Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste
Acties:
  • 1.156.211 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 11:23
Xqlus1ve schreef op maandag 9 januari 2023 @ 10:43:
Ik zit nog hard te twijfelen over de S7 vs S7 maxv, heb zo'n beetje alle youtube videos en reviews gelezen maar kan nog steeds niet kiezen.

Heb geen huisdieren, wel een kleine rondkruipen (bijna lopen). Op een deurmat na enkel tegels en laminaat. Wil de robot op meerdere vloeren gebruiken, ook snachts, de obstacle avoidence 2.0, gaat dit zoveel verschil maken?

Edit: Verschil in prijs momenteel is 499 vs 699 ongeveer.
Momenteel de S7 in gebruik. Hier in huis een hond en een konijn waardoor er elke dag aardig wat haar ophoopt. De S7 gaat hier redelijk goed op moet ik zeggen. Het kan zijn dat op een gegeven moment de Lidar het niet meer doet omdat er iets haar tussen zit. Dit kun je zelf gemakkelijk schoonmaken, in plaats ter reparatie aanbieden (+2 maanden niet kunnen gebruiken). Toch vond ik dat de S5 het beter deed dan de S7 in mijn opzicht qua omgang met haar. Maar als ik jouw omschrijving lees zal de S7 het prima doen. Mocht je meer willen investeren zou ik kijken naar een auto-empty dock. En dan eventueel de MaxV Ultra kopen. Die schijnt nog een stukje beter te doen met meer zuigkracht. Of voor diegene die nog wil wachten: De S8 _/-\o_ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:19

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Aasas schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:34:
[...]

Momenteel de S7 in gebruik. Hier in huis een hond en een konijn waardoor er elke dag aardig wat haar ophoopt. De S7 gaat hier redelijk goed op moet ik zeggen. Het kan zijn dat op een gegeven moment de Lidar het niet meer doet omdat er iets haar tussen zit. Dit kun je zelf gemakkelijk schoonmaken, in plaats ter reparatie aanbieden (+2 maanden niet kunnen gebruiken). Toch vond ik dat de S5 het beter deed dan de S7 in mijn opzicht qua omgang met haar. Maar als ik jouw omschrijving lees zal de S7 het prima doen. Mocht je meer willen investeren zou ik kijken naar een auto-empty dock. En dan eventueel de MaxV Ultra kopen. Die schijnt nog een stukje beter te doen met meer zuigkracht. Of voor diegene die nog wil wachten: De S8 _/-\o_ .
Qua haren zijn het tot nu toe enkel die van mijn vrouw :p Ik heb een USB repeater kabel over de vloer lopen die hij mag negeren (kan hij enkel overheen rijden). Maar wel 2 vloerstaande lampen van rijstpapier. Ik zie tussen beide 2 voordelen, de S7 zal waarschijnlijk over kabel heen rijden en vrolijk verder gaan. Maar vraag mij af wat hij doet met de vloerstaande lampen. De maxv heeft dat betreft obstacle avoidance, als zou hij speelgoed lekker door het hele huis mogen duwen, daar lig ik dan niet wakker van.

Als ik dan ook nog eens een 'auto emptying dock' wil nemen dan zit ik voor 699 voor de S7+ en 880 voor de maxv+ 8)7 Ik weet niet of ik hier heel veel plezier uit gaat halen, het is onze robot namelijk, en ik weet niet wat ik er van kan verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aasas
Xqlus1ve schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:41:
[...]

Qua haren zijn het tot nu toe enkel die van mijn vrouw :p Ik heb een USB repeater kabel over de vloer lopen die hij mag negeren (kan hij enkel overheen rijden). Maar wel 2 vloerstaande lampen van rijstpapier. Ik zie tussen beide 2 voordelen, de S7 zal waarschijnlijk over kabel heen rijden en vrolijk verder gaan. Maar vraag mij af wat hij doet met de vloerstaande lampen. De maxv heeft dat betreft obstacle avoidance, als zou hij speelgoed lekker door het hele huis mogen duwen, daar lig ik dan niet wakker van.

Als ik dan ook nog eens een 'auto emptying dock' wil nemen dan zit ik voor 699 voor de S7+ en 880 voor de maxv+ 8)7 Ik weet niet of ik hier heel veel plezier uit gaat halen, het is onze robot namelijk, en ik weet niet wat ik er van kan verwachten.
Je kan No-Go Zones aanmaken waardoor hij die lampen zal vermijden. Dit doe ik bijvoorbeeld voor de kerstboom. Je kan met de robot even door de kamer rijden en je ziet vanzelf de objecten staan. Vervolgens maak je een No-Go zone aan, of een onzichtbare lijn waar de robot niet overheen mag gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Inmiddels een S7 aangeschaft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JunkO
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04 16:13
EValentino schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 11:59:
[...]

Thanks, heb hem besteld!

Klopt het dat de concentratie minder sterk mag dan dat ze aangeven?
Dat mag rustig iets minder sterk inderdaad, maakt weinig verschil verder.

"Life's a bitch and then you die.. That's why we get high, cause you never know when you're gonna go.."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Roborock S5 max besteld voor 350€ via Amazon Italië, volgens mij wel een nette prij, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:51

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Ik ga dit topic even volgen. Onze Neato XV signature pro was destijds de Rolls Royce onder de robotstofzuigers, maar heeft na 6,5 wel dermate kuren dat ik me afvraag of ik hem niet beter kan vervangen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NineTailedFox
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:16
paQ schreef op zondag 8 januari 2023 @ 21:21:
Als je alleen maar harde vloeren hebt, dan zou ik persoonlijk _juist_ meerwaarde zien in een goede dweilfunctie.
Ja dat klopt, ik snap wat je bedoeld. Maar wat ik probeer te zeggen is dat de dweilfunctie bij de meeste robots het een leuke feature is maar ze het allemaal niet bijzonder goed doen. Al helemaal als je iets zoekt rond de 400 euro wat ook inclusief een auto empty station moet zijn.

Vandaar de vraag of ik dan een juiste keuze maak met de Dreametech D10 of dat er hier misschien mensen zijn die dan zeggen van: je kan beter eens kijken naar [...]. Deze heeft ook een auto empty station maar is better dan de D10 want [...] en omdat [...].

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Laatst online: 18:03
The Eagle schreef op maandag 9 januari 2023 @ 20:11:
Ik ga dit topic even volgen. Onze Neato XV signature pro was destijds de Rolls Royce onder de robotstofzuigers, maar heeft na 6,5 wel dermate kuren dat ik me afvraag of ik hem niet beter kan vervangen.
Ja. Na 6,5 jaar ( althans ik ga er vanuit jaar) is ie wel aan vervanging toe. En Neato is in mijn opinie echt niet meer de rols roys. Eerder een oude jaguar s. Leuk toen ie uit kwam maar nu hopeloos verouderd.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Webgnome schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:00:
[...]

Ja. Na 6,5 jaar ( althans ik ga er vanuit jaar) is ie wel aan vervanging toe. En Neato is in mijn opinie echt niet meer de rols roys. Eerder een oude jaguar s. Leuk toen ie uit kwam maar nu hopeloos verouderd.
Mja, daar lijkt het wel op. Heeft al een keer nieuwe accus gekregen, maar lijkt inmiddels wat problemen met zijn lidar en wat andere dingen te hebben.
Then again, ik hoef eerlijk gezegd niet zoveel foefjes, ik wil gewoon een schone (tegel) vloer.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Dan heb je tegenwoordig genoeg keuze. Wij hebben ook jaren een Neato gehad (begonnen met de D85). Uiteindelijk nadat de D7 er mee op hield net buiten de garantie periode toch maar overgestapt op de Roborock S7. En die doet alles wat de D7/D85 kon maar dan echt 10x beter in mijn optiek.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 09:07
Na wat contact en geduld met Geekbuy heb ik de Roborock teruggestuurd. Uiteindelijk met de belofte dat er een nieuw model wordt opgestuurd. Komt hopelijk toch nog goed :-)

[ Voor 10% gewijzigd door dvdbosch op 10-01-2023 21:10 ]

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Hoe gaat zo'n roborock om met een klein stoeltje als deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9BXo_rz-8rwgAi2x2IDS2-UsnY8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E4E7eqe3eGE7jBSiMDaqf2oP.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals je kunt zien lopen die poten schuin toe. Uiteinden zullen max een cm of 3 hoog zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:47

paQ

schuin er tegenaan / op rijden

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Dat snap ik, maar loopt ie daar op vast of kan ie er mee omgaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:04
Ik zou me eerder zorgen maken over die stekkerdoos en de lussen van de tas.

Wij hebben een soortgelijke voet van een tafeltje, daar gaat hij hier heel netjes tussendoor en omheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Vandaag de roborock S5 max voor 350€ mogen ontvangen.

Even een korte vergelijking ten opzichte van mn 170€ kostende robot stofzuiger die ik eerder had

Pluspunten:

- no go zones. Om enkele kabels te vermijden
- brengt alle ruimtes goed in kaart, weet waar hij zich bevindt en weet de ruimte ook in één run netjes schoon te krijgen
- werkt foutloos

Minpunten

- loopt vast op mijn zeer hoogpolige tapijt. Het rubberen rotortje vreet zich vast in het tapijt
- had meer verwacht van de lidar. De robot botst nog steeds graag tegen verschillende objecten aan (stoelpoten, tafelpoten, bureau, plinten etc) net zoals mn vorige robot zonder lidar
- door de lidar gaat de robot niet achter gordijnen schoonmaken
- wanneer je de robot in een aparte ruimte (single room waar geen docking is) laat zuigen dan gaat de robot na het voltooien alsnog op zoek naar de docking station. Lijkt mij niet nodig. (Of ik doe iets verkeerd?)
- kleinere opvangbak voor het vuil
- mis een afstandsbediening. Moet elke keer mn telefoon erbij pakken als ik de stofzuiger van ruimte wissel. De goedkope robot had een simpele afstand bediening, met 1 druk op de knop ging alles in zijn werk

All met al ben ik nu bijna 200€ meer kwijt dan mn vorige robot stofzuiger. Het werkt feilloos, ja, maar er zijn maar enkele punten die verbeterd zijn.

Denk dat ik met een goedkopere, zonder lidar, ook tevreden had geweest, zoals een roborock e5 bijvoorbeeld. Mn huis is erg leeg/steriel waardoor een lidar denk ik overbodig is.

[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 11-01-2023 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

The Eagle schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:20:
Ik ga er vanuit dat ie er weer afrijdt of achteruit rijdt. En in het ergste geval zet je er een ander stoeltje neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
The Eagle schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 22:03:
Hoe gaat zo'n roborock om met een klein stoeltje als deze:

[Afbeelding]

Zoals je kunt zien lopen die poten schuin toe. Uiteinden zullen max een cm of 3 hoog zijn.
Als ik een inschatting mag maken. Wij hebben niet specifiek van dit soort pootjes maar wel een stoel met een vergelijkbare voet. Daar rijd ie eerst overheen en vervolgens gaat ie er weer af. We hebben ook een wasrek met van die ronde vergelijkbaar met onderstaande en daar heeft ie nog wel eens moeite bij de poten maar uiteindelijk verliest ie het altijd en gaat gewoon terug. Om het leven van de stofzuiger iets makkelijker te maken zorg ik wel altijd dat bij het wasrek ik was zo laag heb hangen (handdoek oid ) dat de lidar besluit dat het een no go is.

Mocht bij jou stoel er nu problemen ontstaan kun je er ook voor kiezen om als je gaat stofzuigen die stoel een keer omgekeerd aan het bureau te hangen zoals vroeger op school :+

Afbeeldingslocatie: https://encrypted-tbn2.gstatic.com/shopping?q=tbn:ANd9GcQ1C22mTwpTQ2Ez_epfzluZMFATrGerbmskCM5hn9jRvzF2Opcr_8uYiRW7XP0n7nQJ4DqTpFEross9eey9P8bejQFot7TyG_j-hknLof0&usqp=CAc

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aasas
AOC schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 00:49:

Even een korte vergelijking ten opzichte van mn 170€ kostende robot stofzuiger die ik eerder had

Pluspunten:

- brengt alle ruimtes goed in kaart, weet waar hij zich bevindt en weet de ruimte ook in één run netjes schoon te krijgen
- werkt foutloos

Minpunten

- loopt vast op mijn zeer hoogpolige tapijt. Het rubberen rotortje vreet zich vast in het tapijt
- had meer verwacht van de lidar. De robot botst nog steeds graag tegen verschillende objecten aan (stoelpoten, tafelpoten, bureau, plinten etc) net zoals mn vorige robot zonder lidar
- wanneer je de robot in een aparte ruimte (single room waar geen docking is) laat zuigen dan gaat de robot na het voltooien alsnog op zoek naar de docking station. Lijkt mij niet nodig. (Of ik doe iets verkeerd?)

All met al ben ik nu bijna 200€ meer kwijt dan mn vorige robot stofzuiger. Het werkt feilloos, ja, maar er zijn maar enkele punten die verbeterd zijn.

Denk dat ik met een goedkopere, zonder lidar, ook tevreden had geweest, zoals een roborock e5 bijvoorbeeld. Mn huis is erg leeg/steriel waardoor een lidar denk ik overbodig is.
Voor het probleem met de gordijnen kun je een no-go zone aanmaken, misschien wil dat helpen. Daarnaast is het bekend gedrag van elke Roborock dat de stofzuiger terug naar het dock wilt gaan. Je kan de robot dan eventueel pauzeren of de deur open zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:01
Ben even benieuwd wat de ervaringen zijn met een basisstation. Is dit de meerprijs echt waard? Sommigen legen enkel het vuil en anderen 'verschonen' enkel de mops en de meest luxe doen beide. Maar werkt dit in de praktijk ook echt goed? Of is het manueel leegmaken van het vuilbakje en verwisselen van de dweil (bijna) net zo makkelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

Roelio86 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 15:56:
Ben even benieuwd wat de ervaringen zijn met een basisstation. Is dit de meerprijs echt waard? Sommigen legen enkel het vuil en anderen 'verschonen' enkel de mops en de meest luxe doen beide. Maar werkt dit in de praktijk ook echt goed? Of is het manueel leegmaken van het vuilbakje en verwisselen van de dweil (bijna) net zo makkelijk?
Ik heb 4 van die bakjes. Dus die verwissel ik dan even snel en pas als ze alle 4 vol zijn ga ik ze alle 4 tegelijk legen. dat werkt wel lekker. Persoonlijk vind ik (voor mij) zo;n basisstation niet nodig.

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
AOC schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 00:49:

Pluspunten:

- werkt foutloos

Minpunten

- mis een afstandsbediening. Moet elke keer mn telefoon erbij pakken als ik de stofzuiger van ruimte wissel. De goedkope robot had een simpele afstand bediening, met 1 druk op de knop ging alles in zijn werk

Dit klinkt als mijn Roborock (v1) dus vraag me sterk af wat de meerwaarde is. Zuigkracht wellicht? Ik denk er zelf aan mijn oude beestje te vervangen door de S8 later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

de Peer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 16:24:
[...]

Ik heb 4 van die bakjes. Dus die verwissel ik dan even snel en pas als ze alle 4 vol zijn ga ik ze alle 4 tegelijk legen. dat werkt wel lekker. Persoonlijk vind ik (voor mij) zo;n basisstation niet nodig.
4? Nu maak je me wel nieuwsgierig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
Twijfel ernstig tussen de Roborock S7 en de Deame L10s Pro. S7 voor 385,- te bestellen nu en de L10s voor 449,-. L10s is een stuk nieuwer, lijkt een betere navigatie te hebben, heeft een hogere zuigkracht en roterende mops. De Roborock daarentegen heeft zich natuurlijk al wat langer bewezen als een goed apparaat. Wie kan me overtuigen een goede keuze te maken? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Voor de mensen die een robot stofzuiger met dweil functie hebben, voegen jullie nog wat toe aan het water, en zo ja hoeveel en wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-04 21:00
Roelio86 schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:22:
Twijfel ernstig tussen de Roborock S7 en de Deame L10s Pro. S7 voor 385,- te bestellen nu en de L10s voor 449,-. L10s is een stuk nieuwer, lijkt een betere navigatie te hebben, heeft een hogere zuigkracht en roterende mops. De Roborock daarentegen heeft zich natuurlijk al wat langer bewezen als een goed apparaat. Wie kan me overtuigen een goede keuze te maken? 😅
Waar vind jij de Dreame L10s Pro voor die prijs? Ik zit met hetzelfde dilemma, daarbij komende ook de ECOVACS DEEBOT T10 voor €489.
Xqlus1ve schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:29:
Voor de mensen die een robot stofzuiger met dweil functie hebben, voegen jullie nog wat toe aan het water, en zo ja hoeveel en wat?
Dit is wel een paar keer voorbij gekomen in het forum: https://www.amazon.nl/Rei...on%2Caps%2C59&sr=8-2&th=1

Zelf geen ervaring mee want mijn oude ilife A4 heeft geen mopping functie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Platte_Band schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:47:

Dit is wel een paar keer voorbij gekomen in het forum: https://www.amazon.nl/Rei...on%2Caps%2C59&sr=8-2&th=1

Dit heb ik inderdaad voorbij zien komen, 16 euro voor een fles 8)7

Je kan mij niet wijsmaken dat dit het enigste is wat gebruikt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Xqlus1ve schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:14:
[...]

4? Nu maak je me wel nieuwsgierig :P
Ja. Dus maar 1x per maand bakjes legen

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelio86
Platte_Band schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:47:
[...]

Waar vind jij de Dreame L10s Pro voor die prijs? Ik zit met hetzelfde dilemma, daarbij komende ook de ECOVACS DEEBOT T10 voor €489.

[...]

Idealo.de… ik woon dicht bij de Duitse grens en kan dus op DE websites bestellen en laten leveren bij een Duits pakket punt. Scheelt vaak wel weer een paar tientjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Nee niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

de Peer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:04:
[...]

Ja. Dus maar 1x per maand bakjes legen
Bedoelde meer welke docking station heb jij vanwege 4 bakjes?, ken ze enkel met 3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Xqlus1ve schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:57:
[...]

Bedoelde meer welke docking station heb jij vanwege 4 bakjes?, ken ze enkel met 3.
Ik heb geen docking! Alleen 4 bakjes. Daarom geen docking nodig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

de Peer schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 21:58:
[...]

Ik heb geen docking! Alleen 4 bakjes. Daarom geen docking nodig.
Oh, haha. Zo had ik het nog niet begrepen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

MaZo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 18:20:
[...]
Dit klinkt als mijn Roborock (v1) dus vraag me sterk af wat de meerwaarde is. Zuigkracht wellicht? Ik denk er zelf aan mijn oude beestje te vervangen door de S8 later dit jaar.
In mijn geval is de meerwaarde nihil. De goedkope domme robot a 170€ die ik eerder had deed zijn werk op zich goed, maar was alleen geplaagd door softwarematig falen. Denk dat een roborock e5 a 219€, wat ietsjes duurder is, ook perfect moet werken

Verder geloof dat alle roborocks erg op elkaar lijken ook. YouTube: Roborock S4 vs S5 vs S5 MAX vs S6 vs S6 Pure vs E25 vs E35 zoals hier gereviewd is. Dus de meerwaarde van een s5 ten opzichte van een dommere robot is enkel de lidar/nogo zones

Wellicht dat de s8 wel een enorme verbetering is gezien de specs

Mocht ik over x jaar een andere robotstofzuiger willen dan wordt het wel eentje die ook kabels of andere lage objecten kan ontwijken d.m.v. een camera oid.

Nu nog in twijfel om de S5 terug te sturen en een E5 te nemen, scheelt weer 130€ :) mn huis is leeg genoeg en heeft weinig baat bij de no go zones/lidar

[ Voor 17% gewijzigd door AOC op 12-01-2023 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
The Eagle schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 23:20:
Daar gaat hij in een boog omheen. Stoelpoten zijn te hoog en de ruimte erlangs is er niet.

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cwrm63
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 20-04 10:45
Net de Ecovacs Deebot OZMO T8 binnen. Gisteren heeft hij de huiskamer en hal op de kaart gezet. Moet zeggen dat ik nu al tevreden ben. Vanmiddag ga hij even verhuizen naar de 1e verdieping; de slaapkamers. Ben zeer benieuwd hoe het daar gaat. Ik heb de dweilfunctie nog niet erop gezet. Eerst maar de kamers laten scannen. Volgende stap is dan het dweilen.. Vrouw is nog sceptisch. ;)

PV Output - Rijnsaterwoude, 6x 380 Oost, 6x 380 West, 5x 380 West. Totaal 6460Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
Ik wil niet vervelend doen, is de zoekfunctie stuk? Dit is echt al een paar keer voorbij ik gekomen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janpietertje89
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-04 13:21
Tijdens black friday een Zoozee Z70 besteld. Robot werkt perfect maar hij gaat regelmatig "offline" in google home. "Apparaat reageert niet. Zorg ervoor dat het apparaat aanstaat en is verbonden met wifi." Als ik vervolgens de dedicated app open maakt deze gewoon verbinding en werkt prima. De enige fix is het unlinken van de "works with google" service in google home en opnieuw linken, maar een week later gaat hij weer offline.

Gevalletje brakke software of zou ik aan de google home kant nog iets kunnen fixen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Webgnome schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 07:01:
[...]

Ik wil niet vervelend doen, is de zoekfunctie stuk? Dit is echt al een paar keer voorbij ik gekomen.
Gezocht op schoonmaakmiddel, komt niet vaak voorbij welk type men gebruikt en hoeveel precies in x lt water. Een enkeling ja. Was benieuwd naar de ervaring van nu inplaats een paar jaar geleden. Maar blijkbaar worden deze vragen niet meer gesteld worden of moet je vooraf vermelden dat je de zoekfunctie al gebruikt hebt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 12:19
Xqlus1ve schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 08:28:
[...]

Gezocht op schoonmaakmiddel, komt niet vaak voorbij welk type men gebruikt en hoeveel precies in x lt water. Een enkeling ja. Was benieuwd naar de ervaring van nu inplaats een paar jaar geleden. Maar blijkbaar worden deze vragen niet meer gesteld worden of moet je vooraf vermelden dat je de zoekfunctie al gebruikt hebt :)
Als ik zoek op schoonmaakmiddel zie ik toch echt wel een aantal posts waarin verschillende suggesties worden aangedragen. Paar druppels op de pads om te voorkomen dat het in de systemen komt, speciaal schoonmaakmiddel van de fabrikant volgens voorschrift, scheutje azijn, dopje allesreiniger.

Alles is geprobeerd en iedereen is tevreden over zijn eigen oplossing. Anderen zijn kritisch op het gebruik van schoonmaakmiddelen die niet zijn goedgekeurd door de fabrikant omdat dit het apparaat zou kunnen beschadigen.

Dezelfde discussie laait hier om de zoveel maanden weer op en de conclusie is dus dat iedereen gewoon doet waar hij/zij zich goed bij voelt. Exacte hoeveelheden en/of merk van het middel ga je denk ik niet krijgen.

Dat verklaart ook waarom de 'vaste' volgers van dit topic jouw vraag een beetje beu zijn. ;)

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ridicuul schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 09:34:
[...]

Als ik zoek op schoonmaakmiddel zie ik toch echt wel een aantal posts waarin verschillende suggesties worden aangedragen. Paar druppels op de pads om te voorkomen dat het in de systemen komt, speciaal schoonmaakmiddel van de fabrikant volgens voorschrift, scheutje azijn, dopje allesreiniger.

Alles is geprobeerd en iedereen is tevreden over zijn eigen oplossing. Anderen zijn kritisch op het gebruik van schoonmaakmiddelen die niet zijn goedgekeurd door de fabrikant omdat dit het apparaat zou kunnen beschadigen.

Dezelfde discussie laait hier om de zoveel maanden weer op en de conclusie is dus dat iedereen gewoon doet waar hij/zij zich goed bij voelt. Exacte hoeveelheden en/of merk van het middel ga je denk ik niet krijgen.

Dat verklaart ook waarom de 'vaste' volgers van dit topic jouw vraag een beetje beu zijn. ;)
Bedankt voor je antwoord (y)

Wordt het dan niets een tijd voor een 'Robotstofzuigers deel 2' met een hoofdpost waar het 1 en ander staat en een rode topic warning sectie?. Scheelt ook weer een stuke ergernis denk ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Xqlus1ve schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:31:
[...]

Bedankt voor je antwoord (y)

Wordt het dan niets een tijd voor een 'Robotstofzuigers deel 2' met een hoofdpost waar het 1 en ander staat en een rode topic warning sectie?. Scheelt ook weer een stuke ergernis denk ik.
Nou ga je gang zou ik zeggen :P

Mensen die continu dezelfde vragen stellen die al heel vaak beantwoord zijn dat los je toch niet op. Dat is van alle tijden en heeft gewoon met 'forum etiquette' te maken. Dat vraagt dus discipline van de vraagsteller: eerst zoeken en lezen.

Al jouw vragen van de laatste tijd waren met een beetje zoekwerk wel te vinden in dit topic, het komt dan dus op zoek-skills aan.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 12-01-2023 10:37 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

de Peer schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 10:36:
[...]

Nou ga je gang zou ik zeggen :P

Mensen die continu dezelfde vragen stellen die al heel vaak beantwoord zijn dat los je toch niet op. Dat is van alle tijden en heeft gewoon met 'forum etiquette' te maken. Dat vraagt dus discipline van de vraagsteller: eerst zoeken en lezen.

Al jouw vragen van de laatste tijd waren met een beetje zoekwerk wel te vinden in dit topic, het komt dan dus op zoek-skills aan.
Ja laat een leek er 1 maken, gaat niks worden denk ik, vandaag komt pas mijn eerste robot binnen :)

Ik probeer wel degelijk de zoekfunctie te gebruiken, het lukt niet altijd en na het lezen heb ik vaak nog een onbevredigend gevoel erbij. En vandaar net zoals vele andere zullen de vragen nogmaals gesteld worden als er geen goede start topic is met warning sectie.

Dit topic dateert ook helemaal terug tot aan 2005, in de tussentijd is een hoop veranderd en is dus ook normaal dat veel vragen terugkerend zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hjsiemer
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 15-04 13:00
Om je vraag te beantwoorden met 2023 info:

Ik gebruik HaGa vloerreiniger voor geoliede vloeren in de verdunning die wordt aangegeven door de fabrikant. Ik heb een 25l vat aangemaakt waarmee ik de Ultra dock van de Roborock afvul. Zolang je geen emulsies maar alleen oplossingen verpompt gaat het imho prima zonder schade. Mijn oplossing is een lichte emulsie en zelfs dat gaat dus prima, al houd ik het in de gaten.
Verder doe ik on de opvangtank altijd een scheutje water met een beetje bleek. Bij het verschonen (doe ik elke zaterdag ff) stonk de tank altijd als een bunzing. Nu ruik ik niks meer. Ook hier houd ik nauwlettend in de gaten of er geen problemen aan de horizon verschijnen, maar alles ziet er nog uit als nieuw, je ruikt niks en de vloeren zijn hardstikke schoon (elke dag een rondje)

Heb je daar wat aan?

If you always do what you always did, you always get what you always got....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

hjsiemer schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 13:46:
Om je vraag te beantwoorden met 2023 info:

Ik gebruik HaGa vloerreiniger voor geoliede vloeren in de verdunning die wordt aangegeven door de fabrikant. Ik heb een 25l vat aangemaakt waarmee ik de Ultra dock van de Roborock afvul. Zolang je geen emulsies maar alleen oplossingen verpompt gaat het imho prima zonder schade. Mijn oplossing is een lichte emulsie en zelfs dat gaat dus prima, al houd ik het in de gaten.
Verder doe ik on de opvangtank altijd een scheutje water met een beetje bleek. Bij het verschonen (doe ik elke zaterdag ff) stonk de tank altijd als een bunzing. Nu ruik ik niks meer. Ook hier houd ik nauwlettend in de gaten of er geen problemen aan de horizon verschijnen, maar alles ziet er nog uit als nieuw, je ruikt niks en de vloeren zijn hardstikke schoon (elke dag een rondje)

Heb je daar wat aan?
Ja bedankt (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPVh3BIcxm3i3AaIMPrIiJ1eoDg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/MmA1ZIe3IwnseUTdfQHgAoNh.png?f=fotoalbum_large

:')

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Platte_Band
Lang zit te twijfelen tussen de S7, S7Maxv en de Deebot tegenhangers en dan met of zonder de reinigingsbakken. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de S7 prima zal presteren. Gekocht voor € 380 op Ali. Daardoor blijft er wat geld over voor de 5800x3D die nu in aanbieding is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Platte_Band schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:30:
Lang zit te twijfelen tussen de S7, S7Maxv en de Deebot tegenhangers en dan met of zonder de reinigingsbakken. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen dat de S7 prima zal presteren. Gekocht voor € 380 op Ali. Daardoor blijft er wat geld over voor de 5800x3D die nu in aanbieding is :P
Nvm, je hebt waarschijnlijk een EU verzending genomen.

[ Voor 16% gewijzigd door Xqlus1ve op 13-01-2023 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Platte_Band
Xqlus1ve schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 10:43:
[...]

Nvm, je hebt waarschijnlijk een EU verzending genomen.
Ja klopt, Frans warehouse. 5 dagen verzending. Garantie blijft wel een dingetje natuurlijk..

Edit: Ze beloven dit:
Voor al onze Roborock producten, bieden wij 3 jaar reparatie garantie.
Als er een probleem is met het product, koper moet ons een video opnemen het probleem.
Dan sturen wij vervangende onderdelen en installatie video's om het probleem.
Als het probleem niet kan worden geverifieerd, koper kan het product naar Europese reparatie service in Duitsland voor gratis reparatie.

[ Voor 43% gewijzigd door Platte_Band op 13-01-2023 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4lter
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 09-04 21:17
Weet iemand hoe je kan voorkomen dat de Roidmi Eva de dweilpads gaat drogen in de base station? Dit duurt namelijk minimaal 6u en is hoorbaar als je naast de base station staat.

Ik zou liever zien dat het drogen niet plaatsvindt en ik de dweilpads zelf na het schoonmaken verwijder en te drogen leg.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

kun je gewoon uitschakelen bij base-settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4lter
paQ schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 14:59:
kun je gewoon uitschakelen bij base-settings
Thanks voor je reactie. Ik kan daar enkel 6/9/12u drying time selecteren. Misschien omdat ik de Xiaomi Home app (ios) gebruik en niet de Roidmi app is dat bij jou anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

In de Roidmi app kun je het uitschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4lter
paQ schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 15:36:
In de Roidmi app kun je het uitschakelen.
Ik zal wel iets verkeerd doen. De Roidmi app geeft bij mij ook geen mogelijkheid om het uit te schakelen. App is ge-update naar laatste versie. :?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d6V0q53mx87ZTLfK3CesvK5Aaw8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cuPudvhGHKeBY5Et6lDDqqGj.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Oh nee sorry :F
Het ging om het leegzuigen van het stofbakje.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Nou ik heb een Start topic geschreven echter weet ik nu niet wat de beste aanpak is, een mod benaderen? Het hier plempen voor commentaar en kritiek voor verbeteringen? Gewoon een deel 2 starten (en wat gebeurt er met dit deel dan?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W4lter
paQ schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 19:43:
Oh nee sorry :F
Het ging om het leegzuigen van het stofbakje.
Ja dat kan je inderdaad wel uitzetten. Helaas! Verbaasd me dat dit die droogfunctie niet kan uitschakelen. Enige oplossing is de stroom er op-/afgooien.. wel irritant zeg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Lunick
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-10-2024
Na een tijdje wikken en wegen tussen de modellen die een volledig dock hebben met afzuiging, water verversing en ook hun mop optillen bij tapijt voor de Xiaomi X10+ gegaan.

Lees er in het topic weinig over terug, maar de reviews die ik tegenkom zijn erg positief.
Specificaties zijn nagenoeg identiek aan de Dreame L10s ultra.

https://www.amazon.de/Xia...0+plus%2Caps%2C171&sr=8-3

Na de Nederlandse btw kwam ik uit op €831,-
Wordt verkocht via Amazon zelf, dus kun je altijd nog terugvallen op de garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Durf toch wel te stellen dat dat precies hetzelfde apparaat is idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Zat al een tijd te zoeken naar een goede deal voor de roborock s7 maar kwam zojuist de Dreame l10 pro voor €295 tegen. Objecten ontwijken lijkt mij wel handig met een kleine en komt oké uit de tests.

Klopt het zodra de l10 eenmaal een andere verdieping heeft gescanned (met het verplaatsen van het Dock) je de keer daarna gewoon de stofzuiger er neer kan zetten en hij zijn werk doet? Of moet je elke keer het Dock mee verplaatsen naar de betreffende verdieping?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Lunick schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 12:20:
Na een tijdje wikken en wegen tussen de modellen die een volledig dock hebben met afzuiging, water verversing en ook hun mop optillen bij tapijt voor de Xiaomi X10+ gegaan.

Lees er in het topic weinig over terug, maar de reviews die ik tegenkom zijn erg positief.
Specificaties zijn nagenoeg identiek aan de Dreame L10s ultra.

https://www.amazon.de/Xia...0+plus%2Caps%2C171&sr=8-3

Na de Nederlandse btw kwam ik uit op €831,-
Wordt verkocht via Amazon zelf, dus kun je altijd nog terugvallen op de garantie.
Dreame, Roborock en andere merken zijn vaak rebranded Xiaomi modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

R0y. schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:06:
Klopt het zodra de l10 eenmaal een andere verdieping heeft gescanned (met het verplaatsen van het Dock) je de keer daarna gewoon de stofzuiger er neer kan zetten en hij zijn werk doet? Of moet je elke keer het Dock mee verplaatsen naar de betreffende verdieping?
Zo werkt het wel bij de roborock iig.

Via Amazon.it is de stofzuiger nog 5€ goedkoper zie ik :p

De Dreame l10 pro komt aardig overeen met de s6maxv, interessant :)

[ Voor 6% gewijzigd door AOC op 14-01-2023 20:04 ]

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Ok, schiet er maar op los, comments en kritiek is van harte welkom! Is het niks dan negeren we het gewoon, willen we het als start post oid dan zal ik kijken wat ik kan doen via een mod misschien.

Alle tips en verbeteringen zijn welkom, mijn nederlands is nooit erg goed geweest, dus rare zinsopbouw of mis-spellingen komen wel eens voor :p

@de Peer ;)

Robotstofzuiger - Deel ..

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQCB9w5rh1zJt9G2J4XgV3OGZA4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZJDOAOX5rHktLheCzatDgbzJ.png?f=fotoalbum_large

Inleiding: Wat is een robotzuiger?

Bron, Wiki: Een robotstofzuiger is een huisrobot die zelfstandig stof uit een ruimte verwijdert. Sommige typen gebruiken draaiende borstels om tot in smalle hoeken te komen. Andere stofzuigers gebruiken naast het zuigen een combinatie van reinigingsopties (vegen, sterilisatie met uv etc.), waardoor de machine meer wordt dan alleen maar een automatische stofzuiger.

Merken van de meest gangbare robotstofzuigers

De meest populaire merken zijn Ecovacs, iRobot & Roborock, maar er zijn vele andere merken op de markt.

Zie hieronder een lijst met de meest bekende merken;
Ecovacs , Eufy, iRobot , Neato, Roborock, ROIDMI, Rowenta, Xiaomi
Maar ook Blaupunkt, Dyson, Dreame, Lenovo, Medion, Miele, AEG, Samsung en nog vele andere (chinese) merken maken robotstofzuigers.

Verschillende modellen

Voor bijna iedere budget is er wel een robotstofzuiger te vinden, de prijzen lopen uiteen van ~€150 helemaal tot aan ~€1500. De grootste verschillen zitten hem dan vaak in de bouwkwaliteit, functies, eigenschappen, software, etc.

Instap modellen: De basis modellen zullen zich vinden tussen de 150 en 300 euro. Deze modellen bevatten de meest belangrijke basis functies zoals; de kamer / verdieping schoonmaken volgens een algoritme, terug vinden van de basis station, etc.

Midrange modellen: De midrange modellen bevinden zich tussen de 300 en 500 euro. Deze modellen hebben wat geadvanceerdere eigenschappen waaronder zelflerend, navigatie, 'Obstacle avoidance' (obstakels ontwijken), camera, etc.

Flagship modellen: Deze modellen bevinden zich tussen de 500 en 800 euro. Hier zal je de laatste technieken en snufjes in vinden. De laatste ontwikkelingen zitten hem vaak in een luxere basis station maar ook geadvanceerdere software, betere zuigkracht cq schoonmaak methodes, etc.

Basis stations

Alle robotstofzuigers hebben een basis station waarbij de batterij wordt opgeladen maar ook de rustplaats / parkeerplaats is van de robot zelf als hij klaar is met zijn taak of standby staat.

Echter heb je tegenwoordig luxere uitvoeringen van de basis station. Zo heb je tegenwoordig 'auto-emptying' base station (ook wel reinigingsstation genoemd) waarbij de robot na zijn stofzuig ronde automatisch leeg gezogen kan worden. Het is niet noodzakelijk om zo'n station aan te schaffen maar brengt wel gemak met zich mee daar waar je niet na iedere keer of twee het stofbakje van je robotstofzuiger hoeft te ledigen. Hiervan zijn modellen met zak maar ook zakloos (zoals Dyson).

Daarnaast zijn de meest luxe basis stations waarbij je robot wordt leeg gezogen, het water wordt bijgevuld, en zelfs de dweil pads / borstels worden gecleaned (en of gedroogd), maar hier is de prijs ook naar. Overigens lees je af toe dat men last heeft van nare geurtjes uit de vuile waswaterbak, een beetje water met bleek toevoegen kan dit verhelpen.

Functies & Eigenschappen

Batterij: De meeste modellen hebben een batterijduur van een uur of meer, sommige modellen hebben 2 a 3 uur, maar dit is ook van invloed van welke modussen je gebruikt (lage zuig stand, turbo modus, dweilen, etc.).

Donkere vloeren: Tegenwoordig zijn 90% van de robotstofzuiger geschikt voor donkere vloeren.

Huisdieren: Sommige robotstofzuigers focussen meer op huisdieren, en dan met name de haren van honden en katten.

Allergiën: Sommige modellen hebben een HEPA filter om zo het uitblazen van stoffen of pollen die allergien kunnen voorzaken te verminderen. En of een UV lamp voor het steriliseren van micro-bacteriën.

Dweilfunctie: Deze modellen hebben een doekje, pad of rotterende borstels die met behulp van water je vloeren dweilen tijdens het stofzuiger (overigens zijn er ook robotdweilers zonder de mogelijkheid om te kunnen stofzuigen). De wat duurder modellen hebben vibrerende, roterende of schuddende dweil pads / doeken, de instapmodellen hebben vaak enkel een doekje die ze achter zich slepen. Ook is er vershcil in doseren van het water tussen de goedkoperen en duurdere modellen.

Obstacle Avoidance: Obstakel ontwijken, dit gebeurt door middel van lidar en of camera's die objecten kunnen detecteren en hiermee voorkomen dat ze er tegen aan rijden. Sommige modelen leren ook de kamer / ruimte in om zo 'zelflerend' dit op zijn volgende ronde al te voorkomen / onthouden.

Tapijt Detectie: Hierbij detecteer de robotstofzuiger dat hij op tapuit rijdt, vaak gaat hierbij de zuigvermogen in een hogere stand ( en of stoppen van water toevoegen aan de dweil functie). Houdt hier rekening mee dat sommige robots die een dweil functie hebben soms een natte doek over het tapijt mee trekt. Bij Roborock zijn er ook modellen die de dweil-pad 5mm omhoog tzodra deze tapijt detecteren. Zeer hoogpolig tapijt wat je ook soms bij badmatten ziet is de robotstofzuiger niet voor geschikt en zal hierop vastlopen.

Geluidsniveau: Dit verschilt van model tot model, stille modellen zitten tussen de 50 en 60dB (Decibel), normaal; 61 - 70 dB, Luid en zeer luid is alles wat daar boven zit. Houdt hier rekening mee als je bijvoorbeeld snachts de robotstofzuiger zijn werk wil laten doen. Of overdags terwijl je aan tv aan het kijken ben.

Indeling van de kamer en risico's

Vandaag de dag zijn robotstofzuigers steeds slimmer en geadvanceerder, maar toch kunnen bepaalde dingen niet voorkomen worden, zoals bijvoorbeeld het opeten van kabels (en daardoor vastlopen), het vast lopen op lage obstakels, etc.

Denk ook vooraf na wat voor kamer / verdieping je wilt stofzuigen voordat je je robot uitkiest of laat starten. Zorg dat je onzichtbare muren of no-go zones hebt ingesteld naar behoefte. Eventueel kabels die op de vloer liggen opgeruimd hebt, schoenen (denk ook aan schoenveters) en andere objecten die op de vloer liggen aan de kant hebt gezet.

Onderhoud

Onderhoud van je robotstofzuiger is ook van belang daar waar de robotstofzuiger vaak zijn routines ongezien doet en dus TLC (tender loving care) vaak niet gegeven wordt aan het apparaat., De sensoren van je robot worden langzaamerhand vervuild door dat stof blijft plakken en dit kan zorgen voor het incorrect werken van het apparaat zelf (bijvoorbeeld, vallen van de trap, obstacle avoidance werkt niet meer naar behoren, etc). De middrange / flagship robots hebben daar ingebouwde reminders of zelf controles die je attenderen om de sensoren schoon te maken.

Controleer daarom met regelmaat je robot op vervuilingen, maak hem schoon met een (lichte vochtige) doek, controleer de sensoren volgens de geberuikers handleiding, check of de filters nog in ordere zijn, beschadigenen, etc. En eventueel, vervang bepaalde onderdelen tijden voor een juiste werking van de robotstofzuiger zoals, borstels, filters, dweilpads / roters, etc.

Schoonmaakmiddelen

Voor de robots met een dweil functie wordt er meestal aangeraden om enkel de goed gekeurde schoonmaakmiddelen te gebruiken die de fabrikant zelf voorschrijft. Dit zijn vaak erg dure schoonmaakmiddelen en ook slecht te verkrijgen. WoldoClean Floor Cleaner (te verkrijgen bij Amazon bijvoorbeeld) is overigens optie om te gebruiken. Maar zo zijn er ook schoonmaakmiddelen speciaal voor houten of PVC vloeren die worden geadviceerd om te gebruiken voor deze specifieke vloieren waar men over het algemeen geen issues mee ervaart. Belangrijk is dat je de goede verhoudingen aanhoudt voorgeschreven op het etiket zelf. Zie ook schoonmaakmiddelen in dit topic. Heb je nog andere goede merken / types schoonmaakmiddel? Laat het weten!

Waarbij opgelet moet worden is dat je geen middelen gebruikt waarbij je emulsies kan krijgen of veel schuim daar waar de de spray nozzle van de robotstofzuiger kan gaan verstoppen. En vooraal belangrijk gebruik gezond verstand!

WoldoClean Floor Cleaner
Bona Harde vloeren reiniger
iRobot Braava Jet

App / Aansturing

App:
Alle robots kunnen aangestuurd worden met een app, hier is over het algemeen een account voor nodig om de app te kunnen gebruiken. Met de app kan je je robotstofzuiger taken laten uitvoeren naar wens. Hoe geadvenceerder de robot, hoe meer opties je hebt. Ook zal de app je in vele gevallen informatie vertellen of batterij status, levenduur van borstels, schoonmaken van sensoren, etc.
Denk hierbij aan; dag-en tijdschema's, zuigstanden van hoog to laag, dweilen of niet dweilen, Obstacle avoidance, meerdere vloeren / kamers inleren en nog vele andere instellingen.

Smart Home Platform:
Overigens zijn vaak de volgende platformen te gebruiken voor een smart home integratie waaronder; Amazon Alexa, Apple Homekit, Google Assistant, Homey, IFTTT, Samsung SmartThings en 'Works with Nest'.

Home Assistant:
Tegenwoordig is de de ondersteuning van robotstofzuigers in Home assistant steeds beter, merken zoals Roborock (Xiaomi), iRobot, Ecovacs en andere merken hebben integraties in HA waarmee je gegevens kan uitlezen maar ook automations kan instellen buiten de app om. Bij Roborock is helaas momenteel enkel de Xiaomi miio integratie te gebruiken (zie topic posts), dus houdt in dat aansturing ook via de Xiaomi Home app gaat en de Roborock app daarmee niet meer te gebruiken is (Ook heeft Xiaomi Home geen camera modus).

Reserve onderdelen

De fabrikant zal altijd originele onderdelen adviseren, echter de meeste robotstofzuigers zijn van chinese afkomst en gebleken is dat ook van andere merken prima onderdelen aan te schaffen zijn voor een lagere prijs. Amazon en Aliexpress zijn hier vaak een geschikte plaats voor om ze te vinden. Voor de basis onderdelen zoals borstels, filters, zakken, stofbakjes, dweil-pads, etc kan je prima aftermarket spul kopen, lees wel ff de reviews!

Tot Slot

De techniek en ontwikkelingen gaan erg hard. Tegenwoordig zijn de robotstofzuigers vrij sllim en kunnen de meeste basis modellen het werk goed doen. Er zijn ontzettend veel modellen met een breed scala aan diverse eigenschappen waarbij voor ieder wat wils tussen zit.

Voor verdere informatie over specifieke modellen adviseer ik bijvoorbeeld het Youtube kabel Vacuum Wars te bekijken.

[ Voor 255% gewijzigd door Xqlus1ve op 16-01-2023 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
@Xqlus1ve Ziet er goed uit! Zelf zou ik zou er nog even een paar linkjes bij zetten naar zoek queries uit het huidige deel over onderwerpen die al veel ter sprake zijn gekomen ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Webgnome op 14-01-2023 20:13 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Webgnome schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 20:12:
@Xqlus1ve Ziet er goed uit! Zelf zou ik zou er nog even een paar linkjes bij zetten naar zoek queries uit het huidige deel over onderwerpen die al veel ter sprake zijn gekomen ;)
Bedankt voor de tip, nog wat sleutel woorden die ik kan gebruiken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Nu online

de Peer

under peer review

Xqlus1ve schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:58:
Ok, schiet er maar op los, comments en kritiek is van harte welkom! Is het niks dan negeren we het gewoon, willen we het als start post oid dan zal ik kijken wat ik kan doen via een mod misschien.

Alle tips en verbeteringen zijn welkom, mijn nederlands is nooit erg goed geweest, dus rare zinsopbouw of mis-spellingen komen wel eens voor :p

@de Peer ;)

Robotstofzuiger - Deel x

[Afbeelding]

Bron, Wiki: Een robotstofzuiger is een huisrobot die zelfstandig stof uit een ruimte verwijdert. Sommige typen gebruiken draaiende borstels om tot in smalle hoeken te komen. Andere stofzuigers gebruiken naast het zuigen een combinatie van reinigingsopties (vegen, sterilisatie met uv etc.), waardoor de machine meer wordt dan alleen maar een automatische stofzuiger.

De meest populaire merken zijn Ecovacs, IRobot & Roborock, maar er zijn vele andere merken op de markt.

Ecovacs , Eufy, iRobot , Neato, Roborock, Rowenta
Maar ook Blaupunkt, Dyson, Dreame, Lenovo, Medion, Miele, AEG, Samsung, XIaomi en nog vele andere chinese merken maken robotstofzuigers.

Verschillende modellen

Voor bijna iedere budget is er wel een robotstofzuiger te vinden, de prijzen lopen uiteen van ~€150 helemaal tot aan ~€1500. De grootste verschillen zitten hem dan vaak in de bouwkwaliteit, Functies, eigenschappen, software, etc.

Instap modellen: De basis modellen zullen zich vinden tussen de 150 en 300 euro. Deze modellen bevatten de meest belangrijke basis functies zoals zelflerend, app besturing, navigatie, etc.

Midrange modellen: De midrange modellen bevinden zich tussen de 300 en 500 euro. Deze modellen hebben wat geadvanceerdere eigenschappen waaronder 'Obstacle avoidance' (obstakels ontwijken), voorkomen van vallen van de trap, camera, etc.

Flagship modellen: Deze modellen bevinden zich tussen de 500 en 800 euro. Hier zal je de laatste technieken en snufjes in vinden. De laatste ontwikkelingen zitten hem vaak in een luxere basis station maar ook geadvanceerdere software, betere zuigkracht cq schoonmaak methodes, etc.

Basis stations

Alle robotstofzuigers hebben een basis station waarbij de batterij wordt opgeladen maar ook de rustplaats / parkeerplaats is van de robot zelf als hij klaar is met zijn taak of standby staat.

Echter heb je tegenwoordig luxere uitvoeringen van de basis station. Zo heb je tegenwoordig 'auto-emptying' base station (ook wel reinigingsstation genoemd) waarbij de robot na zijn stofzuig ronde automatisch leeg gezogen kan worden. Het is niet noodzakelijk om zo'n station aan te schaffen maar brengt wel gemak met zich mee daar waar je niet na iedere keer of twee het stofbakje van je robotstofzuiger hoeft te ledigen. Hiervan zijn modellen met zak maar ook zakloos (zoals Dyson).

Daarnaast zijn de meest luxe basis stations waarbij je robot wordt leeg gezogen, het water wordt bijgevuld, en zelfs de dweil pads / borstels worden gecleaned (en of gedroogd), maar hier is de prijs ook naar, houdt er rekening mee dat er een meerprijs van circa €500 euro bijkomt bovenop de prijs van de robotstofzuiger zelf. Overigens lees je af toe dat men last heeft van nare geurtjes uit de vuile waswaterbak, een beetje water met bleek toevoegen kan dit verhelpen.

Functies & Eigenschappen

Batterij: De meeste modellen hebben een batterijduur van een uur of meer, sommige modellen hebben 2 a 3 uur, maar dit is ook van invloed van welke modussen je gebruikt (lage zuig stand, turbo modus, dweilen, etc.).

Donkere vloeren: Tegenwoordig zijn 90% van de robotstofzuiger geschikt voor donnkere vloeren.

Huisdieren: Sommige robotstofzuigers focussen meer op huisdieren, en dan met name de haren van honden en katten.

Allergiën: Sommige modellen hebben een HEPA filter om zo het uitblazen van stoffen of pollen die allergien kunnen voorzaken te verminderen. En of een UV lamp voor het steriliseren van van micro-bacteriën.

Dweilfunctie: Deze modellen hebben een doekje, pad of rotterende borstels die met behulp van water je vloeren dweilen tijdens het stofzuiger (overigens zijn er ook robotdweilers zonder de mogelijkheid om te kunnen stofzuigen). De wat duurder modellen hebben vibrerende, roterende of schuddende dweil pads / doeken, de instapmodellen hebben vaak enkel een doekje die ze achter zich slepen. Ook is er vershcil in doseren van het water tussen de goedkoperen en duurdere modellen.

Obstacle Avoidance: Obstakel ontwijken, dit gebeurt door middel van radar en of camera's die objecten kunnen detecteren en hiermee voorkomen dat ze er tegen aan rijden. Sommige modelen leren ook de kamer / ruimte in om zo 'zelflerend' dit op zijn volgende ronde al te voorkomen / onthouden.

Tapijt Detectie: Hierbij detecteer de robotstofzuiger dat hij op tapuit rijdt, vaak gaat hierbij de zuigvermogen in een hogere stand. Houdt hier rekening mee dat als de robot een dweil functie heeft hij vaak een natte doek over het tapijt mee trekt. Bij Roborock zijn er ook modellen die de dweil-pad 5mm omhoog trekken waarbij het tapijt niet mee gedweild wordt. Zeer hoogpolig tapijt wat je ook soms bij badmatten ziet is de robotstofzuiger niet voor geschikt en zal hierop vastlopen.

Geluidsniveau: Dit verschilt van model tot model, stille modellen zitten tussen de 50 en 60dB (Decibel), normaal; 61 - 70 dB, Luid en zeer luid is alles wat daar boven zit. Houdt hier rekening mee als je bijvoorbeeld snachts de robotstofzuiger zijn werk wil laten doen. Of overdags terwijl je aan tv aan het kijken ben.

Vandaag de dag zijn robotstofzuigers steeds slimmer en geadvanceerder worden maar toch kunnen bepaalde dingen niet voorkomen worden, zoals bijvoorbeeld het opeten van kabels (en daardoor vastlopen), het vast lopen op lage obstakels, het vallen van een trap, etc.

Denk ook vooraf na wat voor kamer / verdieping je wilt stofzuigen voordat je je robot uitkiest of laat starten. Zorg dat je onzichtbare muren of no-go zones hebt ingesteld. Kabels die op de vloer liggen opgeruimd hebt, schoenen (denk ook aan schoenveters) en andere objecten die op de vloer liggen aan de kant hebt gezet.

Schoonmaakmiddelen

Voor de robots met een dweil functie wordt er meestal aangeraden om enkel de goed gekeurde schoonmaakmiddelen te gebruiken die de fabrikant zelf voorschrijft. Dit zijn vaak erg dure schoonmaakmiddelen en ook slecht te verkrijgen. WoldoClean Floor Cleaner (te verkrijgen bij Amazon bijvoorbeeld) is overigens optie om te gebruiken. Maar zo zijn er ook schoonmaakmiddelen speciaal voor houten of PVC vloeren die worden geadviceerd om te gebruiken voor deze specifieke vloierenwaar men over het algemeen geen issues mee ervaart. Belangrijk is dat je de goede verhoudingen aanhoudt voorgeschreven op het etiket zelf. Zie ook schoonmaakmiddelen in dit topic. Heb je nog andere goede merken / types schoonmaakmiddel? Laat het weten!

Waarbij opgelet moet worden is dat je geen middelen gebruikt waarbij je emulsies kan krijgen of veel schuim daar waar de de spray nozzle van de robotstofzuiger kan gaan verstoppen. En vooraal belangrijk gebruik gezond verstand!

App / Aansturing

App:
Alle robots kunnen aangestuurd worden met een app, hier is over het algemeen een account voor nodig om de app te kunnen gebruiken. Met de app kan je je robotstofzuiger taken laten uitvoeren naar wens. Hoe geadvenceerder de robot, hoe meer opties je hebt. Ook zal de app je in vele gevallen informatie vertellen of batterij status, levenduur van borstels, schoonmaken van sensoren, etc.
Denk hierbij aan; dag-en tijdschema's, zuigstanden van hoog to laag, dweilen of niet dweilen, Obstacle avoidance, meerdere vloeren / kamers inleren en nog vele andere instellingen.

Smart Home Platform:
Overigens zijn vaak de volgende platformen te gebruiken voor een smart home integratie waaronder; Amazon Alexa, Apple Homekit, Google Assistant, Homey, IFTTT, Samsung SmartThings en 'Works with Nest'.

Home Assistant:
Tegenwoordig is de de ondersteuning van robotstofzuigers in Home assistant steeds beter, merken zoals Roborock (Xiaomi), iRobot, Ecovacs en andere merken hebben integraties in HA waarmee je gegevens kan uitlezen maar ook automations kan instellen buiten de app om. BIj Roborock is helaas momenteel enkel de Xiaomi miio integratie te gebruiken (zie topic posts), dus houdt in dat aansturing ook via de Xiaomi Home app gaat en de Roborock app daarmee niet meer te gebruiken is.

Reserve onderdelen

De fabrikant zal altijd originele onderdelen adviseren, echter de meeste robotstofzuigers zijn van chinese afkomst en gebleken is dat ook van andere merken prima onderdelen aan te schaffen zijn voor een lagere prijs. Amazon en Aliexpress zijn hier vaak een geschikte plaats voor om ze te vinden. Voor de basis onderdelen zoals borstels, filters, zakken, stofbakjes, dweil-pads, etc kan je prima aftermarket spul kopen, lees wel ff de reviews! Batterijen en Accu zal ik altijd het merk zelf adviseren, daar waar nep of aftermarket soms een risico aan zitten (denk aan kortsluiting of brand).

Tot Slot

De techniek en ontwikkelingen gaan erg hard. Tegenwoordig zijn de robotstofzuigers vrij sllim en kunnen de meeste basis modellen het werk goed doen. Er zijn ontzettend veel modellen met een breed scala aan diverse eigenschappen waarbij voor ieder wat wils tussen zit.

Voor verdere informatie over specifieke modellen adviseer ik bijvoorbeeld het Youtube kabel Vacuum Wars te bekijken.

[YouTube: The Best Robot Vacuums - 2022 Edition - Vacuum Wars!]
Haha die zag ik niet aankomen. Netjes, mijn complimenten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Dreame l10 pro voor €295 tegen. Objecten ontwijken
Denk dat ik zelfs mn zojuist bestelde roborock s5 max retour stuur :+ 290€ voor de l10 pro met die specs is volgens mij wel een goede deal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Xqlus1ve schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:58:

@de Peer ;)

Robotstofzuiger - Deel x

[Afbeelding]

De meest populaire merken zijn Ecovacs, iRobot & Roborock, maar er zijn vele andere merken op de markt.

Ecovacs , Eufy, iRobot , Neato, Roborock, Rowenta
Maar ook Blaupunkt, Dyson, Dreame, Lenovo, Medion, Miele, AEG, Samsung, XIaomi en nog vele andere chinese merken maken robotstofzuigers.

Verschillende modellen

Voor bijna iedere budget is er wel een robotstofzuiger te vinden, de prijzen lopen uiteen van ~€150 helemaal tot aan ~€1500. De grootste verschillen zitten hem dan vaak in de bouwkwaliteit, functies, eigenschappen, software, etc.

Instap modellen: De basis modellen zullen zich vinden tussen de 150 en 300 euro. Deze modellen bevatten de meest belangrijke basis functies zoals zelflerend, app besturing, navigatie, etc.

Midrange modellen: De midrange modellen bevinden zich tussen de 300 en 500 euro. Deze modellen hebben wat geadvanceerdere eigenschappen waaronder 'Obstacle avoidance' (obstakels ontwijken), voorkomen van vallen van de trap, camera, etc.

Basis stations

Daarnaast zijn de meest luxe basis stations waarbij je robot wordt leeg gezogen, het water wordt bijgevuld, en zelfs de dweil pads / borstels worden gecleaned (en of gedroogd), maar hier is de prijs ook naar, houdt er rekening mee dat er een meerprijs van circa €500 euro bijkomt bovenop de prijs van de robotstofzuiger zelf. Overigens lees je af toe dat men last heeft van nare geurtjes uit de vuile waswaterbak, een beetje water met bleek toevoegen kan dit verhelpen.

Functies & Eigenschappen

Donkere vloeren: Tegenwoordig zijn 90% van de robotstofzuiger geschikt voor donkere vloeren.

Allergiën: Sommige modellen hebben een HEPA filter om zo het uitblazen van stoffen of pollen die allergien kunnen voorzaken te verminderen. En of een UV lamp voor het steriliseren van van micro-bacteriën.

Obstacle Avoidance: Obstakel ontwijken, dit gebeurt door middel van radar en of camera's die objecten kunnen detecteren en hiermee voorkomen dat ze er tegen aan rijden. Sommige modelen leren ook de kamer / ruimte in om zo 'zelflerend' dit op zijn volgende ronde al te voorkomen / onthouden.

Tapijt Detectie: Hierbij detecteer de robotstofzuiger dat hij op tapuit rijdt, vaak gaat hierbij de zuigvermogen in een hogere stand. Houdt hier rekening mee dat als de robot een dweil functie heeft hij vaak een natte doek over het tapijt mee trekt. Bij Roborock zijn er ook modellen die de dweil-pad 5mm omhoog trekken waarbij het tapijt niet mee gedweild wordt. Zeer hoogpolig tapijt wat je ook soms bij badmatten ziet is de robotstofzuiger niet voor geschikt en zal hierop vastlopen.

Vandaag de dag zijn robotstofzuigers steeds slimmer en geadvanceerder, maar toch kunnen bepaalde dingen niet voorkomen worden, zoals bijvoorbeeld het opeten van kabels (en daardoor vastlopen), het vast lopen op lage obstakels, het vallen van een trap, etc.

Denk ook vooraf na wat voor kamer / verdieping je wilt stofzuigen voordat je je robot uitkiest of laat starten. Zorg dat je onzichtbare muren of no-go zones hebt ingesteld. Kabels die op de vloer liggen opgeruimd hebt, schoenen (denk ook aan schoenveters) en andere objecten die op de vloer liggen aan de kant hebt gezet.

Schoonmaakmiddelen

Voor de robots met een dweil functie wordt er meestal aangeraden om enkel de goed gekeurde schoonmaakmiddelen te gebruiken die de fabrikant zelf voorschrijft. Dit zijn vaak erg dure schoonmaakmiddelen en ook slecht te verkrijgen. WoldoClean Floor Cleaner (te verkrijgen bij Amazon bijvoorbeeld) is overigens optie om te gebruiken. Maar zo zijn er ook schoonmaakmiddelen speciaal voor houten of PVC vloeren die worden geadviceerd om te gebruiken voor deze specifieke vloierenwaar men over het algemeen geen issues mee ervaart. Belangrijk is dat je de goede verhoudingen aanhoudt voorgeschreven op het etiket zelf. Zie ook schoonmaakmiddelen in dit topic. Heb je nog andere goede merken / types schoonmaakmiddel? Laat het weten!

App / Aansturing

App:

Smart Home Platform:

Home Assistant:
Tegenwoordig is de de ondersteuning van robotstofzuigers in Home assistant steeds beter, merken zoals Roborock (Xiaomi), iRobot, Ecovacs en andere merken hebben integraties in HA waarmee je gegevens kan uitlezen maar ook automations kan instellen buiten de app om. Bij Roborock is helaas momenteel enkel de Xiaomi miio integratie te gebruiken (zie topic posts), dus houdt in dat aansturing ook via de Xiaomi Home app gaat en de Roborock app daarmee niet meer te gebruiken is.

Reserve onderdelen

De fabrikant zal altijd originele onderdelen adviseren, echter de meeste robotstofzuigers zijn van chinese afkomst en gebleken is dat ook van andere merken prima onderdelen aan te schaffen zijn voor een lagere prijs. Amazon en Aliexpress zijn hier vaak een geschikte plaats voor om ze te vinden. Voor de basis onderdelen zoals borstels, filters, zakken, stofbakjes, dweil-pads, etc kan je prima aftermarket spul kopen, lees wel ff de reviews! Batterijen en Accu zal ik altijd het merk zelf adviseren, daar waar nep of aftermarket soms een risico aan zitten (denk aan kortsluiting of brand).

Tot Slot

[YouTube: The Best Robot Vacuums - 2022 Edition - Vacuum Wars!]
Enige commentaar van mij:

Zelflerende dingen en navigatie is toch voor de midrange modellen, terwijl niet van een trap af pleuren zelfs goedkoopste robotstofzuiger niet doet (of iig niet zou moeten doen). Toen ik een jaar of 10 geleden eentje bij de Aldi kocht ging dat al goed iig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Sissors schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 23:44:
[...]

Enige commentaar van mij:

[...]

Zelflerende dingen en navigatie is toch voor de midrange modellen, terwijl niet van een trap af pleuren zelfs goedkoopste robotstofzuiger niet doet (of iig niet zou moeten doen). Toen ik een jaar of 10 geleden eentje bij de Aldi kocht ging dat al goed iig.
Thanks, ik ga het bijwerken (y)

Al lees ik dat zelfs een Blaupunkt van 150 euro zelflerend is tegenwoordig. In hoevere dat klopt weet ik niet (als iemand daar al een review van gelezen / gezien hoor ik dat graag!).

Heb trouwens een hoofdstuk 'onderhoud' aan toegevoegd, waarbij vervuilde sensoren kan zorgen voor incorrecte werking (bijvoorbeeld vallen van een trap af.

[ Voor 28% gewijzigd door Xqlus1ve op 15-01-2023 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 29-12-2024

taz10

Party Animal

Nou dan doe ik ook een duit in het stofzuiger zakje @Xqlus1ve

Ik zou mij houden bij uitleg, opties benoemen en advies weglaten.

-Zie hieronder een lijst met de meest bekende merken;
Ik zou dan benadrukken het hoofdmerk XIoami, waar dan verschillende merken uit voortkomen en zo mag je van mij ook https://roidmi.com/en-nl vermelden ;)

- maar hier is de prijs ook naar, houdt er rekening mee dat er een meerprijs van circa €500 euro bijkomt bovenop de prijs van de robotstofzuiger zelf.
Vertel gewoon dat je basisstations hebt, stations met alleen een stofzak, en stations met ook een waterbak. Meerprijs van €500 ???? , voor de roborock is dit meen ik een € 250 en mijn EVA is compleet met basisstation nog geen €600
Ik heb ook geen nare geurtjes want ik leeg de vuilwaterbak, dus ook dit advies van bleek in het water doen is mijns inziens overbodig.

-Tapijt Detectie
Benoemen welke mogelijkheden er zijn, mijn EVA detecteerd dat er tapijt is, dus zla hier nooit met een natte dweil overheen gaan. Dus "Houdt hier rekening mee dat als de robot een dweil functie heeft hij vaak een natte doek over het tapijt mee trekt " zie ik als overbodig.

- Zorg dat je onzichtbare muren of no-go zones hebt ingesteld ???
Waarom dat , is bij mijn EVa niet nodig hoor, ze heeft al 468m2 schoongemaakt zonder enige onzichtbare muur of nogozone.

-Home assistent , dit stukje volg ik niet helemaal, wat ik wel weet is dat als ik zeg : "He Google stofzuigen, dat EVA aan de slag gaat met haar standaard ingesteld route. :)

Verder prima stuk, , maar loop het nog even na zou ik zeggen en behoud je bij informatie en uitleg geven en behoud je zoveel mogelijk van advies

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

taz10 schreef op zondag 15 januari 2023 @ 12:05:
Nou dan doe ik ook een duit in het stofzuiger zakje @Xqlus1ve

Ik zou mij houden bij uitleg, opties benoemen en advies weglaten.
-Zie hieronder een lijst met de meest bekende merken;
Ik zou dan benadrukken het hoofdmerk XIoami, waar dan verschillende merken uit voortkomen en zo mag je van mij ook https://roidmi.com/en-nl vermelden ;)
Toegevoegd.
- maar hier is de prijs ook naar, houdt er rekening mee dat er een meerprijs van circa €500 euro bijkomt bovenop de prijs van de robotstofzuiger zelf.
Vertel gewoon dat je basisstations hebt, stations met alleen een stofzak, en stations met ook een waterbak. Meerprijs van €500 ???? , voor de roborock is dit meen ik een € 250 en mijn EVA is compleet met basisstation nog geen €600
Ik heb ook geen nare geurtjes want ik leeg de vuilwaterbak, dus ook dit advies van bleek in het water doen is mijns inziens overbodig.
Dit heb ik uit meerdere reviews en een tweaker vernomen, het is dus bij sommige wel een dingetje. de meerprijs van de basis station met deze functies van Roborock is letterlijk 600 euro meer. het zal bij andere merken misschien iets minder zijn. Ik zal de prijzen weg halen :)
-Tapijt Detectie
Benoemen welke mogelijkheden er zijn, mijn EVA detecteerd dat er tapijt is, dus zla hier nooit met een natte dweil overheen gaan. Dus "Houdt hier rekening mee dat als de robot een dweil functie heeft hij vaak een natte doek over het tapijt mee trekt " zie ik als overbodig.
Ook dit komt letterlijk uit YT reviews, sommige robots slepen het natte doek over het tapijt. we hebben honderden robots, die van jou is niet die van een ander.
- Zorg dat je onzichtbare muren of no-go zones hebt ingesteld ???
Waarom dat , is bij mijn EVa niet nodig hoor, ze heeft al 468m2 schoongemaakt zonder enige onzichtbare muur of nogozone.
Dat jouw EVA alles doet zonder problemen wil niet zeggen dat dat voor een ander niet zo is. Ik heb delen waar ik liever niet wil dat de robot komt of tegenaan botst. Deze functies zijn niet voor niets in het leven geroepen. Een kennis van mij heeft een Deepbot T9, die van hem vreet kabels op en de borstel loopt erop vast. Uit YT reviews vernomen dat sommige bots die je nacht routines laat lopen soms ergens op vast kunnen lopen, en daar komt je pas s'ochtens weer achter :P
-Home assistent , dit stukje volg ik niet helemaal, wat ik wel weet is dat als ik zeg : "He Google stofzuigen, dat EVA aan de slag gaat met haar standaard ingesteld route. :)
Dit is meer voor de HASS gebruikers onder ons.
Verder prima stuk, , maar loop het nog even na zou ik zeggen en behoud je bij informatie en uitleg geven en behoud je zoveel mogelijk van advies
Misschien dat de bewoording anders of beter kan in sommige delen, bedankt voor je comments (y)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:07
@Xqlus1ve omdat deze hele exercitie is begonnen met een vraag over schoonmaakmiddel, dit is wat ik gebruik. Een middel dat als enige alternatieve merk door iRobot wordt geadviseerd naast hun eigen dure spul. Bevalt mij prima.

https://www.bona.com/nl/p...yl-pvc/navulling-4-liter/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

4tune schreef op zondag 15 januari 2023 @ 15:42:
@Xqlus1ve omdat deze hele exercitie is begonnen met een vraag over schoonmaakmiddel, dit is wat ik gebruik. Een middel dat als enige alternatieve merk door iRobot wordt geadviseerd naast hun eigen dure spul. Bevalt mij prima.

https://www.bona.com/nl/p...yl-pvc/navulling-4-liter/
Zet het erbij in het lijstje (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04 08:41
Met Black Friday heb ik ook een Roidmi EvA aangeschaft. De dweilfunctie is briljant, maar de zuigfunctie t.o.v. mijn vorige Roborock S4 is nogal belabberd.

Hij blaast wel hard. Ik heb vervolgens alle overgangen in de "luchtwegen" bekeken, en daar vind ik niet veel geks. Het veerbelaste klepje dat dient om het stofbakje leeg te zuigen op het basisstation sluit niet super af, maar ik verwacht dat die bij onderdruk beter afsluit.

Na lang zoeken dénk ik iets gevonden te hebben. De robotstofzuigers in zijn algemeenheid lijken voor wat betreft het stofzuigen geen gebruik te maken van het zuigen met een hoge volumestroom zoals een normale (steel)stofzuiger dat wel doet. De baseren het zuigen meer op het roterende borsteltje, dat vervolgens het stof langs het slepende gedeelte omhoog stuwt, waarna het door de luchtstroom wordt meegenomen. In het uitneembare framepje wat over de roterende borstel zit, zit een mechanisme met een klep die omhoog en omlaag kan bewegen. Onderop zit een rubberen flap, en een paar kleine vilten pads, die beiden over de grond horen te slepen. Dat gedeelte kún je echter omhoog bewegen, ik denk met name als hij over drempels rijdt, of op zijn basisstation.

Als ik dit klepje met de hand omhoog beweeg, blijft hij omhoog staan. Hij zakt dus niet makkelijk vanzelf weer naar beneden. Het gevolg is dat de rubberen flap niet altijd over de grond sleept, en uiteindelijk de werking van het zuiggedeelte beperkt.

Beweeg bij jullie dat scharnierende gedeelte van dat frame heel soepel, of blijft deze bij jullie óók wat stroef omhoog staan?

Verdere indruk:
- Dweilen is echt super
- Navigatie vind ik minder dan de S4; van een corridor van 5x2 maakt hij allemaal 2 meter baantjes in plaats van 5 meter baantjes.
- De vertaling van de app is natuurlijk bedroevend
- Hij gaat vrij snel over op het maken van een nieuwe map; als de bank, die dichtbij zijn basisstation staat, 30cm naar voren staat, dan denkt hij erg snel dat hij een nieuwe map moet bouwen.

Veel dingen zullen in de komende updates waarschijnlijk/hopelijk verholpen worden, maar ik ben wel heel benieuwd naar jullie ervaringen met het scharnierende slepende klepje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sideways
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08-04 13:57
AOC schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 21:52:
[...]

Denk dat ik zelfs mn zojuist bestelde roborock s5 max retour stuur :+ 290€ voor de l10 pro met die specs is volgens mij wel een goede deal
Daar ben ik wel benieuwd naar; waar vind je hem voor die prijs?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Sideways schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:02:
[...]

https://www.amazon.it/Dre...-Mappatura/dp/B094HRPHRW/

De aanbieding is nog 2 uur geldig. Alleen de witte variant zover ik zie, weet niet meer zeker of eerder de korting ook voor de zwarte gold

edit; de zwarte variant staat er ook weer bij voor de kortingsprijs

[ Voor 7% gewijzigd door AOC op 15-01-2023 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Laro schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:56:
..
- Navigatie vind ik minder dan de S4; van een corridor van 5x2 maakt hij allemaal 2 meter baantjes in plaats van 5 meter baantjes.
Zelf geen ervaring met deze stofzuiger. De S7 zeven heeft in zijn app de mogelijkheid om een bepaalde ruimte 2x de stofzuigen/dweilen. Dan gaat ie eerst 2meter baantjes doen en dan pakt ie de zelfde ruimte maar dan de 5 meter baantjes. Heeft deze stofzuiger ook die functie?

Wij gebruiken die functie vaak als het echt een zooi is ( bijvoorbeeld in de keuken ).

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
Ik heb een Dreame D9. Ik heb de dock op de begane grond staan en heb daar een kaart laten scannen. Vervolgens zonder dock boven gezet en aangetikt dat ik een nieuwe kaart wilde scannen. Dit ging goed.
Enige waar je op moet letten is: als je van verdieping verplaatst, dan moet je in de app wel de goede kaart kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

SolarOrbiter schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:50:
[...]

Ik heb een Dreame D9. Ik heb de dock op de begane grond staan en heb daar een kaart laten scannen. Vervolgens zonder dock boven gezet en aangetikt dat ik een nieuwe kaart wilde scannen. Dit ging goed.
Enige waar je op moet letten is: als je van verdieping verplaatst, dan moet je in de app wel de goede kaart kiezen.
Herkent hij/zij niet zelf de verdieping / kamers?

De S7 zet je neer op een verdieping, drukt op start en dan gaat die kijken waar die is. Zodra die het herkent gaat hij aan zijn ronde beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SolarOrbiter
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:59
ik weet eigenlijk niet of de Dreame de verdieping herkent. althans, zo heb ik deze nooit getest. Ik dacht dat ik kaart moest selecteren in de app. herkennen van een kamer is geen probleem.

inmiddels heb ik mijn eerste generatie Xiaomi vac op de eerste verdieping gezet en de Dreame werkt alleen op de begane grond. Ik heb een keer moeten resetten, omdat ik aan het priegelen was met linken met Google Home, dus ik heb momenteel alleen een kaart van de bgane grond. Mocht ik tijd hebben, dan zal ik kijken of de Dreame verdieping herkent.

[ Voor 4% gewijzigd door SolarOrbiter op 16-01-2023 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Laro schreef op zondag 15 januari 2023 @ 20:56:
Met Black Friday heb ik ook een Roidmi EvA aangeschaft. De dweilfunctie is briljant, maar de zuigfunctie t.o.v. mijn vorige Roborock S4 is nogal belabberd.

Hij blaast wel hard. Ik heb vervolgens alle overgangen in de "luchtwegen" bekeken, en daar vind ik niet veel geks. Het veerbelaste klepje dat dient om het stofbakje leeg te zuigen op het basisstation sluit niet super af, maar ik verwacht dat die bij onderdruk beter afsluit.

Na lang zoeken dénk ik iets gevonden te hebben. De robotstofzuigers in zijn algemeenheid lijken voor wat betreft het stofzuigen geen gebruik te maken van het zuigen met een hoge volumestroom zoals een normale (steel)stofzuiger dat wel doet. De baseren het zuigen meer op het roterende borsteltje, dat vervolgens het stof langs het slepende gedeelte omhoog stuwt, waarna het door de luchtstroom wordt meegenomen. In het uitneembare framepje wat over de roterende borstel zit, zit een mechanisme met een klep die omhoog en omlaag kan bewegen. Onderop zit een rubberen flap, en een paar kleine vilten pads, die beiden over de grond horen te slepen. Dat gedeelte kún je echter omhoog bewegen, ik denk met name als hij over drempels rijdt, of op zijn basisstation.

Als ik dit klepje met de hand omhoog beweeg, blijft hij omhoog staan. Hij zakt dus niet makkelijk vanzelf weer naar beneden. Het gevolg is dat de rubberen flap niet altijd over de grond sleept, en uiteindelijk de werking van het zuiggedeelte beperkt.

Beweeg bij jullie dat scharnierende gedeelte van dat frame heel soepel, of blijft deze bij jullie óók wat stroef omhoog staan?

Verdere indruk:
- Dweilen is echt super
- De vertaling van de app is natuurlijk bedroevend
- Hij gaat vrij snel over op het maken van een nieuwe map; als de bank, die dichtbij zijn basisstation staat, 30cm naar voren staat, dan denkt hij erg snel dat hij een nieuwe map moet bouwen.

Veel dingen zullen in de komende updates waarschijnlijk/hopelijk verholpen worden, maar ik ben wel heel benieuwd naar jullie ervaringen met het scharnierende slepende klepje.
Het klepje blijft bij mij ook omhoog staan, ik denk zelf dat dit gewoon zo behoort te functioneren.
Enfin, mijn kennis stopt hier even. wat ik wel zag op Ali dat dit klepje ook als los onderdeel te bestellen is, dus kans dat het rubber ofzo een keertje losgaat zit er wel in denk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_EySp4zxR8c6TXvC4ELPHOrbsvo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gBFCs0hYH0hBQHKj0aKC3viM.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/keYMzU92cwCpmlK3STCf1rcIEwM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/22iLtfwKcqsbBGrpVtPt6qzq.jpg?f=fotoalbum_large

Hiernaast blijf ik ook hangen in de app. Ik zie nergens een knop dat ik een schoonmaak actie kan stoppen, annuleren. Als ik nu tijdens een actie een andere actie wil kiezen zegt ie, stop de huidige schoonmaaksessie, maar waar kan ik die dan annuleren ?

Ik heb de app nu in het nederlands, misschien kan je vertellen waar ik hem in het engels kan zetten ? dan kan ik die optie wel vinden misschien ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n0GOz0VEH2mw9euJ24rRt7wV29s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/85MdBrCmeD3RkrqN1csFRqgE.jpg?f=fotoalbum_large
Je ziet, ik heb alleen stof verzamelen en wassen, dan gaat ie naar het beasisstation om te legen maar gaat hierna weer verder met zijn taak.
Pauzeren reining, dan stopt ie even.
Start recharge , dan gaat ie naar het bassisstation laden, maar als ik dan weer klik op begin schoonmaken dan gaat ie weer met zijn oude taak verder. 8)7

En verder, dweilen ???? , ik kan het echt niet beter !!!. _/-\o_ , ik heb van het weekend de hele woonkamer zelf met de hand gedaan, nou, de dweil was na afloop amper zichtbaar gebruikt.
Oke, in ons geval, we hebben 2 hondjes, 2 raggdoll poezen, en geen kinderen maar thuis wonend, maar moppen doet EVA TOP :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R0y.
  • Registratie: Juni 2010
  • Nu online
Sideways schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:02:
[...]

€295 inclusief bezorging voor de l10 in het zwart (wit was net €300 dacht ik) via Amazon.de. Weet niet (en kan nu ook even niet kijken) of de aanbieding nog actief is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tarax
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 16:06
R0y. schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:33:
[...]

Weet niet (en kan nu ook even niet kijken) of de aanbieding nog actief is.
Volgens mij nu (alleen nog de witte?) voor €309 op Amazon.de. Ik was net op tijd dit weekend en heb een zwarte besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Tarax schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:43:
[...]

Volgens mij nu (alleen nog de witte?) voor €309 op Amazon.de. Ik was net op tijd dit weekend en heb een zwarte besteld
Hierbij de link voor de geïnteresseerden https://amzn.eu/d/86CcllX 309€ voor de witte

Ik had gisteren geluk, de zwarte kwam in de laatste vijf minuten alsnog beschikbaar :). Eind januari moet die binnen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

AOC schreef op zondag 15 januari 2023 @ 21:53:
[...]

https://www.amazon.it/Dre...-Mappatura/dp/B094HRPHRW/

De aanbieding is nog 2 uur geldig. Alleen de witte variant zover ik zie, weet niet meer zeker of eerder de korting ook voor de zwarte gold

edit; de zwarte variant staat er ook weer bij voor de kortingsprijs
en nu 289 op .de
https://www.amazon.de/dp/...e=osi&th=1&language=nl_NL

edit
:F
Dat is precies wat je net post

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 16-01-2023 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 22-04 21:01
Ik kom momenteel niet in me roborock app met 2 telefoons geprobeerd, benieuwd of meer mensen daar momenteel last van hebben dat de server eruit ligt of dat ik het probleem elders moet zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Jnaaazer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:17:
Ik kom momenteel niet in me roborock app met 2 telefoons geprobeerd, benieuwd of meer mensen daar momenteel last van hebben dat de server eruit ligt of dat ik het probleem elders moet zoeken
Geen issue, direct verbonden en status kunnen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
Xqlus1ve schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 10:36:
[...]

Geen issue, direct verbonden en status kunnen zien.
Dan heb ik een vreemd probleem met de roborock app kan ik niet verbinden met een netwerk hij vind hem wel maar bij het invoeren van me wifi wachtwoord geeft hij aan network not found. Alles al geprobeerd ook factory reset.

Daarna mi home app geïnstalleerd en die doet het zonder problemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

Al eens geprobeerd via 4G/5G te verbinden met de app (Dit duidt mogelijk op een issue in je netwerk)?

Ik heb geen wifi nodig om de app te benaderen en de robot aan te sturen.

[ Voor 22% gewijzigd door Xqlus1ve op 17-01-2023 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jnaaazer
Xqlus1ve schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:55:
Al eens geprobeerd via 4G/5G te verbinden met de app (Dit duidt mogelijk op een issue in je netwerk)?

Ik heb geen wifi nodig om de app te benaderen en de robot aan te sturen.
code:
1
Ja lijkt inderdaad een network issue kan ook niet inloggen op me account via wifi.

Heb adguard al uitstaan en dns op 8.8.8.8 geprobeerd niks lijkt te helpen modem reset enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:04
AOC schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 19:36:
[...]

Zo werkt het wel bij de roborock iig.

Via Amazon.it is de stofzuiger nog 5€ goedkoper zie ik :p

De Dreame l10 pro komt aardig overeen met de s6maxv, interessant :)
Misschien lees ik het verkeerd, maar bij mijn Roborock S7 blijft de dock gewoon lekker beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xqlus1ve

Xqlus1ve

Ik roep ook maar wat…

HaZee schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:31:
[...]

Misschien lees ik het verkeerd, maar bij mijn Roborock S7 blijft de dock gewoon lekker beneden.
Yep, je zet hem neer zonder dock, geeft hem een slinger via de app, scant de kamers / gaat schoonmaken, zodra hij gereed is gaat hij weer terug naar de plek waar hij begon omdat hij zijn dockingstation niet kan vinden (eigenlijk al zegt van te voren omdat hij weet dat hij niet op deze vloer staat) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
AOC schreef op maandag 16 januari 2023 @ 21:32:
[...]

Hierbij de link voor de geïnteresseerden https://amzn.eu/d/86CcllX 309€ voor de witte

Ik had gisteren geluk, de zwarte kwam in de laatste vijf minuten alsnog beschikbaar :). Eind januari moet die binnen komen
Kut, wordt helaas niet naar Zwitserland verzonden. Anders was EUR 240 wel heel mooi geweest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 19-04 08:41
taz10 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:54:
[...]

Het klepje blijft bij mij ook omhoog staan, ik denk zelf dat dit gewoon zo behoort te functioneren.
Enfin, mijn kennis stopt hier even. wat ik wel zag op Ali dat dit klepje ook als los onderdeel te bestellen is, dus kans dat het rubber ofzo een keertje losgaat zit er wel in denk.

Hiernaast blijf ik ook hangen in de app. Ik zie nergens een knop dat ik een schoonmaak actie kan stoppen, annuleren. Als ik nu tijdens een actie een andere actie wil kiezen zegt ie, stop de huidige schoonmaaksessie, maar waar kan ik die dan annuleren ?

Ik heb de app nu in het nederlands, misschien kan je vertellen waar ik hem in het engels kan zetten ? dan kan ik die optie wel vinden misschien ?

Je ziet, ik heb alleen stof verzamelen en wassen, dan gaat ie naar het beasisstation om te legen maar gaat hierna weer verder met zijn taak.
Pauzeren reining, dan stopt ie even.
Start recharge , dan gaat ie naar het bassisstation laden, maar als ik dan weer klik op begin schoonmaken dan gaat ie weer met zijn oude taak verder. 8)7

En verder, dweilen ???? , ik kan het echt niet beter !!!. _/-\o_ , ik heb van het weekend de hele woonkamer zelf met de hand gedaan, nou, de dweil was na afloop amper zichtbaar gebruikt.
Oke, in ons geval, we hebben 2 hondjes, 2 raggdoll poezen, en geen kinderen maar thuis wonend, maar moppen doet EVA TOP :*)
Dank voor je reactie!
Voor wat betreft de app, ik herken het heel erg. Het is erg onduidelijke hoe je een schoonmaaktaak écht kunt beëindigen. Ik navigeer nu vaak naar de "remote control". Het lijkt dan alsof hij de taak dan beëindigt, maar over het algemeen doet hij lang niet altijd wat ik zou willen of wat ik verwacht. Toch nog maar eens beter kijken naar de achtergrond waarom de mijne redelijk wat zooi achter zich laat.
Webgnome schreef op maandag 16 januari 2023 @ 08:34:
[...]

Zelf geen ervaring met deze stofzuiger. De S7 zeven heeft in zijn app de mogelijkheid om een bepaalde ruimte 2x de stofzuigen/dweilen. Dan gaat ie eerst 2meter baantjes doen en dan pakt ie de zelfde ruimte maar dan de 5 meter baantjes. Heeft deze stofzuiger ook die functie?

Wij gebruiken die functie vaak als het echt een zooi is ( bijvoorbeeld in de keuken ).
Dat klopt, als je het twee keer doet, dan maakt hij kruislingse banen. Het jammere is dat als je één keer wilt dweilen, doet hij eerst de korte banen. Wij laten hem vaak één keertje reinigen, en meestal een manual start, dus dan is het ook wel lekker voor de rust als hij weer klaar is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jnaaazer
Jnaaazer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 11:35:
[...]

Dan heb ik een vreemd probleem met de roborock app kan ik niet verbinden met een netwerk hij vind hem wel maar bij het invoeren van me wifi wachtwoord geeft hij aan network not found. Alles al geprobeerd ook factory reset.

Daarna mi home app geïnstalleerd en die doet het zonder problemen
Blijkbaar ben ik door roborock geblokkeerd ik had een roborock integratie op homeassistant en zie nu dat meerdere hetzelfde probleem als ik hebben https://github.com/humber...stant-roborock/issues/144

Edit: de app werkt weer waarschijnlijk een 24 uur ban gehad ofzo, ik hou roborock app nog maar even weg in homeassistant

[ Voor 8% gewijzigd door Jnaaazer op 17-01-2023 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:34
Jnaaazer schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 14:53:
[...]

Blijkbaar ben ik door roborock geblokkeerd ik had een roborock integratie op homeassistant en zie nu dat meerdere hetzelfde probleem als ik hebben https://github.com/humber...stant-roborock/issues/144

Edit: de app werkt weer waarschijnlijk een 24 uur ban gehad ofzo, ik hou roborock app nog maar even weg in homeassistant
Hmm hier ook de integratie aan staan, maar hier lijkt alles nog prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
waarschijnljk rate limiting.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Xqlus1ve schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 12:40:
[...]

Yep, je zet hem neer zonder dock, geeft hem een slinger via de app, scant de kamers / gaat schoonmaken, zodra hij gereed is gaat hij weer terug naar de plek waar hij begon omdat hij zijn dockingstation niet kan vinden (eigenlijk al zegt van te voren omdat hij weet dat hij niet op deze vloer staat) :)
LOL, dit heb ik precies net mijn EVA gedaan. Werkt super :) . Ik heb wel ff gewacht tot ze klaar was, want had haar gestart net voor de trap naar beneden. Maar na even best zielig gezocht te hebben naar haar basis stopte ze mooi net voor de trap naar beneden _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

taz10 schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 23:01:
[...]

LOL, dit heb ik precies net mijn EVA gedaan. Werkt super :) . Ik heb wel ff gewacht tot ze klaar was, want had haar gestart net voor de trap naar beneden. Maar na even best zielig gezocht te hebben naar haar basis stopte ze mooi net voor de trap naar beneden _/-\o_
uh.. zonder mops dan neem ik aan?

Pagina: 1 ... 118 119 Laatste

Dit topic is gesloten.