Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 40 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.924 views sinds 30-01-2008

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:36
Verwijderd schreef op woensdag 21 september 2016 @ 03:44:
Wat ik mij afvraag waarom kopen mensen buitenom irobot andere merken stofzuigers? Dat merk verkoopt al jaren robotstofzuigers kudos horen naar dat merk te gaan. En niet naar die kopiekatskoreanen
Werkt dit niet zo met alles? Als de prijs lager ligt en de kwaliteit goed is, is dit voor mij een goede reden. Mensen die alleen maar "A-merken" willen, blijven wel uit het dure segment wel kopen.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Wat ik mij afvraag waarom kopen mensen buitenom irobot andere merken stofzuigers? Dat merk verkoopt al jaren robotstofzuigers kudos horen naar dat merk te gaan. En niet naar die kopiekatskoreanen
Waarom kopen mensen andere auto's dan Ford zij hebben heel dat proces van auto's betaalbaar maken uit gevonden zij moeten de kudos krijgen niet die kopiekatskoreanen, engelsen, duitsers, enz enz.

Ja want omdat een bedrijf iets bedacht heeft moeten we altijd blijven bij dat bedrijf? Gelukkig werkt de wereld niet zo want we hebben nu ook betere / andere producten die goedkoper zijn en net zo goed of beter werken.
En er zjin nu een hoop bedrijven die stofzuigers maken die allemaal weer hun eigen manier van werken hebben:
Irobot
Neato
LG
Philips
Dirtdevil
Dyson
en een hele hoop Aziatische merken.

Maar laten we vooral maar bij dat ene merk blijven zodat er ook totaal geen innovatie plaats gaat vinden!

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06
Misschien omdat het kunstje van iRobot niet meer nieuw is? Wat ik zo van iRobot zie is dat er eigenlijk heel weinig vernieuwing zit die de hoge prijs zou kunnen verantwoorden. Zie het als Sonos. Dat is een merk dat erg goed is in wireless speakers maar worden door de hoge prijs door andere merken ingehaald. Waarom? Omdat de mens Nederlander gewoon niet teveel wil betalen voor iets dat gewoon werkt.

Zelf zweer ik bij Neato juist omdat ik weet , uit ervaring, dat de Neato systematisch te werk gaat en het daar door echt schoon is en je ook geen problemen krijgt met robots die zich afvragen wat er aan het eind van die trap zou kunnen zijn.

iRobot ben ik dan weer niet kapot van simpelweg door het feit dat die dingen rond zijn. Dan kun je gewoon niet overal komen in tegenstelling tot een apparaat dat aan een kant hoekjes heeft. (dat is mijn theorie). Face it, stofzuigrobots worden steeds goedkoper en iRobot en Neato doen zich voor als premium (en dat zijn ze ook ergens) maar daar heeft lang niet iedereen een boodschap aan.

Als iRobot en Neato slim zijn dan gaan ze zich richten op dweil robots die het zelfde kunnen qua bereik en dergelijke als hun stofzuig lijn.

Strava | AP | IP | AW

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:44
gister de twee ilife A4 stofzuigers binnen gehad. snel opgeladen een aan het werk gezet in het Kantoor. ik was bang dat ze moeite zouden hebben met kabels achter de pc's maar ze rijden er meestal gewoon overheen. Heel af en toe blijven ze hangen maar trekken zich wel makkelijk los. Enige frustrerende is zien hoe lang het duurt om weer terug te komen naar de docking station. soms wel een minuut of 5 (groot Kantoor).

so far so good, nu nog kijken hoelang ze het blijven doen. als ik er een jaar of twee mee kan doen is me dat het geld wel waard.

zou er ook zoiets bestaan voor in de tuin op tegels en paden?

• Timple
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 05-10 20:55

Timple

netvista schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:43:
Vandaag de A4 even op de 1e verdieping gezet ( zoals ik al zo vaak heb gedaan) om hem daar even zijn rondjes te laten doen, maar deze keer ging het mis. Met een hels kabaal is hij reddeloos de trap afgedonderd :o .

Ik durfde bijna niet te kijken, maar hij heeft het zowaar overleefd _/-\o_ . Het bumpertje was wel wat ontzet, dus die heb ik even losgemaakt en weer opnieuw vast gezet. En nu lijkt alles weer naar behoren te werken. Alleen bij het uitwijken van een obstakel maakt ie een wat schurend geluid. Iemand een idee of en hoe dat te fixen is?
Ah, ik kwam juist even terug naar dit topic om te vragen hoe robuust de hoogte sensoren van een A4 zijn. Niet goed genoeg dus.

Onze overloop heeft een 4 meter brede richel waar de robot 3 meter recht naar beneden kan kletteren. Dus boven nog maar zelf stofzuigen zo te lezen...

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
De iLife A4 is weer in het EU magazijn beschikbaar: http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3 nog 47 exemplaren leverbaar.

Ik heb eens gekeken wat nu een stofzuiger kost die uit China komt + alle heffingen en belastingen. Deze site is daar een handig hulpmiddel bij.

Ik pak even deze A4 vanuit China magazijn: http://www.gearbest.com/c...ces/pp_357189.html?wid=21
Prijs $139,97
Verzendkosten: $39,89

Als ik deze waardes in de calculator invoer kom ik uit op: €203,61

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/invoerrechten_zpszrdmczeq.png
Totaal komen er €43,60 aan kosten bij. Ik ben even van dollars uitgegaan, als ik China kies moet alles omgerekend worden naar Yuan. De wisselkoers van vandaag heb ik gebruikt. Hier kan dus een klein verschil in zitten. Maar volgens mij klopt dit precies met de extra kosten die andere users gehad hebben bij het kopen van een A4.

[ Voor 74% gewijzigd door Binnetie op 21-09-2016 10:17 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:17
Binnetie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:55:
De iLife A4 is weer in het EU magazijn beschikbaar: http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3 nog 47 exemplaren leverbaar.
Ik snap niks van hun prijsbeleid. Twee dagen geleden hadden ze er nog 61 en toen kostten ze 123,99 $ met 16,05 $ verzendkosten naar NL

Dat hetzelfde product twee dagen later maar liefst 42 $ duurder is, is nog tot daar aan toe. Maar waarom zijn ook de verzendkosten opeens hoger? Van 16,05 naar 21,37 $.

De prijs klopt bij nader inzien toch wel, ik had de site op de verkeerde currency staan. Sorry.

[ Voor 25% gewijzigd door grun93 op 22-09-2016 13:44 ]

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
grand admiral Mause schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:00:
gister de twee ilife A4 stofzuigers binnen gehad. snel opgeladen een aan het werk gezet in het Kantoor. ik was bang dat ze moeite zouden hebben met kabels achter de pc's maar ze rijden er meestal gewoon overheen. Heel af en toe blijven ze hangen maar trekken zich wel makkelijk los. Enige frustrerende is zien hoe lang het duurt om weer terug te komen naar de docking station. soms wel een minuut of 5 (groot Kantoor).

so far so good, nu nog kijken hoelang ze het blijven doen. als ik er een jaar of twee mee kan doen is me dat het geld wel waard.

zou er ook zoiets bestaan voor in de tuin op tegels en paden?
Ik zou ze even tie-wrappen of in kabelslangen doen.

• Miki
  • Laatst online: 23:31
Binnetie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 09:55:

Ik heb eens gekeken wat nu een stofzuiger kost die uit China komt + alle heffingen en belastingen. Deze site is daar een handig hulpmiddel bij.

Ik pak even deze A4 vanuit China magazijn: http://www.gearbest.com/c...ces/pp_357189.html?wid=21
Prijs $139,97
Verzendkosten: $39,89

Als ik deze waardes in de calculator invoer kom ik uit op: €203,61

[afbeelding]
Totaal komen er €43,60 aan kosten bij. Ik ben even van dollars uitgegaan, als ik China kies moet alles omgerekend worden naar Yuan. De wisselkoers van vandaag heb ik gebruikt. Hier kan dus een klein verschil in zitten. Maar volgens mij klopt dit precies met de extra kosten die andere users gehad hebben bij het kopen van een A4.
Thanks, net eentje besteld :)

Ik ben erg benieuwd wat dit beestje ons gezin gaat brengen.

• Speedy_J
  • Niet online

Speedy_J

...........

Dountill schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:48:
Zojuist een bericht van DHL gekregen met een "uitnodiging" tot betaling van douannekosten (44 euro). Nu maar hopen dat de tariff insurance van Banggood me netjes terugbetaald.
Bij mij hetzelfde verhaal, gelijk even contact gezocht met banggood. Dit is de reactie die ik terug krijg:
we are sorry that the tax is out of our control. Would you mind baring half the tax fee?
Lijkt me niet helemaal de bedoeling achter de Tariff Insurance...

Ben benieuwd hoe ze hier bij anderen mee omgaan?

Ik ga sowieso nog even proberen om het volledige bedrag terug te krijgen.

• Binnetie
Speedy_J schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:14:
[...]

Bij mij hetzelfde verhaal, gelijk even contact gezocht met banggood. Dit is de reactie die ik terug krijg:

[...]

Ik vind het eerlijk gezegd schofterig dat ze nu proberen te onderhandelen over de kosten. Je betaald al extra voor die 'verzekering'. Dan verwacht je dat ze gewoon netjes de extra kosten vergoed. Anders moet je geen verzekering gaan aanbieden.

Nog even gekeken naar de Xiaomi Mi Robot, deze kost op dit moment $370,- + $60,12 verzendkosten. Als ik deze koop en ik moet alle invoerrechten betalen dan komen er voor 110 euro aan extra kosten overheen en kost deze robot €495,- daarmee is hij goedkoper dan een Botvac Connected van €609,- maar minder bewezen. Het is afwachten wat de Botvac Connected D5 gaat doen, deze is hetzelfde als de Xiaomi maar er zijn nog geen Europese prijzen bekend.

• BrandALARM
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:55
Miki schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:05:
Heeft iemand zijn blitzwolf al binnen? De iLife V5pro is nog steeds niet te koop in EU warehouse.
Ik zie dat hij vandaag in Amsterdam is geland.....

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Ik was net een uurtje van huis waarbij ik mijn a4 heb rond laten zoeven op de max stand.
Mijn god wat heeft dat ding veel haar opgezogen en ook netjes in de bak dit keer.
Voor de hondenharen kan ik dus de max stand aanbevelen en dan red hij het net iets meer dan een uur op de batterij. Ik gok dat het extra vermogen de batterij 2x sneller dan normaal leeg trekt (niet dat het mij uitmaakt, hij is overal geweest en het bakkie zit tjokvol:))
Toen ik thuis kwam ging hij net zn mandje weer in:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• Dountill
Speedy_J schreef op woensdag 21 september 2016 @ 12:14:
[...]

[...]

In eerste instantie kreeg ik terug dat ze niet gaan betalen en krijg ik verwijzing naar de standaard wijze hoe er mee om gegaan wordt (via email).

Vervolgens contact opgenomen via de livechat, deze "mevrouw" gaf me aan dat het volledige bedrag zo snel mogelijk wordt vergoed en op mijn Paypal terug mag verwachten. Heb uiteraard een print screen opgeslagen.

• Miki
MatthijsE schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:16:
[...]

Inmiddels een iLife A4 bestelt, toch ben ik wel benieuwd naar je ervaringen. Als die goed werkt koop ik er wellicht een Blitzwolf bij. Heb nog 2 etages waarop gestofzogen kan worden :)

• Dountill
MatthijsE schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:16:
[...]

Hier aan de deur geweest. Helaas niet thuis. Bezorging op vrijdag gezet nu.

• Teleluvr
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Mij bevalt de iLife A4 goed.
Vorig jaar kerst als probeersel de Dirt Devil Spider gekocht om te kijken of het wat is. In een huis met 2 katten, 4 ratten, een cavia en een konijn had ik er niet veel vertrouwen in, maar was uitermate nieuwsgierig.
Omdat de Spider toch wel erg goed beviel, nu toch maar op zoek naar eentje met een automatische oplaadfunctie, wat meer zuigkracht en automatische start.
De A4 voldoet volledig: Flink langere accutijd (1.5-2u) tov Spider (drie kwartier). Daarnaast is de stofzuiger van zichzelf al ietsjes sneller. Afvalbak legen werkt prettig. Het zuigvermogen is, zeker op max, zeer prettig. Neemt alles mee wat er ligt. Qua vastlopen is ie iets gevoeliger ivm de rolborstel, die de Spider niet had, maar dat betekent gewoon dat je de boel wat meer aan kant moet houden.

Kortom, aanrader voor die 125 euro. De Spider is nu gedegradeerd tot slaapkamerschoonmaker :)

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-10 17:35
thespeed schreef op maandag 19 september 2016 @ 22:29:
[...]

Net nog eens geprobeerd.. maar helaas krijg ik hem niet werkend. Kan ook niet echt een support vinden bij Logitech anders dan alleen van die community forums.
Weet je nog de exacte zoekopdracht die je toen hebt gebruikt om hem toe te voegen? Of apparaat naam in de Logitech software? De remote lijkt identiek aan die van de Ilife A4. Los alles aanleren via IR werkt helaas ook niet.
Heb via de My Harmony desktop app nog een andere stofzuiger toegevoegd. Heb Chuwi I life v5 als naam aangegeven. Software herkende het apparaat niet. Heb homecontrol en other gebruikt om aan te geven wat voor apparaat het was.
Daarna wordt gevraagd om je orginele afstandbediening te gebruiken. Power input skippen. Direction up werkt en de stofzuiger wordt toegevoegd aan je apparaten.

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17:24
Heb de blitzwolf binnen. Hetzelfde gezeik met de douane kosten.

De blitzwolf doet het goed, enkel kan hij mijn kleedje in de woonkamer niet aan en gaat hij hierbij in storing. Ander kleed kopen dus, laagpolig. Deze is wat hoogpolig.

• GiorgioV
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 09:34
Vandaag ook de Blitzwolf binnen, bij het eerste rondje een paar keer moeten redden uit kabels en van de deurmat. Nadat ik alles (eigenlijk al een jaar te laat) netjes heb weggewerkt en de deurmat dubbel heb gevouwen heeft ie aardig wat stof verzameld en was hij toen ik weer thuiskwam netjes op zijn basisstation aan het laden.
Ook ik had het gezeur met de douane, op de livechat van BG te horen gekregen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en ik gerefund zou worden, later een mail gekregen dat ze maar de helft willen betalen.

Heeft iemand eigenlijk de bijhorende app al kunnen vinden? Op de Blitzwolf Facebook pagina zag ik dat ie "Blitz clean" zou moeten heten, maar in de AppStore (NL en US) kan ik hem niet vinden.

• Dountill
GiorgioV schreef op woensdag 21 september 2016 @ 22:26:
Vandaag ook de Blitzwolf binnen, bij het eerste rondje een paar keer moeten redden uit kabels en van de deurmat. Nadat ik alles (eigenlijk al een jaar te laat) netjes heb weggewerkt en de deurmat dubbel heb gevouwen heeft ie aardig wat stof verzameld en was hij toen ik weer thuiskwam netjes op zijn basisstation aan het laden.
Ook ik had het gezeur met de douane, op de livechat van BG te horen gekregen dat ik mij geen zorgen hoefde te maken en ik gerefund zou worden, later een mail gekregen dat ze maar de helft willen betalen.

Heeft iemand eigenlijk de bijhorende app al kunnen vinden? Op de Blitzwolf Facebook pagina zag ik dat ie "Blitz clean" zou moeten heten, maar in de AppStore (NL en US) kan ik hem niet vinden.
Ik begreep van de week dat ze nog druk bezig zijn met de app, maar dat hij er snel aan gaat komen. Ik heb vannochtend een mail van PayPal en Banggood gehad met de melding dat de volledige €44,71 vergoed zijn (ging ook niet zonder gezeur). Ik had uiteraard wel die tariff insurance er bij genomen.

• Binnetie
grun93 schreef op woensdag 21 september 2016 @ 11:27:
[...]

Ik snap niks van hun prijsbeleid. Twee dagen geleden hadden ze er nog 61 en toen kostten ze 123,99 $ met 16,05 $ verzendkosten naar NL

Dat hetzelfde product twee dagen later maar liefst 42 $ duurder is, is nog tot daar aan toe. Maar waarom zijn ook de verzendkosten opeens hoger? Van 16,05 naar 21,37 $.
Ik zat je bericht nog even te lezen, maar klopt het wel? De verzendkosten waren gisteren ook $16,05 en nu ook. De prijs van de A4 zelf is ook $123,99 (ik zet de currency wel eens van euro naar dollar om te kijken)

• grun93
Binnetie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 12:49:
Ik zat je bericht nog even te lezen, maar klopt het wel? De verzendkosten waren gisteren ook $16,05 en nu ook. De prijs van de A4 zelf is ook $123,99 (ik zet de currency wel eens van euro naar dollar om te kijken)
Ik heb gewoon op de link geklikt die je gisteren zelf postte en zie daar 165 $ staan... ook nu nog?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
Interessant, ik zie er 123.99 staan :)

• Binnetie
Ik heb wat informatie gekregen omtrent het in het assortiment opnemen van de Xiaomi Mi Robot. Wat er aangegeven wordt is dat er geen Europese distributeur is. Ook blijkt dat er op het lidar systeem een patent rust waardoor hij het eerste jaar niet in Europa verkocht 'mag' worden. Of dit nu met de winkel te maken heeft weet ik niet.
Maar het lijkt er dus op dat je de Xiaomi Mi Robot alleen in China kunt kopen (Myrobotcenter, gaf dit toevallig ook aan toen ik bij hun informeerde) en dat er geen plannen voor de EU zijn.

Wat ik dan wel vreemd vind is dat een Deebot R95 (ook met lidar) wel gewoon verkocht mag worden in Europa (zo vorige week uitkomen). Ook dit apparaat heeft een kopje bovenop zitten en je gaat mij niet wijsmaken dat hierin een heel andere techniek zit. Dit heb ik nog even nagevraagd.

Dus wanneer ik de Xiaomi Mi Robot wil kopen zal ik de gok moeten nemen met de extra invoerkosten. Het voordeel is dat hij 2cm lager is (kan dan precies onder mijn verwarming door), meer zuigkracht heeft en ruim 100 euro (incl. de extra invoerkosten) goedkoper is dan de Neato Botvac Connected (los van de prijs van de Connected broertje, de D3 en D5).

• Binnetie
grun93 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:29:
[...]

Ik heb gewoon op de link geklikt die je gisteren zelf postte en zie daar 165 $ staan... ook nu nog?
Bij mij is hij toch echt $123,99

Afbeeldingslocatie: https://i204.photobucket.com/albums/bb128/Binnetie/A4_zpsi611wmnj.png

• grun93
Raymond schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:30:
Interessant, ik zie er 123.99 staan :)
Ah, my bad, ik had de site per ongeluk op $ CAD ipv $ US staan, bij de prijs zie je dan alleen het dollar sign maar niet de landcode. :o

• Binnetie
grun93 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:35:
[...]

Ah, my bad, ik had de site per ongeluk op $ CAD ipv $ US staan, bij de prijs zie je dan alleen het dollar sign maar niet de landcode. :o
Haha snel bestellen dan!

• grun93
Als het goed is krijg ik hem vandaag nog. :)

• Binnetie
grun93 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:37:
[...]

Dat is dan my bad weer haha :) Heel veel plezier ermee!

• Miki
grun93 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:37:
[...]

Zo snel? Ik heb gisteren mijn A4 bestelt en bij mij is de verzendstatus "shipment information received".

• grun93
Miki schreef op donderdag 22 september 2016 @ 13:55:
Zo snel? Ik heb gisteren mijn A4 bestelt en bij mij is de verzendstatus "shipment information received".
Ik heb hem maandagavond al besteld, alleen niet hier gemeld. Dus zeg maar drie dagen, dan zal de jouwe misschien maandag komen (DHL bezorgt niet op zaterdag).

• Miki
grun93 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 14:02:
[...]

Ik heb hem maandagavond al besteld, alleen niet hier gemeld. Dus zeg maar drie dagen, dan zal de jouwe misschien maandag komen (DHL bezorgt niet op zaterdag).
Ah zo, thx!

• Celica_T20
  • Laatst online: 05-10 20:58
Binnetie schreef op woensdag 21 september 2016 @ 13:08:
Nog even gekeken naar de Xiaomi Mi Robot, deze kost op dit moment $370,- + $60,12 verzendkosten. Als ik deze koop en ik moet alle invoerrechten betalen dan komen er voor 110 euro aan extra kosten overheen en kost deze robot €495,- daarmee is hij goedkoper dan een Botvac Connected van €609,- maar minder bewezen. Het is afwachten wat de Botvac Connected D5 gaat doen, deze is hetzelfde als de Xiaomi maar er zijn nog geen Europese prijzen bekend.
Op Aliexpress zijn de prijzen hard aan het dalen; https://nl.aliexpress.com...&SearchText=xiaomi+vacuum

vanaf $349,- incl. verzending met DHL. Douanekosten zelfde verhaal.

• Binnetie
Celica_T20 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 15:38:
[...]

Op Aliexpress zijn de prijzen hard aan het dalen; https://nl.aliexpress.com...&SearchText=xiaomi+vacuum

vanaf $349,- incl. verzending met DHL. Douanekosten zelfde verhaal.
Dank voor de tip! Ik kom dan op €400,- uit incl. verzenden en importkosten. Dat die verzendkosten eraf zijn scheelt al heel veel.

• storeman
  • Laatst online: 23:22
Ik heb nu een week of twee de A4. Ik heb ook een Neato. De verschillen:

- Mijn wollen kleed laat nogal veel haar los, dit spul gaat vast zitten in de borstels van de A4 en komt ook niet echt in het opvangbakje. Hier lijkt niet zoveel in te komen
- De A4 heeft moeite met wisselen van etage. Op de eerste verdieping kwam er geen einde aan. De volgende dag beneden ook al niet.
- De A4 is zoveel stiller dan de Neato. Ik vraag me af of er wel echt gezogen wordt (al zijn de roterende borstels het grootste verschil qua lawaai denk ik).
- De A4 is niet echt dom, maar ook zeker niet zo slim als de Neato. De A4 mist wat ruimtelijk inzicht
- De A4 durft de zwarte deurmat niet op. De dieptesensoren raken in paniek. Zelfs ik hem hierop start, blijft ie rondjes achteruit rijden
- De afstandbediening is wel eens handig. Maar je kan hem niet op weekdag programmeren, wat ik toch wel weer jammer vind.

Al met al, niet gek voor 130 euro, maar ik ben niet volledig tevreden.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 11:02

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

storeman schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:09:

- Mijn wollen kleed laat nogal veel haar los, dit spul gaat vast zitten in de borstels van de A4 en komt ook niet echt in het opvangbakje. Hier lijkt niet zoveel in te komen
- De A4 heeft moeite met wisselen van etage. Op de eerste verdieping kwam er geen einde aan. De volgende dag beneden ook al niet.
- De A4 is zoveel stiller dan de Neato. Ik vraag me af of er wel echt gezogen wordt (al zijn de borstels het grootste verschil).
- De A4 is niet echt dom, maar ook zeker niet zo slim als de Neato. De A4 mist wat ruimtelijk inzicht
- De A4 durft de deurmat niet op. De dieptesensoren raken in paniek. Zelfs ik hem hierop start, blijft ie rondjes achteruit rijden
- De afstandbediening is wel eens handig. Maar je kan hem niet op weekdag programmeren, wat ik toch wel weer jammer vind.

Thnx voor de feedback, hoef ik voorlopig nog niet voor een vervanger te kijken voor mijn Neato. Ben er tot op de dag van vandaag erg content mee! :)

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Hier ook de Blitzwolf binnen, had even moeite om z'n hoekje uit te komen maar daarna liep het eigenlijk wel soepel. Ben er alleen wel achter dat het hoogteverschil tussen de hal en de slaapkamer nog net te groot is voor hem... het is mm werk maar daar moet ik nog even iets op verzinnen :)

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• Binnetie
storeman schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:09:

- De A4 is zoveel stiller dan de Neato. Ik vraag me af of er wel echt gezogen wordt (al zijn de borstels het grootste verschil).
- De A4 durft de deurmat niet op. De dieptesensoren raken in paniek. Zelfs ik hem hierop start, blijft ie rondjes achteruit rijden

Leuk om te lezen dat je beide hebt. Welk model Neato heb je precies? Als je er 1 zou verkopen, welke zou je dan overwegen?
Qua borstels is er een geluidsverschil tussen de borstel met lammelen en de 'gewone' borstel. Zeg maar die de D75 standaard heeft en de D85.

Ik las trouwens 2 interessante functies:
1. Deebot R95:
- in diepreiniging modus draait de hoofdborstel mee om maximaal vuil/stof binnen te halen.
- in directe opzuigmodus draait de hoofdborstel niet mee om dieren-en mensenharen op te zuigen. Het haar zal dus niet "klitten" rondom de hoofdborstel zoals bij alle andere robotstofzuigers.
2. De Blitzwolf heeft een sensor om vuil te detecteren, in het product filmpje zag ik dit naar voren komen. Deze zit als een groenig ledje achterop de machine. Het lijk erop dat hij dan kan zien of hij alles wel mee genomen heeft.

• Celica_T20
  • Laatst online: 05-10 20:58
Binnetie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:00:
[...]

Dank voor de tip! Ik kom dan op €400,- uit incl. verzenden en importkosten. Dat die verzendkosten eraf zijn scheelt al heel veel.
Ja inderdaad. Ik wil de Xiaomi zelf graag hebben, maar ik denk dat ik nog even een maandje wacht. Mijn ervaring is dat de prijzen nog wel wat zullen dalen. De Mi Band 1s was in de eerste weken bijna 50 euro. Na 1-2 maanden was dat 20 euro.

• storeman
  • Laatst online: 23:22
Binnetie schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:23:
[...]

Leuk om te lezen dat je beide hebt. Welk model Neato heb je precies? Als je er 1 zou verkopen, welke zou je dan overwegen?
Qua borstels is er een geluidsverschil tussen de borstel met lammelen en de 'gewone' borstel. Zeg maar die de D75 standaard heeft en de D85.
Ik denk toch dat ik de Neato aan zou houden. Vooral het eindeloze rondrijden en sommige plekken veel te vaak doen van de iLife irriteert mij nogal. Ook al is ie zo stil dat je er amper aandacht aan geeft. De oorverdovende Neato gaat altijd aan als ik het huis uit ben.

Het gaat overigens om de Neato 70e met het oranje kapje.

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• 418O2
  • Laatst online: 00:06
Onze LG rijdt sowieso alleen als we er niet zijn. als we er wel zijn, sturen we hem gelijk terug.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Sinds afgelopen weekend de A4 in bezit. Heerlijk om dat ding zelf z'n rondjes te laten rijden.

Tot nu toe heeft ie 1x vast gezeten onder het tv meubel. Voor de rest ben ik er alleen maar tevreden over, zeker voor het bedrag.

Het enige nadeel is inderdaad het terugrijden naar z'n station, dat duurt nog wel even. Maar we laten hem z'n werk doen als we er toch niet zijn.

• Binnetie
Celica_T20 schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:43:
[...]

Ja inderdaad. Ik wil de Xiaomi zelf graag hebben, maar ik denk dat ik nog even een maandje wacht. Mijn ervaring is dat de prijzen nog wel wat zullen dalen. De Mi Band 1s was in de eerste weken bijna 50 euro. Na 1-2 maanden was dat 20 euro.
Na de intro daalt hij vaak al sneller inderdaad. Hij is al vanaf het begin september te koop. Nadeel is de garantie afhandeling als hij stuk gaat. Er zitten toch best wel wat bewegende onderdelen in. De Deebot R95 blijft ook een mooie optie en koop je in Nederland.

De Neato Botvac Connected D3 en D5 komen er ook aan en zijn lager geprijsd dan de huidige Connected. Dit is erg nadelig voor mijn geduld. Helemaal nu ik door ziekte de hele dag bij huis ben. Oktober is een maand waar leuke dingen aan zitten te komen. Ik heb inmiddels wat overbodige spullen verkocht en die gebruik ik om mijn budget te verhogen voor een mooie robot.
Als ik de mensen zo hier allemaal lees dat ze het allemaal al veel eerder hadden moeten doen, voel ik me nog ongeduldiger.

Edit:
Net van een andere winkel ook gehoord dat ze de Xiaomi niet in jet assortiment gaan opnemen met als reden dat er door de fabrikant niks geregeld is aan aftersales in Europa. Mochten er problemen zijn dan moet de stofzuiger opgestuurd worden naar China. Afhankelijk van het totaalgewicht kost dit tussen de €34,40 (2-5KG) en €58,30 via PostNL.
Dat is ook zeker iets om rekening mee te houden.

De Deebot R95 komt begin - half oktober uit in Europa.

[ Voor 16% gewijzigd door Binnetie op 22-09-2016 22:14 ]

• Binnetie
storeman schreef op donderdag 22 september 2016 @ 16:43:
[...]

Ik denk toch dat ik de Neato aan zou houden. Vooral het eindeloze rondrijden en sommige plekken veel te vaak doen van de iLife irriteert mij nogal. Ook al is ie zo stil dat je er amper aandacht aan geeft. De oorverdovende Neato gaat altijd aan als ik het huis uit ben.

Het gaat overigens om de Neato 70e met het oranje kapje.
Ik kan me vergissen maar de 70e heeft een andere borstel dacht ik, deze maken meer lawaai dan die borstel met lamellen. Vooral op houten vloeren of laminaat.
Toch vraag ik me af, het aantal dB zegt niks over de zuigkracht. De Xiaomi zit bijvoorbeeld op 56dB volgens de fabrieksopgave en de A4 op 65dB, zelfde als de Neato 70E. Toch zit er verschil in, maar ook in de geluidsproductie blijkbaar.

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Vandaag en gisteren de ILife A4 anti val sensor gecontroleerd. Ik heb hem constant naar de trap gestuurd en geprobeerd hem gecontroleerd te laten vallen. Op de 1e etage ging dit constant goed.
Op zolder liep hij door hoogteverschil vast waarop hij eruit probeerde te komen. Toen ging het mis.
Nu heb ik helaas de laminaat plank al verwijderd. Maar bij zulke situaties gaat het bij mij mis. De laminaatplank liep eerst door tot aan het trap deel. Hier zat hoogteverschil (laminaat ligt iets hoger) hij rijd hier overheen en zet zichzelf dan soms vast waarop hij eruit probeert te komen. Dit gaat mis en hij valt naar beneden. Als ik het nu doe gaat het helemaal mis. Op de 1e etage loopt het laminaat door en zit er een hoekprofiel op. Daar gaat het tot nu toe goed. In totaal heb ik het een half uur geprobeerd.
Met hoogteverschillen bij de trap moet je dus oppassen.
Ik twijfel nog steeds als ik hem zonder beveiliging daar laat rondrijden :p
Maar het lijkt bij een vlakke vloer prima te werken.

Afbeeldingslocatie: https://snapr.pw/i/e782dc6b8d.png

• Miki
Woei, net een smsje gehad van DHL dat morgen mijn A4 verwacht wordt te bezorgen :)

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 13:01

vanDaal

-ismeereentje

Nou, mijn A4 heeft na twee maanden gebruik al een flinke kuur :(. Na het aanzetten gaat ie meteen allerlei rondjes draaien. Nu vond ik toevallig deze video die mijn probleem beschrijft:

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=AQF_xlna4EA&feature=youtu.be]

De genoemde oplossing werkt helaas tijdelijk. Zodra de bumper weer ergens tegenaan rijdt, begint het probleem opnieuw. Iemand een idee?

[ Voor 9% gewijzigd door vanDaal op 22-09-2016 22:39 ]

• Miki
vanDaal schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:38:
Nou, mijn A4 heeft na twee maanden gebruik al een flinke kuur :(. Na het aanzetten gaat ie meteen allerlei rondjes draaien. Nu vond ik toevallig deze video die mijn probleem beschrijft:

[video]

De genoemde oplossing werkt helaas tijdelijk. Zodra de bumper weer ergens tegenaan rijdt, begint het probleem opnieuw. Iemand een idee?
Wieltjes en borsteltjes schoon en vrij van haren enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-10 15:03
Allicht blijft er een switch in de bumper hangen? Miss wat vuil?

3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roydie13
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-10 10:05
Miki schreef op donderdag 22 september 2016 @ 23:18:
[...]

Wieltjes en borsteltjes schoon en vrij van haren enzo?
Mijn V7S had dit ook eens. Ik heb hem toen even grondig schoongemaakt, daarna werkte hij weer zoals gewoonlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
vanDaal schreef op donderdag 22 september 2016 @ 22:38:
Na het aanzetten gaat ie meteen allerlei rondjes draaien. Nu vond ik toevallig deze video die mijn probleem beschrijft:
Dat filmpje is een uittreksel van 2 minuten van een ander filmpje dat veel uitgebreider is en waarin ook problemen met de wielen besproken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mijn iLife A4 is binnen, sneller geleverd dan mijn iPhone 7 ;)

Eerste indruk is erg positief. Mooi degelijk verpakt en wat is ie klein, had hem veel groter ingeschat. De rest smoelt en voelt ook dik in orde. Enige wat een beetje afbreuk doet is de remote. Helaas moet ik eerst 12u wachten alvorens hij mag draaien ivm levensduur batterij. Morgenmiddag post ik mijn eerste ervaringen.

Ohja de A4, heeft de naam Optimus Prime gekregen van mijn oudste zoon _O-

[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 23-09-2016 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanDaal
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-10 13:01

vanDaal

-ismeereentje

Thanks voor de suggesties. Heb alle schoonmaakacties zo'n beetje uitgevoerd. Maar het probleem zit hem in de bumper aan één kant. Zodra ik beide strips vastschroef aan de bumper, gaat ie aan één kant niet meer soepel in en uit. Ik heb hem nu met één strip vastgeschroefd en nu gaat ie weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:27
Miki schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 11:58:
Helaas moet ik eerst 12u wachten alvorens hij mag draaien ivm levensduur batterij. Morgenmiddag post ik mijn eerste ervaringen.
Ik heb dit pas later in de handleiding gelezen, maar is dat met moderne batterijen nog aan de orde? Hier doet hij het gewoon goed nu, ook al heb ik dat niet gedaan in het begin.

Ander vraagje, hebben jullie nog handige tips om 't ding schoon te maken? Bakje omkiepen is makkelijk zat, maar om 't stof uit 't filter te krijgen? En de haren en andere zooi uit de borstel te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
I-King schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:34:
[...]

Ik heb dit pas later in de handleiding gelezen, maar is dat met moderne batterijen nog aan de orde? Hier doet hij het gewoon goed nu, ook al heb ik dat niet gedaan in het begin.

Ander vraagje, hebben jullie nog handige tips om 't ding schoon te maken? Bakje omkiepen is makkelijk zat, maar om 't stof uit 't filter te krijgen? En de haren en andere zooi uit de borstel te halen?
Kan je het filter niet uitblazen met een compressor of met een busje perslucht? Voor de haren heb je van die speciale harenborsteltjes om die eruit te halen. Deze worden bij veel robots wel eens meegeleverd. Het is zo'n soort vlooienkammetje die dan gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Is het verstandig bij het bestellen van een nieuwe accu voor een Roomba 581 voor een zwaarder model te gaan of juist een Li-Ion?

Heb namelijk de keuze uit 3000, 3500, 4500 en Li-ion.

Maar sterkere accu lijkt me vrij onmogelijk want dan moet hij ook groter (of mis ik hier iets)\
En werkt Li-Ion gewoon of gaat dit juist voor problemen zorgen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Wat van belang is of de lader ook weet dat het een Li-ion accu is. Ik dacht dat er een verschil in laadmodus was, maar kan me vergissen.
Het aantal mAh is denk ik alleen maar interessant voor het oppervlakte van de schoon te maken ruimte. Als hij tussentijds moet laden dan zou ik kiezen voor een grotere, maar als hij het in 1x kan + eventueel nog een bovenverdieping (dus op 1 lading) dan zou ik voor de kleinste gaan. Hoeveel mAh is je accu nu?
Een sterkere accu hoeft niet perse groter te zijn, dat is met bijvoorbeeld AA batterijen ook niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
I-King schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 12:34:
[...]

Het zal wellicht wel los lopen aangezien het geen Nikkel cadmium batterijen zijn. Ik heb gewoon braaf de instructies gevolgd om er zeker van te zijn dat ik er lang plezier van ga hebben.

Kan niet wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Binnetie schreef op vrijdag 23 september 2016 @ 13:02:
Wat van belang is of de lader ook weet dat het een Li-ion accu is. Ik dacht dat er een verschil in laadmodus was, maar kan me vergissen.
Het aantal mAh is denk ik alleen maar interessant voor het oppervlakte van de schoon te maken ruimte. Als hij tussentijds moet laden dan zou ik kiezen voor een grotere, maar als hij het in 1x kan + eventueel nog een bovenverdieping (dus op 1 lading) dan zou ik voor de kleinste gaan. Hoeveel mAh is je accu nu?
Een sterkere accu hoeft niet perse groter te zijn, dat is met bijvoorbeeld AA batterijen ook niet zo.
Nu heb ik nog de standaard fabrieks accu (dacht 3000 mAh) hebben nu 1 ruimte van ~65m2 maar wordt straks groter na verhuizing plus een bovenverdieping. Al wil ik daarvoor eigenlijk een A4 erbij halen tzt.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Kan hij die 65m2 doen op 1 lading? Als het later meer wordt maar je hebt nog voldoende accu over kan je voor de 3000 mAh gaan. Ligt er ook aan hoeveel prijsverschil er tussen de accu's zit.

• Miki
Optimus(iLife A4) is nu bezig met zijn eerste klus en ik ben onder de indruk. Ik had niet verwacht dat ondanks deze robot domme technologie bevat ontzettend handig tussen en onder alle meubelen weet te komen. Het geluid valt me ook mee, een kruimeldief maakt meer herrie.
Zometeen ga ik de deur uit en ben ik benieuwd of ik hem straks terug vind in z'n station.

Edit:
Bij thuiskomst zat Optimus weer in zijn laadstation dus dat is goed gegaan. Daarnaast met grote nieuwsgierigheid gekeken of het bakje volzat. Nou, bijna beschamend hoeveel erin zat, helemaal tjokvol stof en zand.

Mijn vriendin is ook overtuigd terwijl zij het eerst een aankoop van niets vond, Go Chuwi *O*

[ Voor 31% gewijzigd door Miki op 24-09-2016 12:43 ]

• Dountill
Ik had een heel bericht getypt met mijn ervaringen met de Blitzwolf, maar helaas zie ik hem er niet (meer) tussen staan. Helaas. Echter wilde ik dit nog wel met jullie delen, op het forum werd deze apk aangekondigd als de app voor de Blitzwolf.

http://files.banggood.com...ot%20Vacuum%20Cleaner.apk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dountill schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:11:
Ik had een heel bericht getypt met mijn ervaringen met de Blitzwolf, maar helaas zie ik hem er niet (meer) tussen staan. Helaas. Echter wilde ik dit nog wel met jullie delen, op het forum werd deze apk aangekondigd als de app voor de Blitzwolf.

Ah jammer, ik hoor graag je ervaring. Helemaal omdat een nieuwe robot is in dit topic. De Blitzwolf heeft ook een sensor om vuil te detecteren, daar ben ik erg nieuwsgierig naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Dountill schreef op zaterdag 24 september 2016 @ 15:11:

Heb je hem al op de wifi gekregen? ik heb het hier op zowel mijn b/g als mijn n-netwerk geprobeerd maar blijf errors houden dat het netwerk niet gevonden kan worden.

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Net de iLive A4 besteld, stofzuigen hebben we hier beide echt een hekel aan..

Als ik zo iedereen hoor erover gaan we positief verrast worden :)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:47

Janar

Geen

Ik zit nog even te twijfelen. Zal ik voor de goedkopere iLive A4 gaan of toch voor een duurdere Blitzwolf of toch maar gelijk een Xiaomi MI robot...

Mogelijk als de Xiaomi in een EU store was geweest en nog steeds een redelijke prijs had ik waarschijnlijk hiervoor gekozen. Maar Xiaomi en Blitzwolf hebben geen IOS app, dus mogelijk heeft het niet veel zin voor mij.

Dan blijft eigenlijk iLive A4 over waarbij het even goed testen is tot we een nieuw huis hebben waarbij de eventueel dommere ook op zolder of 2de verdieping kan werken. Een intelligente dan eventueel beneden.

Nog even overwegen...

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arvidbeheerder
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-10 18:32
Vanaf 28 september komt de fusion m611 in de aanbieding voor 139 Europa. Iemand ervaring met deze stofzuiger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:05
arvidbeheerder schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:22:
Vanaf 28 september komt de fusion m611 in de aanbieding voor 139 Europa. Iemand ervaring met deze stofzuiger?
Ik vond hem z'n geld niet waard, kwam van een Dirt Devil Spider. De M611 liep bij mij vaak vast, kon soms het oplaadstation niet vinden, zoog minder goed, genoeg redenen om hem te retourneren }:O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 09:15

Mystikal

It never hurts to help!

Vandaag mijn Neato gemod met een grotere condensator. Hij is van 2010, maar de laatste jaren kwam hij niet meer uit slaapmodus. Helaas zijn de schroeven van slechte kwaliteit en draaien ze snel door. Dus ook die vervangen. Na wat probleempjes (motor stekker zat niet goed vast en bumperschakelaar zat klem) uiteindelijk alles weer netjes in elkaar gekregen en hij loopt weer.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Ik heb hier ook een Blitzwolf staan, maar deze staat nog stof te happen omdat hij niet ons kleedje kan stofzuigen(hoogpolig). Hij komt er niet goed op en als hij er op komt loopt het zijborsteltje vast waardoor de Blitzwolf in storing valt.

Gister een poging gedaan om een laagpolig kleed te kopen, maar konden helaas niets vinden. (En nee, zonder kleed is geen optie voor mijn vrouw ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
martijn k. schreef op maandag 26 september 2016 @ 08:58:
Ik heb hier ook een Blitzwolf staan, maar deze staat nog stof te happen omdat hij niet ons kleedje kan stofzuigen(hoogpolig). Hij komt er niet goed op en als hij er op komt loopt het zijborsteltje vast waardoor de Blitzwolf in storing valt.
Ik vermoed dat alle robots moeite hebben met hoogpolige kleedjes, zeker de modellen met zijborstels. Is er bij die Blitzwolf geen mogelijkheid voor een virtual wall, zodat hij het kleedje kan omzeilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
grun93 schreef op maandag 26 september 2016 @ 09:05:
[...]

Ik vermoed dat alle robots moeite hebben met hoogpolige kleedjes, zeker de modellen met zijborstels. Is er bij die Blitzwolf geen mogelijkheid voor een virtual wall, zodat hij het kleedje kan omzeilen?
Er zit zelfs een virtual wall bij, maar dan moet ik een heel gedeelte van de kamer afzetten, zou zonde zijn. Eerst op zoek naar een laagpolig kleed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Mystikal schreef op zondag 25 september 2016 @ 19:35:
Vandaag mijn Neato gemod met een grotere condensator. Hij is van 2010, maar de laatste jaren kwam hij niet meer uit slaapmodus. Helaas zijn de schroeven van slechte kwaliteit en draaien ze snel door. Dus ook die vervangen. Na wat probleempjes (motor stekker zat niet goed vast en bumperschakelaar zat klem) uiteindelijk alles weer netjes in elkaar gekregen en hij loopt weer.
Misschien is het leuk om dit in een blogpost samen te vatten zodat andere mensen die een neato hebben met dezelfde symptomen dit op kunnen lossen.

Mag ik vragen hoe lang je Neato het heeft gedaan tot dat de problemen ontstonden?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb contact gehad met Ecovacs over het uitkomen van de Deebot R95 en zijn broertjes.

Eerst werd er aangegeven dat hij half september in China is uitgekomen, maar wel raar dat er dan totaal geen filmpjes over te vinden zijn. Toen ik zei dat het al na half september is geweest en ik graag wilde weten wanneer de Deebot R95 in Nederland/Europa zou uitkomen werd me zojuist terugggestuurd dat dat uiterlijk voor Kerst 2016 is ;w. Ik vind het maar bijzonder allemaal. De Europese verdelen blijft eind september volhouden.

Het lijkt er daarom op dat de Xiaomi Mi Robot al afvalt door de garantie afhandeling mocht hij stuk gaan. Verzenden naar China is prijzig. Dit door een gebrek aan een Europese verdeler.
De Deebot R95 lijkt nu af te vallen omdat totaal nog niet duidelijk is wanneer deze uitkomt, voor Kerst vind ik wel een heel ruim begrip.

Omdat ik nu zelf langdurig geblesseerd ben (niet kan lopen) en mijn vriendin vrijwel alles in huis moet doen (met name 2x per dag stofzuigen ivm gastouder), wil ik toch wel snel een besluit nemen om haar wat te ontlasten. Alle beetjes helpen.
Ben nu bezig om voordelig een nieuwe Botvac Connected aan te schaffen, duur ding maar hij kan deels op de zaak gezet worden. Hopelijk wordt de deal wat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 09:15

Mystikal

It never hurts to help!

Webgnome schreef op maandag 26 september 2016 @ 10:05:
[...]

Misschien is het leuk om dit in een blogpost samen te vatten zodat andere mensen die een neato hebben met dezelfde symptomen dit op kunnen lossen.

Mag ik vragen hoe lang je Neato het heeft gedaan tot dat de problemen ontstonden?
Ik heb mijn stofzuiger gekocht in 2010 en heb dit probleem nu ongeveer 2 jaar.

Een blogpost is niet nodig:

Alleen de bumper is net wat anders. Dus daar moet je ongeveer 10 extra schroeven uitdraaien. Plus nog 4 dieper liggende schroeven.

Ik raadt je aan heel voorzichtig met de schroeven te doen of ze opnieuw te kopen voor exemplaren van een wat betere kwaliteit. Uit mijn hoofd 3mm en 16mm lang. Ik heb kleine parkers gepakt (met punt) wat prima werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Mystikal op 26-09-2016 11:07 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dountill
Op verzoek nogmaals mijn ervaring met de Blitzwolf.

Ik had zelf bewust een periode van 1 week niet gestofzogen om te kijken wat het resultaat zou zijn als ik deze stofzuiger zou gebruiken ter volledige vervanging van het zelf stofzuigen.

De eerste rond heb ik de stofzuiger zijn gang laten gaan (in de woonkamer) en gekeken op plekken waar het mis zou kunnen gaan. Onze drempels lijken iets te hoog, waardoor de stofzuiger blijft hangen en ook niet van orientatie veranderd. Een ander punt was de radiator, welke net te hoog/laag is om goed op te vangen, waardoor hij zich klem rijdt. Dit probleem heb ik eenvoudig kunnen verhelpen door de virtuele muur in de lijn van de radiator te plaatsen.

Het resultaat van de ronde was heel erg goed, zichtbare vuilheden op de vloer waren niet meer zichtbaar, maar aan het stofvolume in de stofbak te zien heeft deze ook meer klein stof meegenomen.

Na de eerste ronde wilde ik kijken hoe de borstels er aan toe waren. Het verwijderen van de grote borstel bij de zuigmond was erg eenvoudig, ook wel nodig aangezien er veel haren rond de ronddraaiende borstel oprollen. Dit is eenvoudig te verwijderen en eventueel zelfs weg te knippen met een schaar.

De app heb ik uitgeprobeerd, maar werkt nog niet naar behoren, de stofzuiger is nog niet aan te sturen. Ik heb de afstandsbediening wel als een gemak gezien, je kan de stofzuiger hier namelijk mee naar huis sturen, maar met pijltjestoetsen kan je hem ook navigeren. Tuurlijk is het iets van de eerste dagen om bij elk "ow, daar ligt iets" moment je stofzuiger te navigeren, maar het is een leuke toevoeging.

Al met al voor de betaalde prijs van €170 incl verzending geen spijt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Dountill schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:25:

Ik had zelf bewust een periode van 1 week niet gestofzogen om te kijken wat het resultaat zou zijn als ik deze stofzuiger zou gebruiken ter volledige vervanging van het zelf stofzuigen.
Grappig, ik deed het met mijn iLife A4 precies andersom de eerste keer; eerst zelf normaal stofzuigen en dan de robot eroverheen. Best deprimerend om te zien hoeveel ik normaal miste.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Op verzoek nogmaals mijn ervaring met de Blitzwolf.

De eerste rond heb ik de stofzuiger zijn gang laten gaan (in de woonkamer) en gekeken op plekken waar het mis zou kunnen gaan. Onze drempels lijken iets te hoog, waardoor de stofzuiger blijft hangen en ook niet van orientatie veranderd. Een ander punt was de radiator, welke net te hoog/laag is om goed op te vangen, waardoor hij zich klem rijdt. Dit probleem heb ik eenvoudig kunnen verhelpen door de virtuele muur in de lijn van de radiator te plaatsen.

Het resultaat van de ronde was heel erg goed, zichtbare vuilheden op de vloer waren niet meer zichtbaar, maar aan het stofvolume in de stofbak te zien heeft deze ook meer klein stof meegenomen.

Na de eerste ronde wilde ik kijken hoe de borstels er aan toe waren. Het verwijderen van de grote borstel bij de zuigmond was erg eenvoudig, ook wel nodig aangezien er veel haren rond de ronddraaiende borstel oprollen. Dit is eenvoudig te verwijderen en eventueel zelfs weg te knippen met een schaar.

De app heb ik uitgeprobeerd, maar werkt nog niet naar behoren, de stofzuiger is nog niet aan te sturen. Ik heb de afstandsbediening wel als een gemak gezien, je kan de stofzuiger hier namelijk mee naar huis sturen, maar met pijltjestoetsen kan je hem ook navigeren. Tuurlijk is het iets van de eerste dagen om bij elk "ow, daar ligt iets" moment je stofzuiger te navigeren, maar het is een leuke toevoeging.

Al met al voor de betaalde prijs van €170 incl verzending geen spijt!
Leuke review, Dountill.
De Blitzwolf heeft zeker nog onwinkkeling nodig op app gebied. Maar verder klinkt het als een A4 met wat extra's. Als ze de app nog beter ontwikkeling, maar ook de wifi connectiviteit dan is dit een hele mooie robot voor mensen die wat extra's willen. Standaard een virtuele muur is al handig.
Merk je iets van intelligentie qua navigeren door huis? En de vuilsensor, heb je daar ook al iets van werking aan gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Roamor schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:34:
[...]

Grappig, ik deed het met mijn iLife A4 precies andersom de eerste keer; eerst zelf normaal stofzuigen en dan de robot eroverheen. Best deprimerend om te zien hoeveel ik normaal miste.... :P
Haha dat zal best. Waar mis je normaal stukken dan? In hoekjes of juist gewoon met het zuigen van de grote stukken vloer? Zelf doe ik altijd per laminiaatplank stofzuigen, zo probeer ik logisch alles netjes mee te nemen. Je weet pas of je het goed doet als een second opinion rondzuigt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Binnetie schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:35:
[...]

Leuke review, Dountill.
De Blitzwolf heeft zeker nog onwinkkeling nodig op app gebied. Maar verder klinkt het als een A4 met wat extra's. Als ze de app nog beter ontwikkeling, maar ook de wifi connectiviteit dan is dit een hele mooie robot voor mensen die wat extra's willen. Standaard een virtuele muur is al handig.
Merk je iets van intelligentie qua navigeren door huis? En de vuilsensor, heb je daar ook al iets van werking aan gezien?
Dat ben ik vergeten te zeggen, van enige echte intelligentie is geen sprake, maar de sensoren die opstakels detecteren is wel erg fijn. Het is niet zodat hij met zijn stootsensor overal tegen op rijdt om vervolgens weer om te draaien. Verder merk ik wel in de autmatische modus (afwisseling van soorten rijprogramma's) dat dit wel erg waardevol is. Zo botst hij bijvoorbeeld niet tegen een lege muur om vervolgens weer om te draaien, maar zal hij de muur proberen te volgen.

Ook merk ik dat wanneer de robot een tijdje ergens niet tegen aan heeft gebotst, dat hij een steeds grotere spiraal maakt, waardoor hij dus een erg groot oppervlakte schoon kan krijgen.

Of dit toeval is wanneer ik er naar kijk, of dit daadwerkelijk zo is geprogrammeerd in de machine kan ik me dus niet over uit laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Binnetie schreef op maandag 26 september 2016 @ 11:37:
[...]

Haha dat zal best. Waar mis je normaal stukken dan? In hoekjes of juist gewoon met het zuigen van de grote stukken vloer? Zelf doe ik altijd per laminiaatplank stofzuigen, zo probeer ik logisch alles netjes mee te nemen. Je weet pas of je het goed doet als een second opinion rondzuigt :)
Optisch was het altijd wel schoon (muv de moeilijke hoekjes), maar ik denk dat vooral het langere zuigen uiteindelijk vooral meer fijnstof oppikt. Ik heb geen tijd/zin om een uur te zuigen; de robot klaagt niet om 2 uur over een kamer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Kreeg jij de app wel verbonden met de BlitzWolf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
Ceased2Be schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:08:
[...]

Kreeg jij de app wel verbonden met de BlitzWolf?
Volgens de app zou hij wel verbonden moeten zijn, maar ik kan hem daarna niet aanklikken om opdrachten uit te laten voeren oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Dountill schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:26:
[...]

Volgens de app zou hij wel verbonden moeten zijn, maar ik kan hem daarna niet aanklikken om opdrachten uit te laten voeren oid.
Ik heb het zowel op B/G als op N wifi geprobeerd en hij gaf aan dat het Wifi netwerk niet gevonden kon worden.
Zal straks nog eens testen of ik hem erop krijg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Zojuist toch maar de iLife A4 besteld bij GB! 128 Eurootjes lichter.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willemx
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-01-2024
A4 problemen:
Mijn A4 is nu een week binnen en heeft inmiddels meer dan 10 testruns gemaakt (van ongeveer 2 uur per stuk) Het valt mij op dat de A4 zelden meer dan 20 cm rijdt zonder steeds kortstondig te stoppen en daarna weer direct door te rijden. Het lijkt wel of hij/zij? een soort hik heeft. Ook zie ik dat de A4 vaak in een soort van eindeloze loop raakt zodra een wand wordt bereikt. De A4 stopt vlak voor de wand, gaat een paar cm achteruit, roteert een stukje gaat weer vooruit en raakt dan de wand, gaat weer achteruit, roteert iets verder, rijdt 10 cm vooruit, stopt, roteert weer verder, gaat achteruit (en botst dan met de achterkant tegen de wand), roteert weer iets verder, etc, etc. Zo maakt de machine soms wel 30 rondjes op de zelfde plek tegen de wand. Het is al eens gebeurd dat de machine niet meer uit deze loop kwam en door ging tot de accu leeg was.
Ik heb de machine al meermalen grondig schoongemaakt zoals aangegeven in de instructievideo's: zijwielen, voorwieltje, borstel, sensoren en bumpers, maar dit heeft geen verbetering gebracht.
Zijn er meer A4 eigenaren met dit soort verschijnselen? (van de A4, niet van de eigenaar...;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Wat vervelend! Mijn A4 heeft daar gelukkig geen last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
willemx schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:28:
A4 problemen:
Mijn A4 is nu een week binnen en heeft inmiddels meer dan 10 testruns gemaakt (van ongeveer 2 uur per stuk) Het valt mij op dat de A4 zelden meer dan 20 cm rijdt zonder steeds kortstondig te stoppen en daarna weer direct door te rijden. Het lijkt wel of hij/zij? een soort hik heeft. Ook zie ik dat de A4 vaak in een soort van eindeloze loop raakt zodra een wand wordt bereikt. De A4 stopt vlak voor de wand, gaat een paar cm achteruit, roteert een stukje gaat weer vooruit en raakt dan de wand, gaat weer achteruit, roteert iets verder, rijdt 10 cm vooruit, stopt, roteert weer verder, gaat achteruit (en botst dan met de achterkant tegen de wand), roteert weer iets verder, etc, etc. Zo maakt de machine soms wel 30 rondjes op de zelfde plek tegen de wand. Het is al eens gebeurd dat de machine niet meer uit deze loop kwam en door ging tot de accu leeg was.
Ik heb de machine al meermalen grondig schoongemaakt zoals aangegeven in de instructievideo's: zijwielen, voorwieltje, borstel, sensoren en bumpers, maar dit heeft geen verbetering gebracht.
Zijn er meer A4 eigenaren met dit soort verschijnselen? (van de A4, niet van de eigenaar...;)
Ik herken dit gedrag niet maar mijn A4 heeft maar 1 run gemaakt dus ik kan niet zeggen of dit normaal is.

Ik ga trouwens mijn runs s'nachts doen dus ik houdt jullie op de hoogte hoe dit gaat, al zal ik eerlijk zijn dat ik het niet ga kijken wat ie bijhoudt. Ik kijk dan wel in het bakje wat ie heeft opgezogen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Nope, geen last van maar alle sensoren zijn schoon?
Ken het loopje wel wat je omschrijft bij een muur om deze te volgen maar hij gaat vanzelf weer verder daarna...
Rechtdoor gaat hij gewoon een langere afstand zonder hik.

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
Hier ook a4 bezitter, maar herken de problemen gelukkig niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Net m'n Roomba 650 wat verder geopend. Maakt sinds enige tijd een zwaarder "zuig"geluid, het komt niet bij de borstels vandaan in ieder geval. Nu maar ontstoft, maar de herrie blijft. Iemand een idee?

/net ook de hoofdunit opengemaakt en de radartjes met wat vet ingesmeerd. Maakt nu wel wat minder geluid maar bij lange na niet het niveau van voorheen.

/edit 2: als ik ook direct het opvangbakje had gereinigd...achter het filter zat het gedeelte verstopt met stof waardoor de lucht die er doorheen loopt veel harder klinkt. Schoongemaakt en klinkt weer als nieuw. Deed in vroeger bij standaard onderhoud van de borstels maar al even niet gedaan blijkbaar. Kan er in ieder geval weer tegenaan.

Wat me écht positief opvalt aan het ding is dat het zo modulair is opgebouwd. Alles is zo te vervangen, zo schoon te maken en erg simpel in elkaar gezet. Top.

[ Voor 69% gewijzigd door Exorcist op 27-09-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
willemx schreef op maandag 26 september 2016 @ 18:28:
A4 problemen:
Hier ook een A4 bezitter.
Wat je beschrijft doet mijn A4 ook niet.
Het valt me alleen op dat hij moeite heeft met donkere kleuren.
Zo heb ik in de douche een hardstenen antraciet drempel (bijna zwart van kleur) die hij volgens mij niet ziet.
Hier rijd hij dus constant tegen aan waarna hij weer gaat draaien om door te gaan.
En dit gaat dan even zo door.
Dus ik weet natuurlijk niet wat van kleuren je hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ceased2Be

Ceased2Be

databeest

Dountill schreef op maandag 26 september 2016 @ 12:26:
[...]

Okay, het is me na 10 pogingen toch gelukt om die gekoppeld te krijgen maar heb idd hetzelfde issue. Robot is wel te zien maar kan er verder niets mee. Dus de app laten we nog maar even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Janar schreef op maandag 26 september 2016 @ 17:33:
Zojuist toch maar de iLife A4 besteld bij GB! 128 Eurootjes lichter.
Zojuist ook de bestelling geplaatst van de A4 :)

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten en de levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ben bezig met een paar Neato Botvac Connected's te laten overkomen uit het buitenland. Op dit moment is de prijs interessant, zo'n €520,- inclusief verzenden (iBood had ze laatst voor €569,- excl. verzendkosten maar denk dat ze niet meer snel langskomen). Maar ben er nog niet helemaal uit met de verkoper.
Zijn er nog mensen die een Botvac Connected overwegen? De prijs in Nederland is op dit moment €609,-
Qua garantie heb je rechtstreeks contact met Neato, dat scheelt alweer. De verdeler voor reparaties etc zit in Nederland.

[ Voor 25% gewijzigd door Binnetie op 27-09-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Binnetie schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 11:10:
Ik ben bezig met een paar Neato Botvac Connected's te laten overkomen uit het buitenland. Op dit moment is de prijs interessant, zo'n €520,- inclusief verzenden. Maar ben er nog niet helemaal uit met de verkoper.
Zijn er nog mensen die een Botvac Connected overwegen? De prijs in Nederland is op dit moment €609,-
Qua garantie heb je rechtstreeks contact met Neato, dat scheelt alweer. De verdeler voor reparaties etc zit in Nederland.
Wat is de overweging om voor een connected te gaan en niet voor een D85 bijvoorbeeld? Prijstechnisch een stukje beter.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Die heb ik eerst overwogen en is nog steeds een heel mooi apparaat. Met de prijs nu is het verschil wat kleiner.
De overweging voor mij nu is:
- Connected heeft een Lithium-ion accu die kwalitatief een stuk beter is, ik las dat de goedkopere accus na 2 jaar een stuk minder zijn. Vervangen kost ook weer 30-50 euro. Bovendien is deze krachtiger en kan hij meer ruimte in 1x doen, bijvoorbeeld beneden en boven op 1 acculading.
- een beter filter (i.v.m. huistofmijt allergie van mijn vriendin)
- stofbakje makkelijker te verwijderen, minder kans op uitschieten en alsnog een hoestbui en jeukende ogen
- de turbo en eco mode, ik wil proberen om hem 's nachts te laten werken op eco mode
- iets betere zuigkracht
- 2 soorten borstels meegeleverd (uiteindelijk ga je natuurlijk niet elke keer de borstels wisselen)
- mijn vriendin vind een helemaal zwarte mooier dan deels wit

De wifi is een leuke bijkomstigheid, zodat hij gestart kan worden als je buitenshuis bent, maar ook een deel een leuke gadget.
Omdat ik me voorlopig moet voortbewegen in een rolstoel, is op afstand besturen naar een vieze plek op de vloer handig.
Dat hij mogelijk in de toekomst kan worden meegenomen in een domotica-systeem is een veel gehoord argument, maar vind ik niet zo heel belangrijk.

Dit is mijn persoonlijke overweging, de prijzen van een D85 uit het buitenland zijn op dit moment amper lager voor wat ik gezien heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Blankinho schreef op dinsdag 27 september 2016 @ 09:56:
[...]

Zojuist ook de bestelling geplaatst van de A4 :)

Ik ben erg benieuwd naar de resultaten en de levering.
Volgens Gearbest gaat die al op de post! Dat is veel sneller dan gedacht! Tracking informatie is al ingeschakeld!

Ik had gerekend dat het langer zou duren. Dus even zien hoe snel DHL is want er is komende niemand die het pakketje zal kunnen opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Die van mij is ook verstuurd dus ik neem aan met dezelfde verzending :)

[ Voor 91% gewijzigd door Blankinho op 27-09-2016 20:13 ]

Pagina: 1 ... 40 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.