Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 44 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.916 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Mijn hombot zuigt meer op dan ik zelf zou doen. Het is wel handig om een kruimeldief er bij te hebben.

http://www.philips.nl/c-p...-powercyclone-technologie

zo'n ding hebben wij ook, is wel handig voor hoekjes of ruimtes te doen waar de robot niet kan komen ivm drempels

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
Waah schreef op dinsdag 25 oktober 2016 @ 10:21:
[...]

Zeker eens dat je nog een gewone stofzuiger nodig hebt voor het grondige werk. Ook kussens, vensterbanken... Ondanks dat ik een Spider heb, heb ik hem nog niet zien klimmen :+

Maar juist de plekken die je noemt (hoeken, stoelen, banken) zijn plekken waar de robots juist WEL komen, en ik vroeger juist te weinig kwam met de stofzuiger. Dat is ook de reden dat het een stuk schoner is hier in huis sinds de robot er is.
ook ik heb een spider en het meest ideale vind ik dat ik hem aan kan zetten als ik aan het werk ga en terugkom en het huis schoon is :) Dat is echt een meerwaarde.

Trouwens een poosje getest met een 14,4V accuboormachine accu en gaat prima. Enige nadeel: de omvang. Er boven op is ie te hoog. en er achter gaat heel stuk beter maar in hele kleine bochtjes kan ie niet keren. :+ [YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_7y3kkUFfXQ]

[ Voor 16% gewijzigd door Henkie-Jan op 26-10-2016 09:36 ]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Durven jullie het al aan om 'm (bijvoorbeeld de A4) zonder je bijzijn rond te laten toeren op de eerste verdieping met een trap naar beneden..? Zag 'm er er behoorlijke vaart op af rijden, maar netjes op tijd in de ankers gaan, maar vond het nog wel een veilig idee dat ik erbij was om 'n eventueel op te vangen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DappereDodo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 09:45
Ik leg altijd iets voor het trapgat. Better safe than sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-10 22:18
JBS schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:03:
Durven jullie het al aan om 'm (bijvoorbeeld de A4) zonder je bijzijn rond te laten toeren op de eerste verdieping met een trap naar beneden..? Zag 'm er er behoorlijke vaart op af rijden, maar netjes op tijd in de ankers gaan, maar vond het nog wel een veilig idee dat ik erbij was om 'n eventueel op te vangen :P
tot op heden stopt hij steeds netjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 27-09 16:45
Poeh wat is dit lastig. Ik probeer al sinds enige tijd een goede robotstofzuiger te vinden voor mijn met laminaat belegde appartement, maar ik kom er niet uit.

Het doel is wel dat ik mijn gewone stofzuiger bijna niet meer hoef te pakken en dat stof en kruimels door mr robot worden opgezogen. Huisdieren heb ik niet :).

Via een vriendin kan ik bij de webshop van Philips met leuke korting bestellen, maar hier op Tweakers lees ik niks over de stofzuigers van Philips, dus maar even zo een oproep.

Kent iemand / heeft iemand ervaring met:
SmartPro Active Robotstofzuiger FC8810/01
of
SmartPro Compact Robotstofzuiger FC8776/01

Beide gaan mijn tegen de €200 kosten, wat een leuke prijs is, maar ik kan maar niks vinden over de prestaties of zuigkracht. Naja behalve bulgaarse reviews op youtube zonder tekst of uitleg 8)7

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
joostsozee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 14:22:
Poeh wat is dit lastig. Ik probeer al sinds enige tijd een goede robotstofzuiger te vinden voor mijn met laminaat belegde appartement, maar ik kom er niet uit.

Het doel is wel dat ik mijn gewone stofzuiger bijna niet meer hoef te pakken en dat stof en kruimels door mr robot worden opgezogen. Huisdieren heb ik niet :).

Via een vriendin kan ik bij de webshop van Philips met leuke korting bestellen, maar hier op Tweakers lees ik niks over de stofzuigers van Philips, dus maar even zo een oproep.

Kent iemand / heeft iemand ervaring met:
SmartPro Active Robotstofzuiger FC8810/01
of
SmartPro Compact Robotstofzuiger FC8776/01

Beide gaan mijn tegen de €200 kosten, wat een leuke prijs is, maar ik kan maar niks vinden over de prestaties of zuigkracht. Naja behalve bulgaarse reviews op youtube zonder tekst of uitleg 8)7
Wat ik in de vluchtigheid een beetje zie heeft hij heel veel weg van de Dirt Devil alleen dan wat luxer uitgevoerd. En dan waarschijnlijk de Fusion of hoger. Ik heb zelf eerst de Fusion gehad maar de goedkopere Spider beviel me beter. :P Wellicht is het verstandig om eerst eens met een goedekope te kijken hoe het gaat en vervolgens eventueel een duurder model?

[ Voor 4% gewijzigd door Henkie-Jan op 30-10-2016 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostsozee
  • Laatst online: 27-09 16:45
Dank voor je reactie Henkie-Jan. Daar zit inderdaad logics in, maar als ik op basis van goeie ervaringen meteen een goeie kan kopen vind ik dat ook heel fijn.

Phlips vs Roomba of Neato? Niet vergelijkbaar?

http://speedtest.net/result/2130203198.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeTooPV
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07:37
De prhilps ken ik niet. De roomba's vind ik veel te wild. Boem = ho zit ik niet op te wachten. En daarnaast vegen ze meer dan ze zuigen. De neato is prijzig, maar wel een prima apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

ik zie dat de a4 iets goedkoper geworden is http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3

Hoe gaat de a4 om met hoogpollig tapijt, kan hij daar overheen of negeert hij dat?

Afhankelijk daarvan wil ik er een aan gaan schaffen.

[ Voor 12% gewijzigd door racoon op 31-10-2016 07:56 ]

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 05-10 10:15
racoon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:56:
ik zie dat de a4 iets goedkoper geworden is http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3

Hoe gaat de a4 om met hoogpollig tapijt, kan hij daar overheen of negeert hij dat?

Je kunt er ook voor kiezen hem uit spanje te laten komen, betaal je geen importkosten
http://www.ebay.nl/itm/18...X%3AIT&fromMakeTrack=true

Ow nvm hier komt natuurlijk ook nog 15 euro verzendkosten bij en jij hebt ook al een EU warehouse geselecteerd :+

Mooie aanbieding

[ Voor 11% gewijzigd door Daannn1987 op 31-10-2016 08:47 ]

21xDMEGC 440wp (9240) ||| Pana 9j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Daannn1987 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:42:
[...]

Je kunt er ook voor kiezen hem uit spanje te laten komen, betaal je geen importkosten
http://www.ebay.nl/itm/18...X%3AIT&fromMakeTrack=true

Ow nvm hier komt natuurlijk ook nog 15 euro verzendkosten bij en jij hebt ook al een EU warehouse geselecteerd :+

Mooie aanbieding
Inderdaad, maar hoe gaat hij met het hoogpollig tapijt om?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
racoon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:56:
[...]

Geen idee heb hem net besteld via jou link.. Heb alleen een vloerkleed rest is pvc vloer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

racoon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 08:56:
[...]

Ik heb een kleedje van Ikea, half hoog tapijt. Daar gaat ie prima overheen (1,5 cm hoog). Oppervlakkig maakt ie schoon, maar tussen de polen blijft het vuil zitten (zoals roze muisjes en beschuitkruimels)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Cis schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Ik heb een kleedje van Ikea, half hoog tapijt. Daar gaat ie prima overheen (1,5 cm hoog). Oppervlakkig maakt ie schoon, maar tussen de polen blijft het vuil zitten (zoals roze muisjes en beschuitkruimels)
Thnx, daar heb ik geen last van, eet dat zowiezo nooit en eet altijd aan de eettafel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Cis schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 09:37:
[...]

Heb dit kleed (Kan volgende week weer anders zijn met moeder de vrouw).
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50277393/

Maar dat moet wel werken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

Daannn1987 schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:14:
[...]

Heb dit kleed (Kan volgende week weer anders zijn met moeder de vrouw).
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/50277393/

Maar dat moet wel werken dus
Dat gaat denk ik geen problemen opleveren. Mijn tapijt is hoger en pluiziger.

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkiej
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:00
Mijn Neato Botvac is intussen twee keer van de trap gevallen, ondanks geregeld schoonblazen van de sensoren. Heb zelf de lidar er weer op moeten zetten, lijkt nog wel goed te werken. En heb nu de magneetstrip maar geïnstalleerd want blijkbaar is hij zelf niet 100% betrouwbaar. Nou heeft dat ding garantie maar als hij in het trapgat op m'n kinderen valt kan er ook schade ontstaan die niet onder garantie valt ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denko
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:47

Denko

|{ing Øf ßlitz

racoon schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 07:56:

Nou, naar aanleiding van je bericht heb ik hem net besteld. Heb een half hoogpolig tapijt
Dus laat het volgende week oid weten

PSN & XBL: Denkoyugo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Denko schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 19:06:
[...]

Nou, naar aanleiding van je bericht heb ik hem net besteld. Heb een half hoogpolig tapijt
Dus laat het volgende week oid weten
Vanmorgen besteld en zojuist bericht gekregen dat hij morgen bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
Cis schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 10:33:
[...]

Dat gaat denk ik geen problemen opleveren. Mijn tapijt is hoger en pluiziger.
Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-10 23:20
JBS schreef op vrijdag 28 oktober 2016 @ 18:03:
Hier gaat het inmiddels ook goed. De A4 heeft alleen wel last als je een verlaging hebt bij de trapovergang. Hij zakt dan iets waarna hij in de war raakt en eruit probeert te komen. Dus gaat hij naar achteren en weer naar voren en lijkt dan vast komen te zitten waarna hij een duik neemt van de trap. Ook bij donkere kleuren blijkt de infrarood het moeilijk te hebben. Advies gewoon even een aantal keren de trap af laten sturen en opletten wat hij doet. Alles op eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Ik heb hem gisteren toch maar besteld, status staat nu op order has been shipped out, ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daannn1987
racoon schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 08:02:
Ik heb hem gisteren toch maar bested, status staat nu op order has been shipped out, ben benieuwd wanneer ik hem kan verwachten.
Mijne ligt nu in duitsland :) En er wordt verwacht dat deze vandaag afgelverd wordt.. ben benieuwd klinkt als een efficient process bij DHL :+
Dinsdag, november 01, 2016 Locatie Tijd Collo
10 Gearriveerd in sorteercentrum FRANKFURT - GERMANY FRANKFURT - GERMANY 06:12
1 Collo
9 Vertrokken van sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 04:56
1 Collo
8 Verwerkt in sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:16
1 Collo
7 Gearriveerd in sorteercentrum LEIPZIG - GERMANY LEIPZIG - GERMANY 03:01
1 Collo
Maandag, oktober 31, 2016 Locatie Tijd Collo
6 Vertrokken van sorteercentrum EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 23:44
1 Collo
5 Verwerkt in sorteercentrum EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 21:04
1 Collo
4 Gearriveerd in sorteercentrum EAST MIDLANDS - UK EAST MIDLANDS - UK 19:44
1 Collo
3 Vertrokken van sorteercentrum BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 18:54
1 Collo
2 Verwerkt in sorteercentrum BIRMINGHAM - UK BIRMINGHAM - UK 18:54
1 Collo
1 Zendingsgegevens ontvangen BIRMINGHAM - UK 08:43

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Gisteren bested net ontvangen, dat is mooie snelle service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Ik heb nu 2 jaar een Neato XV Signature en opzich is het een prima ding, echter de batterijen zijn niet best meer.

Zit dus te zoeken naar de beste upgrade die ik kan vinden, 2 accu's met een zo hoog mogelijke capaciteit.
Standaard zitten er 2 accu's in van 3200mah per stuk

Iemand ervaring met een goede set? Ik zie accu's van 3500, 4000, 4400 tot wel 5200 mah per accu aan toe op ebay, maar goed, chinees spul, wie zegt dat het echt zo is...

Wat gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:50
Ik heb al een tijdje de iLife A4 en ben sinds kort ingehuisd in mijn nieuwe woning. In de woonkamer ligt een hoogpolig tapijt categorie Ikea. Daar loopt de A4 op vast. Soms botst hij tegen het tapijt, maar als de haren/strengen wat plat liggen rijdt hij er op en zich vast.

Ik las nu ergens iets over magnetische strips op Coolblue. Is dat geldig voor alle stofzuigers? Indien wel zou dat een goede oplossing zijn. Of heb ik nog andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29
HyperBart schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:47:
Ik las nu ergens iets over magnetische strips op Coolblue. Is dat geldig voor alle stofzuigers? Indien wel zou dat een goede oplossing zijn. Of heb ik nog andere mogelijkheden?
Die strips werken alleen bij robots die voorzien zijn van een magnetische sensor, zeg maar. Bij Neato's dus. Andere merken hebben weer een virtual wall. De A4 is een budget robot die dat volgens mij niet heeft. Het tapijt oprollen of afbakenen met 4 opstaande randen lijkt me de enige mogelijkheid. Misschien 4 plankjes van 10 cm hoog nemen waarvan je er 2x2 aan elkaar schroeft in L-vorm. Die kun je makkelijk even op schoonmaak dagen om het tapijt leggen.

Misschien is dat laatste niet eens nodig. Als je nu eens de randen van het kleed omhoog slaat en ze in die positie fixeert met grote papierklemmen oid in de 4 hoeken, zou dat niet werken? Een en ander afhankelijk van de afmetingen. Het gaat erom dat de bot het kleed niet kan oprijden.

[ Voor 27% gewijzigd door grun93 op 01-11-2016 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vdSouris
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
HyperBart schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 12:47:
Ik heb al een tijdje de iLife A4 en ben sinds kort ingehuisd in mijn nieuwe woning. In de woonkamer ligt een hoogpolig tapijt categorie Ikea. Daar loopt de A4 op vast. Soms botst hij tegen het tapijt, maar als de haren/strengen wat plat liggen rijdt hij er op en zich vast.

Zou je de "val niet van de trap" sensoren niet op een of andere manier voor de gek kunnen houden?

Als ik het goed zie/lees heeft de A4 IR sensors aan de onderkant om een afgrond te detecteren.
Misschien zien die zwarte dingen (tape?) ook iets slechter, net als de bots sensoren?

[ Voor 12% gewijzigd door vdSouris op 01-11-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

grun93 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:04:
[...]

Die strips werken alleen bij robots die voorzien zijn van een magnetische sensor, zeg maar. Bij Neato's dus. Andere merken hebben weer een virtual wall. De A4 is een budget robot die dat volgens mij niet heeft. Het tapijt oprollen of afbakenen met 4 opstaande randen lijkt me de enige mogelijkheid. Misschien 4 plankjes van 10 cm hoog nemen waarvan je er 2x2 aan elkaar schroeft in L-vorm. Die kun je makkelijk even op schoonmaak dagen om het tapijt leggen.

Misschien is dat laatste niet eens nodig. Als je nu eens de randen van het kleed omhoog slaat en ze in die positie fixeert met grote papierklemmen oid in de 4 hoeken, zou dat niet werken? Een en ander afhankelijk van de afmetingen. Het gaat erom dat de bot het kleed niet kan oprijden.
Zo heb ik de uitdaging dat de A4 over de 'poten' van onze bankstellen rijdt. Op zich niet erg, maar het maakt wat kabaal, dusdanig dat je het boven ook hoort en je er soms wakker van wordt (de A4 maakt 's nachts namelijk z'n ronde).

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/MlvIJ4B.png

Voor de 'poten' die niet in het zicht staan, kan ik het voorkomen door er iets van een balkje op te leggen zodat het als obstakel gezien wordt. Voor de 'poten' in het zicht is dat natuurlijk geen optie..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
Span wat visdraad. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De iLife v7 doet het tot nu toe prima, in het begin zat ie vast tussen de snoeren van de hoeklamp. Wat ik wel jammer vind is dat je enkel maar de starttijd kunt opgeven qua planning en geen weekdagen.Nachts wil ik hem niet aanhebben want dan hoor ik hem waarschijnlijk.

Misschien dat ik hem ooit kan koppelen met mijn Domoticz servertje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:15

Mystikal

It never hurts to help!

joostsozee schreef op zondag 30 oktober 2016 @ 16:15:
Dank voor je reactie Henkie-Jan. Daar zit inderdaad logics in, maar als ik op basis van goeie ervaringen meteen een goeie kan kopen vind ik dat ook heel fijn.

Phlips vs Roomba of Neato? Niet vergelijkbaar?
Ik zou voor Neato gaan. Ik draai al 6(!) jaar met dezelfde Neato en nog steeds naar volle tevredenheid. Dit zelfs in een split level huis met heel wat trappen.... (wat verre van ideaal is voor een robot, maar dat zegt wel iets hoe tevreden wij desondanks zijn...)

Ter illustratie.

-0.5 Kelder
-0.0 Hal + 2 kamers
+0.5 Keuken
+1.0 Woonkamer
+2.0 3 Slaapkamers

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
grun93 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 13:04:
[...]

Ik had stiekem nu wel gehoopt dat het een set and forget dingetje was/wordt. Als ik de haren van het kleed goed omhoog duw met mijn voet dan rijdt hij tegen het kleed ipv er over, dus het kan wel, maar ja, het is normaal dat de zijkanten van een kleed wat afgetrapt worden natuurlijk. Een klein kader rond (onder) de mat maken met 2 of 3 mm houten latjes scheelt waarschijnlijk ook al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:29
HyperBart schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:58:
Ik had stiekem nu wel gehoopt dat het een set and forget dingetje was/wordt.
Ik vertel ook alleen maar wat er bij me opkomt. Bovendien heb ik geen ervaring met hoogpolige kleedjes. Wellicht zijn er andere creatieve geesten hier met praktijkervaring en oplossingen waar ik niet aan gedacht heb, vast wel. :)

Sowieso is zo'n botje niet geheel onderhoudsvrij. Je moet toch het stofbakje leeggooien, en het ding af en toe wat grondiger reinigen. Daarnaast ook voor iedere schoonmaakbeurt even controleren wat er mis zou kunnen gaan. Zelf zet ik losse dingen even op een tafeltje, schoenen en de prullenbak bijvoorbeeld, en een lastige stoel. Met een gewone stofzuiger hoeft dat allemaal niet, dan veeg je er gewoon omheen. Maar mezelf kennende, sla ik dan al snel een dagje over. Dat ene dagje worden twee dagen enzovoort. Dan toch maar liever een botje.
JBS schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 14:03:
Zo heb ik de uitdaging dat de A4 over de 'poten' van onze bankstellen rijdt. Op zich niet erg, maar het maakt wat kabaal, dusdanig dat je het boven ook hoort en je er soms wakker van wordt (de A4 maakt 's nachts namelijk z'n ronde). Voor de 'poten' die niet in het zicht staan, kan ik het voorkomen door er iets van een balkje op te leggen zodat het als obstakel gezien wordt. Voor de 'poten' in het zicht is dat natuurlijk geen optie..
Die gedachtengang volg ik even niet, maar dat kan aan mij liggen. >:)

Waarom kun je 's avonds geen balkje leggen op de poten en die de volgende morgen bij het opstaan weer weghalen? Dan rijdt je robot er 's nachts niet overheen en word je niet wakker van het lawaai.

[ Voor 30% gewijzigd door grun93 op 02-11-2016 06:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Bokkiej schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 12:42:
Mijn Neato Botvac is intussen twee keer van de trap gevallen, ondanks geregeld schoonblazen van de sensoren. Heb zelf de lidar er weer op moeten zetten, lijkt nog wel goed te werken. En heb nu de magneetstrip maar geïnstalleerd want blijkbaar is hij zelf niet 100% betrouwbaar. Nou heeft dat ding garantie maar als hij in het trapgat op m'n kinderen valt kan er ook schade ontstaan die niet onder garantie valt ;).
Dat is wel slordig hoor, dat moet toch niet zo moeilijk zijn?

Die goedkope ILIFE V5 stopt gewoon altijd netjes bij de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Trouwens die dweilfunctie van de Ilife V5S/pro is vrij dramatisch.

Dat wordt toch gewoon nog met de hand dweilen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:58

TommyGun

Stik er maar in!

Nogal wiedes lijkt me, zeker als 'ie geen mooie banen maakt die gelijk lopen aan het laminaat.

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 03-11-2016 15:19 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

grun93 schreef op dinsdag 01 november 2016 @ 16:01:
Die gedachtengang volg ik even niet, maar dat kan aan mij liggen. >:)
Waarom kun je 's avonds geen balkje leggen op de poten en die de volgende morgen bij het opstaan weer weghalen? Dan rijdt je robot er 's nachts niet overheen en word je niet wakker van het lawaai.
Het idee van zo'n robot is voor mij dat ie automatisch z'n rondje doet, en ik daarvoor zo min mogelijk hoef voor te bereiden. Zorgen dat er geen snoeren op de grond liggen waarin ie verstrikt kan raken wil ik doen, maar niet dagelijks 6 blokken hout neerleggen zodat ie daar niet overheen rijdt. :)
Top idee, ga ik proberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 11:11
http://www.banggood.com/B...p-1079240.html?utmid=1119

Dit, dit is toch die best wel redelijke blitzwolf stofzuiger? En die is over een week dan te krijgen voor 10 euro, begrijp ik dat goed hieruit?

Ah, is snapup deal, dus er is er maar 1....

[ Voor 7% gewijzigd door Kodess op 05-11-2016 12:44 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Over 5 dagen moet je snel zijn;)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:58
Nu het 11.11 shopping festival er aan komt, worden de Chinese opties weer even wat aantrekkelijker. Ik wil graag de Xiaomi robotstofzuiger kopen, op Aliexpress te krijgen voor 305,- (in de app), exclusief eventuele coupons (en natuurlijk importkosten); https://nl.aliexpress.com...5e-428a-849b-1f451299e2a3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Heb van 't weekend geprobeerd met visdraad te voorkomen dat de robot eroverheen rijdt, maar het is me helaas niet gelukt om het visdraad dusdanig strak te spannen dat de robot omdraait wanneer ie er tegenaan rijdt. Hij komt met een dusdanig vaart aanrijden dat het hem lukt om nog een flink stukje door te rijden voordat ie dusdanig veel weerstand voelt dat ie omdraait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan aan de achterzijde van de bank. Ikhad het met gewoon touw geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Ik ga nu een L profiel maken, met aan de "zicht" zijde een stuk afval laminaat. Je ziet het niet, omdat het aan de achterzijde van de bank komt die tegen de muur staat. Dus dan kan hij de laatste 10 cm niet meer schoonmaken. Daar loopt hij op een of andere manier wel eens vast omdat de spatie tussen bank en vloer te klein is. Daarnaast liggen daar nog wat kabel, die niet helemaal netjes zijn weggewerkt.

Misschien dat je op een of andere manier, "nette" plinten kan maken, zodat hij niet verder kan en het niet storend uitziet.

Edit: En als visdraad niet sterk genoeg is, misschien kippengaas ;) Of wellicht heeft iemand anders nog een goed idee?

[ Voor 8% gewijzigd door wienesroa op 08-11-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

wienesroa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:42:
Ik heb hetzelfde probleem, maar dan aan de achterzijde van de bank. Ikhad het met gewoon touw geprobeerd, maar dat werkt ook niet. Ik ga nu een L profiel maken, met aan de "zicht" zijde een stuk afval laminaat. Je ziet het niet, omdat het aan de achterzijde van de bank komt die tegen de muur staat. Dus dan kan hij de laatste 10 cm niet meer schoonmaken. Daar loopt hij op een of andere manier wel eens vast omdat de spatie tussen bank en vloer te klein is. Daarnaast liggen daar nog wat kabel, die niet helemaal netjes zijn weggewerkt.

Misschien dat je op een of andere manier, "nette" plinten kan maken, zodat hij niet verder kan en het niet storend uitziet.

Edit: En als visdraad niet sterk genoeg is, misschien kippengaas ;) Of wellicht heeft iemand anders nog een goed idee?
Met name aan één kant zit het vol in het zicht. Elke andere oplossing dan een onzichtbaar visdraadje is eigenlijk geen optie vind ik. Alternatief is er wel, maar behoorlijk anders: De aansturing van de rotot overnemen van de afstandsbediening door m'n domotica waarbij het mogelijk wordt om de robot per dag aan te sturen (en 'm zo overdag te laten rijden, behalve op woensdag, zaterdag en zondag). Dat is echter wel wat ingrijpender en meer (uitzoek)werk dan het spannen van een draadje :P Maarja, bewust gekozen voor de A4 met de kennis dat de programmering ervan wat beperkt is.

[ Voor 5% gewijzigd door JBS op 08-11-2016 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 05-10 22:35
Ik heb hier de Blitzwolf XRC-600. Echter blijf ik problemen houden met het kleedje, de vorige was te hoogpolig, nu heb ik een laagpolige maar hier komt de Blitzwolf met moeite op (komt door de wat hogere zijranden) waardoor hij soms vastloopt en zelfs een keer een vlek heeft gemaakt op het kleed door maar te blijven draaien met het wieltje (paar minuten vermoed ik). Zonde, want het kleedje is duurder dan de Blitzwolf...

Verder is het een prima ding eigenlijk, maar de vrouw wil niet van het kleedje af..

Mocht ik er iemand een plezier mee kunnen doen, hij is te koop.

[ Voor 3% gewijzigd door martijn k. op 08-11-2016 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
wienesroa schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 10:42:

Iets dergelijks heb ik ook gedaan, een nettere versie volgt ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/la3Fo9T.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 23:00
martijn k. schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 13:16:
Ik heb hier de Blitzwolf XRC-600. Echter blijf ik problemen houden met het kleedje, de vorige was te hoogpolig, nu heb ik een laagpolige maar hier komt de Blitzwolf met moeite op (komt door de wat hogere zijranden) waardoor hij soms vastloopt en zelfs een keer een vlek heeft gemaakt op het kleed door maar te blijven draaien met het wieltje (paar minuten vermoed ik). Zonde, want het kleedje is duurder dan de Blitzwolf...

Verder is het een prima ding eigenlijk, maar de vrouw wil niet van het kleedje af..

Mocht ik er iemand een plezier mee kunnen doen, hij is te koop.
Ik heb dezelfde robot en ik ben er erg tevreden over eigenlijk. Ik gebruik de virtual wall voor het gedeelte van de zithoek waar een hoogpolig tapijt ligt. Hier komt ie dus niet, maar het tapijt moest ik sowieso al uitzuigen met de stofzuiger.
De virtual wall was voor mij de reden om voor de Blitzwolf te gaan. Ik heb wel de standaard batterijen van de virtual wall vervangen, 2x AA van 1200mah is niet echt van deze tijd...

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Speedy_J

...........

Geronimoos schreef op dinsdag 08 november 2016 @ 22:06:
[...]

Ik heb dezelfde robot en ik ben er erg tevreden over eigenlijk. Ik gebruik de virtual wall voor het gedeelte van de zithoek waar een hoogpolig tapijt ligt. Hier komt ie dus niet, maar het tapijt moest ik sowieso al uitzuigen met de stofzuiger.
De virtual wall was voor mij de reden om voor de Blitzwolf te gaan. Ik heb wel de standaard batterijen van de virtual wall vervangen, 2x AA van 1200mah is niet echt van deze tijd...
Wat ik me afvraag, hebben jullie de nieuwe borstels ook gekregen en in gebruik?
Sinds ik deze op de Blitzwolf heb gezet heeft hij geen enkel probleem meer om op het kleed te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Laatst online: 05-10 22:35
Speedy_J schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:18:
[...]

Wat ik me afvraag, hebben jullie de nieuwe borstels ook gekregen en in gebruik?
Sinds ik deze op de Blitzwolf heb gezet heeft hij geen enkel probleem meer om op het kleed te komen.
Ja de nieuwe borstels zitten erop, maar ik merk geen verschil eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-10 23:00
Geen verschil met die borstels. Met de oude had ik ook nooit een spontane E7 fout trouwens.

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Twan V schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:30:
[...]

Hier ook :)

[...]

Ik denk dat dat niet meevalt. Wat ik nu al mis van mijn Neato, is dat je geen weekplanning kunt maken. Henk de Stoftank (Neato) gaat hier op maandag-, woensdag- en vrijdagmiddag rond, dat kun je op de A4 zo niet instellen.

Om dat op te lossen, heb ik een ir-transmitter besteld.
Op dit forum staat vervolgens een link naar een python script waarmee je custom ir-commando's kunt versturen en in een andere post staat hoe je met een packetsniffer op je telefoon de app kunt uitlezen. Met een cronjob op mijn nasje kan ik de transmitter op elk gewenst moment mijn A4 aan het werk laten zetten :)

Ik heb de zender nog niet binnen, maar als er belangstelling is, post ik wel of het me lukt (en hoe)
Ben erg benieuwd of en hoe je dit inmiddels werkend hebt?

• Henkie-Jan
Henkie-Jan schreef op woensdag 26 oktober 2016 @ 09:24:
Trouwens een poosje getest met een 14,4V accuboormachine accu en gaat prima. Enige nadeel: de omvang. Er boven op is ie te hoog. en er achter gaat heel stuk beter maar in hele kleine bochtjes kan ie niet keren. :+ [video]
Inmiddels langer hier mee getest en ik heb het idee dat de resultaten veel beter zijn. Hij blijft langer op vol vermogen werken is mijn indruk. Nadeel is dus alleen dat hij bij kleine hoekjes de bocht niet kan halen en dus vast kan zitten. Toch is het wel een aanrader en ga even Dirt Devil vragen of mijn accu NIMH uberhaupt goed is...

Heeft iemand trouwens toevallig li-ion accus gevonden voor de Spider of een ander merk die past? Ik kom alleen maar nimh tegen.

Nog een paar detail fotos hoe ik de accu heb aangesloten zonder modificaties aan de Spider zelf.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/F7yut7opBZyberbvpZ7KQ8PQ/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/JMZKs0qZpv7Lgvkejv2AIJCP/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/kXitsDr6LTfAQpjcP1c2wpyv/thumb.jpg

• HyperBart
MmarkM schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:18:
[...]

Ik krijg hem dus op geen enkele manier aan de praat met de Harmony.

De A4 staat netjes aangegeven in de harmony software. Zelfs het handmatig leren/toevoegen van de IR codes zorgt er niet voor dat de robot in beweging komt. Is er iemand die het wel aan de praat krijgt?
plinders schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:56:
[...]
Hier precies hetzelfde probleem, maar dan met de V5 Pro. Als ik een IR mini blaster recht voor de robot hou gebeurt er nog niks.
Ik heb hier ook hetzelfde aan de hand, ook exact gedaan wat plinders doet maar geen reactie. Ik ga toch eens even bellen met Harmony denk ik om dit uit te klaren.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
HyperBart schreef op donderdag 10 november 2016 @ 13:34:
[...]

[...]

Ik heb hier ook hetzelfde aan de hand, ook exact gedaan wat plinders doet maar geen reactie. Ik ga toch eens even bellen met Harmony denk ik om dit uit te klaren.
Dit is een aantal pagina's hiervoor ter sprake geweest. Logitech zelf kan deze toevoegen daar zit momenteel een bugje in

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• HyperBart
Snowhite0901 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:13:
[...]

Dit is een aantal pagina's hiervoor ter sprake geweest. Logitech zelf kan deze toevoegen daar zit momenteel een bugje in
Aha, dank je voor de tip, ik was een pak teruggegaan (pagina 77) maar had niet door dat er iemand al een oplossing had gepost ivm dit.

• JBS
  • Niet online

JBS

Snowhite0901 schreef op donderdag 10 november 2016 @ 14:13:
[...]

En wanneer je Harmony afstandsbediening in staat is de A4 aan te sturen, hoe heb deze vervolgens aan een automatisch programma gekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
JBS schreef op donderdag 10 november 2016 @ 18:17:
[...]
En wanneer je Harmony afstandsbediening in staat is de A4 aan te sturen, hoe heb deze vervolgens aan een automatisch programma gekoppeld?
Scheduled activity in Harmony vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Wat ik heb gedaan is als startreeks clean, en als eindreeks max. Ik laat de activiteit dan na 1:45 uur eindigen zodat hij het laatste half uurtje ofzo op max gaat. het voordeel daarvan is dat je harmony ook klaar is met zijn activiteit als ik thuis kom waardoor ik zonder problemen een andere activitiet start zondat dat ik krijg te zien dat de Ilife A4 activiteit nog bezig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Hoe heb je het probleem opgelost dat het een gericht signaal moet zijn. Want als ik in de keuken sta en de robot niet in het gezichtsveld zit, kan ik op de knopjes drukken tot ik een ons weeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellStorm666
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 29-09 23:01

HellStorm666

BMW S1000XR / Audi S6 Avant C7

Wat is momenteel de meest interessante robotstofzuiger die een vergelijkbaar systeem als die van neato gebruikt?

Eisen:
Li-ion
"radar"
inilligent route systeem (niet at random overal tegen botsen)
Kattenhaar proof

Vloer is PVC-tegels van 1mx1m
Kamer is 12,5m bij 8m

Zelf in gedachte:
Xiaomi Mi Vacuum
Botvac Connected (duur :( )
Botvac D3, D5?

Scientia Potentia Est
Xbox-Live GamerTag: H3llStorm666
19x Q.Cell G5 325wp op APsystems QS1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:07
Tja ik heb dus de LG Hom-Bot VHOMBOT3 en ik ben er niet echt blij mee. Hij probeert namelijk elke keer over de poten van meubels te gaan die ongeveer 3-4cm hoog zijn, vervolgens loopt hij daarop vast en beschadigt hij ze. Ook onze elektronische piano heeft hier last van.

Heeft iemand dit ook of een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik heb bij Gearbest een Ilife a4 gekocht. Dezewordt vanuit het eu warehouse verzonden, zou dus snel binnen moeten zijn!

Ik zal, wanneer deze er is,veen kleine review schrijven. Het is deze;

http://www.gearbest.com/cleaning-appliances/pp_357188.html

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
HellStorm666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:15:
Wat is momenteel de meest interessante robotstofzuiger die een vergelijkbaar systeem als die van neato gebruikt?

Eisen:
Li-ion
"radar"
Kattenhaar proof

Kamer is 12,5m bij 8m

Zelf in gedachte:
Xiaomi Mi Vacuum
Botvac D3, D5?
Ik heb vorige week de Xiaomi gekocht, nu onderweg met DHL naar Nederland. Ik zal mijn ervaringen hier delen als hij aan het werk gezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

wienesroa schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 11:12:
Hoe heb je het probleem opgelost dat het een gericht signaal moet zijn. Want als ik in de keuken sta en de robot niet in het gezichtsveld zit, kan ik op de knopjes drukken tot ik een ons weeg
Het signaal van de Hub is dusdanig sterk dat dit geen problemen oplevert, daarbij staat de stofzuiger schuin tegenover de hub. Voor de eindactiviteit mist hij wel vaak of hij moet toevallig in de buurt zijn. Ook merk ik dat als de zon schijnt en het dus aardig fel licht binnen is dat de signalen af en toe niet aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

cky schreef op maandag 14 november 2016 @ 14:32:
[...]

Het signaal van de Hub is dusdanig sterk dat dit geen problemen oplevert, daarbij staat de stofzuiger schuin tegenover de hub. Voor de eindactiviteit mist hij wel vaak of hij moet toevallig in de buurt zijn. Ook merk ik dat als de zon schijnt en het dus aardig fel licht binnen is dat de signalen af en toe niet aankomen.
Gebruik jij de Harmony Hub of de Harmony Ultimate Hub?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky

cky

Zit geen verschil in dacht ik, Ik gebruik de Touch i.c.m. de gewone Hub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 03-10 10:21
HellStorm666 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:15:

Eisen:
Li-ion
"radar"
Kattenhaar proof

Kamer is 12,5m bij 8m

Zelf in gedachte:
Xiaomi Mi Vacuum
Botvac D3, D5?
Even hier op terugkomend. Ik heb een Botvac Connected nu een dikke maand en ben er erg blij mee.
Ik heb talloze uren zitten kijken naar een Xiaomi en de D3 en D5, maar uiteindelijk de Connected gekocht en geen spijt.

De redenen staan wel genoemd in dit topic (o.a. import, garantie etc). Als je goed zoekt kan je de Connected goedkoper krijgen. Ik heb ze via Ebay voor 475 euro kunnen kopen en moest ook nog 40 euro verzendkosten betalen (+ 15 eu voor de creditcardkosten). Deze kosten zitten in die 475 verwerkt.

De stofzuiger is 1x vastkomen te zitten op de glijbaan van een speelgoedgarage. Je krijgt dan netjes een melding op je telefoon. Verder maak ik hem elke 2 weken even schoon (onderkant afnamen + haren verwijderen uit de borstel, 10 min werk). Hij zuigt goed op ons tapijt. De haren van de kinderen en mijn vriendin gaan goed in het afvalbakje. Bij het schoonmaken van de borstels haal ik er nog wel wat uit maar ik denk dat 90% het bakje in gezogen wordt.
Gisteren de laatste Botvac Connected verkocht op Marktplaats.

Wat me overigens eerst niet zo aansprak was de bediening met de app. Maar zo kan je hem handmatig besturen en daar zijn rondje laten doen. Ideaal als niet de hele woonkeuken van 50m2 gedaan hoeft te worden. De D5 heeft als voordeel dat hij statistieken verzameld en een kaartje maakt dacht ik. Ik ben ook van de statistieken, maar heb er nog geen moment aan gedacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Jochemd13 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:52:
Tja ik heb dus de LG Hom-Bot VHOMBOT3 en ik ben er niet echt blij mee. Hij probeert namelijk elke keer over de poten van meubels te gaan die ongeveer 3-4cm hoog zijn, vervolgens loopt hij daarop vast en beschadigt hij ze. Ook onze elektronische piano heeft hier last van.

Dan moeten dat neem ik aan schuin oplopende pootjes zijn? Want hoewel ik het probleem herken, vind ik 4cm wel erg hoog dat hij het dan nog probeert.

Bij mij beschadigd hij er niks mee (metalen poten waar hij dat probeert), maar komt hij er soms wel vast door te zitten. Ik heb dat redelijk kunnen verminderen door wat dikkere viltjes onder de stoelen te doen die daar problemen mee geven (wat sowieso geen slecht idee bij die stoelen was), maar buiten dat geen echte oplossing. Als je de wifi mod hebt kan je kijken of er in de configuratiebestanden nog wat staat, maar ik ben bang dat dit een beetje een afweging van de fabrikant is tussen drempels kunnen nemen zonder poten te kunnen nemen.

En het helpt natuurlijk niet dat de Hombot enkel zijn ultrasoon sensoren heeft voor botsing detectie (en zijn accelerometer), waarmee het lastig is om preciese hoogte van obstakels te zien en zo te bepalen of hij er al dan niet overheen wil gaan.

[ Voor 9% gewijzigd door Sissors op 15-11-2016 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jochemd13
Sissors schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 12:13:
[...]

Dan moeten dat neem ik aan schuin oplopende pootjes zijn? Want hoewel ik het probleem herken, vind ik 4cm wel erg hoog dat hij het dan nog probeert.

Bij mij beschadigd hij er niks mee (metalen poten waar hij dat probeert), maar komt hij er soms wel vast door te zitten. Ik heb dat redelijk kunnen verminderen door wat dikkere viltjes onder de stoelen te doen die daar problemen mee geven (wat sowieso geen slecht idee bij die stoelen was), maar buiten dat geen echte oplossing. Als je de wifi mod hebt kan je kijken of er in de configuratiebestanden nog wat staat, maar ik ben bang dat dit een beetje een afweging van de fabrikant is tussen drempels kunnen nemen zonder poten te kunnen nemen.

En het helpt natuurlijk niet dat de Hombot enkel zijn ultrasoon sensoren heeft voor botsing detectie (en zijn accelerometer), waarmee het lastig is om preciese hoogte van obstakels te zien en zo te bepalen of hij er al dan niet overheen wil gaan.
Het gebeurd bij deze tafel-set https://www.bol.com/nl/p/...93926976-9200000058387545
En deze piano http://www.bax-shop.nl/di...4NOLGg7JiikWlZxoClsvw_wcB
Ook bij onze barkrukken gaat dit fout.

De poten lopen inderdaad schuin af bij de piano en bij de barkrukken en de tafels is de rand gewoon te laag. Ik moet maar kijken of ik er wat aan kan doen, en anders wordt het maar een ander merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 03-10 10:21
Jochemd13 schreef op dinsdag 15 november 2016 @ 15:55:
[...]

Het gebeurd bij deze tafel-set https://www.bol.com/nl/p/...93926976-9200000058387545
En deze piano http://www.bax-shop.nl/di...4NOLGg7JiikWlZxoClsvw_wcB
Ook bij onze barkrukken gaat dit fout.

De poten lopen inderdaad schuin af bij de piano en bij de barkrukken en de tafels is de rand gewoon te laag. Ik moet maar kijken of ik er wat aan kan doen, en anders wordt het maar een ander merk.
Wat gek dat hij daar tegenop rijdt. Ik heb een draaistoel met chromen poten, beetje zo'n soort poot opbouw als je piano. Ik was eerst bang dat mijn Neato het chrome niet zou zien. Daar hebben sommigen stofzuigers last van. Maar het gaat goed. De stoel staat op viltjes van bijna 5mm dik denk ik. Misschien dat zoiets helpt? Hij probeert er echt niet op te rijden ofzo.

• JBS
  • Niet online

JBS

Ook ik heb 'n A4 nu aan een Logitech Ultimate Hub hangen (na tussenkomst van Logitech werken de IR commando's nu ook) waardoor je flexibeler kunt gaan plannen wanneer de robot op pad gaat. Erg leuke en handige toevoeging.

Mogelijk ga ik 'm nog integreren in m'n domotica (pimatic), maar dat is niet per se nodig aangezien de Hub app ook mogelijkheden tot geplande activiteiten heeft.

• Jochemd13
Binnetie schreef op woensdag 16 november 2016 @ 21:02:
[...]

Wat gek dat hij daar tegenop rijdt. Ik heb een draaistoel met chromen poten, beetje zo'n soort poot opbouw als je piano. Ik was eerst bang dat mijn Neato het chrome niet zou zien. Daar hebben sommigen stofzuigers last van. Maar het gaat goed. De stoel staat op viltjes van bijna 5mm dik denk ik. Misschien dat zoiets helpt? Hij probeert er echt niet op te rijden ofzo.
Hij blijft het proberen om er op te rijden met viltjes, ik moet toch maar eens kijken of ik nog er wat aan kan veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drernie
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23-09 15:09
Ik ben geïnteresseerd in de neato botvac connected, maar vraag mij af of dit model er binnenkort niet uit gaat. Hij is bijna overal 'afgeprijst' maar pas sinds februari 2016 op de markt. Of is de d5 connected de opvolger en het nieuwe topmodel?

Gigabyte x570 ultra, Ryzen 3900x, red devil 5700xt, 2x16 gb ripjaws 3600mhz, 2 x Seagate compute 8 tb , samsung evo 970 plus 1 tb, fractal design define r6 met front panel upgrade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 05-10 21:00
JBS schreef op donderdag 17 november 2016 @ 13:36:
Ook ik heb 'n A4 nu aan een Logitech Ultimate Hub hangen (na tussenkomst van Logitech werken de IR commando's nu ook) waardoor je flexibeler kunt gaan plannen wanneer de robot op pad gaat. Erg leuke en handige toevoeging.

Mogelijk ga ik 'm nog integreren in m'n domotica (pimatic), maar dat is niet per se nodig aangezien de Hub app ook mogelijkheden tot geplande activiteiten heeft.
Zou dit ook werken in combinatie met Homey?
Moet de hub dan ook echt naast het basisstation staan of hoe moet ik dat zien?
Heb je dan puur onderstaand;
https://www.bol.com/nl/p/...63286604-9200000026397209

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Baseje schreef op maandag 21 november 2016 @ 21:20:
[...]

Zou dit ook werken in combinatie met Homey?
Moet de hub dan ook echt naast het basisstation staan of hoe moet ik dat zien?
Heb je dan puur onderstaand;
https://www.bol.com/nl/p/...63286604-9200000026397209
Ja, die heb ik.
De Hub werkt ook met de Homey (https://apps.athom.com/app/com.logitech.harmony.hub). De A4 staat niet in het zicht van de Hub, maar toch ontvangt ie het signaal prima. Heb niet verder geëxperimenteerd, want op de plek waar ik de Hub dacht neer te zetten, werkt het prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• knetsooj
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-03 16:57
Jochemd13 schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 15:52:

Ik had hier ook last van met de eetkamerstoelen. Nadat ik al de WLAN hack had toegepast was het vrij eenvoudig om de diverse settings in motion.xml aan te passen daarna is de Hombot nooit meer vast gelopen. (+/- 2 maanden dagelijks gebruik.)

Alle informatie heb ik hier gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Laatst online: 11:48
Onze LG (HomBot, één vd vele varianten) probeert ook regelmatig met een beetje geweld drempels op te komen. Of daarbij iets beschadigd is (waaronder toevallig ook een elektrische piano): dacht het niet, althans niet gezien. Het apparaat zelf is wel beschadigd van de bovenkant, omdat ie regelmatig net langs de onderkant van een radiator schuurt.

Wel interessant hoe het ding naar huis probeert te komen. Ik heb drie manieren gezien. Welke manier hij kiest lijkt random te gaan, dus vreemd.

1. 'rondkijken', rijdt redelijk recht (wel met de nodige bochten natuurlijk, maar efficiënt) naar het station. Dit verwacht ik ook van een 'slim' apparaat dat de ruimte enigszins kent.
2. rijdt tegen de klok in langs alle muren net zolang tot ie het station tegenkomt. Hierbij gaat ie ook onder kasten e.d. waar ie normaal niet onder komt ('te laag'). Komt dus af en toe vast te zitten hierbij.
3. vergelijkbaar tegen de klok in, maar dan met kleine rondjes (met de klok mee) langs de muren/hindernissen.

Soms gaat ie ook niet direct naar huis als ik Home klik. Dan gaat ie nog even door met zuigen.

Lijkt geen peil op te trekken, wat wel apart is omdat je enigszins basaal logisch (al dan niet zelflerend) 'gedrag' mag verwachten van zo'n apparaat. Ben ook wel benieuwd hoe de ontwerpers en programmeurs op dit gedrag zijn gekomen.

Zou het niet mooi zijn als zulke algoritmes allemaal openbaar worden zodat 'de crowd' ze zelf nog veel beter (en/of leuker :) ) kan maken? Lastig misschien met garantie, maar als het eenvoudig te resetten is, mwah...

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Laatst online: 02-09 15:40

stuffer

Ondertietel

zeegerd schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 09:44:
Onze LG (HomBot, één vd vele varianten) probeert ook regelmatig met een beetje geweld drempels op te komen. Of daarbij iets beschadigd is (waaronder toevallig ook een elektrische piano): dacht het niet, althans niet gezien. Het apparaat zelf is wel beschadigd van de bovenkant, omdat ie regelmatig net langs de onderkant van een radiator schuurt.

Wel interessant hoe het ding naar huis probeert te komen. Ik heb drie manieren gezien. Welke manier hij kiest lijkt random te gaan, dus vreemd.

1. 'rondkijken', rijdt redelijk recht (wel met de nodige bochten natuurlijk, maar efficiënt) naar het station. Dit verwacht ik ook van een 'slim' apparaat dat de ruimte enigszins kent.
2. rijdt tegen de klok in langs alle muren net zolang tot ie het station tegenkomt. Hierbij gaat ie ook onder kasten e.d. waar ie normaal niet onder komt ('te laag'). Komt dus af en toe vast te zitten hierbij.
3. vergelijkbaar tegen de klok in, maar dan met kleine rondjes (met de klok mee) langs de muren/hindernissen.

Soms gaat ie ook niet direct naar huis als ik Home klik. Dan gaat ie nog even door met zuigen.

Lijkt geen peil op te trekken, wat wel apart is omdat je enigszins basaal logisch (al dan niet zelflerend) 'gedrag' mag verwachten van zo'n apparaat. Ben ook wel benieuwd hoe de ontwerpers en programmeurs op dit gedrag zijn gekomen.

Zou het niet mooi zijn als zulke algoritmes allemaal openbaar worden zodat 'de crowd' ze zelf nog veel beter (en/of leuker :) ) kan maken? Lastig misschien met garantie, maar als het eenvoudig te resetten is, mwah...
Toevallig nog de firmware nog geüpdate naar die van afgelopen augustus?

Werd hier in dit topic sumier besproken als zijnde verbetering.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Gisteren na lang twijfelen en veel onderzoek een Neato Botvac D85 besteld bij Coolblue. Vandaag geleverd.

Mooi, zou je zeggen.

Ja, heel mooi. Tot ik hem openmaakte en er op het basisstation een Amerikaanse stekker blijkt te zitten. Zo eentje met 3 rechthoekige poten dus, ipv de Europese ronde dubbelpoot.

Nergens geen verloopstuk oid te vinden.... en al zou ik die hebben, dan zal het ook wel een model voor 110V zijn ipv 240V, dus dat lijkt me ook niet gaan werken.

Dat begint lekker dan. De (deels) Nederlandse handleiding laat wel een goede stekker zien, maar die zit dan vervolgens niet in de veprakking.

Leuk...

Coolbue gebeld, ze "gaan kijken" of er iets nageleverd kan worden. Klinkt weinig hoopgevend op die manier.... ze hadden het al over het retourneren van de hele meuk...

Waarom levert Neato Amerikaanse stekkers/modellen aan Europese klanten? :?

:X

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

wildhagen schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 14:15:
Gisteren na lang twijfelen en veel onderzoek een Neato Botvac D85 besteld bij Coolblue. Vandaag geleverd.
Gefeliciteerd.
Mooi, zou je zeggen.

Ja, heel mooi. Tot ik hem openmaakte en er op het basisstation een Amerikaanse stekker blijkt te zitten. Zo eentje met 3 rechthoekige poten dus, ipv de Europese ronde dubbelpoot.
Ik had dezelfde vorige week gekregen en tot mijn schrik ook zo'n stekker. Maar even verder snuffelen leverde de juiste stekker op, die zit ook in de doos (hoop ik voor je).

Dat 230/110 Volt verhaal ten spijt, ik ben er vrij zeker van dat je met een europese stekker zo aan de gang kan. Ik hop dat je ergens anders nog zo'n driepolig ding hebt slingeren. (en wel 12 uur laten laden)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Tnx!
Dat 230/110 Volt verhaal ten spijt, ik ben er vrij zeker van dat je met een europese stekker zo aan de gang kan. Ik hop dat je ergens anders nog zo'n driepolig ding hebt slingeren. (en wel 12 uur laten laden)
Ja, hij bleek helemaal tussen het verpakkingmateriaal gegleden te zijn, maar deEuropese stekker zit er godzijdank ook bij.

Ik had de hele doos al doorgespit, maar kon hem niet. Bleek hij onder het ding waarin de Neato zat gegleden te zijn, maar aangezien dat verpakkingsding vast zat aan de doos, had ik er dus niet onder gekeken.

Phew...

Basestation ligt nu te sappelen aan het stopcontact, dus morgen maar eens het ding aan de gang zetten, als hij voldoende sap in zijn accu heeft zitten...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Over de service van Neato ben ik trouwens zeer te spreken.

Mij Botvac 85 liet ik ook op de bovenverdieping los en regelmatig durfde ik zelfs de trap aan.... mits ik op de trap stond. Altijd zag deze de trap en draaide gewoon keurig om.... behalve die ene keer dat ik het wel vertrouwde. Enfin, de botvac viel van de trap en kwam niet goed op zijn lidar terecht... stuk.

Contact met neato opgenomen, goed gesprek gehad en een dag later een UPS-bezorger voor de deur, deze haalde de oude machine op. Een kleine 2 weken later werd een nieuwe bezorgd en deze doet het prima. Sterker nog, de nieuwe was een D85 dus ik ben er nog erg blij mee ook. :)

Spul dat zuigt, maar dan op een positieve manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
Delerium schreef op vrijdag 25 november 2016 @ 15:08:
Over de service van Neato ben ik trouwens zeer te spreken.

Mij Botvac 85 liet ik ook op de bovenverdieping los en regelmatig durfde ik zelfs de trap aan.... mits ik op de trap stond. Altijd zag deze de trap en draaide gewoon keurig om.... behalve die ene keer dat ik het wel vertrouwde. Enfin, de botvac viel van de trap en kwam niet goed op zijn lidar terecht... stuk.

Contact met neato opgenomen, goed gesprek gehad en een dag later een UPS-bezorger voor de deur, deze haalde de oude machine op. Een kleine 2 weken later werd een nieuwe bezorgd en deze doet het prima. Sterker nog, de nieuwe was een D85 dus ik ben er nog erg blij mee ook. :)

Spul dat zuigt, maar dan op een positieve manier.
Ongeveer hetzelfde gehad. Goede service van Neato.
Maar ik gebruik nu wel altijd de magneetstrip bij de trap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ook hier ervaring met de iLife A4. Zeer tevreden over tot dus ver: Stil, past overal onderdoor, doorkruist alle ruimtes, duidelijke afstandbediening, rijdt niet van de trap en zeer interessant geprijsd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Haha, R2D2 D85 heeft net zijn eerste rondje door mijn woonkamer voltooid, en weer netjes opgeruimd :)

Had uiteraard al wel filmpjes van het ding gezien, maar in het echt is het toch wel een koddig gezicht hoor, zo'n ding dat zelf door de kamer trekt.

Was wel positief verrasst met zijn logische aanpak. Ik heb bij een kennis wel eens een Roomba in actie gezien, maar dat ding leek volstrekt willekeurig baantjes te trekken, schoot van links naar rechts zonder duidelijk patroon, en ging soms wel 10x over hetzelfde stuk heen. Deze Neato heeft een stuk logischere aanpak, pakt echt netjes baantje voor baantje.

Ook qua botsen doet hij het verdomd netjes. Die Roomba leek overal full power in te duiken (leuk voor je meubels...), de Neato botst vaak niet eens, maar ziet de stoelpoot van tevoren waardoor hij er netjes omheem manouvreert. En áls hij dan toch iets raakt (kwam paar keer voor) doet hij dat subitel en zachtjes, en blijft hij ook niet doordrukken, maar gaat-ie netjes achteruit.

Qua lawaai valt hij me ook erg mee, niks harder dan mijn oude (nu defecte) Philips-stofzuiger, misschien zelfs een tikje zachter.

Heb wel ff zo'n magnetic wall gebruikt, want bij mij gaat de vloer van de woonkamer wel over in die van de slaapkamer, maar daar zit een afstapje van een centimer of 5 ofzo tussen, en ik wil niet dat het ding zich te pletter stort en meteen kapot is.

So far een goede aankoop :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeesper
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 22:09
Sinds 2 maanden hier ook een Ilife a4 die iedere nacht zijn rondje doet in de woonkamer.
Erg tevreden mee, hoge WAF factor!

Echter na 2 maanden begint de eerste slijtage zich te vertonen. :(
Helaas niet zoals verwacht de borstels of filters maar het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://s12.postimg.org/f671z4llp/DSC_0119.jpg

Iemand hier met dezelfde ervaring, en hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 12:13
jeeesper schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:09:
Sinds 2 maanden hier ook een Ilife a4 die iedere nacht zijn rondje doet in de woonkamer.
Erg tevreden mee, hoge WAF factor!

Echter na 2 maanden begint de eerste slijtage zich te vertonen. :(
Helaas niet zoals verwacht de borstels of filters maar het volgende:

[afbeelding]

Iemand hier met dezelfde ervaring, en hoe dit op te lossen is?
Stuur Gearbest eens een mailtje of Chuwi zelf. Kans is groot dat je het betreffende onderdeel krijgt toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12:13
Wat is er mis?
Heb mijn A4 nu 3 maanden maar nog geen klachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeeesper
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 04-10 22:09
Het rubber (lijkt op een V vorm) is over een grote lengte gescheurd. Vond het stuk rubber wat mist op de foto ergens in de kamer.

@Miki, zal er eens een mailtje aan wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:05
new_guy schreef op zaterdag 26 november 2016 @ 20:48:
Wat is er mis?
Heb mijn A4 nu 3 maanden maar nog geen klachten.
A3 loopt hier nu ook zo'n 3/4 maanden rond. Heeft 1x raar geluid gemaakt en een keer 't idee gehad alsof die overal tegenaan knalde en steeds maar bleef draaien.

Keer helemaal losgemaakt, goed de IR sensoren stofvrij gemaakt en hij draait weer als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Celica_T20
Ik heb vorige week mijn Xiaomi MIJIA stofzuiger binnen gekregen.
Miep heeft inmiddels al wat rondjes gemaakt. Ze maakt de kamers zeer secuur en netjes schoon. Mensen zeggen vaak dat een robotstofzuiger geen vervanging is van gewoon stofzuigen, maar ik heb toch het idee dat zij het een stuk beter doet :X
Af en toe rijdt ze wel volle vaart ergens tegenaan, zijn dan de metalen poten van de bank/kast. De app werkt erg goed en is erg handig, alleen de helft is in Chinees....! Met google is alles wel uit te vogelen, maar toch jammer, hoop dat ze dit snel fixen.
Ook boven heeft ze haar rondje al gedaan, maakt netjes het randje bovenaan de trap schoon zonder er van af te vallen. Toch vind ik het wel een eng gezicht en twijfel ik om zo'n magneetstrip te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeegerd
  • Laatst online: 11:48
stuffer schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 17:44:
[...]
Toevallig nog de firmware nog geüpdate naar die van afgelopen augustus?

Werd hier in dit topic sumier besproken als zijnde verbetering.
Volgens de site van lg is er voor ons exacte type geen update geweest in aug. Wel voor vergelijkbare modellen, zag ik. Weet niet of ik 'm in een baksteen verander met een misschien ongeschikte firmware.

There's nothing moister than an oyster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmeh
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-09 22:13
Kan ik iemand nog blij maken met een nieuwe en gratis (slechts de verzendkosten ;)) Neato Signature Base Station? Mijn robotje was retour gegaan ivm een defect maar ze hebben ook een nieuwe base station meegestuurd. Die heb ik al. :P Handig voor als je een groot huis met meerdere verdiepingen hebt bijvoorbeeld.

Afbeeldingslocatie: https://static.generation-robots.com/1365-deals_default/charging-station-for-neato-vacuums-robots.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hè? Ik had mijn iLife A4 toch op de 1e verdieping neergezet? Waarom is hij de hal aan het doen?

Na een maand of 4 dus de eerste valpartij geweest; die valbeveiliging is dus niet foolproof. Wel kudos voor de robuustheid overigens, ik heb hem 2x horen stuiteren, dus hij heeft aardig wat treden overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Mijn A4 heeft het begeven. Het lijkt erop dat het motortje in het rechterwiel de schuldige is. Hij rijdt nu af en toe een meter of 1.5 en dan stopt hij net alsof hij tegen een muur aarijdt. Gisteren eens goed schoongemaakt, maar dat was de oplossing niet, ik zal hem dit weekend eens voorzichtig uit elkaar halen. Toch een tegenvaller. Ik heb hem sinds augustus en hij reed iedere nacht een rondje... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Laatst online: 26-09 18:13

xon

Klein reviewtje:

Gisteravond mijn Xiaomi Robot stofzuiger binnengekregen. Gekocht rechtstreeks bij een alibaba seller in China en laten bezorgen voor een paar tientjes via DHL (totaalprijs 300 euro ongeveer) zonder bijkomende kosten.

Vorig jaar al eens een iRobot gehad die ik een maand kon uitproberen en terugsturen als hij niet beviel. Ik heb deze na een maand teruggestuurd. Niet zozeer dat ie niet goed zijn werk deed maar het was het NET niet. De manier van het verkennen van een kamer werkt (en wordt in bijna alle stofzuigers gebruikt) maar gaat soms wat hardhandig en kost je een hoop tijd. Vooral als er veel in de kamer staat. Ook woon ik niet in een bungalow :-) dus ik moest de stofzuiger ook nog al eens van verdieping/kamer verhuizen waarna het hele proces weer opnieuw begon.

De Xiaomi Robot scant met een 360 sensor zoals ook Neat dat doet in een aantal modellen. Verder gebruikt de Robot een aantal technieken die voor mij gevoel echt een stap verder gaan en normaal alleen in de meest dure modellen zitten van de grote merken. Eerste indruk van het apparaat is erg positief. Voelt erg solide aan en alle behalve 'chinees'. Ik durf zelfs wel te zeggen dat het beter voelde dan mijn eerste indruk met de irobot. Een rondje zuigen ging verbluffend snel. Na 20 seconden orienteren en ronddraaien gaat ie aan het werk en worden alle obstakels gemakkelijk ontweken zonder deze eerste te hoeven aanstoten en begint ie met duidelijke patronen. Waar die wat moeite mee heeft is een wat hoger vloerkleed met een opstaand randje omdat deze niet op de radar gezien wordt. Dit wordt dus een aantal keer geprobeerd en kost wat tijd.

Wat verder mooi en bijzonder is is dat je binnen 20 seconden op je telefoon een bouwtekening van je huis ziet :-) en (met een sec of 2 vertraging) de locatie van je zuigert ziet (mocht je groot wonen handig :-) )

Handicap op dit moment is toch wel dat de app in het chinees is (voor 80%) en je je er een beetje doorheen moet worstelen. Gelukkig zijn er overal op internet reviews/vertalingen te lezen waardoor je precies weet welke knop wat is. Verder is de vrouwelijke stem die uit de Robot komt natuurlijk ook hartstikke chinees.

Mochten mensen vragen hebben let me know..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12:22
wienesroa schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:11:
Mijn A4 heeft het begeven. Het lijkt erop dat het motortje in het rechterwiel de schuldige is. Hij rijdt nu af en toe een meter of 1.5 en dan stopt hij net alsof hij tegen een muur aarijdt. Gisteren eens goed schoongemaakt, maar dat was de oplossing niet, ik zal hem dit weekend eens voorzichtig uit elkaar halen. Toch een tegenvaller. Ik heb hem sinds augustus en hij reed iedere nacht een rondje... :-(
Zonde! Ik ben benieuwd of je nog in aanmerking komt voor garantie. Misschien kan je je ervaring hiermee posten? Ben hier erg benieuwd naar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 07:22
xon schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:50:
Klein reviewtje:

Gisteravond mijn Xiaomi Robot stofzuiger binnengekregen. Gekocht rechtstreeks bij een alibaba seller in China en laten bezorgen voor een paar tientjes via DHL (totaalprijs 300 euro ongeveer) zonder bijkomende kosten.

Vorig jaar al eens een iRobot gehad die ik een maand kon uitproberen en terugsturen als hij niet beviel. Ik heb deze na een maand teruggestuurd. Niet zozeer dat ie niet goed zijn werk deed maar het was het NET niet. De manier van het verkennen van een kamer werkt (en wordt in bijna alle stofzuigers gebruikt) maar gaat soms wat hardhandig en kost je een hoop tijd. Vooral als er veel in de kamer staat. Ook woon ik niet in een bungalow :-) dus ik moest de stofzuiger ook nog al eens van verdieping/kamer verhuizen waarna het hele proces weer opnieuw begon.

De Xiaomi Robot scant met een 360 sensor zoals ook Neat dat doet in een aantal modellen. Verder gebruikt de Robot een aantal technieken die voor mij gevoel echt een stap verder gaan en normaal alleen in de meest dure modellen zitten van de grote merken. Eerste indruk van het apparaat is erg positief. Voelt erg solide aan en alle behalve 'chinees'. Ik durf zelfs wel te zeggen dat het beter voelde dan mijn eerste indruk met de irobot. Een rondje zuigen ging verbluffend snel. Na 20 seconden orienteren en ronddraaien gaat ie aan het werk en worden alle obstakels gemakkelijk ontweken zonder deze eerste te hoeven aanstoten en begint ie met duidelijke patronen. Waar die wat moeite mee heeft is een wat hoger vloerkleed met een opstaand randje omdat deze niet op de radar gezien wordt. Dit wordt dus een aantal keer geprobeerd en kost wat tijd.

Wat verder mooi en bijzonder is is dat je binnen 20 seconden op je telefoon een bouwtekening van je huis ziet :-) en (met een sec of 2 vertraging) de locatie van je zuigert ziet (mocht je groot wonen handig :-) )

Handicap op dit moment is toch wel dat de app in het chinees is (voor 80%) en je je er een beetje doorheen moet worstelen. Gelukkig zijn er overal op internet reviews/vertalingen te lezen waardoor je precies weet welke knop wat is. Verder is de vrouwelijke stem die uit de Robot komt natuurlijk ook hartstikke chinees.

Mochten mensen vragen hebben let me know..
API? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
wienesroa schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 08:11:
Heb je ook het centrale borsteltje eruit gehad en daar de haren van verwijderd? Dan zie je die symptomen ook namelijk.
Pagina: 1 ... 44 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.