“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Op het moment dat ik de Hombot terugzet (want hij gaat dus niet automatisch terug) en weer op start druk, begint het weer van voor af aan. Hebben meer mensen hier last van (gehad)?
PS/XBL: Nogne
Touwen aan een tapijt leveren wel weer problemen op, die lopen vast met de borstel. Nog niet echt een oplossing voor gevonden anders dan het tapijt ff omrollen. Verder zeer tevreden, beter dan de Neato XV15 (ook volgens de vrouw des huizes
[ Voor 0% gewijzigd door Elect op 24-08-2016 11:59 . Reden: A4 ipv V4 ]
Dat zal vast kunnen verwacht ik, maar zou ik eens moeten testen om dat zeker te weten. Los van het basisstation houd de robot namelijk ook gewoon verbinding (dan staat de bot in de app op 'Cleaning') dus dat zal voor het starten vast ook functioneren.Verrassend genoeg krijg je via de app geen alerts terug van de bot (als de opvangbak vol zit of als hij zich ergens vastgereden heeft bijvoorbeeld).PCJR schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 07:56:
[...]
Ok, ik zal het in de gaten houden! Ik wil namelijk vooraf snel vanuit mijn werk even de botvac aanzetten. Iets anders; ik wil graag de onderverdieping en de bovenverdieping laten stofzuigen. Nu heb ik gehoord dat het beest nog geen trap kan lopenHet basis station laat ik natuurlijk gewoon onder in de woonkamer. Kan ik dan ook het ding in de ochtend boven neerzetten in de gang en dan vanaf mijn werk zeggen begin maar? Hij kan zijn basis station niet vinden natuurlijk, maar dit mag geen probleem zijn toch?
Ik had persoonlijk wel meer functionaliteit van de Wifi mogelijkheden verwacht, maar wellicht komt dat nog.
Overigens kan je ook een extra basisstation aanschaffen en zo de robot wel de mogelijkheid geven om op de bovenverdieping te laden. Lijkt me persoonlijk overkill maar het kan.
[ Voor 7% gewijzigd door RTB op 24-08-2016 11:42 ]
Hebben jullie ook al evaring met de iLife V5?
http://www.gearbest.com/smart-home/pp_217065.html
Ik kan de iLife v4 niet echt ergens vinden:)
Ik zat ook mis, de officiele naam is een A4: http://www.gearbest.com/ilife-a4-_gear/Baseje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:46:
Ik zie jullie het heel de tijd over de ILife v4 hebben,
Hebben jullie ook al evaring met de iLife V5?
http://www.gearbest.com/smart-home/pp_217065.html
Ik kan de iLife v4 niet echt ergens vinden:)
Momenteel niet leverbaar vanuit het EU warenhuis. Let erop dat je die met de EU plug koopt trouwens.
Thanks voor de tip!Elect schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:58:
[...]
Ik zat ook mis, de officiele naam is een A4: http://www.gearbest.com/ilife-a4-_gear/
Momenteel niet leverbaar vanuit het EU warenhuis. Let erop dat je die met de EU plug koopt trouwens.
En is er iemand met de iLife V5 (Pro)?
Deze is wel leverbaar en zit een mop achterop, lijkt me ook zeker handig!
Even vuilcontainer controleren... helemaal leeg. Wellicht niet goed ingepland?
Dan maar direct op "Clean" drukken. Druk gepiep, maar Olga-II komt niet in beweging. Fuck. Kaduuk?
Nogmaals de uitermate karige handleiding gelezen..... en vervolgens de aan/uit knop op Olga-II zelf maar even aangezet

No drama
Iemand enig idee hoelang ze out stock blijven ongeveer?
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Dan zit je tijdsprogramma er ook niet in he. Als je met de ab iets insteld moet je binnen bereik van olga zijn en ze moet ook piepen als bevestiging. Anders doet ze nog niets;)Wish schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:32:
Eergisteren de iLife4 binnengekregen (binnen 3 dagen vanuit het EU warehouse). Eerst een dagje aan de oplader en voor vannacht om 1 uur gepland om mijn verdieping maar eens te reinigen. Mijn grote verbazing deze ochtend was dat ik meteen het stof en klein vuil van gisteren nog zag liggen. Huh?
Even vuilcontainer controleren... helemaal leeg. Wellicht niet goed ingepland?
Dan maar direct op "Clean" drukken. Druk gepiep, maar Olga-II komt niet in beweging. Fuck. Kaduuk?
Nogmaals de uitermate karige handleiding gelezen..... en vervolgens de aan/uit knop op Olga-II zelf maar even aangezet. Ze is nu rondjes aan het rijden.
Ok, nou een extra station lijkt me niet nodig. En zo groot is het boven ook weer niet. Ik wil m eigenlijk elke middag even laten gaan onder. En dan elke 3 dagen ofzo zet ik de connected dan even boven neer dan dan moet ie daar even grazen. Hoop dat dit gewoon kanRTB schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 11:38:
[...]
Dat zal vast kunnen verwacht ik, maar zou ik eens moeten testen om dat zeker te weten. Los van het basisstation houd de robot namelijk ook gewoon verbinding (dan staat de bot in de app op 'Cleaning') dus dat zal voor het starten vast ook functioneren.Verrassend genoeg krijg je via de app geen alerts terug van de bot (als de opvangbak vol zit of als hij zich ergens vastgereden heeft bijvoorbeeld).
Ik had persoonlijk wel meer functionaliteit van de Wifi mogelijkheden verwacht, maar wellicht komt dat nog.
Overigens kan je ook een extra basisstation aanschaffen en zo de robot wel de mogelijkheid geven om op de bovenverdieping te laden. Lijkt me persoonlijk overkill maar het kan.
Verder aan te raden om een tissue tussen de opvangbak en het filter te klemmen om zo een pre-filter te maken en de originele filter wat te sparen en wsl ook handiger met schoonmaken/leegmaken?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Ze piepte, ze piepte! Stond er een halve meter vanaf terwijl ze stond op te laden. Maar je, ze vertrekt gewoon niet als ze uit staatDRuw schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:48:
[...]
Dan zit je tijdsprogramma er ook niet in he. Als je met de ab iets insteld moet je binnen bereik van olga zijn en ze moet ook piepen als bevestiging. Anders doet ze nog niets;)
No drama
Ik twijfel erg of ik niet na zeg maar "de eerste roze weken" van je aankoop me toch niet ergens aan ga irriteren en dan eigenlijk iets meer de portemonnee had moeten trekken.
Voor mij gevoel heeft tie het de hele kamer gehad en is uiteindelijk met een lege batterij stil komen te staan.
Wij hebben in de woonkamer laminaat en uit een aantal reviews lees ik dat de V5Pro meer dan voldoende geschikt is voor harde vloeren. Heb je vloerbedekking of kleden wordt het wellicht een ander verhaal.
Dan moet je gewoon je tuindeur open zetten en een bladblazer aan de andere kant aanzetten!Miki schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:10:
Ik heb een gietvloer van PU dus vandaar dat ik specifiek naar de V5pro aan het kijken ben.
lol
Maargoed, ik heb de a4 nu enkele weken in gebruik en hij bevalt prima.
Tuurlijk het zal allenmaal sneller kunnen maar hij is enorm stil en hij voldoen prima aan mijn verwachting.
Natuurlijk pakt hij geen 100% maar hij zal ook nooit 100% een echte stofzuiger kunnen vervangen, net als de andere robots.
Prijs kwaliteit is de A4 (of een van de overige Ilifes) mijns inziens unbeatable op het moment
Hehe klopt helemaal dat van die bladblazerDRuw schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 15:57:
[...]
Dan moet je gewoon je tuindeur open zetten en een bladblazer aan de andere kant aanzetten!
lol
Maargoed, ik heb de a4 nu enkele weken in gebruik en hij bevalt prima.
Tuurlijk het zal allenmaal sneller kunnen maar hij is enorm stil en hij voldoen prima aan mijn verwachting.
Natuurlijk pakt hij geen 100% maar hij zal ook nooit 100% een echte stofzuiger kunnen vervangen, net als de andere robots.
Prijs kwaliteit is de A4 (of een van de overige Ilifes) mijns inziens unbeatable op het moment
Ik weet genoeg en wacht mijn kans af op Gearbest, zodra hij te kiezen is in EU warehouse dan wordt ie besteld
Nou is de handleiding erg summier, maar is er een mogelijkheid om haar te "trainen"? Dus dat je feitelijk de randen kan aangeven van het te zuigen oppervlakte?
No drama
Nope. Dat os de intelligentie. Ik heb onder mijn bank ook ff een plint gemaakt. Wilde ik al 2 jaar doen (!) tegen het speelgoed maar nu moest het wel. Dat wordt ff plintje leggen vriend.... Of iets anders tijdelijksWish schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:49:
Nou is de handleiding erg summier, maar is er een mogelijkheid om haar te "trainen"? Dus dat je feitelijk de randen kan aangeven van het te zuigen oppervlakte?
Volgens wehkamp zijn de verzendkosten voor kleine huishoudelijke apparaten 5,95, dan wordt het 404,95. Bij Fonq, wat eigenlijk ook van wehkamp is, kost hetzelfde ding 439.Binnetie schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 16:55:
Ik kreeg een prijsalert dat de Neato Botvac D75 (eenvoudig om te bouwen naar een D85) is gedaald in prijs. Hij schommelde zo rond de 450 eu en is nu 399 EU. Ik zie op dit moment alleen de Wehkamp die hem aanbied voor 409 maar dat zal wel met verzendkosten zijn. Toch een mooie prijsdaling.
Update met de deebot slimchrisvm schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:39:
[...]
Al wat meer ervaringen te delen over de Deebot Slim, Burnerchief? Of misschien andere tweakers die de stap hebben genomen om eens niet de populaire A4te kiezen en voor een onbekende te gaan?
Hoewel ik na alle reacties hier van plan ben een A4 voor de bovenverdieping te kopen, lijkt de Deebot mij de beste keuze voor de begane grond omdat die echt net onder onze hoekbank doorpast (daar komen we met een stofzuiger tegenwoordig niet meer)
Enig punt van bezorgdheid is een hoogpolig karpet (ca 2 cm)....bang dat die zich daar op vast loopt
"Rosie" is een zeer gewardeerde hulp in huis geworden.
Dankzij de zeer beperkte hoogte werkt dit prima.
Een kast heb ik 5 mm verhoogd zodat ze daar ook onderdoor kan.
Losliggende snoeren vindt ze niet fijn en gaat nadat ze zichzelf in de moeilijkheden heeft gebracht piepen om hulp no harm done.
Een nauw hoekje boven tussen bedtafeltje en kast is net te smal ze komt er wel tussen maar komt er niet meer weg.
Ze kan daar niet draaien door de enigzins vierkante vorm en recht weer achteruit is ze niet slim genoeg voor helaas.
De hond blijft lekker liggen en dat resulteerde in staart die enigzins werd gegrepen waar een schaar weer de oplossing was
De hond maakte zich er niet druk om.
Ze doet random de kamer maar komt wel overal al ziet het er chaotisch uit.
Het is nog nooit zo schoon geweest onder de bank waar je met de gewone stofzuiger niet onder komt.
Rosie is nu op vakantie naar oostenrijk ivm met een vochtig ongelukje van onze lieve oude hond
Hoop haar binnenkort weer te kunnen begroeten in goede staat.
Inmiddels heeft "Truus" haar intrede gemaakt dit is een tweelingzus van Rosie.
Zo hebben we voor zowel boven als beneden een robotje en tijdens de "vakantie" van Rosie kan ze daar voor waarnemen.
Ik had voor boven een goedkoper alternatief geziem maarr die is hoger en kan dus niet beneden ingezet worden ingeval van "vakanties"
Beneden liggen plavuizen en op de bovenverdieping ligt kortpolige vloerbedekking.
Daar gaat ze keurig van kamer naar kamer via de overloop (valt niet van de trap)
Losliggend kleedje van de hond laat ze links liggen dus dat kan een dingetje zijn voor sommigen
Een schoonloopmatje voor de deur doet ze wel met succes
Elke dag laat ik ze een rondje maken.
Het dweilmatje is niet meer dan een aardig gadget vind ik zelf.
Na gedane arbeid wordt de lader opgezocht.
Al met al ben ik zeer tevreden over de deebot slim en is in verhouding erg stil.
One happy tweaker
Enne binnen 14 dagen geld terug garantie natuurlijk
Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker
Yup, hier sinds een dag of drie in huis. Moet zeggen dat ik geen ervaring had met robotstofzuigers, maar ik vind dit wel echt fantastisch, qua geluid valt het me alles mee en iedere keer zit het bakje flink vol met stof.Baseje schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:26:
[...]
Thanks voor de tip!
En is er iemand met de iLife V5 (Pro)?
Deze is wel leverbaar en zit een mop achterop, lijkt me ook zeker handig!
Gisteren voor het eerst gedweild en ook dit werkt prima.. Erg tevreden met de aankoop!
To dare is to do
Via deze site krijg je nog 5% korting bij Wehkamp (als ik het goed zie): https://www.cashbackxl.nl/webshop/details/wehkampgrun93 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 17:34:
[...]
Volgens wehkamp zijn de verzendkosten voor kleine huishoudelijke apparaten 5,95, dan wordt het 404,95. Bij Fonq, wat eigenlijk ook van wehkamp is, kost hetzelfde ding 439.
--
We apologize for not shipping out the order to you yet.
Due to the item’s status with shipping company, I regret to inform you that the item cannot be shipped via
Priority Direct Mail.
However, we are able to send the order to you via DHL but you need to cover more 9.36usd by this shipping method.
Please contact me as soon as possible and let me know if this is acceptable, so that we can process the order for you.
If we have not got a reply from you for 5 business days, we could change the available shipping method, so that we may send out your order without further delay.
---
Hebben jullie dit uberhaubt eerder gezien? Heb gewoon netjes via een EU warehouse besteld, maar bovenstaande lijkt mij heel erg op het omzetten naar een chinese, non-EU supplier, waardoor ik forse heffing voor mn kiezen ga krijgen.
Heb daarom ook maar even een berichtje gedaan dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ze, zoals besteld, ook leveren en vanuit een EU warehouse.
Ik heb het even getest om het zeker te weten, maar inderdaad: ook losstaand in de ruimte (dus niet op het basisstation) kan ik de Neato via de App starten.PCJR schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:50:
[...]
Ok, nou een extra station lijkt me niet nodig. En zo groot is het boven ook weer niet. Ik wil m eigenlijk elke middag even laten gaan onder. En dan elke 3 dagen ofzo zet ik de connected dan even boven neer dan dan moet ie daar even grazen. Hoop dat dit gewoon kan![]()
Verder aan te raden om een tissue tussen de opvangbak en het filter te klemmen om zo een pre-filter te maken en de originele filter wat te sparen en wsl ook handiger met schoonmaken/leegmaken?
Ik heb de moeite met de tissues zelf nooit genomen, niet bij deze Botvac Connected, maar ook niet bij voorgangers (XV15 en een Botvac 75). In mijn ervaring waren de filters helemaal niet zo snel versleten en het filter van deze Connected is van een ander materiaal.
Dit filter is daardoor veel eenvoudiger schoon te maken vind ik.
Ok helderRTB schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:13:
[...]
Ik heb het even getest om het zeker te weten, maar inderdaad: ook losstaand in de ruimte (dus niet op het basisstation) kan ik de Neato via de App starten.
Ik heb de moeite met de tissues zelf nooit genomen, niet bij deze Botvac Connected, maar ook niet bij voorgangers (XV15 en een Botvac 75). In mijn ervaring waren de filters helemaal niet zo snel versleten en het filter van deze Connected is van een ander materiaal.
Dit filter is daardoor veel eenvoudiger schoon te maken vind ik.
http://www.robotreviews.c...c.php?f=20&t=15121#p98605
http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=19357
Eerst maar eens gewoon proberen een aantal weken/maanden zoals het botje uit de doos komt.
Heb jij nog iets gedaan eraan, mod, tweak, aanpassing? Draai je in eco of turbo? Al filter of iets eraan moeten vervangen?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Hij rijd hier pas een aantal maanden, dus nog geen filters oid. vervangen en is nog in originele staatPCJR schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 09:53:
[...]
Ok helderJa ik kwam erop vanwege deze draadjes:
http://www.robotreviews.c...c.php?f=20&t=15121#p98605
http://www.robotreviews.c...iewtopic.php?f=20&t=19357
Eerst maar eens gewoon proberen een aantal weken/maanden zoals het botje uit de doos komt.
Heb jij nog iets gedaan eraan, mod, tweak, aanpassing? Draai je in eco of turbo? Al filter of iets eraan moeten vervangen?
Ik heb Eco en Turbo beide geprobeerd en vind de Eco stand eigenlijk niet veel stiller (maar dat kan aan mij liggen). Turbo in de meeste gevallen dus en dan rijd 'ie hier zo'n 40 minuten rond en zo erg stoor ik me ook niet aan het geluid - we zetten de Neato niet op een schedule aan maar handmatig wanneer we er zelf bij zijn ivm. rondslingerende kattenspeeltjes e.d.
Ik heb hier pvc laminaat onder en gewone laminaat boven. 2 kleine tapijtjes, laagpolig denk ik. Ik hoop dat ik m elke dag kan laten gaan als wij naar werk zijn. Veel kabels etc heb ik al op orde, maar de eerste keren wil ik het ding wel volgen natuurlijk. De borstel met haren heeft denk ik het beste en stilste resultaat. Alleen de hoge plinten bij ons raken soms de vloer niet ivm wat ongelijkheden in de vloer. Ik ben een beetje bang dat het borsteltje aan de zijkant klem komt met de haren tussen de plint en de vloer als hier een paar mm ruimte is...RTB schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:01:
[...]
Hij rijd hier pas een aantal maanden, dus nog geen filters oid. vervangen en is nog in originele staat![]()
Ik heb Eco en Turbo beide geprobeerd en vind de Eco stand eigenlijk niet veel stiller (maar dat kan aan mij liggen). Turbo in de meeste gevallen dus en dan rijd 'ie hier zo'n 40 minuten rond en zo erg stoor ik me ook niet aan het geluid - we zetten de Neato niet op een schedule aan maar handmatig wanneer we er zelf bij zijn ivm. rondslingerende kattenspeeltjes e.d.
Super bedankt voor jouw uitgebreide (en vermakelijk) verslag, Burnerchief!burnerchief schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 20:14:
[...]
Update met de deebot slim
-knip-
Al met al ben ik zeer tevreden over de deebot slim en is in verhouding erg stil.
One happy tweaker
Enne binnen 14 dagen geld terug garantie natuurlijk
Ik hoop dat jouw truusje snel weer terug komt om haar werkzaamheden weer op te pakken.
De vrouw thuis is nu ook overtuigd om ook naar een familielid van Truus op zoek te gaan...
Ziet er veelbelovend uit!
Die batterijen van dat ding gaan sowieso goed zijn, Blitzwolf heeft wel een goede naam qua battery packs als je de reviews op Tweakblogs mag geloven.endless90 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:37:
Iemand bekend met deze robotstofzuiger van Blitzwolf? http://www.banggood.com/B...fi-Control-p-1078757.html
Ziet er veelbelovend uit!
Ziet er wel interessant uit, maar wat ik nu nog niet kon afleiden: mapt hij nu de kamer of niet, ik heb de indruk dat het iets tussen een intelligente Roomba en de iLife A4 is.
HyperBart schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:49:
[...]
Die batterijen van dat ding gaan sowieso goed zijn, Blitzwolf heeft wel een goede naam qua battery packs als je de reviews op Tweakblogs mag geloven.
Ziet er wel interessant uit, maar wat ik nu nog niet kon afleiden: mapt hij nu de kamer of niet, ik heb de indruk dat het iets tussen een intelligente Roomba en de iLife A4 is.
We Have Smart Z-Shape Cleaning Mode
General cleaner are only support "random mode", "border mode" and "spot mode", usually these way are waste energy and time,
BW-XRC600 support Z-Shaped walking mode, allows you choose this mode to makes your home cleaning more efficient!
XRC600 will plan a smart road from the begining, and with the help of the incomparable suction, it can clean your home all at once
Heb dit bericht inderdaad ook gekregen. Was het bij jou ook bij de aanschaf van de V5 Pro?WaMeLiNoS schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:35:
Heb de afgelopen dagen met de CS van Gearbest kennelijk een issue, aangezien het begon met dit;
--
Due to the item’s status with shipping company, I regret to inform you that the item cannot be shipped via
Priority Direct Mail.
However, we are able to send the order to you via DHL but you need to cover more 9.36usd by this shipping method.
Please contact me as soon as possible and let me know if this is acceptable, so that we can process the order for you.
If we have not got a reply from you for 5 business days, we could change the available shipping method, so that we may send out your order without further delay.
---
Hebben jullie dit uberhaubt eerder gezien? Heb gewoon netjes via een EU warehouse besteld, maar bovenstaande lijkt mij heel erg op het omzetten naar een chinese, non-EU supplier, waardoor ik forse heffing voor mn kiezen ga krijgen.
Heb daarom ook maar even een berichtje gedaan dat ik hier niet mee akkoord ga en dat ze, zoals besteld, ook leveren en vanuit een EU warehouse.
Ik heb goedkoop de voorloper kunnen kopen. Bij deze de tip die NIET in de handleiding staat maar online wel te vinden is:PhilipsFan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:48:
Ik heb ook de sprong maar gewaagd. Lang over nagedacht, maar met een hekel aan stofzuigen en 3 kinderen hoop ik dat het uit kan. Ik heb de Neato Botvac Connected opgehaald en hij heeft een plekje onder de kast gevonden. Dingen die me zo snel even opvallen:
- De accuduur valt tegen, hij was na 20 minuten leeg, maar dat kan nieuwigheid zijn, even afwachten dus.
Doe een accu reset bij een nieuwe stofzuiger. Mijn Neato ging van 15 minuten accutijd naar 75 minuten accutijd. Bizar dat ze dat niet in de handleiding vermelden.
https://www.neatorobotics...ating-your-neato-battery/
Zoals je daar ook ziet. Dit moet je oa doen wanneer:
"The robot is new"
In mijn geval is er ws 1 Neato volledig overbodig teruggegaan naar Coolblue. Dit is trouwens de procedure voor NiMH batterijen. Ik weet zo even niet of jouw stofzuiger NiMH heeft of anders.. en of er in dat geval ook een reset-optie is.
Edit: ah, jouw robot heeft een Li-Ion batterij. Ik laat de reactie echter wel even staan hier, want het is voor de NiMH robots een handige tip
[ Voor 5% gewijzigd door Korvaag op 25-08-2016 12:28 ]
UNOX: The worst operating system
Ja was inderdaad op de V5Pro! Enige optie die ze nu stellen is bijlappen of annuleren.daniel3 schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:23:
[...] Heb dit bericht inderdaad ook gekregen. Was het bij jou ook bij de aanschaf van de V5 Pro?
Heb er wel een "escalatie" van gemaakt, dat ik de order besteld heb met de dan geldende verzendkosten en die kosten niet voor mijn rekening als klant maar voor de verkopende partij is. Kijken waar het op uitkomt..
Overigens zijn de verzendkosten op alle modellen vanuit EU Warehouse ineens meer dan verdubbeld.
Ik werk met Indiërs dus dat zie ik niet eens meerHyperBart schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 11:12:
Ja, met dat chinglish ben ik even afgehaakt.
http://knowyourmeme.com/m...litically-correct-redneckTommyGun schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:33:
[...]
Ik werk met Indiërs dus dat zie ik niet eens meer
[ Voor 17% gewijzigd door HyperBart op 25-08-2016 14:07 ]
Probleem is inmiddels ook opgelost, hij heeft net de hele kamer gedaan (ongeveer 30 minuten zuigen) en was daarna nog ruim halfvol.Korvaag schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 12:25:
[...]
Edit: ah, jouw robot heeft een Li-Ion batterij. Ik laat de reactie echter wel even staan hier, want het is voor de NiMH robots een handige tip
Wat ik nog wel vervelend vindt is dat hij niet gaat opladen. Als ie klaar is met z'n rondje dan rijdt ie terug naar het startpunt (= het laadstation) maar hij schuift zich er niet tegenaan, hij ging gewoon achterstevoren staan en toen uit. Ik vind eigenlijk dat ie terug moet rijden en dan weer gaan opladen, zodat ik altijd een volle accu heb.
Andere tekortkoming is dat hij na handmatig zuigen via de app ook gewoon stopt. Ik had verwacht dat ie dan ook gewoon zou terugrijden en weer gaat opladen. Of dat er in ieder geval een knopje in de app komt 'ga terug naar laadstation en begin met opladen'. Nu moet ik 'm handmatig weer terugbrengen. Ik hoop dat ze dit nog op softwareniveau fixen.
In mijn geval komt ie altijd wel op z'n basisstation, maar hij doet bij mij ook meer dan 1 rondje. Hij is eerder leeg dan klaar, dus dan gaat ie weer een tijdje laden en daarna verder. Blijkbaar is ie dan na dat tweede rondje leeg genoeg om wel tegen het basisstation aan te rijden.
Dat laatste mag je idd verwachten. Probeert hij er ook niet tegenaan te rijden? Ik heb (met een ander model) wel iets dergelijks gehad, maar toen bleek dat het laadstation gewoon (te) los op de grond stond en te weinig weerstand bood. Hij moet echt niet te verschuiven zijn en het liefst een steuntje in de rug hebben. Dat zal wel zijn om een goed electrisch contact te verzekeren.PhilipsFan schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 21:54:
Wat ik nog wel vervelend vindt is dat hij niet gaat opladen. Als ie klaar is met z'n rondje dan rijdt ie terug naar het startpunt (= het laadstation) maar hij schuift zich er niet tegenaan, hij ging gewoon achterstevoren staan en toen uit. Ik vind eigenlijk dat ie terug moet rijden en dan weer gaan opladen, zodat ik altijd een volle accu heb.
Heb jij hier ondertussen nog wat van gehoord? Uit een bericht van Gearbest begreep ik dat ze nog steeds gewoon uit het EU warehouse komen. Ik begrijp dan alleen nog steeds niet waarom die verzenkosten ineens zo stijgen.WaMeLiNoS schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 13:03:
[...]
Ja was inderdaad op de V5Pro! Enige optie die ze nu stellen is bijlappen of annuleren.
Heb er wel een "escalatie" van gemaakt, dat ik de order besteld heb met de dan geldende verzendkosten en die kosten niet voor mijn rekening als klant maar voor de verkopende partij is. Kijken waar het op uitkomt..
Overigens zijn de verzendkosten op alle modellen vanuit EU Warehouse ineens meer dan verdubbeld.
Onlangs heb ik contact opgenomen met ibatteries.eu betreffende Neato Li-Ion accu's en kreeg de volgende reactie terug:Razer schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 16:41:
[...]
Al eens via contactformulier contact opgenomen?
http://www.ibatteries.eu/index.php?action=home&lang=NL
Ik twijfel tussen een setje nieuwe NiMH of Li-Ion accu's ter vervanging van de huidige versleten NiMH accu voor mijn XV Signature. Bron van mijn twijfel v.w.b. Li-Ion accu's zijn verhalen over het uitvallen van de stofzuiger, voor het terug keren naar de basis, doordat het resterende accu niveau/voltage niet goed/volledig uitgelezen kan worden door de Neato.Goeiedag,
Die Li-ion accu's van ANewPow voor Neato worden niet meer door ons verkocht. We zoeken nog naar een andere leverancier, maar het zal alleszins nog enkele maanden duren voor we opnieuw Li-ion accu's voor Neato kunnen aanbieden.
mvg,
Principe van laden is niet hetzelfde, dus check dit goed of dit wel kan, nimh wisselen met lipo!perryodk schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
Onlangs heb ik contact opgenomen met ibatteries.eu betreffende Neato Li-Ion accu's en kreeg de volgende reactie terug:
[...]
Ik twijfel tussen een setje nieuwe NiMH of Li-Ion accu's ter vervanging van de huidige versleten NiMH accu voor mijn XV Signature. Bron van mijn twijfel v.w.b. Li-Ion accu's zijn verhalen over het uitvallen van de stofzuiger, voor het terug keren naar de basis, doordat het resterende accu niveau/voltage niet goed/volledig uitgelezen kan worden door de Neato.
Officieel mogen de Li-Ions niet in de XV Signature. Ik gok dat het laadcircuit daar niet op berekend is (andere manier van laden). Ik zou dus gewoon 2 goedkopere NiMH accu's kopen.perryodk schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 10:39:
[...]
Onlangs heb ik contact opgenomen met ibatteries.eu betreffende Neato Li-Ion accu's en kreeg de volgende reactie terug:
[...]
Ik twijfel tussen een setje nieuwe NiMH of Li-Ion accu's ter vervanging van de huidige versleten NiMH accu voor mijn XV Signature. Bron van mijn twijfel v.w.b. Li-Ion accu's zijn verhalen over het uitvallen van de stofzuiger, voor het terug keren naar de basis, doordat het resterende accu niveau/voltage niet goed/volledig uitgelezen kan worden door de Neato.
Ja heb onderhandeld en moet nu iets van 5 dollar bijbetalen en dan komt het met de DHL vanuit de UK hierheen, via Paypal gedaan, heb nu ook mn shipping notification binnen vanuit ze. Denk dat het eerst niet met de DHL weg ging oid, nu dus wel waardoor de kosten hoger zijn.daniel3 schreef op vrijdag 26 augustus 2016 @ 09:12:[...]Heb jij hier ondertussen nog wat van gehoord? Uit een bericht van Gearbest begreep ik dat ze nog steeds gewoon uit het EU warehouse komen. Ik begrijp dan alleen nog steeds niet waarom die verzenkosten ineens zo stijgen.
Bij mij niet, meerdere honden die binnen komen.DRuw schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 14:12:
voor diegene die ook een A4 hebben, hebben jullie ook dat haar (van huisdieren) tussen de borstel en de opvangbak ophoopt?
Ik laat hem een rondje doen van een half uur tot een uur en als ik dan de bak losmaak lijkt hij alleen wat los haar en stof gepakt te hebben... tot je erin kijkt en er een "reep" haar zit.
Dit zit los en kun je zo weggooien maatgoed.
Het lijkt ook niet dat het de verdere werking beïnvloedt maar toch hoort het niet lijkt me....
Ik vind in het bakje altijd een vierkantje haar, net alsof het bij elkaar geprest wordt.
Er hangt wel altijd wat in de borstel, maar dat gaat er vlot van tussen.
Net zoals bij Timple past de borstel bij mij ook niet. Dus iemand met een V7 kan die van mij overnemen.vanDaal schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:04:
Ik heb trouwens nav dit topic een andere borstel besteld, even kijken hoe dat werkt:
http://www.gearbest.com/c...ces/pp_356386.html?wid=21
Is de borstel van de v7S anders dan?vanDaal schreef op zaterdag 27 augustus 2016 @ 13:02:
[...]
Net zoals bij Timple past de borstel bij mij ook niet. Dus iemand met een V7 kan die van mij overnemen.
Die schijnt te passen....
Ja, heb ik ook gehad.WaMeLiNoS schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 08:35:
Heb de afgelopen dagen met de CS van Gearbest kennelijk een issue, aangezien het begon met dit;
--
Priority Direct Mail.
---
- Mail terug gestuurd of er een goedkopere optie was.
- Antwoord dat er niet is, maar ze maakte er $7 van.
- Geaccepteerd en snel een betalingsverzoek in de mailbox en betaald.
- Dag later verzenden vanuit Engeland volgens de DHL tracking.
Beetje tegen mijn principes in... De koper is een betaalverplichting aangegaan maar de verkoper een leververplichting volgens mij...
Just my 2 cents
iemand ervaring met dit merk/apparaat? Hier zit timer op voor bijv 20 min cleaning. Deze kost echt niks ( ok, over design/kleur valt te twisten)
http://specs.tweak.to/6635
Nu wel een heel bijzondere uitvoering (voor de liefhebberchrisvm schreef op donderdag 25 augustus 2016 @ 10:28:
[...]
Super bedankt voor jouw uitgebreide (en vermakelijk) verslag, Burnerchief!![]()
Ik hoop dat jouw truusje snel weer terug komt om haar werkzaamheden weer op te pakken.
De vrouw thuis is nu ook overtuigd om ook naar een familielid van Truus op zoek te gaan...
http://www.ecovacs.de/sta...im-marvel-edition-shield/
Pensionada en ik woon waar mijn Camper staat Repareer alles met en zonder stekker
Captain!
Oef..die zou hier nog niet eens misstaan...burnerchief schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 12:52:
[...]
Nu wel een heel bijzondere uitvoering (voor de liefhebber)
...
Bij myrobotcenter kun je de Deebot slim kopen voor €199 met 5 jaar garantie en 30dagen geld terug regeling plus naar alle waarschijnlijkheid een EU lader, die je overigens bij het goed aangeven ook krijgt via Gearbest.
Doen of toch nog even wachten?
Nu hebben we de Dirt Devil Spider. Die doet ook nog prima zijn werk. Alleen de indicator zegt steeds dat die vol zit. Ook net na het legen. Dat is wel wat jammer.
https://www.amazon.de/gp/...new?ie=UTF8&condition=new
Wellicht een goed alternatief voor mensen die een ilife uit EU zoeken.
[ Voor 20% gewijzigd door Kasj op 29-08-2016 13:12 ]
Beter schieten ze op met de EU voorraad
Ik woon in een gelijkvloers 3-kamerappartement met laminaat en het apparaat doet prima z'n werk. Als ik de deuren openzet komt hij in alle ruimtes en tot nu toe heeft hij elke keer het basisstation weten terug te vinden.
Bij het testen ben ik tegen het volgende aangelopen:
- een aantal kabels iets moeten verplaatsen/vastmaken
- een vloerkleed heeft "kwasten" op de hoeken en daar heeft hij wat moeite mee. Tot nu toe heeft hij zich steeds wel weer los weten te worstelen
- hij loopt vast op de voet van een droogrek wat ik had staan, deze moet ik voortaan weghalen of in een afgesloten kamer zetten
- het cv-ketel/was-hok ligt iets lager t.o.v. de kamer, daar komt hij wel in, maar niet meer eruit door een drempel van ongeveer 2 cm, dus een kwestie van die deur dicht laten
- 1 deur moet ik open vastzetten (met een wc-rol als wig
De mop-functie ben ik nog niet helemaal van overtuigd. Dit zal best helpen om dit af en toe te doen maar voor echte vlekken is wel wat steviger poetswerk nodig.
Overall tot nu toe wel zeer tevreden!
If our brain was easy to understand, we would be too dumb to understand.
http://link.marktplaats.nl/m1083147694
Toen wij nog in een appartement woonden en ook het droogrek soms in de route hadden staan, hadden we dit opgelost door een baan zwarte duct-tape over/tussen de 'poten' te plakken. Daardoor 'ziet' de stofzuiger hem beter.Tourniquet schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:00:
...
- hij loopt vast op de voet van een droogrek wat ik had staan, deze moet ik voortaan weghalen of in een afgesloten kamer zetten
Blaat het niet dan schaadt het niet...
Reflex Discoshow - Het beste wat je bruiloft kan overkomen
Ik heb wel interesse.Elect schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 14:41:
Als iemand interesse heeft in mijn, vermoedelijke defecte, Neato XV-15:
http://link.marktplaats.nl/m1083147694
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Is reeds een keer eerder gepost, maar hierbij alsnog het overview;iRbn schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 18:08: Ik kan het online zo niet meteen vinden: Is er een wezenlijk verschil tussen de iLife A4 en V5? De V5 is namelijk wel in voorraad op gearbest :-).
http://www.bestcordlessva...-robot-vacuum-comparison/
A4 is
- 0.6cm hoger
- Maakt iets meer lawaai (65db)
- Heeft wel meer zuigkracht (600pa vs 1000pa)
- Langere runtime naast de grotere range qua schoonmaken (V5 is tot 150m2).
V5 heeft mop functie en kan dus dweilen. Voor harde vloeren kan dit een leuke bijkomstigheid zijn.
[ Voor 26% gewijzigd door WaMeLiNoS op 29-08-2016 22:46 ]
Via myrobotcenter krijg je gewoon EU lader hij wordt verzonden vanuit Oostenrijk.Miki schreef op zondag 28 augustus 2016 @ 23:24:
Is de Deebot Slim een goede alternatief voor de iLife V5pro, nu de meeste ilife's niet meer te verkrijgen zijn via EU warehouse. Ik kan helaas niet de volledige specificaties naast elkaar leggen omdat ik van de Ecovacs niet de specs 1 op 1 kan vergelijken, stofzuigkracht kan ik nergens terug vinden. Ergens bekruipt me ook het gevoel dat de Deebot een gelabelde Chuli iLife model is of precies andersom
Bij myrobotcenter kun je de Deebot slim kopen voor €199 met 5 jaar garantie en 30dagen geld terug regeling plus naar alle waarschijnlijkheid een EU lader, die je overigens bij het goed aangeven ook krijgt via Gearbest.
Doen of toch nog even wachten?
Houd er wel rekening mee dat ie bijna een week onderweg is gaat via GLS (niet de snelste zak maar zeggen)
Zuigkracht is prima het bakje zit elke keer vol hoeveel zuigkracht kon ik ook niet vinden.
Vergelijkbaar rebranded model nog niet kunnen vinden hij is vierkant met ronde hoeken.
Het dweilen is inderdaad met een nat dweiltje over de vloer.
Er zit geen waterreservoir bij dus dweilen is niet het sterkste punt meer een leuk gadget.
Ik heb hem gekocht voor het stofzuigen cq hondehaarzuigen ook op zeer moeilijk bereikbare plaatsen onder een lage bank en dat doet ie verr..e goed.!!!
Nu nog wat extra magneetstrip ergens vandaan halen en dan een keer de laminaatvloer aan een kant loshalen om mijn speakers te beschermen...
Nice! Schijnt wel speciale magneetband te zijn, iets met 2 polig gemagnetiseerd ofzo. Had ergens gelezen dat andere band niet zou werken, weet niet of hier verschillende in zijn.PhilipsFan schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:45:
Het werkt! De magneetstrip van Neato werkt dwars door het laminaat heen, ik heb vandaag wat experimentjes gedaan. Dat is goed nieuws.
Nu nog wat extra magneetstrip ergens vandaan halen en dan een keer de laminaatvloer aan een kant loshalen om mijn speakers te beschermen...
Hoe werkt die band eigenlijk, moet je echt een vierkant afzetten als hij daarin niet mag komen?
1 sept gaat mijn Connect Botje op de route naar zijn nieuwe huis
Goed om te weten. Dan kan ik hem waarschijnlijk ook wel onder m'n vloerbedekking en ondervloer stoppen (als ik dat nog omhoog gelift krijg).PhilipsFan schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 23:45:
Het werkt! De magneetstrip van Neato werkt dwars door het laminaat heen, ik heb vandaag wat experimentjes gedaan. Dat is goed nieuws.
ik heb thuis geen vloerbedekking, wel katten, dus een hoop haren, en kattenbakkorrels..
ik vraag mij af of de draaiende borstels van de A4 daar goed mee overweg kunnen, of dat het alleen maar daar tussen vast gaat zitten..
in dat geval beter een V5 halen, die heeft alleen een zuigmond..
maar een zuigmond kan ook juist verstopt gaan zitten..
Iemand die hier een antwoord op weet?
Ja. Als hij per ongeluk aan de andere kant van de strip komt gaat ie daar ook gewoon verder. Dus je moet zorgen dat het deel van de kamer volledig is afgezet.PCJR schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 08:15:
[...]
Hoe werkt die band eigenlijk, moet je echt een vierkant afzetten als hij daarin niet mag komen?
Ik verwacht niet dat korrels vast gaan zitten tussen draaiende borstels. Draden en dergelijke draaien er omheen en geeft problemen, maar korrels opzuigen... daar is die voor bedoeld zo'n beetje.makkie88 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 09:18:
Ik twijfel tussen de Ilife A4 en V5 (pro?)
ik heb thuis geen vloerbedekking, wel katten, dus een hoop haren, en kattenbakkorrels..
ik vraag mij af of de draaiende borstels van de A4 daar goed mee overweg kunnen, of dat het alleen maar daar tussen vast gaat zitten..
in dat geval beter een V5 halen, die heeft alleen een zuigmond..
maar een zuigmond kan ook juist verstopt gaan zitten..
Iemand die hier een antwoord op weet?
Voor harde vloeren zegt mijn gevoel de A4. Juist omdat die als een stofzuiger werkt, en niet met een borstel dingen van de grond "plukt". Dat plukken wil je juist op tapijt volgens mij.
Bedoel je niet precies andersom?Waah schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:46:
Voor harde vloeren zegt mijn gevoel de A4. Juist omdat die als een stofzuiger werkt, en niet met een borstel dingen van de grond "plukt". Dat plukken wil je juist op tapijt volgens mij.
oeps,Waah schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 10:46:
[...]
Ik verwacht niet dat korrels vast gaan zitten tussen draaiende borstels. Draden en dergelijke draaien er omheen en geeft problemen, maar korrels opzuigen... daar is die voor bedoeld zo'n beetje.
ik bedoelde in mijn post voornamelijk de problemen met kattenharen.. gaan kattenharen niet in de borstel vast zitten?
en volgens mij bedoel jij juist de V5, die heeft namelijk geen borstels? en de A4 juist wel?
Verwijderd
Het enige wat ik verwacht van een stofzuigerrobot, is dat de laminaatvloer vrijgemaakt wordt van haren, stof en al het andere losse gruis wat je onder je schoen mee het huis in neemt.
Het is de Chuwi iLife V7 geworden. Met 1 week in huis en geen importheffing etc.
Hij heeft een plekje gekregen op de eerste verdieping, en de taak 4 kamers door te gaan (slaapkamer, kinderkamer, hobbykamer, strijk/kastenkamer en de gang die de kamers verbindt).
Het meest bevredigend is een rondje door de slaapkamer. Onder het bed is het echt een stofnest en na 30 minuten heen en weer rijden, zit het opvangbakje al lekker vol.
Ik heb hem een tijdje geobserveerd en het valt me op dat hij regelmatig de kamer uit wil rijden, terwijl de vloer niet geheel gedaan is.
De enige oplossing om hem te dwingen in de kamer te blijven, is de deur dicht te houden.
Een volgend probleem volgt al redelijk snel. Op snoeren langs de plinten en onder het bed, rijdt de V7 zich vast. De V7 trekt zichzelf er namelijk overheen, maar komt vervolgens niet meer los, omdat de kabel achter de as van de zij-borstel komt te zitten. Die zij-borstel trekt/veegt de kabel onder de robot door.
Eigenlijk zouden alle robots in de rijrichting iets moeten hebben, dat een eventueel kabel wegduwt van de draaiende borstel.
De robot merkt na enige tijd overigens wel dat hij vast komt te zitten en zet zichzelf dan uit.
Zo blijkt in elke kamer wel ergens een stroom- of netwerkkabel te lopen die niet altijd zichtbaar is, maar "gevonden" worden door de V7. Onder een kast op poten, onder het bed, onder een bank.
Voordat je de V7 dus zonder toezicht zijn gang kan laten gaan, moeten eerst alle kabels vastgezet worden tegen de wand. Op een los stekkerblok rijdt waarschijnlijk elke Ilife zich vast op het snoer.
Ik heb de V7 nog niet uit laten rijden totdat hij zelf kiest om weer naar de lader te rijden, maar je kunt hem op elk moment de opdracht geven, door op de AB de Home knop in te drukken.
Als de V7 zich in een andere kamer bevindt dan de kamer waar de lader staat, duurt het wel erg lang voordat hij de juiste kamer ingereden is. De v7 is enorm aan het stuntelen. Je krijgt al snel de neiging hem op de pakken en er naar toe te brengen. Ik krijg bijna medelijden met hem.
De nadelen:
- De robot is de kamer al weer uit voordat deze goed en wel klaar is.
Hij gaat erg random door de kamer.
- Je zal alle kabels tegen de muur moeten plakken, want de v7 blijft hier vaak aan vastzitten.
- De zoektocht terug naar de lader gaat moeizaam. Geen idee hoe de lader en robot met elkaar praten trouwens.
- Onder de v7 zit een "mop" (dweildoek) die nogal laag boven de grond hangt. Dat moet ook, anders doet de dweil niet wat hij moet doen, maar hierdoor komt hij moeilijk over een kleed heen. Het gaat nogal stroef.
Voordelen:
- De v7 heeft voldoende kracht om alles op te vegen/zuigen.
Het werkt echt super!
- Als je een kamer goed "ingericht hebt" om de v7 zijn werk te laten doen, dan scheelt je dat een hoop tijd. Want stofzuigen hoeft dan echt niet meer.
- De prijs is spotgoedkoop en een goede koop.
- Het is gewoon een leuk gezicht hem rond te zien rijden ;-)

Nog even een p.s.
Eigenlijk zou een dergelijk gadget apparaat voorzien moeten zijn van een volwaardige app, waarop je de status en locatie kunt bekijken van het device.
Ik krijg de neiging telkens naar boven te lopen, om te controleren of het ding niet vastgelopen is o.i.d.
Uiteindelijk kost de stofzuigerbeurt alsnog veel tijd, omdat ik steeds ga kijken.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2016 15:55 ]
de stofzuiger doet het ondanks het lampje wel gewoon goed trouwens, maar ik vraag me af of dat lampje niet "ge-reset" ofzo kan worden..
Dus mocht iemand dat weten hier in de buurt dan hoor ik dat graag!
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Conclusie: Vanaf dag 1 tot nu, 2 weken later, heerlijk
Binnen het appartement met laminaat (geen drempels) kan de A4 overal de weg vinden, en tot nu ook het basisstation. Over het algemeen stopt de A4 (schakelt zich uit) als deze in de problemen zit. Echter heb ik een paar leermomenten meegemaakt (opgezogen kabel&veter/geen grondcontact door verzameling kabels/eindeloze loop op een specifieke locatie) en lijkt de A4 eindeloos door te willen gaan.
De eerste run is het goed opletten waar probleempunten liggen. Denk hierbij aan kabels (ook als ze tegen de muur liggen), locaties waar de A4 niet meer uitkomt (goede plek voor het station te plaatsen), en tapijt.
Mijn Ikea tapijtje is net te hoog. Kortpolig tapijt zal over het algemeen wel lukken. Voor tapijt/vloerbedekking heb je echt de Max functie nodig. Helaas kan je de A4 niet met de Max functie laten starten.
Het normale geluid is als een lamme kruimeldief, Max is wel een stevig geluid (overstemt net de 5.1 set op normaal niveau (RTL Nieuws momentje). Ook verneem ik een hoge freq. toon bij de Max functie.
De bouw lijkt tot nu solide. Zo heeft de A4 al een stevige wekker op zichzelf geworpen, zonder impact
Tip om zaken/locaties af te schermen:
http://jysk.nl/inrichting...en-bregne-o15xh90-assorti
Ik gok dat de 2 borstels max een half jaar meegaan. De A4 mishandeld ze redelijk.
Het schoonmaken is simpel en onderdelen goedkoop. De A4 zelf is statisch dus altijd even heel het apparaat schoonmaken. Sluit de A4 op in je slaapkamer en je weet waarom
Accu: 2,5 uur normale stand. +-2 uur op Max. Zuigvermogen (en behoud hiervan bij een vol bakje) is uitstekend.
Tevens een A4 cadeau gedaan. Deze mensen zijn zeker niet technisch

Zoals eerder vernoemd, geen intelligentie maar patronen afwerken. En dit doet de A4 eigenlijk zeer goed. Het lukt de A4 om onder een tafel met 4 stoelen te rijden, en hier ook weer uit te komen. Kan wel even duren..
De A4's gedrag op 'kleuren' is afwijkend:
Wit. Prima, misschien te goed (stopt vaak iets voortijdig).
Zwart. Slecht
RVS (kleur). Slecht, en als de A4 op de hoek van een object afrijdt 'botst' hij zeker.
Zorgpuntje is kleine onderdelen welke de A4 niet op kan zuigen maar wel meeneemt. In mijn geval een plastic dop. Bij metaal zou dit dus schade kunnen geven.
Je moet hem ook gewoon zijn ding laten doen. Ook al is die met de kamer nog niet klaar... De kans is zeer groot dat die daar dan vanzelf nog een keer naar binnen rijd en dan een ander patroon pakt. Niet dus constant mee bezig zijn. Je wilt juist niet meer met stofzuigen bezig zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:05:
Ik ging eigenlijk voor een A4 of V5 pro, maar omdat ik er één snel wilde hebben, heb ik gewoon gekozen voor een model dat wel direct uit een EU magazijn leverbaar was.
Het enige wat ik verwacht van een stofzuigerrobot, is dat de laminaatvloer vrijgemaakt wordt van haren, stof en al het andere losse gruis wat je onder je schoen mee het huis in neemt.
Het is de Chuwi iLife V7 geworden. Met 1 week in huis en geen importheffing etc.
Hij heeft een plekje gekregen op de eerste verdieping, en de taak 4 kamers door te gaan (slaapkamer, kinderkamer, hobbykamer, strijk/kastenkamer en de gang die de kamers verbindt).
Het meest bevredigend is een rondje door de slaapkamer. Onder het bed is het echt een stofnest en na 30 minuten heen en weer rijden, zit het opvangbakje al lekker vol.
Ik heb hem een tijdje geobserveerd en het valt me op dat hij regelmatig de kamer uit wil rijden, terwijl de vloer niet geheel gedaan is.
De enige oplossing om hem te dwingen in de kamer te blijven, is de deur dicht te houden.
Een volgend probleem volgt al redelijk snel. Op snoeren langs de plinten en onder het bed, rijdt de V7 zich vast. De V7 trekt zichzelf er namelijk overheen, maar komt vervolgens niet meer los, omdat de kabel achter de as van de zij-borstel komt te zitten. Die zij-borstel trekt/veegt de kabel onder de robot door.
Eigenlijk zouden alle robots in de rijrichting iets moeten hebben, dat een eventueel kabel wegduwt van de draaiende borstel.
De robot merkt na enige tijd overigens wel dat hij vast komt te zitten en zet zichzelf dan uit.
Zo blijkt in elke kamer wel ergens een stroom- of netwerkkabel te lopen die niet altijd zichtbaar is, maar "gevonden" worden door de V7. Onder een kast op poten, onder het bed, onder een bank.
Voordat je de V7 dus zonder toezicht zijn gang kan laten gaan, moeten eerst alle kabels vastgezet worden tegen de wand. Op een los stekkerblok rijdt waarschijnlijk elke Ilife zich vast op het snoer.
Ik heb de V7 nog niet uit laten rijden totdat hij zelf kiest om weer naar de lader te rijden, maar je kunt hem op elk moment de opdracht geven, door op de AB de Home knop in te drukken.
Als de V7 zich in een andere kamer bevindt dan de kamer waar de lader staat, duurt het wel erg lang voordat hij de juiste kamer ingereden is. De v7 is enorm aan het stuntelen. Je krijgt al snel de neiging hem op de pakken en er naar toe te brengen. Ik krijg bijna medelijden met hem.
De nadelen:
- De robot is de kamer al weer uit voordat deze goed en wel klaar is.
Hij gaat erg random door de kamer.
- Je zal alle kabels tegen de muur moeten plakken, want de v7 blijft hier vaak aan vastzitten.
- De zoektocht terug naar de lader gaat moeizaam. Geen idee hoe de lader en robot met elkaar praten trouwens.
- Onder de v7 zit een "mop" (dweildoek) die nogal laag boven de grond hangt. Dat moet ook, anders doet de dweil niet wat hij moet doen, maar hierdoor komt hij moeilijk over een kleed heen. Het gaat nogal stroef.
Voordelen:
- De v7 heeft voldoende kracht om alles op te vegen/zuigen.
Het werkt echt super!
- Als je een kamer goed "ingericht hebt" om de v7 zijn werk te laten doen, dan scheelt je dat een hoop tijd. Want stofzuigen hoeft dan echt niet meer.
- De prijs is spotgoedkoop en een goede koop.
- Het is gewoon een leuk gezicht hem rond te zien rijden ;-)
[afbeelding]
Nog even een p.s.
Eigenlijk zou een dergelijk gadget apparaat voorzien moeten zijn van een volwaardige app, waarop je de status en locatie kunt bekijken van het device.
Ik krijg de neiging telkens naar boven te lopen, om te controleren of het ding niet vastgelopen is o.i.d.
Uiteindelijk kost de stofzuigerbeurt alsnog veel tijd, omdat ik steeds ga kijken.
Aanzetten en weglopen. Of programmeren om dat te doen als je er niet bent. Dat is volgens mij het handigste.
Ik heb dit ook ja. Het lijkt een soort druksensor te zijn. Als je het bakje aanduwt dan gaat die aan volgens mij. Al heb ik nog niet echt goed gecheckt.duc848 schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:29:
Bij mijn dirt devil spider blijft het lampje van filter is vol maar branden, hoevaak ik het bakje ook leef, en het filter uitklop en zelfs uitspoel en laat drogen.
de stofzuiger doet het ondanks het lampje wel gewoon goed trouwens, maar ik vraag me af of dat lampje niet "ge-reset" ofzo kan worden..
https://www.facebook.com/...album_id=1139215826114009
(Nog) Geen verstand van deze dingen, maar vind het altijd erg interessant, ga het topic maar eens volgen om wijzer te worden.
Dat ziet er uit als een Neato lidar turret op een roombaTitus schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:07:
Xiaomi heeft er net ook een aangekondigd:
https://www.facebook.com/...album_id=1139215826114009
(Nog) Geen verstand van deze dingen, maar vind het altijd erg interessant, ga het topic maar eens volgen om wijzer te worden.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
In het eerste plaatje staat RMB 1699, dus dat is omgerekend ong 230,-. Valt mee, ben benieuwd naar de eerste reviews.Waah schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 12:56:
Ben erg benieuwd, maar denk dat de prijs wel vrij hoog zal worden. Er zitten wel erg veel features op.
Deze mop zal je er wel gewoon af moeten halen als ie aan het stofzuigen is, alleen voor de dweil functie klik je hem er weer opVerwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2016 @ 14:05:
De nadelen:
Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw
Zie: http://www.banggood.com/B...-p-1078757.html?utmid=943
[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.
Mijn ouders hebben de Fusion gekocht, omdat ik zo tevreden ben over mijn Spider. Alleen de fusion vinden wij eigenlijk minder goed werken dan gehoopt, qua geluid/opvangbakje snel vol/ algeheel resultaat vinden wij hem minder de de spider.Henkie-Jan schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 13:48:
Wat zijn nou de grote verschillen tussen de dirt devil spider en fusion? Alleen het automatisch opladen? Hij hervat niet automatisch de fusion wat ik zie dus lijkt me weinig meerwaarde bieden?
En de spider is nog goedkoper ook, alleen zelf even opladen. maar daar heb ik geen moeite mee (dat is persoonlijk)
Mototertje van rechterwiel is kapot. Even belletje gedaan met de helpdesk, gisteren nieuwe motortje + wiel ontvangen en rijdt weer vrolijk rond.Prima service dus
Ben benieuwd naar de reviews van die, zeker de prijs staat me aan en ook het feit dat ik al meerdere blitzwolf producten heb en dat zijn degelijke producten voor een goede prijs.DeTjuk schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 14:29:
Via BG is er ook een robotstofzuiger van Blitzwolf te koop. Ben benieuwd of dat ook wat is.
Zie: http://www.banggood.com/B...-p-1078757.html?utmid=943
https://www.amazon.de/Nea...ot+staubsauger+botvac+d85
Ziet er goed uit! Ik zit te wachten op een ilife A4, maar dit kan een goed alternatief worden... Hoe gaat het met banggood en invoerrechten? Ze hebben geen warehouses volgens mij?tomas123 schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 20:22:
[...]
Ben benieuwd naar de reviews van die, zeker de prijs staat me aan en ook het feit dat ik al meerdere blitzwolf producten heb en dat zijn degelijke producten voor een goede prijs.
Dit topic is gesloten.