Robotstofzuigers Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 97 ... 119 Laatste
Acties:
  • 1.156.271 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 01-04 13:02
@Gwaihir Dank hiervoor. Ik had al zo'n idee dat ik een proefdier zou zijn als ik dit apparaat zou aanschaffen. Misschien toch maar overslaan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:35
de ecovacs deebot n9+ is uit....

YouTube: Ecovacs Deebot n9+ (Review)

in china

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Webgnome schreef op zondag 12 september 2021 @ 16:41:
Ik had een filmpje gezien van de narwal T10 dweilrobot. Nu verkopen ze die alleen in de VS. Iemand ervaring met importeren?
Hoeveel lijkt die hier op? https://nl.aliexpress.com/item/1005003050258836.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Is idd volgens mij precies dezelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:44
Het lijkt er wel op maar als ze het als een xaomi narwal verkopen dan kun ej er volgens mij vanuit gaan dat het een scam is..'

offtopic:
en uit principe koop ik niks via ali

[ Voor 18% gewijzigd door Webgnome op 13-09-2021 21:18 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Webgnome schreef op maandag 13 september 2021 @ 21:17:
Het lijkt er wel op maar als ze het als een xaomi narwal verkopen dan kun ej er volgens mij vanuit gaan dat het een scam is..'
Dat weet ik nog niet zo net. Het lijkt erop dat Narwal zich (buiten China?) vooralsnog uitsluitend op Noord Amerika richt. (Op zich niet gek, voor een startend bedrijf, om niet in één klap wereldwijd naam op te willen bouwen.) Als gevolg daarvan probeer jij nu een Chinees product in de USA te kopen.

Die USA website geeft nl. aan dat het bedrijf erachter is (achter de verkoop in Noord Amerika dus!): Nova Silk Road Sarl, Company Address:C/o Regus 81 Rue de France 06000 Nice. (Waarbij gevestigd in een Regus co-working space al aangeeft dat 't niet enorm zal zijn.) Op de About me pagina staat dat dit de Europese vertegenwoordiging is. (In de praktijk dus kennelijk voor de hele westerse wereld.)

Elders op de site staat dat Narwal zelf de NARWAL TRADING (HONG KONG) CO., LIMITED is, een Chinees bedrijf dus. Bedenk dan ook dat dit bedrijf toch ergens robots moet laten maken (en flink wat bouwstenen / know how voor de aansturing halen?). Dan is het m.i. geen stretch dat hij prima uit de Xiaomi fabrieken kan rollen. OEM fabricage maakt 't natuurlijk nog geen Xiaomi product / deel van het Xiaomi ecosysteem van merken en producten. Daar vergaloppeert die verkoper zich op 't oog.

Ik bedoelde vooral: zoek 't ook 'ns elders dan, dan die US website. Maar aangezien er nog geen officiële import naar elders lijkt te zijn, komt je keuze dan inderdaad al snel uit bij Ali, of een dergelijke. Je zou kunnen proberen of dat Franse bedrijf je al naar iets in Frankrijk / Europa kan verwijzen..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

ik zou ver weg blijven bij ecovacs robotjes - hier 2 gehad, beide waardeloos/shit en 0,0 support vanuit ecovacs
- een is van de trap geflikkerd; die dacht dat ie daar ook over na beneden kon :?
- software is bagger; boundries werken niet, tijd schema werkt niet

nu een xiaomi mop - is de eerste (van 6 robots) die het 'echt goed doet'; maakt goed schoon, blijf niet hangen achter kabeltjes, respecteerd ingestelde boundries, tijdschema werkt, flikkert niet van de trap

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
@himlims_ welke xiaomi heb je ?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

"little bitch" (zo heet ie in de app; alexa, tell little bitch to start cleaning" :+

https://nl.aliexpress.com...0ff154981b24001b044bb7809

"Mi Robot Vacuum-Mop P" (staat ergens bij help)
https://www.amazon.nl/Xia...id=pla-897145605566&psc=1

dat is m volgens mij; ik probeer het exacte model in de app terug te vinden, maar dat krijg ik niet gevonden

//edit; hebben nogal wat van dit soort dingen 'versleten', schoonzus heeft webshop met die robotjes, dus soms met flinke korting kunnen kopen. Dit is werkelijk de eerste die 'doet wat je verwacht', menig is de software gewoon brak van, of werkt maar voor de helft

[ Voor 38% gewijzigd door himlims_ op 14-09-2021 11:23 ]

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Wat is het verschil tussen de pro en de gewone? Heb jij de pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
NullZer0 schreef op donderdag 19 augustus 2021 @ 13:17:
Ik weet niet of ik hier ook terecht kan met vragen over dweilrobots? Ik zag toevallig de Samsung Jetbot Mop die (helaas) niet in de EU verkrijgbaar lijkt te zijn. Volgens mij is het een redelijk veelzijdig en goed apparaat, behalve dan dat hij smart-functionaliteit mist. Dit vind ik echter voor een dweilrobot geen dealbreaker, daar je toch iedere keer even dat ding moet vullen en ervoor zorgen dat de pads schoon zijn :)

Nu kwam ik deze tegen op Bol.com: https://www.bol.com/nl/nl...ilrobot/9300000017143017/

Dit apparaat lijkt mij gewoon hetzelfde. Na wat ander onderzoek ben ik tot de conclusie gekomen; volgensmij zijn zowel de Samsung als de Nordval rebrands van de 'Everybot Edge'.
Ik kan niet echt iets vinden op Tweakers over deze 3, wel wat reviews op Coolblue en een aantal Engelstalige reviews. De één is lyrisch, de ander vind het totaal waardeloos.

Omdat ik het toch wel wat geld vind, mijn vraag: Heeft iemand hier dan misschien toch ervaring mee? En zo niet, zou het wat zijn denken jullie?
En, heb jij die ervaring inmiddels voor ons?

O.a. maakt dit apparaat, zoals (te?) velen, de vloer alleen nat of voert het ook vuil water af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NullZer0
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-04 09:26
Gwaihir schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:14:
[...]

O.a. maakt dit apparaat, zoals (te?) velen, de vloer alleen nat of voert het ook vuil water af?
Helaas, die ervaring heb ik nog niet. Ik heb na lang overwegen maar besloten voorlopig gewoon zelf te blijven dweilen, met een beetje uitzoekwerk leek het erop dat je er toch nog teveel aan moet doen (doekjes schoonmaken, apparaat onderhoud, watertank in de gaten houden zodat deze niet temidden van het schoonmaken leeg is, etc).

Aangezien ik nou ook weer niet zo'n gigantisch huis heb, heb ik maar gewoon een nieuwe mensendweil van de Lidl gekocht die het werk makkelijker maakt :+

Ik denk dat je toch meer moet investeren in een goede robotdweil dan het product wat ik linkte, jammer maar helaas. Een apparaat van €200+ waar ik zelf nog 90% van de tijd achteraan moet vangen is het mij ook niet waard.

[ Voor 12% gewijzigd door NullZer0 op 14-09-2021 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Westmania
Ja, die overweging heb ik ook. Maar wat is dan de beste non-dweil koop? Of toch die jij hebt?

• Ronald1302
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 27-05-2024
Bol.com heeft vandaag de iRobot Roomba combo in de aanbieding, maar ik kan er helaas weinig reviews over vinden.

Ik heb ooit eens een zeer goedkope robotstofzuiger gekocht, maar deze liep vast in de haren van mijn vloerkleed; hij ging er niet overheen, maar door er langs te rijden draaide de borstels zich alsnog vast. Als zo’n stofzuiger niet langs mijn vloerkleed kan, heb ik er niet veel aan.

Heeft iemand ervaring met hoe de Roomba’s hier mee omgaan?

• hamsteg
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

hamsteg

Species 5618

De 980 loopt bij ons over parket en vloerbedekking en heeft als uitdaging twee katten en drie bewoners. Bij de vloerbedekking gaat de zuiger naar maximaal (ook bij de zwarte tegels die bij de openhaard liggen). Wisselingen gaan zonder problemen, soms blijft de turbo zuigkracht wat langer aan. De wielen maken de overstap soepel. Zeer tevreden over deze aankoop. Niet vergeten bij schoonmaken het filter elke keer even uit te kloppen en om de twee weken de roterende borstels schoon te maken (met name aan de zijkanten waar haar zich oprolt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:31

paQ

Gwaihir schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 12:14:
[...]

moet zeggen dat ik wat dat betreft toch echt wel ben te spreken over de Roidmi eve plus.
We gebruiken 'm HEUL veel. Ook de dweilmodus.
Je kan in de kaart gewoon aangeven hoeveel water hij waar los moet laten. Het kán voorkomen dat ie op enig moment te weinig water heeft, nou dan vul je dat even bij and carry on.
Als je dat niet wilt, zul je moeten wachten op een Narwal. Die dweilt een stukje, gaat terug om zijn mopjes schoon te spoelen, en rijdt met vochtige mopjes weer terug voor het volgende stukje.

Narwal heeft in het begin geleverd via crowdfunds. Heb bijna 2 jaar lang contact met ze gehad, maar willen vooralsnog nog altijd niet in Europa gaan leveren.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• paQ

paQ

Westmania schreef op maandag 13 september 2021 @ 18:56:
Is idd volgens mij precies dezelfde.
Hier heb je hem voor 200 minder
https://nl.aliexpress.com...5ec6349b590e4ea685b9431ac

D'r zitten echter wel een paar nadelen aan de (unieke) Narwal mijns inziens:
- afhankelijk van de functie moet je de borstels wisselen
- hij kan maar 1 ding tegelijk
- geen afzuiging van opgezogen vuil

Dus het is eigenlijk een automatische mop, en minder een stofzuiger wat mij betreft.
Ik dweil echt niet elke dag, maar de stofzuiger rijdt nagenoeg wel elke dag zijn ronde. Ergo: voor 1 - 2 keer in de week is het een pittig geprijsd ding dat best nog wat onderhoud vergt

[ Voor 22% gewijzigd door paQ op 15-09-2021 16:00 ]

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:32
Ik toevallig deze dweil robot van dream voorbij komen. Ze doen het even anders tov roborock.

https://testsiegertv.com/dreame-bot-w10-wisch-saugroboter/

• chris_vanr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
Hier wordt een narwhal met de s7 vergeleken YouTube: MOST Robotic Mops are BAD, These Aren't.

• Webgnome
Precies die had ik gezien vandaar dat ik de narwal zou willen :)

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

karakedi schreef op woensdag 15 september 2021 @ 21:44:
Ik toevallig deze dweil robot van dream voorbij komen. Ze doen het even anders tov roborock.

https://testsiegertv.com/dreame-bot-w10-wisch-saugroboter/
dat is weer heel erg a la narwal

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 16-09-2021 16:29 ]

• paQ

paQ

Ik zit met een navigatie-dingetje.

Mijn robot (roidmi eve plus) staat rechtsboven in het gele vlak (woonkamer) in de base.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YV0lHmRRdHnNvl4D-8s_VmeWPRg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I5RoUG2hgNQD8V6F6x71Kfaj.jpg?f=fotoalbum_large

Ik stel zelf geen volgorde in, dus meestal doet ie, geel, groen (keuken), rood (eetkamer) en dan gaat ie weer terug, want grijs (hal zijkant) en oranje (kantoor) zijn meestal dicht met een deur. Tussen de andere vertrekken zitten geen deuren.

Als bij de laatste keer passeren van rood, de deur daar dicht was, dan wordt de map bijgewerkt (logisch) maar dan kan ik dus ook niet zeggen: maak grijs schoon, want hij kan daar volgens zijn laatste informatie niet komen. Meestal haakt ie dan af halverwege rood.

Naja goed, maakt niet uit.
Als ik kantoor wil zuigen/moppen dan zet ik hem handmatig neer midden in het grote deel van oranje, of juist in dat 'gangetje' van oranje. Hij draait dan een keer rond en herkent waar hij is.

Nu het probleem:
Als hij klaar is in oranje, dan rijdt hij naar rechtsboven van de kamer, dus zeg maar achter de muur van de keuken, om zo via de kortste route terug te rijden naar de base. Maar dat kan helemaal niet. Ik heb er al handmatig een virtual wall tussen gezet, maar dat maakt voor het navigeren helemaal niets uit.

Is dit op te lossen op de een of andere wijze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pixelmagic
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-04 21:18

Pixelmagic

Ubergeek

Famous schreef op vrijdag 10 september 2021 @ 14:26:
[...]

Ik ken die allemaal niet (zelf geen ervaring mee).
Mijn keuze voor Roborock kwam mede doordat er ontzettend veel onderdelen los te vinden zijn.

De S7 heb ik zelf en de S5 (Max) hebben meerdere vrienden.
Ik heb filmpjes gekeken van Vacuum Wars en daar mijn keuze voor de S7 op gebaseerd ipv de S5.

Waarom?
  • Betere 'borstel', zeker voor haren
  • Dweil die carpet detecteert en de dweil automatisch intrekt + harder gaat zuigen (deze wordt ook op de map anders aangegeven in de app)
  • Een dweil die vibreert wat (aldus de testen) een stuk beter schoonmaakt
  • Uitbreiding mogelijk voor het automatisch leegmaken
  • Nieuwer dus wellicht nog meer verbetert
De S5 was wel een twijfel omdat redelijk wat vrienden die hebben, zeer tevreden zijn & de prijs kwaliteit erg goed is. Zeker als je hem voor de €270,- kan oppikken.

Wil je perse in jouw lijstje blijven zal ik eens kijken of Vacuum Wars daar een video over heeft, die test ze aardig goed en kijkt lekker weg :P
Ok, sinds vorige week een Eufy 35C hier rond aan het karren, doet precies wat hij moet doen, klimt netjes op het kleed en gaat terug naar huis wanneer hij honger heeft. Dus voor anderen die geen vermogen uit willen geven hier een tevreden klant voor een beestje van €179.

PVoutput van mijn 4950Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 16:40

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Zojuist een nieuwe update gehad voor Truus (S5.Max)

Werkt goed. Zeker voor de s5max met niet pulserende dweil een uitkomst om de keuken net wat beter schoon te krijgen :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/JN1P6aZ.jpeg

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/vhOJEri.jpeg

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Laatst online: 18:14

DataCopy

Dum vita est spes est

JoSchaap schreef op zaterdag 18 september 2021 @ 18:00:

Werkt goed. Zeker voor de s5max met niet pulserende dweil een uitkomst om de keuken net wat beter schoon te krijgen :)
Inderdaad een goeie update. Even een vraagje: heb je ook al meerdere ruimtes ineens proberen te doen? Ik heb nu het vage effect dat als ik 3 ruimtes laat zuigen, hij er twee in zig-zag doet, en eentje normaal... 8)7

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:17
Besloten om een robot stofzuiger te kopen.
Heb 2 modellen de Eufy Robovac G10 en de Xiaomi Roborock S5 die wat duurder is.

Mij eisen is dat dweil functie op zit. En over drempels en tapijt kan zuigen.
En dat de onderdelen goed verkrijgbaar is.

En wil dat ik de robot op de eerste verdieping kan plaatsen waar hij verder kan. Weet niet of bij robot stofzuiger mogelijk is

iRobot Roomba Combo is ook optie maar ik kan hier weinig over vinden.

[ Voor 8% gewijzigd door Evertt op 19-09-2021 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weggooi24
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 08-11-2024
Iemand al ergens de Dock voor de S7 gezien? Op Geekbuying is ie uitverkocht en kan hem nergens vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bassos30
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 28-03 06:46
Evertt schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:21:

En wil dat ik de robot op de eerste verdieping kan plaatsen waar hij verder kan. Weet niet of bij robot stofzuiger mogelijk is

Denk dat de s5 dit allemaal kan. Geen ervaring met de Robovac10 al lijkt deze wel minder kwa techniek. Geen lidar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-04 20:02
Weggooi24 schreef op zondag 19 september 2021 @ 17:52:
Iemand al ergens de Dock voor de S7 gezien? Op Geekbuying is ie uitverkocht en kan hem nergens vinden.
Ik heb hem net drie dagen binnen vanaf hier:

https://nl.aliexpress.com/item/1005003161248205.html

Duurde ongeveer een weekje vanuit Polen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Wat is de verschil tijdens Xaiomi en AliExpress Roborock? Zoals deze link https://m.nl.aliexpress.c...b6ef7m.jpg_640x640Q90.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 24-04 13:41
Evertt schreef op zondag 19 september 2021 @ 21:11:
Wat is de verschil tijdens Xaiomi en AliExpress Roborock? Zoals deze link https://m.nl.aliexpress.c...b6ef7m.jpg_640x640Q90.jpg
Niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brutus26
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 13-04 22:09
Hier is de S7 maar 508 euro ook vanuit Polen dus goed koper via amazon

quote]Slurpgeit schreef op zondag 19 september 2021 @ 20:28:
[...]

Ik heb hem net drie dagen binnen vanaf hier:

https://nl.aliexpress.com/item/1005003161248205.html

Duurde ongeveer een weekje vanuit Polen.
[/quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Moet de S5 altijd wifi hebben om te werken?
En is de stofzuiger zonder smartphone te gebruiken met een website?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

DataCopy schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:02:
[...]

Inderdaad een goeie update. Even een vraagje: heb je ook al meerdere ruimtes ineens proberen te doen? Ik heb nu het vage effect dat als ik 3 ruimtes laat zuigen, hij er twee in zig-zag doet, en eentje normaal... 8)7
ik heb alleen 3 kamers los geprobeerd tot nu toe. elke dag te dweilen lijkt me niet fijn voor het laminaat :+

Ik zal donderdag eens testen met 4 kamers op een rij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 24-04 16:36
DataCopy schreef op zondag 19 september 2021 @ 13:02:
[...]

Ik heb het idee dat in kamers waar de S5 Max (door de route) al een regelmatig kruispatroon reed, deze dat nu niet meer doet en dan juist dubbel zig-zag doet.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DeeeJeee
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 17:51
Ik heb onlangs de Dyson 360 Heurist aangeschaft.
Hij is nu in de aanbieding en 200 euro goedkoper en nu 799 euro.

Het is erg makkelijk in gebruik te nemen.
Je kunt een app installeren en daar staat heel duidelijk wat te doen.
Zo kun je eerst een plattegrond laten maken van je woning.
Die plattegrond kun je daarna bewerken en in zones verdelen zoals de kamers of een kleed.
Vervolgens kun je die zones in stille modus laten stofzuigen of in max maar ook in de hoge modus voor bijvoorbeeld tapijt, dan trek de stofzuiger de borstel in.
En tot slot kun je ook lijnen instellen waar de stofzuiger niet overheen mag.

De map maakt hij heel nauwkeurig en hij zuigt ook heel keurig die map en dat laat hij dan zien aan het einde van de stofzuigbeurt in een map.
Het zuigen gaat erg goed, alles is erg schoon en het opgezogen stof kun je zien in het doorzichtige bakje wat je er makkelijk kunt afhalen om te legen.
Het geluid is wat harder dan een Philips slede stofzuiger die ik heb e dan nog in de stille modus.
En hij doet in een uur en 8 minuten wat ik zelf in 10 minuten doe maar dat maakt niet uit omdat ik dan toch niet thuis ben.
Hij heeft ruim voldoende accu capaciteit voor het stofzuigen en als je huis groter is gaat hij zelf laden en weer verder waar die gebleven was.
Drempels zijn geen probleem en hij blijft verder nergens hangen zoals bijvoorbeeld in de vijf potige bureaustoel in de studeerkamer.
Daar zie je een rond stipje waar de stoel staat.
Kortom, ik ben erg tevreden met de Dyson.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6Wek4WPsCuRamFN1KStzRiVJBoI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hRhM9yqrHTXBYWIpVpJjORYr.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WLwTvclbQRREBJF7PvprYaHoE1g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bziTDRWTKa83wy1l10EFHwmg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NcB699PvVBagamhqNIZlHCEFGKk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/b9XXKzzXGEq50oAqQBi1BW6Z.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door DeeeJeee op 20-09-2021 09:54 ]

Rampage 4 extreme, i7-4960X, RTX2070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:35
Na nog geen jaar is het rechterwiel van onze S5 Max overleden. Roborock klantenservice is een drama. Nu zelf maar een replacement besteld via Ali. Hopen dat alles daarmee weer soepeltjes verloopt.

psn: NL-SosuA-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:48

The Executer

Lekker belangrijk!

Sosua schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:04:
Na nog geen jaar is het rechterwiel van onze S5 Max overleden. Roborock klantenservice is een drama. Nu zelf maar een replacement besteld via Ali. Hopen dat alles daarmee weer soepeltjes verloopt.
Waar begonnen de klachten mee, of was het poof, it's gone?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sosua
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19:35
The Executer schreef op maandag 20 september 2021 @ 12:06:
[...]

Waar begonnen de klachten mee, of was het poof, it's gone?
Melding dat wheel short circuit had. Van een op andere moment. Loopt ook heel stroef.

psn: NL-SosuA-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:17
himlims_ schreef op dinsdag 14 september 2021 @ 10:27:
[...]

ik zou ver weg blijven bij ecovacs robotjes - hier 2 gehad, beide waardeloos/shit en 0,0 support vanuit ecovacs
- een is van de trap geflikkerd; die dacht dat ie daar ook over na beneden kon :?
- software is bagger; boundries werken niet, tijd schema werkt niet

nu een xiaomi mop - is de eerste (van 6 robots) die het 'echt goed doet'; maakt goed schoon, blijf niet hangen achter kabeltjes, respecteerd ingestelde boundries, tijdschema werkt, flikkert niet van de trap
Geen enkele last van niet werkende boundaries oid bij Truus. Dat deed hij juist vanaf het begin goed..Had zelf alleen problemen met het geheugen als een demente (zelfde plek 3x langs), en niet wifi kunnen krijgen. Maar sinds de nieuwe webservers en bot update geen enkel probleem meer gehad.

[ Voor 6% gewijzigd door GAIAjohan op 20-09-2021 12:16 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Evertt schreef op zondag 19 september 2021 @ 16:21:

waarom dan niet voor hetzelfde geld (ongeveer) een met een stofzak in het basisstation :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
paQ schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:13:
[...]

waarom dan niet voor hetzelfde geld (ongeveer) een met een stofzak in het basisstation :?
Welke kan dat leveren die zie geen modellen die dit hebben die ik als keuze heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

The Executer schreef op zaterdag 4 september 2021 @ 08:01:
Heb van de week Rocky nog eens goed bekeken, probleem zit toch in het voorste wiel. Had deze er even uit gepakt en bij het asje beet gehouden en het wieltje laten draaien, tik zit toch daarin. Maar eens kijken of ik iets kan regelen via de verkoper (via Ali).
Hmm, probleem lijkt ook niet te zitten in het voorste wieltje. Als ik deze eruit pak en bij het asje beet hou, is dat alles behalve gesloten. Maar, aangezien hier toch druk op zit, kan dat het issue niet zijn. Zojuist even een filmpje gemaakt waar hij bezig was:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Evertt schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:24:
[...]

Welke kan dat leveren die zie geen modellen die dit hebben die ik als keuze heb.
https://nl.aliexpress.com...2212000024681525882%22%7D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Wij zitten er aan te denken om de S7 aan te gaan schaffen. Wij hebben op dit moment een Neato Botvac D7 en dat is toch wel een mooi apparaat maar we zijn op zoek naar een dweil functie. De neato stofzuigt nu elke ochtend het hele huis (100m2).

Is het mogelijk om bij de S7 aan te geven wanneer hij moet gaan dweilen en wanneer niet? Elke dag het huis dweilen lijkt ons zelfs een beetje overdreven. Is dat dus instelbaar of is het een en/en verhaal?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
The Executer schreef op maandag 20 september 2021 @ 13:37:
[...]

Hmm, probleem lijkt ook niet te zitten in het voorste wieltje. Als ik deze eruit pak en bij het asje beet hou, is dat alles behalve gesloten. Maar, aangezien hier toch druk op zit, kan dat het issue niet zijn. Zojuist even een filmpje gemaakt waar hij bezig was:

[YouTube: Roborock S5 Max wheel problem]
Die tik van je, dat zijn toch gewoon de randen in je vloer? :? (Waarschijnlijk inderdaad tegen 't neuswieltje.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Bedankt.

Ze noemen dit een andere merk. Ben benieuwd of hetzelfde is als de Roborock S8 Max. Het ziet hetzelfde eruit.

Ben ook benieuwd hoeveel een losse dock met afval bak kost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Gwaihir schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:56:
[...]

Die tik van je, dat zijn toch gewoon de randen in je vloer? :? (Waarschijnlijk inderdaad tegen 't neuswieltje.)
Ik snap je reactie! Dat zou je inderdaad verwachten, maar hij doet dit ook op de lange rechte stukken. Het was nu toevallig dat hij met de nieuwe firmware eerst de lange kant doet, en daarna overdwars. Hij was nu dus net met het stukje overdwars bezig, puur toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:54
Webgnome schreef op maandag 20 september 2021 @ 14:40:
Wij zitten er aan te denken om de S7 aan te gaan schaffen. Wij hebben op dit moment een Neato Botvac D7 en dat is toch wel een mooi apparaat maar we zijn op zoek naar een dweil functie. De neato stofzuigt nu elke ochtend het hele huis (100m2).

Is het mogelijk om bij de S7 aan te geven wanneer hij moet gaan dweilen en wanneer niet? Elke dag het huis dweilen lijkt ons zelfs een beetje overdreven. Is dat dus instelbaar of is het een en/en verhaal?
Het is instelbaar in het programma. Maar in de praktijk moet je toch watervullen en de dweil plaatsen als je wilt dweilen, en daarna wil je de dweil en de mount verwijderen.

Standaard gaat ie niet dweilen als de mount er niet ingeklikt is (duh!). Oftewel, ik heb die instelling nog nooit gebruikt in de praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 18:35
Ik heb gewoon in elke kamer het dweilen uitgezet. Wil er toch bij zijn als hij dat doet, en de dweil weer weghalen als hij klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20-12-2024

Famous

R 400+

borft schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:32:
[...]

Het is instelbaar in het programma. Maar in de praktijk moet je toch watervullen en de dweil plaatsen als je wilt dweilen, en daarna wil je de dweil en de mount verwijderen.

Standaard gaat ie niet dweilen als de mount er niet ingeklikt is (duh!). Oftewel, ik heb die instelling nog nooit gebruikt in de praktijk.
Kan je niet meerdere programma's erin zetten?
Eentje bijvoorbeeld ma/vrij zuigen en dan nog eentje zaterdag incl. dweilen?

Ik gebruik zelf geen schema maar tijdens het doorkijken van de app leek het alsof dit mogelijk was.
Zet hem meestal gewoon aan als ik naar werk ga en dan met of zonder dweilen :)

Xbox live: Ghesous | Polo AW GTI 275pk, 450nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Evertt schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:21:
[...]

Bedankt.

Ze noemen dit een andere merk. Ben benieuwd of hetzelfde is als de Roborock S8 Max. Het ziet hetzelfde eruit.

Ben ook benieuwd hoeveel een losse dock met afval bak kost.
sja, het is net als dreame, Youpin, roidmi, mi, aqara... op veel vlakken is het allemaal 1 pot nat verwacht ik.
Net zoals met veel witgoed. Ander merkje erop et voila.

De Narwall is ondertussen ook deel van het Xiaomi ecosysteem zo te zien, en wordt ook al onder andere merknamen verkocht. Hoe dat precies werkt in China weet ik ook niet. Maar het zal net zoals met auto's en vaatwassers gaan verwacht ik.

Ik heb ook vloerverwarming thermostaten in elk vertrek in huis, die worden op amazon onder een stuk of 6 merknamen verkocht. Allemaal exact hetzelfde ding.

[ Voor 29% gewijzigd door paQ op 20-09-2021 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borft
Famous schreef op maandag 20 september 2021 @ 15:46:
[...]

Kan je niet meerdere programma's erin zetten?
Eentje bijvoorbeeld ma/vrij zuigen en dan nog eentje zaterdag incl. dweilen?

Ik gebruik zelf geen schema maar tijdens het doorkijken van de app leek het alsof dit mogelijk was.
Zet hem meestal gewoon aan als ik naar werk ga en dan met of zonder dweilen :)
ja dat kan prima. Mijn punt is meer, je moet, als je wilt dweilen, dat toch voorbereiden, door er een dweil onder te hangen en watertank te vullen. Daarnaast wil je, na het dweilen, de dweil weer verwijderen. Dus dan kan je net zo goed gewoon altijd hetzelfde programma doen, en dan dweilt ie als er een dweil is, en anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Daarnaast wil je, na het dweilen, de dweil weer verwijderen.
waarom wil ik dat? Misschien wil ik dat alleen als het echt nodig is :P

[ Voor 22% gewijzigd door Webgnome op 20-09-2021 17:50 ]

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:01

Dennis1812

Amateur prutser

Webgnome schreef op maandag 20 september 2021 @ 17:50:
[...]

Dat wil de robot.
Die van mij vraagt er netjes om.
Waarom zou je het niet willen? Je dweil wil je toch wassen of op zijn minst goed uitspoelen?

Bij mij is de dweilbak een andere dan de stofzuigbak. Zit een kleiner stofreservoir in en dus een waterbak.
Ik maak elke dag de bak leeg en na het dweilen wil ik mijn dweil weer schoon hebben.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
Heb vandaag de Roborock S5 max besteld op banggood.
Blijf mij weer verbazen dat China shops goedkoper zijn en hoeveel meer prijs de shops vragen hier in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravertal
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:30

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik heb de update ook gehad. Normaal laat ik de S5 de hele kamer (woonkamer en keuken) zuigen en dweilen. Maar als ik het goed begrijp moet ik een aparte map maken zodat er "dubbel" gedweild wordt?

WP: PUHZ-SW75YAA ERST30D-VM2ED.UK en Itho Daalderop WTW HRU 350 ECO unit HR RFT en 23 panelen á 335 wp (11 op oost en 12 op zuid), 13 panelen á 380 wp op noord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
Ik lees overal dat je bij de S5/S7 geen schoonmaakmiddel in het water mag doen? Hoe word een vloer dan schoon met alleen water?

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Dennis1812 schreef op maandag 20 september 2021 @ 18:06:
[...]

Dat wil de robot.
Die van mij vraagt er netjes om.
Waarom zou je het niet willen? Je dweil wil je toch wassen of op zijn minst goed uitspoelen?

Bij mij is de dweilbak een andere dan de stofzuigbak. Zit een kleiner stofreservoir in en dus een waterbak.
Ik maak elke dag de bak leeg en na het dweilen wil ik mijn dweil weer schoon hebben.
Mijn S7 vraagt er niet om.

Laat het ook vaak ff snel rondje zuigen en dan kan de dweil er gewoon onder blijven.

Heb geen kinderen of huisdieren dus misschien wordt die niet vies genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famous

Famous

R 400+

Webgnome schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:12:
Ik lees overal dat je bij de S5/S7 geen schoonmaakmiddel in het water mag doen? Hoe word een vloer dan schoon met alleen water?
Online gelezen dat mensen het wel doen maar het is geen volwaardige vervanger. De s7 is een stuk beter omdat de dweil vibreert.

Moet zeggen dat de vloer echt wel schoon is, maar zoals hierboven aangegeven heb ik geen kinderen of huisdieren :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:32
Er zijn wel specifieke middeltjes voor robots. Kwam deze tegen. https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07ZTFM4D9

WIl het een keer zelf bestellen en uitproberne.

Daarnaast heb je deze:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08TVP444T
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08545QSX1/

[ Voor 12% gewijzigd door karakedi op 21-09-2021 08:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

Even een waarschuwing voor overige s5max eigenaren met veel drempels en dus (kras) slijtage onderaan de bot. dit beperkt zich niet tot de bot alleen maar ook de tank kan hierdoor mogelijk uiteindelijk gaan lekken.

Ik heb zelf de tank altijd leeg als er niet gedweild word; maar als je dus niet drempelloos woont is dit wel iets om een oogje op te houden. :)
Bravertal schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 07:04:
[...]

Ik heb de update ook gehad. Normaal laat ik de S5 de hele kamer (woonkamer en keuken) zuigen en dweilen. Maar als ik het goed begrijp moet ik een aparte map maken zodat er "dubbel" gedweild wordt?
als je selective room cleaning aanzet in de RR app heb je nu een (1X) linksonderin.
Tik erop om er 2X of 3X van te maken en dan gaat elke kamer 2 of meer cycles :)
niet in de tank nee, ik gooi meestal een scheutje allesreiniger op de dweil en wring m dan licht uit. bij mij begint Truus in de smerigste ruimte (die tevens het natst word gedweild) de keuken. met de tijd dat de laminaatruimtes aan de beurt zijn is de allesreiniger er wel uit gespoeld (zeker met de 2 cycles nu).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

karakedi schreef op dinsdag 21 september 2021 @ 08:27:
[...]

Er zijn wel specifieke middeltjes voor robots. Kwam deze tegen. https://www.amazon.de/-/nl/dp/B07ZTFM4D9

WIl het een keer zelf bestellen en uitproberne.

Daarnaast heb je deze:
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08TVP444T
https://www.amazon.de/-/nl/dp/B08545QSX1/
Ik denk echt dat dat bs is. Een beetje goed schoonmaakmiddel, zo dun als water moet gewoon door dat minipompje kunnen zo lang het zich niet af zet. En in een bakje met zo weinig inhoud zouden een paar druppels ook echt genoeg moeten zijn.
Ik gooi hier af en toe ook een beetje schoonmaakmiddel in de robot, gewoon in de watertank, en tot nu to geen problemen gehad ermee. In het ergste geval even de compressor erop :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chris_vanr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 24-03-2024
[...]

Je dweil is na de dweilbeurt vies en vochtig. Na een dag zal die gaan stinken en de bacteriën zich vermenigvuldigen. Je wilt echt niet dezelfde dweil hergebruiken voor meerdere dweilbeurten, ook al laat je de ruimtes elke dag dweilen.

Misschien zou dat wel kunnen met 'n systeem als de narwhal die z'n dweiltjes gaat uitspoelen in z'n basestation, maar niet een s7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonnyBBQ
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 24-04 15:06

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Nice, op deze functie wacht ik al een tijdje. Bij het dweilen zijn er hier toch soms strepen te zien op de tegels. (S5Max) Ik zit echter op de Mi Home app, dus ik zal nog even moeten wachten op de firmware. Weet iemand hoeveel tijd er in het verleden zat tussen een FW update beschikbaar via Roborock, en via Mi Home?

• Evertt
Is er ook een dock beschikbaar voor de S5 Max?

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 10:33
Heeft iemand ervaring met "Coolladen"? Ik zit al een tijd te azen op een s5 max, en zag deze reactie:
Evertt schreef op maandag 20 september 2021 @ 21:51:
Heb vandaag de Roborock S5 max besteld op banggood.
Blijf mij weer verbazen dat China shops goedkoper zijn en hoeveel meer prijs de shops vragen hier in Europa.
Vervolgens heb ik weer het zoveelste zoekrondje gemaakt, en kennelijk biedt coolladen hem aan voor 319.- https://www.coolladen.com...aubsauger-globale-version. Ik vond op de hele GoT exact één keer de naam van deze webshop van iemand die er succesvol een telefoon gekocht heeft. Is dit te mooi om waar te zijn? Is dit een ex-BTW frats?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:43
roelboel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 08:57:
Heeft iemand ervaring met "Coolladen"? Ik zit al een tijd te azen op een s5 max, en zag deze reactie:

[...]

Vervolgens heb ik weer het zoveelste zoekrondje gemaakt, en kennelijk biedt coolladen hem aan voor 319.- https://www.coolladen.com...aubsauger-globale-version. Ik vond op de hele GoT exact één keer de naam van deze webshop van iemand die er succesvol een telefoon gekocht heeft. Is dit te mooi om waar te zijn? Is dit een ex-BTW frats?
Adres:
Kamer 1318-19, Holly Event Commercieel Centrum, 610 Nathan Rd,
Mong Kok, Kowloon, Hong Kong
999077

Is overigens geen heel scherpe prijs ten opzichte van eerdere aanbiedingen bij Aliexpress/Banggood etc.:
https://nl.pepper.com/search?q=roborock%20s5%20max

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 24-04 16:46
Schoonmaakazijn werkt perfect.

• Gwaihir
  • Niet online
Als @dutchgio ook aangeeft: op zich een normale prijs voor een Chinese shop die zich ertussen wil / moet vechten. Verzonden vanuit Duitsland, dus geen achteraf gedoe met BTW e.d. te verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:01

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

NEWUSER-CL scheelt je nog eens 5 euro.
Betalen met PayPal zit je redelijk veilig.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt

[...]

Ik heb toen deze korting gebruikt https://nl.pepper.com/aan...-7-daagse-levering-207723 €312 incl BTW via CZ. Deze is maandag ochtend en komt als het goed binnen.

• roelboel
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 27-03 10:33
Evertt schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:45:
Ik heb toen deze korting gebruikt https://nl.pepper.com/aan...-7-daagse-levering-207723 €312 incl BTW via CZ. Deze is maandag ochtend en komt als het goed binnen.
Scherpe prijs, maar was de kortingscode maandag nog wel geldig? Pepper beweert van niet, vandaar.

• The Executer

The Executer

Lekker belangrijk!

Vandaag even een nieuw filmpje gemaakt waarbij de stofzuiger de lange kant van de planken pakt:

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 00:21
Ik heb de RoboRock app op een iPad gezet en daar ingelogd. Werkte prima. Vervolgens wilde ik vanochtend vanaf mijn iPhone de stofzuiger starten, maar hij blijft staan op Loading map. Niets werkt. App afgesloten, telefoon herstart, via wifi of 4g, in en uitloggen.

Iemand een tip of dezelfde ervaring gehad? Gaat om een S5Max

• borft
[...]

Ten eerste is de dweil vies na het dweilen, ten tweede hangt er anders een natte lap onder je stofzuiger op de vloer. Ten derde, als je daarna weer gaat dweilen/stofzuiger, doe je dat met een vieze en droge dweil.

Beste resultaten haal ik hier, met een schone, natte dweil. Als ie klaar is, gaat de dweil in de was.

Als je met de hand je vloer dweilt gebruik je toch ook een schone dweil? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Evertt
roelboel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:54:
[...]

Scherpe prijs, maar was de kortingscode maandag nog wel geldig? Pepper beweert van niet, vandaar.
De korting was nog geldig alleen niet de korting bedrag wat op Pepper stond.

• Gwaihir
  • Niet online
@t14wo Die haalt hij bij de stofzuiger. En die stond bij mij langere tijd op een plek met slechte WiFi..

• XeNeRgY
  • Niet online
Ik krijg met mijn Roborock S5 Max het dweilen met geen mogelijkheid voor elkaar zonder dat de vloer vol strepen staat. Het betreft een grijze gietvloer. Wat ik geprobeerd heb:
- dweil van droog tot drijfnat op de Roborock monteren
- hoeveelheid water van Low tot Max
- dweilen met enkel water
- dweilen met schoonmaakazijn
- dweilen met allesreiniger
- de vloer op verschillende plekken met kopjes water extra nat maken
- nieuwe dweil

Ik vraag me af of de strepen ontstaan door het opdrogen. Mijn indruk is dat de dweil niet volledig nat blijft waardoor tijdens het dweilen al 'strepen ontstaan' doordat een strook niet gedweild wordt. De waterhardheid is in onze regio hoog. Mogelijk is dat het probleem.

Heeft iemand de gouden tip om van de strepen af te komen?
@Binnetie @BlazeMuis hebben jullie dit probleem op kunnen lossen?

• t14wo
Gwaihir schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:12:
@t14wo Die haalt hij bij de stofzuiger. En die stond bij mij langere tijd op een plek met slechte WiFi..
Ik zie de stofzuiger wel gewoon bij my devices staan. en heeft de status Online. Ik heb nu overigens zoals op iPad als iPhone dezelfde problemen waarbij de map eindeloos blijft laden.

Ik ga de stofzuiger eens resetten.

• BlazeMuis
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 23:00
XeNeRgY schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:27:
Ik krijg met mijn Roborock S5 Max het dweilen met geen mogelijkheid voor elkaar zonder dat de vloer vol strepen staat. Het betreft een grijze gietvloer. Wat ik geprobeerd heb:
- dweil van droog tot drijfnat op de Roborock monteren
- hoeveelheid water van Low tot Max
- dweilen met enkel water
- dweilen met schoonmaakazijn
- dweilen met allesreiniger
- de vloer op verschillende plekken met kopjes water extra nat maken
- nieuwe dweil

Ik vraag me af of de strepen ontstaan door het opdrogen. Mijn indruk is dat de dweil niet volledig nat blijft waardoor tijdens het dweilen al 'strepen ontstaan' doordat een strook niet gedweild wordt. De waterhardheid is in onze regio hoog. Mogelijk is dat het probleem.

Heeft iemand de gouden tip om van de strepen af te komen?
@Binnetie @BlazeMuis hebben jullie dit probleem op kunnen lossen?
Nooit op kunnen lossen en ik heb van alles geprobeerd (ook demi water). Ik dweil nu elke week zelf weer.

• XeNeRgY
  • Niet online
BlazeMuis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:37:
[...]

Nooit op kunnen lossen en ik heb van alles geprobeerd (ook demi water). Ik dweil nu elke week zelf weer.
Jammer. Sluit wel aan bij mijn verwachting. Dan ga ik ook niet meer te veel proberen.

• Binnetie
XeNeRgY schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:42:
[...]

Jammer. Sluit wel aan bij mijn verwachting. Dan ga ik ook niet meer te veel proberen.
Ik heb eerlijk gezegd geen strepen op mijn vloer. Heb een lichte vloer met reliëf waardoor het niet opvalt denk ik. Ik denk ook dat het deels door de wielen ontstaat want ik zie ben door z'n eigen dweilspoor heen rijden.

Ter aanvulling: mijn vriendin heeft ook een S7 en een zwarte vloer. Daar zie je ook geen strepen.

[ Voor 10% gewijzigd door Binnetie op 22-09-2021 13:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dutchgio
roelboel schreef op woensdag 22 september 2021 @ 10:54:
[...]

Weer een nieuwe deal op Pepper, nu bij een DHgate shop voor €284,83.
https://nl.pepper.com/aan...eur28483-at-dhgate-209857

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-04 13:07

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

BlazeMuis schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:37:
[...]

S7 proberen? Die regelt de boel elektronisch en schrobt ook werkelijk de vloer. Weet niet of je in de buurt (assen) woont, anders kan ik wel eens een avondje langskomen met Tippi Wan.

Professioneel Heftruck Syndroom

• Gwaihir
  • Niet online
t14wo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:33:
Ik zie de stofzuiger wel gewoon bij my devices staan. en heeft de status Online. Ik heb nu overigens zoals op iPad als iPhone dezelfde problemen waarbij de map eindeloos blijft laden.
Ik mocht meen ik soms genieten van een melding 'network slow' maar niet altijd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• t14wo
t14wo schreef op woensdag 22 september 2021 @ 13:33:
[...]

Ik ga de stofzuiger eens resetten.
Opgelost!

Hoewel de stofzuiger in de app op Online stond, was de oorzaak simpel: de kat heeft bovenop de robot gestaan en ‘m gereset door de knoppen in te drukken. :P

• Westmania
dutchgio schreef op woensdag 22 september 2021 @ 15:24:
[...]

Weer een nieuwe deal op Pepper, nu bij een DHgate shop voor €284,83.
https://nl.pepper.com/aan...eur28483-at-dhgate-209857
Als ik doorklik, dan komt ie toch op een prijs van 320 euro uit. Of doe ik iets verkeerd?

• dutchgio
Westmania schreef op woensdag 22 september 2021 @ 23:50:
[...]

Als ik doorklik, dan komt ie toch op een prijs van 320 euro uit. Of doe ik iets verkeerd?
Zie de tekst bij Pepper, er zijn kortingscodes om op die prijs te komen.

• Evertt
De S8 Max is gisteren binnen gekomen.

Moet alleen de kamers goed in kaart brengen.

Kan ik dat het beste door alle stoelen van de grond te halen of is dat niet nodig?

Welke app is daar het beste voor roborock of de xiaomi app?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Evertt schreef op donderdag 23 september 2021 @ 11:56:
De S8 Max is gisteren binnen gekomen.

Moet alleen de kamers goed in kaart brengen.

Kan ik dat het beste door alle stoelen van de grond te halen of is dat niet nodig?

Welke app is daar het beste voor roborock of de xiaomi app?
Ik heb je al 2x zien posten dat je een S8 hebt. Maar die kan toch helemaal niet stofzuigen? :? Daar kun je mee bellen.

Goed even weer ontopic. De vragen zijn al vaker gesteld in dit topic.

Ik heb de stoelen van de grond gehaald en gebruik de Roborock app.

• Gwaihir
  • Niet online
Binnetie schreef op donderdag 23 september 2021 @ 12:08:
Ik heb de stoelen van de grond gehaald.
't is wel een S8, hè, en nog MAX ook. Ik zou toch ook de kasten maar weghalen. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Binnetie
Gwaihir schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:17:
[...]

't is wel een S8, hè, en nog MAX ook. Ik zou toch ook de kasten maar weghalen. :+
Sorry, dat inderdaad ook. Maar wat ik in de handleiding erover las is dat er geen vloerkleden mogen liggen en geen individuen in de ruimte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Ja, uiteraard, ik snap dat één individuele kat of hond al te veel is.
Maar hoe zit 't met 'n loslopende hamster dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Binnetie
Gwaihir schreef op donderdag 23 september 2021 @ 13:34:
[...]

Ja, uiteraard, ik snap dat één individuele kat of hond al te veel is.
Maar hoe zit 't met 'n loslopende hamster dan?
Deze moeten ook van de vloer, de handleiding waarschuwt daar zelfs voor dat het erg lastig is om opgezogen dieren te verwijderen uit het stofbakje. Komt omdat de S8 MAX geen 'animal detection' heeft, welke wel op de 3310 zit.

• Gwaihir
  • Niet online
@Binnetie Maar wel een beest van een processor, toch? Is zo'n S8 dan ook snel genoeg om in te zetten in geval van een plaag, van muizen bijvoorbeeld, of lopen die 'm er toch nog uit?

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:20
Ik heb even in de topic zitten neuzen, maar ik kan bar weinig ervaringen vinden over de Roomba S9(+).
Is dat omdat ze duur zijn en dat ze niet verkocht worden of omdat ze zo supergoed werken dat niemand op of aanmerkingen heeft?

Ik ben in de markt voor een nieuwe robot, m'n huidige roomba is er na 8 jaar toch echt mee gekapt. Ondertussen is het aantal merken gexplodeerd en is er in iedere prijsklasse wel wat te vinden.

• Binnetie
@Gwaihir de beperking is niet zo zeer de processor, deze heeft voldoende power om de plaag te detecteren. De beperkende factor is de accu, deze levertijd onvoldoende vermogen om ze adequaat te kunnen vangen. Een kat zou dan helpen, maar die moet ook van de vloer tijdens het scannen van de ruimte..

Goed nu weer ontopic!

• Evertt
vanisher schreef op donderdag 23 september 2021 @ 14:09:
Ik heb even in de topic zitten neuzen, maar ik kan bar weinig ervaringen vinden over de Roomba S9(+).
Is dat omdat ze duur zijn en dat ze niet verkocht worden of omdat ze zo supergoed werken dat niemand op of aanmerkingen heeft?

Ik ben in de markt voor een nieuwe robot, m'n huidige roomba is er na 8 jaar toch echt mee gekapt. Ondertussen is het aantal merken gexplodeerd en is er in iedere prijsklasse wel wat te vinden.
De bouwkwaliteit schijnt minder te zij. Er zijn tegenwoordig betere robot stofzuiger die goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:20
Ja, dat is iets met bomen en bos hier, we hebben vnl parket met een laagpoligvloerkleed. De rest is pvc en laminaat met een laar kleine drempels beneden een 140m2.

De oude roomba was vam het boem is ho en opnieuw proberen type. Dat kan tegenwoordig vast anders.

Ik zoek iets wat goed werkt en blijft werken met fatsoenlijke supprt en garantieafhandeling. Met de invasie van chinese apparaten die willekeurig gerebrand worden is dat een stuk lastiger dan ik dacht.

Prijs is dan weer van ondergeschikt belang, maar goede kwaliteit voor een lagere prijs is altijd goed.

Dit lijstje heb ik tot nu toe:

Roomba s9+
Neato botvac d8
Neato botvak d7

De d8 schijnt ook weer een behoorlijk mindere bouwkwaliteit te hebben dan de d7?
Pagina: 1 ... 97 ... 119 Laatste

Dit topic is gesloten.