Held! Ik ben heel erg benieuwd!Brammert24 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:05:
@Binnetie Ik heb vandaag de S7 besteld. Heb een salontafel die precies 10cm is.
Dinsdag komt hij binnen. Dan kan ik testen en laat ik je iets weten!
Ik heb hier thuis een houten vloer die geolied is. Dit betekent dat dweilen met microfiber doekjes uit den boze is. Dit verpest de olielaag.
Ik zou wel graag een bot hebben die ook redelijk kan dweilen. Zeker regelmatig even met water de vloer afnemen helpt erg tegen alle vlekken en kringen.
Ik zou dan bijvoorbeeld de roborock S7 kopen. Maar die dweildoek is dus van microvezel.
Heeft er iemand een goed alternatief? Ik kan bijvoorbeeld geen dweildoeken vinden van ander materiaal.
Ik zou wel graag een bot hebben die ook redelijk kan dweilen. Zeker regelmatig even met water de vloer afnemen helpt erg tegen alle vlekken en kringen.
Ik zou dan bijvoorbeeld de roborock S7 kopen. Maar die dweildoek is dus van microvezel.
Heeft er iemand een goed alternatief? Ik kan bijvoorbeeld geen dweildoeken vinden van ander materiaal.
Op AliExpress heb ik wel eens wegwerp doekjes gezien voor de S7. Ik weet niet of dat microvezel is. Maar misschien is dat wat voor je?Jeebeekje schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:15:
Ik heb hier thuis een houten vloer die geolied is. Dit betekent dat dweilen met microfiber doekjes uit den boze is. Dit verpest de olielaag.
Afgelopen zaterdag mijn Roborock S7 geïnstalleerd, toch heel erg onder de indruk van de manier waarop hij te werk gaat. Onze schoonmaakhulp was ook net geweest en toch zat het stofbakje helemaal vol na zijn ronde.
Ik zou graag nog wat extra dweilpads willen aankopen, ik vond ze op Aliexpress (shipping vanuit Europa) maar de prijs lijkt me aan de hoge kant. Waar kopen jullie deze zaken aan?
Ik zou graag nog wat extra dweilpads willen aankopen, ik vond ze op Aliexpress (shipping vanuit Europa) maar de prijs lijkt me aan de hoge kant. Waar kopen jullie deze zaken aan?
Zeker weten? Heb ik nog nooit van gehoord. Hier doen we dat juist met microvezel en dat vind je ook in de meeste adviezen voor geoliede houten vloeren als je er op googled.Jeebeekje schreef op zondag 21 november 2021 @ 20:15:
Moet je soms premium doekjes van de legger van de vloer kopen ofzo?
Ik heb ze besteld bij Roborock Lifestyle Store. Originele kwaliteit. https://m.nl.aliexpress.c...79bb4da68a77937463&is_c=Nmaartenbres schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:15:
Afgelopen zaterdag mijn Roborock S7 geïnstalleerd, toch heel erg onder de indruk van de manier waarop hij te werk gaat. Onze schoonmaakhulp was ook net geweest en toch zat het stofbakje helemaal vol na zijn ronde.
ViiltglijdersBrammert24 schreef op zondag 21 november 2021 @ 18:05:
@Binnetie Ik heb vandaag de S7 besteld. Heb een salontafel die precies 10cm is.
Dinsdag komt hij binnen. Dan kan ik testen en laat ik je iets weten!
... gecensureerd ...
Hoi,
Al een tijdje denk ik aan het aanschaffen van deze leuke, doch nuttige, gadgets. Ik heb een appartement en daarom twijfel ik nog. Een snelle scan van dit topic geeft niet echt antwoord op mijn vraag; werken "ze" oke in meerdere ruimtes?
Ik wil graag een "basis" apparaat voor het reinigen van m'n slaapkamer en één die snachts door m'n overige ruimtes gaat;
1) eufy RoboVac G30. Woonkamer, gang en keuken.
2) eufy RoboVac G10. Slaapkamer.
Het totale oppervlak is 110m2. Alleen dit is "speels" ingedeeld... een woonkamer, flinke gang en twee losse kamers naast de slaapkamer. Heeft het zin met deze apparaten, niet specifiek, of moet ik er dan één per ruimte hebben?
Al een tijdje denk ik aan het aanschaffen van deze leuke, doch nuttige, gadgets. Ik heb een appartement en daarom twijfel ik nog. Een snelle scan van dit topic geeft niet echt antwoord op mijn vraag; werken "ze" oke in meerdere ruimtes?
Ik wil graag een "basis" apparaat voor het reinigen van m'n slaapkamer en één die snachts door m'n overige ruimtes gaat;
Het totale oppervlak is 110m2. Alleen dit is "speels" ingedeeld... een woonkamer, flinke gang en twee losse kamers naast de slaapkamer. Heeft het zin met deze apparaten, niet specifiek, of moet ik er dan één per ruimte hebben?
Aut viam inveniam aut faciam
Waarom zou je dat met 2 apparaten doen?Mx7733 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:02:
Hoi,
1 stofzuiger kan dat ook prima. De Eufy's ken ik niet.
Maar bij de Roborocks kun je meerdere levels schedulen. Als je dan 2 kaarten maakt van je appartement kun je die door de stofzuiger laten doen op de tijden die je wilt. Ook kun je de zuigkracht 's nachts aanpassen mocht dat hinderlijk zijn.
Oke! Dat zou top zijn! Eens de aanbiedingen afstruinen!
Mocht je er een tegen komen deel hem dan hier ook! Ben ook nog opzoek naar een goede roborock dealMx7733 schreef op maandag 22 november 2021 @ 20:27:
Oke! Dat zou top zijn! Eens de aanbiedingen afstruinen!
Is iemand wel bekend met de eufy RoboVac G30?
Deze is nu in de aanbieding op inderdaad Pepper voor € 199,= Maar is goedkoop uit eindelijk duurkoop? Hij moet meerdere kamers en programma's hebben en kattenbakgrid kunnen verwerken...
De aanbieding:
https://nl.pepper.com/aan...ur199-at-amazon-nl-217072
Het niet melden van een volle bak lijkt me een probleem, of vergis ik me daar in. Aan de andere kant wil ik hem vooral snachts laten werken en wie wil dan een alarmmelding..
Mochten jullie feedback hebben, of een andere aanraden, hoor ik het graag!
Deze is nu in de aanbieding op inderdaad Pepper voor € 199,= Maar is goedkoop uit eindelijk duurkoop? Hij moet meerdere kamers en programma's hebben en kattenbakgrid kunnen verwerken...
De aanbieding:
Het niet melden van een volle bak lijkt me een probleem, of vergis ik me daar in. Aan de andere kant wil ik hem vooral snachts laten werken en wie wil dan een alarmmelding..
Wellicht dat ik hier verder geinformeerd kan worden:
Vinden jullie dat een robotstofzuiger voldoende is om het huis schoon/stofvrij te houden? Of moet er echt nog een normale stofzuiger naast gebruik worden (alleen dan minder vaak).
Ik sta op het punt om op mezelf te gaan wonen en sta dus voor de keuze; een robotstofzuiger of een instap dyson/steelstofzuiger.
Vinden jullie dat een robotstofzuiger voldoende is om het huis schoon/stofvrij te houden? Of moet er echt nog een normale stofzuiger naast gebruik worden (alleen dan minder vaak).
Ik sta op het punt om op mezelf te gaan wonen en sta dus voor de keuze; een robotstofzuiger of een instap dyson/steelstofzuiger.
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Ik stofzuig (en dweil) zelf nog 1x per week, dat doen we dan vaak tegelijk met het afstoffen/afnemen van alles. Wij hebben ook huisdieren dus dan is een robot stofzuiger wel heel fijn.Byron010 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:38:
Afstoffen van de tafels, vensterbanken etc doet een robot stofzuiger natuurlijk niet
[ Voor 3% gewijzigd door BlazeMuis op 23-11-2021 11:42 ]
Voor de vloer volstaat de robot volledig vind ik. Maar plinten en andere plekken waar de robot niet komt dien je alsnog wel af te stoffen of te zuigen.Byron010 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:38:
En als er een keer een pak hagelslag op de grond valt dan zou ik dat ook niet door de robot laten doen.
Denk dat je er dus niet aan ontkomt om ze beide te kopen.
Ik stofzuig nog 1x per 4/6 weken denk ik.Byron010 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:38:
De trap iets vaker. Die doet hij niet.
En dan vooral de moeilijk bereikbare hoekjes/bovenop plinten en dat soort spul.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
de Peer schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:42:
[...]
Voor de vloer volstaat de robot volledig vind ik. Maar plinten en andere plekken waar de robot niet komt dien je alsnog wel af te stoffen of te zuigen.
En als er een keer een pak hagelslag op de grond valt dan zou ik dat ook niet door de robot laten doen.
Denk dat je er dus niet aan ontkomt om ze beide te kopen.
Bedankt voor de (zeer snelle) reacties!Dennis1812 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:43:
[...]
Ik stofzuig nog 1x per 4/6 weken denk ik.
De trap iets vaker. Die doet hij niet.
En dan vooral de moeilijk bereikbare hoekjes/bovenop plinten en dat soort spul.
Het is goed om te weten dat plinten en bepaalde hoekjes moeilijk zijn, dat is in principe ook logisch.
Hierdoor zit ik er eigenlijk aan te denken om een robotstofzuiger + handstofzuiger (bijvoorbeeld zoiets) te nemen.. althans voor de eerste periode. 2 Volwaardige stofzuigers aanschaffen is mijn portomonee niet zo blij mee
AMD 5900X | MSI B550 GAMING EDGI WIFI | G.Skill Ripjaws 32GB (2x16) 3600Mhz CL16 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC
Ik ben, toen ik alleen ben gaan wonen, eerst voor enkel een Roborock S55 gegaan. Werkte zeker en vast prima. Maar op den duur wordt het lastig: hem naar boven dragen, problemen met de kaart als je hem op meerdere verdiepen gebruikt, je wil de badkamer af en toe doen, ... ik vond het maar niks. Ondanks dat ik van het toestel super tevreden ben en er mijn benedenverdieping mee proper houd!Byron010 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:38:
Mijn oplossing was een Roborock en dan achteraf een Dreame XR Premium erbij. Heel tevreden mee.
Android developer & dürüm-liefhebber
Die specifieke handstofzuiger heb ik ook en heel tevreden over. Ik ga binnenkort ook een robot stofzuiger kopen met die handstofzuiger voor de moeilijke plekken. Moet zo wel genoeg zijn voor 95% van de gevallenByron010 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:56:
[...]
[...]
Bedankt voor de (zeer snelle) reacties!
Het is goed om te weten dat plinten en bepaalde hoekjes moeilijk zijn, dat is in principe ook logisch.
Hierdoor zit ik er eigenlijk aan te denken om een robotstofzuiger + handstofzuiger (bijvoorbeeld zoiets) te nemen.. althans voor de eerste periode. 2 Volwaardige stofzuigers aanschaffen is mijn portomonee niet zo blij mee
Het het best lang gedaan met zo'n handstofzuiger (kruimeldief) en een robot. Na een tijdje een tweede robot voor boven erbij (eigenlijk een nieuwe beneden en de oude naar boven) en nog wat later een iets degelijkere steelstofzuiger aangeschaft (Philips Speedpro oid).Byron010 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:56:
[...]
[...]
Bedankt voor de (zeer snelle) reacties!
Wij hebben vrij dunne plinten daar valt het stof niet zo op, af en toe met de ragebol door huis en dan ook even over de plinten volstaat bij ons (de robot maakt het daarna wel weer schoon). Echter de trap en wat lastige hoekjes moeten toch wel even met de hand.
Ik probeer m'n woning er wel steeds goed op aan te passen. Dus regelmatig even kijken op de kaart waar de robot wel en niet goed komt en dan net ff een stoel anders zetten oid helpt vaak wel.
Dit gaat inmiddels zo'n 10 jaar goed.
ik heb inderdaad nog eens nagevraagd bij verschillende experts. Het lijkt inderdaad niet vanuit de leverancier (Woca) een eis te zijn. Daarmee is de Roborock S7 denk ik toch een goede optie. Alleen het toevoegen van de reinigingsvleoistoef in de tank van de S7 is denk ik een slecht idee. Maar dat kan ook prima met de hand.de Peer schreef op zondag 21 november 2021 @ 21:19:
[...]
Zeker weten? Heb ik nog nooit van gehoord. Hier doen we dat juist met microvezel en dat vind je ook in de meeste adviezen voor geoliede houten vloeren als je er op googled.
Moet je soms premium doekjes van de legger van de vloer kopen ofzo?
Nu maar even de Black Friday deals afwachten.
Er staat inderdaad dat je geen reinigingsmiddel in de tank mag doen, maar ik doe hier periodiek gewoon allesreiniger of huishoudazijn in. Meestal water, anders wordt de tegelvloer te vet met bijna elke dag dweilen, maar eens in de 3-4 weken gaat er schoonmaakmiddel in.Jeebeekje schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 14:48:
[...]
ik heb inderdaad nog eens nagevraagd bij verschillende experts. Het lijkt inderdaad niet vanuit de leverancier (Woca) een eis te zijn. Daarmee is de Roborock S7 denk ik toch een goede optie. Alleen het toevoegen van de reinigingsvleoistoef in de tank van de S7 is denk ik een slecht idee. Maar dat kan ook prima met de hand.
Nu maar even de Black Friday deals afwachten.
Hier komt de 'gewone' stofzuiger nog slechts bij grote uitzondering de kast uit. Wel alles harde vloeren. Robotzuiger + prima steelstofzuiger + dweilen.Byron010 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 11:38:
Ik ga het advies dat ik hier gelezen heb, volgen, maar dit wil zeggen dat mijn zoektocht verder gaat.
Misschien kan iemand hier me toch een toestel aanraden dat doet wat ik wil:
slimme navigatie
een toestel dat 100% zeker onder ruimtes van 10cm hoog kan
liefst een toestel dat goeie obstakelherkenning heeft, dat niet botst tegen alles wat hij tegenkomt.
dweilfunctie mag, maar hoeft niet.
Iemand die ervaring heeft met een toestel die aan alle bovenstaande puntjes voldoet?
slimme navigatie
liefst een toestel dat goeie obstakelherkenning heeft, dat niet botst tegen alles wat hij tegenkomt.
Iemand die ervaring heeft met een toestel die aan alle bovenstaande puntjes voldoet?
Mijn Blaupunkt lijkt al je eisen te voldoen incl dweilfuncfie.rebirth_101 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:08:
Ik ga het advies dat ik hier gelezen heb, volgen, maar dit wil zeggen dat mijn zoektocht verder gaat.
slimme navigatie
https://www.bol.com/nl/p/...ocialshare_pdp_androidapp
Ik zie dat je toestel zelf ook al 10cm hoog is @Dennis1812 , geraakt deze dan ook effectief onder een ruimte die 10cm hoog is?
Zal hem straks eens nameten. Ik geloof nooit dat t 10cm is.rebirth_101 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 20:23:
Ik zie dat je toestel zelf ook al 10cm hoog is @Dennis1812 , geraakt deze dan ook effectief onder een ruimte die 10cm hoog is?
Maar kom erop terug
@rebirth_101 apparaat komt op een 9cm uit.
Ik dacht dat mijn bank 10cm was. Die blijkt 13cm. Ook even nagemeten.
Ik durf het je dus toch niet te beloven.
Mijn timmermansoog is niet zo scherp blijkbaar.
Ik dacht dat mijn bank 10cm was. Die blijkt 13cm. Ook even nagemeten.
Ik durf het je dus toch niet te beloven.
Mijn timmermansoog is niet zo scherp blijkbaar.
Ik zit te kijken naar een Roborock S7, maar ik lees dat mensen die voor onder de 400 euro gescoord hebben op Ali, dat is nogal wat. Ik kom niet verder dan: Geekmaxi 460,- (na afhalen korting)
Zoek ik niet goed op Ali of is dit gewoon de beste prijs van het moment?
Voor dat geld heb je onderhand een T9Krilo_89 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:48:
Ik zit te kijken naar een Roborock S7, maar ik lees dat mensen die voor onder de 400 euro gescoord hebben op Ali, dat is nogal wat. Ik kom niet verder dan: Geekmaxi 460,- (na afhalen korting)
Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.
Ik zie dat de Roborocks maar 1 roterende borstel hebben onderaan terwijl bijna alle andere stofzuigers er 2 hebben. Maakt dit nog enigszins uit?
Ik zie 't als een voordeel. Elke bot die ik gezien heb gaat maar met één zijde langs de randen (altijd rechts?). En die borstel is nodig om stof uit de randen en hoeken in het pad van de zuigmond te krijgen.Reksho schreef op woensdag 24 november 2021 @ 10:21:
Ik zie dat de Roborocks maar 1 roterende borstel hebben onderaan terwijl bijna alle andere stofzuigers er 2 hebben. Maakt dit nog enigszins uit?
Maar waar er even geen rand is, schiet hij net zo goed stof (en vooral wat grotere deeltjes) van zich af, soms naar een deel wat al gezogen is, of voorbij een rand (van de trap af bijvoorbeeld). Dus ik zit niet op een overbodig tweede zo'n ding te wachten.
De bots die 'm wel hebben, zuigen daarom vermoedelijk niet overal; ze tellen het baantje dat ze slechts borstelen ook mee. Tja, sneller klaar maar minder resultaat, lijkt me.
Dat is een goede prijs op dit moment. Ik heb er een paar gekocht voor €361,- maar dat was een prijsfout die snel hersteld is.Krilo_89 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:48:
Thanks. En dan de belangrijkste vraagBinnetie schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:09:
[...]
Dat is een goede prijs op dit moment. Ik heb er een paar gekocht voor €361,- maar dat was een prijsfout die snel hersteld is.
Ik ben er super blij mee. Mijn vriendin heeft er ook eentje, m'n broertje en kunnen dit beamen.Krilo_89 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 11:32:
[...]
Thanks. En dan de belangrijkste vraag. Ben je er blij mee en doet hij goed zijn werk?
Die van mij rijd nu 7 maanden rond en nog geen problemen ontdekt. Dat komt deels ook omdat ik al 5 jaar ervaring heb met een Neato robotstofzuiger en daar m'n huis qua kabels wat ik heb aangepast.
Zijn er mensen bekend met Viomi?
pricewatch: Xiaomi Viomi S9 UV Robotstofzuiger/dweil met afzuigstation
Valt net als Roborock onder Xiaomi en lijkt qua specificaties aan alles te voldoen, kan er alleen niet genoeg reviews over vinden.
Valt net als Roborock onder Xiaomi en lijkt qua specificaties aan alles te voldoen, kan er alleen niet genoeg reviews over vinden.
Ik heb vandaag de g30 hybrid aangeschaft voor 249 en de roborock s50 verkocht. De s50 maakte erg veel geluid en bleef iedere keer over bepaalde obstakels rijden en dan kwam die vast te zitten. Ben erg benieuwd naar de minder 'slimme', maar stillere eufy. Ik kan je zaterdag op z'n vroegst iets vertellen over mijn ervaringen.Mx7733 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 10:15:
Is iemand wel bekend met de eufy RoboVac G30?
De aanbieding:
Ik was mij aan het verdiepen in robotstofzuigers. Eigenlijk moet er dagelijks gestofzuigd worden, omdat wij kinderen en een hond hebben. Dat lukt simpelweg niet.
De hond heeft een lange vacht en verliest veel haar. Een robotstofzuiger zal dus vooral daar goed mee om moeten kunnen gaan. Een andere uitdaging is dat er allerlei obstakels in de woonkamer zijn die ook regelmatig van positie veranderen. Stoelen die niet altijd op dezelfde plaats staan, speelgoed wat ongemerkt is blijven liggen, etc. Dweilen hoeft voor mij niet zo nodig.
Er staan nu twee modellen op mijn shortlist:
De Neato Robotics D8 heeft als voordeel dat hij een grote brede zuigmond heeft met goede zuigresultaten. Hij heeft ook een relatief groot stofreservoir dus hoeft hij minder vaak geleegd te worden. De D-vorm zou hem beter geschikt maken om ook in de hoekjes te komen. De vorm heeft echter ook nadelen. Hij schijnt nog al eens vast komen te zitten en kan dat dan niet zelfstandig oplossen. In reviews werd ook gezegd dat hij moeite heeft om strak langs een muur te bewegen waardoor hij bij muren juist vaak stukjes overslaat.
De Roborock S4 Max heeft vergelijkbare zuigkracht met de Neato D8, maar de zuigmond is veel smaller. Dit wordt gecompenseerd door een slimmer bewegingsalgoritme wat hem met meer overlappende patronen laat bewegen en dus vaker hetzelfde stukje laat schoonmaken.
Momenteel zijn beide modellen ongeveer even duur en voor €400,- te koop. Ik zag echter dat er ook terugkerende variabele kosten zijn voor slijtage onderdelen en filters.
Ik heb daarom een aantal vragen:
De hond heeft een lange vacht en verliest veel haar. Een robotstofzuiger zal dus vooral daar goed mee om moeten kunnen gaan. Een andere uitdaging is dat er allerlei obstakels in de woonkamer zijn die ook regelmatig van positie veranderen. Stoelen die niet altijd op dezelfde plaats staan, speelgoed wat ongemerkt is blijven liggen, etc. Dweilen hoeft voor mij niet zo nodig.
De Neato Robotics D8 heeft als voordeel dat hij een grote brede zuigmond heeft met goede zuigresultaten. Hij heeft ook een relatief groot stofreservoir dus hoeft hij minder vaak geleegd te worden. De D-vorm zou hem beter geschikt maken om ook in de hoekjes te komen. De vorm heeft echter ook nadelen. Hij schijnt nog al eens vast komen te zitten en kan dat dan niet zelfstandig oplossen. In reviews werd ook gezegd dat hij moeite heeft om strak langs een muur te bewegen waardoor hij bij muren juist vaak stukjes overslaat.
De Roborock S4 Max heeft vergelijkbare zuigkracht met de Neato D8, maar de zuigmond is veel smaller. Dit wordt gecompenseerd door een slimmer bewegingsalgoritme wat hem met meer overlappende patronen laat bewegen en dus vaker hetzelfde stukje laat schoonmaken.
Momenteel zijn beide modellen ongeveer even duur en voor €400,- te koop. Ik zag echter dat er ook terugkerende variabele kosten zijn voor slijtage onderdelen en filters.
- Heeft iemand ervaring met een van deze modellen i.c.m. honden thuis?
- Hoe problematisch zijn hondenharen voor robotstofzuigers?
- Hoevaak moeten onderdelen (wielen, lagers, borstels, filters, etc.) worden schoongemaakt?
- Zijn er andere merken / modellen die misschien beter geschikt zijn?
Waarom de s4 en niet de s5?HyperH schreef op woensdag 24 november 2021 @ 22:42:
Ik was mij aan het verdiepen in robotstofzuigers. Eigenlijk moet er dagelijks gestofzuigd worden, omdat wij kinderen en een hond hebben. Dat lukt simpelweg niet.
- Heeft iemand ervaring met een van deze modellen i.c.m. honden thuis?
- Hoe problematisch zijn hondenharen voor robotstofzuigers?
- Hoevaak moeten onderdelen (wielen, lagers, borstels, filters, etc.) worden schoongemaakt?
- Zijn er andere merken / modellen die misschien beter geschikt zijn?
zelfde als de roidmi Eve plus en nog wat anderen.Byron010 schreef op woensdag 24 november 2021 @ 14:56:
Zijn er mensen bekend met Viomi?
Ik ben HEUL tevreden over de eve plus iig
https://www.bol.com/nl/nl...mk3OcfgV1x3IaAgpFEALw_wcB
[ Voor 18% gewijzigd door paQ op 25-11-2021 09:30 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Je kan een 4% kortingscode krijgen als je je registreert voor de nieuwsbrief (kan met fake email). Hoe krijg jij de afhaalkorting? En waar moet je het afhalen?Krilo_89 schreef op dinsdag 23 november 2021 @ 22:48:
Met afhalen korting bedoelde ik dat je er 15 euro vanaf kunt halen met een code van hun website. Dit staat hier: https://www.geekmaxi.com/...black-friday-sale/nl.htmlconara schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:57:
Je kan een 4% kortingscode krijgen als je je registreert voor de nieuwsbrief (kan met fake email). Hoe krijg jij de afhaalkorting? En waar moet je het afhalen?
Ik ga kijken of die 4% er ook nog af kan en ik zag dat hij nu 6 euro goedkoper is dan de vorige keer dat ik keek. Misschien wacht ik morgen nog even af
Ik zit al een tijdje te azen op een aanbieding voor de Roborock S5 max maar tot nu toe eigenlijk nog geen goede aanbieding tegengekomen. Wij willen per se een zwarte, dat scheelt ook nog vaak in prijs blijkt.
Nu kom ik net op Ali deze tegen:
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.73042e0e4usnsi
Alleen heeft deze nog maar 1 recensie...
Voor € 315 + beetje verzendkosten zou 'ie dan van mij zijn. Toch heb ik altijd mijn twijfels over AliExpress.
Ten eerste: is dit een goede prijs?
Ten tweede: wat is jullie advies? Ook met betrekking tot garantie enzo?
EDIT: Met een kortingscode kan ik er zelfs € 290 van maken...
Die prijs lijkt me zeer prima, nou nog de verkoper kunnen vertrouwen. En ben benieuwd hoe het dus met zaken als garantie zit.
Nu kom ik net op Ali deze tegen:
https://nl.aliexpress.com...937460.0.0.73042e0e4usnsi
Alleen heeft deze nog maar 1 recensie...
Voor € 315 + beetje verzendkosten zou 'ie dan van mij zijn. Toch heb ik altijd mijn twijfels over AliExpress.
Ten eerste: is dit een goede prijs?
Ten tweede: wat is jullie advies? Ook met betrekking tot garantie enzo?
EDIT: Met een kortingscode kan ik er zelfs € 290 van maken...
Die prijs lijkt me zeer prima, nou nog de verkoper kunnen vertrouwen. En ben benieuwd hoe het dus met zaken als garantie zit.
[ Voor 16% gewijzigd door Loek92 op 25-11-2021 11:38 ]
Ik heb bewust voor een witte gekozen. Ergens eens gelezen dat de zwarte eerder strepen achterlaat op plinten e.d.
@Loek92 Eerste recensie van de winkel op 10-11-21. Tjsa.
Wel een goede prijs.
Garantie betekend zelf terugsturen naar China, en dat zal een dure hobby zijn.
Wel een goede prijs.
Hmm die strepen moet ik ook niet hebben. Zijn er mensen hier met een zwarte S5 max die dit kunnen bevestigen of ontkennen?robkrekel schreef op donderdag 25 november 2021 @ 11:38:
Ik heb bewust voor een witte gekozen. Ergens eens gelezen dat de zwarte eerder strepen achterlaat op plinten e.d.
Wel een goede prijs.
Verder staat er dat deze vanuit Frankrijk wordt verstuurd, wellicht is dat iets gunstiger voor garantie?
Nou het is zover de vrouw is om en er moet dus een robot stofzuiger komen, ook omdat er sinds kort een hondje in huis loopt
en daarnaast met 2 vrouwen in huis die ook uitvallen 
Nu is ze nog niet zo overtuigd dat we er meteen 500 euro tegen aan gooien dus ik heb 2 types op het oog.
DEEBOT OZMO N8 (nu voor 299 euro) en de Roborock S6 Pure (339 wit en 368 zwart)
Beneden zo'n 55m2 (nu nog een houten vloer en vanaf maart een nieuwe zwarte PVC vloer)
Welk zouden jullie kopen als je moest kiezen ?
Nu is ze nog niet zo overtuigd dat we er meteen 500 euro tegen aan gooien dus ik heb 2 types op het oog.
DEEBOT OZMO N8 (nu voor 299 euro) en de Roborock S6 Pure (339 wit en 368 zwart)
Beneden zo'n 55m2 (nu nog een houten vloer en vanaf maart een nieuwe zwarte PVC vloer)
Welk zouden jullie kopen als je moest kiezen ?
[ Voor 7% gewijzigd door SolidAW op 25-11-2021 12:03 ]
@Loek92 ik heb witte plinten met een zwarte S5 Max, maar zie zo gauw geen zwarte strepen.
Als jij je zorgen maakt om garantie, bestel dan bij Bol.com.
Bestel je waardebonnen bij CashbackXL en je krijgt 4% cashback in je account.
Kost het apparaat zo'n 370 euro netto.
Als jij je zorgen maakt om garantie, bestel dan bij Bol.com.
Bestel je waardebonnen bij CashbackXL en je krijgt 4% cashback in je account.
Kost het apparaat zo'n 370 euro netto.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
De S4 Max is nieuwer dan de S5 en in de basis functies iets beter, omdat:
- De S4 Max heeft iets meer zuigkracht dan de S5 (Max)
- De S4 Max kan ook achteruit bewegen en loopt daardoor minder vaak vast dan de S5
.
Nou ja, ik zie het wel. "Truus zuigt" is er zelf niet om naar te kijken en staat ook onder de bank op te laden, dus mochten er wat strepen op komen is dat maar zo
Haha, ja dat kan ook nogGwaihir schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:29:
@robkrekel @Loek92 Hier juist heel bewust een zwarte omdat je op 't ding zelf die strepen minder ziet. Hij schaaft nl. best wel 'ns langs iets. In het huis nog geen strepen ontdekt.
Nou ja, ik zie het wel. "Truus zuigt" is er zelf niet om naar te kijken en staat ook onder de bank op te laden, dus mochten er wat strepen op komen is dat maar zo
[ Voor 44% gewijzigd door robkrekel op 25-11-2021 13:32 ]
Na vele reviews en youtube videos te hebben gezien over de Neato Robotics D8 en
de Roborock S4 Max denk ik dat de Roborock S4 Max iets beter zal zijn in ons huis met hond en kinderen.
De Neato maakt iets beter schoon door de brede zuigmond en komt ook beter in de hoekjes door de D-vorm. Hij heeft ook een groter vuil-reservoir. Helaas zie ik dat ze wel storingsgevoelig zijn en zichzelf vaak vast manoeuvreren.
De Roborock manoeuvreert betrouwbaarder en weet zichzelf meestal weer te corrigeren. Hij doet niet veel onder qua zuigkracht dus lijkt het een veiligere keuze wat dat betreft.
Het viel mij echter op dat zowel de Neato als Roborock geconfigureerd moeten worden via internet?!
Beide robotstofzuigers hebben een online account nodig en willen je WIFI wachtwoord weten.
Ik wil niet dat een stofzuiger verbinding maakt met het internet. Hoe zit dat qua security?
Zijn er merken / modellen waarbij het niet nodig is om een internet verbinding te maken?
de Roborock S4 Max denk ik dat de Roborock S4 Max iets beter zal zijn in ons huis met hond en kinderen.
De Neato maakt iets beter schoon door de brede zuigmond en komt ook beter in de hoekjes door de D-vorm. Hij heeft ook een groter vuil-reservoir. Helaas zie ik dat ze wel storingsgevoelig zijn en zichzelf vaak vast manoeuvreren.
De Roborock manoeuvreert betrouwbaarder en weet zichzelf meestal weer te corrigeren. Hij doet niet veel onder qua zuigkracht dus lijkt het een veiligere keuze wat dat betreft.
Het viel mij echter op dat zowel de Neato als Roborock geconfigureerd moeten worden via internet?!
Beide robotstofzuigers hebben een online account nodig en willen je WIFI wachtwoord weten.
Ik wil niet dat een stofzuiger verbinding maakt met het internet. Hoe zit dat qua security?
Zijn er merken / modellen waarbij het niet nodig is om een internet verbinding te maken?
Voor onze lichte tegelvloer met vloerverwarming aan het kijken naar een robotstofzuiger en kwam de S5 Max tegen voor €326,- inclusief. Is de S5 Max deze prijs nog waard in deze tijd of kan ik beter zoeken naar een iets nieuwer model met name met het oog op duurzaamheid (geen idee hoe lang zulke dingen doorgaans meegaan namelijk)? Zag ook al de S7 maar die ligt meteen in een aardig hogere prijsklasse.
Top.paQ schreef op donderdag 25 november 2021 @ 09:30:
[...]
zelfde als de roidmi Eve plus en nog wat anderen.
Ik ben HEUL tevreden over de eve plus iig
https://www.bol.com/nl/nl...mk3OcfgV1x3IaAgpFEALw_wcB
Ik heb net de Viomi S9 besteld.
Gekozen voor de S9 omdat de ondersteuning in Home Assistant wat beter oogt, de onderdelen op het eerste gezicht iets makkelijker verkrijgbaar lijken, maar vooral omdat die veel goedkoper was.
De EVE Plus is al redelijk "goedkoop" met 425,- maar de Viomi S9 heb ik nu 356,- voor betaald.
369 - 15 (kortingscode die Geekmaxi zelf aangeeft) + 2 verzendkosten
https://www.geekmaxi.com/...b1k5_u61c6#/4-kleur-zwart
[ Voor 4% gewijzigd door Byron010 op 26-11-2021 11:14 ]
Waarom de Roborock S7 niet bij geekmaxi?Byron010 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:12:
[...]
Top.
Ik heb net de Viomi S9 besteld.
Gekozen voor de S9 omdat de ondersteuning in Home Assistant wat beter oogt, de onderdelen op het eerste gezicht iets makkelijker verkrijgbaar lijken, maar vooral omdat die veel goedkoper was.
De EVE Plus is al redelijk "goedkoop" met 425,- maar de Viomi S9 heb ik nu 356,- voor betaald.
369 - 15 (kortingscode die Geekmaxi zelf aangeeft) + 2 verzendkosten
https://www.geekmaxi.com/...b1k5_u61c6#/4-kleur-zwart
duurder en geen basisafzuigstation?Krilo_89 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:36:
[...]
Waarom de Roborock S7 niet bij geekmaxi?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Zojuist de S5 max aangeschaft voor 297,06 euro via https://nl.aliexpress.com/item/1005003218406561.html. Betaald met creditcard in dollars en de kortingscode FAST35 toegepast.
Duidelijk
Ik kan door de bomen het bos niet meer zien. Weet iemand wat het verschil is tussen een Ecovacs N8, T8 en T9?
AMD Ryzen 7 5800X3D • Gigabyte X570 Aorus Elite • Corsair Vengeance LPX 2x16 GB 3600 Mhz • ASRock Radeon RX 6800 • Samsung 980 1TB • Samsung 980 Pro 2TB • WD Blue 1TB • Corsair RM850 Gold • Fractal Define R6 Closed
Inderdaad wat paQ aangeeft, duurder & apart nog het leegstation erbij zou nog eens 300,- erbij kosten.Krilo_89 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:36:
[...]
Waarom de Roborock S7 niet bij geekmaxi?
Moet zeggen dat ik Geekmaxi hiervoor niet kende dus hoop dat die ook daadwerkelijk geleverd wordt. Gelukkig wel met paypal betaald voor aankoop bescherming.
Ik heb de S7 net bij Amazone besteld. Paar tientjes duurder en zekerheid over levering binnen 1 week en de retourmogelijkheden als hij niet werkt/bevalt.Byron010 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:22:
[...]
Inderdaad wat paQ aangeeft, duurder & apart nog het leegstation erbij zou nog eens 300,- erbij kosten.
Moet zeggen dat ik Geekmaxi hiervoor niet kende dus hoop dat die ook daadwerkelijk geleverd wordt. Gelukkig wel met paypal betaald voor aankoop bescherming.
Alleen is de S7 niet vergelijkbaar omdat je apart het leegzuigstation erbij moet kopen van ongeveer 300,- Zo kom je ook in een totaal andere prijsklasse.GoEV6 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:40:
[...]
Ik heb de S7 net bij Amazone besteld. Paar tientjes duurder en zekerheid over levering binnen 1 week en de retourmogelijkheden als hij niet werkt/bevalt.
De keuze was eigenlijk Roomba i7+ (in de aanbieding) voor 580 of Viomi/Eve plus rond de 400. Persoonlijk zag ik die i7 al weer als een hogere prijsklasse dus ben ik voor de viomi gegaan gezien het prijsverschil van 200,- (gezien ik 356 betaald heb).
Overigens wat reacties van tweakers gezien bij Xiaomi telefoon topics en daar hebben ze hun producten gewoon ontvangen van Geekmaxi.
Ik begrijp je reactie niet helemaal maar de S7 is wel leverbaar en inderdaad zonder leegzuingstation. Verwachte levering is 2 december.Byron010 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:51:
[...]
Alleen is de S7 niet vergelijkbaar omdat je apart het leegzuigstation erbij moet kopen van ongeveer 300,- Zo kom je ook in een totaal andere prijsklasse.
De keuze was eigenlijk Roomba i7+ (in de aanbieding) voor 580 of Viomi/Eve plus rond de 400. Persoonlijk zag ik die i7 al weer als een hogere prijsklasse dus ben ik voor de viomi gegaan gezien het prijsverschil van 200,- (gezien ik 356 betaald heb).
Overigens wat reacties van tweakers gezien bij Xiaomi telefoon topics en daar hebben ze hun producten gewoon ontvangen van Geekmaxi.
Bij Geekmaxi hebben ze blijkbaar nu een actie, je ontvangt een set extra moppen. En als ik hun site goed begrijp komt dat ergens half december binnen waarna ze alles in 1 keer verzenden.
Ik heb verder geen ervaring met Geegmaxi en zeg ook niet dat zij niet leveren. Ik zeg alleen dat ik wel ervaring hem met Amazon en de leveringen door hen. Dit en de kortere levertijd heeft voor mij de keus voor Amazon gemaakt.
[ Voor 10% gewijzigd door GoEV6 op 26-11-2021 13:57 ]
In meerdere reviews werd expliciet benoemd dat de Neato D8 soms 'dom' navigatie gedrag vertoond waardoor hij zichzelf makkelijk vast laat lopen. Dan is er een interventie nodig om hem weer aan het werk te zetten.
Deze review vanaf 03:14:
YouTube: Neato D8 Robot Vacuum REVIEW
Deze uitgebreide review is een aaneenrijging van problemen met de Neato D8:
YouTube: Neato D8 Robot Vacuum in The Testing Room - Pickup Test Well Kinda
Ook in andere reviews wordt regelmatig benoemd dat de Neato klunzig navigeert en vastloopt.
@Webgnome Mocht jij een andere ervaring hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.
[ Voor 5% gewijzigd door HyperH op 26-11-2021 15:58 ]
Ah ook mijn fout dan, gezien je op mijn reactie reageerde kwam het over als "Je kan ook de S7 bestellen ipv de Viomi S9". Het gaf voor mij de suggestie dat je het als alternatief bedoelde waardoor ik reageerde dat het voor mij niet vergelijkbaar is.GoEV6 schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:54:
[...]
Ik begrijp je reactie niet helemaal maar de S7 is wel leverbaar en inderdaad zonder leegzuingstation. Verwachte levering is 2 december.
Bij Geekmaxi hebben ze blijkbaar nu een actie, je ontvangt een set extra moppen. En als ik hun site goed begrijp komt dat ergens half december binnen waarna ze alles in 1 keer verzenden.
Ik heb verder geen ervaring met Geegmaxi en zeg ook niet dat zij niet leveren. Ik zeg alleen dat ik wel ervaring hem met Amazon en de leveringen door hen. Dit en de kortere levertijd heeft voor mij de keus voor Amazon gemaakt.
Verder natuurlijk een hele goeie keuze de S7 en bij amazon ook! Als ik niet zoveel om het leegstation zou geven zou de S7 heel interessant zijn. (of ik meer budget had)
Wij hebben hier een D7 en de punten die hij aanhaalt (eerste review) zijn wel de punten die ik nu inderdaad kan onderschrijven. Ik moet eerlijk gezeggen dat ik bij Neato hetgevoel heb dat ze een keer een geweldig product hebben gemaakt (de D85) en daarna eigenlijk niet veel er meer in hebben gestoken. Of dat hun consumententak er maar een beetje bij bungelt.HyperH schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 13:56:
[...]
In meerdere reviews werd expliciet benoemd dat de Neato D8 soms 'dom' navigatie gedrag vertoond waardoor hij zichzelf makkelijk vast laat lopen. Dan is er een interventie nodig om hem weer aan het werk te zetten.
Deze review vanaf 03:14:
YouTube: Neato D8 Robot Vacuum REVIEW
Deze uitgebreide review is een aaneenrijging van problemen met de Neato D8:
YouTube: Neato D8 Robot Vacuum in The Testing Room - Pickup Test Well Kinda
Ook in andere reviews wordt regelmatig benoemd dat de Neato klunzig navigeert en vastloopt.
@Webgnome Mocht jij een andere ervaring hebben dan hoor ik dat natuurlijk graag.
Bedankt voor het delen @Webgnome!
Jammer om te horen want de Neato D8 vond ik een interessante stofzuiger met zijn hoge zuigkracht en grote stofreservoir.
Jammer om te horen want de Neato D8 vond ik een interessante stofzuiger met zijn hoge zuigkracht en grote stofreservoir.
Misschien was ik iets te negatief. De punten kan ik onderschrijven maar er is een reden dat wij al een jaar of 4 (?) Neato's hebben. Ja je moet ze in het begin even babysitten, ja je moet aan de slag met no go zones maar als je dat een keer hebt gedaan dan is het, wat mij betreft, nog steeds een erg goed apparaat. We zijn begonnen met een D85 en hebben daarna een D7 gekocht. Het zijn beide vergelijkbare toestellen alleen de laatste is 'slim' als in dat je er een app bij krijgt.
Dus ondanks zijn tekortkomingen doet de D7 het hier toch elke dag zonder morren.
Dus ondanks zijn tekortkomingen doet de D7 het hier toch elke dag zonder morren.
De 6maxv is momenteel 403 euro op amazon.nl ik heb nog een wearhouse deal weten te scoren van een product met een beschadigde doos. Lijkt me tot nu toe de beste roborock deal?
Dan de S5 dan kennelijk, maar de S5 Max is ook nieuwer dan de S5 en ook de S5 Max rijdt achteruit bij manoeuvreren - zag 't 'm net nog doen.HyperH schreef op donderdag 25 november 2021 @ 13:24:
De S4 Max is nieuwer dan de S5 en in de basis functies iets beter, omdat:Ik twijfel echter of een Roomba misschien toch niet beter bestand is tegen vastlopen op hondenhaar. Sommige Roombas kunnen beter obstakels ontwijken. Dat kan de Neato helemaal niet meende ik.
- De S4 Max heeft iets meer zuigkracht dan de S5 (Max)
- De S4 Max kan ook achteruit bewegen en loopt daardoor minder vaak vast dan de S5
Hoe dan? Ik kom op €303 uit?bluewater schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:44:
Zojuist de S5 max aangeschaft voor 297,06 euro via https://nl.aliexpress.com/item/1005003218406561.html. Betaald met creditcard in dollars en de kortingscode FAST35 toegepast.
Gebruik maken van een creditcard die geen koersopslag rekent voor valuta wisselen gok ik. Revolut bijvoorbeeld.
Interessant! Maakt het nog wat uit van welk warehouse je hem laat komen? Qua snelheid van verzenden?bluewater schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:44:
Bl44t
Kan iemand me advies geven voor een 1e robot stof zuiger.
Situatie:
- Vrij grote woonkamer (60 m2)
- Geen huisdieren
- Vlakke parketvloer
- 2 trappen, dus moet dit kunnen ontwijken
- Robot moet ruimte in kaart kunnen brengen met sensoren, wil dus geen kabels of tape moeten aanbrengen etc
Zijn dit bijv goede instapmodellen voor mijn eisen?
https://www.ibood.com/nl/...oomba-i6-robotstofzuiger/
https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share
En is een dweilfunctie nuttig? Lijkt me dat dit ofwel met alleen een doek gebeurd en het dan niet zo veel zin heeft, of het water reservoir zo klein is dat je dit bijna iedere dag moet bijvullen.
Hoor het graag
Situatie:
- Geen huisdieren
- Vlakke parketvloer
- Robot moet ruimte in kaart kunnen brengen met sensoren, wil dus geen kabels of tape moeten aanbrengen etc
En is een dweilfunctie nuttig? Lijkt me dat dit ofwel met alleen een doek gebeurd en het dan niet zo veel zin heeft, of het water reservoir zo klein is dat je dit bijna iedere dag moet bijvullen.
Hoor het graag
Roborock s5 maxedwardmp schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:17:
Situatie:
- Geen huisdieren
- Vlakke parketvloer
Hoor het graag
S5 Max of de s7. Lees het topic eens (gericht) door.edwardmp schreef op zondag 28 november 2021 @ 15:17:
Situatie:
- Geen huisdieren
- Vlakke parketvloer
Hoor het graag
Ziet er interessant uit. Maar wat specifiek maakt Roborock beter dan bijv. Roomba?de Peer schreef op zondag 28 november 2021 @ 16:19:
[...]
S5 Max of de s7. Lees het topic eens (gericht) door.
Dit topic heeft gewoon de meerderheid die en raad hem daarom aanedwardmp schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:36:
[...]
Ziet er interessant uit. Maar wat specifiek maakt Roborock beter dan bijv. Roomba?
Thanks! Uiteindelijk EUR 294,06 afgeschreven op de CC dus prima dealbluewater schreef op vrijdag 26 november 2021 @ 11:44:
Dat niet alleen, de Roborock toestellen komen vaak ook heel goed uit reviews en vergelijkingen.Dennis1812 schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:18:
[...]
Dit topic heeft gewoon de meerderheid die en raad hem daarom aan
Een mening is altijd subjectief natuurlijk maar voor mij voelen de producten van Roborock toch kwalitatiever aan dan veel concurenten. Bovendien komt Roborock ook met voldoende vernieuwing en innovatie zowel op hardware als software vlak.
Goed om te horen! Bij mij is vandaag nog wel 4 euro wisselkoers van de betaalrekening afgeschreven (Rabobank). Ondanks dat blijft het een goede deal.Iejoor schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:48:
[...]
Thanks! Uiteindelijk EUR 294,06 afgeschreven op de CC dus prima deal
Ik zou zeggen de prijs/kwaliteit verhouding.edwardmp schreef op zondag 28 november 2021 @ 23:36:
[...]
Ziet er interessant uit. Maar wat specifiek maakt Roborock beter dan bijv. Roomba?
Maar lees het topic even door (zoek op Roborock, of S5 of S7) want de vraag 'waarom zou ik voor Roborock gaan' is zo ongeveer de meest gestelde vraag hier.
Voor het eerst gespot op Ali.
De roborock g10 met dweil dockingstation :
:strip_exif()/f/image/S1RghLjVHHj4ibW2VTSxmtB5.jpg?f=fotoalbum_large)
https://a.aliexpress.com/_uRmuoY
Vooral het filmpje op ali laat goed zien wat hij kan. Laat echter ook zien wat de beperkingen van een robotstofzuiger zijn.
:strip_exif()/f/image/S1RghLjVHHj4ibW2VTSxmtB5.jpg?f=fotoalbum_large)
https://a.aliexpress.com/_uRmuoY
Vooral het filmpje op ali laat goed zien wat hij kan. Laat echter ook zien wat de beperkingen van een robotstofzuiger zijn.
[ Voor 12% gewijzigd door arnominator op 29-11-2021 12:47 ]
zo te zien binden ze m op een s5 en rijden m zo naar je toearnominator schreef op maandag 29 november 2021 @ 12:39:
Voor het eerst gespot op Ali.
[..]

[ Voor 46% gewijzigd door JoSchaap op 29-11-2021 14:45 ]
GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET
Ik wil hem vanavond ook gaan bestellen. Hoe heb je dit gedaan? ik heb wel Revolut maar deze staat niet aan mijn bankrekening gekoppeld. Ik zet er meestal met Ideal gewoon geld op. Maar die euro's moet ik dan eerst omwisselen lijkt me.Iejoor schreef op maandag 29 november 2021 @ 09:48:
[...]
Thanks! Uiteindelijk EUR 294,06 afgeschreven op de CC dus prima deal
Ik heb het met een andere credit card gedaan maar in principe rekenen de meeste credit cards zelf om. Dus als je zorgt dat er genoeg euro's op staan en bij AliExpress kiest voor $ als valuta moet het goed gaan. Als je iets als Paypal gebruikt, let dan ff op dat zij niet de conversie doen (kun je instellen tijdens het betalen). Succes!negerdesheils schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:49:
[...]
Ik wil hem vanavond ook gaan bestellen. Hoe heb je dit gedaan? ik heb wel Revolut maar deze staat niet aan mijn bankrekening gekoppeld. Ik zet er meestal met Ideal gewoon geld op. Maar die euro's moet ik dan eerst omwisselen lijkt me.
Vóór afrekenen inderdaad eerst genoeg euro's naar dollars omwisselen. Vervolgens bij Ali dollars instellen en afrekenen met revolut.negerdesheils schreef op maandag 29 november 2021 @ 16:49:
[...]
Ik wil hem vanavond ook gaan bestellen. Hoe heb je dit gedaan? ik heb wel Revolut maar deze staat niet aan mijn bankrekening gekoppeld. Ik zet er meestal met Ideal gewoon geld op. Maar die euro's moet ik dan eerst omwisselen lijkt me.
Mocht iemand een deal zoeken voor de roborock S7 is dit de beste die ik de heb kunnen vinden. Hij kost hier €434.13 en wordt van uit polen verzonden. Verzenden is gratis. Maar als je een verzekering wil tijdens het verzenden kort dit net iets minder dan een tientje.
https://www.geekbuying.co...&utm_content=Cyber_Monday
[ Voor 18% gewijzigd door DesireePrimrose op 29-11-2021 18:39 ]
Gelukt! 295,04 eurode Peer schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:03:
[...]
Vóór afrekenen inderdaad eerst genoeg euro's naar dollars omwisselen. Vervolgens bij Ali dollars instellen en afrekenen met revolut.
Wat een verschrikkelijke website trouwens dat Ali express...
Er staat wel free shipping vanuit Polen, maarDesireePrimrose schreef op maandag 29 november 2021 @ 18:37:
Mocht iemand een deal zoeken voor de roborock S7 is dit de beste die ik de heb kunnen vinden. Hij kost hier €434.13 en wordt van uit polen verzonden. Verzenden is gratis. Maar als je een verzekering wil tijdens het verzenden kort dit net iets minder dan een tientje.
- Ik zie niet zo snel of geekbuying BTW al inhoud ?
- Zijn er geen import & inklaringskosten vanuit een Polen warehouse ? DHL is de koerier
[ Voor 19% gewijzigd door arnominator op 30-11-2021 14:46 ]
En hoe zit het met garantie via dat soort websites? Ja natuurlijk heb je er gewoon recht op, maar hoe gaat dat in de praktijk?arnominator schreef op dinsdag 30 november 2021 @ 13:36:
[...]
Er staat wel free shipping vanuit Polen, maarUpdate: wat ik zo kan vinden is dat er binnen de EU sprake lijkt te zijn van vrij verkeer van goederen en daarom geen bovenstaande kosten. Sommige websites vermelden echter nog wel dat een EU warehouse maar met bv een Chinese verkoper toch anders behandeld kan worden ?!
- Ik zie niet zo snel of geekbuying BTW al inhoud ?
- Zijn er geen import & inklaringskosten vanuit een Polen warehouse ? DHL is de koerier
Ik heb hem maar via amazon besteld, komt vanavond binnen. Geen weken wachttijd en hopelijk is amazon wel goed qua service (ook geen ervaring mee eigenlijk).
Hebben jullie trouwens de dock in de woonkamer staan of in een andere kamer? En hoe gaat hij met deuren om? Kan je bijvoorbeeld de deur op een kier zetten en vindt hij dan nog zijn weg? Heb het liefst niet alle deuren altijd open ivm energieverbruik. Moet eigenlijk een soort kattenluikje in elke deur hebben
Hier ook bij Amazon besteld en ook levering vanavond. Ben erg benieuwd. Wordt mijn eerste robotstofzuiger. Ik zet de dock in de woonkamer. En hij kan niet door deuren dus je zal de deuren open moeten zetten op hem per kamer zijn werk laten doen. Dat kan overigens ook per verdieping.ZenMonkey schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:48:
[...]
En hoe zit het met garantie via dat soort websites? Ja natuurlijk heb je er gewoon recht op, maar hoe gaat dat in de praktijk?
Ik heb hem maar via amazon besteld, komt vanavond binnen. Geen weken wachttijd en hopelijk is amazon wel goed qua service (ook geen ervaring mee eigenlijk).
Hebben jullie trouwens de dock in de woonkamer staan of in een andere kamer? En hoe gaat hij met deuren om? Kan je bijvoorbeeld de deur op een kier zetten en vindt hij dan nog zijn weg? Heb het liefst niet alle deuren altijd open ivm energieverbruik. Moet eigenlijk een soort kattenluikje in elke deur hebben
Eerste rondjes worden nu door de Roborock gemaakt😀
Het is niet nodig dollars om te wisselen vooraf bij Revolut. Als je genoeg Euro's hebt, dan wordt er automatisch exact het juiste bedrag in euro's afgeboekt tegen de op dat moment geldende koers (zonder opslag als je onder de 1000 euro per maand blijft). In het weekend is er wel een 0.5% koersopslag opslag bij Revolut, dus je zou wel doordeweeks kunnen wisselen en dan vanuit je dollartegoed betalen. Het is wel zo dat het hele bedrag in euro's wordt omgezet als er onvoldoende dollars in je account staan. Bij voldoende dollars wordt in dollars afgeboekt, anders in euro's.de Peer schreef op maandag 29 november 2021 @ 17:03:
[...]
Vóór afrekenen inderdaad eerst genoeg euro's naar dollars omwisselen. Vervolgens bij Ali dollars instellen en afrekenen met revolut.
Voordeel bij een refund is dat je die als dollars krijgt. Heb op 'normale' creditcard wel eens gehad dat er 2% opslag bij euro -> dollars was, en bij de refund nog een keer bij dollars -> euro.
We hebben een Ecovacs N8 Pro+ vorige week gekocht bij de Black Friday sale van Amazon. Deze gekozen boven de Roborock S7, omdat je hier wel voor een redelijke prijs meteen een autoleegstation erbij krijgt (of hoe je dat ook in goed Nederlands moet omschrijven).
De vorige is een Neato XV van eind 2014 (!). Die doet nog steeds prima z'n werk met inmiddels de 3e accu set. Die mag boven z'n rondjes rijden.
Toch wel mooi om te zien hoeveel innovatie er weer is in 7 jaar:
- Niet meer tegen dingen aanrijden (rijdt netjes om alles heen i.p.v. overal tegenaan te botsen)
- Stil (autoleegstation is overigens net also een straaljager opstijgt)
- Eerst de randjes en dan naar het midden (niet meer stof en viezigheid heen en weer sturen)
- Slimmere navigatie
- Variabele zuigkracht (op basis van vuil en ondergrond)
- App om aan te geven waar wel/niet gezogen mag worden of om even een specifiek stukje op te ruimen.
- Dweilen
- Autoleegstation, niet meer dat bakje er steeds uithalen
Echt een fantastische upgrade! Ik kan hem helaas niet vergelijken met de Roborock, maar echt een aanrader.
De vorige is een Neato XV van eind 2014 (!). Die doet nog steeds prima z'n werk met inmiddels de 3e accu set. Die mag boven z'n rondjes rijden.
Toch wel mooi om te zien hoeveel innovatie er weer is in 7 jaar:
- Niet meer tegen dingen aanrijden (rijdt netjes om alles heen i.p.v. overal tegenaan te botsen)
- Stil (autoleegstation is overigens net also een straaljager opstijgt)
- Eerst de randjes en dan naar het midden (niet meer stof en viezigheid heen en weer sturen)
- Slimmere navigatie
- Variabele zuigkracht (op basis van vuil en ondergrond)
- App om aan te geven waar wel/niet gezogen mag worden of om even een specifiek stukje op te ruimen.
- Dweilen
- Autoleegstation, niet meer dat bakje er steeds uithalen
Echt een fantastische upgrade! Ik kan hem helaas niet vergelijken met de Roborock, maar echt een aanrader.
"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."
De roborocks die ik zie op amazon worden ook allemaal door chineze bedrijfjes verkocht met vaak maar een paar beoordelingen en extra voorwaarden. Ook daar is het voor mij niet duidelijk hoe garantie precies verloopt en hoe lang ze blijven opereren op amazon.ZenMonkey schreef op woensdag 1 december 2021 @ 11:48:
[...]
En hoe zit het met garantie via dat soort websites? Ja natuurlijk heb je er gewoon recht op, maar hoe gaat dat in de praktijk?
Voordeel is denk ik wel makkelijk terugsturen binnen zicht termijn.
Geekbuying belooft 1 jaar garantie. Of je het ook krijgt is weer wat anders
[ Voor 5% gewijzigd door arnominator op 01-12-2021 17:13 ]
Uiteindelijk toch maar de gok genomen en donderdag de zwarte Roborock S5 Max gekocht voor € 291 op Ali.
Ik kreeg maandag al een bezorgbevestiging alleen had ik zelf niks ontvangen. Had de bezorger (van DPD) de doos twee straten verderop, wel bij hetzelfde huisnummer, in de kliko gegooid
Het moet niet gekker worden, na 3x bellen met de klantenservice uiteindelijk erachter gekomen dat hij daar zou moeten liggen...
De Roborock heeft vanochtend geprobeerd zijn eerste rondjes te maken echter loopt hij steeds vast op ons (niet extreem) hoogpolig tapijt. Had gehoopt dat 'ie die wel mee kon pakken maar helaas.
Nu staat 'ie weer even op te laden, heb het tapijt gebarricadeerd en hopelijk kan 'ie zo dus een nieuwe map maken
Ik kreeg maandag al een bezorgbevestiging alleen had ik zelf niks ontvangen. Had de bezorger (van DPD) de doos twee straten verderop, wel bij hetzelfde huisnummer, in de kliko gegooid

Het moet niet gekker worden, na 3x bellen met de klantenservice uiteindelijk erachter gekomen dat hij daar zou moeten liggen...
De Roborock heeft vanochtend geprobeerd zijn eerste rondjes te maken echter loopt hij steeds vast op ons (niet extreem) hoogpolig tapijt. Had gehoopt dat 'ie die wel mee kon pakken maar helaas.
Nu staat 'ie weer even op te laden, heb het tapijt gebarricadeerd en hopelijk kan 'ie zo dus een nieuwe map maken
Hadden wij laatst ook.. Vrouwtje verwachtte een pakketje, komt van werk; hey waar is mijn pakketje? Ik uuh, welke pakketje? Ze had een mail ontvangen dat ie was afgeleverd. Uiteindelijk achter de kliko gevonden, voor de deur.. Ik was thuis en heb geen bel gehoord..Loek92 schreef op donderdag 2 december 2021 @ 14:38:
Uiteindelijk toch maar de gok genomen en donderdag de zwarte Roborock S5 Max gekocht voor € 291 op Ali.
Ik kreeg maandag al een bezorgbevestiging alleen had ik zelf niks ontvangen. Had de bezorger (van DPD) de doos twee straten verderop, wel bij hetzelfde huisnummer, in de kliko gegooid![]()
![]()
Anyway anyhow, net in een opzwelling de Roborock S7 via Geekbuying besteld. Volgens mij de laatste in de 'actie' voor ~€430,- want de prijs is nu ~€490,-. Het is mij alleen nog niet helemaal duidelijk wanneer de levering plaats gaat vinden, want 'pre-order'. Vandaar ook maar gekozen voor afterpay via Klarna
Met mijn S7 ontvangen. Probeer nu eerst de roborock app te installeren, maar er is geen spoor van op de google play store... Ook de QR code in de handleiding leidt op een dood spoor. Is de roborock app vervangen door de Xiaomi Home app? Of is hij tijdelijk weg van de playstore?
Interesting, ik kan hem ook niet meer vinden; vaagZenMonkey schreef op donderdag 2 december 2021 @ 16:27:
Met mijn S7 ontvangen. Probeer nu eerst de roborock app te installeren, maar er is geen spoor van op de google play store... Ook de QR code in de handleiding leidt op een dood spoor. Is de roborock app vervangen door de Xiaomi Home app? Of is hij tijdelijk weg van de playstore?
Dit topic is gesloten.