Wachten... schreef op maandag 1 november 2021 @ 16:41:
@
mr3000 @
JoSchaap
Maar is het nou echt een ding waarvan jullie ook zeggen 'dit hadden we veel eerder moeten kopen'? Oftewel is de hype ook echt terecht @
JoSchaap ?
Wij hebben 2 jaar geleden een Dyson gekocht waar we enorm tevreden over zijn en al vaker stofzuigen dan ooit. Ik twijfel alleen nog een klein beetje of we echt zo blij gaan zijn met de robotstofzuiger. Ik kan me er wat dat betreft gewoon nog te weinig bij voorstellen ondanks alle reviews en video's.
Het is toch weer een aardige investering.
Nou ja volgens mijn vrouw hadden we het al jaren eerder moeten hebben.
Even een casus. 2 kids van 6 en 8. denken netjes te kunnen eten maar we hebben een gietvloer dus elk kruimeltje zie je. Die gasten kunnen dus niet eten.
Mijn vrouw brengt de kids naar school en truus doet even een zuig en dwijl sessie. zodra de terug komt is al het grovve werk gedaan.
Je moet nog steeds eens in de zoveltijd zelf dwijlen en zuigen, want je hebt natuurlijk ook nog plinten, hoekjes waar dat ding niet lekker bij komt en zelf dwijl je nou eenmaal beter.
Maar de frequentie dat wij de gloednieuwe dyson pakken is zeker factor 4 afgenomen.
Nu zoek ik er dus alleen nog 1 die ook gewoon onder het bed kan zuigen. hebben nu een nieuwe pvc vloer (hadden vroeger vloerbedekking) en nu zie je pas hoe snel het stoffig is. vind het wel zo schoon lekker elke dag even truus onder het bed ;-)
Grolsch schreef op maandag 1 november 2021 @ 17:04:
[...]
Pootjes onder het bed
Bij ons loopt de robot nooit volgens een vast programma, en zetten hem altijd handmatig aan.
We hebben kinderen, dus voordat de robot begint te lopen moet je wel ff een "quickscan" doen of het allemaal goed gaat
Meestal doen we het ook in 2 secties, zodat we bijv. de keukenstoelen ff in de woonkamer of berging kunnen rollen zodat de robot overal goed bij kan.
Haha je die qickscan ken ik. doe ik ook even snel. en zet hem ook handmatig (via home assistant op de ipad in huiskamer) aan. gelukkig hebben we stoelpoten waar die makkelijk onder kan. dus stoelen laten we allemaal staan en gaat als een jekko.
vwb het bed. we hebben de hoogste pootjes van swiss sense.het bed is nu 10cm van de grond en in theorie moet de s5max er onder kunnen. maar het stof van het bed hangt iets door in het midden dus truust weigert. als ik hem zou kunnen forceren zou hij niet vast komen te zitten. dus wel frustrerend maar ok.
Benieuwd hoe de roomba e.d. is die wel 8cm of lager zijn.
[
Voor 27% gewijzigd door
mr3000 op 01-11-2021 19:58
]