Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 102 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.682 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Hier ook een gietvloer en de S7.
Top combinatie! Zuigen en dweilen als een malle (Wel met een vochtig doekje beginnen, of de waterflow iets hoger zetten).
Verbaast me elke keer weer hoeveel troep er opgezogen wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• uzuri
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15:11
Met een vochtig doekje beginnen scheelt inderdaad enorm!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
uzuri schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 15:00:
Met een vochtig doekje beginnen scheelt inderdaad enorm!
Dit en gewoon je flow op max zetten. Zoveel water komt er toch niet doorheen, ik dweil zelfs mijn houten vloer met max water.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gynnad
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15:04
Ik heb zelf in 2018 de Xiaomi Mi Robot Vacuum V1 gekocht en ben er nog steeds ontzettend tevreden over, goede kwaliteit/prijs verhouding wat mij betreft.

We zijn nu zo'n 4 jaar verder en mijn schoonfamilie wil er ook een kopen, is het nog steeds zo dat de Xiaomi Mi Robot Vacuum V1 (zo'n 250 euro nu via Ali of pricewatch: Xiaomi Mi Robot Vacuum) de beste optie is om te kopen?

"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21-09 12:15
Gynnad schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 18:37:
Ik heb zelf in 2018 de Xiaomi Mi Robot Vacuum V1 gekocht en ben er nog steeds ontzettend tevreden over, goede kwaliteit/prijs verhouding wat mij betreft.

We zijn nu zo'n 4 jaar verder en mijn schoonfamilie wil er ook een kopen, is het nog steeds zo dat de Xiaomi Mi Robot Vacuum V1 (zo'n 250 euro nu via Ali of pricewatch: Xiaomi Mi Robot Vacuum) de beste optie is om te kopen?
Ik heb net dezelfde vraag. Mijn schoonmoeder wil ook een robotstofzuiger aanschaffen, heb ze nog net kunnen tegenhouden dat ze lukraak een model in de lokale supermarkt ging aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Als jullie tevreden zijn weet je in ieder geval wat ie kan en wat je in huis haalt. Ik denk wel dat je voor hetzelfde geld een nieuwer model robotstofzuiger in huis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Toen ik hem aanschafte een tweetal jaar geleden moest dit via Aliexpress zelf en kon je nadien een Duits warehouse selecteren. Waar zijn momenteel de beste deals te scoren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fonsz
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 26-08 08:12
Onlangs de Roborock S5 Max aangeschaft, mede op basis van de goede reviews hier op Tweakers. Nog geen moment spijt van gehad, doet z'n werk prima.

Ik vroeg mij af waar je het beste onderdelen kunt bestellen voor de Roborock. Kun je dat gewoon op Aliexpress doen of is de kwaliteit van deze onderdelen onder de maat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:07

de Peer

under peer review

Fonsz schreef op zondag 9 januari 2022 @ 11:34:
Onlangs de Roborock S5 Max aangeschaft, mede op basis van de goede reviews hier op Tweakers. Nog geen moment spijt van gehad, doet z'n werk prima.

Ik vroeg mij af waar je het beste onderdelen kunt bestellen voor de Roborock. Kun je dat gewoon op Aliexpress doen of is de kwaliteit van deze onderdelen onder de maat?
Gewoon op Ali ja. Komt allemaal uit dezelfde fabriek hoor. Daarom heb ik de robot zelf daar ook gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Die heb ik ook (gekocht toen ze alleen nog in China beschikbaar waren en de app etc. nog alleen in het Chinees was), en behalve dat dat ding iets vergeeld is, gaat 'ie nog als een malle! Kan hem zelfs op afstand aanzetten, dus de CCP is er blij mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

MaZo schreef op zondag 9 januari 2022 @ 12:49:
[...]
Die heb ik ook (gekocht toen ze alleen nog in China beschikbaar waren en de app etc. nog alleen in het Chinees was), en behalve dat dat ding iets vergeeld is, gaat 'ie nog als een malle! Kan hem zelfs op afstand aanzetten, dus de CCP is er blij mee!
vanaf 7-2017 2x Xiaomi Mi Robot Vacuum V1 in huis (toen +/- €260,- via Gearbest), die dingen blijven maar gaan. Onderhoud tot nu toe: 1x nieuwe filters.

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekejoeke
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10:29
Ben ook in de markt voor een robotstofzuiger, ga net zoals vele anderen denk ik voor de roborock s5 zie dat de prijzen wel weer enorm gestegen zijn? Iemand nog ergens een goede deal gezien? Ben niet zo handig met pepper en ali.. alvast dank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bijna 90,000 vierkante meter stofzuigen verder doet de Xiaomi v1 het hier nog steeds prima maar stiekem toch aan het kijken naar een opvolger met dweil functie erbij… dan gaat deze hopelijk nog een poosje verder op de bovenverdieping

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Sander schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:15:
stiekem toch aan het kijken naar een opvolger met dweil functie erbij…
Die zijn er nog niet })

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08:20
Ik zou nu voor 280 eerder een s5 max halen dan een v1. De borstel die je aan de uiteinden kan openen, het 't slimmere algoritme, de no-go zones en planning. En dan heb je dweilen als een plusje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 01:27
Toekejoeke schreef op zondag 9 januari 2022 @ 16:06:
Ben ook in de markt voor een robotstofzuiger, ga net zoals vele anderen denk ik voor de roborock s5 zie dat de prijzen wel weer enorm gestegen zijn? Iemand nog ergens een goede deal gezien? Ben niet zo handig met pepper en ali.. alvast dank
DHgate heeft hem voor 310, dat is dacht ik voor nu wel een aardige prijs
https://www.dhgate.com/pr...leaner-mop/723456213.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
Hoe werkt dat nou met de Roborock S55 en meerdere verdiepingen? Ik heb 'm laatst boven losgelaten met als gevolg dat ie helemaal de weg kwijt was. Hoe doen jullie dit?

Of is de enige juiste oplossing dan toch maar een 2e Roborock kopen? :P
Zit eigenlijk toch al eventjes te kijken naar die S5 Max :+

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:05

The Executer

Lekker belangrijk!

Richh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:17:
Hoe werkt dat nou met de Roborock S55 en meerdere verdiepingen? Ik heb 'm laatst boven losgelaten met als gevolg dat ie helemaal de weg kwijt was. Hoe doen jullie dit?

Je hebt wel een 2e map aan laten maken voor boven?

Ik zet hem zelf willekeurig boven ergens neer en laat hem starten. Dan gaat hij eerst oriënteren, en als hij weet waar hij is gaat hij bezig. Als hij klaar is geeft hij aan dat hij het dock niet kan vinden met het vriendelijke verzoek hem terug naar zijn huisje te brengen.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:00
The Executer schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:02:
[...]

Je hebt wel een 2e map aan laten maken voor boven?

Ik zet hem zelf willekeurig boven ergens neer en laat hem starten. Dan gaat hij eerst oriënteren, en als hij weet waar hij is gaat hij bezig. Als hij klaar is geeft hij aan dat hij het dock niet kan vinden met het vriendelijke verzoek hem terug naar zijn huisje te brengen.
Ja, echter als ik hem daarna weer beneden zet moet ie beneden ook weer helemaal opnieuw oriënteren. Dat terwijl ik in de app wel een 'back-up map' kan vinden, maar die pakt hij dan niet vanzelf.

Hoe vertel ik 'm dat ie nu op map 1 en daarna op map 2 bezig is?

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:36

JoSchaap

Had a life, got a modem..

bij het maken van de map moet je wel aangeven dat je meerdere verdiepingen hebt.

In de roborock app vind je dit onder:
- Map settings -> home -> multi-level

daarna zou hij bij het bovenzetten een rondje moeten rijden en de verdieping herkennen (geen extra base nodig)

[ Voor 26% gewijzigd door JoSchaap op 10-01-2022 09:59 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-09 10:47
Hallo, ik heb een vraag over de nog aan te schaffen Blaupunkt Bluebot Xtreme.

In de app kun je in de geleerde kaarten zg no-go zones aangeven. Is er een grens aan het aantal no-go zones per kaart/vertrek?
Hoe doe je dat de eerste keer, er zijn gebieden waar ik de robot niet wil hebben tijdens gebruik, maar de no-go zones kun je alleen instellen als er al een kaart is, de robot moet eerst de ruimte scannen om een kaart te maken, hoe los ik dat op?
Hoe kritiek is de plaatsing van de oplader van de robot, kan hij ook in een hoekje? In de gebruiksaanwijzing staat dat hij minmaal 1.5 meter aan weerszijde moet hebben, kan dit ook minder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 23:02
Richh schreef op maandag 10 januari 2022 @ 00:17:

Ik kan van harte aanbevelen om een tweede te kopen :+. Mijn S5 Max kon goed switchen tussen de maps en herkende snel waar ie was, maar ik heb sinds twee weken ook boven één dagelijks rondrijden en ik moet zeggen dat een continu schone vloer boven wel heel erg lekker voelt. Het naar boven halen gebeurde maar 1x per week en ik merk het verschil elke keer als ik met blote voeten rondloop, en dat is wel een geluksmomentje moet ik zeggen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
JoSchaap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:58:
bij het maken van de map moet je wel aangeven dat je meerdere verdiepingen hebt.

In de roborock app vind je dit onder:
- Map settings -> home -> multi-level

daarna zou hij bij het bovenzetten een rondje moeten rijden en de verdieping herkennen (geen extra base nodig)
En zodra je meerdere levels hebt laten herkennen is het alleen een kwestie van de juiste map selecteren voordat je 'm laat starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
coelho schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:13:
En zodra je meerdere levels hebt laten herkennen is het alleen een kwestie van de juiste map selecteren voordat je 'm laat starten.
Nee hoor, dit:
JoSchaap schreef op maandag 10 januari 2022 @ 09:58:
daarna zou hij bij het bovenzetten een rondje moeten rijden en de verdieping herkennen
Misschien duurt het "positioning" wat korter als je al de juiste map voorselecteert? Maar dat zou mij niet echt boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Gwaihir schreef op maandag 10 januari 2022 @ 11:59:
[...]

Nee hoor, dit:
[...]

Misschien duurt het "positioning" wat korter als je al de juiste map voorselecteert? Maar dat zou mij niet echt boeien.
Hij zal het vast herkennen, maar als je 'm eerst moet laten rondrijden om te weten waar hij is, dan ben je weer even verder voordat je kunt gaan aangeven welke ruimtes gedaan moeten worden. Vandaar dat hier de vaste prik is om de verdieping te selecteren, zodat ik de map ook geladen heb en kan aanwijzen dat bijvoorbeeld de badkamer vandaag wel en de overloop niet gedweild hoeft te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duinen036
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 25-10-2022
Wij hebben sinds vorige week een Roborock S6/S60. Hij heeft al een paar rondjes gemaakt en hij doet het prima. Wel heb ik 2 vragen:

Kan het kwaad om de robot altijd in de docking te laten staan als hij inactief is? Of is dit kwalijk voor batterijduur/stroomverbruik, en kan je beter uitschakelen en de docking loskoppelen?

Het dweilen: ik kan geen aparte dweilfunctie vinden in de app, klopt dat? Het dweilen komt dus puur neer op het installeren van de watertank en dweil, maar voor de rest geen aparte instructie voor de robot? Is een bepaalde vacuum power het meest geschikt voor dweilen?

Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:24

TommyGun

Stik er maar in!

double_V schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 14:51:
Hier ook een gietvloer en de S7.
Top combinatie! Zuigen en dweilen als een malle (Wel met een vochtig doekje beginnen, of de waterflow iets hoger zetten).
Verbaast me elke keer weer hoeveel troep er opgezogen wordt
Ik ben er ook heel erg tevreden mee. Veel beter dan de Neato's die ik tot dusver heb gehad.

De Roborock is inderdaad sneller klaar (werd eerder benoemd in dit topic) maar dat is niet gek; hij is veel sneller met rijden en navigeert veel slimmer. Ook is 'ie veel stiller en is de app veel uitgebreider.

Het design van de main brush is ook fancy, zelfs de lange haren van m'n vriendin blijven er niet in hangen.

Het dweilen werkt verrassend goed, ik moet alleen wat reserve doekjes hebben omdat 'ie begint te stinken bij dagelijks gebruik :+

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 10-01-2022 14:40 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@coelho Ik geef aan waar hij heen mag door de deuren open te laten :).

Naar de app gaan is voor mij dus 'n ongewenste extra handeling. Voor jouw gebruik is eerst laten uitvinden waar hij is dat kennelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Wat is nu het verschil tussen deze en de roborock s5 max???

https://www.amazon.de/-/n...?pd_rd_i=B0843GVFV5&psc=1

Of iemand ervaring met de dream d9

[ Voor 11% gewijzigd door Demiesehv op 10-01-2022 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:48
Heb nu een tijdje de roborock S7 hier thuis. Echt een verademing, had hier eerder aan moeten beginnen.
Zit alleen met 1 dingetje en vraag mij af of dit wel goed is..

De grote borstel met het klepje lijkt af en toe iets over de grond te geraken bij het zuigen.
Je hoort dat ook als hij lange banen maakt. Gelukkig zie ik geen krasjes of plekjes op de PVC en laminaat, maar vraag mij wel af of dat zo hoort.
Doe ik iets fout, hoort het erbij, of kun je borstel en klepje ook gewoon er af halen bij het zuigen/dweilen van harde ondervloeren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 14:37
Toml83 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 10:21:
Heb nu een tijdje de roborock S7 hier thuis. Echt een verademing, had hier eerder aan moeten beginnen.
Zit alleen met 1 dingetje en vraag mij af of dit wel goed is..

De grote borstel met het klepje lijkt af en toe iets over de grond te geraken bij het zuigen.
Je hoort dat ook als hij lange banen maakt. Gelukkig zie ik geen krasjes of plekjes op de PVC en laminaat, maar vraag mij wel af of dat zo hoort.
Doe ik iets fout, hoort het erbij, of kun je borstel en klepje ook gewoon er af halen bij het zuigen/dweilen van harde ondervloeren?
Dat had ik op een bepaald moment ook, en toen bleek ik de klep bij de roterende rubberen rol niet goed geïnstalleerd te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 21-09 12:17
Elpenoor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Dat had ik op een bepaald moment ook, en toen bleek ik de klep bij de roterende rubberen rol niet goed geïnstalleerd te hebben.
Ik had precies hetzelfde

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Toml83 De rol-borstel hoort de grond te raken - hoe anders borstelen? - het klepje niet. Of hij 't nog probeert zonder, geen idee, maar van zuigen zal niet veel overblijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11:48
Elpenoor schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 12:12:
[...]

Bij mij lijkt dat klepje ook een beetje los te zitten. Dat zal ook wel deels moeten zijn om de borstel tijdens het zuigen naar beneden te drukken. Echter zit het klepje bovenop de borstel hierdoor niet helemaal recht.
Hoe hebben jullie dat klepje waarin de borstel zit los gekregen? Ik krijg het er niet zomaar uit, en wil nog niet overgaan tot iets meer geweld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Mijn Roborock S5 stopte vorige week plots met werken. Foutmelding: "Laser distance sensor malfunctioned. Try turning the laser head to make sure it isn't blocked." Na wat Google speurwerk bleek ik niet de enige te zijn met dit probleem. Zie: https://www.reddit.com/r/...ror_1_laser_not_spinning/

Ik heb de instructies in het Youtube filmpje gevolgd en de motor een kickstart gegeven met een 9V batterij. Nadien werkte deze terug, ik dolgelukkig. Maar na een dik halfuur stofzuigen, gaf hij er terug de brui aan en werd dezelfde foutmelding als voordien gegenereerd.

Moet ik de Roborock nu nog eens uiteen halen of haalt dit niets uit en is de motor gewoon stuk? Ik heb deze stofzuiger een dikke 2 jaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

dotacom schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:30:
Mijn Roborock S5 stopte vorige week plots met werken. Foutmelding: "Laser distance sensor malfunctioned. Try turning the laser head to make sure it isn't blocked." Na wat Google speurwerk bleek ik niet de enige te zijn met dit probleem. Zie: https://www.reddit.com/r/...ror_1_laser_not_spinning/

Ik heb de instructies in het Youtube filmpje gevolgd en de motor een kickstart gegeven met een 9V batterij. Nadien werkte deze terug, ik dolgelukkig. Maar na een dik halfuur stofzuigen, gaf hij er terug de brui aan en werd dezelfde foutmelding als voordien gegenereerd.

Moet ik de Roborock nu nog eens uiteen halen of haalt dit niets uit en is de motor gewoon stuk? Ik heb deze stofzuiger een dikke 2 jaar.
Volgens mij wordt dat hier in het topic ook wel behandeld. Conclusie is dat er een nieuwe motor in moest geloof ik.

Edit: Met de zoekterm 9v is er wel het een en ander te vinden: Robotstofzuigers

[ Voor 6% gewijzigd door The Executer op 11-01-2022 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@dotacom Geen idee, maar ik zou persoonlijk nog tenminste proberen of er stof tussenuit te blazen valt (liefst met perslucht).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Toml83 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 13:07:
[...]

Bij mij lijkt dat klepje ook een beetje los te zitten. Dat zal ook wel deels moeten zijn om de borstel tijdens het zuigen naar beneden te drukken. Echter zit het klepje bovenop de borstel hierdoor niet helemaal recht.
Hoe hebben jullie dat klepje waarin de borstel zit los gekregen? Ik krijg het er niet zomaar uit, en wil nog niet overgaan tot iets meer geweld...
Probeer deze uitleg eens bij het roller gedeelte.
[YouTube: How to Set Up Auto Empty Dock For Roborock S7 Robot Vacuum Cleaner]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Iemand ervaring met de dreame d9.
Zie hem nu voor een mooie prijs te koop staan van 235 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:06
Mijn nieuwe vloer bevat een ikea TORV strip tussen de kamers, kunnen de meeste stofzuigrobots hier mee overweg?

https://www.ikea.com/nl/n...-aluminiumkleur-10293465/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
torretje2012 schreef op dinsdag 11 januari 2022 @ 18:19:
Mijn nieuwe vloer bevat een ikea TORV strip tussen de kamers, kunnen de meeste stofzuigrobots hier mee overweg?

https://www.ikea.com/nl/n...-aluminiumkleur-10293465/
Denk dat dat geen probleem zal opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Hebben hier vergelijkbare strips, en voor de S5 Max geen probleem. Enig nadeel is dat de drempel hem een beetje laat wippen, en doordat de strip wat bol is hij net niet helemaal goed vacuüm kan zuigen zeg maar. Hierdoor blijft er wat vuil liggen (zand bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

mijn s5max knalt zelfs 2 drempels van 1,5cm hoog op en over :D
ben wel aan het kijken voor een lagere drempel want het maakt best herrie zo en het kan niet goed zijn voor het neuswiel :D

[ Voor 13% gewijzigd door JoSchaap op 12-01-2022 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
JoSchaap schreef op woensdag 12 januari 2022 @ 00:57:
mijn s5max knalt zelfs 2 drempels van 1,5cm hoog op en over :D
ben wel aan het kijken voor een lagere drempel want het maakt best herrie zo en het kan niet goed zijn voor het neuswiel :D
de ikea torv 'drempel' is ook 1.5cm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 21-09 10:47
Er staat in alle gebruiksaanwijzingen dat je geen schoonmaakmiddel in de tank van een dweilrobot mag doen, logisch. maar kan het kwaad om wel schoonmaakmiddel op het doekje te doen? er wordt aangeraden om het doekje vooraf nat te maken om beter te dweilen, daar kan dan toch ook een beetje schoonmaakmiddel op?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

jannus66 schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:37:
Er staat in alle gebruiksaanwijzingen dat je geen schoonmaakmiddel in de tank an een dweilrobot mag doen, logisch. maar kan het kwaad om wel schoonmaakmiddel op het doekje te doen? er wordt aangeraden om het doekje vooraf nat te maken om beter te dweilen, daar kan dan toch ook een beetje schoonmaakmiddel op?
ja hoor, geen probleem.
het gaat om het verstopt raken van het ventiel waar het water door komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• coelho
de Peer schreef op vrijdag 14 januari 2022 @ 12:41:
[...]

ja hoor, geen probleem.
het gaat om het verstopt raken van het ventiel waar het water door komt.
Ik doe om de paar dweilbeurten een klein beetje huishoudazijn of allesreiniger in het reservoir. Nog nooit last gehad van dichtzittende ventielen. Ik denk dat dat risico groter is door kalk in het water als je het reservoir niet leegmaakt na dweilen (doe ik overigens ook niet, ondanks dat de gebruiksaanwijzing zegt dat dat moet).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• VERNederlander
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21-09 23:02
De RoboRock support heeft een aantal jaar geleden onderstaande antwoord al geschreven en op basis hiervan dweil ik met een scheutje allesreiniger. Ik maak niet heel erg frequent gebruik van de dweilfunctie en dweil vaak een tweede keer met enkel water, na anderhalf jaar nog geen issues ondervonden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/X68aY-Ra9FEIyuiH8vn_QARZXPM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8LJhSgpp6fTukfgnX2XlV9j7.jpg?f=fotoalbum_large

https://forum.roborock.co...96/soap-in-the-water-tank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 09:33
Heb net de Ecovacs Deebot OZMO T8+ kunnen bestellen voor 470 euro op Amazon Marketplace.

[ Voor 6% gewijzigd door Snotgeit op 15-01-2022 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
Snotgeit schreef op zaterdag 15 januari 2022 @ 16:25:
Heb net de Ecovacs Deebot OZMO T8+ kunnen bestellen voor 470 euro op Amazon Marketplace.
laat je nog weten wat het addertje is voor deze €100+ korting?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
torretje2012 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Het addertje is dat het een splinternieuwe Amazon Marketplace verkoper is met 0 verkopen die elders op Amazon ook heel goedkoop videokaarten aanbiedt. Textbook oplichting. Maarja veel mensen bestellen lukraak en doen 0 onderzoek, 'want het is toch gewoon Amazon?'.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
stin00 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 11:23:
Het addertje is dat het een splinternieuwe Amazon Marketplace verkoper is met 0 verkopen die elders op Amazon ook heel goedkoop videokaarten aanbiedt. Textbook oplichting. Maarja veel mensen bestellen lukraak en doen 0 onderzoek, 'want het is toch gewoon Amazon?'.
Hoe zie jij die 0 verkopen?

En is 't dat niet dan? Ook elke verkoper moet 'n keer beginnen. Zou Amazon bij textbook vergalloperen (want ik denk dat dat 't vaker is dan echte oplichting) niet gewoon terugbetalen? Je neemt wel een risico van wachten en gedoe. Dat zeker.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Gwaihir schreef op zondag 16 januari 2022 @ 12:08:
[...]

Hoe zie jij die 0 verkopen?

En is 't dat niet dan? Ook elke verkoper moet 'n keer beginnen. Zou Amazon bij textbook vergalloperen (want ik denk dat dat 't vaker is dan echte oplichting) niet gewoon terugbetalen? Je neemt wel een risico van wachten en gedoe. Dat zeker.
We gaan wel ver offtopic, maar 0 verkopen zie je niet direct. Ze zijn just launched en dus minder dan 90 dagen op Amazon. Ze hebben in ieder geval nog 0 reviews.

Verder betreft het een Feestwinkel in Barcelona, een vage winkel die plotseling allemaal zwaar gewilde videokaarten, robotstofzuiger en andere hightech aanbiedt tegen ongelofelijk lage prijzen.

Amazon houdt inderdaad het geld bewust vast van nieuwe verkopers en terugbetalen kan vaak wel. De desbetreffende verkoper, een scammer met een vage winkel als dekmantel, gaat wel achteraf per mail proberen invoices te sturen zodat je buiten Amazon om geld overmaakt. Verder kost geld terugboeken tijd en moeite, want Amazon moet eerst meerdere oplichtings meldingen krijgen.

Tegenwoordig doet bijna niemand meer een fatsoenlijke background check, gewoon een dure GPU of robotstofzuiger met dikke korting bij een Feestwinkel in Barcelona bestellen die volledig nieuw is. Deze verkoper is al een paar keer gemeld voor videokaart scams en is nog steeds actief..

[ Voor 3% gewijzigd door stin00 op 16-01-2022 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@stin00 Dat off-topic valt m.i. reuze mee: dit topic gaat in stevige mate over hoe en waar goede deals voor robotstofzuigers en onderdelen te scoren, inclusief de risico's van sommige aanpakken. Dus: mijn / onze dank voor je bijdrages :).

Overigens reageert Amazon, voor zover mij bekend, wel op elke individuele "product nooit ontvangen". Ik heb 1x iets in die sfeer bij de hand gehad - een verkoper die echt geen scammer was, maar wel knap stom bezig in mijn nadeel, tegen de voorwaarden in - en dat kostte inderdaad wat tijd, maar Amazon was al met al wel praktisch en resoluut. Daarbij had ik niet de indruk dat ze überhaupt keken of er meer gevallen waren. (Ik vermoed van niet, niet in korte tijd althans.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Het trucje met de Roborock S5 en het herkickstarten van de motor d.m.v. een externe batterij was helaas van korte duur. Twee poetsbeurten later gaat hij terug in dezelfde error. Nu twijfel ik of ik gewoon de motor zou vervangen of een volledig nieuw model aan te kopen. Ik heb deze op 11 januari 2019 aangekocht voor €343. Ik heb net even opgezocht en de motor kan individueel aangekocht worden voor €130. Wat zouden jullie doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
dotacom schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:43:
Het trucje met de Roborock S5 en het herkickstarten van de motor d.m.v. een externe batterij was helaas van korte duur. Twee poetsbeurten later gaat hij terug in dezelfde error. Nu twijfel ik of ik gewoon de motor zou vervangen of een volledig nieuw model aan te kopen. Ik heb deze op 11 januari 2019 aangekocht voor €343. Ik heb net even opgezocht en de motor kan individueel aangekocht worden voor €130. Wat zouden jullie doen?
130 voor 3 jaar is altijd nog goedkoper dan een nieuwe aanschaffen, mits er geen andere onderdelen natuurlijk op sterven liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acradavos
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19-09 15:42

Acradavos

Poetsfanaat

Bachhus2018 schreef op vrijdag 7 januari 2022 @ 11:26:
Sinds een week de Roborock S7 nadat mijn S5 sinds een tijd een laad probleem heeft.
Gelijk de Auto Empty Dock gekocht. Geweldige set.

Zuigt beter dan de S5 en dweilt zeer zeker beter. Met de Auto empty dock heb je er geen omkijken naar, behalve dat je de watertank natuurlijk moet vullen en de dweil moet schoonmaken. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :-)
De dock maakt wel veel lawaai als je S7 leeg laat zuigen, maar dat kan ook niet anders.
Hij draait nu elke nacht naar volle tevredenheid.

Een ruime maand zonder robot gezeten, maar dat nooit meer!
Kan je die Auto Empty Dock ook zonder zakken gebruiken?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Acradavos schreef op maandag 17 januari 2022 @ 13:51:
[...]

Kan je die Auto Empty Dock ook zonder zakken gebruiken?
Volgens mij krijg je er een cyclone kelkje bij wat je erin kan steken ipv een zak :)
https://global.roborock.com/pages/roborock-auto-empty-dock

[ Voor 25% gewijzigd door JoSchaap op 17-01-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snotgeit
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 18-09 09:33
torretje2012 schreef op zondag 16 januari 2022 @ 09:51:
[...]

Order maar gecancelled.. ;)
Dit ging overigens probleemloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montblanc2018
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-07-2023
Heeft iemand hier ervaring met een robotstofzuiger en hoogpolig tapijt? Ik heb parket en een kleed onder de salontafel. Hij hoeft hem niet grondig te zuigen (al zou het fijn zijn), maar niet erop vastlopen is wel het minste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skypo2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:30
montblanc2018 schreef op dinsdag 25 januari 2022 @ 14:41:
Heeft iemand hier ervaring met een robotstofzuiger en hoogpolig tapijt? Ik heb parket en een kleed onder de salontafel. Hij hoeft hem niet grondig te zuigen (al zou het fijn zijn), maar niet erop vastlopen is wel het minste.
Ik weet niet hoe hoog je tapijt is, maar ons niet al te hoge tapijt gaat prima (loopt niet vast) en wordt goed gezogen (Roidmi Eve Plus).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chielmi
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:43
Hier ook parket met een redelijk hoogpolig kleed. Kleed is ruime centimeter hoog.
Onze Roomba 976 maakt hem prima schoon, loopt niet vast. Heeft soms een tweede poging nodig om het kleed op te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
Weet iemand toevallig hoe je een Neato D8 uit kunt zetten? Het staat niet in de gebruikershandleiding Online las ik over de D7: Press and hold the Start Button and Right Bumper for 15 seconds. Dit werkt helaas niet voor mijn D8.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de robot altijd aan blijft staan?
Elke keer als het vuilreservoir geleegd moet worden gaat de robot een dansje doen omdat hij van het laadstation verwijderd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
Iemand deze al gezien, lijkt me wel wat kunnen worden.
Ben alleen niet meer zo kapot van dat kickstarter.

https://comingsoon.higizm...ZzAnU6MuiV-ilkdbfDw8YJf1c

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• torretje2012
Demiesehv schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 20:00:
Iemand deze al gezien, lijkt me wel wat kunnen worden.
Ben alleen niet meer zo kapot van dat kickstarter.

https://comingsoon.higizm...ZzAnU6MuiV-ilkdbfDw8YJf1c
Waarom zou dit wat worden voor een msrp van 1100? qua specs ook niet denderend beter dan een van 20-30% van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• montblanc2018
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 04-07-2023
Tnx Skypo en Chielmi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dotacom
Edit: verkeerde topic

[ Voor 96% gewijzigd door dotacom op 01-02-2022 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Ik ben toe aan een stel nieuwe filters, maar zie eerlijk gezegd door de bomen het bos niet.

Voor mijn handstofzuigers heb ik altijd de originele miele filters. Deze schelen in prijs niet zoveel met de (stoffen) alternatieven, dus dat is makkelijk.

Maar voor m'n neato D7 is dat verschil in prijs natuurlijk veel forser. Ben vooral bang dat er troep door de filters heen komt die m'n stofzuiger sloopt. Zijn de Ali/goedkope imitaties veel minder van kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:03

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

HyperH schreef op zaterdag 29 januari 2022 @ 09:08:
Weet iemand toevallig hoe je een Neato D8 uit kunt zetten? Het staat niet in de gebruikershandleiding Online las ik over de D7: Press and hold the Start Button and Right Bumper for 15 seconds. Dit werkt helaas niet voor mijn D8.

Het kan toch niet de bedoeling zijn dat de robot altijd aan blijft staan?
Elke keer als het vuilreservoir geleegd moet worden gaat de robot een dansje doen omdat hij van het laadstation verwijderd wordt.
Hoe wil je hem met de app aansturen als ie helemaal uit staat? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoefMeistert
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 13:46
Alle roborock gebruikers, ik twijfel erg tussen de S6 Pure en de S5 Max.
Deze zijn beide ongeveer gelijk in prijs, initieel zat ik meer op de S6 Pure, maar na wat meer reviews/videos lijk ik toch meer naar de S5 Max te trekken.
Ik weet niet of dweilen een must is maar het systeem op de S5 Max is gewoon een stuk beter en volgens mij zuigen ze ongeveer identiek.
Iemand een sterke reden om voor 1 van de 2 te kiezen ?

PSNID : HoefMeistert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:24

TommyGun

Stik er maar in!

JoSchaap schreef op maandag 17 januari 2022 @ 15:57:
[...]

Volgens mij krijg je er een cyclone kelkje bij wat je erin kan steken ipv een zak :)
https://global.roborock.com/pages/roborock-auto-empty-dock
Deze ga ik binnenkort aanschaffen, elke dag doet de S7 z'n rondje en zit telkens ram vol hondenharen ;(.

Alleen jammer dat 'ie het waterreservoir niet kan bijvullen :D

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
MikeyMan schreef op woensdag 2 februari 2022 @ 13:09:
Hoe wil je hem met de app aansturen als ie helemaal uit staat? :?
Daarvoor moet je hem weer aanzetten natuurlijk. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:58

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Ik ben helemaal nieuw in de robotstofzuigerwereld. Ik zie prijzen van € 125 euro voor een gebruikte Xiaomi Mop Essential via V&A tot ruim € 400 voor een nieuwe Roborock die hier meerdere keren terug komt. Foto's van de onderkant lijken zowat hetzelfde.

Waar zit 'm nou het prijsverschil precies in? Het zou mij primair gaan om het netjes bijhouden van de houten vloer (met v-groeven), niet het hele huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46

spaceboy

Op grote hoogte

Wij hebben nu een tijdje de Eufy (https://www.coolblue.nl/p...by-anker-robovac-35c.html). Heb erg lang gezocht maar we wilden absoluut een láág model die onder de bank + bed kan komen. Alleen het probleem met deze (en andere goedkope) stofzuigrobots is dat hij dom is en soms hele delen 5x zuigt en andere delen 0x. Ik wil er best meer geld aan uitgeven, maar ik ben nog nergens een robot tegengekomen die <8 cm hoog is én werkt met een mapping-systeem om systematisch de kamer te doen.

Iemand die wel zoiets gevonden heeft?

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 21-09 12:17
spaceboy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:56:
Wij hebben nu een tijdje de Eufy (https://www.coolblue.nl/p...by-anker-robovac-35c.html). Heb erg lang gezocht maar we wilden absoluut een láág model die onder de bank + bed kan komen. Alleen het probleem met deze (en andere goedkope) stofzuigrobots is dat hij dom is en soms hele delen 5x zuigt en andere delen 0x. Ik wil er best meer geld aan uitgeven, maar ik ben nog nergens een robot tegengekomen die <8 cm hoog is én werkt met een mapping-systeem om systematisch de kamer te doen.

Doorgaans komt dat omdat de lidar die bovenop zit soms 2 cm hoog is. Bij een domme robot kun je die uitsparen. Mogelijk dat er nu wel lagere modellen zijn hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Binnetie schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:20:
[...]

Doorgaans komt dat omdat de lidar die bovenop zit soms 2 cm hoog is. Bij een domme robot kun je die uitsparen. Mogelijk dat er nu wel lagere modellen zijn hoor.
Ja klopt. Dat viel mij ook al op. Op zich zijn al die dingen wel mooi laag, maar die lelijke puist bovenop zorgt ervoor dat de primaire reden voor ons om zo'n ding te hebben vervalt (namelijk: stofzuigen op moeilijk te bereiken plaatsen). Voelt toch of ze er nét niet goed genoeg over na hebben gedacht, of dat de techniek nog niet ver genoeg is.

Zo'n goedkoop model is trouwens ook echt al heel relaxed en ik zou niet meer zonder willen, maar een robot met mapping is wel echt aan te bevelen om je niet regelmatig groen en geel te ergeren dat hij weer ergens vast zit waar hij niet moest komen óf dat hij een bepaald stuk structureel overslaat.

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20-09 10:22
spaceboy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 13:35:
[...]

Ja klopt. Dat viel mij ook al op. Op zich zijn al die dingen wel mooi laag, maar die lelijke puist bovenop zorgt ervoor dat de primaire reden voor ons om zo'n ding te hebben vervalt (namelijk: stofzuigen op moeilijk te bereiken plaatsen). Voelt toch of ze er nét niet goed genoeg over na hebben gedacht, of dat de techniek nog niet ver genoeg is.

Zo'n goedkoop model is trouwens ook echt al heel relaxed en ik zou niet meer zonder willen, maar een robot met mapping is wel echt aan te bevelen om je niet regelmatig groen en geel te ergeren dat hij weer ergens vast zit waar hij niet moest komen óf dat hij een bepaald stuk structureel overslaat.
Goed om te weten, ik wil er ook graag een aanschaffen komende week en zat blijkbaar ook naar een variant zonder mapping te kijken. hoe houden deze zich bijv. Bij een tafel met stoelpoten? Blijft die daar dan haken en hetzelfde stuk een halfuur stofzuigen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spaceboy

spaceboy

Op grote hoogte

Niekserr schreef op zaterdag 12 februari 2022 @ 08:42:
[...]

Goed om te weten, ik wil er ook graag een aanschaffen komende week en zat blijkbaar ook naar een variant zonder mapping te kijken. hoe houden deze zich bijv. Bij een tafel met stoelpoten? Blijft die daar dan haken en hetzelfde stuk een halfuur stofzuigen?
Valt wel mee. Hij wisselt tussen verschillende modussen (modi?), namelijk "als ik bots, ga ik met een bepaalde willekeurige hoek de andere kant op" of "ik ga voor de hoekjes/randjes". Hij zit zelden "vast", maar hij heeft wel een bepaalde voorkeur voor bepaalde delen van de kamer lijkt het. En dat is rete annoying. 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coelho
spaceboy schreef op dinsdag 8 februari 2022 @ 12:56:

8cm is dan ook wel bizar laag. Zo laag, dat je met het blote oog het stof eronder niet kunt zien en dus kunt laten liggen. Net als bijvoorbeeld achter een kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Zijn er hier toevallig mensen die de Eufy robovac G10 Hybrid hebben? Dit lijkt een van de goedkoopste die een mapping function hebben (en het dweilen is een leuke bonus). Ik ben alleen een beetje huiverig nog met de aanschaf omdat wij een redelijk hoogpolig kleed hier hebben liggen en ik natuurlijk niet wil dat die daar constant op vast gaat lopen. We hebben ook redelijk veel obstakels in ons niet zo grote huis.

Wat voor stofzuiger zouden jullie adviseren? Ik denk dat mapping wel iets toevoegt, maar not sure! Rond de €200 max zou een mooi bedrag zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekserr
Uiteindelijk niet voor de Eufy gegaan om ons hoogpolige kleed, maar iets meer uitgegeven en voor een blaupunkt XBoost gegaan. Helaas kan ik niet zeggen dat ik erg tevreden ben tot nu toe... Hij blijft bijvoorbeeld echt overal vastzitten. Nou hebben we ook een hoogpolig kleed, waar de wieltjes op vast blijven zitten of waar die soms niet op kan, hebben we veel stoelpoten en andere barrieres op de grond staan en veel randjes van tafels etc. maar ik had het iets beter verwacht. Zo zat hij 20 minuten vast onder de bank (ene kant het kleed waar die niet op kon en aan de andere kanten de muur en de zijkanten van de bank).

We hebben ook een tafel met een randje waar die net wel/net niet overheen kan. Wat hij dan doet is zichzelf er overheen proberen te forceren waardoor die er dus telkens vastloopt.

Verder frustreert het mij dat ik de app niet gekoppeld krijg. Geen idee waar dat aan ligt.

Ik zit er langzaam aan te denken hem maar te retourneren :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:48

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Onze Robotstofzuiger ( Eufy Robovac 11S ) is inmiddels ook alweer 2 jaar oud en 1 keer onder garantie gemaakt omdat hij een hard en raar geluid begon te maken. Als deze stuk gaat zit ik er overna te denken wat de opvolger gaat worden voor dit prachtig apparaat, zelf ben ik heel erg voorstander van de Irobot omdat sommige zo'n speciale rubberen borstel hebben en dat lijkt me een hele hoop schelen bij huisdieren ( 2 katten, 1 hond ).

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:46

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik kwam https://www.medion.com/nl...ar-laadstation-50067670A1 tegen. Ben nog steeds op zoek naar een dweilrobot als toevoeging op de Roborock S5 en dit lijkt mij qua prijs wel geschikt.

Vraag mij af hoe goed de robot kan poetsen. Met een kleintje hier rondlopen gaat er regelmatig wat over de vloer.

[edit] Heb hem besteld, zal de ervaringen hier delen.

[ Voor 6% gewijzigd door Beekforel op 15-02-2022 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

G_Dragon schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:45:
is inmiddels ook alweer 2 jaar oud
Ik ga over het algemeen uit dat zo'n robot ongeveer 10 jaar mee gaat.
Na 2 jaar is hij net droog achter zijn oren, vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:09
Niekserr schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:31:
Uiteindelijk niet voor de Eufy gegaan om ons hoogpolige kleed, maar iets meer uitgegeven en voor een blaupunkt XBoost gegaan. Helaas kan ik niet zeggen dat ik erg tevreden ben tot nu toe... Hij blijft bijvoorbeeld echt overal vastzitten. Nou hebben we ook een hoogpolig kleed, waar de wieltjes op vast blijven zitten of waar die soms niet op kan, hebben we veel stoelpoten en andere barrieres op de grond staan en veel randjes van tafels etc. maar ik had het iets beter verwacht. Zo zat hij 20 minuten vast onder de bank (ene kant het kleed waar die niet op kon en aan de andere kanten de muur en de zijkanten van de bank).

We hebben ook een tafel met een randje waar die net wel/net niet overheen kan. Wat hij dan doet is zichzelf er overheen proberen te forceren waardoor die er dus telkens vastloopt.

Verder frustreert het mij dat ik de app niet gekoppeld krijg. Geen idee waar dat aan ligt.

Ik zit er langzaam aan te denken hem maar te retourneren :')
Ben over het algemeen wel tevreden met Eufy producten en service, heb je al contact met ze opgenomen?
Ik heb zelf al 1+ jaar de Xiaomi Roborock s5, en los van het China en alles online gebeuren ben ik met de stofzuiger zelf wel heel tevreden. Net als veel hier wil ik echt niet meer zonder, en ik heb niet eens huisdieren.
Tuurlijk is de zuigkracht en dweil niet zo goed als het zelf doen, maar omdat het dagelijks gebeurt hoeft dat ook minder. Wat een top dingen O+

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-09 21:02

Mystikal

It never hurts to help!

Weet iemand of het mogelijk is om een mi robot een bepaald gedeelte van de kamer te laten schoonmaken volgens een schema?

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Beekforel schreef op dinsdag 15 februari 2022 @ 09:55:
Ik kwam https://www.medion.com/nl...ar-laadstation-50067670A1 tegen. Ben nog steeds op zoek naar een dweilrobot als toevoeging op de Roborock S5 en dit lijkt mij qua prijs wel geschikt.

Vraag mij af hoe goed de robot kan poetsen. Met een kleintje hier rondlopen gaat er regelmatig wat over de vloer.

[edit] Heb hem besteld, zal de ervaringen hier delen.
Heb hem in huis en heeft z'n eerste rondjes gedaan.
Eerste indruk van het apparaat is goed. Solide en duidelijk te gebruiken.

Hij volgt een vast patroon heen en weer door de ruimte en negeert de mat en een vloerkleed keurig. De vloer wordt vochtig maar niet zeiknat.

Het vuile water duidt erop dat er blijkbaar ook wel wat schoongemaakt wordt, maar of dat nou echt zo denderend is vraag ik mij af.

Accu was vrij vlot leeg, sneller dan ik had verwacht. Heb het nog niet getimed.

Ik las in een review dat hij wel veel geluid maakte, dat vind ik niet. In vergelijking met de Roborock S5 is dit een vrij stil apparaat.

Morgen even verder testen met wat ranja vlekken of wat m'n zoon dan maar voor handen heeft om op de vloer te smeren... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jczuidervaart
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 21-09 16:48
Na het forum doorgelezen te hebben (dank allemaal) heeft vandaag de Roborock s7 de eerste rondjes gedaan.
Wat een top apparaat!.
Vooral de S7 genomen om de "schrob"functie. En dat valt zeker niet tegen. De vlekken op de keukenvloer kreeg hij de 1e keer al bijna helemaal weg :-).

Vrouwlief was nog niet overtuigd toen ik hem besteld had (vond hem vooral duur), maar die gaat haar mening vast bijstellen (ze heeft het nog niet gezien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walker1974
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 20-09 22:46
Hier draait de Roborock S5 Max al geruime tijd zijn rondjes. Meerdere maps (voor iedere verdieping 1) werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Ik ga de Medion dweilrobot terug sturen.

Heb stukken vloer die nu viezer zijn dan dat ze waren, hij trekt er strepen overheen.

Op zoek naar een volgende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Mijn s5 max houdt in bochten steeds in met zijn zuigkracht. Als ie door de bocht heen is gaat ie weer harder zuigen. Ik heb het idee dat dat dat ding denkt dat ie ook moet dweilen maar ik heb de dweil en waterreservoir er niet eens onder zitten.

Als ie aan het stofzuigen is en ik klik op de button om de zuigkracht en hoeveelheid water te wijzigen staat er onder General zowel Vaccum Power als Water Level.

Zou de app uberhaupt wel de hoeveelheid Water Level moeten aangeven als de dweil en reservoir niet op de robot zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:02
GrazendeKoe schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:39:
Zou de app uberhaupt wel de hoeveelheid Water Level moeten aangeven als de dweil en reservoir niet op de robot zitten?
Bij de keuze in zuigkracht en hoeveelheid water staat altijd de keuze voor hoeveel water gebruikt moet worden. Ook zie ik daar "No mop installed" staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrazendeKoe
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 01-09 12:58
Groentjuh schreef op zondag 20 februari 2022 @ 17:51:
[...]

Bij de keuze in zuigkracht en hoeveelheid water staat altijd de keuze voor hoeveel water gebruikt moet worden. Ook zie ik daar "No mop installed" staan.
Ik heb niet de optie om die keuze aan te geven, maar het staat er in het rood wel bij inderdaad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a7DZ-VDJBDLkn_k4w_AZSYvu1bk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S8p5zqEeuQdsD23QARsXHaT4.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
CAD-tekenaar schreef op maandag 16 augustus 2021 @ 11:37:
[...]

Helaas kan ik je niet helpen. Als ik het globaal volg, dan moet je draden solderen aan bepaalde punten en een firmware flashen.
Maar ik kan er natuurlijk helemaal naast zitten aangezien ik geen ervaring hierin heb.
Verder weet ik niet of de nieuwe firmware niet overschreven wordt bij een nieuwe update van de Roborock.

PS: ook ik ben geïnteresseerd in de wijze hoe te flashen en de extra mogelijkheden van Valetudo.
en ook @zAo wellicht zijn jullie al geholpen, maar ik heb nu Valetudo RE op mijn Roborock S5 (gen2) staan. Niks solderen, slechts via python-miio verbinding maken met de Roborock en zo de firmware erop te flashen. Staat nu helemaal los van Xiaomi en gelijk die app van m'n telefoon afgeflikkerd en mijn account verwijderd. Home Assistant werkt als een zonnetje en dit is hoe ik, naast mijn automatiseringen, de Roborock nu aanstuur:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bREBoX9LSURMbqgZwu6s1nuAl_4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4N6PxBYxXFh7BXYdfyWln9o0.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Beekforel schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:04:
Accu was vrij vlot leeg, sneller dan ik had verwacht. Heb het nog niet getimed.
80 minuten lijkt me ook wel erg optimistisch voor serieus dweilen. Het apparaat waar we nu (zelf-bediend) mee dweilen kan ook draadloos gekocht worden, haalt dan voor veel geld 20 minuten.

Hoeveel minuten was 't ongeveer?

En hoe zit 't qua bediening?
Beekforel schreef op zondag 20 februari 2022 @ 07:42:
Ik ga de Medion dweilrobot terug sturen.

Heb stukken vloer die nu viezer zijn dan dat ze waren, hij trekt er strepen overheen.
Jammer! Maar trekt hij dan strepen wanneer hij bijv. serieuze etensresten tegen komt, of ook bij een op 't oog niet echt vieze vloer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Beekforel

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

@Gwaihir De strepen trok hij in mijn kantoor, waar de vloer op het oog aardig schoon was want had hier al een run gedaan. Er zit een lichte structuur in onze vloer dus de tweede run diagonaal gedaan (eerste met de structuur mee) en toen viel het op.
De borstel was ook schoon, maar ik vermoed dat er toch vuil in blijft zitten.
Hij bevochtigt ook maar een klein deel (het midden) van de borstel, dat helpt ook niet echt mee. Je kunt de borstel vooraf wel nat maken maar droogt toch vrij snel weer.

Na tweede keer opladen kon hij toch wel zeker een uur mee op de accu, maar heb het niet meer exact getimed.

Wat voor apparaat gebruik jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zAo
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:53

zAo

GPLv2 Fanboy

JDFS schreef op maandag 21 februari 2022 @ 15:57:
[...]

en ook @zAo wellicht zijn jullie al geholpen, maar ik heb nu Valetudo RE op mijn Roborock S5 (gen2) staan. Niks solderen, slechts via python-miio verbinding maken met de Roborock en zo de firmware erop te flashen. Staat nu helemaal los van Xiaomi en gelijk die app van m'n telefoon afgeflikkerd en mijn account verwijderd. Home Assistant werkt als een zonnetje en dit is hoe ik, naast mijn automatiseringen, de Roborock nu aanstuur:
[Afbeelding]
Thanks, dat ziet er inderdaad fijn uit en nog self-hosted ook _/-\o_ Ik heb alleen een S7, welke niet compatible is helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Bissel Crosswave, model# 17132

Hadden we 't vanaf hier al 'ns over: Gwaihir in "Robotstofzuigers"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynazap
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 21-09 21:14

Dynazap

Go Hard Or Go Home

Wat is jullie ervaring met een iRobot Braava M6 Dweilrobot?

Heb tweemaal een S5 Max rijden die kunnen 'dweilen'.. maar meer dan een natte doek is het niet. Voor bijv limonade en andere plakkerige dingen van de kleine man (1,5jr) is het niet goed genoeg.

Qua stofzuigen vind ik de S5 Max perfect.. Dus een losse M6 erbij zou wellicht de oplossing zijn. Lees en zie veel verschillende verhalen en reviews dat ik niet zeker weet. O.a. dat hij niet goed werkt in het donker... en lees ook verschillende meningen over de multi-floor detectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superbeagle
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-09 19:10

Superbeagle

Always smile

jczuidervaart schreef op donderdag 17 februari 2022 @ 20:21:
Na het forum doorgelezen te hebben (dank allemaal) heeft vandaag de Roborock s7 de eerste rondjes gedaan.
Wat een top apparaat!.
Vooral de S7 genomen om de "schrob"functie. En dat valt zeker niet tegen. De vlekken op de keukenvloer kreeg hij de 1e keer al bijna helemaal weg :-).

Vrouwlief was nog niet overtuigd toen ik hem besteld had (vond hem vooral duur), maar die gaat haar mening vast bijstellen (ze heeft het nog niet gezien).
Je durft dat met een lage WAF aan te schaffen !? |:(

En hoe is het afgelopen?
Pagina: 1 ... 102 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.