Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.927 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomas123
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 05-10 19:30
martijn k. schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:54:
[...]

Ziet er goed uit! Ik zit te wachten op een ilife A4, maar dit kan een goed alternatief worden... Hoe gaat het met banggood en invoerrechten? Ze hebben geen warehouses volgens mij?
Af en toe hebben ze voorraad in eu warehouses, of het fan echt uit de eu komt, dat betwijfel ik. Misschien valt er wat te tregelen met de klantenservice over een soort import kosten verzekering zoals ibuygou doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:52
Miki schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 21:08:
De Neato Botvac D85 is bij Amazon duitsland €324 wat een erg scherp prijsje is :)

https://www.amazon.de/Nea...ot+staubsauger+botvac+d85
Fijn! Dat is dus al bijna 140 EU goedkoper fan waar ik hem eerst voor zag. Ik wilde voor een D75 gaan en dan met andere borstel ombouwen naar een D85. Als ik je link zo bekijk dan kost hij 300 EU excl. verzendkosten? Totaal dus 324 euro?

Edit: nu kijk ik weer en kost hij 469 euro. Nja eerst maar eens slapen...

[ Voor 6% gewijzigd door Binnetie op 31-08-2016 23:21 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:30

TommyGun

Stik er maar in!

469.00 is nog steeds een koopje!

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Binnetie
Dat is wel zo, maar wel een heel groot verschil met de 324 euro.
De D75 zat 2 maand terug ook zo rond de 450-470. Daar heb je nu een D85 voor. In de pricewatch zijn op dit moment geen prijzen bekend.

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-10 11:02

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

Nadat ik via MP een tweedehands Botvac 85 had overgenomen voor de helft van de prijs bij deze mijn ervaringen:

We hebben een PVC vloer inclusief een laagpolig vloerkleed in de woonkamer en daar heeft de Botvac 85 geen problemen mee. Ik heb onze woonkamer wel robot proof moeten maken, het tv meubel hing te laag en de Botvac 85 reed zich eronder klem, ondertussen is dat opgelost door het TV meubel te verhogen met een aantal cm's. Momenteel heb ik nog issues met de barkrukken welke een kegelvorm achtige voet hebben en de Botvac 85 rijdt zich daarop omhoog / vast. Omdat hij zich daar op vast rijdt en ik te lui ben om het object, de kruk, weg te halen, blijft de Botvac 85 continu proberen toch te zuigen op die plek en dus onnodig energie uit de accu verspilt. Dit zorgt ervoor dat hij tussendoor terug moet naar zijn station om op te laden.
Ik vind dat hij weinig geluid maakt. Minder dan een normale stofzuiger. De kat is er niet van onder de indruk, dat is wel anders wanneer wij de normale stofzuiger hanteren, tenzij hij haar kant op komt dan is ze vertrokken. Hij zuigt alles op wat hij tegen komt. Ik leeg wel elke dag de opvang bak, nadat hij elke nacht zijn ronde heeft gedaan. Hierbij hoort ook haren uit de borstel verwijderen.

Onze zoon van acht maanden was er in eerste instantie wel bang van, hij vond het maar een vreemde indringer en zette het op een huilen. Na een uitgebreide kennismakings sessie is de Botvac 85 nu ook door hem geaccepteerd :+

Kortom we zijn er content mee, de Botvac 85 is een blijver. Ik moet echter nog wel een oplossing zien te vinden voor het krukpoten verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door WeaZuL op 01-09-2016 12:33 ]

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• PCJR
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11:29
WeaZuL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:26:
Nadat ik via MP een tweedehands Botvac 85 had overgenomen voor de helft van de prijs bij deze mijn ervaringen:

We hebben een PVC vloer inclusief een laagpolig vloerkleed in de woonkamer en daar heeft de Botvac 85 geen problemen mee. Ik heb onze woonkamer wel robot proof moeten maken, het tv meubel hing te laag en de Botvac 85 reed zich eronder klem, ondertussen is dat opgelost door het TV meubel te verhogen met een aantal cm's. Momenteel heb ik nog issues met de barkrukken welke een kegelvorm achtige voet hebben en de Botvac 85 rijdt zich daarop omhoog / vast. Omdat hij zich daar op vast rijdt en ik te lui ben om het object, de kruk, weg te halen, blijft de Botvac 85 continu proberen toch te zuigen op die plek en dus onnodig energie uit de accu verspilt. Dit zorgt ervoor dat hij tussendoor terug moet naar zijn station om op te laden.
Ik vind dat hij weinig geluid maakt. Minder dan een normale stofzuiger. De kat is er niet van onder de indruk, dat is wel anders wanneer wij de normale stofzuiger hanteren, tenzij hij haar kant op komt dan is ze vertrokken. Hij zuigt alles op wat hij tegen komt. Ik leeg wel elke dag de opvang bak, nadat hij elke nacht zijn ronde heeft gedaan. Hierbij hoort ook haren uit de borstel verwijderen.

Onze zoon van acht maanden was er in eerste instantie wel bang van, hij vond het maar een vreemde indringer en zette het op een huilen. Na een uitgebreide kennismakings sessie is de Botvac 85 nu ook door hem geaccepteerd :+

Kortom we zijn er content mee, de Botvac 85 is een blijver. Ik moet echter nog wel een oplossing zien te vinden voor het krukpoten verhaal.
Leuk om te horen! Ik kan al niet wachten op mijn Connected morgen of overmorgen :)
Over die poot, misschien aan de onderkant.binnenkant (als de poot niet 100% vlak is, die magneet band plakken?

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

Tazzios

..

WeaZuL schreef op donderdag 01 september 2016 @ 12:26:

...
Ik ben is een filmpje tegengekomen waarbij iemand de voorkant had verlaagt met een stuk karton zodat er tegen de poot werd gereden i.p.v. er op. Of hij dan nog op je tapijt komt is echter de vraag.

• WeaZuL

WeaZuL

PCJR schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:04:
[...]

Leuk om te horen! Ik kan al niet wachten op mijn Connected morgen of overmorgen :)
Over die poot, misschien aan de onderkant.binnenkant (als de poot niet 100% vlak is, die magneet band plakken?
Thnx, ik weet bijna zeker dat je er geen spijt van gaat krijgen. Laat ons weten wat je ervaringen zijn! Ik heb ook wel oren naar de connected maar die prijs ;( en dat voor een stofzuiger 8)7. Bedankt voor de tip, ik ga maar eens experimenteren. Ik las ook ergens dathet toepassen van die super magneten wellicht ook hielp?
Tazzios schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:24:
[...]

Ik ben is een filmpje tegengekomen waarbij iemand de voorkant had verlaagt met een stuk karton zodat er tegen de poot werd gereden i.p.v. er op. Of hij dan nog op je tapijt komt is echter de vraag.
Dat is ook een goede tip, ik ga eens aan de test. Mocht ik een oplossing vinden kom ik zeker hierop terug. 8)

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-10 19:01
duc848 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:57:
[...]

Mijn ouders hebben de Fusion gekocht, omdat ik zo tevreden ben over mijn Spider. Alleen de fusion vinden wij eigenlijk minder goed werken dan gehoopt, qua geluid/opvangbakje snel vol/ algeheel resultaat vinden wij hem minder de de spider.

En de spider is nog goedkoper ook, alleen zelf even opladen. maar daar heb ik geen moeite mee (dat is persoonlijk)
Hmm had toch overwogen om de fusion te kopen... zit er qua techniek verder verschil in dan? qua sensoren? Kan ehm binnen dertig dagen retourneren. Hij komt vanmiddag dus ben wel benieuwd!

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Binnetie schreef op donderdag 01 september 2016 @ 11:40:
[...]

Dat is wel zo, maar wel een heel groot verschil met de 324 euro.
De D75 zat 2 maand terug ook zo rond de 450-470. Daar heb je nu een D85 voor. In de pricewatch zijn op dit moment geen prijzen bekend.
Bij mij staat hij nog gewoon op € 340.

De deebot d45 ook voor € 90 trouwens op amazon.de

[ Voor 6% gewijzigd door Kasj op 01-09-2016 14:14 ]

• Henkie-Jan
Henkie-Jan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 13:34:
[...]

Hmm had toch overwogen om de fusion te kopen... zit er qua techniek verder verschil in dan? qua sensoren? Kan ehm binnen dertig dagen retourneren. Hij komt vanmiddag dus ben wel benieuwd!
Inmiddels gearriveerd. Nu had ik misschien een te goede verwachting maar het is haast nog minder dan een kruimeldief op wielen. Hij moet misschien ook nog wat langer opladen maar zoals het nu is lijkt het me niet echt super... Kleine korte stukjes utp binnen draad (niet getwist) krijgt hij niet weg. Zelfde als VD draad uiteraard. Maar de spider doet dat beter zeg je?

Wat betreft het laadstation zoeken heeft ie net wel gedaan. Ziet er wel leuk uit trouwens. Volgens mij zit er een nfc in de lader en als ie daar in de buurt is en de accu is bijna leeg rijdt hij daarheen.

Verder vind ik hem wel vrij hard overal tegen opbotsen. Dus even zien hoe het gaat maar zoals het nu is gaat hij denk ik weer terug...

• duc848
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Henkie-Jan schreef op donderdag 01 september 2016 @ 17:15:
[...]

Inmiddels gearriveerd. Nu had ik misschien een te goede verwachting maar het is haast nog minder dan een kruimeldief op wielen. Hij moet misschien ook nog wat langer opladen maar zoals het nu is lijkt het me niet echt super... Kleine korte stukjes utp binnen draad (niet getwist) krijgt hij niet weg. Zelfde als VD draad uiteraard. Maar de spider doet dat beter zeg je?

Wat betreft het laadstation zoeken heeft ie net wel gedaan. Ziet er wel leuk uit trouwens. Volgens mij zit er een nfc in de lader en als ie daar in de buurt is en de accu is bijna leeg rijdt hij daarheen.

Verder vind ik hem wel vrij hard overal tegen opbotsen. Dus even zien hoe het gaat maar zoals het nu is gaat hij denk ik weer terug...
Ja mijn Spider zuigt wel gewoon stukjes utp draad op enzo, toevallig laatst nog een paar kabels geknipt. dus dat kan ik wel bevestigen. De spider is wel iets hoger dan de Fusion. Maar hij past hier bij mij alsnog onder de bank door.

• Binnetie
Kasj schreef op donderdag 01 september 2016 @ 14:10:
[...]

Bij mij staat hij nog gewoon op € 340.

De deebot d45 ook voor € 90 trouwens op amazon.de
Heel raar, bij mij staat hij nu op 443,10 euro.
Ik zit echt te twijfelen, de verwarming is net te laag om er helemaal onder te kunnen. Het deel wat lager is dan die laser zou er wel onder moeten kunnen, maar doet hij dat ook of stopt hij dan voor de verwarming?

• Henkie-Jan
duc848 schreef op donderdag 01 september 2016 @ 19:18:
[...]

Ja mijn Spider zuigt wel gewoon stukjes utp draad op enzo, toevallig laatst nog een paar kabels geknipt. dus dat kan ik wel bevestigen. De spider is wel iets hoger dan de Fusion. Maar hij past hier bij mij alsnog onder de bank door.
Mja, ik zat al even te kijken of ik hem wat kon Tweaken. :P volgens mij is het probleem meer dat het filter te dicht is. Zit er een behoorlijk ander filter in?

Edit: heel kort even wat troepjes en zonder filter gezogen O-) Heel kort maar en maakt een wereld van verschil!! Dus wellicht dat daar nog wat mee kan..

[ Voor 13% gewijzigd door Henkie-Jan op 01-09-2016 22:44 ]

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-08 12:01
Whoei, als ik die blitzwolf zie dan spreekt me dat wel aan. Helemaal als je hem volgende week voor die 154$ kunt kopen. Ook de aankondiging van xiaomi spreekt mij erg aan maar die is wel lelijk. Die blitzwolf heeft wel superveel features. Even weekje wachten en dan maar op bestel drukken. sorry ilife, had je maar eerder in EU magazijn moeten zijn :-)

http://specs.tweak.to/6635

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
HyperBart schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:52:
Tipje: ik ga het via mijn Logitech Harmony doen en die timer gebaseerd een activiteit laten starten. Het laatste halfuurtje stuur ik dan een keypress uit voor Turbo oid.
Kort vraagje, kan je "generic" devices toevoegen aan Logitech Harmony? Ben zelf namelijk in de markt voor een dergelijk apparaat en wat jij beschrijft klinkt me als muziek in de oren :). Heb alleen nog niet kunnen vinden hoe dat zit als het apparaat dat je wil toevoegen niet in hun database staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:27
Stampre schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:24:
Whoei, als ik die blitzwolf zie dan spreekt me dat wel aan. Helemaal als je hem volgende week voor die 154$ kunt kopen. Ook de aankondiging van xiaomi spreekt mij erg aan maar die is wel lelijk. Die blitzwolf heeft wel superveel features. Even weekje wachten en dan maar op bestel drukken. sorry ilife, had je maar eerder in EU magazijn moeten zijn :-)
Ik ga hetzelfde doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knielen
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10:53
plinders schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:39:
[...]

Kort vraagje, kan je "generic" devices toevoegen aan Logitech Harmony? Ben zelf namelijk in de markt voor een dergelijk apparaat en wat jij beschrijft klinkt me als muziek in de oren :). Heb alleen nog niet kunnen vinden hoe dat zit als het apparaat dat je wil toevoegen niet in hun database staat.
Ja dat kan zeker. Je wordt eerst gevraagd merk en type in te voeren van het apparaat, als deze niet bestaat krijg je de mogelijkheid om handmatig IR codes te leren door de afstandbediening van het apparaat te richten op de Harmony. Werkt vaak prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Voor de geinteresseerden: bol.com heeft de spider in de aanbieding voor €77,-

https://www.bol.com/nl/p/...0000022061827&itm_role=in

[ Voor 64% gewijzigd door Henkie-Jan op 02-09-2016 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Nu online
plinders schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:39:
[...]

Knielen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:39:
[...]

Ja dat kan zeker. Je wordt eerst gevraagd merk en type in te voeren van het apparaat, als deze niet bestaat krijg je de mogelijkheid om handmatig IR codes te leren door de afstandbediening van het apparaat te richten op de Harmony. Werkt vaak prima.
Dat dus ^ .

Ik moet het nog even proberen met de iLife maar dat gaat moeten wachten op de nieuwe woning. De iLife had zich in de week al helemaal vast gereden en een beschadigd borsteltje tot gevolg in een van de kwastjes die aan het tapijt hangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

Alles behalve praktisch maar erg hoge lolz factor, mooie hack! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plinders
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-08 20:33
Knielen schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 09:39:
[...]

HyperBart schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:06:

Dat dus ^ .

Ik moet het nog even proberen met de iLife maar dat gaat moeten wachten op de nieuwe woning. De iLife had zich in de week al helemaal vast gereden en een beschadigd borsteltje tot gevolg in een van de kwastjes die aan het tapijt hangen :(
Hartstikke fijn :). Heb gelijk zo'n hubje besteld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Mijn Dirt Devil Fusion gaat weer terug naar bol.com. Hij heeft de zuigkracht van iemand met COPD en laat echt van alles liggen. Beetje modden scheelt wel maar is natuurlijk niet de bedoeling. Zo heb ik het stofbakje en de ring naar buiten wat veranderd.

Als de Spider echt zoveel beter zuigt die anders maar proberen? En anders een met een opveegborstel? Mijn budget is maximaal 180. Woon in een kleine flat met harde vloer en hoogpolig tapijt. Moppen is misschien ook wel handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanTm
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb de Spider, en die bevalt opzich wel. Hij zal waarschijnlijk geen grote dingen opzuigen, maar voor allerlei stof en zand werkt het prima.
Verwacht persoonlijk niet dat de Spider beter werkt dan de Fusion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
WeaZuL schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 11:50:
[...]

Alles behalve praktisch maar erg hoge lolz factor, mooie hack! _/-\o_
Of daar je kamer van schoon wordt idd. :P Of als ie met die vaart tegen dure vaas oprijdt lol.

Ik denk dat het de 'help-mijn-ouders-komen-en-ik-moet-nog-stofzuigen' modus is. :P

[ Voor 12% gewijzigd door Henkie-Jan op 02-09-2016 14:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakR
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-09-2024
Ik volg dit topic al even, ben van plan om een Botvac D85 aan te gaan schaffen. Komen deze wel eens in de aanbieding bij NL aanbieders? De originele prijs is redelijk aan de stevige kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
DanTm schreef op vrijdag 02 september 2016 @ 14:24:
Ik heb de Spider, en die bevalt opzich wel. Hij zal waarschijnlijk geen grote dingen opzuigen, maar voor allerlei stof en zand werkt het prima.
Verwacht persoonlijk niet dat de Spider beter werkt dan de Fusion.
Heb een Spider besteld en de Fusion gaat sowieso terug. Spider is 50% goedkoper dan de fusion en ben benieuwd of hij beter zuigt. Dat ik hem zelf aan de lader moet zetten of onder de bank moet vissen kan ik mee leven.

Ik heb trouwens een kleine modificatie aan het stofbakje gedaan en dat scheelt best wel! Hij lijkt dus ook wat aardig stof aan te zuigen om het stofbakje heen. Je ziet ook direct links en rechts van de zuigmond nog stof zitten dus daar zal ie nog wel aanzuigen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/WGZCTSgpwzfkjOzJeIh8PRSB/thumb.jpg

en een poosje bij ouders op zolder stofgezogen leverde ook aardig wat op! :9 Terwijl het daar absoluut niet vies is!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/P3ZYx0dwptalXU4uggGsJ8Ny/thumb.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DaFreakR schreef op zaterdag 03 september 2016 @ 13:22:
Ik volg dit topic al even, ben van plan om een Botvac D85 aan te gaan schaffen. Komen deze wel eens in de aanbieding bij NL aanbieders? De originele prijs is redelijk aan de stevige kant :)
Voor zover ik de D85 en de D75 een tijdje volg heb ik ze niet in de aanbieding gezien. Wel de grote broer. De Connected, maar die vind ik te duur.
Wel is de prijs al enigszins gedaald.Je zou kunnen kijken in Duitsland: https://www.amazon.de/Nea...ot+staubsauger+botvac+d85

Er werd gemeld dat hij hier 324 euro zou kosten, ik heb dat ook gezien maar even later stond hij weer op 469 euro.

De D75 (die je met een andere borstel ombouwt) naar een D85 en goedkoper mee uit bent is ook in prijs gedaalt, deze kost nu zo'n 408 euro.
Als je hem dan koopt via Shopkorting of Shopkorting XL etc dan krijg je meestal een paar % extra korting die dan mooi meegenomen is.

Ik ben heel erg benieuwd of hij tot zijn lidar (laserknop bovenop) onder meubels of radiatoren rijdt. Want als hij dat niet doet dan zal hij bij mij altijd een strook op 2 plekken in de woonkamer overslaan omdat hij dan tegen de radiator aanrijdt.
Om hem nu te kopen en te testen en hem weer terug te sturen vind ik ook nogal wat...

Edit: Ik zie hier de Botvac Connected voor 409 euro: https://www.amazon.de/Rob...r=8-2&keywords=botvac+D85
De verkoper stuurt niet naar Nederland maar heb ik collega die in Duitsland woont. Ik snap op dit moment de prijzen niet helemaal haha.

[ Voor 23% gewijzigd door Binnetie op 04-09-2016 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 22:44
Luitjes, Mijn eerste robot stofzuiger heb ik ergens in 2012 gekocht bij de aldi. Het apparaat doet het nog steeds naar behoren, alleen begint het looptwerk nu wel wat te gammelen. In dit topic zijn de ervaringen met de ilife A4 nogal positief en heb plannen deze te bestellen. In huis heb ik een kurkvloer waar een laklaag overheen zit en een laag polisch. Die Aldi robot heeft een lekker zachte borstel, waarvan je de haren amper voelt als je er met de hand overheen gaat. Bij die ilife kan ik dit niet inschatten vanaf een afbeelding. Hoe is de ervaringen bij de kenners van de ilife, zou de hardheid van die borstel geschikt zijn ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Stampre schreef op donderdag 01 september 2016 @ 22:24:
Lijkt mij ook een leuke stofzuiger (10 sept komt hij uit), de hoogte is voor mij ook goed (hij kan dan alleen niet onder de bank door want daar is maar 5,5 cm ruimte. Maar goed ik stofzuig daar nu ook zelden.
Ik zag bij de questions en answers dat hij in December vanuit de EU verzonden kan worden, met andere woorden vermoed ik wel dat hij wel duurder wordt door de heffingen als hij vanuit China komt.
http://www.banggood.com/B...fi-Control-p-1078757.html voor meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Die blitzwolf ziet er goed uit maar misschien beetje to good to be true?
Kost niet veel en lijkt alle opties wel zo'n beetje te hebben..
Hippe video inclusief (alleen dat geshopte plaatje met die kat is wel heel erg jammer;))

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26
Zojuist de A4 aangezet en laten rijden. fantastisch. hoor hem nauwelijks en komt uiteindelijk toch overal.
nu kijken of ik via mysensors een IR zender kan maken zodat ik vanuit domoticz een clean command kan sturen.

Iemand hier ervaring mee toevallig?

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aloysxda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-10 22:44
remcoXP schreef op zondag 04 september 2016 @ 15:41:
Zojuist de A4 aangezet en laten rijden. fantastisch. hoor hem nauwelijks en komt uiteindelijk toch overal.
nu kijken of ik via mysensors een IR zender kan maken zodat ik vanuit domoticz een clean command kan sturen.

Iemand hier ervaring mee toevallig?
Waar heb jij je A4 gekocht Remco ? Heb jij de leverancier nog gevraagt een bepaalde amount in te vullen ivm invoer ?

[ Voor 9% gewijzigd door Aloysxda op 04-09-2016 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07:26
gearbest.com china.

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
Gisteren is bij mij de Spider gearriveerd en kan nu mooi vergelijken met de Fusion. Zoals sommigen al beweerde ben ik ook hier enthousiaster over! Wat plus punten tegenover de Fusion op een rij:
+ Stukken stiller! De Fusion hoor je de stofzuiger motor bijna niet. Alleen de wielen en de klinkt als een zeer lawaaige bestuurbare auto.
+ zuigt beter. Stukjes UTP willen er beter in. Niet alles maar wel beter
+ staat en kan wat hoger op de wielen dus ook lichte drempeltjes op.
+ als hij ergens tegen aan botst gaat hij met de kleine stukjes opzij. De Fusion draaide soms helemaal waardoor hij dan vaak tegen de andere kant reed et cetera. je krijgt dan een ping pong effect.
+ hij botst veel stiller tegen dingen aan

- Hij heeft geen laad station dus je moet er zelf een adaptertje in steken.
- Stofbakje gaat er zeer moeizaam uit maar misschien verklaard dit wel de goede zuigkracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Aloysxda schreef op zondag 04 september 2016 @ 11:21: Hoe is de ervaringen bij de kenners van de ilife, zou de hardheid van die borstel geschikt zijn ?
Kan je zo niet helpen, maar goed punt; zijn er borstels met verschillende hardheden verkrijgbaar voor verschillende ondergronden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dnhaas
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 05-10 23:43
Bij ibood.nl nu de lg hom-bot in de aanbieding voor €299

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Laatst online: 06-10 23:20
Roamor schreef op zondag 04 september 2016 @ 17:41:
[...]

Kan je zo niet helpen, maar goed punt; zijn er borstels met verschillende hardheden verkrijgbaar voor verschillende ondergronden?
Ik ging even met m'n hand door de borstel en het is geen stugge borstel: de haartjes zijn lekker zacht. Ik weet niet waar ik het mee zou vergelijken, maar ik denk met een verfkwast (niet hard van de verf uiteraard). Sowieso zachter dan een haarborstel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Vanmorgen heb ik voor het eerst mijn Botvac D75 opgestart, en op dit moment ziet het er gewoon goed uit. Mijn vorige robotstofzuiger (Botvac 70e) was na 2 jaar stuk gegaan (bumpersensor was stuk), en deze is gevoelsmatig een stuk beter. Met name de magneet-sensoren zijn wat gevoeliger. Gelukkig werken de Botvac-borstel, de filters en de zijborstel gewoon bruikbaar in de Botvac D, dus ik kan alle oude accessoires gewoon meenemen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Ibood heeft weer de hombot in fe aanbieding voor 300 eu.
Fyi:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PCJR
Botje is in zijn nieuwe huis!

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20160902_153354.jpg

Na een tijdje opladen de eerste testrondjes onder en boven gemaakt. Wat een ruig ding. En voelt solide aan, dikke opvangbak, veel zuigkracht, serieuze lasertechnologie om de kamers te scannen en erg handige app voor de besturing, planning en meldingen.

Hij komt onder het bed door en alle kastjes. In de woonkamer moet ik 1 spietje iets verder onder een poot in meppen want daar gaat het net op 1mm mis. Ik moet de exacte hoogte nog eens meten van de Connected. Heb het idee dat hij wel echt overal onderdoor kan en wil als het net boven de radar uitkomt. Zal iets van 10cm zijn. Het ding ziet mijn paneelgordijnen ook, alleen wil hij toch nog wel eens eentje meenemen of aan een kant duwen tijdens het draaien. Moet vanmiddag eens proberen met de panelen allemaal open. Tevreden tot nu toe d:)b

|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
PCJR schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:01:
Botje is in zijn nieuwe huis!

[afbeelding]

Na een tijdje opladen de eerste testrondjes onder en boven gemaakt. Wat een ruig ding. En voelt solide aan, dikke opvangbak, veel zuigkracht, serieuze lasertechnologie om de kamers te scannen en erg handige app voor de besturing, planning en meldingen.

Hij komt onder het bed door en alle kastjes. In de woonkamer moet ik 1 spietje iets verder onder een poot in meppen want daar gaat het net op 1mm mis. Ik moet de exacte hoogte nog eens meten van de Connected. Heb het idee dat hij wel echt overal onderdoor kan en wil als het net boven de radar uitkomt. Zal iets van 10cm zijn. Het ding ziet mijn paneelgordijnen ook, alleen wil hij toch nog wel eens eentje meenemen of aan een kant duwen tijdens het draaien. Moet vanmiddag eens proberen met de panelen allemaal open. Tevreden tot nu toe d:)b
Goed om te horen dat je tevreden bent! De zwarte kleur spreekt me ook aan. Qua hoogte is hij geloof ik 10,1 1 cm.
Bedoel je hiermee te zeggen dat hij alles pakt tot aan zijn laserkop? Want dan zou hij net onder mijn radiator in de keuken doorkomen. In de woonkamer wordt het helaas niks. Die is 8cm hoog, dan moet ik die radiator 2,5 cm verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Binnetie schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:10:
[...]

Goed om te horen dat je tevreden bent! De zwarte kleur spreekt me ook aan. Qua hoogte is hij geloof ik 10,1 1 cm.
Bedoel je hiermee te zeggen dat hij alles pakt tot aan zijn laserkop? Want dan zou hij net onder mijn radiator in de keuken doorkomen. In de woonkamer wordt het helaas niks. Die is 8cm hoog, dan moet ik die radiator 2,5 cm verhogen.
Het tv meubel wat net 1 of 2 mm te laag is wilde hij wel doen maar zat hij klem/kwam ertegenaan had ik het idee. Dus zelfs iets wat hij met de bovenkant van de radar raakt, zou hij wel willen bereiken denk ik.
Moet nog eens testen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
PCJR schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:13:
[...]

Het tv meubel wat net 1 of 2 mm te laag is wilde hij wel doen maar zat hij klem/kwam ertegenaan had ik het idee. Dus zelfs iets wat hij met de bovenkant van de radar raakt, zou hij wel willen bereiken denk ik.
Als je dat zou willen testen, heel graag! Want hij kan dan met de laser praktisch tegen de verwarming om eronder te zuigen. Ik zie het al voor me, al tikkend met zijn hoofd tegen die golvende ijzeren gedeelten van de radiator >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Binnetie schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:23:
[...]

Als je dat zou willen testen, heel graag! Want hij kan dan met de laser praktisch tegen de verwarming om eronder te zuigen. Ik zie het al voor me, al tikkend met zijn hoofd tegen die golvende ijzeren gedeelten van de radiator >:)
Inderdaad even proberen maar zou hem hiervoor niet laten liggen hoor. Veel is dan op te lossen met wat stukjes schuim, rubber, stof tegen het stoten, bv eens tripje in dezelfde kleur als je radiator. Bij mij heeft ie soms de muur geraakt waar nog geen plint zat. De achterkant, en voorkant en links en rechts voor bij de stoot bumper, hebben wat sporen van wit stucwerk en krassen op het harde zwarte plastic van Botje, dit moet ik even in de gaten houden. Als dit steeds weer erop komt nadat ik het weer schoongemaakt heb ga ik een dun lapje op de bumper plakken denk ik. Onder mijn bed zitten ook 2 metalen beugels met bouten voor montage van het hoofdbord. Die steken 3 cm onder de onderkant van het bed, dus moet eens zien hoe Botje dit gaat aanpakken en of hij zich niet pijn gaat doen hieraan :+

Edit: zie net nog een filmpje van onder het bed. Soms zie je de rode laser flitsen >:)

[Video: https://dl.dropboxusercontent.com/u/1236875/20160903_094112.mp4]

[ Voor 6% gewijzigd door PCJR op 05-09-2016 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
PCJR schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:43:
[...]

Inderdaad even proberen maar zou hem hiervoor niet laten liggen hoor. Veel is dan op te lossen met wat stukjes schuim, rubber, stof tegen het stoten, bv eens tripje in dezelfde kleur als je radiator. Bij mij heeft ie soms de muur geraakt waar nog geen plint zat. De achterkant, en voorkant en links en rechts voor bij de stoot bumper, hebben wat sporen van wit stucwerk en krassen op het harde zwarte plastic van Botje, dit moet ik even in de gaten houden. Als dit steeds weer erop komt nadat ik het weer schoongemaakt heb ga ik een dun lapje op de bumper plakken denk ik. Onder mijn bed zitten ook 2 metalen beugels met bouten voor montage van het hoofdbord. Die steken 3 cm onder de onderkant van het bed, dus moet eens zien hoe Botje dit gaat aanpakken en of hij zich niet pijn gaat doen hieraan :+

Edit: zie net nog een filmpje van onder het bed. Soms zie je de rode laser flitsen >:)

[video]
Dat filmpje ziet er leuk uit, dat nauwkeurige navigeren is iets wat mij enorm aanspreekt. De radiaotren zijn wit, maar in de toekomst zullen ze misschien verdwijnen omdat ik mijn huis elektrisch ga verwarmen.
De Botvac D75 is bijv deels wit dat scheelt alweer.
Hopelijk ziet hij die bouten, anders kan dat lelijke schrammen opleveren.

Ik heb in de keuken een muurtje, op de 2 hoeken op de kopse kant zitten allemaal beschadigingen van de opvangkinderen die er met een loopkarretje tegenaan lopen. Ik heb dit inmiddels bijgewerkt met vulspack, nadeel is alleen dat dat muurtje in een keur geschilderd is. Als ik de gerepareerde delen weer bij tip dan moet hij niet de stukken er weer aftikken. Dat is het nadeel van spack dat tik je er zo vanaf. Misschien dat ik maar 2 rubberen stootstripjes maak zodat de kids en de stofzuiger dit niet telkens stuk maken.

Ik neem contact op met Neato voor een nieuw model. Neato Botvac Cactus Connected!

Overigens iemand enig idee waarom de Connected, hier maar 409 euro kost? https://www.amazon.de/Rob...&keywords=neato+connected

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 05-09-2016 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Binnetie schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:00:
[...]

Dat filmpje ziet er leuk uit, dat nauwkeurige navigeren is iets wat mij enorm aanspreekt. De radiaotren zijn wit, maar in de toekomst zullen ze misschien verdwijnen omdat ik mijn huis elektrisch ga verwarmen.

Ik heb in de keuken een muurtje, op de 2 hoeken op de kopse kant zitten allemaal beschadigingen van de opvangkinderen die er met een loopkarretje tegenaan lopen. Ik heb dit inmiddels bijgewerkt met vulspack, nadeel is alleen dat dat muurtje in een keur geschilderd is. Als ik de gerepareerde delen weer bij tip dan moet hij niet de stukken er weer aftikken. Dat is het nadeel van spack dat tik je er zo vanaf. Misschien dat ik maar 2 rubberen stootstripjes maak zodat de kids en de stofzuiger dit niet telkens stuk maken.

Ik neem contact op met Neato voor een nieuw model. Neato Botvac Cactus Connected!

Overigens iemand enig idee waarom de Connected, hier maar 409 euro kost? https://www.amazon.de/Rob...&keywords=neato+connected
Cactus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:56
DRuw schreef op maandag 05 september 2016 @ 07:01:
Ibood heeft weer de hombot in fe aanbieding voor 300 eu.
Fyi:)
Het gaat om de LG Hom-Bot VR64702LVM en ik kan hierover maar een reactie vinden in dit topic, iemand nog meer ervaring met deze robotstofzuiger om als eerste aanschaf aan te schaffen of een beter advies?

Ik zie dat er voor Homey een app is maar dat ik daarvoor wifi moet toevoegen aan deze versie, iemand dat al eens gedaan -> http://www.domotica.cente...uiger-lg-hombot-vparquet/
xopsterx schreef op dinsdag 15 maart 2016 @ 09:44:
Na een tijd gezocht/ingelezen te hebben uiteindelijk de LG Hombot aangeschaft. Stond eerst op het punt om de Dirt Devil M611 te kopen omdat ik geen honderden euro's uit wilde geven voor zo'n ding (toch een beetje een speeltje voor mij). Uiteindelijk toen ik zag dat de Dirt Devil weinig intelligentie heeft en dus maar wat rond rijdt en het feit dat dat ding continue botst omdat ie geen afstandsensors heeft maar een bumper, besloten voor een Hombot te gaan.
Met name vanwege de intelligentie (mapping), opties en sensors voor toch nog een schappelijke prijs.
Model is de VR64702LVMT, dus de T versie die meer dan 100 euro goedkoper is dan de VR64702LVM (dus zonder T). Wat ik zo zag heeft die T versie geen dweilding en geen afstandsbediening. Verder kon ik zo geen verschil ontdekken.

Gisteren het ding ontvangen en tot mijn verbazing zaten er wel een dweilding, een afstandsbediening en reserveborstels bij. Dan snap ik niet wat het verschil is met de duurdere versie, maar goed :)

Eerste paar testruns zijn erg positief. Hij gaat goed door de hele kamer en open keuken, boven verwachting onder eettafel. Hij vindt ook altijd zijn homebase terug, ondanks dat ik die op een plek heb staan waar weinig open ruimte omheen is (volgens de manual moet je behoorlijk wat vrije ruimte rondom basis hebben).

Er is bij ons 1 uitdaging; een hoogpolig tapijt. Normaal rijdt ie daar op en komt ie vast te zitten (draden van tapijt winden zich om de borstels heen). Apparaat stopt dan netjes en roept om hulp.
Daarna heb ik het dweildoekje (droog) incl houder bevestigt en het voordeel daarvan is dat het apparaat weet dat dat ding eraan zit en dan zegt dat ie niet op tapijten gaat rijden vanwege dweildoekje.
En warempel, hij "botst" als het ware tegen/op het tapijt en draait zich dan om. Dus het lijkt erop dat hij in deze configuratie het tapijt mijdt.

De hoogte is ook perfect, iets van 9 cm hoog en dat is precies voldoende voor onder de bank en onder de kasten. Nadeel is wel dat je daardoor wel de kabels die onder de kast liggen wil opeten, dus dat dwingt me de kabels weg te werken :)

Dan waar het ding voor bedoelt is: stofzuigen. De dag ervoor nog gezogen met een normale stofzuiger, maar het bakje van de Hombot zat behoorlijk vol na een volledige rit. Dus dat viel zeker niet tegen.

Goed, ik heb het ding pas een halve dag, dus ik zal vast nog wel dingen tegen komen, maar de eerste kennismaking is positief!

[ Voor 4% gewijzigd door lubbertkramer op 05-09-2016 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korvaag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-10 21:02
PCJR schreef op maandag 05 september 2016 @ 09:13:
[...]

Ja dat heeft zijn voorloper bij mij ook. Hij ziet het kastje net niet, probeert er onder te komen, rijdt zichzelf dan vast met z'n laseropbouw, denkt even na en gaat weer achteruit en verder. Ik heb hier besloten dat het niet zoveel kwaad kan ;)

UNOX: The worst operating system

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
[...]

Zie beschrijving:

ACHTUNG BITTE NICHT BESTELLEN WIR VERKAUFEN NUR TONER UND WURDEN GEHACKT !.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ja als je er foam etc aan gaat plakken dan zou een model Cactus ook niet misstaan, een mooie robotstofzuiger welke geen beschadigingen maakt aan obstakels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coocoocachoo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:55
lubbertkramer schreef op maandag 05 september 2016 @ 10:30:
[...]

Het gaat om de LG Hom-Bot VR64702LVM en ik kan hierover maar een reactie vinden in dit topic, iemand nog meer ervaring met deze robotstofzuiger om als eerste aanschaf aan te schaffen of een beter advies?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik zit te kijken naar mijn eerste robotstofzuiger en vind daarvan vooral belangrijk dat hij autonoom door mijn hele huis kan navigeren. Op zich is mijn huis ideaal voor een robotstofzuiger (alleen maar parket, geen drempels, geen tapijt, geen losse kabels), maar in reviews kan ik vaak maar weinig vinden over enigszins intelligente navigatie door meerdere kamers.

Als ik op http://www.robotstofzuige...uigers.html?107888=118192 kijk is er maar een beperkte set die dat lijkt te kunnen. Persoonlijk neig ik van die set naar de Hombots omdat ik een paar kleine overstaande randjes heb, waarbij ik denk dat de hombot met zijn net wat langere bezempjes daar ook nog het stof onder vandaan krijgt.
Echter kan ik op internet vrijwel niets vinden over het goed navigeren door meerdere kamers.
Van de Neato's lees ik dat die dat wel goed doen, maar daar lees ik ook veel problemen met batterijen. Alhoewel dat misschien oud euvel is, die problemen dateren vaak van een paar jaar terug.

Is er hier iemand die kan zeggen of de Hombots goed door meerdere kamers kunnen navigeren en het basisstation nog gewoon terug kunnen vinden waar nodig? Of staat de hombot regelmatig ergens random stil omdat hij niet meer wist welke deurpost hij nou door moest om thuis te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Binnetie schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:13:
[...]

Ja als je er foam etc aan gaat plakken dan zou een model Cactus ook niet misstaan, een mooie robotstofzuiger welke geen beschadigingen maakt aan obstakels.
Haha ik denk al wtf is dit voor versie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Hombot's kunnen prima navigeren zolang ze niet semi-vast zijn komen te zitten. Mijn hombot heeft een enkele keer dat hij op mijn eetkamer stoelen probeert te rijden (op liggende metaal van de poten), en dan komt hij soms half vast, en gaat hij van alles proberen om los te komen. Als dat gebeurd zie je weleens op zijn plattegrond* dat hij bij het loskomen de weg is kwijtgeraakt: blijkbaar vertrouwd hij toch primair op zijn wielsensoren voor waar hij is geweest en minder op zijn camera's. (IIG dat is mijn gok).

Maar normaal gesproken kan hij prima de weg terug vinden, het is bij mij een uitzondering dat het fout gaat, en zonder die stoelen zou het nooit gebeuren. Hij is niet zo goed in navigeren als een Neato, want die mapt eerst de kamer, dus weet waar hij naartoe wil. Een Hombot weet enkel waar hij is, wat hij heeft gedaan, en waar hij nog verder moet gaan. Maar het gebied waar hij nog verder moet gaan is compleet onbekend voor hem, en zal hij tijdens het stofzuigen mappen, terwijl de Neato met zijn Lidar dat van afstand kan doen.

* Je kan een USB wifi stick erin doen en stukje firmware downloaden om hem wat wifi mogelijkheden te geven. Ik heb dat primair omdat je dan per dag een schema kan opgeven ipv een vaste tijd voor elke dag. Volgens mij raakt mijn wifi stickje zelf soms oververhit, waardoor wifi ermee stopt, maar dat schema blijft hij wel netjes uitvoeren. Maar voorbeeld van zo'n kaartje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ltJwG4zkiIpTV0MAoO9N74lb/full.png

Oftewel hij weet dan prima waar hij is en hoe hij terug moet komen bij zijn basisstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lubbertkramer
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:56
Sissors schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:50:
* Je kan een USB wifi stick erin doen en stukje firmware downloaden om hem wat wifi mogelijkheden te geven. Ik heb dat primair omdat je dan per dag een schema kan opgeven ipv een vaste tijd voor elke dag. Volgens mij raakt mijn wifi stickje zelf soms oververhit, waardoor wifi ermee stopt, maar dat schema blijft hij wel netjes uitvoeren. Maar voorbeeld van zo'n kaartje:
[afbeelding]

Oftewel hij weet dan prima waar hij is en hoe hij terug moet komen bij zijn basisstation.
Thanks voor je reactie, vooral je aanvulling over wifi waar ik ook een linkje over in mijn post had geplaatst vind ik mooi. Dit omdat ik hem vanuit Homey wil bedienen en monitoren. Beneden bestaat uit een grote kamer (keuken/woonkamer) en een hal/bijkeuken maar die zijn d.m.v. een deur (af)gesloten.

Edit:
Wat gebruik jij om te connecten met je Hombot, heb je een dashboard, plugin, iets van Hombot of zelf ontworpen iets?

[ Voor 6% gewijzigd door lubbertkramer op 05-09-2016 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iscara
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb ook een hombot en navigeren gaat altijd prima. Als hij klaar is weet ie zelf de beste route naar zijn station toe te vinden (onder de bank door, om de tafel heen en linksaf).
Wat ik wel grappig vind is dat hij niet elke keer hetzelfde rondje rijd, ene keer is het eerst linkerdeel van de kamer, de andere keer eerst rechts.

Hoe te connecten met de hombot staat wel ergens in dit topic genoemd, even goed zoeken.

[ Voor 12% gewijzigd door iscara op 05-09-2016 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
lubbertkramer schreef op maandag 05 september 2016 @ 14:53:
[...]

Thanks voor je reactie, vooral je aanvulling over wifi waar ik ook een linkje over in mijn post had geplaatst vind ik mooi. Dit omdat ik hem vanuit Homey wil bedienen en monitoren. Beneden bestaat uit een grote kamer (keuken/woonkamer) en een hal/bijkeuken maar die zijn d.m.v. een deur (af)gesloten.

Edit:
Wat gebruik jij om te connecten met je Hombot, heb je een dashboard, plugin, iets van Hombot of zelf ontworpen iets?
Ik gebruik deze handleiding: http://www.robvanhamersve.../13/lg-hombot-3-wifi-mod/

Let op dat op de Duitse website waar naar gerefereerd wordt nieuwere versies van de firmware beschikbaar is. Daarnaast zie ik in de comments dat er een nieuwe versie is van die TP-Link USB stick (die ik ook heb), waar een andere chipset in zit die niet ondersteund wordt. Een Edimax stick werkt wel volgens de comments daar, maar dat moet je dan even checken.

Ik gebruik dan gewoon de webinterface die wordt aangemaakt. Ik heb zelf geen ervaring met Homey, dus geen flauw idee wat die kan. Maar die webinterface heeft ook knoppen om hem te laten starten/stoppen, en dat zijn gewoon simpele URLs die worden opgevraagd. Snelle check op de Homey site geeft ook aan dat de Hombot via dezelfde custom firmware als die ik hierboven heb gezet ondersteund wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-09 09:21
Wat vinden jullie van de Deebot D45? Nog steeds voor €90 via amazon.de.
of adviseren jullie een ander robot?

[ Voor 21% gewijzigd door moca007 op 06-09-2016 10:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 23:13
Ik heb gearbest een facebook bericht gestuurd,
Wil zo graag de iLife A4 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCJR
Binnetie schreef op maandag 05 september 2016 @ 13:13:
[...]

Na 2 dagen heb ik wat van die stoelpootviltplakdingetjes op Botje geplakt. Op de bumper en de achterkant, want hier raakt hij de muur of tafelpoten wel eens. Of een mooie vaas. Verder moet ik kijken of ik de kleine wieltjes met wat rubber of krimpkous kan modden, want als Botje full ahead door de pvc laminaat kamer gaat dan maken de wieltjes wat herrie.

Verder gister 2e testrun gedaan onder en boven, en weinig problemen. Steeds een bergje stof in het bakkie, het voelt schoner aan in huis :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

PCJR schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:16:
[...]
Verder moet ik kijken of ik de kleine wieltjes met wat rubber of krimpkous kan modden, want als Botje full ahead door de pvc laminaat kamer gaat dan maken de wieltjes wat herrie.
Goed idee! ga ik ook even naar kijken want ik heb hetzelfde met mijn A4 op de stenen vloer (herrie door de voegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeaZuL

WeaZuL

PCJR schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 11:16:
[...]

Verder gister 2e testrun gedaan onder en boven, en weinig problemen. Steeds een bergje stof in het bakkie, het voelt schoner aan in huis :)
Ik sta er ook versteld van wat de botvac elke dag! aan stof/troep opzuigt 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dountill
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23-09 19:36
Baseje schreef op dinsdag 06 september 2016 @ 10:17:
Ik heb gearbest een facebook bericht gestuurd,
Wil zo graag de iLife A4 :D
Zou je mij ook willen laten weten wat er uit komt? Door alle berichten wil ik er denk ik ook wel 1. Of toch de blitzwolf?

Mijn Steamaccount. Altijd op zoek om te ruilen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baseje
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 06-10 23:13
Reactie vanuit Gearbest;

We are sorry to let you know that the item http://www.gearbest.com/c...ces/pp_357188.html?wid=21 is "out of stock" at this moment.

We expect to get the items in 10-25 working days if without other delay.
Thank you.
Carissa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 21:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

[...]

Waarom monteer je geen beschermingsstrip?
Dit soort bedoel ik: http://www.gyzs.nl/profie...fiel/hoekbescherming.html
Niet heel goedkoop, maar wel net en praktisch. Ik heb deze thuis ook, op gestucte hoeken waar je langs loopt.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moca007
Niemand ervaring met Deebot robotstofzuigers? Twijfel of ik de D45 bestel via Amazon.de.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn k.
Baseje schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:04:
Reactie vanuit Gearbest;

We are sorry to let you know that the item http://www.gearbest.com/c...ces/pp_357188.html?wid=21 is "out of stock" at this moment.

We expect to get the items in 10-25 working days if without other delay.
Thank you.
Carissa
Ik vroeg het anderhalve week geleden via de chat en kreeg exact hetzelfde antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

En dan ineens is hij er weer... Geen pjjl op te trekken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
DaMightyWackO schreef op woensdag 07 september 2016 @ 08:12:
[...]

Waarom monteer je geen beschermingsstrip?
Dit soort bedoel ik: http://www.gyzs.nl/profie...fiel/hoekbescherming.html
Niet heel goedkoop, maar wel net en praktisch. Ik heb deze thuis ook, op gestucte hoeken waar je langs loopt.
Je bedoeld dat je deze profielen, gewoon op de hoeken geplakt hebt? De prijs is fors, maar ik ben eigenlijk maar 2 hoeken nodig. De rest is wit en als daar een butsje op zit zie je dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DRuw

DRuw

Bedoelde het in algemene zin.... Sorry!

• Dountill
http://m.banggood.com/Bli...fi-Control-p-1078757.html

Is beschikbaar. Ik zit bij de eerste 100 en was in totaal 170 euro kwijt incl verzekering voor invoerrechten a 12 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door Dountill op 08-09-2016 07:46 ]

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:44
Dountill schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:33:
http://m.banggood.com/Bli...fi-Control-p-1078757.html

Is beschikbaar. Ik zit bij de eerste 100 en was in totaal 170 euro kwijt incl ons trance voor invoerrechten a 12 euro.
De invoerrechten komen er nog bij*, je hebt alleen voor verzending betaald :)

Tenminste, als je pakketje wordt onderschept.

[ Voor 5% gewijzigd door Miki op 08-09-2016 07:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dountill
Miki schreef op donderdag 08 september 2016 @ 07:38:
[...]

De invoerrechten komen er nog bij*, je hebt alleen voor verzending betaald :)

Tenminste, als je pakketje wordt onderschept.
Ik heb 12 betaald voor de verzending, maar ook nog extra voor "tariff insurance"

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/6wVDAYEh.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Dountill op 08-09-2016 08:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martijn k.
De A4 is ook weer beschikbaar in een A4 warehouse... Of toch die Blitzwolf bestellen..... Dilemma....

edit-
Toch de Blitzwolf besteld, incl die 14 euro verzekering voor invoerrechten (vergoeden hun als je ze moet betalen) net als Dountill

[ Voor 41% gewijzigd door martijn k. op 08-09-2016 10:54 ]

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 21:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Binnetie schreef op woensdag 07 september 2016 @ 14:38:
[...]

Je bedoeld dat je deze profielen, gewoon op de hoeken geplakt hebt? De prijs is fors, maar ik ben eigenlijk maar 2 hoeken nodig. De rest is wit en als daar een butsje op zit zie je dat niet.
Ik heb deze profielen door de midden (1,5m) gezaagd (hoger stoot en beschadig je eigenlijk niet). Nu heb ik meer RVS elementen in mijn huis (deurbeslag, trapleuningen) dus paste dit prima in de rest van het interieur en witte muren.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:41
Wat is het verschil tussen die Blitzwolf en de A4? Niemand heeft reeds de Blitzwolf ontvangen, dus veel ervaringen kunnen we hier niet delen veronderstel ik?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 18:31

Banballa

(>'_')>

Ik heb de A4 zojuist besteld bij Gearbest. De promocode GB16SALE werkt nog steeds.
Totaalbedrag incl verzekerde verzending 127 euro.

• Twan V
  • Laatst online: 30-09 15:28

Twan V

...en er stralend uitzien

Hoe doe je dat? Ik kom niet verder dan $145 + $47 aan verzendkosten
Edit: Gelukt! Thanks!

[ Voor 66% gewijzigd door Twan V op 08-09-2016 09:27 ]

Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen

• Kasj
argon007 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 08:41:
Wat is het verschil tussen die Blitzwolf en de A4? Niemand heeft reeds de Blitzwolf ontvangen, dus veel ervaringen kunnen we hier niet delen veronderstel ik?
Ben wel erg benieuwd naar de Blitzwolf!
Alhoewel ik hartstikke tevreden ben over mijn a4

• Banballa
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 06-10 18:31

Banballa

(>'_')>

Twan V schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:13:
Hoe doe je dat? Ik kom niet verder dan $145 + $47 aan verzendkosten
Via deze link (EU warehouse): http://www.gearbest.com/c...nces/pp_357188.html?wid=3

• pierw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:22
Zijn er ook al personen die een dirt devil fusion hebben? Qua prijs vergelijkbaar met de a4. Ik twijfel tussen die twee voor de garantie regeling.

Kan Iemand de verschillen tussen de a4 een de fusion noemen?

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:12
A4 Besteld :D

Ik kom op €131, vanwege de koers (op dit moment geen CC gekoppeld, dus ongunstige koers van paypal moeten gebruiken)

• moca007
pierw schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:46:
Zijn er ook al personen die een dirt devil fusion hebben? Qua prijs vergelijkbaar met de a4. Ik twijfel tussen die twee voor de garantie regeling.

Ik twijfel ook tussen de fusion, deebot d45 en de A4. Fusion heeft minder goede reviews te vergelijken met de goedkopere broertje de spider.

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
pierw schreef op donderdag 08 september 2016 @ 09:46:

Ik heb niet de fusion maar wel de spider.
Het enige verschil tussen de spider en de fusion is volgens mij het automatisch terug komen naar het basis station.

Ik vind de A4 op bijna alle punten toch een stuk fijner.
De opvangbak is makkelijker te legen. Er wordt beter zand opgezogen, waarschijnlijk door de borstel.
De A4 rijd makkelijker over obstakels heen (ook een nadeel). En de A4 stopt vaak voordat hij ergens tegenaan rijd.

Als de A4 ergens tegenaan rijd gaat het wel harder, ook is de A4 wat agressiever met doorrijden als hij vast zit. Met het risico dat er iets beschadigd. Hij bleef op mijn drempel hangen, waar de verf nu aardig vanaf is op sommige plekken. De spider rijd er tegenaan en draait om.

Kortom ik ben blij dat ik voor de spider heb gekozen en niet voor de fusion.

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 08:53
Ik heb hier al een tijd de Roomba 780, die z'n werk uitstekend doet. Maar die Blitzwolf BW-XRC600 lijkt me toch wel érg goed zeg. Hij lijkt een betere muur-detectie te hebben, betere batterij, groter reservoir, sterkere motor, stiller, een app voor het instellen (veel fijner dan een tiptoets op 't apparaat)... en dat allemaal voor een fractie van de prijs.

Het klinkt inderdaad een beetje "too good to be true", maar voor die prijs, zelfs als hij maar 80% van de beloftes waar maakt, dan zou ik m'n Roomba 780 er zomaar voor willen verruilen :)

• Binnetie
Die BlitzWolf gaat wel lekker hard, al meer dan 100 verkocht, nu kost hij €162,52 dat doen ze slim.
Ik vraag me alleen af of naderhand echt ruim 360 euro gaat kosten.

De specificaties zijn in elk geval erg goed!

Die dilemma's toch altijd :)

Edit: Zijn er ook mensen die kiezen voor EMS shipping? Die is duurder maar mogelijk zonder douane gedoe?

[ Voor 17% gewijzigd door Binnetie op 08-09-2016 11:06 ]

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:41
toch maar de A4 gekocht. Uiteindelijk gaat het maar over een stofzuiger voor mij. Die €+-160 voor de Blitzwolf vind ik toch weeral wat "veel". Ik zie ook niet onmiddellijk grote verschillen met de A4.

Mocht die Blitzwolf nu "slim navigeren" en niet gewoon dom rondrijden dan zou ik er nog voor gegaan zijn. Uiteindelijk zie ik dat die Blitzwolf ook maar gewoon wat rond rijdt (al kan je bepaalde patronen meegeven maar dan nog...). + nog de eventuele Douane kosten. Al hebben ze wel een verzekering blijkbaar, maar niemand heeft hier ervaring mee of dit echt wel zo werkt :-)

De Blitzwolf heeft ook nog geen user reviews daar niemand dit toestel momenteel heeft. Iemand moet natuurlijk de eerste zijn, maar voor de zekerheid dan toch maar de A4 gekocht. Ben benieuwd na jullie reacties gelezen te hebben.

[ Voor 9% gewijzigd door argon007 op 08-09-2016 11:09 ]

• martijn k.
Kwam net dit filmpje tegen over de Blitzwolf:

YouTube: Робот-пыле&#10...

Geen idee welke taal het filmpje zelf heeft, heb hier geen geluid, maar geeft wel een indruk over de bouwkwaliteit etc.

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-06 16:38

Nvidiot

notepad!

Ik heb mijn Roomba 520 geupgrade naar een 865. De 520 was op zich een prima stofzuiger maar doordat ik 4 katten heb moest ik na elke kamer de haren uit de borstels vissen. Dit is bij de 865 totaal niet meer nodig, ik heb al een aantal keer het huis gezogen met de robot en nog niet 1x de rubber rollers schoon hoeven maken. Aanrader voor mensen met katten / honden :)

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06-10 08:53
@Nvidiot: dat is bij mij ook het geval. Met 2 katten mag ik ook om de keer alle borstels schoonmaken... nu moet ik wel zeggen dat er meer lange haren in de borstels zitten omdat m'n vrouw lang haar heeft dan dat er echt kattenharen in de borstels blijven hangen, maar goed ;) En die roterende borsteltjes blijven gevoelig voor lange haren, samen met het kleine voorwieltje trouwens

Ik ga nog even afwachten om te zien wat die Blitzwolf doet in de reviews over een paar maanden: Het hele apparaat lijkt me op alle fronten een mooie upgrade t.o.v. m'n Roomba, en de prijs is uitstekend.

@argon007:
Ik denk dat die Blitzwolf ook niet persé een "slim programma" heeft, maar de sensor lijkt me wat gevoeliger en lijkt te voorkomen dat hij te hard (áls hij al botst) tegen objecten aan rijdt.

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-10 20:30
Onze Roomba 650 doet het niet meer, ik verdenk het laadstation.

Ik meet aan de adapter 22,5 volt dus dat lijkt me juist maar op het laadstation meet ik maar 2,8 volt. Dit is volgens mij veel te laag.

Weet iemand van jullie toevallig hoeveel volt dit laadstation aan de stofzuiger moet leveren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

martijn k. schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:13:

Geen idee welke taal het filmpje zelf heeft, heb hier geen geluid, maar geeft wel een indruk over de bouwkwaliteit etc.
Heb zelf interesse in die Blitzwolf en mijn Georgische collega even gevraagd om het filmpje te vertalen voor me. Als er interesante info uit komt post ik het hier nog wel even.

-edit- comments van collega;
Kan via WiFi aan netwerk gehangen worden
Via internet (met app.?) kun je kijken of stofzuiger al vol met afval zit

Accu kan makkelijk gerepareerd worden.
In accu pak zitten 18650 cellen

Ze zijn erg enthousiast over stofzuiger, moet ik zeggen.

-edit2-
Collega is na het filmpje enthousiast genoeg geworden om er ook eentje te bestellen :D

[ Voor 18% gewijzigd door Ceased2Be op 08-09-2016 12:27 ]

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• Roamor
  • Niet online
martijn k. schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:13:

Tip: subtitles van Youtube aanzetten, taal Engels.

• Ceased2Be
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-10-2024

Ceased2Be

databeest

Roamor schreef op donderdag 08 september 2016 @ 12:31:
[...]

Tip: subtitles van Youtube aanzetten, taal Engels.
Als je wil lachen wel ja, veel klopt er niet van :)

Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid

• Binnetie
Ik heb niet in het Engels gekeken, maar ik moet zeggen dat ik in de basis niet echt veel verschil zie met een A4 zeg maar. Hij kan straks best ruim 350 euro kosten, maar ik denk eerder dat het nu een stukje marketing is om er veel te slijten.
De reviews moeten het uitwijzen, de prijs is mooi maar ik vermoed niet dat hij straks die 350 euro gaat kosten. Dan verwacht je namelijk wel wat intelligentere navigatie.

• Roamor
  • Niet online
Het is inderdaad Hit and Miss, maar je pikt toch net even wat meer mee.

Ik ga denk ik voor de V5 pro, ivm laagte en het kunnen dweilen, nog geen reactie van Gearbest wanneer deze beschikbaar is.

[ Voor 47% gewijzigd door Roamor op 08-09-2016 12:44 ]

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:22
joramoudenaarde schreef op donderdag 08 september 2016 @ 11:22:
Ik ga nog even afwachten om te zien wat die Blitzwolf doet in de reviews over een paar maanden: Het hele apparaat lijkt me op alle fronten een mooie upgrade t.o.v. m'n Roomba, en de prijs is uitstekend.

@argon007:
Ik denk dat die Blitzwolf ook niet persé een "slim programma" heeft, maar de sensor lijkt me wat gevoeliger en lijkt te voorkomen dat hij te hard (áls hij al botst) tegen objecten aan rijdt.
Afgaande op het filmpje doet hij me vooral aan de Aldibot denken. Die heb ikzelf gehad en kostte destijds 119 euro. Wat je sensor noemt, is een meeverende bumper aan de voorkant waardoor beschadigingen voorkomen worden, maar eigenlijk gewoon een schakelaar bedient die de bot doet stoppen. Wat op zich een prima en simpel concept is. Op het filmpje is ook hetzelfde spiraalvormige patroon te zien wat hij spotmode noemt, maar waar ik helemaal tureluurs van werd. De wifi en app zou dan wel een toevoeging voor de liefhebbers zijn.

• martijn k.
grun93 schreef op donderdag 08 september 2016 @ 13:23:
[...]

Afgaande op het filmpje doet hij me vooral aan de Aldibot denken. Die heb ikzelf gehad en kostte destijds 119 euro. Wat je sensor noemt, is een meeverende bumper aan de voorkant waardoor beschadigingen voorkomen worden, maar eigenlijk gewoon een schakelaar bedient die de bot doet stoppen. Wat op zich een prima en simpel concept is. Op het filmpje is ook hetzelfde spiraalvormige patroon te zien wat hij spotmode noemt, maar waar ik helemaal tureluurs van werd. De wifi en app zou dan wel een toevoeging voor de liefhebbers zijn.
Er zitten ultrasoon sensoren in volgens mij, waardoor hij (als het goed is :p) nergens tegen aan botst.
Pagina: 1 ... 37 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.