Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 116 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.486 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Megalomania schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:04:
Nou de Eva is binnen hoor! Mooi ding en rijdt netjes langs de wanden. Echt onder de indruk van z’n kracht ook, rijdt over alles heen :).

@paQ je kan dus een no *mop area aangeven voor een kleed, maar dat kan zeker alleen als vierkant? Ons kleed is rond :)
Dat worden een boel vierkantjes tekenen :+

voor de zekerheid: blijft van de knop "Duidelijk" af ;)

Al twee keer mee de mist in gegaan
[Duidelijk]
weet u het zeker?

uh... ja :? het is duidelijk
[ja]
*Duidelijk*

en weg kaart :')

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:23

JB

Cédric roelt!

Hier is de EVE ook binnen. Staat in de lader maar scant al heel wat sinds ie daar staat.

Drukken jullie gewoon op “Clean” of moet ik eerst een andere stap doorlopen want zie niet 123 een optie om alles in kaart te gaan brengen :?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

JB schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:17:
Hier is de EVE ook binnen. Staat in de lader maar scant al heel wat sinds ie daar staat.

Drukken jullie gewoon op “Clean” of moet ik eerst een andere stap doorlopen want zie niet 123 een optie om alles in kaart te gaan brengen :?
Bij de EVE werkt het net wat anders dan bij de EVA

De EVA kart een beetje rond, en maakt een snelle schets van de ruimte.
De EVE moet echt een hele cyclus maken, en plot gaande weg zijn kaart.

Ik zou de eerste run met de EVA zonder mopjes doen (maar gaat echt snel. Hooguit paar minuten), en met de EVE op stil, en zonder mop. Eerst even een kaart fixen dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:06:
[...]

Dat worden een boel vierkantjes tekenen :+

voor de zekerheid: blijft van de knop "Duidelijk" af ;)

Al twee keer mee de mist in gegaan
[Duidelijk]
weet u het zeker?

uh... ja :? het is duidelijk
[ja]
*Duidelijk*

en weg kaart :')
Leuk ja... Zo verzond Ome Alie ook heel lang vanuit Porselein :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

dragon2 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:23:
[...]

Leuk ja... Zo verzond Ome Alie ook heel lang vanuit Porselein :+
Het hinderlijke is, dat @JB zijn bot uitstekend vertaald is, EN Nederlands spreekt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

paQ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:27:
[...]

Het hinderlijke is, dat @JB zijn bot uitstekend vertaald is, EN Nederlands spreekt ;)
Mja deels. Ik heb ook eea aan knäckebröd ertussen staan :D

Zie overigens nog niet 123 wat je bedoeld met stille modus. Ben bijna thuis, dan kan ik (of ja de robot) aan de slag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1p82_llD6MlbPLWHwG3g2f6CeI4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qFdJFakimjYBNNGIF7CLq4kd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8awDMqVMcc103DodzWnXpVeFKUg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iVEaB5KCNShan1aBIEywSlMb.jpg?f=fotoalbum_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

oh ja die zit nu ook in de nieuwe app natuurlijk.

Ik bedoel met stil, dat je niet op voluit herrie (Wervelwind icoon) laat draaien, maar bijv laagste stand ventilator. Helemaal stil kan ook, maar dan maakt ie ook niks schoon :+

Je kunt bij de EVE ook per partitie instellen hoe hard dat hij moet zuigen en hoe nat dat hij moet dweilen.
Ervaring leert dat water altijd op hoogste stand moet. (En geen schoonmaakmiddel)
En bij de EVE dweilen in Y-patroon voorkomt strepen. Duurt wel serieus lang. Dan is de EVA wel zo'n 3-4 keer sneller.

[ Voor 12% gewijzigd door paQ op 07-12-2022 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Geen schoonmaakmiddel ? 😧

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Theo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:18:
[...]

De die-hard engineer in mij vraagt dan gelijk of je, nadat Eva de vloer gedweild heeft, handmatig de vloer ook wil dweilen met twee emmers (schoon en vuil water), zodat je aan het vuile water van Eva en dat in je emmertje kan bepalen hoe effectief Eva dweilt. Dat levert namelijk mooie objectieve data op :)

ik heb hetzelfde namelijk wel gedaan voor mijn Xiaomi voor zuigen en dweilen.
Ok, dan de vergelijking. Warm water in de 4 lt kan in EVA met schoonmaakmiddel, speciaal spul voor pvc vloer.
We pakken dan de partitie of gedeelte bij de keuken rond het kookeiland. dus Keuken 1.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEXT03ZxnZoXzcWkkNznYx5fOGg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/audWCWjApsisyvKOKQ10YDZQ.jpg?f=fotoalbum_large

Peos kijkt of ie het goed doet
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wvqL9eyyG9QAFGd3Zqn8z9QjK-A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5O4xrxhcPNcaG1aMEKk7nwgU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HYdYXrg1evr4bwrc3TTnjz6T0zY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbdQjDNcYnkH5oMJzIf0Nygp.jpg?f=fotoalbum_large

Na afloop de schone en vuile water kan naast elkaar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gq2RX81wBThi36CKxZG3_sEg6iI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QPw6yeitqtFTUrYcfbZP0CVF.jpg?f=fotoalbum_large (Links vuil)

Dit gedeelte hierna gedweilt met 1 emmer schoonwater + middel, hierin de mop natgemaakt, dan de mop in de persemmer en dweilen. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1imw1XrCqtufWdnAm4NDt73woYI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3S6NukupggWAKjtc6sN6eW3N.jpg?f=fotoalbum_largeNa 2 banen dweilen de mop in het schone water dippen, dan uitwringen in de andere emmer, dit 4 x gedaan.
Dan het water uit de mopemmer even in de EVA kan gegoten voor een vergelijking. (rechts vuil)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D9m4C-r4vcqATeSeP0g0u0aptSg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xundF6XonPVLMcjdmacmcZDC.jpg?f=fotoalbum_large
En het schone water in de schone kan, alleen dit was niet schoon meer. (links)
Ik vind het reuze meevallen. echt goed gemopt hoor EVA _/-\o_
Hierna even de hele woonkamer gemopt en kantoor Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZAKFYMHoovP5HN07uuhq5talLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMpHOhzyiSQhAOJUGbH8i0Hu.jpg?f=fotoalbum_large

en het resultaat ?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8P1c_bqEWSc_oXEe1zP4QVg50cQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NfiamIPcLhGIKLnIRW41wIMA.jpg?f=fotoalbum_large

En zo zijn de moppen eruit na 1 x gebruik van 50 M2
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JBBVXW3DzplyE60DSn_XvsEl3cI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rmAiXtpOOnOJC9pSXZb2XH5J.jpg?f=fotoalbum_large

En tuurlijk zal ik ook af en toe zelf met de mop rond gaan, maar ik ben super, super SUPER blij met EVA _/-\o_ , (ps ze heet EVA 1, sparen voor EVA 2 ;)

[ Voor 4% gewijzigd door taz10 op 07-12-2022 21:41 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

EVE voelt zich inmiddels ook thuis :D Leuk hoor! Dit is toch wel even wat anders dan een domme robot van 8 jaar oud.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:15

Theo

moederbord

taz10 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 21:32:
[...]

Ok, dan de vergelijking. Warm water in de 4 lt kan in EVA met schoonmaakmiddel, speciaal spul voor pvc vloer.
We pakken dan de partitie of gedeelte bij de keuken rond het kookeiland. dus Keuken 1.
[Afbeelding]

Peos kijkt of ie het goed doet
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Na afloop de schone en vuile water kan naast elkaar.
[Afbeelding] (Links vuil)

Dit gedeelte hierna gedweilt met 1 emmer schoonwater + middel, hierin de mop natgemaakt, dan de mop in de persemmer en dweilen. [Afbeelding]Na 2 banen dweilen de mop in het schone water dippen, dan uitwringen in de andere emmer, dit 4 x gedaan.
Dan het water uit de mopemmer even in de EVA kan gegoten voor een vergelijking. (rechts vuil)

[Afbeelding]
En het schone water in de schone kan, alleen dit was niet schoon meer. (links)
Ik vind het reuze meevallen. echt goed gemopt hoor EVA _/-\o_
Hierna even de hele woonkamer gemopt en kantoor [Afbeelding]

en het resultaat ?
[Afbeelding]

En zo zijn de moppen eruit na 1 x gebruik van 50 M2
[Afbeelding]

En tuurlijk zal ik ook af en toe zelf met de mop rond gaan, maar ik ben super, super SUPER blij met EVA _/-\o_ , (ps ze heet EVA 1, sparen voor EVA 2 ;)
:D Met warm water voor Eva is het resultaat nog best aardig goed! Hoe lang is Eva bezig met het dweilen van 50 M2?
Het is wellicht niet de design case hoe je Eva gebruikt (handmatig warm water vullen vlak voor gebruik), maar wel één die effectief werkt! Ik ben echt verbaasd over hoeveel chocolademelk Eva maakt, en hoe weinig er handmatig daarna nog van de vloer komt. Je hebt mij iig overtuigd dat een goede robomopper (met warm water en zeep) best aardig een schone vloer kan geven. :D

en met handmatig dweilen, na twee banen de dweil eerst uitspoelen in vuil water, dan persen boven het vuile water, dan tippen in schoon water (of snel onderdompelen erin, en daarna persen boven het vuilwater) en weer twee banen dweilen, dan blijft je schoonwater ook schoon :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

De duur is grotendeels afhankelijk hoevaak (en hoever) hij naar de basis moet rijden om te spoelen.
Dat is ook de hoofdreden dat ik er 2 heb. Als afstanden te groot worden heb je steeds 1 stuk wat HEEL vaak gedweild wordt, maar je steeds 1 minuut bijv effectief dweilen misloopt vanwege de logistiek.

Allemaal 1e wereld problemen.

Maar ook met koud water is het net zo zwart hoor ;)
Het ding dweilt zo'n 6 min met dat 'warme' water. Je maakt mij niet wijs dat dat nog heel warm is na 2 minuten over de grond schrapen ;)

[ Voor 4% gewijzigd door paQ op 08-12-2022 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

paQ schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:07:
De duur is grotendeels afhankelijk hoevaak (en hoever) hij naar de basis moet rijden om te spoelen.
Dat is ook de hoofdreden dat ik er 2 heb. Als afstanden te groot worden heb je steeds 1 stuk wat HEEL vaak gedweild wordt, maar je effectief steeds 1 minuut bijv effectief dweilen misloopt vanwege de logistiek.

Maar ook met koud water is het net zo zwart hoor ;)
Het ding dweilt zo'n 6 min met dat 'warme' water. Je maakt mij niet wijs dat dat nog heel warm is na 2 minuten over de grond schrapen ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AZAKFYMHoovP5HN07uuhq5talLc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cMpHOhzyiSQhAOJUGbH8i0Hu.jpg?f=fotoalbum_large
Ik zal het de volgende keer opnemen, maar meen iets van 1 uur of zo, en bij mij zoals je kunt zien moet die best een stukje rijden steeds. De unit staat op kantoor en dan elke 6 minuten weer de kamer in.
Ik heb de kamer en keuken in 2 stukken verdeeld, het is wel 1 open ruimte met een kookeiland erin, maar het stuk bij de keuken is meer looproute ook naar de buitendeur (vrouw rookt buiten) enzo , dus dacht dan kan ik deze makkelijk apart extra laten dweilen

En wat betreft warm water, ik heb ook vloerverwarming dus lekkere warme vloer :+ _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door taz10 op 08-12-2022 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Vond het irritant dat de EVA zo vaak terug ging tijdens het poetsen van mijn woonkamer (in totaal 4x). Dus heb hem van 9 naar 12 minuten gezet in de hoop dat hij dan sneller klaar zou zijn. Zie dat jullie 6 aanhouden. Is dat veel beter? (heb hem pas sinds vorige week)

[ Voor 6% gewijzigd door Mirved op 08-12-2022 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Mirved schreef op donderdag 8 december 2022 @ 10:53:
Vond het irritant dat de EVA zo vaak terug ging tijdens het poetsen van mijn woonkamer (in totaal 4x). Dus heb hem van 9 naar 12 minuten gezet in de hoop dat hij dan sneller klaar zou zijn. Zie dat jullie 6 aanhouden. Is dat veel beter? (heb hem pas sinds vorige week)
Bij 12 min kan het goed zijn dat je mops droog zijn na een minuut of 10. Dan nemen de mops ook veel minder vuil op.
Zal per vloer en vloertemperatuur afhangen, en wellicht ook RLV. Misschien dat je het op glad gepolijste tegels prima redt met 12 min.

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 08-12-2022 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik heb tweedehands een STYJ02YM (Vacuum Mop P) gekocht, en wil daar Valetudo op proberen te draaien.

De firmware is door de vorige eigenaar geupdate naar de laatste versie, dus ik lees overal dat je dan een volledige factory reset moet doen. Dat is dus niet alleen de home/power-knoppen indrukken maar er zou ergens een reset-knopje moeten zijn dat je met een pin in moet drukken.

Ik kan alleen nergens vinden of/waar die zit op deze stofzuiger, heeft iemand toevallig dezelfde en dat al een keer uitgevonden?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Na 2 dagen EVA in huis, vraagt mijn vrouw : “ is er ook niet een EVA stoffer ? Drone of zo ? “ 😅🙈. Ons huis is nog niet zo schoon geweest 🥳🤣

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
De vrouw is hier ook helemaal lyrisch over de Eva. Echt goed voor m’n draagvlak voor verdere digitalisering van het huis 😂.

Enige waar Eva problemen mee heeft is de visgraat speel mat van m’n dochter, die is wit grijs en ik denk dat dat de val sensor triggered.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-r9rAqDH85Q8xNEHEcp1mmzehzs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/55IgPvuUuzKHsoO48jpzJvPZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasmachine
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 08:28
Ik ben de afgelopen dagen eens door dit topic heen gegaan maar ik merk dat ik toch nog een beetje zoekende ben.

We hebben een nieuwe woning met 3 verdiepingen. Het lijkt mij leuk om hier een slimme robotstofzuiger te nemen in plaats van de “domme” die we ooit bij de Lidl hebben gekocht.

Nu dacht ik gelijk aan de iRobot stofzuiger, zeker omdat deze nu in de aanbieding is (https://www.irobot.nl/nl_NL/irobot-roomba-j7/J715640.html). Nu lees ik echter ook dat iRobot ingehaald is door andere modellen zoals Roborock en Roidme.

Wat zouden jullie in mijn situatie adviseren? Ik vind het voornamelijk belangrijk dat hij slim kan navigeren en niet tegen van alles opbotst of om de haverklap vast loopt op bijvoorbeeld een stoelpoot, wasrek of kabel. Daarnaast zou het indelen van zones wel fijn zijn en ook dat je hem op meerdere verdiepingen kan gebruiken.

Is de J7 dan toch een prima aanbieding nu of kan ik beter voor een ander merk of model gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@Wasmachine ik heb een i3 zien rondrijden bij vrienden, omdat ik op op jouw punt hing mbt nieuwe investering. Die botste nog vaker tegen iets aan dan onze ILIFE V7 die hier nog af en toe rond rijdt op zolder etc. Bizar gewoon. Nu weet ik niet of hun "Mercedes" onder de reeks, het beter doen maar ik ben sinds kennismaking met LiDAR om. Dat kun je niet met elkaar vergelijken.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:43
Wij hebben sinds kort een Roborock S7 MaxV Plus en ben heel erg gecharmeerd van de navigatie van het apparaat. (het stofzuigern ook wel hoor ;) )

Gewoon echt heel goed met mapping van plattegrond en botst eigenlijk nergens tegenaan.
Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Ook als je meubels verschoven hebt detecteert hij dat zelf en pakt dan de plekken waar hij eerst niet bij kon komen. handig als je bijvoorbeeld de stoelen in de keuken wel of niet onder de tafel hebt staan zeg maar.
Lijkt hem allemaal niks uit te maken en "ziet" wat er wel of niet kan en past daar zijn "routes" op aan..

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasmachine
Dank, waardevolle reacties!
Ik vind de S7 MaxV Plus wel iets te prijzig. Ik zat zelf maximaal te denken tussen de 500 en 600 euro.

Maar als ik jullie goed begrijp dan is LiDAR wel een must have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wasmachine schreef op maandag 12 december 2022 @ 09:56:
Dank, waardevolle reacties!
Ik vind de S7 MaxV Plus wel iets te prijzig. Ik zat zelf maximaal te denken tussen de 500 en 600 euro.

Maar als ik jullie goed begrijp dan is LiDAR wel een must have.
Een EVE Plus past prima in dat budget :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
Voor de mensen met de EVA hoe doe je andere verdiepingen schoonmaken? Laat je hem dan daar alleen zuigen of sleep je de hele base station mee naar boven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasmachine
JB schreef op maandag 12 december 2022 @ 10:03:
[...]

Een EVE Plus past prima in dat budget :)
En hoe verhoudt de EVE Plus zich tot de J7? Ben je er heel tevreden mee of merk je toch wat ongemakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Wasmachine schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:39:
[...]

En hoe verhoudt de EVE Plus zich tot de J7? Ben je er heel tevreden mee of merk je toch wat ongemakken?
Ik ben tot op heden super tevreden :)

Hier iemand die een Roomba ermee vergelijkt :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emcore
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 28-08 15:16
Wasmachine schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:39:
[...]

De een bevat ook een dweil, de ander niet. Is dat iets waar je interesse in hebt?
Let namelijk wel op dat je dan mogelijk de dweil handmatig moet verwijderen als je wil dat de robot ook je tapijt (als je dat hebt) stofzuigt. Dat is weer afhankelijk van het type.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

emcore schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:47:
[...]

De een bevat ook een dweil, de ander niet. Is dat iets waar je interesse in hebt?
Let namelijk wel op dat je dan mogelijk de dweil handmatig moet verwijderen als je wil dat de robot ook je tapijt (als je dat hebt) stofzuigt. Dat is weer afhankelijk van het type.
De dweilfunctie zou ik me niet teveel van voorstellen bij die EVE Plus. Ik gebruik het in ieder geval niet :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wasmachine
emcore schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:47:
[...]

Dweilen zou niet mijn hoogste prio hebben.
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik geen omkijken heb naar het stofzuigen en dat de robotstofzuiger meerdere verdiepingen aan kan. We hebben geen tapijt maar wel op bepaalde plekken kleedjes liggen. Dus daar zou die overweg mee moeten kunnen gaan.
JB schreef op maandag 12 december 2022 @ 11:43:
[...]

Ik ben tot op heden super tevreden :)

Hier iemand die een Roomba ermee vergelijkt :)

[YouTube: ROIDMI EVE Plus vs ROOMBA iRobot i7+ Comparison]
Thanks, ga ik even bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kromatic
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 10-09 21:02
Welke dweilrobot is aan te raden? Ik kijk al een tijdje naar de s7 MaxV Ultra, maar de prijs kan ik niet naar mijzelf toe rechtvaardigen, aangezien ik al een Xiaomi Mijia 1S heb voor het stofzuigen zelf. Betrof destijds een robot van net geen EUR 400,-.

Mijn zoektocht heeft mij gebracht tot de Irobot Braava m6, maar ik vroeg mij af of dit een redelijk volwaardige vervanger is voor zelf dweilen. Het model zelf is al een paar jaartjes oud en de video's overtuigen mij nog niet helemaal. Zo doet de robot schijnbaar over 35m2 zo'n 2 uur. Mijn benedenverdieping is ca. 140 m2 en om nou 8 uur lang die robot aan te zetten, gaat me wat te ver.

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

[ Voor 13% gewijzigd door Kromatic op 12-12-2022 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
De Eva is geweldig maar de app is niet best. Ze hebben nu een nieuwe manier om je kamers te splitsen, met een vierkantje ipv een lijntje. Niet te doen! Of snap ik het niet ? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Megalomania schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:26:
De Eva is geweldig maar de app is niet best. Ze hebben nu een nieuwe manier om je kamers te splitsen, met een vierkantje ipv een lijntje. Niet te doen! Of snap ik het niet ? 😅
Is die app anders dan die van de EVE? Werkt hier prima, met lijntje?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xrZ_XJGP5mxCBviGkBeJlGG8mFA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IVWdFoUFmvVV2FHZspBiywEg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q-aXMqO0WNyM3blltDmTy7dCfDQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AqycdR2BwAp0ccLb4UL3A8iN.jpg?f=user_large

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emcore
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Dreame L10S Ultra? Die is nu weer in Duitsland te krijgen voor 899 euro (+3,95 verzendkosten) bij Amazon.

Ik had op Reddit gelezen dat er diverse issues mee zijn / waren:
- Geen water uit het basestation / robot die droog dweilt hierdoor
- Robot die het dock niet meer in komt omdat door de kou (basestation vervormd met een paar mm)
- (Mogelijk issue) Het waterreservoir in de robot zit er vast in, dus heb je mogelijk kans op schimmel

Hebben jullie deze problemen ook opgemerkt?

En ik vroeg me af of de batterij te vervangen is. Ik kan er op de pagina van Dreame weinig over vinden.

Ik zit eigenlijk te wachten op de S7 MaxV Ultra, maar de kans dat die er voor deze prijs op komt is klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Megalomania schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 08:26:
Dan doe je iets verkeerd denk, ik heb ook EVA en gewoon een lijntje om kamers te splitsen.
Werkt perfect hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Zijn hier mensen met glazen deuren (taats oa) :? Hoe gaat jullie robot daar mee om en welke robot is het? RoboRock S7 van maatje gaat hier compleet maf op.

[ Voor 19% gewijzigd door JB op 13-12-2022 11:52 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
@JB wij hebben geen glazen deuren maar hebben wel grote ramen tot aan de grond. Om nou te zeggen dat ie er compleet maf op gaat is teveel. Maar hij gaat er zeg maar niet lekker langs zoals bij muren. Dat kan natuurlijk ook niet aangezien de lidar door de raam heen kijkt. Aangezien dat ons niet stoort ( we zijn er toch niet) en er geen beschadigingen zijn boeit het ons niet.

Elke robot met Lidar heeft hier volgens mij onherroepelijk last van tenzij je natuurlijk op 'ooghoogte' van de robot een strip aanbrengt maar of je moet willen?

Dat was het voordeel van een Neato die had magnetische strips. Die legden we dan voor de ramen en dan ging hier wel netjes langs. Voor de S7 heb ik hier nog geen fatsoenlijke oplossing voor gevonden. Maar zoals gezegd, niet echt nodig.

[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 13-12-2022 11:59 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
Webgnome schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:59:
@JB wij hebben geen glazen deuren maar hebben wel grote ramen tot aan de grond. Om nou te zeggen dat ie er compleet maf op gaat is teveel. Maar hij gaat er zeg maar niet lekker langs zoals bij muren. Dat kan natuurlijk ook niet aangezien de lidar door de raam heen kijkt. Aangezien dat ons niet stoort ( we zijn er toch niet) en er geen beschadigingen zijn boeit het ons niet.

Elke robot met Lidar heeft hier volgens mij onherroepelijk last van tenzij je natuurlijk op 'ooghoogte' van de robot een strip aanbrengt maar of je moet willen?

Dat was het voordeel van een Neato die had magnetische strips. Die legden we dan voor de ramen en dan ging hier wel netjes langs. Voor de S7 heb ik hier nog geen fatsoenlijke oplossing voor gevonden. Maar zoals gezegd, niet echt nodig.
Is het voor de S7 niet een optie om een no-go zone neer te leggen die langs de glazen deur loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieksc
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 07:15
alexvanniel schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 14:29:
[...]

Is het voor de S7 niet een optie om een no-go zone neer te leggen die langs de glazen deur loopt?
Dat kan je via de app inderdaad allemaal instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:55
Ik heb de Roborock S7 nu een paar weken thuis. Verbinden ging toen ik hem uit de doos haalde heel eenvoudig. Maar sinds dit weekend heb ik er geen verbinding er meer mee. Ik heb mijn router al alleen op 2.4ghz en verschillende keren gereset (T-mobile router Zyxel). Ook heb ik de S7 al meerdere keren een factory reset gegeven. Maar telkens is hij onvindbaar op zowel de Roborock app als de Xiaomi Home app. Wat kan ik nog meer doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

emcore schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:15:
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met de Dreame L10S Ultra? Die is nu weer in Duitsland te krijgen voor 899 euro (+3,95 verzendkosten) bij Amazon.

- Robot die het dock niet meer in komt omdat door de kou (basestation vervormd met een paar mm)
- (Mogelijk issue) Het waterreservoir in de robot zit er vast in, dus heb je mogelijk kans op schimmel

En ik vroeg me af of de batterij te vervangen is. Ik kan er op de pagina van Dreame weinig over vinden.

Ik zit eigenlijk te wachten op de S7 MaxV Ultra, maar de kans dat die er voor deze prijs op komt is klein.
Ja, Top ding.
Zoek in dit topic even.
Die van mij heeft niets van deze klachten.
Hij doet elke avond zijn rondje met dweilen.
Het dock vervormd niet en gaat prima.
Schimmel zou kunnen, daar heb ik hem te kort voor.
Maar hij zuigt het water eruit na elke beurt. Dus lijkt me sterk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heire
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 22:09
emcore schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 09:15:

Hier recent gekocht en geen problemen tot nu toe.
Schimmel kan ik niet oordelen wegens te recent maar lijkt me straf als je deze frequent gebruikt.
Het is juist door de prijs van de s7 dat ik deze gekocht heb en de reviews toch ook vrij positief zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rda
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

taz10 schreef op donderdag 8 december 2022 @ 22:50:
Na 2 dagen EVA in huis, vraagt mijn vrouw : “ is er ook niet een EVA stoffer ? Drone of zo ? “ 😅🙈. Ons huis is nog niet zo schoon geweest 🥳🤣
Ik hoop al jaren dat mijn vriendin uit eigen initiatief om een extra Eva in huis vraagt.

Persoonlijk twijfel ik tussen een EVA en een Dreamed l0s ultra. Ik vraag me af of de verschillen de meerprijs rechtvaardigen. Vooral het optillen van de dweil is een handige, extra functie, maar zo noodzakelijk is dat niet.

[ Voor 23% gewijzigd door rda op 14-12-2022 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
taz10 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:09:
[...]

Dan doe je iets verkeerd denk, ik heb ook EVA en gewoon een lijntje om kamers te splitsen.
Werkt perfect hoor.
Als je de app update, heb je dan nog steeds een lijntje ? Ik heb iOS.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EimIolF8j3MFp3rf2QPF0JOqT_0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/aO0PIL18ICwHWeZtgDRFRzjP.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

Webgnome schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 11:59:

Je kan heel precies een grensstreep proberen te trekken op je kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

rda schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:37:
[...]

Ik hoop al jaren dat mijn vriendin uit eigen initiatief om een extra Eva in huis vraagt.

Persoonlijk twijfel ik tussen een EVA en een Dreamed l0s ultra. Ik vraag me af of de verschillen de meerprijs rechtvaardigen. Vooral het optillen van de dweil is een handige, extra functie, maar zo noodzakelijk is dat niet.
De dreame has it all. Maar als een beetje optillen je verder niet boeit, dan biedt dat ook geen meerwaarde.
De optie gaat ten kosten van iets natuurlijk. Hoogte van het apparaat misschien, mechanisme, prijs...

• RoelsRules
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Zijn er mensen met een dweilende robot en een houten vloer?
Wij hebben een (nieuw huis en nieuwe) houten vloer die in ieder geval door een nieuwe robot gestofzuigd gaat worden. Een houten vloer mag je niet te vaak dweilen en niet met te agressief spul er in.
Dus twijfel welke robot... Wel of niet met een dweil functie (die je dan niet vaak gebruikt). Iemand hier in dezelfde situatie?

tja, wat hier stond heb ik al lang niet meer...

• Megalomania
Vooral in deze tijd is de lucht in je huis meestal te droog voor je vloer, dus wat extra dweilen kan geen kwaad denk ik. Ik zou wel zuinig doen met schoonmaakmiddel idd. Je hebt wel spul voor houten vloeren maar weet niet hoe goed dat samen gaat met de robot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

paQ schreef op woensdag 14 december 2022 @ 21:10:
[...]

Je kan heel precies een grensstreep proberen te trekken op je kaart.
Dat heeft ie inderdaad gedaan nu. Dat werkt.

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Nu online

paQ

JB schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:20:
[...]

Dat heeft ie inderdaad gedaan nu. Dat werkt.
moet precies hetzelfde doen als de oude magneetstrips

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
Sinds vandaag zuigt mijn S5 Max niet meer goed, stof en haren blijven aan de side en main borstel plakken en schuift gewoon mee over de vloer heen.

Het geluid van het zuigen maakt het wel.

Robot is iets meer dan 3 jaar oud.. Nu al kapot?

Eergisteren kreeg ik ook al Lidar sensor errors.

[ Voor 9% gewijzigd door BlazeMuis op 15-12-2022 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

@BlazeMuis ben je er nog verder mee gekomen? Reset een optie wellicht?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 12:31
JB schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:51:
@BlazeMuis ben je er nog verder mee gekomen? Reset een optie wellicht?
Vanmorgen deed 'ie het ineens wel weer, ik heb de lidar op de bovenkant een paar tikken gegeven en dat leek te werken.

Stof en haren zuigt de robot nog steeds niet zo heel goed meer op, ik haal het vandaag even allemaal uit elkaar, misschien zit er ergens iets vast. Zo niet, dan is het tijd voor een nieuwe, met een afzuigstation dit keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opblaaskrokodil
  • Registratie: September 2016
  • Niet online
mabo11 schreef op dinsdag 13 december 2022 @ 17:59:
Ik heb de Roborock S7 nu een paar weken thuis. Verbinden ging toen ik hem uit de doos haalde heel eenvoudig. Maar sinds dit weekend heb ik er geen verbinding er meer mee. Ik heb mijn router al alleen op 2.4ghz en verschillende keren gereset (T-mobile router Zyxel). Ook heb ik de S7 al meerdere keren een factory reset gegeven. Maar telkens is hij onvindbaar op zowel de Roborock app als de Xiaomi Home app. Wat kan ik nog meer doen?
Hopelijk heb je de oorzaak inmiddels achterhaald. Zo ja, wil je die hier nog delen? Ben zelf ook geïnteresseerd in de S7, dus benieuwd of dit issue vaker voor kan komen. In dit topic had ik dacht ik nog geen andere Tweakers gezien met een soortgelijk issue.
Met nieuwsgierig googlen kwam ik trouwens dit artikel tegen. Daar noemen ze o.a. dat de charging dock ook binnen wifi-bereik staat.

-edit-
Leesbaarheid

[ Voor 4% gewijzigd door Opblaaskrokodil op 17-12-2022 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Laatst online: 08:20
Er hadden op 29-11 meer mensen een Roborock s7 besteld bij Geekmaxi. Deze zou gisteren, op 16/12 weer op voorraad zijn. Hebben andere Tweakers hier al iets over gehoord of een verzendbericht gehad? Hier nog geen bericht namelijk. Maak me niet druk, ben gewoon benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:28
BlazeMuis schreef op donderdag 15 december 2022 @ 16:07:
Sinds vandaag zuigt mijn S5 Max niet meer goed, stof en haren blijven aan de side en main borstel plakken en schuift gewoon mee over de vloer heen.

Het geluid van het zuigen maakt het wel.

Robot is iets meer dan 3 jaar oud.. Nu al kapot?

Eergisteren kreeg ik ook al Lidar sensor errors.
apart, ook hier het gevoel dat hij minder opzuigt dan normaal, een reset gegeven maar heeft geen impact gehad.
iets meer dan twee jaar oud.

ben benieuwd of meerdere dit ondervinden en een oplossing gevonden hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daaan_1992
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-09 22:48
red1 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:15:
Er hadden op 29-11 meer mensen een Roborock s7 besteld bij Geekmaxi. Deze zou gisteren, op 16/12 weer op voorraad zijn. Hebben andere Tweakers hier al iets over gehoord of een verzendbericht gehad? Hier nog geen bericht namelijk. Maak me niet druk, ben gewoon benieuwd.
Ik heb hem op 28 nov besteld en kreeg een mail dat die eind deze maand beschikbaar zou zijn. Maar even geduldig afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
sterremos schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:27:
[...]

apart, ook hier het gevoel dat hij minder opzuigt dan normaal, een reset gegeven maar heeft geen impact gehad.
iets meer dan twee jaar oud.

ben benieuwd of meerdere dit ondervinden en een oplossing gevonden hebben
Heb je het hepa filter al eens uitgespoeld of vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:28
alexvanniel schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 12:50:
[...]

Heb je het hepa filter al eens uitgespoeld of vervangen?
ja, die is pas vervangen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Laatst online: 14-09 10:01
Iemand al wat meer updates van de bestelling bij Geekmaxi?

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mabo11
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:55
Opblaaskrokodil schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 23:15:
[...]

Hopelijk heb je de oorzaak inmiddels achterhaald. Zo ja, wil je die hier nog delen? Ben zelf ook geïnteresseerd in de S7, dus benieuwd of dit issue vaker voor kan komen. In dit topic had ik dacht ik nog geen andere Tweakers gezien met een soortgelijk issue.
Met nieuwsgierig googlen kwam ik trouwens dit artikel tegen. Daar noemen ze o.a. dat de charging dock ook binnen wifi-bereik staat.

-edit-
Leesbaarheid
Ik heb conact opgenomen met de klantenservice van roborock. Daar is een chatfunctie. Zij gaven me een aantal handelingen die ik al gedaan had. Deze werkten toen ook allemaal niet. Mijn factory reset is al na 1 minuut klaar i.t.t. de 5 minuten die het apparaat aangeeft. De vrouw vond het vreemd dat er geen vacuum_roborock wifi te voorschijn kwam. Vervolgens gaf de dame aan dat ik de stofzuiger maar terug moest sturen. Afgelopen donderdag op de post gedaan terug naar Amazon. Verder heb ik niets meer gehoord. Heb ook nog bij een vriend getest of ik daar wel verbinding kon krijgen. Hij woont achteraf waarbij ik geen last van andere wifi signalen zou hebben. Maar dat hielp ook niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emcore
Ik had een vraag over Xiaomi en de Roborock merknamen en de verschillen.

Als je nu naar amazon.es gaat, en je zoekt op de Roborock S7 MaxV, dan vind je 2 keer dezelfde robot. Eén keer kost hij €749,-, en één keer kost hij €599,-.
Beide robots worden verkocht door Amazon zelf, dus geen 3rd party verkoper. Het enige verschil tussen de 2, is dat de goedkoopste de naam ROB Xiaomi Roborock S7 MaxV heeft. De andere heet gewoon Roborock S7 MaxV. Interessant genoeg heeft de goedkoopste bijna 300 beoordelingen, en de duurdere maar 15.
Bij de goedkopere linken ze je door naar de 'Xiaomi store'; bij de duurdere linken ze naar de 'Roborock store'.

Ik heb het er maar op gegokt, maar misschien kan iemand hier licht schijnen op dit verschil? Is de goedkopere de Chinese versie of iets dergelijks? Ik had geprobeerd het te vinden in deze topic via de zoekfunctie, maar of ik kan niet goed zoeken of het is niet ter sprake gekomen.

[ Voor 7% gewijzigd door emcore op 19-12-2022 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:04
Het duizelt behoorlijk in dit topic, en ook qua aanbod stofzuigers. Wat is nu voor ongeveer €400 een goede Roborock of Roidmi zonder dat ie hoeft te moppen? Ik kom van de Xiaomi Mibot v1 en heb huisdieren.

Roidmi Eve plus een goede keus voor €419 via amazon.de?

[ Voor 10% gewijzigd door CarpeVentum op 19-12-2022 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23-08 11:58
De-Hamster schreef op dinsdag 22 juni 2021 @ 12:12:
Mij triggert een robotstofzuiger heel erg. Begane grond hebben wij parket en tegels (tussen gang en woonkamer wel een klein dorpeltje). En een vloerkleed bij de bank.

Wij zijn nu toch overstag om eens te kijken of dit iets voor ons is. Met een husky in huis is minimaal 1x per dag stofzuigen wel écht nodig. Dat geeft ook meteen mijn grootste uitdaging, is een robotstofzuiger wel echt geschikt voor zo'n harig beest ;)
Ik ga namelijk niet meteen voor de high-end variant, aangezien ik sowieso wel mijn bedenkingen heb met het écht vervangen van stofzuigen. Maar als we dat kunnen beperken tot het vloerkleed en één keer echt goed.

Zijn er bepaalde toppers tot 200 euro? Ik was via aan het kijken naar
- Ultenic D5s / Pro
- Eufy RoboVac 11S Max / 30C
- Neatsvor X500
- AMIBOT Animal H2O Connect

Maar ze krijgen nagenoeg allemaal 4,5 sterren. Zijn er volgens jullie aanbevelingen hiervoor?
Heb jij uiteindelijk nog een keuze gemaakt? Zo, ja: welke en ben je er tevreden mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
BlazeMuis schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 09:59:
[...]

Vanmorgen deed 'ie het ineens wel weer, ik heb de lidar op de bovenkant een paar tikken gegeven en dat leek te werken.

Stof en haren zuigt de robot nog steeds niet zo heel goed meer op, ik haal het vandaag even allemaal uit elkaar, misschien zit er ergens iets vast. Zo niet, dan is het tijd voor een nieuwe, met een afzuigstation dit keer.
Dan moet je wel uitvogelen wat het probleem is, maar algemeen is wat mij betreft wel een pluspunt dat roborocks goed zelf te repareren zijn.

Ik kreeg jaar geleden ofzo foutmelding op de Lidar. Hij wist hem niet rond te draaien. Wat gegoogled, motortje eruit gehaald, die aan voeding wat stroom gegeven, en hij schoot weer los en draaide weer. Voor een week of twee. Toen weer gedaan, en in principe moest ik nog garantie hebben, maar goed, ik dacht eerst probeer ik het zelf wel. En dus op Aliexpress een nieuwe Lidar motor gekocht voor een tientje ofzo. Uiteraard was het weer net niet 1 op 1 identiek, geloof dat ik stukje tape eraf moest halen, maar daarna past hij er in, en daar loopt hij dus nu ruim een jaar weer probleemloos op.

Maar het viel mij toen echt mee hoe makkelijk ik met wat schroeven de hele lidar assembly eruit kon halen, en daarin weer de motor kon demonteren. Was de hele lidar kapot geweest dan had ik wel garantie geclaimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Update voor de mensen die een Roborock S7 hebben besteld bij Geekmaxi.

Ik heb 28 november besteld en kreeg een uur geleden een track en trace code dat hij is verzonden.

Bij DPD is hij als order aangemaakt, maar verder nog niet te tracken. Dus hopelijk einde deze week of begin volgende week in huis. d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Timoth schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:30:
Update voor de mensen die een Roborock S7 hebben besteld bij Geekmaxi.

Ik heb 28 november besteld en kreeg een uur geleden een track en trace code dat hij is verzonden.

Bij DPD is hij als order aangemaakt, maar verder nog niet te tracken. Dus hopelijk einde deze week of begin volgende week in huis. d:)b
Ik heb dezelfde verzendmail gekregen en ook nog niet te tracken.

Wat ik wel minder vind, is dat ik de webshop afgelopen vrijdag en gisteren heb gemaild, maar nog geen reactie terug heb gehad. Als de communicatie nu al zo verloopt, hoe zal dat dan zijn in de toekomst met een eventueel probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
red1 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:44:
[...]

Ik heb dezelfde verzendmail gekregen en ook nog niet te tracken.

Wat ik wel minder vind, is dat ik de webshop afgelopen vrijdag en gisteren heb gemaild, maar nog geen reactie terug heb gehad. Als de communicatie nu al zo verloopt, hoe zal dat dan zijn in de toekomst met een eventueel probleem..
Ik kwam in reviews wel tegen dat ze via de mail slecht te bereiken zijn, maar via de livechat wel goed. Verder een 4,3 op Trustpilot, dus ik denk dat dat wel goedkomt.

Maar ik verwacht van een buitenlandse webshop ook niet dat alles zo snel en vlekkeloos verloopt als met bijvoorbeeld een Coolblue, als eventuele problemen maar worden opgelost dan vind ik het best.

En ik ben met de huidige ontwikkelingen in de coronacrisis in China al maar wat blij dat Geekmaxi de robots nog enigszins op tijd heeft binnen gekregen. Ik ben vooral bang dat het in China de komende weken/maanden daarin steeds vaker mis zal gaan.

[ Voor 13% gewijzigd door Timoth op 20-12-2022 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
red1 schreef op zaterdag 17 december 2022 @ 10:15:
Ik heb zojuist een verzendbevestiging en track&tract (DPD) ontvangen :-)

Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:04
Kun je bij de Roborock S7 het dweilen ook gewoon uitzetten en 'm alleen voor het zuigen gebruiken? Het wordt de S7 of de Eve plus (waar je de dweil onderuit kan halen).

[ Voor 26% gewijzigd door CarpeVentum op 20-12-2022 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Laatst online: 11:27
Ja hoor, dat kan gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haodeyoude
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 15-09 16:03
Timoth schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:52:
[...]

Ik kwam in reviews wel tegen dat ze via de mail slecht te bereiken zijn, maar via de livechat wel goed. Verder een 4,3 op Trustpilot, dus ik denk dat dat wel goedkomt.

Maar ik verwacht van een buitenlandse webshop ook niet dat alles zo snel en vlekkeloos verloopt als met bijvoorbeeld een Coolblue, als eventuele problemen maar worden opgelost dan vind ik het best.

En ik ben met de huidige ontwikkelingen in de coronacrisis in China al maar wat blij dat Geekmaxi de robots nog enigszins op tijd heeft binnen gekregen. Ik ben vooral bang dat het in China de komende weken/maanden daarin steeds vaker mis zal gaan.
Heeft een van jullie bevestiging dat dit niet een Chinees maar internationaal model betreft? Als ik google kom ik verhalen tegen dat de chinese mainland modellen een locatie lock hebben waardoor je geen settings aan kunt passen wanneer de unit in het buitenland gebruikt wordt.
Kun je wel weer omheen werken met een VPN naar China maar lijkt me niet echt een wenselijke oplossing..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
Haodeyoude schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 17:09:
[...]

Heeft een van jullie bevestiging dat dit niet een Chinees maar internationaal model betreft? Als ik google kom ik verhalen tegen dat de chinese mainland modellen een locatie lock hebben waardoor je geen settings aan kunt passen wanneer de unit in het buitenland gebruikt wordt.
Kun je wel weer omheen werken met een VPN naar China maar lijkt me niet echt een wenselijke oplossing..
Ja, er staat (en stond bij bestellen) bij dat het om de EU-versie gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Dag allemaal,

Dilemma! Ik heb mijn vriendin eindelijk zover gekregen (nou ja, ze vind het nog steeds een hoop geld) om samen een robot stofzuiger & dweil aan te schaffen.

Nu het dilemma. Ik twijfel tussen de Roidmi Eva en de Roborock S7 met waterstation.

Specifiek twijfel ik over:
- Roborock kan de dweil optillen; Eva kan dit niet. Nu wonen wij in een appartement met PVC vloer met een aantal kleden op de vloer. Het is natuurlijk geen einde van de wereld als we de dweil onder Eva moeten verwijderen als we ook de kleden willen laten stofzuigen, maar jammer is het wel.
- Dan het prijsverschil: ruim €400,-. Is het verschil dat waard? Op de optilbare dweil na zie ik geen andere voordelen.
- Kopen via Geekbuying. Ze hebben een mooie actie & bieden de mogelijkheid om in 3 delen te betalen. Hebben jullie positieve ervaring met hen?

Alvast bedankt allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:41
Reveniser schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 20:55:
Dag allemaal,

Dilemma! Ik heb mijn vriendin eindelijk zover gekregen (nou ja, ze vind het nog steeds een hoop geld) om samen een robot stofzuiger & dweil aan te schaffen.

Nu het dilemma. Ik twijfel tussen de Roidmi Eva en de Roborock S7 met waterstation.

- Roborock kan de dweil optillen; Eva kan dit niet. Nu wonen wij in een appartement met PVC vloer met een aantal kleden op de vloer. Het is natuurlijk geen einde van de wereld als we de dweil onder Eva moeten verwijderen als we ook de kleden willen laten stofzuigen, maar jammer is het wel.
- Dan het prijsverschil: ruim €400,-. Is het verschil dat waard? Op de optilbare dweil na zie ik geen andere voordelen.
- Kopen via Geekbuying. Ze hebben een mooie actie & bieden de mogelijkheid om in 3 delen te betalen. Hebben jullie positieve ervaring met hen?

Alvast bedankt allemaal!
Het dweilen op de S7 vind ik meer een gimmick maar zonder toegevoegde waarde. Waterreservoir is echt minimaal en het. kleine dweiltje is snel vuil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
bszz schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:12:
[...]

Het dweilen op de S7 vind ik meer een gimmick maar zonder toegevoegde waarde. Waterreservoir is echt minimaal en het. kleine dweiltje is snel vuil.
Ah oke, dus de Eva is dan meer aan te raden? Ik vond bij de Eva ook de dweilfuntie er een stuk beter uit zien ten opzichte van de Roborock. Denk dan toch dat het de Eva gaat worden :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Reveniser schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:24:
[...]

Ah oke, dus de Eva is dan meer aan te raden? Ik vond bij de Eva ook de dweilfuntie er een stuk beter uit zien ten opzichte van de Roborock. Denk dan toch dat het de Eva gaat worden :)
Geen ervaring met de Eva maar ik denk dat als je serieus wilt dweilen zul je het of zelf moet doen of een goede dedicated dweilrobot moet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rda
  • Laatst online: 15-08 21:50

rda

Dag allemaal,

Alvast bedankt allemaal!
Kijk eens naar de Dreame L10s pro, die tilt zijn roterende dweil ook op.

Van de Eva hoef je overigens de dweil niet te verwijderen. Hij gaat tijdens het dweilen gewoon niet over een tapijt heen. Je kunt hem echter ook instellen op alleen stofzuigen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roger Beurskens
CarpeVentum schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 15:39:
Kun je bij de Roborock S7 het dweilen ook gewoon uitzetten en 'm alleen voor het zuigen gebruiken? Het wordt de S7 of de Eve plus (waar je de dweil onderuit kan halen).
Als je de dweil er onderuit klikt dan kan je de functie voor dweilen niet eens inschakelen.
En zo kan je hem ook gewoon gebruiken ( bij ons zit de dweil er alleen onder als we ook echt gaan dweilen, meestal dus niet eronder)
Best een clever ding die Roborock

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljd3k
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 02-09 10:48
bszz schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 21:12:
[...]

In combinatie met de Ultra dock (dat is neem ik aan wat bedoeld werd met het "waterstation") is dat wel een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
aljd3k schreef op woensdag 21 december 2022 @ 10:23:
[...]

In combinatie met de Ultra dock (dat is neem ik aan wat bedoeld werd met het "waterstation") is dat wel een ander verhaal.
Precies, ik was de naam even kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljd3k

Dit was voor mij precies waarom ik uiteindelijk voor de Roborock S7 MaxV Ultra ben gegaan. Voor de rest lijken ze allebei hetzelfde te doen. Maar als ik toch al veel geld ga uitgeven aan een stofzuiger dan wil ik er ook zo weinig mogelijk omkijken naar hebben. Geen zin om dagelijks te moeten kloten met dweiltjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
aljd3k schreef op woensdag 21 december 2022 @ 17:16:
[...]

Dit was voor mij precies waarom ik uiteindelijk voor de Roborock S7 MaxV Ultra ben gegaan. Voor de rest lijken ze allebei hetzelfde te doen. Maar als ik toch al veel geld ga uitgeven aan een stofzuiger dan wil ik er ook zo weinig mogelijk omkijken naar hebben. Geen zin om dagelijks te moeten kloten met dweiltjes.
Maar hoe is jouw ervaring dan? In mijn ogen moet dat dweiltje elke m2 uitgespoeld worden om enigszins fatsoenlijk te kunnen dweilen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simone96
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 00:14
Ik heb zelf met Black Friday een Roborock S7 Pro Ultra besteld bij Geekbuying (in 3 termijnen betalen met Klarna, en dat werkt gewoon prima). Ik ben uiteindelijk toch ver over mijn budget gegaan maar ben er tot dusverre heel blij mee. Ik vind dat hij het dweilen prima doet en merk ook echt wel dat de vloer een stuk schoner is na het dweilen. Ik heb zelf echt een hekel aan dweilen dus ben maar al te blij dat de Roborock dat nu doet.
Ik ben ook enorm tevreden met het Ultra station, ik heb er bijna geen omkijken meer naar aangezien hij zelf het vuil eruit zuigt, de dweil schoonmaakt en het vieze water eruit haalt en schoon water erin doet.
Enige minpunt wat ik kan bedenken is dat de Roborock vast blijft hangen in mijn middelhoge vloerkleed, de siliconen zijborstel draait zich dan vast in het vloerkleed en dan moet ik hem los gaan maken. Ik heb daar dus maar een no-go zone van gemaakt. Ik heb boven op bijna de hele verdieping laagpolig tapijt liggen en daar heeft hij geen issues mee.

Ervaring met Geekbuying was ook prima, op vrijdag besteld en op maandag kreeg ik al de verzendbevestiging. Ik geloof dat ik hem op woensdag binnen had via DPD.

[ Voor 17% gewijzigd door Simone96 op 21-12-2022 21:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draicon
Timoth schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:45:
Toch maar de Roborock S7 besteld via Geekmaxi, ondanks mijn terughoudendheid voor dit soort webshops. In de voorverkoop is de prijs nu €418 en met code vjqHjZHH krijg je nog €22 extra korting, wat het totaal op €396 brengt. Lijkt me een prima prijs. Verwachte uitlevering is 16 december, dus dat is ook niet al te lang.

Mag de Roomba 960 nog tot de kerst beneden zijn rondjes doen en daarna boven de boel onveilig gaan maken..

https://www.geekmaxi.com/...uiger-eu-versie-1554.html
Deze actie is er nu nog steeds voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de S7.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljd3k
bszz schreef op woensdag 21 december 2022 @ 18:16:
[...]

Maar hoe is jouw ervaring dan? In mijn ogen moet dat dweiltje elke m2 uitgespoeld worden om enigszins fatsoenlijk te kunnen dweilen.
Heb 'm nog niet lang maar ben er tot nu toe zeer tevreden mee. De vloer is schoon en het afvoerwater in de dock is vies. In de app kun je instellen om de hoeveel tijd/m2 de robot terug moet naar de dock om de dweil uit te spoelen. Ik gebruik gewoon de standaard instelling.

Zelf kunnen wij natuurlijk veel beter/grondiger dweilen dan wat de robot kan. Maar als wij het zelf moeten doen gebeurt het niet vaak. Het hele idee van dweilen dmv robot is denk ik dat je door 'm regelmatig te laten dweilen voorkomt dat het echt vies wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoth
Draicon schreef op donderdag 22 december 2022 @ 08:25:
[...]

Deze actie is er nu nog steeds voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de S7.
De mijne is overigens vandaag bezorgd. (Zwarte versie)

28 november besteld als pre-order met datum 16 december
20 december verzonden door Geekmaxi
22 december ontvangen

Hopelijk hoef ik hun aftersales niet te testen, maar vooralsnog tevreden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• harold911
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 13-09 16:09
Ik heb sinds een week de S7 plus. Die ene met auto empty station. Ik kom van een S5 en wil graag mijn ervaring delen :

De S5 was opzich een prima stofzuiger en als we hem aan hadden gezet dan deed deze wat ie moest doen. Laatste tijd heb ik van de S5 wel een aantal onderdelen moeten vervangen, zoals de fan motor en interne filters. Er komt nog steeds een apart geluid uit dus ik denk ook dat de mainbrush aan vervanging toe was.
Deze heeft het eigenlijk een goed jaar gedaan (2ehands gekocht)

En dan nu de S7,
Wat een verademing is dit zeg, ik zit voor mijn werk zelf in de robotisering en ik sta versteld wat voor problemen de robot zelf kan oplossen.
Hij maakt net zo goed schoon als de S5 dus werkelijk verschil kan ik nog niet zien. Maar ik vertrouw nu wel meer de robot. Waarbij de s5 toch nog wel eens vastliep is de s7 toch een stukje slimmer in het vermijden van kabels en obstakels. Nu is gaat dat uiteraard niet helemaal vlekkeloos maar 80% van de keren gaat het goed. Vaak is het onze eigen schuld door items niet van de vloer te halen.

De auto empty dock vind ik erg handig, maar is niet echt iets wat een probleem oplost, je hoeft je robot minder vaak te legen, dus dat probleem verschuift naar het dock en die leeg je uiteindelijk ook om de zoveel tijd.
De dock maakt aardig wat lawaai als deze bezig is maar dat is korter dan 20 seconden lang, de dustbin van de robot is dan ook leeg, op een steentje of iets zwaarder na dan.

Conclusie: Roborock S7 met auto empty dock. Voor onze situatie werkt deze prima. De AI vindt ik wel iets minder slim dan ze doen geloven, zo ontwijkt hij wel kabels in de fpv maar als de robot naar achter rijd gaan gaat ie zo over de kabel heen met alle gevolgen van dien. De mop functie gebruiken wij ook en de pvc vloer ishet schoon maar met de hand is het schoner.
Wij hadden via amazon een deal van €700,- voor de stofzuiger en empty dock. Niet verkeerd voor zo’n machine.
Ik hoop dat de software updates het apparaat elke keer iets slimmer/beter maken en dat er 100% vertrouwen komt maar dat duurt nog wel even.
Geven jullie ook je robot een naam ?
Die van ons heet : Clean Elisabeth VII House of Sandals. Vanwege de schoenen die zij soms meeneemt.

• saturn21
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:41
Ik heb sinds kort een Roborock S7 en wilde hem gisteren voor het eerst opstarten, maar hij komt telkens vast te zitten op de overgang tussen ons tapijt en de omliggende PVC vloer. Nu is het niet zo erg als het tapijt niet gestofzuigd wordt, maar hoe kom ik zover dat ik het tapijt als no-go zone kan toevoegen? Nu kom ik nog niet eens door de 1e run heen. Kip-en-ei probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door saturn21 op 22-12-2022 14:41 ]

• Roger Beurskens
harold911 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:12:
Ik heb sinds een week de S7 plus. Die ene met auto empty station. Ik kom van een S5 en wil graag mijn ervaring delen :

De S5 was opzich een prima stofzuiger en als we hem aan hadden gezet dan deed deze wat ie moest doen. Laatste tijd heb ik van de S5 wel een aantal onderdelen moeten vervangen, zoals de fan motor en interne filters. Er komt nog steeds een apart geluid uit dus ik denk ook dat de mainbrush aan vervanging toe was.
Deze heeft het eigenlijk een goed jaar gedaan (2ehands gekocht)

En dan nu de S7,
Wat een verademing is dit zeg, ik zit voor mijn werk zelf in de robotisering en ik sta versteld wat voor problemen de robot zelf kan oplossen.
Hij maakt net zo goed schoon als de S5 dus werkelijk verschil kan ik nog niet zien. Maar ik vertrouw nu wel meer de robot. Waarbij de s5 toch nog wel eens vastliep is de s7 toch een stukje slimmer in het vermijden van kabels en obstakels. Nu is gaat dat uiteraard niet helemaal vlekkeloos maar 80% van de keren gaat het goed. Vaak is het onze eigen schuld door items niet van de vloer te halen.

De auto empty dock vind ik erg handig, maar is niet echt iets wat een probleem oplost, je hoeft je robot minder vaak te legen, dus dat probleem verschuift naar het dock en die leeg je uiteindelijk ook om de zoveel tijd.
De dock maakt aardig wat lawaai als deze bezig is maar dat is korter dan 20 seconden lang, de dustbin van de robot is dan ook leeg, op een steentje of iets zwaarder na dan.

Conclusie: Roborock S7 met auto empty dock. Voor onze situatie werkt deze prima. De AI vindt ik wel iets minder slim dan ze doen geloven, zo ontwijkt hij wel kabels in de fpv maar als de robot naar achter rijd gaan gaat ie zo over de kabel heen met alle gevolgen van dien. De mop functie gebruiken wij ook en de pvc vloer ishet schoon maar met de hand is het schoner.
Wij hadden via amazon een deal van €700,- voor de stofzuiger en empty dock. Niet verkeerd voor zo’n machine.
Ik hoop dat de software updates het apparaat elke keer iets slimmer/beter maken en dat er 100% vertrouwen komt maar dat duurt nog wel even.
Geven jullie ook je robot een naam ?
Die van ons heet : Clean Elisabeth VII House of Sandals. Vanwege de schoenen die zij soms meeneemt.
De onze heet "Tars" voor de kenners :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:41
saturn21 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:40:
Ik heb sinds kort een Roborock S7 en wilde hem gisteren voor het eerst opstarten, maar hij komt telkens vast te zitten op de overgang tussen ons tapijt en de omliggende PVC vloer. Nu is het niet zo erg als het tapijt niet gestofzuigd wordt, maar hoe kom ik zover dat ik het tapijt als no-go zone kan toevoegen? Nu kom ik nog niet eens door de 1e run heen. Kip-en-ei probleem?
Even fysiek afbakenen met een paar dozen of een plank of zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
saturn21 schreef op donderdag 22 december 2022 @ 14:40:
Tapijt weghalen, rondje laten doen no go toevoegen? :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
Yes! Roborock S7 is binnen. Echter na een eerste proefrondje komt ie helaas niet verder dan een half rondje om zijn linker as terwijl de Roborock de docking verlaat. Uiteindelijk ontstaat er een internal “error 106 - left wheel open circuit” melding.

Diverse resets al geprobeerd. Iemand nog tips?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KIRsDfm0YsLRMZl7bcU0iF-Ybcg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ituZ6fsKE0LRZeVydPFFUq3P.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 35% gewijzigd door dvdbosch op 23-12-2022 13:48 ]

Dennis

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 21:41
dvdbosch schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 13:48:
Yes! Roborock S7 is binnen. Echter na een eerste proefrondje komt ie helaas niet verder dan een half rondje om zijn linker as terwijl de Roborock de docking verlaat. Uiteindelijk ontstaat er een internal “error 106 - left wheel open circuit” melding.

Diverse resets al geprobeerd. Iemand nog tips?

[Afbeelding]
Retour afzender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draicon
Zojuist de Dreame D10 Plus besteld voor €349 via Amazon DE. Veel reviews gelezen en video's bekeken en uiteindelijk voor deze gegaan ipv de alom geprezen Dreame L10 Pro.

Ben benieuwd hoe ik een robotstofzuiger ga ervaren. Hopelijk scheelt het veel werk en tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
De Roborock s7 heeft hier ook zijn eerste rondjes gemaakt en ben er eigenlijk heel positief over. Woon in een net/schoon huis, waar om de dag gestofzuigd wordt, maar er kwam toch nog best wat stof uit de Roborock zijn vuilbakje.

Wat ik me wel afvraag is of het geluid dat de Roborock maakt bij het rondrijden normaal is. Heb een filmpje op youtube gevonden, welke hetzelfde geluid laat horen. Kunnen andere Roborock s7 bezitters bevestigen of dit geluid ook bij hen voorkomt en of het normaal is?

Het lijkt een beetje op het geluid van een op afstand bestuurbare auto. Dit doet hij als hij hele/rechte banen maakt.

YouTube: RoboRock S7 Whirring Noise

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ismael
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 25-03-2024
Iemand de Roborock S7 met dweilfunctie besteld bij Geekmaxi en de robot daadwerkelijk ook ontvangen? What about the aftersales? Ik ken de website niet en vind de prijs de ze vragen voor de robot nogal shady...Daarnaast staat er niet duidelijk om welke uitvoerdig dit gaat.

https://www.geekmaxi.com/...-zwart/61-bundel-standard

Volgens mij is dit de S7 Maxv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ApC_IcE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 14:09

ApC_IcE

Aan elk einde zit een begin

red1 schreef op zondag 25 december 2022 @ 21:09:
De Roborock s7 heeft hier ook zijn eerste rondjes gemaakt en ben er eigenlijk heel positief over. Woon in een net/schoon huis, waar om de dag gestofzuigd wordt, maar er kwam toch nog best wat stof uit de Roborock zijn vuilbakje.

Wat ik me wel afvraag is of het geluid dat de Roborock maakt bij het rondrijden normaal is. Heb een filmpje op youtube gevonden, welke hetzelfde geluid laat horen. Kunnen andere Roborock s7 bezitters bevestigen of dit geluid ook bij hen voorkomt en of het normaal is?

Het lijkt een beetje op het geluid van een op afstand bestuurbare auto. Dit doet hij als hij hele/rechte banen maakt.

YouTube: RoboRock S7 Whirring Noise
Bij mijn S50 en S5max hetzelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spijbelaar
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 17-02-2023
ismael schreef op zondag 25 december 2022 @ 22:09:
Iemand de Roborock S7 met dweilfunctie besteld bij Geekmaxi en de robot daadwerkelijk ook ontvangen? What about the aftersales? Ik ken de website niet en vind de prijs de ze vragen voor de robot nogal shady...Daarnaast staat er niet duidelijk om welke uitvoerdig dit gaat.

https://www.geekmaxi.com/...-zwart/61-bundel-standard

Volgens mij is dit de S7 Maxv
Is btw de gewone, de maxV heeft een extra camera vanvoor. Deze van jou link heeft het waterreservoir daar 😉
Op vorige pagina's in deze post kan je lezen dat er al verschillende mensen bij deze shop besteld hebben

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 00:51

JoSchaap

Had a life, got a modem..

voor de homeassistant gebruikers met een recente roborock (s5max en nieuwer) die niet van de roborock app af willen stappen.
Er is nu een HACS (community) integratie beschikbaar die best goed werkt :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cumttl6.png

hier te vinden:
https://github.com/humbertogontijo/homeassistant-roborock

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gynnad
  • Laatst online: 06:35
Onze uitvoering: Xiaomi Mi Robot Vacuum heeft last van kuren, hij stofzuigt de laatste tijd niet meer de gehele ruimte of valt ineens uit (accu leeg), terwijl voorheen hij altijd netjes terug reed naar het station.

Ik vermoed dat de accu dus op is, iemand ervaring met het vervangen van de accu of moet je daar niet aan willen beginnen?

Hij is in de zomer van 2018 gekocht en nooit problemen mee gehad verder.

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Pagina: 1 ... 116 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.