Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 39 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.924 views sinds 30-01-2008

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-10 14:11
Net ook een A4 besteld bij gearbest. Vanuit eu warehouse voor €125 :), toen ik keek waren er nog 6, nu nog 4. Gaat hard :)

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Mijn A4 is binnen en hangt aan de oplader!

• makkie88
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 03-10 20:33
Sissors schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:38:
Dan moet ik wel zeggen dat het een beetje voor mij: Who cares over wifi? Mijn hombot heeft het dan, maar behalve soms checken om te kijken of hij wel zijn werk heeft gedaan (ben beetje paranoide nadat mijn vorige hombot ermee stopte), gebruik ik het nooit. Er is zelfs een app voor beschikbaar, maar het idee is juist dat je geen omkijken meer hebt naar het stofzuigen, niet dat je nu met een app gaat stofzuigen (imo dan).

Ik ben wel benieuwd hoe die om gaat met lastigere obstakels. Dat hij slimmer zijn werk doet dan een Roomba is niet heel moeilijk natuurlijk. Maar hoe zit het met wat dikker tapijt bijvoorbeeld? En snoeren? Vervelende stoelen? Een zwarte vloer/drempel? Uberhaupt drempels?
ik zie leuke toepassingen met wifi:
connecten met home automation bijvoorbeeld:
als alle telefoons van wifi af zijn (binnen bepaalde tijd..), begin met stofzuigen.
grand admiral Mause schreef op woensdag 14 september 2016 @ 21:46:
net twee a4's besteld. 1 voor thuis en 1 voor op kantoor. ben benieuwd hoe ze omgaan met kabels langs de plinten. Weet iemand hoeveel m2 kunnen ze doen per sessie (laminaat)?
ik hoorde dat de accu zo'n 100m2 mee gaat

[ Voor 58% gewijzigd door makkie88 op 15-09-2016 08:09 ]

• grand admiral Mause
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-10 13:44
oh... 100m2 dat is niet genoeg voor op kantoor. we gaan het zien. thnx.

• Celica_T20
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-10 20:58
grun93 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:30:
[...]

Ok, dat is idd handig, maar daar is niet per se wifi met een app voor nodig. Dat kan ik nu ook al wel met de afstandsbediening van mijn hombot.
Handig, dat wist ik niet. Hoe selecteer je dan een specifiek gebied met de afstandsbediening?

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Celica_T20 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 10:44:
Handig, dat wist ik niet. Hoe selecteer je dan een specifiek gebied met de afstandsbediening?
Hoe bedoel je? Je stuurt hem gewoon naar de plek waar de rommel ligt, met de knopjes op de afstandsbediening, start, links, rechts, vooruit, achteruit.

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 23:10
grun93 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:08:
[...]

Hoe bedoel je? Je stuurt hem gewoon naar de plek waar de rommel ligt, met de knopjes op de afstandsbediening, start, links, rechts, vooruit, achteruit.
dat is wel echt het toppunt van luiheid. Dan pak ik mijn normale stofzuiger wel, ik denk dat dat sneller is:)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

• Celica_T20
  • Laatst online: 05-10 20:58
Dan is het beter om in de app een bepaald gebied te selecteren :D
Mochten ze dat toevoegen

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:13
Gister de A4 al is een keer laten razen, kwam toch nog flink wat stof onder mn bed vandaan:)
Als het goed is moet hij om 12u vandaag ook een rondje gemaakt hebben. Ben benieuwd of ie de weg terug heeft gevonden:)

• GiorgioV
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 05-10 09:34
Vandaag de verzendbevestiging gekregen van de BlitzWolf BW-XRC600. Met extra verzekering tegen hoge douanekosten (optie bij BangGood) kwam ik op 176 euro.

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:38
12 sept de A4 besteld, niks ontvangen van DHL maar hij stond toch zonet voor de deur ;-)
Nu opladen en morgen testen.

• DaFreakR
Eerste indruk van mijn ILife A4: super apparaat!

Vandaag om 12:00 zijn eerste geplande ronde door het huis gemaakt. Deuren naar andere kamers open gelaten terwijl ik naar mijn werk was.

Bij thuiskomst trof ik de A4 netjes in zijn base aan, met volle stofbak. Kan ook nergens in m'n huis stof terugvinden, dus ik ben zeer tevreden!

Heb alleen geen idee hoe lang hij nu over z'n ronde gedaan heeft. Blijft hij echt rondrijden totdat de batterij bijna leeg is en hij dus weer terug gaat naar zijn basis, of weet hij wanneer hij de volledige ruimte heeft gehad en keert hij dan terug?

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Nope, ding is dom:)
Hij blijft ook net zo lang de base zoeken tot hij de ir straal heeft ontdekt. Tot die tijd rijdt hij op halve kracht rond met hetzelfde willekeurige patroon als dat hij zuigt.
Maargoed, het werkt!

Ps niemand van jullie last dat er vuil (lees haren van hond) tussen de borstel en de bakopening blijft hangen?
Hij blijft het doen hoor en onze hond verhaart als een idioot maar vraag het me toch af..

[ Voor 32% gewijzigd door DRuw op 15-09-2016 20:12 ]

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:27
De A4 heeft hier ook zijn eerste rondje gedaan! Combinatie tapijt en bankstel trekt hij net wel/niet, dus daar is hij 2x op vast gelopen. Hoe hebben jullie dat opgelost? Is de A4 af te bakenen?

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zouden die dingen te modden zijn, zodat een goedkope werkt met software van een dure? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

DaFreakR schreef op woensdag 14 september 2016 @ 22:20:
Mijn A4 is binnen en hangt aan de oplader!
Hier ook :)
Manke schreef op donderdag 15 september 2016 @ 20:16:
Zouden die dingen te modden zijn, zodat een goedkope werkt met software van een dure? :P
Ik denk dat dat niet meevalt. Wat ik nu al mis van mijn Neato, is dat je geen weekplanning kunt maken. Henk de Stoftank (Neato) gaat hier op maandag-, woensdag- en vrijdagmiddag rond, dat kun je op de A4 zo niet instellen.

Om dat op te lossen, heb ik een ir-transmitter besteld.
Op dit forum staat vervolgens een link naar een python script waarmee je custom ir-commando's kunt versturen en in een andere post staat hoe je met een packetsniffer op je telefoon de app kunt uitlezen. Met een cronjob op mijn nasje kan ik de transmitter op elk gewenst moment mijn A4 aan het werk laten zetten :)

Ik heb de zender nog niet binnen, maar als er belangstelling is, post ik wel of het me lukt (en hoe)

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18:59
na 3 avonden met espeasy en arduinos en een tafel vol jumperwires ga ik deze snel bestellen! bedankt!
Twan V schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:30:
[...]

[...]

Ik denk dat dat niet meevalt. Wat ik nu al mis van mijn Neato, is dat je geen weekplanning kunt maken. Henk de Stoftank (Neato) gaat hier op maandag-, woensdag- en vrijdagmiddag rond, dat kun je op de A4 zo niet instellen.

Op dit forum staat vervolgens een link naar een python script waarmee je custom ir-commando's kunt versturen en in een andere post staat hoe je met een packetsniffer op je telefoon de app kunt uitlezen. Met een cronjob op mijn nasje kan ik de transmitter op elk gewenst moment mijn A4 aan het werk laten zetten :)

Ik heb de zender nog niet binnen, maar als er belangstelling is, post ik wel of het me lukt (en hoe)

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Klein rondje laten doen...schrikbarend hoeveel vuil! Top apparaat. Is jullie adapter btw ook warm?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• burnerchief
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 05-04 19:25

burnerchief

Werken kost teveel vrije tijd

Inmiddels is "rosie" weer teruggekeerd van 'vakantie'.
Volgens het servicebedrijf hebben ze de zuigmotor vervangen (die was echt wel stuk!)en het werkt weer als vanouds.
Geen rekening gezien van 'dit valt niet onder garantie oid'
Nette service kan niks anders zeggen.
De beide deebot slimmetjes hebben nu elk een verdieping tot hun beschikking.

One happy tweaker

Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• binbakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:38
Ook proef rondje gedaan met de a4 en ging boven verwachting goed.
Misschien niet zo efficient maar is zeker overal geweest en had veel vuil verzameld met name omdat hij ook goed onder de bank en kast gaat.
Het leek wel net of hij wist waar zijn oplaadstation was ondanks dat die niet binnen ir bereik was, want ik drukte op home en hij ging er vrijwel gelijk naar toe terwijl er van alles tussen stond. of is die ir zo sterk?
Adapter bij mij niet overdreven warm.
Als dit allemaal niet te lastig is zou dat perfect zijn, hoeft van mij namelijk ook niet elke dag.
Twee keer in de week is eigelijk genoeg.
Ik wacht op je bevindingen :)

ps: zou ook moeten werken met de harmony hub toch?

[ Voor 6% gewijzigd door binbakker op 16-09-2016 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Stampre schreef op donderdag 15 september 2016 @ 23:00:
Klein rondje laten doen...schrikbarend hoeveel vuil! Top apparaat. Is jullie adapter btw ook warm?
Ik ben ook benieuwd naar de aansturing met een cronjob!

Ik heb een nadeel kunnen vinden aan de A4. In huis hebben wij twee zwarte tripptrapp stoelen. Deze 'ziet" hij niet. Ook andere zwarte objecten knalt hij tegen aan. Verder heerlijk stil apparaat.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:50
Gisteren ook de A4 ontvangen, opgeladen en laten stofzuigen. In het begin had ik mijn twijfels omdat hij maar constant rondjes op 1 plek aan het zuigen was. Echt slim is hij dus niet. Uiteindelijk heeft hij de kamer, gang en bijkeuken goed schoon gekregen. De keuken heeft hij helaas overgeslagen. Hier had hij wel heen gekund. Maar eens kijken als ik daar wat aan kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Laatst online: 19:15

Soul__assasin

de Belbelg

Afbeeldingslocatie: https://www.xiaomitoday.com/wp-content/uploads/2015/08/ChMlWlWs8-qIbAXPAENmrFjg6KoAAHaYwJ6droAQ2bE767.jpg

James word binnen een uurtje geleverd.... spannend....

besteld na het lezen van de vele positieve ervaringen hier

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Twan V schreef op donderdag 15 september 2016 @ 21:30:
[...]

[...]

Dat is ook wel interessant. Zit zelf nog te twijfelen als ik iets van een Harmony hub bestel.
Wat ik zo zie wordt dit ook ondersteund door Domoticz en dan zou ik het daarmee kunnen automatiseren.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen wanneer je het binnen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-10 10:21
Stampre schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 09:03:
[...]

Ik ben ook benieuwd naar de aansturing met een cronjob!

Ik heb een nadeel kunnen vinden aan de A4. In huis hebben wij twee zwarte tripptrapp stoelen. Deze 'ziet" hij niet. Ook andere zwarte objecten knalt hij tegen aan. Verder heerlijk stil apparaat.
Goed om te weten, ik heb namelijk 4 triptrapp stoelen hier staan (gastouder) en de stoelen zijn ook erg donker met zwarte wieltjes. Er tegen aan botsen zal voor de eetkamerstoelen niet veel uitmaken, dat wordt door het zachte materiaal wel opgevangen. Maar de triptrapp stoel geven niet mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

hebben jullie een europese stekker gekregen?

ik heb enkel zo een rommel verloopstekkertje gekregen, en dat is niet zo veilig met kinderen in de buurt....

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Soul__assasin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:34:
hebben jullie een europese stekker gekregen?

ik heb enkel zo een rommel verloopstekkertje gekregen, en dat is niet zo veilig met kinderen in de buurt....
Ik heb een europese stekker op de adapter van de Ilife A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
Ik had er gewoon een EU adapter bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/tU4VjTTW3EOQjjWCvH9uoyTs/thumb.jpg

zo is het dus mij mij (ik heb de omvormer wel wat naar voor geschoven om het duidelijk te maken

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Ik heb ook gewoon een 'normale' eu stekker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MmarkM
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
thespeed schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 10:51:
[...]

Dat is ook wel interessant. Zit zelf nog te twijfelen als ik iets van een Harmony hub bestel.
Wat ik zo zie wordt dit ook ondersteund door Domoticz en dan zou ik het daarmee kunnen automatiseren.
Ben wel benieuwd naar je ervaringen wanneer je het binnen hebt.
Ik krijg hem dus op geen enkele manier aan de praat met de Harmony.

De A4 staat netjes aangegeven in de harmony software. Zelfs het handmatig leren/toevoegen van de IR codes zorgt er niet voor dat de robot in beweging komt. Is er iemand die het wel aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tourniquet
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03-10 16:23

Tourniquet

Hiya, fellas!

Soul__assasin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 11:39:
[afbeelding]

zo is het dus mij mij (ik heb de omvormer wel wat naar voor geschoven om het duidelijk te maken
Zo heb ik het ook gekregen bij mijn V5 Pro.

If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin

Soul__assasin

de Belbelg

heb al een andere 24V 0,5A powerbrick besteld, hier kan ik namelijk niet mee leven...

hebben er hier al mensen de engelse app gevonden? die is er namelijk wel maar ik vind ze nergens

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdcobra
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-10 15:24
Soul__assasin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:49:
hebben er hier al mensen de engelse app gevonden? die is er namelijk wel maar ik vind ze nergens
Nee, zelfs de chinese is moeilijk te vinden, hoe weet je dat deze er is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19:51
De A4, V5 en V7 zijn alle drie te bestellen in het EU wearhouse van GB. Het rare is dat de verzendkosten nogal verschillen (resp. 16,06$, 15,85$ en 11,91$). Hierdoor is alleen de V5 aanmerkelijk goedkoper en de A4 en V7 gelijk qua kosten. Welke is beter/heeft de voorkeur? Ik neig naar de A4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Soul__assasin schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:49:
heb al een andere 24V 0,5A powerbrick besteld, hier kan ik namelijk niet mee leven...

Vervelend.. kun je het niet aan elkaar lijmen? Bij het ijzer wel oppassen want je moet wel een goede verbinding hebben. Je zou om de pootjes wat krimpkous kunnen doen. Dan is het al een heel stuk veiliger. Is de bijgeleverde adapter nog een beetje veilig? Want je hoort tegenwoordig dat daarop flink bespaard wordt. Je zou er misschien ook nog wel een mailtje aan kunnen wagen zodat ze je alsnog een EU adapter opsturen.

[ Voor 7% gewijzigd door thespeed op 16-09-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
MmarkM schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 12:18:
[...]

Ik krijg hem dus op geen enkele manier aan de praat met de Harmony.

De A4 staat netjes aangegeven in de harmony software. Zelfs het handmatig leren/toevoegen van de IR codes zorgt er niet voor dat de robot in beweging komt. Is er iemand die het wel aan de praat krijgt?
Hier precies hetzelfde probleem, maar dan met de V5 Pro. Als ik een IR mini blaster recht voor de robot hou gebeurt er nog niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Er beginnen nu ook wat meer filmpjes beschikbaar te komen van de Xiaomi Mi Robot:

Ik plaats hem op dit moment tussen de goedkopere en de Neato's in, met als groot voordeel dat hij dunner is dan een Neato, maar wel dezelfde slimme navigatiemethode heeft. Als is dat in dit filmpje door de volle kleine ruimte niet goed te zien.
Ze gaan ook wat dieper op de app in, hij maakt dus in de app een tekening van je huis en daar zie je waar hij is. Voor mij niet heel interessant omdat ik hem overal in de woonkamer kan zien. Deze functie schijnt ook op de Neato Connected D5 komen, maar ik schat dat die snel rond de 600 euro zou kosten.
De magneetstrip schijnt goedkoop te zijn, maar je ziet hem er wel half overheen rijden. Dus je zult hem iets verder van het te blokkeren deel van de kamer moeten afleggen.

Ondanks dat hij een borstel heeft gaat het vuil niet direct alle kanten op, dat heb ik bij veel robots zien gebeuren. Een deel wordt opgezogen en een deel vliegt door de kamer:

De zuigkracht schijnt ook erg hoog te zijn, volgens deze review is dat 1800Pa, een Roomba 980 heeft 1670Pa. Hoeveel krachtiger dat nu is weet ik niet. Een A4 heeft 1200Pa?

[ Voor 21% gewijzigd door Binnetie op 16-09-2016 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-10 16:50

TommyGun

Stik er maar in!

Hinderlijk zeg dat 'ie niet gewoon de plint 'rechtuit' volgt maar constant een slagje draait.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Dat viel mij ook al op ja. Hij maakt een slagje, stukje naar voren, slagje, stukje naar voren. Ik kan niet beoordelen of dat nu een betere aanpak is dan bijv een Neato. Die rijdt recht, de Xiaomi draait met zijn zuigmond naar de plint toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

Binnetie schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:42:
Dat viel mij ook al op ja. Hij maakt een slagje, stukje naar voren, slagje, stukje naar voren. Ik kan niet beoordelen of dat nu een betere aanpak is dan bijv een Neato. Die rijdt recht, de Xiaomi draait met zijn zuigmond naar de plint toe.
Tja het is en blijft een ronde robot die kan nooit 100% met zijn mond helemaal juist / langs de plint blijven rijden.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
En toch zijn de meeste robots rond, de Neato's zijn in D vorm. Voor beide is wel wat te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marruk
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09-2023
Ik ben van plan om een roomba 866 te kopen. Deze optie lijkt mij een van de betere vanwege de rubberen borstels ipv haren borstels, katten met lang haar enz. Alleen nu vraag ik mij af hoe dat met eventuele drink/voerbakjes zou gaan. Is er hier iemand die daar iets over kan vertellen?

Ik weet dat de 776 een virtual wall er standaard bij heeft, maar de 866 schijnt veel beter vuil op te nemen, en dat is voor mij wel de voornaamste reden om een robotzuiger te nemen.

TMAXTINT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:44
Aangezien ik al 6 jaar een robot zuiger heb, weet ik wat die doet en waar die komt.

Sinds een paar dagen nu ook de ilife A4 hier aan het speuren. Echt, wat een mooi apparaat. heel stil en doordacht. Gaat gewoon om de tafelpoten heen om zoveel mogelijk mee te nemen. Eerst helemaal opgeladen. Daarna 1 1/2 uur aan het werk gezet. Vandaag ook weer een uur bezig geweest maar het ding blijft maar doorgaan. ivm levensduur batterij hoeft die bij mij niet elke keer op het laadstation. Heeft iemand al ondervonden hoe lang de batterij het volhoudt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
Aloysxda schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 21:06:
Aangezien ik al 6 jaar een robot zuiger heb, weet ik wat die doet en waar die komt.

Sinds een paar dagen nu ook de ilife A4 hier aan het speuren. Echt, wat een mooi apparaat. heel stil en doordacht. Gaat gewoon om de tafelpoten heen om zoveel mogelijk mee te nemen. Eerst helemaal opgeladen. Daarna 1 1/2 uur aan het werk gezet. Vandaag ook weer een uur bezig geweest maar het ding blijft maar doorgaan. ivm levensduur batterij hoeft die bij mij niet elke keer op het laadstation. Heeft iemand al ondervonden hoe lang de batterij het volhoudt ?
+/- 2 1/2 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
Dus als je hem programmeert, rijdt hij dagelijks 2,5 uur rond?

• helloitsme
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 19:21
DaFreakR schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 23:09:
Dus als je hem programmeert, rijdt hij dagelijks 2,5 uur rond?
yep.

aangezien dat wat veel is zetten wij 'm regelmatig op een andere verdieping

• grun93
  • Nu online
Shunt schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 16:22:
Tja het is en blijft een ronde robot die kan nooit 100% met zijn mond helemaal juist / langs de plint blijven rijden.
Nee, maar waarom zou je dat willen? Daar zijn de zijborstels voor.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik vind het ook erg apart. Mijn oude Aldi bot deed hetzelfde, maar die had er een goede reden voor: Met enkel één grote bots sensor voorop, kon hij niet zomaar de muur volgen. Dus moest hij telkens stukje rijden, en dan weer draaien om tegen de muur te botsen, zodat hij wist waar hij was. In principe maakt het weinig uit natuurlijk, maar met de hoeveelheid sensoren die ze in dat ding hebben gedaan is het wel heel apart dat hij niet gewoon parallel aan een muur kan rijden.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Heeft iemand zijn blitzwolf al binnen? De iLife V5pro is nog steeds niet te koop in EU warehouse.

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

grun93 schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 07:24:
[...]

Nee, maar waarom zou je dat willen? Daar zijn de zijborstels voor.
Omdat zijborstels niet alles mee pakken. Een "echte" zuigmond zoals deze nieuwe stofzuiger heeft doet dat wel.

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• grun93
  • Nu online
Shunt schreef op zaterdag 17 september 2016 @ 10:51:
Omdat zijborstels niet alles mee pakken. Een "echte" zuigmond zoals deze nieuwe stofzuiger heeft doet dat wel.
Hmm... dat waag ik te betwijfelen. Het is wel waar dat de zijborstels soms een korreltje buiten het bereik van de zuigmond slingeren, maar dat maakt niet uit want dan wordt het alsnog bij de volgende beweging opgezogen. Ik heb toch sterk de overtuiging dat zijborstels een beter schoonmaak resultaat opleveren dan een zuigmond. Omdat een zuigmond vanwege het ontwerp niet per definitie buiten de behuizing kan uitsteken en zijborstels wel. En omdat de zuigmond van een ronde stofzuiger niet in vierkante hoeken kan komen.

[ Voor 5% gewijzigd door grun93 op 17-09-2016 14:02 ]

• jurk738
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Mijn ilife a4 viel vanmorgen na ongeveer 1m stil met rood lampje en een paar piepjes. Ik was even bang dat hij stuk was, maar de main brush was gewoon vastgelopen in lange (dames)haren. Schoongemaakt, en nu draait hij weer lekker zijn rondje. (Ik zal wat beter voor hem gaan zorgen en hem vaker schoonmaken.)

• grun93
  • Nu online
Snowhite0901 schreef op donderdag 15 september 2016 @ 11:34:
dat is wel echt het toppunt van luiheid. Dan pak ik mijn normale stofzuiger wel, ik denk dat dat sneller is:)
O, dat weet ik wel zeker. Voor de snelheid zou ik geen robot aanschaffen. Maar laten we eerlijk zijn, stofzuigen is eigenlijk vrij saai werk met een hoog repeterend karakter. Net zoals afwassen, strijken, boodschappen doen en je verplaatsen van A naar B. De tijd die je daarmee kwijt bent kun je veel beter besteden want het leven is (veel) te kort.

Luiheid zou ik dan ook liever vervangen door gemak, zodat je tijd over houdt voor een goed boek. Of iets anders naar eigen keuze. Voor mij is het te laat (ik ben 64), maar jij maakt vast nog wel mee dat er zelfrijdende auto's komen, koel- en provisiekasten met internetaansluitingen die geheel automatisch de supermarkt bellen als een bepaald ingredient opraakt, waarna dat automatisch bezorgd wordt (al dan niet door drones) en aan het eind van de maand automatisch afgeschreven van je betaalrekening.

• Binnetie
Ik had vandaag een mooie aanbieding gezien van een Neato D85 voor €305,- en een Neato Botvac Connected voor €409,- Geen geld als je kijkt wat ze normaal kosten.
Helaas direct na het bestellen bij Amazon een belletje van de creditcard maatschappij dat er iets niet klopte. Na contact gehad te hebben met Amazon bleken het fake accounts zijn te zijn die telkens robotstofzuigers, maar ook robotmaaiers en allerlei andere zaken te koop zetten.

Gelukkig alles goed geregeld. En werd ik nog gewezen op een 'aanbieding' van Amazon: https://www.amazon.de/gp/...&psc=1&smid=AKK5WZ97KHPLF de Botvac D85 voor €442,- dat scheelt toch nog 43 euro met de goedkoopste in Nederland. Voor de garantie heb je rechtstreeks contact met Neato zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Vandaag zag ik dat Ecovacs ook een nieuwe robot heeft uitgebracht, de Deebot R95

Kenmerken:
- nauwkeurige navigatie zoals de Neato's en de Xiaomi Mi Robot
- dweilfunctie
- 56 dB is ook netjes, de meesten van deze zitten rond de 60-65 dB
- lithium-ion batterij
- realtime voice functie (hij zegt wat er is)
- maakt via de app ook een kaart van je huis
- op die kaart kan je virtueel een gebied afschermen of een plek aangeven waar hij moet schoonmaken (zie video vanaf 1:40)

Al met al een heel interessante robot die goedkoper is dan de huidige topmodellen.

Er zijn ook een R96 en een R98, die een laadstation met opvangbak hebben zodat je maar 1x per week hoeft te legen. Het gekke is dat ik die niet op de site van Ecovacs zie staan.

Ook zag ik een dweilrobot: https://robocleaners.nl/c...verybotrs500/category/41/ hij wordt ook als set verkocht samen met een Botvac D85

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Binnetie schreef op zondag 18 september 2016 @ 19:15:
Vandaag zag ik dat Ecovacs ook een nieuwe robot heeft uitgebracht, de Deebot R95

Kenmerken:
- nauwkeurige navigatie zoals de Neato's en de Xiaomi Mi Robot
- dweilfunctie
- lithium-ion batterij
- realtime voice functie (hij zegt wat er is)
- maakt via de app ook een kaart van je huis
- op die kaart kan je virtueel een gebied afschermen of een plek aangeven waar hij moet schoonmaken (zie video vanaf 1:40)

Al met al een heel interessante robot die goedkoper is dan de huidige topmodellen.

[video]

Er zijn ook een R96 en een R98, die een laadstation met opvangbak hebben zodat je maar 1x per week hoeft te legen. Het gekke is dat ik die niet op de site van Ecovacs zie staan.

Ook zag ik een dweilrobot: https://robocleaners.nl/c...verybotrs500/category/41/ hij wordt ook als set verkocht samen met een Botvac D85
Ziet er zeker interessant uit. Ik zag alleen geen prijs? Hij lijkt wel wat op die Xiaomi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Hij moet nog uitkomen, ik heb Ecovacs gevraagd wanneer hij uitkomt in Europa. Hij zou deze maand uitkomen in Japan. Ik heb wel een webshop gevonden die hem gaat verkopen: https://robocleaners.nl/h...s/deebotr95.html?___SID=U voor 499 euro. Deze winkel is ook gelijk de goedkoopste als je kijkt naar de Neato's. Kijk niet naar de aanbiedingsprijs van 599 euro, dat is gewoon een wassen neus.

Zodra hij in Japan uitkomt zullen er ook wel wat meer filmpjes van op internet verschijnen. Er zijn enkele zeer tevreden gebruikers van de Deebot serie in dit forum.
Myrobotcenter.eu verkoopt ook Deeboots, maar daar zie ik hem nog niet op de site staan. Kan hun ook wel eens vragen. Ze hebben ook een paar keer op iBood gestaan.

De Xiaomi Mi Robot is ook zeker interessant, zelfde mogelijkheden alleen geen dweilfunctie, maar dat ga ik toch niet gebruiken. Waar ik me bij de Xiaomi aan stoor is dat hij zo raar mank langs de plinten gaat.

[ Voor 24% gewijzigd door Binnetie op 19-09-2016 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Ik heb hier een inmiddels wat oudere Roomba 581 (of 555 o.i.d.) liggen met een accu die een beetje af is. Nu zat ik wat te zoeken naar vervangende accu's en kwam hier de ilife A4 tegen voor een niet verkeerde prijs.

Nu vroeg ik mij af of de Roomba het nog waard is om een nieuwe accu voor te bestellen of dat het echt allemaal flink verbeterd is in de jaren.

Nu ben ik dus deels aan het twijfelen geslagen om de Roomba even te laten en de ilife A4 te kopen en die als main stofzuiger in te zetten. Kan ik straks in de nieuwe woning (met meerdere verdiepingen) beide een verdieping over laten als ik alsnog een nieuwe accu bestel en de Roomba besluit te houden.

Wat raden jullie aan? is de Roomba nog genoeg of beter een nieuwe generatie nemen?

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Rubman schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:41:
Ik heb hier een inmiddels wat oudere Roomba 581 (of 555 o.i.d.) liggen met een accu die een beetje af is. Nu zat ik wat te zoeken naar vervangende accu's en kwam hier de ilife A4 tegen voor een niet verkeerde prijs.

Nu vroeg ik mij af of de Roomba het nog waard is om een nieuwe accu voor te bestellen of dat het echt allemaal flink verbeterd is in de jaren.

Nu ben ik dus deels aan het twijfelen geslagen om de Roomba even te laten en de ilife A4 te kopen en die als main stofzuiger in te zetten. Kan ik straks in de nieuwe woning (met meerdere verdiepingen) beide een verdieping over laten als ik alsnog een nieuwe accu bestel en de Roomba besluit te houden.

Wat raden jullie aan? is de Roomba nog genoeg of beter een nieuwe generatie nemen?
Een lastige keuze. Je Roomba is nu een jaar of 4-5 oud? Tenminste zo oud is het model verwacht ik. Een accu heb je voor zo'n 35 euro: http://www.ibatteries.eu/...=page&group_id=10&lang=NL

De A4 doet ook zeker goed zijn werk. Je kunt hem evt voor boven inzetten. Voor 35 euro en de prijs van een A4 ben je weer bij. Als de Roomba verder goed werkt zou ik denk ik gewoon de accu vervangen. Ik weet niet of je de virtuele muur gebruikt van de Roomba? Want dat heeft een A4 niet, dan zul je dat anders moeten oplossen.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 19-09-2016 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Binnetie schreef op maandag 19 september 2016 @ 08:21:
Hij moet nog uitkomen, ik heb Ecovacs gevraagd wanneer hij uitkomt in Europa. Hij zou deze maand uitkomen in Japan. Ik heb wel een webshop gevonden die hem gaat verkopen: https://robocleaners.nl/h...s/deebotr95.html?___SID=U voor 499 euro. Deze winkel is ook gelijk de goedkoopste als je kijkt naar de Neato's. Kijk niet naar de aanbiedingsprijs van 599 euro, dat is gewoon een wassen neus.

Zodra hij in Japan uitkomt zullen er ook wel wat meer filmpjes van op internet verschijnen. Er zijn enkele zeer tevreden gebruikers van de Deebot serie in dit forum.
Myrobotcenter.eu verkoopt ook Deeboots, maar daar zie ik hem nog niet op de site staan. Kan hun ook wel eens vragen. Ze hebben ook een paar keer op iBood gestaan.

De Xiaomi Mi Robot is ook zeker interessant, zelfde mogelijkheden alleen geen dweilfunctie, maar dat ga ik toch niet gebruiken. Waar ik me bij de Xiaomi aan stoor is dat hij zo raar mank langs de plinten gaat.
499 is wel een flinke prijs. Die Xiaomi werd volgend mij 200 minder toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
plinders schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 14:56:
[...]

Hier precies hetzelfde probleem, maar dan met de V5 Pro. Als ik een IR mini blaster recht voor de robot hou gebeurt er nog niks.
Ik heb thuis ook nog een Harmony One waarbij het niet werkt.
Die uit de Logitech database werkt niet en als ik hem inleer met de remote dan pakt hij wel de toetsen maar als je het wil testen gebeurd er niets.
Vraag me ook af hoe de remote werkt omdat je met de display de tijd instelt.
Ook zitten er 2 IR leds op.
Zou het natuurlijk eens kunnen proberen met de Logitech support.
Zou mooi zijn als het werkt want dan zou ik het kunnen gaan bedienen met een Harmony Hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Snowhite0901 schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:30:
[...]

499 is wel een flinke prijs. Die Xiaomi werd volgend mij 200 minder toch?
Die Xiaomi kost op dit moment 336 euro in de flash sale op Gearbest, met 54 euro verzendkosten. Vorige week was het nog 38 euro verzendkosten. De sale is nog 24 uur. Daarna zou hij weer 399 euro kosten, maar vraag me af of hij niet gewoon rond de 340 euro blijft zitten. De verzendkosten maken het wel erg duur.
Heb Myrobotcenter gevraagd of zij de Deebot R95 ook krijgen en voor wat voor prijs. Ze zitten in Oostenrijk dus, dat scheelt weer eventuele invoer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:34

Rubman

Retarded or just overjoyed!

Binnetie schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:03:
[...]

Een lastige keuze. Je Roomba is nu een jaar of 4-5 oud? Tenminste zo oud is het model verwacht ik. Een accu heb je voor zo'n 35 euro: http://www.ibatteries.eu/...=page&group_id=10&lang=NL

De A4 doet ook zeker goed zijn werk. Je kunt hem evt voor boven inzetten. Voor 35 euro en de prijs van een A4 ben je weer bij. Als de Roomba verder goed werkt zou ik denk ik gewoon de accu vervangen. Ik weet niet of je de virtuele muur gebruikt van de Roomba? Want dat heeft een A4 niet, dan zul je dat anders moeten oplossen.
Thx voor het snelle antwoord, de Roomba is inderdaad een jaar of 4-5 oud.
Gebruik de virtuele muur van de Roomba niet, heb nu enkel keuken, woon- en slaapkamer op 1 verdieping zonder gekke dingen dus hij doet/deed dom zijn werk. Nu gaat hij echter na 10-20 min gewoon zeuren dat hij leeg is.

Kan dan zodra we de nieuwe woning in gaan die Roomba met nieuwe accu lekker boven neer zetten en de boel laten doen, eventueel met virtual wall. En dan de A4 de benedenverdieping laten afhandelen.

Dan wacht ik nog maar ff met de A4 bestellen (is toch weer ~130 euro) en haal voor nu even enkel een accu voor de Roomba.

Als het ergens pijn doet, wil ik erop drukken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twan V
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Volgens mij zijn we toch teveel verwend geweest met onze Neato (xv-15) of zijn mijn verwachtingen van de iLife A4 te hoog, maar ik ben eigenlijk niet echt onder de indruk van het beestje.

Ik snap dat de A4 in een andere prijsklasse zit en dat ie het moet redden zonder de room-mapping en de guidance-laser van de Neato, maar een beetje structuur en logica in zijn patroon had ik wel verwacht.

De A4 rijdt bij ons elke keer doelloos diagonaal van de woonkamer via de eethoek naar de keuken en weer terug, waarbij hij af en toe een rondje maakt om een groter oppervlak te vegen, maar waarbij er ook grote stukken steevast worden overgeslagen.
Ik weet ook niet of hij zelf snapt wanneer hij klaar is, tot nu toe hebben we hem elke keer na ongeveer 2,5 uur maar 'terug naar huis' gestuurd.

Als we nou hier woonden dan had ik het nog gesnapt ;)
maar we wonen maar in een simpel huisje met een woonkamer/keuken van samen nog geen 45m2

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Rubman schreef op maandag 19 september 2016 @ 09:50:
[...]

Thx voor het snelle antwoord, de Roomba is inderdaad een jaar of 4-5 oud.
Gebruik de virtuele muur van de Roomba niet, heb nu enkel keuken, woon- en slaapkamer op 1 verdieping zonder gekke dingen dus hij doet/deed dom zijn werk. Nu gaat hij echter na 10-20 min gewoon zeuren dat hij leeg is.

Kan dan zodra we de nieuwe woning in gaan die Roomba met nieuwe accu lekker boven neer zetten en de boel laten doen, eventueel met virtual wall. En dan de A4 de benedenverdieping laten afhandelen.

Dan wacht ik nog maar ff met de A4 bestellen (is toch weer ~130 euro) en haal voor nu even enkel een accu voor de Roomba.
Dat zou ik ook doen. Kijk van te voren even hoe je de accu van de Roomba vervangt, dat het niet heel veel werk is zeg maar. Dan heb je voor die 35-40 euro weer een goed werkende robot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Twan V schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:14:
Volgens mij zijn we toch teveel verwend geweest met onze Neato (xv-15) of zijn mijn verwachtingen van de iLife A4 te hoog, maar ik ben eigenlijk niet echt onder de indruk van het beestje.

Ik snap dat de A4 in een andere prijsklasse zit en dat ie het moet redden zonder de room-mapping en de guidance-laser van de Neato, maar een beetje structuur en logica in zijn patroon had ik wel verwacht.

De A4 rijdt bij ons elke keer doelloos diagonaal van de woonkamer via de eethoek naar de keuken en weer terug, waarbij hij af en toe een rondje maakt om een groter oppervlak te vegen, maar waarbij er ook grote stukken steevast worden overgeslagen.
Ik weet ook niet of hij zelf snapt wanneer hij klaar is, tot nu toe hebben we hem elke keer na ongeveer 2,5 uur maar 'terug naar huis' gestuurd.

maar we wonen maar in een simpel huisje met een woonkamer/keuken van samen nog geen 45m2
Ik heb precies hetzelfde. Ik ben voorstander van een robot die gewoon nauwkeurig werkt en niet als een kip zonder kop rondrijdt. Dat ik dan automatisch in een duurdere categorie terecht kom is dan niet anders. Het wel of niet aansturen met een app (weekplanner, besturen als een bestuurbare auto, naar een bepaalde plek sturen om te zuigen) vind ik veel minder van belang. Neato heeft die nauwkeurige navigatie, duur maar wel bewezen. Xiaomi en Ecovac komen nu met iets soortgelijks voor een mindere prijs, maar niet bewezen. Nadeel is dat door het hogere prijssegment je niet even zo een robot koopt om te testen (om vervolgens weer retour te sturen). Daarom leeft het minder en zie je met name van de Xiaomi en de Ecovacs nog weinig filmpjes, ook dat ze net op de markt of nog uit moeten komen helpt niet mee.

Een A4 zou ik sneller kopen om te testen.
Ik heb afgelopen weekend wat ongebruikte spullen op Marktplaats gezet, met deze opbrengst doet het mij minder pijn om een duurder model aan te schaffen + dat mijn vriendin ook liever een intelligente robot heeft.

Edit:
Ik heb al reactie terug van Myrobotcenter. Ze weten nog niet of de R95 bij hun in het assortiment komt. Dat is aan hun management of ze deze gaan opnemen.

[ Voor 3% gewijzigd door Binnetie op 19-09-2016 11:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:20
Binnetie schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:14:
[...]

Ik heb precies hetzelfde. Ik ben voorstander van een robot die gewoon nauwkeurig werkt en niet als een kip zonder kop rondrijdt. Dat ik dan automatisch in een duurdere categorie terecht kom is dan niet anders. Het wel of niet aansturen met een app (weekplanner, besturen als een bestuurbare auto, naar een bepaalde plek sturen om te zuigen) vind ik veel minder van belang. Neato heeft die nauwkeurige navigatie, duur maar wel bewezen. Xiaomi en Ecovac komen nu met iets soortgelijks voor een mindere prijs, maar niet bewezen. Nadeel is dat door het hogere prijssegment je niet even zo een robot koopt om te testen (om vervolgens weer retour te sturen). Daarom leeft het minder en zie je met name van de Xiaomi en de Ecovacs nog weinig filmpjes, ook dat ze net op de markt of nog uit moeten komen helpt niet mee.

Een A4 zou ik sneller kopen om te testen.
Ik heb afgelopen weekend wat ongebruikte spullen op Marktplaats gezet, met deze opbrengst doet het mij minder pijn om een duurder model aan te schaffen + dat mijn vriendin ook liever een intelligente robot heeft.
Het is net wat je zelf wilt. Ik heb een A4, maar die gaat aan als ik de deur uit ben. Als die dan 2,5 uur als een idioot rondrijdt of het in 45min doet maar gestructureerd zal mij een worst wezen. Ik ben er toch niet!

Feit is wel dat hij elke dag weer steevast vol zit. Daarbij vind ik de 'max' functie erg handig op de vloerbedekking.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:22
Twan V schreef op maandag 19 september 2016 @ 10:14:

tja prijsverschil he.

Ik snap dat de gemiddelde Tweakert liever een hypermodern volgsysteem met GPS, Radar en lasers ziet. Maar uiteindelijk gaat het maar om 1 ding: Is je huis schoon als die klaar is?

Als je enkel daar naar kijkt, komen de "random" modellen zelfs iets beter uit de bus. Ze gaan vaker over 1 punt heen, bereiken alles uiteindelijk wel een keer (tenzij je een huis vol smalle gangen hebt, van 300m2). Uit de test van Hardware.info/consumentenbond kwam ook dat de slimme modellen soms kleine stukjes missen, juist door het intelligente systeem. Ook dat is geen ramp volgens mij, want met normaal stofzuigen mis je ook wel eens een stukje. Dat pak je de volgende keer vast wel weer mee.

Zelf kan ik 120 vs 500 euro niet rechtvaardigen voor een lasergestuurd supersonisch model. Schoon=schoon en hij doet zijn werk toch als ik er niet ben.... :+

En de A4 weet niet wanneer die klaar is. Hij gaat door tot die bijna leeg is (20% bijvoorbeeld), en dan gaat die terug als die toevallig langs zijn basisstation rijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Worsteneter schreef op maandag 19 september 2016 @ 11:49:
[...]

Het is net wat je zelf wilt. Ik heb een A4, maar die gaat aan als ik de deur uit ben. Als die dan 2,5 uur als een idioot rondrijdt of het in 45min doet maar gestructureerd zal mij een worst wezen. Ik ben er toch niet!

Feit is wel dat hij elke dag weer steevast vol zit. Daarbij vind ik de 'max' functie erg handig op de vloerbedekking.
Snap ik, hier is altijd iemand thuis (gastouderopvang), als de robot dan zijn werk gaat doen dan werkt dat storend voor de slapende kinderen of wordt hij misschien een keer gegrepen door 1 van de kindjes die op rooftocht zijn. Als ze liggen te slapen is er meestal een uurtje dat het beneden lekker rustig is en de robot even zijn werk kan doen. Het is 45m2 dus in een uurtje is dat wel klaar met een wat gestructureerde robot.

Maar ik bllijf het met je eens dat het maar net is wat jee wilt! De verbazing van mensen dat de stofbakjes altijd weer vol zitten terwijl het schoon lijkt vind ik interessant. Toevallig keek ik op een telefoon die 2 dagen op een kastje had gelegen. Wat voor stof er alweer op dat schermpje zat. Niet normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TommyGun schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 15:39:
Hinderlijk zeg dat 'ie niet gewoon de plint 'rechtuit' volgt maar constant een slagje draait.
Ah ik ben eruit waarom hij zo mank langs de wand gaat. Als je goed kijkt zie je dat het de magneetstrip is die ze er voor hebben neergelegd. Ik zie in een ander filmpje precies hetzelfde. Hij gaat zo langs de magneetstreep om hem als het ware af te tasten.
Gewoon langs een plint of meer gaat hij wel rechtdoor, zie onderstaand filmpje vanaf 0.50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:31
Binnetie schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:59:
[...]

Ah ik ben eruit waarom hij zo mank langs de wand gaat. Als je goed kijkt zie je dat het de magneetstrip is die ze er voor hebben neergelegd. Ik zie in een ander filmpje precies hetzelfde. Hij gaat zo langs de magneetstreep om hem als het ware af te tasten.
Gewoon langs een plint of meer gaat hij wel rechtdoor, zie onderstaand filmpje vanaf 0.50.

[video]
Die xiaomi ziet er interessant uit met de Lidar navigatie. Echter de prijzen zijn op dit moment niet erg gunstig. Gearbest vraagt er $349 + $60 verzendkosten voor. Het is dus wachten totdat de hype voorbij is en ze te koop zijn via een EU warehouse.

Een tweede interessante optie is de Blitzwolf. Echter tot heden vind je weinig echte reviews, eerder clickbaits. Vermoedelijk is dit ook een domme robot maar de verdere specs en opties zijn wel interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Miki schreef op maandag 19 september 2016 @ 13:50:
[...]

Die xiaomi ziet er interessant uit met de Lidar navigatie. Echter de prijzen zijn op dit moment niet erg gunstig. Gearbest vraagt er $349 + $60 verzendkosten voor. Het is dus wachten totdat de hype voorbij is en ze te koop zijn via een EU warehouse.

Een tweede interessante optie is de Blitzwolf. Echter tot heden vind je weinig echte reviews, eerder clickbaits. Vermoedelijk is dit ook een domme robot maar de verdere specs en opties zijn wel interessant.
De prijs is hoog, maar in elk geval goedkoper als je hem vergelijkt met de Botvac Connected (dezelfde functies, de Xiaomi heeft zelfs nog meer gimmicks).
Het nadeel zijn inderdaad de verzendkosten en nog steeds de kans op import heffingen.

De Blitwolf lijkt ook een domme robot. Voor het slim navigeren hebben ze allemaal zo'n bolletje bovenop. Misschien dat hij zijn route 'onthoudt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Binnetie schreef op maandag 19 september 2016 @ 12:59:
[...]

[video]
Hm ik doelde eigenlijk op het 2e filmpje van jouw post; Binnetie in "Robotstofzuigers"

Vanaf 0.20.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
TommyGun schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:30:
[...]

Hm ik doelde eigenlijk op het 2e filmpje van jouw post; Binnetie in "Robotstofzuigers"

Vanaf 0.20.
Ook daar lijkt het die zwarte strip te zijn. In andere filmpjes zie ik hem gewoon netjes recht langs een wand gaan (hij heeft er aan de zijkanten een sensor voor las ik een review een erg mooie review.
Het schijnt dat hij wat problemen heeft bij het opzuigen van babypoeder, dat veegt hij uit. Zelfs mijn gewone stofzuiger heeft dat met bakpoeder.

Bij de review hoort dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=xQvlT41uVWU

Ik heb een paar robotstofzuiger winkels gevraagd of ze misschien de Xiaomi Mi Robot gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Vandaag de A4 even op de 1e verdieping gezet ( zoals ik al zo vaak heb gedaan) om hem daar even zijn rondjes te laten doen, maar deze keer ging het mis. Met een hels kabaal is hij reddeloos de trap afgedonderd :o .

Ik durfde bijna niet te kijken, maar hij heeft het zowaar overleefd _/-\o_ . Het bumpertje was wel wat ontzet, dus die heb ik even losgemaakt en weer opnieuw vast gezet. En nu lijkt alles weer naar behoren te werken. Alleen bij het uitwijken van een obstakel maakt ie een wat schurend geluid. Iemand een idee of en hoe dat te fixen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Heeft 'ie geen val sensor dan? :o :o

[ Voor 11% gewijzigd door TommyGun op 19-09-2016 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Die heeft hij wel, maar werkt dus niet?
@netvista, heb je misschien een zwarte trap? Daar schijnen die sensoren last mee te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bugs4Bugs
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-10 17:35
Mijn Chuwi V5 werd ook niet herkend door mijn Harmony ultimate, maar werkte uit eindelijk wel.
Voeg de stofuiger toe ook al wordt hij niet herkend door de Logitech data base.
Kan nu de stofzuiger zonder problemen aansturen met de telefoon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grun93
  • Nu online
Binnetie schreef op maandag 19 september 2016 @ 14:36:
Ook daar lijkt het die zwarte strip te zijn.
Je hebt gelijk, dat valt me nu ook pas op. Het lijkt op een plint maar dat is het niet, het is ook veel kleiner of lager dan de plint op de muur waar de lader staat. Langs die muur lijkt hij juist wel in een rechte lijn te rijden, zonder kartelbeweging. Al is dat maar een kort stukje muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2be
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 06-10 16:45

2be

Ik heb mijn A4 sinds vrijdag in huis en ben er erg van gecharmeerd. Geluid valt 100% mee. Hij kan gewoon beneden tofzuigen als ik in bed lig. (behalve de gang dan misschien). Getest op de salontafel en daar viel hij niet vanaf. Hij is nu dus aan de bovenverdieping bezig. Hij is mooi laag waardoor hij onder veel meubels doorkan en ondanks zijn 'dommigheid' zie ik hem op de kleinste plekken stofzuigen (onder de kinderwagen/tussen de pootjes van kasten met 2cm aan iedere kant ruimte.).

Veel bang for bucks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
grun93 schreef op maandag 19 september 2016 @ 16:56:
[...]

Je hebt gelijk, dat valt me nu ook pas op. Het lijkt op een plint maar dat is het niet, het is ook veel kleiner of lager dan de plint op de muur waar de lader staat. Langs die muur lijkt hij juist wel in een rechte lijn te rijden, zonder kartelbeweging. Al is dat maar een kort stukje muur.
Klopt, hij tast in dat geval die magneet af. In andere filmpjes zag ik hem langs een gewone muur rijden, zonder die gekke beweging. Net zoals een Neato dat doet. Nu hopen dat er een Nederlandse winkel hem in het assortiment wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
2be schreef op maandag 19 september 2016 @ 17:07:Hij is mooi laag....

Veel bang for bucks
Ik heb idd het idee dat alle slimme ook meteen hoger zijn en dat Is jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netvista
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 18:10
Binnetie schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:02:
[...]

Die heeft hij wel, maar werkt dus niet?
@netvista, heb je misschien een zwarte trap? Daar schijnen die sensoren last mee te hebben.
Hij heeft een valsensor en dit werkt normaliter ook prima. Dit was niet de 1e keer dat hij boven zijn rondjes deed en dit is tot nog toe altijd goed gegaan. De trap is inderdaad wat aan de donkere kant en misschien zat er wat stof op de sensor. Voor een volgende keer zet ik toch iets voor het trappengat zodat ie zich niet nog een keer kan vergissen. :-)

Hij is inmiddels weer van de schok bekomen en draait nu weer vrolijk zijn rondjes. Het is jammer dat ie de trap af reed, maar het feit dat hij ondanks een val van 14 treden naar beneden toch weer vrolijk zijn ding doet zegt wel iets over de degelijkheid van deze 120 euro Robotstofzuiger . :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Laatst online: 23-09 19:36
Ik heb vandaag de track en trace code binnen gekregen voor de Blitzwolf. Als hij binnen is zal ik mijn ervaringen hier ook even delen.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Bugs4Bugs schreef op maandag 19 september 2016 @ 15:20:
Mijn Chuwi V5 werd ook niet herkend door mijn Harmony ultimate, maar werkte uit eindelijk wel.
Voeg de stofuiger toe ook al wordt hij niet herkend door de Logitech data base.
Kan nu de stofzuiger zonder problemen aansturen met de telefoon.
Net nog eens geprobeerd.. maar helaas krijg ik hem niet werkend. Kan ook niet echt een support vinden bij Logitech anders dan alleen van die community forums.
Weet je nog de exacte zoekopdracht die je toen hebt gebruikt om hem toe te voegen? Of apparaat naam in de Logitech software? De remote lijkt identiek aan die van de Ilife A4. Los alles aanleren via IR werkt helaas ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-10 15:39
Ik merk dat de prijs voor een botvac toch weer blijkbaar nodig is als ik zie hoe die goedkopere modellen rondtuffen zonder room map en soms de trap af kegelen...:P

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
PCJR schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 09:24:
Ik merk dat de prijs voor een botvac toch weer blijkbaar nodig is als ik zie hoe die goedkopere modellen rondtuffen zonder room map en soms de trap af kegelen...:P
Er zijn op dit moment meerdere opties wil je navigatie door middel van lidar:

Neato XV signature Pro
Exacte naam weet ik zo even niet, volgens wordt hij bijna niet meer verkocht, prijs was iets van €250,- (is al een oud model)

Neato Botvac D serie
De serie zonder 'D' wordt bijna niet mee verkocht. De D-serie is zelfde als de Connected maar heeft geen wifi en app, prijs vanaf €405,- €485,-

Neato Botvac Connected
Topmodel van Neato, prijs €609,- (af en toe bij Ibood voor €550,-), heeft wifi en een app.

Xiaomi Mi Robot
Vergelijkbaar met de Botvac Connected maar met wat extra opties €386,- (€336,- + €50,- verzendkosten, deze wisselen met de dag) + eventuele douane kosten? Je hebt dan wel een robot die dezelfde techniek heeft als de Neato Connected, je zou hem met de extra mogelijkheden kunnen vergelijken met een Botvac Connected D5. Waarom deze dan goedkoper wordt dan de huidige Connected is een beetje vreemd.
Het apparaat is 8 cm hoog en daarmee 2,1 cm lager dan de Neato's. Voor mensen die lage meubels hebben is dit een pluspunt.

De robots die deze maand en begin oktober zouden uitkomen:
Ecovacs Deebot R95
Vergelijkbaar met de Botvac Connected en Xiaomi Mi Robot, het mooie aan deze robot is dat je via de app kunt afbakenen waar hij mag komen. Hoe dit in praktijk werkt weet ik niet. In een Nederlandse webwinkel kost deze €499,- maar is niet op voorraad omdat deze nog niet binnen is.

Neato Botvac Connected D3 en D5
Vergelijking: https://www.neatorobotics.com/compare-robot-vacuums/
Adviesprijs D3: €499,99 (retailprijs)
Adviesprijs D5: €649,99 (retailprijs)
Ik denk dat deze prijzen wel wat lager uit zullen vallen, aangezien de Botvac Connected een adviesprijs heeft van €799,99 terwijl deze nu €609,- kost.

Dit is wat ik zo weet, de Xiaomi Mi Robot lijkt me een hele mooie robot voor die prijs. De filmpjes zien er goed uit. Ik ben bezig om te kijken of robotwinkels hem willen opnemen in het assortiment. Ze zullen duurder zijn dan in China maar dan heb je zekerheid qua prijs en is het niet hopen op welke heffingen er allemaal nog bijkomen.

Er zijn natuurlijk nog meer robots met lidar zoals Dyson en Roomba (dacht ik), maar deze hebben een veel hogere prijs, meer dan 900 euro.

[ Voor 4% gewijzigd door Binnetie op 20-09-2016 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Xiaomi is 8 cm tegen 10 voor de ecovacs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Snowhite0901 schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:45:
Xiaomi is 8 cm tegen 10 voor de ecovacs
Dat klopt, ben ik vergeten te melden. Bedankt. Ik vermeld het even in het bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Laatst online: 23-09 19:36
Zojuist een bericht van DHL gekregen met een "uitnodiging" tot betaling van douannekosten (44 euro). Nu maar hopen dat de tariff insurance van Banggood me netjes terugbetaald.

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Binnetie schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 13:46:
[...]

Dat klopt, ben ik vergeten te melden. Bedankt. Ik vermeld het even in het bericht.
Thx mooie complete post! Kan als je nog wat over ilife zegt zo als start post!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

toch lees ik dan dat de ilife van, laten we zeggen 125 euro voor de A4 de helft kost van de eerstvolgende (die niet meer leverbaar is officieel) en het vervolgens naar factor 3 en hoger gaat.
Natuurlijk als de slimme navi een eis is valt hij af maar ik vind het verschil wel erg groot...
Just my 2 cents:)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DRuw schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 15:19:
toch lees ik dan dat de ilife van, laten we zeggen 125 euro voor de A4 de helft kost van de eerstvolgende (die niet meer leverbaar is officieel) en het vervolgens naar factor 3 en hoger gaat.
Natuurlijk als de slimme navi een eis is valt hij af maar ik vind het verschil wel erg groot...
Just my 2 cents:)
Met jou 2 cent, spaar ik door voor een wat 'slimmere' :). De beweegredenen heb ik al genoemd, maar dat is voor iedereen anders. Dat geld met alles zo. Als er overdag niemand thuis was dan had ik ook een domme robot overwogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
Ilife A4 doet alweer een weekje of 2 zn werk bij mij thuis. Ondanks dat er geen intelligentie in zit, werkt hij prima. Hij start wanneer wij naar het werk zijn en als we 's avonds thuis komen is de vloer schoon en zit de stofzuiger in zn hokje.

Zolang'ie dat blijft doen, heb ik geen behoefte aan een duurdere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
Het zal ook wat opbrengen als een robot niet elke keer helemaal opgeladen hoeft te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thespeed
Hier ook een Ilife A4 die besloot na de zolder ook maar de 1e etage te stofzuigen :-( hij heeft het gelukkig overleeft. De stofbak lag eruit en hij is iets beschadigd. Denk toch maar dat ik een tijdelijke blokkade moet verzinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
thespeed schreef op dinsdag 20 september 2016 @ 19:41:
Hier ook een Ilife A4 die besloot na de zolder ook maar de 1e etage te stofzuigen :-( hij heeft het gelukkig overleeft. De stofbak lag eruit en hij is iets beschadigd. Denk toch maar dat ik een tijdelijke blokkade moet verzinnen.
Mijn vriendin had laatst de stofzuigerslang van de trap laten vallen... gevolg was dat ik een aantal avonden bezig was om alle deukjes en beschadigingen uit de trap te halen. Was echt balen.

• thespeed
Dat is flink balen. Gelukkig moeten we onze trap ooit nog aanpakken. Die staat op de lijst van de projecten :p . Vanavond nog even gekeken en op zolder was de rand bij de trap eigenlijk niet mooi afgewerkt. Van het laminaat ging je bij de overgang naar de trap al een stukje naar beneden. (Laminaatplankdikte) Ik heb hem constant geprobeerd om hem de trap af te laten duiken zodat ik hem kan vangen als het mis gaat. Nu liep hij op een gegeven moment daar op de trap wel vast door dat hoogte verschil en probeerde hij er weg te komen. Kan me voorstellen dat hij daarom uiteindelijk naar beneden gevallen is. Ga nu maar het hoogte verschil wat wegschuren en er een bredere laminaatplank inleggen met zo'n hoekprofiel op het einde. En het dan nog maar eens testen. Wilde dat eigenlijk al een hele tijd doen maar kwam er niet van :p

[ Voor 4% gewijzigd door thespeed op 21-09-2016 01:42 ]

Verwijderd

Wat ik mij afvraag waarom kopen mensen buitenom irobot andere merken stofzuigers? Dat merk verkoopt al jaren robotstofzuigers kudos horen naar dat merk te gaan. En niet naar die kopiekatskoreanen
Pagina: 1 ... 39 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.