Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 43 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.921 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

com2,1ghz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:26:
[...]

De punten die jij hierboven opnoemt komen mij niet herkenbaar voor. Ik heb hem dan ook maar een weekje.

Ik merk wel dat als het gaat om Chinese/onbekende producten dat men geneigd is een hogere verwachting te hebben en minder vergevend is als het product gebreken toont.
Een iphone die buigbaar zou zijn werd uiteindelijk toch niet zo'n probleem gevonden.
De Note 7 met kans op ontploffen. Er lopen dus nog steeds mensen rond die zeggen dat niet erg te vinden.

offtopic:
Nou ga ik offtopic:
Net als dat men moord en brand schreeuwt als je Chinese banden monteert onder je auto. Of je je leven zat bent. Uiteindelijk is gebleken dat er een hoop Chinese merken zijn die het beter doen dan de gevestigde A merken die zo n beetje monopoliepositie hadden. Ja meerdere lijnen uitrollen terwijl die uit hetzelfde fabriek vandaan komen.
Heb nu alweer een jaartje een setje Fortuna F2000 en ze doen het ruim beter dan de Vredestein's en Dunlops die ik had.
Als er een neato kloon uit komt met de zelfde feature set tegen een veel lagere prijs dan heb ik zeker meer begrip voor probleempjes die een kloon met zich mee kunnen brengen. Het is echter wel gewoon dat de A4 en andere soort gelijke irobot kloons gewoon niet de zelfde feature set hebben als de Neato.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
Shunt schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Als er een neato kloon uit komt met de zelfde feature set tegen een veel lagere prijs dan heb ik zeker meer begrip voor probleempjes die een kloon met zich mee kunnen brengen. Het is echter wel gewoon dat de A4 en andere soort gelijke irobot kloons gewoon niet de zelfde feature set hebben als de Neato.
Dat kan. Aan de hand van jouw wensen en verwachtingen dan heb jij liever een Neato. Op een gegeven moment houdt je budget en maak je aan de hand daarvan een keuze. Anders zouden we allemaal wel die Roomba 980 moeten hebben omdat de rest de features niet zouden hebben.
Of dat we allemaal wel in een Tesla of een Mercedes moeten rijden omdat er een beter iets bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Shunt schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:35:
[...]

Als er een neato kloon uit komt met dezelfde feature set tegen een veel lagere prijs dan heb ik zeker meer begrip voor probleempjes die een kloon met zich mee kunnen brengen. Het is echter wel gewoon dat de A4 en andere soort gelijke irobot kloons gewoon niet de zelfde feature set hebben als de Neato.
Ik ga grotendeels wel mee in je betoog al blijf ik erbij dat het verschil op dit moment te groot is tov de feitelijk waarneembare meerwaarde van een Neato Botvac. Maar het ligt ook aan betreffende criteria die je er zelf aan toevoegt en uiteindelijke doel(en) van je aankoop.

Het zal trouwens niet zo heel lang meer duren voordat de Chinese fabrikanten hun kopieermachines hebben aangeslingerd en een Neato kloon hebben. Xiaomi is al begonnen maar tot op heden is er heel weinig over te vinden en dat zal waarschijnlijk bewust even zo blijven om patent/licentie kwesties te omzeilen of te regelen. Ik gok op een jaartje alvorens Lidar systemen gemeengoed gaan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Miki schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:56:
[...]
Het zal trouwens niet zo heel lang meer duren voordat de Chinese fabrikanten hun kopieermachines hebben aangeslingerd en een Neato kloon hebben. Xiaomi is al begonnen maar tot op heden is er heel weinig over te vinden en dat zal waarschijnlijk bewust even zo blijven om patent/licentie kwesties te omzeilen of te regelen. Ik gok op een jaartje alvorens Lidar systemen gemeengoed gaan worden.
Dat denk ik ook en dat hebben ze mij ook verteld. Bedenk wel dat wanneer je Xiaomi kapot is je al snel 50 euro+ verzendkosten hebt om naar China te sturen (even de PostNL tarieven aangehouden).

De Deebot R95 is ook een hele mooie robot, maar de fabrikant gaf aan dat deze rond December uit zou komen in Europa. Deze had ik anders overwogen omdat de support en aftersales in Europa zitten. Je hem in een Nederlandse webshop kunt kopen. Helaas bleek begin september dus niet haalbaar voor de fabrikant om hem in de EU beschikbaar te laten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 21:39:
[...]

Zolang het eten maar op tafel staat als ik thuis kom van het werk 😀

Ofwel, het maakt geen drol uit hoe de stofzuiger navigeert terwijl je weg bent of ligt te slapen. Zolang je huis maar schoon blijft, toch? Dat lijkt me het belangrijkste.

Als ik zie wat er elke morgen weer aan stof en kruimels in de opvangbak van mijn ilife a4 zit, dan doet dat ding toch echt wel iets goed. En dat voor € 130.

Neem robotmaaiers, die werken op een soortgelijke random manier, maar toch zien de grasvelden er keurig onderhouden. De robot komt gedurende een week echt wel op elk plekje.

Ik geloof best dat een lidar gestuurde robotzuiger iets effectiever is, maar functioneel gezien voor mij niet de honderden euro's meer waard. Misschien als de xiaomi flink in prijs gaat zakken. 😁
Het maakt inderdaad niet uit hoe hij rond rijdt. Compleet random werkt prima. Belangrijker is de bouwkwaliteit en daar scoren die goedkopere modellen nou niet echt op. Je bent als je voor degelijkheid veel beter af met een iRobot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Het maakt inderdaad niet uit hoe hij rond rijdt. Compleet random werkt prima. Belangrijker is de bouwkwaliteit en daar scoren die goedkopere modellen nou niet echt op. Je bent als je voor degelijkheid veel beter af met een iRobot.
Heb jij voor mij een link waarin de specifieke bouwkwaliteitsverschillen zijn of is dit jouw eigen feitelijke constatering.
Ik heb zelf geen referentie materiaal voor de hand(iRobot of een Neato) maar desondanks kan ik niet stellen dat het slechte kwaliteit is. Ik denk dat het enigszins vergelijkbaar is met Chinese smartphones, prima hardware met mindere software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:20:
[...]

Heb jij voor mij een link waarin de specifieke bouwkwaliteitsverschillen zijn of is dit jouw eigen feitelijke constatering.
Ik heb zelf geen referentie materiaal voor de hand(iRobot of een Neato) maar desondanks kan ik niet stellen dat het slechte kwaliteit is. Ik denk dat het enigszins vergelijkbaar is met Chinese smartphones, prima hardware met mindere software.
Je kan ze zelf eens oppakken en voelen. Heb nog geen Chinese gezien die degelijk aanvoelt. RMA cijfers voor die specifieke Chinese modellen heb ik niet, maar als je het minste gezeik wilt ben je echt beter af met een iRobot (Neato is maar meh, in ieder geval de oudere modellen).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:32:
[...]

Je kan ze zelf eens oppakken en voelen. Heb nog geen Chinese gezien die degelijk aanvoelt. RMA cijfers voor die specifieke Chinese modellen heb ik niet, maar als je het minste gezeik wilt ben je echt beter af met een iRobot (Neato is maar meh, in ieder geval de oudere modellen).
Je praat dus vanuit de onderbuik. Ik heb de A4 en hij ziet en voelt er degelijk uit. Heb bij de Mediamarkt nog voor de grap gekeken en kon vrij weinig verschil zien in de degelijkheid/bouwkwaliteit.

Ook snap ik niet wat het gezeik in zou houden. Of ga je er van uit dat het product in korte termijn stuk zal gaan?
Ik snap dat als dat ding gegarandeerd moet werken, bijvoorbeeld voor op de werkvloer ofzo dat je dan wel gaat voor een A merk. Maar dan trek je de portomonee daar ook wel voor open.

Als ik bijvoorbeeld van de Mediamarkt een (robot)stofzuiger dan moet ik er wel rekening mee houden dat winkels meestal stofzuigers weigeren terug te nemen of te ruilen omdat het hygieneproducten zouden zijn. Garantie wordt dan in dit geval afgehandeld door de fabrikant en ben ik mijn product wekenlang kwijt.

Ik heb dus een keer wat terug moeten sturen naar china(product van 180 euro) en heb daarvoor 35 euro moeten betalen.
Ik kreeg binnen 2 weken netjes weer een nieuwe opgestuurd. Ja kostte me wel 35 euro, maar als je het totaalplaatje nogmaals bekijkt was ik alsnog goedkoop uit.

Heb goedkopere dingen ook wel eens probleempjes gehad maar na contact op te nemen met de verkoper
Het volgende werd dan gedaan:
-Een deel van het geld teruggestort met acceptatie van defect
-Kosteloos een nieuwe
-Betaling van verzendkosten voor een nieuw product
-Retour sturen van je huidig product om daarna kosteloos een nieuwe weer te ontvangen

Zo heb je ook weer mensen die heel blij zijn dat Apple nogal coulant is als het gaat om garantie. Je krijgt zo weer een nieuwe mee ja. Echter kost je telefoon wel 800-900 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

Tja, zo had (heb) ik een Bosch stofzuiger van 300+ euro en die was ook al binnen het jaar kapot...

Enige reden, voor mij, om voor de Neato te gaan was destijds de intelligentie en omgang met kattenharen :)

[ Voor 39% gewijzigd door TommyGun op 17-10-2016 16:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Nu online
joramoudenaarde schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 13:21:
Is er hier trouwens iemand met een iLife V5, X5 of V7 toevallig? Qua stroomverbruik en geluid vind ik ze erg interessant namelijk, maar als ik ze op Gearbest met elkaar vergelijk ontbreekt telkens wel iets aan informatie. En een vergelijk met de Blitzwolf vind ik al helemaal lastig zo :)
Ik heb een V5 Pro, ergens een tabelletje gevonden met alle (voor mij) benodigde info:
http://www.vacuumsguide.com/ilife-vacuum-cleaners/

Ik heb bewust de pro gekozen vanwege het dweilen, alleen nog niet getest.
Stofzuigen doet ie prima, huis ziet er elke avond schoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:53
Ah bedankt voor het linkje, die heeft ten minste een goede vergelijking :) Beetje vreemd alleen dat de A5 "pro" een lagere zuigkracht heeft dan de A4, en een lagere vuil capaciteit.

Niet dat de Roomba's en Neatbots nu zoveel duidelijker zijn met hun benamingen en varianten soms, maar goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Is ook erg moeilijk in te schatten wat je nu precies nodig hebt.

De V5 pro maakt alles netjes schoon (stofzuigen), en dat is nodig ook met een peuter van 4.
Daarnaast moeten wij het opvang bakje twee keer per week legen. De V5 maakt elke dag de gehele benedenverdieping schoon, grofweg 80m2.

Qua zuigkracht en capaciteit iig niets te klagen.

Overigens wel een tip, het basis station moet redelijk vrij staan. De robot 'zoekt' het station door kriskras rond te gaan rijden, als hij erbij in de buurt komt krijgt hij zicht via een IR signaal.

[ Voor 22% gewijzigd door Domino op 17-10-2016 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Mijn huidige basisstation staat onder de bank, dus dat zal geen probleem zijn. Gek eigenlijk hè, dat die zuigkracht soms met een factor 4 verschilt tussen verschillende merken/modellen, maar dat dat niet altijd van invloed hoeft te zijn op hoe schoon de vloer zelf is. Zou de zuigkracht net zo'n mythe zijn als de Mhz mythe van enkele jaren terug met CPU's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
joramoudenaarde schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 16:59:
Mijn huidige basisstation staat onder de bank, dus dat zal geen probleem zijn. Gek eigenlijk hè, dat die zuigkracht soms met een factor 4 verschilt tussen verschillende merken/modellen, maar dat dat niet altijd van invloed hoeft te zijn op hoe schoon de vloer zelf is. Zou de zuigkracht net zo'n mythe zijn als de Mhz mythe van enkele jaren terug met CPU's?
Denk dat marketing ook wel een rol speelt. Ze zouden in principe de A4 ook kunnen uitrusten met een (droge)mopfunctie in combinatie met de sterke zuigkracht en roterende borstels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

com2,1ghz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 17:04:
[...]
Ze zouden in principe de A4 ook kunnen uitrusten met een (droge)mopfunctie
Daar hebben we de scheurkalender al voor :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cky
  • Laatst online: 06-08 16:44

cky

Is het iemand al gelukt de commando van de AB van de Ilife A4 aan een harmony te leren. Ik krijg het niet voor elkaar met de leer-functie. Ik denk dat het een soort signaal is waar de Logitech harmony niet mee op kan gaan. Raar genoeg kan je hem wel toevoegen als apparaat maar daar reageert hij ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Nou de afstandsbediening heeft wel 2 lampjes erop. Misschien daarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:32:
[...]

Mijn A4 is niet licht, eerder relatief zwaar voor zijn afmetingen en verder piept of kraakt de behuizing niet. Alles voelt degelijk aan op de afstandsbediening na, die doet enigszins afbreuk aan de rest omdat deze geheel uit de toon valt in ontwerp/kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

com2,1ghz schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 15:55:
[...]

Je praat dus vanuit de onderbuik. Ik heb de A4 en hij ziet en voelt er degelijk uit. Heb bij de Mediamarkt nog voor de grap gekeken en kon vrij weinig verschil zien in de degelijkheid/bouwkwaliteit.
Voor de Chinese modellen: ja. Daar heb ik geen data van. Maar ik heb wel data van goedkopere robotstofzuigers van andere merken.

Wat is jouw autoriteit op dit gebied als ik zo vrij mag zijn te vragen? Ik werk voor een grote retailer van dit soort producten en houd mij o.a. bezig met precies dit soort dingen. Precieze cijfers ga ik je niet geven, want die zijn er niet om gedeeld te worden.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:28:
[...]

Voor de Chinese modellen: ja. Daar heb ik geen data van. Maar ik heb wel data van goedkopere robotstofzuigers van andere merken.

Wat is jouw autoriteit op dit gebied als ik zo vrij mag zijn te vragen? Ik werk voor een grote verkoper van dit soort producten en houd mij o.a. bezig met precies dit soort dingen. Precieze cijfers ga ik je niet geven, want die zijn er niet om gedeeld te worden.
Maar als je dat(data) niet hebt nog een Chinese kloon in handen hebben gehad hoe kun je dan zo'n oordeel vellen :?

Dat er uiteindelijk ergens een kwaliteitsverschil is zal ik zeker niet ontkennen maar ik heb ook een gevoel dat er iets teveel marge wordt genomen door de bekende fabrikanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:33:
[...]

Maar als je dat(data) niet hebt nog een Chinese kloon in handen hebben gehad hoe kun je dan zo'n oordeel vellen :?

Dat er uiteindelijk ergens een kwaliteitsverschil is zal ik zeker niet ontkennen maar ik heb ook een gevoel dat er iets teveel marge wordt genomen door de bekende fabrikanten.
Omdat alle goedkope rommel hetzelfde is ;). Het is een OEM fabrikant, je moet niet vreemd staan te kijken als merken zoals Philips en Dirt Devil van dezelfde band rollen. Daarnaast is mijn ervaring dat het reinigingsresultaat subpar is in de goedkopere categorie. Ik geloof best dat ze in China spul maken dat mee kan komen voor een lagere prijs, maar niet voor 130,-.

Die marge is er inderdaad, maar daarvoor krijg je wel een fatsoenlijk opgezet aftersales netwerk voor terug. Als je het niet uitmaakt dat je nieuwe accu's, filters en borstels uit China moet halen is dat natuurlijk prima. Als ze nog te verkrijgen zijn.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2016 19:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:36:
[...]

Omdat alle goedkope rommel hetzelfde is ;). Het is een OEM fabrikant, je moet niet vreemd staan te kijken als merken zoals Philips en Dirt Devil van dezelfde band rollen. Daarnaast is mijn ervaring dat het reinigingsresultaat subpar is in de goedkopere categorie. Ik geloof best dat ze in China spul maken dat mee kan komen voor een lagere prijs, maar niet voor 130,-.

Die marge is er inderdaad, maar daarvoor krijg je wel een fatsoenlijk opgezet aftersales netwerk voor terug. Als je het niet uitmaakt dat je nieuwe accu's, filters en borstels uit China moet halen is dat natuurlijk prima. Als ze nog te verkrijgen zijn.
Sorry, maar dat is dus puur speculatie/aanname zonder dat jij de producten daadwerkelijk hebt kunnen testen en bekijken vindt ik persoonlijk dat je niet van deze uitspraken kan doen, niet eerder dan dat je daadwerkelijk 1 in je handen hebt gehad...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CrazyFool schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:40:
[...]

Sorry, maar dat is dus puur speculatie/aanname zonder dat jij de producten daadwerkelijk hebt kunnen testen en bekijken vindt ik persoonlijk dat je niet van deze uitspraken kan doen, niet eerder dan dat je daadwerkelijk 1 in je handen hebt gehad...
Dat klopt inderdaad. Ik heb slechts alle goedkope modellen die gangbaar zijn op de Nederlandse markt getest. Dan kan ik er inderdaad niet vanuit gaan dat China twee keer zo goed doet voor de helft van het geld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:40
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:41:
[...]

Dat klopt inderdaad. Ik heb slechts alle goedkope modellen die gangbaar zijn op de Nederlandse markt getest. Dan kan ik er inderdaad niet vanuit gaan dat China twee keer zo goed doet voor de helft van het geld.
En dat is natuurlijk dan ook prima, maarrr breng het niet als een feit. Aangezien jij in dit wereldje zit, dan zou je denk ik eens 1 moeten bestellen uit China. Aan je testen omderwerpen en dan hoor ik heel graag je gefundeerde mening. Zoiets zou nou echt tof zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
Alles is daar goedkoper. Als ik hier bijvoorbeeld een multirotor speeltje koop voor €60 is ie daar €30~€35.

Deel van het prijsverschil zit hem in de btw ed, een deel in de nederlandse tak van de fabrikant (personeel/garantie ed). En misschien een (klein) deel performance. En toch blijft er een prijsverschil bestaan, en niet te flauw ook.

Laat ik het zo stellen, voor een goeie €100 neem ik de gok om z'n ding aan te schaffen. Werkt het niet goed of is het snel kapot... soit, weer een les geleerd. Voor een prijs >€500 zeer zeker niet, daar heb ik geen week ruzie voor over thuis :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:28:
[...]

Wat is jouw autoriteit op dit gebied als ik zo vrij mag zijn te vragen? Ik werk voor een grote retailer van dit soort producten en houd mij o.a. bezig met precies dit soort dingen. Precieze cijfers ga ik je niet geven, want die zijn er niet om gedeeld te worden.
Nou probeer het uit zou ik zeggen want het begint te lijken alsof ik aandelen heb.
Ik vind het gewoon raar als er gelijk gedacht wordt dat het rommel is omdat het een onbekend product is uit China.
Zoals ik al eerder zei, men heeft hogere verwachtingen van producten die rechtstreeks uit China besteld worden en zijn minder vergevend als het product niet naar wensen werkt. Of voortijdig kapot gaat.
Ik weet dat er genoeg rommel bestaat waar je niets aan hebt, maar we hebben het nu over een kwalitatief robotstofzuiger die zo kan concurreren met de A merken die drie keer zo duur zijn.
Tevens is het ook genoeg bewezen in dit topic door meerdere gebruikers. Je leest overal onafhankelijke reviews ervan. Zo n Chinese fabrikant/leverancier doet vrijwel niets aan marketing. Het product verkoopt zichzelf.

Aftersales leuk en aardig, Een setje met 5 filters en 10 borsteltjes kost 15 euro. Een nieuwe accu kost 25 euro. Een servicekit voor een Roomba kost ongeveer 30 euro voor 3 filters en 3 borstels.

Uit ervaring van andere Chinese producten kan ik zeggen dat dit soort onderdelen vaak langdurig leverbaar zijn. Vaak is het zo dat ze onderdelen van andere producten gebruiken. Bijvoorbeeld een van de eerste imitatie action cams ging gewoon dezelfde batterij in als een Nikon camera.

Ik ben geen stofzuiger expert maar meer iemand die alles uitzoekt voordat ik het koop. Gewoonweg uit nieuwschierigheid en omdat ik een gadget freak ben. Zo weet ik ieder optie van mijn wasmachine, koelkast, vaatwasser etc, wel.

Nu we het toch over onderdelen hebben, Ik heb hier een Black and Decker kruimeldief en in 1 jaar tijd is de accu lam geworden. Hij doet het 10 seconden en dan zakt hij alweer in. Nieuwe batterij? Niet leverbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 14:44:
[...]

Je doet hier een aanname vrees ik. Door de bank genomen heb je wel een punt. Veel kloonproducten uit China zijn inderdaad simpelweg rommel. Maar als je je goed verdiept zitten er pareltjes tussen. Ik heb bijvoorbeeld een xiaomi smartphone en dat is de beste smartphone die ik ooit heb gehad. Ik heb ook een paar automatische horloges en die zijn zo zo. De ilife A4 is wat mij betreft echt een pareltje. Zeer degelijk en doet zijn werk goed. Mijn kinderen gebruiken hem tevens als een soort radiografisch bestuurbaar speeltuig, maar de A4 geeft geen krimp. Voor mij is de ilife A4 de uitzondering op de regel en de vele enthousiaste reacties in dit forum bevestigen dat alleen maar.

Overigens moet iedereen vooral lekker kopen waar die zich lekker bij voelt. Als je het geld over hebt voor een Neato vooral doen. 😁

Offtopic - nog wat Chinese pareltjes
Xiaomi Piston 2 in-ears
Xiaomi Power bank
Hubsan x4 drone
Earson ER151 speaker

[ Voor 4% gewijzigd door Kasj op 17-10-2016 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 19:36:
[...]

Einde discussie, je kunt geen zinnige discussie voeren zonder degelijke en/of onderbouwde argumenten. Je bedient jezelf alleen maar van aannames, geheel op niets gefundeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kasj schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 20:59:
[...]

Overigens moet iedereen vooral lekker kopen waar die zich lekker bij voelt. Als je het geld over hebt voor een Neato vooral doen. 😁
Die zou ik persoonlijk dus lekker vermijden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

zonder verder offtopic te gaan http://www.engineersonlin...157-import-uit-china.html
En kijk nu maar eens in je huis of garage wat er daadwerkelijk CE is in plaats van Chinese Export.

Maargoed, als eigenaar van een A4: heeft een van jullie al eens een ander voorwieltje gemonteerd toevallig?
De reden da tik hem nu niet snachts inplan is omdat ik een stenen vloer heb waarbij ik hem best hard over de voegen hoor stuiteren.
An sich voor het ding geen probleem maar wel voor de nachtrust... denk ik (niet geprobeerd maar anders kost het me mn WAF vrees ik...).
Een zachter wieltje zou het best op kunnen lossen denk ik maar ben vast niet de eerste:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:09
grun93 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:47:
[...]

Ik heb nu beide, de LG beneden en de A4 voor de bovenverdieping.

Ik ben altijd thuis en werd gek van de Aldibot die volstrekt willekeurig een toeristische route ging rijden, vandaar de LG. Die rijdt wel een logische route, komt overal maar een keer en is binnen de kortste keren klaar. Toch ziet het er schoon uit. Bovendien is die min of meer vierkant, net als de Neato trouwens. Een ronde stofzuiger kan per definitie niet in vierkante hoeken komen, lijkt me. Daar heb je altijd nawerk van, als je een pietje precies bent.

Voor de rest zit er niet zo heel veel verschil in, denk ik. Iedereen heeft z'n eigen stokpaardje. De Neato's hebben meer zuigkracht maar ook meer lawaai dan een LG, en een prima garantieregeling. De Aldibots, Dirt Devils en de A4's doen het prima als je ze overdag laat rijden terwijl jezelf naar het werk bent. De Roomba's zijn degelijk en doen onopvallend prima werk. Zelf wil ik wel een bot met een of meer zijborstels, ik zie niet hoe een bot zonder ook de randjes goed schoon krijgt, dat lijkt me per definitie qua ontwerp onmogelijk. Dan zou de centrale hoofdborstel al buiten de behuizing moeten steken.
Hoe vind jij de A4 in vergelijk met de LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:02
JP12 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 22:31:
Hoe vind jij de A4 in vergelijk met de LG?
Qua resultaat vind ik de A4 niet minder dan de Hombot, beide maken goed schoon, vind ik. Maar de LG is natuurlijk wel veel sneller klaar, rijdt een logische route en doet dat al een klein jaar zonder problemen. De A4 heb ik nog maar een paar weken dus die moet zich nog een beetje bewijzen wat de degelijkheid aangaat.

Beide maken ook relatief weinig lawaai, dat vind ik prettig. Komt waarschijnlijk ook omdat ze beide niet zo heel goed zuigen, vergeleken met een normale stofzuiger. In mijn huis hoeft dat ook niet, overal ligt parket en zo'n beetje het zwaarste wat ze aan moeten kunnen, is gemorste hagelslag. Dan doen ze beide goed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
Verwijderd schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 21:23:
[...]

Die zou ik persoonlijk dus lekker vermijden ;).
En waarom vermijden als ik vragen mag?

Ik vind het altijd zonde. Verhalen van mensen die een product kopen en dan gaat het te snel kapot of het werkt niet goed of het is op een punt minder in gebruiksgemak of resultaat. Ook een neef van mij, nee een robotstofzuiger moest ik echt niet kopen. Stond bij hem na 3 weken in de kast. Weggegooid geld hoorde ik.

Was 1 of ander Dirt Devil ding of iets van de Lidl ofzo. Afijn, prima, maar mijn Neato rent bijna iedere dag prima rond, met systematiek en goed resultaat. Jammer dat ik dan de volgende keer moet vertellen dat een andere, hoogstwaarschijnlijk duurdere/betere robotstofzuiger hem misschien wel erg goed zou bevallen.

Vroeger ging ik ook voor goedkopere spullen. Tegenwoordig spaar ik liever even door, verdiep me een beetje en zoek dan een goed apparaat. Niet de duurste, maar ook geen ronde Roomba die maar wat door de kamer loopt zonder na te denken. Daarbij komt dat /de meeste/ Chinese spullen of namaak etc. bij mij geen hoge ogen hebben gegooid afgelopen jaren. Goedkoop, en inderdaad snel kapot of "toch net niet".

Jm2c. En ik kan uit ervaring de Connected juist wel aanbevelen trouwens.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
En laat de A4 nou net een goedkoop product zijn die ook nog eens goed is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
com2,1ghz schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 09:10:
En laat de A4 nou net een goedkoop product zijn die ook nog eens goed is ;)
True, ik denk dat fabrikanten die tegenwoordig kans willen maken op de markt jou stelling moeten waarmaken, en ik heb het idee als ik alle reacties lees hier dat de A4 een prima ding is. Ik weet niet of je de kwaliteit, prestaties, accu, intelligentie kunt vergelijken met een Connected, maar daar betaal je dan ook niet voor :) En alleen maar mooi natuurlijk want zo houden we ook EU/US fabrikanten zoals Neato scherp en concurrerend.

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

A4 op max werkt helemaal lekker! Jammer dat je hem daar iedere keer handmatig op moet zetten..

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cryostorm
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 25-07 15:03
Als eigenaar van een A4 moet ik beamen dat het echt een top ding is. Hij rijdt hier al een week rond 's nachts en elke keer als wij als gezin naar beneden komen is de vloer schoon en staat hij netjes op zijn station. Beste 120 euro die ik heb uitgegeven imho, maar ik kan het begrijpen als mensen kiezen voor en duurder model, gezien sommige beperkingen en opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ik zie in de specs dat hij ongeveer 5dB stiller is dan een Roomba 780... heeft iemand hier "live" ervaring mee toevallig? Is hij écht zo stil? En botst hij, zoals ze adverteren, ook amper tegen objecten aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
joramoudenaarde schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:42:
Ik zie in de specs dat hij ongeveer 5dB stiller is dan een Roomba 780... heeft iemand hier "live" ervaring mee toevallig? Is hij écht zo stil? En botst hij, zoals ze adverteren, ook amper tegen objecten aan?
Muren en kasten detecteert ie zonder er tegenaan te rijden maar lagere obstakels zoals stoelpoten die 2-3 cm hoog zijn klapt ie tegenaan met zijn bumper en dan draait ie om.

Nou heb ik geen decibelmeter maar hij is redelijk stil. Hij is niet storend als hij zijn rondje doet terwijl jij TV kijkt of met iemand aan het praten bent. Op tapijt is hij nog stiller.

Deze eettafel en eetstoelen heb ik:
Afbeeldingslocatie: https://cdn2.jysk.com/getimage/wd2.large/18472

Hij neight over de stoelpoten heen te rijden soms.

[ Voor 10% gewijzigd door com2,1ghz op 18-10-2016 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZorbaR
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16:52
Wij hebben stoelen met dezelfde poten, en daar zit onze Roomba 870 3-4 van de 10 keer toch ook vast op. Best jammer, misschien eens kijken om wat hogere dopjes te kopen.

Keep on running

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ja die dingen worden gemaakt om over deurdrempels en op je tapijt te gaan en helaas loop je dan tegen dit soort problemen aan.
Ben wel blij dat ik door het hele huis doorlopende laminaat heb aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Bedankt! Ik heb ook een stoel gehad met platte metalen poten waar die Roomba altijd op vast liep, maar die is de deur uit gelukkig. Maar als je zelfs een beetje TV kan kijken met zo'n iLife A4, dan is hij wel drastisch stiller dan onze Roomba. Die is daar toch net even te luid voor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
joramoudenaarde schreef op dinsdag 18 oktober 2016 @ 16:42:
Ja, hij is relatief stil. Je kunt gewoon naar de radio of tv luisteren, converseren of telefoneren zonder je stem te hoeven verheffen. Botsen doet hij ook (soms) met de bumper. Dat is eigenlijk een meeverend onderdeel wat een schakelaar bedient zodat hij stopt en een andere richting kiest. Bij mij worden de meubels in ieder geval niet beschadigd door de botsingen, maar dat hangt misschien van de meubels af. Grote objecten zoals kasten en muren ziet hij ruim op tijd om te stoppen. De zijborstels zorgen ervoor dat toch alles opgeveegd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Top, bedankt! :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
cky schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 18:03:
Is het iemand al gelukt de commando van de AB van de Ilife A4 aan een harmony te leren. Ik krijg het niet voor elkaar met de leer-functie. Ik denk dat het een soort signaal is waar de Logitech harmony niet mee op kan gaan. Raar genoeg kan je hem wel toevoegen als apparaat maar daar reageert hij ook niet op.
Mij is het gelukt middels tussenkomst van Logitech zelf. Het werkt nu perfect. Een medewerker heeft hem toegevoegd aan mijn account. Ze zijn op de hoogte van het probleem en zullen binnenkort we de juiste codes toevoegen.

https://community.logitec...4SFl4&fromEmail=1&s1ext=0

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09

krietjur

Where am I?

Maandagochtend trof ik de V7 stilstaand midden in de kamer aan. Batterij niet leeg, dus ik had geen idee waarom deze ermee gestopt was. Gisteravond terwijl ik thuis was maar eens een rondje laten rijden en heb de oorzaak gevonden. De kitten (zie video eerder in dit topic) speelt met de robot.. ze gaat erop rijden (oke, dat heb ik haar geleerd..), maar ze achtervolgt hem ook en valt hem ook aan. Ze mept erop, raakt de knop op de bovenkant.. en de robot stopt. Denk dat ik maar een kapje boven de knop moet lijmen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Hahah die van mij vind het eng als hij op hem afkomt door die roterende borsteltjes. Telkens ook op afstand kijken wat dat ding allemaal aan het doen is.

GIsteren trof ik de A4 aan onder de bank. Het aantal voor muizenspeeltjes die vernietigd zijn staat nu op 5.
Alles met een touwtje of een staart wordt gesloopt. 1 roterende borstel is hierdoor gesneuveld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:09

krietjur

Where am I?

Hier nog geen gesloopte muizenspeeltjes. Staartjes van de muisjes zijn denk ik te kort om in de roterende borstel onderop te komen. Ik heb 1 balletje met een lange veer eraan, die wordt soms opgepakt door het hoekborsteltje.. dan rijdt de robot rammelend met het balletje door de kamer heen.. maar na een tijd verliest hij het balletje wel weer (of wordt afgepakt door de katten :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Die van mij (V7) is nu onderweg. Moest helaas bijbetalen omdat ze hem niet konden versturen via Priority Direct Mail. Ik had de EU store geselecteerd dus vond het vreemd dat ze er nu mee kwamen. Maar goed, vanochtend betaald en nu onderweg.
Thank you for your reply. We wish to apologize for any inconvenience.
We apologize for not shipping out the order to you yet.

Due to the item’s status with shipping company, I regret to inform you that this item cannot be shipped via Priority Direct Mail. However, we are able to send the order to you via DHL.

If DHL, you need to cover 9.78USD different price for the shipping fee.

It needs about 3-7 business days, but Taxes are charged by your local Customs Office and country regulations that is beyond our control.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
-Skyhawk- schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 15:39:
Die van mij (V7) is nu onderweg. Moest helaas bijbetalen omdat ze hem niet konden versturen via Priority Direct Mail. Ik had de EU store geselecteerd dus vond het vreemd dat ze er nu mee kwamen. Maar goed, vanochtend betaald en nu onderweg.
Komt hij nog wel uit de EU dan? Daar lijkt hij niet op voorraad te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
grun93 schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 16:31:
[...]

Komt hij nog wel uit de EU dan? Daar lijkt hij niet op voorraad te zijn?
Scherp! Volgens mij wordt hij dan alsnog uit China verzonden (dat gaat vaak via DHL) en heb je kans op importkosten. Ik kan dit zo niet onderbouwen, maar op het pakket staat dan een Europese afzender, maar daar trapt de douane niet in omdat het land van herkomst niet klopt.
Bericht van mezelf: Binnetie in "Robotstofzuigers"
En wat nog kan zijn is dat sommige pakketdiensten geen accu's mogen vervoeren. Dan gaat het via DHL, alleen doet DHL het standaard ook voor EU zendingen toch?

Het lijkt erop dat men meer betaald voor een zending vanuit China, dat Direct mail het niet mag vervoeren dt DHL dit voor meerprijs moet doen.

[ Voor 29% gewijzigd door Binnetie op 19-10-2016 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:26
MmarkM schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 12:38:
[...]

Mij is het gelukt middels tussenkomst van Logitech zelf. Het werkt nu perfect. Een medewerker heeft hem toegevoegd aan mijn account. Ze zijn op de hoogte van het probleem en zullen binnenkort we de juiste codes toevoegen.

https://community.logitec...4SFl4&fromEmail=1&s1ext=0
En kan je nu dan ook dmv de hub en domoticz, een tijdschema instellen waarin je bijvoorbeeld de a4 alleen op maandag en donderdag zijn werk laat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
binbakker schreef op woensdag 19 oktober 2016 @ 19:00:
[...]

En kan je nu dan ook dmv de hub en domoticz, een tijdschema instellen waarin je bijvoorbeeld de a4 alleen op maandag en donderdag zijn werk laat doen?
Ja middels het aanmaken van een activiteit is het mogelijk om de robot stofzuiger op gezette tijden aan en uit te schakelen op de door jezelf geselecteerde dagen. Het is zelfs mogelijk om een extra stap toe te voegen zodat hij gelijk op max gaat. Heb dit alleen allemaal nog niet getest maar zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

Ik sta op het punt de A4 te kopen, is het zo dat deze alleen in te stellen is op een vaste tijd elke dag van de week en niet afzonderlijk, om de dag dus.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
racoon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 07:46:
Ik sta op het punt de A4 te kopen, is het zo dat deze alleen in te stellen is op een vaste tijd elke dag van de week en niet afzonderlijk, om de dag dus.
Dat is correct en tevens juist.
Of je moet de oplossing hierboven gaan gebruiken icm een logitech harmony of ir-transmitter, domotica etc. Dan kan je hem aansturen op elk gewenst moment dmv commando's.

Heb je dat niet dan kan je beter zoeken naar een model waar dit wel in te stellen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Binnetie schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:11:
[...]

Dat is correct en tevens juist.
Of je moet de oplossing hierboven gaan gebruiken icm een logitech harmony of ir-transmitter, domotica etc. Dan kan je hem aansturen op elk gewenst moment dmv commando's.

Heb je dat niet dan kan je beter zoeken naar een model waar dit wel in te stellen is.
Die zijn stukken duurder, kan ik hem beter op dagen dat hij niet hoeft te rijden uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
racoon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:39:
[...]

Die zijn stukken duurder, kan ik hem beter op dagen dat hij niet hoeft te rijden uitzetten.
offtopic:
een Logitech Harmony kan ik sowieso aanraden voor elk huishouden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
racoon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:39:
Inderdaad, zo doe ik het ook.

Stel dat je hem wilt laten rijden op maandag, woensdag en vrijdag, 's morgens om 9 uur. Die tijd stel je eenmalig in op de afstandsbediening en stuurt het commando naar de robot. Maandagavond, als je thuis komt, zet je de robot uit met de schakelaar. Dat is nauwelijks extra werk, want je hebt hem toch al in handen om het stofbakje leeg te gooien. Hierdoor verliest de robot wel de programmering. Dinsdagavond zet je de robot weer aan en drukt 2x op de Plan-knop op de afstandsbediening, dat is alles. Op de afstandsbediening blijft de ingestelde programmering namelijk wel behouden, ook als de robot zelf uit staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

grun93 schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 08:48:
[...]

Inderdaad, zo doe ik het ook.

Stel dat je hem wilt laten rijden op maandag, woensdag en vrijdag, 's morgens om 9 uur. Die tijd stel je eenmalig in op de afstandsbediening en stuurt het commando naar de robot. Maandagavond, als je thuis komt, zet je de robot uit met de schakelaar. Dat is nauwelijks extra werk, want je hebt hem toch al in handen om het stofbakje leeg te gooien. Hierdoor verliest de robot wel de programmering. Dinsdagavond zet je de robot weer aan en drukt 2x op de Plan-knop op de afstandsbediening, dat is alles. Op de afstandsbediening blijft de ingestelde programmering namelijk wel behouden, ook als de robot zelf uit staat.
Dus elke keer als je het bakje leegt verliest hij zijn programmering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Nu online
racoon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:10:
[...]

Als je hem uitzet met de fysieke schakelaar denk ik ;).
Je hoeft hem niet uit te zetten om de opvangbak te legen uiteraard.

[ Voor 17% gewijzigd door Domino op 20-10-2016 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Domino schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:15:
Als je hem uitzet met de fysieke schakelaar denk ik ;). Je hoeft hem niet uit te zetten om de opvangbak te legen uiteraard.
Inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
racoon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:10:
[...]

Nee alleen als je de fysieke schakelaar omzet en dan is het ook logisch dat het programma wordt gewist. Immers wordt de energietoevoer volledig afgesloten. De fysieke schakelaar wordt ook aangeraden als je voor langere tijd de A4 niet gebruikt, tijdens vakantie bijvoorbeeld.

Bij ons rijdt de A4 iedere nacht omdat het gewoon echt nodig is met kinderen. Maar mocht je een specifiek programma willen draaien dan is wellicht de Blitzwolf of uiteindelijk een duurdere iRobot/Neato een betere keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Miki schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:36:
[...]

Nee alleen als je de fysieke schakelaar omzet en dan is het ook logisch dat het programma wordt gewist. Immers wordt de energietoevoer volledig afgesloten. De fysieke schakelaar wordt ook aangeraden als je voor langere tijd de A4 niet gebruikt, tijdens vakantie bijvoorbeeld.

Bij ons rijdt de A4 iedere nacht omdat het gewoon echt nodig is met kinderen. Maar mocht je een specifiek programma willen draaien dan is wellicht de Blitzwolf of uiteindelijk een duurdere iRobot/Neato een betere keuze.
De Blitzwolf BW-XRC600 is wel bijna 2 a 3 x zo duur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
racoon schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 09:46:
[...]

De Blitzwolf BW-XRC600 is wel bijna 2 a 3 x zo duur
Choice is a bitch :)

Je zult zelf de afweging moeten maken hoe belangrijk je het programmeren van een schoonmaakprogramma vindt.
Het enige is wat ik je kan meegeven is dat je geen kat in de zak koopt met een A4. Iedereen die er één heeft is er tevreden over. Daarbij zijn er ook zat reviews die dit beeld ook bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ja hij heeft een dom programma waarbij er ieder dag op 1 tijdstip hij begint met schoon te maken. Volgens mij kan je het zelfs niet eens uitschakelen :P Of kan dat soms wel? Dat hij wel aan staat maar alleen werkt via de afstandsbediening.

[ Voor 16% gewijzigd door com2,1ghz op 20-10-2016 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Niet online
Je kan hem manual met de afstandsbediening een kant op bewegen, dus ook uitschakelen en hem terug naar het basisstation laten rijden. Je kan niet met een timer instellen dat hij slechts een uur gaat schoonmaken. Hij rijd gewoon door totdat hij bijna op is, om vervolgens nog voldoende power te hebben en naar het station te rijden en weer op te laden. Een programma duurt z'n 3 uur. Zoals al aangegeven kan je met IR opdrachten wel een signaal laten verzenden dat hij maar een uur schoon maakt.

Maar goed, wie koopt er een robotstofzuiger om er volgens een uur naar te kijken. Je gebruikt hem als je weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
com2,1ghz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 10:42:
Ja hij heeft een dom programma waarbij er ieder dag op 1 tijdstip hij begint met schoon te maken. Volgens mij kan je het zelfs niet eens uitschakelen :P Of kan dat soms wel? Dat hij wel aan staat maar alleen werkt via de afstandsbediening.
Lees de handleiding eens ;)

Als je de remote precies om 00:00 zet wordt het programma uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Voor wie het gemist heeft, een uitgebreide review van de Xiaomi stofzuiger.

http://www.vacuumsguide.com/xiaomi-mi-robot-vacuum-cleaner/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Miki schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 11:06:
[...]

Lees de handleiding eens ;)

Als je de remote precies om 00:00 zet wordt het programma uitgeschakeld.
Aah gaaf. Nu nog een IR transmitter hebben en elke keer wanneer je programma start dat je ook nog eens een MAX signaal heen stuurt })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trapezoid
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 22-08 13:23
Ik heb een V5 pro voor het eerst laten draaien gisteravond.

Resultaat was goed, al had ie op 1 hoek een beetje moeite met eruit komen. Onze bank is net hoog genoeg dat ie hem niet met zn sensor ziet, maar net laag genoeg dat hij door de bumper wordt tegengehouden.

Maar voor 120 euro mag ik zeker niet klagen. Nu is het alleen nog de vraag hoelang hij het vol gaat houden.

Heb alleen stof gezogen dus niet de dweilfunctie gedaan. Verwacht daar eigenlijk niet zoveel van, maar wie weet hoef ik ook nooit meer te dweilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Ook mijn A4 rijdt hier tot tevredenheid dagelijks rond. Heeft iemand enig idee van de stroomkosten van het dagelijks volledig opladen van de A4?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

DaFreakR schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 18:19:
Ook mijn A4 rijdt hier tot tevredenheid dagelijks rond. Heeft iemand enig idee van de stroomkosten van het dagelijks volledig opladen van de A4?
De batterij heeft een capaciteit vab 2600mAh. Volgens mij is dat ongeveer 1 volgeladen smartphone.
Nu kan ik me voorstellen dat elke lader zn eigen specificaties heeft (hoe warmer hij wordt, des te meer energie wordt verbruikt), maar een groffe schatting zou wel maakbaar moeten zijn...

Edit:
https://www.quora.com/How...ge-for-a-1650-mAH-battery
Je moet dus denken aan zo'n 2 cent, denk ik...

[ Voor 10% gewijzigd door Cis op 20-10-2016 19:01 ]

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als de accu 5v is:
2600mAH x 5v = 13wattuur :)
1kwh kost ongeveer gemiddeld 20 cent.

[ Voor 87% gewijzigd door Manke op 20-10-2016 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Klopt het dat de iLife A4 eerst helemaal moet opladen voordat ie iets gaat doen? Ik heb 'm net binnengekregen en direct 2 uur aan de oplader gehangen.
Hij flasht nu Oranje, en als ik op Auto druk, piept ie wel, maar hij gaat niet zuigen bij 2 keer drukken.
Als ik m uit zn docking haal, doet ie helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lightningchaser
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-10 15:33
Fasthook heeft op 16 augustus gepost hoeveel het opladen kost. 15Watt tijden het laden (duurt 2:45 uur)

De A4 rijdt hier ook sinds 2 weken zijn rondjes, bevalt uitermate goed. Vooral op tapijt is het ongelofelijk hoeveel stof er uitgezogen wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Cis schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 20:56:
Klopt het dat de iLife A4 eerst helemaal moet opladen voordat ie iets gaat doen? Ik heb 'm net binnengekregen en direct 2 uur aan de oplader gehangen.
Hij flasht nu Oranje, en als ik op Auto druk, piept ie wel, maar hij gaat niet zuigen bij 2 keer drukken.
Hij moet ff goed opgeladen worden. Toen ik hem net had deed hij het maar 2 minuten en toen keerde hij al terug. Met een volle accu doet hij er wel 3 uur over

Edit ik lees t verkeerd

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online
Eh... je moet um eigenlijk de eerste paar keer "over night" opladen oftewel een hele nacht door. Zodat de batterij tot z'n volledige recht komt. Handleiding :?

Anyway als ie groen is zal hij wel gaan rijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Heb je hem wel aangezet met het knopje ernaast? Ik weet ff niet of het lampje dan ook aan blijft staan. Tevens zuigt hij ook niet als hij ondersteboven is of als je hem omhoog tilt waarbij de wieltjes naar beneden zakken

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
Hij flasht nu Oranje, en als ik op Auto druk, piept ie wel, maar hij gaat niet zuigen bij 2 keer drukken. Als ik m uit zn docking haal, doet ie helemaal niets.
Dan staat hij uit, denk ik. Al gezien dat er een aan/uit knop op zit? Rechts aan de zijkant.

[edit] ik moet sneller leren typen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 20-10-2016 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

com2,1ghz schreef op donderdag 20 oktober 2016 @ 21:02:
Heb je hem wel aangezet met het knopje ernaast? Ik weet ff niet of het lampje dan ook aan blijft staan. Tevens zuigt hij ook niet als hij ondersteboven is of als je hem omhoog tilt waarbij de wieltjes naar beneden zakken
Thnx. So obvious... Maar stond niet heel erg duidelijk in de Quick Start Guide. Ik dacht dat ze het oplaadstation bedoelde, maar er zit dus echt een schakelknop op de robot zelf. Fancy! :)
Robbie doet het goed. Net ff een testritje gedaan. Dunne donkerbruine stoelpoten ramt 'ie met volle vaart, voor de rest remt ie netjes af. Stroomsnoer van mijn huistelefoon had ie direct goed te pakken. Dat was een klus om m weer los te krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Cis schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 09:39:
[...]

Thnx. So obvious... Maar stond niet heel erg duidelijk in de Quick Start Guide. Ik dacht dat ze het oplaadstation bedoelde, maar er zit dus echt een schakelknop op de robot zelf. Fancy! :)
Robbie doet het goed. Net ff een testritje gedaan. Dunne donkerbruine stoelpoten ramt 'ie met volle vaart, voor de rest remt ie netjes af. Stroomsnoer van mijn huistelefoon had ie direct goed te pakken. Dat was een klus om m weer los te krijgen :)
Waarschijnlijk omdat ze er niet zeker van zijn of ze de wetten van Asimov hebben geimplementeerd :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Vraagje, was opnieuw aan het kijken naar een robotstofzuiger (na een 7-8 jaar geleden een rumba 530 die een jaar of 4 geleden er de brui aan gaf) . De ilifeA4 leek me wel iets qua prijs/kwaliteit maar de roomba liep geregeld vast op deze meubels :

Afbeeldingslocatie: http://www.ikea.com/ms/en_US/media/seorange/20162/armchairs_PH133077.jpg

En een kapstok waar ik geen foto van vind maar de hoogte is ongeveer gelijk als de stoel hierboven een 2 cm.

Iemand ervaring met een plat of rond voorwerp van een 2cm hoog waar die life wel goed mee omkan?

[ Voor 38% gewijzigd door k995 op 21-10-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
k995 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:12:
Iemand ervaring met een plat of rond voorwerp van een 2cm hoog waar die life wel goed mee omkan?
Juist, de poang stoel van ikea, bekend. Voortschrijdend inzicht heeft ervoor gezorgd dat ik de stoel tegenwoordig maar even op de zij leg tijdens het stofzuigen, is minder werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
k995 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 10:12:
Vraagje, was opnieuw aan het kijken naar een robotstofzuiger (na een 7-8 jaar geleden een rumba 530 die een jaar of 4 geleden er de brui aan gaf) . De ilifeA4 leek me wel iets qua prijs/kwaliteit maar de roomba liep geregeld vast op deze meubels :

[afbeelding]

En een kapstok waar ik geen foto van vind maar de hoogte is ongeveer gelijk als de stoel hierboven een 2 cm.

Ik heb zo n klaptafel waar wat sierdingetjes op zitten en er is precies ruimte waar hij net wel in past. Probleem is dat hij dan heel veel moeite heeft met eruit komen. Omdat hij dunne pootjes heeft dan probeert hij er tegenaan te botsen. Aangezien het een lichte tafel is dan duwt hij hem opzij.
Ik denk dat het met jouw tafel nog lastiger is.

Deze tafeltje heb ik:
Afbeeldingslocatie: https://liefsannebelle.files.wordpress.com/2013/11/action-6.png

Je stoel kan ook een probleem vormen omdat hij net te laag is voor de sensoren en te hoog om er overheen te rijden dus zal hij er tegenaan botsen.
Hij kan op obstakels van 1.5cm hoog op komen zoals tapijten en deurdrempels.

[ Voor 4% gewijzigd door com2,1ghz op 21-10-2016 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
com2,1ghz schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 11:38:
[...]

Ik heb zo n klaptafel waar wat sierdingetjes op zitten en er is precies ruimte waar hij net wel in past. Probleem is dat hij dan heel veel moeite heeft met eruit komen. Omdat hij dunne pootjes heeft dan probeert hij er tegenaan te botsen. Aangezien het een lichte tafel is dan duwt hij hem opzij.
Ik denk dat het met jouw tafel nog lastiger is.

Deze tafeltje heb ik:
[afbeelding]

Je stoel kan ook een probleem vormen omdat hij net te laag is voor de sensoren en te hoog om er overheen te rijden dus zal hij er tegenaan botsen.
Hij kan op obstakels van 1.5cm hoog op komen zoals tapijten en deurdrempels.
Het is nu 2cm als ik het ophoog zal het dan wel goed zijn vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15:28
Even een update over mijn Botje (Neato Botvac D85).

Ik heb gisteren nieuwe gordijnen opgehangen en deze hangen tot op de grond. (De vorige waren korter, stopten op vensterbankhoogte.)
Dat vond ie toch wel een beetje lastig. In eentje draaide hij zich bijna vast, maar kwam er uiteindelijk toch onderuit gereden en ging netjes verder.
Maar blijkbaar heeft 'm dat toch iets gedaan, want toen ie klaar was, ging hij op zoek naar zijn thuisbasis, maar reed een metertje daar vandaan achteruit tegen de muur op. Het duurde even voor hij door had dat ie daar niet moest zijn. Hij is toen rondjes gaan draaien (ruimte scannen, denk ik), maar kwam er niet uit. Reed een paar cm verder en weer draaien. Zo is het een hele tijd gegaan en uiteindelijk heeft hij zijn plekje toch zelfstandig gevonden.

Ik vind het best vreemd dat hij zijn thuisstation kwijt was. Maar wel knap dat hij hem uiteindelijk geheel zelfstandig weer heeft teruggevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05-10 18:42
Truus01 schreef op vrijdag 21 oktober 2016 @ 14:20:
Even een update over mijn Botje (Neato Botvac D85).

Ik heb gisteren nieuwe gordijnen opgehangen en deze hangen tot op de grond. (De vorige waren korter, stopten op vensterbankhoogte.)
Dat vond ie toch wel een beetje lastig. In eentje draaide hij zich bijna vast, maar kwam er uiteindelijk toch onderuit gereden en ging netjes verder.
Maar blijkbaar heeft 'm dat toch iets gedaan, want toen ie klaar was, ging hij op zoek naar zijn thuisbasis, maar reed een metertje daar vandaan achteruit tegen de muur op. Het duurde even voor hij door had dat ie daar niet moest zijn. Hij is toen rondjes gaan draaien (ruimte scannen, denk ik), maar kwam er niet uit. Reed een paar cm verder en weer draaien. Zo is het een hele tijd gegaan en uiteindelijk heeft hij zijn plekje toch zelfstandig gevonden.

Ik vind het best vreemd dat hij zijn thuisstation kwijt was. Maar wel knap dat hij hem uiteindelijk geheel zelfstandig weer heeft teruggevonden.
Mijn Neato VX is regelmatig verdwaald nadat je 'm gered hebt. Ik vermoed dat hij dan niet doorheeft dat ie anders georiënteerd is of net op een andere plek is. Tegenwoordig zet ik 'm in die gevallen dan ook direct bij z'n basestation. Gelukkig gebeurd dat bijna nooit meer. Of mijn huis is Neatovriendelijk geworden of Neato weet steeds beter de weg :o .

[ Voor 7% gewijzigd door EvilWhiteDragon op 21-10-2016 19:36 ]

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 13:26
mijn A4 is nu ook de tuin aan het doen ;-) kijken hoe dat gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Laatst online: 16:19

paQ

Paar maanden geleden bijna een Vorwerk VR200 gekocht, en vond ook afbeeldingen van verpakkingen met een smartphone app. Precies in de tijd dat neato met zijn web enabled variant kwam. Maar goed de Vorwerk heeft wat pluspunten tov de neato.
Paar keer gebeld met Vorwerk, maar bij hoog en laag beweerd dat er GEEN mogelijkheid was tot op afstand inschakelen van de bot. Jamaar die verpakkingen dan? :? Nee niet waar.... pfffff
Komt het nog dan? Nee.... niet op deze.

Anyway. Laten varen, Mn buurman de Vorwerk toch gekocht.
Knap ding wel hoor, stiller dan een neato, 'netter' en PLATTER!!!!!1111
Op de een of andere manier wel... langzamer ofzo...

Hoe dan ook, kom ik gisteren en passant bij een Vorwerk winkel in Duitsland, wandel even naar binnen, reclame voor de smartphone app voor de VR200 :? 8)7

'Ja sinds een weekje of 5 :)'

In de Duitse app store dus een prima app te vinden. Ergens in het filmpje komt zelfs de neato voor, dus het zal wel 'geleend' zijn. De VR200 heeft dus gewoon (wel) WiFi en nu dus ook bediening van buitenshuis.

Toch nog eens overwegen dus :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
gisteren eens wat gemeten of een A4 hier in huis zijn werk kan doen..Bij meten komt hij overal onder, behalve bij het tv meubel..dat is 7cm.. Als ik het goed heb is de A4 7,5 cm hoog.. Maar weet iemand wat er in dit geval gaat gebeuren? Zal hij het interpreteren als een muur en er niet tegenaan botsen, of zich eronder proberen te rijden ? Of neemt de bumper het op?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Als de sensoren het zien dan remt hij af en draait hij om, en anders knalt hij erop met zijn bumper waardoor hij vervolgens gaat draaien. Ik weet de exacte minimale hoogte er niet voor.

Had voor de grap de robot op de 1e verdieping los laten gaan. We hebben daar een laagpolig tapijtje waar hij op geen mogelijkheid op wilde. Ook wanneer ik hem er zelf op zette zag hij een soort obstakel waardoor hij ging stoppen en draaien. Het tapijt heeft een voelbare textuur. Ik weet de term of uitleg daar niet voor.

Zie bijvoorbeeld dit tapijt:
Afbeeldingslocatie: https://www.kleuropkleur.nl/wp-content/uploads/2013/07/karpetten-vloerkleden-traplopers-eigen-ontwerp-tapijt-op-maat-kleur-op-kleur-interieur-500x700-131.jpg

De zwarte figuurtjes zouden dan wat hoger zijn dan het witte gedeelte waardoor het niet helemaal egaal is. Hierdoor ziet hij dit aan als een obstakel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Igor92
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-10 22:39
Iemand hier ervaring met de A4 of de V7 in grote ruimtes? Ik ben afgelopen maand verhuisd van een studentenkamer naar een atelierwoning met een behoorlijk grote werk/leefruimte van 75-80 M2. Nu heb ik momenteel en voorlopig nog een geverfde betonnen vloer. Nu heb ik nog geen stofzuiger en overweeg ik de aanschaf van een robotstofzuiger. Is een robotstofzuiger een aardige vervanging van een traditionele stofzuiger? Als ik wat meer troep maak pak ik wel een bezem, verger en blik.

Ik zit er erg over te denken een iLife stofzuiger aan te schaffen. (Waarom verkiest iedereen de A4 boven de V7?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Igor92 schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 09:40:
Iemand hier ervaring met de A4 of de V7 in grote ruimtes? Ik ben afgelopen maand verhuisd van een studentenkamer naar een atelierwoning met een behoorlijk grote werk/leefruimte van 75-80 M2. Nu heb ik momenteel en voorlopig nog een geverfde betonnen vloer. Nu heb ik nog geen stofzuiger en overweeg ik de aanschaf van een robotstofzuiger. Is een robotstofzuiger een aardige vervanging van een traditionele stofzuiger? Als ik wat meer troep maak pak ik wel een bezem, verger en blik.

Ik zit er erg over te denken een iLife stofzuiger aan te schaffen. (Waarom verkiest iedereen de A4 boven de V7?)
Geen ervaring met grote ruimtes. Mijn A4 doet een oppervlakte van 35m².
Zie hier alle iLife uitvoeringen: http://www.vacuumsguide.com/ilife-vacuum-cleaners/

Als het alleen om stofzuigen gaat dan is de A4 daar de beste in omdat hij een hogere zuigkracht heeft en 2 roterende borstels. Manueel kan je ook de MAX mode aanzetten waardoor de zuigkracht van 600 naar 1000 gaat. En hij rijdt ook wat sneller vergeleken met de rest. De roterende borstel bij de zuigmond is ook zeer goed om het vuil uit je tapijt te krijgen.
Tevens is ook de vraag of je wel een mopfunctie wilt. Zelf hoefde ik dat niet omdat ik dat liever zelf doe. Op mijn laminaat zie je vrij snel vlekken en dat zou dat ding voor mij snel overbodig maken als er strepen te zien zouden zijn.

Er zijn nog overige punten zoals virtuele muur of een smartphone app maar dat hoef ik allemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
@Igor92,

Ik heb sinds 2 weken de V7s hier rond rijden op een oppervlakte van 90m2. Hier ligt PVC. Wat ik hier merk is dat hij zijn werk meer dan prima doet.

Geen problemen met convectorputten (daar rijdt ie niet op), geen problemen met losse objecten. Hij kan bij ons niet onder de bank want daar is ie zelf te hoog voor.

Het enige waar hij echt moeite mee heeft is het koeienvel wat bij ons op de grond ligt. Dat ding is niet perfect plat en dan zorgt ervoor dat de V7s zich regelmatig vastzet met de borstel onder de koe terwijl hij er zelf bovenop staat. Meestal red ie zich wel door achteruit te rijden, maar soms is het echt einde verhaal.

De mop-functie hoef je niet te hebben, hij kan alleen droogdweilen en ik ben er nog niet achter wat de toegevoegde functie daarvan is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 10:05
pictuner schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 11:02:
@Igor92,

Ik heb sinds 2 weken de V7s hier rond rijden op een oppervlakte van 90m2. Hier ligt PVC. Wat ik hier merk is dat hij zijn werk meer dan prima doet.

Geen problemen met convectorputten (daar rijdt ie niet op), geen problemen met losse objecten. Hij kan bij ons niet onder de bank want daar is ie zelf te hoog voor.

Het enige waar hij echt moeite mee heeft is het koeienvel wat bij ons op de grond ligt. Dat ding is niet perfect plat en dan zorgt ervoor dat de V7s zich regelmatig vastzet met de borstel onder de koe terwijl hij er zelf bovenop staat. Meestal red ie zich wel door achteruit te rijden, maar soms is het echt einde verhaal.

De mop-functie hoef je niet te hebben, hij kan alleen droogdweilen en ik ben er nog niet achter wat de toegevoegde functie daarvan is :D
Heb zelf ook een V7s rondrijden en deel je ervaringen! Hij komt overal goed bij, alleen rijdt hij zich af en toe vast in een tapijt inderdaad!

De V7s kan echter ook natdwijlen als je de bijbehorende container in de robot doet. Persoonlijk vind ik de mop-functie minder functioneel als de zuig-functie...Met de mop onder de robot lijkt hij een stuk minder bewegelijk en blijven de wielen slippen op natte ondergrond (uiteraard afhankelijk van je type ondergrond)...maar eens in de week automatisch de kamer laten moppen kan nooit kwaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Niet online
Mijn V7 is zojuist afgeleverd! Ben benieuwd hoe hij het gaat doen komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024

De A4 doet het prima in een grote ruimte (woonkamer van +/-100m2). De batterij is relatief groot waardoor hij best lang (ongeveer 2 uur) rond kan rijden. Vanwege zijn random programma zal hij misschien niet overal komen in 1 beurt, maar als je hem regelmatig laat draaien komt het wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Nu online

Laat ik direct een nuance maken voor dit gehele topic. Robotstofzuigers maken je vloer niet schoon, ze houden het zo goed mogelijk schoon. Je zult dus zelf om de week of 2 weken zelf nog even goed de stofzuiger er doorheen moeten halen. Met name in de hoeken en op plaatsen waar de robotstofzuiger niet bij kan. Denk bijvoorbeeld aan het opzij trekken van een stoel, bankje, enz.

Het is echt een (robot)stofzuiger voor -erbij- om niet dagelijks de gewone stofzuiger te hoeven pakken om kruimels en andere frutsels op te ruimen.

De ilife's draaien met gemak 2 tot 3uur in je huiskamer dus ik verwacht geen enkel probleem met grootte van je woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 05-10 12:20
Mijn A4 piept 4 keer en de status knop kleurt rood.

Dit zou duiden op de 2 borstels.
Alle onderdelen schoongemaakt maar zonder resultaat.

Iemand mee bekend?

Na volledige demontage en een beurtje perslucht doet hij t weer keurig.
De constructie van de grote borstel is echter niet goed doordacht, en daardoor kan er intern stop/vuil ophopen.
Hierdoor draait deze niet soepel meer, en genereerde dus een foutmelding.

[ Voor 45% gewijzigd door AcIDeR op 24-10-2016 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:20
Miki schreef op maandag 24 oktober 2016 @ 15:48:
[...]

Laat ik direct een nuance maken voor dit gehele topic. Robotstofzuigers maken je vloer niet schoon, ze houden het zo goed mogelijk schoon. Je zult dus zelf om de week of 2 weken zelf nog even goed de stofzuiger er doorheen moeten halen. Met name in de hoeken en op plaatsen waar de robotstofzuiger niet bij kan. Denk bijvoorbeeld aan het opzij trekken van een stoel, bankje, enz.

Het is echt een (robot)stofzuiger voor -erbij- om niet dagelijks de gewone stofzuiger te hoeven pakken om kruimels en andere frutsels op te ruimen.

De ilife's draaien met gemak 2 tot 3uur in je huiskamer dus ik verwacht geen enkel probleem met grootte van je woonkamer.
Zeker eens dat je nog een gewone stofzuiger nodig hebt voor het grondige werk. Ook kussens, vensterbanken... Ondanks dat ik een Spider heb, heb ik hem nog niet zien klimmen :+

Maar juist de plekken die je noemt (hoeken, stoelen, banken) zijn plekken waar de robots juist WEL komen, en ik vroeger juist te weinig kwam met de stofzuiger. Dat is ook de reden dat het een stuk schoner is hier in huis sinds de robot er is.
Pagina: 1 ... 43 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.