Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 42 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.923 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
En sommige modellen hebben het probleem dat ze door de natte vloer hun grip verliezen, waardoor ze of vast of rare ongecontroleerde bewegingen gaan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06

Tick

Im that jerk,who wants to know

Binnetie schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:46:
[...]

Nat dweilen is vaak niet meer dan dat je een vochtige doek onder het apparaat plaatst en dan laat rijden. Omdat hij intelligentie mist lijkt me niet dat hij de hele ruimte kan 'afnemen'. Als je vloerverwarming hebt lijkt me de doek ook zo weer droog. Droog dweilen, is gewoon afnamen al la Swiffer.

In de V7S kan bijvoorbeeld water gedaan worden die hij zelf doseert, wel las ik dat wanneer de stofzuiger vastzit het water gewoon blijft doorsijpelen. Ik weet niet of de V5S een eigen reservoir heeft?
Ja want de V5s (pro) heeft de mogelijkheid tot een reservoir, maar deze wissel je met het "stof opvang" bakje.

Hmmz twijfel. een A4 of een V5s...

Jammer dat Medion niet de VS5 / pro heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door Tick op 09-10-2016 13:02 ]

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Tick schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 12:31:
[...]

Ja want de V5s (pro) heeft de mogelijkheid tot een reservoir, maar deze wissel je met het "stof opvang" bakje.

Hmmz twijfel. een A4 of een V5s...

Jammer dat Medion niet de VS5 / pro heeft.
Het verschil tussen de v5 en de vs5 is toch alleen nat dweilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10

Saninl

Na een tijdje in dit topic meegelezen te hebben, denk ik er ook aan om mijn kleine appartementje te voorzien van een robotstofzuiger!

Ik twijfel op dit moment tussen:
DIRT DEVIL FUSION M611 en de DIRT DEVIL SPIDER M607. Naar mijn weten is het enige verschil dat de ene automatisch terug gaat naar zijn basisstation.

Verder (ook gezien het budget) geen bijzondere stofzuigers, maar hopelijk wel waar voor mij geld?

Iemand nog (buitenlandse) tips die in dezelfde prijsklasse vallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Saninl schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:40:
Na een tijdje in dit topic meegelezen te hebben, denk ik er ook aan om mijn kleine appartementje te voorzien van een robotstofzuiger!

DIRT DEVIL FUSION M611 en de DIRT DEVIL SPIDER M607. Naar mijn weten is het enige verschil dat de ene automatisch terug gaat naar zijn basisstation.

Verder (ook gezien het budget) geen bijzondere stofzuigers, maar hopelijk wel waar voor mij geld?

Lees even de laatste pagina's door. Dit is vrij recent nog gesproken. Qua budget zou de ilife A4 in de buurt komen, deze is wel iets duurder maar bied veel bang for the buck!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:27
Saninl schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:40:

Beide gehad, de fusion is een drama. Borstels draaien zichzelf vast rondom de as, oplader terugvinden werkt slecht en kwa prijs niet interessant als je het vergelijkt met de A4 en A5 van ilife.

Zelf voor de A5 gekozen omdat deze een smalle zuigmond heeft, de robotzuigers met brede zuigmond zogen niet zo goed op parket, veel bleef liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saninl
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:10

Saninl

Dank voor beide reacties. Ik ben ervan bewust dat de afgelopen pagina's zijn gegaan over de (via de link in EU te verkrijgen) A4 en A5. Echter ik heb maar een klein appartement waardoor ik het eigenlijk zonde vindt om nog meer uit te geven...

Of is het verschil écht de moeite waard / veel meer en langer plezier van het product?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

A4 heeft echte borstels aan de onderzijde en meer zuigkracht.

V5(s) mist deze, borstels zullen toch wel de voorkeur hebben neem ik aan? Of heeft dit alleen nut bij vloerkleden? Praktijk test / ervaring zou mooi zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Tick op 09-10-2016 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
ik heb nu de broadlink mini 3 in gebruik om via mijn telefoon (originele app) de stofzuiger te starten.
uiteraard wil ik dit via domoticz (python script of iets dergelijk)
alleen in de bestaande scripts moet je met wireschark de ir hex stream afvangen, en dat lukt me niet helemaal. iemand hier wel ervaring mee?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
Tick schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 18:47:
A4 heeft echte borstels aan de onderzijde en meer zuigkracht.

V5(s) mist deze, borstels zullen toch wel de voorkeur hebben neem ik aan? Of heeft dit alleen nut bij vloerkleden? Praktijk test / ervaring zou mooi zijn.
Borstels hebben vooral voordeel bij tapijt, vloerkleden etc. Op m'n parket zorgde zowel de Signature XV Pro en de Roomba 650 dat bijvoorbeeld chocolade vastplakt werd, in plaats van opgezogen. Zowel de Dirt Devil Spider als de iLife A5 hebben er geen probleem mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchBearToo
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:16
remcoXP schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 19:38:
ik heb nu de broadlink mini 3 in gebruik om via mijn telefoon (originele app) de stofzuiger te starten.
uiteraard wil ik dit via domoticz (python script of iets dergelijk)
alleen in de bestaande scripts moet je met wireschark de ir hex stream afvangen, en dat lukt me niet helemaal. iemand hier wel ervaring mee?
Ik heb dezelfde broadlink mini 3 en het is mij wel gelukt om de IR streams af te vangen. Ik gebruik tPacketCapture op android om te pakketten te vangen en WireShark om de data eruit te halen. Het is wel belangrijk om op dezelfde wifi AP te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Iemand hier ervaring met het introduceren van een robotzuiger bij een redelijk angstige poes?

Ik zit serieus te denken om een spider of ilife A4 aan te schaffen maar ik ben een beetje huiverig voor de reactie van mijn kat en het resultaat.
En als bij komende vraag; is de Ilife A4 zijn meerprijs tov de spider echt waard? En dan vooral gezien eventuele garantie in de toekomst.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Is je poes ook angstig bij een normale stofzuiger? Die van mij wel namelijk, ze vlucht net zo hard bij een robotstofzuiger(Neato XV-15) als bij mijn philips stofzuiger.

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
Humma Kavula schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:36:
Iemand hier ervaring met het introduceren van een robotzuiger bij een redelijk angstige poes?

Ik zit serieus te denken om een spider of ilife A4 aan te schaffen maar ik ben een beetje huiverig voor de reactie van mijn kat en het resultaat.
En als bij komende vraag; is de Ilife A4 zijn meerprijs tov de spider echt waard? En dan vooral gezien eventuele garantie in de toekomst.
Denk je je kat dat langzaam moet aanleren door hem in je armen vas te houden en je stofzuiger/robotstofzuiger op afstand aanzet. Langzamerhand kom je dichterbijer en let je op zijn reactie. En natuurlijk een snoepje als beloning ;)

Heb zelf pas een maandje een kitten en morgen komt mijn iLife A4 binnen dus ik ga het ook meemaken.
In het begin schrok mn kat al van mn nespresso apparaat maar dat valt nu ook wel mee.

Trouwens waar zijn die roterende sprieten aan de voorkant nou voor?

[ Voor 5% gewijzigd door com2,1ghz op 10-10-2016 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Faddermakker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:40:
Is je poes ook angstig bij een normale stofzuiger? Die van mij wel namelijk, ze vlucht net zo hard bij een robotstofzuiger(Neato XV-15) als bij mijn philips stofzuiger.
Yep, mijn huidige Miele en zij zullen nooit maatjes worden :') Aan de ene kant moet ze er maar aan wennen natuurlijk maar ik heb geen zin om elke dag thuis te komen en een schreeuwende/gestreste poes tegen te komen.
com2,1ghz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Denk je je kat dat langzaam moet aanleren door hem in je armen vas te houden en je stofzuiger/robotstofzuiger op afstand aanzet. Langzamerhand kom je dichterbijer en let je op zijn reactie.

Heb zelf pas een maandje een kitten en morgen komt mijn iLife A4 binnen dus ik ga het ook meemaken.
In het begin schrok mn kat al van mn nespresso apparaat maar dat valt nu ook wel mee.

Trouwens waar zijn die roterende sprieten aan de voorkant nou voor?
Dank voor de tip, ik hoor graag hoe het jou verlopen is. Betreffende die sprieten: die vegen alle losse meuk naar de zuigmond toe.

Maar iemand die echt de meerwaarde van de Ilife A4 tov de spider heeft? Zuigt de Ilife echt beter, is deze stiller, hoe zit het met de garantie ( wat je niet hebt op een chinees product miz)

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:53
Eén van mijn katten is als de dood voor onze normale stofzuiger, maar na een week een robotstofzuiger te hebben gebruikt blijft hij rustig op de bank liggen. Het is bij iedere kat anders natuurlijk, maar die van ons vind de robotstofzuiger in ieder geval een stuk minder eng :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Anders even aan de slag met Catnip :P Even de filter van je stofzuiger inspuiten ermee of catnip in een zakje toevoegen en ze zijn opeens grote maatjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

krietjur

Where am I?

In de handleiding van de iLife V7 lees ik dat er links en rechts naast het laadstation 1 meter vrij moet zijn. Komt dit echt zo kritisch? Ik heb momenteel een oude Samsung robotzuiger waarbij ook iets dergelijks in de handleiding stond, maar die deed het ook prima met nauwelijks ruimte links en rechts.

De Samsung wil ik naar de bovenverdieping gaan verhuizen (oudje en kan geen programma aan, alleen handmatig aanzetten) en voor beneden wil ik dan een iLife V7 aanschaffen.. maar ik heb geen plekje met links en rechts een meter vrij :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• damouzer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 14:53
krietjur schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 13:53:
In de handleiding van de iLife V7 lees ik dat er links en rechts naast het laadstation 1 meter vrij moet zijn. Komt dit echt zo kritisch? Ik heb momenteel een oude Samsung robotzuiger waarbij ook iets dergelijks in de handleiding stond, maar die deed het ook prima met nauwelijks ruimte links en rechts.

De Samsung wil ik naar de bovenverdieping gaan verhuizen (oudje en kan geen programma aan, alleen handmatig aanzetten) en voor beneden wil ik dan een iLife V7 aanschaffen.. maar ik heb geen plekje met links en rechts een meter vrij :)
30~ CM werkt ook prima. Het is wel handig om in de lengte richting een rechte vrije lijn te hebben. Het laatste stuk wil ie graag recht naar het basis station rijden. *hier een A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Top, thanks! In de lengte richting een vrije lijn is geen probleem. Kan hem dan mooi onder de trap zitten, de onderste trede is open, daar kan hij dan onderdoor rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:33

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Humma Kavula schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:36:

Mijn katten sprongen al op als ik de normale stofzuiger alleen al oppakte, maar met een Roomba gaan ze op hun gemak naar boven. Dus niet zo panisch als bij de gewone stofzuiger.
com2,1ghz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 12:33:
[...]

Denk je je kat dat langzaam moet aanleren door hem in je armen vast te houden en je stofzuiger/robotstofzuiger op afstand aanzet. Langzamerhand kom je dichterbij en let je op zijn reactie.
Dit is zowat het slechtste wat je kan doen. Je kat wordt er nog meer panisch van (want je dwingt hem naar iets waar hij bang voor is) en je zit daarna zelf onder de krassen. Een kat die weg wil uit je armen hou jij niet (makkelijk) tegen.

Beter is het om de robot in de kamer te zetten en de kat hem dan zelf te laten onderzoeken.

[ Voor 38% gewijzigd door zonoskar op 10-10-2016 15:34 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
zonoskar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:29:
[...]

Mijn katten sprongen al op als ik de normale stofzuiger alleen al oppakte, maar met een Roomba gaan ze op hun gemak naar boven. Dus niet zo panisch als bij de gewone stofzuiger.

[...]

Dit is zowat het slechtste wat je kan doen. Je kat wordt er nog meer panisch van (want je dwingt hem naar iets waar hij bang voor is) en je zit daarna zelf onder de krassen. Een kat die weg wil uit je armen hou jij niet (makkelijk) tegen.

Beter is het om de robot in de kamer te zetten en de kat hem dan zelf te laten onderzoeken.
Daarom zeg ik ook let op zijn reactie. Als hij nog kalm blijft dan gaat het goed. Begint hij tegen te stribbelen dan wacht je nog even. Dit hoeft niet meteen de eerste keer te lukken.
Ik snap hier niet wat er slecht aan is. En als je hem zijn gang laat gaan dan rent hij weg en verstopt hij zich. Dat is juist datgene wat je niet moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20:11
com2,1ghz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:51:
[...]

Daarom zeg ik ook let op zijn reactie. Als hij nog kalm blijft dan gaat het goed. Begint hij tegen te stribbelen dan wacht je nog even. Dit hoeft niet meteen de eerste keer te lukken.
Ik snap hier niet wat er slecht aan is. En als je hem zijn gang laat gaan dan rent hij weg en verstopt hij zich. Dat is juist datgene wat je niet moet doen.
Heb maar 1 vraag... Waarom?!

We hebben drie katten en die kunnen de Roomba makkelijk ontlopen. Ze tonen er geen emotie bij, maar gaan er niet zelf opzitten of mee spelen - maar slapen lekker verder. Kan werkelijk geen enkele reden bedenken om m'n kat te dwingen hem leuk te vinden.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
NiGeLaToR schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:58:
[...]

Heb maar 1 vraag... Waarom?!

We hebben drie katten en die kunnen de Roomba makkelijk ontlopen. Ze tonen er geen emotie bij, maar gaan er niet zelf opzitten of mee spelen - maar slapen lekker verder. Kan werkelijk geen enkele reden bedenken om m'n kat te dwingen hem leuk te vinden.
Volgens mij sta je niet te wachten op een kat die gestresst is en je huis onder schijt en hij niet meer wilt eten of drinken.
Ze hoeven er niet mee te spelen, maar ze moeten er niet bang voor zijn want anders maak je het alleen maar erger voor ze.

[ Voor 10% gewijzigd door com2,1ghz op 10-10-2016 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

com2,1ghz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:51:
Dat is juist datgene wat je niet moet doen.
http://dier-en-natuur.inf...g-voor-de-stofzuiger.html
Als je dan nog gelooft dat je kat naar een stofzuiger toe dwingen het beste voor ze is....

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Ik ga haar ook zeker niks dwingen, daar ken ik haar nu lang genoeg voor dat dat dus averechts werkt.
Beste lijkt mij maar gewoon dat ding bestellen en testen in de avonduren en weekenden, zonder dwang en zonder dat zij naar buiten mag op dat moment en dan maar kijken, afwachten en zo min moigelijk aandacht aan besteden. Maar dat lijkt mij meer voor het kattentopic ;)
Ik zie dat de iLife A4 met coupon nu €130,- incl. verzenden is. Lijkt mij wel een goede deal tov de Spider.
Maar even een paypal accountje regelen en dan bestellen.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
zonoskar schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:03:
[...]

http://dier-en-natuur.inf...g-voor-de-stofzuiger.html
Als je dan nog gelooft dat je kat naar een stofzuiger toe dwingen het beste voor ze is....
Je hoeft je kat niets te dwingen. Dat zeg ik ook niet maar dat maak je er zelf van.

Ik spreek het artikel ook niet tegen dus ik ga er maar van uit dat dit weer een troll opmerking is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

com2,1ghz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:11:
Ik spreek het artikel ook niet tegen dus ik ga er maar van uit dat dit weer een troll opmerking is.
Wie loopt hier nou te trollen? Hoe goed je ook kijkt wat de reactie van het beestje is, je bent toch altijd je laat met herkennen, tegenstribbelen is nl. al 3 fases verder dan angstig. Daarmee is de kat al angstig voordat jij het herkent, dus ben je hem aan het dwingen iets te doen wat hij niet leuk vindt.

Het artikel zegt (en dat is ook mijn ervaring) dat je een kat rustig moet introduceren bij een stofzuiger en vooral niet de stofzuiger naar de kat bewegen. Dat is natuurlijk hetzelfde als de kat naar de stofzuiger bewegen. Ik heb al 30 jaar katten en ik ben er inmiddels achter dat je een kat niet kan dwingen iets leuk te vinden. Hoe graag je het ook wilt. 1 kat van me die vindt het super fijn om geborsteld te worden, de andere begint meteen te bijten. Hoeveel snoepjes hij ook krijgt, het lukt niet om die kat te borstelen.

Je wilt dat een kat niet panisch reageert op een stofzuiger, maar hij hoeft er geen vriendjes mee te worden. Je kan geluk hebben dat je kat erop springt en dan ben je de held van youtube. Maar 99% van de katten is panisch voor alles wat stofzuiger heet. 1 van mijn katten blijft gewoon liggen als ik stofzuig, maar ook die zal weg lopen als ik te dicht in de buurt kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Ik ga hier niet meer op in.

Waarvoor zijn de roterende borsteltjes aan de voorkant van een robotstofzuiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Nu online
com2,1ghz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:34:
Ik ga hier niet meer op in.

Waarvoor zijn de roterende borsteltjes aan de voorkant van een robotstofzuiger?
Dat is al beantwoord...

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 20:11
com2,1ghz schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 15:59:
[...]

Volgens mij sta je niet te wachten op een kat die gestresst is en je huis onder schijt en hij niet meer wilt eten of drinken.
Ze hoeven er niet mee te spelen, maar ze moeten er niet bang voor zijn want anders maak je het alleen maar erger voor ze.
Sommige katten zijn angstiger, maar als dit gebeurt als de stofzuiger gaat rondrijden is er een ander probleem. Totaal offtopic, maar na 20 jaar beschadigde katten te hebben geadopteerd uit het asiel durf ik wel te zeggen dat ik wat kennis heb van katten en een robotstofzuiger is echt geen probleem.. vasthouden en forceren is echt nogo. Maargoed, tot zover kattenlogica 101 - onze 3 katjes zijn er aan gewend en vinden het prima.

Wat ik dus niet wil is een stofzuiger die automatisch gaat rijden.. haarballetje en een robot die erover gaat rijden.. nee dank u :P

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:57
NiGeLaToR schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:04:
[...]

Sommige katten zijn angstiger, maar als dit gebeurt als de stofzuiger gaat rondrijden is er een ander probleem. Totaal offtopic, maar na 20 jaar beschadigde katten te hebben geadopteerd uit het asiel durf ik wel te zeggen dat ik wat kennis heb van katten en een robotstofzuiger is echt geen probleem.. vasthouden en forceren is echt nogo. Maargoed, tot zover kattenlogica 101 - onze 3 katjes zijn er aan gewend en vinden het prima.

Wat ik dus niet wil is een stofzuiger die automatisch gaat rijden.. haarballetje en een robot die erover gaat rijden.. nee dank u :P
De zooi die het maakt valt wel mee hoor.. Althans bij onze Neato.. je moet de Neato vervolgens dan wel van binnen goed schoonmaken. Maar de zooi op de vloer valt mee.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 19:05
Humma Kavula schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 16:05:
Ik ga haar ook zeker niks dwingen, daar ken ik haar nu lang genoeg voor dat dat dus averechts werkt.
Beste lijkt mij maar gewoon dat ding bestellen en testen in de avonduren en weekenden, zonder dwang en zonder dat zij naar buiten mag op dat moment en dan maar kijken, afwachten en zo min moigelijk aandacht aan besteden. Maar dat lijkt mij meer voor het kattentopic ;)
Ik zie dat de iLife A4 met coupon nu €130,- incl. verzenden is. Lijkt mij wel een goede deal tov de Spider.
Maar even een paypal accountje regelen en dan bestellen.
Ik heb ervaring met zowel de spider als de A4. Conclusie: A4 is zijn meerkosten dubbel en dwars waard. Apparaat is stukken degelijker, rijdt sneller, er kan meer stof in het bakje en hij zuigt krachtiger. Daarnaast heeft ie ook meer opties, zoals het laadstation en afstandbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

[b]exponential schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 17:18
Ik heb ervaring met zowel de spider als de A4. Conclusie: A4 is zijn meerkosten dubbel en dwars waard. Apparaat is stukken degelijker, rijdt sneller, er kan meer stof in het bakje en hij zuigt krachtiger. Daarnaast heeft ie ook meer opties, zoals het laadstation en afstandbediening.
Top! Helder verhaal en de bestelling lijkt mij nu helemaal een no brainer.
Hartelijk dank voor je feedback, kunnen meer mensen wat mee lijkt mij.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Ik sta ook op het punt om een A4 te bestellen maar vraag me nog wel af hoe 'slim' deze is om op het rood gemarkeerde deel te komen (waarbij het grijze deel niet toegankelijk is), én er weer uit te komen waarbij dit deel goed schoongemaakt is?

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xSa5POh.png

Kan het vanavond nog even specifieker opmeten wanneer het krap aan blijkt en elke centimeter telt :)

[ Voor 27% gewijzigd door JBS op 11-10-2016 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Nu online
JBS schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:19:
Ik sta ook op het punt om een A4 te bestellen maar vraag me nog wel af hoe 'slim' deze is om op het rood gemarkeerde deel te komen (waarbij het grijze deel niet toegankelijk is), én er weer uit te komen waarbij dit deel goed schoongemaakt is?

[afbeelding]
op welke schaal moeten we dit zien? (ik ga uit van een keuken dus dat de open ruimte meer dan een meter is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Snowhite0901 schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:30:
[...]

op welke schaal moeten we dit zien? (ik ga uit van een keuken dus dat de open ruimte meer dan een meter is?)
Goede vraag, ik heb de afbeelding vervangen door eentje met wat informatie over afmetingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online
JBS schreef op dinsdag 11 oktober 2016 @ 11:19:

[afbeelding]

Kan het vanavond nog even specifieker opmeten wanneer het krap aan blijkt en elke centimeter telt :)
Mijn V7S rijdt gewoon om een kleed met aan 3 kanten maar 50 cm. En hij komt uiteindelijk overal.

Tijd van werken, tijd van rusten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-10 12:29
Faddermakker schreef op maandag 10 oktober 2016 @ 11:40:
Wonderlijk genoeg heeft mijn kat een pleurishekel aan de normale stofzuiger en trekt zich niets aan van mijn Neato. Niet te voorspellen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hades007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:02
Ook ik was al tijdje op zoek naar een knappe robotstofzuiger maar wou er niet meteen 5/6/700 euro aan uitgeven. Mocht dit bevallen en hij begeeft het na een X tijd dan zou ik wel een 'geavanceerdere' willen kopen.
Na de vele positieve berichten te hebben gelezen en gezien te hebben op Youtube over de A4 deze dan ook gisteren besteld voor €113,73 en met DHL verzendkosten a €14 een totaal bedrag van €127,73, wat ik een prima prijs vind om mee te beginnen!
Zojuist al mail gekregen dat hij verzonden is dus ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Nou ik heb mijn A4 net binnen en toch stiekem buitenom het boekje om meteen aangezet ipv op te laden :p
Je ziet ook gelijk hoe mn kat erop reageert.
Tevens was dit de rustige stand ipv maximale. Omdat de accu bijna leeg is gaat hij na 2 minuten al terug naar het laadstation. Tevens geen moeite met het tapijt.
Even een klein filmpje:
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=vkM5UFuKz6Y&feature=youtu.be]

[ Voor 4% gewijzigd door com2,1ghz op 11-10-2016 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 18:23
moca007 schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 15:27:
[...]

Het verschil tussen de v5 en de vs5 is toch alleen nat dweilen?
V5pro (V5s) heeft ook een langere accuduur en betere zuigkracht: http://www.vacuumsguide.com/ilife-vacuum-cleaners/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Maandag een V7 besteld, vandaag afgeleverd. Lekker vlot.. ben benieuwd :) 125 vond ik wel een prima prijs in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Laatst online: 29-09 19:46

racoon

mooowwww

krietjur schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:52:
Maandag een V7 besteld, vandaag afgeleverd. Lekker vlot.. ben benieuwd :) 125 vond ik wel een prima prijs in elk geval.
Waar heb jij hem besteld?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Gearbest, op voorraad in EU magazijn:

http://www.gearbest.com/c...nces/pp_349223.html?wid=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
Sinds gisteren ook de V7, hij heeft hier ruzie met de stoelpoot (1 gebogen poot) en de koeienhuid (plooit een beetje aan de zijkanten). De stoelen heb ik nu opgelost door op de tafel te zetten, voor nu werkt dat wel, eens kijken of ik daar nog iets beters op kan verzinnen. De koe moet gewoon platgestreken worden, dan bestaat ook dat probleem niet meer.

Verder rijdt ie prima rond op de 90m2 van de beneden verdieping. Super gaaf om te zien hoe hij meestal heel subtiel naar een object rijdt en stopt voordat hij een aanraking heeft. Kennelijk zien zijn sensoren het niet altijd en dan pakt de bumper het wel op. Als het echt goed blijft bevallen komt er nog een 2e bij voor de bovenverdieping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
De iLife A4 he, die heeft dus een MAX knop waardoor hij met 1000Pa zuigt ipv 600. Is dit permanent instelbaar zodat hij altijd op 1000 blijft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Volgens mij niet helaas...
Vind het ook een topstand (ben toch niet thuis als stoffel zn rondje doet)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick

Tick

Inmiddels een ilife v5s (pro) in huis.

Tot dus ver zeer tevreden, zuigt stof en vuil goed op. We hebben een gladde vloer zonder kleden.

De dweil functie werkt ook echt, al zullen hardnekkige vlekken niet direct verdwijnen, de dweil was toch al goed vies na een half uurtje en het bakje zat nog voor 2/3 vol met water. Je ziet een mooi vochtig spoor waar die al geweest is.

Zolang het laadstation een lange rechte vrije lijn voor zich heeft, pakt die deze ook goed op om terug te komen.

Geluidsproductie valt mij ook zeer mee, tussen max zuigen en normaal zit ook weinig verschil.

Ook lijkt die best intelligent voor een domme zuigrobot, zodat die toch overal wel komt.

Zeer makkelijk in te stellen en in gebruik.

Enige puntje misschien, je kan tijdens een klus kiezen voor MAX zuigkracht m.b.v. de afstandbediening. Volgens mij onthoudt die deze instelling niet voor de volgende ingestelde tijd/ klus... Maar dit zal met batterij verbruik te maken hebben en het vuil verdwijnt net zo mooi in het bakje, echt minpuntje is het ook niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Tick op 12-10-2016 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

V7 ligt hier nu aan de lading. 1e indruk is in elk geval wel goed, zit allemaal keurig in elkaar. Kan niet wachten tot de accu vol is :)

Edit:

Doh.. onder de pad zit een aan/uit schakelaar. Die had ik gemist. Hij is nu aan het rondsnorren. Bevindingen tot nu toe:
- veel stiller dan m'n oude Samsung
- Sommige dingen ontwijkt hij keurig, andere dingen botst hij flink hard tegenaan
- De pianokruk met een platte ronde voet op de grond kan hij niet mee overweg. Die ziet hij totaal niet (te plat voor de sensoren denk ik) en vervolgens rijdt hij zich er op vast. Maar eens denken wat ik daar aan kan doen..

[ Voor 63% gewijzigd door krietjur op 12-10-2016 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

grun93 schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 08:25:
[...]

Als je zelf niks verandert, dan hanteert paypal de koers volgens paypal. Dat is meestal niet de goedkoopste manier. Hier staat hoe je dat kunt veranderen.
Klopt het dat het alleen voor je credit card kunt instellen?
ik heb zowel mijn cc als bankrek gekoppeld maar de optie was alleen bij de cc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
krietjur schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 10:52:
Ik heb de V7 vorige week vrijdag besteld voor 140 euro incl. verzendkosten van 10 euro. Deze order staat nog op Processing helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Ik was ook wel verrast dat het zo snel ging. Op de orderpagina stond op een gegeven moment een knop waarmee ik de verzending versneld kon laten uitvoeren. Geen extra kosten. Uurtje nadat ik geklikt had kreeg ik een melding dat hij verzonden was.. en vandaag afgeleverd :)

Eerste rondje zit er nu op, stofbak zat best vol. Twee probleempjes: de drinkbak van de kat (lichtgewicht plastic geval, wilde toch al een zwaardere bak kopen) en de pianokruk. Pianokruk kan ik denk ik wel oplossen door een houten plaat onder de bestaande voet te maken. Wordt de voet iets dikker maar valt nauwelijks op denk ik.. en dan zal de stofzuiger er vermoedelijk niet meer op komen (of wellicht de kruk al detecteren en het niet meer proberen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:02
DRuw schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:08:
Klopt het dat het alleen voor je credit card kunt instellen? ik heb zowel mijn cc als bankrek gekoppeld maar de optie was alleen bij de cc....
Dat durf ik niet te zeggen, zelf heb ik alleen maar een cc gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DRuw schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 20:08:
[...]

Klopt het dat het alleen voor je credit card kunt instellen?
ik heb zowel mijn cc als bankrek gekoppeld maar de optie was alleen bij de cc....
Ik heb beide gekoppeld en alleen met creditkaart kan je die omrekenkoers voordeliger instellen. Ik had een dure aanschaf uit het buitenland. De PayPal wisselkoers was 45 euro duurder dan die via de cc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ja die paypal koers zal niet snel voordelig uitpakken voor jou als klant..
Zonder dat ik teveel offtopic ga, kun je dat ook snel zien ergens tijdens het afrekenen toevallig?
En weer ontopic: heeft iemand al geprobeert de norstel van een v7s in een a4 te drukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Nu nog even kijken voor een IR transmitter voor de raspberry pi dat je zelf schoonmaakopdrachten kan inplannen op afstand ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DRuw schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:31:
Zonder dat ik teveel offtopic ga, kun je dat ook snel zien ergens tijdens het afrekenen toevallig?
En weer ontopic: heeft iemand al geprobeert de norstel van een v7s in een a4 te drukken?
Je ziet het als je vooraf even via wisselkoers.nl omrekend wat je totaal in euro's kwijt bent. Ik zag dat er een flink bedrag bij kwam. PayPal veranderde de valuta naar euro. Toen ik mijn gekoppelde creditkaart koos bleeft de buitenlandse valuta staan. Toen ik die door de wisselkoers haalde zag ik dat het verschil 45 eu was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

DRuw schreef op donderdag 13 oktober 2016 @ 07:31:
Je kan het énkel tijdens het afrekenen aanpassen, voor zover ik weet.

Voorheen stond bij mij ingesteld dat 'ie altijd via m'n CC moest gaan voor valutaconversie, maar sinds enkele weken (of misschien maanden?) is Paypal zo 'vriendelijk'/sneaky geweest om dat automatisch terug op hun eigen conversie te zetten...

Ik heb 't nu aangepast tijdens een afrekening, maar geen idee of dat opgeslagen wordt, of dat je 't telkens opnieuw moet aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

De V7 heeft er hier inmiddels diverse rondjes in huis opzitten. Vier probleempjes in huis:
  • De pianokruk, die heb nu verholpen met wat dopjes onder de bestaande voet, zodat de robot er niet meer op klimt
  • Drinkensbak van de katten. Licht plastic geval, dus dat werd een zooitje met een botsende robot. Nu vervangen door een zwaardere drinkensbak. Wordt ook goed herkend door de V7, dus ook geen gebots meer.
  • De overgang van deurmat naar laminaat. Als hij op de deurmat komt, lukt het hem niet meer eraf te komen. Verrassend wel, want is maar een klein hobbeltje en de vorige robot had er geen problemen mee. Krijg ik nog wel opgelost door de mat meer op gelijke hoogte met het laminaat te leggen.
  • Deurmat voor de tuindeur. Deze ligt los, en wordt nu geregeld door het huis gesleept door de robot. Stukje dubbelzijdig tape ofzo lost dat nog wel op.
Al met al dik tevreden, zeker voor deze prijs. Hij rijdt welliswaar kris-kras door het huis heen, maar ik heb niet het idee dat hij plekjes mist. Hij gaat ook beter om met de kattenspeeltjes. De vorige at nog wel eens de speelmuisjes op, dat is me met deze nog niet gebeurd. Soms rijdt hij wel minuten lang met een rammelend speelballetje rond, maar ergens onderweg verliest hij hem uiteindelijk wel weer.

Eerder zag ik nog de vraag over hoe dat met katten samen gaat.. nou.. de volwassen kat hier in huis klimt op bank/stoel/aquarium, kijkt er even naar en gaat dan slapen.

De kitten (nu 10 weken oud) vindt het wel interessant en volgt de robot door het hele huis. Was nog wel een beetje angstig, maar een paar brokjes op de robot hebben dat ook opgelost:

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Niet online

JBS

Dinsdagavond A4 besteld bij Gearbest, vanuit EU magazijn, levering aangepast naar ophalen hij DHL. Gisterochtend sms'je van DHL dat ik 'm op kan halen. Gisteravond naar DHL, kwartier gezocht, pakket kwijt. Maandag gaan ze verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Sinds enkele dagen heb ik de Roomba 875 in gebruik. Laten we vooropstellen dat hij het goed doet en dat het nog nooit zo schoon is geweest, maar ik als kritische techneut sta toch wel voor een aantal kleine raadsels, name over wat voor soort algoritmes dat ding gebruikt.

Soms lijkt hij namelijk erg slim als ik zie hoe hij om objecten heen beweegt en netjes de rand van de kamer kan volgen, waarbij hij netjes alle randen en zelfs bijna alle hoeken meeneemt.

Maar aan de andere kant lijkt het er ook erg op dat hij in het grotere plaatje geen flauw idee heeft wat hij doet. Hij rijdt vaak ogenschijnlijk kris-kras door de kamer, waarbij in één schoonmaaksessie bepaalde delen van de vloer tot wel 10 keer worden schoongemaakt en andere delen misschien maar één keer (if at all).

Daar staat weer tegenover dat hij tot op heden wel altijd aan het eind weer netjes terugstaat in z'n basisstation, en dat wanneer ik hem in een kleinere ruimte zet hij ook al véél sneller aangeeft dat hij klaar is dan wanneer ik hem in mijn nogal ruime woonkamer laat rondrijden. Deze zaken impliceren dat hij toch wel verder kijkt dan z'n sensoren lang zijn. Het is niet zo dat dat ding rondrijdt tot bijvoorbeeld de batterij op 15% is en dan op zoek gaat naar z'n basisstation en gewoon maar stopt als hij hem op 10% nog niet heeft gevonden.

Kortom, hij doet wat hij moet doen, maar het ziet er gewoon vrij inefficiënt uit. Heeft iemand enig idee wat voor soort algoritmes hieraan in grote lijnen ten grondslag liggen en hoe "slim" zo'n ding nu echt is?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

vanaf 3:58

De reden dat ik voor een Neato ben gegaan. Zijn wel oudere modellen zo te zien (de Neato XV in ieder geval wel), ik denk dat er bij beide bedrijven wel wat verbeterd is in nieuwere modellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
HarmoniousVibe schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 10:51:
Sinds enkele dagen heb ik de Roomba 875 in gebruik. Laten we vooropstellen dat hij het goed doet en dat het nog nooit zo schoon is geweest, maar ik als kritische techneut sta toch wel voor een aantal kleine raadsels, name over wat voor soort algoritmes dat ding gebruikt.

Soms lijkt hij namelijk erg slim als ik zie hoe hij om objecten heen beweegt en netjes de rand van de kamer kan volgen, waarbij hij netjes alle randen en zelfs bijna alle hoeken meeneemt.

Maar aan de andere kant lijkt het er ook erg op dat hij in het grotere plaatje geen flauw idee heeft wat hij doet. Hij rijdt vaak ogenschijnlijk kris-kras door de kamer, waarbij in één schoonmaaksessie bepaalde delen van de vloer tot wel 10 keer worden schoongemaakt en andere delen misschien maar één keer (if at all).

Daar staat weer tegenover dat hij tot op heden wel altijd aan het eind weer netjes terugstaat in z'n basisstation, en dat wanneer ik hem in een kleinere ruimte zet hij ook al véél sneller aangeeft dat hij klaar is dan wanneer ik hem in mijn nogal ruime woonkamer laat rondrijden. Deze zaken impliceren dat hij toch wel verder kijkt dan z'n sensoren lang zijn. Het is niet zo dat dat ding rondrijdt tot bijvoorbeeld de batterij op 15% is en dan op zoek gaat naar z'n basisstation en gewoon maar stopt als hij hem op 10% nog niet heeft gevonden.

Kortom, hij doet wat hij moet doen, maar het ziet er gewoon vrij inefficiënt uit. Heeft iemand enig idee wat voor soort algoritmes hieraan in grote lijnen ten grondslag liggen en hoe "slim" zo'n ding nu echt is?
Bij dit soort algoritmes moet je niet te lang er naar kijken. Het is totaal niet logisch maar aan het einde van de run is je kamer wel schoon. De slimmere lidar systemen scannen je kamer en volgen een vast patroon. Dat lijkt efficiënt maar ik vraag me af of dit in de long run ook zo is. Immers komt het systeem maar 1x over dezelfde plaats terwijl zo'n dom ding soms wel meerdere keren over dezelfde plaats komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Miki schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

Bij dit soort algoritmes moet je niet te lang er naar kijken. Het is totaal niet logisch maar aan het einde van de run is je kamer wel schoon. De slimmere lidar systemen scannen je kamer en volgen een vast patroon. Dat lijkt efficiënt maar ik vraag me af of dit in de long run ook zo is. Immers komt het systeem maar 1x over dezelfde plaats terwijl zo'n dom ding soms wel meerdere keren over dezelfde plaats komt.
Zo'n dom ding komt op sommige plekken nooit, en is dan leeg omdat ie de rest 10x heeft gedaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Nou ja van wat ik had begrepen is de Roomba 800-serie niet van het "domme" type. En er is een groot gebied tussen enerzijds sommige plaatsen 10 keer doen en andere plaatsen niet en anderzijds alles precies één keer doen. Je moet met dezelfde of lagere energiecapaciteit in zo'n geval ook wel 2 of 3 keer alles doen.

Maar goed, zoals ik al zei ben ik er niet ontevreden over en levert hij een prima resultaat op, maar ik vraag me nu wel een beetje af of ik niet beter een goedkoper model had kunnen kopen. Maar goed, die zijn wellicht nog dommer.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik ken de nieuwe Roomba's niet hoor, ik heb toen ik mijn Neato 2 jaar geleden kocht goed de reviews en filmpjes bekeken, toen lag de Roomba nog flink achter in (navigatie-)efficientie.

Wel zie je nu steeds vaker goedkopere (domme) robotstofzuigers van "onbekende" merken bij de blokker/action/etc welke wel random rondrijden. Deze zuigen vaak niet eens, maar borstelen het vuil naar binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krietjur
  • Nu online

krietjur

Where am I?

Hoe gaat zo'n intelligente robot als de Neato om met een kamer vol spullen? Want zoals bovenstaand filmpje, een lege kamer.. daar ben ik niet zo enorm van onder de indruk. Die mooie rechte baantjes maken dat lukt bij de meeste huizen niet ;)

Ik heb een oude "slimme" Samsung die in een lege kamer ook mooi baantjes gaat trekken, maar in een kamer met stoelen en andere meubels gaat hij vaak behoorlijk vreemd doen en slaat dan ook stukken over en kan ook niet altijd z'n basis meer vinden.

De vrij domme iLife die ik nu heb gaat het hele huis door en zal vast wel een stukje vergeten.. maar doet het, zeker voor de prijs, toch wel erg goed vind ik. Vindt tot nu toe ook altijd weer z'n basis. Doet trouwens ook vooral borstelen ipv zuigen.. maar dat werkt bij mij op de gladde vloer toch wel uitstekend moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
W1LL3M schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:26:
Wel zie je nu steeds vaker goedkopere (domme) robotstofzuigers van "onbekende" merken bij de blokker/action/etc welke wel random rondrijden. Deze zuigen vaak niet eens, maar borstelen het vuil naar binnen.
Ja, maar in beide gevallen wordt het schoon toch? Ga voor de aardigheid eerst je kamer eens zuigen met een goede gewone stofzuiger, en daarna met zo'n domme gemotoriseerde rolveger. Je zult verbaasd zijn hoeveel stof er in het bakje van de laatste zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
W1LL3M schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:03:
[video]
vanaf 3:58

De reden dat ik voor een Neato ben gegaan. Zijn wel oudere modellen zo te zien (de Neato XV in ieder geval wel), ik denk dat er bij beide bedrijven wel wat verbeterd is in nieuwere modellen.
Oh had deze post over het hoofd gezien! Thanks! Dit is ook precies mijn ervaring. Slecht voor mijn OCD, maar er is ook wel wat voor de zeggen dat hij gemiddeld alles zo'n 3 keer meepakt en goed om te zijn dat hij in principe niks mist.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

krietjur schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:11:
Hoe gaat zo'n intelligente robot als de Neato om met een kamer vol spullen? Want zoals bovenstaand filmpje, een lege kamer.. daar ben ik niet zo enorm van onder de indruk. Die mooie rechte baantjes maken dat lukt bij de meeste huizen niet ;)

Ik heb een oude "slimme" Samsung die in een lege kamer ook mooi baantjes gaat trekken, maar in een kamer met stoelen en andere meubels gaat hij vaak behoorlijk vreemd doen en slaat dan ook stukken over en kan ook niet altijd z'n basis meer vinden.

De vrij domme iLife die ik nu heb gaat het hele huis door en zal vast wel een stukje vergeten.. maar doet het, zeker voor de prijs, toch wel erg goed vind ik. Vindt tot nu toe ook altijd weer z'n basis. Doet trouwens ook vooral borstelen ipv zuigen.. maar dat werkt bij mij op de gladde vloer toch wel uitstekend moet ik zeggen.
Euh ik kan op het moment wel zeggen dat mijn kamer euh vol is. er is nog een 25% van de originele ruimte over denk ik de rest staat vol met verhuis dozen. En ik was de neato vergeten van het schema af te halen. Ondertussen staat hij aan de andere kant van de kamer waarvoor hij door hoekjes en gaatjes is moeten gaan die wellicht 1 / 2 cm max breder zijn dan de neato zelf.

Dus ja hij is best slim daar mee. Verder heeft hij ondertussen zijn station gewoon weer terug gevonden. Het hele punt van de Lidar mapping is dat hij echt een soort van kaart maakt in 2D waar hij zich bevind waar hij mag stofzuigen en wat hij wel of niet gedaan heeft.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Miki schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 11:03:
[...]

Jij vind het ook niet erg als je vriendin 10x de oprit op en neer rijdt alvorens te stoppen? ;)

Ik heb ook een Neato en na 1x is het gewoon schoon. Als een robot efficiënt werkt scheelt dat ook op slijtage in de onderdelen.

Overigens is het filmpje hierboven een filmpje met oudere modellen. Ik heb dit filmpje ook wel eens aangehaald in dit topic. Er is ook een nieuw filmpje met de nieuwe modellen van Neato en Roomba.
Nadeel is dat dat model Roomba al bijna 900 kost. Dat vind ik toch wat teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
krietjur schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 17:11:

In de gastouder van mijn vriendin gaat dat prima. Hij had laatst tegen een glijbaan opgereden, maar hij hupte mn z'n kont en kwam toen weer los. Wel is het zo dat hij langzamer is wanneer hij veel moet ontwijken of er omheen moet. Maar dat is denk ik met elke robot zo. Ook daar zijn filmpjes van te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Shunt schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:58:
[...]

Euh ik kan op het moment wel zeggen dat mijn kamer euh vol is. er is nog een 25% van de originele ruimte over denk ik de rest staat vol met verhuis dozen. En ik was de neato vergeten van het schema af te halen. Ondertussen staat hij aan de andere kant van de kamer waarvoor hij door hoekjes en gaatjes is moeten gaan die wellicht 1 / 2 cm max breder zijn dan de neato zelf.

Dus ja hij is best slim daar mee. Verder heeft hij ondertussen zijn station gewoon weer terug gevonden. Het hele punt van de Lidar mapping is dat hij echt een soort van kaart maakt in 2D waar hij zich bevind waar hij mag stofzuigen en wat hij wel of niet gedaan heeft.
Dat gebeurd hier ook en vind ik er netjes. Want ik kom er deels niet eens goed bij met de zuigmond van de stofzuiger. Hij steekt er gewoon helemaal in en rijdt dan weer achteruit eruit. Vooral bij het keukentje en zitgedeelte van de kinderen. Het is daar altijd klein en krap. Maar hij doet het erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Binnetie schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Jij vind het ook niet erg als je vriendin 10x de oprit op en neer rijdt alvorens te stoppen? ;)
Zolang het eten maar op tafel staat als ik thuis kom van het werk 😀

Ofwel, het maakt geen drol uit hoe de stofzuiger navigeert terwijl je weg bent of ligt te slapen. Zolang je huis maar schoon blijft, toch? Dat lijkt me het belangrijkste.

Als ik zie wat er elke morgen weer aan stof en kruimels in de opvangbak van mijn ilife a4 zit, dan doet dat ding toch echt wel iets goed. En dat voor € 130.

Neem robotmaaiers, die werken op een soortgelijke random manier, maar toch zien de grasvelden er keurig onderhouden. De robot komt gedurende een week echt wel op elk plekje.

Ik geloof best dat een lidar gestuurde robotzuiger iets effectiever is, maar functioneel gezien voor mij niet de honderden euro's meer waard. Misschien als de xiaomi flink in prijs gaat zakken. 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
Wat de iLife doet is een paar algoritmes achter elkaar.
De volgende patronen heb ik waargenomen:
-Random rijden totdat er een opstakel tegengekomen is en dan draaien
-Random rijden maar dan in een boog
-Zigzaggend
-Edge cleaning. Dus langs je muren, kasten, tafelpoten.

Programma duurt 3 uur en in die 3 uur heeft hij zo n beetje mijn complete woonkamer van 35m² incl open keuken wel gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikkeja36
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 03-10 10:13
De Neato hier doet een klein halfuurtje over de woonkamer en keuken. Totaal 60m2

Normaal is het allemaal echt wel schoon. Toch zou ik wel de mogelijkheid willen hebben om de Neato 2x over alles te laten gaan. Vandaag lag er waspoeder op de grond en dat lukt niet in 1 pass.

De accu houdt het lang genoeg vol voor 4 x de huiskamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Binnetie schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 20:52:
[...]

Ik heb ook een Neato en na 1x is het gewoon schoon. Als een robot efficiënt werkt scheelt dat ook op slijtage in de onderdelen.

Overigens is het filmpje hierboven een filmpje met oudere modellen. Ik heb dit filmpje ook wel eens aangehaald in dit topic. Er is ook een nieuw filmpje met de nieuwe modellen van Neato en Roomba.
Nadeel is dat dat model Roomba al bijna 900 kost. Dat vind ik toch wat teveel.
Je vergelijking gaat mank maar ik waardeer je poging om grappig te lijken ;)

Zolang een robot van €130 een meer dan acceptabel resultaat weet te behalen met random patronen moet je mij eens uitleggen waarom ik 3x zoveel moet neerleggen voor een robot die ogenschijnlijk mooie lijnen rijdt.

Treffend voorbeeld: met twee kinderen is de vloer onder de eettafel altijd een kruimelfestijn. Toch weet iedere nacht mijn A4 tussen de stoelpoten te komen en vervolgens alles op te zuigen.

Iedere ochtend is het bakje weer vol met zand, kruimels en pluizen. Stofzuigen door de week doen we nagenoeg nooit meer, alleen nog in het weekend zodat alles grondig schoon is voor de aankomende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Laatst online: 19:10
Hier draait de A4 ook al een maandje keurig zijn rondjes. En doet dat veel beter dan verwacht.
Volkomen random, maar komt wel overal en het is keurig stofgezogen als ik thuiskom. Meer verwacht ik er ook niet van. Hij doet dat als ik weg ben, dus ik merk er niks van. Ik zie dus niet in waarom ik een duurdere zou moeten nemen, want schoner krijgt die het niet :) Ik kan 3 van deze verslijten voor de prijs van een merkrobot, ik heb niet het idee dat die 3x langer meegaan.

Ik ben er happy mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Raymond schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:41:
Hier draait de A4 ook al een maandje keurig zijn rondjes. En doet dat veel beter dan verwacht.
Volkomen random, maar komt wel overal en het is keurig stofgezogen als ik thuiskom. Meer verwacht ik er ook niet van. Hij doet dat als ik weg ben, dus ik merk er niks van. Ik zie dus niet in waarom ik een duurdere zou moeten nemen, want schoner krijgt die het niet :) Ik kan 3 van deze verslijten voor de prijs van een merkrobot, ik heb niet het idee dat die 3x langer meegaan.

Ik ben er happy mee :)
Waar heb je deze gekocht, en is hij makkelijk in te stellen, ik begreep dat de afstandsbedieing in het chinees is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
racoon schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:42:
[...]

Waar heb je deze gekocht, en is hij makkelijk in te stellen, ik begreep dat de afstandsbedieing in het chinees is?
Als je de juiste versie selecteerd bij bijv. Gearbest dan heb je gewoon een Engelstalige afstandsbediening. En over instellen, zoveel opties zijn er niet dus instellen dat de A4 op X tijdstip zijn ronde doet is in 1min geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
racoon schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 07:42:
De meesten zullen hem imho hier gekocht hebben. Geen risico op extra (import)kosten, alleen de verzendkosten van ruim 14 euro komen erbij. De voedingsadapter is de europese versie en de taal is engels. Levertijd ongeveer 3-4 dagen, mits op voorraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

grun93 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:17:
[...]

De meesten zullen hem imho hier gekocht hebben. Geen risico op extra (import)kosten, alleen de verzendkosten van ruim 14 euro komen erbij. De voedingsadapter is de europese versie en de taal is engels. Levertijd ongeveer 3-4 dagen, mits op voorraad.
Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Miki schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 00:11:
[...]

Je vergelijking gaat mank maar ik waardeer je poging om grappig te lijken ;)

Zolang een robot van €130 een meer dan acceptabel resultaat weet te behalen met random patronen moet je mij eens uitleggen waarom ik 3x zoveel moet neerleggen voor een robot die ogenschijnlijk mooie lijnen rijdt.

Treffend voorbeeld: met twee kinderen is de vloer onder de eettafel altijd een kruimelfestijn. Toch weet iedere nacht mijn A4 tussen de stoelpoten te komen en vervolgens alles op te zuigen.

Iedere ochtend is het bakje weer vol met zand, kruimels en pluizen. Stofzuigen door de week doen we nagenoeg nooit meer, alleen nog in het weekend zodat alles grondig schoon is voor de aankomende week.
Fijn, het is ook een beetje rare vergelijking. Zo heeft iedereen zijn punt.
Mijn punt is dat ik op dit moment beneden bij de robot slaap. Hij maakt me wakker als hij 's nachts zijn ronde zou doen. Daarom gaat hij overdag aan het werk. Normaal slaap ik boven, maar om.medische redenen is dat nu niet mogelijk. Ik heb daarom dat hij zo efficiënt mogelijk werkt. Want ik kan niet werken als hij 3 uur bezig zou zijn in de kamer en hem zie rond pinballen.
Nu is hij efficiënt in een half uurtje klaar. Wat wel zo is is dat hij langer werk heeft als er veel obstakels zijn. Dat heeft te maken met zijn 'drang' om overal te willen komen.
Mijn vriendin wordt nu ontlast en de gastouder kinderen vinden het helemaal leuk.

Als ik over een aantal maand weer mobiel ben dan blijft het punt dat er bijna altijd mensen/kinderen aanwezig zijn. Wanneer we beide uit huis zijn zou het mij ook niet interesseren hoe lang hij nodig is. Als het maar schoon is als we thuiskomen.

De prijs ben ik met je eens, die is een stuk hoger dan de A4. De A4 heeft een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding. Maar als ik zie dat mijn vriendin nu een stuk ontlast wordt is me dat wel geld waard.
Voordeel is dat ik ze voor een mooie prijs kon kopen, heb er nog eentje te koop [url="Neato Robotics Botvac Connected *nieuw*"]staan[/url]. Die mensen die dan 400 euro bieden :X

Er zijn natuurlijk ook goedkopere oplossingen met lidar (zoals de Xiaomi) maar de garantieafhandeling wordt een probleem met de hoge verzendkosten ivm geen Europese aftersales en dat ik de prijs te dicht bij de Neato Botvac Connected vond zitten.

Iedereen moet voor zichzelf weten welke hij koopt. De A4 is gewoon een heel goede machine voor een mooie prijs. Punt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Vraag wat betreft de ilife. Wat gebeurt er als die kapot is. Heeft ilife net zo'n goede service als bijvoorbeeld neato?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Webgnome schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 08:36:
Vraag wat betreft de ilife. Wat gebeurt er als die kapot is. Heeft ilife net zo'n goede service als bijvoorbeeld neato?
Geen flauw idee. Eerst zelf analyseren en repareren en vervolgens gewoon contact opnemen met Gearbest waar ik hem heb gekocht en wellicht direct met Chuwi(fabrikant). Mocht het op niets uitdraaien dan bestel ik een nieuwe.

De goedkoopste Neato Botvac is de D75 voor €399 volgens Tnet Pricewatch. Daar kan ik 3x een iLife A4 voor kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dat is waar maar dat is voor mijn gevoel geld over de balk smijten. Heb zelf een neato maar was benieuwd hoe/of mensen hier aan hebben gedacht.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Laatst online: 19:00
Webgnome schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 09:26:
Dat is waar maar dat is voor mijn gevoel geld over de balk smijten. Heb zelf een neato maar was benieuwd hoe/of mensen hier aan hebben gedacht.
hoe is in 1x 399 uitgeven, minder "geld over de balk smijten" dan 3x 130 euro?
Milieu/recyclingtechnisch, ja dan is het niet zo handig. Maar als en iLife om de 1,5 jaar stuk gaat... en de neato na 3 jaar. Dan rijd de iLife nog 1,5 jaar langer door. En is er vast weer wat nieuws/beters/goedkopers te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Die iLife A4, kan iemand vertellen of je daarmee ook kunt instellen dat hij bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag om x-uur z'n rondje moet doen? Dus dag én tijd programma's?

Ik zie namelijk dat hij een stukje stiller is dan de Roomba 780 die ik nu heb, en die kan ik op Marktplaats inclusief ongebruikte extra onderdelen voor genoeg geld verkopen om de iLife A4 te kopen en nog wat over te houden ook (mooie deal lijkt me dus!) :)

En 5dB stiller vergeleken met de Roomba is ook mooi meegenomen ten slotte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
joramoudenaarde schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:53:
Die iLife A4, kan iemand vertellen of je daarmee ook kunt instellen dat hij bijvoorbeeld op maandag, woensdag en vrijdag om x-uur z'n rondje moet doen? Dus dag én tijd programma's?

Ik zie namelijk dat hij een stukje stiller is dan de Roomba 780 die ik nu heb, en die kan ik op Marktplaats inclusief ongebruikte extra onderdelen voor genoeg geld verkopen om de iLife A4 te kopen en nog wat over te houden ook (mooie deal lijkt me dus!) :)

En 5dB stiller vergeleken met de Roomba is ook mooi meegenomen ten slotte!
Nee helaas is het alles of niets, dus je kunt niet om de dag programmeren of specifieke dagen aanwijzen. Dat is de reden dat mijn A4 ook diep in de nacht rijdt :)

Wellicht kan de Blitzwolf die wat duurder is wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 17-10-2016 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
joramoudenaarde schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 11:53:
Ik kan het wel vertellen maar moet je helaas teleurstellen. De A4 heeft geen dagprogramma. Je kunt wel de tijd instellen, maar dat geldt dan voor alle dagen. (Je kunt hem natuurlijk wel uitschakelen op dagen dat hij niet mag rijden, gewoon met de on/off schakelaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Ah, helaas pindakaas :) Ik heb 2 katten waarvan één het niet bijzonder prettig vindt als dat ding draait. Niet dat hij nou panisch wordt (helaas wel van de normale stofzuiger), maar prettig is anders. Als ik 'm 3x in de week een rondje kan laten doen en hij ook nog wat stiller is dan de Roomba, dan zou dat wel fijn zijn namelijk :)

Ik zal eens kijken naar de Blitzwolf. Die had ik al eerder voorbij zien komen hier, maar heeft iemand ook ervaring met dat ding? De naam doet me denken aan Airwolf, maar dat was een herrie-helikopter, dus niet echt een goede vergelijking, haha!

iLife heeft ook wel érg veel modellen zeg! A5, V5, X7, X5... maakt 't er niet duidelijker op, zeker niet omdat ze qua prijs ook redelijk dicht bij elkaar in de buurt zitten.

[ Voor 13% gewijzigd door Kapotlood op 17-10-2016 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
joramoudenaarde schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:02:
Ah, helaas pindakaas :) Ik heb 2 katten waarvan één het niet bijzonder prettig vindt als dat ding draait. Niet dat hij nou panisch wordt (helaas wel van de normale stofzuiger), maar prettig is anders. Als ik 'm 3x in de week een rondje kan laten doen en hij ook nog wat stiller is dan de Roomba, dan zou dat wel fijn zijn namelijk :)
Dat kan ook wel, alleen niet automatisch. Zoals ik al zei, je programmeert hem bijvoorbeeld om 's morgens om 10:00 uur te beginnen. Dan wil hij dat 7 dagen in de week gaan doen. Maandagavond zet je de schakelaar op de bot op uit, dan doet hij volgens mij op dinsdag niks. Dinsdag avond zet je de schakelaar op aan en dan zal hij de volgende dag weer in actie komen, enzovoort. Echt veel werk is dat niet, sowieso moet je na iedere schoonmaakbeurt even het opvangbakje leeggooien, dus ik zie het probleem niet. :)

[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 17-10-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

grun93 schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:16:
[...]

Dat kan ook wel, alleen niet automatisch. Zoals ik al zei, je programmeert hem bijvoorbeeld om 's morgens om 10:00 uur te beginnen. Dan wil hij dat 7 dagen in de week gaan doen. Maandagavond zet je de schakelaar op de bot op uit, dan doet hij volgens mij op dinsdag niks. Dinsdag avond zet je de schakelaar op aan en dan zal hij de volgende dag weer in actie komen, enzovoort.
Dat is dus een van de zovele redenen om mogelijk voor een neato te gaan of een roomba of een LG.
  • Handigheidjes in de software.
  • Object herkenning / ontwijking
  • Snelheid van een zuigbuurt
  • Bereik in de hoeken en rondom / langs de plintjes.
  • Zuigkracht.
Voor mij zou die lijst meer dan genoeg zijn om de keuze te maken tussen een "domme" Chinese roomba kloon of een "origineel" model van de gevestigde orde als irobot, Neato, LG enz enz. Die keuze kun je alleen maken als je de voors en tegens gaat plussen en minnen. Of als je simpelweg het budget niet hebt / wilt uitgeven aan een "premium/merk" zuiger. Ik snap al die reacties dan ook niet over het ja maar je geeft toch geen 500 euro uit als je het "zelfde" kunt doen voor 140.

Ik kan in prencipe het zelfde met een Dacia dan dat ik kan met mijn opel die letterlijke 2.5x zo duur is. Toch heb ik veel liever de Opel.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Nu online
groot nadeel van neato/roomba is dat ze vrij hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Buiten de functionaliteit, speelt er natuurlijk ook een stukje gevoel mee. Kwaliteit, gemak van Nederlands contactsite/-persoon als er iets mis is, enz. Een auto is dan net niet een goede vergelijking omdat je daar ook de (evt. gevoelsmatige) veiligheid en levensduur mee gaat tellen, maar er telt inderdaad meer mee dan alleen de naam en prijs :)

Mij maakt het merk van een stofzuiger niet zoveel uit. De prijs, functionaliteit en het geluid des te meer. Die Roomba 780 die ik destijds had gekocht was ook een "tweedekansje" van Coolblue. Gloednieuw, maar veel beter geprijsd. Maar als ik voor 100-200 euro een nieuwe kan kopen die iets stiller is en dezelfde schone vloer levert... tja, dan heb ik de keuze snel gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Shunt schreef op maandag 17 oktober 2016 @ 12:25:
Dat is dus een van de zovele redenen om mogelijk voor een neato te gaan of een roomba of een LG.
Ik snap al die reacties dan ook niet over het ja maar je geeft toch geen 500 euro uit als je het "zelfde" kunt doen voor 140.
Ik heb nu beide, de LG beneden en de A4 voor de bovenverdieping.

Ik ben altijd thuis en werd gek van de Aldibot die volstrekt willekeurig een toeristische route ging rijden, vandaar de LG. Die rijdt wel een logische route, komt overal maar een keer en is binnen de kortste keren klaar. Toch ziet het er schoon uit. Bovendien is die min of meer vierkant, net als de Neato trouwens. Een ronde stofzuiger kan per definitie niet in vierkante hoeken komen, lijkt me. Daar heb je altijd nawerk van, als je een pietje precies bent.

Voor de rest zit er niet zo heel veel verschil in, denk ik. Iedereen heeft z'n eigen stokpaardje. De Neato's hebben meer zuigkracht maar ook meer lawaai dan een LG, en een prima garantieregeling. De Aldibots, Dirt Devils en de A4's doen het prima als je ze overdag laat rijden terwijl jezelf naar het werk bent. De Roomba's zijn degelijk en doen onopvallend prima werk. Zelf wil ik wel een bot met een of meer zijborstels, ik zie niet hoe een bot zonder ook de randjes goed schoon krijgt, dat lijkt me per definitie qua ontwerp onmogelijk. Dan zou de centrale hoofdborstel al buiten de behuizing moeten steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
[...]

• Zuigkracht.
Voor mij zou die lijst meer dan genoeg zijn om de keuze te maken tussen een "domme" Chinese roomba kloon of een "origineel" model van de gevestigde orde als irobot, Neato, LG enz enz. Die keuze kun je alleen maken als je de voors en tegens gaat plussen en minnen. Of als je simpelweg het budget niet hebt / wilt uitgeven aan een "premium/merk" zuiger. Ik snap al die reacties dan ook niet over het ja maar je geeft toch geen 500 euro uit als je het "zelfde" kunt doen voor 140.

Ik kan in prencipe het zelfde met een Dacia dan dat ik kan met mijn opel die letterlijke 2.5x zo duur is. Toch heb ik veel liever de Opel.
Wat betreft je lijstje:
De handigheid in de software is evident naar de prijs. Als je er 3x de prijs voor overhebt, dan zij het zo.

Object herkenning en langs de plintjes zuigen doet de "domme" A4 uitstekend. Het enige waar het echt misgaat is met donkere objecten, deze lijkt hij niet te zien met de infrarood sensoren. Maar de bots sensor vangt dit probleem goed op. Langs de plinten doet mijn A4 ook, het patroon is ad random dus naast zig zag rijdt hij ook netjes langs de muren tot het volgende obstakel.

Zuigkracht, ik ben heel benieuwd welke "standaard" waarde nu gehanteerd moet worden om een degelijke vergelijking te kunnen maken. Op de productpagina van Neato laat zij niets los over zuigkracht in mpa's bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapotlood
Is er hier trouwens iemand met een iLife V5, X5 of V7 toevallig? Qua stroomverbruik en geluid vind ik ze erg interessant namelijk, maar als ik ze op Gearbest met elkaar vergelijk ontbreekt telkens wel iets aan informatie. En een vergelijk met de Blitzwolf vind ik al helemaal lastig zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
[...]

• Zuigkracht.

De punten die jij hierboven opnoemt komen mij niet herkenbaar voor. Ik heb hem dan ook maar een weekje.

Ik merk wel dat als het gaat om Chinese/onbekende producten dat men geneigd is een hogere verwachting te hebben en minder vergevend is als het product gebreken toont.
Een iphone die buigbaar zou zijn werd uiteindelijk toch niet zo'n probleem gevonden.
De Note 7 met kans op ontploffen. Er lopen dus nog steeds mensen rond die zeggen dat niet erg te vinden.

offtopic:
Nou ga ik offtopic:
Net als dat men moord en brand schreeuwt als je Chinese banden monteert onder je auto. Of je je leven zat bent. Uiteindelijk is gebleken dat er een hoop Chinese merken zijn die het beter doen dan de gevestigde A merken die zo n beetje monopoliepositie hadden. Ja meerdere lijnen uitrollen terwijl die uit hetzelfde fabriek vandaan komen.
Heb nu alweer een jaartje een setje Fortuna F2000 en ze doen het ruim beter dan de Vredestein's en Dunlops die ik had.
Pagina: 1 ... 42 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.