Bij mij draait het ook om de borstel heen (katten, dus niet erg lang), maar waarschijnlijk ligt er gewoon veel haar. Vrij makkelijk los te trekken. Ook aardig wat vrouwenhaar er om gehad, maar ook dit vrij makkelijk los te krijgen.Headshot_NL schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 18:59:
[...]
Nee daar heb ik geen last van met 3 verschillende A4's. Wij hebben een hond met middellang haar, misschien maakt dat ook nog uit.
Ik vind het wel vervelend dat het haar vastdraait om de borstel heen. Dat is ook best simpel los te halen. Maar misschien is dat beter met die borstel van de v7?
Nog een belangrijke vraag voor ik overga op het bestellen van een Neato Botvac D85. Maakt die zoveel lawaai dat je hem zeg vanaf 3:00 in de nacht niet kunt laten lopen. Wij hebben overdag vrijwel iedere dag iemand in huis, dus een tijdstip kiezen om de robot overdag zijn werk kan doen is lastig. Daardoor heeft het ook weinig zin om de Connected versie te kiezen.
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Ik zou hem zelf niet om 03:00 willen laten draaien. Maar dat hangt af van hoe diep je slaapt en of je een boven verdieping hebt en de neato onder zijn werk aan het doen is. Wij wonen gelijkvloers en hebben hem smorgens om 06:15 aan door de week en 09:00 in het weekend. Dat komt ongeveer overeen met de tijden dat we op (moeten) staanOMX2000 schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 20:41:
Nog een belangrijke vraag voor ik overga op het bestellen van een Neato Botvac D85. Maakt die zoveel lawaai dat je hem zeg vanaf 3:00 in de nacht niet kunt laten lopen. Wij hebben overdag vrijwel iedere dag iemand in huis, dus een tijdstip kiezen om de robot overdag zijn werk kan doen is lastig. Daardoor heeft het ook weinig zin om de Connected versie te kiezen.
Nieuwe firmware voor LG Hombot 3 (v16552) beschikbaar
Is er ook ergens bekend wat het verbeterd? Had al eens op de LG site zitten zoeken maar daar kan ik geen release notes vinden.- J.W. - schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 00:21:
Nieuwe firmware voor LG Hombot 3 (v16552) beschikbaar
Vorige versie was v13865 dus zijn wel wat versienummers omhoog gegaan.
[ Voor 8% gewijzigd door stuffer op 13-08-2016 10:32 ]
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***
Heb inderdaad geen release notes gezien (nog nooit overigens).stuffer schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 10:30:
[...]
Is er ook ergens bekend wat het verbeterd? Had al eens op de LG site zitten zoeken maar daar kan ik geen release notes vinden.
Vorige versie was v13865 dus zijn wel wat versienummers omhoog gegaan.
Firmware staat er op, ben benieuwd..
In mijn ervaring met vorige firmwares is hoger niet altijd beter, maar anders downgrade ik wel weer
Mee eens, het geluid lijkt me erg hinderlijk 's nachts (eveneens gelijkvloers hier).Webgnome schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 22:34:
[...]
Ik zou hem zelf niet om 03:00 willen laten draaien. Maar dat hangt af van hoe diep je slaapt en of je een boven verdieping hebt en de neato onder zijn werk aan het doen is. Wij wonen gelijkvloers en hebben hem smorgens om 06:15 aan door de week en 09:00 in het weekend. Dat komt ongeveer overeen met de tijden dat we op (moeten) staan
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hij zou zijn werk beneden moeten doen. Dus terwijl wij boven slapen.TommyGun schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 12:54:
[...]
Mee eens, het geluid lijkt me erg hinderlijk 's nachts (eveneens gelijkvloers hier).
Dè developers podcast in je moerstaal : CodeKlets Podcast
Zo, de A4 bijna een week in bezit. En "Botsie" is meteen de hoer van het gezin
. Onze laminaatvloeren doet ie prima. Zelfs het gevoel dat het schoner aanvoelt dan met de gewone stofzuiger. En op zich ook wel logisch, aangezien de A4 niet alleen zuigt, maar ook met borstels over de vloer schraapt. Enige nadeeltje tot nu toe is de al eerder genoemde inefficiëntie. Daardoor moet je hem eigenlijk twee keer zo lang laten rondrijden om er zeker van te zijn dat ie alles heeft gehad. Gelukkig gaat de batterij behoorlijk lang mee. Ander nadeel is dat ie op een aantal plekken vastloopt. Komt vooral omdat ie halsstarrig blijft proberen om ergens langs te komen. Vooral op ons rooster van de convectorput levert dat grappige taferelen op
. Ook is ie al een keer door onze pui naar buiten gereden
Even op een rijtje:
+ Zuigt grondig
+ Accuduur
+ Laat zich niet snel wegjagen
- Inefficiënte route (dus vooral geschikt als je er niet bent zodat het niet stoort)
- Grote kans op vastlopers
- Na gebruik schoonmaken (stofbak, maar ook haren in de borstel)
- Houdt geen rekening met kinderen van <2 jaar of konijnen
Ik heb trouwens nav dit topic een andere borstel besteld, even kijken hoe dat werkt:
http://www.gearbest.com/c...ces/pp_356386.html?wid=21
Even op een rijtje:
+ Zuigt grondig
+ Accuduur
+ Laat zich niet snel wegjagen
- Inefficiënte route (dus vooral geschikt als je er niet bent zodat het niet stoort)
- Grote kans op vastlopers
- Na gebruik schoonmaken (stofbak, maar ook haren in de borstel)
- Houdt geen rekening met kinderen van <2 jaar of konijnen
Ik heb trouwens nav dit topic een andere borstel besteld, even kijken hoe dat werkt:
[ Voor 17% gewijzigd door vanDaal op 14-08-2016 22:08 ]
Dat lijkt mij de V7 en niet de V7s. Zal misschien ook passen, maar heb tot nu toe alleen V7s gelezen als alternatief.vanDaal schreef op zondag 14 augustus 2016 @ 22:04:
Ik heb de A4 nu ook sinds een week in bezit en wat een top product! Staat om 2:00 's nachts ingesteld en staat netjes aan de lader als ik om 6:00 wakker ben :]
Maakt zeer weinig geluid (al slaap ik ook zonder problemen door mijn repeteer wekker heen, tot ergernis van mijn vrouw
Overdag laten draaien is niet zo handig met 3 kleine kinderen. Hij komt netjes onder de bank, de salontafel, de boekenkast en het dressoir
Het vuilbakje zit iedere ochtend weer goed vol, maar dat is ook niet zo gek met kleine kinderen en 2 katten. Ik ben er blij mee!
Si hoc legere scis nimium eruditiones habes
Dan zou ik het gewoon proberen. Immers je wilt een schone omgeving of niet? Dan is het een must om je stofzuiger elke avond / nacht een keertje te laten draaien. Wij hebben we hem dus elke ochtend aan en merken echt dat het huis er veel schoner uit ziet.OMX2000 schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 13:44:
[...]
Hij zou zijn werk beneden moeten doen. Dus terwijl wij boven slapen.
ik heb zojuist ook de A4 besteld.
en als mijn vrouw gaat klagen of het wel allemaal wel zo nodig is, dan geef ik de computterjongens van den tweakers gewoon de schuld
Ik ben benieuwd. hopelijk kan ik de remote aan mijn domoticz verbinden met een esp boardje of iets dergelijks. dat zou helemaal mooi zijn. maargoed dat gaan we zien, eerst maar afwachten of ik hem wel binnen krijg
en als mijn vrouw gaat klagen of het wel allemaal wel zo nodig is, dan geef ik de computterjongens van den tweakers gewoon de schuld
Ik ben benieuwd. hopelijk kan ik de remote aan mijn domoticz verbinden met een esp boardje of iets dergelijks. dat zou helemaal mooi zijn. maargoed dat gaan we zien, eerst maar afwachten of ik hem wel binnen krijg
Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.
Kak! Te laat gezien. Mijn ouders willen er ook graag een bestellenBlackShadow schreef op woensdag 03 augustus 2016 @ 07:56:
Eindelijk, hij is terug op stock in de EU en uiteraard zonet de A4 besteld voor 135.51 USD bij Gearbest.
Toch wel bizar dat de prijzen in EUR te zien zijn, maar bij afrekenen toch in USD zijn en dan betaald worden aan een hogere koers door Paypal. Is dit steeds zo? Kan er niet afgerekend worden in EUR?
Bedrag bij checkout was €119.78, Paypal eindbedrag was $135,51 USD = € 124,58 EUR
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
In China besteld?remcoXP schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:22:
ik heb zojuist ook de A4 besteld.
[ Voor 26% gewijzigd door JB op 15-08-2016 09:39 ]
Mijn boefje is liev!
ja JB in China besteld.
Word ie nog steeds met DHL verstuurd? Dus flinke importkosten?remcoXP schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 09:42:
ja JB in China besteld.
Mijn boefje is liev!
11 euro. invoerkosten als douane onderschept moet ik nog zien..
Via DHL reken maar van yesremcoXP schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:16:
Mijn boefje is liev!
Weet iemand dat laatste toevallig? Daar ben ik ook wel erg nieuwsgierig naar.cky schreef op vrijdag 12 augustus 2016 @ 12:20:
Gisteren ook de Ilife A4 (bij ons James) getest, werkt goed. Al met al erg tevreden over. Ik had van te voren met de stofzuiger alles stof vrij gemaakt maar toch tot 2 keer toe een bak vol met haren en stof! Nu hoeft hij het alleen maar bij te houden iedere dag.
Weet iemand of je ook kan instellen bij het terugkerend programma dat hij maximale zuigkracht gebruikt. Of kan dat alleen handmatig via de afstandsbediening?
Zie jij een verbetering/verandering met de nieuwe firmware? Ander rijgedrag ed?- J.W. - schreef op zaterdag 13 augustus 2016 @ 11:09:
[...]
Heb inderdaad geen release notes gezien (nog nooit overigens).
Firmware staat er op, ben benieuwd..
In mijn ervaring met vorige firmwares is hoger niet altijd beter, maar anders downgrade ik wel weer
------edit-----
LG ook maar een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
[ Voor 7% gewijzigd door stuffer op 15-08-2016 14:08 ]
*** NIKS ***
Bij mij kwam het uit op ongeveer 54 euro extra. Maar dat komt omdat de verkoper een te laag bedrag op de factuur heeft gezet (~60 euro), daar trappen ze (DHL) niet in. En dan schatten ze de waarde automatisch hoger in, heb ik begrepen.remcoXP schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 10:16:
Je kunt het aanvechten en dan krijg je het verschil terug. Als het goed is betaal je namelijk alleen inklaringskosten en BTW bij een aankoopbedrag tot 150 EU.
Waar ik me nog wel wat zorgen over maak (wellicht onterecht) is het volgende. Ik heb een houten vloer met matte lak. Als er dagelijks een hulp in de huishouding ala Ilife A4 2 a 3 uur overheen veegt en zuigt vraag ik mij of ik dan niet jaren eerder aan een nieuwe lakbeurt toe ben. Iemand daar een onderbouwd antwoord op?
http://specs.tweak.to/6635
Geachte heer Stuffer,stuffer schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:58:
[...]
Zie jij een verbetering/verandering met de nieuwe firmware? Ander rijgedrag ed?
------edit-----
LG ook maar een mailtje gestuurd. Ben benieuwd.
Hartelijk dank voor uw mail.
Het is niet mogelijk om release notes vrij te geven. lalalalalalala ander antwoord op andere vraag.
Hopende u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet,
lalanaam lalaachternaam
Customer Service Representative
LG Electronics Benelux
*** NIKS ***
Ik denk dat een paar rubberen wieltjes en een paar borstels minder schade aan je lak toebrengen als een stofzuigerStampre schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Waar ik me nog wel wat zorgen over maak (wellicht onterecht) is het volgende. Ik heb een houten vloer met matte lak. Als er dagelijks een hulp in de huishouding ala Ilife A4 2 a 3 uur overheen veegt en zuigt vraag ik mij of ik dan niet jaren eerder aan een nieuwe lakbeurt toe ben. Iemand daar een onderbouwd antwoord op?
Een goede sterke lak is sowieso harder dan rubber en nylon. Dus ik verwacht niet echt veel slijtage.
Hoe maak je nu je vloer schoon dan? Ik neem aan met een gewone stofzuiger, al dan niet met een parketborstel. Dat maakt het verschil niet. Wat dan misschien wel verschil maakt, is dat een robot er langer over doet. Meer tijd betekent meer contact en meer (minieme) slijtage. Dat is het nadeel van een relatief goedkope robot zonder ingebouwde logica, die rijden door tot de accu leeg dreigt te raken. Als je daar bang voor bent, neem dan een Hombot of Neato die wel bijhouden waar ze geweest zijn en na een halfuurtje klaar zijn.Stampre schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 09:58:
Overigens ligt mijn parket er al >30 jaar en is nog nooit gelakt. Ik heb geen huisdieren en/of een druk huishouden, daarom laat ik de robot maar 3x per week een rondje maken. Misschien 2-3 keer per jaar nat reinigen met parketreiniger met ingebouwd glansmiddel. Kleine spatjes rondom het aanrecht of bij de voordeur worden wel dagelijks even met een vochtig doekje verwijderd.
Wij hebben thuis een vrij dik hoogpolig tapijt liggen. Hoe gaan robotstofzuigers daar mee om? lopen ze er op vast als ze er al op geraken of rijden ze er rond?
Inmiddels ook de A4 binnen sinds vorige week donderdag. Maakt elke nacht een rondje door de woonkamer. Heeft het moeilijk met hoogpolig kleed onder de salontafel, maar hij red het net. Ik hoor wel het toerental zakken ;-)
De kinderen hebben ook ontdekt dat je met de afstandbediening de stofzuiger van richting kan laten veranderen (inderdaad, in stappen van 45 graden)
Als hij toevallig haaks op de convectorput aan komt rijden stopt hij (valsensoren), als hij langs de korte kant van de convectorput aan komt rijden lijkt het alsof er een trein voorbij komt rijden maar ploegt hij moedig door tot het andere eind. Buiten dat erg stil TV kijken terwijl hij zijn werk doet is geen probleem.
Heb met een Fibaro wall plug gekeken naar het energieverbruik:
Laadstation zonder stofzuiger: 1,4 W
Laadstation met stofzuiger, geladen: 1,9 W
Laadstation tijdens laden: 14 ... 14,8 W
Volledige laadcyclus neemt ongeveer 2:45 uur in beslag.

Al met al zeer tevreden, en tot nu toe de hoogste WAF van alle China Shopping aankopen.
De kinderen hebben ook ontdekt dat je met de afstandbediening de stofzuiger van richting kan laten veranderen (inderdaad, in stappen van 45 graden)
Als hij toevallig haaks op de convectorput aan komt rijden stopt hij (valsensoren), als hij langs de korte kant van de convectorput aan komt rijden lijkt het alsof er een trein voorbij komt rijden maar ploegt hij moedig door tot het andere eind. Buiten dat erg stil TV kijken terwijl hij zijn werk doet is geen probleem.

Al met al zeer tevreden, en tot nu toe de hoogste WAF van alle China Shopping aankopen.
Ik moet zeggen dat ik de verzending van m'n A4 vanaf het EU warehouse wel lang op zich laat wachten. 6 dagen zonder status verandering. Is de Brexit al doorgezet?
Herkenbaar. Zie eerdere posts hieromtrentElect schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 08:12:
Ik moet zeggen dat ik de verzending van m'n A4 vanaf het EU warehouse wel lang op zich laat wachten. 6 dagen zonder status verandering. Is de Brexit al doorgezet?
[afbeelding]
Mijn boefje is liev!
Dus per jaar 5-6 euro aan stroom kosten? Of bereken ik het verkeerd?Fasthook schreef op dinsdag 16 augustus 2016 @ 21:03:
Inmiddels ook de A4 binnen sinds vorige week donderdag. Maakt elke nacht een rondje door de woonkamer. Heeft het moeilijk met hoogpolig kleed onder de salontafel, maar hij red het net. Ik hoor wel het toerental zakken ;-)
[afbeelding]
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor de A4 of V5Pro zou moeten gaan? Of eventueel andere suggesties?
A4:
- Kan langer stofzuigen
- Heeft gemotoriseerde borstels (voor tapijt)
- Grotere stofbak
V5Pro:
- Is makkelijker te verkrijgen
- Stiller
- Droog/nat dwijl functie
Zijn er nog meer verschillen tussen deze twee?
Ik heb een woning waar de begaande grond zo'n 55 m2 oppervlakte is zonder tapijt of dergelijke. Enkel een gelijkvloerse deurmat van 1m x 1m.
Daarnaast heb ik 2 katten, één langharig en één kortharig. Ook één vrouw met lange haren die continue in de rui lijkt.
A4:
- Kan langer stofzuigen
- Grotere stofbak
V5Pro:
- Stiller
Ik heb een woning waar de begaande grond zo'n 55 m2 oppervlakte is zonder tapijt of dergelijke. Enkel een gelijkvloerse deurmat van 1m x 1m.
Daarnaast heb ik 2 katten, één langharig en één kortharig. Ook één vrouw met lange haren die continue in de rui lijkt.
Miljaarde, kom ik dit net tegenSnowhite0901 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:49:
[...]
Die is pas geleden ook al gepost maar komt uit china dus daar moet nog wat geld bij voor invoer etc.
V5Pro:renedis schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:53:
Kan iemand mij vertellen waarom ik voor de A4 of V5Pro zou moeten gaan? Of eventueel andere suggesties?
A4:
- Kan langer stofzuigen
- Grotere stofbak
V5Pro:
- Stiller
- Kleiner
- Goedkoper
- geen gemotoriseerde borstel (en dus ook geen haren af te pielen)
- (kleur)
Ik zie nu de V1 in pre-order staan bij gearbest. Wat is dat voor aparte nummering die ze hanteren?
Ik had eigenlijk nog niet gekeken naar de v5pro, maar na jouw bericht vond ik deze optie interessant genoeg om hem te bestellen. Hopelijk issie een beetje snel binnen.renedis schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:53:
A4:
- Kan langer stofzuigen
- Grotere stofbak
V5Pro:
- Stiller
To dare is to do
hmm benieuwd, heb je een link naar specificaties oid, want hier : http://www.bestcordlessva...-robot-vacuum-comparison/ staat hij niet bij.sugarlevi01 schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 13:46:
Ik zie nu de V1 in pre-order staan bij gearbest. Wat is dat voor aparte nummering die ze hanteren?
* edit, een ecthe specsheet zie ik niet maar wat ik tot zover vind:
2 zijborstels heeft maar geen borstel naar de zuigmond.
7.5 cm hoog
2000 maH voor 300 mins
70 dB
ze zeggen bij gearbest €115.56 maar gearbest ligt er momenteel hier uit.
[ Voor 24% gewijzigd door Snowhite0901 op 18-08-2016 08:26 ]
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Hier de link:
http://www.gearbest.com/promotion-ilife-v1-special-797.html
of
http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_425030.html
http://www.gearbest.com/promotion-ilife-v1-special-797.html
of
http://www.gearbest.com/robot-vacuum/pp_425030.html
[ Voor 81% gewijzigd door NIMIC op 18-08-2016 11:00 ]
echt veel staat er daar niet...dan stond er in mijn vorige post nog meer.
Ik heb hier nog wel een mooie comparison chart gevonden. Helaas zonder de V1.
http://www.vacuumsguide.com/ilife-vacuum-cleaners/
Zelf heb ik gister de V5Pro besteld. Na het bekijken van een aantal reviews, was me duidelijk dat als je geen en nauwelijks tapijt hebt de V5Pro een prima koop is.
Leuke bijkomstigheid is dat hij ook nat kan dweilen.
http://www.vacuumsguide.com/ilife-vacuum-cleaners/
Zelf heb ik gister de V5Pro besteld. Na het bekijken van een aantal reviews, was me duidelijk dat als je geen en nauwelijks tapijt hebt de V5Pro een prima koop is.
Leuke bijkomstigheid is dat hij ook nat kan dweilen.
Per jaar? Zoiets ja, ik kom op iets meer uit, zal richting de 7 gaan. Niets om je druk om te maken dushelloitsme schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Dus per jaar 5-6 euro aan stroom kosten? Of bereken ik het verkeerd?
Kan aan mij liggen, maar volgens mij zit er geen 'home base' bij de V1. Lijkt me belangrijk om te checken als dat belangrijk voor je is ivm automatisch opladen na het stofzuigen.Snowhite0901 schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 08:17:
[...]
hmm benieuwd, heb je een link naar specificaties oid, want hier : http://www.bestcordlessva...-robot-vacuum-comparison/ staat hij niet bij.
* edit, een ecthe specsheet zie ik niet maar wat ik tot zover vind:
2 zijborstels heeft maar geen borstel naar de zuigmond.
7.5 cm hoog
2000 maH voor 300 mins
70 dB
ze zeggen bij gearbest €115.56 maar gearbest ligt er momenteel hier uit.
Als er geen home base bij zit is het dus eigenlijk gewoon de Dirt Devil Spiderhelloitsme schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Kan aan mij liggen, maar volgens mij zit er geen 'home base' bij de V1. Lijkt me belangrijk om te checken als dat belangrijk voor je is ivm automatisch opladen na het stofzuigen.
Hoeft niet zo te zijn. Ik heb zowel een Spider als een A4. Even los van het automatisch opladen vind ik de A4 toch ook beter. Hij loopt vnl minder snel vast en de batterij gaat langer mee.Waah schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:47:
[...]
Als er geen home base bij zit is het dus eigenlijk gewoon de Dirt Devil Spideren die is in NL goedkoper.
Ik geloof dat je gelijk hebt. Dat is echt een zeer groot gemis, en dan vind ik hem eigenlijk ook best duur voor zijn specificaties.helloitsme schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 12:29:
[...]
Kan aan mij liggen, maar volgens mij zit er geen 'home base' bij de V1. Lijkt me belangrijk om te checken als dat belangrijk voor je is ivm automatisch opladen na het stofzuigen.
Even een praktisch vraagje, hoe doen jullie het met huisdieren en een robotstofzuiger?
Het lijkt me, in verband met de vele honden haren, de perfecte oplossing. Echter komt het maar sporadisch voor dat wij met z'n allen, inclusief de hond, twee/drie uur niet thuis zijn...
Of laat het huisdier hem gewoon met rust na verloop van tijd?
Het lijkt me, in verband met de vele honden haren, de perfecte oplossing. Echter komt het maar sporadisch voor dat wij met z'n allen, inclusief de hond, twee/drie uur niet thuis zijn...
Dat hangt van je hond af. De mijne kijkt niet op of om, maar er zijn erbij:FabianNL schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:36:
Even een praktisch vraagje, hoe doen jullie het met huisdieren en een robotstofzuiger?
YouTube: dog and robot vacuum+
Op zich zijn ze redelijk stil en kun je hem ook aanzetten als je wel thuis bent. Ik zet hem (Dirt devil spider) meestal aan tijdens eten koken/wassen
Onze labrador vind het ding niks. Hij blijft liggen en als stoffel eraan komt gaat hij ergens anders liggen. Alleen in zn mand en op de bank is hij veilig.
Toch grappig dat 40 kilo labrador zich weg laat pesten door een a4:)
Toch grappig dat 40 kilo labrador zich weg laat pesten door een a4:)
Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput
Ik heb geen huisdier. Het lijkt meestal goed te gaan, maar soms ook niet....FabianNL schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 14:36:
A4 binnen, geweldig ding. Jammer van de douane kosten.
Ding maakt nu lekker zijn eerste rondjes. Positief verrast tot nog toe.
Ding maakt nu lekker zijn eerste rondjes. Positief verrast tot nog toe.
A4 nu anderhalve week in bezit en erg tevreden. Enige waar je even op moet letten als je 'm aan het werk zet is op losliggende kabels en veters. Die lust ie namelijk wel, maar "stikt" er dan in. Al 2 keer gehad dat er ergens een draadje om 1 van de borstels gewikkeld was. Op zich geen probleem, hij stopt vanzelf en is niet kapot ofzo. Maar heerlijk zo'n hulp in huis! Zelfs mijn vriendin die eerst nogal sceptisch was is nu enthousiast.
AMD Ryzen 7800X3D | MSI RTX 4090 Suprim | Asus Tuf Gaming X670E plus | Corsair Vengeance RGB 2x 32Gb 6000 | NZXT H7 Flow black | Corsair RM1000x | NZXT Kraken Elite 360
Hier vanmorgen ook haha! Ik was "Betsy" kwijt en dat mysterie was snel opgelost toen ik haar aantrof achter de bank met een lightning kabel ingeslikt. De vrouw had de kabel niet opgeruimdWaterpower schreef op donderdag 18 augustus 2016 @ 20:39:
A4 nu anderhalve week in bezit en erg tevreden. Enige waar je even op moet letten als je 'm aan het werk zet is op losliggende kabels en veters. Die lust ie namelijk wel, maar "stikt" er dan in. Al 2 keer gehad dat er ergens een draadje om 1 van de borstels gewikkeld was. Op zich geen probleem, hij stopt vanzelf en is niet kapot ofzo. Maar heerlijk zo'n hulp in huis! Zelfs mijn vriendin die eerst nogal sceptisch was is nu enthousiast.
Mijn boefje is liev!
Ja die orde van grootte, ik zal vanavond de meting even herhalen. De meting van afgelopen nacht liet geen duidelijke starttijd van het laden zien.helloitsme schreef op woensdag 17 augustus 2016 @ 12:22:
[...]
Dus per jaar 5-6 euro aan stroom kosten? Of bereken ik het verkeerd?
Hm. Had naar aanleiding van de tips hier ook een A4 besteld, prima levering vanuit het EU-warehouse. Na de accu volgeladen te hebben aan het werk gezet: inderdaad prachtig stil, klom probleemloos het vloerkleed op: helemaal blij, tot hij bij het andere kleed kwam dat op het grote vloerkleed ligt: dat kleine kleed is gemaakt van geknoopte stukken textiel en de A4 blijkt geen probleem te hebben om die knopen ongedaan te maken 
Had ik - achteraf bezien - van tevoren kunnen bedenken, maar niet bij stilgestaan. Hij deed z'n eerste ritje onder toezicht, dus ik kon hem direct stoppen. Hij gaat op V&A helaas, maar voor mensen die aanschaf overwegen: misschien een goed idee om iets langer dan ik deed stil te staan bij de ondergronden waarop de robot aan het werk moet.
Had ik - achteraf bezien - van tevoren kunnen bedenken, maar niet bij stilgestaan. Hij deed z'n eerste ritje onder toezicht, dus ik kon hem direct stoppen. Hij gaat op V&A helaas, maar voor mensen die aanschaf overwegen: misschien een goed idee om iets langer dan ik deed stil te staan bij de ondergronden waarop de robot aan het werk moet.
Verwijderd
Handig overzicht van de verschillende chuwi ilife modellen:
http://www.bestcordlessva...-robot-vacuum-comparison/
Officiele website zou http://www.ilife-robot.com/Delt.aspx zijn, maar staan heel andere modellen op.
Ik ga overigens de V7 bestellen
Officiele website zou http://www.ilife-robot.com/Delt.aspx zijn, maar staan heel andere modellen op.
Ik ga overigens de V7 bestellen
Ik dacht dat dit de officiële website was: http://en.iliferobot.com/
Hmm, navraag gedaan over de Ilife a4 wanneer deze weer op voorraad zal zijn in EU warehouse. Echter kan de medewerker nog geen informatie krijgen van de leverancier.
Hij rijdt wel anders ja, draait/rijdt bijv. meer naar achteren..stuffer schreef op maandag 15 augustus 2016 @ 13:58:
[...]
Zie jij een verbetering/verandering met de nieuwe firmware? Ander rijgedrag ed?
Eerste indrukken zijn wel goed, weet nog niet of ik hem beter vind dan de vorige die ik had (11128). Zal ook van de specifieke ruimte afhangen hoe goed een bepaalde FW werkt.
Gek, vorige week werd mij verteld dat hij met 14 dagen in eu warehouse zou zijn
http://specs.tweak.to/6635
Mijn ervaring met de A4: TOP!
Hij kan de gehele woonkamer en keuken doen (vrij groot) op 1 lading en iedere dag zit er zooi in het bakje, terwijl ik dat niet zou verwachten als je naar de vloer kijkt.
Een dikke kleed van de Ikea doet hij ook met gemak.
Hij heeft wel moeite gehad met de convectorput, waar hij niet meer vanaf kon rijden. Sindsdien staat de voetenbank op de convectorput en heb ik geen last meer. Hij doet iedere avond zijn ding en elke ochtend is hij braaf weer opgeladen op zijn thuisstation.
En het vrouwtje thuis is er ook erg happy mee!
Hij kan de gehele woonkamer en keuken doen (vrij groot) op 1 lading en iedere dag zit er zooi in het bakje, terwijl ik dat niet zou verwachten als je naar de vloer kijkt.
Een dikke kleed van de Ikea doet hij ook met gemak.
Hij heeft wel moeite gehad met de convectorput, waar hij niet meer vanaf kon rijden. Sindsdien staat de voetenbank op de convectorput en heb ik geen last meer. Hij doet iedere avond zijn ding en elke ochtend is hij braaf weer opgeladen op zijn thuisstation.
En het vrouwtje thuis is er ook erg happy mee!
Wanneer denkt de A4 eigenlijk dat ie klaar is met zijn ronde?
als de batterij bijna leeg is?new_guy schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:53:
Sinds een aantal weken rijdt hier ook een A4 rond. Vind hem helemaal geweldig.
Het is alleen wel een paar keer gebeurd dat hij zijn basisstation niet heeft teruggevonden. Ik vond hem dan 's morgens aan de andere kant van de woonkamer (7-8m van het basisstation), niet vastgelopen maar gewoon stilgevallen lijkt het.
Wat zijn jullie ervaringen met het terugvinden van het basisstation?
Het is alleen wel een paar keer gebeurd dat hij zijn basisstation niet heeft teruggevonden. Ik vond hem dan 's morgens aan de andere kant van de woonkamer (7-8m van het basisstation), niet vastgelopen maar gewoon stilgevallen lijkt het.
Wat zijn jullie ervaringen met het terugvinden van het basisstation?
Vandaag de V5Pro besteld. Al een tijdje aan het wachten op de binnenkomst van de A4 op het EU warehouse, waar de V5Pro er vanmorgen weer was. Hebben thuis een laminaatvloer waar de dweil functie toch een keer getest kan gaan worden
Na een tijd vrolijk gebruik gemaakt te hebben van mijn V7S begint hij nu langzaam wat kuren te krijgen. Er lijkt iets met de oplader aan de hand te zijn.
Wanneer ik de kabel rechtstreeks in de robot steek dan blijft hij de hele tijd piepen. Als ik de kabel in het oplaadstation steek dan gaat het groene lampje steeds aan en uit. Het lijkt wel alsof er geen constante stroomtoevoer is en de adapter kapot is.. Iemand ervaringen mee?
Wanneer ik de kabel rechtstreeks in de robot steek dan blijft hij de hele tijd piepen. Als ik de kabel in het oplaadstation steek dan gaat het groene lampje steeds aan en uit. Het lijkt wel alsof er geen constante stroomtoevoer is en de adapter kapot is.. Iemand ervaringen mee?
Ik heb zelf sindskort de A4 en ben erg tevreden! Ik kijk ook even naar de V5Pro en zie het volgende in de manual:WaMeLiNoS schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 15:33:
Vandaag de V5Pro besteld. Al een tijdje aan het wachten op de binnenkomst van de A4 op het EU warehouse, waar de V5Pro er vanmorgen weer was. Hebben thuis een laminaatvloer waar de dweil functie toch een keer getest kan gaan worden
"The water in the water tank is flow out automatically, so it is prohibited to let water tank be still inside or outside of the robot when there is still water in the tank. This will cause the water logging on the floor."
"Please take out of the water tank when you charge the robot vacuum cleaner"
Dit zijn voor mij toch 2 tegenvallers. ik zou hem het liefste 's avonds vullen en 's ochtends eerst de A4 zijn ronde laten doen om 8:00, om vervolgens om 11:00 de V5Pro z'n werk te laten doen. Bij thuiskomst heb ik dan een schone vloer, maar helaas lijkt dat dus niet te kunnen. Hebben mensen ervaring met de V5Pro en klopt dit ook?
Ik krijg vandaag de V5Pro binnen, kan het je binnenkort laten weten.
To dare is to do
Het is niet zo dat ik kan zeggen start om 05.00 uur en stop om 06.45 uur?
Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi
Ik verwacht dat hij doorrijdt tot de accu leeg dreigt te raken.new_guy schreef op zaterdag 20 augustus 2016 @ 20:53:
De A4 ken ik niet maar heb wel ervaring met een andere goedkope robot, die precies hetzelfde deed. Ik heb nu een (relatief) duurdere Hombot. Het belangrijkste verschil is de kwaliteit van de software, quo resultaat zie ik niet heel veel verschil. Het goedkope model doet maar wat, rijdt kriskras in de rondte zonder enige vorm van logica en gaat ervan uit dat hij overal wel ooit eens komt. In de praktijk is dat ook zo.
De duurdere modellen met betere software scannen wel de ruimte tijdens de eerste keer en maken een efficient schoonmaakplan. Ze zijn dan ook veel eerder klaar.
Ongeacht welke robot je koopt, het is denk ik verstandig om er de eerste paar keer bij te blijven en de robot te observeren. Zijn er problemen en zo ja, welke? Loopt hij vast op losse kabels of schoenveters, stoelpoten, te geringe hoogte onder de bank of andere meubels? Dat zijn allemaal dingen waar je wat aan kunt doen.
Verder, ben je erbij als de robot aan de slag gaat? Als je hem programmeert om het huis schoon te maken terwijl je zelf toch niet thuis bent, dan maakt het niet uit hoe lang hij erover doet. Zelf ben ik wel altijd thuis en werd op den duur stapelgek van de goedkope robot om te moeten toekijken dat hij voor de tiende keer over een plek reed die allang brandschoon was, terwijl een meter verderop nog stof lag en waar hij maar niet kwam.
Nee. Alleen de start tijd kan je opgeven.kevinl schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 07:43:
[...]
Het is niet zo dat ik kan zeggen start om 05.00 uur en stop om 06.45 uur?
Ik heb het niet zelf geprobeerd, maar ik verwacht dat als je 'm in een kamer van 2x2 zet dat hij gewoon 2 uur z'n gang gaat
Dat idee heb ik nu ook inderdaad, hij gaat gewoon door tot zijn batterij leeg is.helloitsme schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 09:52:
[...]
Nee. Alleen de start tijd kan je opgeven.
Ik heb het niet zelf geprobeerd, maar ik verwacht dat als je 'm in een kamer van 2x2 zet dat hij gewoon 2 uur z'n gang gaat
Daar lijkt het inderdaad wel op. Bij mij was -ie afgelopen weekend overigens 2:55u aan het rijden, valt me echt reuze mee.
Ik wil trouwens nog iets gaan proberen met een esp8266 en IR-zender zodat ik de start-tijd wat makkelijker kan instellen of 'm vanuit pimatic kan aanzetten of naar huis kan sturen d.m.v. een button. Als het me gelukt is dan post ik het hier wel.
Ik wil trouwens nog iets gaan proberen met een esp8266 en IR-zender zodat ik de start-tijd wat makkelijker kan instellen of 'm vanuit pimatic kan aanzetten of naar huis kan sturen d.m.v. een button. Als het me gelukt is dan post ik het hier wel.
Tipje: ik ga het via mijn Logitech Harmony doen en die timer gebaseerd een activiteit laten starten. Het laatste halfuurtje stuur ik dan een keypress uit voor Turbo oid.
[ Voor 19% gewijzigd door HyperBart op 22-08-2016 14:06 ]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik na het lezen van alle reviews dit niet voorbij heb zien komen, ook niet als een negatief punt. Wel dat je met de nodige schoonmaakmiddelen gecombineerd met water de vloer kunt doen, wat natuurlijk wel een + is. Ben benieuwd waar de huidige gebruikers mee terug komen. De A4 stond overigens eerst op het lijstje, maar was al even niet leverbaar en de V5Pro toevallig wel afgelopen weekend.JPtjeeNL schreef op zondag 21 augustus 2016 @ 19:57:
[...]
Ik heb zelf sindskort de A4 en ben erg tevreden! Ik kijk ook even naar de V5Pro en zie het volgende in de manual:
"The water in the water tank is flow out automatically, so it is prohibited to let water tank be still inside or outside of the robot when there is still water in the tank. This will cause the water logging on the floor."
"Please take out of the water tank when you charge the robot vacuum cleaner"
Dit zijn voor mij toch 2 tegenvallers. ik zou hem het liefste 's avonds vullen en 's ochtends eerst de A4 zijn ronde laten doen om 8:00, om vervolgens om 11:00 de V5Pro z'n werk te laten doen. Bij thuiskomst heb ik dan een schone vloer, maar helaas lijkt dat dus niet te kunnen. Hebben mensen ervaring met de V5Pro en klopt dit ook?
http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Neato Botvac Connected app-gestuurde robotstofzuiger
Nu!€ 569,00
Nu!€ 569,00
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Hallo,
Ik ben van plan om ook een Ilife A4 aan te kopen. Ik vroeg me echter af of het volgende mogelijk is:
- Wij hebben een woonruimte van 5m x 10m. in de linkerbovenhoek van onze woonkamer (zie bijlage) is er een deur naar de keuken. Zal de robot deze binnengaan (als ze open staat natuurlijk :-) ) en stofzuigen? Zoja, vind die robot dan ook zijn weg terug naar het laadstation?
Ik ben van plan om ook een Ilife A4 aan te kopen. Ik vroeg me echter af of het volgende mogelijk is:
- Wij hebben een woonruimte van 5m x 10m. in de linkerbovenhoek van onze woonkamer (zie bijlage) is er een deur naar de keuken. Zal de robot deze binnengaan (als ze open staat natuurlijk :-) ) en stofzuigen? Zoja, vind die robot dan ook zijn weg terug naar het laadstation?
Ik heb de A4 besteld met v7 borstel. Dit past dus niet, verschil in formaat:BlackShadow schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 09:57:
[...]
[...]
Bron: http://www.bestcordlessva...-robot-vacuum-comparison/
Er is op het forum wel nog niemand die het getest heeft.
Ik vraag me af wat het verschil is tussen de borstel van de V7 en de V7S, op foto's lijkt er niet direct verschil in grootte of vorm waardoor de ene wel of niet zou passen.
[afbeelding]
Hier loopt meer dan 1 hond rond, dus ik ga zeker ervaringen kunnen delen.

Iemand nog een v7 die een extra borstel nodig heeft?
Dat is een briljant idee, die heb ik ook nog een liggen!HyperBart schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 13:52:
Tipje: ik ga het via mijn Logitech Harmony doen en die timer gebaseerd een activiteit laten starten. Het laatste halfuurtje stuur ik dan een keypress uit voor Turbo oid.
[ Voor 20% gewijzigd door Timple op 23-08-2016 11:21 ]
Je plaatje is niet zichtbaar.
Maar als ik bij mij thuis de deur naar de gang open zet, dan komt ie daar naar verloop van tijd zelf ook.
Tot nog toe komt ie ook weer terug op zijn basestation.
Maar als ik bij mij thuis de deur naar de gang open zet, dan komt ie daar naar verloop van tijd zelf ook.
Tot nog toe komt ie ook weer terug op zijn basestation.
volgens mij is er een goede kans dat hij in die ruimte terecht komt maar volgens mij is er ook een kans dat hij dan de weg niet meer terug vindt.argon007 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:09:
Hallo,
[afbeelding]
Crap, daar had ik bij mij bv. eig nog niet bij stil gestaan. Ik ga 'm in de berging, hal, keuken en living laten rondtoeteren.Snowhite0901 schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:17:
[...]
volgens mij is er een goede kans dat hij in die ruimte terecht komt maar volgens mij is er ook een kans dat hij dan de weg niet meer terug vindt.
zou inderdaad wel een minpunt zijn. Natuurlijik kan je voor die prijs niet alles verwachten. Maar wat heb je er aan als bvb maar 1 ruimte schoongemaakt zou worden en de robot bvb maar 50% kans maakt om in de andere ruimte terecht te komen + dat de robot zijn basisstation niet zou terugvinden.
Hmm, dilemma
Hmm, dilemma
als ik zo eens de reviews lees dan zal het allemaal wel loslopen. Maar aangezien ilife toch wel redelijk een soort random profiel doet is er gewoon de kans er dat het een keer niet goed gaat. Volgens mij heb ik hier in dit forum al eens gelezen van iemand die hem in een andere kamer leeg vond.
Onze keuken (5x3) heeft een opening van 2 meter naar de woonkamer (8x6), de A4 doet prima beide ruimten, hij doet zonder problemen de bergplaats mee als de deur open staat, deze ligt achter de keuken.
Tot hiertoe heeft hij altijd het laadstation (in de woonkamer) terug gevonden.
Al merk ik wel dat als ik in de keuken op de home knop duw, dat het een hele tijd kan duren eer hij het laadstation tegen komt, hij gaat namelijk gewoon random verder tot hij het per toeval "ziet".
Misschien als de batterij achteruit gaat, dat er mogelijk niet genoeg capaciteit meer is om het laadstation te kunnen bereiken.
Tot hiertoe heeft hij altijd het laadstation (in de woonkamer) terug gevonden.
Al merk ik wel dat als ik in de keuken op de home knop duw, dat het een hele tijd kan duren eer hij het laadstation tegen komt, hij gaat namelijk gewoon random verder tot hij het per toeval "ziet".
Misschien als de batterij achteruit gaat, dat er mogelijk niet genoeg capaciteit meer is om het laadstation te kunnen bereiken.
[ Voor 3% gewijzigd door BlackShadow op 23-08-2016 11:40 ]
Ik denk inderdaad dat het hit or miss is en dat hij in zeldzame gevalletjes wel eens zijn stationnetje kwijt is.
FF bestellen! Thanks!TommyGun schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 09:12:
http://www.ibood.com/home-living-nl/nl/
Nu!€ 569,00
Ik lees weinig Neato meer. Is het ding te duur? Ik ga de Connected eens proberen. Wil een goede degelijke stofzuiger hebben voor boven en onder. En niet kris kras door de kamer.
Iemand nog meningen of tips en tricks over de Connected?
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Tja het forums is redelijk onder gelopen door alle mensen die de goedkope import hebben aangeschaft.
Mijn neato's rijden nog steeds heerlijk rond.
Mijn neato's rijden nog steeds heerlijk rond.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Mijn Neato XV15 is vorige week overleden. Probleem 0007: accutemperatuur -7 graden. Helaas niet op te lossen door nieuwe accu's ondanks dat de temperatuur sensoren in de accu zitten.
3 jaar was toch wat kort voor een apparaat van 400 euro. Hij is nu vervangen door een iLife v4. Dommer, maar doet het werk net zo goed. Zelfs beter met de borstels aan de zijkanten. En ik kan er 3 van kopen voor die prijs.
3 jaar was toch wat kort voor een apparaat van 400 euro. Hij is nu vervangen door een iLife v4. Dommer, maar doet het werk net zo goed. Zelfs beter met de borstels aan de zijkanten. En ik kan er 3 van kopen voor die prijs.
[ Voor 0% gewijzigd door Elect op 23-08-2016 14:52 . Reden: Typo: iLive > iLife ]
Heb je hem nog liggen?Elect schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:49:
Mijn Neato XV15 is vorige week overleden. Probleem 0007: accutemperatuur -7 graden. Helaas niet op te lossen door nieuwe accu's ondanks dat de temperatuur sensoren in de accu zitten.
3 jaar was toch wat kort voor een apparaat van 400 euro. Hij is nu vervangen door een iLive v4. Dommer, maar doet het werk net zo goed. Zelfs beter met de borstels aan de zijkanten. En ik kan er 3 van kopen voor die prijs.
Ik heb tot nu redelijk wat succes met het repareren van neato's.
Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"
Het artikel is intussen ook aangepast:Timple schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:16:
[...]
Ik heb de A4 besteld met v7 borstel. Dit past dus niet, verschil in formaat:
[afbeelding]
Iemand nog een v7 die een extra borstel nodig heeft?
[...]
Dat is een briljant idee, die heb ik ook nog een liggen!
Update: August 20, 2016 – I stand corrected, the brushes on the V7S will not fit the A4 because it is bigger.
Ja hoor. Had nog geen idee wat ik er mee ging doen eigenlijk.Shunt schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:50:
[...]
Heb je hem nog liggen?
Ik heb tot nu redelijk wat succes met het repareren van neato's.
Na veel lezen hier ook besloten om een ilife A4 te bestellen, nu even wachten totdat er weer voorraad is in het EU Warehouse...
Ik heb als het goed is heb ik een gebruikte Botvac 85 overgenomen van MP, zijn er tips/mods die ik moet uitvoeren voordat ik hem in gebruik neem? Of is het gewoon in gebruik nemen en dan pas kijken of de filters / accu vervangen moeten worden? Ik las bijvoorbeeld iets over een mod m.b.t. andere wieltjes, die minder geluid maakt op een harde vloer? Ik heb het topic al doorgenomen maar ik verneem graag aanvullende tips.
NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict
Nou, 3 is wat overdreven. Inclusief handling / verzending / doane was ik 195 euro kwijt voor de iLive A4.Elect schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:49:
Ik heb $130.99 betaald. Verzending vanuit het EU warenhuis dus geen extra kosten. Omgerekend 125.69 euro. Dan kom ik uit op 3.18 Neato'sTimple schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:23:
[...]
Nou, 3 is wat overdreven. Inclusief handling / verzending / doane was ik 195 euro kwijt voor de iLive A4.
[ Voor 8% gewijzigd door Elect op 23-08-2016 16:38 ]
Aj, dat heb ik dan weer slecht gedaan...Elect schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 16:38:
[...]
Ik heb $130.99 betaald. Verzending vanuit het EU warenhuis dus geen extra kosten. Omgerekend 125.69 euro. Dan kom ik uit op 3.18 Neato's. Overigens waren twee weken geleden wel in de aanbieding bij Gearbest.
Ik heb ook de sprong maar gewaagd. Lang over nagedacht, maar met een hekel aan stofzuigen en 3 kinderen hoop ik dat het uit kan. Ik heb de Neato Botvac Connected opgehaald en hij heeft een plekje onder de kast gevonden. Dingen die me zo snel even opvallen:
- Het navigeren gaat best goed, al heb ik het gevoel dat ie niet overal in de kamer is geweest. Mijn kamer is nogal ingewikkeld. Maar we zullen zien.
- Het ding is vrij netjes en botst niet snel ergens tegenaan (en als ie botst is het heel zacht), maar als ie ergens in een hoekje vast zit heeft ie de neiging om nogal lomp te doen. Hij zit al aan alle kanten onder de verfstrepen en is dus flink langs de muren tekeer gegaan. Mijn dure luidsprekers zaten ook al onder de verf. Was het nu teveel moeite om rondom het apparaat een stootstrip te monteren?
- De accuduur valt tegen, hij was na 20 minuten leeg, maar dat kan nieuwigheid zijn, even afwachten dus.
- De app is vrij simpel maar doeltreffend. Helaas moet je bij 'manual clean', wat best een handige optie is, perse met je telefoon op hetzelfde Wifi netwerk zitten als de Neato. Ik heb aparte 5G en 2.4G netwerken en de Neato kan alleen op 2.4G, dus dat is erg jammer. En bij het beeindigen van de manual clean gaat ie gewoon ter plekke uit! Ik had toch minstens verwacht dat ie dan het laadstation automatisch weer opzoekt...
Mijn ervaring met de wifi verbinding van de Connected is in ieder geval minder: meerdere keren al gehad dat de Robot voor de app niet bereikbaar is - als je dan de Neato opnieuw opstart werkt het weer. In de praktijk druk ik de Neato toch altijd zelf aan dus voor mij is het niet een al te groot issue.PCJR schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 12:36:
[...]
Iemand nog meningen of tips en tricks over de Connected?
Las er op andere forums ook al over, waarbij men ook al bij de support heeft aangeklopt maar waar het kennelijk nog niet erkend wordt als issue (in ieder geval niet als een issue van de Neato ).
Al wat meer ervaringen te delen over de Deebot Slim, Burnerchief? Of misschien andere tweakers die de stap hebben genomen om eens niet de populaire A4burnerchief schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 21:40:
Het is zover.
Met dank aan GLS die waarschijnlijk vervoerd met paard en wagen is de Deebot Slim eindelijk binnen.
..KNIP..
Ga hiervan wat video'tjes maken ter leringhe ende vermaak.
Hoewel ik na alle reacties hier van plan ben een A4 voor de bovenverdieping te kopen, lijkt de Deebot mij de beste keuze voor de begane grond omdat die echt net onder onze hoekbank doorpast (daar komen we met een stofzuiger tegenwoordig niet meer)
Enig punt van bezorgdheid is een hoogpolig karpet (ca 2 cm)....bang dat die zich daar op vast loopt
Ok, ik zal het in de gaten houden! Ik wil namelijk vooraf snel vanuit mijn werk even de botvac aanzetten. Iets anders; ik wil graag de onderverdieping en de bovenverdieping laten stofzuigen. Nu heb ik gehoord dat het beest nog geen trap kan lopenRTB schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 18:25:
[...]
Mijn ervaring met de wifi verbinding van de Connected is in ieder geval minder: meerdere keren al gehad dat de Robot voor de app niet bereikbaar is - als je dan de Neato opnieuw opstart werkt het weer. In de praktijk druk ik de Neato toch altijd zelf aan dus voor mij is het niet een al te groot issue.
Las er op andere forums ook al over, waarbij men ook al bij de support heeft aangeklopt maar waar het kennelijk nog niet erkend wordt als issue (in ieder geval niet als een issue van de Neato ).
|| Solar 7.4kwp oostwest + 850wp zuid + Deye 12K-SG04LP3-EU + 50kWh LiFePo4 || EHVX08S23EJ9W + ERGA06EAV3H ||
Hmm dat ding lijkt wel wat op een ilife maar dan lager ideaal. Ben ook benieuwd naar ervaringen.chrisvm schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 23:39:
[...]
Al wat meer ervaringen te delen over de Deebot Slim, Burnerchief? Of misschien andere tweakers die de stap hebben genomen om eens niet de populaire A4te kiezen en voor een onbekende te gaan?
Hoewel ik na alle reacties hier van plan ben een A4 voor de bovenverdieping te kopen, lijkt de Deebot mij de beste keuze voor de begane grond omdat die echt net onder onze hoekbank doorpast (daar komen we met een stofzuiger tegenwoordig niet meer)
Enig punt van bezorgdheid is een hoogpolig karpet (ca 2 cm)....bang dat die zich daar op vast loopt
Nee, ik denk dat niemand serieus verwacht dat je de kamer leegruimt, de vloer afbreekt, de magneetstrips plakt en daarna alles weer opbouwt. Bovendien verwacht ik ook niet dat het uberhaupt werkt vanwege de dikte van het laminaat. Magneetstrips zijn meer bedoeld om onder de randen van een hoogpolig kleed te plakken zodat de robot daar omheen kan rijden. In dat geval zijn ze niet zichtbaar maar wel effectief.PhilipsFan schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 17:48:
Misschien dat ik op termijn eens met die magneetstrips bezig moet, maar ik vraag me af of die dingen ook werken door een laminaatvloer? Ze kunnen toch niet serieus van mij verwachten dat ik die dingen in plain sight op mijn keurig afgewerkte vloer ga plakken?
OK, makes sense. In mijn geval is het niet veel werk, het laminaat kan makkelijk los vanaf die kant en het zijn maar 3 baantjes. Maar goed, ik ga binnenkort wel ff testen of het uberhaupt werkt.grun93 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 09:35:
[...]
Nee, ik denk dat niemand serieus verwacht dat je de kamer leegruimt, de vloer afbreekt, de magneetstrips plakt en daarna alles weer opbouwt. Bovendien verwacht ik ook niet dat het uberhaupt werkt vanwege de dikte van het laminaat. Magneetstrips zijn meer bedoeld om onder de randen van een hoogpolig kleed te plakken zodat de robot daar omheen kan rijden. In dat geval zijn ze niet zichtbaar maar wel effectief.
Dit topic is gesloten.