Bij grote oppervlakten kan ik me dat nog wel voorstellen, maar de ervaring is dat ook ultrasoon sensoren er bij dunne objecten zoals stoelpoten er nog wel eens naast zitten. Dan raken ze elkaar wel, botsen is eigenlijk een groot woord. Zolang er niks beschadigt is dat ook niet erg, lijkt me.martijn k. schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:33:
Er zitten ultrasoon sensoren in volgens mij, waardoor hij (als het goed is) nergens tegen aan botst.
@grun93: Die bots-sensor zit er inderdaad ook op, maar ik doelde op een andere sensor. Soms zie je namelijk dat hij al stopt vóór hij ergens tegenaan botst
Oh das netjes, mooie regeling. Dit is bij Gearbeat noet het geval waardoor de iLife dan met pech duurder uitvalt.Dountill schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:46:
[...]
Ik heb 12 betaald voor de verzending, maar ook nog extra voor "tariff insurance"
[afbeelding]
mijn Neato XV-15 heeft het na 5 jaar trouwe dienst begeven.
destijds gekocht omdat deze echt zoog vergeleken met roomba's.
Hoe zit dat tegewoordig als je bijvoorbeeld de D75 vergelijkt met de ilfe A4? Op die "cheapere" staat er overal suction 1XXX Pa. Maar zuigen die dan ook evenveel op? Of blijft het verhaal "you get what you pay for" toch tellen?
Geluid maakt mij niet zo uit want de XV-15 was een opstijgende jumbo
Hoe zit dat tegewoordig als je bijvoorbeeld de D75 vergelijkt met de ilfe A4? Op die "cheapere" staat er overal suction 1XXX Pa. Maar zuigen die dan ook evenveel op? Of blijft het verhaal "you get what you pay for" toch tellen?
Geef niet op stuur me even een Dm mogelijk kan ik hem fixen!dafz0r schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:05:
mijn Neato XV-15 heeft het na 5 jaar trouwe dienst begeven.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Heb je toevallig een repair manual of een tip hoe je hem open schroeft?Shunt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:07:
[...]
Geef niet op stuur me even een Dm mogelijk kan ik hem fixen!
Bij ons reageert het 'knopje' van de verzamelbak niet goed meer, waardoor hij na het legen blijft zeuren dat je het bakje terug moet stoppen.
Ik ben al een keer begonnen met schroeven losdraaien, zonder succes...

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Deze man heeft een mooie teardown.
Tot de XV signature zijn ze van binnen EXACT hetzelfde!
Game PC
De Ilife A4 is weer verkrijgbaar in het EU warehouse van Gearbest. Vergeet de kortingscode niet gb8offc .
De verzendkosten zijn aan de hoge kant met 16$. Totaal met korting 144$.
Die van mij wordt morgen afgeleverd, vanmiddag besteld. Mooi vlot
@Raymond : op welke site moet je net de Track & Trace invullen? Ik heb een nummer gekregen, maar geen flauw idee van wat de website is van "eu priority mail".
Ik heb vandaag een Ilife A4 besteld. Ben heel benieuwd of het wat is.
En dat zei ik dus gisteren haha!DRuw schreef op woensdag 07 september 2016 @ 12:55:
En dan ineens is hij er weer... Geen pjjl op te trekken...

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Hier ook maar even geen gras over laten groeien en een ilife A4 besteld. Levertijd gaan we zien. Zouden ze een hele pallet op voorraad hebben in EU ?
Deze man? Linkje?Shunt schreef op donderdag 08 september 2016 @ 17:25:
Deze man heeft een mooie teardown.
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Op youtube staan aardig wat filmpjes over hoe je zo'n ding sloopt. Even zoeken op neato teardown of disassembly, dat soort termen. Bijvoorbeeld deze.Twan V schreef op donderdag 08 september 2016 @ 16:40:
Heb je toevallig een repair manual of een tip hoe je hem open schroeft? Ik ben al een keer begonnen met schroeven losdraaien, zonder succes...
Ik kreeg een sms van DHL. En de tracktrace liep via de site van gearbestargon007 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:58:
@Raymond : op welke site moet je net de Track & Trace invullen? Ik heb een nummer gekregen, maar geen flauw idee van wat de website is van "eu priority mail".
Dat is wel snel, je had hem gisteren toch besteld?Raymond schreef op donderdag 08 september 2016 @ 21:06:
Die van mij wordt morgen afgeleverd, vanmiddag besteld. Mooi vlot
Yep, gisteren besteld, vandaag tussen 14:00 en 18:00 geleverd.
Tracktrace zegt dat'ie al in a'dam ligt, vertrekpunt is birmingham (UK)
Tracktrace zegt dat'ie al in a'dam ligt, vertrekpunt is birmingham (UK)
ik he die gisteren ook besteld, kreeg een t&t maar geen flauw idee van waar ik iets moet invullen of volgen. :--)
Ik heb het topic een beetje door gelezen omdat ik aan het zoeken ben naar informatie wat betreft dweilen en robots. Een stofzuigrobot is vrij simpel van opzet en daar is ook niet veel verkeerd aan te doen. Immers het is een zuiger op wielen.
Een dweil robot is volgens mij een stuk lastiger aangezien bij normaal dweilen toch een paar keer de doek uitwringt en misschien zelfs eventjes onder de kraan houdt. Hoe is de stand van zaken bij de huidige dweil robots? Kunnen deze al een grote oppervlak afhandelen zonder gedoe (denk aan 28 m2? Zijn ze te gebruiken om de badkamer te doen bijvoorbeeld?
Een dweil robot is volgens mij een stuk lastiger aangezien bij normaal dweilen toch een paar keer de doek uitwringt en misschien zelfs eventjes onder de kraan houdt. Hoe is de stand van zaken bij de huidige dweil robots? Kunnen deze al een grote oppervlak afhandelen zonder gedoe (denk aan 28 m2? Zijn ze te gebruiken om de badkamer te doen bijvoorbeeld?
Toch de blitzwolf links laten lagen en voor de ilife A4 gegaan. Hopelijk werkt het ook op zwarte vloerbedekking en anders zien jullie hem wel terug in de V&A :-)
http://specs.tweak.to/6635
Wellicht kort offtopic vraagje, maar heeft iemand nog een grote borstel liggen voor een LG Hombot3 liggen? Of weet een goed adres waar een nieuwe te halen? Google brengt me in Polen....
Heeft er iemand een idee waar je een iLife v7s borstel kan kopen? Ik kan allien die voor de v7 vinden.
Lees hier al een tijdje mee en de A4 lijkt de 'bewezen' keuze op dit moment, ben echter toch voor de Blitzwolf gegaan vanwege het ultrasoon baken zodat je de helft van een kamer kan afzetten.
Nog even wachten en dan moet ie zich gaan bewijzen....
Nog even wachten en dan moet ie zich gaan bewijzen....
2030Wp + 2520Wp PVoutput
Ik kwam laatst per toeval ook bij dit topic uit en ben gelijk geïnteresseerd geraakt. Heb de reacties doorgelezen en aangezien vrouwen en vriendinnen hier ook enthousiast werden van de A4 heb ik de gok ook gewaagd. Ik ben erg benieuwd aangezien ik er geen ervaring mee heb!
De ervaringen die ik wél heb met stofzuigen bevallen niet, dus ik hoop dat Mr. Robot hier het werk goed gaat vervullen. Alleen jammer dat hij niet onder de bank komt, maar dat lijkt geen enkele te kunnen (icm tapijt en bankhoogte net wat lastig).
Zal tzt ook een review en foto's sturen van de uitdagingen hier (tapijt, kabels etc).
De ervaringen die ik wél heb met stofzuigen bevallen niet, dus ik hoop dat Mr. Robot hier het werk goed gaat vervullen. Alleen jammer dat hij niet onder de bank komt, maar dat lijkt geen enkele te kunnen (icm tapijt en bankhoogte net wat lastig).
Zal tzt ook een review en foto's sturen van de uitdagingen hier (tapijt, kabels etc).
Googeltje gedaan?Timple schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 16:07:
Heeft er iemand een idee waar je een iLife v7s borstel kan kopen? Ik kan allien die voor de v7 vinden.
Bij gearbest, ebay of ali heb je een set met filters en side brushes...
Zijn er niet veel maar je kunt er gewoon op zoeken.
Er zijn er hier een aantal voorbij gekomen die een waterreservoir hebben en dus nat kunnen dweilen. Maar het is meer afnemen want boenen kunnen ze niet. Ik weet de naam zo even niet meer, maar ergens in 1 van mijn berichten in dit topic heb ik er het over. De iLife V7S heeft ook een waterreservoir overigens.Webgnome schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 12:26:
Ik heb het topic een beetje door gelezen omdat ik aan het zoeken ben naar informatie wat betreft dweilen en robots. Een stofzuigrobot is vrij simpel van opzet en daar is ook niet veel verkeerd aan te doen. Immers het is een zuiger op wielen.
Truus heeft dr eerste rondje er al op zitten hier.
En zoals met zoveel dingen: waarom had ik dit niet al 10 jaar terug?!?
Bevalt Truus of moet je toch op zoek naar een andere Truus op TinderRaymond schreef op vrijdag 09 september 2016 @ 21:13:
Truus heeft dr eerste rondje er al op zitten hier.
http://specs.tweak.to/6635
Truus is om 9:00 aan het werk gegaan en is nu nog bezig. Intussen is de vloer stofvrij 
Gisteravond vond ze zelf haar mandje terug, dus dat gaat ook goed.
Wij gaan zo weg, kan Truus haar werk ongestoord afmaken. We vinden haar dan wel terug als ze in dr mandje aan het uitrusten is
Als ze dit elke dag gaat doen, dan gaat onze vloer netter zijn en blijven dan wij het ooit zelf zouden doen
Gisteravond vond ze zelf haar mandje terug, dus dat gaat ook goed.
Wij gaan zo weg, kan Truus haar werk ongestoord afmaken. We vinden haar dan wel terug als ze in dr mandje aan het uitrusten is
Als ze dit elke dag gaat doen, dan gaat onze vloer netter zijn en blijven dan wij het ooit zelf zouden doen
Ik zie dat er van de Connected serie van Neato nu ook andere modellen zijn. Dit was me nog niet opgevallen: https://neatorobotics.com.../botvac-connected-series/
Je hebt dus:
Botvac Connected
Botvac D3 Connected
Botvac D5 Connected
Vergelijking: https://neatorobotics.com/compare-robot-vacuums/
Het zit hem vooral in de gadgets en filters.
Edit: deze modellen zijn 1 sept aangekondigd, dus redelijk recent.Ze moeten in oktober in Europa op de markt verschijnen
Je hebt dus:
Botvac Connected
Botvac D3 Connected
Botvac D5 Connected
Vergelijking: https://neatorobotics.com/compare-robot-vacuums/
Het zit hem vooral in de gadgets en filters.
Edit: deze modellen zijn 1 sept aangekondigd, dus redelijk recent.Ze moeten in oktober in Europa op de markt verschijnen
[ Voor 13% gewijzigd door Binnetie op 10-09-2016 12:19 ]
kijk! Daarom is de spider nu goedkoper bij bol.com en dergelijke. Er komt een Spider 2.0 aan.
http://www.dirtdevil.de/r...der-2-0-robot-vacuum-m612
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Mooi wit kleurtje maar er lijkt aan 't concept niets veranderd te zijn: geen nieuwe sensoren of nieuwe werkwijze.Henkie-Jan schreef op zaterdag 10 september 2016 @ 19:04:
kijk! Daarom is de spider nu goedkoper bij bol.com en dergelijke. Er komt een Spider 2.0 aan.http://www.dirtdevil.de/r...der-2-0-robot-vacuum-m612
De pagina doet het bij mij niet meer. Zou het dan gewoon oude wijn in nieuwe kruiken voor de Spider zijn?
Hij staat er nog wel, ze hebben alleen de url veranderd.Binnetie schreef op zondag 11 september 2016 @ 10:37:
De pagina doet het bij mij niet meer. Zou het dan gewoon oude wijn in nieuwe kruiken voor de Spider zijn?
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat er nu een iets zwaardere accu in zit. Maar omdat nou 2.0 te noemen. In die van mij zit trouwens een 1000MAh batterij. Bij jullie ook?
Ook maar eens zo'n ding proberen :0 bij mij waren de verzendkosten echter maar $ 6 totaal werd het ( met de 8% korting) $ 135,51Maandag1987 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 20:20:
De Ilife A4 is weer verkrijgbaar in het EU warehouse van Gearbest. Vergeet de kortingscode niet gb8offc .
Merk wel dat de batterij in mijn spider rap minder wordt. Desalniettemin wel tevreden.Henkie-Jan schreef op zondag 11 september 2016 @ 18:45:
Het enige wat ik zo kan bedenken is dat er nu een iets zwaardere accu in zit. Maar omdat nou 2.0 te noemen. In die van mij zit trouwens een 1000MAh batterij. Bij jullie ook?
Heb ook een iLife A4, dat is wel een compleet ander niveau... pracht apparaat.
Ben benieuwd hoe deze bevalt (http://www.gearbest.com/r...aner/pp_391459.html?wid=3), van het weekend besteld. En ligt nu bij DHL in UK.
Hmm, ben ik fout of niet? Maar ik denk dat de A4 wat gezakt is in prijs. Ik dacht dat dit op +-$139 kwam en die staat er nu voor $125.39
EU. Ik keek altijd naar de EU site via volgende bookmark die ik had:
http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3
Hij staat er ook nog idd onder deze link op: http://www.gearbest.com/c...ces/pp_353567.html?wid=21
Ik weet niet wat het verschil is en óf d'r een verschil is. Niet wat ik zo op het eerste oog kan zien, behalve dat de discount hoger is, maar waarom weet ik niet.
Ik weet niet wat het verschil is en óf d'r een verschil is. Niet wat ik zo op het eerste oog kan zien, behalve dat de discount hoger is, maar waarom weet ik niet.
Ook ik heb net de A4 bestel bij Gearbest, met de volgende code krijg je nog 8% Korting:
GB8offc Word t duurder -,-
Prijs inclusief verzekerde verzending was 134,90 bij mij
GB8offc Word t duurder -,-
[ Voor 7% gewijzigd door makkie88 op 12-09-2016 12:39 ]
Ik heb de A4 ook besteld. Weet nog steeds niet wat ik ervan moet verwachten. Door de week allebei aan het werk en altijd genoeg klussen thuis. Kom dus te weinig aan stofzuigen toe en als ik het al moet doen heb ik er weinig zin in. Hopelijk is dit een goede oplossing zodat we iets minder hoeven te stofzuigen.
Prijs is via deze bookmark $125:
Niet combineren met deze:argon007 schreef op maandag 12 september 2016 @ 10:41:
EU. Ik keek altijd naar de EU site via volgende bookmark die ik had:
Dan wordt de prijs $128 ($3 duurder dus..)makkie88 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:03:
Ook ik heb net de A4 bestel bij Gearbest, met de volgende code krijg je nog 8% Korting:
GB8offc
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
KhaZ schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:34:
Prijs is via deze bookmark $125:
[...]
Niet combineren met deze:
[...]
Dan wordt de prijs $128 ($3 duurder dus..)

Ja je denkt in eerste instantie hè das mooi er gaat inderdaad wat af.. dat doen ze sneakymakkie88 schreef op maandag 12 september 2016 @ 12:37:
[...]
ooh heb ik lekker bekeken dan.. je kan nog wel eens gelijk hebben ja
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Ik heb ook een iLife A4 besteld donderdag. Is bij jullie de DHL status een beetje up to date? De mijne staat al vanaf vorige week donderdag op "Shipment information received". Dat lijkt erop dat nog geen hardware is overgedragen. Gearbest zegt dat alles onderweg is, maar volgens mij gaan zij gewoon af op die standaard melding. Hoe lang duurde jullie shipment ongeveer?
Ik heb ook op donderdag besteld en heb ook nog deze DHL melding. Denk dat het een kwestie van afwachten is..I-King schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:03:
Ik heb ook een iLife A4 besteld donderdag. Is bij jullie de DHL status een beetje up to date? De mijne staat al vanaf vorige week donderdag op "Shipment information received". Dat lijkt erop dat nog geen hardware is overgedragen. Gearbest zegt dat alles onderweg is, maar volgens mij gaan zij gewoon af op die standaard melding. Hoe lang duurde jullie shipment ongeveer?
Same here.Banballa schreef op maandag 12 september 2016 @ 15:16:
[...]
Ik heb ook op donderdag besteld en heb ook nog deze DHL melding. Denk dat het een kwestie van afwachten is..
Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.
Ook ene gekocht, maar bij mij (België) blijkt dit via DPD te verlopen
Zelfde DHL melding bij mij.. Ben benieuwd wanneer dit gaat veranderen!
bestellen jullie die A4 allemaal op goed geluk? Want echt zwaar onderbouwde rievews heb ik nog niet gevonden. Vergelijkje met de botvac of de roomba's ofzo zou leuk zijn
hier ook donderdag besteld ,
en zelfde status bij DHL..
lijkt alleen nog maar zijn aangemeld..
en zelfde status bij DHL..
lijkt alleen nog maar zijn aangemeld..
1400WP zonnepanelen en 2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213
Wat dacht je van "rest kost het 4 voudige en nog geen negatieve reacties kunnen vinden";)dafz0r schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:09:
bestellen jullie die A4 allemaal op goed geluk? Want echt zwaar onderbouwde rievews heb ik nog niet gevonden. Vergelijkje met de botvac of de roomba's ofzo zou leuk zijn
Transport kostte bij precies een week. (ook a4 vanaf eu)
Transport was hier 1 dag.
En wat verwacht je aan "zwaar onderbouwde" reviews?
Als ik hier in dit topic meerdere mensen tevreden zie zijn over een robot van 130 euro, durf ik die gok wel te nemen.
En wat verwacht je aan "zwaar onderbouwde" reviews?
Als ik hier in dit topic meerdere mensen tevreden zie zijn over een robot van 130 euro, durf ik die gok wel te nemen.
Ook ik vind de A4 een interessante optie, qua prijs, zuigvermogen en mogelijkheden. Ik heb in de woonkamer echter een hoogpolig vloerkleed, en ik vrees dat 'ie zich daarin verslikt.
Het liefste heb ik een vergelijkbaar geprijsde (en verder ook redelijk functionerende) stofzuiger die met magnetische strips werkt die ik onder het kleed kan plakken. Zijn die er? De Naeto's (die ook zo'n strip ondersteunen) zijn een stuk duurder wat ik zo zie. De Aldi heeft ook een Grixx VC-A320 / Lilin LL-A320 gehad maar die werkt met een virtuele wall, en die is niet zo nauwkeurig begrijp ik.Bovendien, met een vloerkleed heb je aan één wall niet genoeg...
Iemand nog tips? Of maar gewoon de Ilife A4 bestellen?
Het liefste heb ik een vergelijkbaar geprijsde (en verder ook redelijk functionerende) stofzuiger die met magnetische strips werkt die ik onder het kleed kan plakken. Zijn die er? De Naeto's (die ook zo'n strip ondersteunen) zijn een stuk duurder wat ik zo zie. De Aldi heeft ook een Grixx VC-A320 / Lilin LL-A320 gehad maar die werkt met een virtuele wall, en die is niet zo nauwkeurig begrijp ik.Bovendien, met een vloerkleed heb je aan één wall niet genoeg...
Iemand nog tips? Of maar gewoon de Ilife A4 bestellen?
[ Voor 64% gewijzigd door musicfreak op 12-09-2016 22:29 ]
Helaas nog steeds geen DHL statuswijziging. Toch best vreemd dat er al vanaf donderdagavond dezelfde status te zien is...
Ik had iets vergelijkbaars (maar van kortere duur) en kreeg op een moment een SMS van DHL. Bleek op een ander trackingnummer wel voortgang te hebben gemaakt. Hier rijdt de A4 inmiddels rondDaFreakR schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:18:
Helaas nog steeds geen DHL statuswijziging. Toch best vreemd dat er al vanaf donderdagavond dezelfde status te zien is...
Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro
Hoe goed heb je gekeken en gezocht?dafz0r schreef op maandag 12 september 2016 @ 17:09:
Razer in "Robotstofzuigers"
Hier exact hetzelfde, sinds donderdagochtendDaFreakR schreef op maandag 12 september 2016 @ 22:18:
Antwoord van Gearbest:
We have shipped your order out.
Please take a look at your shipping details as follows:
The delivery information
shipping method: UKDHLEUL,
tracking site: http://new.17track.net/en shipping date: 2016-09-09 22:00:57
Please track your package online with the tracking number and tracking site indicated above. There maybe a slight delay before the tracking information is updated online accordingly. Please rest assured that the package is still on its way.
Niet dat je hier iets wijzer van word, maar ik wacht gewoon even af denk ik.
[ Voor 52% gewijzigd door exponential op 13-09-2016 08:06 ]
Ik denk dat het gewoon een vooraanmelding is totdat het product fysiek verscheept wordt. Ze geven ook aan 4~6 dagen shipping en dat geeft hun dus wat marge.
De gemiddelde consument zal wel denken dat de post er langer over heeft gedaan ipv Gearbest.
De gemiddelde consument zal wel denken dat de post er langer over heeft gedaan ipv Gearbest.
Kunnen bijna een apart iLife topic aanmaken krijg ik het idee...
Goed, even naar de Connected, van Neato, je weet wel
Na een nacht opladen geeft de app 95% accu aan. Dat moet 100% zijn lijkt me. Iemand dat ook steeds aan de hand? De Neato chat desk zei: nacht opladen, dan Home knop inhouden 15sec, reset van de bot, dan app delete en opnieuw erop zetten en dan zou het goed moeten zijn...niet dus 
Trouwens, als ik met een volle (95%) accu in de ochtend de woonkamer doe en erna eens de boven verdieping, is de accu iets van 40-50% na afloop (denk 100m2 totaal). Zet ik m dan niet terug in zijn station, en ik kom s'morgens onder, dan is botje leeg...4-6% accu. Is dat normaal?
Goed, even naar de Connected, van Neato, je weet wel

Trouwens, als ik met een volle (95%) accu in de ochtend de woonkamer doe en erna eens de boven verdieping, is de accu iets van 40-50% na afloop (denk 100m2 totaal). Zet ik m dan niet terug in zijn station, en ik kom s'morgens onder, dan is botje leeg...4-6% accu. Is dat normaal?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Dit laatste doet de gewone Botvac ook, bot van lader met 50% batterij is na een nacht een volledige lege robot.PCJR schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:33:
Eerste impressie van de v5. Werkt goed! We hebben onder een relatief groot oppervlakte en hij weet alle ruimtes te vinden en gaat netjes terug naar z'n oplaadpunt. We hebben hem Tony genoemd. Opvallend hoeveel stof en zooi Tony nog weet te vinden.
Vannacht laten we hem rustig zijn werk doen. Hij loopt nergens op vast, het vertrouwen is er.
Vannacht laten we hem rustig zijn werk doen. Hij loopt nergens op vast, het vertrouwen is er.
Shit, het 'selectieknopje' van mijn Neato Signature 'klikt' niet meer maar hij maakt vaak nog wel contact. Daardoor gaat ie tijdens het stofzuigen vaak iets selecteren, namelijk 'pauze'. Oftewel, zo tref ik hem dan vaak aan na 2 meter stofgezogen te hebben. Hij is 1,5 maand jong dus maar met Wehkamp contact opnemen voor wat garantie denk ik... Wel snel al...
Kan me haast niet voorstellen dat dat zo hoort. Waar blijft al die energie dan, als de bot alleen maar standby staat?Razer schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 08:44:
Dit laatste doet de gewone Botvac ook, bot van lader met 50% batterij is na een nacht een volledige lege robot.
Tip doe het direct via neato zelf.Pimmeh schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:22:
Shit, het 'selectieknopje' van mijn Neato Signature 'klikt' niet meer maar hij maakt vaak nog wel contact. Daardoor gaat ie tijdens het stofzuigen vaak iets selecteren, namelijk 'pauze'. Oftewel, zo tref ik hem dan vaak aan na 2 meter stofgezogen te hebben. Hij is 1,5 maand jong dus maar met Wehkamp contact opnemen voor wat garantie denk ik... Wel snel al...
Die zijn over het algemeen een heel stik sneller.
Game PC
Hoe groot is die charging base van een A4 eigenlijk. Zit er ook aan te denken en ben alvast een mooi plekje aan het zoeken ;-) Zit wel nog met 2 kabels die over de vloer lopen van 2 vloerstaande lampen, daar moet ik dan ook nog een oplossing voor vinden, of zou een beetje vasttapen zodat de kabel strak staat voldoende zijn?
Hi Ha Hopjesvla
Is een klein blokje (zal iets van 5x10cm zijn oid). De stofzuiger zelf neemt de meeste ruimte in beslag.
De stofzuiger is gek op kabels en schoenveters. Die lopen heerlijk vast in de wielen, dus even buiten bereik of vastleggen is idd verstandig.
De stofzuiger is gek op kabels en schoenveters. Die lopen heerlijk vast in de wielen, dus even buiten bereik of vastleggen is idd verstandig.
Vandaag dit topic weer voorbij zien komen en had interesse in die hele goedkope Dirt Devil, maar het laadstation en de minimale meerprijs heeft mijn interesse wel verschoven naar de A4. Vanavond eens meten en kijken of hij onder de bedden door past en onder de bank beneden.
Mij viel op dat deze verrassend strak naar zijn basis station rijdt. Dus aan weerszijden 5cm is bij mij genoeg, het is wel handig om te zorgen dat er voor het station heel veel ruimte is zodat de kans groot is dat de robot het station ook af en toe ziet.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 12:07:
Hoe groot is die charging base van een A4 eigenlijk. Zit er ook aan te denken en ben alvast een mooi plekje aan het zoeken ;-) Zit wel nog met 2 kabels die over de vloer lopen van 2 vloerstaande lampen, daar moet ik dan ook nog een oplossing voor vinden, of zou een beetje vasttapen zodat de kabel strak staat voldoende zijn?
Xiaomi vacuüm robot nu verkrijgbaar:
http://m.geekbuying.com/i...00mAh-Battery-372010.html
[ Voor 13% gewijzigd door helloitsme op 13-09-2016 13:04 ]
Goeie tip. Thanks. Hebben die gewoon een Nederlandse servicedesk? Iemand een ervaring hoe lang reparatie ongeveer duurt voor mijn verwachtingen?Shunt schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 11:41:
[...]
Tip doe het direct via neato zelf.
Die zijn over het algemeen een heel stik sneller.
96mmhelloitsme schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:01:
Mijn A4 heeft al moeite met bankstellen en steoelen. en die is geloof ik 70-75mm hoog.
Gisteren heb ik koffiebonen uit het koffiezetapparaat moeten halen omdat die voor garantie terug moet. Zoals verwacht de gehele vloer onder de koffie bonen. heb de Spider aan het werk gezet (wel het doorzichtige plastic klepje in de opvangbak er uit gehaald en gaan! Tot mijn verbazing allemaal opgezogen. Omdat het plastic terugval klepje niet in de opvangbak zat was het wel dat er wat bonen uitvielen bij het optillen. Maar mijn inziens zeker geen slecht resultaat! Blijkbaar werkt de kleine modificatie rond de opvangbak ook goed
Zelfde intelligentie als Neato maar wel voor een mindere prijs. Eens goed de specificaties bekijken.helloitsme schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 13:01:
Edit: Meer informatie: http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html
Nu 336 euro excl shipping. Hij is zelfs nog lager dan een Neato, dat is een groot voordeel voor mij.
[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 13-09-2016 15:14 ]
Bij gearbest ook te krijgen en in flash sale: http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html?wid=21Binnetie schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 15:11:
[...]
Zelfde intelligentie als Neato maar wel voor een mindere prijs. Eens goed de specificaties bekijken.
Edit: Meer informatie: http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_440546.html
Nu 336 euro excl shipping. Hij is zelfs nog lager dan een Neato, dat is een groot voordeel voor mij.
Ik zou het heel graag willen hebben, alleen vind deze prijs nog te hoog, zeker omdat de douanekosten er nog bij komen.
Ik zie 46 dollar verzendkosten staan. Ik vind het nogal wat
Die link had ik inderdaad ook. Hij is nu in de flashsale iets afgeprijsd. Als er douanekosten bijkomen dan kom hij al heel snel op de prijs van een Neato Botvac D75.
Maar de Xiaomi heeft standaard een wifi app wat de d75 niet heeft. Wil je wifi dan zit je al heel snel tegen de Neato Botvac Connected aan te kijken en die is al een stuk duurder. De in oktober uitkomende Neato Botvac Connected D3 heeft wel een lagere prijs (als de gewone Connected), maar daar staat een veel lagere accu capaciteit tegenover. Ook tekent hij geen kaart van je woonkamer in de app en geeft hij niet aan waar hij zit. Deze opties zitten weer in de D5 van Neato, maar die gaat ook weer veel meer kosten.
Een vergelijkingsfilmpje met een veel duurdere Roomba 880 (niet meer verkrijgbaar):
Maar de Xiaomi heeft standaard een wifi app wat de d75 niet heeft. Wil je wifi dan zit je al heel snel tegen de Neato Botvac Connected aan te kijken en die is al een stuk duurder. De in oktober uitkomende Neato Botvac Connected D3 heeft wel een lagere prijs (als de gewone Connected), maar daar staat een veel lagere accu capaciteit tegenover. Ook tekent hij geen kaart van je woonkamer in de app en geeft hij niet aan waar hij zit. Deze opties zitten weer in de D5 van Neato, maar die gaat ook weer veel meer kosten.
Een vergelijkingsfilmpje met een veel duurdere Roomba 880 (niet meer verkrijgbaar):
[ Voor 9% gewijzigd door Binnetie op 13-09-2016 16:07 ]
Dan moet ik wel zeggen dat het een beetje voor mij: Who cares over wifi? Mijn hombot heeft het dan, maar behalve soms checken om te kijken of hij wel zijn werk heeft gedaan (ben beetje paranoide nadat mijn vorige hombot ermee stopte), gebruik ik het nooit. Er is zelfs een app voor beschikbaar, maar het idee is juist dat je geen omkijken meer hebt naar het stofzuigen, niet dat je nu met een app gaat stofzuigen (imo dan).
Ik ben wel benieuwd hoe die om gaat met lastigere obstakels. Dat hij slimmer zijn werk doet dan een Roomba is niet heel moeilijk natuurlijk. Maar hoe zit het met wat dikker tapijt bijvoorbeeld? En snoeren? Vervelende stoelen? Een zwarte vloer/drempel? Uberhaupt drempels?
Ik ben wel benieuwd hoe die om gaat met lastigere obstakels. Dat hij slimmer zijn werk doet dan een Roomba is niet heel moeilijk natuurlijk. Maar hoe zit het met wat dikker tapijt bijvoorbeeld? En snoeren? Vervelende stoelen? Een zwarte vloer/drempel? Uberhaupt drempels?
Hier idem. Het is een leuke gimmick voor de visite, maar verder heb je er niks aan. Na een paar keer gelooft iedereen het wel en is de lol eraf.Sissors schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 16:38:
Who cares over wifi? Mijn hombot heeft het dan, maar behalve soms checken om te kijken of hij wel zijn werk heeft gedaan (ben beetje paranoide nadat mijn vorige hombot ermee stopte), gebruik ik het nooit.
Begrijp ik.Het wordt steeds meer beschikbaar gemaakt op apparaten. Niet dat ik het nu graag wil, maar juist voor mensen die een goedkope robot zochten met wifi is dit een mooie oplossing.
Helaas is het niet zo dat er van de Xiaomi een versie zonder wifi komt en dat die ineens 80 dollar (ik noem maar wat) goedkoper wordt. Het wordt je min of meer opgedrongen, net als de 3D optie op je TV.
Helaas is het niet zo dat er van de Xiaomi een versie zonder wifi komt en dat die ineens 80 dollar (ik noem maar wat) goedkoper wordt. Het wordt je min of meer opgedrongen, net als de 3D optie op je TV.
Hier nu ook een SMS ontvangen met een andere code. Donderdag verwachte levering! (Donderdag besteld dus 1 week)RHE123 schreef op maandag 12 september 2016 @ 23:16:
[...]
Ik had iets vergelijkbaars (maar van kortere duur) en kreeg op een moment een SMS van DHL. Bleek op een ander trackingnummer wel voortgang te hebben gemaakt. Hier rijdt de A4 inmiddels rond
Ontvang ook net een sms, verwachte levering is morgen!
Hier idem, ook donderdag besteld....DaFreakR schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 18:46:
Ontvang ook net een sms, verwachte levering is morgen!
Vincere Per Belli
hier ook sms met andere t&t code , en morgen levering .
lijkt per batch verstuurd
lijkt per batch verstuurd
1400WP zonnepanelen en 2x Marstek Venus E 5.12 v153 - CT003 V117 - BMS 213
Tja geen id, maar wifi etc blijft wel actief want ik kan ten alle tijden de connected benaderen. Gisteravond 54% ofzo, en als ik nu kijk, 24 %.grun93 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 10:33:
[...]
Kan me haast niet voorstellen dat dat zo hoort. Waar blijft al die energie dan, als de bot alleen maar standby staat?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Het handige is dat je hem met de app dan kunt besturen. Bijvoorbeeld schoonmaakschema's instellen.grun93 schreef op dinsdag 13 september 2016 @ 17:47:
[...]
Hier idem. Het is een leuke gimmick voor de visite, maar verder heb je er niks aan. Na een paar keer gelooft iedereen het wel en is de lol eraf.
Andere functionaliteit zou kunnen zijn dat je hem naar een gebied kunt sturen als je iets hebt laten vallen, bijv. een zak met ontbijtgranen. Dan hoeft hij niet de hele kamer schoon te maken, maar alleen een bepaald gebied. Aangezien hij de kamer herkent en in de app tekent, zou dit technisch mogelijk moeten zijn. Alleen weet niet of ze dit zullen inbouwen.
Sinds kort heb ik de Ilife V5 pro waar ik zeer tevreden over ben. Jammer genoeg vindt hij de eetkamerstoelen niet echt leuk. Hij probeert over de poten heen te rijden, maar die zijn net iets te hoog waardoor die vaak vast komt te zitten. hebben jullie ook soortgelijke problemen gehad? Zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost?
Ok, dat is idd handig, maar daar is niet per se wifi met een app voor nodig. Dat kan ik nu ook al wel met de afstandsbediening van mijn hombot.Celica_T20 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 10:45:
Andere functionaliteit zou kunnen zijn dat je hem naar een gebied kunt sturen als je iets hebt laten vallen, bijv. een zak met ontbijtgranen. Dan hoeft hij niet de hele kamer schoon te maken, maar alleen een bepaald gebied.
Ik denk dat afplakken de enigste mogelijkheid is. Zijn sensoren zien het chrome niet. Eventueel op de tafel zetten?daniel3 schreef op woensdag 14 september 2016 @ 13:00:
Sinds kort heb ik de Ilife V5 pro waar ik zeer tevreden over ben. Jammer genoeg vindt hij de eetkamerstoelen niet echt leuk. Hij probeert over de poten heen te rijden, maar die zijn net iets te hoog waardoor die vaak vast komt te zitten. hebben jullie ook soortgelijke problemen gehad? Zo ja, hoe hebben jullie dat opgelost?
net twee a4's besteld. 1 voor thuis en 1 voor op kantoor. ben benieuwd hoe ze omgaan met kabels langs de plinten. Weet iemand hoeveel m2 kunnen ze doen per sessie (laminaat)?
Dit topic is gesloten.