Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 117 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.156.217 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Gynnad schreef op maandag 26 december 2022 @ 05:59:
Onze uitvoering: Xiaomi Mi Robot Vacuum heeft last van kuren, hij stofzuigt de laatste tijd niet meer de gehele ruimte of valt ineens uit (accu leeg), terwijl voorheen hij altijd netjes terug reed naar het station.

Ik vermoed dat de accu dus op is, iemand ervaring met het vervangen van de accu of moet je daar niet aan willen beginnen?

Hij is in de zomer van 2018 gekocht en nooit problemen mee gehad verder.
Ik heb 2 maanden geleden via AliExpress een accu besteld (omdat we voor beneden toch al een nieuwe S7 besteld hadden) en die is nog steeds nog steeds niet binnen… mijn tip is dus koop in NL oid want bijna alle Ali Sellers hebben op die accu’s super lange lever tijden en zelfs die halen ze niet

Edit: maar weer even gechecked... Sinds 30 November in Smolensk, Rusland, klinkt niet alsof ie daar ooit nog vandaan gaat komen :X

[ Voor 6% gewijzigd door Sander op 26-12-2022 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:18
JoSchaap schreef op maandag 26 december 2022 @ 02:34:
voor de homeassistant gebruikers met een recente roborock (s5max en nieuwer) die niet van de roborock app af willen stappen.
Er is nu een HACS (community) integratie beschikbaar die best goed werkt :)

[Afbeelding]

hier te vinden:
https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock
Tnx, ik volg alleen "stap 2" niet :?

Add this repo into your HACS custom repositories

Ik ga naar HACS maar als ik zoek op Roborock vindt hij niets :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Henri2500
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 19-04 20:35
Grolsch schreef op maandag 26 december 2022 @ 08:13:
[...]

Tnx, ik volg alleen "stap 2" niet :?

Add this repo into your HACS custom repositories

Ik ga naar HACS maar als ik zoek op Roborock vindt hij niets :?
Je moet hem nog even toevoegen als respository.

HACS --> Integraties --> Drie bolletjes rechtsboven --> Aangepaste repository

Repository: https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock
Categorie: 'Integratie'

Na toevoegen moet je hem nu wel kunnen vinden met de zoekopdracht in kunnen installeren ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:18
Henri2500 schreef op maandag 26 december 2022 @ 09:31:
[...]

Je moet hem nog even toevoegen als respository.

HACS --> Integraties --> Drie bolletjes rechtsboven --> Aangepaste repository

Repository: https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock
Categorie: 'Integratie'

Na toevoegen moet je hem nu wel kunnen vinden met de zoekopdracht in kunnen installeren ;)
Tnx, dat HomeAssistant is af en toe nog abracadabra voor mij, maar tot zo ver gelukt.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rozuchu
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-04 13:34
Nou na lang wikken en wegen toch maar een EVA besteld bij geekbuying. Vooral de dweil prestaties ben ik erg benieuwd naar. Ik had liever nog iets van obstakels vermijden erop maar moet de kinderen maar gewoon goed africhten dat ze hun rotzooi opruimen 🤣

Ik heb het geprobeerd met cashback XL maar ik las ook iets over Paypal? Ik had iig een coupon dus ik was max 570 kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Ik had inderdaad al gelezen dat verschillende mensen al een bestelling hadden gedaan via deze webshop maar had er maar 1 post voorbij zien komen van iemand die daadwerklijk iets gekregen had.

Thanks
Spijbelaar schreef op zondag 25 december 2022 @ 23:25:
[...]

Is btw de gewone, de maxV heeft een extra camera vanvoor. Deze van jou link heeft het waterreservoir daar 😉
Op vorige pagina's in deze post kan je lezen dat er al verschillende mensen bij deze shop besteld hebben

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

rozuchu schreef op maandag 26 december 2022 @ 11:43:
Nou na lang wikken en wegen toch maar een EVA besteld bij geekbuying. Vooral de dweil prestaties ben ik erg benieuwd naar. Ik had liever nog iets van obstakels vermijden erop maar moet de kinderen maar gewoon goed africhten dat ze hun rotzooi opruimen 🤣

Ik heb het geprobeerd met cashback XL maar ik las ook iets over Paypal? Ik had iig een coupon dus ik was max 570 kwijt.
Goede keuze kan ik nu wel zeggen na 3 weken in bezit van Eva, ze rijd elke avond haar rondje van 36m2 in 40 min, stofzuigen, 2 x pw laat ik haar dweilen . De 1e zak heeft ze al vol gekregen 👌😊. Tot nu toe geen slechte ervaring met mijn 1e robotzuiger.

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Als jullie zouden moeten kiezen: Roborock S7 MaxV Ultra of Dreame L10s Ultra? Beide hebben alles wat ik zoek en ben benieuwd wat jullie de beste optie vinden.

• paQ
  • Laatst online: 22:35

paQ

Reveniser schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:25:
Als jullie zouden moeten kiezen: Roborock S7 MaxV Ultra of Dreame L10s Ultra? Beide hebben alles wat ik zoek en ben benieuwd wat jullie de beste optie vinden.
handsdown de laatste
vanwege roterende mops (En wellicht nog goedkoper ook?)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• Reveniser
paQ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:28:
[...]

handsdown de laatste
vanwege roterende mops (En wellicht nog goedkoper ook?)
Via Amazon.de kan ik in termijnen betalen (zonder rente als je max 12 maanden kiest) dus prijs is niet echt een issue.

De roterende mops lijken inderdaad wel een voordeel te zijn. Ik lees wel dat de Dreame vrij nieuw is en er nog weinig over bekend is (betrouwbaarheid & support bijv). Heb jij daar ervaring mee? Roborock is namelijk volgens mij wel betrouwbaar.

• paQ

paQ

Het valt allemaal onder de Xiaomi vlag. Als je bij Amazon koopt zou ik me daar sowieso geen zorgen over maken. Als daar iets stuk gaat na 1,5 jaar zeggen ze: hier heb je je geld terug

• Reveniser
paQ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:47:
Het valt allemaal onder de Xiaomi vlag. Als je bij Amazon koopt zou ik me daar sowieso geen zorgen over maken. Als daar iets stuk gaat na 1,5 jaar zeggen ze: hier heb je je geld terug
Daar heb je zeker gelijk in, thanks :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18:55
Hoewel je natuurlijk altijd wel kan blijven wachten, toch even ter info. Op 4 januari presenteert Roborock nieuwe producten. Dan duurt het natuurlijk nog een paar maanden voor het spul op de markt komt, maar mocht je geen haast hebben dan kan het geen kwaad om even die paar dagen te wachten om te zien waar ze mee op de proppen komen.

Zelf had ik de S7 MaxV besteld via Amazon.es, maar aangezien die het pakket zijn kwijt geraakt, wacht ik nu wel even tot volgende week voor ik weer iets ga bestellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:53
emcore schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:18:
Hoewel je natuurlijk altijd wel kan blijven wachten, toch even ter info. Op 4 januari presenteert Roborock nieuwe producten. Dan duurt het natuurlijk nog een paar maanden voor het spul op de markt komt, maar mocht je geen haast hebben dan kan het geen kwaad om even die paar dagen te wachten om te zien waar ze mee op de proppen komen.

[Twitter]

Zelf had ik de S7 MaxV besteld via Amazon.es, maar aangezien die het pakket zijn kwijt geraakt, wacht ik nu wel even tot volgende week voor ik weer iets ga bestellen :)
Bedankt voor deze tip!
Ik was er eigenlijk wel uit na dit forum gelezen te hebben.
En was van plan de Roborock Q7max plus te kopen.
We hebben een harde PVC vloer, maar qua oppervlakte te groot dat ik te weinig vertrouwen heb in de mop functie. Vandaar de Q7 en niet de S7, daar de Q iets minder mopt, en wel betere zuigkracht en accuduur heeft samen met de grootte oppervlakte. Een goede dweilbeurt doe ik wel eens in de zoveel tijd met de hand. Roborock heef een mooie ook intregratie met home assistant.

Wel zat ik te twijffelen waar het te kopen.
Aliespress, durf ik niet aan met garantie dan betaal ik liever wat meer.

Ik was van plan bij Amazon, dit is wel een goeie deal toch:
https://www.amazon.nl/dp/...SNWNXDY&linkCode=asn&th=1

Of alsnog afwachten en zullen de prijzen zakken nu er weer nieuwe prodcuten komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

roborock aan de roterende mops :+
(Kan haast niet anders zou je zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schietdiebal
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-08-2024
Wij zijn ook al een tijdje op zoek naar de Roborock S7 MaxV plus. We hebben een groot appartement (+-110m2) maar we willen wel een aanbieding 😂.

Nu is dweilen voor ons niet (super) van belang, we willen alleen wel een goede zuigkracht en dat die goed met hoogpolig tapijt kan omgaan. Is de Q7 zoals hierboven genoemd dan een goede vervanger? Of misschien een S7 Max zonder dweilfunctie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Toch maar even wachten denk.
De Q7 max plus moeten zakken in.
Dus zou ik de Q7 kunnen kopen met apart leegzuigstation S7.
Dan is deze zonder zakken.

Maar ik wacht wel even waar ze mee komen begin januari.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emcore
LJ80 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:42:
[...]
Ik was van plan bij Amazon, dit is wel een goeie deal toch:
https://www.amazon.nl/dp/...SNWNXDY&linkCode=asn&th=1
Bij amazon.de is hij in het zwart nog net wat goedkoper (scheelt 20 euro), maar als je de witte neemt ben je bij amazon.de een stuk voordeliger uit (€509,-): https://www.amazon.de/-/e...Ckitchen%2C72&sr=1-3&th=1

Ik denk dat het afhankelijk is van wat ze volgende week presenteren, of deze goedkoper worden. Als ze bijvoorbeeld alleen een upgrade van de S7 (maxv) presenteren, verwacht ik dat de Q7 nog niet verder zal zakken, want dat zijn producten in andere price ranges. Maar voor hetzelfde geld presenteren ze over de hele line-up nieuwe producten. Maar daar durf ik geen harde uitspraken over te doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
emcore schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:13:
[...]

Bij amazon.de is hij in het zwart nog net wat goedkoper (scheelt 20 euro), maar als je de witte neemt ben je bij amazon.de een stuk voordeliger uit (€509,-): https://www.amazon.de/-/e...Ckitchen%2C72&sr=1-3&th=1

Ik denk dat het afhankelijk is van wat ze volgende week presenteren, of deze goedkoper worden. Als ze bijvoorbeeld alleen een upgrade van de S7 (maxv) presenteren, verwacht ik dat de Q7 nog niet verder zal zakken, want dat zijn producten in andere price ranges. Maar voor hetzelfde geld presenteren ze over de hele line-up nieuwe producten. Maar daar durf ik geen harde uitspraken over te doen :)
Tnx

Maar ik wacht wel even.
Eigenlijk wil ik ook geen stofzak…

Mensen hier die de combi Q7 met laadstation S7 hebben? En zo geen zak nodig hebben. Zitten daar eventueel nadelen aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

LJ80 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:03:
Toch maar even wachten denk.
De Q7 max plus moeten zakken in.
Dus zou ik de Q7 kunnen kopen met apart leegzuigstation S7.
Dan is deze zonder zakken.

Maar ik wacht wel even waar ze mee komen begin januari.
Waarom vind je dat zakloze zo van belang?
Als je geen zak hebt, zit je met een filter wat je af en toe zal moeten vervangen, want steeds uitspoelen is ook niet alles. En moet ook nog even gebeuren natuurlijk. (en drogen)
De zak is meteen ook het filter, en dat vervang je dus automatisch als je een zak wisselt. (gaat behoorlijk mee trouwens hoor)
Het komt uit de lengte of de breedte ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LJ80
paQ schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:09:
[...]

Als je geen zak hebt, zit je met een filter wat je af en toe zal moeten vervangen, want steeds uitspoelen is ook niet alles. En moet ook nog even gebeuren natuurlijk. (en drogen)
De zak is meteen ook het filter, en dat vervang je dus automatisch als je een zak wisselt. (gaat behoorlijk mee trouwens hoor)
Is eigenlijk ook weer zo.
Ik dacht makkelijk hoef je geen zakken meer te kopen. Maar hier zit wel wat in inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

LJ80 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:30:
[...]

Is eigenlijk ook weer zo.
Ik dacht makkelijk hoef je geen zakken meer te kopen. Maar hier zit wel wat in inderdaad.
Mw. paQ zou en moest zo'n draadloze steeldinges Nimbus2000 hebben.
Dat is de Dreame LS20 oid geworden. Afgezien van de mega irritante fluittoon, is dat bakje binnen no time vol, en sta je te klootzakken om alles schoon te krijgen steeds.
Nou, doe dan maar een zak van 3 of 4 l hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
paQ schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 14:40:
[...]

Mw. paQ zou en moest zo'n draadloze steeldinges Nimbus2000 hebben.
Dat is de Dreame LS20 oid geworden. Afgezien van de mega irritante fluittoon, is dat bakje binnen no time vol, en sta je te klootzakken om alles schoon te krijgen steeds.
Nou, doe dan maar een zak van 3 of 4 l hoor ;)
Denk dat t toch de Q7 Max Plus gaat worden.
(Amazon.de)
😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Zo de Eva is binnen hoor! Test rondje is goed gelukt. Nu nog even kinderslot uitvogelen 😅

Gebruiken de andere Eva bezitters schoonmaakmiddel en zo ja, wat voor en hoeveel? Ik weet dat het bij de Roborock werd afgeraden maar misschien is het met zo’n Dock anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Heb eens twee tankjes een hele klein scheutje erin gemikt. Maar merk of ruik geen verschil verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:26
[...]

Waarom moet je een filter vervangen? Wat zijn de consequenties als je dat niet doet (voor 2 jaar.. ?)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 11:38
banaliteit schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:13:
[...]

Waarom moet je een filter vervangen? Wat zijn de consequenties als je dat niet doet (voor 2 jaar.. ?)
Filter zorgt ervoor dat de motor zelf schoon blijft. Als je die niet vervangt als 'ie vol zit/vies is, dan zal 'ie minder goed stofzuigen en mogelijk wat sneller kapot gaan.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanuss
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-03 15:30
Net de Xiaomi Dreame F9 aangeschaft als een basis robot stofzuiger voor de kattenharen. Bevalt zeer goed tot nu toe. Alleen zie ik dat die tegen donker objecten (donkergroen, zwart, …) harder botst dan lichtere objecten (beige, wit …). Weet iemand een tip om donkere objecten meer zichtbaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 21:27
[...]

Omdat je maar moet afwachten als je in de toekomst nog zakken kunt krijgen. En sommige zakken best hoge stuks prijzen hebben. Ik vermoed dat ik elke 2 weken een nieuwe zak nodig zal hebben. Hoeveel geld ik de afgelopen 15 jaar bespaard heb met mijn Dyson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

mwa, zolang China bestaat, zijn er stofzakjes.
ik denk dat ik hier 5-6 zakjes in het jaar gebruik voor de robot. Het geld dat je meer betaalt aan een dyson zijn een heleboel zakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17:02
Hahn schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 16:18:
[...]

Filter zorgt ervoor dat de motor zelf schoon blijft. Als je die niet vervangt als 'ie vol zit/vies is, dan zal 'ie minder goed stofzuigen en mogelijk wat sneller kapot gaan.
Dan kan je mooi een nieuwe kopen tegen die tijd ;) !
Wij hebben nu 4 jaar het eerste model van Xiaomi (voorloper van roborock), 2 filters vervangen in die tijd en hij gaat maar niet stuk…
Ik wil eigenlijk wel eens wat nieuws, maar dat is voor ons nog steeds niet te verantwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Ik heb enige tijd gebruik gemaakt van een alfawise v8s robotstofzuiger

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B-JOkqwXz1Y_jDLslYDgDWlbaMw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VSTdx8su6ywUlG1MY3ZgE7UV.jpg?f=fotoalbum_large

Bovenstaande werd echter niet meer verkocht door alfawise maar ik kwam erachter dat dit gewoon een universele white label stofzuiger is welke door meerdere bedrijven verkocht wordt, lol

Dus zodoende heb ik ook de v-tac variant gekocht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nQA6l_oYc_cH4QZl9l3dmyMQ_MU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dx5rDIRe01KkmLmqYN30xB56.jpg?f=user_large

Echter kom ik er nu achter dat ze allemaal het probleem hebben, wanneer je in een ruimte gaat stofzuigen waar geen basisstation staat, dat de robotstofzuiger uitvalt alvorens de gehele ruimte stof gezogen te hebben. Dit ondanks de speciale 'room mode' welke voor losse ruimtes is. Hierop heb ik de vtac retour gestuurd, echter worden deze nu ook niet meer verkocht :+ dus krijg ik mijn geld retour.

Nu kan ik weer dezelfde kopen met weer en ander merk zoals hieronder maar ik ben bang dat ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LFl0gR4rj3VzJjegJlz3g3_z9YE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PewrsiYNXRRxeBTx9KztSyzF.jpg?f=fotoalbum_large

Long story short. Ik zoek een vervanger die hetzelfde kan, maar dan foutloos

TLDR:

Weet iemand een robot stofzuiger, die zonder basisstation, een aparte ruimte volledig kan stofzuigen (en in rechte lijnen rijdt). En dit voor een niet al te gekke prijs, a 200€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:11

The Executer

Lekker belangrijk!

Als je het mij vraagt, de Roborock S5 Max. Prima botje, kan prima zonder basisstation. Je zet hem in de kamer, laat deze de eerste keer scannen en daarna kan hij zelfstandig opereren. Hij keert terug naar de plek waar hij begonnen is als hij het station niet kan vinden. Ik zet hem boven altijd op dezelfde plek, zet hem aan en een half uur later haal ik hem op dezelfde plek weer op.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hier idem. Maar voor 200 euro? Dat vraagt Ali-voodoo van de hoogste orde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Zo de Eva heeft hier al wat kilometertjes er op zitten, aangezien wij twee kinderen en twee honden hebben kan ze vaak aan het werk hier.

Ervaring tot nu toe, dweilen is top, durf er nog geen schoonmaakmiddel in te doen. Qua geluid maakt de Eva een stuk minder herrie dan de S5Max. (Behalve bij de Dock de stofbak legen)

De app is wel een dingetje, slecht vertaald in het Nederlands begreep ik er helemaal niks van maar in het Engels gaat het wel. Verder veel uitvogelen wat alles precies doet.
Drogen van de mops, ik weet niet maar hij staat 6 uur te drogen, maar ik haalde vanochtend de Eva uit z’n Dock maar de mops waren nog vochtig, dus heb niet het idee dat dat nuttig is.

Zichzelf schoonmaken…. Ik draaide m dus vandaag om en schrok me rot 🤣 het stof bakje is wel netjes en leeg, maar er zit behoorlijk van vuil aan de onderkant van de Eva. En dat na 3-4 rondjes.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0olv-B7tZ5SeJWA_YzdnJkLaLTA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vKInWA8WCjRbc6SYmOvbkLap.jpg?f=fotoalbum_large
Ook zoals de vorige robot, haren om alle borstels heen gedraaid, dus daar heb ik toch nog redelijk wat werk aan.

Ook loopt de Eva hier vast onder de bank, er zitten twee blokjes onder de bank die Eva niet ziet en rijdt zichzelf dan klem hieronder, de S5 is iets lager en had er geen problemen mee. Dus daar moeten we even wat aan doen.
Ik vind het wel jammer dat de Eva verder geen obstacle avoidance heeft, en daar zijn de honden het ook mee eens geloof ik 😅

Al met al wel tevreden, ik heb de Eva vooral aangeschaft voor het dweilen, ik heb bekken instabiliteit en kan niet goed zware schoonmaak klussen doen zoals stofzuigen en dweilen, maar met de beesten en de kids is dat wel noodzakelijk om vaak te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Onder de deksel van de eva zit een mesje.
Kun je zo langs de borstel halen, dan trek je het er zo uit ;)

Drogingstijd kun je instellen.

[ Voor 13% gewijzigd door paQ op 01-01-2023 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorgon Zola
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 23-09-2024
Wat raden jullie aan voor een budget robotstofzuiger? Max rond de €300, huis van ongeveer 120m², 2 verdiepeingen, 2 katten, moet over een tapijt kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:01

Mystikal

It never hurts to help!

AOC schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 15:22:
Ik heb enige tijd gebruik gemaakt van een alfawise v8s robotstofzuiger

[Afbeelding]

Bovenstaande werd echter niet meer verkocht door alfawise maar ik kwam erachter dat dit gewoon een universele white label stofzuiger is welke door meerdere bedrijven verkocht wordt, lol

Dus zodoende heb ik ook de v-tac variant gekocht.

[Afbeelding]

Echter kom ik er nu achter dat ze allemaal het probleem hebben, wanneer je in een ruimte gaat stofzuigen waar geen basisstation staat, dat de robotstofzuiger uitvalt alvorens de gehele ruimte stof gezogen te hebben. Dit ondanks de speciale 'room mode' welke voor losse ruimtes is. Hierop heb ik de vtac retour gestuurd, echter worden deze nu ook niet meer verkocht :+ dus krijg ik mijn geld retour.

Nu kan ik weer dezelfde kopen met weer en ander merk zoals hieronder maar ik ben bang dat ik dan tegen hetzelfde probleem aanloop.

[Afbeelding]

Long story short. Ik zoek een vervanger die hetzelfde kan, maar dan foutloos

TLDR:

Weet iemand een robot stofzuiger, die zonder basisstation, een aparte ruimte volledig kan stofzuigen (en in rechte lijnen rijdt). En dit voor een niet al te gekke prijs, a 200€
Xiaomi. Heb hem al sinds 2018 en nooit problemen mee. We hebben een redelijk ruim huis (300m2) en werkt top. Boven verdieping doen we zonder Dock.

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Wat zal het grote nieuws zijn bij roborock?
Wat voor patent doelen ze op? welke feature heeft irobot welke dus wellicht naar roborock komt?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nJ9cm_l1vUE4VewCKo8hSbzXAIE=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/cNwV0OlDTsZR9nX405wgtolO.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

LJ80 schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:21:
Wat zal het grote nieuws zijn bij roborock?
Wat voor patent doelen ze op? welke feature heeft irobot welke dus wellicht naar roborock komt?

[Afbeelding]
In het plaatje Lijkt het op de dubbele roller die in de zuigmond zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Zo te zien een dubbele borstel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Oké wellicht leuk als je vloerbedekking hebt.
Maar volgens mij met een hardevloer werkt het huidige 1 roller ruimvoldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

yep... beetje een oplossing voor een probleem dat niemand heeft. #heelAmerikaans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Zo te zien zul je nog tot eind mei moeten wachten:
https://patents.google.com/patent/US6883201B2/en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Gauw bestellen wat ik al van plan was ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
emcore schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 12:13:
[...]

Hoe werkt dat bij Amzon.de?
De zwarte is 575,88 + 3,49 verzendkosten.
Tot je gaat afrekenen dat wordt dit plots 585,56..

575,88 + 3,49 = 579 ,37

585,56 + 3,49 = 589,05

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nederlandse BTW is 2% hoger dan Duitse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
paQ schreef op maandag 2 januari 2023 @ 15:46:
Nederlandse BTW is 2% hoger dan Duitse
Hoe simpel kan het zijn, 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Laatst online: 14:54
paQ schreef op donderdag 29 december 2022 @ 22:47:
Nou reken daar maar niet op. Als Amazon niet de verkoper is maar een derden partij dan is garantie van Amazon maar 3 maanden en daarna bij je aan de grappen en grollen van de andere partij overgeleverd. Heb hier de nodige ervaring mee waarbij de verkoper aangaf van ja nog even wachten want corona en fabriek gesloten.... Vervolgens verkoper van Amazon verdwenen en garantie 0,0
En heb hiervoor ook genoeg contact gehad via Amazon om te wijzen op Europees consumenten recht etc. Wellicht stond het ook wel in de kleine lettertjes vermeld maar die zijn mij toen niet opgevallen in ieder geval en tov Bol.com zie je minder snel dat het via een andere verkoper komt bij Amazon.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Maar je kunt hem het beste gewoon bij amazon zelf kiezen.
Is ook de voordeligste in plaats van bij een derden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
hi all, wat is de 'husqvarna' onder de stofzuig robots ? Dus wat zuigt goed stof en gaat goed betrouwbaar rond

(onder de robot grasmaaiers is de husqvarna mi de beste en meest robuuste/betouwbare (eigen ervaring en paar buren))

thanks gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:04
BlazeMuis schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:59:
[...]

Vanmorgen deed 'ie het ineens wel weer, ik heb de lidar op de bovenkant een paar tikken gegeven en dat leek te werken.

Stof en haren zuigt de robot nog steeds niet zo heel goed meer op, ik haal het vandaag even allemaal uit elkaar, misschien zit er ergens iets vast. Zo niet, dan is het tijd voor een nieuwe, met een afzuigstation dit keer.
Inmiddels bij de Makro een Deebot X1 Plus voor een hele mooie prijs gekocht.

Ik heb de Roborock boven neergezet, daar doet deze het wel redelijk goed. Ik heb het idee dat het vermogen van de zuig motor gewoon wat minder is geworden waardoor het de kattenbak korrels en het kattenhaar (beste plukken soms) niet meer goed op kon zuigen. Nu heb ik mooi een robot boven, lekker lui. En daar komt maar 1 poes en deze heeft geen lange haren, op het haar op het hoofd na :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
De roborock Q7 max + is inmiddels besteld!
Ben heel benieuwd naar de prestaties :-) volgende week wordt ze geleverd.

Ik heb m gekocht bij Amzon zelf, vooral ivm evt garantie.
Maar waar halen jullie de zakken en reserve onderdelen?
Hier nog een goede tip voor, of dit wel gewoon bij Aliexpress?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:56

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Bij ons gaat de Eufy Robovac 11S straks alweer 3 jaar mee mee en we worden nog elke ochtend wakker in een schoon huis, de levensduur van zo'n robotstofzuiger is toch langer dan ik dacht toen ik hem kocht :D .

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FijneKnul
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 15:35

FijneKnul

Wat klagen jullie veel.

Via de ING Rentepunten winkel kan je een code krijgen om de Samsung Jetbot + voor een bedrag van 470 euro te bestellen. Wellicht heeft iemand er wat aan.

Ikzelf zit nog in Dubio voor de Jetbot +.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:25
LJ80 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:28:
De roborock Q7 max + is inmiddels besteld!
Ben heel benieuwd naar de prestaties :-) volgende week wordt ze geleverd.

Ik heb m gekocht bij Amzon zelf, vooral ivm evt garantie.
Maar waar halen jullie de zakken en reserve onderdelen?
Hier nog een goede tip voor, of dit wel gewoon bij Aliexpress?
https://gathering.tweaker...message/73640636#73640636

©2004

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
rozuchu schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:00:
Zo de Eva heeft hier al wat kilometertjes er op zitten, aangezien wij twee kinderen en twee honden hebben kan ze vaak aan het werk hier.

Ervaring tot nu toe, dweilen is top, durf er nog geen schoonmaakmiddel in te doen. Qua geluid maakt de Eva een stuk minder herrie dan de S5Max. (Behalve bij de Dock de stofbak legen)

De app is wel een dingetje, slecht vertaald in het Nederlands begreep ik er helemaal niks van maar in het Engels gaat het wel. Verder veel uitvogelen wat alles precies doet.
Drogen van de mops, ik weet niet maar hij staat 6 uur te drogen, maar ik haalde vanochtend de Eva uit z’n Dock maar de mops waren nog vochtig, dus heb niet het idee dat dat nuttig is.

Zichzelf schoonmaken…. Ik draaide m dus vandaag om en schrok me rot 🤣 het stof bakje is wel netjes en leeg, maar er zit behoorlijk van vuil aan de onderkant van de Eva. En dat na 3-4 rondjes.
[Afbeelding]
Ook zoals de vorige robot, haren om alle borstels heen gedraaid, dus daar heb ik toch nog redelijk wat werk aan.

Ook loopt de Eva hier vast onder de bank, er zitten twee blokjes onder de bank die Eva niet ziet en rijdt zichzelf dan klem hieronder, de S5 is iets lager en had er geen problemen mee. Dus daar moeten we even wat aan doen.
Ik vind het wel jammer dat de Eva verder geen obstacle avoidance heeft, en daar zijn de honden het ook mee eens geloof ik 😅

Al met al wel tevreden, ik heb de Eva vooral aangeschaft voor het dweilen, ik heb bekken instabiliteit en kan niet goed zware schoonmaak klussen doen zoals stofzuigen en dweilen, maar met de beesten en de kids is dat wel noodzakelijk om vaak te doen.
Ik heb deze ook sinds 3 dagen en ben er tot nu toe erg tevreden mee. De app is echt een drama in het Nederlands, ik heb al gezocht hoe ik hem in het Engels krijg maar ik ben er nog niet veel wijzer van geworden, hoe heb jij dit voor elkaar gekregen?

Ik wilde er vandaag wat schoonmaakmiddel in doen, maar ik vind dit inderdaad nog spannend haha. Ik kwam bij ome Ali ook een leuk setje tegen voor als het één en ander versleten/vol is:

https://nl.aliexpress.com...90779704445440000741739_1

Op Amazon zag ik een cleaning solution voor deze devices, probeer jij hem eerst even :*) ?

https://www.amazon.nl/Rei...olution%2Caps%2C59&sr=8-2

[ Voor 5% gewijzigd door EValentino op 04-01-2023 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
paQ schreef op zondag 1 januari 2023 @ 13:25:
Onder de deksel van de eva zit een mesje.
Kun je zo langs de borstel halen, dan trek je het er zo uit ;)

Drogingstijd kun je instellen.
Drogingstijd kan ik bij mij (instellingen basisstation in de app) alleen instellen op 6, 9 of 12 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

EValentino schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:32:
[...]

Drogingstijd kan ik bij mij (instellingen basisstation in de app) alleen instellen op 6, 9 of 12 uur...
prima toch? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
Ik vind 6u wel wat overdreven, zeker gezien het toch vrijwel niets uithaalt en (qua geluid) toch best irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

EValentino schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:39:
[...]

Ik vind 6u wel wat overdreven, zeker gezien het toch vrijwel niets uithaalt en (qua geluid) toch best irritant is.
Sja, RLV en temperatuur zullen daar ook in meespelen.
Met 6 uur wordt het niet droog nee (momenteel) met 9 wel.
Maar ik ga ook geen 9 uur naast een zoemend ding zitten. Maar wat is het alternatief? Niet drogen en laten schimmelen? Of elke keer bukken en braaf onder de robot vandaan trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:41:
[...]

Sja, RLV en temperatuur zullen daar ook in meespelen.
Met 6 uur wordt het niet droog nee (momenteel) met 9 wel.
Maar ik ga ook geen 9 uur naast een zoemend ding zitten. Maar wat is het alternatief? Niet drogen en laten schimmelen? Of elke keer bukken en braaf onder de robot vandaan trekken?
Ik hou het wel bij 6 uur inderdaad, als ik hem om 10 uur aanzet op dagen dat ik niet thuis ben is die klaar met zoemen tegen de tijd dat ik thuis kom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LJ80
Ja precies, ik had ze wel gevonden, maar weet niet of het inderdaad qualitatief goed was etc.
Dus was van plan om hier te bestellen:

https://nl.aliexpress.com...urPageLogUid=589TeDYgf5RJ

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marvel27
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:05
De afgelopen maand kreeg ik van mijn Roborock S50 regelmatig de melding dat de laser unit niet meer draaide. Als ik dan opnieuw probeerde ging het meestal wel, maar vorige week heeft de laser unit definitief de geest gegeven. De Roborock helemaal uit mekaar gehaald en goed schoongemaakt te hebben, inclusief de laser unit, was niet genoeg om het weer te laten werken. Dus via Amazon.nl voor 14€ een nieuw motortje voor de laserunit gekocht, de dag erna was het in huis. Ik heb de S50 weer opengemaakt, motortje vervangen, en hij doet het weer als vanouds. Dat is wel een voordeel van de Roborock: het is gemakkelijk te repareren.

Gebruikte NRGkick met Schuko en rode 32A adapters te koop, 7.5.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:19
Roborock bevestigt de introductie van een duo brush systeem in de nieuwe modellen + een vernieuwde Ultra base.

Ultra base upgrades:
  • Verbeterd design
  • Drogen van de mopping pad met warme lucht
  • Fast charging (tot 30% sneller dan de S7)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRefNuQyV_s7Ab_qd6Lx2Tx9YlU=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/qz9tJEC1ZfXhJjq9m5eStYzP.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/r8kL8SDRMdYD72wLXxrBBwQMkBw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/XafXEkpz7lqsab3ICRlGtPyk.png?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door Ridicuul op 04-01-2023 16:15 ]

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moxegy
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:16
Balen, was niet op de hoogte dat er nieuwe modellen kwamen. Heb vorige week een S7 besteld.
Ik zag dat ze sowieso redelijk prijsvast zijn en hij gaat er niet minder om werken :)

[ Voor 31% gewijzigd door moxegy op 04-01-2023 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterB
  • Registratie: Oktober 2018
  • Niet online
hi gents, moet je die roborocks via eoa chinese cloud dienst bedienen ? Of kan dat geheel 'offline'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:40
@moxegy je zult altijd het probleem hebben dat er nieuwe modellen uit komen. Eerst maar even 'genieten' van de s7. Als die over 5 ~ 6 jaar uit elkaar valt dan kun je alsnog voor een betere kiezen. Het is nou niet dat robot stofzuigers bij een pakje boter te koop zijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emcore
Daarbij duurt het waarschijnlijk nog wel tot in mei / juni voor ze een beetje beschikbaar worden.

En de prijs zal dan ook niet mals zijn (vanafprijs voor de S8 zou $749,- zijn, en in Europa wordt het vast niet minder. De S8 Pro Ultra zou zelfs $1599,- worden).
Dus een S7 is dan dikke prima als je die voor veel minder hebt kunnen krijgen.

Als er nog een aanbieding komt voor de S7 MaxV komende weken, dan koop ik die liever dan het volle pond voor de S8 neer te leggen over 4 maanden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04 21:27
FijneKnul schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 13:40:
Via de ING Rentepunten winkel kan je een code krijgen om de Samsung Jetbot + voor een bedrag van 470 euro te bestellen. Wellicht heeft iemand er wat aan.

Ikzelf zit nog in Dubio voor de Jetbot +.
Vacuumwars wilde hem niet adviseren vorig jaar omdat de zakken voor het basisstation maanden lang niet leverbaar waren. Ik weet niet hoe de situatie nu is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moxegy
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 13:16
emcore schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 19:50:
Daarbij duurt het waarschijnlijk nog wel tot in mei / juni voor ze een beetje beschikbaar worden.

En de prijs zal dan ook niet mals zijn (vanafprijs voor de S8 zou $749,- zijn, en in Europa wordt het vast niet minder. De S8 Pro Ultra zou zelfs $1599,- worden).
Dus een S7 is dan dikke prima als je die voor veel minder hebt kunnen krijgen.

Als er nog een aanbieding komt voor de S7 MaxV komende weken, dan koop ik die liever dan het volle pond voor de S8 neer te leggen over 4 maanden.
Ja is ook zeker zo. Heb een lange tijd veel getwijfeld en onderzocht dus ik weet zeker dat ik wel tevreden ben.
wordt mijn eerste robotstofzuiger met dank aan alle informatie uit dit topic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumpie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-01 19:13
Hallo allemaal,

Graag wil ik voor het eerst een goede robotstofzuiger aanschaffen. Hierbij is mijn oog gevallen op de roborock s7 maxv ultra. Nu is deze robotstofzuiger aardig aan de prijs en zit daarom te denken om eerst alleen de stofzuiger (s7 maxv) zelf te kopen om in de toekomst wellicht het docking station te kopen.

Ook zag ik een andere variant namelijk de roborock s7 pro ultra. Die is qua prijs wel een stuk lager alleen kan ik weinig vinden over de verschillen tussen beide robots. Weet iemand hier wat de verschillen zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 15-04 16:13
EValentino schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Op Amazon zag ik een cleaning solution voor deze devices, probeer jij hem eerst even :*) ?

https://www.amazon.nl/Rei...olution%2Caps%2C59&sr=8-2
Deze van WoldoClean gebruik ik ook al een tijdje in m'n Deebot N8 en ondervind er geen enkele problemen mee, de woonkamer ruikt ook super lekker na een dweilbeurt. Gewoon doen dus hoor! :)

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EValentino
  • Niet online
JunkO schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:56:
[...]

Deze van WoldoClean gebruik ik ook al een tijdje in m'n Deebot N8 en ondervind er geen enkele problemen mee, de woonkamer ruikt ook super lekker na een dweilbeurt. Gewoon doen dus hoor! :)
Thanks, heb hem besteld!

Klopt het dat de concentratie minder sterk mag dan dat ze aangeven?

[ Voor 9% gewijzigd door EValentino op 05-01-2023 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04
Schumpie schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:49:
(...)
Ook zag ik een andere variant namelijk de roborock s7 pro ultra. Die is qua prijs wel een stuk lager alleen kan ik weinig vinden over de verschillen tussen beide robots. Weet iemand hier wat de verschillen zijn?

Alvast bedankt!
De pro heeft geen camera en daardoor een minder goede (geen?) obstakel detectie. Dat is het enige verschil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
Vandaag raakte Eva helemaal in de war nadat ze vast zat onder de bank is de kaart opeens 90 graden gedraaid erbij gekomen. Daardoor kon ze de dock niet meer vinden en reed ze overal maar tegenaan, en een no-go zone klopte ook niet meer. Dat was wel een behoorlijk minpunt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Rv9z8vb0-0I8L5fhyHoEdR4vr0k=/x800/filters:strip_exif()/f/image/M2IYCwiBFWcRqsGGDzvRVx3p.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Is 350€ voor een s5 max van roborock een goede prijs:)? Is de laagste die ik kan vinden op Amazon.it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkO
  • Laatst online: 15-04 16:13
rozuchu schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:48:
Vandaag raakte Eva helemaal in de war nadat ze vast zat onder de bank is de kaart opeens 90 graden gedraaid erbij gekomen. Daardoor kon ze de dock niet meer vinden en reed ze overal maar tegenaan, en een no-go zone klopte ook niet meer. Dat was wel een behoorlijk minpunt.

[Afbeelding]
Dit doet mijn Deebot ook heel soms, gek om achteraf te zien inderdaad. Het is gelukkig snel weer op te lossen door de bot in een herkenbaar deel van de kamer te zetten en opnieuw te laten cleanen. Hierbij reset hij zichzelf weer naar de juiste bekende plattegrond.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Roimi Eva
Dreamebot w10

Nog meer robots om te overwegen? Ik zoek het segment met automatisch dweil reinigen. Bij roborock kom ik dan alleen 1k+ robots tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

rozuchu schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 13:48:

[Afbeelding]
yep ook al gehad. of dat de hele kaart 2 m op schoof.
maar ook met andere merken onder de tuya / xiaomi vlaggen en servers. Niet 'voorbehouden' aan Roidmi.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W4lter
  • Laatst online: 09-04 21:17
Vandaag de Roidmi Eva binnengekregen en direct een ronde laten zuigen.

Eerste ervaring is echt top! Binnen no-time de ruimte in kaart gebracht. Vervolgens gaat het zuigen ook vlot en beweegt hij zich efficient door de ruimte. In deze ruimte was het ongeveer 1min per m2 met in de ruimte 6 tafelstoelen met ieder 4 poten (dus veel hoekjes wat tijd kost) en een kookeiland in het midden. Verder veel rechte stukken. Op de mat en vloerkleed verhoogt hij de zuigkracht.

Het afzuigen op het einde in het laatstation maakt wel aanzienlijk meer geluid dan het zuigen zelf. Weet iemand of je hem kan instellen dat hij dat afzuigen pas doet wanneer jij dat zegt? Of dat je dat op een later moment kan doen?
Anders gezegd: hoe kan ik er voor zorgen dat hij na het zuigen ‘s nachts niet na afloop in het leegstation gaat legen. Hierdoor dus het hardere geluid ‘s nachts kan voorkomen. Ben namelijk bang dat ik dat in de slaapkamer hoor (gehorig huis). Ik gebruik de Xiaomi Home app. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Volgens mij kun je het zelfs uitschakelen. Bij base settings.

Je kan het dan handmatig uitvoeren via de app of door op de knop op de basis te drukken.

[ Voor 42% gewijzigd door paQ op 05-01-2023 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4lter
  • Laatst online: 09-04 21:17
paQ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 22:53:
Volgens mij kun je het zelfs uitschakelen. Bij base settings.

Je kan het dan handmatig uitvoeren via de app of door op de knop op de basis te drukken.
Top, dankjewel! Je kan het inderdaad uitschakelen of terugbrengen naar een keer per 3 beurten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chabio
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 22-04 08:44
Hallo allemaal,

... Weet iemand hier wat de verschillen zijn?

Alvast bedankt!
Al vaker genoemd, maar hier een handige vergelijkingssite: https://global.roborock.c...ot-vacuum-cleaner-compare (waar ook de nieuwe modellen al staan)

Xbox Live: Chabio | PSN: ChabioPS

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sMoKeFiSh
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:33
Hallo allemaal,

Graag wil ik voor het eerst een goede robotstofzuiger aanschaffen. Hierbij is mijn oog gevallen op de roborock s7 maxv ultra. Nu is deze robotstofzuiger aardig aan de prijs en zit daarom te denken om eerst alleen de stofzuiger (s7 maxv) zelf te kopen om in de toekomst wellicht het docking station te kopen.

Alvast bedankt!
Ik kan de Roborock S7 MaxV Ultra enorm aanbevelen. Ik heb er inmiddels zelfs 2... 1 op de begane grond en 1 op de 1e verdieping. Alles is zo schoon dat ik de schoonmaakster maar heb aangegeven dat ze niet meer elke week hoeft te dweilen. Wij hebben drie katten waarvan 2 langharig. Elke dag goed stofzuigen is dus wel een must. Het enige wat ik nog mis is een robot die m'n trap ook elke dag schoonmaakt >:)

Het verschil tussen de S7 Pro Ultra en de S7 MaxV Ultra is dat de Pro een witte bot/base is en de MaxV volledig zwart is. Ook heeft de S7 Pro Ultra geen front camera en AI objects recognition (pet poop evasion ;) ) wat de S7 MaxV wel heeft. Dit is erg handig want ik hoef hierdoor geen usb kabels, veters van schoenen of sokken van mn vrouw die blijven slingeren uit de stofzuiger te vissen :X .

Voor een duidelijk overzicht tussen de high end Roborock modellen heb je hier een mooie tabel met specs staan.

[ Voor 5% gewijzigd door sMoKeFiSh op 06-01-2023 08:22 ]

Full Electric | 2x Deye 12KSG04LP3 met 1.680Ah LFP 51,2V (4x Seplos Mason 280, 2x Seplos vertical 280) | 23,3 kWp PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:45
mabo11 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 20:27:
[...]

Ik heb conact opgenomen met de klantenservice van roborock. Daar is een chatfunctie. Zij gaven me een aantal handelingen die ik al gedaan had. Deze werkten toen ook allemaal niet. Mijn factory reset is al na 1 minuut klaar i.t.t. de 5 minuten die het apparaat aangeeft. De vrouw vond het vreemd dat er geen vacuum_roborock wifi te voorschijn kwam. Vervolgens gaf de dame aan dat ik de stofzuiger maar terug moest sturen. Afgelopen donderdag op de post gedaan terug naar Amazon. Verder heb ik niets meer gehoord. Heb ook nog bij een vriend getest of ik daar wel verbinding kon krijgen. Hij woont achteraf waarbij ik geen last van andere wifi signalen zou hebben. Maar dat hielp ook niet.
Inmiddels heb ik het geld van Amazon volledig teruggekregen en een nieuwe besteld. Amazon Nederland deed niet aan reparatie. Gisterenavond deze binnen gekregen en deze vond de wifi binnen 6sec en zond ook het roborock_wifi uit. Vanochtend het eerste rondje gedraaid en hopelijk blijft deze keer wel alles werken. Service van roborock vond ik zelf ook beter dan verwacht, ik had brakke chinese service verwacht, maar de vrouw sprak goed engels en snapte ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumpie
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 29-01 19:13
@sMoKeFiSh @Chabio bedankt voor jullie reacties. Als ik het zo hoor is die front camera toch wel een goede optie / must. Dan zal ik voor de s7maxv ultra gaan. Nogmaals dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rozuchu
paQ schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 21:56:
[...]

yep ook al gehad. of dat de hele kaart 2 m op schoof.
maar ook met andere merken onder de tuya / xiaomi vlaggen en servers. Niet 'voorbehouden' aan Roidmi.
Hij is nog steeds in de war, elke keer rebuilding map. Van het weekend maar even resetten. Of een andere app proberen misschien? Of zal dat niks uitmaken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
gewoon resetten.. wat zou een andere app moeten uit maken?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vendetta_X
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Naam Pa Inhoud Accu mAh Stof Prijs
Dreame W10 4000 4L LDS laser 6400 450 mL 453
Redroad G10 2800 4,5L LDS laser 5200 450 mL 394
Roidmi Eva 3200 4L LDS laser 5200 in station 656
Viomi alpha 3 3200 4L LDS laser 5200 onbekend 799

W10: zelf reinigen, mop rond niet omhoog, niet zuigen tijdens dweilen
G10: mop lifting, electrolized water
Eva: mop rond niet omhoog, reinigen in station
Alpha: mop kan omhoog, electrolized water

Qua specs redelijk te vergelijken robots. Eva heeft een stofopslag de rest niet. Dreame heeft wat meer power. Redroid en Viomi kom ik hier nauwelijks tegen. Heeft iemand deze al eens overwogen? Iemand die wat meer context heeft over deze bots waarom wel/niet te kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heire
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-04 22:36
Dreame L10S Ultra heeft wel mop omhoog en schoonmaken + reinigingsmiddel (kan niet echt oordelen of dit nu een meerwaarde is, maar de vloer kuist ie toch mooi proper)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Renkie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-03 23:18
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het goed schoonmaken van een S7 filter (dat top filter / hepa filter)

Het filter zou uitwasbaar moeten zijn. Maar ik merk dat na een paar keer reiniger het filter zeker niet zo schoon is als eerder.
Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:16
Goedenavond,

We willen graag thuis een robot stofzuiger en na wat uitzoeken ben ik zelf uitgekomen op de Dreame D10 Plus en de Roborock Q5+. Beide hebben een Dust Collection Base en Lidar.
Dweilen vinden we niet nodig, gaat vooral om het automatisch stofzuigen. We hebben alleen maar harde vloeren dus alles omtrent vloerkleden is niet van toepassing.

Nu kan ik alleen de Q5+ bijna nergens online vinden om te kopen en alleen al om die reden neig ik naar de D10, daarnaast is deze ook nog eens goedkoper.

Nu is mijn vraag, is de D10 een goede keuze, of kan ik toch beter voor de Q5 gaan, of raden jullie beide af? Als het laatste het geval is, welke zouden jullie mij dan aanraden?

[ Voor 0% gewijzigd door NineTailedFox op 08-01-2023 20:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Als je alleen maar harde vloeren hebt, dan zou ik persoonlijk _juist_ meerwaarde zien in een goede dweilfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mar88vdv
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:04
Hier thuis hebben we ondertussen ook de S7 MaxV Plus rondrijden. Mapping ging snel, de kamers indelen was even zoeken en wat werk maar is ook gelukt. Eerste rondjes rond de woning (stofzuigen en later dweilen) gingen ook prima. Zelf moeten we hier wel ervoor zorgen dat de robot voldoende ruimte heeft, maar dat is een les voor de volgende rondes.

We hebben hier bij de badkamer en toilet wel enkele drempels van ongeveer 1,5 cm (steen). Hij gaat er natuurlijk gewoon (al met wat geluid) overheen, maar ik zou toch graag nog een klein drempelhulpje o.i.d. willen aanbrengen. Ik dacht die zijn wel overal te koop, maar toe nu nog weinig gevonden. Vaak te laag, te groot of te lang en rubber is geen optie vanwege de PVC-vloer (vloer verkleurd met rubber). Anderen met advies / ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:10
Renkie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:07:
Zijn er hier ook mensen die ervaring hebben met het goed schoonmaken van een S7 filter (dat top filter / hepa filter)

Het filter zou uitwasbaar moeten zijn. Maar ik merk dat na een paar keer reiniger het filter zeker niet zo schoon is als eerder.
Hoe doen jullie dat?
Ik heb het al eerder genoemd in dit topic, wat ik doe is 1 laagje van een tissue af halen en hier leg ik het filter in op het moment dat ik 'm vast klik. De overtollige randen scheur ik af. Dan heb je dus een strakgespannen extra laagje voor je filter. Dit doet niks met je zuigkracht maar vangt wel veel stof op wat normaliter in je filter was gekomen. Na elke paar zuigcycli vervang ik het weer. Mijn filters gaan minimaal 3x zo lang mee als in de app staat aangegeven, zonder dat ze vies/grijs worden en zonder tussentijds wassen.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Webgnome
Renkie schreef op zondag 8 januari 2023 @ 20:07:

Hoe doen jullie dat?
Wat ik doe is de filter er uit halen en dan met een krachtige waterstraal goed uitspoelen. Zo schoon als bij aanschaf krijg je het nooit meer (maar dat is natuurlijk ook niet zo gek). Als het vervolgens te smerig blijft dan vervang ik hem. Ik heb toen we deze S7 kochten ook een hele voorraad aan dit soort filters gekocht zodat ik even vooruit kan.

----

Nog even over het dweilen. Ik heb mijn strategie ietwat aangepast. Ik laat onze stoffie nu een bepaalde oppervlakte eenmaal dweilen vervolgens vervang ik de dweil en laat hem nogmaals dweilen. Als je dat vaak genoeg doet (dweilen dus) dan is het aanzienlijk schoner en is de tweede ronde de dweil ook aanzienlijk schoner. Om dit goed te doen heb ik op dit moment 8 dweildoekjes die ik gebruik. Het is even wat wissel werk maar uiteindelijk met goed resultaat

Vervolgens nog een kleine tip. In het verleden ded ik schoonmaamiddel + heet water in het reservoir. Als je wil dat je reservoir kapot gaat moet je vooral net van de kook af water gebruiken. Ik kwam daar op de harde manier achter toen ik hem weer eens wilde vullen en ik het reservoir gewoon hoorde kraken door het uitzetten van het plastig. Vervolgens liep het reservoir wel heel snel leeg op plek waar dat normaliter niet de bedoeling is :+ U bent gewaarschuwd.

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 09-01-2023 09:15 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 9 januari 2023 @ 09:13:
Als je wil dat je reservoir kapot gaat moet je vooral net van de kook af water gebruiken. Ik kwam daar op de harde manier achter toen ik hem weer eens wilde vullen en ik het reservoir gewoon hoorde kraken door het uitzetten van het plastig. Vervolgens liep het reservoir wel heel snel leeg op plek waar dat normaliter niet de bedoeling is :+ U bent gewaarschuwd.
Water van de kook -> robot van de kook. Dat is wel makkelijk onthouden.

(En toch vraag ik me af of ik hier nu de juiste conclusie aan verbind. Hmm.. :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Gewoon geen kokend water gebruiken. Dat is het advies. Lauw/warm is ook goed.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 21:16

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ik zit nog hard te twijfelen over de S7 vs S7 maxv, heb zo'n beetje alle youtube videos en reviews gelezen maar kan nog steeds niet kiezen.

Heb geen huisdieren, wel een kleine rondkruipen (bijna lopen). Op een deurmat na enkel tegels en laminaat. Wil de robot op meerdere vloeren gebruiken, ook snachts, de obstacle avoidence 2.0, gaat dit zoveel verschil maken?

Edit: Verschil in prijs momenteel is 499 vs 699 ongeveer.

[ Voor 7% gewijzigd door Xqlus1ve op 09-01-2023 10:45 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.