Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 41 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.923 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23
Het is nog erg vroeg(3 runs) maar ik ben erg in mijn nopjes met mijn A4. Het huis is aanmerkelijk schoner omdat de vloer nu bijgehouden wordt ipv je de stofzuiger pakt als je hoofd er een keer naar staat dan wel het gewoon nodig is. Optimus heeft nu 2x om 1uur s'nachts zijn rondje gedaan en dat gaat uitstekend. Ik hoop dat met wat regulier onderhoud hij lang bij ons kan blijven. Zelfs mijn vriendin is helemaal om en wil zelfs er nog eentje bij :>

Ter beeldvorming, ik heb net een nieuwbouwhuis, in een nieuwbouwwijk met 2 kinderen en nog een straat die bestraat wordt. Je wordt dus gek van al het zand iedere dag dat je je woning inbrengt. De A4 is dus voor ons echt een aanwinst.

[ Voor 20% gewijzigd door Miki op 27-09-2016 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Ik dacht vandaag ook nog een deal te doen: Een Botvac Connected voor €501,66
Bij Coolblue kost hij €629,- ik had nog voor 100 euro aan VVV bonnen en je krijgt 6,5% cashback op het bedrag excl. BTW. Dus er ging nog €27,50 vanaf.
Helaas is de Connected ineens 20 euro duurder geworden bij Coolblue. En ik las cadaubonnen verkeerd, alleen van Coolblue zelf kunnen ingeleverd worden. Dus blijf ik met die VVV bonnen zitten (heb ze al een paar jaar). Bol.com heeft hem ook voor 629 euro maar voor het inwisselen van VVV bonnen moet je een een formulier invullen, bonnen opsturen en dan krijg je een bol.com waardebon voor terug. Dit duurt ongeveer een week. Ik zie dan ook weer gebeuren dat de prijs gestegen is.

BCC was nog een optie voor 629 eu. Ze accepteren VVV bonnen maar de Connected wordt alleen maar naar huis gestuurd en niet naar een winkel (daar kon ik die bonnen anders inleveren). Dus mijn zuur verdiende geld is vandaag op de rekening blijven staan...

Misschien als ik de BCC winkel bel en vraag of ze hem voor me kunnen bestellen dat ik dan wel kan betalen met die bonnen. Overigens is bij daar niet op voorraad.

[ Voor 8% gewijzigd door Binnetie op 27-09-2016 22:56 ]

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-09 12:22
Ik heb sinds gister een Neato D85, maar het grootste probleem wat ik heb is dat hij zich klemrijd (hoe snap ik niet) op de poten van de barkrukken.

Wij hebben deze Afbeeldingslocatie: https://www.barkrukkenwinkel.com/media/catalog/product/cache/32/small_image/248x240/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/l/a/laforma_-_orlando_-_verstelbare_barkruk_-_zwart_3_.jpg krukken (ongeveer, poot lijkt er wel op). Maar de Neato rijd telken tegen de poot op, komt tegen de rechtopstaande buis aan en wil dan terug rijden (wat hem niet lukt omdat de poot denk ik te glad is)? De poot is van metaal en hol van onderen, de magneetstrip heb ik dus aan de onderkant geplakt, alleen is het magnetisch veld niet sterk genoeg denk ik, de Neato rijd er nog steeds overheen.

Weet iemand of het mogelijk is om een sterkere magneetstrip ergens te kopen (of kan dit misschien met losse magneten opgelost worden?) Of zijn er misschien nog andere creatieve oplossingen?

Mess with the best, die like the rest

• pictuner
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-01-2024
Binnetie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 22:54:
Ik dacht vandaag ook nog een deal te doen: Een Botvac Connected voor €501,66
Bij Coolblue kost hij €629,- ik had nog voor 100 euro aan VVV bonnen en je krijgt 6,5% cashback op het bedrag excl. BTW. Dus er ging nog €27,50 vanaf.
Helaas is de Connected ineens 20 euro duurder geworden bij Coolblue. En ik las cadaubonnen verkeerd, alleen van Coolblue zelf kunnen ingeleverd worden. Dus blijf ik met die VVV bonnen zitten (heb ze al een paar jaar). Bol.com heeft hem ook voor 629 euro maar voor het inwisselen van VVV bonnen moet je een een formulier invullen, bonnen opsturen en dan krijg je een bol.com waardebon voor terug. Dit duurt ongeveer een week. Ik zie dan ook weer gebeuren dat de prijs gestegen is.

BCC was nog een optie voor 629 eu. Ze accepteren VVV bonnen maar de Connected wordt alleen maar naar huis gestuurd en niet naar een winkel (daar kon ik die bonnen anders inleveren). Dus mijn zuur verdiende geld is vandaag op de rekening blijven staan...

Misschien als ik de BCC winkel bel en vraag of ze hem voor me kunnen bestellen dat ik dan wel kan betalen met die bonnen. Overigens is bij daar niet op voorraad.
beetje offtopic. Die VVV-bonnen zijn niet altijd even gemakkelijk om kwijt te raken. Waar je ze wel kwijt kan raken zijn de bouwmarkten en regelmatig bij supermarkten. Mijn vriendin heeft ze vooral altijd op zak en vraagt het bij iedere winkel als we iets moeten afrekenen. Sneller kwijt raken is beter :)

• Binnetie
pictuner schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:48:
[...]

beetje offtopic. Die VVV-bonnen zijn niet altijd even gemakkelijk om kwijt te raken. Waar je ze wel kwijt kan raken zijn de bouwmarkten en regelmatig bij supermarkten. Mijn vriendin heeft ze vooral altijd op zak en vraagt het bij iedere winkel als we iets moeten afrekenen. Sneller kwijt raken is beter :)
Dat klopt zeker, ik heb ze ook heel veel in bouwmarkten gebruikt. Maar voor het psychologische gevoel is het fijn als je er een grotere aanschaf in 1x meer kunt doen. Het zou gewoon mooi zijn als je ze online kunt inwisselen.

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Voor de mede-BlitzWolf-eigenaren, er staat nu een video over hoe je de app moet connecten zodat die wel werkt;

Heb het nog niet uit kunnen proberen.

[ Voor 18% gewijzigd door Ceased2Be op 28-09-2016 12:27 ]

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• Tazzios
  • Laatst online: 13:35

Tazzios

..

ThaStealth schreef op woensdag 28 september 2016 @ 10:42:
Ik heb sinds gister een Neato D85, maar het grootste probleem wat ik heb is dat hij zich klemrijd (hoe snap ik niet) op de poten van de barkrukken.
...
Of zijn er misschien nog andere creatieve oplossingen?
Vraag is al eerder voorbij gekomen:
WeaZuL in "Robotstofzuigers"

Wat er als oplossing is gekozen en of het werkt heeft WeaZuL echter niet geantwoord.

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Wordt deze met EU stekker geleverd want dat de versie expliciet met EU stekker is 160 eu..

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Binnetie
Faddermakker schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:25:
[...]

Wordt deze met EU stekker geleverd want dat de versie expliciet met EU stekker is 160 eu..
Weet ik niet, ik heb geen A4. Je kunt zelf kiezen welke stekker je erbij wilt?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14:02
Ik heb er eentje met EU stekker, en daarvoor 140$ betaald inclusief verzendkosten. Dat is ongeveer 124 euro.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
[...]

Onder 't labletje 'Flash Sale' staat EU plug én in de titel staat EU plug.

Deze: http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3

(Nu dus ietsje duurder)

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
[...]

Ik krijg hem voor dat bedrag over een paar dagen binnen, er was geen optie tot de keuze wat voor stekker het was. Echter als hij niet EU is dan komt er gewoon een tussenblokje tussen...

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:26
Blankinho schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:38:
[...]

Ik krijg hem voor dat bedrag over een paar dagen binnen, er was geen optie tot de keuze wat voor stekker het was. Echter als hij niet EU is dan komt er gewoon een tussenblokje tussen...
Dat snap ik maar zit dat tussenblokje erbij of moet je dat erbij bestellen :)

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Binnetie
Zoals het er nu naar lijkt ben ik binnenkort eigenaar van 2 Neato Botvac Connected voor een mooie prijs. Ben erg benieuwd naar de aflevering. Moet alleen wel even een EU kabel kopen voor de oplader omdat mijn stopcontacten op 1,20m hoog zitten. Het snoer is standaard niet zo lang dacht ik?

De andere Neato Botvac Connected verkoop ik weer, mocht er nog iemand geïnteresseerd zijn in een exemplaar dan hoor ik het graag.

• Binnetie
Faddermakker schreef op woensdag 28 september 2016 @ 14:45:
[...]

Dat snap ik maar zit dat tussenblokje erbij of moet je dat erbij bestellen :)
Mocht hij er niet bij zitten, dan kan je bij kabeltje.com denk ik er wel 1 bestellen. Ik heb daar nog een kortingsbon (20%) voor. Alle beetjes zijn mooi meegenomen, moet zelf nog 2 kabels kopen daar.

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:47

Janar

Geen

[...]

Bij mij stond er duidelijk EU plug bij!

Dus dat verwacht ik dan ook!

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Heb nu een aantal weken de iLife V5 Pro in gebruik en nog altijd tevreden. :)

Volgens de handleiding moet ik elke 15-30 dagen de HEPA filter "wassen".

Hoe doen jullie dit? Gewoon onder de kraan uitspoelen en dan een dag laten drogen?

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

• Blankinho
Janar schreef op woensdag 28 september 2016 @ 16:27:
[...]

Bij mij stond er duidelijk EU plug bij!

Dus dat verwacht ik dan ook!
Net even gekeken en inderdaad staat dit ook bij mij dus zal vast goed komen. Anders worstcase even een reisstekker ertussen en dan ff goedkoop klein koppelstukje kopen.

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-10 12:14

Cis

Iemand ervaring met de Roomba 530, ter vergelijking van de huidige generatie robotstofzuigers?
Ik heb mijn Roomba 530 destijds verkocht (2010), omdat de zijborstels continue afbraken, de stofzuiger zichzelf opsloot in een slaapkamer (door de deur achter zich dicht te doen 8)7 ), en de angst dat ie mijn plinten en meubels beschadigde (ik heb bruinzwarte meubels, en de Roomba 530 botste daar best hard tegenaan. Om vervolgens schurend rond te draaien langs de poten).

Ik lees nu hier zóveel enthousiasme over de iLife A4, dat ik er bijna weer 1 zou gaan kopen... :D

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
Donkere (zwarte) poten zijn wel een beetje de achilleshiel van de A4, die ziet hij namelijk niet of nauwelijks. Hij remt hier voor muren en kasten netjes af, maar op de donkere tafelpoten knalt hij wel gewoon tegenaan.

Hij is wel afgeschermd met een zacht schuim en een stootbumper, dus kapot zal 't vast niet gaan. Het schurend gedrag dat je beschrijft herken ik niet bij de A4, dus ik vermoed dat het goed moet kunnen.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Tazzios schreef op woensdag 28 september 2016 @ 13:01:
[...]

Vraag is al eerder voorbij gekomen:
WeaZuL in "Robotstofzuigers"

Wat er als oplossing is gekozen en of het werkt heeft WeaZuL echter niet geantwoord.
Juist, ik had net op je PM gereageerd maar ik lees net dat je zelf al tot de conclusie bent gekomen dat de magneetstrip aan de onderkant van de kegel dus niet werkt.
Resumé, ik heb hier dus nog steeds geen oplossing voor kunnen vinden. De voorgestelde oplossing uit het topic door het plakken van karton tegen de voorkant werkt niet bevredigend i.c.m. ons vloerkleed. :/

In een topic op RobotReviews.com zeggen ze het volgende erover:

A French user with the same bar stools raised the base 1cm with this material from a distributor in France http://www.leroymerlin.fr...-200-x-100-mm-e1400037402 not sure what that is in the U.S. Supposedly cuts easily.
You would think there is something under that base already for protecting hardwood floors; make thicker. Bunch of standard pads in hardware? I prefer modifying the bumper and not change furniture appearance unless necessary.

Ik begrijp hoe hij het oplost door de stoelen te verhogen maar hoe hij dat doet met die pfte plakkers vraag ik mij af?! Ik heb er momenteel ook bescherming onder de poten zitten, werkt voor geen meter telkens als ik de stoel verschuif gaat de bescherming er van af, en 1cm verhogen met dergelijke bescherming, dat is nog niet niks 8)7

Dit dus, werkt bij mij niet, wat resulteert in krassen (door zandkorrels) op de toplaag van de vloer. Enige oplossing die ik daarvoor gevonden heb tot nu toe ik elke nacht de Neato laten zuigen met de barkrukken op de bar, dus er eigenlijk voor te zorgen dat de vloer zo schoon mogelijk is. Tot nu toe dus nog geen goede oplossing gevonden. :-(

Afbeeldingslocatie: http://bar-stools.co.nz/wp-content/uploads/2012/09/bar-stool-floor-protection-500x500.jpg

[ Voor 56% gewijzigd door WeaZuL op 29-09-2016 11:47 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05
WeaZuL schreef op donderdag 29 september 2016 @ 10:51:
[...]

Dit dus, werkt bij mij niet, wat resulteert in krassen (door zandkorrels) op de toplaag van de vloer. Enige oplossing die ik daarvoor gevonden heb tot nu toe ik elke nacht de Neato laten zuigen met de barkrukken op de bar, dus er eigenlijk voor te zorgen dat de vloer zo schoon mogelijk is. Tot nu toe dus nog geen goede oplossing gevonden. :-(

[afbeelding]
Misschien even een zijspoor.
Maar kun je er niet iets van een rubber rand omheen maken waar een gleuf in zit.
Die je er dus omheen kunt schuiven.

Voor kabelgoten en dergelijke wordt dat ook weleens gebruikt maar ik weet zo niet waar je zoiets kunt vinden.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:02

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

thespeed schreef op donderdag 29 september 2016 @ 12:23:
[...]

Misschien even een zijspoor.
Maar kun je er niet iets van een rubber rand omheen maken waar een gleuf in zit.
Die je er dus omheen kunt schuiven.

Voor kabelgoten en dergelijke wordt dat ook weleens gebruikt maar ik weet zo niet waar je zoiets kunt vinden.
Goed punt, daar zou ik eens naar kunnen zoeken. Liefst heb ik dan van die rubberen randen uit 1 stuk, ik heb ze wel eens gezien ergens voor maar geen idee meer waar?! Ik zal er eens naar op zoek gaan.

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Binnetie
Mijn 2 Botvac Connected's zijn verzonden, al met al toch nog een pakket van 15KG. Ben heel erg benieuwd wanneer ze in Nederland aankomen. Mocht er iemand nog een Connected over willen nemen, stuur me dan even een PM.

Die rubbervoeten heb ik ook eens gezien en volgens mij ook onder een kruk. Een soort rubberen deksel die de onderkant van de voet afdekt met een opstaand randje. Dat is erg stroef en geeft geen krassen.
Zoiets als dit:
Afbeeldingslocatie: https://jipsnel.nl/a/ms65u/vogue-krukje-opstapladder.jpg
Als je zoiets in het zwart hebt, zal het vast niet misstaan.

• Blankinho
Janar schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 16:23:
[...]
Volgens Gearbest gaat die al op de post! Dat is veel sneller dan gedacht! Tracking informatie is al ingeschakeld!

Ik had gerekend dat het langer zou duren. Dus even zien hoe snel DHL is want er is komende niemand die het pakketje zal kunnen opvangen.
Morgen wordt de A4 bij mij geleverd! Bij jou ook of heb je hem vandaag al mogen ontvangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Blankinho schreef op donderdag 29 september 2016 @ 23:12:
[...]

Morgen wordt de A4 bij mij geleverd! Bij jou ook of heb je hem vandaag al mogen ontvangen?
Die van mij ook! Maar we zijn niet aanwezig! Volgende week maar even zien wanneer de levering daadwerkelijk komt!

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01-2024
A4 problemen, update
willemx schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:28:
A4 problemen:
Mijn A4 is nu een week binnen en heeft inmiddels meer dan 10 testruns gemaakt (van ongeveer 2 uur per stuk) Het valt mij op dat de A4 zelden meer dan 20 cm rijdt zonder steeds kortstondig te stoppen en daarna weer direct door te rijden. Het lijkt wel of hij/zij? een soort hik heeft. Ook zie ik dat de A4 vaak in een soort van eindeloze loop raakt zodra een wand wordt bereikt. De A4 stopt vlak voor de wand, gaat een paar cm achteruit, roteert een stukje gaat weer vooruit en raakt dan de wand, gaat weer achteruit, roteert iets verder, rijdt 10 cm vooruit, stopt, roteert weer verder, gaat achteruit (en botst dan met de achterkant tegen de wand), roteert weer iets verder, etc, etc. Zo maakt de machine soms wel 30 rondjes op de zelfde plek tegen de wand. Het is al eens gebeurd dat de machine niet meer uit deze loop kwam en door ging tot de accu leeg was.
Ik heb de machine al meermalen grondig schoongemaakt zoals aangegeven in de instructievideo's: zijwielen, voorwieltje, borstel, sensoren en bumpers, maar dit heeft geen verbetering gebracht.
Zijn er meer A4 eigenaren met dit soort verschijnselen? (van de A4, niet van de eigenaar...;)
Na wat experimenteren op verschillende soorten vloeren blijkt dat mijn A4 alleen problemen heeft op tapijt. Het lijkt erop dat de cliff sensor voortdurend heel even triggert op tapijt waardoor de A4 steeds stopt en soms zelfs achteruit gaat. Op harde vloeren (plavuizen, linoleum, novilon) werkt alles prima. Mijn tapijtsoorten (laagpolige tapijttegels en naaldvilt) reflecteren niet genoeg, maar absorberen blijkbaar te veel licht van de cliff sensor. Waarschijnlijk is de LED van de cliff sensor te zwak (of de sensor te ongevoelig).
Hebben andere A4 bezitters ook problemen op tapijt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb niet heel veel tapijt, maar bij de deurmat en stukje tapijt dat ik heb rijdt mijn A4 gewoon door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveon
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16:09
Hier een hoog polig ikea kleed , dat de A4 gewoon zuigt als hij er er eenmaal op is gekomen. dit gaat zonder haperingen. (als hij maar geen veters tegenkomt)

De uitdaging is er op komen ! bij frontale benadering rijd hij er gewoon op,
maar als hij onder een kleine hoek het kleed benaderd, dan blijft hij er "netjes"naast schoonmaken..

1400WP zonnepanelen en 2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:55
Kreeg zojuist een mail van Banggood inzkae de Blitwolf BW-XRC600 Smart Robot Vacuum:

Dear Customer,

This is the BlitzWolf support team, thank you so much for your trust and support.

http://www.banggood.com/B...fi-Control-p-1078757.html

We recently received some reports about the XRC-600 showing an E7 error. We have confirmed this is caused by the two brushes having thick bristles, we have updated the design and are shipping to you free of charge these softer brushes.

The E7 error normally should occur if the brushes are stuck or jammed, the original brushes were causing the XRC to falsely trigger a jammed brush E7 error.
Thank you again for your trust and kind understanding and hope you enjoy the XCR600.

Heb zelf geen last gehad van deze of andere storing. De support geeft me nog meer voldoening in de aanschaf van de XRC600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

MatthijsE schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 12:17:
Kreeg zojuist een mail van Banggood inzkae de Blitwolf BW-XRC600 Smart Robot Vacuum:

Dear Customer,

This is the BlitzWolf support team, thank you so much for your trust and support.

http://www.banggood.com/B...fi-Control-p-1078757.html

We recently received some reports about the XRC-600 showing an E7 error. We have confirmed this is caused by the two brushes having thick bristles, we have updated the design and are shipping to you free of charge these softer brushes.

The E7 error normally should occur if the brushes are stuck or jammed, the original brushes were causing the XRC to falsely trigger a jammed brush E7 error.
Thank you again for your trust and kind understanding and hope you enjoy the XCR600.

Heb zelf geen last gehad van deze of andere storing. De support geeft me nog meer voldoening in de aanschaf van de XRC600
Zelfde mail net binnen, mooie service wat mij betreft. Ik ben ook benieuwd of dit mijn enige euvel met de Blitzwolf oplost. De borstels blijven soms even hangen bij het schuin benaderen van mijn vloerkleed, waarna deze E7 error volgt.

Heb inmiddels ook de volledige kosten van DHL terug weten te krijgen van BANGGOOD, gewoon blijven aandringen dat je echt het volledige bedrag terug wilt helpt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG-20160929-WA0004_zpsdoszeyme.jpg

Mijn Botvac's zijn onderweg sinds gisteren! Ben heel erg benieuwd wanneer ze bij mij in Nederland zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

12 stuks ?!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Nee dat is de overdoos.
Ik ben wel erg benieuwd hoe ze werken. Vooral boven op de slaapkamers, daar staan allemaal ledikantjes met een beetje gelukt gaat hij er heel mooi om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
Hoeveel dan. Het is alsnog een gigantische doos voor slechts 1?

Wat betreft mijn spider. Ik kwam er achter dat ik nog een 1,3A 14,4V Li-ion accu in mijn boormachine heb. Draden er op en gaan. Nadeel is dat hij hoger is. :P

Daarnaast heb ik het idee dat de 1000Mah batterij die er standaard bij zit nu al minder wordt... Ook lijkt het een beetje dat ie gelekt heeft? Meer die ervaring?

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Binnetie schreef op vrijdag 30 september 2016 @ 15:48:
[afbeelding]

Mijn Botvac's zijn onderweg sinds gisteren! Ben heel erg benieuwd wanneer ze bij mij in Nederland zijn.
Ook leuk: Cordless Kettle? Hoef je niet meer naar de keuken voor je thee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Henkie-Jan schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:21:
[...]

Hoeveel dan. Het is alsnog een gigantische doos voor slechts 1?

Wat betreft mijn spider. Ik kwam er achter dat ik nog een 1,3A 14,4V Li-ion accu in mijn boormachine heb. Draden er op en gaan. Nadeel is dat hij hoger is. :P

Daarnaast heb ik het idee dat de 1000Mah batterij die er standaard bij zit nu al minder wordt... Ook lijkt het een beetje dat ie gelekt heeft? Meer die ervaring?
Er zitten er twee in. Ze zijn gisteravond aangekomen in Nederland. Hopelijk maandag geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Roamor schreef op zaterdag 01 oktober 2016 @ 13:42:
[...]

Ook leuk: Cordless Kettle? Hoef je niet meer naar de keuken voor je thee. ;)
Haha geen idee wat die man allemaal verhandeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 31-08-2022
Ik ben dit topic aan het volgen, maar kom er niet echt uit of ik een ilife of blitzwolf zal kopen.

Ik twijfel tussen de ilife v7 en de blitzwolf.

Heeft iemand toevallig ervaring met beide?

[ Voor 17% gewijzigd door p0nts op 02-10-2016 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielisdenaam
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 30-08 10:15
Ik heb inmiddels een aantal maanden een iLife A4 en ik ben er erg tevreden over. Ik zet hem elke ochtend aan en als ik dan 's middags thuis kom is de vloer weer helemaal schoon en staat de A4 weer op zijn oplaadstation.

Ik merk alleen wel dat de stofzuiger meer geluid maakt dan in het begin, het lijkt wel alsof er iets niet goed vast zit. Ik heb de stofzuiger al op zijn kop gelegd en geprobeerd het probleem te achterhalen en volgens mij zit het hem in het gele borsteltje, maar wat er dan precies geluid maakt daar ben ik nog niet achter. Meer mensen die dit probleem herkennen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
p0nts schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 09:29:
Ik ben dit topic aan het volgen, maar kom er niet echt uit of ik een ilife of blitzwolf zal kopen.

Ik twijfel tussen de ilife v7 en de blitzwolf.

Heeft iemand toevallig ervaring met beide?
Dat is een lastige aangezien de Blitzwolf net uit is. Misschien dat iemand op youtube ze beide getest heeft. De V7 wordt minder verkocht dan de A4, de kans dat iemand ze beide heeft gehad is dan klein.

Persoonlijk denk ik dat de Blitzwolf de betere papieren heeft + de wifi app+ virtual wall. Wil je een app (die overigens nog niet helemaal goed is) dan moet je voor de Blitzwolf gaan. Hou er wel rekening mee dat deze nog niet in een EU magazijn is en je dus waarschijnlijk extra invoer kosten moet gaan betalen indien je niet die extra 'verzekering' daarvoor kunt krijgen.
Nadeel is ook dat deze nu na de sake ook een stuk duurder is geworden. 208 euro momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
Na volle nacht laden geeft de app 98% accu aan voor mijn Connected. Dan rondje woonkamer op turbo, 15-20min, kleine 50m2, app zegt 48% accu, moet terug naar base. Kan niet nog een rondje clean house doen, is dit normaal?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
chielisdenaam schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:04:
Ik heb inmiddels een aantal maanden een iLife A4 en ik ben er erg tevreden over. Ik zet hem elke ochtend aan en als ik dan 's middags thuis kom is de vloer weer helemaal schoon en staat de A4 weer op zijn oplaadstation.

Ik merk alleen wel dat de stofzuiger meer geluid maakt dan in het begin, het lijkt wel alsof er iets niet goed vast zit. Ik heb de stofzuiger al op zijn kop gelegd en geprobeerd het probleem te achterhalen en volgens mij zit het hem in het gele borsteltje, maar wat er dan precies geluid maakt daar ben ik nog niet achter. Meer mensen die dit probleem herkennen?
Kan het zijn dat bepaalde bewegende onderdelen na een aantal weken zijn ingesleten of juist wat meer ruimte krijgen waardoor er meer geluidoptreed?
Stom voorbeeld maar ik had een plastic en toiletrol houder en deze maakte ineens een piepende toon. Bleek dat de houder ingesleten was en de rand lang de stok die door de rol gaat bewoog. Toen ik hier een tapeje op deed was het probleem weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
Binnetie schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Dat is een lastige aangezien de Blitzwolf net uit is. Misschien dat iemand op youtube ze beide getest heeft. De V7 wordt minder verkocht dan de A4, de kans dat iemand ze beide heeft gehad is dan klein.

Persoonlijk denk ik dat de Blitzwolf de betere papieren heeft + de wifi app+ virtual wall. Wil je een app (die overigens nog niet helemaal goed is) dan moet je voor de Blitzwolf gaan. Hou er wel rekening mee dat deze nog niet in een EU magazijn is en je dus waarschijnlijk extra invoer kosten moet gaan betalen indien je niet die extra 'verzekering' daarvoor kunt krijgen.
Nadeel is ook dat deze nu na de sake ook een stuk duurder is geworden. 208 euro momenteel.
Bedankt voor je reactie, heb net de blitzwolf besteld via banggood met verzekering.

Ben benieuwd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
Misschien leuk om te zien: bij BlitzWolf / Banggood

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=a4mtqh33VTA]

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:36
Ceased2Be schreef op woensdag 28 september 2016 @ 12:27:
Voor de mede-BlitzWolf-eigenaren, er staat nu een video over hoe je de app moet connecten zodat die wel werkt;

[video]

Heb het nog niet uit kunnen proberen.
Werkt perfect!

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Laatst online: 21:23
Binnetie schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 12:26:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je beter voor de A4 kunt kiezen en anders wachten tot december, opdat de Blitzwolf dan in EU wearhouse te verkrijgen is en wellicht dan ook goedkoper is. Misschien is de Xiaomi tegen die tijd ook wel hier te krijgen, een machine die in mijn ogen veel meer waar voor je geld biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
Miki schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:36:
[...]

Persoonlijk denk ik dat je beter voor de A4 kunt kiezen en anders wachten tot december, opdat de Blitzwolf dan in EU wearhouse te verkrijgen is en wellicht dan ook goedkoper is. Misschien is de Xiaomi tegen die tijd ook wel hier te krijgen, een machine die in mijn ogen veel meer waar voor je geld biedt.
Heb 212 euro betaald voor de blitzwolf, met package verzekering en customs verzekering.

10% eraf als "nieuwe" klant als je via de gearbest app besteld, gewoon even een nieuw account aanmaken met een ander email adres.

Dat scheelt toch nog +/- 150 euro met de Xiaomi, wachten is altijd beter... probleem is alleen dat ik dat nooit kan hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Miki schreef op zondag 02 oktober 2016 @ 23:36:
[...]

Als je kunt wachten wel ja. Hou ook rekening met wat ik zei in eerdere posts van mij: Binnetie in "Robotstofzuigers" en Binnetie in "Robotstofzuigers"

Je zit dus nog met de garantie afwikkeling (ik weet niet hoe Xiaomi dit nu voor bijv hun telefoons geregeld heeft) en dat patent.
De Xiaomi is inderdaad een een hele mooie robot met veel waar voor je geldt en zelfs nog iets uitgebreider dan de duurdere Botvac Connected D5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
p0nts schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 07:50:
[...]

Heb 212 euro betaald voor de blitzwolf, met package verzekering en customs verzekering.

10% eraf als "nieuwe" klant als je via de gearbest app besteld, gewoon even een nieuw account aanmaken met een ander email adres.

Dat scheelt toch nog +/- 150 euro met de Xiaomi, wachten is altijd beter... probleem is alleen dat ik dat nooit kan hehe.
Daar dacht ik ook nog aan, om je als nieuw klant te registreren. Dat wachten en de onzekerheid wanneer de Xiaomi zou komen was ik een beetje zat. Na 4 maanden kijken toch maar de knoop doorgehakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Er zijn nog erg weinig reviews van de Xiaomi.
Voor zo'n bekend merk, waarvan de robot al een maand uit is, had ik iets meer verwacht.
Ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen. Al die marketingfilmpjes ken ik wel. Ja, ze kunnen een tapijtje op rijden en ze vegen met de borsteltjes alles voor zich uit... Maar hoe hard botst ie op zwarte stoelpoten? Kan ie -altijd- zijn basisstation terugvinden? Hoe gaat ie ermee om als je m af en toe in een andere slaapkamer neerzet om te stofzuigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Cis schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 09:23:
Er zijn nog erg weinig reviews van de Xiaomi.
Voor zo'n bekend merk, waarvan de robot al een maand uit is, had ik iets meer verwacht.
Ben erg benieuwd naar de gebruikerservaringen. Al die marketingfilmpjes ken ik wel. Ja, ze kunnen een tapijtje op rijden en ze vegen met de borsteltjes alles voor zich uit... Maar hoe hard botst ie op zwarte stoelpoten? Kan ie -altijd- zijn basisstation terugvinden? Hoe gaat ie ermee om als je m af en toe in een andere slaapkamer neerzet om te stofzuigen?
Die vragen zijn niet onterecht. Er is inderdaad heel weinig over te vinden. Ze maken van dezelfde techniek gebruik als Neato. Neato is een bewezen merk inmiddels. Maar deze techniek schijnt een patent te hebben waardoor de Xiaomi's eerst niet in de EU verkocht mogen worden. In hoeverre dit controleerbaar is weet ik niet, maar dat is wat ze mij vertelden.
Ik heb daarom een Neato Botvac Connected besteld, met een beetje handelen voor een voor mij acceptabele prijs. De andere staat nu op marktplaats.
Mijn bank heeft chromen poten (waarom geen idee want je ziet ze amper als je ervoor staat), hier gaat een Neato maar ook andere stofzuigers moeie mee krijgen, maar aangezien de poten iets naar binnen staan, denk ik eerder dat hij tegen de stoffenrand van de bank aanrijd. Mocht dit problemen geven dan ga ik eens kijken wat een randje tape doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:24
Ik heb de Blitzwolf, deze kon niet overweg met ons relatief hoogpolig kleedje van de Ikea. Nu een laagpolig kleed neergelegd en daar heeft hij geen problemen mee zodra hij er op is gekomen. Maar als hij er niet lekker op komt(randje blijft vrij hoog) loopt soms het zijborsteltje vast en gaat dat ding direct in storing :(

Ik kan hem dus niet laten zuigen op geplande tijden want hij loopt vrijwel altijd vast. Nu heeft Blitzwolf een aanpassing gedaan en komen er zachte zijborsteltjes aan (ik ben blijkbaar niet de enige met dit probleem), maar als dat niet helpt gaat hij op marktplaats.

Verder is het een perfect ding, botst vrijwel nergens tegen aan. Slim is hij niet, maar doordat hij afwisselt van programma zuigt hij wel alles weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Binnetie
Mijn 2 stofzuigers zijn binnengekomen!
Nog even wachten op de EU snoeren die vanmiddag binnenkomen zodat ik ze kan aansluiten!

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG-20161003-WA0002_zpstjydj3yr.jpeg
Dat is mooi snel gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
Heeft iemand de blitzwolf icm dit soort poten?

Afbeeldingslocatie: https://www.woononline.nl/media/catalog/product/cache/1/small_image/280x/a4e40ebdc3e371adff845072e1c73f37/u/r/urbansofa_san_remo_loungebank_met_presto_rugkussens.jpg

Zou hij deze poten over het hoofd kunnen zien? Ze zijn wel zwart ...

[ Voor 8% gewijzigd door p0nts op 03-10-2016 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Waarom niet? De vraag is meer past ie er onder door?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Binnetie schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:22:
Mijn 2 stofzuigers zijn binnengekomen!
Nog even wachten op de EU snoeren die vanmiddag binnenkomen zodat ik ze kan aansluiten!

[afbeelding]
Dat is mooi snel gegaan.
Heb je er een voor boven en een voor beneden?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:24
p0nts schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 12:58:
Heeft iemand de blitzwolf icm dit soort poten?

[afbeelding]

Zou hij deze poten over het hoofd kunnen zien? Ze zijn wel zwart ...
Precies die bank in spiegelbeeld en een net iets andere opstelling hebben wij, de kleur is zelfs gelijk ;)

En ja, hij kan daar net onderdoor nadat ik de bank heel iets opgehoogd heb met paar viltjes onder de poten (hij liep af en toe vast midden onder de bank)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Webgnome schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:15:
[...]

Heb je er een voor boven en een voor beneden?
Nee ik heb er eentje gekocht. De andere verkoop ik. Ik kon een mooie deal krijgen als ik ze allebei kocht. Mocht je interesse hebben, stuur me even een PM.

Er zat gelukkig een EU kabel bij, dus ik kan mijn order met EU kabels annuleren. En er zat zelfs een Nederlandse gebruiksaanwijzing bij. De Neato is nu aan het opladen. Vond hem nog wel redelijk zwaar qua gewicht, circa 4KG. Dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• p0nts
martijn k. schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 14:25:
[...]

Precies die bank in spiegelbeeld en een net iets andere opstelling hebben wij, de kleur is zelfs gelijk ;)

En ja, hij kan daar net onderdoor nadat ik de bank heel iets opgehoogd heb met paar viltjes onder de poten (hij liep af en toe vast midden onder de bank)
Goed plan, ga ik dat ook ff doen binnenkort.
En die zwarte poten mist de robot niet? Ik lees veel dat de robots zwarte poten over het hoofd ziet en er tegenaan knalt, al is dat niet zo een heel groot probleem maar was er benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Mijn eerste ervaring met de Botvac Connected is heel erg positief.
Aansluiten, opladen, de app starten en starten maar.

Hij heeft de kamer in 3 zones verdeeld die hij ging schoonmaken. Hij is nergens achter blijven steken en werkte nauwkeurig. Hij schoot onder de kinderbox door stopte net onder voor de bodem van de box. De box is net 3 mm te laag, maar goed die kan ik ophogen. Onder de verwarming hield ik mijn hart vast, maar daar ging hij op 2mm na prima onderdoor.

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/IMG_20161003_174047_zps6wtwf5ow.jpg

Links onder die je een plukje stof van onder de stofzuiger, die viel eraf en zoog hij op.

Hier een stukje film als hij bezig is op een kleed en laminaat:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 20:33
Ik heb nu een ilife a4, ongeveer een maandje in huis, gaat elke dag automatisch rond als ik niet thuis ben, hij heeft nog nooit zijn laad station gevonden, zit elke dag klem onder de kast, in de gordijnen(hangen op de grond) of speaker kabels, wel vervelend maar ondanks dat is t wel schoon en heb ik al een maand niet hoeven stofzuigen 😅.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
makkie88 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:17:
Ik heb nu een ilife a4, ongeveer een maandje in huis, gaat elke dag automatisch rond als ik niet thuis ben, hij heeft nog nooit zijn laad station gevonden, zit elke dag klem onder de kast, in de gordijnen(hangen op de grond) of speaker kabels, wel vervelend maar ondanks dat is t wel schoon en heb ik al een maand niet hoeven stofzuigen 😅.
Laat hem eens draaien als je wel thuis bent, dan kom je er snel achter wat wel en niet kan. Het zijn vaak maar kleine dingetjes, zoals de kast een paar millimeter ophogen zodat het wel past, kabeltjes vastmaken enzovoort. Die dingen die je nu noemt hebben we waarschijnlijk allemaal wel eens gehad, dat is heel normaal met een robot en vaak simpel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Binnetie schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 19:01:
[video]
This video is private

:/ :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Raar, hij zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Binnetie schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:36:
Geen problemen hier, video doet het prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Binnetie schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 21:36:
[...]

Nu wel :) leuk filmpje. Lekker mindful :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groxgrox
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Ik ben ook aan het kijken naar een ilife a4, heb alleen een tegelvloer met een wat ruwere tegel (structuur).
Zou dit goedgaan?

http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=918192

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:05
grun93 schreef op maandag 03 oktober 2016 @ 20:10:
[...]

Laat hem eens draaien als je wel thuis bent, dan kom je er snel achter wat wel en niet kan. Het zijn vaak maar kleine dingetjes, zoals de kast een paar millimeter ophogen zodat het wel past, kabeltjes vastmaken enzovoort. Die dingen die je nu noemt hebben we waarschijnlijk allemaal wel eens gehad, dat is heel normaal met een robot en vaak simpel op te lossen.
Slim advies! Let wel op met dat vastlopen onder kasten en dergelijke. Die van mij heeft inmiddels lelijke Krassen op de bovenkant door het vastzitten en het proberen weg te komen onder de verwarming. Jammer maarja hij doet het er wel om. Maar eens een poging doen om de verwarming te verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16:08
Ik zie vandaag de iRobot Roomba 875 bij iBood in de aanbieding maar kan nog vrij weinig over deze Roomba variant vinden, niet @ pricewatch en ook niet in dit topic, heeft iemand hier al ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

lubbertkramer schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 08:48:
Ik zie vandaag de iRobot Roomba 875 bij iBood in de aanbieding maar kan nog vrij weinig over deze Roomba variant vinden, niet @ pricewatch en ook niet in dit topic, heeft iemand hier al ervaring mee?
Op bol.com staan een aantal reviews, maar die zijn allemaal uit juli 2016. En dan heel veel dagen opvolgend. Lijken bijna gekochte reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Cis schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 09:12:
[...]

Op bol.com staan een aantal reviews, maar die zijn allemaal uit juli 2016. En dan heel veel dagen opvolgend. Lijken bijna gekochte reviews.
Volgens kieskeurig ook pas sinds Juli 2016 online.

Maar de onafhankelijk van reviews blijft lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-10 11:31
Ik heb de knoop doorgehakt en er eentje besteld via de iBood-deal. Ben heel erg benieuwd. Volgens mij heb ik een redelijk makkelijk apartement. Alleen maar harde vloeren en weinig losslingerende spullen op de vloer.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBS
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JBS

Hoe zijn jullie ervaringen met de inzet van één robot voor zowel boven als beneden (uiteraard verplaatsen we 'm zelf naar boven :))?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13:04
Mijn eerste reactie in dit topic. Ben zelf al een fan van het bestellen van namaakdingetjes uit China. Naar aanleiding van de positieve reacties over de iLife A4 heb ik hem maar ook besteld(wel vanuit de EU depot). Dus ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
JBS schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 21:50:
Hoe zijn jullie ervaringen met de inzet van één robot voor zowel boven als beneden (uiteraard verplaatsen we 'm zelf naar boven :))?
Prima hier met de Connected. Alleen doe ik eerst boven, deze opp is kleiner, dan kan botje erna meteen naar onder en dan daar verder, en dan gaat hij na afloop ook laden op de base (base staat onder in de woonkamer).

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Mijn eerste ervaring met de Botvac Connected is heel erg positief.
Aansluiten, opladen, de app starten en starten maar.

Hij heeft de kamer in 3 zones verdeeld die hij ging schoonmaken. Hij is nergens achter blijven steken en werkte nauwkeurig. Hij schoot onder de kinderbox door stopte net onder voor de bodem van de box. De box is net 3 mm te laag, maar goed die kan ik ophogen. Onder de verwarming hield ik mijn hart vast, maar daar ging hij op 2mm na prima onderdoor.

[afbeelding]

Links onder die je een plukje stof van onder de stofzuiger, die viel eraf en zoog hij op.

[video]
Jeej ook een Connected-broertje!
Ik zie max 97-98 % accu in de app na een nacht laden, heb jij dit ook?
En na ongeveer 50m2, dan staat de accu op 48% en moet hij aan de lader, dan wil hij niet aan de boven verdieping beginnen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
PCJR schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 09:32:
[...]

Jeej ook een Connected-broertje!
Ik zie max 97-98 % accu in de app na een nacht laden, heb jij dit ook?
En na ongeveer 50m2, dan staat de accu op 48% en moet hij aan de lader, dan wil hij niet aan de boven verdieping beginnen :/
En hij bevalt perfect!

Ik zag in de app dat hij gewoon tot 100% gaat.
Ik had inderdaad ook dat hij niet wilde starten omdat hij te lage percentage accu had (dit was nadat hij boven bezig geweest is). Toen ik daarna nog een keer wilde starten ging het goed. Hij wil pas iets doen als hij over de 50%-60% accu is bijgeladen.

Ik moet hem nog wat langer geladen hebben voordat de accu op zijn maximale kracht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

De iLife A4 draait hier nu zijn 3de rondje. Het huis/inrichting is al redelijk robotzuigerproof geworden. Alleen de ruimte tussen vloerkleed en tv-meubel is een probleem. Het vloerkleed moet een paar cm verplaatst worden. De kabels moeten echt heel erg goed weggewerkt worden, ook van laders die eventueel op de grond liggen. Maar dat laatste is ook een les voor ons om beter op te ruimen.

Het zal nog wel een paar keer duren voordat het storingvrij zijn rondes kan doen. Hij heeft nu al 2 keer zijn basis niet teruggevonden(135 m2 appartement), maar misschien ook een idee om de basis ergens anders neer te zetten.

Een klein nadeel: lichte troep wordt weggesweept door de borstels en niet altijd later opgezogen. Morgen is er weer een kans.

Qua programmering is er helaas alleen een simpel programma mogelijk. Dit heeft een sterk nadeel met onregelmatige werktijden van mij. Ik heb weinig zin om hem(het heet Wally) te horen als ik overdag slaap. Maar over het algemeen maakt maakt het apparaat niet heel erg veel lawaai. Overigens is elke dag ook niet nodig bij ons want we leven maar met z'n 2-en, zonder kinderen en zonder huisdieren.

Mogelijk later gaan we toch kijken voor een intelligenter apparaat. We hadden al veel eerder een robotzuiger moeten aanschaffen, dit is wel beter dan zelf stofzuigen(hoewel dat nog steeds nodig is in de hoekjes).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Hier een stukje film als hij bezig is op een kleed en laminaat: video
Hmmm... Wat een verschil met de Roomba die steeds maar gekke rondjes loopt te draaien, kriskras door de kamer dwaalt en overal met een rotvaart tegenknalt. Op zich werkt het ook allemaal wel redelijk, maar gevoelsmatig heb ik toch een veel beter gevoel als ik die Neato bezig zie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cis

Cis

Slonzo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:52:
[...]

Hmmm... Wat een verschil met de Roomba die steeds maar gekke rondjes loopt te draaien, kriskras door de kamer dwaalt en overal met een rotvaart tegenknalt. Op zich werkt het ook allemaal wel redelijk, maar gevoelsmatig heb ik toch een veel beter gevoel als ik die Neato bezig zie :)
Mijn ouwe Roomba 520 deed dat idd ook. Met 30 km/u tegen de houten stoelpoten aan :(
De Neato van 650 euro vind ik echter net wat te duur. Ik hoop dat de Xiaomi Mi Vacuum Cleaner goede reviews krijgt en naar Nederland komt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Slonzo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:52:
[...]

Dat was voor mij de hoofdreden. Efficiënt werken.
Ik had verwacht dat hij er lang over zou doen, maar waar ik 15 min werk heb doet hij er 30 min over. Ik verwachtte eigenlijk dat hij wel een dikke 45 min nodig had.

Heb er nog 1 te koop voor een mooie scherpe prijs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Cis schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 13:55:
[...]

Mijn ouwe Roomba 520 deed dat idd ook. Met 30 km/u tegen de houten stoelpoten aan :(
De Neato van 650 euro vind ik echter net wat te duur. Ik hoop dat de Xiaomi Mi Vacuum Cleaner goede reviews krijgt en naar Nederland komt...
Jeetje gaat dat zo hard? De Neato tikt wel eens tegen iets aan maar lang niet zo hard, maar dan toch 'schrik' ik wel een beetje. Ook voor jou geldt dat ik nog een Connected te koop heb :) ver onder de 650 euro.

Ik ben nog aan het kijken naar een mooie plek voor de lader. Ik had hem in de bijkeuken maar daar gaat het wel erg koud worden 's winters. Hij kwam keurig over de drempel heen, daar verbaasde ik me over.

Vandaag zijn er 4 grotere willen voor onze kinderbox in de kamer binnengekomen, die zet ik onder de box zodat hij wat hoger op de wielen staat. Nu is het 10 cm waardoor de Neato net met zijn laser tegen de rand aanrijdt. Straks staat de box 2 cm hoger op zijn wielen en als ik hem dan iets van de muur afzet kan de lader daar mee staan en is de ruimte onder de box ook schoon te maken + dat hij niet in het zicht staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Komt de Neato systematisch ook in de kleinere (smallere) inhammetjes? Want dat is waar het bij de Roomba minder goed gaat: op bepaalde plaatsen komt hij amper, door het hele random gebeuren - als hij niet onder de perfecte hoek kan binnenrijden, maakt ie meteen rechtsomkeer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Slonzo schreef op donderdag 06 oktober 2016 @ 16:56:
Komt de Neato systematisch ook in de kleinere (smallere) inhammetjes? Want dat is waar het bij de Roomba minder goed gaat: op bepaalde plaatsen komt hij amper, door het hele random gebeuren - als hij niet onder de perfecte hoek kan binnenrijden, maakt ie meteen rechtsomkeer...
Dat doet hij wel aardig netjes. Wat hij vaak doet met een hoekje is dat hij er naar toe draait en dan klein stukje achteruit gaat en dan bijdraait. Net als dat je de draai niet kunt krijgen als je je auto in eem parkeervak wilt zetten. Zo gaat hij ook mijn eetkamerstoelen in. Die zijn alleen aan de voorkant open en de rest is gesloten.

Dit doet hij overigens niet altijd. Heb ook wel eens gezien dat hij een klein hoekje van bijv 5x5cm oversloeg omdat hij anders klem tegen mij deur aan kwam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Zojuist even het huisje van de Connected ergens anders neergezet. Heb iets grotere wielen onder de box gezet. Hij staat nu 5 centimeter van de muur, maar ik ga het nog aanpassen dat ook de lader onder de box kan staan.

Resultaat:
[YouTube: https://youtu.be/SiOIrmWwz88]
De zwarte lijn is om zijn gebied af te bakenen

Terug naar huis:
[YouTube: https://youtu.be/xSRX_iZWBXE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Alleen lastig met de stofbak leegmaken (dat doe ik eigenlijk altijd als het ding in de lader staat)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Daar heb je een puntje, daar dacht ik later op de avond ook aan. Maar ik zet hem in manual modus en rij een stukje vooruit, bakje leeg en dan zo weer recht achteruit tegen de lader aan. Werkt nog verrassend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Na een maand, niks dan lof over mijn ilife A4. We hebben op slaapkamer zwarte vloerbedekking en daar zie je alles op. Nu kom ik thuis uit het werk en zet even de stofzuiger neer. Wij gaan eten koken en als de kinderen naar bed gaan is boven alles netjes. Twilight Sparkle (zo moest hij heten van mijn dochter :-) doet goed zijn werk!

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Wat vinden jullie van de MEDION MD 16192 €149 via bol.com en Amazon.de.
Lijkt qua uiterlijk heel erg op de A4 ilife.

https://www.amazon.de/MD-...&keywords=MEDION+MD+16192

[ Voor 40% gewijzigd door moca007 op 08-10-2016 02:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
moca007 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:12:
Wat vinden jullie van de MEDION MD 16192 €149 via bol.com en Amazon.de. Lijkt qua uiterlijk heel erg op de A4 ilife.
Inderdaad, qua gedrag ook eigenlijk. Ik heb even snel een filmpje bekeken op youtube, en hij rijdt ook wat kriskras rond zonder enig plan. De afstandsbedieningen lijken ook als twee druppels water op elkaar. Het zou best dezelfde kunnen zijn met een andere naam.

Het voordeel is dan de levertijd, transportkosten en garantie, het nadeel de aanschafprijs. Voor mijn a4 heb ik 124 euro inclusief alles betaald en hij werd binnen een week geleverd uit Engeland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
grun93 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 05:34:
[...]

Inderdaad, qua gedrag ook eigenlijk. Ik heb even snel een filmpje bekeken op youtube, en hij rijdt ook wat kriskras rond zonder enig plan. De afstandsbedieningen lijken ook als twee druppels water op elkaar. Het zou best dezelfde kunnen zijn met een andere naam.

Het voordeel is dan de levertijd, transportkosten en garantie, het nadeel de aanschafprijs. Voor mijn a4 heb ik 124 euro inclusief alles betaald en hij werd binnen een week geleverd uit Engeland.
Via Medion Duitsland €119 nu. Weet niet of ze naar NL levering en wat de verzendkosten zijn.

http://www.medion.com/de/...link&utm_campaign=generic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Misschien dat die dan nog eens bij de Aldi te koop is voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Al twee weken niet hoeven stofzuigen in huis dankzij de A4! Had niet verwacht dat het zo relaxt zou zijn, ook m'n vriendin is verkocht. Zet hem om de dag op een andere verdieping en hij maakt netjes z'n rondje. Als de basis er niet staat schakelt hij zichzelf gewoon uit. Enige dat je de eerste keer moet doen is even kijken of je ruimte robotstofzuigerproof is, daarna is het set and forget! De A4 is wel een beetje dommig en botst veel tegen objecten aan, maar hij beschadigd niks dankzij de stootrand. Voor de komende jaren tot er echt slimme betaalbare robots op de markt komen met lidar, ben ik zeer tevreden met de A4. Aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hak
  • Laatst online: 29-09 15:00

Hak

moca007 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 05:59:
[...]

Via Medion Duitsland €119 nu. Weet niet of ze naar NL levering en wat de verzendkosten zijn.

http://www.medion.com/de/...link&utm_campaign=generic
In Nederland te krijgen voor 149 euro incl verzendkosten. Voordeel is dan dus wel dat je 24 maanden Nederlandse garantie hebt.

http://www.medion.com/nl/...r-md-16192-450052203.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
moca007 schreef op zaterdag 08 oktober 2016 @ 02:12:
Wat vinden jullie van de MEDION MD 16192 €149 via bol.com en Amazon.de.
Lijkt qua uiterlijk heel erg op de A4 ilife.

https://www.amazon.de/MD-...&keywords=MEDION+MD+16192
Het is zo te zien niet de A4 maar de V5.
http://m.gearbest.com/smart-home/pp_217065.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Denk dat je gelijk hebt en dat het V5 versie is. Zou mooi zijn als Aldi deze binnenkort voor leuke prijs aan zou bieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tick
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:06

Tick

Im that jerk,who wants to know

Best lastig. Je hebt de A4, deze is zonder dweil optie, veel zuigkracht.

Maar dan heb je de V5, V5 pro en V5s.

V5 is met alleen droge dweil?. De andere 2 hebben optie voor nat dweilen, maar verder zijn de 5s en pro het zelfde?

Iemand ervaring met natte of droge dweil optie?

[ Voor 9% gewijzigd door Tick op 09-10-2016 10:34 ]

There are many mysteries in this universe, including me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Tick schreef op zondag 09 oktober 2016 @ 10:31:
Best lastig. Je hebt de A4, deze is zonder dweil optie, veel zuigkracht.

Maar dan heb je de V5, V5 pro en V5s.

V5 is met alleen droge dweil?. De andere 2 hebben optie voor nat dweilen, maar verder zijn de 5s en pro het zelfde?

Iemand ervaring met natte of droge dweil optie?
Nat dweilen is vaak niet meer dan dat je een vochtige doek onder het apparaat plaatst en dan laat rijden. Omdat hij intelligentie mist lijkt me niet dat hij de hele ruimte kan 'afnemen'. Als je vloerverwarming hebt lijkt me de doek ook zo weer droog. Droog dweilen, is gewoon afnamen al la Swiffer.

In de V7S kan bijvoorbeeld water gedaan worden die hij zelf doseert, wel las ik dat wanneer de stofzuiger vastzit het water gewoon blijft doorsijpelen. Ik weet niet of de V5S een eigen reservoir heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• - J.W. -
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 17:02
Met mijn Hombot vind ik met doek rondrijden ook niet echt een succes.
Er wordt niet geschrobt en drukt met z'n eigen gewicht slechts lichtjes op de doek, dus inderdaad meer een (matige) swiffer
Pagina: 1 ... 41 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.