel vraag ik me af wat dat in de praktijk voor me kan betekenen. Het is een stofzuiger, geen telefoon ofzo.
MeNot2 schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 14:53:
[...]
Ik zie wel eens van mensen dat ze gewoon wat druppels schoonmaakmiddel her en der op de vloer doen. Als hij er overheen gaat neemt hij het vanzelf mee. Zo komt het niet in de systemen terecht en wordt er alsnog mee gedweild.
Ik doe een klein scheutje allesreiniger gewoon in de tank en gaat voorlopig gewoon prima. Op het RoboRock forum las ik namelijk het volgende. Als ie het niet meer doet, meld ik mecoelho schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 18:10:
:strip_exif()/f/image/8LJhSgpp6fTukfgnX2XlV9j7.jpg?f=fotoalbum_large)
https://forum.roborock.co...96/soap-in-the-water-tank
Ik heb zeer goede ervaringen met de Roborock, de filters zijn via de online kanalen verkrijgbaar. Kosten variëren van €9 tot €20 voor een gehele set borstel (o.a. https://www.dennisdeal.co...3u9QIZEAQYASABEgJHCvD_BwE). Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de app en de features van Roborock. Met de Neato heb ik geen ervaring.Ardana schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 17:21:
en
Ik vul het reservoir alleen met kraanwater, schimmel heb ik nog nooit zien ontstaan in een watertank. Kalk aanslag kan op den duur een issue worden, maar dat is bij mij niet het geval.hostje schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:03:
Vraag aan de bezitters van de Roborock S5 Max. Is er een truuk om het restwater uit het waterreservoir te krijgen na het dweilen? Heb gisteren voor het eerst de vloer laten dweilen door het apparaat. Er bleef nog wat water over in het reservoir. Daarvan krijg ik niet alles uit het reservoir gegoten. Er blijft een kleine hoeveelheid water achter. Gaat dat niet schimmelen op lange termijn? Nog tips hiervoor?
Er is momenteel een setje onderdelen naar me onderweg. Wat ik alleen niet snap is dat er in de meeste all in sets een hoop van die kleine, ronde filters bij zitten. Sowieso, waar moeten die? En verslijten die zo vaak? Ze worden niet op de Maintenance page in de app genoemd.ChrisML schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 09:00:
Ik heb zeer goede ervaringen met de Roborock, de filters zijn via de online kanalen verkrijgbaar. Kosten variëren van €9 tot €20 voor een gehele set borstel (o.a. https://www.dennisdeal.co...3u9QIZEAQYASABEgJHCvD_BwE). Daarnaast ben ik ook zeer te spreken over de app en de features van Roborock. Met de Neato heb ik geen ervaring.
Ik heb demi-waterfilter en die gebruik ik zodat er in ieder geval geen kalk in gaat komen.Ik vul het reservoir alleen met kraanwater, schimmel heb ik nog nooit zien ontstaan in een watertank. Kalk aanslag kan op den duur een issue worden, maar dat is bij mij niet het geval.
Of het allemaal waar is weet ik niet, maar ik lees berichten over het doorverkopen van plattegronden van je huis (volgens mij is dit ook bij Roomba gebeurd?) en vergeet ook niet dat veel robotstofzuigers camera’s gebruiken waarvan je maar moet vertrouwen dat er niets met die beelden kan gebeuren. Neato heeft überhaupt geen camera.Ardana schreef op woensdag 7 oktober 2020 @ 21:47:
[...]
De D7 is nu te koop voor € 380. Dat is, voor een Neato, echt behoorlijk goedkoop. Ik verwacht dat de nieuwe lijn een stuk duurder zal zijn.
Wat betreft privacy zie ik je bezwaren, enkel vraag ik me af wat dat in de praktijk voor me kan betekenen. Het is een stofzuiger, geen telefoon ofzo.
Neato is vast ook niet zaligmakend maar ik denk dat ze het qua privacy beter doen. Plus dat de D7 overal goed uit de test komt.
Qua prijs heb je een punt. Ik wacht voor de zekerheid nog even. Misschien koop ik alsnog een D7 maar heb toch geen haast.
Gekozen voor de Neato, voornamelijk vanwege de ervaringen die ik al had met 'n voorganger toen ik die mocht lenen van m'n ex. We gaan het zien
Weet al je hem meerderen keren laat rond rijden dat die elke keer andere banen pakt en zo probeert goed mogelijk alles te stofzuigencoelho schreef op dinsdag 6 oktober 2020 @ 00:50:
Eerste beperkte ervaring met de S5 Max is dat hij relatief vlot en stil is (zeker in vergelijking met de Neato XV-11 die ik hiervoor had). Een side brush komt inderdaad beter in de hoeken, al had de Neato met zijn vierkante voorkant wel een strakkere lijn langs de kanten en in hoeken. Nu zie ik vooral veel ronde bewegingen om obstakels heen, waarbij een flink stuk niet geraakt wordt.

nou ooh whauw dan zien ze me huis plattengrondfendt schreef op donderdag 8 oktober 2020 @ 13:35:
[...]
Of het allemaal waar is weet ik niet, maar ik lees berichten over het doorverkopen van plattegronden van je huis (volgens mij is dit ook bij Roomba gebeurd?) en vergeet ook niet dat veel robotstofzuigers camera’s gebruiken waarvan je maar moet vertrouwen dat er niets met die beelden kan gebeuren. Neato heeft überhaupt geen camera.
Neato is vast ook niet zaligmakend maar ik denk dat ze het qua privacy beter doen. Plus dat de D7 overal goed uit de test komt.
Qua prijs heb je een punt. Ik wacht voor de zekerheid nog even. Misschien koop ik alsnog een D7 maar heb toch geen haast.
maar gelukkig heeft de s5 max geen camera maar een lazer dus werkt ook nog eens in het donker
De s5 max nu een aantal weken in gebruik en niks anders dan lof !
Echt een perfecte robot, niet goedkoop, maar gewoon top !
Ook de 1e verdieping zuigt hij probleemloos.
Gegeten met 2 kleine kinderen, ff zone trekken met de app, keuken schoon en de kinderen weer 10 minuten vermaakt !!
Echt een perfecte robot, niet goedkoop, maar gewoon top !
Ook de 1e verdieping zuigt hij probleemloos.
Gegeten met 2 kleine kinderen, ff zone trekken met de app, keuken schoon en de kinderen weer 10 minuten vermaakt !!
Oef... ik lees net dat van de Neato de levensduur van de batterij 12 tot 18 maanden is... De vervangingskosten liggen tussen de € 50 en € 70. Dat valt me eigenlijk toch zwaar tegen.
Geldt dit voor alle robotstofzuigers?
Heb jij hem ooit nog ontvangen?klmtrf schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 20:59:
[...]
Bij mij ging het zonder problemen. Nederland selecteren, in winkelmandje plaatsen, gegevens invullen, kortingscode toevoegen en met paypal betalen. Gister besteld, vandaag verzonden en als het goed is vrijdag in huis.
Ik heb hem 24 sept besteld. 30x contact opgenomen met de helpdesk van gshopper, want tracking informatie zei al na 2 dagen dat de verzending retour afzender was. Ze antwoorden 1x in de 3-5 dagen met de mededeling dat ze op vakantie zijn, maar het pakketje onderweg is. Vorige week zeiden ze opeens 2x dat er een nieuwe levering onderweg weg en na 5 dagen wachten heb ik weer antwoord dat mijn geld al terugbetaald zou zijn. Helemaal geen 1 van de hiervoor genoemde beloftes is gebeurd of waar... ik vrees voor het ergste.
Vreemd, ik heb hem een paar dagen na bestellen ontvangen in een Amazon pakket. Ging allemaal heel soepelClarissa schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
Heb jij hem ooit nog ontvangen?
Ik heb hem 24 sept besteld. 30x contact opgenomen met de helpdesk van gshopper, want tracking informatie zei al na 2 dagen dat de verzending retour afzender was. Ze antwoorden 1x in de 3-5 dagen met de mededeling dat ze op vakantie zijn, maar het pakketje onderweg is. Vorige week zeiden ze opeens 2x dat er een nieuwe levering onderweg weg en na 5 dagen wachten heb ik weer antwoord dat mijn geld al terugbetaald zou zijn. Helemaal geen 1 van de hiervoor genoemde beloftes is gebeurd of waar... ik vrees voor het ergste.
Yes, hier ook probleemloos binnen in 5 dagen.
Mijn Roborock draait nu zo'n 21 maanden zonder problemen. Ik heb niet het idee dat de batterij slecht wordt.Ardana schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:34:
Oef... ik lees net dat van de Neato de levensduur van de batterij 12 tot 18 maanden is... De vervangingskosten liggen tussen de € 50 en € 70. Dat valt me eigenlijk toch zwaar tegen.
Do not argue with a fool. He will drag you down to his level and beat you with experience.
Ik twijfel een beetje tussen de irobot i7 en de ecovacs 950, deze zijn nu nl flink in de aanbieding bij amazon.de (ik heb .de prime)
https://www.amazon.de/dp/B07PDZG1QV
https://www.amazon.de/dp/B07WC1MXN7
Ik heb geen behoefte aan dweilen (m'n gevoel zegt dat het met zo'n apparaat meer neerkomt op uitsmeren van vies water over de vloer).
Wel vind ik het belangrijk dat de robot een goede kaart van de verdieping kan maken, aangezien we hem op de slaapverdieping willen gaan inzetten (met 4 slaapkamers die uitkomen op de overloop).
Welke zou dan te prefereren zijn?
Ik heb geen behoefte aan dweilen (m'n gevoel zegt dat het met zo'n apparaat meer neerkomt op uitsmeren van vies water over de vloer).
Wel vind ik het belangrijk dat de robot een goede kaart van de verdieping kan maken, aangezien we hem op de slaapverdieping willen gaan inzetten (met 4 slaapkamers die uitkomen op de overloop).
Roborock s5 max. Die lidar sensor is echt fantastisch. En dat dweilen hoef je helemaal niet te gebruiken.Raymond schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:35:
Ik twijfel een beetje tussen de irobot i7 en de ecovacs 950, deze zijn nu nl flink in de aanbieding bij amazon.de (ik heb .de prime)
Weet niet of het mag, maar hij is nu € 329 op pepper.
https://nl.pepper.com/groep/roborock-s5-max
Hij heeft hier nu 2 etages in kaart gebracht.
Ik deel mijn mening met Sosua, vanwege mijn positieve ervaringen raad ik ook de Roborock S5 Max aan. Maar als de keuze tussen bovenstaande robots moet zijn: de Deebot Ecovacs 950.Raymond schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:35:
Hier hetzelfde verhaal met de Roborock S5 max, works likes charme, 2 etages probleemloos in kaart gebracht.

Eigenlijk viel het me als Tweaker een beetje tegen, ik had gehoopt e.e.a. te kunnen Tweaken, maar niks daarvan. Uit de doos, aan de stroom, app installeren, en gaan met die banaan

Eigenlijk viel het me als Tweaker een beetje tegen, ik had gehoopt e.e.a. te kunnen Tweaken, maar niks daarvan. Uit de doos, aan de stroom, app installeren, en gaan met die banaan
Het is zelfs zo "erg" dat mijn 2 digibeten ouders van in de 70 er meer overweg kunnen.....
Flauw zo'n goedwerkend product
Flauw zo'n goedwerkend product
dweilen moet je meestal meer zien als een extra manier om fijnstof mee te kunnen pakken, dat kan ook gewoon droog of nagenoeg droog met bv micro vezel. Ik zou nu zonder twijfel voor de roborock s5 gaan en dweilen hoef je niet te gebruiken.Raymond schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 14:35:
En anders staat de Xclea H30

Niemand die hier ervaring mee heeft?Ardana schreef op vrijdag 9 oktober 2020 @ 23:34:
Mijn roborock s1 is al 3 jaar oud en batterij doet het nog prima... (meer kan ik er niet van maken)
Hij haalt in ieder geval een uur schoonmaken non stop.
Ik zit ook te kijken voor een robot stofzuiger. Naar de roborocks vanwege betaalbaarheid. Ik heb via Gshopper een s6 in de winkelmand voor 349 euro, hoe is de s6 tov s5? Zijn er redenen om voor de een of ander te kiezen?
i7 8700k @ 4.8ghz 24/7, 16gb ddr4 3200, MSI 1080 Gaming / CM Mastercase Maker 5T, Audio Technica AD900X
Mijn Ilife a4 is 4 jaar oud, naast een nieuwe motor voor de borstel doet hij het nog dikke vette prima.
Eerste 2,5 jaar heeft hij vrijwel dagelijks gedraaid nu is hij met pensioen en draai 1/2 x per week (boven).
Mijn Alphawise v8s is 1,5 jaar oud en doet het ook nog dikke vette prima.
Nu met een kleine dame over de vloer zit ik met een schuin oog wel naar een s5 max oid te kijken om met zones en vooral nogo zones te kunnen werken.
Iets met speelgoed bende
21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j
Mijn begin 2015 gekochte Botvac 75 is inmiddels sinds half 2018 aan de 2e NiMh accu toe, doet 3x per week een rondje. De Li-Ion accu's die in de huidige generatie Neato's zit zou het nog langer vol moeten houden.
De S5 Max is voor een vergelijkbare prijs te vinden, is volgens mij een upgrade ten opzichte van de S6.Oggy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 19:24:
Ik zit ook te kijken voor een robot stofzuiger. Naar de roborocks vanwege betaalbaarheid. Ik heb via Gshopper een s6 in de winkelmand voor 349 euro, hoe is de s6 tov s5? Zijn er redenen om voor de een of ander te kiezen?
mijn Xiaomi v1 draait nu 3,5 jaar. de batterijen zijn slechter geworden. In het begin kon ik met volle batterije, 3 verdiepingen doen. Nu is de batterij na 40m2 op 20%. Ik heb voor 22 euro een nieuwe aaccu besteld op Ali.daxy schreef op dinsdag 13 oktober 2020 @ 11:39:
[...]
Mijn Roborock draait nu zo'n 21 maanden zonder problemen. Ik heb niet het idee dat de batterij slecht wordt.
Voor de Roborockers hier - er zijn sinds kort nieuwe type dweiltjes beschikbaar. Deze hebben een verdikt deel over de gehele breedte, waardoor je minder snel de wielafdrukken op je vloer ziet. Positieve reacties op Reddit. Die van mij zijn onderweg, ben benieuwd!
https://nl.aliexpress.com...b201602_,searchweb201603_
Leuk dat je deze gevonden hebt, maar je kunt ze 75% goedkoper krijgen bij deze handelaar.
https://nl.aliexpress.com..._668%233374%2315176%23508
Thanks! Ik heb zonet de dweiltjes besteld.Schumi_wk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:28:
Leuk dat je deze gevonden hebt, maar je kunt ze 75% goedkoper krijgen bij deze handelaar.
De roborock s5 max die ik bij Rakuten voor 330 euro besteld heb is op 2 dagen tijd toegekomen... netjes :-)
Ik heb ook de dweiltjes besteld, bedankt voor het delen van de link @Schumi_wk !
Ik ga eens een kijkje nemen voor de dweiltjes, zien er inderdaad iets beter uit als de huidige!
Mijn S5 Max is met volle tevredenheid bezig in huis de frequentie om door de week elke ochtend om 09:00 uur zijn rondje te laten maken is ideaal, soms met en soms zonder dweil. Het enige waar die nog wel eens moeite mee heeft is die ~2cm speling voor opstaande randjes.
Wij hebben bij de voordeur eerst een stukje tapijt en dan z'n 1.5cm verhoging rand waar dan de vloer gelegd is en doorloopt. Vanuit de hal het tapijt op is nooit een probleem en vaak komt ie ook nog wel terug maar de meeste keren zit de stofzuiger toch vast op het tapijt.
Nu heb ik daar maar een no-go zone van gemaakt en zet ik deze handmatig uit zodat ie daar zijn rondje kan doen als we thuis zijn en tapijtje schoon moet. De laatste keren komt de stofzuiger juist wel weer over de rand zonder problemen en ook netjes terug naar zijn dock, waar die vandaag toch weer vast zit.
Toch maar die no-go zone blijven aanhouden en tapijt bij voordeur laten doen onder toezicht
Mijn S5 Max is met volle tevredenheid bezig in huis de frequentie om door de week elke ochtend om 09:00 uur zijn rondje te laten maken is ideaal, soms met en soms zonder dweil. Het enige waar die nog wel eens moeite mee heeft is die ~2cm speling voor opstaande randjes.
Wij hebben bij de voordeur eerst een stukje tapijt en dan z'n 1.5cm verhoging rand waar dan de vloer gelegd is en doorloopt. Vanuit de hal het tapijt op is nooit een probleem en vaak komt ie ook nog wel terug maar de meeste keren zit de stofzuiger toch vast op het tapijt.
Nu heb ik daar maar een no-go zone van gemaakt en zet ik deze handmatig uit zodat ie daar zijn rondje kan doen als we thuis zijn en tapijtje schoon moet. De laatste keren komt de stofzuiger juist wel weer over de rand zonder problemen en ook netjes terug naar zijn dock, waar die vandaag toch weer vast zit.
Toch maar die no-go zone blijven aanhouden en tapijt bij voordeur laten doen onder toezicht
Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite
Yes ik heb de dweiltjes ook besteld! Nog een vraagje.. Hebben jullie ook een link voor reserve onderdelen zoals filter en borstel?
Deze doet niet eens de moeite om te zeggen dat het de echte zijn. Die andere wel, maar vanuit China is dat sowieso de vraag. 12 nieuwe dweiltjes voor €13 zijn onderweg, bedankt!Schumi_wk schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:28:
Wat is de gedachte achter de usericons met van die blokjes, zoals jij maar ook vele anderen? Heb ik ergens iets gemist?
Inmiddels ontvangen?Clarissa schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
Nee, helaas niet. Inmiddels ook ergens anders besteld en gister ontvangen. Ik heb wel een paar dagen geleden een antwoord gehad, dat ze het geld terug zullen storten.. Ik heb alleen met creditcard betaald, dus ben benieuwd
Damm das kut en apart gshopper nam zelfs contact op met mijn of pakket wel goed binnen was gekomen en wilde graag een foto hebben van de verpakkingClarissa schreef op zaterdag 10 oktober 2020 @ 14:31:
[...]
Ivm ze al enkele terug hadden gekregen van oude transporteur
vind ik ook raar dat ze dat vragen...ibothead schreef op dinsdag 20 oktober 2020 @ 15:59:
[...]
Damm das kut en apart gshopper nam zelfs contact op met mijn of pakket wel goed binnen was gekomen en wilde graag een foto hebben van de verpakking![]()
Ivm ze al enkele terug hadden gekregen van oude transporteur
Geld is inmiddels teruggestort! Alleen op mn creditcard, dus even kijken hoe ik t naar mn normale rekening krijg
Weet niet bij welke bank je zit, maar bij ING kan ik 't aanvragen. Duurt even paar dagen maar dan staat 't erop.Clarissa schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 10:35:
[...]
vind ik ook raar dat ze dat vragen...
Geld is inmiddels teruggestort! Alleen op mn creditcard, dus even kijken hoe ik t naar mn normale rekening krijg
Bij abn ook kan je zo in de app aangevenWorsteneter schreef op woensdag 21 oktober 2020 @ 13:01:
[...]
Weet niet bij welke bank je zit, maar bij ING kan ik 't aanvragen. Duurt even paar dagen maar dan staat 't erop.
Ondertussen heb ik mijn Viomi SE binnen, besteld via: https://www.gearbest.com/.../pp_3003751850945890.html toentertijd voor €263,-
Ervaringen
Pluspunten
- Prima stofzuiger voor het geld
- Stofzuigt goed
- Dweilt redelijk goed, met name door het gebruik van Y-bewegingen, zoals ook de Roborock S5 max doet
- Heeft meerde mappen
- Heeft no go area's/lines
- Kan een ruimte in delen opsplitsen (handmatig en automatisch)
- Heeft point en area stofzuigen
- Kan heel stil of heel luid stofzuigen
Minpunten
- Google Home integratie werkt vooralsnog niet
- Kleine stof en watertank.
- De SE heeft maar 1 brush, dus kan via één kant stofzuigen, maar dat hebben de duurdere Roomba's ook
- Heeft geen surface detection
- Heeft geen optie om no mopping zones of turbo zones (voor tapijten) in te stellen
- Watertank lekt een beetje bij het rubberen afsluitinkje. Dus niet op de kop houden!
[ Voor 16% gewijzigd door Bliksem B op 04-03-2021 09:56 ]
Ik ben aan het overwegen een robotstofzuiger aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op een Neato D4, deze kost ongeveer 290 euro. Zijn er voor een bedrag onder de 300 euro betere opties? Wat mij fijn lijkt aan de D4 is dat de robot de ruimte scant en je no-go lines kunt instellen in de app. De reden hiervoor is dat we een hond hebben en deze hierdoor een veilige plek heeft op zijn matje ipv daar "aangevallen" wordt (zijn eten en drinkbak idem) door de robot.
Ik heb ongeveer dezelfde wensen en hetzelfde budget. Omdat iedereen hier lyrisch is over de roborock s5max, wacht ik al een tijdje totdat de prijs ervan binnen budget komt. Dit gaat op 11 november ( singlesDay in China) waarschijnlijk wel gebeuren. Wellicht voor jou ook het overwegen waard..Bozzel1987 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:50:
Ik ben aan het overwegen een robotstofzuiger aan te schaffen. Mijn oog is gevallen op een Neato D4, deze kost ongeveer 290 euro. Zijn er voor een bedrag onder de 300 euro betere opties? Wat mij fijn lijkt aan de D4 is dat de robot de ruimte scant en je no-go lines kunt instellen in de app. De reden hiervoor is dat we een hond hebben en deze hierdoor een veilige plek heeft op zijn matje ipv daar "aangevallen" wordt (zijn eten en drinkbak idem) door de robot.
Zie mijn post hierboven wat je voor een bedrag van €263,- hebt. Die Neato D4, heeft geen zijborstel (voor de hoeken), geen Hepa filter en geen dweilfunctie (als je dat wilt).Bozzel1987 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:50:
De roborok s5 max komt ook vaak in de aanbieding langs.
Als je in Nederland wilt bestellen, zou ik eens de Xiaomi producten kijken in de productvergelijker: https://tweakers.net/stof...RElyXmAE1TMjMxMFSKra2tBQA
Heel snel:
De Viomi SE is een licht verbeterde versie van de pricewatch: Xiaomi Mop Pro Wit. En dat is weer de opvolger van de pricewatch: Xiaomi Mi Robot Vacuum (deze heeft maar 1 map en kan niet dweilen).
[ Voor 14% gewijzigd door Bliksem B op 22-10-2020 16:22 ]
Ik heb al op meerdere plekken gezien dat die zijborstels juist averechts werken en die d-vorm van de neato juist goed is voor hoeken? En dweilfunctie vaak tegen valt?Bliksem B schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:15:
[...]
Zie mijn post hierboven wat je voor een bedrag van €263,- hebt. Die Neato D4, heeft geen zijborstel (voor de hoeken), geen Hepa filter en geen dweilfunctie (als je dat wilt).
De roborok s5 max komt ook vaak in de aanbieding langs.
Als je in Nederland wilt bestellen, zou ik eens de Xiaomi producten kijken in de productvergelijker: https://tweakers.net/stof...RElyXmAE1TMjMxMFSKra2tBQA
Dat is het eerst dat ik daar iets over lees. De iRoomba's hebben dat ook allemaal: pricewatch: iRobot Roomba i7.Bozzel1987 schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 16:20:
[...]
Ik heb al op meerdere plekken gezien dat die zijborstels juist averechts werken en die d-vorm van de neato juist goed is voor hoeken? En dweilfunctie vaak tegen valt?
Dweilen werkt bij de nieuwere implementatie best goed. Dit komt doordat er ook druk wordt gezet, er een waterpompje inzet en deze een Y-beweging maakt. Dat was bij de vorige versies niet zo. Zo heeft die van mij een flinke plakkerige suikerplek bijna helemaal weggehaald. Reguliere vlekken heeft die geen moeite mee.
De meeste mensen kiezen hier op het forum voor een Roborock S5 max. Of een duurdere Roomba. Als je testresultaten wilt zien zijn er zat filmpjes per model te vinden op Youtube. Zoals: YouTube: Neato Robotics D4 Robot Vacuum Review - In Depth Tests!
(hierin worden ook wat grote nadelen belicht, zelf zou ik hem niet kopen in ieder geval. De hoeken doet hij juist een beetje raar).
[ Voor 31% gewijzigd door Bliksem B op 22-10-2020 16:40 ]
Wachten is altijd goed he, maar de S5Max is nog steeds te koop voor 329 via Gshopper.gis. schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 14:43:
[...]
Ik heb ongeveer dezelfde wensen en hetzelfde budget. Omdat iedereen hier lyrisch is over de roborock s5max, wacht ik al een tijdje totdat de prijs ervan binnen budget komt. Dit gaat op 11 november ( singlesDay in China) waarschijnlijk wel gebeuren. Wellicht voor jou ook het overwegen waard..
ook hier gaan we een robotje aanschaffen, maar we wachten op een goede aanbieding voor de Roborock S6 max, lees en zie dat ze een stukje stiller is dan de S5 max.
worden nog weinig aangeboden, ik hoop op een mooie aanbieding in Nov.
worden nog weinig aangeboden, ik hoop op een mooie aanbieding in Nov.
Ik heb net de Robomax S5 max binnen en natuurlijk gelijk aan het werk gezet. Echt heel fijn dat er gewerkt wordt als je zelf iets anders aan het doen bent. Het voordeurmatje pakt hij keurig mee (gaat zelf harder zuigen), dweilen gaat prima. Ik haal die extra dweiltjes nog via de link hier ergens boven.
Even voor de administratie: dinsdag besteld bij Amazon.de. Zou as zaterdag bezorgd worden, maar werd vanochtend vroeg afgeleverd. Track and trace was verder dus nutteloos, maar de robot is wel eerder in huis!
Even voor de administratie: dinsdag besteld bij Amazon.de. Zou as zaterdag bezorgd worden, maar werd vanochtend vroeg afgeleverd. Track and trace was verder dus nutteloos, maar de robot is wel eerder in huis!
[ Voor 25% gewijzigd door Kanseleur op 22-10-2020 19:52 ]
De aanbiedingenmaand komt er weer aan, dus wij overwegen een 2e robotstofzuiger voor de andere verdieping. Tijd om in te lezen dus, en nu lees ik dít.Bliksem B schreef op donderdag 22 oktober 2020 @ 13:49:
• Dweilt redelijk goed, met name door het gebruik van Y-bewegingen, zoals ook de Roborock S5 max doet
Dat de S5 max een Y-vorm doet tijdens het dweilen wist ik niet, ik kan er echter ook niet zo veel over vinden. Is dit echt zo ?
We hebben nu een S5, en overwegen om deze een vaste plek op de 1e verdieping (80% tapijt) te plaatsen, en een andere robotstofzuiger met iets betere dweilfunctie beneden te plaatsen (100% harde vloer). Als die Y-motion in de S5 max zit, zou dat een erg welkome feature zijn.
Dat dacht ik ergens in een review gezien te hebben. In ieder geval mijn Viomi SE heeft day wel.Laro schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:10:
[...]
De aanbiedingenmaand komt er weer aan, dus wij overwegen een 2e robotstofzuiger voor de andere verdieping. Tijd om in te lezen dus, en nu lees ik dít.
Dat de S5 max een Y-vorm doet tijdens het dweilen wist ik niet, ik kan er echter ook niet zo veel over vinden. Is dit echt zo ?
We hebben nu een S5, en overwegen om deze een vaste plek op de 1e verdieping (80% tapijt) te plaatsen, en een andere robotstofzuiger met iets betere dweilfunctie beneden te plaatsen (100% harde vloer). Als die Y-motion in de S5 max zit, zou dat een erg welkome feature zijn.
Laro schreef op vrijdag 23 oktober 2020 @ 20:10:
[...]
De aanbiedingenmaand komt er weer aan, dus wij overwegen een 2e robotstofzuiger voor de andere verdieping. Tijd om in te lezen dus, en nu lees ik dít.
Hier maakt mijn S5 Max gewoon rechte banen met dweilen, dus geen y-beweging. Overigens geen klagen over de dweilfunctie, ik gebruik deze vooral om het net een beetje extra schoon te krijgen. Als ik iets mors, pak ik gewoon een doekje, dus echte hardnekkige verontreiniging krijgt ie niet voor zijn kiezen.Bliksem B schreef op zondag 25 oktober 2020 @ 10:52:
[...]
Dat dacht ik ergens in een review gezien te hebben. In ieder geval mijn Viomi SE heeft day wel.
Sinds kort ook begonnen met orienteren op een robotstofzuiger maar begin letterlijk te verdwalen in alle opties. Veel opties klinken handig en aantrekkelijk maar wil juist eens 'kritisch' zijn op mijn eisen lijstje en streng selecteren in plaats van voor de meest luxe variant te gaan.
Daarbij speelt mee dat we sinds kort ook wat vaker volgens 'no waste' proberen te leveren. 2e hands of 2e keus is dan beter dan nieuw kopen maar vraagt ook een wat oudere/meer gangbare optie.
We hebben een hond met lange haren die we overal terugvinden dus daar moet de stofzuiger goed mee kunnen omgaan (makkelijk te legen reservoir bijv.). Woonkamer is een grote open ruimte (L hoek), met deur naar de hal en een slaapkamer allemaal met dezelfde pvc vloer (zou mooi zijn als we de deuren open laten hij dan ook altijd de achterliggende ruimten meepakt). Mogelijk ooit een kleedje maar veel obstakels komen er naar verwachting niet.
Inmiddels is het criterialijstje;
Daarbij speelt mee dat we sinds kort ook wat vaker volgens 'no waste' proberen te leveren. 2e hands of 2e keus is dan beter dan nieuw kopen maar vraagt ook een wat oudere/meer gangbare optie.
We hebben een hond met lange haren die we overal terugvinden dus daar moet de stofzuiger goed mee kunnen omgaan (makkelijk te legen reservoir bijv.). Woonkamer is een grote open ruimte (L hoek), met deur naar de hal en een slaapkamer allemaal met dezelfde pvc vloer (zou mooi zijn als we de deuren open laten hij dan ook altijd de achterliggende ruimten meepakt). Mogelijk ooit een kleedje maar veel obstakels komen er naar verwachting niet.
Inmiddels is het criterialijstje;
- Moet zelf terugrijden naar docking station en tussentijds kunnen opladen
- In staat de ruimte in kaart te brengen zodat deze efficient zijn route kan rijden
- Starttijd(en) kunnen instellen (app of via docking station maakt niet uit)
- Alleen stofzuigen (dweilfunctie alleen bij gelijke prijzen)
- Hoeft geen multifloor functie te hebben
- Bij voorkeur relatief stil maar kunnen hem laten zuigen als we weg zijn
[ Voor 4% gewijzigd door Banjy op 27-10-2020 11:24 ]
Even een update.BlazeMuis schreef op zaterdag 14 maart 2020 @ 18:52:
[...]
Inmiddels moeizaam contact gehad met BlitzWolf, waarin ik simpel de vraag had gesteld of ik een nieuwe accu kon bestellen. Na 9 emails heen en weer in een tijdsvenster van 3 maart tot vandaag (de 14e) (ik moest dit doen en dan weer dat etc) konden ze mij vertellen dat ze het ook niet meer wisten en ik de stofzuiger naar een recycle punt moest brengen. Dat was mijn vraag niet, maar goed.. Het zal wel weer.
De stofzuiger zelf werkt(e) prima, echter is de batterij/accu gewoon kapot. Met een multimeter meet ik ook maar 7.82v in plaats van 14.4v, wat dus duidt op een defecte accu.
Er is dus geen batterij voor te koop, wat natuurlijk extreem zonde is.
Tot zover de blitzwolf robotstofzuiger
Uiteindelijk heb ik een nieuwe accu kunnen maken (18650 uit een oude stofzuiger kunnen halen). Dit ging maanden lang goed tot een aantal dagen geleden, de stofzuiger stopt er random mee (vaak na 15-18 minuten), maar niet elke keer. En valt dan ook helemaal uit. Zodra ik de stofzuiger aan de lader zet start ‘ie dan ook direct op, waarna ik in de app zie dat er nog rond de 75% batterijlading in zit.
Ik denk dat het tijd is voor een nieuwe stofzuiger. Zonde van het geld, de robot heeft nog maar 597 keer zijn/haar werk gedaan. Ik had verwacht dat het langer mee zou gaan.
Heb je de Roborock S5 max bekekenBanjy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
Sinds kort ook begonnen met orienteren op een robotstofzuiger maar begin letterlijk te verdwalen in alle opties. Veel opties klinken handig en aantrekkelijk maar wil juist eens 'kritisch' zijn op mijn eisen lijstje en streng selecteren in plaats van voor de meest luxe variant te gaan.
Inmiddels is het criterialijstje;De Roomba's komen duidelijk naar voren al lees ik ook goede reviews over bepaalde Xiomi's. Wie helpt mij met wat 'best picks' om verder in te verdiepen/lezen? Met een paar goede opties is er ook meer 2e hands te vinden
- Moet zelf terugrijden naar docking station en tussentijds kunnen opladen
- In staat de ruimte in kaart te brengen zodat deze efficient zijn route kan rijden
- Starttijd(en) kunnen instellen (app of via docking station maakt niet uit)
- Alleen stofzuigen (dweilfunctie alleen bij gelijke prijzen)
- Hoeft geen multifloor functie te hebben
Hier hebben we nog geen seconde spijt van gehad, voldoet aan al jouw eisen.
Zelf hebben wij geen huisdieren en gebruiken wel de multi floor optie, maar dat hoeft niet natuurlijk.
Zeker, inclusief reviewsGrolsch schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:59:
[...]
Heb je de Roborock S5 max bekeken+- een maand geleden was ik net zo onbekend met robotstofzuigers als jij, en het is uiteindelijk de Roborock S5 max geworden (Volgens mij is roborock gelijk aan Xiaomi).
Hier hebben we nog geen seconde spijt van gehad, voldoet aan al jouw eisen.
Zelf hebben wij geen huisdieren en gebruiken wel de multi floor optie, maar dat hoeft niet natuurlijk.
Mij is altijd geleerd kwaliteit kost geld, rotzooi kost kapitalen 
Maar wellicht is de S5 max overkill en te duur voor jou, ik heb geen ervaringen met goedkopere robots, pas wel op met die € 50 ~ € 100,00 advertenties op facebook, dat is allemaal list en bedrog, zie ook de post van @Microkid een tijdje geleden hier.
Maar wellicht is de S5 max overkill en te duur voor jou, ik heb geen ervaringen met goedkopere robots, pas wel op met die € 50 ~ € 100,00 advertenties op facebook, dat is allemaal list en bedrog, zie ook de post van @Microkid een tijdje geleden hier.
[ Voor 12% gewijzigd door Grolsch op 27-10-2020 12:18 ]
De versie 1 voldoet al en de versie 1S kan je per kamer programmeren, mocht je dat willen. De eerste versie kun je soms al onder de 200 euro vinden, de 1S zit er vaak net iets boven. De S5 is wel verder doorontwikkeld en is efficiënter, iets hardere zuigkracht etc. maar als dat ding loopt als jij weg bent, ga jij niet merken of 'ie er nu 20% sneller over doet.Banjy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 12:10:
[...]
Zeker, inclusief reviews! Juist daardoor kwam ik tot mijn post; de Roborock S5 max kan veel meer dan ik volgens mij verlang/eis en is dus een 'veilige keuze' maar in mijn geval vermoedelijk overkill. Ook qua prijs zit deze hoger dan gemiddeld. Daarnaast ook 2e hands niet te vinden (dat is een secundaire eis).
Mijn verwachting is dat er in het kader van Black Friday scherpe aanbiedingen zullen zijn. Zowel voor Roomba's als Roborocks. Een tweedehands product zou een optie zijn, bij sommige robots worden bedrijfsuren bijgehouden en zou je de gok kunnen nemen (maar ik zou een nieuwe kopen). Het youtube kanaal 'vacuumwars' (YouTube: Vacuum Wars - YouTube) geeft met vermakelijke vergelijkingstesten aan welk model, het beste in zijn prijsklasse is.Banjy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
De Roomba's komen duidelijk naar voren al lees ik ook goede reviews over bepaalde Xiomi's. Wie helpt mij met wat 'best picks' om verder in te verdiepen/lezen? Met een paar goede opties is er ook meer 2e hands te vinden
Zelf adviseer ik de Roborock S5 Max, €100 besparen op een goedkoper model kan voor veel ergernis zorgen als de robot net niet doet wat hij zou moeten doen.
Goede tips, bedankt! Is inderdaad slijtage een belangrijk aspect om mee te nemen? Mijn idee zou zijn eigenlijk alleen de accu aan slijtage onderhevig is (maar dan kan hij tussentijds laden)? Als je het reservoir regelmatig goed schoonmaakt zou het verder moeten meevallen maar misschien zie ik dat fout?ChrisML schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 13:29:
[...]
Mijn verwachting is dat er in het kader van Black Friday scherpe aanbiedingen zullen zijn. Zowel voor Roomba's als Roborocks. Een tweedehands product zou een optie zijn, bij sommige robots worden bedrijfsuren bijgehouden en zou je de gok kunnen nemen (maar ik zou een nieuwe kopen). Het youtube kanaal 'vacuumwars' (YouTube: Vacuum Wars - YouTube) geeft met vermakelijke vergelijkingstesten aan welk model, het beste in zijn prijsklasse is.
Zelf adviseer ik de Roborock S5 Max, €100 besparen op een goedkoper model kan voor veel ergernis zorgen als de robot net niet doet wat hij zou moeten doen.
Sidebrush en de vloerborstel zijn twee delen die ook slijten, en natuurlijk de filter zelf (die zul je wel zo nu en dan moeten vervangen).Banjy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
Goede tips, bedankt! Is inderdaad slijtage een belangrijk aspect om mee te nemen? Mijn idee zou zijn eigenlijk alleen de accu aan slijtage onderhevig is (maar dan kan hij tussentijds laden)? Als je het reservoir regelmatig goed schoonmaakt zou het verder moeten meevallen maar misschien zie ik dat fout?
[ Voor 7% gewijzigd door Rub147 op 27-10-2020 15:17 ]
Met lange haren zal je mogelijk wat haren om de grote borstel krijgen. Die zal je dan wel moeten halen. Als je dat niet doet dan werkt de stofzuiger iets minder. Bij mij haalt ie soms wat haren uit het kleed, ik heb geen huisdieren. Haal ik die haren niet weg dan haalt de robot vaak nog meer haren uit het kleed. Met een schone borstel kan het behoorlijk wat weken duren voordat hij een (kleed) haar te pakken heeft.Banjy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 11:21:
We hebben een hond met lange haren die we overal terugvinden dus daar moet de stofzuiger goed mee kunnen omgaan (makkelijk te legen reservoir bijv.).
Een robot is meestal (ik heb een Roborock S50) behoorlijk grondig in het stofzuigen. Hierdoor is een robot langer bezig dan zelf de stofzuiger pakken. In het begin lijkt de robot stil, echter word ik na een tijdje toch gek van het geluid. Dit na ongeveer 10 minuten ofzo in dezelfde ruimte. Wat je bij Roborock (en waarschijnlijk de meeste robots) kan doen is de zuigkracht instellen. Onder andere vanwege een (iets te hoog) kleed is de robot behoorlijk lang bezig in de woonkamer. Maakt niet uit welke zuigkracht ik kies, in de woonkamer ga ik uiteindelijk weg, ding is te irritant op lange duur. Het lijkt me het beste om het schoonmaken te laten doen als je niet thuis bent. Bij de roborock is (sinds een tijdje) de zuigkracht nog aan te passen terwijl deze bezig is. Dit kon voorheen niet, is behoorlijk handig als je toch thuis bent. Elke zuigkracht stand vind ik trouwens irritant na de 10 minuten.
De S50 max schijnt iets stiller te zijn, ik verwacht echter niet dat het opeens wel een acceptabel geluid zou zijn indien de robot langer dan 10 minuten bezig is in dezelfde ruimte.
Bedankt voor de tips, het is een Roborock S5 geworden (2e hands). Die ging qua prijs naar de budget range. Alle onderdelen die op verschillende websites zijn te vinden geven ook vertrouwen dat deze wanneer nodig nog weer te herstellen is. Vond het Youtube kanaal van hierboven trouwens erg duidelijk en dan ook vooral de tips in drie prijssegmenten voor een robotstofzuiger in 2020.
Vandaag ontvangen en eerste rondje dweilen zit er op. Werkt super, geen wielsporen meer!ElGrandoNeuso schreef op woensdag 14 oktober 2020 @ 20:08:
Voor de Roborockers hier - er zijn sinds kort nieuwe type dweiltjes beschikbaar. Deze hebben een verdikt deel over de gehele breedte, waardoor je minder snel de wielafdrukken op je vloer ziet. Positieve reacties op Reddit. Die van mij zijn onderweg, ben benieuwd!
Nou ik weet dat een maatje zijn 2de handse robot heeft vervloektBanjy schreef op dinsdag 27 oktober 2020 @ 15:05:
[...]
Goede tips, bedankt! Is inderdaad slijtage een belangrijk aspect om mee te nemen? Mijn idee zou zijn eigenlijk alleen de accu aan slijtage onderhevig is (maar dan kan hij tussentijds laden)? Als je het reservoir regelmatig goed schoonmaakt zou het verder moeten meevallen maar misschien zie ik dat fout?
Had die inc zelf gezien gekocht voor 50% van orginele prijs en had 25 uur gedraaid nou waren de lagers van zijn robot naar 1 maand al naar de klote leek wel een opstijgend vliegtuig

Ik zou gewoon voor nieuw gaan
Alleen water of doe je er ook nog iets bij?ElGrandoNeuso schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 18:28:
[...]
Vandaag ontvangen en eerste rondje dweilen zit er op. Werkt super, geen wielsporen meer!
Merk wel op mijn tegel vloer dat de S5 max roborock vaak gene grip begint te krijgen!
Zou het komen door teveel water gebruiken ?
Zou het komen door teveel water gebruiken ?
Toen ik laminaat had gebruikte ik HG laminaatreiniger. Ruikt ook erg lekker. Sinds kort heb ik een PVC vloer en gebruik ik PU reiniger van Dr Schutz. Je hebt ook specifiek voor PVC vloeren, maar deze kreeg ik mee bij de winkel. Vloer blijft hier goed mat mee en wordt niet glad. Let op, allemaal op eigen risico natuurlijk.RobinFoot schreef op woensdag 28 oktober 2020 @ 22:15:
[...]
Alleen water of doe je er ook nog iets bij?
Heeft er iemand ervaring met de "Xiaomi Roborock S6 MaxV" ?
Ben aan het twijfelen tussen deze en de ""Xiaomi Roborock S5 Max".
De "Xiaomi Roborock S6 MaxV" wordt door Bol.com verkocht (https://www.bol.com/nl/p/...s6-maxv/9300000006079168/) - Denk qua garantie en levering misschien wel wat betrouwbaarder dan de voor mij mij onbekende webshops zoals Aliexpress/ Gshopper (hoewel deze stukken goedkoper zijn).
De "Xiaomi Roborock S6 MaxV" wordt door Bol.com verkocht (https://www.bol.com/nl/p/...s6-maxv/9300000006079168/) - Denk qua garantie en levering misschien wel wat betrouwbaarder dan de voor mij mij onbekende webshops zoals Aliexpress/ Gshopper (hoewel deze stukken goedkoper zijn).
goede vraag, ook ik zit aan deze te denken, k lees dat deze ook iets stiller is dan deS5. en dat is ook voor mij misschien een stukje meerwaarde. we hebben best ook wel wat losse spullen van de kat op de grond liggen, en het is mooi dat de S6 er om heen kan gaanDvyD schreef op vrijdag 30 oktober 2020 @ 14:10:
Heeft er iemand ervaring met de "Xiaomi Roborock S6 MaxV" ?
Ik zit te denken om een Roborock s5 max te kopen. Is deze ook in nederland te verkrijgen met garantie (schappelijke prijs)? Of hebben de meeste deze via ali en dan een warehouse in europa?
Ik wil deze bestellen met kortingscode:
https://m.banggood.com/Ro...252054&aff_campaign=16956
Reacties?
Reacties?
zou ff op https://nl.pepper.com/groep/robotstofzuigers kijken,Ilias1991 schreef op zondag 1 november 2020 @ 18:36:
Ik wil deze bestellen met kortingscode:
Reacties?
Scheelt je wat eurootjes
Ik ben niet bekend met banggood. Ik zie daar af en toe verkopers met 77 bestellingen, weet niet of dat zo betrouwbaar is. Zoals deze bv:
https://nl.pepper.com/aan...ding-vanuit-spanje-167547
Het gaat in dit geval om Aliexpress, daar zitten inderdaad meerdere shops. In dit geval gaat het om 'Selecciones Supremas Store' met 20.000 producten en 98% goede feedback.Ilias1991 schreef op zondag 1 november 2020 @ 21:40:
Ik ben niet bekend met banggood. Ik zie daar af en toe verkopers met 77 bestellingen, weet niet of dat zo betrouwbaar is. Zoals deze bv:
Ik vroeg mij even af wat je ervaringen zijn na een aantal maanden met de m6? Werkt het een beetje?Giem schreef op maandag 15 juni 2020 @ 10:30:
[...]
Ik heb hem nu een week en bevalt erg goed. Geen ervaringen met andere robots, maar in geen tijden is de vloer zo schoon geweest als nu, zeker gezien de hoeveelheid zand en stof die hij uit de droogloopmat uit de hal wist te halen.
Geen problemen met docken zoals soms gemeld wordt, ik breng hem het hele huis rond en elke kamer weet hij netjes te herkennen.
Maakt wel wat lawaai, met name als hij harde stukjes opzuigt, maar nog steeds minder dan een gewone stofzuiger.
Enige waar hij moeite mee heeft is ons kleed en tafeltje in de kamer, het kleed is te dun (1 of 2 mm koe huid) en vreet hij op als hij er overheen rijd, op zich logisch want hij komt van een harde vloer en denkt dat het vuil is. Hij stopt dan even en schakelt over naar stoffen vloer en dan gaat het goed en hij heeft moeite met de salon tafel (op het kleed) daar zitten stangen over de vloer van +- 1,5 cm, daar komt hij over heen, maar soms half en loopt dan vast.
Beide problemen waren makkelijk op te lossen door een keep out zone te maken en daar houdt hij zich netjes aan.
Heb hem gecombineerd met de braava M6 dweilrobot.
Ja! Ik ben eigenlijk nog meer verrast door de m6 dan door de S9.Webgnome schreef op maandag 2 november 2020 @ 11:42:
[...]
Ik vroeg mij even af wat je ervaringen zijn na een aantal maanden met de m6? Werkt het een beetje?
Dweilen gaat heel goed, zeker in combinatie met de stofzuiger. De eerste keren was de dweilpad echt heel vies, omdat met name op de slaapkamer de robot onder bed en kastjes komt waar jezelf niet zo snel zou komen.
De eerste keren waren en wel een klein beetje strepen zichtbaar, maar daardoor kon je mooi zien dat hij alles had gehad. Na mate hij vaker dweilt en de vloer schoner is/blijft zijn er ook geen strepen mee zichtbaar en is alles super schoon.
Dat laatste zal denk ik handwerk worden, ik denk niet dat de robot dat netjes opruimt, ik vrees dat hij dat zou uitsmeren.Webgnome schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:09:
@Giem over hoeveel m2 hebben we het? Wij hebben een 105 m2 gelijkvloers. Onze Neato D7 connected doet dat zonder morren. Hoe is dat met de D6? En hoe gaat het met zware plekken? Wij hebben nog wel eens een kat die over zijn nek gaat..
Als het basisstation er staat, zal hij bij een lege accu ondertussen een keer opladen en weer verder gaan. Ik heb in elk geval nog geen last gehad dat de ruimte te groot was.
Hey,
Ik heb nu een tijdje een irobot Roomba e5 (E5154)
Volgens de handleiding moet ik een melding krijgen zodra de bin vol is.
Ik krijg dit echter niet, niet in de app en niet in home assistant.
Bug in het toestel zelf?
Ik heb nu een tijdje een irobot Roomba e5 (E5154)
Volgens de handleiding moet ik een melding krijgen zodra de bin vol is.
Ik krijg dit echter niet, niet in de app en niet in home assistant.
Bug in het toestel zelf?
De Roborock S6 MaxV bij Bol zit op de 'gewone' prijs... Ik zou hem graag ergens snappen aan 11.11 prijzen, maar hij lijkt bij geen enkele 'china' winkel nog op stock.
Kan ik verwachten dat er bij Bol (eigenlijk phonemarket.nl) nog iets af zal gaan? En heeft iemand zicht op dat 'out of stock' zijn?
Kan ik verwachten dat er bij Bol (eigenlijk phonemarket.nl) nog iets af zal gaan? En heeft iemand zicht op dat 'out of stock' zijn?
Het zal waarschijnlijk vaker gevraagd zijn maar kan het zo snel niet vinden.
Waar kopen jullie goedkoop reserve onderdelen van de Roborock R5 Max
Dan bedoel ik dus het filter, de Side brush en de main brush
Waar kopen jullie goedkoop reserve onderdelen van de Roborock R5 Max
Dan bedoel ik dus het filter, de Side brush en de main brush
Heb inmiddels een aantal revies gelezen en filmpjes gekeken en wat ik daar terug zie komen is dat er toch wel strepen te zien blijven van de wieltjes? Hoe is jou ervaring daarinGiem schreef op maandag 2 november 2020 @ 13:12:
[...]
Dat laatste zal denk ik handwerk worden, ik denk niet dat de robot dat netjes opruimt, ik vrees dat hij dat zou uitsmeren.
Als het basisstation er staat, zal hij bij een lege accu ondertussen een keer opladen en weer verder gaan. Ik heb in elk geval nog geen last gehad dat de ruimte te groot was.
Dit topic is gesloten.