Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 46 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.160.094 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-07 11:31
Animal_X schreef op maandag 26 december 2016 @ 22:51:
De nieuwe D3/D5 niet... vreemd dat de d95, wat een ouder model is die wel heeft...
Hij bedoelt de DEEBOT R95.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Wat vinden jullie van +- 125 euro voor de ILIFE A4 versus de 79 euro M607 Dirt Devil Spider? Ik lees veel positieve reacties over de A4, zou dit de meerprijs waard zijn voor 1 woonkamer inclusief keuken?

Ik heb teveel woonlagen (4) waardoor een robotstofzuiger niet echt heel handig is, maar wel leuk :P

Daarnaast heb ik 6 ikea stoelen bij de tafel staan welke elders in dit topic genoemd worden als probleemgeval. Heeft iemand daar toevallig meer ervaring mee icm de A4? Gaat dan om deze stoelen
http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/20269097/

[ Voor 25% gewijzigd door Workaholic op 27-12-2016 13:26 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 17-07 22:16
Workaholic schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:24:
Wat vinden jullie van +- 125 euro voor de ILIFE A4 versus de 79 euro M607 Dirt Devil Spider? Ik lees veel positieve reacties over de A4, zou dit de meerprijs waard zijn voor 1 woonkamer inclusief keuken?

Ik heb teveel woonlagen (4) waardoor een robotstofzuiger niet echt heel handig is, maar wel leuk :P

Daarnaast heb ik 6 ikea stoelen bij de tafel staan welke elders in dit topic genoemd worden als probleemgeval. Heeft iemand daar toevallig meer ervaring mee icm de A4? Gaat dan om deze stoelen
Geen ervaring met de stoelen, maar ik heb zowel een A4 als een Dirtdevil en ik zou echt elke dag voor de A4 gaan: slimmer, uberhaupt sensoren zodat ie niet overal tegenaan ramt, te programmeren, zelf opladen, makkelijker stofbakje, betere filters en goedkoper te vervangen.. al met al op alle vlakken beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exponential
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:54
Worsteneter schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 14:01:
[...]

Geen ervaring met de stoelen, maar ik heb zowel een A4 als een Dirtdevil en ik zou echt elke dag voor de A4 gaan: slimmer, uberhaupt sensoren zodat ie niet overal tegenaan ramt, te programmeren, zelf opladen, makkelijker stofbakje, betere filters en goedkoper te vervangen.. al met al op alle vlakken beter.
Hier ook geen ervaring met de stoelen, maar heb zowel de A4 als de spider gezien. Zou ook zeker voor de A4 gaan, ook qua zuigkracht en snelheid is hij stukken beter. De spider heeft er een handje van om altijd net leeg te zijn onder mijn hoekbank. (Volgens mij doetie het erom).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
Ik heb de irobot roomba 650 gekocht, maar ik wil hem eigenlijk weer terugsturen.

Ik heb tegels op de vloer, en de voegen zijn ongeveer 1 mm diep en 4 mm breed. Wat de roomba doet is kruimeltjes in de voegen vegen in plaats van ze op te vegen. En het gaat ons juist om het verwijderen van kruimeltjes, omdat daar muizen op afkomen.

Verder is het wel een mooi apparaat, maar niet helemaal voor onze situatie.

Nu vraag ik me af of jullie een robot stofzuiger kennen die beter voor dit werk is. De roomba kostte 299 euro. Het mag ook wel 100 euro meer zijn, maar ik wil geen 1000 euro uitgeven.

Ik heb bijvoorbeeld even gekeken naar de lg hombot vr8604ob, maar ik heb geen idee of die dit werk beter aan kan. Misschien heeft iemand ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-07 11:53

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

KopjeThee schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 17:38:
Ik heb de irobot roomba 650 gekocht, maar ik wil hem eigenlijk weer terugsturen.

Ik heb tegels op de vloer, en de voegen zijn ongeveer 1 mm diep en 4 mm breed. Wat de roomba doet is kruimeltjes in de voegen vegen in plaats van ze op te vegen. En het gaat ons juist om het verwijderen van kruimeltjes, omdat daar muizen op afkomen.

Verder is het wel een mooi apparaat, maar niet helemaal voor onze situatie.

Nu vraag ik me af of jullie een robot stofzuiger kennen die beter voor dit werk is. De roomba kostte 299 euro. Het mag ook wel 100 euro meer zijn, maar ik wil geen 1000 euro uitgeven.

Ik heb bijvoorbeeld even gekeken naar de lg hombot vr8604ob, maar ik heb geen idee of die dit werk beter aan kan. Misschien heeft iemand ervaring?
Is hij niet stuk, Zuigt hij wel? Heb je een foto van de voegen? (nieuwsgierig)

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
DaMightyWackO schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 19:34:
[...]

Is hij niet stuk, Zuigt hij wel? Heb je een foto van de voegen? (nieuwsgierig)
Ik heb even geen foto van de voegen, maar dit zijn ongeveer wel de maten. Hij zuigt wel, want hij had wel behoorlijk wat stof opgepikt en ergens ook nog een deel van een snoeppapiertje. Maar onder de eettafel viel op dat broodkruimels vooral in de voegen waren geveegd in plaats van in het reservoir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• clownmasson
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23-07-2023

clownmasson

da Second war in Heaven

Workaholic schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 13:24:

Ik heb de A4 en (soortgelijke) stoelen als de genoemde, dan van een ander groot woonwarenhuis ;). Die stoelen geven helaas wel problemen, netzoals de POANG stoel (die heeft ook een lage poot). De POANG gaat hij gewoon overheen zonder vast te lopen, bij de volfgang heb je dikke kans dat hij vast komt te zitten (soms wel, soms niet).

Zelf heb ik de rubberen poten (bij de volfgang aan de uiteindes, bij mij in het midden) er vanaf gehaald, dan gaat hij er altijd overheen. Vind het alleen wel irritant / wil eigenlijk niet dat hij er overheen gaat, dus ga nog hogere (houten) voetjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
clownmasson schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 20:55:
[...]

Ik heb de A4 en (soortgelijke) stoelen als de genoemde, dan van een ander groot woonwarenhuis ;). Die stoelen geven helaas wel problemen, netzoals de POANG stoel (die heeft ook een lage poot). De POANG gaat hij gewoon overheen zonder vast te lopen, bij de volfgang heb je dikke kans dat hij vast komt te zitten (soms wel, soms niet).

Zelf heb ik de rubberen poten (bij de volfgang aan de uiteindes, bij mij in het midden) er vanaf gehaald, dan gaat hij er altijd overheen. Vind het alleen wel irritant / wil eigenlijk niet dat hij er overheen gaat, dus ga nog hogere (houten) voetjes maken.
De a4 gaat bij ons wel vast op de POANG. Je kan er dikke vilten onder doen zodat ie er niet op probeert te klimmen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fmb
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:53

fmb

DaMightyWackO schreef op maandag 19 december 2016 @ 10:22:
Ruim een week terug heb ik de ecovacs deebot R95 gekocht bij https://www.haushalts-robotic.de/deebot-r95-ecovacs.html Deze werd binnen een dag geleverd, erg snel uit Duitsland.
Zoals beloofd de review :)
...
Ik heb de Deebot R95 inmiddels een week in gebruik en ben erg tevreden. Een paar zaken om te noemen:
  • Bij de installatie had ik even moeite om de app (ECOVACS) en de stofzuigrobot te laten verbinden. Dit lukte pas nadat ik mijn telefoon (waar ik de app op heb draaien) niet met mijn 5 GHz wifi verbond, maar met de 2.4 GHz wifi. Daarna lukte dit meteen en kon ik de telefoon vervolgens weer op de 5 GHz wifi zetten.
  • Om de app met de stofzuigrobot te verbinden is een internetverbinding noodzakelijk, blijkbaar gaat dit via "de cloud" (server bij Ecovac). Dit gaat eigenlijk een beetje tegen mijn principes in, wil zo min mogelijk huishoudelijke apparatuur met een "cloud" verbonden hebben. Hier heb ik vooraf niks over gevonden (of mij onvoldoende in verdiept :) ), maar was waarschijnlijk geen reden geweest om van aanschaf af te zien.
  • Het in kaart brengen van je huis werkt erg goed. Wel was het bij mij een goede tip om de 2 borstels nog niet te monteren, die liepen wat vaak vast op tapijt of in snoeren. Met normaal stofzuigen heb ik hier eigenlijk geen last van omdat de Deebot R95 dan gepland zijn rondjes rijdt.
  • Als je huis in kaart is gebracht is het erg handig om bepaalde probleemgebieden te kunnen blokkeren. In mijn geval bijvoorbeeld de eettafel met 6 stoelen. Met veel pijn en moeite komt de Deebot R95 door dit doolhof heen (het lukt wel, maar duurt erg lang met al die stoelpoten), dus ik heb de tafel zelf als no-go gebied aangegeven.
  • Heerlijk om de Deebot R95 "gepland" te zien rondrijden, random rondjes rijden voelt zo onlogisch.
  • Stofzuigen zelf werkt erg goed. :)
  • Je kan op meerdere manieren schema's aanmaken. De Deebot R95 herkent verschillende ruimtes door deuropeningen, dus je kan bijvoorbeeld elke dag om 3:00 de woonkamer en keuken stofzuigen en elk weekend om 15:00 de slaapkamer.
  • Het dweilen viel me wat tegen. Dit was een leuke bijkomstigheid, dus had ik mij ook niet heel erg in verdiept. Het werkt wel redelijk goed, maar nooit zo goed als zelf dweilen. Het is meer de manier waarop het werkt die wat tegen valt: eigenlijk laat je hem rondrijden met een waterreservoir wat langzaam leegdruppelt en een doek. Je moet er dus wel bijblijven, want als hij stopt loopt het reservoir mogelijk langzaam leeg (hier gaan niet heel veel water in, ongeveer 100 ml of zelfs wat minder). Dweilen is dus geen functie om te plannen, je klikt zelf het waterreservoir met dweil onder de robot en laat hem rondrijden.
  • De functie om een "spot" aan te kunnen geven om te stofzuigen werkt fantastisch! handig als er ergens broodkruimels liggen :)
Al met al ben ik erg tevreden, scheelt me veel tijd!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

fmb schreef op woensdag 28 december 2016 @ 08:56:
[...]

Ik heb de Deebot R95 inmiddels een week in gebruik en ben erg tevreden. Een paar zaken om te noemen:
  • Het dweilen viel me wat tegen. Dit was een leuke bijkomstigheid, dus had ik mij ook niet heel erg in verdiept. Het werkt wel redelijk goed, maar ooit zo goed als zelf dweilen; eigenlijk laat je hem rondrijden met een waterreservoir wat langzaam leegdruppelt en een doek. Je moet er dus wel bijblijven, want als hij stopt loopt het reservoir mogelijk langzaam leeg (hier gaan niet heel veel water in, ongeveer 100 ml of zelfs wat minder). Dweilen is dus geen functie om te plannen, je klikt zelf het waterreservoir met dweil onder de robot en laat hem rondrijden.
.....
Ik begin dat dweilen steeds fijner te vinden. Ik merk ook dat het dweiltje nu minder vuil wordt, en het dus werkt. Ik vul nu het reservoir (met warm water) en maak de dweil zelf ook nat en dan haalt hij mijn beneden verdieping net op 1 reservoir.

Gisteren keek ik voor het eerst onder de r95 en toen zag ik dat er haar (3 dames in huis) om de borstel zat. Dit moet je dus af en toe controleren.

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 16:09
Kleine update met betrekking tot de Ilife V7S. Deze is bij Gearbest enkel in China warehouse beschikbaar en verzendkosten nogal hoog (€56). Navraag leert dat er niets te zeggen is over beschikbaarheid in het Europese warehouse en dat ze ook niet weten wanneer wanneer er eventueel wel iets over te zeggen is.
Het advies was daarom om het toe te voegen aan favorieten en updates in de gaten te houden.

Aanvulling
De V7s (evenals alle Ilife's) zijn nu in de aanbieding op Aliexpress bij de fabrikant. Dat houdt in dat de prijzen concurrerend zijn. De V7s kost nu bijvoorbeeld €174 en gratis verzending via DHL. Hier is de link.
Op Aliexpress staat dat de aanbieding nog 24 uur geldig is.

[ Voor 36% gewijzigd door InterCC op 28-12-2016 22:19 . Reden: Info toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

DaMightyWackO schreef op woensdag 28 december 2016 @ 09:36:
[...]
Gisteren keek ik voor het eerst onder de r95 en toen zag ik dat er haar (3 dames in huis) om de borstel zat. Dit moet je dus af en toe controleren.
Bij mij stond de Deebot R95 de eerste keer een aantal keer vast doordat de "main brush" verstrikt zat; inderdaad met haren eromheen. Het meegeleverde mesje is dan wel erg handig en de borstel kun je er natuurlijk ook uithalen. Goed over nagedacht!

WP: Remeha Elga Ace 6kW. PV: 14 x 310 wp Suntech + 10 x 380 wp Q-Cells, micro omvormers IQ7 & IQ7+ Enphase.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-06 18:47
Was deze website al een keer voorbij gekomen?

http://www.bestcordlessvacuumguide.com/

Voor het eerst gingen niet mijn haren overeind met het gevoel dat het gesponsord is.

Duidelijk overzicht met de verschillen tussen de verschillende robots stofzuigers met name de chinese varianten.

My life is in 2D, How about yours?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-07 17:17
fmb schreef op woensdag 28 december 2016 @ 08:56:
[...]

Goed om te lezen dat de R95 goed bevalt, ik ben bijna overstag om hem ook maar te bestellen. Hoe zit het nu met de afstand tot de kanten, is dat echt te veel of nog acceptabel? Bij ons ligt er niet bijzonder veel vuil tegen de kant aan maar als hij er telkens 5-10cm vanaf blijft is dat toch wel een dik minpunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

FreeMen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:42:
[...]

Goed om te lezen dat de R95 goed bevalt, ik ben bijna overstag om hem ook maar te bestellen. Hoe zit het nu met de afstand tot de kanten, is dat echt te veel of nog acceptabel? Bij ons ligt er niet bijzonder veel vuil tegen de kant aan maar als hij er telkens 5-10cm vanaf blijft is dat toch wel een dik minpunt.
5cm max.

• -Colossalman-
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06:43
Ik zit ook wat te twijfelen.
Zou best een Deebot R95 willen maar vind het aardig aan de prijs.
Misschien eerst instappen met een ILIFE A4 (nu voor €114.11 bij Gearbest.com) en kijken hoe dit gaat.

Mijn hal, woonkamer en keuken is allemaal gladde vloer en bereikbaar voor het apparaat.
De dweilfunctie van de R95 lijkt mij daarom ook wel wat.

Of eerst toch nog even elektronicabeurs CES afwachten volgende week.

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

-Colossalman- schreef op donderdag 29 december 2016 @ 11:11:
Ik zit ook wat te twijfelen.
Zou best een Deebot R95 willen maar vind het aardig aan de prijs.
Misschien eerst instappen met een ILIFE A4 (nu voor €114.11 bij Gearbest.com) en kijken hoe dit gaat.

Mijn hal, woonkamer en keuken is allemaal gladde vloer en bereikbaar voor het apparaat.
De dweilfunctie van de R95 lijkt mij daarom ook wel wat.

Of eerst toch nog even elektronicabeurs CES afwachten volgende week.
Let wel: volgens mij stonden de R95 en Neato D3/D5 op de CES 2016. vervolgen duurt het dus 11 maanden voor je ze kon kopen....

• fmb

fmb

FreeMen schreef op woensdag 28 december 2016 @ 19:42:
[...]
Bij mij valt de afstand reuze mee, over het algemeen komen de borsteltjes net tegen de muur aan. Ik heb er een filmpje van gemaakt:

[ Voor 5% gewijzigd door fmb op 29-12-2016 14:20 ]

• Worsteneter
De A4 maakt bij mij de laatste tijd het beetje het geluid van een koerende duif. Gister hele ding opengetrokken, tot aan de vacuummotorbehuizing aan toe. Beetje stof weggehaald overal, maar hij koert nog wel. Zou niet weten wat het is.

De vacuummotor had wel wat stof in de schoepen zitten, dit er beetje uitgepield en weggeblazen. Hopelijk helpt dat wel. De A4 ziet er leuk uit van binnen met printplaat etc. Grappig is dat de luchtuitlaat (ik kon al geen rooster vinden!) bij één van de wielen zit. Hij blaast de lucht dus in de wielkast.

• spl3ndr
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09-03 07:53
Hier ook de ilife A4.
Met de bekende volfgang stoelen heeft de stofzuiger het niet makkelijk, maar voorlopig is hij/het er nog niet op vastgelopen.
Verder verbaast het me altijd hoeveel stof en haren hij verzameld na een rondje door het huis. Top aankoop tot nu toe.
Ook mijn vrouw die er eerst niet in geloofde heeft haar mening veranderd.
Nu nog een naam verzinnen.

• sprk_nl
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 14-07 17:37
Zie deze link van de Grixx Auto Vacuum.
Ik heb er mijn ervaring en onderhoud op geplaatst.

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Weten jullie hoe de verschillende robotstofzuigers omgaan met een schapenvacht op de grond? Voor de rest is mijn vloer helemaal glad (ook nergens drempels), maar dit onderdeel is het enige waarover ik twijfel.

Oplossing leek mij het gedeelte met vacht aan te geven als "restricted area" maar dat doe ik liever niet omdat juist om de vacht de banken staan en dat is een gebied wat schoon moet.

Voorbeeldje:
Afbeeldingslocatie: https://s-media-cache-ak0.pinimg.com/736x/8b/f7/6c/8bf76c9579781373ee5299e1022b91ee.jpg

Vandaag is het feest en morgen ook.

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2024

Scharnout

Meuk

Toch maar een Deebot R95 besteld obv reviews. Nu vraag ik me net na het bestellen af of hij wel multiroom is. Kan iemand dat bevestigen? Hij is overigens in de aanbieding bij Robocleaners.nl voor 479

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Scharnout schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:49:
Toch maar een Deebot R95 besteld obv reviews. Nu vraag ik me net na het bestellen af of hij wel multiroom is. Kan iemand dat bevestigen? Hij is overigens in de aanbieding bij Robocleaners.nl voor 479
Zie mijn review een pagina terug. Je kan per kamer/ruimte zelfs schoonmaak opdracht geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
Scharnout schreef op donderdag 29 december 2016 @ 21:49:
Ik heb hem gisteren ook besteld voor die prijs. Wordt vandaag afgeleverd(als ik thuis ben).
Dit weekend maar even experimenteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geronimoos
  • Laatst online: 16-07 21:04
GeJe schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:24:
Weten jullie hoe de verschillende robotstofzuigers omgaan met een schapenvacht op de grond? Voor de rest is mijn vloer helemaal glad (ook nergens drempels), maar dit onderdeel is het enige waarover ik twijfel.

Oplossing leek mij het gedeelte met vacht aan te geven als "restricted area" maar dat doe ik liever niet omdat juist om de vacht de banken staan en dat is een gebied wat schoon moet.

Voorbeeldje:
[afbeelding]
Dit soort hoogpolig tapijt, of schaap, gaat niet lukken is mijn ervaring. De A4 en de Blitzwolf rijden zich hierop vast, de roterende borstelkam onder de robot blokkeert en gaat dan in error.
Bij mij is het helaas ook de zithoek, dit is dus restricted area...

2030Wp + 2520Wp PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Ik heb de ilife v7S besteld. Wanneer binnen zal ik 'm reviewen. Ik kijk er erg naar uit, behalve de foute roze kleur. Misschien later een keer in een mooie kleur spuiten. Eerst maar eens afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Geronimoos schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:35:
[...]

Dit soort hoogpolig tapijt, of schaap, gaat niet lukken is mijn ervaring. De A4 en de Blitzwolf rijden zich hierop vast, de roterende borstelkam onder de robot blokkeert en gaat dan in error.
Ik denk niet dat 1 van de huidige robots zo een tapijt leuk vind. Of ze rijden zich er op vast, of ze zuigen zich er op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
Ik heb de dr95 gisteren binnen gekregen en meteen 10x het huis laten stofzuigen. Ik moet nog een nieuwe mapping maken omdat mijn jongste zoon het wel erg interessant vond om er achteraan te lopen.
Vanochtend het stof reservoir geleegd en was blij verrast door de hoeveelheid stof, koekjes resten en andere kinder afval die hij had verzameld.

Ik wil vandaag of morgen de dweil functie gaan proberen, maar vraag me af of ik naast het warme water nog schoonmaak middel zal toevoegen zoals allesreiniger en een klein beetje bleek(doe ik normaal wel met dweilen). Bleek lijkt me niet handig maar vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

-Colossalman- schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 11:27:
Ik wil vandaag of morgen de dweil functie gaan proberen, maar vraag me af of ik naast het warme water nog schoonmaak middel zal toevoegen zoals allesreiniger en een klein beetje bleek(doe ik normaal wel met dweilen). Bleek lijkt me niet handig maar vroeg me af of jullie hier ervaringen mee hebben.
Ik heb de dweilfunctie nu 3 keer gebruikt. De 2e keer had ik wat laminaatreiniger toegevoegd maar had het idee dat het water daardoor veel langzamer door de dweil liep. 3e keer daardoor maar weer alleen water gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:05
Ik heb nu een aantal maanden de iLife A4 naar volle tevredenheid in gebruik. Ook 5 vrienden zijn door mijn aankoop inmiddels geinspireerd en hebben ook een iLife A4 rondlopen.
Mijn oom had nu ook de wens een toestel aan te schaffen, maar hij heeft een hele dikke mat waar de stofzuiger net wel/niet op komt. Hij zou het liefste een betaalbare versie hebben die de mat kan vermijden.

Ik lees wat over apps en/of magneetstrips, maar dat zijn geloof ik ook al gelijk 400/500 euro machines. Hebben jullie tips?
- Eenvoudig
- Goed stofzuigen
- Mat kunnen vermijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeJe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-04 20:23

GeJe

Je...

Geronimoos schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 10:35:
[...]

DaMightyWackO schreef op vrijdag 30 december 2016 @ 15:32:
[...]

Ik denk niet dat 1 van de huidige robots zo een tapijt leuk vind. Of ze rijden zich er op vast, of ze zuigen zich er op vast.
Bedankt voor de verduidelijking, dan gaat het dus niet standaard werken.

Vandaag is het feest en morgen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Colossalman-
Net de dweil functie geprobeerd van de dr95. Hij was wat van slag doordat ik hem midden in de kamer geplaatst had en daardoor niet goed wist waar hij was. Uiteindelijk geholpen door hem te plaatsen waar hij dacht dat hij stond. Volgende keer zal ik hem zijn gang laten gaan, maar er dweilen was dit niet handig. Hij heeft uiteindelijk zijn rondje gemaakt en bepaalde punten die vies waren heeft hij goed opgepakt. Ik ga nog verder experimenteren.

Ik heb hem wel laten docken met dweil, maar koppel de dweil zo wel af ivm lekker van water(geen ervaring maar gelezen hier).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik wacht nog even een paar ervaringen af die hier hopelijk gepost gaan worden van de recente aanschaffers 😇. Als die positief zijn ga ik ook maar voor de dr95. Jammer dat ze hem bij bol.com niet hebben, € 100 aan waardebonnen liggen, toch 20% "korting".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
Ik heb nu de Neato botvac connected ipv de roomba 650. Deze zuigt wel de kruimels op gelukkig.

Nu heb ik alleen nog een probleem met mijn eettafel stoelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/SaHEgrCyxWKxkm9DExy0fUCI/thumb.jpg
De Neato wil heel graag over de metalen buizen rijden die op de grond liggen. De problemen zijn dat het hem nauwelijks lukt en dat de stoelen zouden kunnen beschadigen.

Ik heb al stukjes buis isolatie er over geschoven, maar die rijdt hij er vanaf. Verder heb ik de magneetstrip geprobeerd. Dan rijdt hij er niet over, maar toch vaak nog wel een stukje.

Hebben jullie nog andere ideeen? Bij voorkeur niet heel lelijk of arbeidsintensief.

Anders ga ik aan de onderkant van die grondbuizen stukjes magneetstrip vastmaken. Nog tips hoe? Ik dacht aan dubbelzijdig tape. De magneet is helaas niet sterk genoeg om zelf te blijven plakken. Of zouden andere magneetjes ook werken? Ik kan ook een heel setje kleine magneetjes kopen en die langs de buizen verdelen.

Ideeen zijn welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-07 20:29

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik had hier nog nooit naar gekeken, maar hoe zit het b.v. met 'aanpassingen' in de woning? Ik heb b.v. weleens dozen (computers bouwen etc) en die zet ik in het gedeelte van mijn woonkamer waar ik 'nooit' kom.
(11 bij 6M woonkamer) Gaat zo'n stofzuiger daar een beetje goed mee om ook al heb je hem 'ingetraind' op een volledig kale woonkamer?

Ook vraag ik me af of de meerprijs echt wat uitmaakt? Zuigt een duurdere beter dan een goedkopere of is het puur bestuur gemak (app etc?) Of het inscannen van de woning?

Daarbij heb ik drempels in mijn woning van kamer naar kamer. Moet ik de stofzuiger+laad station dan gewoon in de ruimte plaatsen en aangeven waar hij is ofzo?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
prutser001 schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 18:20:
Ik had hier nog nooit naar gekeken, maar hoe zit het b.v. met 'aanpassingen' in de woning? Ik heb b.v. weleens dozen (computers bouwen etc) en die zet ik in het gedeelte van mijn woonkamer waar ik 'nooit' kom.
(11 bij 6M woonkamer) Gaat zo'n stofzuiger daar een beetje goed mee om ook al heb je hem 'ingetraind' op een volledig kale woonkamer?

Ook vraag ik me af of de meerprijs echt wat uitmaakt? Zuigt een duurdere beter dan een goedkopere of is het puur bestuur gemak (app etc?) Of het inscannen van de woning?

Daarbij heb ik drempels in mijn woning van kamer naar kamer. Moet ik de stofzuiger+laad station dan gewoon in de ruimte plaatsen en aangeven waar hij is ofzo?
Ze hebben gewoon sensoren. Zien ze een blokkade, dan gaan ze eromheen. Alleen kabels/lichte zeiltjes en prutteltjes lopen ze op vast of gaan ze mee slepen. Maar als ergens een doos of boodschappentas staat, een paar schoenen of een flesje wijn.. hij gaat eromheen (A4 en dirtdevil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Laatst online: 13-07 10:09
KopjeThee schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 17:58:
... Of zouden andere magneetjes ook werken? Ik kan ook een heel setje kleine magneetjes kopen en die langs de buizen verdelen.

Ideeen zijn welkom! :)
Helaas gaan gewone magneetjes niet werken. Dat experiment kan je je besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Niet online
4tune schreef op zaterdag 31 december 2016 @ 19:17:
[...]

Helaas gaan gewone magneetjes niet werken. Dat experiment kan je je besparen.
Dat is jammer. Misschien toch maar een fysieke barriere maken. Een aantal simpele houten klosjes zou het hoog genoeg moeten maken. Maar dat is wel wat bewerkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tassadar32
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14-07 18:19
GeJe schreef op donderdag 29 december 2016 @ 20:24:

Wij hebben ook een hoogpolig tapijt (om het bed heen) met grove vezels. Onze Neato Botvac D75 zuigt het prima, al is het tempo op het tapijt wel een stuk lager omdat hij regelmatig wat minder grip heeft. Aangezien Neato zonder toezicht zuigt en altijd vanaf het dock start maakt dat ons niet echt uit, mocht de accu leegraken gaat hij wel weer opladen en later verder.

27x320Wp LG | 7.4 kW W/W warmtepomp | 2024 Model 3 Performance+FSD | 2019 Zoë 40kWh Star Wars edition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Ik heb ook de Deebot r95 binnen. Helaas wat minder goeie ervaring. Op zich heel leuk die mapping, maar ik zit met 3 verschillende zones in mijn huis waar hij niet in 1x kan komen. Daardoor is deze robot niet heel handig. Hij moet namelijk elke keer als ik een ander deel van het huis schoon wil hebben, eerst een kaart maken. Of is dat "normaal"? Ook kon hij na de eerste keer mappen zijn charging station niet vinden.

De trap reed hij netjes niet af na een paar keer proberen en de dweilfunctie zag er nuttig uit.

Ik wil zeker een robotstofzuiger, want ik zie de voordelen wel. Volgens de verkoopster van robocleaners.nl hebben alle robotstofzuigers dit. Ik dacht dat de Neato dit niet had omdat ik hier mensen had gelezen die hem ook split level gebruikte.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Scharnout schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:15:
Ik heb ook de Deebot r95 binnen. Helaas wat minder goeie ervaring. Op zich heel leuk die mapping, maar ik zit met 3 verschillende zones in mijn huis waar hij niet in 1x kan komen. Daardoor is deze robot niet heel handig. Hij moet namelijk elke keer als ik een ander deel van het huis schoon wil hebben, eerst een kaart maken. Of is dat "normaal"? Ook kon hij na de eerste keer mappen zijn charging station niet vinden.

De trap reed hij netjes niet af na een paar keer proberen en de dweilfunctie zag er nuttig uit.

Ik wil zeker een robotstofzuiger, want ik zie de voordelen wel. Volgens de verkoopster van robocleaners.nl hebben alle robotstofzuigers dit. Ik dacht dat de Neato dit niet had omdat ik hier mensen had gelezen die hem ook split level gebruikte.
Er zit een verschil tussen robotstofzuigers die "dom" willekeurig door je huis rijden en robotstofzuigers die dit slimmer doen. Van die laatste zou je er eentje moeten vinden die meerdere verdiepingen / zones ondersteunt. De Deebot R95 doet dit (nog) niet, wie weet komt dat ooit nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

fmb schreef op maandag 2 januari 2017 @ 21:25:
[...]

Er zit een verschil tussen robotstofzuigers die "dom" willekeurig door je huis rijden en robotstofzuigers die dit slimmer doen. Van die laatste zou je er eentje moeten vinden die meerdere verdiepingen / zones ondersteunt. De Deebot R95 doet dit (nog) niet, wie weet komt dat ooit nog.
Maw. Voor mij zou een iLife A4 een beter apparaat zijn?

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 08:11
Scharnout schreef op maandag 2 januari 2017 @ 23:33:
[...]

Maw. Voor mij zou een iLife A4 een beter apparaat zijn?
Dat ligt eraan wat je precies zoekt. De A4 maakt geen kaart iedere keer als hij ergens komt, maar ik snap niet waarom het een probleem is dat hij iedere keer een kaart maakt.
Blijkbaar erger je je eraan dat hij eerst een kaart moet maken voor hij aan de slag gaat, maar dan erger je je denk ik ook aan de A4 die door blijft stofzuigen (en vaak een plek regelmatig mist) tot zijn accu leeg is.

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• artharpe
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb dit topic een beetje lopen volgen en wil graag eens testen met de ILIFE A4. Is dit apparaat verkrijgbaar via een NL reseller (ivm garantie)? Zag in de priccewatch niks voorbijkomen. Wel zag ik al een link naar Gearbest, is dat een beetje betrouwbaar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-07 13:51

racoon

mooowwww

artharpe schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 08:09:
Ik heb dit topic een beetje lopen volgen en wil graag eens testen met de ILIFE A4. Is dit apparaat verkrijgbaar via een NL reseller (ivm garantie)? Zag in de priccewatch niks voorbijkomen. Wel zag ik al een link naar Gearbest, is dat een beetje betrouwbaar?
Ja zeer betrouwbaar en snelle levering.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-06 10:42

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Wel uit EU magazijn halen ivm douane als je het chinese magazijn kiest!

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Is de Deebot R95 de enige bot die een virtual wall in de app heeft? De optie van Roomba vind ik niks (en voldoet ook niet aan m'n wensen) en een magnetische strip zoals bij Neato vind ik ook niks. Ik wil graag de speelhoek van de kinderen als no-go area aanwijzen, maar ik kan tot nu toe alleen de Deebot vinden die daaraan lijkt te voldoen (hoewel ik alleen rechte lijnen getekend zie worden wat ook niet ideaal is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Snowhite0901 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 07:48:
[...]

Dat ligt eraan wat je precies zoekt. De A4 maakt geen kaart iedere keer als hij ergens komt, maar ik snap niet waarom het een probleem is dat hij iedere keer een kaart maakt.
Blijkbaar erger je je eraan dat hij eerst een kaart moet maken voor hij aan de slag gaat, maar dan erger je je denk ik ook aan de A4 die door blijft stofzuigen (en vaak een plek regelmatig mist) tot zijn accu leeg is.
Ik vind het prima als er een kaart gemaakt wordt, maar ik moet elke keer als ik hem verplaats hem weer een kaart laten maken voor hij gaat stofzuigen. Dat vind ik een beetje omslachtig. Zoveel moeite is het toch niet om dat tijdens het schoonmaken te doen? Maar uit de reacties blijkt dat ik meer verwacht van een robot dan ze kunnen bieden op dit moment.

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Scharnout schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:11:
Ik vind het prima als er een kaart gemaakt wordt, maar ik moet elke keer als ik hem verplaats hem weer een kaart laten maken voor hij gaat stofzuigen. Dat vind ik een beetje omslachtig. Zoveel moeite is het toch niet om dat tijdens het schoonmaken te doen?
Normaal gesproken verplaats je hem ook niet handmatig, maar laat hem er zelf heen rijden, vanaf z'n basisstation. Dan kan hij prima een kaart onthouden en ook z'n station weer terug vinden. Jij wilt eigenlijk dat hij meerdere kaarten kan onthouden en zelf weet waar hij is, na verplaatst te zijn.

Mijn huis heeft twee verdiepingen en twee robots, voor elke etage een. Uit de berichten hier begreep ik dat ik lang niet de enige ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InterCC
Mijn V7S is vandaag geleverd. Ik ben nog niet thuis dus nog niet kunnen testen.

Tip wat betreft de BTW berekend door de douane
Ik moest fors betalen. De BTW op enkel het product was al veel hoger dan de berekende BTW door de douane. Na contact met DHL bleek dat dit komt omdat de verzendkosten € 0,- zijn. In dat geval doet de douane schijnbaar een inschatting van de kosten. Voor 6kg vanuit HK zou het gaan om ongeveer € 150,-. Daarover wordt dan ook BTW berekend. Ik moest daarom overleggen met de leverancier om toch ergens verzendkosten te vermelden, zodat ik daarvan een screenshot kon doorsturen. Na die aanpassing is de BTW en daarmee de gehele aanslag opnieuw berekend. Dat scheelde ongeveer € 35,-.

Kortom: zorg dat er altijd verzendkosten vermeld staan naast de aangifte waarde. Zo niet, dan doet de douane een berekening. Dat gaat ook op als de verzendkosten € 0,- zijn, zoals in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 25-01-2023
Inmiddels is er een update van de Xiaomi Mi Robot. Hierdoor kan je deze ook manueel (remote control) bedienen, spot en sweep cleaning doen. Voorlopig nog geen 'restricted area' aangezien het toestel steeds de ruimte opnieuw scant. Ik vermoed ook dat deze functie er niet meteen zal inkomen aangezien ze op hetzelfde principe als de Neato werkt (met magneet strips). De sensoren doen het meeste werk en het toestel rijdt er keurig om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Wat is momenteel de beste koop qua zuigresultaat zonder echt naar de prijs te kijken? De Neato Botvac Connected? Ik woon in een apartement van 100m2 met geen opstakels (op de gebruikelijke na > eettafel, stoelen, etc).

Ik zat eerst met smart op de Dyson te wachten, maar na vele reviews gelezen te hebben ben ik niet zeker of die de prijs rechtvaardigt t.o.v. bijvoorbeeld de Neato's.

[ Voor 22% gewijzigd door MaZo op 03-01-2017 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
MaZo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:31:
Wat is momenteel de beste koop qua zuigresultaat zonder echt naar de prijs te kijken? De Neato Botvac Connected? Ik woon in een apartement van 100m2 met geen opstakels (op de gebruikelijke na > eettafel, stoelen, etc).

Ik zat eerst met smart op de Dyson te wachten, maar na vele reviews gelezen te hebben ben ik niet zeker of die de prijs rechtvaardigt t.o.v. bijvoorbeeld de Neato's.
Een Xiaomi Mi Robot kan gerust 100m2 doen. Hier doet het een 45m2 in 40-45min en heeft nog een 65% batterij over. Ik vermoed dat deze in de lijn ligt van een Neato Botvac Connected. Enkel kan je dit toestel voorlopig aankopen via buitenlandse webshops...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 17-07 11:59
InterCC schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 13:23:
Mijn V7S is vandaag geleverd. Ik ben nog niet thuis dus nog niet kunnen testen.

Tip wat betreft de BTW berekend door de douane
Ik moest fors betalen. De BTW op enkel het product was al veel hoger dan de berekende BTW door de douane. Na contact met DHL bleek dat dit komt omdat de verzendkosten € 0,- zijn. In dat geval doet de douane schijnbaar een inschatting van de kosten. Voor 6kg vanuit HK zou het gaan om ongeveer € 150,-. Daarover wordt dan ook BTW berekend. Ik moest daarom overleggen met de leverancier om toch ergens verzendkosten te vermelden, zodat ik daarvan een screenshot kon doorsturen. Na die aanpassing is de BTW en daarmee de gehele aanslag opnieuw berekend. Dat scheelde ongeveer € 35,-.

Kortom: zorg dat er altijd verzendkosten vermeld staan naast de aangifte waarde. Zo niet, dan doet de douane een berekening. Dat gaat ook op als de verzendkosten € 0,- zijn, zoals in mijn geval.
Mag ik vragen waarom je deze niet in een europees warehouse hebt besteld van bijvoorbeeld Gearbest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

theHoff schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:56:
Is de Deebot R95 de enige bot die een virtual wall in de app heeft? De optie van Roomba vind ik niks (en voldoet ook niet aan m'n wensen) en een magnetische strip zoals bij Neato vind ik ook niks. Ik wil graag de speelhoek van de kinderen als no-go area aanwijzen, maar ik kan tot nu toe alleen de Deebot vinden die daaraan lijkt te voldoen (hoewel ik alleen rechte lijnen getekend zie worden wat ook niet ideaal is).
Je kunt ook vlakken met 4 hoeken tekenen. (ook a-symetrisch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 474132

MaZo schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 15:31:

Zelf denk ik dat de Roomba in de 9 serie op dit moment de beste robotstofzuigers verkrijgbaar zijn. Zometeen de CES beurs ben benieuwd of er nog aankondingen mbt Robotstofzuigers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 16-07 22:10
Leuk nieuws voor de Neato Botvac Connecties bezitters. Er is een firmware update beschikbaar die het maken van een map van de ruimte mogelijk maakt (deze zat alleen in de Connected D5).

Lange tijd was er geen update beschikbaar en nu dus wel!

[ Voor 32% gewijzigd door Binnetie op 03-01-2017 19:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• InterCC
Luuk84 schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:59:
[...]

Mag ik vragen waarom je deze niet in een europees warehouse hebt besteld van bijvoorbeeld Gearbest?
Gearbest had deze enkel in China op voorraad en kon niet zeggen of deze in de EU op voorraad kwam en op welk moment daar iets van te zeggen zou zijn. Vervolgens heb ik 'm via Aliexpress bij Ilife zelf gekocht met gratis 2 extra dingen, zodat ik nu 4 filters, drie borstels, 4 dweildoeken en een extra roller heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

theHoff schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 10:56:
Je kan bij de Deebot R95 ook schuine lijnen tekenen of een vlak (vierhoek) met een willekeurige plek van de hoeken; kan dus in elke vorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fmb

fmb

Scharnout schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 11:11:
[...]

Ik vind het prima als er een kaart gemaakt wordt, maar ik moet elke keer als ik hem verplaats hem weer een kaart laten maken voor hij gaat stofzuigen. Dat vind ik een beetje omslachtig. Zoveel moeite is het toch niet om dat tijdens het schoonmaken te doen? Maar uit de reacties blijkt dat ik meer verwacht van een robot dan ze kunnen bieden op dit moment.
De Deebot R95 begint na het in kaart brengen van een ruimte direct met schoonmaken als ik het mij goed herinner. Dan valt het aantal handelingen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 20:32

xon

blowk schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 14:35:
Inmiddels is er een update van de Xiaomi Mi Robot. Hierdoor kan je deze ook manueel (remote control) bedienen, spot en sweep cleaning doen. Voorlopig nog geen 'restricted area' aangezien het toestel steeds de ruimte opnieuw scant. Ik vermoed ook dat deze functie er niet meteen zal inkomen aangezien ze op hetzelfde principe als de Neato werkt (met magneet strips). De sensoren doen het meeste werk en het toestel rijdt er keurig om heen.
Heb je de mi home app al dan? Staat nog niet in de store zover ik kan zien en alleen als beta te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
blowk schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 16:56:
[...]

Een Xiaomi Mi Robot kan gerust 100m2 doen. Hier doet het een 45m2 in 40-45min en heeft nog een 65% batterij over. Ik vermoed dat deze in de lijn ligt van een Neato Botvac Connected. Enkel kan je dit toestel voorlopig aankopen via buitenlandse webshops...
Dat is geen probleem daar ik in Zwitserland woon en de robot hier voor CHF 649 / EUR 605 te koop is (prijs is inclusief extra filters en borstels).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
xon schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 07:37:
[...]

Heb je de mi home app al dan? Staat nog niet in de store zover ik kan zien en alleen als beta te downloaden.
De MiHome app staat gewoon in de Play store van Google. Ik weet niet in hoeverre deze is doorontwikkeld voor iPhones.
Bij settings zet het op 'Mainland China' en bij taal Engels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blowk
MaZo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 08:27:
[...]
Dat is geen probleem daar ik in Zwitserland woon en de robot hier voor CHF 649 / EUR 605 te koop is (prijs is inclusief extra filters en borstels).
Super dat je het toestel in Zwitserland kan aankopen. Ik heb het toestel via AliExpress gekocht voor 340 EUR met extra borstels.
Meer informatie vind je terug in de review productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-07 15:28

Blucky

Still tweaking my profile

https://nl.aliexpress.com...93-4170-9dec-d3448048165d

Dit is wel een betere prijs.... of zie ik iets over het hoofd.

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky

Blucky

Het antwoord op je "opvangbakje" vraag:

Niet goed gekeken... inderdaad alleen het filter.

[ Voor 7% gewijzigd door Blucky op 04-01-2017 09:38 ]

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Blucky schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:33:
Het antwoord op je "opvangbakje" vraag:

Ideaal, hier hebben ze dus ook aan gedacht
Dit zijn enkel de filters. Voorlopig kun je nog niet het opvangbakje apart bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Dit lijkt een heel mooie prijs als dit met verzending is inbegrepen, aangezien ze normaal in China zelf voor ongeveer 250 euro worden verkocht. Je kan het altijd proberen via deze verkoper.

Update
Ik zie zonet dat het 325 euro is met verzending. Ik heb er ongeveer een 340 euro voor betaald met verzending en extra accessoires tijdens 'Black Friday deals'. Nu komt dit op 356 euro. Misschien met Chinees nieuwjaar dat de prijzen terug wat zakken. ;-)

[ Voor 14% gewijzigd door blowk op 04-01-2017 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb de nieuwe firmware geflashed op de Neato Botvac Connected. Dit ging erg eenvoudig. De komende dagen laat ik hem de ruimte 'mappen'.
Ik heb Neato ook gevraagd of ze het mogelijk kunnen maken om via de app op de telefoon een virtuele muur te kunnen maken. Vooral voor mensen in een rolstoel of die slecht ter been zijn is dit ideaal en kost het niet zoveel moeite om de magnetische strip neer te leggen om iets af te schermen.
Dat maakt de Botvac Connected serie op het dweilen na praktisch hetzelfde dan de Deebot R95 die ik eerder overwoog maar waarvan telkens de release werd uitgesteld.

Be benieuwd naar hun reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
blowk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:02:
[...]

Super dat je het toestel in Zwitserland kan aankopen. Ik heb het toestel via AliExpress gekocht voor 340 EUR met extra borstels.
Meer informatie vind je terug in de review productreview: Xiaomi Mi Robot Vacuum review door blowk.
Oh misverstand, ik had het over de Botvac Connected. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:45
Ik heb in mijn keuken een tegelvloer met witte en zwarte tegels (schaakbord patroon achtig) en die glanzen ook nog eens. Heeft er iemand ervaring mee of een robotstofzuiger hier mee om kan gaan? Ik heb zelf het idee dat hij dan bij een donkere tegel zou stoppen omdat hij denkt dat het een afgrond is.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xardy
  • Niet online
Binnetie schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 19:17:
Leuk nieuws voor de Neato Botvac Connecties bezitters. Er is een firmware update beschikbaar die het maken van een map van de ruimte mogelijk maakt (deze zat alleen in de Connected D5).

Lange tijd was er geen update beschikbaar en nu dus wel!
Vanwaar heb je dat dit beschikbaar is voor de D5 Connected?

Ik heb een Botvac D5 Connected maar heb deze functie nog niet gevonden. Op de neato website staat er ook Exclusive to Botvac Connected https://www.neatorobotics.../botvac-connected-series/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blucky

Blucky

blowk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:41:
[...]

Dit lijkt een heel mooie prijs als dit met verzending is inbegrepen, aangezien ze normaal in China zelf voor ongeveer 250 euro worden verkocht. Je kan het altijd proberen via deze verkoper.

Update
Ik zie zonet dat het 325 euro is met verzending. Ik heb er ongeveer een 340 euro voor betaald met verzending en extra accessoires tijdens 'Black Friday deals'. Nu komt dit op 356 euro. Misschien met Chinees nieuwjaar dat de prijzen terug wat zakken. ;-)
Dan is dat echt net veranderd, verdomme had ik hem toch sneller moeten bestellen. |:(
Ik kon hem bestellen voor 220 euro (gratis verzendkosten)

Update:
Ik heb een bericht gestuurd met mijn account of hij nog te bestellen is met de prijs van vanmorgen.
Je weet het maar nooit

[ Voor 12% gewijzigd door Blucky op 04-01-2017 12:11 ]

Feeling lucky...Phunk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
xardy schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:23:
[...]

Vanwaar heb je dat dit beschikbaar is voor de D5 Connected?

Ik heb een Botvac D5 Connected maar heb deze functie nog niet gevonden. Op de neato website staat er ook Exclusive to Botvac Connected https://www.neatorobotics.../botvac-connected-series/
Dat is raar, toen ik in sept/okt deze aangekondigde nieuwe modellen bekeek zou ik zweren dat de D5 dit zou hebben. De Connected zelf (de oude versie) had dit niet, uiteindelijk kon ik niet meer wachten en heb ik de Connected heel goedkoop gekocht in Engeland. Ik had toen zoiets van ach leuke gimmick maar nu is het wel handig lijkt me, helemaal als ze hier ook een virtuele border bij kunnen maken.
Qua hardware verschillende ze volgens mij niet echt.

Ik zie nu ook dat er voor de Connected ondersteuning is voor domotica... dat zat er ook nog niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
MaZo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:10:
[...]
Oh misverstand, ik had het over de Botvac Connected. ;)
In Engeland heb ik voor de Connected €475,- betaald incl. shipping. Gewoon via Ebay. Dat was voor mij de reden om deze aan te schaffen. De Deebot R95 werd toen aangekondigd voor €509,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 12:12:
[...]

In Engeland heb ik voor de Connected €475,- betaald incl. shipping. Gewoon via Ebay. Dat was voor mij de reden om deze aan te schaffen. De Deebot R95 werd toen aangekondigd voor €509,-
Aha, dank voor de tip. Ga Ebay even afstruinen. :)

Edit:

Heb zojuist toch maar de Xiaomi besteld bij dezelfde shop als waar jij hem vandaan hebt. :)

[ Voor 33% gewijzigd door MaZo op 04-01-2017 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

blowk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:00:
[...]

De MiHome app staat gewoon in de Play store van Google. Ik weet niet in hoeverre deze is doorontwikkeld voor iPhones.
Bij settings zet het op 'Mainland China' en bij taal Engels.
I know :-)

maar zonder remote functie nog bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
xon schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:19:
[...]

I know :-)

maar zonder remote functie nog bij mij
Heb je al de laatste app voor de Mi Robot Vacuum gedownload? Bestand zou nu op 5224.apk moeten staan. Indien niet, kan je deze gewoon apart installeren. Mocht het niet lukken, PM me maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
MaZo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 13:13:
[...]
Aha, dank voor de tip. Ga Ebay even afstruinen. :)

Edit:

Heb zojuist toch maar de Xiaomi besteld bij dezelfde shop als waar jij hem vandaan hebt. :)
Ik hoop dat het toestel je even goed gaat bevallen als die van mij.
Mocht je vragen hebben, laat me maar iets weten.

De Virtuele wall strips heb ik zelf ergens anders gekocht voor een kleine 12 euro met verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
blowk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:41:
[...]

Ik hoop dat het toestel je even goed gaat bevallen als die van mij.
Mocht je vragen hebben, laat me maar iets weten.

De Virtuele wall strips heb ik zelf ergens anders gekocht voor een kleine 12 euro met verzending.
Het hopelijk enige probleem zal zijn dat ik een iPhone heb, en daar de app niet in het Engels te krijgen is, toch? In het ergste geval zal ik dus de Android apk op mijn Android TV box of een oude Android smartphone moeten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
MaZo schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 17:02:
[...]
Het hopelijk enige probleem zal zijn dat ik een iPhone heb, en daar de app niet in het Engels te krijgen is, toch? In het ergste geval zal ik dus de Android apk op mijn Android TV box of een oude Android smartphone moeten zetten.
Ik weet niet of de app reeds vertaald werd voor de iPhone. Bestaat er geen app editor voor de iPhone zoals deze bestaat voor Android (APK editor)? Hiermee kan je de string waarden wijzigen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xon

xon

blowk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 14:54:
[...]

Heb je al de laatste app voor de Mi Robot Vacuum gedownload? Bestand zou nu op 5224.apk moeten staan. Indien niet, kan je deze gewoon apart installeren. Mocht het niet lukken, PM me maar.
Interessant...het zat blijkbaar al even in de app maar werd pas geactiveerd na een update van de stofzuiger lijkt het. Nu lijkt het te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
blowk schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:45:
[...]

Ik weet niet of de app reeds vertaald werd voor de iPhone. Bestaat er geen app editor voor de iPhone zoals deze bestaat voor Android (APK editor)? Hiermee kan je de string waarden wijzigen.
Op https://crowdin.com/project/mi-apps/nl# worden sommige stukken vertaald voor de Mi apps. Ik zie dat de code voor IOS apps er ook tussen staan. Wel vond ik de Robo vac er niet meteen tussen voor IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online
Door het gesloten ecosysteem van iOS zijn de mogelijkheden zeer beperkt, maar ik lijk vooralsnog na aanschaf wel vooruit te kunnen met de stappen / vertaling zoals beschreven in deze review.

[ Voor 4% gewijzigd door MaZo op 05-01-2017 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Binnetie schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 09:48:
Ik heb de nieuwe firmware geflashed op de Neato Botvac Connected. Dit ging erg eenvoudig. De komende dagen laat ik hem de ruimte 'mappen'.
Ik heb Neato ook gevraagd of ze het mogelijk kunnen maken om via de app op de telefoon een virtuele muur te kunnen maken. Vooral voor mensen in een rolstoel of die slecht ter been zijn is dit ideaal en kost het niet zoveel moeite om de magnetische strip neer te leggen om iets af te schermen.
Dat maakt de Botvac Connected serie op het dweilen na praktisch hetzelfde dan de Deebot R95 die ik eerder overwoog maar waarvan telkens de release werd uitgesteld.

Be benieuwd naar hun reactie.
Ik had ze toevallig dezelfde vraag gesteld. Ik kreeg de melding dat ze de vraag door hadden gezet naar hun ontwikkelteam om te kijken of ze dit in de toekomst kunnen implementeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blowk
Voor degene die een Xiaomi Mi Robot willen aankopen, kunnen via de code “MIrobot- $ 5” (te vermelden bij hun aankoop) op https://nl.aliexpress.com...e/344208_32756896771.html 5 dollar korting krijgen. Daar verkopen ze het toestel inclusief verzending.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-07 13:13
Maat van me heeft ook de iLife A4 maar zijn vrouw had per ongeluk de primary mesh filter weggegooid. Na contact op te nemen met Chuwi kreeg hij kosteloos een nieuwe opgestuurd. Qua service zit het wel goed.

Ben er zelf nog steeds tevreden over. Inmiddels is mijn setje met borsteltjes en filters ook binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59407

Op mijn iPhone is de app in het chinees, enkele zaken zijn in het Engels maar zo vaak gebruik je de app niet.... Instellen (evt. met hulp van internet) en iedere keer gaat ie zelf aan de slag. Bij storingen gebruik ik google translate en een screenshot, je moet toch wat O-)

Vandaag zag ik dat de remote functie er ook is voor de iPhone, helaas zag ik dat op mijn werk dus nog niet mee kunnen spelen (zit bij opties en dan 7e van boven, 3 Chinese tekens). Verder zeer tevreden over Xiaomi! Ik heb 'm bij Ali gekocht voor € 317,-, met douanekosten etc kwam ik uit rond de € 375,-, een mooi prijsje.

Vandaag weer een firmware upgrade gehad, benieuwd of ie nu ook beter op mijn tapijt komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59407

Meauses schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:18:
Ik heb in mijn keuken een tegelvloer met witte en zwarte tegels (schaakbord patroon achtig) en die glanzen ook nog eens. Heeft er iemand ervaring mee of een robotstofzuiger hier mee om kan gaan? Ik heb zelf het idee dat hij dan bij een donkere tegel zou stoppen omdat hij denkt dat het een afgrond is.
Ik denk dat ie dat gewoon moet pakken en er geen problemen mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Meauses schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 11:18:
Ik heb zelf het idee dat hij dan bij een donkere tegel zou stoppen omdat hij denkt dat het een afgrond is.
De cliff detectie wordt hier uitgelegd, ik neem aan dat deze methode ook door andere merken toegepast wordt. Misschien dat de weerkaatste straal bij een normale vloer precies op een sensor valt, en bij een afgrond dan naast de sensor terecht komt zodat hij weet dat hij moet stoppen? Dat is makkelijk te realiseren door de straal niet loodrecht naar beneden te zenden maar onder een kleine hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-07 07:18
Deze week de laatste A4 uit het EU warehouse besteld. Helaas was de flash sale vroegtijdig afgebroken, maar met de code ILIFE4EU kreeg ik hem goedkoper dan tijdens de sale, E116 bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
theHoff schreef op donderdag 5 januari 2017 @ 14:25:
[...]

Ik had ze toevallig dezelfde vraag gesteld. Ik kreeg de melding dat ze de vraag door hadden gezet naar hun ontwikkelteam om te kijken of ze dit in de toekomst kunnen implementeren.
Ik heb redactie terug. Precies wat je zei:
Dank u wel voor uw contact met de Neato Klantenservice.

Het idee dat u geeft is inderdaad erg goed. Met de nieuwe mapping functie is het misschien ooit mogelijk om deze functie de implementeren.

Op het moment zijn er nog wel wat obstakels.
Na een schoonmaak worden de kaarten altijd verwijderd uit een geheugen van een Neato.
Dit is er om ervoor te zorgen dat een Neato zich kan aanpassen aan veranderingen, zoals deuren die dicht gaan, meubels die verschuiven, of voor als een Neato wordt verplaatst naar een andere verdieping/kamer.

Er wordt nu wel een kaart in de App opgeslagen, maar ik weet niet of dit in de toekomst te gebruiken is om de functie die u wilt te implementeren.
Als ze er in Amerika op het moment aan werken, dan hebben ze het in elk geval niet tegen ons gezegd.
Wij krijgen het over het algemeen pas een paar dagen voor release te horen.

Ik zal het idee in elk geval doorgeven, zodat ze weten dat er vraag naar is.
U bent namelijk niet de eerste die om deze functie heeft gevraagd sinds de nieuwe update.
Ik vraag me dan af hoe ze dit bij de Deebot R95 hebben geïmplementeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

Binnetie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:56:
[...]

Ik heb redactie terug. Precies wat je zei:

[...]

Zie je dat een Neato wel gewoon een reset van een kaart doet? Bij de Deebot moet ik de map resetten elke keer

And Bob's your uncle ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4tune
  • Laatst online: 13-07 10:09
M'n iLive A4 is vandaag bezorgd. Aangeschaft voor de bovenverdieping. Beneden doet een Neato Botvac al een jaar+ dienst.

Eerste indruk van de A4 tegen de Neato is: gadget <> huishoudelijk apparaat. Er is natuurlijk een overduidelijk prijsverschil dus ik ben zeker niet teleurgesteld. Verder oordeel volgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fmb

fmb

Binnetie schreef op vrijdag 6 januari 2017 @ 14:56:
[...]
De Deebot R95 onthoudt de kaart. Je doet eenmalig een scan en vervolgens kun je:
* Verschillende ruimtes een naam geven
* Een gebied (willekeurig vormgegeven vlak) als NoGo area aanduiden of een "virtual wall" tekenen waar hij niet voorbij gaat
* Een plek (+- 1 m^2) of een ruimte of alle ruimtes laten schoonmaken
* Meerdere schema's aanmaken (bijvoorbeeld: woonkamer elke ochtend om 7:00, slaapkamer elke zaterdag om 15:00).

Tijdens het schoonmaken bepaalt de Deebot de beste route op basis van de kaart. Als er obstakels zijn die er tijdens de scan niet waren rijdt hij er uiteraard omheen. Ik heb hem nu 2 weken in gebruik en heb 2 keer meegemaakt dat hij vaststond (had een touwtje van kinderspeelgoed vast in de borstel), verder rijdt hij probleemloos rondt. Hij heeft ook geen moeite met een kinderspeelmat met onregelmatige vorm van +- 1 / 1,5 cm hoog. Je ziet dat hij van richting veranderd af en toe, maar weet altijd weer zijn positie te herstellen.

Vandaag heb ik een nieuwe scan laten maken omdat de vorige scan bij spiegelkastdeuren een vreemd resultaat had gegegeven (door de spiegel denkt de Deebot R95 bij het scannen dat de ruimte veel groter is). :) Had de Deebot R95 tijdens het stofzuigen eigenlijk geen last van _/-\o_ , maar de kaart van het huis zag er raar uit. Opgelost door tijdens de scan een stuk vuilniszak onderaan de deur te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbvo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-07 08:02
fmb schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:10:
[...]

De Deebot R95 onthoudt de kaart. Je doet eenmalig een scan en vervolgens kun je:
* Verschillende ruimtes een naam geven
* Een gebied (willekeurig vormgegeven vlak) als NoGo area aanduiden of een "virtual wall" tekenen waar hij niet voorbij gaat
* Een plek (+- 1 m^2) of een ruimte of alle ruimtes laten schoonmaken
* Meerdere schema's aanmaken (bijvoorbeeld: woonkamer elke ochtend om 7:00, slaapkamer elke zaterdag om 15:00).

Tijdens het schoonmaken bepaalt de Deebot de beste route op basis van de kaart. Als er obstakels zijn die er tijdens de scan niet waren rijdt hij er uiteraard omheen. Ik heb hem nu 2 weken in gebruik en heb 2 keer meegemaakt dat hij vaststond (had een touwtje van kinderspeelgoed vast in de borstel), verder rijdt hij probleemloos rondt. Hij heeft ook geen moeite met een kinderspeelmat met onregelmatige vorm van +- 1 / 1,5 cm hoog. Je ziet dat hij van richting veranderd af en toe, maar weet altijd weer zijn positie te herstellen.

Vandaag heb ik een nieuwe scan laten maken omdat de vorige scan bij spiegelkastdeuren een vreemd resultaat had gegegeven (door de spiegel denkt de Deebot R95 bij het scannen dat de ruimte veel groter is). :) Had de Deebot R95 tijdens het stofzuigen eigenlijk geen last van _/-\o_ , maar de kaart van het huis zag er raar uit. Opgelost door tijdens de scan een stuk vuilniszak onderaan de deur te plakken.
Bedankt voor deze duidelijke uitleg. Zit zelf ook na te denken over een robotje, maar ben er nog niet uit.
  • LG leek me interessant: al een tijdje op de markt, redelijk betaalbaar, gestructureerde navigatie en gewoon service hier.
  • Daarnaast de Xiaomi: redelijk betaalbaar, iets geavanceerder dan de LG's, maar geen service hier.
  • En dan de R95: duur, maar ook de meeste features, naar de navigatie en app ook de deel mogelijkheid. Geen service hier als ik het goed begrijp.
Vooral over service heb ik mijn bedenkingen. Voor mijn gevoel beginnen deze apparaten volwassen te worden, wat mij er toe zet om serieus te overwegen om er een te kopen. Echter als ik er een koop van een paar honderd euro, dan zou ik het fijn vinden als ik daar ook een aantal jaar mee kan doen. Ik snap dat dat niet per se gratis is, maar het zou fijn zijn als ik over een jaar of 4 nog steeds bijvoorbeeld nieuw borsteltjes kan kopen.

Of nog extremer: een nieuwe accu of nieuwe wielen oid na een jaar of 3 - 4, zodat ik er nog eens dezelfde tijd mee kan doen. Is dit een gek idee bij de huidige machines?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeMen
Ik heb ook de R95 sinds gisteren binnen. Toch overstag gegaan de dag dat BOL.com hem ook kon leveren (ivm waardebon van EUR 100 >:) ).

Bij het eerste gebruik wat twijfels. Hem aan het wifi netwerk hangen ging in eerste instantie prima. Op de oplader gezet en ben toen het huis uit gegaan. 's avond terug gekomen wilde ik hem laten lopen maar de app herkende de R95 niet meer. 3x opnieuw gepoogd hem te herverbinden maar helaas. Ik heb 3 wifi ap's in huis waarvan 1 op 5ghz. De robot en telefoon verbonden aan de 2.4ghz en dat ging prima. Tijdens de eerste run merkte ik dat de telefoon regelmatig de verbinding met de R95 verloor en ook de wifi van R95 zelf knipperde vaak. Zo verloor hij blijkbaar ook zijn oriëntatie aangezien hij steeds maar onder de eetkamertafel probeerde te komen terwijl hij dacht dat hij in het midden van de kamer was. Onder de tafel botste hij overal tegen aan en dat begreep hij niet al te best aangezien hij dacht in een open ruimte te rijden. Ik heb geprobeerd door hem op te pakken en op zijn laadstation te zetten om hem zijn oriëntatie terug te geven maar daarmee werd het nog erger.

Ik heb toen de 5ghz AP ook omgezet naar 2.4ghz en de kaart opnieuw laten opbouwen. Eindresultaat een vele betere kaart en de connectie met de R95 is ook veeeeel stabieler. Alhoewel 5ghz dus wel werkt nadat je hem eenmaal gekoppeld hebt is het toch een no go...helaas maar geen onoverkomelijkheid voor mij maar wel iets om in de gaten te houden als je een 5ghz ap hebt want 2.4 en 5ghz gemengd werkt dus ook niet goed.

Verder had hij toch flink wat vuil na één rondje en hij gaat toch ook redelijk goed langs de muren op. Hij botst toch nog wel vaak ergens tegen aan waar ik zou denken dat hij het obstakel zou moeten "zien" maar op zich gaat dit nooit hard. Heeft ook iets wat moeite met het kleed dat wij hebben. Het is geen dik kleed maar het randje is omgezoomd waardoor het "opstapje" ca 1 cm dik is maar het kleed zelf maar een paar mm. Gevolg is dat hij de rand zo nu en dan omhoog duwt maar 9 vd 10x dat dit gebeurt heeft hij kracht genoeg om er dan toch nog overheen te rijden en de mat valt dan vanzelf terug.

Het dweilen heb ik nog niet geprobeerd, eerst wil ik zeker weten dat ik hem hou maar vooralsnog ziet het er goed uit.

NB, hij herkent alleen ruimtes als er een doorgang is van minimaal 40cm en maximaal 160cm. Wij hebben de keuken en woonkamer in één lange ruimte en dat ziet hij dus als één. Even alleen de keuken doen is er dus niet bij. Ik ga nog wel proberen hem voor de gek te houden dmv een "muur" te maken van houten balken tussen de woonkamer en keuken en dan een rescan te doen. Hopelijk kan ik daarmee 2 "kamers" maken en kan ik eenvoudig alleen de keuken laten zuigen of dweilen.

Vwb de service, time will tell, er zit 2 jaar garantie op vanuit de leverancier. Vwb de borsteltjes, die zijn redelijk universeel binnen een merk en zijn dus wel goed verkrijgbaar denk ik. Accus is zo'n dingetje waar ik vermoed dat die wel om de 2 a 3 jaar vervangen zal moeten worden. Hij wordt 24/7 opgeladen en dergelijke accus (tussen nihm en lithium zoals de r95 zit wel een verschil) houden na x aantal ladingen het steeds sneller voor gezien. Dit is eigenlijk in elk apparaat wel zo en zeker in apparaten die veel aan het stroom hangen.

[ Voor 12% gewijzigd door FreeMen op 07-01-2017 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scharnout

Scharnout

Meuk

FreeMen schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 18:20:
waarvan 1 op 5ghz. De robot en telefoon verbonden aan de 2.4ghz en dat ging prima. Tijdens de eerste run merkte ik dat de telefoon regelmatig de verbinding met de R95 verloor en ook de wifi van R95 zelf knipperde vaak. Zo verloor hij blijkbaar ook zijn oriëntatie aangezien hij steeds maar onder de eetkamertafel probeerde te komen terwijl hij dacht dat hij in het midden van de kamer was. Onder de tafel botste hij overal tegen aan en dat begreep hij niet al te best aangezien hij dacht in een open ruimte te rijden. Ik heb geprobeerd door hem op te pakken en op zijn laadstation te zetten om hem zijn oriëntatie terug te geven maar daarmee werd het nog erger.
Ik heb sinds enige tijd ook problemen met de verbinding. Soms wel, soms niet. Maar meestal niet. Zou het aan de servers in china kunnen liggen?

And Bob's your uncle ...

Pagina: 1 ... 46 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.