Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 45 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.160.478 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mvdbeld
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:42
Heb zelf een iLife A4, maar zag ook deze aanbieding op amazon.de:
https://www.amazon.de/MD-...TF8&qid=1480673398&sr=8-4

Lijkt veel op de iLife A4 en lijkt zelfs een sensor bij te zitten. Voor dit geld en het feit dat het amazon.de is dus fatsoenlijke garantie geen slechte deal denk?!

Evt. met "welkom" nog 10e korting op amazon voor Nederlandse klanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 00:23
Bedankt voor de tip. Ik heb hem nu alleen even snel afgestoft en gecontroleerd of er niets om de wielen zat. Zal ik straks eens doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Volgens mij maken lucht ionisators een goede combinatie met robovacs, omdat het vervuiling in de lucht laat neervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Lucht ionisators hechten zich toch aan stof en vallen daardoor alsnog neer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 01-08 11:46
Net ook eens aan het rondkijken om mijn vrouw een robotstofzuiger cadeau te doen voor kerst.

Nu merk ik dat de LG VR8604OB enkel te vinden is op Coolblue en zelfs niet meer op de Belgische site van LG. Wordt deze niet meer gemaakt ofzo?

De neato's zijn ook zeer beperkt op de Belgische markt (groothandels zoals Krefel, Vandenborre, Mediamarkt, ...) hebben ze niet op hun website staan?

Mijn voorkeur gaat uit naar die LG VR8604OB als er natuurlijk support voor te krijgen is als er iets aan scheelt ...

Ik wil namelijk wel kunnen zeggen dat de robot in het weekend niets moet doen (flexibele instellingen).

[ Voor 9% gewijzigd door Tibs op 02-12-2016 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Je zou het moeten nazoeken, maar de Hombot die ik heb (en die ervoor) konden van zichzelf wel een tijd hebben om te stofzuigen, maar niet dagen instellen. Als je de wifimod erop zet (http://www.robvanhamersve.../13/lg-hombot-3-wifi-mod/, je moet wel even checken wel wifi adapter je nodig hebt, gezien diegene die bovenaan genoemd wordt blijkbaar een nieuwe versie heeft met een andere chipset, maar dat staat wel in de comments), kan je wel per dag instellen of hij moet stofzuigen en hoe laat. Mijne doet dus inderdaad in het weekend ook niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
MmarkM schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 12:57:
Lucht ionisators hechten zich toch aan stof en vallen daardoor alsnog neer?
Stof, allergenen en andere vervuiling, en dan wordt het meteen opgeruimd door de stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:43
Mijn neato signature XV heeft na 2 jaar en 2 maanden de geest gegeven. Error 3000 vision blocked

Kontakt met Neato gehad, unit is opgehaald en wordt onder garantie gefixxed nu al een weekje weg dus hoop volgende week weer wat in huis te hebben

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPtjeeNL
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Heb de iLife A4 nu een aantal keer gebruikt maar het lijkt erop dat hij toch moeite heeft met hoekjes. Nu heb ik geen extra stofzuiger maar ben ik wel van plan die aan te schaffen om één keer in de zoveel tijd de hoekjes door te lopen waar hij niet bij kan. Iemand ervaring met een robotstofzuiger in combinatie met een kruimeldief? Heb je daarnaast nog een stofzuiger nodig? Of kan ik beter naast de robotstofzuiger een normale stofzuiger nemen?

[ Voor 9% gewijzigd door JPtjeeNL op 03-12-2016 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Een kruimeldief is voor het werk wat nu een robotstofzuiger voor je doet. Een normale stofzuiger blijft voor mij altijd een pre. Kruimeldief is leuk, maar hiervoor gebruik je al de robotstofzuiger. Hoe wil je dat straks doen na een feestje? Een robotstofzuiger is voor het dagelijkse stof, maar voor de grote schoonmaak zal er altijd een normale stofzuiger aan de pas moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-08 10:24
MmarkM schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 15:34:
Een kruimeldief is voor het werk wat nu een robotstofzuiger voor je doet. Een normale stofzuiger blijft voor mij altijd een pre. Kruimeldief is leuk, maar hiervoor gebruik je al de robotstofzuiger. Hoe wil je dat straks doen na een feestje? Een robotstofzuiger is voor het dagelijkse stof, maar voor de grote schoonmaak zal er altijd een normale stofzuiger aan de pas moeten komen.
Jup eens :+

Al wou m'n wederhelft graag een Dyson V8 omdat ze zo vaak aan het stofzuigen was..
Dat is nu niet meer aan de orde, de philips voldoet nu weer prima :+

De a4 was dan ook een goede investering

[ Voor 3% gewijzigd door Daannn1987 op 03-12-2016 17:46 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Bij welke robotstofzuiger kun je dan een schema instellen die per dag afwijkt? Zonder dat je speciale hacks moet doen aan het toestel?

Ik zou deze namelijk enkel in de week laten werken en in het weekend niet.

Verder vroeg ik mij ook af of zo'n stofzuiger zijn weg door een (open) deur kan vinden en terug?

Wij hebben hier beneden een 3-tal deuren die de bijkeuken, de hal, de open living en het toilet scheiden. Nu zou ik graag eens willen weten of zo'n stofzuiger de volledige gelijkvloers kan doen als je de deuren open zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 17:30

Mystikal

It never hurts to help!

Tibs schreef op zaterdag 3 december 2016 @ 21:53:
Bij welke robotstofzuiger kun je dan een schema instellen die per dag afwijkt? Zonder dat je speciale hacks moet doen aan het toestel?

Verder vroeg ik mij ook af of zo'n stofzuiger zijn weg door een (open) deur kan vinden en terug?

Wij hebben hier beneden een 3-tal deuren die de bijkeuken, de hal, de open living en het toilet scheiden. Nu zou ik graag eens willen weten of zo'n stofzuiger de volledige gelijkvloers kan doen als je de deuren open zet?
Neato

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:28

Zoals al is gezegd, neato. Wij hebben een vergelijkbare situatie. Een appartement waarbij als je alle deuren open zet je een rondje kunt lopen. Neato heeft daar totaal heen moeite mee. Doet al een paar maanden perfect zijn werk.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Nee hoor. Laatst een feestje gehad waarbij van alles en nog wat op de vloer woonde. Hebben onze neato twee rondjes laten doen en alles was perfect schoon.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-08 20:38

Apie!

Newer, better & confusinger

We hebben een Neato Botvac Connected van de Sint gekregen <+:)

Maar nu zie ik in de handleiding dat ie links, rechts, en van voren een meter vrije ruimte moet hebben om het basisstation terug te kunnen vinden. Luistert dat echt zo nauw? Daar heeft de Sint helaas geen rekening mee gehouden namelijk... We hebben die ruimte niet in de buurt van een stopcontact zonder dat ie gigantisch in de weg staat...

My lungs taste the air of Time
Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:43
Apie! schreef op zondag 4 december 2016 @ 09:25:
We hebben een Neato Botvac Connected van de Sint gekregen <+:)

Maar nu zie ik in de handleiding dat ie links, rechts, en van voren een meter vrije ruimte moet hebben om het basisstation terug te kunnen vinden. Luistert dat echt zo nauw? Daar heeft de Sint helaas geen rekening mee gehouden namelijk... We hebben die ruimte niet in de buurt van een stopcontact zonder dat ie gigantisch in de weg staat...
Nou, ik heb hier een plekkie voor de Neato naast de bank, meter naar voren redt hij wel, maar links of rechts is het misschien 10 tot 15 CM :)

Kan die prima, maar je moet er rekening mee houden dat hij misschien niet altijd op zijn plek terug kan komen. Dus soms staat hij bij mij ook vast omdat hij vind dat hij ergens tegen aan zit en dat dat eerst maar weg moet. Maar goed, hij heeft dan zijn ronde al gedaan dus voor ons geen ramp

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Hmm, dat biedt nog mogelijkheden. Voorlopig staat ie onder de bank en ben ik benieuwd of ie onder de bank uit weet te komen èn de weg terug weer weet te vinden. Luxeproblemen :P

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvenVD
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
xz550 schreef op donderdag 24 december 2015 @ 13:34:
[...]

Ik heb de XV-15, toen bij mij de Lidar niet meer draaide heb ik hem m.b.v. dit filmpje uit elkaar gehaald.
YouTube: Neato Robotics XV-11 Teardown and Repair - Part 1 of 2

En toen bleken de koolborstels van het aandrijfmotortje versleten, ik heb deze vervangen door:
http://nl.aliexpress.com/...2560-free/1404909859.html

Mogelijk is dit bij de Signature Pro nog hetzelfde motortje.
Ik heb hetzelfde probleem, maar de link van aliexpress lijkt dood te zijn. Zijn er nog andere plaatsen waar ik het motortje kan bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Apie! schreef op zondag 4 december 2016 @ 10:07:
Hmm, dat biedt nog mogelijkheden. Voorlopig staat ie onder de bank en ben ik benieuwd of ie onder de bank uit weet te komen èn de weg terug weer weet te vinden. Luxeproblemen :P
Een bank is toch groter dan 1 bij 1 meter toch? ;). Zolang de Neato onder de bank past lijkt mij dat de beste optie.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DannyBevers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-08 10:03
Hier staat de neato ook onder de bank, echter zeurt die nog wel eens dat die niet zijn laadstation gevonden heeft. Heel irritant maar ach!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xz550
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-03 11:17
SvenVD schreef op zondag 4 december 2016 @ 17:20:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, maar de link van aliexpress lijkt dood te zijn. Zijn er nog andere plaatsen waar ik het motortje kan bestellen?
Volgens mij is het dit motortje:
mabuchi rf-500tb-12560 3v- 12v DC

Zoals bijv hier, https://m.alibaba.com/pro...12560-RF-500TB-12560.html

Maar ze zijn vast ook wel in kleinere aantallen te verkrijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 09:47
Correct. Ook heb ik al eens gelezen dat een RF-500TB-14415 ook voldoet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01-08 10:09
Mijn ervaring is juist andersom. De kruimeldie is handig voor de plekken waar de robot niet kan komen, achter plantenpotten etc. Ik ga geen grote oppervlakken schoonmaken met de kruimeldief, wat de robot wél doet. En toevallig afgelopen zaterdag een feestje gehad. De slingertjes en rommeltjes eerst opgeraapt en daarna lekker de robot laten rijden, uurtje later is de vloer weer mooi schoon :)

Xiaomi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 31-07 00:23
Roamor schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 10:44:
[...]

Heb je ook het centrale borsteltje eruit gehad en daar de haren van verwijderd? Dan zie je die symptomen ook namelijk.
Ik heb hem helemaal schoon gemaakt. Borstels voor even los gehaald, maar helaas lijkt toch een van de twee motoren die de wielen aandrijven een flinke klap te hebben gehad. Hij heeft meerdere malen korte tijd vast gehangen onder bank (en zichzelf met weer los getrokken na 20/30sec), maar dat lijk t e veel te zijn geweest voor de aandrijving.

Ik ga binnenkort maar eens testen of gearbest een goede klachtenservice heeft. Iemand hier ervaring mee?

Dus voorlopige conclusie. Als je geen obstakels in huis hebt, doet hij zijn kunstje wel. Maar na een paar keer te hebben vast gehangen, geeft hij er hier de brui aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:03
Mijn Roomba 650 maakte soms een heel vreemd geluidje als deze aan de lader stond.
Helpdesk gebeld en teruggestuurd om te laten maken. Ze konden er zelf ook niet achter komen wat het probleem is. Ze hebben daarom een nieuwe gestuurd zelfs een kleine upgrade naar model 681, wel nette service! :)
Bij een Roomba ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 25-02-2023

NeoMe

#Addict

Ik heb een iLife X5 gekocht die stof en dweil functie heeft, dit weekend beneden, boven en op zolder getest. Nu vraag ik mij alleen af of die ook leert van de omgeving, dat die alles in kaart brengt of dat die gewoon maar rond rijdt. Kan het zo snel niet gevonden krijgen, maar het bevalt wel erg goed.

Zat twee keer vast, situatie aangepast en huis is verder vrij strak ingericht dus kan weinig aan mis gaan. Op het oog was het al schoon, maar toch zat het bakje vol met stof. Daarna nog de dweil functie en de mop was ook redelijk vies. Zeker dat dweilen is fijn, want daar hebben wij nooit geen zin in maar tegels worden echt dof als het niet gebeurt en was nu meteen verholpen. Zit wel een timer op, maar kunt geen wekelijkse schema's instellen, niet dat dat echt praktisch zou zijn want met dweilen moet je er toch bij zijn omdat het water druppelt. Dus als die stil zou staan komt er een plas water onder op d'n duur. Heb 100,- betaald tijdens een actie, geen geld voor zo'n ding.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:02
NeoMe schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:24:
Ik heb een iLife X5 gekocht die stof en dweil functie heeft, dit weekend beneden, boven en op zolder getest. Nu vraag ik mij alleen af of die ook leert van de omgeving, dat die alles in kaart brengt of dat die gewoon maar rond rijdt. Kan het zo snel niet gevonden krijgen, maar het bevalt wel erg goed.

Zat twee keer vast, situatie aangepast en huis is verder vrij strak ingericht dus kan weinig aan mis gaan. Op het oog was het al schoon, maar toch zat het bakje vol met stof. Daarna nog de dweil functie en de mop was ook redelijk vies. Zeker dat dweilen is fijn, want daar hebben wij nooit geen zin in maar tegels worden echt dof als het niet gebeurt en was nu meteen verholpen. Zit wel een timer op, maar kunt geen wekelijkse schema's instellen, niet dat dat echt praktisch zou zijn want met dweilen moet je er toch bij zijn omdat het water druppelt. Dus als die stil zou staan komt er een plas water onder op d'n duur. Heb 100,- betaald tijdens een actie, geen geld voor zo'n ding.
is toch al vaak gepost dat ilife "domme" niet lerende stofzuigers maakt. Wil je uitgebreidere schema's doen met ilife dan kan je een logitech hub gebruiken.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Snowhite0901 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:33:
[...]
is toch al vaak gepost dat ilife "domme" niet lerende stofzuigers maakt. Wil je uitgebreidere schema's doen met ilife dan kan je een logitech hub gebruiken.
Heb gezocht op mijn type, maar kreeg niks gevonden hier op het forum. Maar vind het niet erg, het resultaat is prima. Thanks.

* Acer Aspire V15 Nitro - Intel Core i5-5200U 2,7Ghz - 8GB - GTX 850M 4GB- 500GB 5400RPM - 128GB SSD * MX518 * Xbox 360 + XBOX One * Philips LED 55" * Samsung Galaxy S9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-07 04:13

fmb

Ik heb de Deebot R95 afgelopen weekend besteld en heb vandaag bevestigd gekregen dat deze volgende week geleverd wordt. De uitlevering naar Europa is net begonnen. Ben benieuwd!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Ik lees hier mensen die een robotstofzuiger ook op een splitlevel huis gebruiken (de botvac). Ik wil ook zo'n ding aanschaffen en ik heb een verhoging in het huis zitten waar hij niet zomaar af kan rijden. Kan ik hem gewoon verschillend in de ruimtes loslaten en doet hij dan zijn ding? Of moet je er dan bijblijven? En kan je hem dus meerdere ruimtes laten doen?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik heb mijn Botvac Connected net een paar dagen en ik heb 'm gewoon op de begane grond waar het basisstation staat, en op de eerste verdieping losgelaten. Op zich ging dit prima. Op de overloop stopte hij netjes bij de rand van de trap en ging vrolijk verder, maar ik blijf het eng vinden :P

Vandaag had ie in de huiskamer moeite met een zelf gehaakt (dik) kleed. Het kleed vouwde dubbel en ging omhoog staan waardoor hij vond dat er iets in de weg stond. Hij bleef maar vastlopen èn teruggaan naar de plek waar ie vastliep 8)7 Daarna was ie gewoon helemaal de weg kwijt en bleef ie piepen dat ik z'n pad vrij moest maken... terwijl ie met z'n voorkant tegen de muur stond... Dat soort dingen. Weird, misschien heb ik 'm bij het vastlopen niet precies genoeg teruggezet ofzo?

Verder blijft hij de verbinding met de server verliezen als ik 'm met m'n Fritz!Box heb laten connecten, en moet ik 'm uit/aanzetten of de WiFi opnieuw instellen. Als ik 'm met m'n Time Capsule laat connecten, behoudt ie de verbinding met de server.

In eerste instantie zat mijn betere helft me maar raar aan te kijken toen ze de doos zag... "joepie, een stofzuiger -O- " Nu ziet ze gelukkig het gemak er wel van in.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als budget geen rol speelt welke robot stofzuiger zou je dan halen? Zelf denk ik aan de Roomba 980 of zijn er nog betere robot stofzuigers?

Ik weet dat de Neato wat beter navigeert, maar minder goed zuigt en wat kwetsbaarder is voor vastlopen. De Roomba's navigeren wat rommeliger maar zijn doortastender naar mijn beleving (en daardoor wat bruusker met meubels e.d.), degelijker gebouwd en hebben een betere vuildetectie; ze zijn reactiever. Ik vind persoonlijk het uiterlijk van de Roomba's ook mooier dan de Neato's. Ook schijnt de support van iRobot onovertroffen te zijn.

Zie in de thread hier veel voorbij komen over LG/iLife/Xiami en andere wat obscure merken maar dat zijn vooral keuzes voor mensen met een wat beperkt budget lijkt me?

Welke robotstofzuiger is op dit moment state of the art?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
fmb schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 19:59:
Ik heb de Deebot R95 afgelopen weekend besteld en heb vandaag bevestigd gekregen dat deze volgende week geleverd wordt. De uitlevering naar Europa is net begonnen. Ben benieuwd!
Waar heb je de Deebot 95 in bestelling als ik dat vragen mag, zijn nog niet veel nl shops die hem in het assortiment hebben en wil er ook graag eentje als opvolger van de aldibot..

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jswinkels
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19:42
Ik wil een robotstofzuiger aan gaan schaffen aangezien mijn hond toch wel erg veel haren achter laat. Ik zie het vooral als aanvulling op de gewone stofzuiger, zodat ik niet iedere dag zelf hoef te stofzuigen. Ik heb nog wat twijfel in hoeverre een robotstofzuiger een vervanging is voor het handmatige werk en wil daarom niet direct veel investeren.

Ik zit nu een beetje naar de iLife modellen te kijken en twijfel tussen de A4 en de V7. Als ik een beetje rondsnuffel op internet is de korte conclusie dat de zuigkracht van de A4 veel groter is en dat de V7 een betere borstel heeft (juist handig voor hondenharen).

De vraag is nu dus wat is belangrijker: de borstel of de zuigkracht.

Suggesties / ervaringen zijn bijzonder welkom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 23:43:
Als budget geen rol speelt welke robot stofzuiger zou je dan halen? Zelf denk ik aan de Roomba 980 of zijn er nog betere robot stofzuigers?

Ik weet dat de Neato wat beter navigeert, maar minder goed zuigt en wat kwetsbaarder is voor vastlopen. De Roomba's navigeren wat rommeliger maar zijn doortastender naar mijn beleving (en daardoor wat bruusker met meubels e.d.), degelijker gebouwd en hebben een betere vuildetectie; ze zijn reactiever. Ik vind persoonlijk het uiterlijk van de Roomba's ook mooier dan de Neato's. Ook schijnt de support van iRobot onovertroffen te zijn.

Zie in de thread hier veel voorbij komen over LG/iLife/Xiami en andere wat obscure merken maar dat zijn vooral keuzes voor mensen met een wat beperkt budget lijkt me?

Welke robotstofzuiger is op dit moment state of the art?
Het ligt aan je specifieke situatie. Voor mij is een Neato echt beter dan de Roomba. Ik heb een verdieping van zo'n 100m2 waar de Neato gewoon elke kamer (5) doet en evt tussendoor gaat opladen. Mijn Roomba had daar altijd erg veel moeite mee, tenzij je lighthouses neer ging zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-08 11:51

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

BenEco schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:21:
[...]

Waar heb je de Deebot 95 in bestelling als ik dat vragen mag, zijn nog niet veel nl shops die hem in het assortiment hebben en wil er ook graag eentje als opvolger van de aldibot..
Ik wilde net een Neato bestellen toen ik deze post zag. Ik ben wel heel erg benieuwd, op papier is dit een topper: slim navigeren, dweilen en een app. Een review zou ik enorm blij mee zijn.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emnich schreef op woensdag 7 december 2016 @ 09:34:
[...]

Het ligt aan je specifieke situatie. Voor mij is een Neato echt beter dan de Roomba. Ik heb een verdieping van zo'n 100m2 waar de Neato gewoon elke kamer (5) doet en evt tussendoor gaat opladen. Mijn Roomba had daar altijd erg veel moeite mee, tenzij je lighthouses neer ging zetten.
Welke Roomba betrof dit als ik vragen mag? De 9x series van Roomba heeft multiroom mapping functionaliteit dus ik verwacht eigenlijk qua navigatie geen showstoppers om multi-room levels te kunnen navigeren. Tussendoor opladen is ook een feature die de hogere series van Roomba beheerst.

Mijn indruk is dat de Neato een prima "lasergestuurde" navigatierobot is, maar dat de 9x series van Roomba in dit opzicht ook niet slecht is omdat daar camerawaarneming aan toegevoegd is. Daarnaast beklijft bij mij het beeld dat de Rooba qua stofzuigen (de 980) superieur is aan Neato, zowel qua zuigkracht/borstel elementen en qua reactief vermogen om daar waar vuil aangetroffen wordt extra te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emnich
  • Registratie: November 2012
  • Niet online

emnich

kom je hier vaker?

Dat was al een oudere. Ik loop hopeloos achter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ik heb de knoop maar gewoon doorgehakt en een Deebot 95 bij https://www.haushalts-robotic.de besteld. Hij gaat vandaag op de post. (offtopic: wat werkt die hele keten mooi en gemakkelijk. Webshop -> Paypal express checkout -> DPD post)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

BenEco schreef op woensdag 7 december 2016 @ 00:21:
[...]
Ik heb hem besteld bij RoboCleaners, hier komt volgende week een lichting binnen.

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

DaMightyWackO schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:06:
Ik heb de knoop maar gewoon doorgehakt en een Deebot 95 bij https://www.haushalts-robotic.de besteld. Hij gaat vandaag op de post. (offtopic: wat werkt die hele keten mooi en gemakkelijk. Webshop -> Paypal express checkout -> DPD post)
Dan heb je hem sneller binnen dan ik, goed gevonden bij deze Duitse webshop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:06:
Een review zou ik enorm blij mee zijn. :)

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, Nissan Leaf 62kWh Tekna, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+SigEnergy 11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rblue_eye
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:05
Sinds begin September rolt hier een Ilife A4 rond wanneer er niemand thuis is. Erg tevreden over het gemak en het resultaat. Tot afgelopen week, ik had het idee dat er stukken gemist werden. Toevallig werkte ik gisteren vanaf huis en kon ik eens kijken wat er mis ging.
De A4 gaat steeds anderhalve meter vooruit stopt plotseling en draait dan om. Hierdoor wordt een stuk van 1.5 bij 1.5 meter erg goed schoongemaakt maar duurt het erg lang voordat de robot de hele ruimte heeft gehad.

Uiteindelijk bleek het te komen doordat stof zich had opgehoopt boven het voorwiel, waar blijkbaar ook een sensor zit. Er zat zoveel stof boven dat het voorwiel behoorlijk stroef liep. Voor duidelijke foto's en instructies hoe dit schoon te maken kun je hier terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Scharnout schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 21:30:
Ik lees hier mensen die een robotstofzuiger ook op een splitlevel huis gebruiken (de botvac). Ik wil ook zo'n ding aanschaffen en ik heb een verhoging in het huis zitten waar hij niet zomaar af kan rijden. Kan ik hem gewoon verschillend in de ruimtes loslaten en doet hij dan zijn ding? Of moet je er dan bijblijven? En kan je hem dus meerdere ruimtes laten doen?
Ligt een beetje aan het type, als die de kamers in beeld brengt werkt het prima. Rijdt die beetje 'dom' rondt, dan kan het even duren voordat die op toeval door een deur gaat en de kamer daar gaat doen. Ik gebruik de mijne ( iLife X5 ) ook boven, doet alle slaapkamers wel maar brengt verder niks in kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Korvaag
  • Laatst online: 20:08
NeoMe schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:02:
[...]

Ligt een beetje aan het type, als die de kamers in beeld brengt werkt het prima. Rijdt die beetje 'dom' rondt, dan kan het even duren voordat die op toeval door een deur gaat en de kamer daar gaat doen. Ik gebruik de mijne ( iLife X5 ) ook boven, doet alle slaapkamers wel maar brengt verder niks in kaart.
Dat is zo mooi aan die Neato. Rijdt vanaf z'n base even een paar meter. Ziet dan met de laser al een doorgang naar de gang. Begint vervolgens met de woonkamer in nette vlakken, en rijdt daarna feilloos richting deuropening om in de gang (en rest van het huis) door te gaan.

Je weet dat je oud begint te worden als je kan genieten van een stofzuiger die je huis rondrijdt :+

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

Korvaag schreef op donderdag 8 december 2016 @ 12:38:
[...]
Dat is zo mooi aan die Neato. Rijdt vanaf z'n base even een paar meter. Ziet dan met de laser al een doorgang naar de gang. Begint vervolgens met de woonkamer in nette vlakken, en rijdt daarna feilloos richting deuropening om in de gang (en rest van het huis) door te gaan.

Je weet dat je oud begint te worden als je kan genieten van een stofzuiger die je huis rondrijdt :+
Ja, des te meer je uitgeeft des te meer functies zullen erop zitten. Ik heb nu gekozen voor de X5 en 100,- betaald maar ik zie ze ook van 500,- dat gaat mij te ver.

Ze staan wel vaak goedkoop op www.wowveilingen.nl allemaal verschillende merken als je niet het volle pond wilt betalen maar wel een bekend a-merk wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Ja ik heb ook met deze Neato gewacht tot hij net iets boven de 200 euro was in een aanbieding (omdat de nieuwe serie uit was). Ik ga geen 500 euro betalen voor het recentste model :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

BenEco schreef op woensdag 7 december 2016 @ 23:11:
[...]

Een review zou ik enorm blij mee zijn. :)
Die gaat er komen, heb alleen vandaag geen tijd.
Ik heb de deebot r95 gisteren in gebruik genomen, en ik ben tot op heden erg te spreken. Vooral de app waarin je een gebied kan 'tekenen' waar hij niet mag komen is een mooie feature (en geen gedoe met magneet strips oid). Ik heb stoelen met chrone 'Z' poten, en daar kwam hij gisteren 1x op vast (Waarna hij op hulp gaat 'roepen') dus die stoelen heb ik als no-go gebied gemarkeerd en nu heeft hij netjes gereden terwijl ik aan het werk ben (je kan leuk mee kijken via de app waar hij rijdt in je huis).
Ook spot cleaning via de app (kaart van je verdieping) werkt leuk. (ik heb mijn dochter (4jr) wijs gemaakt dat ik hem gewoon kan roepen als een hond, dat icm dat hij 'praat' (ook Nederlands) maakt het voor haar erg geloofwaardig dat hij 'leeft' >:) )
Zodra ik de dweil functie heb geprobeerd dit weekend, zal ik foto's plaatsen.
Het laadstation staat trouwens onder mijn IKEA NOCKEBY bank, want fijn uit het zicht is.

[ Voor 4% gewijzigd door DaMightyWackO op 09-12-2016 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoMe

NeoMe

#Addict

DaMightyWackO schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 10:21:
[...]
Die gaat er komen, heb alleen vandaag geen tijd.
Ik heb de deebot r95 gisteren in gebruik genomen, en ik ben tot op heden erg te spreken. Vooral de app waarin je een gebied kan 'tekenen' waar hij niet mag komen is een mooie feature (en geen gedoe met magneet strips oid). Ik heb stoelen met chrone 'Z' poten, en daar kwam hij gisteren 1x op vast (Waarna hij op hulp gaat 'roepen') dus die stoelen heb ik als no-go gebied gemarkeerd en nu heeft hij netjes gereden terwijl ik aan het werk ben (je kan leuk mee kijken via de app waar hij rijdt in je huis).
Ook spot cleaning via de app (kaart van je verdieping) werkt leuk. (ik heb mijn dochter (4jr) wijs gemaakt dat ik hem gewoon kan roepen als een hond, dat icm dat hij 'praat' (ook Nederlands) maakt het voor haar erg geloofwaardig dat hij 'leeft' >:) )
Zodra ik de dweil functie heb geprobeerd dit weekend, zal ik foto's plaatsen.
Het laadstation staat trouwens onder mijn IKEA NOCKEBY bank, want fijn uit het zicht is.
Dat vastrijden is inderdaad wel irritant, de mijne ging onder de kerstboom maar de laagste kerstbal kwam op het touchscreen en daar bleef die dus happeren. Daarna nog een keer bij een kastje, stond platte weegschaal ging die netjes op maar toen zat die vanaf boven klem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-08 18:20

racoon

mooowwww

Ik heb de A4 vandaag voor het eerst getest, tegen mijn hoogpolig tapijt botst hij gewoon op en gaat verder, zodra hij onder de bank komt gaat hij wel even over het tapijt heen hoelang duurt een rondje voordat hij zelf teruggaat naar zijn laadstation?

[ Voor 79% gewijzigd door racoon op 09-12-2016 12:46 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tibs
Gisteren gehoord dat de Neato Botvac D3 binnenkort uitkomt (normaal maandag).

Eens afwachten wat ze bijvoorbeeld bij Coolblue dan gaan doen met de D85.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 31-07 16:21
racoon schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 12:33:
Ik heb de A4 vandaag voor het eerst getest, tegen mijn hoogpolig tapijt botst hij gewoon op en gaat verder, zodra hij onder de bank komt gaat hij wel even over het tapijt heen hoelang duurt een rondje voordat hij zelf teruggaat naar zijn laadstation?
Ik zal de tijd is meten. Uit ervaring: op dit moment duurt een rondje ongeveer 100 minuten als je de stofzuiger op max zet. (stofzuiger is anderhalve maand oud) hij gaat volgens mij pas terug als de accu leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn ilife a4 deed het perfect, maar draait nu pakweg elke 30 cm een bocht. Net alsof hij denkt dat er een obstakel is, maar ik weet niet zeker of de sensor het probleem is. Hij komt nu dus ook niet ver. Mogelijkerwijs zijn kattenharen de boosdoener. Heb alle borsteltjes al schoongemaakt. Iemand enig idee waar dit probleem zit?

Edit: rblue_eye beschreef gisteren het exacte probleem en de oplossing! Zat een behoorlijke dot kattenhaar bij het voorwieltje.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2016 19:40 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 02-08 12:01
Verwijderd schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 19:23:
Mijn ilife a4 deed het perfect, maar draait nu pakweg elke 30 cm een bocht. Net alsof hij denkt dat er een obstakel is, maar ik weet niet zeker of de sensor het probleem is. Hij komt nu dus ook niet ver. Mogelijkerwijs zijn kattenharen de boosdoener. Heb alle borsteltjes al schoongemaakt. Iemand enig idee waar dit probleem zit?

Edit: rblue_eye beschreef gisteren het exacte probleem en de oplossing! Zat een behoorlijke dot kattenhaar bij het voorwieltje.
Inderdaad bij het voorwieltje (hier zit een sensor onder), maar mogelijk ook onder de bumper, ook hier zitten meerdere infraroodsensoren. Bumper keer losschroeven en afnemen is ook geen gek idee :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Voor degenen die de Xiaomi Mi Robot stofzuiger hebben, de app is ook beschikbaar in het Engels. Meer uitleg vinden jullie op YouTube: Xiaomi Mi Robot vacuum - Mijia - English interface

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Met de app APK editor kan je ook zelf eigen handig de app vertalen naar bv het Nederlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:21
LG heeft een hele serie nieuwe hombots; het verschil met de vorige is me totaal niet duidelijk. Iemand een idee ? http://www.lg.com/nl/robotstofzuigers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeesper
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 31-07 22:35
Miki schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:33:
[...]

Stuur Gearbest eens een mailtje of Chuwi zelf. Kans is groot dat je het betreffende onderdeel krijgt toegestuurd.
En we zijn uitgediscussierd met Gearbest.
Betreffende onderdeel was niet leverbaar als spare part.
had 2 opties, of terug sturen naar china, á 25 euro verzendkosten als ik het goed heb of 30 dollar cashback.
Heb de 30 dollar cashback maar geaccepteerd. Nu zelf maar eens zoeken naar een soortgelijke rubber-profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:28
jeeesper schreef op zaterdag 10 december 2016 @ 18:13:
[...]

En we zijn uitgediscussierd met Gearbest.
Betreffende onderdeel was niet leverbaar als spare part.
had 2 opties, of terug sturen naar china, á 25 euro verzendkosten als ik het goed heb of 30 dollar cashback.
Heb de 30 dollar cashback maar geaccepteerd. Nu zelf maar eens zoeken naar een soortgelijke rubber-profiel
Thx voor de update :)

Ik vind de reactie van Gearbest telleurstellend, maar ergens ook te verwachten gezien de prijstelling tov de reguliere namen die hier verkrijgbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apie!

Apie!

Ik ben er achter dat, als je de Botvac Connected voor 's nachts scheduled, je het risico loopt dat er iets mis gaat en hij blijft piepen tot je het problem fixt :/
Er was bij de vorige ronde een laag stof in het filter blijven zitten na het legen van het bakje en hij wilde nu een "ademend filter". Ik had op dat moment met mijn slaperige kop alleen geen zin om dat filter schoon te maken en wilde de schoonmaakbeurt annuleren om de volgende ochtend verder te kijken. Dat kon dus niet. Ik moest het filter schoonmaken. Met de Neato naar de vuilnisbak, bakje legen, Neato weer terugzetten, handen wassen...allemaal geen zin in om 2u 's nachts :)
Voorlopig laten we 'm alleen overdag z'n ding doen.

Blown past falling sands

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 22:15

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onze Neato Signature Pro loopt overdag rond het middaguur. Kom je thuis, staat ie wel eens te piepen maar meestal is het huis gewoon schoon :)
Enige wat ie niet zo leuk vind is het hoogpolige kleed :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
EVEN EEN HEADSUP

Ben erachter waarom mijn iLife A4 van de trap is gereden en ook niet meer dan anderhalve meter rechtdoor wilde rijden. TL;DR ; regelmatig je robot schoonmaken!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TbjWRy7Q7CATBMf7WQZsWstB/medium.jpg

Daarom zagen de sensoren dus niets. ;) Je kunt de voorkant simpel openmaken door de 6 schroefjes eruit te halen en de stripjes te verwijderen.

De voorkant kun je er nu afhalen (voorzichtig die witte connector loshalen);

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/awbWK8R5Rhylvkwoyt4ZTA2R/medium.jpg

Met een wattenstaafje even de raampjes schoongemaakt en het stof verwijderd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/15hQK0YmgQAAmxDR0GYgWhGw/medium.jpg

Zo krijg je het voorwieltje eruit: http://en.iliferobot.com/show-32-3.html Deze zat ook vol met stof, waardoor hij om de anderhalve meter stopte.

Dus hij werkt nu weer perfect; maar ik wilde jullie toch even waarschuwen. Die van mij draaide nu enkele maanden, maar ik zou toch zeker 1x per maand even alles loshalen.

Moet wel zeggen dat alles goed modulair is en dat er dus ook goed aan te knutselen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar dus niet echt goed gemaakt dat dit noodzakelijk is. Natuurlijk komt in elke robotstofzuiger stof waar het niet hoort, en als hij ermee stopt is schoonmaken de nummer 1 actie. Maar elke maand uit elkaar halen (of binnen enkele maanden al gestopt) hoort niet nodig te zijn tenzij het extreem stoffig bij jou is (als je bijvoorbeeld aan het verbouwen bent).

Voor ons niet het grootste probleem als je zo een goedkopere kan gebruiken, maar hebben andere ook deze ervaring? Want ik zou hem niet snel aan bijvoorbeeld mijn ouders dan aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Sissors schreef op maandag 12 december 2016 @ 12:05:
Maar dus niet echt goed gemaakt dat dit noodzakelijk is. Natuurlijk komt in elke robotstofzuiger stof waar het niet hoort, en als hij ermee stopt is schoonmaken de nummer 1 actie. Maar elke maand uit elkaar halen (of binnen enkele maanden al gestopt) hoort niet nodig te zijn tenzij het extreem stoffig bij jou is (als je bijvoorbeeld aan het verbouwen bent).

Voor ons niet het grootste probleem als je zo een goedkopere kan gebruiken, maar hebben andere ook deze ervaring? Want ik zou hem niet snel aan bijvoorbeeld mijn ouders dan aanraden.
Minimaal één keer per maand je stofzuiger stofzuigen is nooit overbodige luxe. Dat heeft bij ons al de nodige sensor problemen opgelost en dan hebben we nog wel een Neato.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-08 09:54
Ik heb hem sinds September en heb gisteren toevallig voor de eerste keer het kleine wieltje eruit gewipt om stof te verwijderen. Nu loopt hij weer gewoon lange rechte banen, dat deed hij niet meer.

Qua onderhoud vergt dit wel meer tijd dan een normale stofzuiger, daar was het gewoon zak eruit en nieuwe erin. Bakje legen, filter schoonvegen, sensoren schoon houden is wel wat extra werk.

Netto kost het echter minder tijd voor een zichtbaar schoner resultaat (stofzuigen deden we niet zo vaak als de iLife nu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Laatst online: 21:25
Paar leuke aanbiedingen ontvangen voor de opvolger van de ilife a4 die ik zelf heb. Goede tips trouwens om hem schoon te maken!

ILIFE V5 PRO
Link; http://www.gearbest.com/home-appliances/pp_330567.html
Coupon : V5PRO
Price: $113.99

ILIFE X5
Link; http://www.gearbest.com/r...ner/pp_366723.html?wid=21
COUPON: ILIFEX5S
PRICE: 117.99

Mijn ilife a4 komt er ook vandaan en deze bevalt me echt goed!

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Verwijderd

Ik heb zelf de voorkeur voor een 'slimme' robot, die iLife gaat willekeurig te werk. De prijs is wel aantrekkelijk. Ik kwam bij wat filmpjes kijken ook een Mamibot tegen. Zuigt in ieder geval in de filmpjes beter dan de Xiaomi maar nog nooit van het hele merk gehoord :D Mamibot is ook 'slim' kan dweilen en heeft app control.

• blowk
Ik ben best tevreden van de Xiaomi Mi Robot Vacuum. Het zuigt in ieder geval het stof op en de kruimels. Ik heb gisteren een review gescrheven over mijn bevindingen tot nu toe. Het is behoorlijks 'slim'.
De review kan je lezen op productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk

Ik zou het toestel niet kopen bij Gearbest wegens de hoge verzendingskost. Tevens slechte ervaring gehad met aftersale in het verleden.

[ Voor 15% gewijzigd door blowk op 15-12-2016 09:36 ]

Verwijderd

Ik heb ook de voorkeur voor de Xiaomi trouwens, reviews zien er erg goed uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2016 @ 09:36:
Ik heb ook de voorkeur voor de Xiaomi trouwens, reviews zien er erg goed uit!
Vond ik ook! Daarom zelf in huis gehaald. In mijn review kan je ook lezen hoe je de app om het toestel te bedienen kan vertalen in het Engels of Nederlands.

• fmb

fmb

fmb schreef op woensdag 7 december 2016 @ 22:08:
[...]

Dan heb je hem sneller binnen dan ik, goed gevonden bij deze Duitse webshop!
De Deebot R95 is hier weer op voorraad: https://robocleaners.nl/deebotr95.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Tibs schreef op vrijdag 9 december 2016 @ 15:35:
Gisteren gehoord dat de Neato Botvac D3 binnenkort uitkomt (normaal maandag).

Eens afwachten wat ze bijvoorbeeld bij Coolblue dan gaan doen met de D85.
De D3 is 499 bij CoolBlue zie ik.
D85 is nu 449.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:38
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de deebot r95. Vraag me alleen af of hij de meerprijs van € 120 met de m88 waard is. € 500 is toch wel een bedrag .

Ik ben dan ook meer dan geïnteresseerd in een gebruikers review.

[ Voor 18% gewijzigd door FreeMen op 16-12-2016 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

FreeMen schreef op vrijdag 16 december 2016 @ 19:58:
Ik ben ook zeer geïnteresseerd in de deebot r95. Vraag me alleen af of hij de meerprijs van € 120 met de m88 waard is. € 500 is toch wel een bedrag .

Ik ben dan ook meer dan geïnteresseerd in een gebruikers review.
Ik ook, heb hem nl. nog niet binnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qubitzz
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-12-2024
Helaas is de batterij uit onze Roomba 550 echt bijna op, dik 5 jaar mee gedaan. Nieuwe besteld. Sinds kort hebben we een huiskonijn, en fijn haar zou de cleaning module aantasten? Heeft iemand daat ervaring mee?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Ruim een week terug heb ik de ecovacs deebot R95 gekocht bij https://www.haushalts-robotic.de/deebot-r95-ecovacs.html Deze werd binnen een dag geleverd, erg snel uit Duitsland.
Zoals beloofd de review :)
Ik heb geen andere stofzuigrobot ter vergelijking. Mijn huis heeft een tegelvloer boven en beneden (geen vloerkleden), geen huisdieren, wel 2 kinderen. Per verdieping is het ongeveer 40m2.

Waarom heb ik voor deze gekozen
-Slimme navigatie
-App
-Zijborsteltjes
-Dweil functie
-Europa te koop

Ik heb ook Xiaomi en Neato overwogen

Geleverd in een doos (doh) in een doos:
De verpakking

Met instructies voor gebruik en retourneren als je ontevreden bent. En met vriendelijke kerstgroeten incl. zakjes thee 8)
Handleiding

In de doos:
Doos open
Geleverd met een extra paar borsteltjes, een vul bekertje (waar ik het nut niet van zie, onder de kraan houden werkt ook), 2 dweiltjes en schoonmaak 'spul', een borstloze directe zuigmond. En een gebruiksaanwijzing, die niet heel uitgebreid is. Over de app, die je toch echt wel nodig hebt, staat niets vermeld.
Uitgepakt
De onderkant met 'combo brush':
Onder zijde
De bovenzijde met stofbakje:
Boven zijde
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wqmkbz7ucH1BwFnoI20jRnlh/thumb.jpg
Hij past onder mijn IKEA NOCKEBY, hier staat ook het laadstation, lekker uit het zicht:
Onder bank
Voor de eerste keer aanslingeren.....En toen schrok ik...... ik denk omdat ik 'zelden onder' de bank stofzuig dat hij direct vol zat:
Filter
De 2e keer zuigen, zat er gelukkig minder stof in het filter :)

De dweilfunctie is een leuke toevoeging (zeker omdat ik enkel tegels heb, zonder vloerkleden. Ander zou je dit als no-go moeten markeren), maar vraagt wel wat inspanning. Ik gok dat het reservoir goed is voor 25m2, ik moet hem dus halverwege een keer bijvullen. Dit moet je zelf in de gaten houden en de bot via de app even pauzeren. Je klikt het dweil reservoir onder stofzuiger, als je niet wilt dweilen, klik je hem er dus ook vanaf. De reservoir druppelt langzaam leeg, als je hem stil laat staan, zal het reservoir dus langzaam op 1 plek leeg druppelen. Het dweiltje zit deels om het reservoir gevouwen en met klittenband (kwalitatief) vast. Je kan het dweiltje na gebruik makkelijk uitspoelen (of wasmachine stoppen).
Dweil
Water reservoir
Dweil vies

Een van de beste zaken aan de R95 is de app, deze vind ik fantastisch! De functies:
  • Spot cleaning (als je iets hebt laten vallen)
  • Area cleaning (Een vertrek. Dit kan je overigens niet zelf 'indelen')
  • No-Go gebied tekenen (Een lijn trekken of vlak waar de stofzuiger niet mag komen of voorbij mag). Dit gebruik ik als ik niet thuis ben, om te voorkomen dat hij zich vast rijdt op de eettafel stoelen. Dit gaf voor mij de doorslag om te kiezen voor de R95. Geen magneet strips of poortjes
  • Scheduling (Dit heb ik nog niet gebruik, omdat ik hem handmatig start als het uitkomt)
  • Handmatig besturen (Gebruik ik alleen om hem onder de bank vandaan te krijgen als ik het dweil reservoir moet bevestigen)
  • Worklog
De eerste keer opstarten wordt je door een wizard geleid om je stofzuiger met de app te koppelen. Ik heb overigens een Blackberry Passport dus vandaar de verhouding in de screenshots.
Connection wizard

De eerste keer gaat hij je huis scannen:
Scanning room
Met als resultaat een kaart, waarin je kan volgen waar is schoongemaakt. En dan zit je op je werk mee te kijken waar je stofzuiger op dat moment in je huis rijdt. (Leuk voor 1x ;) )
Mapping
Schedule opties:
Scheduling
No-go markering:
Borders
Area cleaning (kleuren van vetrekken zijn niet helemaal goed zichtbaar op de screenshot)
Area cleaning

Geluidproductie vind ik erg meevallen; ik kan een film kijken als hij bezig is, en dat is ligt hinderlijk. Ik zou hem met de deur dicht zeker 's nachts durven laten zuigen.

Navigeren gaat goed en hij werkt systematisch, hij lijkt ook te onthouden als hij ergens tegenaan gereden heeft. Ik heb tafelpoten die horizontaal over de vloer lopen, waar de laser net overheen scant, en waar hij dus tegenaan botst. Hij lijkt dit daarna te onthouden, want op de terugweg doet hij dit niet meer. Wat een voordeel maar ook nadeel is; is dat hij niet tegen objecten aan rijdt, maar daardoor soms net iets te ver er vanaf blijft en dan dus 'de randen' niet mee zuigt.
De voordeur mat; een redelijk hoge kokos mat, vind hij niet heel leuk. Hij gaat er op en er weer af, maar het kost moeite.
Deze stoelpoten vind hij dus niet heel leuk, hij komt er meestal wel overheen, maar een enkele keer rijdt hij er op vast. En dan begint hij te roepen >:)
stoel ikea
Over dat roepen gesproken, hij/zij praat (Nederlands) ook bij alle 'gebeurtenissen'. Wat grappig is om de kinderen te laten geloven dat ie echt leeft, verder zie ik de meerwaarde er niet van in. Naja je weet ook wanneer ie klaar is of vast zit, mocht je thuis zijn. Zijn laadstation heeft hij tot op heden altijd gevonden, ook na verplaatsen van het station. (dan gaat hij zoeken, maar dit gebeurt in de praktijk eigenlijk nooit)
Ik heb hem een keer handmatig verplaatst en toen was hij de weg even helemaal kwijt, en besloot hij opnieuw de vertrekken te gaan scannen om de kaart opnieuw op te bouwen. Dit zal hij dus ook doen als je hem van verdieping verplaatst. Ik hoop dat ze in de toekomst meerdere verdiepingen ondersteunen, want dan hoef je niet telkens je 'no-go' gebieden opnieuw te markeren omdat hij een her-scan heeft gedaan. Ik heb de 'val detectie' (sensor onderop) nog niet geprobeerd, ik teken voor de zekerheid een lijn op de kaart, waar de trap begint.
De accu zit op 70% na 40m2 zuigen, dus dat is voor mijn huis ruim voldoende (rekeninghoudend dat de accu minder zal worden over tijd)
Kinderspeelgoed ruim ik voor het grootste deel netjes op voor hij gaat zuigen (dit doe ik sowieso), my little people poppetjes duwt hij gewoon aan de kant en grote poppen stoot hij tegen aan en rijdt hij vervolgens om heen. Dus ja, speelgoed blijft een issue totdat er een robot is die dit kan opruimen, ben je een rommelkont, dan is een robotstofzuiger sowieso niet handig.

Na een week gebruik ben ik erg tevreden met Ecovacs deebot R95 en doet hij precies wat ik er van verwacht had. Wel is het jammer dat het waterreservoir niet wat groter is, De kokosmat ga ik vervangen, sowieso om dat ik dit een rot ding vind. Hij geeft meer troep (kokos haren) dan dat hij mijn schoen schoonveegt. Voor 500 euro is het geen goedkope stofzuiger, maar wel bespaard hij me veel moeite. Omdat hij 'slim' navigeert kan ik hem tussendoor redelijk snel mijn huis laten zuigen. (bv onder het douchen) Of hem na het eten alleen even snel rond de eettafel laten zuigen zonder dat hij vervolgens lang in de weg rijdt. De slimme functies als Area/Spot cleaning welke makkelijk in gebruik zijn, zorgen ervoor dat hij vaak gebruikt wordt en zijn geld waard is.
Hij voelt solide aan, maar ik kan nog niets zeggen over de bouwkwaliteit/levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
@DaMightyWackO: waarom de keuze voor dit model en bijvoorbeeld geen Xiaomi? Er is toch een enorm prijsverschil. Was het vanwege zijn dweilfunctie?

Wat ik me wel afvraag is of de dweilfunctie alles mooi maakt of laat het veel strepen na?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

DaMightyWackO schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:22:
Ruim een week terug heb ik de ecovacs deebot R95 gekocht bij https://www.haushalts-robotic.de/deebot-r95-ecovacs.html Deze werd binnen een dag geleverd, erg snel uit Duitsland.
Zoals beloofd de review :)
...
Mooie review, bedankt!
Ik krijg hem woensdag binnen als het goed is, heb er dus iets langer op moeten wachten dan jij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

blowk schreef op maandag 19 december 2016 @ 19:35:
@DaMightyWackO: waarom de keuze voor dit model en bijvoorbeeld geen Xiaomi? Er is toch een enorm prijsverschil. Was het vanwege zijn dweilfunctie?

Wat ik me wel afvraag is of de dweilfunctie alles mooi maakt of laat het veel strepen na?
De keuze om geen Xiaomi te nemen was makkelijk:
  1. Geen virtual wall, ja met magneet strip. En toen was de keuze gemaakt 8) No way dat ik strips ga aanbrengen, zeker niet voor tijdelijk. Die keuze sta ik nu helemaal achter, als ik zie hoe makkelijk het nu is om een gebied te skippen door simpelweg een lijn of vlak te trekken
  2. Niet goed beschikbaar in EU (alleen Gearbest? ivm garantie vooral)
  3. App was (nog niet) stabiel volgens reviews
  4. Geen Engelse app (nu al wel?)
Of hij strepen na laat durf ik niet te zeggen, ik heb namelijk geen gepolijste tegel, maar 'doffe' hout look. Ik zie er iig niets van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 15:05

xon

DaMightyWackO schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:20:
[...]

1. Geen virtual wall, ja met magneet strip. En toen was de keuze gemaakt 8) No way dat ik strips ga aanbrengen, zeker niet voor tijdelijk. Die keuze sta ik nu helemaal achter, als ik zie hoe makkelijk het nu is om een gebied te skippen door simpelweg een lijn of vlak te trekken
Of hij strepen na laat durf ik niet te zeggen, ik heb namelijk geen gepolijste tegel, maar 'doffe' hout look. Ik zie er iig niets van.
Ik denk alleen maar..blij dat ik voor de Xiaomi gekozen heb :-)

1 Ach, een strip plak ik ook ergens onzichtbaar onder :). Toch, wel een mooie feature om dat op het kaartje te kunnen doen dat zeker. Moet je dat dan elke keer opnieuw tekenen? Hij scant neem ik aan iedere keer de kamer op veranderingen

2 Eens hoor..Toch had ik hem na een beetje handjeklap binnen 3 dagen binnen van seller op Alibaba via DHL voor 340 dollar inclusief shipping. Ok, niet zo snel als via Bol.com maar scheelt niet veel.

3 Ik heb (zelfs in het chinees) niets instabiel kunnen ontdekken. Er komen regelmatig updates uit voor zowel de app als de stofzuiger

4 Ja die is nu Engels op wat kleine woordjes na.

Ah zo heeft iedereen zijn voorkeur ;).

Voor mij is het verschil tussen de (in de proefperiode teruggestuurde) Roomba en de Xiaomi groot. Verschil tussen "een leuke gadget" en "dit werkt echt en bespaard mij een hoop tijd". Ik neem de paar beperkingen dan graag voor lief en koester de Chinese mevrouw die door mijn huis galmt.

[ Voor 5% gewijzigd door xon op 20-12-2016 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

JB schreef op woensdag 6 juli 2016 @ 20:21:
[...]

De A4 was niet op voorraad nadat ik 'm besteld had (ook niet in het EU warehouse, daar was ie helemaal niet te bestellen). Daar was ik teleurgesteld over want op moment van bestellen stond op de site meer dan 50 pieces left. Daar heb ik uiteindelijk een klacht over ingediend bij support omdat de verzendindicatie meer als een week later zou gaan zijn. Daarbij kwamen hier steeds meer signalen van inklaringskosten waarop ik besloten heb de order te annuleren. Ik kreeg daarop bij GB een aantal opties:

1. Terug storten op Paypal
2. Terug storten op Creditcard
3. Het bedrag in de GB wallet gestort met een heleboel extra credits

Op dat moment was de V7 bij het EU warehouse erg scherp geprijsd en heb ik voor keuze 3 gekozen. Hierdoor had ik voor hetzelfde geld de V7 omdat ik die extra credits kreeg en zekerheid op geen inklaringkosten :)

De V7 staat mooi gescheduled voor vannacht 2 uur. Ben eens benieuwd waar/hoe ik 'm morgenvroeg aantref :D

[afbeelding]

[afbeelding]
Ik geloof dat ik wel durf te stellen dat de V7 mijn beste aankoop in 2016 was :D Echt heel erg blij mee. Elke nacht raced ie over de benedenverdieping :)

Weet iemand eigenlijk of de V7 ook gaat zuigen als zijn bakje vol is? Ik kan dat nu niet echt controleren omdat ie 's nachts geprogrammeerd is.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
DaMightyWackO schreef op maandag 19 december 2016 @ 20:20:
[...]

Bedankt voor je reactie.

1. Dit begrijp ik, maar bij waren de meeste objecten goed herkend. Zoals in mijn review (productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk) beschreven heb ik er wel eentje opgelegd (niet gekleefd) op de zwarte slede poten. Niet meteen zichtbaar, maar zo rijdt het toestel er niet meteen over. Xiaomi Mi Robot scant de ruimte telkens opnieuw aangezien de ruimte er regelmatig anders kan uitzien. Ik vraag me af als je zo een no-go gebied telkens opnieuw moet tekenen of onthoud hij deze van de vorige keer?

2. Hij is op verschillende websites beschikbaar. Zelf heb ik het uiteindelijk gekocht via Aliexpress en dit was redelijk snel. De webwinkel heeft 3 jaar garantie op onderdelen...

3. App gaat goed. Geen problemen ondervonden

4. Jawel, de app kan je ook naar het Engels plaatsen of Nederlands of eender welke taal. Heb ik ook beschreven in de review hoe je dit doet.

Zoals xon beschreef, heeft iedereen zijn eigen voorkeur, maar ik het vind dat het toestel het heel doet in een korte, efficiënte tijd voor deze prijs. Ik ben er best tevreden van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

blowk schreef op dinsdag 20 december 2016 @ 19:54:
[...]

Bedankt voor je reactie.

1. Dit begrijp ik, maar bij waren de meeste objecten goed herkend. Zoals in mijn review (productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk) beschreven heb ik er wel eentje opgelegd (niet gekleefd) op de zwarte slede poten. Niet meteen zichtbaar, maar zo rijdt het toestel er niet meteen over. Xiaomi Mi Robot scant de ruimte telkens opnieuw aangezien de ruimte er regelmatig anders kan uitzien. Ik vraag me af als je zo een no-go gebied telkens opnieuw moet tekenen of onthoud hij deze van de vorige keer?

2. Hij is op verschillende websites beschikbaar. Zelf heb ik het uiteindelijk gekocht via Aliexpress en dit was redelijk snel. De webwinkel heeft 3 jaar garantie op onderdelen...

3. App gaat goed. Geen problemen ondervonden

4. Jawel, de app kan je ook naar het Engels plaatsen of Nederlands of eender welke taal. Heb ik ook beschreven in de review hoe je dit doet.

Zoals xon beschreef, heeft iedereen zijn eigen voorkeur, maar ik het vind dat het toestel het heel doet in een korte, efficiënte tijd voor deze prijs. Ik ben er best tevreden van.
Mooie review van de Xiaomi!

1. Ja dit onthoud hij, tenzij je een rescan wilt doen (omdat je huis indeling anders is) of omdat je hem van verdieping verplaatst. (Meerdere verdiepingen en dus maps is de feature die nog mist)

4. Ik heb de stappen gezien, samen met het chinees praten is het voor mij dan een 'net niet' ervaring. Dat icm moeten bestellen bij Aliexpress (wat voor mij iets meer onzekerheid of gedoe geeft bij garantie (kan onterecht zijn, maar is mijn ervaring uit het verleden met terug sturen naar Azië)) en dweilen was het voor prima om meer te betalen. Als ik financieel krapper zat had ik wellicht de keuze voor Xiaomi gemaakt. (of met de hand blijven stofzuigen voorlopig :) ).

Ik heb lang op het punt gestaan om een Neato te bestellen overigens, het beschikbaar komen van de D3/D5 wilde ik op wachten. De prijs van de D5 viel me tegen en de D3 heeft geen zij borstels. En deze kwam in de zelfde week beschikbaar.

• FreeMen
Mooie en zeer uitgebreide review! Ik twijfel nog altijd tussen de r95 en m88. M88 is € 100 goedkoper maar kan bijna alles wat de r95 ook kan.

R95
+ spraak (niet echt interessant)
+ Virtual wall via app (ideaal)
+ Room systeem (minder interessant om omdat hij alleen kamers van minimaal 8m2 herkend)

- € 100 duurder
- maakt de kanten minder goed schoon omdat hij teveel afstand houdt. Dit is al in meer reviews als minpunt benoemd.

Met name de virtual wall is wat mij laat twijfelen voor de r95, het slecht schoonmaken van de kanten en de € 100 tegen. Dat tezamen met de vele goede reviews over de m88 VS de beperkte en enigszins critische reviews mbt R95 nijg ik naar de m88 maar software updates zouden de R95 de betere keus kunnen maken.

[ Voor 14% gewijzigd door FreeMen op 22-12-2016 19:57 ]

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
Man man man,

Dacht even een robotstofzuiger te kopen omdat een hond niet alleen haren in je huis brengt maar ook dagelijks 2 kruiwagens zand. (ik zweer het, ik bel 1 deze dagen BBC World omdat onze hond magnetische is voor zand)

Budget:
Tja, eigenlijk vond ik 200 wel het matje maar dan is de keuze zeer beperkt.
Wij kopen altijd liever een Mercedes die 30 jaar mee gaat dan 10x een Toyota Aygo
Budget is dus op rekbaar.

Ondergrond:
Enkel parket of laminaat

Doel:
100% schoon hoeft niet, wij zijn nooit smetloos schoon geweest maar het dagelijkse stofzuigen ben ik wel zat nu.
Ik verwacht nog 1x per week te stofzuigen.

Programmeerbaar:
Wij werken bij volledig continu dus instellen of programmeren is totaal zinloos. (een Toon of Nest thermostaat hier in huis zou direct moedeloos worden)

Extra's:
We hebben spier witte hoge plinten door het hele huis dus daar tegen aan botsen/schuren is niet wenselijk.
Wij hebben geen gebieden waar de stofzuiger niet mag komen dus virtuele muren zijn niet nodig.
Basisstation lijkt wel handig omdat hij anders altijd leeg is?

Eigen zoektocht.
Dirt devil m607, goedkoop alleen geen basis station en alle reviews zeggen dat hij niet geschikt zou zijn voor dierenharen. optische lijkt mij ook dat alleen 2 van die borstels erg beperkt is.

Roomba 650, duurder dan vooraf ingesteld, leek een winnaar maar ik ben van de youtube filmpjes geschrokken hoe hard hij tegen muren aan rijdt.

verder verzand ik volledig in die Chinese dingen, de Ilife a4,A7 en weet ik veel wat nog meer.

graag jullie advies/mening

My life is in 2D, How about yours?

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

FreeMen schreef op donderdag 22 december 2016 @ 19:12:
Mooie en zeer uitgebreide review! Ik twijfel nog altijd tussen de r95 en m88. M88 is € 100 goedkoper maar kan bijna alles wat de r95 ook kan.

R95
+ spraak (niet echt interessant)
+ Virtual wall via app (ideaal)
+ Room systeem (minder interessant om omdat hij alleen kamers van minimaal 8m2 herkend)

- € 100 duurder
- maakt de kanten minder goed schoon omdat hij teveel afstand houdt. Dit is al in meer reviews als minpunt benoemd.

Met name de virtual wall is wat mij laat twijfelen voor de r95, het slecht schoonmaken van de kanten en de € 100 tegen. Dat tezamen met de vele goede reviews over de m88 VS de beperkte en enigszins critische reviews mbt R95 nijg ik naar de m88 maar software updates zouden de R95 de betere keus kunnen maken.
Maand door sparen dan maar? Als je toch geld gaat uit geven ipv goedkope chinees

• FreeMen
DaMightyWackO schreef op donderdag 22 december 2016 @ 21:22:
[...]

Maand door sparen dan maar? Als je toch geld gaat uit geven ipv goedkope chinees
Zowel de DM88 is van Ecovacs als de R95. Ecovacs is chinees maar geen goedkope chinees al krijg je bij beide apparaten relatief veel waar voor je geld.

De DM88 komt in onderstaande duitste test als beste uit de bus. De R95 zou zelf nog een stap hoger moeten staan maar het feit dat hij te ver van de randen af blijft is voor mij nog het grootste minpunt. De DM88 heeft daar geen last van (andere sensoren). De extra 100 euro is eigenlijk nog het minste probleem.
https://www.allesbeste.de...te-staubsauger-roboter/2/

[ Voor 4% gewijzigd door FreeMen op 22-12-2016 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-07 16:26
Ik kom er maar niet uit, zelfs na 3 uur op internet zoeken.

Ik probeer een mp3 bestand te converteren naar snd omdat de hombot deze wel afspeelt, alleen na 3 uur een converter te hebben gevonden blijkt dat deze het geluid ongeveer 10x heeft vertraagd wat natuurlijk niet klinkt.

Weet iemand een goede converter? Ik heb heel veel dingen al geprobeerd en veel verschillende audioconverters, maar geen heeft geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jochemd13 schreef op vrijdag 23 december 2016 @ 20:39:
Weet iemand een goede converter? Ik heb heel veel dingen al geprobeerd en veel verschillende audioconverters, maar geen heeft geholpen.
Werkt sox niet gewoon? Als ik het goed heb zou je zoiets moeten doen:
sox geluid.mp3 -r 16000 -c 1 -t s16 geluid.snd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 31-07 16:26
JeroenE schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 06:17:
[...]
Werkt sox niet gewoon? Als ik het goed heb zou je zoiets moeten doen:
sox geluid.mp3 -r 16000 -c 1 -t s16 geluid.snd
Hmm dat snapte ik toen niet helemaal. Het is uiteindelijk gelukt via Goldwave en daar waren ook nog veel instellingen verkeerd. Na een uur was het gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:35
Mijn Neato Botvac Connected rijdt hier nou zo'n 3 maand rond. De twijfel was toen nog of ik niet voor een R95 zou gaan destijds. Maar toen ik begin oktober hoorde dat ze in plaats van oktober in December zouden komen heb ik maar gekozen voor Neato. Een bewezen merk.
Voor 475 eu vond ik dit een goede koop.

Hij rijdt 4x per week rond en heeft zich 1x op een speelgoed garage glijbaan vast gereden. Zijn 'hoofd' heeft wel wat krassen omdat hij onder meubels of bedje zijn hoofd wel eens stoot vermoed ik.
Hebben andere Botvac eigenaren dit ook?

Ik ben er erg blij mee, mijn vriendin ook. Het scheelt haar 2 uur stofzuigen in de week voor haar gastouder, iets wat ik door een langdurige blessure niet kan doen.
Elke keer kijk ik nog met plezier hoe hij zijn rondjes doet en verbaas ik mij erover dat hij op plekjes komt waarvan ik eerst dacht dat hij dat niet zou doen.
De gewone stofzuiger wordt alleen voor de trap of voor even snel iets opzuigen gebruikt.

Hij staat nu onder een tafeltje onder de kerstboom. Aan beide kanten heeft hij 10 cm ruimte. Soms met terugkomen naar de basis stopt hij ervoor en zegt hij: doe het zelf maar.
Neato is gestopt met firmware updates volgens mij.

In het begin hoorde ik de kleine harde plastisch ondersteuningswieltjes wel eens over het laminaat 'schuren', dit is gelukkig minder geworden maar ik ga de wieltjes nog eens voorzien van krimpkous om ze stil te maken.
Zijn er mensen die een goedkoop adresje weten voor accessoires zoals een filter en het zijborsteltje?
Ze worden ook extra meegeleverd maar op een gegeven moment moet je ze kopen.

Zijn er ook nadelen? Ja, als hij ergens onder staat moet je hem eerst naar je toe halen om zijn bakje te legen. Je moet hem dan handmatig op de basis duwen. Als je niet mobiel bent is dat lastig.
Je kunt ook proberen om hem te starten en na een poosje te stoppen om zijn bak te legen. Er is in de app een button 'dock' waar je hem dan mee naar huis kunt sturen.

Ik ben nog opzoek naar een extra plasticbakje omdat de huidige is gevallen en wat lelijke krassen heeft. Maar goed net als met een nieuwe auto doet je eerst kras ook erg pijn :)

Nogmaals, we zijn er super te spreken over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
Zijn 'hoofd' heeft wel wat krassen omdat hij onder meubels of bedje zijn hoofd wel eens stoot vermoed ik.
Hebben andere Botvac eigenaren dit ook?
Ja heeft die van mij ook. Hij schijnt met de laser net onder het TVmeubel door en denkt dus dat hij er onderdoor kan. Helaas rijdt ie zich dan net klem met z'n laserturret. Is ook duidelijk te zien aan het meubel (crappy Ikea ding van zacht hout).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Korvaag schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:03:
[...]

Ja heeft die van mij ook. Hij schijnt met de laser net onder het TVmeubel door en denkt dus dat hij er onderdoor kan. Helaas rijdt ie zich dan net klem met z'n laserturret. Is ook duidelijk te zien aan het meubel (crappy Ikea ding van zacht hout).
Mijn R95 heeft dit met mijn bankpoten. Body kan er onderdoor, laser net niet, dus rijdt ie tegen en 'bumped' weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jip_86
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:53
Korvaag schreef op zaterdag 24 december 2016 @ 13:03:
[...]

Mijne zit ook onder de krassen omdat hij zich nog al eens vrij lomp uit een hoek of lastige situatie wil bevrijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hebben jullie een idee hoelang jullie A4 z'n rondje doet totdat ie terug gaat naar z'n oplaadpunt? Ik heb de indruk dat die van mij het na pakweg 'n uurtje al voor gezien houdt.
Hoe bepaalt de A4 dat eigenlijk? Gaat ie wanneer er nog bijvoorbeeld 25% accu over is op zoek naar z'n oplaadpunt? Of gaat ie bij een bepaald percentage terug als ie toevallig in de buurt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuwor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 13:54
JBS schreef op zondag 25 december 2016 @ 10:14:
Hebben jullie een idee hoelang jullie A4 z'n rondje doet totdat ie terug gaat naar z'n oplaadpunt? Ik heb de indruk dat die van mij het na pakweg 'n uurtje al voor gezien houdt.
Hoe bepaalt de A4 dat eigenlijk? Gaat ie wanneer er nog bijvoorbeeld 25% accu over is op zoek naar z'n oplaadpunt? Of gaat ie bij een bepaald percentage terug als ie toevallig in de buurt is?
Hier is 'ie wel wat langer bezig dan een uur. Denk ongeveer 2 uur ofzo?
Heb je hem niet in de max stand staan?

Hij gaat inderdaad bij een x% op zoek naar de basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 20:39

Animal_X

Rodin

Slechte ervaring hier met de Neato D3.

Gisteren ging de stofzuiger stuk dus ik dacht laat ik toch eindelijk een robotsofzuiger halen. Na wat onderzoek gedaan te hebben een Neato D3 opgehaald bij een grote retailer om de slimme manier van manoeuvreren van de Neato dmv laser technologie in tegenstelling tot sommige andere merken die ogenschijnlijk nog vrij random door je kamer bewegen.

Na de unboxing een eerste testrit laten maken, gevolg was dat het apparaat binnen 2min vast zat onder de bank. Goed, enigzins teleurgesteld los gemaakt en een nieuw ritje laten maken. 5 minuten later weer vast onder het TV meubel / wandkasten, nog een paar minuten later onder een van de radiatoren... het apparaat zit muurvast en kan zichzelf niet bevrijden. Na wat onderzoek en wat nadere testjes zijn dit mijn conclusies:
  • De laser technologie die bedoeld is om objecten te vermijden werkt an sich goed, echter er is één grote design fout waardoor hij in veel situaties onbruikbaar is.
  • Het probleem zit hem in het feit dat de laser sensor, die in de verhoogde turret zit, alleen objecten detecteert in een horizontaal vlak op zijn "ooghoogte". Gezien het feit dat de turret nog zo'n centimeter hoger Is dan dan de hoogte waar op de lasersensor zit heb je dus een kans dat objecten niet ziet en zich klem rijdt tegen/onder een kast, bank, radiator, etc.
  • Wat hier ook nog eens bij komt is dat wanneer de robot zich op de verhoogde turret vast rijdt hij een constant blijft proberen om onder het object te komen en/of te blijven omdat de front bumpers lager zijn dan de turret en daardoor niet geraakt worden wanneer hij zich met de turret onder een object vast loopt. Sensor technisch is er dus niets wat de robot laat weten dat hij vast zit. Je merkt dan ook dat de motor constant door blijft lopen terwijl hij al klem zit, met risico op doorbranden van de motor, etc.
Dit is mijn inziens een echt een design fout die heel simpel opgelost had kunnen worden door een druksensor boven op de turret die detecteert dat hij zich vast loopt en daarna terug laat rijden. Wat niet helpt is dat de totale hoogte van de robot inclusief de turret 10cm is. 10cm is de meest gangbare hoogte van pootjes voor diverse meubels waardoor dit geen heel ongewoon probleem is helaas. De meeste Roomba's zijn daarom dan ook 9cm hoog in plaats van 10cm waardoor de kans op een dergelijk probleem al een stuk lager is. Hij gaat maandag dinsdag dan ook terug naar de winkel, ik ga hem omruilen voor een Roomba 8XX.

Mocht je dus een Neato robotstofzuiger overwegen dan dan adviseer ik je om heel goed de hoogte van je meubels en andere objecten waar hij onder vast kan lopen op te meten. Indien je meubels hebt die tussen de 9 en 10cm van de vloer staan en je niet simpel een paar centimeter kan verhogen dan raad ik je af om een Neato aan te schaffen.

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Heeft de Neato niet ook een 'bumb' sensor op zijn turret?
(mijn R95 iig wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal_X
  • Laatst online: 20:39

Animal_X

Rodin

De nieuwe D3/D5 niet... vreemd dat de d95, wat een ouder model is die wel heeft...

"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."

Pagina: 1 ... 45 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.