Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 98 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.161.701 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ZiSE
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09:20
vanisher schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:09:
Ik heb even in de topic zitten neuzen, maar ik kan bar weinig ervaringen vinden over de Roomba S9(+).
Is dat omdat ze duur zijn en dat ze niet verkocht worden of omdat ze zo supergoed werken dat niemand op of aanmerkingen heeft?

Ik ben in de markt voor een nieuwe robot, m'n huidige roomba is er na 8 jaar toch echt mee gekapt. Ondertussen is het aantal merken gexplodeerd en is er in iedere prijsklasse wel wat te vinden.
Al 10 jaar Roomba”s gehad maar de concurrentie heeft niet stil gezeten. Qua prijs en performance is met name Roborock lastig te negeren. Voor minder dan helft van het geld heb ik een S7 gekocht en zeer tevreden mee. Er staan genoeg vergelijken op YouTube tussen de verschillende modellen, op Vacuum Wars bijvoorbeeld en Modern Castle. :)
Performance op tapijt heeft de Roomba nog een lichte voorsprong maar dat heb ik niet liggen,

[ Voor 1% gewijzigd door ZiSE op 24-09-2021 09:27 . Reden: Vacuum Wars is het juiste channel, niet robot wars ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mavical
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08:29
vanisher schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 07:14:
Ja, dat is iets met bomen en bos hier, we hebben vnl parket met een laagpoligvloerkleed. De rest is pvc en laminaat met een laar kleine drempels beneden een 140m2.

De oude roomba was vam het boem is ho en opnieuw proberen type. Dat kan tegenwoordig vast anders.

Ik zoek iets wat goed werkt en blijft werken met fatsoenlijke supprt en garantieafhandeling. Met de invasie van chinese apparaten die willekeurig gerebrand worden is dat een stuk lastiger dan ik dacht.

Prijs is dan weer van ondergeschikt belang, maar goede kwaliteit voor een lagere prijs is altijd goed.

Dit lijstje heb ik tot nu toe:

Roomba s9+
Neato botvac d8
Neato botvak d7

De d8 schijnt ook weer een behoorlijk mindere bouwkwaliteit te hebben dan de d7?
Ik heb zelf de Neato d7 gehad. Gaf soms toch storingen. Wilde niet via ingestelde tijden opstarten etc. Nu de Roborock s5 max. Echt tevreden over. Voor mij geen Neato meer.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Binnetie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24
Dit is Ruudt. Ruudt is al een poosje met pensioen en zuigt alleen boven zijn rondjes. Ruudt is een Neato Botvac Connected.
Vanochtend was Ruudt ineens beneden...

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/xT0mgqCx/IMG-20210924-092122.jpg

3 jaar geleden viel hij ook al eens van de trap. Toen zette ik hem in elkaar en werkt hij weer prima. Dus nu maar eens opnieuw kijken of hij het doet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

#FreeRuudt!

offtopic:
De mijne heet Ronot (©Goedemondt) trouwens. Want ... robot ... Ronot.... je had er bij moeten zijn

[ Voor 83% gewijzigd door paQ op 24-09-2021 10:02 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Oh wee als hij het werker doet dat hij z'n eigen rommel op gaat zuigen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:42

The Executer

Lekker belangrijk!

Binnetie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:44:
Dit is Ruudt. Ruudt is al een poosje met pensioen en zuigt alleen boven zijn rondjes. Ruudt is een Neato Botvac Connected.

[Afbeelding]

3 jaar geleden viel hij ook al eens van de trap. Toen zette ik hem in elkaar en werkt hij weer prima. Dus nu maar eens opnieuw kijken of hij het doet.
En dit is wat mij tegenhoudt Rocky boven neer te zetten. Ik heb continue zo'n gevoel van ach, het valt vast mee, maar we hebben een stuk onder de eerste trede van de trap naar zolder wat compleet open is. Daar zou hij dan 3 meter naar beneden vallen... En ik weet niet hoe goed zijn cliff-sensors zijn.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Je kunt gewoon een no-go zone maken in het trappengat, dat weerhoudt dit waarschijnlijk ook wel.

@Binnetie succes met het repareren ... ook al is hij oud genoeg voor een pensioen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Wij zijn ook aan het rondkijken voor een robozuiger en de Roborock's zijn wel interessant idd. Maaaaaar, hoewel ik geen alu-hoedje ben word ik toch wel een beetje nerveus van die AI camera's in de huidige topmodellen merk ik. Hoe gaan jullie daar mee om? Ik hou niet zo van camera's in m'n huis en dan ook nog eens van een Chinees merk... ik zou me een beetje bespied voelen in m'n huiskamer denk ik. Echt zo'n geval waarbij de ratio het ene zegt en m'n gevoel het andere.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• klepje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 08:26
Servor schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:18:
Wij zijn ook aan het rondkijken voor een robozuiger en de Roborock's zijn wel interessant idd. Maaaaaar, hoewel ik geen alu-hoedje ben word ik toch wel een beetje nerveus van die AI camera's in de huidige topmodellen merk ik. Hoe gaan jullie daar mee om? Ik hou niet zo van camera's in m'n huis en dan ook nog eens van een Chinees merk... ik zou me een beetje bespied voelen in m'n huiskamer denk ik. Echt zo'n geval waarbij de ratio het ene zegt en m'n gevoel het andere.
Voor zover ik weet zit er geen camera in de Roborock S7, dus dat is dan een makkelijke keus ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik ga denk ik dat magnetische lint maar neerleggen om hem bij het trappengat weg te houden. Het ging jaren goed. Deze Neato heeft wel een map, maar je kunt er geen no-go zones maken. Dus maar dat magnetische lint er neerleggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39
Nou grappig, ik wilde net zo'n post plaatsen hier. Zit je in mijn hoofd af te luisteren? ;-)

Maar inderdaad, het zou me niks verbazen als al die huizenkennis (plattegronden die worden gemaakt, maar wellicht ook meer) ergens in een Chinese overheidsdatabank terecht komt voor (wellicht nog te bedenken) sinistere doeleinden. Hoe wordt hier over gedacht op Tweakers? En dan tweede vraag, zit dat bij andere merken veiliger? Of moet je dan een wat dommere robotstofzuiger kopen, zonder LIDAR en camera's en zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 14:48
Wat zou de Chinese overheid moeten met een plattegrond van mijn huis? Al zouden ze 'm hebben, gaan ze dan een paar Chinezen sturen om 's nachts bij me in te breken en te verifiëren of de tafel echt staat waar Robo 'm heeft zien staan? Het is niet dat ik een wapendepot of een goudmijn aan het stofzuigen ben, hoor :+

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 20-09 22:28
coelho schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 11:50:
Wat zou de Chinese overheid moeten met een plattegrond van mijn huis? Al zouden ze 'm hebben, gaan ze dan een paar Chinezen sturen om 's nachts bij me in te breken en te verifiëren of de tafel echt staat waar Robo 'm heeft zien staan? Het is niet dat ik een wapendepot of een goudmijn aan het stofzuigen ben, hoor :+
Zo denk ik er ook over. Wat moeten ze ermee.

Het is wel zo dat steeds meer dingen verbonden worden met het internet. Dat gaat dadelijk een probleem worden als er bijvoorbeeld geen internet is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik heb de S6 bewust NIET gekocht om die reden. (En ach.. 't lijkt toch niet zo top te werken, want de S7 heeft die stereo camera's ook niet gekregen.)

Daarnaast was 't juist de CEO van iRobot die verkondigde (aan aandeelhouders, meen ik) hoe blij ze werd van al die data over de huizen van klanten.. Dat merk dus ook van m'n lijstje geschrapt.

Bij de S5 Max geërgerd aan de verplichting locatie door te geven bij installeren app. Acht ik niet conform AVG/GDPR. Opgenomen in Guest Network. Verder (nog) niet van China afgesneden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pvink
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 15-09 14:56
paQ schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:45:
#FreeRuudt!

offtopic:
De mijne heet Ronot (©Goedemondt) trouwens. Want ... robot ... Ronot.... je had er bij moeten zijn
Mijn S7 is vernoemd naar Blinky nadat mijn vriendin deze shortmovie heeft laten zien >:) :9
YouTube: Blinky™

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Westmania schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 12:11:
Het is opvallend hoe steeds meer techniek je leven in kaart brengt, toch? Maar goed, jullie maken je er geen zorgen over en dat is prima. Ik heb er toch wel iets van moeite mee. Kijk ook dit maar eens: YouTube: Huib Modderkolk over de Coronapas

Gaat natuurlijk over corona, maar is ook wel door te trekken naar andere zaken...
Ik heb er geen extreme moeite mee en ben ook niet paranoide. Maar vind het wel apart hoe makkelijk we ons huis volhangen met microfoons en camera's. Al mijn domotica babbelt met mijn lokale Home Assistant en doet het ook zonder internet feed. Gaat er dan helemaal niks naar China of de Apple's of Google's van deze wereld? Tuurlijk wel, doe je niks aan. Ik probeer het wel, door dingen als PiHole te gebruiken en geen Ali Express meuk te introduceren, maar dan nog. Alleen al het idee dat er 'slimme microfoons' of meeglurende camera's in mijn huis aanwezig zijn krijg ik echt een beetje jeuk van. En ja, ik weet het, smartphones, etc etc. Lastig lastig. Dingen als Siri enzo staan uit, verder... geen idee.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als ik zo'n ding koop noem ik hem Alex... Onze directeur heet ook Alex >:)

[ Voor 9% gewijzigd door Fairy op 24-09-2021 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 07:13
Fairy schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 14:18:
Als ik zo'n ding koop noem ik hem Alex... Onze directeur heet ook Alex >:)
Nu weet je waarom die van ons SJAAK heet, ook een directeur die op zijn werk niets doet maar bij ons zuigt en dweilt hij 3x per week.

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Westmania schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 10:23:
[...]

Nou grappig, ik wilde net zo'n post plaatsen hier. Zit je in mijn hoofd af te luisteren? ;-)

Maar inderdaad, het zou me niks verbazen als al die huizenkennis (plattegronden die worden gemaakt, maar wellicht ook meer) ergens in een Chinese overheidsdatabank terecht komt voor (wellicht nog te bedenken) sinistere doeleinden. Hoe wordt hier over gedacht op Tweakers? En dan tweede vraag, zit dat bij andere merken veiliger? Of moet je dan een wat dommere robotstofzuiger kopen, zonder LIDAR en camera's en zo?
Het is iig een feit dat de plattegronden en je wifi gegevens ook uit mijn hoofd door worden gestuurd naar Chinese servers. Of die op een Chinese overheidsserver komt? Waarschijnlijk niet, maar als ze het willen is het alsnog zo geregeld natuurlijk.

Dat je daar niet blij van wordt kan ik begrijpen. Persoonlijk sta ik wel een beetje erin van: Als de Chinese overheid wil weten waar mijn tafel staat, tja, er zijn grotere privacy issues die ik zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Daarom staat mij robot ook in verbinding met gast netwerk.
Wil kijken om hier een tijd slot aan te koppelen.
Voel mij niet prettig bij dat deze apparaat in contact staat met internet als ik hem niet gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb vandaag de S7 eens even een schoonmaakbeurt gegeven. Sinds mei de borstel eens uit de houder gehaald. Mooie is dat er amper haar aan zit. Bij een gewone borstel ipv een rubberen borstel blijft veel meer har zitten.
Maar ik zag onder het rode rubber erg veel haar opgehoopt, om de as heen gedraaid.

Hoe halen jullie dit handig weg? Bij de Neato had je een handig mesje om het door te snijden maar dit werkt hier niet.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/0N6xXSHx/IMG-20210926-105016.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Binnetie op 26-09-2021 14:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• adem9elf
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 19:27
Binnetie schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:32:
Ik heb vandaag de S7 eens even een schoonmaakbeurt gegeven. Sinds mei de borstel eens uit de houder gehaald. Mooie is dat er amper haar aan zit. Bij een gewone borstel ipv een rubberen borstel blijft veel meer har zitten.
Maar ik zag onder het rode rubber erg veel haar opgehoopt, om de as heen gedraaid.

Hoe halen jullie dit handig weg? Bij de Neato had je een handig mesje om het door te snijden maar dit werkt hier niet.

[Afbeelding]
Dat zwarte clipje haal je er zo af met een draaibeweging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
adem9elf schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:35:
[...]

Dat zwarte clipje haal je er zo af met een draaibeweging.
Held! Ik was weet te bang :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theetjuh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:39
Haha wist je dat nog niet?
Je maakt hem te weinig schoon dan hoor O-)

Maar nee zonder gekheid, hij is in geheel heel makkelijk schoon te maken en blijft ook best lang haar vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
@Theetjuh haha nee dat wist ik niet dat dat kon. Ik keek wel eens naar de borstel maar daar zat nooit haar aan in tegenstelling tot m'n andere robotstofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:51

Quad

Doof

Na getwijfeld te hebben tussen de Blaupunkt Xtreme en de Roborock S5 Max heb ik uiteindelijk gekozen voor de Roborock.

Een heel goed gereviewde stofzuiger en heeft mogelijkheden voor het koppelen van Home Assistant. Al wel in huis, maar volgende week kan hij pas kennis maken met onze vloer.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compuchip87
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 09:53
Quad schreef op zondag 26 september 2021 @ 17:37:
mogelijkheden voor het koppelen van Home Assistant.
Nog niet uitgevonden hoe. Klinkt wel interessant...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:33
Denk dat we er ook maar aan moeten geloven om een nieuwe te kopen.
Heb nog steeds een roomba 780 uit 2013 en die heeft in 2017 een nieuwe (grotere) accu gekregen maar is nu weer zeer snel leeg. Ook de lader maakt tegenwoordig bijgeluiden waar ik minder vrolijk van wordt. Weet alleen nog niet wat ik eraan wil uitgeven. Wil wel weer makkelijk accesoires en in de toekomst een nieuwe accu kunnen kopen.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-09 16:39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Roborock S5 Max paar dagen in bezit.
Het bevalt op dit moment. Zeker dat je nu meer kan laten zuigen en dat je tijd heb voor anderen dingen.
Maar er zijn wel een paar nadelen het dweilen bevalt mij niet met water geprobeerd en met alles reiniger maar ik blijf strepen zien. Zelf dweilen is beter.

Waar ik mij wel zorgen maakt is de borstel die komt elke keer tegen de stoel poten aan. Ben bang later slijtage plekken gaat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibothead
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 22-09 21:31
Bij mijn op de tegels gaat hij glibberen en slijden de S5max met dweilen is dat nog te verkomen door iets te doen aan de wielen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

Evertt schreef op maandag 27 september 2021 @ 12:52:
Roborock S5 Max paar dagen in bezit.
Het bevalt op dit moment. Zeker dat je nu meer kan laten zuigen en dat je tijd heb voor anderen dingen.
Maar er zijn wel een paar nadelen het dweilen bevalt mij niet met water geprobeerd en met alles reiniger maar ik blijf strepen zien. Zelf dweilen is beter.

Waar ik mij wel zorgen maakt is de borstel die komt elke keer tegen de stoel poten aan. Ben bang later slijtage plekken gaat zien.
De roidmi eve plus dweilt in een Y-patroon. Soort vogelpootjes. Althans, dat kan ik activeren. Het alternatief is gewoon banen rijden. Dan zie je idd strepen, maar bij het Y-patroon veel minder / nauwelijks.
Is dat niet te activeren bij de Roborock?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QBOEkhOGYkZwSvHzFZyIzL0Ha1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NAICpAjrNMZ46vDcinp2hA16.jpg?f=fotoalbum_large
* paQ verbaast zich best wel dat die Roidmi onderschat wordt

[ Voor 21% gewijzigd door paQ op 28-09-2021 11:28 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
@paQ deze functie niet gevonden.
Jammer dat ik snel de S5 Max heb gekocht anders had ik zeker de Eve plus genomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Evertt schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:52:
@paQ deze functie niet gevonden.
Jammer dat ik snel de S8 Max heb gekocht anders had ik zeker de Eve plus genomen.
Stuur eens een foto van jouw S8 Max, want deze bestaat helemaal niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Binnetie schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 12:49:
[...]

Stuur eens een foto van jouw S8 Max, want deze bestaat helemaal niet...
Oeps foutje is S5 max

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:01
paQ schreef op dinsdag 28 september 2021 @ 11:03:
[...]

De roidmi eve plus dweilt in een Y-patroon. Soort vogelpootjes. Althans, dat kan ik activeren. Het alternatief is gewoon banen rijden. Dan zie je idd strepen, maar bij het Y-patroon veel minder / nauwelijks.
Is dat niet te activeren bij de Roborock?

[Afbeelding]
* paQ verbaast zich best wel dat die Roidmi onderschat wordt
Zelfde geldt voor de xiaomi mop pro. Deze maakt bij het dweilen ook een Y-patroon. Zeer tevreden over dweil resultaat. Met stofzuigen is s5 max beter volgens reviews.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 09:14
Zojuist een wiel vervangen van de Roborock S5 Max. Best nog wel een klusje. Het oude wiel gaf kortsluiting. Gelukkig draait ie inmiddels weer als een zonnetje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Sosua schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:40:
Zojuist een wiel vervangen van de Roborock S5 Max. Best nog wel een klusje. Het oude wiel gaf kortsluiting. Gelukkig draait ie inmiddels weer als een zonnetje.
Heb je een beetje een beschrijving hoe dat in zijn werk gaat, en waar je tegenaan bent gelopen? Ik heb eerder in dit topic een filmpje gepost van mijn S5 Max die een wiel issue heeft, maar helaas verder geen tips meer. Vrees dat er 'ff' een wiel vervangen moet worden (overigens heb ik nog garantie, maar ja, aankoop via Ali...).

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:26
Ik ga volgende week verhuizen naar mijn nieuwe woning en wil daarvoor een robotstofzuiger aanschaffen. Het huis is 2 verdiepingen en ongeveer 140m2 vloeroppervlak. Vloerbedekking is voornamelijk PVC vloer en tegels met een aantal grote kleden.

Nu zie ik dat veel mensen hier helemaal weg zijn van Roborock stofzuigers. Ik zou dan zelf de S7 kiezen vanwege de verbeterde mop features. Ik zag echter dat iRobot een nieuwe robotstofzuiger heeft, de j7(+). Deze heeft een geavanceerde object detectie. Met de cleanbase zijn de prijzen vergelijkbaar. Welke zouden jullie aanraden? Heeft er iemand hier al de nieuwe j7+?

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22-09 09:14
The Executer schreef op woensdag 29 september 2021 @ 14:56:
[...]

Heb je een beetje een beschrijving hoe dat in zijn werk gaat, en waar je tegenaan bent gelopen? Ik heb eerder in dit topic een filmpje gepost van mijn S5 Max die een wiel issue heeft, maar helaas verder geen tips meer. Vrees dat er 'ff' een wiel vervangen moet worden (overigens heb ik nog garantie, maar ja, aankoop via Ali...).
Via ali een replacement wiel gekocht. Toen op goed geluk het e.e.a. gaan open schroeven aan de hand van onderstaand filmpje. Dan kom je vanzelf weer bij het juiste onderdeel terecht. Het is wel een klusje, aangezien je tot het moederbord aan toe de boel open moet halen.

https://youtu.be/0vLa4-iikzM

Je hebt in principe 3 maten kruiskop nodig, waaronder een hele kleine. zorg voor een magnetische kop, want soms is het wel gepriegel. Ook is een klein tangetje handig of een pincet voor de kabels e.d. Die had ik nog als onderdeel van een tx setje die ik destijds voor de ps4 had gekocht.

[ Voor 6% gewijzigd door Sosua op 29-09-2021 20:39 ]

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Sosua schreef op woensdag 29 september 2021 @ 20:37:
[...]

Via ali een replacement wiel gekocht. Toen op goed geluk het e.e.a. gaan open schroeven aan de hand van onderstaand filmpje. Dan kom je vanzelf weer bij het juiste onderdeel terecht. Het is wel een klusje, aangezien je tot het moederbord aan toe de boel open moet halen.

https://youtu.be/0vLa4-iikzM

Je hebt in principe 3 maten kruiskop nodig, waaronder een hele kleine. zorg voor een magnetische kop, want soms is het wel gepriegel. Ook is een klein tangetje handig of een pincet voor de kabels e.d. Die had ik nog als onderdeel van een tx setje die ik destijds voor de ps4 had gekocht.
Hmmm, bummer. Aandragen er in het wiel zelf een schroef zat had ik gehoopt dat het makkelijk zou wezen. Nog maar eens kijken of ik dit zie zitten.

• daflux
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-09 12:59
Ik zou voor mijn S5 Max een paar nieuwe dweilen en luchtfilter willen kopen.
Waar kan ik deze aan de beste prijs vinden?

En welke onderdelen moet ik soms nog vervangen?

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09:56

de Peer

under peer review

daflux schreef op donderdag 30 september 2021 @ 11:49:
Ik zou voor mijn S5 Max een paar nieuwe dweilen en luchtfilter willen kopen.
Waar kan ik deze aan de beste prijs vinden?

En welke onderdelen moet ik soms nog vervangen?
Aliexpress is daar het handigst voor vind ik.

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Laurens Kata schreef op woensdag 29 september 2021 @ 15:14:
Ik ga volgende week verhuizen naar mijn nieuwe woning en wil daarvoor een robotstofzuiger aanschaffen. Het huis is 2 verdiepingen en ongeveer 140m2 vloeroppervlak. Vloerbedekking is voornamelijk PVC vloer en tegels met een aantal grote kleden.

Nu zie ik dat veel mensen hier helemaal weg zijn van Roborock stofzuigers. Ik zou dan zelf de S7 kiezen vanwege de verbeterde mop features. Ik zag echter dat iRobot een nieuwe robotstofzuiger heeft, de j7(+). Deze heeft een geavanceerde object detectie. Met de cleanbase zijn de prijzen vergelijkbaar. Welke zouden jullie aanraden? Heeft er iemand hier al de nieuwe j7+?
Geen idee over hoe goed ze zijn, ben zelf ook aan het orienteren, maar de j7 kan niet dweilen en de s7 wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurens Kata
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 22-09 13:26
Navi schreef op donderdag 30 september 2021 @ 22:29:
[...]

Geen idee over hoe goed ze zijn, ben zelf ook aan het orienteren, maar de j7 kan niet dweilen en de s7 wel.
Dat is inderdaad wel een verschil, maar weet niet hoe handig dat daadwerkelijk is praktijk is. Het gaat mij voornamelijk om de stofzuiger capaciteit.

Maar even wachten dan tot er meer reviews van de j7 zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@Navi @Laurens Kata Je weet wat 't dweilen inhoudt? Ik vind het de naam eerlijk gezegd niet waardig. (Voor mij 'dweil' je pas als je ook vuil water van de grond opneemt.)

S5 Max niet daarvoor aangeschaft (en heel tevreden over z'n zuigen). Dweilen inmiddels totaal niet meer in gebruik; moeite van het gedoe met water en dweiltjes niet waard gebleken. (Jammer van dat setje extra aangeschafte dweiltjes, maar 't zij zo.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 11-07 23:27
hoi, mensen met een s7 die ook het probleem hebben dat als hij 'dweilt' strepen maakt en dit doordaat hij eigenlijk met zijn wiel in het natte rijd... als ik hem handmatig bestuur is het best ok maar dat is leuk voor 1 keer :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elpenoor
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 09:10
TomGear schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:08:
hoi, mensen met een s7 die ook het probleem hebben dat als hij 'dweilt' strepen maakt en dit doordaat hij eigenlijk met zijn wiel in het natte rijd... als ik hem handmatig bestuur is het best ok maar dat is leuk voor 1 keer :D
Jep, hier ook, maar ik laat hem twee keer schoonmaken en dan rijdt hij de tweede keer parallel met onze tegels en dan valt het al minder op ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 00:03

hamsteg

Species 5618

Vraagje, ik heb de iRobot Roomba 980. Tevreden over het ding. De app daar worstel ik mee.

In de Robot Settings kun je Cleaning Preferences aangeven, ik ben daarin voornamelijk geïnteresseerd in de Cleaning Passes. Door de week, als wij er niet zijn, zou ik graag Extra Clean willen instellen en in het weekend Room-size Clean (1x).

Daarnaast zijn er Favorieten maar ook dar kun je niets mee Schedulen. Is er een mogelijkheid om het Schedule van verschillende type schoonmaken te voorzien?

... gecensureerd ...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Binnetie
Binnetie schreef op vrijdag 24 september 2021 @ 09:44:

[Afbeelding]

Ruudt werkt weer! Ik heb uiteindelijk alleen zijn stofbakje hoeven lijmen, deze was van de zwarte bovenkant gekomen. De bumper en voorkant er weer op en hij doet het weer.
Heb voor de zekerheid de magneetstrip maat voor de trap neergelegd zodat hij er niet afrijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
TomGear schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 11:08:
Geen last van en ik snap ook niet goed hoe, aangezien de dweil achter de wielen aan komt. Het enige wat hij wel eens doet, is als hij klaar is vanuit een uithoek van de ruimte dwars over het gedweilde naar het basisstation. Gelukkig gaat de vloerverwarming weer aan, dan droogt de vloer veel sneller en is dit geen probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
De strepen komen denk ik doordat de banen die de S7 maakt niet volledig aansluiten of juist overlappen?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jasring
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22-09 21:46
Webgnome schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:09:
De strepen komen denk ik doordat de banen die de S7 maakt niet volledig aansluiten of juist overlappen?
klopt, de banen overlappen. ik zie het met onze S7 ook af en toe maar het valt mij op dat als ik vaker dweil, dus 2-3x in de week hij minder strepen achterlaat, mogelijk doordat de dweil minder vies wordt. verder maak ik zelf altijd de dweil nat voor hij begint en maakt t ook nog verschil hoeveel water je de robot laat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-09 21:28
SonnyBBQ schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 11:16:
[...]

Nice, op deze functie wacht ik al een tijdje. Bij het dweilen zijn er hier toch soms strepen te zien op de tegels. (S5Max) Ik zit echter op de Mi Home app, dus ik zal nog even moeten wachten op de firmware. Weet iemand hoeveel tijd er in het verleden zat tussen een FW update beschikbaar via Roborock, en via Mi Home?
Ik wou nog even doorgeven dat ik de update via de Mi Home app vorige week ergens heb gehad. Dus er zit ongeveer een twee weken tussen de beschikbaarheid via Roborock app of Mi Home app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• negerdesheils
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17-09 18:19
Ook ik ben me aan het oriënteren op een robotstofzuiger. De dweilfunctie vind ik niet zo interessant maar gezien de twee katten die ik heb zou ik het wel handig vinden om dat ding in huis te hebben.

Is het nog de moeite waard om even te wachten denken jullie? Ik weet niet of met bijv. black friday of rond de feestdagen de prijzen erg zullen dalen :p

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• 4tune
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 21:10
Stichting open deur, goedemiddag
Goedemiddag met 4tune, iemand hier wil weten of er met black friday aanbieding zijn te verwachten.
Aha, ik pak even m'n glazen bol moment
Hmm hmm mm
Ja, het het ziet er sterk naar uit dat er aanbiedingen gaan komen!
Ik dank u
tuut tuut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:58

Dennis1812

Amateur prutser

negerdesheils schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 15:03:
Ook ik ben me aan het oriënteren op een robotstofzuiger. De dweilfunctie vind ik niet zo interessant maar gezien de twee katten die ik heb zou ik het wel handig vinden om dat ding in huis te hebben.

Is het nog de moeite waard om even te wachten denken jullie? Ik weet niet of met bijv. black friday of rond de feestdagen de prijzen erg zullen dalen :p
Ja black friday, sinterklaas, kerst, oud en nieuw, voorjaar, Pasen, zomer en herfst zijn meestal wel aanbiedingen te vinden.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomGear
  • Laatst online: 11-07 23:27
Webgnome schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:09:
ze overlappen, en als ik het handmatig doe doet hij dit niet :D ik zou dit moeten kunnen instellen of aanpassen :/
coelho schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 13:00:
[...]

Geen last van en ik snap ook niet goed hoe, aangezien de dweil achter de wielen aan komt. Het enige wat hij wel eens doet, is als hij klaar is vanuit een uithoek van de ruimte dwars over het gedweilde naar het basisstation. Gelukkig gaat de vloerverwarming weer aan, dan droogt de vloer veel sneller en is dit geen probleem meer.
zoals hierboven aangegeven hij rijd dus over zijn vorige lijn... zelf met de vloerverwarming aan blijft dit een probleem :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
TomGear schreef op maandag 4 oktober 2021 @ 17:52:
[...]

zoals hierboven aangegeven hij rijd dus over zijn vorige lijn... zelf met de vloerverwarming aan blijft dit een probleem :+
Dat is juist de bedoeling, zeker met het intensieve dweilprogramma. Maar zelfs al zou hij kriskras rijden, de dweil zit nog steeds direct achter de wielen, dus al zou hij door een nat stuk heen rijden, dan wordt dat spoor direct weer weg gewist. Maak je de dweil nat voor gebruik, zet je het programma op maximale watertoevoer en maak je de dweil regelmatig schoon (ik vervang de dweil dagelijks en als ik meerdere verdiepingen dweil ook nog eens per verdieping)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrStiffler
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22-09 19:52
hamsteg schreef op vrijdag 1 oktober 2021 @ 14:45:
Vraagje, ik heb de iRobot Roomba 980. Tevreden over het ding. De app daar worstel ik mee.

In de Robot Settings kun je Cleaning Preferences aangeven, ik ben daarin voornamelijk geïnteresseerd in de Cleaning Passes. Door de week, als wij er niet zijn, zou ik graag Extra Clean willen instellen en in het weekend Room-size Clean (1x).

Daarnaast zijn er Favorieten maar ook dar kun je niets mee Schedulen. Is er een mogelijkheid om het Schedule van verschillende type schoonmaken te voorzien?
Ik heb zelf ook de Roomba 980 en deze functie is niet beschikbaar voor dit type. Favorieten wordt pas gebruikt waar er zone detectie is zoals bij de I7 etc.

Mijn app geeft trouwens de volgende opties weer voor reinigingen:
- Schoonmaak op maat (grote kamers 1x kleinere kamers 2-3x)
- Dagelijkse reiniging (alles 1x)
- Extra schoon (alles 2x)

En helaas kan je die inderdaad niet per dag aansturen. Wellicht dat je dit via HomeAssistant oid wel kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toml83
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 22-09 11:48
Heb nu een tijdje de roborock s7 en deze bevalt prima.
Weet iemand of je ook alleen kunt dweilen? Weet niet hoe het stofzuigen "uit" gezet kan worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-09 21:51
Als je in het main scherm bent, rechtsonder in zie je 2 icoontjes. Klik op de halve maan.

Tenminste in de Roborock app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Ik heb vorige week een no-go zone gemaakt op een kaart om een bijzettafeltje te ontzien. Helaas was de zone te klein. De S7 bleef bij het tafeltje hangen omdat de poten van het tafeltje doorlopen over de vloer heen.
Nu wilde ik dit aanpassen maar het lukt niet. Ik kan ook de no-go zone niet verwijderen. Uiteindelijk heb ik er een iets grotere zone overheen getekend.

Weet iemand hoe je een bestaande no-go zone kunt verwijderen of kunt wijzigen in de Roborock app?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 05:36

Famous

R 400+

Binnetie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:05:
Ik heb vorige week een no-go zone gemaakt op een kaart om een bijzettafeltje te ontzien. Helaas was de zone te klein. De S7 bleef bij het tafeltje hangen omdat de poten van het tafeltje doorlopen over de vloer heen.
Nu wilde ik dit aanpassen maar het lukt niet. Ik kan ook de no-go zone niet verwijderen. Uiteindelijk heb ik er een iets grotere zone overheen getekend.

Weet iemand hoe je een bestaande no-go zone kunt verwijderen of kunt wijzigen in de Roborock app?
Drie bollentjes rechtsboven -> Manage Maps -> Edit -> No Go Zone -> Klik op je huidige No Go Zone :+

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Famous schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:10:
[...]

Drie bollentjes rechtsboven -> Manage Maps -> Edit -> No Go Zone -> Klik op je huidige No Go Zone :+
Ik zie het al, er zat een no mop zone overheen en daardoor kun je de zones eronder niet aanpassen. Super bedankt!

Mijn vriendin heeft een S7 en ik kan bij haar geen ruimte namen aan de ruimtes toekennen. Die optie zie ik niet staan. Bij mij staat deze er wel. Weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Binnetie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:14:
[...]

Ik zie het al, er zat een no mop zone overheen en daardoor kun je de zones eronder niet aanpassen. Super bedankt!

Mijn vriendin heeft een S7 en ik kan bij haar geen ruimte namen aan de ruimtes toekennen. Die optie zie ik niet staan. Bij mij staat deze er wel. Weet iemand hoe dat kan?
Bij Manage Maps heb je Edit Room.

Hier kan je kamers 'dividen' en een naampje geven :)
Anders kan je daar nog Re-Split room kiezen, misschien werkt dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Famous schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:24:
[...]

Bij Manage Maps heb je Edit Room.

Hier kan je kamers 'dividen' en een naampje geven :)
Anders kan je daar nog Re-Split room kiezen, misschien werkt dat.
Ik heb ze allemaal diveded en ze hebben allemaal een kleurtje. Maar bij mij zie je een optie 'name' en bij haar niet. Deze optie zie je in het edit room scherm: Merge, Divide en dus Name.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Binnetie schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:33:
[...]

Ik heb ze allemaal diveded en ze hebben allemaal een kleurtje. Maar bij mij zie je een optie 'name' en bij haar niet. Deze optie zie je in het edit room scherm: Merge, Divide en dus Name.
Staat "Map Saving (Beta)" wel aangevinkt?
Het scherm ervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Famous schreef op woensdag 6 oktober 2021 @ 16:36:
[...]

Staat "Map Saving (Beta)" wel aangevinkt?
Het scherm ervoor.
Ja die staat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Map verwijderen en opnieuw proberen nadat die een ronde gemaakt heeft?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Siete
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:59
Ik kreeg weer een aanbieding voor de Roborock S7 om die voor €392,58 aan te schaffen. Hopelijk hebben jullie er wat aan, ben zelf al voorzien. Hoe kom ik aan die prijs?

1. Claim de €44,23 coupon code via: https://a.aliexpress.com/_pJPdeQ9
2. Gebruik de extra €75,86 Aliexpress promocode: OWTT6000
3. Zet je gespaarde Aliexpress coins in om tot 2% extra korting te krijgen

Dan krijg je: € 521,56-€44,23-€75,86=€402,14 (exclusief ingezette coins)
(€ 521,56-€44,23)*0,98-€75,86=€392,58 (inclusief ingezette coins)

Contact de verkoper als het niet meer werkt.

[ Voor 9% gewijzigd door Siete op 13-10-2021 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
Siete schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:31:
Ik kreeg weer een aanbieding voor de Roborock S7 om die voor €451,86 aan te schaffen. Hopelijk hebben jullie er wat aan, ben zelf al voorzien. Hoe kom ik aan die prijs?

2. Gebruik de extra €15,92 Aliexpress promocode: SF18

Dan krijg je: € 521,56-€44.23-€15.92=€461.41 (exclusief ingezette coins)
(€ 521,56-€44.23)*0.98-€15.92=€451.86 (inclusief ingezette coins)
Ziet er goed uit. Vergeet ook niet de 4% cashback via shopbuddies. Dat scheelde voor mij nog 22 euro op mijn aanschaf van de S7 in maart. Je krijgt de 22 euro pas naar goedkeuring uitbetaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:30

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Mijn Roborock S5 geeft tijdens stofzuigen regelmatig "error 10", iets met de filter. Heb inmiddels de hele stofzuiger uit elkaar gehad en schoongemaakt maar helaas nog steeds error 10... ;(

Iemand nog een suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Laatst online: 22-09 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

voor zover mij heugt is error 10 meestal een verstopt/geblokkeerd filter, maar het kan ook zijn dat iets wat ie opzuigt het filter blokkeert.

heb je al eens een nieuw filter geplaatst?
Het filter niet nat reinigen, dan gebeurd dit ook voor zover ik heb kunnen nalezen. ik ga meestal met wat perslucht buiten staan als het filter mij te vol lijkt te zitten en uitkloppen niet helpt.

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• coelho
JoSchaap schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 09:25:
voor zover mij heugt is error 10 meestal een verstopt/geblokkeerd filter, maar het kan ook zijn dat iets wat ie opzuigt het filter blokkeert.

heb je al eens een nieuw filter geplaatst?
Het filter niet nat reinigen, dan gebeurd dit ook voor zover ik heb kunnen nalezen. ik ga meestal met wat perslucht buiten staan als het filter mij te vol lijkt te zitten en uitkloppen niet helpt.
Al eerder genoemd, maar ik klem standaard 1 laagje van een tissue om het filter. Dat vangt zoveel fijnstof weg, dat het filter veel langer schoon blijft. Het tissuelaagje vervang ik om de paar dagen, afhankelijk van gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

coelho schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:10:
[...]

Al eerder genoemd, maar ik klem standaard 1 laagje van een tissue om het filter. Dat vangt zoveel fijnstof weg, dat het filter veel langer schoon blijft. Het tissuelaagje vervang ik om de paar dagen, afhankelijk van gebruik.
Krijg je de error ook zonder dit stukje tissue, want het klinkt alsof je het probleem hiermee vanzelf veroorzaakt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
JoSchaap schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 10:53:
[...]

Krijg je de error ook zonder dit stukje tissue, want het klinkt alsof je het probleem hiermee vanzelf veroorzaakt :)
Die error was niet van mij :) Was alleen als tip bedoeld om ervoor te zorgen dat het filter niet elke keer zo vies en vol zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

coelho schreef op dinsdag 12 oktober 2021 @ 12:12:
[...]

Die error was niet van mij :) Was alleen als tip bedoeld om ervoor te zorgen dat het filter niet elke keer zo vies en vol zit.
8)7 ik ga even koffie halen, excuses!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
Mijn Dreame D9, is nu op firmware 3.8.1082
Blijkt vandaag dat er is en update beschikbaar : 3.8.1100
Maar ik zie geen informatie in de app, geen release notes, en ik kan ook niks online vinden.

Misschien heeft iemand hier beter "google-fu-search" sucess dan ik ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jOzh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:00

jOzh

Sweet dude!

Deebot Ozmo N8 Pro + voor een aantrekkelijke prijs (€512 incl NL btw) bij Amazon.de: https://www.amazon.de/Eco...vdExvZ0NsaWNrPXRydWU&th=1

Maak zelf al een tijdje naar tevredenheid gebruik van de Deebot Ozmo 950, die verhuist nu maar naar boven :)

Grab shell dude!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luc S
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 09:43
Binnetie schreef op zondag 26 september 2021 @ 14:32:

[Afbeelding]
Bij de S5 kun je dat grijze wieltje een kwartslag draaien en eraf halen. Dan haal je die haren makkelijk weg. Ik zie op je foto er een pijltje op staan dus ik ga er even vanuit dat dit systeem niet gewijzigd is.

Edit: Oh jezus, zag niet dat ik op foto's gesorteerd had en op een oude post reageerde :+

[ Voor 5% gewijzigd door Luc S op 17-10-2021 15:57 ]

6930Wp Oost-West PV_Output | 7.5 kW Ecodan + 300L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Navi
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Siete schreef op maandag 11 oktober 2021 @ 15:31:
Ik kreeg weer een aanbieding voor de Roborock S7 om die voor €392,58 aan te schaffen. Hopelijk hebben jullie er wat aan, ben zelf al voorzien. Hoe kom ik aan die prijs?

2. Gebruik de extra €75,86 Aliexpress promocode: OWTT6000

Dan krijg je: € 521,56-€44,23-€75,86=€402,14 (exclusief ingezette coins)
(€ 521,56-€44,23)*0,98-€75,86=€392,58 (inclusief ingezette coins)

Contact de verkoper als het niet meer werkt.
Krijg je dan geen namaak apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Laatst online: 07:13
Als mijn Roborock S5 Max zijn rondje gedaan heeft krijg ik sinds afgelopen week hiervan geen notificatie meer op mijn telefoon.

Hebben andere hier ook last van en wat is een eventuele oplossing?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Bravertal Heb je de app al verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en daarmee ook helemaal zeker de laatste versie gekregen?

[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 20-10-2021 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
Dag allemaal,

Mijn vrouw is het stofzuigen zat, dus ik moet een robotstofzuiger kopen.

Het ligt genuanceerder, maar ze wil in ieder geval heel graag een robotstofzuiger. Mijn shortlist bestaat nu uit een iRobot Roomba J7+ en de DEEBOT N8 PRO+. Ik heb de filmpjes van Vacuum Wars over deze modellen bekeken, tests van de Consumentenbond doorgenomen en reviews op websites gelezen. Waar ik echter niet achter kan komen is hoe goed het werkt als je andere verdiepingen wil laten schoonmaken.

In sommige gebruikersrecensies las ik dat het niet fijn werkt als je de stofzuiger loslaat op een plek anders dan het basisstation. Aangezien ze geavanceerde manieren hebben om kamers in kaart te brengen leek het mij vrij onlogisch dat ze hun weg niet zouden vinden. Ons huis heeft drie verdiepingen van in totaal ongeveer 165m2, waarbij de begane grond het vaakst schoongemaakt zou moeten worden. Geen probleem om even het ronde slaafje op te pakken en naar boven te brengen.

Is bij jullie bekend hoe deze apparaten (of robotstofzuigers in het algemeen) hiermee omgaan? Het lijkt geen onderdeel te zijn van veel tests, voor zover ik kan ontwaren. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
Waarom zou het niet werken op andere verdiepingen? In principe maakt het voor de stofzuiger niet uit dat er een basis station is of niet. Als ik van mijn Neato mag uitgaan, die zet ik vaak genoeg in de badkamer neer ( daar staan ook de kattenbakken.. dont ask) en sluit ik de deur. Dan gaat ie schoonmaken tot dat die alles heeft gehad en geeft aan aan dat hij klaar is. Enige dat je dan dus zelf moet doen is het apparaat naar het basisstation brengen. Verder maakt het hem niet veel uit.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard P
  • Registratie: Oktober 2010
Webgnome schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 08:37:
Waarom zou het niet werken op andere verdiepingen? In principe maakt het voor de stofzuiger niet uit dat er een basis station is of niet. Als ik van mijn Neato mag uitgaan, die zet ik vaak genoeg in de badkamer neer ( daar staan ook de kattenbakken.. dont ask) en sluit ik de deur. Dan gaat ie schoonmaken tot dat die alles heeft gehad en geeft aan aan dat hij klaar is. Enige dat je dan dus zelf moet doen is het apparaat naar het basisstation brengen. Verder maakt het hem niet veel uit.
Nou zoals ik zei werd ik getriggered door die review waarin iemand aangaf dat het niet werkte om de robot op een andere verdieping neer te zetten en daar te stofzuigen. Vervolgens ben ik in FAQ's, andere reviews, handleidingen en op websites gaan kijken of ik daar iets over kon vinden. He-le-maal niets.

Waarom het niet zou werken? Geen idee, lijkt mij logisch dat de robot niet heelhuids van de trap af kan om terug bij het laadstation te komen, maar z'n weg zou 'ie toch moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Bij mijn Blaupunkt heb ik een map voor beneden (met station) en een map voor boven (zonder).

In de app kies ik de map voor boven als ik boven gestofzuigd wil hebben. Ik zet hem dan handmatig boven neer en laat hem starten. Dan stopt hij weer waar ik hem gedropt heb.
Alleen zelf inderdaad naar beneden tillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-09 20:41
Ik heb vandaag een Xaomi s5 max binnen gekregen. expres deze gekozen omdat deze 9.5 cm hoog is en mijn bed 10.5 hoog. Onder het bed stofzuigen is een drama en onze dyson past net niet lekker helemaal tot het midden.

Dacht robot stofzuiger to the rescue. echter hij weigert er onder te gaan. Iemand een idee om hem risicovoller af te stellen dat hij dit wel doet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
@mr3000 je bed verhogen met een halve centimeter met een paar boeken onder de pootjes :+

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
@mr3000 Volgens deze test heeft hij 10.4 cm nodig, dus een bierviltje is wellicht al genoeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22-09 20:41
Gwaihir schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:43:
@mr3000 Volgens deze test heeft hij 10.4 cm nodig, dus een bierviltje is wellicht al genoeg..
Hmm spannend. kijken of ik op een normale manier die de pootjes iets kan verhogen. aangezien ik al de hoogste pootjes beschikbaar heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Nu online
biervieltje in de vorm van je pootjes snijden en eronder zetten. Lijkt mij een vrij normale oplossing ;)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

mr3000 schreef op woensdag 20 oktober 2021 @ 19:00:
Ik heb vandaag een Xaomi s5 max binnen gekregen. expres deze gekozen omdat deze 9.5 cm hoog is en mijn bed 10.5 hoog. Onder het bed stofzuigen is een drama en onze dyson past net niet lekker helemaal tot het midden.

Dacht robot stofzuiger to the rescue. echter hij weigert er onder te gaan. Iemand een idee om hem risicovoller af te stellen dat hij dit wel doet?
als je slaapkamer vloerbedekking heeft, probeer het dan eens met een volle watertank (zonder mop uiteraard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 21-09 21:56

DyStiC

'Atta way, baby!

Van de een op andere dag reageert mijn Dreame Bot L10 nergens meer op. In de Xiaomi Home app staat hij op offline en op de Dreame Bot zelf knipperen alle 3 de leds. Volgens de FAQ heb ik de spotclean en dock button ingedrukt gehouden om te (wifi) resetten, maar dat haalt niets uit. Als ik een tijdje de power knop indruk gaat hij wel uit, maar zodra ik hem weer aan zet knipperen de 3 leds weer.
Uiteindelijk ook geprobeerd de ‘reset’ pin in te drukken voor een factory reset, maar ook daar reageert hij niet op.
Ik ben eigenlijk door mijn opties heen. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
  • Laatst online: 07:47
Iemand ervaring met de nieuwe blaupunkt-bluebot-xtreme? Ik vind nog niet zoveel recensies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jannus66 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:12:
Iemand ervaring met de nieuwe blaupunkt-bluebot-xtreme? Ik vind nog niet zoveel recensies.
Wat wil je weten? Wij zijn er heel tevreden over. Doet elke nacht zijn rondje en goed ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
Dennis1812 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:18:
[...]

Wat wil je weten? Wij zijn er heel tevreden over. Doet elke nacht zijn rondje en goed ook.
Ja, ervaringen, goed of slecht, kan hij goed omgaan met zones waar hij niet mag komen?
Maakt hij goed schoon? Geldt dit ook voor de dweilfunctie, of is dat zoals bij de meeste stofzuigers maar 'zozo'?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

jannus66 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:23:
[...]

Ja, ervaringen, goed of slecht, kan hij goed omgaan met zones waar hij niet mag komen?
Maakt hij goed schoon? Geldt dit ook voor de dweilfunctie, of is dat zoals bij de meeste stofzuigers maar 'zozo'?
De zones die je instelt luistert hij prima naar. Maakt hier goed schoon. We hebben 1 hond met haarverlies en een dochter van 1.5 met verlies alles wat in de hand of mond zit.

Het is dus dagelijks wel nodig.
No mop en no sweep area is los in te stellen.

Dweilen is gewoon een natte lap over de vloer idd en vervangt geen goede schrob beurt. Verlaagt wel de frequentie hiervan. Dit deden we eerst wekelijks nu ongeveer maandelijks. Laten hem elke nacht zuigen en ongeveer 2x per week dweilen.

Hij denkt goed aan alle afgronden, komt drempels e.d zelf prima over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jannus66
Dennis1812 schreef op maandag 25 oktober 2021 @ 13:46:
[...]

De zones die je instelt luistert hij prima naar. Maakt hier goed schoon. We hebben 1 hond met haarverlies en een dochter van 1.5 met verlies alles wat in de hand of mond zit.

Het is dus dagelijks wel nodig.
No mop en no sweep area is los in te stellen.

Dweilen is gewoon een natte lap over de vloer idd en vervangt geen goede schrob beurt. Verlaagt wel de frequentie hiervan. Dit deden we eerst wekelijks nu ongeveer maandelijks. Laten hem elke nacht zuigen en ongeveer 2x per week dweilen.

Hij denkt goed aan alle afgronden, komt drempels e.d zelf prima over.
Bedankt voor de info!
Pagina: 1 ... 98 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.