Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 115 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.487 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• reputatio
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10:57
Ik heb mijn Roborock S7 Pro Ultra omgeruild voor de MaxV Ultra nadat ik zag dat deze in de aanbieding was in Duitsland. Vorige week de Pro Ultra gekocht, maar voor dat verschil had ik toch liever de MaxV Ultra.

Ik had gelijk naar het filiaal in Krefeld gemaild of ze er 1 konden reserveren, aangezien hij op de website niet meer aangeschaft kon worden. Gelijk een e-mail terug dat ze dat hebben gedaan (is voor mij 2 uur rijden) en stond netjes achter gezet op kantoor :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger Beurskens
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 19:43
reputatio schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 18:54:
Ik heb mijn Roborock S7 Pro Ultra omgeruild voor de MaxV Ultra nadat ik zag dat deze in de aanbieding was in Duitsland. Vorige week de Pro Ultra gekocht, maar voor dat verschil had ik toch liever de MaxV Ultra.

Ik had gelijk naar het filiaal in Krefeld gemaild of ze er 1 konden reserveren, aangezien hij op de website niet meer aangeschaft kon worden. Gelijk een e-mail terug dat ze dat hebben gedaan (is voor mij 2 uur rijden) en stond netjes achter gezet op kantoor :)
Slim gedaan.
Ja, ik was eigenlijk ook in de race voor een S7 plus maar na het doorlezen van dit topic maar voor de MaxV gegaan gezien de hogere zuigkracht en nog betere mapping/detectie.

zojusit de dock in een hoek gezet en een firmware update gedaan. als de honden straks vast liggen dan ga ik eens kijken hoe het met de mapping gaat..

We hebben een split level woning. ( 2 treden verschil naar slaapkamer) dus eens kijken hoe we dat slim kunnen aanpakken zonder dat de robot van de trap af stuitert :P

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:53
Roger Beurskens schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:05:

[...]

We hebben een split level woning. ( 2 treden verschil naar slaapkamer) dus eens kijken hoe we dat slim kunnen aanpakken zonder dat de robot van de trap af stuitert :P
Dat doet ie niet (klifdetectie). Gewoon twee zones maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
bszz schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 19:11:
[...]

Dat doet ie niet (klifdetectie). Gewoon twee zones maken.
Kijk, dat is wel helemaal handig.
Had wel het idee dat deze zowat de meest uitgebreide detectie had, maar zoiets is wel helemaal mooi.

PVE install Midden Limburg: https://pvoutput.org/intraday.jsp?id=102722&sid=90342

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 20:45
Roger Beurskens schreef op zaterdag 26 november 2022 @ 20:18:
[...]

Kijk, dat is wel helemaal handig.
Had wel het idee dat deze zowat de meest uitgebreide detectie had, maar zoiets is wel helemaal mooi.
Dat doen ze al een jaar of 5 (of nog veel langer?) ;) . Was voor mijn Xiaomi v1 juist het probleem met een heel donker kleed waarvan hij dacht dat het een gat was :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Nou, dat wachten op Black Friday aanbiedingen voor de Roborock S7 viel behoorlijk tegen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
Reveniser schreef op zondag 27 november 2022 @ 09:47:
Nou, dat wachten op Black Friday aanbiedingen voor de Roborock S7 viel behoorlijk tegen…
Misschien morgen nog, cybermonday?

In duitsland was het wel iets interessanter maar daar heb je niks aan als je niet in het oosten of zuiden woont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Roger Beurskens schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:34:
[...]

In duitsland was het wel iets interessanter maar daar heb je niks aan als je niet in het oosten of zuiden woont.
Huifkar, als de aanbieding goed genoeg is 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reveniser
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 07-06-2023
Roger Beurskens schreef op zondag 27 november 2022 @ 10:34:
[...]

Wel? Ik woon in Brabant, dus als je iets tegen komt laat het vooral even weten :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
paQ schreef op donderdag 24 november 2022 @ 22:06:
aanbieding Eva uit Spanje
https://greatecno.com/gb/...fVjvgqEoUAmRoCn9wQAvD_BwE. Voor 627 en 19 verzendkosten

Geekmaxi
https://www.geekmaxi.com/...batterij-3200pa-2624.html
599 uit EU warehouse, 575 met coupon 7I7GW4ER

Dat is gewoon de helft van een S7 MaxV ultra :X
Net toch maar de Eva besteld bij geekmaxi, overigens krijg je met de code: EsNtJ8Ar 30 euro korting.

Dreame L10s is 899 euro en de S7+ ultra ook rond de 900. Vindt het prijsverschil toch behoorlijk.
Mocht die echt niet onder de bank kunnen kan ik nog altijd 0.5 cm blokjes onder de poten schuiven.

Geekmaxi heeft overigens wel alleen maar DPD en GLS als bezorgers, volgens mij de meest grootste pruts bezorgdiensten, heb met creditcard betaald voor geval er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:41

paQ

Naja GLS heeft prutstracking, DPD juist heel accuraat.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 11:02
Viper® schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:00:
[...]

Net toch maar de Eva besteld bij geekmaxi, overigens krijg je met de code: EsNtJ8Ar 30 euro korting.

Dreame L10s is 899 euro en de S7+ ultra ook rond de 900. Vindt het prijsverschil toch behoorlijk.
Mocht die echt niet onder de bank kunnen kan ik nog altijd 0.5 cm blokjes onder de poten schuiven.

Geekmaxi heeft overigens wel alleen maar DPD en GLS als bezorgers, volgens mij de meest grootste pruts bezorgdiensten, heb met creditcard betaald voor geval er problemen zijn.
Die Dreame L10s lijkt mij wel handig. Verder hetzelfde als de EVA, maar dan met moplifting.
Ben eigenlijk wel benieuwd of de drukkracht van de dweilen bij de EVA beter zijn dan van L10s, omdat er geen lifting mechanisme in zit. Maar kan er niet echt wat over vinden.

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roger Beurskens
Reveniser schreef op zondag 27 november 2022 @ 11:53:
[...]

Wel? Ik woon in Brabant, dus als je iets tegen komt laat het vooral even weten :)
Bij de Mediamarkt in Huckelhoven heb ik dus gisteren de S7 MaxV Plus opgehaald voor 879. geen super super prijs maar naar mijn idee wel de moeite waard.

Wilde eigenlijk de ultra voor 1099, maar die was nergens meer in de regio te krijgen of te bestellen door de Mediamarkt fillialen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mirved
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09-09 14:09
kan hem niet meer vinden voor deze prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heire
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 22:09
Mirved schreef op zondag 27 november 2022 @ 19:09:
[...]

kan hem niet meer vinden voor deze prijs
Je vind hem normaal gezien nog voor 949 euro.
899 was duitsland, maar moet je nog shipping voor bijtellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• taz10
  • Laatst online: 09-09 15:24

taz10

Party Animal

Viper® schreef op zondag 27 november 2022 @ 14:00:
[...]

Ik heb net ook de Eva besteld via Geekbuying :) ;) met korting € 583,= , betalen via paypal €-14,44 = €568,56 - 6% van cashbackXL (met dank aan @Malarky ) kom ik uit op ongeveer € 533. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:58

rCk

Ik heb de afgelopen pagina's nagelezen, gezien er nu op Cybermonday nog wel aanbiedingen zijn, zit ik enorm te twijfelen of er een aanbieding is die we graag willen aanpakken.
Ons initiële budget is maximaal 400 EUR. Eventueel (nu icm Cybermonday etc aanbiedingen) wil ik best wat oprekken mocht dat de kwaliteit enorm ten goede komen.

Ik heb de Ecovacs Deebot T9 gevonden, deze is nu 399 EUR en volgens mij wel een goede prijs.

Ik zie dat op dit moment de volgende apparaten binnen budget vallen:
Roomba i3 is 299 EUR -> zwart. zonder automatisch legen
Roomba i3+ is 439 EUR -> zwart met automatisch legen.
Roomba i7 is 339 EUR -> zwart. zonder automatisch legen
Roomba i7+ is 499 EUR -> zwart. met automatisch legen
RoboRock S7 is 467 EUR. Zwart. zonder automatisch legen.
Deebot T9 is 399 EUR -> zwart. zonder automatisch legen
Deebot T9+ is 589 EUR -> wit. met automatisch legen.
Roidme EVA is ca 600 EUR -> wit, met automatisch legen. Link hierboven

RoboRock en Deebot T9 gebruiken beide oa LIDAR om de routes te maken, qua specs lijkt mij het dan ook een goede keuze met het budget wat gesteld is.

Is het allereerst de 100 EUR waard om de T9 te verkiezen boven de i3 op basis van zuigkracht, slimheid en de indeling van het schoonmaakpatroon? Is die Roidme dan weer een betere unit dan de Deebot T9?
Daarna, als dat zo is... is het dan de 180 EUR écht waard om de T9+ te nemen met het leegstation erbij?

Hoop dat iemand hier wat zinnigs over kan zeggen om de keuze makkelijker te maken

Wat ik overigens niet snap... dat die T9+ (en ook anderen) dan weer wit moeten zijn? Ik heb hem liever donker....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laro
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:52
[b]rCk in "Robotstofzuigers"
Roidme EVA is ca 600 EUR -> wit, met automatisch legen. Link hierboven
@taz10 schrijft vanmorgen dat je hem voor €533,- kunt krijgen....dan zou ik het wel weten! Ik heb hem vrijdag besteld voor iets meer, 573 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

ja zeker, dat is echt een hele mooie deal hoor :Y
(maar ik ben biased)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rCk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12:58

rCk

Dat ziet er zeker goed uit ja. Alleen ik snapte het hele principe met de Roidme Eva niet zo goed met die kortingen, want hij staat standaard op 634 EUR, maar ik zie niet de codes om die prijs nog eens 100 naar beneden te krijgen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Verder qua specs bekeken, Roidmi Eva vs Deebot T9, is daar veel verschil onderling tussen. Buiten dan eventueel 50 EUR goedkoper voor de Eva :-)

Thanks voor snelle reacties in elk geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-09 21:00
Ik zit nog steeds te wachten op die goede deal van de Roborock S7. Hij is nu via Amazon.nl zelf (geen reseller) voor €426. Twijfel er toch maar aan dit te doen. Garantie via Amazon zelf durf ik denk ik net aan.

Ik zie ook wel dat die Roidmi Eva een betere deal is voor die prijs rond de €533/575. Maar ik ben erg huiverig voor de slecht vertaalde app. Ik kan het niet aan mijn vriendin verkopen dat ik voor dat geld een 'onaf' product koop met een app met vertaalfouten. Ook lees ik in wat gebruikersreviews dat hij soms wat instabiel is? Daarnaast is het wat betreft service/garantie etc bij zo'n site natuurlijk een grotere gok.

Wat zijn de voor- en nadelen tussen de apps van de S7 en de Eva? Iemand ervaring hiermee?

[ Voor 12% gewijzigd door Timoth op 28-11-2022 13:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

rCk schreef op maandag 28 november 2022 @ 12:59:
Dat ziet er zeker goed uit ja. Alleen ik snapte het hele principe met de Roidme Eva niet zo goed met die kortingen, want hij staat standaard op 634 EUR, maar ik zie niet de codes om die prijs nog eens 100 naar beneden te krijgen. Hoe krijg ik dat voor elkaar?

Verder qua specs bekeken, Roidmi Eva vs Deebot T9, is daar veel verschil onderling tussen. Buiten dan eventueel 50 EUR goedkoper voor de Eva :-)

Thanks voor snelle reacties in elk geval!
Als je dan kijkt naar het moppen, naast het stofzuigen, dan steekt de Eva ruim uit boven de anderen.
De Deebot heeft ook maar 180ml water aan boord. Oke de Eva niets, die maakt als ik het goed begrepen heb de mop nat, gaat dan rijden en dweilen, rijd terug en spoelt de mop uit. Hiervoor heeft die bijna 4 liter schoon water in de basis. Ook is er een 4 liter vuilwater tank in de basis.
Dan denk je in 1e instantie, Hu ? moppen zonder water reservoir in de bot zelf ? Ja, maar als je zelf dweilt, dan maak je ook je mop nat in de emmer, dweilt, spoel je mop uit en dweilt weer opnieuw. Dus het principe hoe de Eva dweilt dat spreekt mij wel aan. :)
Er zijn als ik het goed heb gezien maar een paar basisstations die water in de basis hebben.
Dat is dus deze Eva. het grote station MaxV Ultra van de dure Roborock en de basis van de Deebot X1 Ultra.
en wat al eerder werd opgemerkt, heel raar komt in heel weinig testen de Eva aan bot(d) :*)

Dit is ook nog een mooie vergelijking om te bekijken.
YouTube: Best Robot Vacuum Mop Combo 2022 - Vacuum Wars

en hier een review van de Eva YouTube: Roidmi Eva Review Self-Cleaning & Emptying Robot Vacuum | What it Ca...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Timoth schreef op maandag 28 november 2022 @ 13:20:
Ik zit nog steeds te wachten op die goede deal van de Roborock S7. Hij is nu via Amazon.nl zelf (geen reseller) voor €426. Twijfel er toch maar aan dit te doen. Garantie via Amazon zelf durf ik denk ik net aan.

Ik zie ook wel dat die Roidmi Eva een betere deal is voor die prijs rond de €533/575. Maar ik ben erg huiverig voor de slecht vertaalde app. Ik kan het niet aan mijn vriendin verkopen dat ik voor dat geld een 'onaf' product koop met een app met vertaalfouten. Ook lees ik in wat gebruikersreviews dat hij soms wat instabiel is? Daarnaast is het wat betreft service/garantie etc bij zo'n site natuurlijk een grotere gok.

Wat zijn de voor- en nadelen tussen de apps van de S7 en de Eva? Iemand ervaring hiermee?
ik lees dat je dus ook met de andere app hem kan bedienen, het is een dochter firma van Xiaomi
De Roidmi EVA kan worden bediend met de Roidmi smartphone app of de Xiaomi Home app
Of dit klopt weet ik (nog) niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timoth
De aanbieding van Amazon.nl is er ook alweer af. Schiet lekker op zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 22:00
Is dat moppen nu echt van toegevoegde waarde? Met mijn stoomreiniger is dat ook zo gedaan en waarschijnlijk een stuk grondiger. Ik overweeg sterk om maar een Roomba aan te schaffen. Toch iets meer vertrouwen in en qua zuigprestaties is een simpele i3 al heel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mirved
Civic09 schreef op maandag 28 november 2022 @ 18:31:
Is dat moppen nu echt van toegevoegde waarde? Met mijn stoomreiniger is dat ook zo gedaan en waarschijnlijk een stuk grondiger. Ik overweeg sterk om maar een Roomba aan te schaffen. Toch iets meer vertrouwen in en qua zuigprestaties is een simpele i3 al heel goed.
Kan je net zo goed ook zelf zuigen. Roomba spreekt mij totaal niet aan door gebrek aan lidar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Mirved schreef op maandag 28 november 2022 @ 19:25:
[...]

Kan je net zo goed ook zelf zuigen. Roomba spreekt mij totaal niet aan door gebrek aan lidar.
Roomba's blijven flipperkastrobots (anno 2022 :S )
Bijna alle andere robots navigeren ook echt.

Maar roterende mops reinigen serieus goed hoor.
Ik garandeer je dat je je de eerste keer kapot schrikt van het gore water in de grijswater tank :r

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timoth
Toch maar de Roborock S7 besteld via Geekmaxi, ondanks mijn terughoudendheid voor dit soort webshops. In de voorverkoop is de prijs nu €418 en met code vjqHjZHH krijg je nog €22 extra korting, wat het totaal op €396 brengt. Lijkt me een prima prijs. Verwachte uitlevering is 16 december, dus dat is ook niet al te lang.

Mag de Roomba 960 nog tot de kerst beneden zijn rondjes doen en daarna boven de boel onveilig gaan maken..

https://www.geekmaxi.com/...uiger-eu-versie-1554.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Civic09
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 22:00
Dank voor de tip. Ik ga hem hier ook maar bestellen. S7 is wel een mooi apparaat.
Webshop ken ik niet, lijkt wel betrouwbaar. Wat is verstandig qua betaling? Achteraf met Klarna of Paypal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:56
Civic09 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 11:26:
Dank voor de tip. Ik ga hem hier ook maar bestellen. S7 is wel een mooi apparaat.
Webshop ken ik niet, lijkt wel betrouwbaar. Wat is verstandig qua betaling? Achteraf met Klarna of Paypal?
Credit card voor de leveringsverzekering + 180 dagen lang verzekerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MastaG
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-09 00:40
De S7 MaxV + Ultra dock combo lijken ze niet graag in de aanbieding te willen doen.

Pro + Ultra dock wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schietdiebal
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-06 07:47
Ik houd ook al een tijdje de deals in de gaten voor de S7 MaxV Plus. Maar zie hem niet onder de 900€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sterremos
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 10:28
onze Roborock S5 Max stopte vorige maand met een melding internal Failure.
volgens internet moet de robot terug naar fabriek instellingen, dit gedaan en deed weer waar de S5 goed in is.
Ik heb nu weer de melding, weet iemand wat dit door komt, ik moet het weer naar de fabriek instellingen brengen.

firmware 02.16.46

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• red1
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:20
Timoth schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:45:
Toch maar de Roborock S7 besteld via Geekmaxi, ondanks mijn terughoudendheid voor dit soort webshops. In de voorverkoop is de prijs nu €418 en met code vjqHjZHH krijg je nog €22 extra korting, wat het totaal op €396 brengt. Lijkt me een prima prijs. Verwachte uitlevering is 16 december, dus dat is ook niet al te lang.

Mag de Roomba 960 nog tot de kerst beneden zijn rondjes doen en daarna boven de boel onveilig gaan maken..

https://www.geekmaxi.com/...uiger-eu-versie-1554.html
Bedankt, heb deze nu ook hier besteld. Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvdbosch
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14-09 10:01
red1 schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 22:34:
[...]

Bedankt, heb deze nu ook hier besteld. Ben benieuwd!
Same here!

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadowzon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 22:56
schietdiebal schreef op dinsdag 29 november 2022 @ 12:24:
Ik houd ook al een tijdje de deals in de gaten voor de S7 MaxV Plus. Maar zie hem niet onder de 900€
Was vorige maand bij Amazon nog in de aanbieding voor 689€

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:25

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik ben al een tijdje zeer tevreden met mijn Roborock S7 MaxV maar nu moeten we de borstels e.d. gaan vervangen. Iemand een goede tip waar je deze in de buurt kan bestellen of is het het beste via tante alie te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19
TiMMieJ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:14:
Ik ben al een tijdje zeer tevreden met mijn Roborock S7 MaxV maar nu moeten we de borstels e.d. gaan vervangen. Iemand een goede tip waar je deze in de buurt kan bestellen of is het het beste via tante alie te doen?
Ik kreeg deze tip van medetweaker @bottom line:

https://nl.aliexpress.com...O51Z&gatewayAdapt=glo2nld

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

Tnx ik heb ook al zitten kijken daar maar dat is dan nauwelijks goedkoper dan via https://www.techpunt.nl/nl/ en die verkopen ook originele onderdelen en die heb je dan morgen in huis. Dan weet ik iig genoeg dat rond de 50 euro een goede prijs is. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 15:47
TiMMieJ schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:44:
[...]

Tnx ik heb ook al zitten kijken daar maar dat is dan nauwelijks goedkoper dan via https://www.techpunt.nl/nl/ en die verkopen ook originele onderdelen en die heb je dan morgen in huis. Dan weet ik iig genoeg dat rond de 50 euro een goede prijs is. _/-\o_
Ik probeer het deze ronde eens met een copy site: https://nl.aliexpress.com...z4fa&gatewayAdapt=glo2nld

2 brushes, 8 side brushes, 4 filters en 4 dweilen voor nog geen 30 dollar.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schietdiebal
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 21-06 07:47
Shadowzon schreef op woensdag 30 november 2022 @ 09:13:
[...]

Was vorige maand bij Amazon nog in de aanbieding voor 689€
Dat zag ik inderdaad voorbij komen op dit forum. Heb hem toch gemist :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

coelho schreef op woensdag 30 november 2022 @ 12:17:
[...]

Ik probeer het deze ronde eens met een copy site: https://nl.aliexpress.com...z4fa&gatewayAdapt=glo2nld

2 brushes, 8 side brushes, 4 filters en 4 dweilen voor nog geen 30 dollar.
Ik ben benieuwd wat je ervaring hier straks mee is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Nu online

PinusRigida

I put the p in pool.

Leuk topic.

Wij zijn ondertussen 'full circle' gegaan:

- van stofzuiger met zak (onze eerste als pas samenwonend stel gekregen van ehm... MyMom :) )
- naar onze eerste stofzuiger zonder zak (AEG)
- naar stofzuiger zonder zak met cyclonen (Dyson Big Ball)
- naar Robotstofzuiger in combinatie met die Dyson (Roomba 581 met virtual walls etc, was toen om en bij de 500 euro)
- naar terug stofzuiger met zak. (Philips) i.c.m. een goedkoop handstofzuigertje voor bovenverdiep.

Uiteindelijk was niks ideaal en de robotstofzuiger was leuk in het appartement, kon gans het verdiep in 1 keer doen, maar in ons huis met 3 bewoonbare en bewoonde verdiepingen, is het een onhandige gimmick. Tevens liet de batterij het ondertussen weten.

Stofzuigers zonder zak worden nog steeds volop geadverteerd maar het enige voordeel is dat je geen vervangzakken moet kopen. Tegelijk komt het wel met wat nadelen: stofopvangbak telkens reinigen met vochtig doek, lange vrouwenharen die blijven vastzitten aan hoekjes en kantjes, sowieso fijn stof dat in de kleinste en fijnste hoekjes en tussen de rubberdichtingen van de opvangbak blijft hangen. Bij die dure Dyson (toen 400 euro) zat het fijne stof op den duur diep in hun o zo gepatenteerde cyclonen en dat was er niet meer uit te krijgen, resultaat: stofwolk bij het opstarten, elke keer. Constant die filters vuil en uitwassen, dat moet dan ook weer een dag of nacht op verwarming liggen drogen... was ook een irritant systeem om de stofopvangbak terug op stofzuiger te klikken, lukte meer niet, dan wel en ondanks de dure prijs en de reputatie van Dyson: alles van plastic en yep, plastic bevestigingshaakje afgebroken betekende: stofbak sloot niet meer hermetisch aan...

En nu: Goedkoop Philips Performer Compact stofzuigertje van nog geen 90 euro, krachtig genoeg om alles te doen binnen een normaal huishouden met 1 huisdier, vervangstukken supermakkelijk en supergoedkoop verkrijgbaar, hoeft zelfs niet van Philips te zijn want ze zijn universeel.

En stofzak vol = uithalen, weggooien, nieuwe erin en weer goed voor 3 maanden stofzuigen. 3 maand per zak à 15 euro voor 20 zakken, reken maar uit.

Fijn stof blijft in de zak waardoor HEPA filter van stofzuiger schoon blijft. Sowieso reinig ik die ook driemaandelijks maar ik merk dat dit eigenlijk niet eens nodig is en ik makkelijk nog 3 maand zou kunnen uitstellen maar ik doe het telkens met een zakwissel.
Ook geen gefoemel meer met borstels uitkuisen, lange haren (2 vrouwen in huis) uithalen... àlles gaat meteen zak in en klaar.

Enige nadelen:
- terug stroomdraad in de weg tijdens het stofzuigen.
- terug zélf stofzuigen (valt wel mee, een uurtje per week aan kwijt is nu ook niet om over te klagen)

Anyhow: my 2 cents... :)

Robotstofzuigers zijn wel cool maar in het beste geval zijn het aanvullingen bij een 'normale' stofzuiger, die je dan toch moet in huis hebben...

...en als ik TS dan toch een advies zou geven zou het dit zijn: heb je zelf lang haar of medebewoners met lang haar: zoek een (robot)stofzuiger zonder draaiende borstels!

[ Voor 6% gewijzigd door PinusRigida op 01-12-2022 09:45 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Robotstofzuigers zijn wel cool maar in het beste geval zijn het aanvullingen bij een 'normale' stofzuiger, die je dan tóch moet in huis hebben...
Dat verschil heel erg per persoon/huishouden. Ik ben het er dan ook totaal niet mee eens. Wij hebben al jaren een robotstofzuiger en dat zorg gewoon voor erg veel gemak.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Nu online

PinusRigida

I put the p in pool.

Webgnome schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:39:
[...]

Dat verschil heel erg per persoon/huishouden. Ik ben het er dan ook totaal niet mee eens. Wij hebben al jaren een robotstofzuiger en dat zorg gewoon voor erg veel gemak.
Ik volg je hoor, is idd. afhankelijk van huishouden; wij waren ook jaren tevreden over onze Roomba 581, was een leuke aanvulling in ons appartement en het zorgde ervoor dat we i.p.v. eens per week moesten rondgaan met stofzuiger, we het makkelijk een paar weken konden uitstellen.

Extra leuke functie was dat je het ding kon programmeren om rond te gaan terwijl we naar 't werk waren. Mochten alleen niet vergeten om stoelen omhoog te zetten en binnendeuren open te laten en gans het appartement was gestofzuigd bij het thuiskomen.

Vanaf we in ons huis woonden werd het echter een sleur om het ding eerst beneden te laten doen... leegmaken, opladen... dan trap op gaan zetten om bovenverdieping te doen... (ondertussen ook een kind dus altijd troep op de vloer waar het ding in vastraakte. :D ), terug leegmaken, opladen -accu was al wat jaren oud ondertussen-, tweede trap omhoog om tweede verdieping te doen, tja, tegen dan heb je al lang alles zelf gedaan met een gewone stofzuiger die tevens geen 500 euro moet kosten.

PS: zijn ze ondertussen wél krachtig genoeg geworden om als alleenstaande stofzuiger te gebruiken? Want dat was een probleem toen wij er eentje hadden: was handig als extra maar grondig was ie niet.

[ Voor 15% gewijzigd door PinusRigida op 01-12-2022 10:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mirved
Roomba 581 is ondertussen wel flink voorbijgestreefd. Nieuwe robotstofzuigers kunnen kabels herkennen en vermijden, dweilen, zichzelf legen in een basestation zodat je maar 1x in de maand hoeft te legen etc. Zeker met kinderen die dagelijks vies maken is zo'n robot erg gunstig om alleen al de huiskamer netjes te houden. Waar je anders dagelijks moet zuigen hoef je dit nu maar 1x in de 2 weken te doen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ

paQ

Het enige wat ik lees in het relaas, is dat niemand een dyson nodig heeft :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19
Wij hebben inmiddels een S7 (en al langer een Dyson) maar wij zijn zeer tevreden met de robotstofzuiger en 2 kinderen. De robot is effectiever dan wijzelf met de Dyson. Dit komt waarschijnlijk doordat de robot er meer de tijd voor neemt en wij door het huis sjeezen. Daarnaast is hij ook echt een uitkomst met 2 jonge kids. Even een zone aanmaken waar ze veel eten en terwijl je boven de luier verschoont wordt er beneden stof gezogen. Wij willen niet meer terug en het bespaard ons een hoop tijd!

©2004

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10:56
PinusRigida schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:35:
Robotstofzuigers zijn wel cool maar in het beste geval zijn het aanvullingen bij een 'normale' stofzuiger, die je dan toch moet in huis hebben...
In mijn situatie zijn wij de aanvulling op de robotstofzuiger.

Roborock s5 max rijdt al jaar lang keurig zijn rondjes. Om de dag de keuken en wekelijks de hele woonkamer. Elke zaterdag staat die keurig bij de prullenbak voor een beurt.

Nadelen voor nu zijn dat het dweilen matig gaat.
Ander dingetje is dat ik nu af en toe met een borstel langs de randen en hoeken ga zodat de robot bij het vuil kan.

Op mijn verlanglijstje staat een S7 maxv. Wellicht volgende black friday?

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Mirved
hk12nl schreef op donderdag 1 december 2022 @ 12:17:
wij zijn zeer tevreden met de robotstofzuiger en 2 kinderen. D
Gelukkig dat jullie ook tevreden zijn met de 2 kinderen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Timoth schreef op maandag 28 november 2022 @ 23:45:
Toch maar de Roborock S7 besteld via Geekmaxi, ondanks mijn terughoudendheid voor dit soort webshops.
En zo volg ik nu mijn bestelling gedaan op geekbuying. Bij de bestelling stond levering vanuit Polen.
Echter Zie ik nu staan

DPD (DE)
- Duitsland
- Call:+31880 552 000
- Synchronisatietijd: 2022-12-01 13:12:13 (GMT+01:00)
2022-11-30 21:14
Budapest (HU), In transit.

2022-11-30 13:29
Budapest (HU), In transit.

2022-11-29 17:35
Shenzhen (CN), In transit.

2022-11-29 17:35
Shenzhen (CN), In transit

Dus wel heel apart gewoon vanuit China dus met het vliegtuig via Hongarije 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Nu online

PinusRigida

I put the p in pool.

paQ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 10:38:
Het enige wat ik lees in het relaas, is dat niemand een dyson nodig heeft :+
Haha, klopt eigenlijk wel...

Heel m'n relaas -ik doe m'n best hoor maar het lukt niet altijd om het kort te houden :+ - is idd. gebaseerd op een prehistorische robotstofzuiger zoals @Mirved ook al aangeeft, sinds die tijd heb ik er geen meer gehad dus grote kans dat ze idd. verbeterd zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

PinusRigida schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:31:
[...]

Haha, klopt eigenlijk wel...

Heel m'n relaas -ik doe m'n best hoor maar het lukt niet altijd om het kort te houden :+ - is idd. gebaseerd op een prehistorische robotstofzuiger zoals @Mirved ook al aangeeft, sinds die tijd heb ik er geen meer gehad dus grote kans dat ze idd. verbeterd zijn.
best wel ja.
Alhoewel ik -20 jaar na dato- nog altijd onder de indruk was van mijn AEG Electrolux trilobite.
Dat was echt een bizar goed ding. Alleen een paar keer door de hondenkots rijden deed hem geen goed :'(
Hij 'navigeerde' op sonar en werkte bijzonder goed.
Bovenal, het was daadwerkelijk een zuiger! Idem herrie, maar damn hij deed het wel.
Ik mis hem nog steeds ;w

Wel nog 2 jaar veel plezier van gehad. Daarna kwamen de roomba's en dat was het steeds net niet. wel compacter, goedkoper enz.

Later me nog eens gewaagd aan de eerste echte dweilrobot van neato dacht ik. Tank was goed voor ca 16m2, dan was hij op. Het ding reinigen en weer vullen duurde langer dan dat ik even die 16 m2 zou dweilen :')
Was geen succes.
edit:
Kan het niet meer terugvinden welke het was.
Ik weet nog wel dat hij gescheiden tanks had. Het dweilwater zoog hij dus ook weer op in dezelfde passage.

[ Voor 6% gewijzigd door paQ op 01-12-2022 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Nu online

PinusRigida

I put the p in pool.

paQ schreef op donderdag 1 december 2022 @ 13:39:
[...]

best wel ja.
Alhoewel ik -20 jaar na dato- nog altijd onder de indruk was van mijn AEG Electrolux trilobite.
Dat was echt een bizar goed ding. Alleen een paar keer door de hondenkots rijden deed hem geen goed :'(
Hij 'navigeerde' op sonar en werkte bijzonder goed.
Bovenal, het was daadwerkelijk een zuiger! Idem herrie, maar damn hij deed het wel.
Ik mis hem nog steeds ;w

[YouTube: The Worlds FIRST Robot Vacuum WAS AMAZING - The Electrolux Trilobite]

Wel nog 2 jaar veel plezier van gehad. Daarna kwamen de roomba's en dat was het steeds net niet. wel compacter, goedkoper enz.

Later me nog eens gewaagd aan de eerste echte dweilrobot van neato dacht ik. Tank was goed voor ca 16m2, dan was hij op. Het ding reinigen en weer vullen duurde langer dan dat ik even die 16 m2 zou dweilen :')
Was geen succes.
edit:
Kan het niet meer terugvinden welke het was.
Ik weet nog wel dat hij gescheiden tanks had. Het dweilwater zoog hij dus ook weer op in dezelfde passage.
Nice, wij hebben ooit een AEG sleep, sleur, slurf?-stofzuiger gehad, deze ,moet rond 2008 en de jaren erna geweest zijn: was ook een beest van een stofzuiger, zeer goed ding... alleen had ie na verloop van tijd hetzelfde probleem als de meeste zonder zak: stof kruipt waar het niet gaan kan, inclusief onbereikbare delen, waardoor ie op den duur stofwolkjes uitblies bij het aanzetten.

Hahaha idd... hier ook slechte herinneringen, niet met kots van de hond maar met dat andere... als het 's ochtends te hard regende dan wou die z'n ochtendbehoeftes niet doen, ik werkte toen nog niet dagelijks thuis en had dus ook geen tijd om te zitten wachten, of later nog 's te proberen, resultaat: paar uur later kon ie zich niet meer inhouden maar was ie wel alleen thuis...
Als dat dan toevallig de dag was dat Roomba geprogrammeerd was... hehe... het was een grote hond dus grote 'paaseitjes'... over godgans je appartement uitgestreken. :Y :-(

Leuke aan Roomba vond ik de modulariteit; elk component kon makkelijk losgemaakt worden om te reinigen of te vervangen waar ik in deze situatie ook dankbaar voor was... maar toch... meermaals m'n levenskeuzes zitten overwegen toen ik weer 's str** uit de wieltjes en borstels aan het pulken was... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
PinusRigida schreef op donderdag 1 december 2022 @ 09:35:
Leuk topic.

Stofzuigers zonder zak worden nog steeds volop geadverteerd maar het enige voordeel is dat je geen vervangzakken moet kopen. Tegelijk komt het wel met wat nadelen: stofopvangbak telkens reinigen met vochtig doek, lange vrouwenharen die blijven vastzitten aan hoekjes en kantjes, sowieso fijn stof dat in de kleinste en fijnste hoekjes en tussen de rubberdichtingen van de opvangbak blijft hangen.
Sorry maar ik heb nog nooit mijn dyson schoongemaakt met vochtige doek. Mijn vrouw en dochter hebben lange haren geen enkel probleem. Af en toe compressor op de cycloon. Al bijna 20 jaar geen stofzak gekocht. :) ik ben juist op zoek naar een robot stofzuiger met afzuiging zonde stofzak.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roger Beurskens
TurboTon1973 schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:23:
[...]

Sorry maar ik heb nog nooit mijn dyson schoongemaakt met vochtige doek. Mijn vrouw en dochter hebben lange haren geen enkel probleem. Af en toe compressor op de cycloon. Al bijna 20 jaar geen stofzak gekocht. :) ik ben juist op zoek naar een robot stofzuiger met afzuiging zonde stofzak.
Hier iedem.
Ook een dyson zakloos en vrouw met lange haren. geen enkel probleem de afgelopen 14 jaar die we de dyson al hebben (kwaliteitsspul).
En wij hebben recent de S7 MaxV Plus gekocht.
Het basisstation daarvan is zakloos ( kan eventueel ook met zak als je dat zou willen, zit er beide bij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TurboTon1973
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 11-09 20:28
Roger Beurskens schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:31:
[...]

Hier iedem.
Ook een dyson zakloos en vrouw met lange haren. geen enkel probleem de afgelopen 14 jaar die we de dyson al hebben (kwaliteitsspul).
Het basisstation daarvan is zakloos ( kan eventueel ook met zak als je dat zou willen, zit er beide bij)
Dank voor de tip :) deze is boven mijn budget. Nu zijn de prijzen hard gestegen het afgelopen jaar. En mijn budget niet Ik ga zoeken naar een robotstofzuiger met de grootste vuilbakje. Dweilen is voor mij niet van belang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 12:44
Roger Beurskens schreef op donderdag 1 december 2022 @ 20:31:
[...]

Hier iedem.
Het begint bijna het Dyson forum te worden naar hier ook. Zelfs bij twee nieuwbouwhuizen het bouwstof ermee gezogen (shock alert) en werkt nog steeds als een trein. Hier ook de s7 zonder zak ( maar ook zonder basis station,)

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:00

JB

Cédric roelt!

Heeft iemand deze jongen; Roomba 697 :?

iBood heeft 'm in de aanbieding en eea triggerde me. We hebben hier een heel oude ILIFE V7 en doen er vrij weinig mee omdat;

- ie dom is
- niet handig te programmeren is om bepaalde momenten "erop uit" te gaan
- zich niet meld wanneer vol
- overal tegenaan botst (met name zwart/rvs)

Ik heb dus een behoorlijk gat tussen hetgeen toentertijd verkrijgbaar tov nu. Hoofdprijs hoeft niet, want hij zal (weer) gebruikt worden als extra "handjes", maar ik wil ook geen kat in de zak kopen :)

edit:
Meh :/ die kan niets meer dan de huidige, behalve op WiFi

[ Voor 6% gewijzigd door JB op 05-12-2022 10:42 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
JB schreef op maandag 5 december 2022 @ 08:41:
Heeft iemand deze jongen; Roomba 697 :?

iBood heeft 'm in de aanbieding en eea triggerde me. We hebben hier een heel oude ILIFE V7 en doen er vrij weinig mee omdat;

- ie dom is
- niet handig te programmeren is om bepaalde momenten "erop uit" te gaan
- zich niet meld wanneer vol
- overal tegenaan botst (met name zwart/rvs)

Ik heb dus een behoorlijk gat tussen hetgeen toentertijd verkrijgbaar tov nu. Hoofdprijs hoeft niet, want hij zal (weer) gebruikt worden als extra "handjes", maar ik wil ook geen kat in de zak kopen :)

edit:
Meh :/ die kan niets meer dan de huidige, behalve op WiFi
Wij hadden de 698. Die hebben we geprobeerd als eerste robotstofzuiger. Dat beviel wel maar wat ons stoorde was dat hij best dom was. Botste overal wel wat tegenaan. Ging kriskras door de ruimte waardoor schoonmaken erg lang duurde. Hij viel wel in te plannen maar meldde niet wanneer de zak vol zat. Dat kan onze roborock s5 ook niet overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

alexvanniel schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:40:
[...]

Wij hadden de 698. Die hebben we geprobeerd als eerste robotstofzuiger. Dat beviel wel maar wat ons stoorde was dat hij best dom was. Botste overal wel wat tegenaan. Ging kriskras door de ruimte waardoor schoonmaken erg lang duurde. Hij viel wel in te plannen maar meldde niet wanneer de zak vol zat. Dat kan onze roborock s5 ook niet overigens.
Ja dacht ik al, er stond zelflerend maar dat is marketingtechnisch mooi gevonden :D Die ILIFE V5 kan ook _alles_ wat deze 69X kan, behalve melden dat ie vast zit, of dat het bakje vol is. Net nog eens een rondje laten rennen, maar die mag straks mooi naar de 1e verdieping bij een alternatief :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexvanniel
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09-08 19:15
JB schreef op maandag 5 december 2022 @ 12:44:
[...]

Ja dacht ik al, er stond zelflerend maar dat is marketingtechnisch mooi gevonden :D Die ILIFE V5 kan ook _alles_ wat deze 69X kan, behalve melden dat ie vast zit, of dat het bakje vol is. Net nog eens een rondje laten rennen, maar die mag straks mooi naar de 1e verdieping bij een alternatief :)
Wat ze nou eigenlijk *precies* met zelf-lerend bedoelen weet ik nog steeds niet.
Ik weet wel dat ze in de app ineens dezelfde maintenance punten lieten zien (hoewel die het nog niet deden en waarbij vermeld werd dat daar aan gewerkt werd) die ik ook van mijn Roborock ken. Zo gaat denk ik de Roomba in de budget klasse nu ook bijhouden hoe lang het filter al niet is vervangen en hoe lang je nog kunt stofzuigen voor je de sensoren moet schoonmaken. Maar op het moment dat ik die 698 van ons doorverkocht omdat wij dus de Roborock hadden gekocht, was deze functie nog niet actief.

Met zelf-lerend denk ik dat ze willen aangeven dat hij de ruimte in kaart brengt en na verloop van tijd minder tegen objecten aan gaat staan beuken. Of dat echt zo is, vind ik moeilijk om in te schatten want de ene keer leek hij zachter met objecten om te gaan terwijl een andere keer op dezelfde plaats de zwarte subwoofer er flink van langs kreeg. Maargoed, zwarte objecten zijn ook wel echt lastig voor een Roomba die eigenlijk geen camera's heeft en de ruimte kriskras schoonmaakt. Het is maar wat je er van verwacht en voor ons was het de eerste stofzuiger dus hadden we niet heel erg hoge verwachtingen... nu wel :-D

In ieder geval denk ik dat, wanneer je er op vooruit wil gaan, je beter wat meer kan neerleggen voor een robotstofzuiger. In mijn bescheiden mening is het namelijk zo dat hoe duurder het apparaat heo meer gemak je er voor terugkrijgt. Zo was de Roborock S5 Max bijna het dubbele van de 698 maar daar kregen we o.a. Lidar voor terug. Op zich hadden we voor nog wel duurder kunnen gaan en dan had er wellicht een optie tot zelf ledigen bij gezeten maar goed... Ergens is de grens natuurlijk.

Ik vermoed in ieder geval dat je van die 697 niet veel wijzer gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Nou ik ben over. Roomba is af. Oa die i3 bij bekende aanschouwd maar die butst nog vaker dan onze ILIFE V7.

Dus nu focus op LiDAR. RoboRock dus?

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Dankzij @paQ zijn hulp met wat specs meten, de ROIDMI EVE Plus zojuist besteld. Ben benieuwd :D

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heire
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 14-09 22:09
Heb de l10s ultra gekocht recent, werkt vrij goed en zeer tevreden ervan en toch handig met het auto reinigen. Binnenkort eens zien om te integreren in HA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

JB schreef op maandag 5 december 2022 @ 21:41:
Dankzij @paQ zijn hulp met wat specs meten, de ROIDMI EVE Plus zojuist besteld. Ben benieuwd :D
De EVE of de EVA ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

De EVE Plus :)

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Heb je ook een linkje? 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JB

JB

Cédric roelt!

Ik heb ‘m bij Amazon.de besteld nu. Daarmee moet je ‘m sowieso onder de 400 euro krijgen.

@paQ dat is bij de EVE hetzelfde neem ik aan? #dtv

[ Voor 23% gewijzigd door JB op 06-12-2022 11:33 ]

Mijn boefje is liev!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubobo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-08 22:17
Heeft iemand ervaring met de Riodmi Eva als in: hoe kan ik hem alleen laten zuigen en niet dweilen? Met de Xaoimi home app kom ik daar niet uit.
@paQ: jij hebt er ook 1 rondrijden toch?

[ Voor 13% gewijzigd door Hubobo op 06-12-2022 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

2! *D

Gewoon de mops eronder vandaan trekken. Dan zuigt ie (alleen) :)
dan zegt ie: mopping mode disabled
(of iets in die geest)

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 06-12-2022 11:26 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ

paQ

JB schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:43:
Ik heb ‘m bij Amazon.de besteld nu. Daarmee moet je ‘m sowieso onder de 400 euro krijgen.

@paQ dat is bij de EVE hetzelfde neem ik aan? #dtv
ja

dweilpad wegpakken en dan meldt ie vanzelf dat de dweilfunctie is uitgeschakeld.
De eve plus integratie is overigens prima vertaald, en spreekt ook gewoon duidelijk Nederlands.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Heire schreef op maandag 5 december 2022 @ 22:01:
Heb de l10s ultra gekocht recent, werkt vrij goed en zeer tevreden ervan en toch handig met het auto reinigen.
mag ik hopen :D
is toch wel as good as it gets momenteel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConQuestador
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:44
In hoeverre is een robotstofzuiger 100% een vervanging voor zelf zuigen en dweilen?

Wij hadden altijd een schoonmaakster die dit voor ons deed, maar sinds die gestopt is moet ik zelf weer aan de slag met de stofzuiger. Wij pakken 2 tot 3x per dag even snel de accu-steelstofzuiger om rond de eettafel te zuigen. Maar de rest van het huis gaat slechts 1x per week nu.

Mijn doel is om de best mogelijke fullservice robot te kopen (Eva / L10S Ultra / S7 MaxV Ultra), en deze dan de hele begane vloer te laten doen. Eventueel voor de bovenverdieping dan nog een 2e robot (deze dan waarschijnlijk wat eenvoudiger).

Als ik dit doe, hoef ik dan zelf nooit meer te stofzuigen? Of gaan jullie toch nog zelf 1x in de zoveel tijd met de stofzuiger door het huis?

Panasonic 12J T-CAP | Atlantic Explorer 270L | 4 x MHI SRK24ZS-WF + SRF35ZS-W | 12.000 Wp Enphase | Home Assistant, Heishamon, Mhi-ctrl | Alfa Romeo Giulia Veloce

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:07

de Peer

under peer review

ConQuestador schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:31:
In hoeverre is een robotstofzuiger 100% een vervanging voor zelf zuigen en dweilen?

Wij hadden altijd een schoonmaakster die dit voor ons deed, maar sinds die gestopt is moet ik zelf weer aan de slag met de stofzuiger. Wij pakken 2 tot 3x per dag even snel de accu-steelstofzuiger om rond de eettafel te zuigen. Maar de rest van het huis gaat slechts 1x per week nu.

Mijn doel is om de best mogelijke fullservice robot te kopen (Eva / L10S Ultra / S7 MaxV Ultra), en deze dan de hele begane vloer te laten doen. Eventueel voor de bovenverdieping dan nog een 2e robot (deze dan waarschijnlijk wat eenvoudiger).

Als ik dit doe, hoef ik dan zelf nooit meer te stofzuigen? Of gaan jullie toch nog zelf 1x in de zoveel tijd met de stofzuiger door het huis?
Bepaalde hoekjes en plinten kan hij niet zuigen, maar verder is het 100 procent vervanging vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
ConQuestador schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 13:31:

Wij hebben sinds een paar maanden de S7 ( niet de max ) en vinden het eigenlijk een volwaardige vervangen van een dweil/stofzuiger. Wij hebben al langer robotstofzuigers en willen eigenlijk niet meer anders. Ja, we moeten af en toe nog zelf onder bepaalde kastjes, hoekjes etc stofzuigen maar dat is een minimum met een kruimeldief.

Het dweilen, als je het geregeld doet, is ook zeker geen probleem. Houd er rekening mee dat de S7 wat strepen kan maken met dweilen maar daar zijn de nodige oplossingen voor ( bekijk dit topic voor tips). Dat gezegd hebbende het hangt heel erg af van de indeling van je huis, van de hoeveelheid bewoners etc. Als je veel tapijt hebt of veel verdiepingen is het een uitdaging maar anders is het een kwestie van alles een beetje goed klaar zetten en gewoon laten gaan.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
Webgnome schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:13:
[...]

Wij hebben sinds een paar maanden de S7 ( niet de max ) en vinden het eigenlijk een volwaardige vervangen van een dweil/stofzuiger.
Maar de S7 trekt toch nog steeds gewoon een vieze lap door je hele woonkamer heen? Of maakt deze net als met zelf dweilen tussentijds de lap schoon met het reinigingstation?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
keepitfrosty schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 14:35:
[...]

Maar de S7 trekt toch nog steeds gewoon een vieze lap door je hele woonkamer heen? Of maakt deze net als met zelf dweilen tussentijds de lap schoon met het reinigingstation?
Ik heb het huis verdeelt in 5 zones en heb dus ook meerdere lappen gekocht. Ik verwissel de lap dus ook per zone. En als je het geregeld doet dan is het inderdaad een stuk minder met de vieze lap die je door je huis trekt. ( en wees eerlijk, als je zelf dweilt, knijp jij dan elke baan die je trekt de lap ook weer uit en maak je hem schoon? )

[ Voor 3% gewijzigd door Webgnome op 06-12-2022 15:09 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keepitfrosty
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-09 16:34
Webgnome schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:09:
[...]

Ik heb het huis verdeelt in 5 zones en heb dus ook meerdere lappen gekocht. Ik verwissel de lap dus ook per zone. En als je het geregeld doet dan is het inderdaad een stuk minder met de vieze lap die je door je huis trekt. ( en wees eerlijk, als je zelf dweilt, knijp jij dan elke baan die je trekt de lap ook weer uit en maak je hem schoon? )
haha nee zeker niet bij elke baan maar wel geregeld, zeker met kids en huisdieren. Ik gebruik boven de robosucker ook weleens met dweilen maar wij dweilen ook nog gewoon zelf de vloer en dan merk je toch echt wel dat het dweilen van een robotstofzuiger gewoon een wassenneus is als je niet tussendoor de lap schoonmaakt. Met een reinigingstation is het volgens mij al vele malen beter maar die ervaring heb ik verder niet.

[ Voor 6% gewijzigd door keepitfrosty op 06-12-2022 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

paQ schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 11:26:
2! *D

Gewoon de mops eronder vandaan trekken. Dan zuigt ie (alleen) :)
dan zegt ie: mopping mode disabled
(of iets in die geest)
welke app kan ik het betse gebruiken ??.

EVA is net gearriveerd _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

taz10 schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:41:
[...]

welke app kan ik het betse gebruiken ??.

EVA is net gearriveerd _/-\o_
ik heb gewoon de roidmi app
Nooit wat anders geprobeerd eerlijjk gezegd.

tip van flip:

Laat hem de eerste keer zonder mops rondrijden.
Hij gaat dan een kaart aanleggen. Althans, een eerste outline. Die perfectioneert ie als ie gaat schoonmaken.

[ Voor 24% gewijzigd door paQ op 06-12-2022 15:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
keepitfrosty schreef op dinsdag 6 december 2022 @ 15:16:
[...]

haha nee zeker niet bij elke baan maar wel geregeld, zeker met kids en huisdieren. Ik gebruik boven de robosucker ook weleens met dweilen maar wij dweilen ook nog gewoon zelf de vloer en dan merk je toch echt wel dat het dweilen van een robotstofzuiger gewoon een wassenneus is als je niet tussendoor de lap schoonmaakt. Met een reinigingstation is het volgens mij al vele malen beter maar die ervaring heb ik verder niet.
Daarom, met 5 lappen wordt er regelmatig gedweild ( 2x per week ). Voor ons is het goed genoeg in ieder geval.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
en wees eerlijk, als je zelf dweilt, knijp jij dan elke baan die je trekt de lap ook weer uit en maak je hem schoon?
Ja, en vaker ook, https://www.bissell.eu/products/crosswave.html .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@Gwaihir that is not your average dweil ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Webgnome Het is wat echt werkt en ik ook t.z.t. in een dweilrobot hoop te zien. Alle serieuze dweilmachines zuigen ook zelf vuil water af, in plaats van het in de laagste hoekjes te laten lopen (of zelfs erin te slepen). Ik sta inmiddels uiterst sceptisch tegenover elk apparaat dat dit afzuigen niet doet.

Kom maar 'ns kijken naar de mate waarin de vorige bewoners door de jaren heen het vuil in de voegen van de tegels hebben weten te laten trekken en hoe slechts langzaamaan dat er nu weer uit gaat (met zo'n machine).

Het zou aan de horizon moeten zijn: dit merk heeft er al een op accu, maar die is binnen 20 minuten leeg. Om aan de watertanks gewaagd te zijn, is 2x zoveel nodig. Dan kun je ook een redelijk oppervlak in één keer aan. (Maak er 2,5x zo groot van omdat je natuurlijk ook zelf moet rijden e.d..) Dat lijkt al zo'n beetje in de gebruikelijke maat van een bot te passen. Dus hopelijk vinden snel twee fabrikanten elkaar, een merk dat kan robotiseren, zoals Roborock (d.w.z. navigatie, aandrijving, app e.d.) en een merk dat kan dweilen, zoals Bissel).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:15

Theo

moederbord

[...]

( en wees eerlijk, als je zelf dweilt, knijp jij dan elke baan die je trekt de lap ook weer uit en maak je hem schoon? )
Dát is de reden dat mijn Xiaomi enkel zuigt, en de dweil niet meeneemt. Wanneer ik de vloer dweil dan is dat met twee emmers water; één met schoon en heet water (met Dreft en spiritus) , en één met water om de dweil schoon te maken. Ik begin met drie liter schoon en heet water, en ik eindig met een half litertje schoon water, en twee liter chocolademelk in de vuilwateremmer.. Om de 1-2 vierkante meter wordt de dweil schoongemaakt en voorzien van schoon water (handig zo'n duo schoonmaakemmer met dweilpers). Zo'n proces kan een dweilrobot niet volgen waarmee zelfs een dedicated dweilrobot niet kan tippen aan met de hand dweilen.
Het process van stofzuigen is makkelijk; dat is enkel door een onderdruk een luchtbeweging te krijgen die de stofzuiger ingaat, waarmee los vuil van de vloer in de stofzuiger komt.
Met het dweilen haal je het vaste vuil van de vloer weg. Door de natte dweil komt dit vuil los en gaat het in de dweil zitten. Door de dweil te spoelen gaat het vuil in de emmer. Spoel je de dweil niet dan raakt de dweil verzadigd en kan het geen vuil mee opnemen waarmee losgeweekt vuil op de vloer achterblijft. Het process van dweilen is dus veel complexer dan met stofzuigen, ook omdat je middelen moet hebben om vet van de vloer te krijgen (dus heet water en zeep).
Zolang een robot niet om de 2 vierkante meter een dweil actief kan reinigen en kan voorzien van schoon water, en geen heet water kan gebruiken met zeep , doet 'ie niks anders dan een natte lap meeslepen en vuil verspreiden omdat het proces niet in staat is om vuil los te weken, niet in staat is om vet op te lossen, niet in staat is vuil en vet van de vloer naar de dweil te verplaatsen en niet in staat is het vuil van de dweil naar een vuitwatertank te verplaatsen.
Je hebt wel machines die kunnen dweilen,maar die sproeien (heet)water met zeep op de vloer, gebruiken borstels om vuil en vet los te krijgen, en zuigen daarna het water met losgeweekte vuil en vet, weer op. In de supermarkt waar ik vroeger een bijbaantje had daar hadden we zo'n machine staan. En deze gebruikte zo'n 100 ml aan water per vierkante meter vloer. Maar zelfs als je zo'n ding optimaliseert voor thuis (25 ml/m2) heb je zeker een 2.5 liter schoon en 2.5 liter vuilwatertank nodig.

Mijn Xiaomi kan gelijkwaardig stofzuigen als met de hand, maar dweilen is een vak apart doordat het proces veel complexer is dan met droog stofzuigen.

[ Voor 21% gewijzigd door Theo op 07-12-2022 09:35 ]

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Theo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:20:
[...]

Dát is de reden dat mijn Xiaomi enkel zuigt, en de dweil niet meeneemt. Wanneer ik de vloer dweil dan is dat met twee emmers water; één met schoon en heet water (met Dreft en spiritus) , en één met water om de dweil schoon te maken. Ik begin met drie liter schoon en heet water, en ik eindig met een half litertje schoon water, en twee liter chocolademelk in de vuilwateremmer.. Om de 1-2 vierkante meter wordt de dweil schoongemaakt en voorzien van schoon water (handig zo'n duo schoonmaakemmer met dweilpers). Zo'n proces kan een dweilrobot niet volgen waarmee zelfs een dedicated dweilrobot niet kan tippen aan met de hand dweilen.
Het process van stofzuigen is makkelijk; dat is enkel door een onderdruk een luchtbeweging te krijgen die de stofzuiger ingaat, waarmee los vuil van de vloer in de stofzuiger komt.
Met het dweilen haal je het vaste vuil van de vloer weg. Door de natte dweil komt dit vuil los en gaat het in de dweil zitten. Door de dweil te spoelen gaat het vuil in de emmer. Spoel je de dweil niet dan raakt de dweil verzadigd en kan het geen vuil mee opnemen waarmee losgeweekt vuil op de vloer achterblijft. Het process van dweilen is dus veel complexer dan met stofzuigen, ook omdat je middelen moet hebben om vet van de vloer te krijgen (dus heet water en zeep).
Zolang een robot niet om de 2 vierkante meter een dweil actief kan reinigen en kan voorzien van schoon water, en geen heet water kan gebruiken met zeep , doet 'ie niks anders dan een natte lap meeslepen en vuil verspreiden omdat het proces niet in staat is om vuil los te weken, niet in staat is om vet op te lossen, niet in staat is vuil en vet van de vloer naar de dweil te verplaatsen en niet in staat is het vuil van de dweil naar een vuitwatertank te verplaatsen.
Je hebt wel machines die kunnen dweilen,maar die sproeien (heet)water met zeep op de vloer, gebruiken borstels om vuil en vet los te krijgen, en zuigen daarna het water met losgeweekte vuil en vet, weer op. In de supermarkt waar ik vroeger een bijbaantje had daar hadden we zo'n machine staan. En deze gebruikte zo'n 100 ml aan water per vierkante meter vloer. Maar zelfs als je zo'n ding optimaliseert voor thuis (25 ml/m2) heb je zeker een 2.5 liter schoon en 2.5 liter vuilwatertank nodig.

Mijn Xiaomi kan gelijkwaardig stofzuigen als met de hand, maar dweilen is een vak apart doordat het proces veel complexer is dan met droog stofzuigen.
Lang verhaal, korte reactie.
Daarom heb ik een Roidmi EVA gekocht, heeft 4 liter schoonwater, Vanavond gaat ie het huis rond, elke 6 minuten zijn mop weer laten uitspoelen in de basis, en ik doe er gewoon heet water in met schoonmaakmiddel. We zullen zien ;)
Wordt vervolgt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

taz10 schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:58:
[...]

Lang verhaal, korte reactie.
Daarom heb ik een Roidmi EVA gekocht, heeft 4 liter schoonwater, Vanavond gaat ie het huis rond, elke 6 minuten zijn mop weer laten uitspoelen in de basis, en ik doe er gewoon heet water in met schoonmaakmiddel. We zullen zien ;)
Wordt vervolgt.
De die-hard engineer in mij vraagt dan gelijk of je, nadat Eva de vloer gedweild heeft, handmatig de vloer ook wil dweilen met twee emmers (schoon en vuil water), zodat je aan het vuile water van Eva en dat in je emmertje kan bepalen hoe effectief Eva dweilt. Dat levert namelijk mooie objectieve data op :)

ik heb hetzelfde namelijk wel gedaan voor mijn Xiaomi voor zuigen en dweilen.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gwaihir schreef op woensdag 7 december 2022 @ 09:16:
@Webgnome Het is wat echt werkt en ik ook t.z.t. in een dweilrobot hoop te zien. Alle serieuze dweilmachines zuigen ook zelf vuil water af, in plaats van het in de laagste hoekjes te laten lopen (of zelfs erin te slepen). Ik sta inmiddels uiterst sceptisch tegenover elk apparaat dat dit afzuigen niet doet.
Ik heb er vroeger (lang geleden al) dus 1 gehad die dat deed. Ik kan oprecht niet meer op de naam komen.
Grofweg de helft van het schoonwater werd ook aan de achterzijde weer direct afgezogen als grijswater.
Dat werkte redelijk goed, maar mijns inziens ook te nat, waardoor je al snel tegen een capaciteit issue aanloopt. Het blijft een karretje met beperkte inhoud natuurlijk.
Om over het reinigen van het ding maar niet te beginnen. Want goor water lokaal afzuigen betekent veel onderhoud. En dat was meer werk dan zelf dweilen.

De roterende mopsystemen zijn mijns inziens wel echt the next best thing.
De mops zelf hebben een behoorlijke capaciteit aangaande vocht vasthouden. En als je ze dan regelmatig spoelt (kun je zelf instellen) met schoon water, dan ben je in wezen al beter bezig dan dat je met 1 emmer zelf dweilt.

Het is ook direct zichtbaar bij een systeem als de EVA, die ontzettend smerig water in de grijswater tank mikt, en als je ziet wat er nog allemaal in de tray achterblijft :X
Ik waag me wel aan de stelling: een EVA dweilt beter dan handmatig met 1 emmer.

(en wie dweilt er thuis nou met schoon en vuil water? En als je dat al doet, en je spoelt je vuile dweil in schoon water nadat je hem uitwringt in grijswater, dan loopt dat na de 3e keer ook snel terug kwa zuiverheid)

[ Voor 15% gewijzigd door paQ op 07-12-2022 10:31 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

paQ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:27:
[...]

(en wie dweilt er thuis nou met schoon en vuil water? En als je dat al doet, en je spoelt je vuile dweil in schoon water nadat je hem uitwringt in grijswater, dan loopt dat na de 3e keer ook snel terug kwa zuiverheid)
Steekt hand op! :D Het zal je verbazen hoe schoon het schone water blijft. De dweil stop je in de vuilwater emmer waar je 'm even in heen en weer wiebelt, vervolgens pers je het water eruit, dip je 'm een stukje in de schoonwateremmer en je dweilt weer verder.Elke 1-2 m2 herhaal je dit Om de zoveel tijd (10-15 m2) dip je niet de dweil in het schone water, maar verzuip je 'm erin, om deze vervolgens gelijk boven de vuilwateremmer leeg te persen. Aan het eind van 75 m2 aan dweilen is het vuilwater echt chocolademelk, het schone water ziet er nog steeds uit als een schoon sopje, en de dweil is nog steeds wit. Dus gedurende het gehele proces blijven de dweil en het schone water ook schoon.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Wat een werk! :o

Enter de mopping robot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo

Theo

moederbord

paQ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:59:
Wat een werk! :o

Enter de mopping robot ;)
Graag!
Alleen dan kom je weer bij de discussie welke robot nét zo goed kan dweilen (ofwel: al het vastgeplakt vuil en vet verplaatsen van de vloer naar een opvangbak) als met de hand, met als conclusie dat het antwoord altijd 'geen' is omdat de mop en zuigrobots altijd enorme concessies moeten doen met het dweilwerk. En om nu gelijk een schrobmachine te halen daar is menig woning weer te klein voor. :P

7400 Wp op het dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Theo schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:34:
[...]

Graag!
Alleen dan kom je weer bij de discussie welke robot nét zo goed kan dweilen (ofwel: al het vastgeplakt vuil en vet verplaatsen van de vloer naar een opvangbak) als met de hand, met als conclusie dat het antwoord altijd 'geen' is omdat de mop en zuigrobots altijd enorme concessies moeten doen met het dweilwerk. En om nu gelijk een schrobmachine te halen daar is menig woning weer te klein voor. :P
ja, maar ook alleen als je dermate hoge eisen stelt
Dat is wat ik bedoelde uit te leggen in mijn post.

Een roterende mop robot dweilt m.i. beter dan een mop/dweilpad in een (1) emmer met een uitwringsysteem erboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
paQ schreef op woensdag 7 december 2022 @ 10:27:
Grofweg de helft van het schoonwater werd ook aan de achterzijde weer direct afgezogen als grijswater.
Dat werkte redelijk goed, maar mijns inziens ook te nat, waardoor je al snel tegen een capaciteit issue aanloopt.
Vandaar m.i. de uitdaging qua accu: flink zuigen is noodzaak hierbij, anders blijft het te nat.
Om over het reinigen van het ding maar niet te beginnen. Want goor water lokaal afzuigen betekent veel onderhoud.
Eens dat er serieus wat aan het afzuigsysteem te reinigen is. Maar me niet duidelijk hoe dat minder een ding is met het grijswater (alleen) op het docking station.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gwaihir schreef op woensdag 7 december 2022 @ 11:53:
[...]

Vandaar m.i. de uitdaging qua accu: flink zuigen is noodzaak hierbij, anders blijft het te nat.

[...]

Eens dat er serieus wat aan het afzuigsysteem te reinigen is. Maar me niet duidelijk hoe dat minder een ding is met het grijswater (alleen) op het docking station.
Daar trek je de tank uit het station, gooi je weg, spoelt hem na en plaats terug.
Eens in de paar weken reinig je de tray.

vs
na elke ca 15m2 heel de robot reinigen. Want dat was wel wat het inhield.
Zeiknat aanrecht tot gevolg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ik trek na ca. 65m2 de tank uit het apparaat, gooi 'm leeg, spoel 'm lichtjes en plaats 'm terug.

Het apparaat reinigen doe ik na ca. 300m2. (Zijn die delen wel voor gemaakt, dus gaat prima in de gootsteen.) Dat klinkt een beetje midden tussen jouw oude en jouw nieuwe oplossing in. Geeft me het gevoel dat die oude naar huidige maatstaven niet zo handig ontworpen was wellicht.

Eens in de paar weken klinkt dan wel indrukwekkend weinig, qua haar en vuil dat ik tegen kom. Gaat dat apparaat dan niet stinken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
@Theo hoevaak je je dweil moet spoelen hangt enorm af van hoe vies je vloer is, en dat weer van hoevaak je dweilt. Met een robot kan je met gemak 3 keer vaker dweilen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gwaihir schreef op woensdag 7 december 2022 @ 12:13:
Ik trek na ca. 65m2 de tank uit het apparaat, gooi 'm leeg, spoel 'm lichtjes en plaats 'm terug.

Het apparaat reinigen doe ik na ca. 300m2. (Zijn die delen wel voor gemaakt, dus gaat prima in de gootsteen.) Dat klinkt een beetje midden tussen jouw oude en jouw nieuwe oplossing in. Geeft me het gevoel dat die oude naar huidige maatstaven niet zo handig ontworpen was wellicht.

Eens in de paar weken klinkt dan wel indrukwekkend weinig, qua haar en vuil dat ik tegen kom. Gaat dat apparaat dan niet stinken?
Het is me niet helemaal duidelijk waar je nou op reageert, maar de tray reinigen eens in de paar weken volstaat hier anders echt.
En dan dweilt ie 2-3 per week zo'n 65m2

Het is met name stof + zand = modder wat zich onder de schoonmaaktray verzamelt.
Het grootste neem ik af met papier, daarna op de spoelknop op de basis drukken, dan begint ie water te geven, en met behulp van de meegeleverde borstel geleid ik het dan zo de afvoer in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Megalomania
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-09 16:35
Nou de Eva is binnen hoor! Mooi ding en rijdt netjes langs de wanden. Echt onder de indruk van z’n kracht ook, rijdt over alles heen :).

@paQ je kan dus een no mob area aangeven voor een kleed, maar dat kan zeker alleen als vierkant? Ons kleed is rond :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• taz10

taz10

Party Animal

Megalomania schreef op woensdag 7 december 2022 @ 20:04:
Nou de Eva is binnen hoor! Mooi ding en rijdt netjes langs de wanden. Echt onder de indruk van z’n kracht ook, rijdt over alles heen :).

@paQ je kan dus een no mob area aangeven voor een kleed, maar dat kan zeker alleen als vierkant? Ons kleed is rond :)
Is niet nodig hoor, hij mopt gewoon om een kleed heen, zelf de deurmat slaat ie over, en als je dan zonder mop hem laat gaan dan zuigt ie de deurmat gewoon mee.
Pagina: 1 ... 115 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.