Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 101 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

Dit zou de URL moeten zijn:

https://play.google.com/s...ils?id=com.roborock.smart

Probeer ik de app te openen via Google Play op de telefoon krijg ik de melding dat er iets fout is gegaan.

Anders even sideloaden via APKMirror o.i.d.

[ Voor 10% gewijzigd door The Executer op 02-12-2021 18:07 ]

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenMonkey
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-09 00:35
The Executer schreef op donderdag 2 december 2021 @ 18:06:
Dit zou de URL moeten zijn:

https://play.google.com/s...ils?id=com.roborock.smart

Probeer ik de app te openen via Google Play op de telefoon krijg ik de melding dat er iets fout is gegaan.

Anders even sideloaden via APKMirror o.i.d.
Inmiddels staat ie weer op de playstore. Misschien vanwege een update ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:47
Heb de S7 sinds gister en hij bevalt erg goed. Zuigen en dweilen gaat als een speer. Maar vraag met af of de dweil wel heen en weer trilt of is dat een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-09 13:51
Laat maar. Spuit 11.

[ Voor 87% gewijzigd door Loek92 op 02-12-2021 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnominator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12-2021
Wat vragen mbt een roborock s7:
  • Welke app werkt naar jullie mening beter qua gemak / feature set / stabiliteit ? Mi home of de roborock app voor iOS
  • Maakt het verder voor Home Assistent integratie uit welke app je kiest of werkt dit voor beide apps ? Lijkt ergens in een oude post dat je dan met mi home een account hebt moeten maken ?
  • Kunnen de apps en de robot (na account setup) werken met een gesloten firewall ? Of loggen die verplicht elke keer in bij een server ?
  • als je Home Assistent gebruikt kun je dan wel met een afgesloten firewall werken ? Wat is er dan voor nodig om een firmware update binnen te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Loek92 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:38:
De Roborock heeft vanochtend geprobeerd zijn eerste rondjes te maken echter loopt hij steeds vast op ons (niet extreem) hoogpolig tapijt. Had gehoopt dat 'ie die wel mee kon pakken maar helaas.
Nu staat 'ie weer even op te laden, heb het tapijt gebarricadeerd en hopelijk kan 'ie zo dus een nieuwe map maken :)
Ik hoop dat je dit gewoon in de software hebt gedaan met een no-go zone en niet met allerlei huisraad aan het slepen bent?

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
coelho schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:22:
[...]

Ik hoop dat je dit gewoon in de software hebt gedaan met een no-go zone en niet met allerlei huisraad aan het slepen bent?
Iets met 'n kip en een ei..

Hoe maak je die no-go zone als 't maken van de map nog niet gelukt is? Ik heb hier ook 'n convectorput gebarricadeerd tijdens het map-maken (verwarde 'm totaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Gwaihir schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 08:28:
[...]

Iets met 'n kip en een ei..

Hoe maak je die no-go zone als 't maken van de map nog niet gelukt is? Ik heb hier ook 'n convectorput gebarricadeerd tijdens het map-maken (verwarde 'm totaal).
Je had het over eerste rondjes (mv) dus ik dacht dat je dat al gedaan had. Ik heb bij mijn tapijt toen gewoon meegelopen en steeds voetje voor voetje over de rand meegelopen. De aftekening zie je dan op de map en dan kun je er zo de zone overheen leggen. Let op dat roborock met het midden over de rand wil rijden. Je moet zones dus net iets verder leggen, anders rijdt hij alsnog met een wiel over je tapijt heen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@coelho Het was @Loek92 die het beschreef. Maar we hebben dus alle drie die ervaring dat je 'm tijdens het map maken even moet helpen. (Barricaderen deed ik voor de vorige bot altijd, dus dat was voor mij logisch.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:30
Ik heb de Roborock S5 Max. Hij gaf van de week de volgende melding:

Sensors have nog geen cleaned. Clean ASAP.

Vervolgens heb ik er een doekje over heen gehaald maar krijg nu weer dezelfde melding als hij zijn rondje heeft gedaan.

Wat doe ik niet goed?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bergdwerg
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22-09 14:12
Bravertal schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:51:
Ik heb de Roborock S5 Max. Hij gaf van de week de volgende melding:

Sensors have nog geen cleaned. Clean ASAP.

Vervolgens heb ik er een doekje over heen gehaald maar krijg nu weer dezelfde melding als hij zijn rondje heeft gedaan.

Wat doe ik niet goed?
Heb je in de app aangegeven dat je de sensoren hebt schoongemaakt? Settings -> maintenance -> sensors

[ Voor 3% gewijzigd door Bergdwerg op 03-12-2021 12:57 ]

Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer is ook weer. ~ H.F.V.M. Finkers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:30
Bergdwerg schreef op vrijdag 3 december 2021 @ 12:56:
[...]

Heb je in de app aangegeven dat je de sensoren hebt schoongemaakt? Settings -> maintenance -> sensors
Top, bedankt!

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
En dat kan niet uit, toch? (Zit in onze wekelijkse routine. Ik wil helemaal geen melding.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bluewater
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22-09 12:35
En mijn S5 max van aliexpress is binnen. Tot gisteren was de track&trace status nog: bij het GLS depot puurs in België. Daar is van de week blijkbaar een inval geweest en alles verzegeld. Gelukkig heeft mijn roborock bestelling nog op tijd de locatie kunnen verlaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loek92
@coelho @Gwaihir
Ik heb inderdaad het kleed fysiek ‘moeten’ barricaderen omdat er nog geen map was om no-go zones te maken.
Ik had hier nog twee plinten liggen en die paste perfect op de randen van het kleed dus was zo gepiept. En achteraf veel sneller ook :9

Bij de eerste poging bleef hij steeds vasthangen op het kleed. Toen heb ik hem onder de bank gezet zodat hij daar ook even z’n ding kon doen. Maar hij kan alleen via het kleed dan weer de kamer in, wat dus weer niet ging. Toen heb ik hem weer over het kleed geholpen, de kamer in, maar hij wilde continu terug naar onder de bank. Dat bleef ‘ie zo lang proberen dat de batterij op was. Tóen heb ik dus die twee plinten op het kleed gelegd om dat te voorkomen en dat werkte.

Hij kan nu dus alleen ook niet meer onder de bank komen maar dat overleven we ook wel denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:40

The Legend

*Plop*

HyperH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:56:
[...]

In meerdere reviews werd expliciet benoemd dat de Neato D8 soms 'dom' navigatie gedrag vertoond waardoor hij zichzelf makkelijk vast laat lopen. Dan is er een interventie nodig om hem weer aan het werk te zetten.

Deze review vanaf 03:14:
YouTube: Neato D8 Robot Vacuum REVIEW

Deze uitgebreide review is een aaneenrijging van problemen met de Neato D8:
YouTube: Neato D8 Robot Vacuum in The Testing Room - Pickup Test Well Kinda

Ook in andere reviews wordt regelmatig benoemd dat de Neato klunzig navigeert en vastloopt.

@Webgnome Mocht jij een andere ervaring hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag. :)
Voor zover je nog aan het zoeken bent: de 2e review is er een met de oude firmware. Hij heeft een nieuwe review gepubliceerd met een nieuwe firmware die deze problemen niet heeft.

YouTube: Neato D8 Robot Vacuum - MASSIVE UPDATE - Does it work good now?

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• double_V
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-07 09:41
Ook hier de S7 sinds een week.
Erg tevreden over de schoonmaak resultaten.
Bij het maken van de eerste map ging het apparaat het gevecht aan met de huizenpoten van de bank, maar dat is met een kleine nogo zone opgelost.
Het eerste dweilen met een droge nieuwe doek ging was spaarzaam (qua water), maar na een keer licht bevochtigen gaat dat ook geweldig.
Al met al een aanrader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx7733
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-05 09:59

Mx7733

Ik zal een weg vinden of maken

In een opwelling heb ik de IrobotS7 gekocht en moet zeggen dat hij tegenvalt tot nu toe. Naast dat ik hem via Ziggo amper geregistreed krijg, gezeur met poortforwarding, Kom ik hem ook constant sochtends midden in de kamer (40m2) leeg tegen..

Ik wil hem om de dag laten draaien, maar als hij de woonkamer al niet red.. Heb ik een defecte? De kamer is niet groot en alleen onder de bank moet hij over buisjes van een paar mm heen?!

Is dit herkenbaar?

Aut viam inveniam aut faciam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperH
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 06-01 15:22
The Legend schreef op zondag 5 december 2021 @ 11:25:
[...]
Voor zover je nog aan het zoeken bent: de 2e review is er een met de oude firmware. Hij heeft een nieuwe review gepubliceerd met een nieuwe firmware die deze problemen niet heeft.

YouTube: Neato D8 Robot Vacuum - MASSIVE UPDATE - Does it work good now?
Bedankt voor je reactie. Ik zoek nog wel naar een geschikte robot. Dit review filmpje had ik ook gezien en vanaf 3:30 had de Neato weer een soort valse start. Hij blijft gelijk naar de start stil staan. Dat kwam niet betrouwbaar over op mij. Toch vind de reviewer de software update geslaagd en heeft hij zowel op de houten vloer als het tapijt erg goede resultaten geboekt.

Helaas is de Neato D8 inmiddels weer €200,- duurder dan tijdens de blackfriday kortingen. Voor €400,- vond ik het een interessante optie, maar €600,- is echt ruim boven mijn budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:40

The Legend

*Plop*

HyperH schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 21:07:
[...]

Bedankt voor je reactie. Ik zoek nog wel naar een geschikte robot. Dit review filmpje had ik ook gezien en vanaf 3:30 had de Neato weer een soort valse start. Hij blijft gelijk naar de start stil staan. Dat kwam niet betrouwbaar over op mij. Toch vind de reviewer de software update geslaagd en heeft hij zowel op de houten vloer als het tapijt erg goede resultaten geboekt.

Helaas is de Neato D8 inmiddels weer €200,- duurder dan tijdens de blackfriday kortingen. Voor €400,- vond ik het een interessante optie, maar €600,- is echt ruim boven mijn budget.
Bij Amazon is ‘ie nog 399 ;)

https://www.amazon.nl/Nea...ix=neat%2Caps%2C93&sr=8-3

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Mx7733 schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 10:25:
In een opwelling heb ik de IrobotS7 gekocht en
Een wat? Een creatief genaamde fake?

Voor een goede robot lijkt me wat je beschrijft een defect. Maar begin 'ns met wat je nu eigenlijk gekocht hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ws bedoeld hij een i7 ;)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
Beste mensen, ik mag mij gelukkig prijzen met de ECOVACS Robotics Deebot Ozmo 900 Robotstofzuiger, 2-in-1 robotstofzuiger met dweilfunctie en lasernavigatie.

Voor het schrikbarende bedrag van 67 euro (adviesprijs €399). Erg blij mee!

Iemand hier ervaringen mee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/shBiQ9EwaHZLJlsV9zfY1_7qB48=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Hfdra8hUuFZPOjVEgqmsUjxE.jpg?f=user_large

[ Voor 3% gewijzigd door doobieters op 08-12-2021 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saumaran
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:20
doobieters schreef op woensdag 8 december 2021 @ 17:28:
Beste mensen, ik mag mij gelukkig prijzen met de ECOVACS Robotics Deebot Ozmo 900 Robotstofzuiger, 2-in-1 robotstofzuiger met dweilfunctie en lasernavigatie.

Voor het schrikbarende bedrag van 67 euro (adviesprijs €399). Erg blij mee!

Iemand hier ervaringen mee?

[Afbeelding]
er staat een review op tweakers:
productreview: Ecovacs Deebot 900 review door himlims_

Op bol zijn de reviews wel wat positiver overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 16:17
Misschien een tikkeltje off-topic…

Met black friday een bestelling ‘geplaatst’ voor een robotstofzuiger bij Ali. Deze bestelling heb ik niet afgerond, daar ik twijfelde…

Nu staat deze bij Ali bij ‘nog te betalen’ en kan ik dit op ‘t moment nog binnen 3 dagen doen. Kan ik deze bestelling dan alsnog gewoon plaatsen voor de black friday prijs, ondanks dit apparaat NIET meer op voorraad staat bij de verkoper?
Is deze stofzuiger in principe ‘gereserveerd’ voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 22:24
Exterminator schreef op donderdag 9 december 2021 @ 06:38:

Met black friday een bestelling ‘geplaatst’ voor een robotstofzuiger bij Ali. Deze bestelling heb ik niet afgerond, daar ik twijfelde…

Nu staat deze bij Ali bij ‘nog te betalen’ en kan ik dit op ‘t moment nog binnen 3 dagen doen. Kan ik deze bestelling dan alsnog gewoon plaatsen voor de black friday prijs, ondanks dit apparaat NIET meer op voorraad staat bij de verkoper?
Ja, anders hoor je het wel van de verkoper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Exterminator Gereserveerd lijkt me stug, tenzij Ali het wellicht voor een technische fout aanzag. Maar je hebt redelijke kans dat de verkoper 'm als nog voor die prijs wil leveren en dat ook redelijk snel nog kan. En anders kun je annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doobieters
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:19
Exterminator schreef op donderdag 9 december 2021 @ 06:38:

Betalen die hap en je zal het voor die prijs ontvangen :)

Niemand hier de 3 euro deal van vandaag?

https://nl.pepper.com/aan...igers-d8-d9-en-d10-220578

[ Voor 6% gewijzigd door doobieters op 09-12-2021 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
doobieters schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:42:
[...]

Helaas toch echt uitverkocht, aldus de verkoper #eigenschulddikkebult.

Hopelijk nog leuke deals rond de jaarwisseling
Goedkoopste nu is €360

[ Voor 22% gewijzigd door Exterminator op 09-12-2021 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
Sinds kort een Dreame L10 pro in bezit. Geweldige en intelligente stofzuiger. Echter, ik merk bij het dweilen dat de dweil droog blijft. Ook geprobeerd zonder dweil om te kijken of de robot water spuit op de vloer en inderdaad niets. Ook alle water flow niveaus geprobeerd en de watertank air vent ook normaal open. Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
  • Laatst online: 16:22
Dweil wel even vochtig gemaakt van tevoren? Zonder dweil zou hij ook geen water mogen verbruiken, tenminste niet bij mijn s5 max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Eergisteren de S5 max binnen gekregen, hij is een stuk groter dan ik dacht! Vanavond maar alles even opruimen zodat hij morgen zijn eerste rondje kan maken.

Handig om de stoelen even op de tafel te doen de eerste keer, en te letten op de kabels. Iemand nog andere tips?

De bijgeleverde kabel is helaas net te kort, vind dat wel weer jammer :(

In de handleiding staat trouwens dat hij qua ruimte naast het docking station aan beide kanten een halve meter nodig heeft, en aan de voorkant anderhalve meter. Is dit echt noodzakelijk? Ik wou hem eigenlijk in een hoekje naast de koelkast zetten :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loek92
negerdesheils schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:40:
In de handleiding staat trouwens dat hij qua ruimte naast het docking station aan beide kanten een halve meter nodig heeft, en aan de voorkant anderhalve meter. Is dit echt noodzakelijk? Ik wou hem eigenlijk in een hoekje naast de koelkast zetten :p
Hier staat hij schuin in een hoek met rechts een gordijn op 10cm afstand en links een muur en op nog geen meter ervoor de eettafel en stoelen. Hij kan het station moeiteloos vinden tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cable-one
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22-09 13:52
negerdesheils schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 18:40:
Eergisteren de S5 max binnen gekregen, hij is een stuk groter dan ik dacht! Vanavond maar alles even opruimen zodat hij morgen zijn eerste rondje kan maken.

Handig om de stoelen even op de tafel te doen de eerste keer, en te letten op de kabels. Iemand nog andere tips?

De bijgeleverde kabel is helaas net te kort, vind dat wel weer jammer :(

Ik heb alles zo veel mogelijk van de grond gehaald om een zo nauwkeurig mogelijke map te maken.
Daarna kan je in de app no go zones maken ect.
Verder is de navigatie prima, en zal hij de delen wel mee proberen te pakken waar hij niet bij komt (onder eetkamer tafel ivm stoelen bijvoorbeeld)
Heb je convectorputten of krabpalen?
hier liep hij bij mij op vast.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
doobieters schreef op donderdag 9 december 2021 @ 16:42:
[...]

Niemand hier de 3 euro deal van vandaag?

https://nl.pepper.com/aan...igers-d8-d9-en-d10-220578
Ja heel toevallig wel, is zojuist binnen gekomen.
Ik was toch al een tijdje aan het kijken om onze 8 jaar oude roomba 780 te vervangen omdat zijn derde accu inmiddels ook weer versleten is, het laadstation defect is en de adapter ook al een irritante bromtoon maakte tijdens het laden. Had vorige week bijna de roborock besteld, maar bankieren app werkte toen niet wegens storing en dus aanbieding weer weg. Die aanbieding van amazon kon ik natuurlijk niet voorbij laten gaan, had er weinig hoop op maar is toch echt zojuist afgeleverd :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HkRq1LznmfkjtoTzxA5xLG6AWIo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RTEz89lJdNJAxmIzHMu0D4O8.jpg?f=fotoalbum_large

En gebroederlijk naast elkaar ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v91O50Ab7QrVWWxfkjdyZXzubpM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1MJW33jO4jtdPYi4CLln9HuS.jpg?f=fotoalbum_large

De Neato D9 Is helaas wel iets hoger als onze roomba die maar net onder de bank paste, de roomba zat wel eens vast omdat de koppelstukken onder de bank net iets uit steken en hij daarop bleef hangen. ben benieuwd of de Neato D9 met lidar dit beter herkent en die er niet zo gehavend uit komt te zien.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reksho
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-09 00:10
uzuri schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 09:33:
Dweil wel even vochtig gemaakt van tevoren? Zonder dweil zou hij ook geen water mogen verbruiken, tenminste niet bij mijn s5 max.
Zonder dweil maar wél met watertank zou hij een straal van water achter moeten laten op de vloer. Hij heeft namelijk geen sensor om te detecteren of er wel of geen dweil aan vast zit. Bij mij laat hij dus geen water achter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Reksho schreef op vrijdag 10 december 2021 @ 20:15:
[...]

Zonder dweil maar wél met watertank zou hij een straal van water achter moeten laten op de vloer. Hij heeft namelijk geen sensor om te detecteren of er wel of geen dweil aan vast zit. Bij mij laat hij dus geen water achter.
ligt eraan hoe je de dweil verwijderd is. als je de dweil met bracket en al verwijderd (zoals het hoort).
Dan gaat de pomp uit.

Als je alleen het stoffen dwijltje uit de bracket verwijderd (zoals in je filmpje), maar de mop-bracket aan de watertank laat zitten. Dan loopt ie wel leeg ja :)

Daar waarschuwt de bot ook voor "Please ensure mopping cloth is installed" is dus bedoeld om je te waarschuwen dat de mop bracket erop zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-09 22:29
Kunnen die nieuwe Neato robotstofzuigers ook meerdere verdiepingen doen? Las elders dat er wel gewerkt wordt aan de ondersteuning hiervoor, dat je dus één plattegrond per verdieping kan maken?

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
JoSchaap schreef op zondag 12 december 2021 @ 00:56:
[...]

ligt eraan hoe je de dweil verwijderd is. als je de dweil met bracket en al verwijderd (zoals het hoort).
Dan gaat de pomp uit.

Als je alleen het stoffen dwijltje uit de bracket verwijderd (zoals in je filmpje), maar de mop-bracket aan de watertank laat zitten. Dan loopt ie wel leeg ja :)

Daar waarschuwt de bot ook voor "Please ensure mopping cloth is installed" is dus bedoeld om je te waarschuwen dat de mop bracket erop zit :)
Dat was inderdaad mijn aanname, dweil en houder verwijderen, maar je weet wat ze zeggen over aannames ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:36

paQ

Was dees al voorbij gekomen?
een Narwal alternatief: https://www.amazon.nl/yee...d=pla-1426971353966&psc=1
de Yeedi

Geen lidar alleen zo te zien...
wel een camera naar boven, a la de LG

edit:
deze gast heeft trouwens wel serieus veel robot filmpjes :D
YouTube: YouTube

[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 13-12-2021 11:15 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0ynT
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17:00
Iemand al ervaring met de Neato D10? Ik heb hem door een prijsfout voor 5 euro kunnen kopen, maar twijfel om hem te verkopen en een Roborock S5 max aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
Roborock s5 max zondag zijn eerste rondje laten maken door het huis. Huis heeft hij keuring in kaart gebracht en hij rijd goed om alle meubels heen. Vind hem wel iets luider dan ik had gedacht, maar het stoort niet erg. De katten zijn er gelukkig niet bang voor, dat was mijn grootste zorg. Hij rijd zich alleen wel precies klem tussen mijn driepoots bladmuziekstandaard, en neemt deze vervolgens mee tijdens het rijden. Hier maar een no go zone van maken denk ik :P

Wel nog wat vragen:
- Tijdens het aanmaken van de map heb ik een kamer in huis dichtgelaten, omdat ik hier allerlei meubels heb opgeslagen welke nog weg moeten. Als de kamer leeg is en ik de deur open doe, maakt hij dan automatisch een nieuwe kamer aan? of moet ik een hele nieuwe map maken in dat geval.

- Ik ben nu op mijn werk en de device staat offline. Kan je hem ook vanaf een afstand besturen? Of moet je perse op het netwerk zitten.

- Als je hem naar de eerste verdieping verhuisd, moet je dan de dockingstation meenemen of doet hij het ook zonder? Het lijkt mij dat hij een plek nodig heeft om terug te gaan.

Wel nog wat vragen:
Ik heb een deur van een kamer dichtgelaten, omdat ik hier momenteel veel spullen heb opgeslagen. Hij kan daar nu niet over de vloer rondrijden, maar in de toekomst wil ik wel dat hij deze kamer schoonmaakt. Als ik dan de deur open doe maakt hij dan automatisch een nieuwe kamer aan? of moet je weer een hele nieuwe map maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:00

de Peer

under peer review

negerdesheils schreef op maandag 13 december 2021 @ 11:53:
- Ik ben nu op mijn werk en de device staat offline. Kan je hem ook vanaf een afstand besturen? Of moet je perse op het netwerk zitten.
Zou gewoon moeten werken. Hier wel in ieder geval.
- Als je hem naar de eerste verdieping verhuisd, moet je dan de dockingstation meenemen of doet hij het ook zonder? Het lijkt mij dat hij een plek nodig heeft om terug te gaan.
Nee hoeft niet mee. de start-plek is waar hij naar terug gaat.
Wel nog wat vragen:
Ik heb een deur van een kamer dichtgelaten, omdat ik hier momenteel veel spullen heb opgeslagen. Hij kan daar nu niet over de vloer rondrijden, maar in de toekomst wil ik wel dat hij deze kamer schoonmaakt. Als ik dan de deur open doe maakt hij dan automatisch een nieuwe kamer aan? of moet je weer een hele nieuwe map maken.
Doet hij vanzelf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
de Peer schreef op maandag 13 december 2021 @ 12:34:
[...]

Zou gewoon moeten werken. Hier wel in ieder geval.

[...]

Nee hoeft niet mee. de start-plek is waar hij naar terug gaat.

[...]

Doet hij vanzelf ja.
Bedankt voor de antwoorden! Straks maar even kijken waarom die offline staat. Gisteravond heeft die nog een rondje gereden en is hij naar de docking station teruggekeerd. Lijkt me niet dat hij zichzelf uitzet als hij een tijd niet wordt gebruikt. Dan zal er wel iets met het netwerk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Meerdere mensen last dat de IRobots niet meer Connecten?

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@hamsteg Wanneer? Er was enkele dagen terug een AWS storing met dat als gerapporteerd gevolg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16:31

TommyGun

Stik er maar in!

Mijn Botvac D6 Connected maakt ineens een ontzettend vervelend geluid. Ook is de efficiëntie veel minder. Hij blaast nog wel volop aan de achterzijde...

Filter vervangen, borstel vervangen, alles schoongemaakt... De wieltjes draaien goed, zijborstel ook soepel... Maar het probleem is er nog steeds.

Wordt de grote borstel aangestuurd of beweegt die puur door het rijden? Ofwel; kan dit een motortje zijn? Of een aandrijfriem? Ik vermoed dat het daarin zit.

Het is niet constant, als 'ie aan het zoeken is dan stopt het lijkt het.

YouTube: Neato Botvac D6 noise

EDIT; moet bijna wel de Main Brush Motor (en/of Gear / Belt) zijn als ik 't zo zie; YouTube: Neato D5 Connected brush motor disassembly and cleaning

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 13-12-2021 17:33 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Nog even over die dweil robots.

De yeedi mopping station en Ecovacs N9+ (beetje zelfde laken een pak) hebben weliswaar geen Lidar, maar wel allebei een 200ml voorraad water tank aan boord. (zelf vullen :| )
Voordeel voor grote ruimtes, nadeel denk ik dat het meer botsers zijn.

De Xiaomi en Dreame W10 zijn misschien wel de mooiste 2 in 1 oplossing, ook met Lidar, maar dan weer zonder watertankje.
voordeel 2-in-1 en Lidar, daardoor bijna zeker minder botsen, maar bij grote ruimtes zal hij elke keer terug moeten voor nieuw water.

De Youpin is zo te zien een directe kopie van de Narwal, en die moeten sowieso steeds terugrijden om vochtig te maken. Bovendien is het òf moppen, òf zuigen.
Wat mij betreft zijn deze twee apparaten vrijwel meteen obsolete vanwege de voordelen van de andere 4. Deze twee hebben beide voordelen niet. -O-

Jammer voor Narwal. Ze hebben er gewoon te lang over gedaan na hun crowdfunds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

Gwaihir schreef op maandag 13 december 2021 @ 16:34:
@hamsteg Wanneer? Er was enkele dagen terug een AWS storing met dat als gerapporteerd gevolg..
Al vijf dagen. Zal straks WiFi even resetten en Robot.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 14:21:
Nog even over die dweil robots.

[..]

Bovendien is het òf moppen, òf zuigen.
Ach, daar ga ik echt niet mee zitten. Wat mij betreft is het hoog tijd voor een goede mopper. Laat 'ze' dat eerst maar 'ns in orde brengen. Dan gaat die hier wel rond een nachtje na de zuiger. Zo veel te zuigen is er dan nog niet.
hamsteg schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:38:
[...]

Klinkt inderdaad alsof hij even hulp nodig heeft om te ontdekken dat die storing van z'n "cloud" al weer lang voorbij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Mocht er iemand interesse hebben in een S5 Max, zojuist op DHGate gekocht voor €286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Gwaihir schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 17:25:
[...]

Ach, daar ga ik echt niet mee zitten. Wat mij betreft is het hoog tijd voor een goede mopper. Laat 'ze' dat eerst maar 'ns in orde brengen. Dan gaat die hier wel rond een nachtje na de zuiger. Zo veel te zuigen is er dan nog niet.

[...]

Klinkt inderdaad alsof hij even hulp nodig heeft om te ontdekken dat die storing van z'n "cloud" al weer lang voorbij is.
Sja, ik zit voorlopig in kamp Xiaomi. Maar die prijzen moeten echt omlaag.
Daarom is die yeedi zo aantrekkelijk. Alleen dat je dan je tankje ook nog zelf moet vullen .... nah
Van de andere kant, zo kun je wel schoonmaakmiddel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg

hamsteg

Species 5618

hamsteg schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 15:38:
[...]

Systeem opnieuw opstarten (10sec grote knop) en alles doet het weer.

... gecensureerd ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
Ik zie door de bomen zo langzamerhand ook het bos niet meer in mijn zoektocht naar een robotstofzuiger. Ik heb de volgende wensen/eisen

- Max € 250,-
- Moet instelbare zones hebben zodat ik s'avonds bijvoorbeeld alleen de keuken kan laten stofzuigen
- Moet ook s'nachts/in het donker kunnen werken
- Dweilfunctie vindt ik niet zo interessant
- Moet aangestuurd kunnen worden middels Home Assistant.

Gevoelsmatig kom ik dan snel bij de Xiaomi Mi Robot Vacuum terecht; pricewatch: Xiaomi Mi Robot Vacuum

Of de Dreame D9

Iemand nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Exterminator schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:37:
Mocht er iemand interesse hebben in een S5 Max, zojuist op DHGate gekocht voor €286
Ik ben naar de S7 aan het kijken, tenzij er betere zijn in die prijsklasse? Maar voor zover ik gevonden heb niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Robbie T schreef op woensdag 15 december 2021 @ 10:39:
Ik zie door de bomen zo langzamerhand ook het bos niet meer in mijn zoektocht naar een robotstofzuiger. Ik heb de volgende wensen/eisen

- Max € 250,-
- Moet instelbare zones hebben zodat ik s'avonds bijvoorbeeld alleen de keuken kan laten stofzuigen
- Moet ook s'nachts/in het donker kunnen werken
- Dweilfunctie vindt ik niet zo interessant
- Moet aangestuurd kunnen worden middels Home Assistant.

Gevoelsmatig kom ik dan snel bij de Xiaomi Mi Robot Vacuum terecht; pricewatch: Xiaomi Mi Robot Vacuum

Of de Dreame D9

Iemand nog andere tips?
Voor 286 euro heb je dus de S5 Max. Zou ik toch even overwegen als ik jou was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uzuri
Zeker voor die prijs een absolute aanrader!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:57
de Peer schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]

Voor 286 euro heb je dus de S5 Max. Zou ik toch even overwegen als ik jou was.
Waar dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

boven kijk je 5 posts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Helaas, dan ben je net te laat. Maar hij wordt regelmatig voor die prijs aangeboden, dus even in de gaten houden.

Zelf had ik hem ook gekocht voor 290 euro vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exterminator
Als je even googelt naar coupons kom je op 286 uit, heb ik ook gedaan :)

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• BlueTooth76
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:16

BlueTooth76

Let the sun shine!

Het ging weer een hele tijd goed met m'n Roborock S5x na het vervangen van de lidar aandrijfmotor.
Helaas kreeg ik vorige week ineens een "Error 13 - Couldn't charge properly" waarna de robot zich van het laadstation afkeerde en dat blijkt vaak voor te komen.

De Roborock uit elkaar gehaald, op het mainboard zit een zekering (P185 resettable fuse) en die blijken vaker problemen te geven. Doorgemeten met een multimeter kwam ik op 0,5 Ohm uit en dat is te hoog, het zou ergens rond de 0,1 Ohm moeten zijn volgens diverse bronnen.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/NBs3qDs.jpg

Online enkele vervangende 1,85A fuses gekocht (PFRA 185) zodat ik ze gelijk op voorraad heb, mocht het weer gebeuren (verzendkosten zijn hoger dan de aanschafprijs).

Vandaag de oude SMD zekering verwijderd. Dit viel nog niet mee met m'n Weller soldeerstation dus heb ik het onderdeel met een kleine kniptang voorzichtig in 2 stukken geknipt zonder het bord te beschadigen en daarna iedere helft afzonderlijk los gesoldeerd. Dat ging uiteindelijk goed.

Met wat flux en zuiglint de soldeerpads toonbaar gemaakt, toen met IPA en een wattenstaafje alle residu verwijderd, weer wat flux aangebracht en de nieuwe zekering vast gesoldeerd. Dit is geen SMD type zoals je ziet.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/ulmyEai.jpg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/avCpI64.jpg

Nogmaals alles schoongemaakt, de machine weer in elkaar gezet, op de lader gezet en... geen error meer!
Maar... na een 20 minuten ineens "Error 9 - Dustbin not installed".

"Nou breekt m'n klomp"...

Met een sterke magneet getest bij de sensor, ook dan detecteerde hij geen dustbin.

Je raadt het al... de hele machine weer uit elkaar gehaald, de sensor gevonden, de draad gevolgd... en ik kwam precies uit vlak bij de plek waar ik gesoldeerd had...

Met het licht erop en ingezoomd zag ik een brugje van soldeer zitten over 2 pootjes van de connector van de sensor voor de dustbin... argh... prutswerk... net een spettertje soldeer geknoeid en het niet gezien...

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/V9eWRzJ.jpg

Weer wat flux aangebracht, gesoldeerd, gecontroleerd door de lichtloep, schoongemaakt met IPA en het leek goed.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/30kuQ9I.jpg

Hele apparaat weer gemonteerd en... geen errors meer }:O

2x SE8K | 68x Talesun 300Wp | 16 oost, 16 west, 25 zuid, 11 noord | 20.400Wp | pvoutput.org | Mitsubishi Zubadan 14kW @ 50% vermogen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Roidmi komt nu met de EVA.
Roterende mop, stofzuigen, LIDAR, en het station doet zowel het water (schoon/vuil) als stof afzuigen! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Maar dat vuile water is alleen van het moppen schoonmaken. Hij zuigt niet daadwerkelijk vuil water op, zo te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hpmkruit
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:42
BlueTooth76 schreef op vrijdag 17 december 2021 @ 15:04:
Het ging weer een hele tijd goed met m'n Roborock S5x na het vervangen van de lidar aandrijfmotor.
Helaas kreeg ik vorige week ineens een "Error 13 - Couldn't charge properly" waarna de robot zich van het laadstation afkeerde en dat blijkt vaak voor te komen.

De Roborock uit elkaar gehaald, op het mainboard zit een zekering (P185 resettable fuse) en die blijken vaker problemen te geven. Doorgemeten met een multimeter kwam ik op 0,5 Ohm uit en dat is te hoog, het zou ergens rond de 0,1 Ohm moeten zijn volgens diverse bronnen.

[Afbeelding]

Online enkele vervangende 1,85A fuses gekocht (PFRA 185) zodat ik ze gelijk op voorraad heb, mocht het weer gebeuren (verzendkosten zijn hoger dan de aanschafprijs).

Vandaag de oude SMD zekering verwijderd. Dit viel nog niet mee met m'n Weller soldeerstation dus heb ik het onderdeel met een kleine kniptang voorzichtig in 2 stukken geknipt zonder het bord te beschadigen en daarna iedere helft afzonderlijk los gesoldeerd. Dat ging uiteindelijk goed.

Met wat flux en zuiglint de soldeerpads toonbaar gemaakt, toen met IPA en een wattenstaafje alle residu verwijderd, weer wat flux aangebracht en de nieuwe zekering vast gesoldeerd. Dit is geen SMD type zoals je ziet.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Nogmaals alles schoongemaakt, de machine weer in elkaar gezet, op de lader gezet en... geen error meer!
Maar... na een 20 minuten ineens "Error 9 - Dustbin not installed".

"Nou breekt m'n klomp"...

Met een sterke magneet getest bij de sensor, ook dan detecteerde hij geen dustbin.

Je raadt het al... de hele machine weer uit elkaar gehaald, de sensor gevonden, de draad gevolgd... en ik kwam precies uit vlak bij de plek waar ik gesoldeerd had...

Met het licht erop en ingezoomd zag ik een brugje van soldeer zitten over 2 pootjes van de connector van de sensor voor de dustbin... argh... prutswerk... net een spettertje soldeer geknoeid en het niet gezien...

[Afbeelding]

Weer wat flux aangebracht, gesoldeerd, gecontroleerd door de lichtloep, schoongemaakt met IPA en het leek goed.

[Afbeelding]

Hele apparaat weer gemonteerd en... geen errors meer }:O
Lekker geknutseld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C00P
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-09 16:48
Ik heb de lydsto r1 voor 250€ op de kop kunnen tikken. (outlet bol.com)

Ik ben danig onder de indruk!
Hij heeft mijn gelijkvloers perfect uitgetekend, maakt alles netjes zuiver en gaat dan zijn eigen ledigen, fantastisch toch!?
Botst niet of nauwelijks tegen muren, geeft echt een goed stofzuig resultaat, en ik kan hem er op uit sturen als ik op mijn werk ben via the de app.
Hij kan ook dweilen, maar dit heb ik maar 1 keer geprobeerd.

Lichte vlekken nam hij weg, maar dit moet ik nog verder testen. Gaat natuurlijk nooit zo goed zijn als zelf met de zwabber in de weer te gaan.

Gek dat je hier niets leest over dit toestel, is volgens mij ook van xiaomi, net zoals zovele merken.

In ieder geval slaan ze je dood met reserve onderdelen op Ali, dus dat zit wel goed.

Beste aankoop voor mij sinds een lange tijd, en zeker voor die prijs.

Ik heb mijn kuisvrouw ontslagen, zat er al een tijdje aan te komen, dit was gewoon een goede reden om hier mee door te zetten.

AMD XP2200+ ASUS A7V8X 2X256 RAM@333MHz Geforce4ti600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

TommyGun schreef op woensdag 15 december 2021 @ 11:26:
[...]

Ik ben naar de S7 aan het kijken, tenzij er betere zijn in die prijsklasse? Maar voor zover ik gevonden heb niet.
Zojuist besteld, met name vanwege z'n dweilkwaliteiten. Ik ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-12-2024
C00P schreef op zaterdag 18 december 2021 @ 18:50:
Ik heb de lydsto r1 voor 250€ op de kop kunnen tikken. (outlet bol.com)

Ik ben danig onder de indruk!
Hij heeft mijn gelijkvloers perfect uitgetekend, maakt alles netjes zuiver en gaat dan zijn eigen ledigen, fantastisch toch!?
Botst niet of nauwelijks tegen muren, geeft echt een goed stofzuig resultaat, en ik kan hem er op uit sturen als ik op mijn werk ben via the de app.
Hij kan ook dweilen, maar dit heb ik maar 1 keer geprobeerd.

Lichte vlekken nam hij weg, maar dit moet ik nog verder testen. Gaat natuurlijk nooit zo goed zijn als zelf met de zwabber in de weer te gaan.

Gek dat je hier niets leest over dit toestel, is volgens mij ook van xiaomi, net zoals zovele merken.

In ieder geval slaan ze je dood met reserve onderdelen op Ali, dus dat zit wel goed.

Beste aankoop voor mij sinds een lange tijd, en zeker voor die prijs.

Ik heb mijn kuisvrouw ontslagen, zat er al een tijdje aan te komen, dit was gewoon een goede reden om hier mee door te zetten.
Gek, jk had 'm voor 239.
Ben er erg tevreden over. Ik had hiervoor de Mova L600(tweelingbroer van Dreame D9) rondrijden, maar de Lydsto rijdt het wat strakker en komt ook op 2 plekken waar mijn voorgaande robots(Mova en Mijia 1s..zijn nu naar bovenverdiepingen verhuisd) langsreden.
De externe afvalbak ziet er hoogwaardig uit en de motor lijkt heel sterk.

Ik heb 'm pas een week, maar de eerste indruk is heel goed.
Wel vreemd dat het niet lukt om 'm te verbinden met de Mi Home app, terwijl hij daar wel in staat(zie screenshot). Werkt helaas ook niet met Alexa en Google home.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f2g9GsJ4ghVfScJjAImF7FEpI_I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qcLj88uIKcuGNM687DYQweeU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dmBq_V3dCgaJzwkJKMn9S8jgsWc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N7OQAVGuAqT2R3kg6nSS9yap.jpg?f=fotoalbum_large
Lukt het jou wel om 'm toe te voegen aan de Mi Home app?
(De Lydsto app werkt overigens wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medione1210
TommyGun schreef op maandag 20 december 2021 @ 00:45:
[...]

Zojuist besteld, met name vanwege z'n dweilkwaliteiten. Ik ben benieuwd :)
De dweilkwaliteiten van de S7 vind ik het beste van diegenen die ik toe hoe getest heb, maar het blijft nog steeds met een nat doekje over de vloer 'aaien' en komt niet in de buurt van zelf dweilen.
Qua stofzuigen doet de S7 het ook prima ,maar niet beter dan bijv. de Dreame L10pro, de Dreame D9, de Roborock S5 en de Lydsto die allemaal(in de aanbieding) een stuk goedkoper zijn.
Wel hebben de S7 en de L10pro een heel goede proximity sensor. Handig als je veel klein spul laat rondslingeren.

[ Voor 12% gewijzigd door Medione1210 op 21-12-2021 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Medione1210 schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:40:
[...]

De dweilkwaliteiten van de S7 vind ik het beste van diegenen die ik toe hoe getest heb, maar het blijft nog steeds met een nat doekje over de vloer 'aaien' en komt niet in de buurt van zelf dweilen.
Qua stofzuigen doet de S7 het ook prima ,maar niet beter dan bijv. de Dreame L10pro, de Dreame D9, de Roborock S5 en de Lydsto die allemaal(in de aanbieding) een stuk goedkoper zijn.
Wel hebben de S7 en de L10pro een heel goede proximity sensor. Handig als je veel klein spul laat rondslingeren.
Ik dweil eenmaal per week grondig met de hand, als de robot het voor elkaar krijgt om de boel de rest van de week ook in redelijke conditie te houden dan ben ik allang blij. Zeker sinds we een hond hebben is het wel nodig namelijk :+

Mijn Neato Botvac D85 en Neato Botvac D6 Connected hebben het beide nog geen 3 jaar uitgehouden, ik vind het waardeloos spul van Neato qua betrouwbaarheid. Vandaar dat ik nu maar eens Roborock ga proberen. Erg benieuwd :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Medione1210
TommyGun schreef op dinsdag 21 december 2021 @ 15:59:
[...]

Ik dweil eenmaal per week grondig met de hand, als de robot het voor elkaar krijgt om de boel de rest van de week ook in redelijke conditie te houden dan ben ik allang blij. Zeker sinds we een hond hebben is het wel nodig namelijk :+

Mijn Neato Botvac D85 en Neato Botvac D6 Connected hebben het beide nog geen 3 jaar uitgehouden, ik vind het waardeloos spul van Neato qua betrouwbaarheid. Vandaar dat ik nu maar eens Roborock ga proberen. Erg benieuwd :)
Ik heb ze!f sinds 2016 Xiaomi(ze lieten door Roborock en Volmi produceren, nu weet ik het niet) robotstofzuigers die uit de Roborock stal komen, zoals de Xiaomi 1stgen., De Mijia 1s en de Mova L600. Allemaal prima apparaten met uitwisselbare onderdelen en de bekende 5200mh accu. Zelfs de eerste doet het na 5 jaar nog uitstekend.
Als hoofdrobot heb nu de Lydsto rondrijden. Ik weet nog niet zeker uit welke fabriek deze komt, maar hij zit wel in het Xiaomi platform.

Naast de robots die ik heb gehouden(allemaal tussen de 150 en 239 3uro in de aanbieding) heb ik zeker nog 15+ anderen getest en ben tot de conclusie gekomen dat duurder niet persé beter is. Wel kies ik altijd voor de 5200Ah accu. Daar heb je zelfs na een paar jaar, als de accu minder is geworden, nog voldoende aan om een benedenverdieping mee schoon te maken.
De enige 2 die ik goed vond moppen was de Xiaomi Mop pro(y patroon moppen) maar die beviel me weer niet goed op andere fronten en de 2e is de S7. Maar ook die 2 komen niet in de buurt bij zelf moppen.

[ Voor 6% gewijzigd door Medione1210 op 21-12-2021 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matedeor
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:43
Sinds vorige week de Neato D8 binnengekregen. Gezien alle negatieve verhalen had ik wat twijfels, maar al met al een best positieve ervaring. De eerste keer heeft die zonder problemen het appartement goed/snel schoongemaakt, voelt robuust, app werkt goed, komt goed in de hoeken (waar die gezien het formaat bij kan) en is niet heel luidruchtig. Het enige storende vind ik dat bepaalde softwarematige zaken niet aanwezig zijn bij de D8, zoals plattegronden opslaan voor meerdere vloeren en zones instellen. Voor mij nu niet noodzakelijk, maar dit voelt als pure marketing, zodat mensen een duurdere versie aanschaffen.

Al met al dus ook een keer een positieve ervaring over de D8 ;) en nu in de aanbieding, ook qua prijs nog redelijk te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• banaliteit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:51
Paar weken terug de Neato D9 op de kop getikt voor 3 euro. Zijn hier al mensen die naast de D8 ook de D9 en D10 hebben geprobeerd?

Ik twijfel om hem te verkopen, want de prijzen zijn ingestort. Ik kan er denk ik 300 euro voor krijgen. Daarvan kan ik een roborock s5 max kopen voor de bovenverdieping. Of nieuwe hardeschijven voor de nas.

Waar ik het meest huiverig over ben is dat de Neato D9 magneetstrips niet meer detecteert / ondersteunt. Ik heb weinig vertrouwen in de app en de valbeveiliging. De magneetstripdetectie vond ik een mooie 3de beveiliging.

• HyperH
Robotstofzuigers met LIDAR zouden beter moeten kunnen navigeren en ook in het donker goed hun werk blijven doen. Ik heb echter twee vraag over deze LIDAR technologie op robotstofzuigers.

De meeste LIDAR lasers zitten in het infrarood spectrum. De golflengte is moeilijk te vinden in specificaties maar ik las wel dat de Neato lasers van 5mw gebruikt. In Nederland zijn laserpennen sterker dan 0,1mw verboden!

Zijn deze lasers niet schadelijk voor mens en dier?
Betekend dit dat de robot eigenlijk alleen zijn werk kan doen als er niemand thuis is?
Hoe moet dat dan bij het inregelen bijvoorbeeld, want dan moet je de robot toch begeleiden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

HyperH schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:09:
Robotstofzuigers met LIDAR zouden beter moeten kunnen navigeren en ook in het donker goed hun werk blijven doen. Ik heb echter twee vraag over deze LIDAR technologie op robotstofzuigers.

De meeste LIDAR lasers zitten in het infrarood spectrum. De golflengte is moeilijk te vinden in specificaties maar ik las wel dat de Neato lasers van 5mw gebruikt. In Nederland zijn laserpennen sterker dan 0,1mw verboden!

Zijn deze lasers niet schadelijk voor mens en dier?
Betekend dit dat de robot eigenlijk alleen zijn werk kan doen als er niemand thuis is?
Hoe moet dat dan bij het inregelen bijvoorbeeld, want dan moet je de robot toch begeleiden?
Tsja ik zou er niet recht inkijken als ik jou was, maar daar moet je ook best veel moeite voor doen. Hoe het voor huisdieren/baby's zit weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jsiegmund
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:49
Vraagje. Ik heb een Roborock S5 max. Hoe gaan jullie om met de dweil? En dan bedoel ik: haal je die er iedere keer af, of laat je m met dweil en al in het dock staan? Reden dat ik het vraag: tot nu toe laat ik m altijd gewoon staan. Reservoir gevuld met kraanwater. Maar die dweil is natuurlijk vochtig, met als gevolg dat ie na een tijdje (niet eens zo heel lang) begint te stinken en wat zwarte plekken vertoont (schimmel?). Dat leek me niet super hygiënisch. Heb een setje nieuwe dweilen en zal deze eens in de was donderen, maar was dus benieuwd hoe anderen dit doen. Zat er ook aan te denken om bij t vullen vd tank een scheutje schoonmaak azijn toe te voegen. Helpt ook meteen bij t kalkvrij houden van het geheel. Maar wellicht dat dat voor de slangetjes niet geweldig is, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

ik haal de tank leeg en mop+bracket eraf als er niet gedweild word :)

er is overigens ook weer een firmware update uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@HyperH Nee, die zijn voor zover bekend niet schadelijk voor mens en dier. Sommige LIDARS van auto's blijken dat wel te zijn voor camera sensoren.
de Peer schreef op donderdag 23 december 2021 @ 11:13:
Tsja ik zou er niet recht inkijken als ik jou was, maar daar moet je ook best veel moeite voor doen. Hoe het voor huisdieren/baby's zit weet ik niet.
Precies: die LIDAR beweegt voortdurend. Zou hij eens recht in de ogen van jou / je kind / je kat kijken dan is dat super kort, waardoor de paar lichtgevoelige deeltjes in je oog die dan geraakt worden elk maar zeer kort dat (relatief) intense licht opvangen, onvoldoende om 'door te branden'.

Er is wel een geval van iemand die uitgebreid met een high end camera fotografeerde op een beursvloer waar een auto-LIDAR aan stond. De sensor van z'n camera raakte gedeeltelijk defect (beschadigd?) die dag. Naar zijn volledige overtuiging door die LIDAR. (Waarbij ook nog 'ns kan zijn dat het om een matig afgesteld prototype ging.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skypo2
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17-09 09:30
Wellicht mooie deal? Ecovacs Deebot T8 met station:
https://www.ibood.com/nl/...ofzuiger-met-leegstation/

Iemand ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Exterminator schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 18:37:
Ik heb er met coupons 300 euro van gemaakt, met Cashbackxl voor DHGate nog 2% cashback. Ben benieuwd, gaat m'n eerste robotstofzuiger worden. Heb nog een Roomba i7 via Amazon warehouse voor +- 380 euro overwogen, maar lees in veel reviews dat de Roborock S5 Max een erg goede koop is; vooral rond de €300 :) De grotere accu, de laser mapping en het dweilen klinkt interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 09:39
Zou vooral niet teveel verwachten van het dweilen, voor de rest ga je ondervinden dat je er geen meer zal willen missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amos_x
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 11-06-2024
Volg het wereldje van de robostofzuigers niet zo hard. Ik begin nu te denken dat het toch wel eens handig zou kunnen zijn...

De vraag is echter, zijn er nog compleet basic robostofzuigers? Goed, krachtig, niet te fragiel en vooral dom? Dus rijden, botsen, omdraaien en weer door gaan.

Dat die daardoor minder efficient is boeit me helemaal niets. Zo een ding verbruikt nauwelijks stroom, dus tja...

Liefst geen Lidar, geen updates, geen wifiverbiding vereist en dus niet de plattegrond van m'n woning doorsturen naar de communistische partij in China.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:28
Amos_x schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 19:00:
Volg het wereldje van de robostofzuigers niet zo hard. Ik begin nu te denken dat het toch wel eens handig zou kunnen zijn...

De vraag is echter, zijn er nog compleet basic robostofzuigers? Goed, krachtig, niet te fragiel en vooral dom? Dus rijden, botsen, omdraaien en weer door gaan.

Dat die daardoor minder efficient is boeit me helemaal niets. Zo een ding verbruikt nauwelijks stroom, dus tja...

Liefst geen Lidar, geen updates, geen wifiverbiding vereist en dus niet de plattegrond van m'n woning doorsturen naar de communistische partij in China.
Misschien beetje vloeken in de kerk, maar ik heb al 5 jaar een iRobot 605. Doet niets intelligents, en toch is de vloer netjes gezogen. Doet drie keer de verdieping voordat de batterij leeg is, behalve de haren eruit trekken en af-en-toe nieuw filter erin geen onderhoud..

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BenEco
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

https://www.aldi.nl/aanbi...ger-9319-1-0.article.html

2x L/L MHI 35ZS-W, L/W Panasonic 5 kW WC05H3E5, ZB Q-Solar 380L 10m2 & OEG 150L 3kW, 3330/3470/2660Wp Zuid, Gasloos 2016, MG Cyberster GT, Waterluxe Duo 7, Bluetti 200Max + 2x B230, SigenStor 17kW+32kWh+11kW AC lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Schumi_wk schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 16:34:
Zou vooral niet teveel verwachten van het dweilen, voor de rest ga je ondervinden dat je er geen meer zal willen missen.
Ik heb een keukenvloer waar je alles op ziet, hopelijk weet hij dat een kleín beetje te dweilen. Dan ben ik al dik tevreden :D Ben verder erg benieuwd. Hij is bestemd voor de woonkamer / hal / keuken, de bovenverdieping blijf ik met een Dyson V11 doen. Maargoed, nog even afwachten totdat DHGate levert want dat gaat nog even duren geloof ik. Zal m'n ervaring later hier wel delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Het zou heel mooi zijn als dit waar is. Een Roborock S7 MaxV met docking die de dweil wast, nieuw water toevoegt en een opvangbak voor het vuil heeft. Zou vet zijn om zonder om te kijken de robot een maand laten draaien :D

[ Voor 3% gewijzigd door pvink op 25-12-2021 23:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

stin00 schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 21:24:
[...]

Ik heb een keukenvloer waar je alles op ziet, hopelijk weet hij dat een kleín beetje te dweilen uit te smeren.
:+

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
pvink schreef op zaterdag 25 december 2021 @ 23:20:
https://www.reddit.com/r/...roid_app&utm_source=share

Het zou heel mooi zijn als dit waar is. Een Roborock S7 MaxV met docking die de dweil wast, nieuw water toevoegt en een opvangbak voor het vuil heeft. Zou vet zijn om zonder om te kijken de robot een maand laten draaien :D
Ik verbruik momenteel 1 a 2 dweilen per dag omdat ze zo vies zijn dat er echt geen tweede vertrek mee te dweilen is (hond, modderpoten). Dat gaat zo'n dweilwasser echt niet oplossen. Maar goed, misschien ben ik niet het doorsnee huishouden voor zo'n oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
coelho schreef op zondag 26 december 2021 @ 11:54:
[...]

Ik verbruik momenteel 1 a 2 dweilen per dag omdat ze zo vies zijn dat er echt geen tweede vertrek mee te dweilen is (hond, modderpoten). Dat gaat zo'n dweilwasser echt niet oplossen. Maar goed, misschien ben ik niet het doorsnee huishouden voor zo'n oplossing.
Wij hebben zelf ook twee honden en ik ken het. Meestal kan de dweil na 1 ronde de was in..zelfs na een halve ronde al, haha. Maar voor de looks is het voor mij prima, echt dweilen moeten we toch blijven doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toorts
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-09 15:43
De S5 max is via DHgate weer voor €282~ te krijgen..

• HyperH
Uiteindelijk zijn we toch voor een Neato D8 gegaan. Ik heb nog wel enkele vragen.
  1. Hoe kan ik het best een Neato D8 inleren? Moet ik de woonkamer en gang juist zo leeg mogelijk maken of kan ik beter de vaste spullen (tafel, stoelen, speakers, salontafel, etc) zoveel mogelijk laten staan tijdens het inleren?
  2. Moet de robotstofzuiger weer opnieuw inleren als we besluiten om de tafel te verplaatsen of leert hij dat automatisch tijdens het stofzuigen?
  3. Mag de basis-unit onder een kast staan zodat de robotstofzuiger niet in de weg staat of is dat vragen om problemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:03
HyperH schreef op donderdag 30 december 2021 @ 19:59:
Uiteindelijk zijn we toch voor een Neato D8 gegaan. Ik heb nog wel enkele vragen.
  1. Hoe kan ik het best een Neato D8 inleren? Moet ik de woonkamer en gang juist zo leeg mogelijk maken of kan ik beter de vaste spullen (tafel, stoelen, speakers, salontafel, etc) zoveel mogelijk laten staan tijdens het inleren?
  2. Moet de robotstofzuiger weer opnieuw inleren als we besluiten om de tafel te verplaatsen of leert hij dat automatisch tijdens het stofzuigen?
  3. Mag de basis-unit onder een kast staan zodat de robotstofzuiger niet in de weg staat of is dat vragen om problemen?
Ik heb geen ervaring met de D8, maar wel met de NEATO D7. Bij dat model komt de indeling van de kamer zéér specifiek aan... Als je hem inleert, moet alles zo staan zoals het normaal ook staat. Verplaats je een stoel/bank/vaas in de eerste paar meter vanaf het docking station, dan herkent ie de kamer al niet meer.

Heb getest met onder een kast en ernaast, maar geen verschil gemerkt... Bij ons staat ie dus ook onder een kast.

Ik hoop dat dit "probleem" met de D8 wel minder is. Maar, volgens mij komt het redelijk overeen met elkaar. Zuigt verder perfect, echt een goed ding! Maar de mapping is wel echt ellendig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:51

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Eufy 11S, voor iets boven de 100 euro te krijgen bij Amazon warehouse (refusbished, typisch doos al eens open geweest of met een krasje op). Aangezien het een bots-model is, dat wel een beetje remt als hij het obstakel op tijd detecteert, maar wel overal tegenaan rijdt zitten de eerste krassen er toch binnen de 2 dagen op...

Of voor 50 euro meer krijg je een volledig nieuwe
https://www.amazon.de/-/e...ufy+s11%2Caps%2C82&sr=8-6

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HyperH
FabianNL schreef op donderdag 30 december 2021 @ 20:39:
Ik heb geen ervaring met de D8, maar wel met de NEATO D7. Bij dat model komt de indeling van de kamer zéér specifiek aan... Als je hem inleert, moet alles zo staan zoals het normaal ook staat. Verplaats je een stoel/bank/vaas in de eerste paar meter vanaf het docking station, dan herkent ie de kamer al niet meer.
De D8 maakt bij een schoonmaakbeurt elke keer een nieuwe plattegrond van de ruimte. Het verplaatsen van objecten is nog geen probleem geweest.
Ik had tijdens de tweede schoonmaaksessie wel een voorval met een bewegend object. De hond kwam kennis maken met de Neato en toen moest de Neato zijn 'bearings' even opnieuw vinden. Dit lukte hem overigens na ongeveer 5 seconden al.
Heb getest met onder een kast en ernaast, maar geen verschil gemerkt... Bij ons staat ie dus ook onder een kast.
Ik heb de Neato ook onder een kast geplaatst. :)
Ik hoop dat dit "probleem" met de D8 wel minder is. Maar, volgens mij komt het redelijk overeen met elkaar. Zuigt verder perfect, echt een goed ding! Maar de mapping is wel echt ellendig.
De zuigprestaties zijn echt heel goed. Er is een eco stand en een turbo stand. De eco stand werkt al zo goed dat ik de turbo stand nog niet eens heb geprobeerd. (je moet vooraf kiezen en kunt dit tijdens een schoonmaaksessie niet wijzigen)
Het is ook een groot voordeel dat de borstel voorop over de hele breedte van de Neato zijn geplaatst.

De navigatie is wel een beetje vreemd. Er wordt beweerd dat er 'systematisch' door een ruimte genavigeerd wordt. In onze woonkamer gaat de Neato echter quasi willekeurig heen en weer. Het ziet er nogal inefficiënt uit. Er wordt niet eerst een blok afgewerkt. Behalve de muren die doet hij de rest van de kamer kris kras door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demiesehv
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 11-09 16:56
Ik ben aan bet twijfelen op dit moment.
Heb 77m2 vloer pvc niet ecbt veel obstakels.
Is dan de roborock s5 max de beste keuze?
En dat dweilen doet dat ia of echt nuttenloos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schumi_wk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 22-09 09:39
Op mijn vloer is het dweilen nutteloos, is eerder strepen trekken dat ie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
Schumi_wk schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 17:34:
Op mijn vloer is het dweilen nutteloos, is eerder strepen trekken dat ie doet.
Met de S7 is het dweilen een stuk beter dan met de S5 Max, al had ik daar ook al niet veel problemen mee. Hier loopt de hond naar binnen met modderpoten en na dweilen is de matte zwarte tegelvloer weer volledig schoon, geen strepen. Misschien dat de ene vloer daar besmettelijker voor is dan de andere, maar met eerst stofzuigen en regelmatig verschonen van de dweil (eigenlijk na iedere dweilbeurt) kan ik hier echt niet klagen over het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bachhus2018
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 14-12-2022
Sinds een week de Roborock S7 nadat mijn S5 sinds een tijd een laad probleem heeft.
Gelijk de Auto Empty Dock gekocht. Geweldige set.

Zuigt beter dan de S5 en dweilt zeer zeker beter. Met de Auto empty dock heb je er geen omkijken naar, behalve dat je de watertank natuurlijk moet vullen en de dweil moet schoonmaken. Kost wat, maar dan heb je ook wat. :-)
De dock maakt wel veel lawaai als je S7 leeg laat zuigen, maar dat kan ook niet anders.
Hij draait nu elke nacht naar volle tevredenheid.

Een ruime maand zonder robot gezeten, maar dat nooit meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:34
Demiesehv schreef op donderdag 6 januari 2022 @ 16:29:
Ik ben aan bet twijfelen op dit moment.
Heb 77m2 vloer pvc niet ecbt veel obstakels.
Is dan de roborock s5 max de beste keuze?
En dat dweilen doet dat ia of echt nuttenloos?
Ik heb ook een PVC vloer, en ben erg tevreden met de S7. Het hangt een beetje van je verwachtingen af denk ik. Het is niet te vergelijken met zelf dweilen. Maar het voegt, imho, zeker wat toe, omdat er een hoop shit aan die dweil blijft plakken omdat ie nat is. Wij hebben geen hond, maar wel een baby, daarvoor vind ik het erg handig. Voor een paar ekkies wat extra dweiltjes bij Ali gehaald, ben er erg blij mee.
Pagina: 1 ... 101 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.